☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Stadia was beter....
Gewoon doen. Als dat al gebeurd is (en je hebt dezelfde link gebruikt), dan krijg je daar een melding van.artificial_sun schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 09:00:
Heeft iemand het nieuws al bij de nieuws redactie gemeld?
Ik heb het ook gedaan aan. De hand van een Google feed. Heb het Twitter bericht ingestuurd. Aangezien die vraag elke keer weer terug kwam in Stadia nieuwsberichten.artificial_sun schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 09:00:
Goed dat ze het doen.
Die had ik echt niet meer verwacht! Super netjes van Google!!Inze schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 22:02:
Ik lees net dit over beschikbaar maken van bluetooth op de controller:
A Gift from the Stadia Team & Bluetooth Controller Functionality Info
Hey there Stadians.
You might have seen one last game arrive on Stadia today. It's a humble ❤️ thanks ❤️ for playing from our team.
Find it here: https://stadia.google.com/game/worm-game
In addition, many of you have expressed the desire to enable Bluetooth on the Stadia controller. We have some good news: next week we'll be releasing a self-serve tool to enable Bluetooth connections on your Stadia Controller. We'll share details next week on how to enable this feature.
Thanks again for all your support.
Er komt dus toch een tool
Ik moet zo toch nog naar de winkel, ik denk dat ik wat popcorn meeneem
Wellicht dat er mensen zijn die zich afvragen waarom bluetooth niet eerder was vrijgegeven. Maar dat snap ik vanuit Google wel. Daar was de controller in principe niet voor natuurlijk
[ Voor 47% gewijzigd door Jasphur op 14-01-2023 10:59 ]
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Nou ja er gaat vast wel iemand killedbygoogle vermeldenJasphur schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 10:58:
Vrij weinig azijnzeikers denk ik. Vermoed dat de meeste vinden dat Google hier netjes mee om is gegaan.
Wellicht dat er mensen zijn die zich afvragen waarom bluetooth niet eerder was vrijgegeven. Maar dat snap ik vanuit Google wel. Daar was de controller in principe niet voor natuurlijk
/▌
Ik ben blind geworden voor dat soort postsMarzman schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 11:06:
[...]
Nou ja er gaat vast wel iemand killedbygoogle vermelden
artificial_sun schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 09:00:
Uw gebeden zijn gehoord: nieuws: Google Stadia-controller krijgt bluetoothfunctieloki504 schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 09:31:
[...]
Ik heb het ook gedaan aan. De hand van een Google feed. Heb het Twitter bericht ingestuurd. Aangezien die vraag elke keer weer terug kwam in Stadia nieuwsberichten.
Goed dat ze het doen.
Goed van Google! Zo bouw je goodwill, ondanks alle negativiteit.
The devil is in the details.
Ik zag het ja. Alleen is hij gemeld door @rick85 . Aach er kan er maar 1 de eerste zijn😁Hahn schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 11:58:
[...]
[...]
Uw gebeden zijn gehoord: nieuws: Google Stadia-controller krijgt bluetoothfunctie
Goed van Google! Zo bouw je goodwill, ondanks alle negativiteit.
Je mag mijn bril wel even lenenJasphur schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 11:13:
[...]
Ik ben blind geworden voor dat soort posts

Every Game has A Story, Only One is A Legend.
De Stadia controller is wel echt een fijn ding.
Super goed nieuws van de controller trouwens!
Flickr PSN ID= cheironnl
Ben ik ook benieuwd naar! Maar volgens mij.... moet je een usb-bluetooth-adapter (zoiets?) in de Switch pluggen om bluetooth-controllers aan te kunnen sluiten. Heeft iemand hier ervaring mee?Estylicious schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 14:42:
Zou dit betekenen dat ik de Stadia controller op de Switch kan gebruiken?
Edit: ik heb alvast 8BitDo een berichtje gestuurd met de vraag of ze weten of hun adapter compatible is/gaat zijn met de Stadia controller

[ Voor 9% gewijzigd door Tuktop op 14-01-2023 15:28 ]
Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Ook of die adapter dan voor meerdere controllers tegelijk gebruikt kan worden.Tuktop schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 15:23:
[...]
Ben ik ook benieuwd naar! Maar volgens mij.... moet je een usb-bluetooth-adapter (zoiets?) in de Switch pluggen om bluetooth-controllers aan te kunnen sluiten. Heeft iemand hier ervaring mee?
Edit: ik heb alvast 8BitDo een berichtje gestuurd met de vraag of ze weten of hun adapter compatible is/gaat zijn met de Stadia controller
Ik kan zonder problemen Chinese bluetooth controllers gebruiken op de switch (de namaak pro controllers die ook bij de Kruidvat te halen zijn zeg maar)Tuktop schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 15:23:
[...]
Ben ik ook benieuwd naar! Maar volgens mij.... moet je een usb-bluetooth-adapter (zoiets?) in de Switch pluggen om bluetooth-controllers aan te kunnen sluiten. Heeft iemand hier ervaring mee?
/▌
Nee, dat was ook een wtf voor mij, de Xbox series ondersteunt geen Bluetooth (dus ook niet voor een normale koptelefoon etc). De Xbox communiceert via een ander protocol (genaamd xbox wireless), en er bestaan ook ‘Xbox certified headsets’ volgens dat protocol.Schmitzel schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 18:43:
En op XSX? Kan door ook een 'gewone' BT controller op?
Apparaat zou wel een externe USB-BT-ontvanger ondersteunen geloof ik…
de Xbox controller ondersteunt trouwens wel BT low energy, dus die kan generiek gebruikt worden op elke pc/Android tv
[ Voor 14% gewijzigd door sewer op 14-01-2023 19:29 ]
Lolsewer schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 19:11:
[...]
Nee, dat was ook een wtf voor mij, de Xbox series ondersteunt geen Bluetooth (dus ook niet voor een normale koptelefoon etc). De Xbox controllers gebruiken een ander protocol, en er bestaan ook ‘Xbox certified headsets’ volgens dat protocol.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)
Pfffff jammer weersewer schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 19:11:
[...]
Nee, dat was ook een wtf voor mij, de Xbox series ondersteunt geen Bluetooth (dus ook niet voor een normale koptelefoon etc). De Xbox communiceert via een ander protocol (genaamd xbox wireless), en er bestaan ook ‘Xbox certified headsets’ volgens dat protocol.
edit:
de Xbox controller ondersteunt trouwens wel BT low energy, dus die kan generiek gebruikt worden op elke pc/Android tv
sewer schreef op zondag 15 januari 2023 @ 09:09:
Is trouwens bij switch en ps4/ps5 niet echt beter, daar werkt een willekeurige BT controller ook niet.
Nu ben ik wel benieuwd of een bluetooth controller op de switch gaat werken.Ht87 schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 16:35:
[...]
Ik kan zonder problemen Chinese bluetooth controllers gebruiken op de switch (de namaak pro controllers die ook bij de Kruidvat te halen zijn zeg maar)
Flickr PSN ID= cheironnl
Maar volgens https://www.businessinsid...ndo-switch-have-bluetooth hebben ze een extra blokkade voor controllers specifiek ingebouwd.
Gek, ik heb destijds AC Valhalla gekocht (7.50 euro en dit bedrag al terug gehadcheiron schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 14:43:
Gisteren nog even Stadia opgestart. Wilde eigenlijk even schieten in Destiny, maar die servers zijn er niet meer. Daarom nog maar even rond gerend in AC: Odyssey. Toch ruim 180 uur in zitten en nu moeten we afscheid nemen...
Super goed nieuws van de controller trouwens!
Maar ik heb ook een Ubisoft account en daar staat nu netjes AC Valhalla (incl DLC) in mijn bibliotheek.
In de kerstvakantie geïnstalleerd en alles is netjes overgenomen.
Lijkt mij vreemd dat voor jou niet hetzelfde zou kunnen gelden.
Dat is voor iedereen, maar je moet het wel kunnen spelen. Dus een goede pc hebben of Gforce Now.chrisborst schreef op zondag 15 januari 2023 @ 10:58:
[...]
Gek, ik heb destijds AC Valhalla gekocht (7.50 euro en dit bedrag al terug gehad)
Maar ik heb ook een Ubisoft account en daar staat nu netjes AC Valhalla (incl DLC) in mijn bibliotheek.
/▌
Daar ben ik stiekem ook op het hopen, fijne controller en makkelijk als extra controller voor een leuke game avond.Estylicious schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 14:42:
Zou dit betekenen dat ik de Stadia controller op de Switch kan gebruiken?
Bijzonder, misschien omdat mijn nep pro controllers dan de switch laten denken dat t een echte is? De switch ziet m namelijk wel echt als een pro controller. Kopiëren kunnen ze aardig in China natuurlijk. Misschien goede vraag voor t in t switch topic.cheiron schreef op zondag 15 januari 2023 @ 09:59:
[...]
[...]
Nu ben ik wel benieuwd of een bluetooth controller op de switch gaat werken.
Valhalla is de enige AC game die automatisch synchroniseert. Odessey en de anderen moet je opnieuw beginnen of met de savegames aan de slag.chrisborst schreef op zondag 15 januari 2023 @ 10:58:
[...]
Gek, ik heb destijds AC Valhalla gekocht (7.50 euro en dit bedrag al terug gehad)
Helaas. Nou, zodra de controller de bluetooth-update heeft gehad, gaan we uitvogelen hoe die aan de praat te krijgen is op de Switch. Begint wel deels off-topic te worden maar in zekere zin heeft het ook met Stadia te makenHowdy.
Glad to hear from you.
Third-party controllers are NOT supported.
Best of luck.
------------------------------
Jimmyi
8BitDo Support
Maar de Stadia-controller is toch een first party controller? 😬😏Tuktop schreef op zondag 15 januari 2023 @ 13:18:
Reactie van 8BitDo op m'n vraag of hun usb-bluetooth-adapter ook de Stadia controller ondersteunt/gaat ondersteunen:
[...]
Helaas. Nou, zodra de controller de bluetooth-update heeft gehad, gaan we uitvogelen hoe die aan de praat te krijgen is op de Switch. Begint wel deels off-topic te worden maar in zekere zin heeft het ook met Stadia te maken
Ik heb gisteren even Worm Game geprobeerd, maar ik kreeg de timing van het sturen nog niet onder de knie.
Stadia was beter....
Verwijderd
Misschien werkt hij dan wel met de MayFlash adapter.. bedraad via de adapter werkt hij welTuktop schreef op zondag 15 januari 2023 @ 13:18:
Reactie van 8BitDo op m'n vraag of hun usb-bluetooth-adapter ook de Stadia controller ondersteunt/gaat ondersteunen:
[...]
Helaas. Nou, zodra de controller de bluetooth-update heeft gehad, gaan we uitvogelen hoe die aan de praat te krijgen is op de Switch. Begint wel deels off-topic te worden maar in zekere zin heeft het ook met Stadia te maken
Klopt,Marzman schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 16:55:
In theorie moet het om mijn Android TV nu dan ook werken, Gforce Now kan ik er op installeren, bluetooth is te koppelen. In theorie omdat het bakje vrij gaar is
Ik heb dit zaterdag al met een €4 Ali Express controllertje geprobeerd op Android TV met XBox Game Pass Ultimate. Controller werkte prima. De software is alleen super traag op de TV..
Binnenkort eens op de Chromecast met Google TV proberen. (En dan met de Stadia controller op BT)
Ik hier ook en nog Golf With Friends
Als het goed is donderdag 19 januari om 12:00, dit wegens tijd verschil met Amerika hebben wij iets langer.Schmitzel schreef op maandag 16 januari 2023 @ 19:52:
Weet iemand de tijd dat de stekker eruit getrokken wordt?
At 11:59, Pacific Time, Stadia will be no more.
Technically, this means that Europe won't face a shutdown until the 19th, as the 11:59 PT timing puts us at 7:59 GMT and 8:59 CET.
Haha ja bij mij ook vanmiddag, toch maar ingevuld, zo ben ik dan ook weer
Same. Je weet nooit of en wanneer je deze techniek weer terug zietHt87 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 20:12:
[...]
Haha ja bij mij ook vanmiddag, toch maar ingevuld, zo ben ik dan ook weer
Mocht iemand een manier vinden om de controller via Bluetooth met de Switch te verbinden (desnoods met een USB-BT-dongle), dan hoor ik dat graag!
[ Voor 11% gewijzigd door Tuktop op 17-01-2023 20:15 ]
Leuk, had ik niet verwacht. (Heb er zo snel zelf geen use-case voor, maar wel leuk)Does Tandem Mode work in Bluetooth mode?
Yes. In Bluetooth mode, you can use Tandem Mode to connect a second controller to your wirelessly connected Stadia Controller.
Wel een beetje jammer dat de 3.5mm headphone nutteloos is geworden, dat had ik wel handig gevonden, maar dat is wel heel erg een gegeven paard in de bek kijken op dit moment. ¯\_(ツ)_/¯
Same here!Tuktop schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 20:13:
Dank voor de tip. Dat ging top! Mooi gemaakte tool hoor.
Mocht iemand een manier vinden om de controller via Bluetooth met de Switch te verbinden (desnoods met een USB-BT-dongle), dan hoor ik dat graag!
Morgen ook maar gaan doen
MooiKnielen schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 21:58:
Zojuist in Spiritfahrer de hoofdpersoon laten vertrekken naar de hemel. Symbolische afsluiting voor mij, snif...
Eens, zou mooi zijn inderdaad. Ik heb zelf de 8bitdo v2 maar deze wil in ieder geval niet verbinden. Helaas, ik kan me namelijk voorstellen dat de afzetmarkt voor adaptertjes die de stadia controller bruikbaar maken voor de switch substantieel zou kunnen zijn.Tuktop schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 20:13:
Dank voor de tip. Dat ging top! Mooi gemaakte tool hoor.
Hoop dat 8bitdo het met een firmware kan fixen, want volgens de specs zou de v2 stick Bluetooth LE ondersteunen, het zou dus moeten kunnen zou je denken.
Zojuist de controller de bluetooth update gegeven en Xbox Cloud even geprobeerd, lang niet zo goed als Stadia maar goed het werkt
Op de Stadia app op m'n tel werkt het nog. Nog even Darkside detective afmaken
Edit: op de tv doet ie het weer.
[ Voor 11% gewijzigd door nadroJ op 18-01-2023 07:53 ]
Sowieso schrijf je zo!
⚛︎ 1-2-2022 poor Leno
Voor zover ik kan vinden stopt de service op 18-01-2023 om 11:59 PM PT. 11:59 PM is 23:59 en wij lopen 6 uur voor op Pacific Time. Dus nu nog een kleine 22 uur toch?
Ik sta doorgaans iets na 6 uur op, maar overweeg de wekker morgenochtend dan een paar minuten eerder te zetten en Stadia nog even op te starten.
[ Voor 31% gewijzigd door KlaasjeNL op 18-01-2023 08:12 ]
Zo onwijs veel plezier gehad met Stadia dus 1 dag van nationale rouw in mn huis en dan gaan we de PS5 eens uit zn doos halen
Als ik het goed gelezen had zouden wij tot donderdag 12:00 moeten kunnen spelen, maar kan het natuurlijk mis hebben, afwachten, maar ik zal vanmiddag ook de laatste keer met mijn dochter erop spelen. Denk Cake Bash en Golf with FriendsKlaasjeNL schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 08:10:
Als ik mij niet vergis, gaat de stekker er morgenochtend, 19-01-2023 om 5.59 uur uit?
Voor zover ik kan vinden stopt de service op 18-01-2023 om 11:59 PM PT. 11:59 PM is 23:59 en wij lopen 6 uur voor op Pacific Time. Dus nu nog een kleine 22 uur toch?
Ik sta doorgaans iets na 6 uur op, maar overweeg de wekker morgenochtend dan een paar minuten eerder te zetten en Stadia nog even op te starten.
Helaas nog geen video gevonden waar iemand het op een ander systeem doet testen, misschien dat ik morgen een video probeer te maken en waarin ik ook de PS4, Xbox Series X en Switch ga proberen te verbinden ermee.
/▌
Nou, ik zit te zoeken, maar ik kan alleen vinden dat het op 18 januari om 11:59 PM PT stopt, maar die PT is op meerdere manieren uit te leggen.Linksquest schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 08:25:
[...]
Als ik het goed gelezen had zouden wij tot donderdag 12:00 moeten kunnen spelen, maar kan het natuurlijk mis hebben, afwachten, maar ik zal vanmiddag ook de laatste keer met mijn dochter erop spelen. Denk Cake Bash en Golf with Friends

Heel erg blij met deze extra service!
Bedankt voor de gezelligheid.
Top, heb beide controller net vorige week verkocht. Had moeten wachten.belly89 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 08:54:
Net ook 1 v/d 2 controllers omgezet voor het werk, werkt heel makkelijk! Nog niet uitvoerig kunnen testen maar via Bluetooth verbinding maken met de laptop verliep ook vlekkeloos.
Heel erg blij met deze extra service!
Heb nu 2 Xbox controllers icm Series S
Whatever.
Niet op een console, maar op Android TV met Xbox Game Pass Ultimate: Dit werkt heel goed. Het enige jammere is, als ik de controller uit zet en daarna weer aan, registreert hij de knoppen niet (ondanks dat hij verbonden is). Ik zag op Reddit al meer mensen met dit probleem.Linksquest schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 22:32:
Iemand al geprobeerd of de controller ook op een andere console werkt met de bluetooth functie?
De oplossing is even opnieuw pairen.. Als dat alles is: Prima. Ik kan zo gamen.
Flickr PSN ID= cheironnl
Dit zou eigenlijk de laatste post van dit topic moeten zijn zodra de mods het topic sluit.KlaasjeNL schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 09:13:
Volgens mij al eerder hier geplaatst...
[Afbeelding]
Meerdere kabeltjes geprobeerd maar hij geeft aan "No compatible devices found".
Ik lees op de pagina:
Geen compatibele apparaten gevonden? Zorg dat je controller minimaal 30 minuten is opgeladen en dat je een USB-datakabel gebruikt. Probeer het daarna opnieuw.
Is een USB-datakabel wezelijk anders dan een random kabeltje wat je krijgt bij een speaker of android telefoon?
Ben je bezig met de bleutooth? Ik moet nog beginnen, maar misschien moet je de controller aan zetten of juist uit?Nielzsche schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 10:42:
Ik krijg het niet voor elkaar dat Chrome mijn controller herkent. Hij hangt ondertussen toch al een tijdje aan mijn laptop dus hij lijkt me voldoende opgeladen..
Ik lees op de pagina:
Geen compatibele apparaten gevonden? Zorg dat je controller minimaal 30 minuten is opgeladen en dat je een USB-datakabel gebruikt. Probeer het daarna opnieuw.
Is een USB-datakabel wezelijk anders dan een random kabeltje wat je krijgt bij een speaker of android telefoon?
/▌
Ik heb meerdere laadkabels, maar ik kan de Stadia controller alleen opladen met de kabel die erbij zat.Nielzsche schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 10:42:
Ik krijg het niet voor elkaar dat Chrome mijn controller herkent. Hij hangt ondertussen toch al een tijdje aan mijn laptop dus hij lijkt me voldoende opgeladen..
Ik lees op de pagina:
Het werkt nu wel inderdaad! Thanks, je hebt de originele kabel dus nodig.streamnl schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 10:59:
[...]
Ik heb meerdere laadkabels, maar ik kan de Stadia controller alleen opladen met de kabel die erbij zat.
698e plaatst. Still going strong
12:⁰⁴ game over ... Maar ik kan nog een nieuwe game starten
Voor ons zal het dan waarschijnlijk morgen 12 uur zijn?
Ik ben wel benieuwd hoe het afsluit als je nog ingame bent zeg maar
[ Voor 74% gewijzigd door grolle op 18-01-2023 12:12 ]
Maar werkt dat een game pas alleen zonder Xbox op een Android TV.Sahi_NL schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 09:58:
[...]
Niet op een console, maar op Android TV met Xbox Game Pass Ultimate: Dit werkt heel goed. Het enige jammere is, als ik de controller uit zet en daarna weer aan, registreert hij de knoppen niet (ondanks dat hij verbonden is). Ik zag op Reddit al meer mensen met dit probleem.
Heb namelijk een Philips Android Oled TV en gaat de stadia controller werken na de update, een ander geval gaat het ook werken voor de Amazon prime game via Android of de Amazon Fire TV Stick 4K.
Ik gebruikte de controller ook met een kabel van de Action (die zijn drie meter, misschien na de update dan niet meer nodig) en dan laadt hij volgens mij ook gewoon op. Ik heb eigenlijk nog niet ontdekt dat er kabels zijn waarmee hij het niet doet.streamnl schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 10:59:
[...]
Ik heb meerdere laadkabels, maar ik kan de Stadia controller alleen opladen met de kabel die erbij zat.
De update moet ik nog doen, of dat wel of niet gaat met die van de Action kan ik nog niet zeggen, en om eerlijk te zijn weet ik ook niet meer welke usb-c kabel van de stadia controller is. Ik heb meerdere witte usb-c kabels die er allemaal hetzelfde uitzien.
/▌
Ik heb geen xbox maar wel Game Pass Ultimate en de Game Pass app gesideload op mijn Android TV's (Sony 2017) en Philips (2022)J.E. Weinor schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 12:22:
[...]
Maar werkt dat een game pas alleen zonder Xbox op een Android TV.
Heb namelijk een Philips Android Oled TV en gaat de stadia controller werken na de update, een ander geval gaat het ook werken voor de Amazon prime game via Android of de Amazon Fire TV Stick 4K.
Het hapert soms wel eens, maar ik vind het prima speelbaar. Gisteren wat rondjes F1 '21 op de Sony. Nu probeer ik Fallout 4 op de Philips.
Let wel: het is geen Stadia kwaliteit hoor..
[Edit: Ik loop wel tegen wat dingen aan. Zo kan ik in Fallout geen naam intypen]
[ Voor 8% gewijzigd door Sahi_NL op 18-01-2023 14:27 ]
Dat wat er niet in zat had ik ook wel willen hebben, die dynamiet usb-stickJasphur schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 14:28:
Heel tof gebaar van Rockstar
https://www.pcgamer.com/p...ye-package-from-rockstar/

[ Voor 19% gewijzigd door Marzman op 18-01-2023 14:47 ]
/▌
Het was ook een tof gebaar geweest als ze GTA5 op Stadia beschikbaar hadden gemaaktJasphur schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 14:28:
Heel tof gebaar van Rockstar
https://www.pcgamer.com/p...ye-package-from-rockstar/
Flickr PSN ID= cheironnl
Even getest en verbonden met mijn Moto Edge 20, daarna even de Netflix-versie van Shredder's Revenge gedownload en dat werkt! Nu dus in ieder geval een fijne controller bij mijn telefoon en iPad. En dan gaan we maar in-house streamen met Steam Link en wat spellen van andere diensten spelen.
Maar daar hebben ze geen miljoenen voor ontvangen vanuit Stadiacheiron schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 14:56:
[...]
Het was ook een tof gebaar geweest als ze GTA5 op Stadia beschikbaar hadden gemaakt![]()
Nooit over nagedacht omdat ik toch altijd een draadje moest gebruiken

Op Android werkt het prima iig.
Mijn TV zag hem zonder dat ik een derde bluetooth app moest sideloaden (bij een PS4 joystick moest ik dat wel). Perfect dus.
En het werkt als een tierelier op XCloud.
Nu moet Xbox de app vrijgeven voor alle Android device (zodat ik hem niet hoeft te sideloaden) en mij hoor je de komende 3 jaar niet meer klagen
Je kan er een adaptertje instoppen als je een usbpoort over hebtFly-guy schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 15:08:
Omzetten hier ook 2x pijnloos, maar daarna kwam wel het besef dat mijn PC helemaal geen BT heeft...
Nooit over nagedacht omdat ik toch altijd een draadje moest gebruiken![]()
Op Android werkt het prima iig.
/▌
Dat is dan weer jammer, dan geef ik er 2 aan vrienden en houd ik er zelf 1, heb geen 5 controllers voor mijn laptop nodigSahi_NL schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 09:58:
[...]
Niet op een console, maar op Android TV met Xbox Game Pass Ultimate: Dit werkt heel goed. Het enige jammere is, als ik de controller uit zet en daarna weer aan, registreert hij de knoppen niet (ondanks dat hij verbonden is). Ik zag op Reddit al meer mensen met dit probleem.
Hier mijn bron: https://www.gamereactor.e...0onto%20other%20platforms.KlaasjeNL schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 08:38:
[...]
Nou, ik zit te zoeken, maar ik kan alleen vinden dat het op 18 januari om 11:59 PM PT stopt, maar die PT is op meerdere manieren uit te leggen.Wij lopen 6, 7 of 9 uur voor op PT. Wie het weet, mag het zeggen.
Thnx, op 19 januari om 8:59 uur gaat de stekker er dus uit. ☺️
laatste frame mag wegKlaasjeNL schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 09:13:
Volgens mij al eerder hier geplaatst...
[Afbeelding]
1. Mijn PC ziet de controller niet. Ik vermoed dat de Bluetooth veel te oud is en er verschillende Bluetooth versies zijn en de nieuwere dus niet gezien worden.
2. Verbinden met iPad gaat wel, maar ik kan de controller niet gebruiken met xCloud (via Safari) en ook niet met de PlayStation Remote App. Wellicht werken die enkel met respectievelijke een xBox en DualShock controller.
Alsof je aan het sterfbed zegt dat iemand toch een klootzak is.
Bewaar de negatieve commentaren even voor later. 😅
De stekker ging er op 18 januari 2023 uit.
Converteer je Stadia controller naar Bluetooth met de browsertool:
https://stadia.google.com/controller/
(Beschikbaar tot 31 december 2023)
Mooi overzicht van alternatieven: https://hackmd.io/@christopherklay/BkWVFJlNj
Topics voor alternatieven voor Stadia:
> Het grote cloud gaming topic
> [NVIDIA Geforce NOW] Ervaringen & Discussie
> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
> [PS+] Playstation Plus
![]() | Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |