• Roodenburgertje
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-10 12:30
schumi1986 schreef op donderdag 21 november 2019 @ 08:23:
[...]

Tja ben serieus benieuwd wanneer ze de première editions gaan versturen.

Lijkt mij dat ze wel bijna klaar zijn met het versturen van de founders editions?
hmm vraag ik me af, als ze maar net klaar zijn met juli versturen en mensen nog in september een founders edition hebben kunnen bestellen.... |:(

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-10 17:13
schumi1986 schreef op donderdag 21 november 2019 @ 08:23:
[...]

Tja ben serieus benieuwd wanneer ze de première editions gaan versturen.

Lijkt mij dat ze wel bijna klaar zijn met het versturen van de founders editions?
Bij mij staat de datum nog steeds op voor 26/27 November, dus ik neem aan komende week ergens. De creditcard is ook nog niet afgeschreven.
Roodenburgertje schreef op donderdag 21 november 2019 @ 08:25:
[...]

hmm vraag ik me af, als ze maar net klaar zijn met juli versturen en mensen nog in september een founders edition hebben kunnen bestellen.... |:(
Die datums gingen vooral over het versturen van de code, niet de controller. Ik zag hier op GoT al mensen voorbij komend die 15 september nog een FE hadden besteld, die nu ook verzonden was.

Ik denk dat het gros van de bestellingen in Juni/Juli heeft gelegen. Daarna alleen rond de Stadia Connect data.

[ Voor 40% gewijzigd door Sahi_NL op 21-11-2019 08:27 ]

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23:14
[...]

Er zijn al heel wat berichten dat FE's besteld in oktober zijn verzonden.

De codes idd tot Juli maar ook dat zal nu snel gaan.

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 31-10 20:48
PaRaDoX4 schreef op donderdag 21 november 2019 @ 07:51:
[...]

Multiplayer werkt best goed maar heb nog geen manier gevonden om een niet stadia controller op de chromecast stream aan te sluiten.
Dat kan toch helemaal niet?

• Roodenburgertje
Sahi_NL schreef op donderdag 21 november 2019 @ 08:25:
Die datums gingen vooral over het versturen van de code, niet de controller. Ik zag hier op GoT al mensen voorbij komend die 15 september nog een FE hadden besteld, die nu ook verzonden was.

Ik denk dat het gros van de bestellingen in Juni/Juli heeft gelegen. Daarna alleen rond de Stadia Connect data.
Dan zal het inderdaad wel goed komen denk ik. Bij mij staat ook nog steeds een geplande levering tussen 26-27 november en ook nog niets van cc afgeschreven.

• rachidfinge
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 22-08 21:46
Klopt.

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:01
Ja. Dat werkt hier ook. Tussen 0800 en 1800 uur voorlopig. Zal nog wel concreter worden.

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

• PaRaDoX4
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 26-09 13:29

PaRaDoX4

Beverage Dissemination Officer

Daar ging ik ook vanuit maar was gisteren aan het kijken of het inderdaad niet mogelijk was.
Nu hebben we het antwoord

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

• Raindeer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 27-10 11:46
[...]

Ik krijg vandaag een van de laatste FE's ... dus maak je niet druk. mijn arrival date was 28-29 november.

• telenut
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-10 14:08
JDFS schreef op donderdag 21 november 2019 @ 08:07:
Gisteren account aangemaakt met mijn code, ben nu RDR2 aan het spelen. Bizarre gewaarwording om te beseffen dat ik een van de zwaarste spellen ooit speel en in complete stilte. Ik ga ervanuit dat de graphics nog beter worden / framerate wellicht, maar voor nu is dit toch wel echt geweldig! Eindelijk free roamen, de White Arabian vanaf het begin vangen en dit allemaal zonder een PS4 die aan het opstijgen is.

Laadtijden zijn ook prima, maar (nogmaals) vooral het ontbreken van geluid en eindelijk immersive opgaan in de wereld van RDR2 is een USP!
Hoeveel betaalde je dan voor dit spel? En dit kon je dus direct al aankopen ook?

• Pheace
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-02 21:21

Pheace

The Eviler of Evil

telenut schreef op donderdag 21 november 2019 @ 09:05:
[...]
Hoeveel betaalde je dan voor dit spel? En dit kon je dus direct al aankopen ook?
Nog maar eens:

• - Assassin’s Creed: Odyssey – 69,99 euro (35 euro met Stadia Pro)
-- Stadia Ultimate Edition – $119,99 ($60 met Stadia Pro)
- Attack on Titan 2: Final Battle 2 – 69,99 euro
- Destiny 2 – $59,99 (of gratis als Stadia Pro-lid)
- Farming Simulator 2019 – 29,99 euro
- Final Fantasy XV – 39,99 euro (29,99 euro met Stadia Pro)
- Football Manager 2020 – 54,99 euro
- GRID 2019 – 69,99 euro
- Gylt – 29,99 euro
- Just Dance 2020 – 49,99 euro
- Kine – 19,99 euro
- Metro Exodus – 39,99 euro (20 euro met Stadia Pro)
- Mortal Kombat 11 – $59,99 ($41,99 met Stadia Pro)
-- Premium Edition – 89,99 euro (62,99 euro met Stadia Pro)
- NBA 2K20 – 49,99 euro (25 euro met Stadia Pro)
- RAGE 2 – 59,99 euro
- Red Dead Redemption 2 Launch Edition – 59,99 euro
-- Special Edition – $79,99
-- Ultimate Edition – $99,99

- Thumper – 19,99 euro
- Rise of the Tomb Raider – 29,99 euro
- Shadow of the Tomb Raider – 59,99 euro
- Samurai Shodown – $59,99 (of gratis als Stadia Pro-lid)
- Tomb Raider 2013 – 19,99 euro (10 euro als Stadia Pro-lid)
- Trials Rising – 25,99 euro
- Wolfenstein: Youngblood – 29,99 euro

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
@telenut, heb de Special Edition voor EUR 75 gekocht. Gekocht, en kon direct spelen!

Zit nu trouwens wel met een probleempje. Heb een OLED (C7) met een Sonos Beam. Af en toe slaat het spel even vast en bij hervatting is het geluid weg. Enige manier om geluid terug te krijgen is om het spel af te sluiten en opnieuw aan te zetten. Weet iemand wat hier wellicht de oorzaak van is? Geluid loopt via HDMI ARC.

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:24
Roodenburgertje schreef op donderdag 21 november 2019 @ 08:23:
Heeft hier toevallig ook iemand een pixel telefoon en stadia daar op geprobeerd? Daar ben ik namelijk ook best benieuwd naar.
Zelf heb ik wel een Pixel 3XL maar kan pas denk ik vanaf volgende week gaan testen omdat ik geen FE besteld heb maar een PE..
Zal vanavond eens proberen als ik weer thuis ben, zonder controller op mijn gaat het lastig op de Pixel 4. :P

Vanavond RDR toch maar aanschaffen, heb hem ook al op de PS4, dus ergens wel zonde.

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

JDFS schreef op donderdag 21 november 2019 @ 09:09:
@telenut, heb de Special Edition voor EUR 75 gekocht. Gekocht, en kon direct spelen!
Pfoe, een aantal maanden geleden heb ik hem nog voor 35 euro tweedehands opgepakt en daar verwacht ik het gros toch nog wel van terug te krijgen. Maar ik begrijp wel goed de frustraties van een luide machine als je probeert te spelen, ik wil zelfs geen CD/DVD's meer horen spinnen als het kan xD

• Roodenburgertje
new_guy schreef op donderdag 21 november 2019 @ 09:13:
[...]

Zal vanavond eens proberen als ik weer thuis ben, zonder controller op mijn gaat het lastig op de Pixel 4. :P

Vanavond RDR toch maar aanschaffen, heb hem ook al op de PS4, dus ergens wel zonde.
Cool ben benieuwd, laat maar weten of het een beetje te doen is.
Pheace schreef op donderdag 21 november 2019 @ 09:20:
[...]

Maar ik begrijp wel goed de frustraties van een luide machine als je probeert te spelen, ik wil zelfs geen CD/DVD's meer horen spinnen als het kan xD
Voor mij een van de belangrijkste redenen om stadia uit te proberen, eindelijk geen opstijgende PS4 meer onder m'n tv _/-\o_
En dan maakt de kwaliteit me op dit moment me nog niet zo extreem veel uit want ik heb toch nog geen 4k tv

[ Voor 6% gewijzigd door Roodenburgertje op 21-11-2019 09:25 ]

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
JDFS schreef op donderdag 21 november 2019 @ 08:07:
Gisteren account aangemaakt met mijn code, ben nu RDR2 aan het spelen. Bizarre gewaarwording om te beseffen dat ik een van de zwaarste spellen ooit speel en in complete stilte. Ik ga ervanuit dat de graphics nog beter worden / framerate wellicht, maar voor nu is dit toch wel echt geweldig! Eindelijk free roamen, de White Arabian vanaf het begin vangen en dit allemaal zonder een PS4 die aan het opstijgen is.

Laadtijden zijn ook prima, maar (nogmaals) vooral het ontbreken van geluid en eindelijk immersive opgaan in de wereld van RDR2 is een USP!
Kan je ook multiplayer spelen, ik ben wel benieuwd hoe het daarmee zit.
En heb je net als bijv ps4 een soort online friendlist ?

Burp

• Raindeer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 27-10 11:46
JDFS schreef op donderdag 21 november 2019 @ 09:09:

Zit nu trouwens wel met een probleempje. Heb een OLED (C7) met een Sonos Beam. Af en toe slaat het spel even vast en bij hervatting is het geluid weg. Enige manier om geluid terug te krijgen is om het spel af te sluiten en opnieuw aan te zetten. Weet iemand wat hier wellicht de oorzaak van is? Geluid loopt via HDMI ARC.
Missschien dat @rachidfinge weet waar we bugs aan moeten leveren? Het kan zijn dat de bug in de Chromecast zit... Het kan ook zijn dat LG een probleempje heeft. Meest waarschijnlijk is de chromecast.

• rachidfinge
Raindeer schreef op donderdag 21 november 2019 @ 09:26:
[...]

Missschien dat @rachidfinge weet waar we bugs aan moeten leveren? Het kan zijn dat de bug in de Chromecast zit... Het kan ook zijn dat LG een probleempje heeft. Meest waarschijnlijk is de chromecast.
Wellicht aardig om te kijken wat er gebeurt als je de tv-speaker gebruikt – komt het geluid dan ook niet terug?

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
@rachidfinge en @Raindeer, helaas niet. Het frappante is namelijk dat de Chromecast zelf nog wel geluid uitstuurt (als ik bijvoorbeeld via het Stadia menu het geluid verander) - maar de game zelf niet meer.

Edit: ben net de game (RDR2, maar heb hier ook last van bij Destiny) uitgegaan, de game weer aangeklikt en het geluid van wapens die aan het herladen zijn is terug (intro van RDR2). Dus het probleem lijkt me echt Stadia gerelateerd? Ik gebruik de CCU via het 5GHz netwerk, morgen komt een bridge binnen om deze via Ethernet aan te sluiten.

[ Voor 44% gewijzigd door JDFS op 21-11-2019 09:35 ]

• BitJager
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 29-06 09:39
Misschien is het interessant om een poll te starten waarin ieder kan aangeven of hij of zij zijn Kit al ontvangen heeft en/of hij of zij al zijn Activatie Key heeft ontvangen. Zodoende we een beeld krijgen van wat de stand van zaken is voor de community hier.

• ThaBoy1
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-10 08:51
Order geplaatst op: 3 juli
om 2u afgelopen nacht mijn code ontvangen. Kit is onderweg (ik zal nog laten weten wanneer die aangekomen is)
(België / Heverlee)

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 19:25

ulTimaS

Mayhaps

ThaBoy1 schreef op donderdag 21 november 2019 @ 09:38:
Order geplaatst op: 3 juli
om 2u afgelopen nacht mijn code ontvangen. Kit is onderweg (ik zal nog laten weten wanneer die aangekomen is)
(België / Heverlee)
Nice! Ik heb zelf pas 19 juli besteld, maar ik denk dat ik die vanavond pas krijg aangezien ze alleen tijdens Google's kantooruren verstuurd worden (dus pas vanaf 18.00 ongeveer).

• Kiwi
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 31-10 15:11

Kiwi

Gadgetfreak

Topicstarter
rachidfinge schreef op donderdag 21 november 2019 @ 09:31:
[...]

Wellicht aardig om te kijken wat er gebeurt als je de tv-speaker gebruikt – komt het geluid dan ook niet terug?
Hier had ik gister avond ook last van bij RDR2. Via tv en controller geen geluid te krijgen, alles herstart (behalve de game) maar niets werkte, alleen het herstarten van de game zelf.

Weet je trouwens of het de bedoeling is om ook usb-c headsets te ondersteunen met de controller?

• Sahi_NL
Hoogie2004 schreef op donderdag 21 november 2019 @ 07:43:
Stuk gameplay van GYLT. Hij gaat ook een beetje in op de problemen die hij eerder had (streamen tijdens gameplay) en hij vermeldt dat hij de controller heel goed vind.

[YouTube: First Look at GYLT on Stadia (First 15 minutes of Gameplay)]
Dit lijkt me echt een hele gave game om te spelen! Hij stond al op het lijstje, maar ik denk dat het de eerste Game wordt die ik koop.

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-10 20:20

Sagat

Is pappa x2!

Pheace schreef op donderdag 21 november 2019 @ 09:20:
[...]

Pfoe, een aantal maanden geleden heb ik hem nog voor 35 euro tweedehands opgepakt en daar verwacht ik het gros toch nog wel van terug te krijgen.
Ja dat zou moeten lukken.
Maar ik begrijp wel goed de frustraties van een luide machine als je probeert te spelen, ik wil zelfs geen CD/DVD's meer horen spinnen als het kan xD
Ja dit is iets wat je vaker (uhm :X ) hoort.....maar zonder dollen, idd veel mensen klagen over het geluid van de ps4 of zelfs ps4 pro, hoe nieuwer je revisie des te kleiner de kans erop maar nog steeds kan je er last van krijgen, helemaal in een ouder huis met veel stof en/of met huisdieren. Dit is echt een groot voordeel. En ook geen console (of kleine chromecast) zal de WAF ook wel verhogen :)

offtopic:
Moet zeggen dat cd/dvd en br geluid wel minimaal is deze gen (en last gen eigenlijk ook al, iig op x360 waar je games kon installeren natuurlijk) alleen even de check of de disc er is en daarna alles vanaf hd.

10 second ninja DONE

• Stylze
  • Laatst online: 23:55
Sagat schreef op donderdag 21 november 2019 @ 09:47:
[...]

[...]

Ja dit is iets wat je vaker (uhm :X ) hoort.....maar zonder dollen, idd veel mensen klagen over het geluid van de ps4 of zelfs ps4 pro, hoe nieuwer je revisie des te kleiner de kans erop maar nog steeds kan je er last van krijgen, helemaal in een ouder huis met veel stof en/of met huisdieren. Dit is echt een groot voordeel. En ook geen console (of kleine chromecast) zal de WAF ook wel verhogen :)

offtopic:
Moet zeggen dat cd/dvd en br geluid wel minimaal is deze gen (en last gen eigenlijk ook al, iig op x360 waar je games kon installeren natuurlijk) alleen even de check of de disc er is en daarna alles vanaf hd.
Ik heb een ps4pro van 4 maanden oud en doe maakt gewoon al vliegtuig geluiden zelfs met destiny al. Lijkt me heerlijk om lekker geluidloos te kunnen spelen en dan krijg ik ook een stuk minder gezeik van mijn vriendin:)

Playstation 5

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Sagat schreef op donderdag 21 november 2019 @ 09:47:
[...]

[...]

offtopic:
Het zou niet nodig moeten zijn, maar ik heb vloeibaar metaal op de CPU van mijn Pro gesmeerd en de thermal pads vervangen, enkele maanden geleden.

bram1984 in "[PS4] PlayStation 4 - Deel 10"

Hij is nu gewoon goed stil en niet hoorbaar als je aan het spelen bent. Dat gezegd hebbende, heb ik er het volste vertrouwen in dat de volgende generatie (vooral aan de PS kant) wel stil zal zijn. Er is een hoop kritiek op de herrie van de Pro en daarbij zit er als het goed is geen traditionele HDD meer in.

On: Hoe is eigenlijk de HDR op een goede HDR compatible TV in vergelijking met de betere HDR console titels? Iemand die hier al iets over kan zeggen?

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-10 17:55
Ik heb al een Chromecast 4k dus ik wil een losse controller bestellen.
Bij het bestellen zie in dat er BTW gerekend wordt.
Moet ik rekening houden met importkosten of stuurt google de controller vanuit de EU?
Anders wacht ik wel tot een webshop ze gaat aanbieden :)

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

madmaus schreef op donderdag 21 november 2019 @ 10:22:
Moet ik rekening houden met importkosten of stuurt google de controller vanuit de EU?
Wat er staat dat betaal je, dus 69 euro. Ze hebben namelijk warehouses in de EU.

Je kan overigens niet spelen zonder een Founder of Premier edition.(voor nu)

[ Voor 8% gewijzigd door ulTimaS op 21-11-2019 10:24 ]

• Sahi_NL
madmaus schreef op donderdag 21 november 2019 @ 10:22:
Je hebt niets aan een losse controller, aangezien je nog geen los abonnement kunt afsluiten. Je moet nu dus de Premier Edition bestellen om te kunnen spelen.

Later komend jaar kan het wel los.

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

nieuws: 'Amazon kondigt gamestreamingdienst met Twitch-integratie volgend jaa...

Is alleen maar positief lijkt mij, hierdoor zal Stadia zich snel moeten gaan ontwikkelen en voor hun release DE nummer één streamingdienst moeten worden.

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:34
Gisteren toch even D2 gespeeld. Ik ken het spel verder niet maar ik vond het draaien/lopen wat "sloom" overkomen. Volgens mij is het geen "lag" want als ik schiet is er direct reactie zonder vertraging oid. Misschien komt het ook omdat ik midden in COD zit op mijn ps4 waar dit allemaal veel sneller gaat. Kan iemand dit beamen dat het een groot verschil is tussen beiden FPS-en?

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• r_brus
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-10 09:54
Inmiddels alles draaiend hier. Werkt echt bizar goed via Ziggo. Geen merkbare lag, grafische prestaties zijn meer dan prima en het opzetten is kinderlijk eenvoudig.

Snap dat het zuur is als je nog zit te wachten, maar geloof me het is wel het wachten waard.

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

renzo4000 schreef op donderdag 21 november 2019 @ 10:48:
Gisteren toch even D2 gespeeld. Ik ken het spel verder niet maar ik vond het draaien/lopen wat "sloom" overkomen. Volgens mij is het geen "lag" want als ik schiet is er direct reactie zonder vertraging oid. Misschien komt het ook omdat ik midden in COD zit op mijn ps4 waar dit allemaal veel sneller gaat. Kan iemand dit beamen dat het een groot verschil is tussen beiden FPS-en?
disclaimerL beide games niet gespeeld maar:

Cod is toch meer een tsja twitch fps? Destiny was dacht ik meer een mmorpg met fps controls, vandaar dat het wellicht trager speelt? Maar again aannames, ben benieuwd wat mensen die de games wel gespeeld hebben gaan zeggen :)

10 second ninja DONE

• Roodenburgertje
Ook al geprobeerd de sensitivity van de controller wat hoger te zetten? (om het draaien sneller te maken)
Daarbij is COD ook wel echt een snelle shooter.

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

Ik denk dat het aan het spel ligt. Ik zag ook een video van iemand die in D2 op de spatiebalk tikt en dan zie je het karakter gelijk springen, maar het springen zelf was zo floaty dat ik gewoon een latency gevoel kreeg enkel al door hoe dat ging. Hetzelfde bij RDR2 neem ik aan. Zijn gewoon niet echt goede games waar een klein beetje latency veel op zal vallen denk ik. Ben meer benieuwd naar de spellen waar dat allemaal wat duidelijker is.

• renzo4000
Ja sensitivity omhoog gezet inderdaad. Ik denk dat ik gewoon een verkeerde vergelijking maak maar valt dan extra op als je de laatste tijd alleen maar COD hebt gespeeld. Verder zag het er wel goed uit qua graphics en gameplay. Geen rare hickups of wat dan ook (verbonden via 5ghz). Dus de eerste indrukken zijn best goed te noemen ondanks alle negatieve publiciteit. Ik hoop wel dat Activision en consorten zich ook snel aansluiten bij Stadia want dat is voor mij wel een hele belangrijke zodat ik mijn COD overal kan spelen.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• Euphanasia
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 31-10 14:00
VERWACHT BEZORGMOMENT
DONDERDAG 21 NOVEMBER
08:00 - 18:00

Thanks DHL, ik zal mijn hele dag reserveren.

Welcome to the League of Draven

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Euphanasia schreef op donderdag 21 november 2019 @ 11:07:
VERWACHT BEZORGMOMENT
DONDERDAG 21 NOVEMBER

Haha, hier ook hetzelfde. Wel een voordeel dat ik gewoon thuis werk :P.

• Stylze
ulTimaS schreef op donderdag 21 november 2019 @ 10:47:
nieuws: 'Amazon kondigt gamestreamingdienst met Twitch-integratie volgend jaa...

Is alleen maar positief lijkt mij, hierdoor zal Stadia zich snel moeten gaan ontwikkelen en voor hun release DE nummer één streamingdienst moeten worden.
Interessant en alleen maar goed natuurlijk concurrentie.

Begint wel te kriebelen door al die positieve reacties hier over hoe het loopt:)

Playstation 5

• ThaBoy1
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-10 08:51
VERWACHT BEZORGMOMENT
DONDERDAG 21 NOVEMBER

Jullie krijgen tenminsten nog een tijdslot, bij mij staat er gewoon: "Zending is onderweg voor aflevering, Zending wordt vandaag aangeboden" ...... :p

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

Beginnen wat posts binnen te druppelen van mensen die plots uit de game gegooid werden omdat hun Chromecast Ultra oververhit raakte. Misschien iets om op te letten.

https://www.reddit.com/r/...mecast_ultra_overheating/

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Pheace schreef op donderdag 21 november 2019 @ 11:19:
Beginnen wat posts binnen te druppelen van mensen die plots uit de game gegooid werden omdat hun Chromecast Ultra oververhit raakte. Misschien iets om op te letten.

hmmm, ik ga mijn chromecast hoogstwaarschijnlijk in mijn receiver drukken in een gesloten kast. Als ik tegen problemen aanloop dan wordt het misschien toch via mijn TV.

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:29

Hoogie2004

Whohooooo

VERWACHT BEZORGMOMENT
DONDERDAG 21 NOVEMBER

Tja, die van mij komt ook vandaag, maar ik zie nog nergens een code :+

My iRacing profile | Strava

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Hoogie2004 schreef op donderdag 21 november 2019 @ 11:21:
[...]

Tja, die van mij komt ook vandaag, maar ik zie nog nergens een code :+
Vanaf 18.00 waarschijnlijk weer. Ze sturen alleen tijdens Googles kantoortijden.

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Stylze schreef op donderdag 21 november 2019 @ 11:12:
[...]

Interessant en alleen maar goed natuurlijk concurrentie.

Begint wel te kriebelen door al die positieve reacties hier over hoe het loopt:)
Dan mogen ze heel snel hun library gaan uitbreiden en een hoop zaken gaan toevoegen, want als Sony een klein beetje de marketing omhoog gooit voor PS Now en xCloud uitkomt met vergelijkbare prestaties (en mogelijk alles spelen binnen 1 subscriptie, net als PS Now), dan kan Google rustig opschuiven naar de 3e plek. Qua content denderen die er echt keihard overheen.

Reacties zijn overigens echt all over the place. Ik zie mensen met goed internet die het tegen vinden vallen en mensen met zo-zo internet die super enthousiast zijn. Het lijkt echt op een loterij.

• PaRaDoX4
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 26-09 13:29

PaRaDoX4

Beverage Dissemination Officer

bram1984 schreef op donderdag 21 november 2019 @ 11:22:
[...]

Dan mogen ze heel snel hun library gaan uitbreiden en een hoop zaken gaan toevoegen, want als Sony een klein beetje de marketing omhoog gooit voor PS Now en xCloud uitkomt met vergelijkbare prestaties (en mogelijk alles spelen binnen 1 subscriptie, net als PS Now), dan kan Google rustig opschuiven naar de 3e plek. Qua content denderen die er echt keihard overheen.

Reacties zijn overigens echt all over the place. Ik zie mensen met goed internet die het tegen vinden vallen en mensen met zo-zo internet die super enthousiast zijn. Het lijkt echt op een loterij.
Wat ik vooral zo raar vind, hoe kunnen mensen zo ongelooflijk slecht geïnformeerd zijn. Op die review van tweakers staan ook comments die echt totaal nergens op slaan. Net nog iemand die beweerde dat je de controller alleen maar kan gebruiken als je een pixelphone hebt.

Hell ik zie zelfs ook nog genoeg reviews van persgroepen die verwachtingen hebben die nergens over gaan. Ook die prijsvergelijkingen die je overal ziet zijn zo geschreven om stadia zo hoog mogelijk uit te laten komen.

Kritiek prima maar dan wel met de juiste info.

Maar goed. Beetje concurrentie is altijd goed. Ookal blijkt zomenteen dat xcloud veel interessanter is, dan nog is het goed dat er concurrentie is. wordt het voor ons, de consument. alleen maar beter van

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

• Stylze
ulTimaS schreef op donderdag 21 november 2019 @ 11:22:
[...]

Vanaf 18.00 waarschijnlijk weer. Ze sturen alleen tijdens Googles kantoortijden.
Is dat zo? Schakelen ze dan niet kantoren op andere werelddelen in? Of een nachtploeg ofzo aangezien het wel een redelijk groot probleem is:p

Playstation 5

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

bram1984 schreef op donderdag 21 november 2019 @ 11:22:
[...]

Ik verwacht dat over een week of 2-4 (ok misschien 6) het aantal games echt wel fink toegenomen is. Ik zou zeggen op zijn minst 50. Tuurlijk er zijn diverse problemen of issues, maar de core mechanic lijkt gewoon te werken, zaken als aanbod, beeldkwaliteit etc zijn volgens mij allemaal wel te verbeteren.

En ja, het is een loterij of het werkt, naast je provider ben je ook nog is afhankelijk van je apparatuur en zelfs je huis (want controller MOET over wifi, iig icm crhomecast dan...) maar lijkt me dat je zelfs daar dus wel een zo optimaal mogelijke situatie moet kunnen afdwingen.

De enige vraag is hoe lang gaat het duren om de optimalistatie etc doorgevoerd te krijgen, de competitie staat idd niet stil, maar dit lijkt me alleen maar gunstig, vind het zelf nog steeds een goed zaak dat dit gebeurd en misschien de eerste grootste console verstoring sinds Microsoft met de eerste x-box kwam. Houdt iedereen lekker scherp!

edit:
wat @PaRaDoX4 dus al zei :>

10 second ninja DONE

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

PaRaDoX4 schreef op donderdag 21 november 2019 @ 11:29:
[...]
Hell ik zie zelfs ook nog genoeg reviews van persgroepen die verwachtingen hebben die nergens over gaan. Ook die prijsvergelijkingen die je overal ziet zijn zo geschreven om stadia zo hoog mogelijk uit te laten komen.
Ik volg het nu al sinds de OMD3 announcement en het was aan de andere kant ook wel heel vermoeiend om fans de hele tijd vergelijkingen te zien maken met console/PC waar je dan gewoon de kosten van de PC/Console niet meer had dus het ging allemaal zo veel goedkoper zijn.

Kom op zeg. Je betaalt er echt wel voor op de 1 of andere manier. Bij Stadia hoogst waarschijnlijk in de prijzen van de games voor de een + de Pro sub voor anderen. Ja mijn PC is een Game PC en dat betekent dat er extra geld in zit (extra want veel mensen zullen alsnog een PC hebben), maar ik zit niet vast aan Stadia prijzen. Er zijn veel concurrerende aanbieders die de prijzen omlaag gooien, Nvidia/AMD promo's voor nieuwe games en dingen zoals Gamepass waardoor ik vooralsnog State of Decay 2 + The Outer Worlds day 1 gespeeld heb voor een totaal van 1 euro.

Je betaalt gewoon op een andere manier, minder upfront.

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Stylze schreef op donderdag 21 november 2019 @ 11:29:
[...]

Is dat zo? Schakelen ze dan niet kantoren op andere werelddelen in? Of een nachtploeg ofzo aangezien het wel een redelijk groot probleem is:p
Helaas niet. Tenzij ze het vanaf nu anders gaan doen, want voorgaande dagen zijn er geen berichten geweest van mensen die codes hebben gekregen voor 18.00 uur.

[ Voor 20% gewijzigd door ulTimaS op 21-11-2019 11:38 ]

• Stylze
ulTimaS schreef op donderdag 21 november 2019 @ 11:35:
[...]

Helaas niet. Tenzij ze het vanaf nu anders gaan doen, want voorgaande dagen zijn er geen berichten geweest van mensen die codes hebben gekregen voor 18.00 uur.
Ja zal wel niet dan helaas

Playstation 5

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-10 08:49
De enige reden dat Google zo aan het kloten is met die codes, is waarschijnlijk om de piekmomenten op het netwerk te voorkomen. Waarschijnlijk is er een bepaalde logica bedacht die in de praktijk totaal niet goed tot uiting komt waardoor alles door elkaar loopt :) Ik zit nu met een pakketje, maar heb nog geen code gekregen, terwijl ze simpelweg die code gisteren naar me toe hadden kunnen sturen.

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04:10

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dannydekr schreef op donderdag 21 november 2019 @ 11:56:
De enige reden dat Google zo aan het kloten is met die codes, is waarschijnlijk om de piekmomenten op het netwerk te voorkomen. Waarschijnlijk is er een bepaalde logica bedacht die in de praktijk totaal niet goed tot uiting komt waardoor alles door elkaar loopt :) Ik zit nu met een pakketje, maar heb nog geen code gekregen, terwijl ze simpelweg die code gisteren naar me toe hadden kunnen sturen.
Zal me weinig meer boeien wat nu de reden is, maar zeg het dan gewoon. Durf te communiceren dat bepaalde dingen nog een week / 2 weken gaan duren, om welke domme reden dan ook.

Want zelfs met het happy news (wat ik nog niet heb) dat hij verzonden gaat worden, is het ook maar de vraag elke keer wanneer je die code gaat krijgen. Inmiddels ben ik simpel, prop die chromecast en controller maar op plekken waar de zon niet schijnt en geef mij gewoon m'n code.

Ik ga toch geen games kopen, ik ga toch alleen maar wat testen en ik ben klaar.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yRVZdBx.png

• Nickdn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-10 09:10
Ik heb mn stadia set binnen gehad, nog geen inlog code op de mail.
Net even met Google gebeld en de inlog code kan ik binnen nu en 3 dagen verwachten.
Maar zou zomaar vandaag nog binnen kunnen komen. Ben wel echt benieuwd naar de ervaring van stadia, ben nog positief.

• Mundatin
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 29-10 13:04
Interessant, thanks!

Red Dead nog meer even op PC halen denk ik. Ben benieuwd hoe mijn 2060 het trekt :P

Voorliefde voor alles wat tech-gerelateerd is

Dat is wel bijzonder. De CC speelt immers alleen een videostream af, dus zou de belasting onveranderd moeten zijn. Kan wel zo zijn dat er door Stadia flink wat meer CCU's in omloop zijn, dus meer defecten. Als men maar niet het productieproces heeft versneld of heeft bespaard op onderdelen om aan de vraag te voldoen. Dat zou nog een naar staartje kunnen krijgen.

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-10 17:55
Sahi_NL schreef op donderdag 21 november 2019 @ 10:23:
[...]

Je hebt niets aan een losse controller, aangezien je nog geen los abonnement kunt afsluiten. Je moet nu dus de Premier Edition bestellen om te kunnen spelen.

Later komend jaar kan het wel los.
oke even wachten dus voor nu.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Is er al iets bekend over local multiplayer via de chromecast met 2 Stadia controllers? Zit erover te denken om een "klaver groene" (waarom noemen ze hier niet gewoon wasabi?) controller te bestellen, maar wil geen gedoe met extra accounts oid. Gewoon de visite een extra controller in de hamd drukken en gaan. Is dit (al) mogelijk?

• rachidfinge
KlaasjeNL schreef op donderdag 21 november 2019 @ 13:05:
Is er al iets bekend over local multiplayer via de chromecast met 2 Stadia controllers? Zit erover te denken om een "klaver groene" (waarom noemen ze hier niet gewoon wasabi?) controller te bestellen, maar wil geen gedoe met extra accounts oid. Gewoon de visite een extra controller in de hamd drukken en gaan. Is dit (al) mogelijk?
Yep. In MK11 bijvoorbeeld.

• Dannydekr
Als Stadia die 4K / 60FPS en High settings waar had kunnen maken, was het rete interessant. Nu is dat het simpelweg niet. Je kunt voor 14,99 (of 11,99 als je een jaar kiest) een ShadowPC abonnementje nemen, en krijgt een volwaardige PC in de cloud die qua streamen beter werkt dan Stadia momenteel. Latency merk je helemaal niets van, de kwaliteit is dusdanig goed dat je niet eens merkt dat je streamed (kan op 70MBps ipv max 35mbps).

Nadeel is dat je natuurlijk -net als op een PC- alles zelf moet downloaden / installeren en bijhouden, tegelijkertijd heb je wel gewoon alle libraries, Game Pass, Steam en kunt zelfs piraten en heb je een 1GBPS internetverbinding.

Ik zal Stadia zeker blijven volgen en wellicht actief gaan gebruiken als het verbeterd, maar de kans is heel groot dat ik lange tijd op Shadow blijf en in februari de HW upgrade ga afnemen (maandbedrag wordt dan hoger). Dan krijg je namelijk voor enkele tientjes per maand een 2080(TI) en is 4K streaming in ieder geval realiteit (voor mij toch de belangrijkste USP m.b.t. streaming).

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

• Tweakwondo
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 21:23

dit probleem had ik dus ook al met chromecast die tegelijkertijd met de ultra uitkwam. ik denk de 2018 model? tijdens netlix opnieuw starten of de media niet willen laden.. dacht eerst dat dit aan de verbinding lag. sinds toen weer me 1e gen chromecast erop gegooid en nooit meer problemen... krijg er een naar smaakje bij want er is niks dat je hier tegen kunt doen.

Verwijderd

Absurd dat google's eigen marketing hier niet van op de hoogte lijkt te zijn.

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Voor de mensen die FM2020 willen spelen

• schumi1986
Verwijderd schreef op donderdag 21 november 2019 @ 13:22:
[...]

Absurd dat google's eigen marketing hier niet van op de hoogte lijkt te zijn.
Google denkt nog steeds dat alles 4k 60fps is

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

schumi1986 schreef op donderdag 21 november 2019 @ 13:25:
[...]

Google denkt nog steeds dat alles 4k 60fps is
Ik vraag me af of de latency dan nog verder omhoog gaat als ze daadwerkelijk 4k/60fps gaan draaien, als ze aangeven dat de lagere settings aanzienlijk betere latency geeft, lijkt me negatief effect naar boven te hebben bij 4k/60.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-10 18:47

Denko

|{ing Øf ßlitz

SinergyX schreef op donderdag 21 november 2019 @ 13:29:
[...]

Ik vraag me af of de latency dan nog verder omhoog gaat als ze daadwerkelijk 4k/60fps gaan draaien, als ze aangeven dat de lagere settings aanzienlijk betere latency geeft, lijkt me negatief effect naar boven te hebben bij 4k/60.
Het zou eigenlijk geen drol uit mogen maken. Een stream is een stream. Zolang je de bandwith hebt komt het goed. Maar er geen zo te zien wel meer dingen mis waarvan ik niet snap waarom.

PSN & XBL: Denkoyugo

• dante_f
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 09-01 16:41
@rachidfinge enig communicatie wrm dat stadia geen games op native 4k kan draaien?

• rachidfinge
dante_f schreef op donderdag 21 november 2019 @ 13:44:
@rachidfinge enig communicatie wrm dat stadia geen games op native 4k kan draaien?
Sorry vriend, maar dat is onzin.

Je hebt wellicht gezien dat Bungie momenteel wat upscaling toepast op Destiny 2. Als je daardoor denkt dat alle games die momenteel beschikbaar zijn op Stadia niet native 4k draaien, dan heb je het mis.

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Dannydekr schreef op donderdag 21 november 2019 @ 13:09:
Als Stadia die 4K / 60FPS en High settings waar had kunnen maken, was het rete interessant. Nu is dat het simpelweg niet. Je kunt voor 14,99 (of 11,99 als je een jaar kiest) een ShadowPC abonnementje nemen, en krijgt een volwaardige PC in de cloud die qua streamen beter werkt dan Stadia momenteel. Latency merk je helemaal niets van, de kwaliteit is dusdanig goed dat je niet eens merkt dat je streamed (kan op 70MBps ipv max 35mbps).

Nadeel is dat je natuurlijk -net als op een PC- alles zelf moet downloaden / installeren en bijhouden, tegelijkertijd heb je wel gewoon alle libraries, Game Pass, Steam en kunt zelfs piraten en heb je een 1GBPS internetverbinding.

Ik zal Stadia zeker blijven volgen en wellicht actief gaan gebruiken als het verbeterd, maar de kans is heel groot dat ik lange tijd op Shadow blijf en in februari de HW upgrade ga afnemen (maandbedrag wordt dan hoger). Dan krijg je namelijk voor enkele tientjes per maand een 2080(TI) en is 4K streaming in ieder geval realiteit (voor mij toch de belangrijkste USP m.b.t. streaming).
offtopic:
Ik vind shadow ook een top product. En erg hard getwijfeld om ik mijn beta moest door laten lopen. Je pirate idee vind ik wel een grappige, want, en mogelijk ben ik angstig of alu hoedje ofzo, maar ik moet er niet aan denken dat je iets doet wat een bedrijf niet fijn vind (dus ja priate stuff of in mijn geval emulatie) dat je toch aangesproken wordt (lees boetes etc), dus op mijn shadow kwam alleen maar legitiem spul :)
En ja ik weet dat ze claimen dat niemand op je pc kan, en dat er encryptie is.....maar gewoon geen zin in.

Bij mij was en is het voor de combinatie chromecast en joypad die toch wel gebruikt gaat worden en toch zelf willen ervaren of stadia hetzelf of anders werkt in de praktijk (dat kan jij binnenkort dus mooi vergelijken) dan shadow.

Maar het lijkt me niet helemaal eerlijk om shadow wat er nu is (want bestaat al +- 2 jaar, misschien langer?) vs stadia die net gestart is neer te zetten.
Ja, met beiden stream je, maar verder zijn het natuurlijk wel producten die op andere mensen gericht zijn. En ik weet uit mijn hoofd niet de specs van shadow per tier, maar 10 pm (met gratis spel en kortingen) vs max 40-50 per maand en nog meer voor extended storage, dan is natuurlijk een hele andere price range.

Veel mensen vielen over 30fps maar dat blijkt dus een setting te zijn. En zoals eerder gezegd, dat was voor mij ook issue wat fixen is.
Indien de vraag naar dit soort opties hoog genoeg wordt, is zal dit wsl toch meer te tweaken worden, en nee nooit de vrijheid van een pc, maar imho dan moet je inderdaad en pc kopen (of virtueel gaan zoals o.a. shadow dus).
Vaker hier al geroepen, stadia is zeker niet voor iedereen de beste keuze.

Ik kijk het allemaal nog rustig aan, maar wie weet over een maadje is kijken hoe ze er dan voor staan, zowel technish, game aanbod en lever perikelen, maar sowieso (misschien wel mijn laatste? :P ) pc (on a low/medium budget) in elkaar zetten en die dan gebruiken voor de wat oudere games en mijn emulatie :)

Veeleisende games dan toch op streaming of (next gen) console.

10 second ninja DONE

• Dannydekr
Ik zou verwachten dat ze games altijd volwaardig draaien en de stream op 1080P of 4K outputten. Lijkt me wel zo makkelijk voor de developers en het meest wenselijk voor de eindgebruiker. Wellicht willen ze gewoon rauwe computerkracht (en dus kosten) besparen door dynamisch met de hardware om te gaan. Snap de keuze, maar hier zet je de consument niet op nummer 1 en maak je het onnodig complex.

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

rachidfinge schreef op donderdag 21 november 2019 @ 13:47:
[...]

Sorry vriend, maar dat is onzin.

Je hebt wellicht gezien dat Bungie momenteel wat upscaling toepast op Destiny 2. Als je daardoor denkt dat alle games die momenteel beschikbaar zijn op Stadia niet native 4k draaien, dan heb je het mis.
Wat is dat nou weer voor onzin. Niemand die een barst geeft dat de uiteindelijke stream 4k is als de game waar de feed vandaan komt op 1080p draait.

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 01-11 00:05
Iemand die wat wilt testen? Mocht die zijn stadia hebben en een code 😅.
Zie je het verschil icm RDR2 of D2 op een CCU als je 1080p60 speelt of 1440p30.

Zo ja, wat speelt fijner, is er een groot verschil in kwaliteit en latency.

Je kan het doen doormiddel van de instellingen op balanced te zetten voor 1080p60.

Ik ben benieuwd!

• dante_f
Pheace schreef op donderdag 21 november 2019 @ 13:48:
[...]

Wat is dat nou weer voor onzin. Niemand die een barst geeft dat de uiteindelijke stream 4k is als de game waar de feed vandaan komt op 1080p draait.
beste volgens mij is er maar 1 spel native 4k 60 en dat is tomb raider. En mss football manager.

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

Beetje opheffing over een post van een italiaanse Stadia rep op het moment. Persoonlijk denk ik dat hij zich vergist met aangekochte content *voor* een game die je free hebt gekregen maar goed, we kunnen meegenieten.
Ciao! Abbiamo visto il tuo post e vogliamo aiutarti! I giochi ottenuti gratis o con sconti grazie alla sottoscrizione a Stadia Pro non saranno più disponibili una volta scaduto l'abbonamento. Potrai continuare a giocare con i giochi che hai acquistato a prezzo pieno. Un saluto!
— Stadia (@GoogleStadia) November 21, 2019

Vertaling:
Hi! We saw your post and we want to help you! Games obtained free or with discounts thanks to the Stadia Pro subscription will no longer be available once the subscription has expired. You can continue playing with the games you have purchased at full price. A greeting!
- Stadia (@GoogleStadia) November 21, 2019
https://twitter.com/Googl.../1197485246087745537?s=19

• Dannydekr
Pheace schreef op donderdag 21 november 2019 @ 13:51:
Beetje opheffing over een post van een italiaanse Stadia rep op het moment. Persoonlijk denk ik dat hij zich vergist met aangekochte content *voor* een game die je free hebt gekregen maar goed, we kunnen meegenieten.

[...]

https://twitter.com/Googl.../1197485246087745537?s=19
Dat is al langer bekend. Zolang je pro hebt, kun je ze blijven spelen, als je de gratis variant hebt, vanzelfsprekend niet. Vind dit eigenlijk niet meer dan normaal.

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Dannydekr schreef op donderdag 21 november 2019 @ 13:53:
[...]

Dat is al langer bekend. Zolang je pro hebt, kun je ze blijven spelen, als je de gratis variant hebt, vanzelfsprekend niet. Vind dit eigenlijk niet meer dan normaal.
Maar hier wordt gezegd dat zelfs spellen die je met een pro-discount hebt GEKOCHT niet meer kan spelen zodra je pro afloopt.

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

mwa, free games worden bij gold en ps plus nu ook gehuurd, maar dat games die je met korting koopt ook niet meer speelbaar zijn, dat zou raar zijn.

Games obtained free or with discounts thanks to the Stadia Pro subscription will no longer be available once the subscription has expired.

edit:
aargh WEER te langzaam, vandaag is geen goede dag ;) :P
Rudemir schreef op donderdag 21 november 2019 @ 13:54:
[...]

Gaat om het punt dat ook games die je met korting gekocht hebt niet meer speelbaar zijn als Pro verloopt. Ik ga er ook vanuit dat hij dit niet zo bedoelde anders is het wel zorgwekkend.
Eens, zou echt bizar zijn. Maar goed @rachidfinge kan dit aan ons vertellen neem ik aan? :D

[ Voor 45% gewijzigd door Sagat op 21-11-2019 13:57 ]

10 second ninja DONE

• Rudemir
  • Laatst online: 30-06 16:54
[...]

Gaat om het punt dat ook games die je met korting gekocht hebt niet meer speelbaar zijn als Pro verloopt. Ik ga er ook vanuit dat hij dit niet zo bedoelde anders is het wel zorgwekkend.

• Dannydekr
ulTimaS schreef op donderdag 21 november 2019 @ 13:53:
[...]

Maar hier wordt gezegd dat zelfs spellen die je met een pro-discount hebt GEKOCHT niet meer kan spelen zodra je pro afloopt.
Oe.. dat is wel een heftige. Dat kan bijna niet waar zijn.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

[...]

Het gaat om tweede deel ervan, nu een game met korting _kopen_, raak je dus ook kwijt.

• dante_f
Pheace schreef op donderdag 21 november 2019 @ 13:48:
[...]

Als de meeste games dan inderdaad op 1080p upscaled zijn, wat is dan het nut van de pro abonnement, de meeste 4k tv upscalen toch ook en dit gratis.

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Ha, dat is wel een dikke bummer. Ik voelde het al aankomen. Denk dat ik die Stadia controller op MP over een half jaar oppak. Wel een leuke controller met zachte randjes.

Verwijderd

SinergyX schreef op donderdag 21 november 2019 @ 13:54:
[...]

Het gaat om tweede deel ervan, nu een game met korting _kopen_, raak je dus ook kwijt.
Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Tenzij google duidelijkheid brengt zal je het pas over 3 maanden te weten komen :p

• dante_f
@rachidfinge https://9to5google.com/2019/11/20/stadia-4k-games-quality/ enige reactie op dit artikel van een journalist van een fan site van Google.

• rachidfinge
Ik ben hier om vragen te beantwoorden die nieuwe spelers hebben (zoals bijv eerder vandaag over local multiplayer). Verder mag iedereen zijn mening hebben. Je ziet op dit forum al aardig wat mensen die onder de indruk zijn wanneer ze eenmaal kunnen spelen.

• dante_f
Ik ben zeer onder de indruk eigenlijk. de console gaat zeker weg, zal verbouwen met grotere tv en geen plaats meer voor een console. Ik wil dat deze service de beste wordt. En mag toch zeker commentaar geven.

Eigenlijk het enigste probleem dat stadia op dit moment heeft is de communicatie van google, dit heb ik nog nooit gezien. Is totaal onaanvaardbaar!!! @rachidfinge

• Aartstyle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 31-10 11:40
Het is gewoonweg schandalig dat het upscalen van een HD stream 4k genoemd wordt. Dus als ik fifa1994 ga spelen op mijn 4k tv is dat ook in 4k kwaliteit volgens google want mijn tv upscaled dan ook naar 4k.

Dit houdt juridisch natuurlijk nooit stand, dat weet ik 100% zeker. Maar wie durft het aan om google voor het gerecht te slepen hiervoor????

Afijn, ben nog steeds erg benieuwd naar de ervaringen verder, ik wacht de recensies af en ga dan in 2020 wellicht voor de gratis variant als het plaatje goed is.

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 01-11 00:05
rachidfinge schreef op donderdag 21 november 2019 @ 14:26:
[...]

Ik ben hier om vragen te beantwoorden die nieuwe spelers hebben (zoals bijv eerder vandaag over local multiplayer). Verder mag iedereen zijn mening hebben. Je ziet op dit forum al aardig wat mensen die onder de indruk zijn wanneer ze eenmaal kunnen spelen.
Sorry hoor, maar eerlijk, vragen worden niet echt beantwoordt. Er heerst zoveel onduidelijkheden. Dan wordt er 4k60 geroepen, dan weer niet. Tijdens de launch geen enkele 4K game terwijl Phil dat zelfs nog even benoemde. https://twitter.com/mrphi.../1181739544783097858?s=21

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

rachidfinge schreef op donderdag 21 november 2019 @ 14:26:
[...]

Maar dit zijn mensen die ondanks alles toch dat ding hebben gekocht, daarmee heb je al een factor 40 kleinere groep dan de hele 'game community', dus zijn op papier al enige 'positieve' mensen. Ik kan best onder de indruk zijn van de mogelijk lagere latency, maar dat neemt geen ... weg van mager aanbod, flut communicatie (ik heb nog steeds niets), om maar niet te beginnen over het hele 4k/60fps maar stiekem niet resolutie.

• schumi1986
Aartstyle schreef op donderdag 21 november 2019 @ 14:33:
Het is gewoonweg schandalig dat het upscalen van een HD stream 4k genoemd wordt. Dus als ik fifa1994 ga spelen op mijn 4k tv is dat ook in 4k kwaliteit volgens google want mijn tv upscaled dan ook naar 4k.

Dit houdt juridisch natuurlijk nooit stand, dat weet ik 100% zeker. Maar wie durft het aan om google voor het gerecht te slepen hiervoor????

Afijn, ben nog steeds erg benieuwd naar de ervaringen verder, ik wacht de recensies af en ga dan in 2020 wellicht voor de gratis variant als het plaatje goed is.
Google gaat hier niet mee weg komen, zodra het gratis abonnement in 2020 komt gaan ze echt een probleem hebben als ze alles domweg upscalen.

• mark777
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 18:35
Tja Stadia is een teleurstelling geworden. Helaas. Geen 4k. Niet veel interesante games. Dit is echt een een aanfluiting voor een mildjarden bedrijf

• Corvo
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:06
Nu de ervaringen van mede-tweakers hierzo gepost worden, wordt ik alsmaar enthousiaster (en ongeduldiger op mijn premiere edition).

Dat neemt niet weg dat ik ook deels teleurgesteld ben.
Zoals in het artikel waar @dante_f naar linkt: er is stellig van alles geroepen over krachtige hardware en de daaruit voortvloeiende prestaties (zoals weinig laadtijden, gamen op hoge/hoogste settings en dat allemaal op 4k etc.).

Gelukkig gaat het mij op dit moment meer om het "play anywhere" idee. Dus TV, oude PC, Pixel phone en in de toekomst op een (gewone) Chromecast v2.

offtopic:
Ik snap ook wel dat @rachidfinge (al is hij hierzo op persoonlijke titel) hier zijn handjes niet aan wilt branden. Maar dan kan hij beter in zijn reactie mededelen dat hij het ook niet weet (in plaats van, naar mijn idee, kort-af een reactie plaatsen).

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

Aartstyle schreef op donderdag 21 november 2019 @ 14:33:Dit houdt juridisch natuurlijk nooit stand, dat weet ik 100% zeker. Maar wie durft het aan om google voor het gerecht te slepen hiervoor???
Er staat in kleine lettertjes op de website dat het tot 4K is en dat het van (onder andere) de game afhangt, dus dat is al volledig ingedekt.

Wel redelijk zeker dat ze dat pas na de start van de preorders hebben toegevoegd.

[ Voor 9% gewijzigd door Pheace op 21-11-2019 14:41 ]

• Aartstyle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 31-10 11:40
Hmm, dat zal wel. Maar dat is niet waarmee er geadverteerd werd. Maar goed, google kennende zullen ze dat idd wel ergens in de kleine lettertjes hebben staan. Ik vind het echt misleiding voor degene die het nu aangeschaft hebben. Tel daarbij op de leveringsproblemen, de funtionaliteiten die er toch nog niet zijn etc.

Toch geloof ik wel in het platform en denk echt dat dit uiteindelijk de toekomst is. Maar een Betaalde Beta uitbrengen onder semi valse voorwendselen vind ik zeer kwalijk.

• maikelonline
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-04 17:09
Ik heb geen update van DHL. De track en trace werkt niet. De code nog niet ontvangen. Wat een klucht is dit geworden.

Ben er eigenlijk helemaal klaar mee. Ik ga dit gewoon terug sturen en klaar. Het zou enorm helpen als Google gewoon wat communiceert dan is er begrip.

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
maikelonline schreef op donderdag 21 november 2019 @ 14:43:
Ik heb geen update van DHL. De track en trace werkt niet. De code nog niet ontvangen. Wat een klucht is dit geworden.

Ben er eigenlijk helemaal klaar mee. Ik ga dit gewoon terug sturen en klaar. Het zou enorm helpen als Google gewoon wat communiceert dan is er begrip.
https://www.dhlparcel.nl/

probeer het daar eens

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

maikelonline schreef op donderdag 21 november 2019 @ 14:43:

probeer het hier https://www.dhlparcel.nl/nl/consument/track-en-trace, mijn directe link vanaf de mail of google store pagina doet het ook niet.

• renzo4000
Wow wat een bashers toch hier in het topic. Hoewel er zeker dingen niet goed (zijn) gaan bij de launch van Stadia moet je het ook een kans geven om zich te settelen. Geef het wat maanden de tijd en ik verwacht dat het dan er dan al een stuk beter voor staat met betere performance, meer games en functionaliteiten. Google is geen pannenkoek bedrijf en gaat hier echt nog wel slagen in maken.

Wat betreft 4k gaming ... tja harstikke mooi natuurlijk (heb zelf een 4k oled) maar als casual gamer vanaf mijn luie stoel vind ik het verschil marginaal. Ik heb dan liever snelle/vloeiende game beleving ipv een paar pixels meer die je alleen ziet heel dicht op de tv. Als je speelt van achter je computerscherm snap ik het wel dat het belangrijker is. Maar als ik eenmaal "in een game zit" dan valt dat allemaal niet meer zo op imho. Hetzelfde geldt voor mij ook voor films. Ik wil ook de beste kwaliteit die beschikbaar is, maar als je eenmaal in de film/serie gezogen wordt let je daar totaal niet meer op.

Kortom ik geef de dienst (iig nog 3 maanden :+) zeker nog een kans en bepaal dan wel of ik mijn pro subscriptie voortzet.

Pagina: 1 ... 19 ... 191 Laatste

Let op:
De stekker ging er op 18 januari 2023 uit.

Converteer je Stadia controller naar Bluetooth met de browsertool:
https://stadia.google.com/controller/

(Beschikbaar tot 31 december 2023)

Mooi overzicht van alternatieven: https://hackmd.io/@christopherklay/BkWVFJlNj
Topics voor alternatieven voor Stadia:
> Het grote cloud gaming topic
> [NVIDIA Geforce NOW] Ervaringen & Discussie
> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
> [PS+] Playstation Plus

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord