• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:04
Voor de xbox-ers onder ons; als je een fysieke xbox hebt, dan wil je op windows waarschijnlijk de xbox app gebruiken vanuit de Microsoft Store, omdat die (naast xcloud) ook remote play ondersteunt.

Dan werkt dat in Windows nu ook met de bluetooth-versie van de stadia-controller, maar nog steeds als je eerst het tooltje https://github.com/71/stadiacontroller/releases/tag/v1.3.1 runt.
Werkte eerst alleen via dat tooltje en bedrade stadia-controller, en nu met hetzelfde tooltje dus ook via bluetooth :)

edit:
op ipad hier ook alleen pairen/verbinden, maar nog geen app gevonden waar input van de stadia controller ook echt iets doet…

[Voor 32% gewijzigd door sewer op 18-01-2023 18:43]

KlaasjeNL schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 17:41:
[...]

Alsof je aan het sterfbed zegt dat iemand toch een klootzak is.

Bewaar de negatieve commentaren even voor later. 😅
Idd! Straks vertelt iemand nog dat er een killedbygoogle site is? :+
Gaat er iemand morgenochtend een recording maken van hoe stadia afsluit terwijl je midden in een game zit? :D

Ik heb zelf geen tijd :(

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Wij hebben afgerond en afscheid genomen van Stadia :'(

Net de controller meteen getest op de Laptop en dat werkt perfect.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:13
Hier controller ook omgezet naar bluetooth.

Getest op Nvidia Shield. Lijkt goed te werken, totdat de controller uit gaat (tijd inactief) en je weer verbinding wilt maken.
Deze wordt dan niet gemaakt. Hopelijk komt hier nog een oplossing voor. Tips welkom.

[PSN: DeTjuK]

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:31

DirtyBird

Praktiserend denker

Ik zie dat het hier veel gaat over xcloud en gamepass op pc, maar is het niet mogelijk de controller aan een xbox te koppelen? Zowel bedraad als via bt lukt t niet.

Panasonic Lumix G9 ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

• sewer
De Xbox ondersteunt geen BT (ook niet voor hoofdtelefoons bijvoorbeeld), alleen ‘Xbox wireless’. Gaat wellicht wel met een externe BT-controller die je in de USB van de Xbox stopt.

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:48
DeTjuk schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 21:10:
Hier controller ook omgezet naar bluetooth.

Getest op Nvidia Shield. Lijkt goed te werken, totdat de controller uit gaat (tijd inactief) en je weer verbinding wilt maken.
Deze wordt dan niet gemaakt. Hopelijk komt hier nog een oplossing voor. Tips welkom.
Klopt. Zelfde op een CCmgTV. Als je controller uitzet (en dan weer aanzet uiteraard) dan werken de knoppen niet. Is hier al gepost. Dan moet je het apparaat vergeten en opnieuw koppelen. Werkt dan weer.
En dan werkt hij ook prima draadloos in GFN. Zonet Trine2 en rayman Legends met mijn vrouw gespeeld. Werkt perfect. Alleen de Stadia controller niet uitzetten ;)

Misschien komt Google hier nog met een fix voor dit probleem? We can only hope.

[Voor 6% gewijzigd door daffie82 op 18-01-2023 22:01]

LG OLED65G1RLA / Sennheiser Ambeo Max + SVS SB-1000 Pro / Zidoo Z9X / Bluesound Node 2 / Redmi Note 12 Pro+ v14.0.10 (SMOEUXM)

• DeTjuk
daffie82 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 21:45:
[...]

Klopt. Zelfde op een CCmgTV. Als je controller uitzet dan werken de knoppen niet. Is hier al gepost. Dan moet je het apparaat vergeten en opnieuw koppelen. Werkt dan weer.
En dan werkt hij ook prima draadloos in GFN. Zonet Trine2 en rayman Legends met mijn vrouw gespeeld. Werkt perfect. Alleen de Stadia controller niet uitzetten ;)

Misschien komt Google hier nog met een fix voor dit probleem? We can only hope.
Bedankt voor je info. Ja, ik gebruik het voornl. als afstandsbediening. Geen idee na hoeveel minuten hij uit gaat, maar je kunt je voorstellen dat dat bij het kijken van een film/serie best wel paar keer voor komt. Maar goed, wie weet gaan ze het nog fixen.

Wel goed om te horen dat het bij continue gebruik (game) prima werkt.

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
DirtyBird schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 21:31:
Ik zie dat het hier veel gaat over xcloud en gamepass op pc, maar is het niet mogelijk de controller aan een xbox te koppelen? Zowel bedraad als via bt lukt t niet.
Xbox heeft z'n eigen protocol voor wireless en dat geven ze niet vrij. Er zijn wel 3rd party controllers trouwens maar deze zijn altijd bedraad.

Voor de xbox heb ik zelf de Thrustmaster eSwap pro xbox controller, dit omdat dit een controller is waarvan je de d-pad en linker thumbstick kan omdraaien. (dus playstation/stadia layout.. ik kan niet wennen aan de vreemde xbox controller)

[Voor 22% gewijzigd door xabre16v op 18-01-2023 23:36]

Bizarre hoeveelheid vaarwel-posts op Reddit! Er zat wel echt een gepassioneerde community achter he, jammer dat we met te weinig waren :)

• RoCoStr
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 21:08
Zo, dat was hem dan... echt net nog even een korte run Doom Eternal gedaan op een tablet. Wat een kwaliteit is het toch. Scherper en soepeler dan wat ik tot nu toe gezien heb bij XCloud.

"Hoe was uw game ervaring?"
*uitstekend aanvinken*
*Verzenden drukken*
Einde...thanks for the ride!!
Het was prachtig inderdaad! :D

DirtyBird schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 21:31:
Misschien dat je TV hem ondersteund, mits deze Bluetooth heeft.

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:41
Tuktop schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 00:05:
Bizarre hoeveelheid vaarwel-posts op Reddit! Er zat wel echt een gepassioneerde community achter he, jammer dat we met te weinig waren :)
Hoe kleiner de community, hoe gepassioneerder. Early adopters zijn vaak toch een stuk gepassioneerder en dat merkte je ook aan de sfeer binnen de community zelf, ook hier op het forum. Iedereen was enthousiast, de sfeer onderling was gemoedelijk en er was een gezamenlijk geloof dat - ondanks tegenslagen - dit de toekomst was.

Maar kijk je op Reddit, Facebook, Instagram etc. dan zie je dat in de loop van de tijd de community groter werd en een deel van de "instroom" ook uit gamers bestond die minder gepassioneerd waren en het platform direct al vergeleken met de gevestigde orde in plaats van te kijken naar de potentie van het platform. En daarmee werd de community ook wel wat zuurder/negatiever.

Je ziet ook dat die gamers inmiddels grotendeels zijn afgehaakt en voornamelijk de oorspronkelijker backers zijn blijven hangen om het einde mee te maken. En dat maakt de sfeer binnen de community meteen ook weer een stuk "liever".

Was Stadia wel een succes geworden met een groeiende community, dan ontkom je er niet aan dat je ook te maken krijgt met giftige "fanboyisme".

Nu is het mooi geweest. Het was een mooie tijd, zowel op Stadia als hier op het forum. Bedankt allen voor de gezelligheid en de gedeelde passie de afgelopen 3+ jaar. _/-\o_

Vaarwel Stadia...

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Door The Division ben ik Stadia echt gaan waarderen.
Ik wilde deze ochtend een passende einde hebben. Maar het liep niet echt soepel.
Dus bij deze
https://streamable.com/57d4k8

Meer dan ik dacht...

• donderopman
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-06 13:38
Hoe laat wordt de stekker eruit getrokken dan?
Ik kan inderdaad nog steeds een spel opstarten!

• KlaasjeNL
donderopman schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 08:36:
Hoe laat wordt de stekker eruit getrokken dan?
Ik kan inderdaad nog steeds een spel opstarten!
Als het goed is om 9.00 uur. Ik hoop ook wel dat de stekker er dan echt in 1 keer uit gaat en niet dat de hele dag nog een beetje aan kunnen lopen kloten. Liever in 1 keer klaar dan een langzame, pijnlijke dood. :+

Ik ben nog even wat aan het cruisen in CP2077 en het werkt vooralsnog prima. Geen haperingen ofzo.

[Voor 5% gewijzigd door KlaasjeNL op 19-01-2023 08:45]

Nou dat was het dan. Over een goede 10 minuten gaat de stekker eruit en dan heb ik een afspraak. Dus die maak ik niet mee!
Maar what a journey! Ik kan me nog goed herinneren dat een goede vriend van me ineens een andere controller in zijn handen had en het had over gamestreaming. Ik lachen, dat kan toch nooit goed werken. Tot ik dat ding in mn handen kreeg. Meteen de premier edition besteld. Dit was het. Dit is het!
Het eerste half jaar veel mensen de tech laten zien en ervaren, mooi beeld ook, zeker op 4k. Red Dead Redemption2 was mijn eerste echte game op Stadia. Het viel wel op dat online niet zo druk was, maar ach, dat kwam wel! In mijn omgeving begon de animo wat te groeien en The Division is hier met 4 mannen regelmatig opgestart.
Na het eerste jaar toch wat teleurgesteld geraakt in het afhaken van AAA-games op het platform, maar ach, dat is vast tijdelijk! De Reddit en GoT-community waren positief, zelfs de 'jaar-later-review' bracht positiviteit in de comments. Een unicum. Een aantal vaste bezoekers waaronder ikzelf hebben @Tweakjur geholpen met de review. Erg leuk en nog steeds (volgens mij) een unicum op gamegebied op Tweakers.
Maar na ruim anderhalf jaar begon bij mij wel een beetje te knagen dat ik om mij heen overal mensen zag die zich toch op een wachtlijst voor de ps5 of XsX zetten. Het zou het begin van het eind worden voor me.
Want hoewel wij in deze community altijd de tech prezen, kwam ook hier de irritatie van te weinig AAA of top-games. En eerlijk, ik heb me best vermaakt met gekke indies hoor (Super. Hot.) of wijngaarden aanleggen, maar Elden Ring, CoD of toekomstige games kwamen niet.
Tja, toen ging het toch hard.
Een xbox en een switch kwamen in huis. Maar toch zat er af en toe wel een korte Stadia-run tussen. Oh wat speelt het toch makkelijk, snel en lekker...

We bleven de tech prijzen, maar het blijkt dat je het daar niet mee redt. Al vermoed ik dat we die in de toekomst toch snel weer in een andere vorm tegen gaan komen.

Wat een fijne community was dit zeg. Met veel plezier jullie beslommeringen gelezen. Van Dadia's tot Stadians tot Streamers.
Ik ga jullie missen op dit stukje forum, maar jullie op andere plekken weer tegenkomen (klinkt zwaar, maar eigenlijk positief ;) )

Bedankt voor de afgelopen jaren hier!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:32
In de trein nog even de een na laatste case gesolved van the dark side detective 2. Zit nu nog in de laatste case,maar moet zo eruit. Waren leuke 13 maanden!

En terwijl ik dit aan het typen was is Stadia nu echt off. De game is momenteel offline.

Hmmz andere game opstarten lukt nog wel. Ach ja. Het is leuk geweest :)

[Voor 35% gewijzigd door nadroJ op 19-01-2023 09:05]

Canon, Apple & Samsung spul

Hotwheels kan nog gespeeld worden!!

• nadroJ
Worms nog even gespeeld in de tram. Basta nu

Te grappig: op m'n playlist nu. Daft punk the game of love :D

[Voor 42% gewijzigd door nadroJ op 19-01-2023 09:20]

• KlaasjeNL
Zojuist The Crew 2, The Division 2 en Gylt nog kunnen spelen. Heb nu de Worm Game aan staan, maar ben ondertussen aan het werk.

Edit: Worms Game is ook niet meer speelbaar. The Division 2 start nu nog wel op.

[Voor 24% gewijzigd door KlaasjeNL op 19-01-2023 09:24]

• xabre16v
  • Niet online
Net nog even Red Dead aangeslingerd en afscheid genomen. Blijf het jammer vinden. :'(

• KlaasjeNL
Lijkt nu toch een kindje dat van de beademing wordt gehaald en een langzame dood sterft... Zojuist van de chromecast/tv naar een chromebook verhuisd en om dan op de tv te kiezen voor "Stadia afsluiten" in de wetenschap dat het mogelijk de laatste keer was, is toch wat pijnlijk.

Ondertussen sluit Arcade Paradise af.

Spellen worden nu stuk voor stuk verwijderd. Staan nog wel in de bibliotheek, maar starten niet meer. Metro Exodus werkt nu nog wel.

[Voor 100% gewijzigd door KlaasjeNL op 19-01-2023 09:37]

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-06 15:56
Gisteravond Stadia weer eens aangeslingerd, de Worms game even gespeeld, maar daar zag je wel echt de vertraging van de input. Onmogelijk om op tijd een bocht te maken. Daarna Trials Rising weer gespeeld (enige spel dat ik gekocht had) en dat was toch weer erg lekker zeg! En wat zag het er goed en scherp uit ook.

Ondanks dat ik mijn bundel enkel voor de Chromecast gekocht had, was het toch wel een prima streamingdienst, jammer dat het gestopt is.

• xabre16v
  • Niet online
En nu een mooie melding:
Thank you for playing with us. Stadia was shut down on January 18, 2023.

• KlaasjeNL
Waar zie je die melding? Ik kan nog steeds enkele games opstarten. Bij andere geeft hij dan de foutmelding in mijn vorige post.

• xabre16v
  • Niet online
KlaasjeNL schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 09:40:
[...]

Waar zie je die melding? Ik kan nog steeds enkele games opstarten. Bij andere geeft hij dan de foutmelding in mijn vorige post.
Hier: https://stadia.google.com/gg

Echter alhoewel ik nu ineens weer terug kan naar de bibliotheek zonder startende games.

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-06 12:31

• 1lau
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-05 11:16

1lau

Hearthstone Arena Player

Stadia werkte nog een half uur na de slutings deadline.
Ik deed nog mee met de discord afscheid.

Super Animal Royale Lobby
Super Animal Royale Win

Video:
[Video: https://www.twitch.tv/videos/1711878788]
Youtube versie

Dragon Quest, Afscheid

[Voor 10% gewijzigd door 1lau op 19-01-2023 19:27. Reden: Toevoegen youtube]

twitch.tv/animesenshi Battle.net group: Tweakers.net & GoT HS

• donderopman
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-06 13:38
That's all folks!

heb mijn premiere controller al naar bluetooth over gezet. Mijn founder edition laat ik nog wel even zoals hij is. toch een unieke controller

• Audiowaste
Met het einde van Stadia zal ik zelf ook grotendeels stoppen met gamen. Het zal bij Football Manager op de laptop blijven en heel misschien nog eens World of Warcraft. Ik heb geen Game PC en ook geen conolse meer en die gaan er voorlopig ook niet meer komen. Niet totdat mijn zoon oud genoeg is in ieder geval.

En dat is ook wel prima zo.

• KlaasjeNL
xabre16v schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 09:42:
[...]

Hier: https://stadia.google.com/gg

Echter alhoewel ik nu ineens weer terug kan naar de bibliotheek zonder startende games.
Nadat ik Metro Exodus afsloot kreeg ik dezelfde melding. Kan nu ook niet meer naar de bibliotheek, dus dit was het dan denk ik. ;w
Nu is t echt inderdaad!

• Tweakjur
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20:08

Tweakjur

Redacteur
Ht87 schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 08:55:
Een aantal vaste bezoekers waaronder ikzelf hebben @Tweakjur geholpen met de review. Erg leuk en nog steeds (volgens mij) een unicum op gamegebied op Tweakers.
Niet helemaal een unicum, we vragen wel vaker input op GoT. Maar het resultaat was in dit geval heel leuk, leverde toffe content op! https://tweakers.net/revi...s-en-het-alternatief.html
Fun fact: dit artikel verscheen gisteren precies 2 jaar geleden en bevatte ergens de tussenkop 'Bewezen als blijvertje'. Ouch...

Algemeen: heel zonde, maar netjes afgehandeld door Google. Kijkend naar mezelf snap ik het probleem wel. Ik werd (met name door jullie aanhoudende enthousiasme) af en toe weer even enthousiast gemaakt, maar verloor Stadia daarna telkens toch weer uit het oog. Ik vrees dat de groep voor wie dat ook geldt uiteindelijk te groot was. Ik denk wel dat Stadia een belangrijke rol heeft gespeeld in de algemene ontwikkeling op dit vlak: je ziet streaming inmiddels op vrijwel elk gaming platform terug. Koop je als Stadia-fan weinig voor, maar het plaatsje in de geschiedenis is in elk geval duidelijk.

[Voor 5% gewijzigd door Tweakjur op 19-01-2023 10:21]

(was voorheen JJJur, nickchange 4-8-2014)

• KlaasjeNL
Audiowaste schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 10:02:
Met het einde van Stadia zal ik zelf ook grotendeels stoppen met gamen. Het zal bij Football Manager op de laptop blijven en heel misschien nog eens World of Warcraft. Ik heb geen Game PC en ook geen conolse meer en die gaan er voorlopig ook niet meer komen. Niet totdat mijn zoon oud genoeg is in ieder geval.

En dat is ook wel prima zo.
Dat snap ik. Hier in huis hebben we een Switch en zonder refund en het bestaan van Game Pass Unlimited had ik vermoedelijk ook geen Xbox gekocht.

Maar eerlijk is eerlijk, hoe mooi de techniek achter Stadia ook werkte, ik zie nu ook wel weer de voordelen van een console. Stadia werkte weliswaar vrij snel en handig, maar Quick Resume op de Xbox is echt wel de ultieme feature voor een Dadia als ik. Console opstarten en direct in een spel verdergaan waar je gebleven bent. Geen gedoe met checkpoints etc. maar afsluiten en opstarten op precies dezelfde plek. En het start al met al nog eens sneller op dan Stadia ook.

Daarbij is de bibliotheek nog eens een stuk uitgebreider en zien games er grafisch gewoon een stap beter uit. Maar uiteindelijk heeft Stadia er wel voor gezorgd dat ik weer meer ben gaan gamen, een hobby die met de komst van 2 kinderen toch behoorlijk in het slop was geraakt.
Jammer, was een leuke dienst. Dochter was wat verdrietig dat ze Golf with friends niet meer kon spelen, en ook Cake Bash, gelukkig Golf with friends gevonden op Game Pass, kunnen we daar verder spelen.

• forzav
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Eeuwig zonde dat de dienst ter ziele is gegaan.

Maar toch een afscheid wat met een positief gevoel afgesloten word door de hele nette exit strategie van Stadia

• Audiowaste
KlaasjeNL schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 10:16:
[...]

Dat snap ik. Hier in huis hebben we een Switch en zonder refund en het bestaan van Game Pass Unlimited had ik vermoedelijk ook geen Xbox gekocht.
Mocht Game Pass ooit gaan werken zonder dat er een Xbox voor nodig is, dan is het heel misschien wel een optie. Maar tot nu toe heb ik nog geen vervanger gevonden voor Stadia. Wellicht in de toekomst Amazon Luna of GeForce Now maar de eerste is nog niet in Nederland beschikbaar en de tweede is te beperkt en te prijzig voor wat je krijgt.

Daarnaast ga ik ook eens in de gaten houden wat Utomik gaat doen.

• xabre16v
  • Niet online
Ik heb een tijdje geleden al een gebruikte Xbox One X gekocht nadat bekend werd dat Rockstar je game progress van Red Dead Online kan overzetten van Stadia naar je karakter op Xbox.

Toch voelt het compleet anders op Xbox, alsof je van een klein dorp naar een gigantische miljoen stad verhuisd.

Op Stadia kende ik bewijs van spreken elke speler van Red Dead Online en hadden we een kleine hechte club maar dat gevoel is nu helaas weg. Juist de kleine gezellige community maakte Stadia zo leuk.

Ik speel nu soms wat op Xbox maar het community gevoel is weg.

Ik herken mij ook wel in mensen die zeggen nu Stadia stopt zal het gamen weer op een laag pitje gaan of helemaal niet.. Jammer jammer jammer.

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-06 20:42
Audiowaste schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 10:28:
[...]

Mocht Game Pass ooit gaan werken zonder dat er een Xbox voor nodig is, dan is het heel misschien wel een optie. Maar tot nu toe heb ik nog geen vervanger gevonden voor Stadia. Wellicht in de toekomst Amazon Luna of GeForce Now maar de eerste is nog niet in Nederland beschikbaar en de tweede is te beperkt en te prijzig voor wat je krijgt.

Daarnaast ga ik ook eens in de gaten houden wat Utomik gaat doen.
Ik gebruik Game Pass zonder Xbox!

Op mijn telefoon en op mijn AndroidTV's.. Op die laatste moet je de app wel sideloaden.

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20:41
Audiowaste schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 10:28:
[...]

Mocht Game Pass ooit gaan werken zonder dat er een Xbox voor nodig is, dan is het heel misschien wel een optie.
Xbox.com/play ;)

[Voor 8% gewijzigd door Caayn op 19-01-2023 12:52]

20 * 370wp @ SE7K

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
xabre16v schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 10:47:
Ik heb een tijdje geleden al een gebruikte Xbox One X gekocht nadat bekend werd dat Rockstar je game progress van Red Dead Online kan overzetten van Stadia naar je karakter op Xbox.

Toch voelt het compleet anders op Xbox, alsof je van een klein dorp naar een gigantische miljoen stad verhuisd.

Op Stadia kende ik bewijs van spreken elke speler van Red Dead Online en hadden we een kleine hechte club maar dat gevoel is nu helaas weg. Juist de kleine gezellige community maakte Stadia zo leuk.

Ik speel nu soms wat op Xbox maar het community gevoel is weg.

Ik herken mij ook wel in mensen die zeggen nu Stadia stopt zal het gamen weer op een laag pitje gaan of helemaal niet.. Jammer jammer jammer.
Ik houd ook niet van dat massale :) De spellen die ik online gespeeld heb zijn altijd minder populaire spellen geweest en eigenlijk speel ik dat nu nog (zelfs als het singleplayer is). Dan was Stadia inderdaad ideaal, RDR2 heb ik in de begintijd gekocht. Toen was mutiplayer niet veel. Ik was vaak alleen online en soms met één ander persoon.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• KlaasjeNL
Sahi_NL schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 11:17:
[...]

Ik gebruik Game Pass zonder Xbox!

Op mijn telefoon en op mijn AndroidTV's.. Op die laatste moet je de app wel sideloaden.
Is toch echt niet te vergelijken hoor. Het aanbod van GPU is weliswaar beter, maar Xcloud valt qua stabiliteit, framerate, artifacts etc. in het niet bij Stadia. Dat maakt het ook zo zuur dat Stadia stopt, omdat de dienst zich op dat vlak onderscheidde. Had Stadia de stabiliteit van Xcloud, dan was ik ook niet 3 jaar blijven hangen.

• Sahi_NL
KlaasjeNL schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 13:10:
[...]

Is toch echt niet te vergelijken hoor. Het aanbod van GPU is weliswaar beter, maar Xcloud valt qua stabiliteit, framerate, artifacts etc. in het niet bij Stadia. Dat maakt het ook zo zuur dat Stadia stopt, omdat de dienst zich op dat vlak onderscheidde. Had Stadia de stabiliteit van Xcloud, dan was ik ook niet 3 jaar blijven hangen.
Helemaal mee eens.. Ik twijfel daarom ook om toch een Series S of X te kopen bij mijn GPU... DAn kan ik beneden en op mijn mobiel spelen via Xcloud en in de mancave (door de vrouw ook wel kantoor genoemd) op de Xbox..

Gisteren begonnen aan Fallout 4. Dit soort games miste ik wel op Stadia.

[Voor 5% gewijzigd door Sahi_NL op 19-01-2023 14:30]

• Estylicious
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:42
Goodbye Stadia, ga je zeker missen vriend. ;w

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-06 21:44
Worm game was de laatste game die ik nog heb gespeeld vanmorgen. Eigenlijk niets speciaals. Stadia heeft voor mij vooral voor 1 ding gezorgd, ik ben gamen weer leuk gaan vinden. Ik kocht uiteindelijk cyberpunk, wetende dat mijn pc hem nooit zou kunnen draaien en ik wilde geen 1000 euro uitgeven om dat wel mogelijk te krijgen. Voor (en na) die tijd had ik al verschillende tomb raiders, far cry 5, control en nog wat anderen uitgespeeld via stadia, dus het was voor mij al wel bewezen dat het goed werkte. Nu ben ik er dan ook van overtuigd geraakt dat ik gamen nog leuk vind. Genoeg om een steam deck te kopen, waar ik geen moment spijt van heb gehad tot nu toe. Cyberpunk zal ik ooit wel kopen op steam. Ik zal stadia missen, de maandelijkse pro games waardoor ik vele indie games heb ontdekt (Moonlighter, Celeste en Spiritfarer) en natuurlijk ook veel die ik niet gespeeld heb. Maar ook grote titels als Control. Stadia heeft mij overtuigd dat cloud gaming kan werken (alhoewel de concurrentie mij wat tegenviel) maar dus vooral, opnieuw de liefde voor gaming teruggebracht. En dat leek mij best pittig met 2 kindjes thuis en geen pc beneden. Ik zal stadia missen, dat zeker, maar Google heeft het netjes afgehandeld en ik kijk er vooral tevreden op terug. <3

Strava & Untappd - Do not combine!

• sewer
Ik heb hetzelfde, flink gegamed tot 2005, daarna incidenteel nog wat op een WII (mario, guitar hero, band hero, rock band) en de laatste 6 jaar alleen nog incidenteel een tablet-spelletje.

Maar vorig jaar genoten van alle tomb raiders, resident evil 7 & 8, rayman, star wars jedi en nog een hoop kleinere spellen (figment, trine 4, ...)

En nu op de xbox game pass ook flink bezig; plaguetale, marvel guardians of the galaxy, telltale walking dead, dishonored 2, ...

Het heeft voor mij dus ook vooral het gamen weer aangewakkerd, en heb ook een aantal memorabele games gespeeld :)
Heb gisteren nog een nieuwe speler ontmoet uit Spanje, nog even mee gepraat. Jammer dat ik nu niet meer met hem kan spelen, best een toffe gast, hij had nog niks anders om op te gamen dan alleen zijn telefoon.

• daffie82
KlaasjeNL schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 13:10:
[...]

Leve GFN. Komt het dichtste bij Stadia en ben er blij mee als alternatief. Hou je de promoties wat in de gaten kost GFN je gemiddeld 5 euro per maand. Prima voor mij.

LG OLED65G1RLA / Sennheiser Ambeo Max + SVS SB-1000 Pro / Zidoo Z9X / Bluesound Node 2 / Redmi Note 12 Pro+ v14.0.10 (SMOEUXM)

• grolle
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:58
Ik heb nog een ingesealde Wasabi controller liggen. Die had ik een paar dagen voor het bericht van de shutdown gekocht.

Ik heb nog 6 duidelijk witte controllers welke ik om ga zetten naar bluetooth. Maar van die Wasabi zit ik toch te denken om hem ingeseald te laten. Al verwacht ik niet dat daar een collector markt voor gaat ontstaan.
daffie82 schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 23:38:
[...]

Leve GFN. Komt het dichtste bij Stadia en ben er blij mee als alternatief. Hou je de promoties wat in de gaten kost GFN je gemiddeld 5 euro per maand. Prima voor mij.
Daar heb ik helaas geen geluk mee, dus ik ben naar Xbox en XCloud over gestat.

• Sahi_NL
daffie82 schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 23:38:
[...]

Nadeel van GFN is dat je de games weer los moet kopen bij Epic of Steam (ik heb nooit een game library gehad).

• nemol
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-06 13:07
Zijn er meer mensen waarbij het bluetooth maken van je controller niet lukt?

Ik heb thuis 3 stadia controllers waarvan 2 zonder problemen lukte maar de derde word niet herkent als aangekoppeld bij de website. De controller zelf reageert wel als hij aan de laptop wordt gekoppeld.

• RoCoStr
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 21:08
Hier ook overstag gegaan voor een Series S. Remote play en xcloud leveren niet dezelfde kwaliteit als Stadia, maar zorgen er wel voor dat ik als "Dadia" door ben blijven gamen. De combi tussen GPU en goedkope gamekeys online maken het een goede ervaring tot noch toe.

Als ik dan de tv voor mijzelf heb, kan ik alsnog met echte kwaliteit gamen.

Het game aanbod en aankoop opties zijn wel echt een stap vooruit. Heb diablo III bijgetrokken inmiddels, heb Cyberpunk goedkoop in de wachtrij en daarna denk ik dat ik The Witcher III binnenhaal.

Stadia heeft mij ook weer aan het gamen gebracht. Laagdrempelig en casual weliswaar. Maar zo'n half uurtje of uurtje ff gamen is toch een leuke afwisseling.

• Marzman
  • Niet online
nemol schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 09:06:
Zijn er meer mensen waarbij het bluetooth maken van je controller niet lukt?

Ik heb thuis 3 stadia controllers waarvan 2 zonder problemen lukte maar de derde word niet herkent als aangekoppeld bij de website. De controller zelf reageert wel als hij aan de laptop wordt gekoppeld.
De usbkabel maakt uit, zie ik in reacties van anderen hier, dus probeer dat eens. Ik ben er zelf nog niet mee bezig geweest.

/▌

• Luc S
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 20:14
Bedankt Stadia! :w Veel plezier aan je gehad. Net als anderen hier door Stadia weer echt begonnen met gamen. Makkelijk voor korte game-sessies en ideaal om het spel live over te pakken op de laptop als vrouwlief een serie wilde kijken op TV.

Toevallig net vóór het bericht dat Stadia zou stoppen een SteamDeck met dock gekocht omdat ik ook weer zin kreeg in wat oudere spellen. Ook was de laptop op schoot voor langere sessies wat onhandig. Vanaf dag 1 heel erg blij met de SteamDeck!

Inmiddels goed en wel overgestapt op Steamgames en xCloud. xCloud kan helaas nog niet tippen aan wat Stadia was, vaak bitrate drops en 720p. Het gemak is er gelukkig wel.

GeforceNow heb ik al een tijdje niet meer gebruikt, het gaf me een teveel PC-gevoel waar soms lastig doorheen te komen is met een controller op de bank. Inlogschermen waar je niet goed voorbij komt en de spellen die er vanuit gaan dat je met toetsenbord en muis speelt. Battlefield online is niet erg leuk als je in het toetsenbord/muis geweld gedropt wordt :P

Mooie techniek en hopelijk komt er een waardige opvolger want ik zie mezelf geen game-pc of console meer kopen :)

6930Wp Oost-West PV_Output | 7.5 kW Ecodan + 300L

• NeoFoX
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-05 13:34
Helaas is het stadia tijdperk nu voorbij. Heb er leuk gebruik van gemaakt en toch nog op het laats Immortals Fenyx Rising uitgespeelt :9~

Ik lees hier goed mee en ben zelf ook weer herondekt qua gaming, dus de controller komt goed van pas nu en wil toch eigenlijk wel verder met de cloud gaming. Dus ik ben beetje op zoek geweest naar games die ik nog heb in Steam dan wel wil spelen. Dit lijstje is het eigenlijk om te beginnen;

- Spyro reignited triologi (Activision), via Steam... dus nog niet via GFN bespeelbaar
- Horizon forbidden west / Horizon zero dawn... dit is PS en dus ook geen xCloud of GFN

Jammere is dat hier, net zoals bij de reguliere streaming diensten, de fragmentatie nog aanwezig is.

Ik kan wel GFN nu nemen, maar dan kan ik geen van de spellen (nog) spelen.
Jammer dan de Horizon serie alleen voor PS is en niet ergens anders is... ik verwacht dat Spyro via Activiion nog wel regens dit jaar / volgend jaar via GFN beschikbaar komt. :*)

- The Neo and Only -

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

NeoFoX schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 10:45:
Helaas is het stadia tijdperk nu voorbij. Heb er leuk gebruik van gemaakt en toch nog op het laats Immortals Fenyx Rising uitgespeelt :9~

Ik lees hier goed mee en ben zelf ook weer herondekt qua gaming, dus de controller komt goed van pas nu en wil toch eigenlijk wel verder met de cloud gaming. Dus ik ben beetje op zoek geweest naar games die ik nog heb in Steam dan wel wil spelen. Dit lijstje is het eigenlijk om te beginnen;

- Spyro reignited triologi (Activision), via Steam... dus nog niet via GFN bespeelbaar
- Horizon forbidden west / Horizon zero dawn... dit is PS en dus ook geen xCloud of GFN

Jammere is dat hier, net zoals bij de reguliere streaming diensten, de fragmentatie nog aanwezig is.

Ik kan wel GFN nu nemen, maar dan kan ik geen van de spellen (nog) spelen.
Jammer dan de Horizon serie alleen voor PS is en niet ergens anders is... ik verwacht dat Spyro via Activiion nog wel regens dit jaar / volgend jaar via GFN beschikbaar komt. :*)
Ach, dat is het voordeel van cloud gaming toch? Je neemt de dienst af zo lang je een spel hebt op dat platform wat je wilt spelen. Als je dat niet meer hebt, stop je met betalen :)

De eerste Horizon heeft trouwens een zeer fatsoenlijke port voor de PC die vorige jaar is uitgekomen en gewoon op steam staat. En natuurlijk gaan er nu ook geruchten dat het tweede deel ook naar PC komt.

• NeoFoX
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-05 13:34
Gropah schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 10:50:
[...]

Ach, dat is het voordeel van cloud gaming toch? Je neemt de dienst af zo lang je een spel hebt op dat platform wat je wilt spelen. Als je dat niet meer hebt, stop je met betalen :)

De eerste Horizon heeft trouwens een zeer fatsoenlijke port voor de PC die vorige jaar is uitgekomen en gewoon op steam staat. En natuurlijk gaan er nu ook geruchten dat het tweede deel ook naar PC komt.
Ohja.. ik zie dat die op Steam is nu (€ 16,-) maar dan nog is mijn PC lange na niet geschikt om het te draaien, dus vandaar de cloud gaming optie al 2 jaar ;). Maar GFN ondersteund deze game niet helaas en ik verwacht ook dat dat het heel snel gaat gebeuren (Sony policy..)

- The Neo and Only -

• Marzman
  • Niet online
NeoFoX schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 11:12:
[...]

Ohja.. ik zie dat die op Steam is nu (€ 16,-) maar dan nog is mijn PC lange na niet geschikt om het te draaien, dus vandaar de cloud gaming optie al 2 jaar ;). Maar GFN ondersteund deze game niet helaas en ik verwacht ook dat dat het heel snel gaat gebeuren (Sony policy..)
Ja sommige uitgevers lijken Gforce Now niet te snappen, ze hebben het over een derving van inkomsten. Maar je koopt de spellen gewoon op Steam dus er zijn juist extra inkomsten. Alleen als ze zelf een cloud op willen zetten om te gamen zou er een derving van inkomsten kunnen zijn (bij Rockstar is daar wel eens sprake van geweest maar volgens mij hebben ze nog steeds geen cloud).

[Voor 3% gewijzigd door Marzman op 20-01-2023 11:43]

/▌

• Out.of.Control
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21:55
Vorige week maar een GFN account aangemaakt (zoonlief blij dat hij in ieder geval The Crew 2 nog kan spelen, na de teleurstelling dat Stadia stopt) en via een kabeltje werkte dat vorige week best OK, al blijft het kabeltje wat omslachtig. Heb nu een gratis maand GFN Priority, straks maar eens zien hoe de gratis variant bevalt en welke spellen er nog meer interessant zijn.

Nu heb ik twee Stadia-controllers omgezet naar Bluetooth in de hoop dat de controllers draadloos te gebruiken zijn op de TV (Philips 43PUS8887). Direct na het pairen werkt het meestal goed, maar als de TV en/of controller uit zijn geweest, is het een drama om ze weer gekoppeld te krijgen.

Als ik de TV en de controller aanzet maken ze meestal wel verbinding (lampje op de controller brandt wit), maar de TV reageert niet op input van de controller. Dan volgt een heel geklooi met opnieuw verbinden, of helemaal verwijderen en opnieuw pairen, waarbij er vaak onenigheid is tussen TV en controller over de status (lampje op controller brandt wit, TV zegt geen verbinding, of TV zegt dat ze verbonden zijn terwijl de controller geel of wit knippert). Na enige tijd lukt het meestal wel om verbinding te krijgen, maar het blijft een hoop gedoe.
Nu heb ik nog een los Bluetooth toetsenbord liggen en dat werkt een stuk beter. Na het eenmalig pairen kan ik TV of toetsenbord uitzetten en zodra ze allebei aanstaan maken ze automagisch verbinding en ziet de TV ook de input van het toetsenbord. Precies zoals je zou verwachten. Waarom werkt dat dan niet met de Stadia controller?

Heeft iemand wellicht dezelfde ervaring of (nog beter) een tip om dit op te lossen? Mijn dank (en vooral van mijn zoon) is groot!

• daffie82
Out.of.Control schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 13:31:
Vorige week maar een GFN account aangemaakt (zoonlief blij dat hij in ieder geval The Crew 2 nog kan spelen, na de teleurstelling dat Stadia stopt) en via een kabeltje werkte dat vorige week best OK, al blijft het kabeltje wat omslachtig. Heb nu een gratis maand GFN Priority, straks maar eens zien hoe de gratis variant bevalt en welke spellen er nog meer interessant zijn.

Nu heb ik twee Stadia-controllers omgezet naar Bluetooth in de hoop dat de controllers draadloos te gebruiken zijn op de TV (Philips 43PUS8887). Direct na het pairen werkt het meestal goed, maar als de TV en/of controller uit zijn geweest, is het een drama om ze weer gekoppeld te krijgen.

Als ik de TV en de controller aanzet maken ze meestal wel verbinding (lampje op de controller brandt wit), maar de TV reageert niet op input van de controller. Dan volgt een heel geklooi met opnieuw verbinden, of helemaal verwijderen en opnieuw pairen, waarbij er vaak onenigheid is tussen TV en controller over de status (lampje op controller brandt wit, TV zegt geen verbinding, of TV zegt dat ze verbonden zijn terwijl de controller geel of wit knippert). Na enige tijd lukt het meestal wel om verbinding te krijgen, maar het blijft een hoop gedoe.
Nu heb ik nog een los Bluetooth toetsenbord liggen en dat werkt een stuk beter. Na het eenmalig pairen kan ik TV of toetsenbord uitzetten en zodra ze allebei aanstaan maken ze automagisch verbinding en ziet de TV ook de input van het toetsenbord. Precies zoals je zou verwachten. Waarom werkt dat dan niet met de Stadia controller?

Heeft iemand wellicht dezelfde ervaring of (nog beter) een tip om dit op te lossen? Mijn dank (en vooral van mijn zoon) is groot!
Lees hierboven, al meermaals gemeld, ook door mijzelf.
We kunnen alleen hopen dat Google hiervoor een nieuwe update uitbrengt die dan via https://stadia.google.com/controller/index_nl.html te updaten is. Je kan op dit moment ook checken op bluetooth updates, so we can only hope...

[Voor 4% gewijzigd door daffie82 op 20-01-2023 14:03]

• DeTjuk
Out.of.Control schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 13:31:

Dit probleem doet zich op diverse devices voor. Hierboven maken meerdere mensen hier melding van. Voor mij geldt het op een Nvidia Shield.

Zoals @daffie82 zegt is het hopen (en checken) op een update die dit verhelpt. Dat het zich voordoet op meerdere devices is misschien een voordeel voor een fix.

Ik denk (hoop) dat ze de functie om te checken op een update niet voor niets hebben ingebouwd in de tool. Denk dat ze al wel hadden voorzien dat er wellicht nog e.e.a. niet zou kloppen. Ze hebben de tool misschien redelijk snel uit de grond moeten stampen met minder testen dan gebruikelijk. Dit laatste is een aanname uiteraard, maar niet ondenkbaar.

• Gaitman
  • Laatst online: 20:21

Gaitman

The Real One

Hebben jullie bovenstaande al gemeld bij Google?
Ik dus weer even Wreckfest spelen op mn PS5. Zit er echt even lekker in en dacht mij toen “wat gamet dit toch geweldig vanuit de cloud”…

-O-

• emil_406
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 03-06 12:17
He een stadia-topic.

Vraagje. Heb vandaag mijn founders edition controller en chromecast gekregen. Meteen aangesloten natuurlijk. Maar op een of andere manier krijg ik het niet aan de praat. Kan iemand omschrijven hoe ik stadia de eerste keer opstart?
emil_406 schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 18:14:
He een stadia-topic.

Vraagje. Heb vandaag mijn founders edition controller en chromecast gekregen. Meteen aangesloten natuurlijk. Maar op een of andere manier krijg ik het niet aan de praat. Kan iemand omschrijven hoe ik stadia de eerste keer opstart?
Een oprechte vraag. Ben je serieus?

Stadia is sinds gisteren niet meer te spelen. Je kan geen accouny meer aanmaken, je kan geen games meer kopen, je kan er helemaal geen gebruik meer van maken.

Als het goed is staat dit ook vrij groot in beeld als je naar de website navigeert of de app opent.

Hoewel een Founders controller zeker een leuk aandenken is kun je er niks meer mee.

Ik hoop dat je de controller al drie jaar in de kast hebt liggen, want als je hem recentelijk hebt gekocht met het argument van de verkoper dat je er mee kan gamen op Stadia, dan ben je afgezet. Hopelijk heb je er niet te veel voor betaald.

[Voor 5% gewijzigd door Jasphur op 20-01-2023 18:30]

• emil_406
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 03-06 12:17
Jasphur schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 18:29:
[...]

Een oprechte vraag. Ben je serieus?

Stadia is sinds gisteren niet meer te spelen. Je kan geen accouny meer aanmaken, je kan geen games meer kopen, je kan er helemaal geen gebruik meer van maken.

Als het goed is staat dit ook vrij groot in beeld als je naar de website navigeert of de app opent.

Hoewel een Founders controller zeker een leuk aandenken is kun je er niks meer mee.

Ik hoop dat je de controller al drie jaar in de kast hebt liggen, want als je hem recentelijk hebt gekocht met het argument van de verkoper dat je er mee kan gamen op Stadia, dan ben je afgezet. Hopelijk heb je er niet te veel voor betaald.
8) Sorry....

• Out.of.Control
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21:55
@daffie82 @DeTjuk @Tuktop Thanks, ik hou dit topic wel in de gaten, hopelijk komt er een update die dit oplost.
Maat…

Overigens, ik zette mijn CCultra te koop op MP gisteren en keek eerst even hoevee andere er voor vroegen. Ik vind dat er nog schrikbarend veel premierbundles worden aangeboden.

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:33
sewer schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 17:44:
Dan werkt dat in Windows nu ook met de bluetooth-versie van de stadia-controller, maar nog steeds als je eerst het tooltje https://github.com/71/stadiacontroller/releases/tag/v1.3.1 runt.
Werkte eerst alleen via dat tooltje en bedrade stadia-controller, en nu met hetzelfde tooltje dus ook via bluetooth :)
Heb je dit ook werkend gekregen met xCloud ? Want dat tooltje helpt wel ervoor te zorgen dat de XBox app een controller detecteert, maar wanneer ik dan een game opstart, ziet die geen inputs van mijn controller.

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-06 21:57

SD5k

>4&X

Jasphur schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 18:54:
[...]

Maat…

Overigens, ik zette mijn CCultra te koop op MP gisteren en keek eerst even hoevee andere er voor vroegen. Ik vind dat er nog schrikbarend veel premierbundles worden aangeboden.
Klopt, zag ook dat mensen ineens in de veronderstelling zijn dat de controller ineens een stuk meer waard is geworden door de Bluetooth update.

• KlaasjeNL
SD5k schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 09:45:
[...]

Klopt, zag ook dat mensen ineens in de veronderstelling zijn dat de controller ineens een stuk meer waard is geworden door de Bluetooth update.
Op zich toch niet heel raar? Een Chromecast Ultra kost je een paar tientjes. Dat je hem zelf gratis hebt, is voor de koper niet relevant. Sowieso zullen de meeste kopers Stadia helemaal niet kennen (getuige de ondergang ervan 😔). En de controller was eerst alleen goed voor Stadia en bedraad op een pc, maar is nu een relatief goede bluetooth controller. Voor een kwalitatief vergelijkbare controller ben je ook zo een euro of 25 kwijt.

Nou weet ik niet wat ze er op marktplaats voor vragen, maar tussen de 30 a 50 euro lijkt me geen verkeerde prijs voor een Première Edition.

• Fly-guy
  • Niet online
Mocht iemand er nog wat aan hebben, met het volgende heb ik de controller prima werkend op windows(11):
https://github.com/walkco/stadia-vigem

Nu "native" ondersteuning in alle spellen, ongeacht de bron. Helaas nog geen rumble, maar verder werkt als een XBOX controller.
Het enige wat je verder moet doen is zorgen dat het programma opstart zodra je windows start.

[Voor 15% gewijzigd door Fly-guy op 21-01-2023 15:09]

• Dubrillion
  • Laatst online: 02-06 13:25
Beide controllers omgezet. Ik heb er eentje weten te koppelen met Windows 11.
Echter als ik een game start krijg ik geen input vanaf de controller.
Ik heb wel de ''Gamepad input tester'' gedaan en die herkent hem meteen en alles werkt.

De game in kwestie wordt niet via Steam geopend. Gewoon los van een launcher

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-06 21:44
Bizar is die prijsstijging ja. Aan de andere kant, de controller zelf was en dus is, een hele fijne controller. Ik gebruik hem liever dan bijvoorbeeld mijn ps4 controller op BT op de apparaten die het aankunnen, dus deels ook wel weer begrijpelijk.

Strava & Untappd - Do not combine!

• DeTjuk
Gaitman schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 17:24:
Hebben jullie bovenstaande al gemeld bij Google?
Nee, nog niet. Had wel gezocht, maar niet gevonden waar je dit zou kunnen melden.

Jij of iemand anders wel een pagina oid voor bug meldingen?

• daffie82
DeTjuk schreef op maandag 23 januari 2023 @ 16:09:
[...]

Nee, nog niet. Had wel gezocht, maar niet gevonden waar je dit zou kunnen melden.

Jij of iemand anders wel een pagina oid voor bug meldingen?
Dit lijkt me vrij duidelijk.

• webber87
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
Ik heb ook mijn 2 stadia controllers omgezet. Fluitje van een cent. Via Windows werkt het voor zover getest helemaal prima. Heb de controller ook gekoppeld aan mijn Chromecast Ultra (die met Google TV). Dat werkt ook prima. Maar, zodra de controller uitschakeld na X tijd en ik zet het weer aan. Dan ziet het de controller wel weer, maar heb ik geen input. Als ik de controller dan verwijder uit de instellingen en vervolgens opnieuw koppel, dan werkt het wel weer.

Heeft iedereen dat? Ik dacht handig een extra afstandsbediening, maar zo is het niet echt handig.

• daffie82
@webber87 is maar 8 keer gemeld hier...

• webber87
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
Excuus, ik lees even terug.

• Fly-guy
  • Niet online
Dubrillion schreef op maandag 23 januari 2023 @ 08:57:
Beide controllers omgezet. Ik heb er eentje weten te koppelen met Windows 11.
Echter als ik een game start krijg ik geen input vanaf de controller.
Ik heb wel de ''Gamepad input tester'' gedaan en die herkent hem meteen en alles werkt.

De game in kwestie wordt niet via Steam geopend. Gewoon los van een launcher
Post boven je.
Deze zorgt ervoor dat de controller als een Xbox controller herkend wordt en native in alle spellen gebruikt kan worden.

• Estylicious
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:42
Zouden ze de 'Stadia Controller met koppelcode' boodschap ook uit de Chromecast halen? Beetje ongewenst nu...

• nadroJ
Estylicious schreef op maandag 23 januari 2023 @ 21:35:
Zouden ze de 'Stadia Controller met koppelcode' boodschap ook uit de Chromecast halen? Beetje ongewenst nu...
Kun je zelf uitzetten in de settings in Google Home.

• xabre16v
  • Niet online
Zoals door meer mensen gemeld hier werkt de bluetooth update hier ook niet vlekkeloos. Kan eerste keer prima verbinden met m'n Chromebook maar een volgende keer moet ik de controller opnieuw koppelen. (Stadia-knop en Y ingedrukt houden.)
Op m'n Nokia 8 wil de controller überhaupt niet verbinden, de telefoon ziet de controller wel maar verbinden ho maar. ("Het apparaat heeft de communicatie geweigerd".)

• sewer
Op een shield had ik bij een controller ook dat hij niet kon pairen (hij gaf aan 'pairing' en dan daarna dat het mislukt was). Dat was opgelost na een reboot van de shield.
Wellicht dat ook zoiets speelt op je Nokia?

edit:

@SD5k xabre16v had 2 problemen; het eerste probleem (waar jij ook naar verwijst) is inderdaad een algemeen probleem en al vaker besproken hier. Daarvoor moet Google met een update komen...

Ik heb het specifiek over zijn Nokia-probleem waar hij niet kan pairen.

[Voor 40% gewijzigd door sewer op 24-01-2023 11:59]

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-06 21:57

SD5k

>4&X

sewer schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 11:47:
Op een shield had ik bij een controller ook dat hij niet kon pairen (hij gaf aan 'pairing' en dan daarna dat het mislukt was). Dat was opgelost na een reboot van de shield.
Wellicht dat ook zoiets speelt op je Nokia?
Pairen lukt wel, het gaat erom dat wanneer je de controller de volgende keer wil gebruiken hem weer moet pairen, i.p.v. gewoon aanzetten en gaan. Tenminste, zo gedraagt hij zich bij mij op de iPad.

[Voor 5% gewijzigd door SD5k op 24-01-2023 11:49]

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Opxah schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 09:40:
Razer onthult Android-gaminghandhelds Edge en Edge 5G

Een mogelijk alternatief voor mensen die willen streamen naar een handheld apparaat.
Ik heb er eentje geïmporteerd die ik volgende week hier verwacht. Ben erg benieuwd (maar misschien een beetje offtopic).

• SvenBo
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16-05 10:42
8BitDo heeft een beta firmware voor hun adapter v2 vrijgegeven met support voor de Stadia controller.
Dit betekent dat je op consoles (waaronder de Nintendo Switch) je Stadia controller kunt gebruiken.

Beta firmware

Originele Reddit post

Link naar Updater Tool

[Voor 17% gewijzigd door SvenBo op 07-03-2023 11:03]

• minimensje
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:21
xabre16v schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 10:44:
Zoals door meer mensen gemeld hier werkt de bluetooth update hier ook niet vlekkeloos. Kan eerste keer prima verbinden met m'n Chromebook maar een volgende keer moet ik de controller opnieuw koppelen. (Stadia-knop en Y ingedrukt houden.)
Op m'n Nokia 8 wil de controller überhaupt niet verbinden, de telefoon ziet de controller wel maar verbinden ho maar. ("Het apparaat heeft de communicatie geweigerd".)
Op mijn Nokia 8 (originele, niet de Scirocco) doet ie het anders wel goed. Gisteren eens geprobeerd en zelfs een sessie op GFN probleemloos met de stadiacontroller over bluetooth kunnen spelen.

Edit: wel zelfde probleem dat ik moet re-pairen anders registreert hij de input niet

[Voor 5% gewijzigd door minimensje op 03-02-2023 01:33]

• KlaasjeNL
SvenBo schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 11:14:
8BitDo heeft een beta firmware voor hun adapter v2 vrijgegeven met support voor de Stadia controller.
Dit betekent dat je op consoles (waaronder de Nintendo Switch) je Stadia controller kunt gebruiken.

Beta firmware

Originele Reddit post
Hoeveel controllers kun je koppelen op 1 adapter?

Edit: heb het al gevonden. Helaas 1 controller per adapter...

[Voor 4% gewijzigd door KlaasjeNL op 02-02-2023 18:03]

• Opxah
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 03-06 18:29
Opxah schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 10:40:
[...]
AC Origins heeft geen cross-progression voor zover ik kan zien. Ik zag wel in eerdere posts dat je savegames kon exporteren. Heeft iemand hier al ervaring mee? En kan je dit dan ook op een ander platform (bijvoorbeeld PC) importeren?
Misschien heb ik het mis, maar ik dacht eerder wel mijn progress voor AC: Origins in Ubisoft Connect te zien. Nu zie ik het niet meer en er is ook geen Save Game die ik kan laden. Toch jammer, ik had graag deze game verder uitgespeeld.

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:24

MsG

Forumzwerver

Dufniall schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 14:57:
Ik heb de controller ook bijgewerkt. Action kabeltje pakte hij niet, originele kabeltje werkte wel. Netjes hoor van Google.

Even getest en verbonden met mijn Moto Edge 20, daarna even de Netflix-versie van Shredder's Revenge gedownload en dat werkt! Nu dus in ieder geval een fijne controller bij mijn telefoon en iPad. En dan gaan we maar in-house streamen met Steam Link en wat spellen van andere diensten spelen.
Hoe werkt hij bij jou met de Steam Link? Ik heb al een aantal keer gehad dat de Steam Link crasht als ik te lang met de Stadia controller bezig ben in het Bluetooth-menu. Ook is de ene keer de bediening prima, en de andere keer is 1 keer omhoog met de joystick, een heel aantal stappen omhoog in menu's. Dit terwijl de draadloze Xbox One controller wel prima werkt.

Bij een vriend met de Steam Link app (dus niet de Steam Link hardware), ook de Stadia Controller gebruikt, en toen werkte hij er perfect mee, het lijkt dus niet aan de Stadia Controller zelf te liggen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Dufniall
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-05 13:37
MsG schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 12:33:
[...]

Hoe werkt hij bij jou met de Steam Link? Ik heb al een aantal keer gehad dat de Steam Link crasht als ik te lang met de Stadia controller bezig ben in het Bluetooth-menu. Ook is de ene keer de bediening prima, en de andere keer is 1 keer omhoog met de joystick, een heel aantal stappen omhoog in menu's. Dit terwijl de draadloze Xbox One controller wel prima werkt.

Bij een vriend met de Steam Link app (dus niet de Steam Link hardware), ook de Stadia Controller gebruikt, en toen werkte hij er perfect mee, het lijkt dus niet aan de Stadia Controller zelf te liggen.
Eerlijk gezegd ben ik er nog niet aan toegekomen om het te testen. De Stadia controller ligt sinds de Bluetooth-update in de la, en ik heb hem nog niet geprobeerd met Steam Link. De Nintendo Switch heeft mijn gaming behoeften weer even overgenomen!

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:29
Dufniall schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 13:05:
[...]

Eerlijk gezegd ben ik er nog niet aan toegekomen om het te testen. De Stadia controller ligt sinds de Bluetooth-update in de la, en ik heb hem nog niet geprobeerd met Steam Link. De Nintendo Switch heeft mijn gaming behoeften weer even overgenomen!
Ik heb veel plezier van mijn Stadia controller op de Nintendo Switch, misschien voor jou ook een optie?
Pagina: 1 ... 188 189 190 Laatste

Let op:
De stekker ging er op 18 januari 2023 uit.

Converteer je Stadia controller naar Bluetooth met de browsertool:
https://stadia.google.com/controller/

(Beschikbaar tot 31 december 2023)

Mooi overzicht van alternatieven: https://hackmd.io/@christopherklay/BkWVFJlNj
Topics voor alternatieven voor Stadia:
> Het grote cloud gaming topic
> [NVIDIA Geforce NOW] Ervaringen & Discussie
> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
> [PS+] Playstation Plus

https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee