• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Knielen schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 13:46:
[...]

Ik heb veel plezier van mijn Stadia controller op de Nintendo Switch, misschien voor jou ook een optie?
Bedankt voor de tip! Heb meteen zo'n 8bitdo USB v2 adapter besteld. Eerst testen met 1 en als het goed werkt, bestel ik een 2e. Stuk goedkoper dan 2 pro controllers kopen! :-)

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:23
Voor de geïnteresseerden: er is nog geen Bluetooth update voor de stadia controller. Telkens opnieuw koppelen blijft dus de boodschap.

LG OLED65G1RLA / Sennheiser Ambeo Max + SVS SB-1000 Pro / Zidoo Z9X / Bluesound Node 2 / Redmi Note 12 Pro+ v14.0.10 (SMOEUXM)

• Yo-L
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
daffie82 schreef op maandag 20 februari 2023 @ 20:01:
Voor de geïnteresseerden: er is nog geen Bluetooth update voor de stadia controller. Telkens opnieuw koppelen blijft dus de boodschap.
Ik heb (bij mijn Android-tablet) een Tasker-functie gemaakt die elke 15 minuten alle niet actieve Bluetooth-pairings met de naam Stadia erin verwijdert. Vervolgens koppel ik de controller nadat ik een reset heb uitgevoerd (twee knoppen ca. 5 seconden inhouden). Dit werkt voor mij relatief makkelijk en voorkomt non-responsive verbindingen en scheelt wat frustratie :)

• DeTjuk
  • Laatst online: 27-05 23:09
Yo-L schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 09:32:
[...]

Ik heb (bij mijn Android-tablet) een Tasker-functie gemaakt die elke 15 minuten alle niet actieve Bluetooth-pairings met de naam Stadia erin verwijderd. Vervolgens koppel ik de controller nadat ik een reset heb uitgevoerd (twee knoppen ca. 5 seconden inhouden). Dit werkt voor mij relatief makkelijk en voorkomt non-responsive verbindingen en scheelt wat frustratie :)
Leuke workaround. Voor mij zou ik dit op een nvidia shield moeten toepassen, maar zie dat Tasker en Android TV niet een geweldig huwelijk is (werkt wel, maar niet erg gebruiksvriendelijk).

Nou, zit er wel een import profile optie in Tasker die het instellen makkelijker kan maken.

Zou jij @Yo-L jouw tasker profiel willen delen?

[PSN: DeTjuK]

• Yo-L
  • Niet online
DeTjuk schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 10:29:
[...]

Leuke workaround. Voor mij zou ik dit op een nvidia shield moeten toepassen, maar zie dat Tasker en Android TV niet een geweldig huwelijk is (werkt wel, maar niet erg gebruiksvriendelijk).

Nou, zit er wel een import profile optie in Tasker die het instellen makkelijker kan maken.

Zou jij @Yo-L jouw tasker profiel willen delen?
Ja hoor, weet niet of dit de eenvoudigste manier is maar hier is de task zelf als XML. Het profiel kan je dan zelf makkelijk maken ipv eigen criteria (bij mij roept ie m elke 15 minuten aan):

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
<TaskerData sr="" dvi="1" tv="6.1.3-beta">
    <Task sr="task8">
        <cdate>1675793260997</cdate>
        <edate>1676977512366</edate>
        <id>8</id>
        <nme>Stadia</nme>
        <pri>100</pri>
        <Action sr="act0" ve="7">
            <code>358</code>
            <Bundle sr="arg0">
                <Vals sr="val">
                    <net.dinglisch.android.tasker.RELEVANT_VARIABLES>&lt;StringArray sr=""&gt;&lt;_array_net.dinglisch.android.tasker.RELEVANT_VARIABLES0&gt;%bt_address()
Address
Bluetooth device's MAC address&lt;/_array_net.dinglisch.android.tasker.RELEVANT_VARIABLES0&gt;&lt;_array_net.dinglisch.android.tasker.RELEVANT_VARIABLES1&gt;%bt_alias()
Alias
Optional bluetooth device's user given name&lt;/_array_net.dinglisch.android.tasker.RELEVANT_VARIABLES1&gt;&lt;_array_net.dinglisch.android.tasker.RELEVANT_VARIABLES2&gt;%bt_battery_level()
Battery Level
% of battery available, or not set if unavailable. (Android 9+)&lt;/_array_net.dinglisch.android.tasker.RELEVANT_VARIABLES2&gt;&lt;_array_net.dinglisch.android.tasker.RELEVANT_VARIABLES3&gt;%bt_class()
Class
The device's bluetooth class ID&lt;/_array_net.dinglisch.android.tasker.RELEVANT_VARIABLES3&gt;&lt;_array_net.dinglisch.android.tasker.RELEVANT_VARIABLES4&gt;%bt_class_name()
Class Name
The device's bluetooth class name&lt;/_array_net.dinglisch.android.tasker.RELEVANT_VARIABLES4&gt;&lt;_array_net.dinglisch.android.tasker.RELEVANT_VARIABLES5&gt;%bt_connected()
Connected
true if the BT device is connected, false otherwise&lt;/_array_net.dinglisch.android.tasker.RELEVANT_VARIABLES5&gt;&lt;_array_net.dinglisch.android.tasker.RELEVANT_VARIABLES6&gt;%bt_encrypted()
Encrypted
true if there is at least one encrypted connection to this device, false otherwise&lt;/_array_net.dinglisch.android.tasker.RELEVANT_VARIABLES6&gt;&lt;_array_net.dinglisch.android.tasker.RELEVANT_VARIABLES7&gt;%bt_major_class()
Major Class
The device's major bluetooth class ID&lt;/_array_net.dinglisch.android.tasker.RELEVANT_VARIABLES7&gt;&lt;_array_net.dinglisch.android.tasker.RELEVANT_VARIABLES8&gt;%bt_major_class_name()
Major Class Name
The device's major bluetooth class name&lt;/_array_net.dinglisch.android.tasker.RELEVANT_VARIABLES8&gt;&lt;_array_net.dinglisch.android.tasker.RELEVANT_VARIABLES9&gt;%bt_name()
Name
Bluetooth device's name&lt;/_array_net.dinglisch.android.tasker.RELEVANT_VARIABLES9&gt;&lt;_array_net.dinglisch.android.tasker.RELEVANT_VARIABLES10&gt;%bt_paired()
Paired
true if the BT device is paired with your phone, false otherwise&lt;/_array_net.dinglisch.android.tasker.RELEVANT_VARIABLES10&gt;&lt;_array_net.dinglisch.android.tasker.RELEVANT_VARIABLES11&gt;%bt_signal_strength()
Signal Strength
Strength of the connection in dBm. Only available for connected and scanned devices.&lt;/_array_net.dinglisch.android.tasker.RELEVANT_VARIABLES11&gt;&lt;_array_net.dinglisch.android.tasker.RELEVANT_VARIABLES12&gt;%bt_type()
Type
Could be 'classic', 'le', 'dual' or 'unknown'&lt;/_array_net.dinglisch.android.tasker.RELEVANT_VARIABLES12&gt;&lt;/StringArray&gt;</net.dinglisch.android.tasker.RELEVANT_VARIABLES>
                    <net.dinglisch.android.tasker.RELEVANT_VARIABLES-type>[Ljava.lang.String;</net.dinglisch.android.tasker.RELEVANT_VARIABLES-type>
                </Vals>
            </Bundle>
            <Int sr="arg1" val="1"/>
            <Str sr="arg2" ve="3"/>
            <Int sr="arg3" val="5"/>
        </Action>
        <Action sr="act1" ve="7">
            <code>39</code>
            <Str sr="arg0" ve="3">%btname</Str>
            <Str sr="arg1" ve="3">%bt_name()</Str>
            <Int sr="arg2" val="1"/>
        </Action>
        <Action sr="act2" ve="7">
            <code>37</code>
            <ConditionList sr="if">
                <Condition sr="c0" ve="3">
                    <lhs>%btname</lhs>
                    <op>4</op>
                    <rhs>Stadia</rhs>
                </Condition>
            </ConditionList>
        </Action>
        <Action sr="act3" ve="7">
            <code>358</code>
            <Bundle sr="arg0">
                <Vals sr="val">
                    <net.dinglisch.android.tasker.RELEVANT_VARIABLES>&lt;StringArray sr=""&gt;&lt;_array_net.dinglisch.android.tasker.RELEVANT_VARIABLES0&gt;%bt_address
Address
Bluetooth device's MAC address&lt;/_array_net.dinglisch.android.tasker.RELEVANT_VARIABLES0&gt;&lt;_array_net.dinglisch.android.tasker.RELEVANT_VARIABLES1&gt;%bt_alias
Alias
Optional bluetooth device's user given name&lt;/_array_net.dinglisch.android.tasker.RELEVANT_VARIABLES1&gt;&lt;_array_net.dinglisch.android.tasker.RELEVANT_VARIABLES2&gt;%bt_battery_level
Battery Level
% of battery available, or not set if unavailable. (Android 9+)&lt;/_array_net.dinglisch.android.tasker.RELEVANT_VARIABLES2&gt;&lt;_array_net.dinglisch.android.tasker.RELEVANT_VARIABLES3&gt;%bt_class
Class
The device's bluetooth class ID&lt;/_array_net.dinglisch.android.tasker.RELEVANT_VARIABLES3&gt;&lt;_array_net.dinglisch.android.tasker.RELEVANT_VARIABLES4&gt;%bt_class_name
Class Name
The device's bluetooth class name&lt;/_array_net.dinglisch.android.tasker.RELEVANT_VARIABLES4&gt;&lt;_array_net.dinglisch.android.tasker.RELEVANT_VARIABLES5&gt;%bt_connected
Connected
true if the BT device is connected, false otherwise&lt;/_array_net.dinglisch.android.tasker.RELEVANT_VARIABLES5&gt;&lt;_array_net.dinglisch.android.tasker.RELEVANT_VARIABLES6&gt;%bt_encrypted
Encrypted
true if there is at least one encrypted connection to this device, false otherwise&lt;/_array_net.dinglisch.android.tasker.RELEVANT_VARIABLES6&gt;&lt;_array_net.dinglisch.android.tasker.RELEVANT_VARIABLES7&gt;%bt_major_class
Major Class
The device's major bluetooth class ID&lt;/_array_net.dinglisch.android.tasker.RELEVANT_VARIABLES7&gt;&lt;_array_net.dinglisch.android.tasker.RELEVANT_VARIABLES8&gt;%bt_major_class_name
Major Class Name
The device's major bluetooth class name&lt;/_array_net.dinglisch.android.tasker.RELEVANT_VARIABLES8&gt;&lt;_array_net.dinglisch.android.tasker.RELEVANT_VARIABLES9&gt;%bt_name
Name
Bluetooth device's name&lt;/_array_net.dinglisch.android.tasker.RELEVANT_VARIABLES9&gt;&lt;_array_net.dinglisch.android.tasker.RELEVANT_VARIABLES10&gt;%bt_paired
Paired
true if the BT device is paired with your phone, false otherwise&lt;/_array_net.dinglisch.android.tasker.RELEVANT_VARIABLES10&gt;&lt;_array_net.dinglisch.android.tasker.RELEVANT_VARIABLES11&gt;%bt_signal_strength
Signal Strength
Strength of the connection in dBm. Only available for connected and scanned devices.&lt;/_array_net.dinglisch.android.tasker.RELEVANT_VARIABLES11&gt;&lt;_array_net.dinglisch.android.tasker.RELEVANT_VARIABLES12&gt;%bt_type
Type
Could be 'classic', 'le', 'dual' or 'unknown'&lt;/_array_net.dinglisch.android.tasker.RELEVANT_VARIABLES12&gt;&lt;/StringArray&gt;</net.dinglisch.android.tasker.RELEVANT_VARIABLES>
                    <net.dinglisch.android.tasker.RELEVANT_VARIABLES-type>[Ljava.lang.String;</net.dinglisch.android.tasker.RELEVANT_VARIABLES-type>
                </Vals>
            </Bundle>
            <Int sr="arg1" val="0"/>
            <Str sr="arg2" ve="3">%btname</Str>
            <Int sr="arg3" val="5"/>
        </Action>
        <Action sr="act4" ve="7">
            <code>37</code>
            <ConditionList sr="if">
                <Condition sr="c0" ve="3">
                    <lhs>%bt_connected</lhs>
                    <op>2</op>
                    <rhs>false</rhs>
                </Condition>
            </ConditionList>
        </Action>
        <Action sr="act5" ve="7">
            <code>340</code>
            <Bundle sr="arg0">
                <Vals sr="val">
                    <net.dinglisch.android.tasker.RELEVANT_VARIABLES>&lt;StringArray sr=""&gt;&lt;_array_net.dinglisch.android.tasker.RELEVANT_VARIABLES0&gt;%bt_address
Address
Bluetooth device's MAC address&lt;/_array_net.dinglisch.android.tasker.RELEVANT_VARIABLES0&gt;&lt;_array_net.dinglisch.android.tasker.RELEVANT_VARIABLES1&gt;%bt_alias
Alias
Optional bluetooth device's user given name&lt;/_array_net.dinglisch.android.tasker.RELEVANT_VARIABLES1&gt;&lt;_array_net.dinglisch.android.tasker.RELEVANT_VARIABLES2&gt;%bt_battery_level
Battery Level
% of battery available, or not set if unavailable. (Android 9+)&lt;/_array_net.dinglisch.android.tasker.RELEVANT_VARIABLES2&gt;&lt;_array_net.dinglisch.android.tasker.RELEVANT_VARIABLES3&gt;%bt_class
Class
The device's bluetooth class ID&lt;/_array_net.dinglisch.android.tasker.RELEVANT_VARIABLES3&gt;&lt;_array_net.dinglisch.android.tasker.RELEVANT_VARIABLES4&gt;%bt_class_name
Class Name
The device's bluetooth class name&lt;/_array_net.dinglisch.android.tasker.RELEVANT_VARIABLES4&gt;&lt;_array_net.dinglisch.android.tasker.RELEVANT_VARIABLES5&gt;%bt_connected
Connected
true if the BT device is connected, false otherwise&lt;/_array_net.dinglisch.android.tasker.RELEVANT_VARIABLES5&gt;&lt;_array_net.dinglisch.android.tasker.RELEVANT_VARIABLES6&gt;%bt_encrypted
Encrypted
true if there is at least one encrypted connection to this device, false otherwise&lt;/_array_net.dinglisch.android.tasker.RELEVANT_VARIABLES6&gt;&lt;_array_net.dinglisch.android.tasker.RELEVANT_VARIABLES7&gt;%bt_major_class
Major Class
The device's major bluetooth class ID&lt;/_array_net.dinglisch.android.tasker.RELEVANT_VARIABLES7&gt;&lt;_array_net.dinglisch.android.tasker.RELEVANT_VARIABLES8&gt;%bt_major_class_name
Major Class Name
The device's major bluetooth class name&lt;/_array_net.dinglisch.android.tasker.RELEVANT_VARIABLES8&gt;&lt;_array_net.dinglisch.android.tasker.RELEVANT_VARIABLES9&gt;%bt_name
Name
Bluetooth device's name&lt;/_array_net.dinglisch.android.tasker.RELEVANT_VARIABLES9&gt;&lt;_array_net.dinglisch.android.tasker.RELEVANT_VARIABLES10&gt;%bt_paired
Paired
true if the BT device is paired with your phone, false otherwise&lt;/_array_net.dinglisch.android.tasker.RELEVANT_VARIABLES10&gt;&lt;_array_net.dinglisch.android.tasker.RELEVANT_VARIABLES11&gt;%bt_signal_strength
Signal Strength
Strength of the connection in dBm. Only available for connected and scanned devices.&lt;/_array_net.dinglisch.android.tasker.RELEVANT_VARIABLES11&gt;&lt;_array_net.dinglisch.android.tasker.RELEVANT_VARIABLES12&gt;%bt_type
Type
                </Vals>
            </Bundle>
            <Int sr="arg1" val="3"/>
            <Str sr="arg2" ve="3">%btname</Str>
            <Int sr="arg3" val="60"/>
        </Action>
        <Action sr="act6" ve="7">
            <code>38</code>
        </Action>
        <Action sr="act7" ve="7">
            <code>38</code>
        </Action>
        <Action sr="act8" ve="7">
            <code>40</code>
        </Action>
    </Task>
</TaskerData>

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Nou, uiteindelijk toch overstag gegaan en de PS5 voor een normale (!) prijs via Sony direct kunnen kopen inclusief 2 controllers.

Direct RDR2 aangeschaft; dat heeft toch een speciaal verhaal. In 2018 speciaal de PS4 Pro aangeschaft voor RDR2, een jaar later de Stadia Founder's Edition speciaal voor RDR2 en nu een PS5 met weer RDR2. Het leven kan grappig lopen!
JDFS schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 21:45:
Nou, uiteindelijk toch overstag gegaan en de PS5 voor een normale (!) prijs via Sony direct kunnen kopen inclusief 2 controllers.

Direct RDR2 aangeschaft; dat heeft toch een speciaal verhaal. In 2018 speciaal de PS4 Pro aangeschaft voor RDR2, een jaar later de Stadia Founder's Edition speciaal voor RDR2 en nu een PS5 met weer RDR2. Het leven kan grappig lopen!
Nice man, heel veel speel plezier en succes met de Playstation 5.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• lukadad
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:57
Pfff, nog steeds aan het wachten op de refund van mijn 2 founders edition sets.

Begin december 2022 bericht gekregen dat deze, en mijn Premiere edities, terug gestort gaan worden.
De premiere editities werden via Paypal terug betaald, de Founders moeten via mijn CC ( nog steeds dezelfde van bij mijn aankoop in 2019).

Via de Stadia helpdesk laten ze nu weten dat ze mijn 2 Premiere edities terug gestort hebben, duh.

Alles werd al terug gestort, games, Premiere edities, behalve mijn Founders dus.
Ik geef ze nog tot na het weekend, en dan een nieuwe poging.

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

Hopelijk komt het snel goed, is niet leuk als je op je geld moet wachten.

• Schmitzel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:16
Heeft iemand die controller al lekker werkend met Android TV?
Ik heb die nieuwe setup box van KPN, TV+, dat is een Android TV box.
Herkent de controller wel, maar ik kan er niet mee besturen, als ik hem aan een draad hang dan werkt het wel, waar dat is natuurlijk niet helemaal de bedoeling

• DeTjuk
Schmitzel schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 07:42:
Herkent de controller wel, maar ik kan er niet mee besturen, als ik hem aan een draad hang dan werkt het wel, waar dat is natuurlijk niet helemaal de bedoeling
Je hebt wel de update procedure voor je stadia controller uitgevoerd?

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Schmitzel schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 07:42:
Ik gebruik hem op een nVidia Shield TV Pro. Dat werkt prima maar ik moet elke keer opnieuw de controller unpairen en terug pairen. Als ik dit niet doe dan toont de controller wel als verbonden maar komt er geen input door. Op Windows 11 had ik dit ook maar dit lijkt vanzelf opgelost geraakt te zijn.

• Schmitzel
DeTjuk schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 09:02:
[...]

Je hebt wel de update procedure voor je stadia controller uitgevoerd?
Ja is up to date
Admiral Freebee schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 09:04:
[...]

Ik gebruik hem op een nVidia Shield TV Pro. Dat werkt prima maar ik moet elke keer opnieuw de controller unpairen en terug pairen. Als ik dit niet doe dan toont de controller wel als verbonden maar komt er geen input door. Op Windows 11 had ik dit ook maar dit lijkt vanzelf opgelost geraakt te zijn.
dat is wel een gedoe, had gehoopt dat deze issues inmiddels opgelost waren.
Heb er 2 liggen, wel zonde. Zijn met die workaround niet echt iets wat ik ga gebruiken..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:45
Admiral Freebee schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 09:04:
[...]

Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar het schijnt iets makkelijker te kunnen: 3raser in "[Nvidia Shield] Ervaringen & Discussie" Nog steeds meer gedoe dan noodzakelijk, natuurlijk.

• Tuktop
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 27-05 09:27
Schmitzel schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 09:19:
[...]

dat is wel een gedoe, had gehoopt dat deze issues inmiddels opgelost waren.
Heb er 2 liggen, wel zonde. Zijn met die workaround niet echt iets wat ik ga gebruiken..
Die workaround prefereer ik alsnog boven een kabel en/of nieuwe controllers kopen :)

Het lijkt ook niet bij elk apparaat te spelen; ben benieuwd hoe het is met de 8Bitdo USB adapter v2 met de Switch. De beta-firmware daarvan biedt support voor de Stadia-controller. Na testen zal de support officieel zijn in firmware 1.4.

Maargoed, er is ook een update-functie ingebouwd in de pagina waar je de Stadia-controller kan omzetten naar Bluetooth, dus wie weet! Denk dat er hier wel een aantal mensen zijn die dat af en toe in de gaten houden, dus mocht er een firmware-update komen die dit probleem oplost, dan zul je dat hier vast wel te horen krijgen.

• Schmitzel
Tuktop schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 09:39:
[...]

Die workaround prefereer ik alsnog boven een kabel en/of nieuwe controllers kopen :)

Het lijkt ook niet bij elk apparaat te spelen; ben benieuwd hoe het is met de 8Bitdo USB adapter v2 met de Switch. De beta-firmware daarvan biedt support voor de Stadia-controller. Na testen zal de support officieel zijn in firmware 1.4.

Maargoed, er is ook een update-functie ingebouwd in de pagina waar je de Stadia-controller kan omzetten naar Bluetooth, dus wie weet! Denk dat er hier wel een aantal mensen zijn die dat af en toe in de gaten houden, dus mocht er een firmware-update komen die dit probleem oplost, dan zul je dat hier vast wel te horen krijgen.
Vanmorgen nog gecontroleerd, beide up2date.
Ik ga vanmiddag de andere controller wle even proberen, misschien dat daarbij het wel goed gaat..

Acties:
  • +1Henk 'm!
Goede reminder voor me dat ik nog 1 van mijn controllers moet updaten, wilde er eentje origineel houden maar dat is toch wel zonde van een prima controller eigenlijk!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tuktop
Schmitzel schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 09:50:
[...]

Vanmorgen nog gecontroleerd, beide up2date.
Ik ga vanmiddag de andere controller wle even proberen, misschien dat daarbij het wel goed gaat..
Er is nog geen update geweest na de oorspronkelijke firmware die wifi uitschakelde en bluetooth inschakelde, dus dat klopt.

Denk dat die andere controller hetzelfde gaat reageren, het is immers een bekend probleem en dus vooral hopen op een update!

• Starscreamer
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 22-05 14:29
SvenBo schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 11:14:
8BitDo heeft een beta firmware voor hun adapter v2 vrijgegeven met support voor de Stadia controller.
Dit betekent dat je op consoles (waaronder de Nintendo Switch) je Stadia controller kunt gebruiken.

Beta firmware

Originele Reddit post
Kan je niet de huidige 8bitdo een firmware update erop zetten O-)
Zou mooi zijn dat ik hem kan gebruiken op de Switch

• SvenBo
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16-05 10:42
Starscreamer schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 10:46:
[...]

Kan je niet de huidige 8bitdo een firmware update erop zetten O-)
Zou mooi zijn dat ik hem kan gebruiken op de Switch
Ik zie inderdaad dat de link dood is, ik zal 'm updaten.
Naar schijn kun je met de firmware update tool van 8BitDo ook de beta firmware selecteren; link.

• RoCoStr
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 14:45
Ht87 schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 09:53:
Goede reminder voor me dat ik nog 1 van mijn controllers moet updaten, wilde er eentje origineel houden maar dat is toch wel zonde van een prima controller eigenlijk!
Gefeliciteerd;)

• Opxah
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12:35
nieuws: Google is ook gestopt met whitelabel-versie van Stadia

Helaas. Wellicht was het nog iets vroeg allemaal. We weten allemaal wat voor potentie deze techniek had.

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-05 10:41
Google is nu eenmaal geen doorzetter. Diensten moeten snel viral gaan en organisch groeien, want marketing kunnen ze niet.

Daarnaast proef je meer en meer het sentiment: Ik begin er niet meer aan, want Google trekt er toch de stekker uit. Dat merk ik bij mezelf ook. Ik zou niet snel nog Google hardware kopen. Heb er zelfs over nagedacht om naar een andere foto-dienst te gaan en dan m'n Google One op te zeggen.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Sahi_NL schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 13:57:
Daarnaast proef je meer en meer het sentiment: Ik begin er niet meer aan, want Google trekt er toch de stekker uit. Dat merk ik bij mezelf ook. Ik zou niet snel nog Google hardware kopen. Heb er zelfs over nagedacht om naar een andere foto-dienst te gaan en dan m'n Google One op te zeggen.
Daarom heeft Google dit ook netjes afgehandeld met volledige terugbetalingen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Sahi_NL
Klopt..

En toch heb ik hierdoor een negatief gevoel gekregen bij Google.

• Estylicious
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18:39
Ja, ik ook. Ik zou niet zo snel weer in zoiets stappen.

• Tuktop
Ik zou zonder twijfel weer instappen! Heb de afgelopen paar jaar nog nooit zo goedkoop gegamed :)

• Marzman
  • Niet online
Bedrijven als AT&T en Capcom zullen een volgende keer ook wel twee keer nadenken voor ze nog een whitelabeldienst afnemen. Google zet zich zo inderdaad een beetje buitenspel met nieuwe dingen.

/▌

• Aartstyle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-05 10:36
Ik kan er nog steeds niet bij dat Google hier geen succes van heeft kunnen maken. Gewoon een gebrek aan promotionele activiteiten en te weinig geduld. De mensen met een console zaten nog midden in hun levensduur. Had Stadia neergezet als een alternatief voor de new gen consoles met voldoende reclame had dat in mijn optiek echt een succes kunnen worden en zeker in de groep "casual gamers".

• Tuktop
Tsja, daarvoor miste het wel teveel grote/bekende games. Denk dat het al een heel ander verhaal was geweest als die er allemaal bij waren geweest. Een beetje zoals het met Cyberpunk ging (even los van het feit dat die game zelf niet zo lekker ontvangen werd), maar dan veel vaker.

• macscot
  • Laatst online: 23-05 15:57
Achja, Stadia is en of had kunnen zijn.

In mijn ogen zijn er een paar type mensen die gamen.
Kids -> spaarpotje op de kop en spelen
Tieners -> krantenwijkje sparen en spelen
Volwassenen/ echte gamers -> hebben geld en spelen
Volwassenen die casual spelletje doen

Bij de kids zijn de draagbare apparaten erg populair.
De Nintendo Switch heeft het de afgelopen jaren hier erg goed gedaan.
Aantal goede titels komer er op uit. De wereld van Mario etc.
Daarnaast vind ik persoonlijk de graphics en kleur gebruik erg goed.

Tieners, deze gaan meestal voor een console.
Deze moet een bepaalde tijd meegaan en vooral makkelijk zijn om op te game.
De laptop is voor school en dat moet gescheiden blijven vinden paps en mams.

De volwassen/gamers, deze gaan meestal voor een PC.
Ze hebben het geld en de ruimte.

Volwassen die casual gamen, deze maken vaak gebruik van een console.
Als de vrouw een avondje niet thuis is of in de man-cave lekker een spelletje op de PS of Xbox.

Tja waar ga je als Stadia de markt veroveren?
De kids? Daarvoor mis je de titels.
De tieners? Die willen geen abonnement, 1x kopen en daarna spelen totdat ze een ons wegen.
De Gamers? Die hebben hun PC, willen daar zeker niet vanaf, vooral niet gezien hun huidige graphics.
Dan hou je de volwassen casual gamer over. Die groep zou je eventueel van hun console af kunnen halen naar een streamingdienst.

Dan blijft de vraag wel zitten de leuke games erop?

Want zodra een Playstation of Xbox een paar keer die game die op het nieuws voorbij komt en alle andere man-cave vrienden wel kunnen spelen is het overstappen op een console snel gedaan.

• Aartstyle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-05 10:36
Tuktop schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 15:41:
Tsja, daarvoor miste het wel teveel grote/bekende games. Denk dat het al een heel ander verhaal was geweest als die er allemaal bij waren geweest. Een beetje zoals het met Cyberpunk ging (even los van het feit dat die game zelf niet zo lekker ontvangen werd), maar dan veel vaker.
Zeker mee eens. Dat is ook een minpunt.

• Marzman
  • Niet online
Aartstyle schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 15:36:
Ik kan er nog steeds niet bij dat Google hier geen succes van heeft kunnen maken. Gewoon een gebrek aan promotionele activiteiten en te weinig geduld. De mensen met een console zaten nog midden in hun levensduur. Had Stadia neergezet als een alternatief voor de new gen consoles met voldoende reclame had dat in mijn optiek echt een succes kunnen worden en zeker in de groep "casual gamers".
Misschien niet bij hardcore gamers, maar ik denk zeker wel bij ouders die hun kinderen iets leuks willen geven en niet meteen honderden euro's uit willen geven (en de Dadias zelf kunnen dan natuurlijk spelen als de kinderen naar bed zijn). Die naam was al bedacht door de users, Google hoefde het alleen maar een beetje uit te buiten en er reclame mee te maken ;)

/▌

• daffie82
macscot schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 15:55:
Dan blijft de vraag wel zitten de leuke games erop?

Want zodra een Playstation of Xbox een paar keer die game die op het nieuws voorbij komt en alle andere man-cave vrienden wel kunnen spelen is het overstappen op een console snel gedaan.
Niet mee eens.
De casual gamer ligt MEESTAL niet wakker van die paar titels die dan niet beschikbaar zijn op Stadia. Er waren genoeg goede games (ook premium A games) om je jaren verder te laten gamen.

LG OLED65G1RLA / Sennheiser Ambeo Max + SVS SB-1000 Pro / Zidoo Z9X / Bluesound Node 2 / Redmi Note 12 Pro+ v14.0.10 (SMOEUXM)

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-05 10:35
Man man man, ik had echt goede hoop dat er een Ubisoft+ Cloud zou komen. Niet dat ik prese super fan van Ubisoft ben. Maar Ubisoft is van de grote publisher de enige die de Cloud heeft omarmt, en daarmee mij terug naar gamen heeft gebracht. (Of dat laatste een positief punt is voor mijn timemanagement en gezin is een heel andere discussie).

A well back the Steam Deck. Vanavond eens kijken of de insider build van een Stadia racegame vervolg draait op de Steam Deck met windows 10.

Stadia was beter....

• macscot
  • Laatst online: 23-05 15:57
daffie82 schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 16:05:
[...]

Niet mee eens.
De casual gamer ligt MEESTAL niet wakker van die paar titels die dan niet beschikbaar zijn op Stadia. Er waren genoeg goede games (ook premium A games) om je jaren verder te laten gamen.
Klopt zeker! Maar bij die groep casual gamers is geld (voor een console) meestal niet het probleem.
Die kiezen vooral voor het gemak. En dat bood Stadia zeker.

Ik heb meerdere van mijn casual spelende vrienden en collega's aangeraden Stadia te proberen. Allemaal vinden ze het jammer dat het weg gaat.

Stadia voelde voor mij echt als een Netflix. Leuke films, leuke series en kijken maar.
Fifa, Assasins, Red Death Redemption, GTA, Aantal race games. Allemaal prima A titels beschikbaar.

Maar ook met Netflix wordt op een bepaald moment minder. HBO, Disney+, ViaPlay ga zo maar door met het aanbod.

Google Stadia voorzag dat binnen niet al te lange tijd Activision, Ubisoft en andere aanbieders misschien wel een eigen cloud productje gingen maken. Het was of zelf games gaan ontwikkelen of veel geld betalen om die A titels op hun platformen te krijgen.

Dan kom ik terug op mijn eerdere opmerkingen. Zodra het landschap meer versplinterd vraag ik me af of dat er voldoende markt over blijft.

• Marzman
  • Niet online
artificial_sun schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 16:06:
Man man man, ik had echt goede hoop dat er een Ubisoft+ Cloud zou komen. Niet dat ik prese super fan van Ubisoft ben. Maar Ubisoft is van de grote publisher de enige die de Cloud heeft omarmt, en daarmee mij terug naar gamen heeft gebracht. (Of dat laatste een positief punt is voor mijn timemanagement en gezin is een heel andere discussie).

A well back the Steam Deck. Vanavond eens kijken of de insider build van een Stadia racegame vervolg draait op de Steam Deck met windows 10.
Je kunt met ze connecten via Gforce Now.

/▌

Opxah schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 12:17:
nieuws: Google is ook gestopt met whitelabel-versie van Stadia

Helaas. Wellicht was het nog iets vroeg allemaal. We weten allemaal wat voor potentie deze techniek had.
Ja inderdaad, erg jammer dit

Acties:
  • +1Henk 'm!
macscot schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 16:15:
[...]

Klopt zeker! Maar bij die groep casual gamers is geld (voor een console) meestal niet het probleem.
Die kiezen vooral voor het gemak. En dat bood Stadia zeker.

Ik heb meerdere van mijn casual spelende vrienden en collega's aangeraden Stadia te proberen. Allemaal vinden ze het jammer dat het weg gaat.

Stadia voelde voor mij echt als een Netflix. Leuke films, leuke series en kijken maar.
Fifa, Assasins, Red Death Redemption, GTA, Aantal race games. Allemaal prima A titels beschikbaar.

Google Stadia voorzag dat binnen niet al te lange tijd Activision, Ubisoft en andere aanbieders misschien wel een eigen cloud productje gingen maken. Het was of zelf games gaan ontwikkelen of veel geld betalen om die A titels op hun platformen te krijgen.
Alhoewel ik behoorlijk Stadia fan ben was klopt het A-titel-verhaal niet helemaal. Fifa kwam pas heel laat, gta is nooit gekomen en als je terugkijkt naar welke AAA-titels er uit zijn gekomen in de laatste 3 jaar zaten er buiten Ubisoft vrijwel geen nieuwe games bij, hooguit een paar geporte oudere games.
Het is de reden dat ik mijn geloof in stadia kwijtraakte, je moet de AAA-games hebben als je geen eigen exclusives uitbrengt. Anders vallen de casual gamers die juist af en toe zon game willen spelen af en trek je geen hardcore gamers aan.
Probleem bij Google is dat je snel kunt scoren als ontwikkelaar door een product te bedenken en in beta te plaatsen, maar er zijn te weinig beloningen en carrièrekansen om je product volwassen te maken. Veel namen die aan het begin bij Stadia stonden waren er op het eind al lang niet meer.

En ondanks dat… ik mis dat gevoel nog altijd wel dat je die game zag en meteen kon spelen zonder console of game-pc. De verbazing bij gasten was onbeschrijfelijk hier haha!

• daffie82
Ht87 schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 10:01:
[...]

Alhoewel ik behoorlijk Stadia fan ben was klopt het A-titel-verhaal niet helemaal. Fifa kwam pas heel laat, gta is nooit gekomen en als je terugkijkt naar welke AAA-titels er uit zijn gekomen in de laatste 3 jaar zaten er buiten Ubisoft vrijwel geen nieuwe games bij, hooguit een paar geporte oudere games.
Het is de reden dat ik mijn geloof in stadia kwijtraakte, je moet de AAA-games hebben als je geen eigen exclusives uitbrengt. Anders vallen de casual gamers die juist af en toe zon game willen spelen af en trek je geen hardcore gamers aan.
Probleem bij Google is dat je snel kunt scoren als ontwikkelaar door een product te bedenken en in beta te plaatsen, maar er zijn te weinig beloningen en carrièrekansen om je product volwassen te maken. Veel namen die aan het begin bij Stadia stonden waren er op het eind al lang niet meer.

En ondanks dat… ik mis dat gevoel nog altijd wel dat je die game zag en meteen kon spelen zonder console of game-pc. De verbazing bij gasten was onbeschrijfelijk hier haha!
Dat gevoel hoef je niet te missen hoor. GFN doet net hetzelfde en misschien nog wel beter met ook meer titels en meer AAA-games.
I am not looking back.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tuktop
daffie82 schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 10:22:
[...]

Dat gevoel hoef je niet te missen hoor. GFN doet net hetzelfde en misschien nog wel beter met ook meer titels en meer AAA-games.
I am not looking back.
Toch gaat het allemaal niet zo naadloos. Bij Stadia zette m'n vriendin de controller aan, dan ging vanzelf de tv aan met Stadia erop, klikte ze op haar profiel en dan Assassin's Creed, spelen maar. En de maandelijkse games, 4K-resolutie stream.

Maar misschien zit op onze volgende TV wel een ingebouwde GFN app, dan inderdaad maar eens een half jaartje Priority proberen en kijken of 1080P mooi genoeg is voor een 65". Als ze via mijn Steam/Epic inlogt, zouden er nog behoorlijk wat games klaar moeten staan. Hoe zit dat trouwens met de Ubisoft games die we gekregen hebben toen Stadia stopte, kun je die ook op GFN spelen?

Voor mezelf ben ik voorlopig terug naar mn oude game-PC en heb ik veel lol met Destiny 2, dat blijkt daar prima op te draaien. En daarnaast is GFN voor mij ook een prima optie, dat extra beetje gedoe is niet zo'n probleem.

[Voor 11% gewijzigd door Tuktop op 10-03-2023 10:46]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bakkerjangert
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17-05 14:20
Tuktop schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 10:44:
[...]

Toch gaat het allemaal niet zo naadloos. Bij Stadia zette m'n vriendin de controller aan, dan ging vanzelf de tv aan met Stadia erop, klikte ze op haar profiel en dan Assassin's Creed, spelen maar. En de maandelijkse games, 4K-resolutie stream.

Maar misschien zit op onze volgende TV wel een ingebouwde GFN app, dan inderdaad maar eens een half jaartje Priority proberen en kijken of 1080P mooi genoeg is voor een 65". Als ze via mijn Steam/Epic inlogt, zouden er nog behoorlijk wat games klaar moeten staan. Hoe zit dat trouwens met de Ubisoft games die we gekregen hebben toen Stadia stopte, kun je die ook op GFN spelen?

Voor mezelf ben ik voorlopig terug naar mn oude game-PC en heb ik veel lol met Destiny 2, dat blijkt daar prima op te draaien. En daarnaast is GFN voor mij ook een prima optie, dat extra beetje gedoe is niet zo'n probleem.
Als het goed is wel. Op de website van Geforce Now wordt Ubisoft connect als platform genoemd.

• Tuktop
bakkerjangert schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 10:50:
[...]

Als het goed is wel. Op de website van Geforce Now wordt Ubisoft connect als platform genoemd.
Dank! (besef nu pas hoe lui dit was |:()

Acties:
  • +2Henk 'm!

• daffie82
Tuktop schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 10:44:
[...]

GFN gaat even naadloos op mijn CCmGTV.
Zoals ik zei, im not looking back.
GFN is voor mij minstens zo goed als Stadia en eigenlijk wel gewoon beter wegens meer titels.

Acties:
  • +1Henk 'm!
daffie82 schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 11:17:
[...]

GFN is voor mij minstens zo goed als Stadia en eigenlijk wel gewoon beter wegens meer titels.
Oh ik kijk ook niet hard terug hoor, ik heb nu een series s met gamepass, betaald van stadia refunds ;) Komt voor mij het dichtst in de buurt van wat Stadia was maar dan met een klein kastje weggewerkt achter de tv.
Ook streamen op telefoon en tablet etc werkt prima via remote play. Maar de ‘magie’ is wat minder zeg maar :9

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
daffie82 schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 11:17:
[...]

Ik gebruik ook het meeste GForce Now. Ook vanwege de titels (en muisondersteuning). Ben nu Arcade Paradise aan het spelen, in dat spel krijg je van een oom zijn versleten wasserette en in de achterkamer bouw je dan stiekem een arcade hal uit die natuurlijk steeds meer aandacht krijgt en plaats inneemt van de wasserette :p Je moet er van houden denk ik, is geen tripple A materiaal, maar de arcades zijn best tof gemaakt en lijken op echte spellen uit de jaren '90.

Ik zie nu mensen contraband police spelen en hoop dat Gforce Now die ook toevoegd. Lijkt me ook wel tof, dan ben je een of andere grenspolitie agent in een communistisch land.

[Voor 10% gewijzigd door Marzman op 10-03-2023 15:52]

/▌

Acties:
  • +3Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:37
Die arcade paradise heb ik nog op de stadia gespeeld, was zo’n pro game toen :) Wel leuk spel ja.
Door stadia ben ik weer echt aan het gamen geslagen, en op het eind kreeg ik al een beetje moeite om te kijken wat ik nog zal spelen. Nu game ik nog meer (dan die eindperiode van stadia), en ben ook blij met mijn keuze voor game pass ultimate; hele hoop nieuwe titels voor mij, amuseer me er nog wel een hele tijd mee. Sommige dingen (met fysieke console) zijn beter dan gamen op stadia, andere dingen slechter.

Gebruik een stadiacontroller nog best vaak; altijd als de tv bezet is en ik op de laptop game. Tijdens gamen werkt die prima omdat je hem continu gebruikt en hij dus niet kan disconnecten.

Acties:
  • +1Henk 'm!
man man man

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:20

SD5k

>4&X

Knielen schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 13:46:
[...]

Ik heb veel plezier van mijn Stadia controller op de Nintendo Switch, misschien voor jou ook een optie?
Ik heb nu ook een Switch, en een 8bitdo v2 adapter, maar ook hier moet ik elke keer de controller opnieuw pairen. Is dat bij jou ook zo?

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:45
SD5k schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 09:33:
[...]

Ik heb nu ook een Switch, en een 8bitdo v2 adapter, maar ook hier moet ik elke keer de controller opnieuw pairen. Is dat bij jou ook zo?
Nee, Switch aan, controller aan en hij wordt direct herkend

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
Clickbait met die titel.

/▌

• Tuktop
Knielen schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 09:37:
[...]

Nee, Switch aan, controller aan en hij wordt direct herkend
Shit, which is it :?
Twijfel ook om die adapters te kopen maar elke keer opnieuw pairen is niet zo relaxt.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Tuktop schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 10:11:
[...]

Shit, which is it :?
Twijfel ook om die adapters te kopen maar elke keer opnieuw pairen is niet zo relaxt.
Ach voor een gratis controller is dat ook niet zo extreem veel werk toch? Mijn Chinese namaak pro controllers hebben ook af en toe een handmatige pair nodig overigens. En dus 50/50 dat hij automatisch connectie maakt als ik het hierboven lees haha :*)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Tuktop
Ht87 schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 10:37:
[...]

Ach voor een gratis controller is dat ook niet zo extreem veel werk toch? Mijn Chinese namaak pro controllers hebben ook af en toe een handmatige pair nodig overigens. En dus 50/50 dat hij automatisch connectie maakt als ik het hierboven lees haha :*)
Klopt ook wel hoor, maar voor de WAF is het wel gunstig O-)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:20

SD5k

>4&X

Tuktop schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 12:19:
[...]

Klopt ook wel hoor, maar voor de WAF is het wel gunstig O-)
Precies, en ik vind het zelf eigenlijk ook maar irritant. Echt een first world problem, ik weet het. :P
Ht87 schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 10:37:
[...]

Ik gebruik hem eigenlijk minimaal, gebruik toch eerder de Xbox controller, bepaalde games willen het niet doen om een of andere reden, raar maar waar.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Verkeerd topic

[Voor 99% gewijzigd door Jasphur op 02-04-2023 13:20]

Acties:
  • +10Henk 'm!

• Estylicious
Beetje jammer. M'n hart maakte een sprongetje toen ik zag dat er weer een berichtje was in dit topic! 7(8)7

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:13
Mede dankzij het stoppen van Stadia gaat de overname van Activision door Microsoft niet door. Is het toch nog ergens goed voor geweest.

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17:24
Zapato schreef op woensdag 26 april 2023 @ 19:49:
Mede dankzij het stoppen van Stadia gaat de overname van Activision door Microsoft niet door. Is het toch nog ergens goed voor geweest.
Waar is de "niet-overname" dan precies goed voor?

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-05 10:35
Van mij had het ook doorgaan, huilie huilie Sony.

Maarja, over 10 jaar kom ik misschien weer terug bij cloud gaming.

Vandaag wilde mijn vrouw Rayman of Little Nightmares spelen, maarja.. maar even de Gabecube gepakt. Eerste keer dat ze Stadia mist, dus ben toch blij dat ik een Steam Deck gekocht heb. Meeste speel ik toch alleen.

Stadia was beter....

Ik had het al ergens anders ook omschreven, maar zal het hier nog even erbij zetten.

Ik ben van mening dat als Google Stadia nog bestaan had, dat Microsoft ook aan hun die 10 jarige deal had gemaakt, en dan was de deal waarschijnlijk wel door gegaan. Laten we eerlijk zijn, echt een gevaar was Stadia niet voor Microsoft, want ze maken geen eigen games. Plus veel mensen pakken Game Pass voor de Games en niet voor de Cloud functie. Sinds Stadia gestopt is, heb ik 2x Geforce now geprobeerd, net als Xcloud, maar ben nu volledig weer op console over gegaan, vind beide niet zo prettig werken als Stadia.

Geforce now wilt op mijn TV maar niet lopen want ik krijg de controller niet verbonden, en ook daar ben je met koppelen van diensten bezig. Bij Xcloud heb ik vaker last van vertraging en hapering, iets wat ik bij Stadia nooit had.

• Marzman
  • Niet online
Goforce Now werkt bij mij wel goed, maar ik wil een aantal games spelen die daar niet op staan. Maar goed, op Stadia hadden die ook niet gestaan ;)

/▌

• daffie82
Geforce now is gewoon prima, nooit haperingen of dergelijke. Werkt als een tierelier. En het enige wat je daarvoor nodig hebt is een 4k chromecast met google tv en een controller. En gaan met die banaan.

Ik heb de App op de TV, die werkt wel, TV ziet ook de controller, alleen de App wil de controller niet zien. Een aparte Chromecast heb ik dan nog niet geprobeerd, en persoonlijk ook niet van plan om daarvoor een aparte Chromecast te halen, op de Laptop werkt het trouwens wel, praat even over de TV.

En die zelfde TV heeft ook de Stadia App gehad en die liep als een trein.

• daffie82
Linksquest schreef op donderdag 27 april 2023 @ 12:00:
Ik heb de App op de TV, die werkt wel, TV ziet ook de controller, alleen de App wil de controller niet zien. Een aparte Chromecast heb ik dan nog niet geprobeerd, en persoonlijk ook niet van plan om daarvoor een aparte Chromecast te halen, op de Laptop werkt het trouwens wel, praat even over de TV.

En die zelfde TV heeft ook de Stadia App gehad en die liep als een trein.
Die app op de TV werkt ook gewoon niet goed. Koppelen met controller was ook hier het probleem. Daar zijn de meeste TV's ook minder geschikt voor.

Iemand die echt GFN een kans wil geven, zal echt wel een paar tientjes uit willen en kunnen geven voor een chromecast.

En anders moet je lekker verder met xcloud en de bijhorende haperingen en lagere kwaliteit ;)

• Marzman
  • Niet online
Zou kunnen, bij Stadia hoefde je de controller niet te koppelen aan de tv.

/▌

• daffie82
Marzman schreef op donderdag 27 april 2023 @ 12:08:
Zou kunnen, bij Stadia hoefde je de controller niet te koppelen aan de tv.
Misschien beter om niet meer te vergelijken met Stadia, dat heeft namelijk weinig zin.

Je kan nu enkel vergelijken met wat er wel beschikbaar is. Het enige voordeel van xcloud is wat meer games. Voor de rest is GFN als pure cloud service gewoon beter.

• streamnl
  • Niet online
Linksquest schreef op donderdag 27 april 2023 @ 11:39:
Bij Xcloud heb ik vaker last van vertraging en hapering, iets wat ik bij Stadia nooit had.
Heb ik vaak bij de “eerste sessie “.

Wat bij mij helpt:

Game saven (!!!)
Tv instellingen
Apps
Xcloud sluiten (force close)
Xcloud openen

Daarna speelt het als een tierelier. Ik ben een tevreden Xcloud gebruiker.

Meer dan ik dacht...

streamnl schreef op donderdag 27 april 2023 @ 12:35:
[...]

Heb ik vaak bij de “eerste sessie “.

Wat bij mij helpt:

Game saven (!!!)
Tv instellingen
Apps
Xcloud sluiten (force close)
Xcloud openen

Daarna speelt het als een tierelier. Ik ben een tevreden Xcloud gebruiker.
De Xcloud app is nog niet voor mijn TV, ik speel Xcloud via de Xbox Series X, dus gamen zonder te installeren :D

Acties:
  • +1Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17:24
Linksquest schreef op donderdag 27 april 2023 @ 20:50:
[...]

De Xcloud app is nog niet voor mijn TV, ik speel Xcloud via de Xbox Series X, dus gamen zonder te installeren :D
Ik probeer Xcloud ook weleens via mijn Series X en dat komt inderdaad niet in de buurt van Stadia. Zijn er al heen haperingen, dan zijn er wel flink wat artifacts, bovendien zien games er wat flets (zelfs lelijk) uit via streaming.

• streamnl
  • Niet online
Linksquest schreef op donderdag 27 april 2023 @ 20:50:
[...]

Voor mijn tv (Sony) bestaat het officieel ook niet.
Even sideloaden als je dat toch wilt.
Vanochtend bijna 2 uur far cry 5 gespeeld zonder haperingen of iets dergelijks.

Meer dan ik dacht...

streamnl schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 11:52:
[...]

Voor mijn tv (Sony) bestaat het officieel ook niet.
Even sideloaden als je dat toch wilt.
Vanochtend bijna 2 uur far cry 5 gespeeld zonder haperingen of iets dergelijks.
Heb de LG OLED EVO C2, daar is hij ook nog niet voor.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Starscreamer
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 22-05 14:29
Ik heb 1 van de 2 Stadia controllers op bluetooth gezet.
Wat voor een zin zou het hebben als ik de ander op wifi laat?
Ik zou jammer vinden als ik beide update naar bluetooth en later niet terug kan indien het toegepast kan worden.
Controller is perfect trouwens voor de Switch erg fijn _/-\o_

[Voor 12% gewijzigd door Starscreamer op 12-05-2023 09:07]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DeTjuk
Starscreamer schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 09:07:
Ik zou jammer vinden als ik beide update naar bluetooth en later niet terug kan indien het toegepast kan worden.
Ja, dat is een glazenbol vraag. Persoonlijk denk ik dat de kans heel klein is dat de WiFi functionaliteit in de toekomst bruikbaar gaat worden. Er moet al iemand zin in hebben om er mee bezig te gaan en het zal niet de makkelijkste materie zijn om te 'hacken'. Want vanuit Google gaan ze het echt niet vrij geven.

Ik vermoed ook dat er een soort van hardwarematige handshake plaatsvindt oid, waardoor het heel lastig gaat zijn dit breder toepasbaar te maken.

Mijn advies, gewoon overzetten op bluetooth als je er nu al blij van wordt :)

*update*

Er is wel een soort van wireless optie zie ik nu: https://github.com/helloparthshah/StadiaWireless/releases

Maar hiervoor heb je je telefoon nodig als 'middleman'. Die is dus via een draadje verbonden.

[Voor 16% gewijzigd door DeTjuk op 12-05-2023 09:29]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Estylicious
Starscreamer schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 09:07:
Gebruik je een extra dongle voor de Switch of kun je hem rechtstreeks pairen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tuktop
Estylicious schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 09:28:
[...]

Gebruik je een extra dongle voor de Switch of kun je hem rechtstreeks pairen?
Kan niet rechtstreeks. Ik heb 2 van die 8bitdo-adapters gekocht. V2 daarvan kun je updaten zodat ze de Stadia-controllers ondersteunen.

De knoppen A/B en X/Y zijn wel omgedraaid in de interface, daar nog geen oplossing voor gevonden maar opzich geen ramp.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DeTjuk
Tuktop schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 09:33:
[...]

Kan niet rechtstreeks. Ik heb 2 van die 8bitdo-adapters gekocht. V2 daarvan kun je updaten zodat ze de Stadia-controllers ondersteunen.

De knoppen A/B en X/Y zijn wel omgedraaid in de interface, daar nog geen oplossing voor gevonden maar opzich geen ramp.
Dat kun je via de switch zelf toch weer omkeren (of geldt dat alleen in game dan?)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
DeTjuk schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 09:19:
[...]

Ja, dat is een glazenbol vraag. Persoonlijk denk ik dat de kans heel klein is dat de WiFi functionaliteit in de toekomst bruikbaar gaat worden. Er moet al iemand zin in hebben om er mee bezig te gaan en het zal niet de makkelijkste materie zijn om te 'hacken'. Want vanuit Google gaan ze het echt niet vrij geven.
Die kans lijkt me ook vrij klein, en als het erg lang duurt zijn er weer betere alternatieven (wifi 7? :p )

/▌

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tuktop
DeTjuk schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 09:55:
[...]

Dat kun je via de switch zelf toch weer omkeren (of geldt dat alleen in game dan?)
Nou ja het is meer dat de Switch de A-knop ziet als B-knop en andersom, zelfde bij X en Y. Je kunt het gewoon negeren opzich :)

Acties:
  • +11Henk 'm!

• grolle
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:12
Als ik nu lees over alle problemen bij de nieuwe Star Wars Jedi Survivor denk ik met weemoed terug aan die goede oude tijd. Dat ik met 1 druk op de knop stadia opstartte en probleemloos Jedi Falen Order kon spelen. Ik had graag verder gegamed...

• Marzman
  • Niet online
Dat heb ik bij Gforce Now ook. Ik ben nu Voidtrain aan het spelen die een update heeft gehad, maar er is ook een update van de epic launcher en die heeft Gforce Now niet geinstalleerd. Dus ik moet in de eerste seconden de installatie van die update annuleren omdat ik anders het spel niet op kan starten.

Voidtrain is wel een lekker spel, je zit op een interdeminsionale trein die je moet uitbouwen (het begint als trolley) door resources te verzamelen terwijl je wordt aangevallen door vreemde wezens en mensen (? het waren eerst duitsers, nu met de update zijn het buitenaardse wezens denk ik , dat deel is een beetje FPS en het is ook nog een beetje survival game dat je moet eten en drinken :p )

/▌

• daffie82
“It hurts sales” – Dino Patti on Game Pass and turning down an 8-figure Stadia deal - Video Games on Sports Illustrated

https://videogames.si.com...pass-8-figure-stadia-deal

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:34
Marzman schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 09:40:
Dat heb ik bij Gforce Now ook.
Hier hetzelfde. Omdat een aantal games van Ubisoft die ik op Stadia had zijn overgezet heb ik GeForce Now ook geprobeerd. Maar de overlay, niet beperkte button-mapping en behoorlijke willekeurige performance nodigen niet uit om een betaald abonnement te nemen (waarbij niet gegarandeerd wordt dat je niet alsnog moet wachten om te gamen?).

Misschien ooit nog Xbox Game Pass proberen. Voor nu staan de PS3 en Wii weer lekker te brommen ;)

Flickr PSN ID= cheironnl

Zoveel activiteit hier maar nog bedrijf dat Stadia heeft overgenomen :’)

• Marzman
  • Niet online
cheiron schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 19:04:
[...]

Hier hetzelfde. Omdat een aantal games van Ubisoft die ik op Stadia had zijn overgezet heb ik GeForce Now ook geprobeerd. Maar de overlay, niet beperkte button-mapping en behoorlijke willekeurige performance nodigen niet uit om een betaald abonnement te nemen (waarbij niet gegarandeerd wordt dat je niet alsnog moet wachten om te gamen?).

Misschien ooit nog Xbox Game Pass proberen. Voor nu staan de PS3 en Wii weer lekker te brommen ;)
Nou ja, ik heb met mijn betaald abonnement maar een keer moeten wachten (en toen was er ook een storing) en dat is ook weer langer dan een jaar geleden.

/▌

• daffie82
Marzman schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 19:59:
[...]

Nou ja, ik heb met mijn betaald abonnement maar een keer moeten wachten (en toen was er ook een storing) en dat is ook weer langer dan een jaar geleden.
Heb ook nog nooit moeten wachten met GFN.
En performance is gewoon altijd goed. Totaal geen klachten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:34
Marzman schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 19:59:
[...]

Dat is goed om te horen. In de FAQ's kon ik die garantie op geen wachttijd niet terug vinden.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
cheiron schreef op maandag 15 mei 2023 @ 09:25:
[...]

Dat is goed om te horen. In de FAQ's kon ik die garantie op geen wachttijd niet terug vinden.
Ik denk niet dat er een garantie is, maar je komt gewoon voor alle gratis gebruikers te staan in de rij dus in de praktijk ben je meteen aan de beurt. Hetzelfde als in sommige pretparken die een 'snelrij' hebben tegen betaling denk ik.

/▌

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-05 14:50
Goedemorgen.

Ik heb beide Stadia contollers om gezet. En verbonden met Windows 11.
Maar ik heb meerdere programma's gebruikt. Meerdere varianten via de Steam Big Picture enz.
Maar ik krijg de controllers niet zichtbaar in game. Via een browser ziet hij Input enz.
Maar zodra ik Mass Effect start via de EA game launcher werkt het gewoon niet.

Wat is nu de beste manier of de makkelijkste app om de Stadia controller te laten werken in game?
Anders komt er gewoon een Xbox controller, maar dat is eigenlijk zonde van het geld.

• minimensje
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 27-05 13:40
Dubrillion schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 11:28:
Goedemorgen.

Ik heb beide Stadia contollers om gezet. En verbonden met Windows 11.
Maar ik heb meerdere programma's gebruikt. Meerdere varianten via de Steam Big Picture enz.
Maar ik krijg de controllers niet zichtbaar in game. Via een browser ziet hij Input enz.
Maar zodra ik Mass Effect start via de EA game launcher werkt het gewoon niet.

Wat is nu de beste manier of de makkelijkste app om de Stadia controller te laten werken in game?
Anders komt er gewoon een Xbox controller, maar dat is eigenlijk zonde van het geld.
Ik gebruik dit zonder problemen. Duurde enkele minuten om het te installeren en te configureren. Je moet vooral de Hidhide juist instellen om dubbele input te vermijden.

https://github.com/walkco/stadia-vigem

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Sahi_NL
Na een paar maanden klooien met Xcloud en de Stadia controller die je steeds opnieuw moet connecten is hier toch een Series X in huis gekomen. Wat een verbetering tegenover Xcloud!

Door naar het Xbox topic dus. Dank allen voor de mooie jaren Stadia Community!

Acties:
  • +1Henk 'm!
Sahi_NL schreef op maandag 22 mei 2023 @ 09:12:
Na een paar maanden klooien met Xcloud en de Stadia controller die je steeds opnieuw moet connecten is hier toch een Series X in huis gekomen. Wat een verbetering tegenover Xcloud!

Ik moet zeggen dat ik mijn series s ook vaak gebruik als basis om vandaan te streamen naar m’n telefoon/tablet via de extern afspelen modus. Dat voelt nog altijd net als stadia ;) rip :9

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sahi_NL
Ht87 schreef op maandag 22 mei 2023 @ 09:41:
[...]

Ik moet zeggen dat ik mijn series s ook vaak gebruik als basis om vandaan te streamen naar m’n telefoon/tablet via de extern afspelen modus. Dat voelt nog altijd net als stadia ;) rip :9
Dat heb ik dus gisteren ook al gedaan.. Lekker in de tuin met de Razer Kishi op m'n telefoon van de Xbox af streamen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• daffie82
Sahi_NL schreef op maandag 22 mei 2023 @ 09:12:

GFN op een simpele chromecast was ook al een enorme verbetering geweest tegenover Xcloud ;)
Ieder moet zijn eigen conclusies trekken maar je hebt echt geen console nodig om goed te kunnen cloud gamen.
Tenzij je echt bepaalde Microsoft games wil spelen die niet op GFN beschikbaar zijn. Al komt ook daar verandering in. De eerste MS game is zopas op GFN verschenen en er komen er nog bij in de nabije toekomst.

Ik kon echt niet meer tevreden zijn met GFN. Voor mij is dit Stadia maar dan met nog veel meer games in de catalogus.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Sahi_NL
Ik zal de laatste zijn die zegt dat Cloud gaming niet werkt, want Stadia heeft wel bewezen dat het zeker werkt..

Ik probeer ook niemand over te halen, ieder zijn ding toch!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• daffie82
@Sahi_NL zeker, ieder zijn ding inderdaad !

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
Sahi_NL schreef op maandag 22 mei 2023 @ 10:29:
Ik zal de laatste zijn die zegt dat Cloud gaming niet werkt, want Stadia heeft wel bewezen dat het zeker werkt..

Ik probeer ook niemand over te halen, ieder zijn ding toch!
Op Gforce Now is er al 12 dagen een probleem met Voidtrain. En al 5/6 dagen dat hij 'tijdelijk offline' is voor onderhoud. Dat is wel slecht hoor, want het probleem zat in de epic launcher die ging updaten maar als ik dat cancelde werkte het wel gewoon. Maar als ze het dan offline halen natuurlijk niet.

/▌

Pagina: 1 ... 188 189 190 Laatste

Let op:
De stekker ging er op 18 januari 2023 uit.

Converteer je Stadia controller naar Bluetooth met de browsertool:
https://stadia.google.com/controller/

(Beschikbaar tot 31 december 2023)

Mooi overzicht van alternatieven: https://hackmd.io/@christopherklay/BkWVFJlNj
Topics voor alternatieven voor Stadia:
> Het grote cloud gaming topic
> [NVIDIA Geforce NOW] Ervaringen & Discussie
> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
> [PS+] Playstation Plus

https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee