Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmitzel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-05 12:17
Ik zit nog niet helemaal lekker in Luna, en hoe dat financieel werkt, maar stel dat ik Star Wars outlaws wil spelen, heb ik dan een abo voor iets nodig? Of kan ik deze los aanschaffen (als die uitgekomen is uiteraard?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:11
minimensje schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 02:06:

Dit wil zeggen dat als je Ubisoft games had op Stadia je die nu op Luna zou moeten kunnen spelen...
Dit klopt inderdaad.. Ik zie mijn Immortals Fenyx Rising nu in Luna

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schmitzel
Sahi_NL schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 10:50:
[...]

Dit klopt inderdaad.. Ik zie mijn Immortals Fenyx Rising nu in Luna
Nice ik al mn AC's ook, Watchs dogs, The Division2..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmitzel
Schmitzel schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 10:55:
[...]

Nice ik al mn AC's ook, Watchs dogs, The Division2..
Om te spelen heb je dus wel een abo nodig van Luna of Ubi+

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Tuktop
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17:04
Ik word helemaal nostalgisch van de Tweakers-meldingen dat er reacties zijn geplaatst door herkenbare usernames in het Stadia topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
daffie82 schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 09:43:
[...]

Je kan altijd games gratis spelen via Prime. Dat staat los van Luna.
Spellen op luna.amazon.com?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:40

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Marzman schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 11:26:
[...]

Spellen op luna.amazon.com?
Probeer het nu maar eens eerst te spelen voor je zegt dat het in BE werkt ;)

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / Bluesound Node 2 / Redmi Note 12 Pro+ v1.0.15.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Tuktop schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 11:22:
Ik word helemaal nostalgisch van de Tweakers-meldingen dat er reacties zijn geplaatst door herkenbare usernames in het Stadia topic :)
Dit!

Overigens iemand ervaring met latency van Luna? Destijds was het beduidend minder dan Stadia, maar zo te zien wel een langere adem ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
daffie82 schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 11:27:
[...]

Probeer het nu maar eens eerst te spelen voor je zegt dat het in BE werkt ;)
Ok, getest, straks mijn 7 dagen free trial maar beindigen.

Er klonk sonic racing door mijn speakers en ik zat full screen te gamen, in Belgie dus.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O46oZ03QuRmHmX4sGNvx2bEH0g0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Bg6w9E9TpHr4sPf9usBcaFLh.png?f=user_large

[ Voor 21% gewijzigd door Marzman op 20-06-2024 12:18 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Marzman schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 11:39:
[...]

Er klonk sonic racing door mijn speakers en ik zat full screen te gamen, in Belgie dus.
Thanks om te testen. Kan mij niet voorstellen dat het beter gaat draaien dan GFN bij mij, maar good to know!

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / Bluesound Node 2 / Redmi Note 12 Pro+ v1.0.15.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• minimensje
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:03
Marzman schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 11:39:
[...]

Is dat dan in Belgie met een amazon prime belgium of prime NL lidmaatschap?

Edit: verduidelijking, als je via amazon.nl inlogt is de kans groot dat je een NL proef lidmaatschap geactiveerd hebt, heb dat ooit gehad (per abuis een belgische prime geactiveerd)

[ Voor 20% gewijzigd door minimensje op 20-06-2024 11:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
daffie82 schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 11:42:
[...]

Thanks om te testen. Kan mij niet voorstellen dat het beter gaat draaien dan GFN bij mij, maar good to know!
Ik blijf ook bij GFN, ik kan me wel voorstellen dat het beter gaat draaien (ik denk een beetje meer stadia) maar ik koop speciaal spellen op steam die speelbaar zijn in GFN die ik wil kunnen blijven spelen.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
minimensje schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 11:43:
[...]

Dat is in Belgie met een trial op luna via luna.amazon.com (dus niet de be of nl site). Mijn amazon prime is verlopen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

minimensje schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 11:43:
[...]

Edit: verduidelijking, als je via amazon.nl inlogt is de kans groot dat je een NL proef lidmaatschap geactiveerd hebt, heb dat ooit gehad (per abuis een belgische prime geactiveerd)
Goede opmerking. Ik heb Belgische prime en wil die ook houden, dus ben hier wel wat huiverig voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
daffie82 schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 11:53:
[...]

Goede opmerking. Ik heb Belgische prime en wil die ook houden, dus ben hier wel wat huiverig voor.
Ik denk dat daar niks aan veranderd, het is een Luna account. Ik had ook de Belgische prime. Neem die af en toe een maandje. Volgens mij kun je ook meerdere accounts hebben op meerdere amazons.

[ Voor 9% gewijzigd door Marzman op 20-06-2024 12:15 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobNemoo
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 03-05 15:02
Met mijn Amazon Duitsland Prime bij Luna inloggen krijg ik een melding dat dat niet kan. Met het Amazon Nederland non-Prime account van mijn vrouw kan het wel en zie niet meteen een noodzaak of addertje dat Prime afsluit zonder dat je het weet. Ben op mijn werk, dus even een game starten doe ik nog even niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Werkt dus niet in België.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-hlwQvxYTMhLYFnMGLk2RTloZg4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HU02tIQluctkeIOxQN2IyZTQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
Raar, ik heb dat sonic racespel opgestart. Geen idee wat het was want ik was aan het werken. En dat werkte.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:52
Als je hem net als Stadia op de TV wilt gebruiken, dan kan dat alleen met een Fire Stick, Amazon Fire TV, Amazon Fire TV Box, misschien dat men straks ook met bundels komen. Maar voor nu kan ik hem wel al op de PC gebruiken.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobNemoo
Linksquest schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 20:34:
Als je hem net als Stadia op de TV wilt gebruiken, dan kan dat alleen met een Fire Stick, Amazon Fire TV, Amazon Fire TV Box, misschien dat men straks ook met bundels komen. Maar voor nu kan ik hem wel al op de PC gebruiken.
Bepaalde LG en Samsung tv's ook volgens het persbericht. Ik kan geen lijstje vinden, maar ga het straks eens proberen op mijn 2022 Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Marzman schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 20:34:
[...]

Raar, ik heb dat sonic racespel opgestart. Geen idee wat het was want ik was aan het werken. En dat werkte.
Werk je in NL ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:49
Even AC: Odyssey geprobeerd (nog steeds verdrietig dat mijn 100+ uur savegame van stadia onbruikbaar is) maar dat liep niet heel soepel. Resolutie en beeldkwaliteit prima, maar serieuze haperingen.

Jammer dat niet mijn volledige Epic library ondersteund wordt, alleen de oudere / lichtere games.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
Nee in Belgie.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HdJFL5FigIJfdXooY2WYCLnUDJY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/AIHDtymwrCx6XbvL4I0gbRTC.png?f=user_large

Het werkt nog steeds.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t1Z4dtKJa2C6Cc1ZE8hk3Et40dI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rw10djTtRv6a1W0oOs6euBkY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nvrIUqd6VLef5tgVUA3uPpmMu_w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m3E16NgZDGvnBdCAo8X9sTRY.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door Marzman op 21-06-2024 06:09 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

@Marzman dan zal het liggen aan het feit dat ik een actieve Prime subscription heb in België. En jij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
daffie82 schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 07:53:
@Marzman dan zal het liggen aan het feit dat ik een actieve Prime subscription heb in België. En jij niet.
Misschien. Heb je het geprobeert via luna.amazon.nl en dat je dan doorlinkt naar luna.amazon.com omdat je niet in NL bent? Nu log ik trouwens wel direct in op luna.amazon.com maar de eerste keer dus niet.

[ Voor 10% gewijzigd door Marzman op 21-06-2024 08:09 ]

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:07
De app voor de Firestick is prima te sideloaden op een Nvidia Shield. Gisteren even getest met Trials Rising en dat ging prima. App is hier te vinden: Amazon Luna (Fire TV) (Android TV)

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

@Marzman ik vind het wel prima zo ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JoohanDePoohan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-05 12:44
RobNemoo schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 21:16:
[...]

Bepaalde LG en Samsung tv's ook volgens het persbericht. Ik kan geen lijstje vinden, maar ga het straks eens proberen op mijn 2022 Samsung.
Hier staat het lijstje van ondersteunde apparaten.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:37
Ik heb een Prime abo en heb mijn GoG, Epic and Ubsoft accounts succesvol gelinked.
Best leuk om een aantal games te zien die ik nu via Luna kan spelen.
Geeft een beetje dat Stadia gevoel terug :)

Gisteren even Metro Exodus en AC Valhalla geprobeerd.
De graphics zien er goed uit vind ik maar de lag was bij mij wel merkbaar.
Vooral met Metro Exodus was er een merkbare vertraging en voelde het niet echt snappy.
Niet onspeelbaar voor mij maar het viel me op.
AC Valhalla voelde toch wat responsiever moet ik zeggen, ondanks dat het niet zo snappy was als lokaal op mijn game PC.
Dit heb ik met Stadia nooit gemerkt (of ik heb ineens een heel selectief geheugen haha)

Ik speelde via mijn laptop op de Chrome browser met bekabeld internet en heb een 1000/100 Mb verbinding van Ziggo met 8 a 10ms ping.

Kortom: Ik geef het voor nu een voldoende en hoop dat ze het met verloop van tijd beter gaan maken. ik heb iig weer een cloud gaming dienst erbij die bij de prijs van mijn Prime abo is inbegrepen :D

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobNemoo
JoohanDePoohan schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 12:23:
[...]

Hier staat het lijstje van ondersteunde apparaten.
Dat zou moeten werken met mijn tv dan. Gisteren nog geen tijd gehad om te testen. Met de Stadia controller in de hand en dan de tv app begint het toch verdacht veel op onze vertrouwde Stadia ervaring te lijken. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Marzman schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 08:08:
[...]

Misschien. Heb je het geprobeert via luna.amazon.nl en dat je dan doorlinkt naar luna.amazon.com omdat je niet in NL bent? Nu log ik trouwens wel direct in op luna.amazon.com maar de eerste keer dus niet.
Ook als ik naar luna.amazon.nl ga, krijg ik dezelfde melding : ''niet beschikbaar in BE''.

En ik zit dit zelfs vanuit NL te doen via mijn mobiele data.

Conclusie : met een actieve BE prime, werkt het dus echt NIET.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vortigen
Ik heb net eventjes weer Metro Exodus gespeeld en dat ging veel beter dan gisteren! Heel responsief en geen lag. Voor mijn gevoel was er geen merkbaar verschil met lokaal gamen.

En dezelfde goede ervaring met Immortals Fenyx Rising. Dingen oppakken ging gewoon snel; zoals je mag verwachten. Vechten ging ook prima.
Voor vandaag geef ik het dus een dikke voldoende :D

Misschien maakt het wel uit op welk tijdstip je speelt ofzo...gisteren was het in de avond rond een uur of 8 a 9 denk ik en zojuist in de middag rond 14 uur.

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lekker bezig allemaal :D

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
RobNemoo schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 21:16:
[...]

A oke, want op mijn LG OLED C2 van 2022 zie ik hem (nog) niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Haha ik heb blijkbaar ook nog steeds een prime account :p
Toch maar a een kijkje nemen, maar vooralsnog lees ik wel wat lag en latency.
Stadia had dat dan toch wel extreem goed voor elkaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Estylicious
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:57
Is er ook een gratis variant? Zie dat ik best veel games heb van Ubisoft en Prime.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linksquest
Estylicious schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 19:18:
Is er ook een gratis variant? Zie dat ik best veel games heb van Ubisoft en Prime.
Zo ver ik kon achterhalen, is het alleen gratis als je een Prime abonnement hebt, en anders moet je €9,99 per maand betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opxah
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19:41
Mogelijk is de lag minder met de Luna controller die net als de Stadia controller met internet verbindt. Maar die kost wel €70.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Estylicious
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:57
Linksquest schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 19:23:
[...]

Zo ver ik kon achterhalen, is het alleen gratis als je een Prime abonnement hebt, en anders moet je €9,99 per maand betalen.
Dank je. Check. Ik heb een Prime abonnement. Maar eens aankijken wat een controller gaat kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poestoe
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 04-05 14:11
Ik heb helaas webOS 5.5.0 waardoor er geen app beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
poestoe schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 01:54:
[...]

Ik heb helaas webOS 5.5.0 waardoor er geen app beschikbaar is.
Ik zit op WebOs13.30.56, ik had nog eens in de store gekeken en inmiddels zie ik de Luna app en kan hem ook downloaden. Een keer ernaar kijken als we Amazon Prime zouden pakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
Linksquest schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 11:00:
[...]

Ik zit op WebOs13.30.56, ik had nog eens in de store gekeken en inmiddels zie ik de Luna app en kan hem ook downloaden. Een keer ernaar kijken als we Amazon Prime zouden pakken.
Je kan denk ik een 7 dagen trial op Luna doen, kon ik tenminste.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Klopt, alleen voor op mijn TV moet ik wel een controller hebben die het support, dus ik ga dat binnenkort eens testen op mijn laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

LG is een drama qua controller support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
daffie82 schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 16:39:
LG is een drama qua controller support.
Ik moet het nog eens een keer testen, maar vorig jaar maakte hij wel verbinding met een Xbox controller, alleen zag de GeForce app hem niet. Moet het een keer testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Linksquest schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 16:47:
[...]

Ik moet het nog eens een keer testen, maar vorig jaar maakte hij wel verbinding met een Xbox controller, alleen zag de GeForce app hem niet. Moet het een keer testen.
Dat bedoel ik dus. Werkt gewoon slecht op de LG.
Op mijn chromecast werken de controllers perfect. Ook met de GFN app uiteraard.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Vortigen
Ik heb een nieuw topic geopend voor Amazon Luna. Het is heel basaal maar ik heb de informatie er in gezet die ik tot nu toe ben tegen gekomen.

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2252792

Neem gerust een kijkje en laat me weten als ik iets toe kan voegen aan de TS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
nieuws: Amazon brengt Xbox-cloudgaming via Fire TV Stick ook in Nederland en ...

Microsoft gaat een soort Stadia maken via Fire TV sticks, Google heeft de handdoek toch wel te vroeg in de ring gegooid denk ik want zij hadden dat al (en met hun eigen chromecast). Of Google had daar ook meer op in kunnen zetten, Microsoft heeft al leuke spellicenties.

[ Voor 8% gewijzigd door Marzman op 02-07-2024 09:55 ]

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 00:11
Marzman schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 09:53:
nieuws: Amazon brengt Xbox-cloudgaming via Fire TV Stick ook in Nederland en ...

Microsoft gaat een soort Stadia maken via Fire TV sticks, Google heeft de handdoek toch wel te vroeg in de ring gegooid denk ik want zij hadden dat al (en met hun eigen chromecast). Of Google had daar ook meer op in kunnen zetten, Microsoft heeft al leuke spellicenties.
Even een backup terugzetten en gaan met die banaan ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Wellicht hebben ze de techniek achter Stadia verkocht?

Overigens krijg ik steeds meer het idee dat de server capaciteit van Stadia werd opgeofferd ten gunste van Gemini. Zou AI de afgelopen jaren niet zo'n vlucht hebben genomen, zouden we Stadia dan wellicht nog hebben gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KlaasjeNL schreef op woensdag 20 november 2024 @ 10:04:
[...]

Wellicht hebben ze de techniek achter Stadia verkocht?

Overigens krijg ik steeds meer het idee dat de server capaciteit van Stadia werd opgeofferd ten gunste van Gemini. Zou AI de afgelopen jaren niet zo'n vlucht hebben genomen, zouden we Stadia dan wellicht nog hebben gehad?
Ik denk inderdaad dat veel capaciteit gezocht is, maar tegelijk was Stadia ook gewoon niet het succes dat het had kunnen/moeten zijn natuurlijk (lees: geflopt bij het grote publiek). Denk in hindsight dat dit sowieso niet langer had gelopen.
Ik heb de app nog altijd wel op mijn telefoon staan trouwens, ook al ben ik 2 modellen verder inmiddels, misschien ooit... zou het? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ht87 schreef op woensdag 20 november 2024 @ 10:07:
[...]

Ik denk inderdaad dat veel capaciteit gezocht is, maar tegelijk was Stadia ook gewoon niet het succes dat het had kunnen/moeten zijn natuurlijk (lees: geflopt bij het grote publiek). Denk in hindsight dat dit sowieso niet langer had gelopen.
Ik heb de app nog altijd wel op mijn telefoon staan trouwens, ook al ben ik 2 modellen verder inmiddels, misschien ooit... zou het? :P
Het had natuurlijk best een succes kunnen zijn met enige fatsoenlijke marketing. Zoals ze uiteindelijk de controllers ook nagenoeg gratis weggaven op een gegeven moment... Ze hadden ook een mooie bundel kunnen maken met de Google Streamer.

Waarschijnlijk was we best wel wat aan te verdienen, maar lag de toekomst en het grote geld bij AI, dus werd Stadia geslachtofferd.

Overigens ben ik door Stadia wel weer meer gaan gamen, ben ik nu verknocht aan Game Pass en staat een PS5 op het lijstje voor kerst, voor de Sony Exclusives. Ondertussen is de "liefde" voor Google wel flink bekoeld. Niet alleen door Stadia, maar vooral ook door de Assistent die steeds slechter werkt, waardoor smart home integratie steeds frustrerender wordt. Hopelijk brengt Gemini daarin verbetering op niet al te lange termijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
KlaasjeNL schreef op woensdag 20 november 2024 @ 10:19:
[...]

M Ondertussen is de "liefde" voor Google wel flink bekoeld. Niet alleen door Stadia, maar vooral ook door de Assistent die steeds slechter werkt, waardoor smart home integratie steeds frustrerender wordt. Hopelijk brengt Gemini daarin verbetering op niet al te lange termijn.
Ik ben zelfs over naar Apple :o

Niet perse door stadia trouwens, maar ben wel meer op m’n hoede voor Googles strategieën.
Overigens heb ik wel t idee dat Stadia veel heeft opgeleverd bij Google in de zin van dat omgaan met die hoge bandbreedte en dat juist stroomlijnen ervan bij AI veel nodig gaat zijn. Zeker als we Agentive AI en beeld/video herkenning meer gaan toepassen. Die gemini verbetering komt er wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
KlaasjeNL schreef op woensdag 20 november 2024 @ 10:19:
[...]

Het had natuurlijk best een succes kunnen zijn met enige fatsoenlijke marketing. Zoals ze uiteindelijk de controllers ook nagenoeg gratis weggaven op een gegeven moment... Ze hadden ook een mooie bundel kunnen maken met de Google Streamer.
Inderdaad, voor 10 euro extra een remote voor Stadia ofzo.
Waarschijnlijk was we best wel wat aan te verdienen, maar lag de toekomst en het grote geld bij AI, dus werd Stadia geslachtofferd.

Overigens ben ik door Stadia wel weer meer gaan gamen, ben ik nu verknocht aan Game Pass en staat een PS5 op het lijstje voor kerst, voor de Sony Exclusives. Ondertussen is de "liefde" voor Google wel flink bekoeld. Niet alleen door Stadia, maar vooral ook door de Assistent die steeds slechter werkt, waardoor smart home integratie steeds frustrerender wordt. Hopelijk brengt Gemini daarin verbetering op niet al te lange termijn.
Ik misschien ook, en ook door Geforce Now. Jammer dat het niet echt betaalbaar is om op een pc te gamen, als je voor de prijs van een console op een pc zou kunnen gamen zou ik dat doen.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
Ik had het toevallig gisteren nog met mensen over Stadia, ik vertelde al gewoon hoe prettig het werkte en vooral hoe stabiel, mis het ook wel.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• grolle
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-04 08:22
Hier nog iemand die stadia mist. Ik had zelfs speciaal een Ayn Odin gekocht om het daar naar toe te streamen.
Hierboven lees ik over een deuk in vertrouwen naar Google. Ik vind dat ze het perfect hebben opgelost door alle aankopen terug te betalen. Onder de streep ben ik er flink beter van geworden. Ik heb 6 goede controllers liggen en vrienden blij gemaakt met een de Chromecast Ultra.

En toch ...
Ik heb niet de nieuwe streamer gekocht. "Vroeger" toen ik nog helemaal pro Google was had ik die al lang gekocht. Ik heb er naar gekeken, ik heb getwijfeld, ik heb hem niet gekocht. Sterker nog, mocht er een Black Friday deal komen voor de streamer dan laat ik hem waarschijnlijk ook schieten.

Nog een persoonlijk Google feitje, ik kreeg laatst een mailtje dat ik bij de top 1% van de Youtube gebruikers zit. Meer dan 10.000 uur gestreamd op het familie account. Afgerond was het zelfs 11.000 uur. De tv hier staat bijna letterlijk 24 uur per dag op youtube.
Helaas kwam niet veel later een mailtje dat ik betaal methode uit India aan mijn account moest gaan toevoegen. Voor de minder bekende lezer, ik had een youtube account in India gemaakt en betaalde iets van 2 euro 40 per maand voor reclame vrij kijken. Ik kon overstappen naar het Nederlandse abonnement voor 25,99 per maand. En dat, ondanks dat ik een top 1 procent gebruiker ben vind ik te duur. Misschien als er geen deuk in mijn Google ervaring zou zitten en ze een leuke combinatie deal met Stadia zouden hebben.

Nog een 2e voorbeeld. Mijn betaalde cloud storage zit bijna vol. Nauw Ja vol, Google verteld me dagelijks dat ik op 80% zit en dat ik van 2,99 voor 200gb moet upgraden naar 2TB voor 9,99 per maand. Ik vind de stap te groot. Ik heb er nog geen studie van gemaakt, maar het zou zo maar kunnen dat ik over ga stappen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eenhoorntje
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 23:14
Linksquest schreef op woensdag 20 november 2024 @ 16:48:
Ik had het toevallig gisteren nog met mensen over Stadia, ik vertelde al gewoon hoe prettig het werkte en vooral hoe stabiel, mis het ook wel.
Hier idem dito,

Heb hier wel de series x en de ps5.

Maar vond Stadia icm de Switch echt een killer combi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grolle
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-04 08:22
Zijn er trouwens oud Stadia liefhebbers die over zijn gestapt op Amazon Luna. Die controller is nu in de aanbieding, evenals zo'n Amazon stick. Er was ook nog een samenwerking tussen xbox en de firestick

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik heb t paar keer geprobeerd omdat het in prime zat, t speelde aardig, nog niet op stadia niveau destijds. Ik zit momenteel prima met gamepass en een series s die verstopt in de kast zit. Geeft toch beetje t oude gevoel terug haha

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Deurstopper
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Ja en toch zie ik google wel weer terugkomen met een StadiB.. ;)

Voormalig Stadia / Dadia speler en mis de tijd wel van aanzetten en ff snel gamen vanaf de bank en/of over naar de pc.
Heb zelfs sommige spellen die ik op Stadia had maar aangeschaft op Steam. Momenteel zie ik de steamdeck wel als een waardig opvolger voor Stadia. Is welliswaar geen cloud, maar kan ook docked en on-the-go spelen.

Steam/Epic: Deurstopper

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
Ik vind Gforce Now ook zeer goed werken, niet alle spellen maar meer dan Stadia had ;)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-02 22:54
Ht87 schreef op woensdag 20 november 2024 @ 10:32:
[...]

Overigens heb ik wel t idee dat Stadia veel heeft opgeleverd bij Google in de zin van dat omgaan met die hoge bandbreedte en dat juist stroomlijnen ervan bij AI veel nodig gaat zijn. Zeker als we Agentive AI en beeld/video herkenning meer gaan toepassen. Die gemini verbetering komt er wel.
Denk dat Google die kennis al had vanwege YouTube. Dat verbruikt echt veel meer data dan Stadia ooit heeft gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ht87 schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 08:23:
Ik zit momenteel prima met gamepass en een series s die verstopt in de kast zit. Geeft toch beetje t oude gevoel terug haha
Hehe, idem hier. Nadat Stadia gestopt was af en toe eens gekeken naar alternatieven obv. een chromecast of ander klein apparaatje, maar die zijn er eigenlijk niet. Toen we onlangs de inrichting van de woonkamer wat veranderd hadden hing de tv niet meer aan de muur (en dan is een chromecast ideaal om onzichtbaar weg te werken), maar tegen een kast. En daar kan prima onzichtbaar een Series S in worden gezet. En met black friday voor 220 euro was dat een prima deal. Met een druk op de controller gaat de tv aan en games gaan direct verder waar je de vorige keer gebleven was. Toch een beetje die stadia experience ;)

Zit nog wel met die 2 Stadia controllers, die op zich best wel fijn in de hand liggen. Had eerst het plan om simpele spelletjes voor de kinderen op een Android TV box te zetten en daar die Stadia controllers mee te gebruiken. Maar dat werkt niet lekker. Ze verliezen aldoor de koppeling en moeten dan opnieuw gepaird worden.

Ze gebruiken als controller voor de Xbox werkt ook niet op een makkelijker manier. Ws. zullen ze weer stof gaan happen in de kast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
addictive schreef op woensdag 27 november 2024 @ 12:33:
[...]

Denk dat Google die kennis al had vanwege YouTube. Dat verbruikt echt veel meer data dan Stadia ooit heeft gedaan
Klopt, dat vooral in het zenden, maar het interactieve (en responsieve) karakter bij YouTube is veel lager. Allemaal speculatie dit uiteraard, maar mogelijk heeft het wel geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Palomar schreef op woensdag 27 november 2024 @ 13:31:
[...]

Hehe, idem hier. Nadat Stadia gestopt was af en toe eens gekeken naar alternatieven obv. een chromecast of ander klein apparaatje, maar die zijn er eigenlijk niet. Toen we onlangs de inrichting van de woonkamer wat veranderd hadden hing de tv niet meer aan de muur (en dan is een chromecast ideaal om onzichtbaar weg te werken), maar tegen een kast. En daar kan prima onzichtbaar een Series S in worden gezet. En met black friday voor 220 euro was dat een prima deal. Met een druk op de controller gaat de tv aan en games gaan direct verder waar je de vorige keer gebleven was. Toch een beetje die stadia experience ;)

Zit nog wel met die 2 Stadia controllers, die op zich best wel fijn in de hand liggen. Had eerst het plan om simpele spelletjes voor de kinderen op een Android TV box te zetten en daar die Stadia controllers mee te gebruiken. Maar dat werkt niet lekker. Ze verliezen aldoor de koppeling en moeten dan opnieuw gepaird worden.

Ze gebruiken als controller voor de Xbox werkt ook niet op een makkelijker manier. Ws. zullen ze weer stof gaan happen in de kast ;)
Je kunt ook via de xbox-app je xbox op de laptop/tablet/telefoon openen en remote spelen. Dan kun je de Stadia controller koppelen aan je device... dan komt t nog meer dichtbij het Stadiagevoel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-02 22:54
Ht87 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 14:16:
[...]

Klopt, dat vooral in het zenden, maar het interactieve (en responsieve) karakter bij YouTube is veel lager. Allemaal speculatie dit uiteraard, maar mogelijk heeft het wel geholpen.
Maar veel interactie is er niet, toch?

Als gebruiker stuurden we alleen control inputs naar Stadia, dat is heel weinig aan data.

Stadia doet dan de processing, net als een console of pc normaal lokaal zou doen. En het enige dat ze terug sturen is beeld en audio (wat ze ook bij YouTube doen). Bij stadia was dat 4k en 60 fps (geen idee welke bitrate)

En bij YouTube gaat streaming tot 8k, 60 fps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Palomar schreef op woensdag 27 november 2024 @ 13:31:
[...]

Sorry maar dan heb je heel slecht gezocht.
Ik game sinds Stadia voortdurend op mijn Chromecast via GeForce Now.
Dat gaat perfect als je tevreden bent met 1080p.
Wat sowieso beter is dan die Xbox remote troep.

Enige wat ik extra heb moeten aankopen is een bluetooth controller van 60€. That's it.
En een maandelijkse kost uiteraard. Die ik vaak met acties heb gedaan, dus heeft mij ook niet veel gekost.
Totale plaatje na Stadia ga ik niet betaald hebben wat jij voor de Xbox hebt betaald en ik heb meer games die ik kan spelen dan dat ik er tijd voor heb...

[ Voor 15% gewijzigd door daffie82 op 27-11-2024 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
addictive schreef op woensdag 27 november 2024 @ 17:47:
[...]

Maar veel interactie is er niet, toch?

Als gebruiker stuurden we alleen control inputs naar Stadia, dat is heel weinig aan data.

Stadia doet dan de processing, net als een console of pc normaal lokaal zou doen. En het enige dat ze terug sturen is beeld en audio (wat ze ook bij YouTube doen). Bij stadia was dat 4k en 60 fps (geen idee welke bitrate)

En bij YouTube gaat streaming tot 8k, 60 fps
Nee ik doelde ook op de infrastructuur die nodig is om input van gebruikers (gamers bij stadia, maar bv een project Astra van Deepmind heeft dat ook nodig) zonder merkbare lag over te brengen. Denk aan input van een gebruiker waar Astra meteen op moet reageren zonder lag en vice versa. Die enorm snelle respons was de kracht van Stadia imo en van wat ik gezien heb van Astra voelt dat ook heel erg realtime.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:06
Die controllers zitten hier helaas ook stof te happen, echt jammer dat de Bluetooth fix zo matig is (elke sessie opnieuw pairen enzo) :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
daffie82 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 18:12:
[...]

Sorry maar dan heb je heel slecht gezocht.
Ik game sinds Stadia voortdurend op mijn Chromecast via GeForce Now.
Dat gaat perfect als je tevreden bent met 1080p.
Wat sowieso beter is dan die Xbox remote troep.

Enige wat ik extra heb moeten aankopen is een bluetooth controller van 60€. That's it.
En een maandelijkse kost uiteraard. Die ik vaak met acties heb gedaan, dus heeft mij ook niet veel gekost.
Totale plaatje na Stadia ga ik niet betaald hebben wat jij voor de Xbox hebt betaald en ik heb meer games die ik kan spelen dan dat ik er tijd voor heb...
ja ok, daar heb ik idd wel naar gekeken, maar ik wilde ook graag GTA5 spelen (en GTA6 als die ooit uitkomt) en dat zit niet in Geforce Now.

• Palomar
  • Niet online
Ht87 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 14:17:
[...]

Je kunt ook via de xbox-app je xbox op de laptop/tablet/telefoon openen en remote spelen. Dan kun je de Stadia controller koppelen aan je device... dan komt t nog meer dichtbij het Stadiagevoel ;)
Ja die las ik idd ook, maar is wel een beetje houtje touwtje ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bakkerjangert
  • Laatst online: 03-05 15:51
Palomar schreef op donderdag 28 november 2024 @ 08:59:
[...]

ja ok, daar heb ik idd wel naar gekeken, maar ik wilde ook graag GTA5 spelen (en GTA6 als die ooit uitkomt) en dat zit niet in Geforce Now.
Wellicht is Boosteroid iets voor je? Die dienst lijkt als 2 druppels water op Geforce Now, maar heeft een heel andere games library (o.a. de Souls games, Hogwarts Legacy, divers Play Station PC port games en GTA5 om maar wat te noemen).

[ Voor 3% gewijzigd door bakkerjangert op 28-11-2024 09:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
bakkerjangert schreef op donderdag 28 november 2024 @ 09:04:
[...]

Wellicht is Boosteroid iets voor je? Die dienst lijkt als 2 druppels water op Geforce Now, maar heeft een heel andere games library (o.a. de Souls games, Hogwarts Legacy, divers Play Station PC port games en GTA5 om maar wat te noemen).
interessant, ziet er goed uit. Kan niet direct GTA5 vinden, maar los daarvan zou ik die wel het proberen waard hebben gevonden. Ware het niet dat ik dus al een Xbox heb nu ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bakkerjangert
  • Laatst online: 03-05 15:51
Palomar schreef op donderdag 28 november 2024 @ 14:33:
[...]

interessant, ziet er goed uit. Kan niet direct GTA5 vinden, maar los daarvan zou ik die wel het proberen waard hebben gevonden. Ware het niet dat ik dus al een Xbox heb nu ;)
Op cloudbase.gg kun je checken welke game waar te spelen is in de cloud. Bijgevoegd link toont dat GTA5 op Boosteroid te spelen is.

• belly89
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23:00
Palomar schreef op donderdag 28 november 2024 @ 14:33:
[...]

HIj staat wel op de site https://boosteroid.com/games/#/application/299 :)

Ziet er wel interessant uit. Binnenkort maar eens proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
bakkerjangert schreef op donderdag 28 november 2024 @ 09:04:
[...]

Hoe kan Boosteroid eigenlijk wel GTA5 aanbieden als het hetzelfde werkt als Geforce Now? Ik dacht dat Rockstar er tegen was, die vinden dat mensen dan een nieuwe licentie moeten kopen voor Geforce Now omdat het niet echt een cloud pc is maar een platform.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gentle
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 28-04 21:10
Mogelijk al voorbij gekomen, maar op Google's pagina voor de Stadia-controller is de einddatum aangepast naar december volgend jaar (stond eerder op 31 december 2024):
Tot en met 31 december 2025 kun je overschakelen naar de bluetooth-modus, de controllermodus checken en checken op bluetooth-updates.
Iemand nog iets mogen vernemen over een firmware update voor de controller? (gok van niet, maar als ze de datum een jaartje hebben verzet, mogen we misschien nog ergens op hopen, toch?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:42
Gentle schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 18:29:
Mogelijk al voorbij gekomen, maar op Google's pagina voor de Stadia-controller is de einddatum aangepast naar december volgend jaar (stond eerder op 31 december 2024):
Het stond zelfs op de voorpagina: nieuws: Google Stadia-controllers krijgen jaar extra om bluetooth in te schak...
Pagina: 1 ... 190 191 Laatste

Let op:
De stekker ging er op 18 januari 2023 uit.

Converteer je Stadia controller naar Bluetooth met de browsertool:
https://stadia.google.com/controller/

(Beschikbaar tot 31 december 2023)

Mooi overzicht van alternatieven: https://hackmd.io/@christopherklay/BkWVFJlNj
Topics voor alternatieven voor Stadia:
> Het grote cloud gaming topic
> [NVIDIA Geforce NOW] Ervaringen & Discussie
> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
> [PS+] Playstation Plus

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord