Nou dat was het dan. Over een goede 10 minuten gaat de stekker eruit en dan heb ik een afspraak. Dus die maak ik niet mee!
Maar what a journey! Ik kan me nog goed herinneren dat een goede vriend van me ineens een andere controller in zijn handen had en het had over gamestreaming. Ik lachen, dat kan toch nooit goed werken. Tot ik dat ding in mn handen kreeg. Meteen de premier edition besteld. Dit was het. Dit
is het!
Het eerste half jaar veel mensen de tech laten zien en ervaren, mooi beeld ook, zeker op 4k. Red Dead Redemption2 was mijn eerste echte game op Stadia. Het viel wel op dat online niet zo druk was, maar ach, dat kwam wel! In mijn omgeving begon de animo wat te groeien en The Division is hier met 4 mannen regelmatig opgestart.
Na het eerste jaar toch wat teleurgesteld geraakt in het afhaken van AAA-games op het platform, maar ach, dat is vast tijdelijk! De Reddit en GoT-community waren positief, zelfs de
'jaar-later-review' bracht positiviteit in de comments. Een unicum. Een aantal vaste bezoekers waaronder ikzelf hebben @
Tweakjur geholpen met de review. Erg leuk en nog steeds (volgens mij) een unicum op gamegebied op Tweakers.
Maar na ruim anderhalf jaar begon bij mij wel een beetje te knagen dat ik om mij heen overal mensen zag die zich toch op een wachtlijst voor de ps5 of XsX zetten. Het zou het begin van het eind worden voor me.
Want hoewel wij in deze community altijd de tech prezen, kwam ook hier de irritatie van te weinig AAA of top-games. En eerlijk, ik heb me best vermaakt met gekke indies hoor (Super. Hot.) of wijngaarden aanleggen, maar Elden Ring, CoD of toekomstige games kwamen niet.
Tja, toen ging het toch hard.
Een xbox en een switch kwamen in huis. Maar toch zat er af en toe wel een korte Stadia-run tussen. Oh wat speelt het toch makkelijk, snel en lekker...
We bleven de tech prijzen, maar het blijkt dat je het daar niet mee redt. Al vermoed ik dat we die in de toekomst toch snel weer in een andere vorm tegen gaan komen.
Wat een fijne community was dit zeg. Met veel plezier jullie beslommeringen gelezen. Van Dadia's tot Stadians tot Streamers.
Ik ga jullie missen op dit stukje forum, maar jullie op andere plekken weer tegenkomen (klinkt zwaar, maar eigenlijk positief

)
Bedankt voor de afgelopen jaren hier!