Vannacht een e-mail mbt mijn Premiere edition uit 2020, ook dat is nu uitbetaald, ik heb alles terug gekregen.
Ik ook, maar die is dan ook weer op de oude credit card, dus zal even moeten wachten tot ik de nieuwe weer kan opgeven, jammer dat t niet mee is genomen van de vorige ronde, maar vooruit, komt wel.Schmitzel schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 07:14:
Vannacht een e-mail mbt mijn Premiere edition uit 2020, ook dat is nu uitbetaald, ik heb alles terug gekregen.
Ik kreeg de mail dat de terugbetaling niet lukt. Maar als ik die wil updaten krijg ik dit te zien:
:fill(white):strip_exif()/f/image/IffJ5olSOVsHnGQX8GgngDPA.png?f=user_large)
Als ik het vinkje uitzet bij Play tegoed (waarom zou ik 100 euro aan Play tegoed willen) en ik klik op mijn credit card (die gewoon up-to-date is volgens pay.google.com), dan gebeurt er niks en gaat het vinkje bij Play tegoed weer aan. Ook als ik mijn credit card opnieuw opgeef gebeurt hetzelfde.
Iemand zoiets ook gehad (en opgelost)?
---edit---
Ik heb het risico genomen en het vinkje aan laten staan. Nu zegt ie dat de betaalmethode is geüpdatet. Er is in ieder geval nog geen 100 euro aan Play tegoed bijgeschreven.
:fill(white):strip_exif()/f/image/IffJ5olSOVsHnGQX8GgngDPA.png?f=user_large)
Als ik het vinkje uitzet bij Play tegoed (waarom zou ik 100 euro aan Play tegoed willen) en ik klik op mijn credit card (die gewoon up-to-date is volgens pay.google.com), dan gebeurt er niks en gaat het vinkje bij Play tegoed weer aan. Ook als ik mijn credit card opnieuw opgeef gebeurt hetzelfde.
---edit---
Ik heb het risico genomen en het vinkje aan laten staan. Nu zegt ie dat de betaalmethode is geüpdatet. Er is in ieder geval nog geen 100 euro aan Play tegoed bijgeschreven.
[ Voor 13% gewijzigd door barrymossel op 06-12-2022 08:29 ]
Er staat toch juist dat hetgeen bij het vinkje wordt overgemaakt op de nieuwe betaalmethode, doe je erboven aangeeft?barrymossel schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 08:15:
Ik kreeg de mail dat de terugbetaling niet lukt. Maar als ik die wil updaten krijg ik dit te zien:
[Afbeelding]
---edit---
Gratis nog welKlaasjeNL schreef op maandag 5 december 2022 @ 21:17:
[...]
En hier inderdaad ook een "gratis" Xbox (Series X) met 3 jaar GPU en Hogwarts Legacy hoog op het verlanglijstje.
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Betaald door Google bedoelt hij waarschijnlijk
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Daar ging ik wel van uit, maar altijd leuk om het toch eens te vragen
Ik snap alleen niet waar dat Play tegoed vandaan komt. Het zal wel zo zijn dat ze het bedrag tijdelijk als Play tegoed zien en het dus zo noemen, maar ik vind het niet duidelijk. Want er staat momenteel nergens (zichtbaar) 100 euro aan Play tegoed.Tuktop schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 08:30:
[...]
Er staat toch juist dat hetgeen bij het vinkje wordt overgemaakt op de nieuwe betaalmethode, doe je erboven aangeeft?
Maar goed, we gaan het zien.
Ze moeten het ergens wegzetten natuurlijk, makkelijker als Play tegoed waarschijnlijk dan iets te verzinnen voor een eenmalig iets.barrymossel schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 09:10:
[...]
Ik snap alleen niet waar dat Play tegoed vandaan komt. Het zal wel zo zijn dat ze het bedrag tijdelijk als Play tegoed zien en het dus zo noemen, maar ik vind het niet duidelijk. Want er staat momenteel nergens (zichtbaar) 100 euro aan Play tegoed.
/▌
Denk ik ook ja. Moet eerlijk zeggen dat ik het ook een beetje vreemde UX vond hoor.barrymossel schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 09:10:
[...]
Ik snap alleen niet waar dat Play tegoed vandaan komt. Het zal wel zo zijn dat ze het bedrag tijdelijk als Play tegoed zien en het dus zo noemen, maar ik vind het niet duidelijk. Want er staat momenteel nergens (zichtbaar) 100 euro aan Play tegoed.
Gamers Nexus heeft een dev node (kit) gevonden op internet
Ik heb nu ook alles terug en nog een goede maand de tijd om door het verhaal van Metro Exodus te spelen (gaat lukken, ben al aardig op weg).
Erg netjes geregeld van ze, maar het blijft wrang. Als opvolging lijkt het dus een Xbox te worden waarmee, middels remote play, ik weer op de bank en tablet kan gamen. Dat was voor mij namelijk de grote verandering die gamen weer wat toegankelijker maakte voor mij.
Game Pass Ultimate bevat tevens aardig wat games die mij ook leuk lijken en zo gaan we maar weer met de blik vooruit!
Erg netjes geregeld van ze, maar het blijft wrang. Als opvolging lijkt het dus een Xbox te worden waarmee, middels remote play, ik weer op de bank en tablet kan gamen. Dat was voor mij namelijk de grote verandering die gamen weer wat toegankelijker maakte voor mij.
Game Pass Ultimate bevat tevens aardig wat games die mij ook leuk lijken en zo gaan we maar weer met de blik vooruit!
Dat is vet, ga hem vanavond eens op mijn gemak kijken.Sj0eRdJuH schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 13:56:
Gamers Nexus heeft een dev node (kit) gevonden op internet
[YouTube: Rare Google Stadia DevKit from Japan: Custom AMD + Xeon Build Tear-Down]
Remote play is de functionaliteit waar je je xbox series s|x aanzet, maar niet op de aangesloten TV speelt, maar op een andere apparaat waar je dan de xbox-app runt (telefoon, tablet, PC).RoCoStr schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 14:31:
Ik heb nu ook alles terug en nog een goede maand de tijd om door het verhaal van Metro Exodus te spelen (gaat lukken, ben al aardig op weg).
xCloud lijkt wel heel veel op stadia pro, je kan al die spelletjes direct op je telefoon/tablet/pc spelen zonder iets te installeren, vanuit de browser of weer die xbox-app. Hoef je verder ook geen console voor te kopen.
Leuke is dat de progress van een game gesynct wordt met het internet. Dus als je eerst speelt in xcloud, en daarna die game downloadt op je console en daar verder speelt, dan kun je verder waar je gebleven bent. Als je dan op de console een paar levels speelt, dan wordt die savegame weer gesynct in de cloud, en kun je met xcloud weer direct verder waar je gebleven bent.
Dat is wel erg fijne functionaliteit moet ik zeggen
Precies die combi dus. Lokaal games kunnen kopen en evengoed spelen op een tablet en daarbij nog GPU + xcloud als aanvulling op de eigen games. Dan heb ik toegang tot AAA en als de tv dan een keer vrij is kan ik die ook volle bak op het scherm knallen. Het is geen Stadia, maar al met al gaan we daar maar voorwaarts mee.
met een console erbij wel ja. Anders wordt het erg lastig tot onmogelijk.RoCoStr schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 14:44:
Precies die combi dus. Lokaal games kunnen kopen en evengoed spelen op een tablet en daarbij nog GPU + xcloud als aanvulling op de eigen games. Dan heb ik toegang tot AAA en als de tv dan een keer vrij is kan ik die ook volle bak op het scherm knallen. Het is geen Stadia, maar al met al gaan we daar maar voorwaarts mee.
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)
Ja, werkt ook super
Sowieso wanneer je een game stopt dan gaat die in een soort hibernate (=het geheugen wegschrijven naar schijf, zij noemen het quick resume), en kan je na het aanzetten van de console binnen 20 seconden ofzo exact verder waar je gebleven was in een spel.
Enige andere alternatief is zoiets als de gratis variant van GFN, wat lijkt op stadia non-pro (je koopt al je spelletjes en kun je gratis overal afspelen). Maar om het echt lekker te gamen, is een abo bij GFN een stuk beter, maar dan moet je dus alles kopen + een abo afsluiten (wat dus niet meer vergelijkbaar met stadia non-pro is).
Het is wat het is ... stadia was toch een uniek product wat niet (helemaal) gedekt wordt door andere oplossingen...
xCloud is het dichtste wat bij stadia pro komt (waar je alle games pass xcloud-games van je abo kan spelen in de browser, maar geen gekochte spellen).daffie82 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 14:52:
met een console erbij wel ja. Anders wordt het erg lastig tot onmogelijk.
Enige andere alternatief is zoiets als de gratis variant van GFN, wat lijkt op stadia non-pro (je koopt al je spelletjes en kun je gratis overal afspelen). Maar om het echt lekker te gamen, is een abo bij GFN een stuk beter, maar dan moet je dus alles kopen + een abo afsluiten (wat dus niet meer vergelijkbaar met stadia non-pro is).
Het is wat het is ... stadia was toch een uniek product wat niet (helemaal) gedekt wordt door andere oplossingen...
[ Voor 59% gewijzigd door sewer op 06-12-2022 16:41 ]
Helemaal met je eens, en quick resume is inderdaad heel relaxed.sewer schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 14:52:
Ja, werkt ook superSowieso wanneer je een game stopt dan gaat die in een soort hibernate (=het geheugen wegschrijven naar schijf, zij noemen het quick resume), en kan je na het aanzetten van de console binnen 20 seconden ofzo exact verder waar je gebleven was in een spel.
[...]
xCloud is het dichtste wat bij stadia pro komt (waar je alle games van je abo kan spelen, maar geen andere gekochte spellen).
Enige andere alternatief is zoiets als de gratis variant van GFN, wat lijkt op stadia non-pro (je koopt al je spelletjes en kun je gratis overal afspelen). Maar om het echt lekker te gamen, is een abo bij GFN een stuk beter, maar dan moet je dus alles kopen + een abo afsluiten (wat dus niet meer vergelijkbaar met stadia is).
Ik zit precies in hetzelfde schuitje. Tot nu toe gingen alle terugbetalingen goed en de betaling van de Première Edition ging via dezelfde CC met dezelfde vervaldatum als waarop de terugstorting moet plaatsvinden. Maar om 1 of andere reden lukt dat dus niet en moet ik de betaalmethode updaten.barrymossel schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 09:10:
[...]
Het lijkt zo inderdaad alsof er Play-tegoed wordt bijgeschreven, maar vinkje uitzetten doet niks... Ik gok het er dus ook maar op om hem aan te zetten. Maar vreemd is het wel.
Kreeg eerst een mail dat de terugbetaling voltooid was, meteen daarna een dat het niet lukte.barrymossel schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 08:15:
[Afbeelding]
---edit---
Dus nu ook mijn nieuwe kaart eraan gekoppeld, staat dat het 2 maanden kan duren, maar hopelijk gaat het sneller. Iemand al ervaring mbt snelheid van terugbetaling na aanpassing ervan?
Bij de games duurde t bij mij een paar dagen na update van betaalmethode.Segafreak83 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 20:14:
[...]
Kreeg eerst een mail dat de terugbetaling voltooid was, meteen daarna een dat het niet lukte.
Dus nu ook mijn nieuwe kaart eraan gekoppeld, staat dat het 2 maanden kan duren, maar hopelijk gaat het sneller. Iemand al ervaring mbt snelheid van terugbetaling na aanpassing ervan?
2 maanden na aankoop staat er. In de praktijk was het bij mijn games binnen een week of anderhalf 1-4 dagen geloof ik.Segafreak83 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 20:14:
[...]
Kreeg eerst een mail dat de terugbetaling voltooid was, meteen daarna een dat het niet lukte.
Bedankt, komt wel goed dus op korte termijnHt87 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 20:19:
[...]
Bij de games duurde t bij mij een paar dagen na update van betaalmethode.
Inmiddels ook bevestigingsmail gehad dat de hardware is gerefund (nog niet ontvangen), maar de software is sinds 19 november nog steeds niet uitbetaald op mijn credit card. Meer mensen met hetzelfde probleem? Google geeft aan te moeten wachten tot 18 januari en als het alsnog niet is ontvangen contact op te nemen. Ik ben alleen wel benieuwd wie hier nog meer ervaring mee heeft.zoarakrzs schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 13:38:
Ik heb bijna twee weken geleden bericht gehad van Google dat de aankopen (4 games) zijn teruggestort op mijn (actieve) credit card. Alleen heb ik vooralsnog niks teruggezien op mijn rekening. Ik heb ING gebeld en die beweren niet in te kunnen zien of er aankomende terugbetalingen zijn. Heeft iemand hier ervaring mee en weet waarom het zo lang moet duren?
Ik had direct nadat ik de mail had, het ook al op Paypal staan, was het dezelfde creditcard?zoarakrzs schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 23:18:
[...]
Inmiddels ook bevestigingsmail gehad dat de hardware is gerefund (nog niet ontvangen), maar de software is sinds 19 november nog steeds niet uitbetaald op mijn credit card. Meer mensen met hetzelfde probleem? Google geeft aan te moeten wachten tot 18 januari en als het alsnog niet is ontvangen contact op te nemen. Ik ben alleen wel benieuwd wie hier nog meer ervaring mee heeft.
Yep. Alle aankopen met dezelfde en nog actieve creditcard. Geen van de betalingen nog teruggehad. Zowel software als hardware niet.Linksquest schreef op woensdag 7 december 2022 @ 07:50:
[...]
Ik had direct nadat ik de mail had, het ook al op Paypal staan, was het dezelfde creditcard?
Als je nog niks in je overzicht ziet, vaak zie je al iets van een reservering of aankondiging, dan zou ik met Google contact opnemen.
Want hoelang wacht je nu al?
Hier ook bij de laatste terugbetaling (Founders Edition uit 2019) de melding dat de terugbetaling is geweigerd en ik de betaalmethode moest updaten. In eerste instantie lukt dit niet; uiteindelijk maar mijn creditcard geüpdatet en mijn adres etc. nogmaals ingevuld. Daarna pakte hij hem wel, maar wel met de melding dat de betaling pas over 2 maanden gedaan gaat worden o.i.d. (exact tekst niet meer te vinden; was een pop-up en geen mail). Nog even afwachten dus maar.barrymossel schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 08:15:
[Afbeelding]
---edit---
Wel vreemd overigens, want mijn latere aankoop (die actie van 22,22 voor CCU + controller) is vorige week wel gewoon zonder problemen teruggestort op diezelfde creditcard van ING.
Was bij mij ook zo. Wellicht een extra check op aankopen ouder dan X tijd, vanwege het risico op verouderde betaalmethoden? Blijft vreemd dat het om dezelfde CC gaat, maar wellicht is daar geen rekening mee gehouden.bakkerjangert schreef op woensdag 7 december 2022 @ 09:19:
[...]
Wel vreemd overigens, want mijn latere aankoop (die actie van 22,22 voor CCU + controller) is vorige week wel gewoon zonder problemen teruggestort op diezelfde creditcard van ING.
Bij mij staat het nog steeds op mijn creditcard, betalingen gaan automatisch op de 7e van mijn rekening maar bijschrijvingen dus niet
Ook de 53 euro die de 18e door Google naar Paypal is overgemaakt en Paypal de 22e naar mijn creditcard heeft overgemaakt zie ik nog niet.
Maar ik zal mijn bank moeten bellen hiervoor, het is zichtbaar immers dat Google hun deel wel heeft gedaan.
Maar ik zal mijn bank moeten bellen hiervoor, het is zichtbaar immers dat Google hun deel wel heeft gedaan.
/▌
Bij mij is de terug betaling van de hardware ook mislukt. Ik heb maar 1 CC en deze is nog geldig. Ze weten immers maandelijks geld ervan te krijgen
Ik kan niets anders dan een CC toevoegen als een betaal methode dus heb ik dezelfde CC weer toegevoegd. Ik wacht af.
[ Voor 11% gewijzigd door Tweakwondo op 07-12-2022 09:37 ]
Sinds 20 november wanneer ik de mails had ontvangen. Er is ook niets te zien op het overzicht van mijn creditcard. Had eerder gechat met support en die zeiden te moeten wachten en pas na 18 januari contact op te nemen als ik het geld nog niet heb. Mijn bank (ING) zegt ook niets te kunnen doen.Linksquest schreef op woensdag 7 december 2022 @ 07:57:
Als je nog niks in je overzicht ziet, vaak zie je al iets van een reservering of aankondiging, dan zou ik met Google contact opnemen.
Update hier zodat anderen er inzicht uit kunnen halen.
Alles teruggekregen. Gestort op oude creditcard die ik had bij een andere bank nota bene. Omdat ik van een overstapservice gebruik heb gemaakt hebben ze de overboeking op de oude CC automatisch overgoeboekt naar mijn nieuwe lopende rekening.
Alles teruggekregen. Gestort op oude creditcard die ik had bij een andere bank nota bene. Omdat ik van een overstapservice gebruik heb gemaakt hebben ze de overboeking op de oude CC automatisch overgoeboekt naar mijn nieuwe lopende rekening.
Hoop dat het alsnog snel voor je geregeld, word.zoarakrzs schreef op woensdag 7 december 2022 @ 09:52:
[...]
Sinds 20 november wanneer ik de mails had ontvangen. Er is ook niets te zien op het overzicht van mijn creditcard. Had eerder gechat met support en die zeiden te moeten wachten en pas na 18 januari contact op te nemen als ik het geld nog niet heb. Mijn bank (ING) zegt ook niets te kunnen doen.
Hier hetzelfde. Premiere edition zonder problemen teruggestort. Founders edition geweigerd.Tuktop schreef op woensdag 7 december 2022 @ 09:23:
[...]
Was bij mij ook zo. Wellicht een extra check op aankopen ouder dan X tijd, vanwege het risico op verouderde betaalmethoden? Blijft vreemd dat het om dezelfde CC gaat, maar wellicht is daar geen rekening mee gehouden.
Ik weet niet of ik in de tussentijd een nieuwe CC heb ontvangen, maar kon bij betalingsmethode mijn huidige cc selecteren. Ik neem aan dat alles in batches wordt verwerkt en dat het even wachten is voordat deze opnieuw wordt meegenomen.
Stadia / PSN : whenheco
Net Stadia weer eens afgeslingerd en Hot Wheels gaan spelen, baal ervan dat deze service gaat stoppen, zo makkelijk in gebruik.
Ik wel, maar heb de meeste betalingen (op een na) toch ontvangen op een nieuwe kaart. Misschien dat de bank dit overzet van de oude naar de nieuwe kaart want er zat ook vertraging in.madcon schreef op woensdag 7 december 2022 @ 11:04:
[...]
Hier hetzelfde. Premiere edition zonder problemen teruggestort. Founders edition geweigerd.
Ik weet niet of ik in de tussentijd een nieuwe CC heb ontvangen, maar kon bij betalingsmethode mijn huidige cc selecteren. Ik neem aan dat alles in batches wordt verwerkt en dat het even wachten is voordat deze opnieuw wordt meegenomen.
/▌
Toch moet ik zeggen dat ik het afgelopen jaar, voordat bekend werd dat Stadia zou stoppen, ook al regelmatig tegen problemen aan begon te lopen. Het gebruik i.c.m. een CC met Google TV werkte bijvoorbeeld niet zo lekker als met een CCU. Bij de Ultra zette ik de controller aan en schakelde de tv direct in of over naar Stadia. Bij de CC met Google TV gebeurde dat niet altijd, of duurde het zo lang dat het leek alsof er niks gebeurde. Probleem speelde overigens op 3 CC's met Google TV.Linksquest schreef op woensdag 7 december 2022 @ 11:04:
Net Stadia weer eens afgeslingerd en Hot Wheels gaan spelen, baal ervan dat deze service gaat stoppen, zo makkelijk in gebruik.
Verder had ik nog wel regelmatig problemen met het verbinden van meerdere controllers. Als er dan 1 controller verbonden was en ik zette dan een tweede of derde controller aan, dan werkten de knoppen van de extra controllers niet. Welke knop ik ook indrukte, ze riepen allemaal het startmenu op. Controllers moesten dan worden afgemeld en opnieuw worden aangemeld met de code op het scherm.
Dat waren wel wat dingetjes die er hier thuis voor zorgden dat het een stukje minder gebruiksvriendelijk werd en daardoor ook door de kinderen niet meer werd gebruikt, tenzij ik zelf in de buurt was.
Verder natuurlijk prima servcie, hoewel ik ook wel hier een daar een hapering wel voor lief ben gaan nemen. Ik had dan wel alles bedraad aangesloten op een 1Gbit-verbinding, maar op wat drukkere momenten had de dienst toch wel wat problemen om soepel te blijven draaien.
Ik heb een Android TV en als dat hetzelfde werkt (ik denk het wel) als die nieuwe chromecast met ggtv is het casten sowieso minder stabiel als bij een ouderwetse. Ook bij video, het werkt wel maar iets minder stabiel.
[ Voor 14% gewijzigd door Marzman op 07-12-2022 12:44 ]
/▌
Wellicht iemand met hetzelfde probleem hier?
Aankopen van games zijn netjes terug geboekt via mn verlopen cc van ING. Kreeg bericht voor de hardware dat het niet is gelukt. Ik heb mn gegevens geupdate. Echter als ik in de refundlist van google kijk staat er nu refund declined met een bedrag van 0 euro. Als ik naar mn huidige cc ga zie ik deze 0 euro ook staan. Volgens mij gaat hier iets mis?
Aankopen van games zijn netjes terug geboekt via mn verlopen cc van ING. Kreeg bericht voor de hardware dat het niet is gelukt. Ik heb mn gegevens geupdate. Echter als ik in de refundlist van google kijk staat er nu refund declined met een bedrag van 0 euro. Als ik naar mn huidige cc ga zie ik deze 0 euro ook staan. Volgens mij gaat hier iets mis?
Ook hier de mail gehad dat de refund van de première edition uit 2020 mislukt was.
Bij mijn betaalmethoden stond gewoon dezelfde cc met hetzelfde nummer. Heb die maar geselecteerd.
Denk dat het wellicht een extra check was omdat de aankoop toch alweer 2 jaar terug was.
Bij mijn betaalmethoden stond gewoon dezelfde cc met hetzelfde nummer. Heb die maar geselecteerd.
Denk dat het wellicht een extra check was omdat de aankoop toch alweer 2 jaar terug was.
We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games
Ik heb ook Android TV, echter loopt hij daar bagger sleg op, met de Chrome Cast geen probleem. Ook op mijn LG EVO OLED C2 tv totaal geen last met de originele app.Marzman schreef op woensdag 7 december 2022 @ 12:42:
Ik heb een Android TV en als dat hetzelfde werkt (ik denk het wel) als die nieuwe chromecast met ggtv is het casten sowieso minder stabiel als bij een ouderwetse. Ook bij video, het werkt wel maar iets minder stabiel.
Deze staat op de creditcard. De founders zal er binnen een paar dagen wel ook op staan...barrymossel schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 08:15:
[Afbeelding]
---edit---
Gisteren 17 hole’s gespeeld met mijn vrouw, ‘Play golf with your friends ‘.
Xbox controller aan en de PS4 controller die ik hier nog te leen heb liggen.
Xcloud ziet beide controllers maar… hij ziet ze als 1 controller.
Voor ‘Play golf with your friends ‘ is het goed te doen. Maar ik zie niet hoe je andere games kan spelen met z’n tweeën, zoals Untravel Two.
Stadia heeft ze nooit aangeraakt. Met andere woorden, dit is voor mij niet echt een minpuntje.
Maar dit is misschien wel een puntje om rekening mee te houden voor degene die twijfelen tussen Xcloud en een Xbox S/X.
Kon dit bij Stadia wel?
Voor ‘Play golf with your friends ‘ is het goed te doen. Maar ik zie niet hoe je andere games kan spelen met z’n tweeën, zoals Untravel Two.
Stadia heeft ze nooit aangeraakt. Met andere woorden, dit is voor mij niet echt een minpuntje.
Maar dit is misschien wel een puntje om rekening mee te houden voor degene die twijfelen tussen Xcloud en een Xbox S/X.
Kon dit bij Stadia wel?
Dit probleem had ik ook met unravel 2, was met geen mogelijkheid samen te spelen in xcloud.streamnl schreef op donderdag 8 december 2022 @ 07:56:
Gisteren 17 hole’s gespeeld met mijn vrouw, ‘Play golf with your friends ‘.
Kon dit bij Stadia wel?
Net als it takes to.. werkte ook niet.
Kon met geen mogelijkheid de 2de controller of speler selecteren
De truc is om hem te installeren op je xbox, daarna werkt het vloeiend
[ Voor 3% gewijzigd door Flipmo op 08-12-2022 08:11 ]
Zie mijn laatste alineaFlipmo schreef op donderdag 8 december 2022 @ 08:10:
[...]
Dit probleem had ik ook met unravel 2, was met geen mogelijkheid samen te spelen in xcloud.
Net als it takes to.. werkte ook niet.
De truc is om hem te installeren op je xbox, daarna werkt het vloeiend
Ik vertik het om weer een console te kopen. Vooral als ze maar 1X in 5 jaar een joystick vasthoudt.
Gisteren een klein uurtje Forza 5 gespeeld. Niet helemaal mijn soort “racespel”, maar het draait bij mij echt super via Xcloud. Voor mij alleen is Xcloud een hele goeie alternatief voor Stadia.
ik toevallig van de week begonnen met Forza 4, draait idd erg soepel. Erg mooi gemaakt ook!streamnl schreef op donderdag 8 december 2022 @ 08:15:
[...]
Zie mijn laatste alinea
Ik vertik het om weer een console te kopen. Vooral als ze maar 1X in 5 jaar een joystick vasthoudt.
Gisteren een klein uurtje Forza 5 gespeeld. Niet helemaal mijn soort “racespel”, maar het draait bij mij echt super via Xcloud. Voor mij alleen is Xcloud een hele goeie alternatief voor Stadia.
Ik vermaak me nog wel ff met gamepass
(wel de xbox series s gekocht, met quick resume ben je echt binnen een minuut al in het spel
Ik mis alleen de muis en toetsenbord soms, maar ja het is ook wel logisch als ze al meer dan 20 jaar consoles doen.streamnl schreef op donderdag 8 december 2022 @ 08:15:
[...]
Zie mijn laatste alinea
Of moet je die ook op een Xbox installeren en dat het dan wel werkt? (was ik niet van plan
/▌
Zou moeten werken: https://support.xbox.com/...ccessories/mouse-keyboard
Maar de game moet het ook ondersteunen (mag hopen dat alle games van id-software dat wel doen).
Voor xcloud in de browser wellicht dit (nog niet geprobeerd): https://chrome.google.com...jhhigaikbadoijiolmjjgoimd
Maar de game moet het ook ondersteunen (mag hopen dat alle games van id-software dat wel doen).
Voor xcloud in de browser wellicht dit (nog niet geprobeerd): https://chrome.google.com...jhhigaikbadoijiolmjjgoimd
[ Voor 29% gewijzigd door sewer op 08-12-2022 09:15 ]
Even kijken naar je tweede linkje of dat werktsewer schreef op donderdag 8 december 2022 @ 09:14:
/▌
Inmiddels het geld gisteren ontvangen, lekker snel dusSegafreak83 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 20:14:
[...]
Dat laatste werkt niet vind ik. Het is enkel het emuleren van controller-knoppen via het toetsenbord en muis. Dus je zit alsnog met de rigide manier van werken zoals met de controller. Geen vrije muis beweging dus. Wel jammer, want ik speel graag Cities Skylines en Football Manager, maar met controller vind ik dat niet te doen.sewer schreef op donderdag 8 december 2022 @ 09:14:
Ik zie hier allemaal dezelfde berichten. Alle games netjes op de cc terug. Net als bij mij. Founders edition mislukt op dezelfde CC. Mail gekregen, aangegeven dat ik het op dezelfde CC terug wil. Komt het scherm weer terug op hetzelfde scherm maar nu met play tegoed aangevinkt. Ik dacht, misschien zit daar de fout. Maar nu ik jullie berichten lees ben ik dus genaaid. Ik wil natuurlijk helemaal geen play tegoed. Hier word ik dus behoorlijk gefrustreerd door, iemand dezelfde fout gemaakt?
Play tegoed moet aangevinkt staan. Hier gewoon m'n geld gestort gekregen op m'n nieuwe cc.BlakeNL schreef op donderdag 8 december 2022 @ 16:18:
Ik zie hier allemaal dezelfde berichten. Alle games netjes op de cc terug. Net als bij mij. Founders edition mislukt op dezelfde CC. Mail gekregen, aangegeven dat ik het op dezelfde CC terug wil. Komt het scherm weer terug op hetzelfde scherm maar nu met play tegoed aangevinkt. Ik dacht, misschien zit daar de fout. Maar nu ik jullie berichten lees ben ik dus genaaid. Ik wil natuurlijk helemaal geen play tegoed. Hier word ik dus behoorlijk gefrustreerd door, iemand dezelfde fout gemaakt?
Lijkt inderdaad op een tijdelijke plek waar t opgeslagen stond, er is ook niks op m’n plattegrond bijgeschreven of afgeschreven.barrymossel schreef op donderdag 8 december 2022 @ 16:52:
[...]
Play tegoed moet aangevinkt staan. Hier gewoon m'n geld gestort gekregen op m'n nieuwe cc.
Meestal binnen paar dagen verwerkt dus zal dan ook update doen.
Hierzo alle aangekochte games via Paypal retour gekregen in November...
Hardware aankoop via CC in Mei 2020 ook retour gekregen deze week...
Hardware aankoop via CC in Mei 2020 ook retour gekregen deze week...
Mn aankoop van 2019 nog niet terug
duuuurt lang
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
terug betaling ontvangen na de melding dat het niet gelukt is. Ik heb dezelfde betaling methode aangevinkt met de creditcard dat al op account stond. 3dagen later is het nu wel gelukt.
Bij mij nu ook. Op dezelfde cc als in 2020 en met het vinkje van Google Play aangevinkt.Tweakwondo schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 09:16:
terug betaling ontvangen na de melding dat het niet gelukt is. Ik heb dezelfde betaling methode aangevinkt met de creditcard dat al op account stond. 3dagen later is het nu wel gelukt.
Was in mijn geval toch 129,- euro
We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games
Op zich nog wel een leuk filmpje voor ons stadiaans
Hier in België lijkt ING niet direct te willen meewerken, zeer offensief antwoord gekregen nadat een bankbediende me zei een mail te zenden naar het kantoor met alle bewijsstukken, wat ik deed. Ik was klant van ING. De uitgever van kredietkaarten in België bevestigd dat het is terug gestort en dat de bank in kwestie moet handelen.
Beste meneer,
Wij kunnen hierin geen tussenkomst verlenen.
U werd hiervoor al op de hoogte gebracht nadat u een afspraak heeft gevraagd.
Gelieve een klacht op te maken gezien kantoor hier geen toegevoegde waarde heeft.
Met vriendelijke groeten.
Fijne dag.
Moet ik ook gaan bellen? Er is nog niks bijgeschreven door ING (ook Belgie) en 53 euro van RDR2 is ook nog steeds niet zichtbaar (de rest zie ik wel). Afschrijvingen doen ze automatisch en bijschrijvingen niet, een beetje raar. Ik ben nog steeds klant trouwens, al is het niet meer mijn 'hoofdbankrekening'.gimantalon schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 15:36:
Hier in België lijkt ING niet direct te willen meewerken, zeer offensief antwoord gekregen nadat een bankbediende me zei een mail te zenden naar het kantoor met alle bewijsstukken, wat ik deed. Ik was klant van ING. De uitgever van kredietkaarten in België bevestigd dat het is terug gestort en dat de bank in kwestie moet handelen.
[...]
Wat bedoel je met 'De uitgever van kredietkaarten in België' is dat een andere partij?
[ Voor 5% gewijzigd door Marzman op 09-12-2022 15:55 ]
/▌
Worldline (mijnkaart.be) is de partij die alle kredietkaarten van België beheerd (ja toch?)Wat bedoel je met 'De uitgever van kredietkaarten in België' is dat een andere partij?
Ik denk dat de (incorrecte) houding van ING vooral te maken heeft met dat ik al meer dan een jaar geen klant meer ben...
[ Voor 25% gewijzigd door gimantalon op 09-12-2022 16:03 ]
Zag gisteravond nog best wat mensen rondrijden in The Crew2
Op Hot Wheels ook nog mensen mooi actief.
Ik start nog regelmatig The Crew 2 op. Ik hoop dat we snel wat horen van Ubisoft. Over de omzetting naar PC.
Stadia was wel een simpelre tijd. Nu krijg ik een continu stroom van Steam Sales, Epic Freebies, en Dollar bunbles voor mijn kiezen. Als ik mijn steamdeck onder de
boom uithaal heb ik meteen een backlog in 4 game stores.
Stadia was wel een simpelre tijd. Nu krijg ik een continu stroom van Steam Sales, Epic Freebies, en Dollar bunbles voor mijn kiezen. Als ik mijn steamdeck onder de
Stadia was beter....
Over Ubisoft gesproken, als die omzetting er komt, zijn de games dan te spelen op GFnow? Gisteren nog een bericht op de front page dat Ubisoft de games ook weer op Steam gaat uitbrengen
Eens kijken of ik een ubisoft account had op stadia, dat zal wel nodig zijn om die keys te krijgen? Op zich wil ik de games ook wel op Gforce Nowartificial_sun schreef op zondag 11 december 2022 @ 09:38:
Ik start nog regelmatig The Crew 2 op. Ik hoop dat we snel wat horen van Ubisoft. Over de omzetting naar PC.
Stadia was wel een simpelre tijd. Nu krijg ik een continu stroom van Steam Sales, Epic Freebies, en Dollar bunbles voor mijn kiezen. Als ik mijn steamdeck onder deboom uithaal heb ik meteen een backlog in 4 game stores.
[ Voor 4% gewijzigd door Marzman op 11-12-2022 12:59 ]
/▌
Kun je de Stadia controller bedraad gebruiken op je telefoon en zo Xcloud spelen?
Ja, het is wel erg klein (menus enzo). Heb het alleen even getest met Forza Horizon.RoCoStr schreef op zondag 11 december 2022 @ 13:17:
Kun je de Stadia controller bedraad gebruiken op je telefoon en zo Xcloud spelen?
/▌
grolle schreef op zondag 11 december 2022 @ 12:46:
Over Ubisoft gesproken, als die omzetting er komt, zijn de games dan te spelen op GFnow? Gisteren nog een bericht op de front page dat Ubisoft de games ook weer op Steam gaat uitbrengen
Veel (of alle) Ubisoft Connect games staan op Geforce Now. Ik verwacht niet dat we Steam keys krijgen. Ik denk gewoon dat ze op Ubisoft Connect verschijnen.Marzman schreef op zondag 11 december 2022 @ 12:58:
[...]
Eens kijken of ik een ubisoft account had op stadia, dat zal wel nodig zijn om die keys te krijgen? Op zich wil ik de games ook wel op Gforce Now
Stadia was beter....
Ik vraag me wel af hoe Ubisoft gaat weten wie welke welke games aangekocht heeft op Stadia, of moet je ieder spel minstens een keertje gespeeld hebben zodat deze zich aangemeld heeft op connect?artificial_sun schreef op zondag 11 december 2022 @ 15:01:
[...]
[...]
Veel (of alle) Ubisoft Connect games staan op Geforce Now. Ik verwacht niet dat we Steam keys krijgen. Ik denk gewoon dat ze op Ubisoft Connect verschijnen.
Ik zie AC:BF, AC:V, The Crew 2 en FC6 (gespeeld in gratis weekend) in connect staan. Maar Rayman Ledgends niet. Heb wel alles een keer geopend voor de zekerheid.
Ik verwacht dat die spellen automatisch goed gaan. Wat ze met de rest doen, geen idee.
Ik verwacht dat die spellen automatisch goed gaan. Wat ze met de rest doen, geen idee.
Stadia was beter....
Ik denk via je Ubisoft account, volgens mij moet je die in elk spel linken toch?hcQd schreef op zondag 11 december 2022 @ 17:44:
[...]
Ik vraag me wel af hoe Ubisoft gaat weten wie welke welke games aangekocht heeft op Stadia, of moet je ieder spel minstens een keertje gespeeld hebben zodat deze zich aangemeld heeft op connect?
Wacht we zeggen t zelfde denk ik haha
[ Voor 5% gewijzigd door Ht87 op 11-12-2022 19:22 ]
Goed dat je het zegt, sommige heb ik nog niet gespeeld.hcQd schreef op zondag 11 december 2022 @ 17:44:
[...]
Ik vraag me wel af hoe Ubisoft gaat weten wie welke welke games aangekocht heeft op Stadia, of moet je ieder spel minstens een keertje gespeeld hebben zodat deze zich aangemeld heeft op connect?
/▌
Ik heb reeds 2 weken geleden een mail ontvangen dat de terugbetaling is afgerond op een creditcard die ik al lang niet meer heb.
Vervolgens nooit een mail gehad dat betaling mislukt is en ik een andere betaalmethode moet kiezen...staat tot op heden gewoon op afgerond...
Meer mensen waarbij dit op deze manier gaat?
Vervolgens nooit een mail gehad dat betaling mislukt is en ik een andere betaalmethode moet kiezen...staat tot op heden gewoon op afgerond...
Had ik ook, je moet even met je bank contact opnemen.Scorpio861 schreef op maandag 12 december 2022 @ 10:17:
Ik heb reeds 2 weken geleden een mail ontvangen dat de terugbetaling is afgerond op een creditcard die ik al lang niet meer heb.
Ik had van het weekend weer een "tsja" momentje
Toen ik een paar weken terug de Nvidia Geforce Now app installeerde was ik de app steeds kwijt. Daarna kwam ik er achter dat hij in de Samsung Game Launcher zat.
En Stadia... die staat tussen de normale apps.

Toen ik een paar weken terug de Nvidia Geforce Now app installeerde was ik de app steeds kwijt. Daarna kwam ik er achter dat hij in de Samsung Game Launcher zat.

Stadia was beter....
Is dat niet gewoon een instelling die je ook zelf kan doen? Bij sommige spellen gaat mijn telefoon ook in 'gamemode' (wat dat ook moge betekenen).artificial_sun schreef op maandag 12 december 2022 @ 11:06:
Ik had van het weekend weer een "tsja" momentje![]()
Toen ik een paar weken terug de Nvidia Geforce Now app installeerde was ik de app steeds kwijt. Daarna kwam ik er achter dat hij in de Samsung Game Launcher zat.En Stadia... die staat tussen de normale apps.
/▌
Bij mij staat de instelling "Game-apps weergeven" op Alleen in Game Launcher. Ik kan verder niets handmatig instellen.
Gisteren nog even een uurtje op mijn telefoon gegamed met de Gamesir x2, ik blijf nog lekker een maandje door prullen op Stadia.
Gisteren nog even een uurtje op mijn telefoon gegamed met de Gamesir x2, ik blijf nog lekker een maandje door prullen op Stadia.
Stadia was beter....
Heb via de Stadia-help een supportverzoek aangemaakt met daarop de issuenummers waarbij dat bij mij ook het geval was. Daarna een mail ontvangen waarbij ik alternatieve betaalmethode (nieuwe CC) kon aangeven en inmiddels alles terug ;-)Scorpio861 schreef op maandag 12 december 2022 @ 10:17:
Ga ik het even via die weg proberen.FvdBo schreef op maandag 12 december 2022 @ 11:58:
[...]
Heb via de Stadia-help een supportverzoek aangemaakt met daarop de issuenummers waarbij dat bij mij ook het geval was. Daarna een mail ontvangen waarbij ik alternatieve betaalmethode (nieuwe CC) kon aangeven en inmiddels alles terug ;-)
Dank voor je reactie.
Afgelopen weekend xCloud trial gestart voor een maand. Werkt tot op heden best goed.
Ben al lekker bezig met Forza Horizon, relaxte game! Heb de neiging om een xbox console te kopen, series s is nu weer in de aanbieding zag ik. One S is ook een optie, echter is die al wat ouder. Geen idee of deze nog lang wordt ondersteunt.
Ben al lekker bezig met Forza Horizon, relaxte game! Heb de neiging om een xbox console te kopen, series s is nu weer in de aanbieding zag ik. One S is ook een optie, echter is die al wat ouder. Geen idee of deze nog lang wordt ondersteunt.
Whatever.
Mijn alternatief is uiteindelijk een steamdeck geworden. Weliswaar een flinke instapprijs, maar daana geen abonnementen meer, kan op grote scherm en op de bank, relatief goedkope spellen, veel spellen beschikbaar (zeker ook wat oudere spellen / console emulatie).
Een tijdje terug in m'n handen gehad bij familie en ik me kon uiteindelijk toch niet inhouden om er ook één te kopen.
Een tijdje terug in m'n handen gehad bij familie en ik me kon uiteindelijk toch niet inhouden om er ook één te kopen.
Ik dacht dat een steamdeck een soort handheld was voor steamgames?MaffeMaarten schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 12:06:
Mijn alternatief is uiteindelijk een steamdeck geworden. Weliswaar een flinke instapprijs, maar daana geen abonnementen meer, kan op grote scherm en op de bank, relatief goedkope spellen, veel spellen beschikbaar (zeker ook wat oudere spellen / console emulatie).
/▌
Klopt, maar het is onder water gewoon een PC, met video uit als je een dock/hub koopt, en er is een flinke bups console emulators die ondersteuning hebben op steam-os (de linux die erop draait).Marzman schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 12:09:
[...]
Ik dacht dat een steamdeck een soort handheld was voor steamgames?
Ik heb op het moment geen game-pc of console, en stadia gebruikte ik ook altijd zonder abonnement, en niet heel erg vaak. Voor mij was het belangrijke in een alternatief voor stadia dus: dat ik überhaupt games kan spelen, en dat ik geen doorlopende kosten heb in de maanden dat ik toevallig niet of nauwelijks speel.
Blijft een flinke uitgave, en wellicht had ik achteraf beter een series S + xCloud kunnen doen, financieel gezien, maar het tweak-gehalte van de steamdeck en het kunnen spelen van playstation 2/Wii-U games enzo (eventueel met tweaks en hacks en gehannes) heeft mij toch over de streep getrokken.
(Ook al was het nooit met instellingen hoeven te tweaken juist het grote voordeel van Stadia, ik zie het zelf ook)
Geld uit 2019 nog steeeeds niet ontvangen
Als je moet kiezen tussen een One S en een Series S zou ik (ook prijstechnisch) voor de Series S gaan. One S is echt een oud beestje inmiddels, van die Series S ga je veel meer plezier hebben.Harmen schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 10:27:
Afgelopen weekend xCloud trial gestart voor een maand. Werkt tot op heden best goed.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Haha dat duurt maar en dat duurt maar
Maar jij was founder toch? Die komen vast het laatst met een bonus…
Hier wel inmiddels. Ik zag dat het teruggestort is op mijn creditcard nadat ik mijn betaalmethode had aangepast (kreeg een paar weken geldeden de melding dat de terugstorting was geweigerd). Overigens nadien geen mail meer gehad en in in google pay staat nog steeds 'teruggave geweigerd'.
De bijbel had het toch juist. De eersten zullen de laatsten zijnHt87 schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 13:19:
[...]
Haha dat duurt maar en dat duurt maar
Maar jij was founder toch? Die komen vast het laatst met een bonus…
/▌
Nee net geen founder
Om even aan te vullen:Marzman schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 12:09:
[...]
Ik dacht dat een steamdeck een soort handheld was voor steamgames?
Het is een handheld voor Steam Games, je start op logt in op Steam en je kunt uit je Library kiezen, of games kopen.
Daarnaast heb je Desktop Mode. Dat is een Linux desktop en vanuit daar kun je programma's installeren.
Proton zorgt dat Windows programma's werken. Je hebt ook launchers voor Epic, GOG, Ubisoft enz waardoor je die games ook kunt installeren. Die kun je dan weer als non steam game toevoegen, en zo in game mode opstarten.
Ik zelf ga ik de Steamdeck aan de TV hangen, met 2 Stadia controllers via een JSaux dock. De games die we van Ubisoft vergoed krijgen zullen waarschijnlijk via Ubisoft Connect krijgen, die moet ik dus via desktop mode op mijn steamdeck krijgen.
Stadia was beter....
Maar als je de Steamdeck aan de TV hangt, heeft hij toch weinig toegevoegde waarden t.o.v. een Xbox met GPU? Ik bedoel: GPU heb je voor nog geen 4 euro per maand over een periode van 3 jaar. Dan heb je al toegang tot een flinke bibliotheek en verder geen kosten, behalve de eenmalige aanschaf van een Xbox. De prijs van een Series S ligt dan lager dan de goedkoopste Steamdeck en de prijs van de X ligt lager dan de duurste Steamdeck. Maar in beide gevallen is de hardware van de Xbox een stuk krachtiger dan van de Steamdeck (als ik mij niet vergis).artificial_sun schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 13:48:
[...]
Om even aan te vullen:
Het is een handheld voor Steam Games, je start op logt in op Steam en je kunt uit je Library kiezen, of games kopen.
Daarnaast heb je Desktop Mode. Dat is een Linux desktop en vanuit daar kun je programma's installeren.
Proton zorgt dat Windows programma's werken. Je hebt ook launchers voor Epic, GOG, Ubisoft enz waardoor je die games ook kunt installeren. Die kun je dan weer als non steam game toevoegen, en zo in game mode opstarten.
Ik zelf ga ik de Steamdeck aan de TV hangen, met 2 Stadia controllers via een JSaux dock. De games die we van Ubisoft vergoed krijgen zullen waarschijnlijk via Ubisoft Connect krijgen, die moet ik dus via desktop mode op mijn steamdeck krijgen.
Het voordeel van de Steamdeck (dat hij portable te gebruiken is) valt dan volgens mij weg. Sowieso is de batterij niet "je van het" en is het nog een vrij groot apparaat, waardoor ik mij afvraag in hoeverre hij sowieso wordt meegenomen voor onderweg. Vermoedelijk wordt hij meer thuis op de bank (al dan niet bij een stopcontact) gebruikt, maar in plaats daarvan kun je met een Xbox lokaal naar je telefoon streamen en een controller aansluiten.
Uiteindelijk blijft dan de bibliotheek over als voordeel. O.a. via Steam heb je toegang tot meer spellen dan op een Xbox, maar je levert grafisch in en betaalt dan vaak weer per game.
Wellicht zie ik iets over het hoofd of heb ik de feiten niet helemaal juist, maar ik mis een beetje een USP dat de aanschaf van een Steamdeck rechtvaardigt.
Nou ja, je kunt Steam games spelen, dat vind ik wel een toegevoegde waarde om eerlijk te zijn. Daarom heb ik er ook Gforce Now naast.
/▌
Ik volg je redenatie helemaal, en ook voor mij (die meestal op de bank speelt) had een Series S samen met gamepass inderdaad een handigere keuze geweest financieel voor "ik wil af en toe een spelletje spelen".KlaasjeNL schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 14:55:
[...]
Maar als je de Steamdeck aan de TV hangt, heeft hij toch weinig toegevoegde waarden t.o.v. een Xbox met GPU? Ik bedoel: GPU heb je voor nog geen 4 euro per maand over een periode van 3 jaar. Dan heb je al toegang tot een flinke bibliotheek en verder geen kosten, behalve de eenmalige aanschaf van een Xbox. De prijs van een Series S ligt dan lager dan de goedkoopste Steamdeck en de prijs van de X ligt lager dan de duurste Steamdeck. Maar in beide gevallen is de hardware van de Xbox een stuk krachtiger dan van de Steamdeck (als ik mij niet vergis).
Het voordeel van de Steamdeck (dat hij portable te gebruiken is) valt dan volgens mij weg. Sowieso is de batterij niet "je van het" en is het nog een vrij groot apparaat, waardoor ik mij afvraag in hoeverre hij sowieso wordt meegenomen voor onderweg. Vermoedelijk wordt hij meer thuis op de bank (al dan niet bij een stopcontact) gebruikt, maar in plaats daarvan kun je met een Xbox lokaal naar je telefoon streamen en een controller aansluiten.
Uiteindelijk blijft dan de bibliotheek over als voordeel. O.a. via Steam heb je toegang tot meer spellen dan op een Xbox, maar je levert grafisch in en betaalt dan vaak weer per game.
Wellicht zie ik iets over het hoofd of heb ik de feiten niet helemaal juist, maar ik mis een beetje een USP dat de aanschaf van een Steamdeck rechtvaardigt.(los van dat het natuurlijk een tof hebbeding is
)
Paar dingetjes die voor mij zelf de afweging de andere kant op gooiden: Steam games, Zelda games wil ik graag spelen (via emulatie), multi player met vrienden die in het PC-game ecosysteem zitten.
En eerlijk gezegd had ik de "goedkoop xbox abbo voor drie jaar via rare Gold-card truken" niet meegenomen in m'n overweging omdat mij niet helemaal duidelijk is hoe makkelijk te doen is in praktijk, en als je van de 12,99/m uit gaat dat heeft dat ook wel invloed op de afweging.
off-topic: "GPU" voor Game Pass Ultimate is trouwens ook wel een lekker botsende gaming-gerelateerde afkorting, ik moest even nadenken
Daar moest ik ook een paar seconde over nadenken en ik heb het zelfMaffeMaarten schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 15:45:
[...]
off-topic: "GPU" voor Game Pass Ultimate is trouwens ook wel een lekker botsende gaming-gerelateerde afkorting, ik moest even nadenken.
/▌
KloptKlaasjeNL schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 14:55:
[...]
Maar als je de Steamdeck aan de TV hangt, heeft hij toch weinig toegevoegde waarden t.o.v. een Xbox met GPU? Ik bedoel: GPU heb je voor nog geen 4 euro per maand over een periode van 3 jaar. Dan heb je al toegang tot een flinke bibliotheek en verder geen kosten, behalve de eenmalige aanschaf van een Xbox. De prijs van een Series S ligt dan lager dan de goedkoopste Steamdeck.....
Klopt ookHet voordeel van de Steamdeck (dat hij portable te gebruiken is) valt dan volgens mij weg. Sowieso is de batterij niet "je van het" en is het nog een vrij groot apparaat, waardoor ik mij afvraag in hoeverre hij sowieso wordt meegenomen voor onderweg. Vermoedelijk wordt hij meer thuis op de bank (al dan niet bij een stopcontact) gebruikt, maar in plaats daarvan kun je met een Xbox lokaal naar je telefoon streamen en een controller aansluiten.

Ik had niet eens een steam lib.Uiteindelijk blijft dan de bibliotheek over als voordeel. O.a. via Steam heb je toegang tot meer spellen dan op een Xbox, maar je levert grafisch in en betaalt dan vaak weer per game.
KloptWellicht zie ik iets over het hoofd of heb ik de feiten niet helemaal juist, maar ik mis een beetje een USP dat de aanschaf van een Steamdeck rechtvaardigt.(los van dat het natuurlijk een tof hebbeding is
)

En nu nog nuance. Baldur's Gate 3 (was de reden dat ik met Stadia begonnen ben) komt voorlopig niet op Xbox. Hebbeding. Geen Abbo! En ik speel waarschijnlijk voornamelijk op de bank.
[ Voor 5% gewijzigd door artificial_sun op 13-12-2022 15:58 ]
Stadia was beter....
@MaffeMaarten @artificial_sun Thnx voor de bevestiging dat een Xbox icm GPU (@Marzman en @MaffeMaarten ; blijft hier ook vreemd in GPU als afkorting te gebruiken 😅) voor mij persoonlijk de betere optie is, helemaal omdat ik "voor onderweg" of op de bank ook al een Switch heb.
Ik zag - ook op bijv. Reddit - flink wat Stadians die overstappen op een Steamdeck. Daardoor twijfelde of ik wellicht iets over het hoofd zag, aangezien het niet de meest logische vervanging voor Stadia lijkt.
Ik zag - ook op bijv. Reddit - flink wat Stadians die overstappen op een Steamdeck. Daardoor twijfelde of ik wellicht iets over het hoofd zag, aangezien het niet de meest logische vervanging voor Stadia lijkt.
Ik was ook wat huiverig voor de trukendoos rondom xbox live, maar met wat inlezen in het Game Pass topic is het uiteindelijk een koud kunstje.
- Xbox Live Gold Keys aankopen
- VPN op betreffende land zetten
- Naar de redeem pagina gaan van MS
- Keys invoeren
- VPN uitzetten
- Naar MS account gaan en bij je services drukken op upgraden naar GPU
- GPU betalen (1 euro als je nog nooit hebt gedaan, 13 euro als je de trial al een keer gebruikt hebt)
- en klaar
Let op:
De stekker ging er op 18 januari 2023 uit.
Converteer je Stadia controller naar Bluetooth met de browsertool:
https://stadia.google.com/controller/
(Beschikbaar tot 31 december 2023)
Mooi overzicht van alternatieven: https://hackmd.io/@christopherklay/BkWVFJlNj
Topics voor alternatieven voor Stadia:
> Het grote cloud gaming topic
> [NVIDIA Geforce NOW] Ervaringen & Discussie
> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
> [PS+] Playstation Plus
De stekker ging er op 18 januari 2023 uit.
Converteer je Stadia controller naar Bluetooth met de browsertool:
https://stadia.google.com/controller/
(Beschikbaar tot 31 december 2023)
Mooi overzicht van alternatieven: https://hackmd.io/@christopherklay/BkWVFJlNj
Topics voor alternatieven voor Stadia:
> Het grote cloud gaming topic
> [NVIDIA Geforce NOW] Ervaringen & Discussie
> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
> [PS+] Playstation Plus
![]() | Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |