Acties:
  • +3 Henk 'm!
RoCoStr schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 16:53:
Ik was ook wat huiverig voor de trukendoos rondom xbox live, maar met wat inlezen in het Game Pass topic is het uiteindelijk een koud kunstje.
  • Xbox Live Gold Keys aankopen
  • VPN op betreffende land zetten
  • Naar de redeem pagina gaan van MS
  • Keys invoeren
  • VPN uitzetten
  • Naar MS account gaan en bij je services drukken op upgraden naar GPU
  • GPU betalen (1 euro als je nog nooit hebt gedaan, 13 euro als je de trial al een keer gebruikt hebt)
  • en klaar
94 euro en 13 cent was ik in totaal kwijt en heb nu drie jaar GPU. Net even getest met de Stadia controller en de Phone mount; werkt prima. Is geen Stadia, maar werkt wel!
Ik heb gewoon Nederlandse Europese keys gekocht en daarna omgezet naar GPU. Was totaal zo'n 120 euro kwijt, maar geen gedoe met VPN en uiteindelijk scheelt het alsnog geen 80 cent per maand. ☺️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
KlaasjeNL schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 16:58:
[...]

Ik heb gewoon Nederlandse keys gekocht en daarna omgezet naar GPU. Was totaal zo'n 120 euro kwijt, maar geen gedoe met VPN en uiteindelijk scheelt het alsnog geen 80 cent per maand. ☺️
Idem. Voor die ~1 euro pm wilde ik liever gewoon met een NL Pass klooien.

Inmiddels ~40 uur gegamed met Xcloud. Genoeg tijd om dit als een goed alternatief aan te raden aan personen die consoleloos willen blijven.
2X een vastloper
1X dat mijn beeld bleef haperen
Hetzelfde als Stadia. Tenminste, bij mij.

2 nadelen.
1) nog geen officiële app voor andere Android TV'S
2) soms lastig om met een officiële joystick, iets te typen (bij bijv. het inloggen).

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmitzel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:48
KlaasjeNL schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 16:58:
[...]

Ik heb gewoon Nederlandse keys gekocht en daarna omgezet naar GPU. Was totaal zo'n 120 euro kwijt, maar geen gedoe met VPN en uiteindelijk scheelt het alsnog geen 80 cent per maand. ☺️
Via welke site heb je dat gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Schmitzel schreef op woensdag 14 december 2022 @ 10:13:
[...]

Europese keys bedoelt hij misschien? Die heb ik ook gekocht, had geen zin het via een vpn te doen (was al een keer mislukt voor netflix, dus maar voor eu gegaan).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipmo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 16:37

Flipmo

OMG !!

[...]

met europese code, dus zonder VPN "gedoe"
Onlangs via: https://www.kinguin.net/c...=610afe443f9f1b0001df0ebb
met kortingscode: AKS12 gaat er nog 15 euro af.

Zo kwam ik + iets toeslag op 118 euro uit.

[ Voor 5% gewijzigd door Flipmo op 14-12-2022 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-09 15:41

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@streamnl Top, goed om te horen. Via welke device speel je xCloud? Speelde het zelf op de laptop icm usb c kabel en Stadia controller. Wil op termijn wel een draadloze controller. Nog aan het dubben of ik een Series S wil kopen. :+

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Harmen schreef op woensdag 14 december 2022 @ 10:23:
@streamnl Top, goed om te horen. Via welke device speel je xCloud? Speelde het zelf op de laptop icm usb c kabel en Stadia controller. Wil op termijn wel een draadloze controller. Nog aan het dubben of ik een Series S wil kopen. :+
Ik game eigenlijk alleen op de TV, Sony Bravia KD-43X89J – 4K (2021).

De Xcloud app moet ik nu sideloaden aangezien hij nog niet officieel ondersteund wordt.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoCoStr
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 17-01 10:23
Potverdorie! Had dus nog een tientje kunnen besparen met die discountcode :)

84 euro voor drie jaar GPU...geen geld. Voor het verschil met EU keys kun je een tweedehands draadloze xbox controller kopen.

Ik had als VPN service trouwens "Windscribe" gebruikt. Volledig gratis én een server in Turkije. Installeren, gebruiken, verwijderen. 10 minuten werk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 15:18
*Kuch*

Dit maakte mij dus serieus boos:

https://twitter.com/Googl...JR4RfMNzc1Xa9tE1nXkA&s=19

Als ze nou eens een beetje meer effort hadden gestoken in Stadia promoten. Of dit soort dingen voor Stadia bouwen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
Sahi_NL schreef op woensdag 14 december 2022 @ 13:39:
*Kuch*

Als ze nou eens een beetje meer effort hadden gestoken in Stadia promoten. Of dit soort dingen voor Stadia bouwen..
Voor Stadia hadden ze ook wel af en toe een Tweet :p

Ik snap niet helemaal waar ze hier reclame voor maken? Voor Whitelabel Stadia?

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Wat @Marzman zegt: Europese codes. Ik heb ze toen via Eneba.com gekocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:44
Marzman schreef op woensdag 14 december 2022 @ 13:45:
[...]

Voor Stadia hadden ze ook wel af en toe een Tweet :p

Ik snap niet helemaal waar ze hier reclame voor maken? Voor Whitelabel Stadia?
Ik zou zeggen een Android game (dus via search in Chrome wordt meteen de game uit de Google Play Store geinstalleerd)? Pulsar: the game is zo te zien alleen op steam...

Het zijn inderdaad wel flapdrollen; bezig met een nieuwe UI en allerlei dingen, een week later er mee stoppen, en dan een week later speciale chromebooks aankondigen voor ... cloudgaming :P En nu weer zoiets...

[ Voor 4% gewijzigd door sewer op 14-12-2022 14:24 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
sewer schreef op woensdag 14 december 2022 @ 14:21:
[...]

Ik zou zeggen een Android game (dus via search in Chrome wordt meteen de game uit de Google Play Store geinstalleerd)?

Het zijn inderdaad wel flapdrollen; bezig met een nieuwe UI en allerlei dingen, een week later er mee stoppen, en dan een week later speciale chromebooks aankondigen voor ... cloudgaming :P En nu weer zoiets...
Iedereen heeft dat een beetje als je de reacties leest op de tweet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b_eJuv0HXt0rwtGhFq_C4fSD4Jw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/dl40wyNKUh4uaaAwdvjq8XxO.png?f=user_large

/▌

Acties:
  • +3 Henk 'm!
*Kuch*

Boos? Nee, maar ik denk dat Google wel een hele schare trouwe fans heeft afgeschreven. En ik denk dat ze zich er lelijk op verkijken hoe een gaming community werkt. Die bouw je langzaam op, maar als je het verkloot ben je hem doorgaans voor altijd kwijt. Uiteindelijk was de Stadia-community ook een community die het platform door dik en dun bleef steunen, geloofde in de tech en promotie maakte bij anderen, waar Google dat zelf naliet. Alle refunds zorgen enkel voor damage control, maar ik zie nog geen 1% van de Stadia-community instappen of investeren in een nieuw gamingplatform van Google en vraag me af welke groep dan overblijft die wel interesse heeft in een nieuw platform. Leuk om een game vanuit een browser te kunnen starten, maar dat is wat Stadia had moeten zijn en dit projectje op zich heeft te weinig vlees op de botten om op korte termijn succesvol te worden. Wellicht op lange termijn? Maar zo lang zal Google gezien hun staat van dienst niet blijven investeren in een dienst die niet snel rendement oplevert. Dit lijkt mij dan ook een doodgeboren kindje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Estylicious
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-09 16:17
Op zich wel grappig... Als je in de Stadia app in de verkennen tab kijkt, zie je nog allemaal screenshots van mensen die actief zijn. Je kunt met emoticons reageren. Het sad smiley overheerst. :/

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Heb de knoop doorgehakt, zojuist de Xbox Series s besteld voor 229. Leg hem eerst een weekje onder de kerstboom. :7

Onder het mom, ook leuk voor de kids. :+

[ Voor 16% gewijzigd door Harmen op 14-12-2022 22:29 ]

Whatever.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
*Kuch*

Ik heb wel met een glimlach alle reacties eronder gelezen, galgenhumor en memes, ik hou dr wel van!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
Ht87 schreef op woensdag 14 december 2022 @ 23:23:
[...]

Ik heb wel met een glimlach alle reacties eronder gelezen, galgenhumor en memes, ik hou dr wel van!
Alle? Er komt geen eind aan

Can i play this with my stadia controler?
>:)

/▌

• Schmitzel
KlaasjeNL schreef op woensdag 14 december 2022 @ 13:53:
[...]

Wat @Marzman zegt: Europese codes. Ik heb ze toen via Eneba.com gekocht.
Maar wat koop je dan?

deze: ?

https://www.eneba.com/store/xbox-live-gold
Die van 12 maanden inderdaad "Xbox Live Gold 12 months Xbox Live Key NETHERLANDS". En dan 3 keer. Blijkbaar toch een Nederlandse key. :P De Europese key is iets goedkoper en zal vermoedelijk/mogelijk ook wel werken.

Vervolgens in je MS-account 1 voor 1 de keys activeren en opletten dat automatisch verlengen uit staat. Zodra je dan 36 maanden Gold actief hebt, kun je voor 1 euro een upgrade naar Ultimate doen. Dan lijkt het alsof je maar 1 maand Ultimate krijgt, maar hij zet de hele periode van 36 maanden om naar Ultimate voor eenmalig 1 euro.

Ik moest zelf overigens wel even goed kijken waar ik die keys kon inwisselen...

[ Voor 14% gewijzigd door KlaasjeNL op 15-12-2022 13:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Schmitzel
KlaasjeNL schreef op donderdag 15 december 2022 @ 13:11:
[...]

Die van 12 maanden inderdaad "Xbox Live Gold 12 months Xbox Live Key NETHERLANDS". En dan 3 keer. Blijkbaar toch een Nederlandse key. :P De Europese key is iets goedkoper en zal vermoedelijk/mogelijk ook wel werken.

Vervolgens in je MS-account 1 voor 1 de keys activeren en opletten dat automatisch verlengen uit staat. Zodra je dan 36 maanden Gold actief hebt, kun je voor 1 euro een upgrade naar Ultimate doen. Dan lijkt het alsof je maar 1 maand Ultimate krijgt, maar hij zet de hele periode van 36 maanden om naar Ultimate voor eenmalig 1 euro.

Ik moest zelf overigens wel even goed kijken waar ik die keys kon inwisselen...
Super! dank je! Van het weekend maar even proberen _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipmo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 16:37

Flipmo

OMG !!

Schmitzel schreef op donderdag 15 december 2022 @ 13:54:
[...]

Super! dank je! Van het weekend maar even proberen _/-\o_
europese codes werken ook, daarmee heb ik het gedaan (zonder gebruik te hoeven maken van VPN oid)

Succes :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:06
Hier ook zojuist de knoop doorgehakt en uiteindelijk voor de Steam Deck gekozen. Mede ook omdat ik de laatste tijd erg veel game op mijn nieuwe laptop maar dat net te veel moeite vindt om ff snel mee op de bank een potje te spelen, daar lijkt dit apparaat me ideaal voor. Bijkomend voordeel is dat ik een fors Steam-backlog heb, terwijl ik op een ander platform weer spellen zou moeten kopen of gamen wat de pot schaft.

Enige waar ik wat betreft Stadia nog benieuwd naar ben, is hoe de compensatie van Ubisoft er nu uit gaat zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-09 20:22

artificial_sun

Mazda Rx7

IO interactive heeft op zijn site de stappen beschreven om je Hitman progressie mee te nemen naar je volgende platform.( Epic/Steam/Windows PC, Xbox and PlayStation)
https://www.ioi.dk/hitman-3-stadia-carryover/

[ Voor 12% gewijzigd door artificial_sun op 16-12-2022 08:37 ]

Stadia was beter....

Acties:
  • +1 Henk 'm!
artificial_sun schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 08:36:
IO interactive heeft op zijn site de stappen beschreven om je Hitman progressie mee te nemen naar je volgende platform.( Epic/Steam/Windows PC, Xbox and PlayStation)
https://www.ioi.dk/hitman-3-stadia-carryover/
Wauw, voor alle platforms! Was eerst alleen pc toch? Dit is echt heel erg tof, heb daar best wat uurtjes inzitten en had op de Xbox weinig puf om alles weer opnieuw te doen (en alle wapens weer te unlocken). Good guys IOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmitzel
Ht87 schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 08:45:
[...]

Wauw, voor alle platforms! Was eerst alleen pc toch? Dit is echt heel erg tof, heb daar best wat uurtjes inzitten en had op de Xbox weinig puf om alles weer opnieuw te doen (en alle wapens weer te unlocken). Good guys IOI
Als ik het goed lees/begrijp: in Stadia met die IOI account inloggen, en in feb 2023 op device naar keuze een hitman opstarten en dan ook inloggen met IOI account, en klaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Schmitzel schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 09:35:
[...]

Als ik het goed lees/begrijp: in Stadia met die IOI account inloggen, en in feb 2023 op device naar keuze een hitman opstarten en dan ook inloggen met IOI account, en klaar?
Eenmalige export in de week dat IOI dat openzet. Als je account gelinkt staat aan je stadia account lijkt het inderdaad een automatisch proces te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 14:03

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Klopt het dat je de terugbetaling alleen op creditcard kunt ontvangen? Ik heb alles gekocht via PayPal, terugkrijgen kan niet op die manier?

www.nintendocasemods.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
Digital-DNA schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 11:46:
Klopt het dat je de terugbetaling alleen op creditcard kunt ontvangen? Ik heb alles gekocht via PayPal, terugkrijgen kan niet op die manier?
Jawel, ik heb iets van 200+ euro via Paypal ontvangen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 14:03

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Ik heb wel wat geld teruggekregen zie ik maar een aantal niet. Waarschijnlijk heb had ik die toen wel met cc betaald, welke ondertussen is opgeheven.

[ Voor 12% gewijzigd door Digital-DNA op 16-12-2022 12:17 ]

www.nintendocasemods.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDFS
  • Niet online
Al het geld heb ik terug ontvangen, zo'n 700 euro. Dank Google, het was een leuk feestje maar heb het al tijden niet meer aangeraakt.

Wie weet komt er in de toekomst een PS5!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
Digital-DNA schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 12:16:
Ik heb wel wat geld teruggekregen zie ik maar een aantal niet. Waarschijnlijk heb had ik die toen wel met cc betaald, welke ondertussen is opgeheven.
Heb je toevallig ook vroeger wel eens games geannuleerd (binnen die 2 weken of 2 uur speeltijd of zo)? Het verrotte is dat je bij https://stadia.google.com/settings/payments niet kan zien welke _toen_ refunded zijn, en welke _nu_

Dat had ik namelijk, ik miste ook een paar betalingen maar ik had die destijds al geannuleerd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• artificial_sun

artificial_sun

Mazda Rx7

Ubisoft is games aan het uitdelen (Stadia naar PC) volgens diverse bekende twitter kanalen

Stadia was beter....

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Ben benieuwd of ik dan straks The Crew 2 kan doorblijven spelen op mn PS5 :P

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
artificial_sun schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 00:16:
Ubisoft is games aan het uitdelen (Stadia naar PC) volgens diverse bekende twitter kanalen
Hoe krijg je die games? Ik weet niet eens of zijn mijn gegevens hebben (avg?)
Jasphur schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 09:41:
Ik wil ze op zich wel kunnen spelen in Gforce Now. Assasins Creed Valhall moet ik nog aan beginnen, The Crew 2 inderdaad, Rayman Legends, Tials Rising, Heb toch wel wat leuke games van Ubisoft op Stadia :p Far Cry 5 heb ik ook, maar dat is al op Steam dacht ik.

[ Voor 58% gewijzigd door Marzman op 17-12-2022 11:31 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01:25
Marzman schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 11:21:
[...]

Wat avg betreft: je hebt je waarschijnlijk aangemeld met je Ubisoft-account binnen Stadia, dus je gegevens hebben ze dan al.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:24

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Marzman schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 11:21:
[...]

Veel ubisoft games maken standaard gebruik van Ubisoft connect, misschien dat ze het vandaar uit halen. Capcom doet dat trouwens ook, als Resident Evil Ambassador kan hij precies zien welke Resident Evil ik waar het spelen ben, maar dit moet je wel instellen per systeem en toestemming voor geven.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun

artificial_sun

Mazda Rx7

Jasphur schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 09:41:
Nope, je krijgt de games op pc (ik heb tot nu toe Black Flag en Valhalla gekregen op pc).
Account transfer voor The crew 2 zit er hoogst waarschijnlijk niet in, en een PS licentie ook niet.

Stadia was beter....

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• versc049
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-09 18:16
Harmen schreef op woensdag 14 december 2022 @ 21:56:
Heb de knoop doorgehakt, zojuist de Xbox Series s besteld voor 229. Leg hem eerst een weekje onder de kerstboom. :7

Onder het mom, ook leuk voor de kids. :+
Precies!
Vandaag een Xbox S gekocht bij de Mediamarkt.
Aangesloten en spelen maar!.......updaten........ (zo fijn Stadia)

Maar goed, werkt prima en met Gamepass Ultimate ook al even Forza gestreamed op mijn Mac. Dat werkt ook goed (al had ik het idee dat er net iets meer lag was in vergelijking met Stadia).

Al met al tevreden met mijn nieuwe witte doosje, maar ik was liever bij Stadia gebleven,

En ja, zoals bij anderen dat ook het geval is, Google ben ik nu zoveel mogelijk aan het uitfaseren. Niet alleen gaming maar zoveel mogelijk andere diensten ook. Vertrouwen in dat bedrijf is weg....
Nu ik Stadia niet meer heb kan ook mijn gmail adres in de prullenbak. Alleen de zoekmachine nog, de alternatieven komen nog niet echt in de buurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

versc049 schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 20:47:
[...]

Precies!
Vandaag een Xbox S gekocht bij de Mediamarkt.
Aangesloten en spelen maar!.......updaten........ (zo fijn Stadia)

Maar goed, werkt prima en met Gamepass Ultimate ook al even Forza gestreamed op mijn Mac. Dat werkt ook goed (al had ik het idee dat er net iets meer lag was in vergelijking met Stadia).

Al met al tevreden met mijn nieuwe witte doosje, maar ik was liever bij Stadia gebleven,

En ja, zoals bij anderen dat ook het geval is, Google ben ik nu zoveel mogelijk aan het uitfaseren. Niet alleen gaming maar zoveel mogelijk andere diensten ook. Vertrouwen in dat bedrijf is weg....
Nu ik Stadia niet meer heb kan ook mijn gmail adres in de prullenbak. Alleen de zoekmachine nog, de alternatieven komen nog niet echt in de buurt.
Als je hem op slaapstand zet, dan download hij automatisch snachts in slaapstand de updates voor je, voor zowel de console als voor games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Estylicious
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-09 16:17
artificial_sun schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 20:45:
[...]

Nope, je krijgt de games op pc (ik heb tot nu toe Black Flag en Valhalla gekregen op pc).
Account transfer voor The crew 2 zit er hoogst waarschijnlijk niet in, en een PS licentie ook niet.
Als ik inlog bij Ubisoft zie ik de games. Hoe zet ik dit om naar pc licenses. Weet je dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tuktop
Estylicious schreef op zondag 18 december 2022 @ 09:02:
[...]

Als ik inlog bij Ubisoft zie ik de games. Hoe zet ik dit om naar pc licenses. Weet je dat?
Beetje over gelezen/opgezocht, maar volgens mij kan dit nog niet en horen we het vanzelf wanneer het mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun

artificial_sun

Mazda Rx7

Als ik nu op ubisoft connect op de PC kijk kan in Assassins Creed Valhalla en Black Flag installeren. In de connect app zie ik niets.

De rest van de games heb ik nog niet.

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
Valhalla zie ik ook staan, maar weet niet of dat al met de transfer van stadia naar pc te maken heeft, of omdat deze game dit weekend voor iedereen gratis te proberen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
Volgens mij is mijn ubisoft account niet gekoppeld aan stadia, als ik dat probeer te doen via https://stadia.google.com/u/2/ubisoftplus/linkaccount krijg ik een melding dat ubisoft+ niet beschikbaar is in mijn regio (Belgie). Als ik inlog in ubisoft connect zie ik ook een andere username dan in Stadia, in Stadia zie ik alleen een username en geen e-mailadres. Ik heb een wachtwoord reset geprobeerd met het emailadres dat ik voor stadia gebruik op ubisoft connect maar dan komt er niks aan op een andere emailadres wel (maar dat is dus die andere username).

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Marzman schreef op zondag 18 december 2022 @ 13:56:
Volgens mij is mijn ubisoft account niet gekoppeld aan stadia, als ik dat probeer te doen via https://stadia.google.com/u/2/ubisoftplus/linkaccount krijg ik een melding dat ubisoft+ niet beschikbaar is in mijn regio (Belgie). Als ik inlog in ubisoft connect zie ik ook een andere username dan in Stadia, in Stadia zie ik alleen een username en geen e-mailadres. Ik heb een wachtwoord reset geprobeerd met het emailadres dat ik voor stadia gebruik op ubisoft connect maar dan komt er niks aan op een andere emailadres wel (maar dat is dus die andere username).
Misschien handiger om een game te openen en daar in t hoofdmenu in te loggen? Dan moet je inloggen met je bestaande account en lijkt me dat de koppeling goed werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
Ht87 schreef op zondag 18 december 2022 @ 14:35:
[...]

Misschien handiger om een game te openen en daar in t hoofdmenu in te loggen? Dan moet je inloggen met je bestaande account en lijkt me dat de koppeling goed werkt.
Ik lijk wel ergens op ingelogd, ik zie mijn stadiausername staan als game naam. Maar ik weet niet met welk emailadres :p Ik zie ook geen inlog optie (meer, misschien heb ik dat wel ooit gedaan :p ) en ook nergens een profiel met emailadres dat gebruikt is.

Het is niet mijn normale emailadres denk ik, dan zie ik een ander ubisoft connect account waar Far Cry 5 op staat wat ik ooit voor de pc gekocht heb en het lijkt ook niet mijn stadia emailadres te zijn.

Gevonden, schijnbaar heb ik mijn info@ emailadres gebruikt, een beetje jammer dat het gescheiden is van Far Cry 5 maar ik laat het maar zo :)

[ Voor 53% gewijzigd door Marzman op 18-12-2022 15:00 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
Star Wars Fallen Order kost nu maar 4,80 euro op Steam. Ik heb hem gekocht om te spelen op Gforce Now, voor dat geld wil ik wel een keer door de verhaallijn heen :) De deluxe versie kost een paar euro meer maar je krijgt dan een paar skins en een behind de scenes, dus ik heb gewoon de normale.

[ Voor 3% gewijzigd door Marzman op 18-12-2022 15:36 ]

/▌

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Ik kwam net dit artikel tegen, ze zijn er dus mee bezig.

https://9to5google.com/2022/12/18/ubisoft-stadia-pc-copies/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sempy
Hier zijn inmiddels ook weer wat extra games in Ubisoft Connect verschenen, na Valhalla, nu ook Crew 2, Division 2, Immortals Fenyx Rising overgezet en te downloaden. Enige game die ik nog mis is AC Odessey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:20

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Sempy schreef op maandag 19 december 2022 @ 08:27:
Hier zijn inmiddels ook weer wat extra games in Ubisoft Connect verschenen, na Valhalla, nu ook Crew 2, Division 2, Immortals Fenyx Rising overgezet en te downloaden. Enige game die ik nog mis is AC Odessey.
Rayman Legends hier niet toegevoegd in Ubisoft Connect.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
daffie82 schreef op maandag 19 december 2022 @ 09:32:
[...]

Rayman Legends hier niet toegevoegd in Ubisoft Connect.
Bij mij ook alleen Rayman Legends nog niet denk ik, zal het van de week voor de zekerheid nog een keer spelen.

/▌

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-09 16:36
En toen was het zo ver. Stadia niet hoor, dat gaat nog iets minder dan een maandje door. Maar Cyberpunk 2077 eindelijk uitgespeeld. Het heeft bijna 90 uur gekost van mijn leven, zo nu en dan wat aanklooien, beetje gigs afwerken, wat testen met opslaan en weer laden, en soms ook écht genieten van de stad.
Maar na lang uitstellen moest ik afgelopen weekend toch echt aan de laatste missie beginnen (want alle gigs waren gedaan, apparatementen gekocht, en side missies ook afgewerkt). Wat was dit een prachtige ervaring, en eigenlijk vooral omdat het op Stadia gewoon goed werkt. Op de PS4 heb ik hem ook, maar daar was hij in het begin gewoon niet speelbaar, nu iets beter geworden, maar uiteindelijk ben ik denk ik toch iets te ouderwets ingesteld. FPS is voor mij een muis en toetsenbord spel. En dit speelde zo heerlijk. Korte laadtijden, geen installatie, updates er gewoon overheen zonder gedoe, en het zag er ook nog goed uit (natuurlijk heb ik ook wat crashes en bugs gehad, sterker nog, tijdens de credits liep hij 2 keer vast). Ik vond het een fijne ervaring, en baal er nu eigenlijk nog wel meer van dat Stadia stopt. Heb het idee dat het toch een beetje een onbegrepen vorm van gamen was, want een ieder die ik het liet zien, was wel overtuigd.

Nu nog even kijken wat ik kan uitspelen in minder dan een maandje. Het zal niet veel zijn ben ik bang. Een alternatief is er voor mij niet echt. 100 euro uitbetaald gekregen in Play geld, maar daar koop je geen Xbox of Steamdeck van natuurlijk. Ik heb wel een Xcloud abonnement voor 2 maanden lopen nu, en het lijkt redelijk soepel, maar de muis en toetsenbord combi is een heel stuk lastiger hiervoor te realiseren. Als ik nu even wil gamen, ga ik naar stadia en kan ik gelijk beginnen, bij xcloud moet ik een controller er op aansluiten voor ik aan de slag kan. ik neig nu meer naar Steamdeck, maar financieel is dat wel echt een flinke hap.

Weet je wat? Ik ga Cyberpunk nog een laden en een andere uitkomst voor het einde ontdekken. Nu het nog kan.

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
In Gforce Now kun je hem ook altijd nog spelen (kopen, niet dat je hem krijgt :p ). Ik ga hem niet meer uitspelen omdat ik vast zit in een missie die ik misschien tien keer geprobeerd heb en geen zin om steeds hetzelfde te moeten doen (bij RDR2 kon je dan skippen na twee keer proberen), ik heb ook geen idee hoe ver ik in de verhaallijn zit (bij die soort plottwist zat ik ongeveer).

[ Voor 37% gewijzigd door Marzman op 19-12-2022 10:37 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
Marzman schreef op maandag 19 december 2022 @ 10:06:
In Gforce Now kun je hem ook altijd nog spelen. Ik ga hem niet meer uitspelen omdat ik vast zit in een missie die ik misschien tien keer geprobeerd heb en geen zin om steeds hetzelfde te moeten doen (bij RDR2 kon je dan skippen na twee keer proberen), ik heb ook geen idee hoe ver ik in de verhaallijn zit (bij die soort plottwist zat ik ongeveer).
Mijn ervaring met GeforceNow zijn toch wat minder fijn. Iedere keer opnieuw inloggen op Steam. Dan een paar minuten, meestal ergens 10, wachten tot ik kan gamen. Dan kan ik wel een priority lane pakken, maar toen was het voor mij ook nog een paar minuten wachten. Eigenlijk is mijn voorkeur dat ik gewoon wil gamen, wanneer ik het kan. Stadia was voor mij Dadia, met 2 kinderen op bed, alles stil, whoppa, even een uurtje gamen. Als ik dan 10 minuten moet wachten, kan ik beter iets anders gaan doen. Xcloud werkt dan iets beter, maar is vooral flink aan de prijs (als ik niet gebruik maak van een korting ergens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Raznov schreef op maandag 19 december 2022 @ 10:38:
[...]

Mijn ervaring met GeforceNow zijn toch wat minder fijn. Iedere keer opnieuw inloggen op Steam. Dan een paar minuten, meestal ergens 10, wachten tot ik kan gamen. Dan kan ik wel een priority lane pakken, maar toen was het voor mij ook nog een paar minuten wachten. Eigenlijk is mijn voorkeur dat ik gewoon wil gamen, wanneer ik het kan. Stadia was voor mij Dadia, met 2 kinderen op bed, alles stil, whoppa, even een uurtje gamen. Als ik dan 10 minuten moet wachten, kan ik beter iets anders gaan doen. Xcloud werkt dan iets beter, maar is vooral flink aan de prijs (als ik niet gebruik maak van een korting ergens).
Volledig hitman 3 uitgespeeld op GFN en deze ervaringen geen enkele keer gehad. Op CCmGT en Bluetooth controller.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
daffie82 schreef op maandag 19 december 2022 @ 10:41:
[...]

Volledig hitman 3 uitgespeeld op GFN en deze ervaringen geen enkele keer gehad. Op CCmGT en Bluetooth controller.
Ik ook niet, dat opnieuw inloggen hebben ze opgelost en ik betaal 30 euro per 6 maanden om niet in de wachtrij te staan. Sommige spellen werken fijner op Gforce Now (bijvoorbeeld Cities Skylines) en sommige spellen verwachte ik niet dat Stadia die ooit kreeg (Beam NG, Gas Station Simulator, Euro Truck Simulator 2, American Truck Simulator (Wreckfest hadden ze dan opeens wel :) )

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Marzman schreef op maandag 19 december 2022 @ 10:44:
[...]

Ik ook niet, dat opnieuw inloggen hebben ze opgelost en ik betaal 30 euro per 6 maanden om niet in de wachtrij te staan. Sommige spellen werken fijner op Gforce Now (bijvoorbeeld Cities Skylines) en sommige spellen verwachte ik niet dat Stadia die ooit kreeg (Beam NG, Gas Station Simulator, Euro Truck Simulator 2, American Truck Simulator (Wreckfest hadden ze dan opeens wel :) )
Jep, met allerlei acties en promoties betaal ik ook maar ongeveer 6 euro per maand ipv 10 euro. Heb het nu lopen tot ergens einde volgend jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb mijn betalingen inmiddels ook terug. Gaat niet om heel veel geld (minder dan 200 euro totaal volgens mij). Aan de ene kant leuk om 'gratis geld' te krijgen en omdat ik Stadia eigenlijk nauwelijks gebruikte (had bijv. Cyberpunk wel willen refunden, omdat het niet mijn type game is). Aan de andere kant wel jammer, want ik hoopte dat er nog eens games op zouden komen die mij wel aanspreken (GTA series, race/vliegsims), maar dat bleef helaas een beetje uit. De manier om te spelen met alleen een chromecast en een controller vond ik gewoon ideaal. Een gameconsole zal hier niet snel komen, omdat ik het niet vaak genoeg gebruik (misschien als de kinderen iets ouder zijn). Maar juist als ik wel eens een moment had dat ik eens wilde gamen dan was Stadia ideaal.

Zal me eens verdiepen in Geforce Now, maar wat ik zo lees werkt dat niet zo makkelijk als Stadia. En ook nog steeds geen GTA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
daffie82 schreef op maandag 19 december 2022 @ 10:41:
[...]

Misschien dat, dat nu opgelost is. Mijn laatste keer GFN is nu ook al 2 maanden terug. Ik vond vooral het opnieuw inloggen (met 2FA via steam) erg vervelend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaffeMaarten
  • Laatst online: 19-09 09:44
Raznov schreef op maandag 19 december 2022 @ 10:38:
[...]

Voor het "dadia" gehalte kan ik de Steam-Deck trouwens ook heel erg aanraden, vooral het suspend/resume werkt daarvoor zó goed!
Ik zit echt binnen 5 seconden weer in m'n game, precies waar ik was, en dan tel ik mee dat ik het apparaat uit de kast moet pakken en m'n case moet openritsen.
(het "flink aan de prijs" is trouwens niet anders, of erger)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Mijn dochter is nog een keer met Calico begonnen, omdat ze deze niet omgezet krijgt, heeft een korte video gemaakt voor op haar pas begonnen Youtube kanaaltje, ze vroeg of ik het met jullie wilde delen.

[YouTube: Starclan be-like (Calico)]

Denk dat ik haar die game naderhand maar voor de Switch koop, maar voor nu speelt ze nog een maandje Stadia.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:18
Raznov schreef op maandag 19 december 2022 @ 10:48:
[...]

Misschien dat, dat nu opgelost is. Mijn laatste keer GFN is nu ook al 2 maanden terug. Ik vond vooral het opnieuw inloggen (met 2FA via steam) erg vervelend.
Dat gedoe met inloggen is opgelost maar GFN kan op sommige punten nog steeds niet matchen met Stadia.

Naar aanleiding van het nieuwsbericht dat gisteren op de frontpage stond even gekeken of de pc versies al in mijn Ubisoft account stonden en inderdaad, ze staan er allemaal in. Gisteravond wilde ik even testen of de save-games al over zijn gezet. Aangezien ik geen zin had om 80GB+ te downloaden probeerde ik het via GFN als gratis lid maar dat was geen succes. Na meer dan twee uur in de wachtrij te hebben gestaan stond ik op positie 52 en vond ik het wel best. Waarschijnlijk had ik nog minstens een uur in de rij kunnen staan omdat er telkens betalende leden aan het voorkruipen waren :+

Als je incidenteel even wil gamen is GFN geen goed alternatief tenzij je iedere keer de portemonnee wil trekken. En dat was nou net wat Stadia goed deed: eenmalig betalen voor een game en zo vaak en wanneer je maar wil direct spelen. Blijkbaar is zo'n dienst te mooi om waard te zijn en financieel niet rond te breien, zelfs niet als je het op grote schaal probeert te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raznov
Jorick schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 14:11:
[...]

Dat gedoe met inloggen is opgelost maar GFN kan op sommige punten nog steeds niet matchen met Stadia.

Naar aanleiding van het nieuwsbericht dat gisteren op de frontpage stond even gekeken of de pc versies al in mijn Ubisoft account stonden en inderdaad, ze staan er allemaal in. Gisteravond wilde ik even testen of de save-games al over zijn gezet. Aangezien ik geen zin had om 80GB+ te downloaden probeerde ik het via GFN als gratis lid maar dat was geen succes. Na meer dan twee uur in de wachtrij te hebben gestaan stond ik op positie 52 en vond ik het wel best. Waarschijnlijk had ik nog minstens een uur in de rij kunnen staan omdat er telkens betalende leden aan het voorkruipen waren :+

Als je incidenteel even wil gamen is GFN geen goed alternatief tenzij je iedere keer de portemonnee wil trekken. En dat was nou net wat Stadia goed deed: eenmalig betalen voor een game en zo vaak en wanneer je maar wil direct spelen. Blijkbaar is zo'n dienst te mooi om waard te zijn en financieel niet rond te breien, zelfs niet als je het op grote schaal probeert te doen.
Exact, ik merkte gisteren nadat ik GFN heb opgestart, dat het inloggen nu gewoon werkt. Dacht lekker te gaan gamen, 306 spelers voor mij. Laat maar, koffie was al gezet.

Ubisoft heeft het overigens wel heel netjes opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
Ok, dan blijf ik die 5 euro per maand nog even betalen om daar geen last van te hebben :)

Binnenkort ook mijn ubisoft connect maar eens instellen.

[ Voor 25% gewijzigd door Marzman op 20-12-2022 14:56 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Iemand nog niets gehoord van Google omtrent de controllers? Heb er nu 2 thuis liggen, zou graag 1 willen gebruiken voor een Xbox series S. Heeft Google al plannen voor een update oid?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Jorick schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 14:11:
[...]

voor niks gaat de zon op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Harmen schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 16:36:
Iemand nog niets gehoord van Google omtrent de controllers? Heb er nu 2 thuis liggen, zou graag 1 willen gebruiken voor een Xbox series S. Heeft Google al plannen voor een update oid?
zoals al reeds gezegd, zou er niet op rekenen. Gaat gewoon niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Jammer, zie wel opties zoals StadiaWireless. Jammer dat je er weinig mee kan, ewaste. :/
Gebruik er 1 voor de laptop, dat werkt opzich prima met xCloud.

Whatever.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Harmen schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 16:36:
Ik gok dat ook al komt de Bluetooth-functie nog vrij hij nooit te verbinden gaat zijn met de Xbox of PlayStation. Stadia was vrij uniek dat elke controller er mee werkte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Ht87 schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 17:15:
[...]

Ik gok dat ook al komt de Bluetooth-functie nog vrij hij nooit te verbinden gaat zijn met de Xbox of PlayStation. Stadia was vrij uniek dat elke controller er mee werkte.
Als hij al draadloos op de PC zou werken, dan zou het al erg fijn zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
Linksquest schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 17:36:
[...]

Als hij al draadloos op de PC zou werken, dan zou het al erg fijn zijn.
Het is voor mij geen optie, maar je kunt dit proberen https://github.com/helloparthshah/StadiaWireless

/▌

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sempy
Google heeft er voor gekozen de portemonnee te trekken om iedereen geheel schadeloos te stellen en, zeker in combi met het gebaar van Ubisoft, hebben ze daar denk ik PR-technisch een succesvolle exit van Stadia mee bewerkstelligt (normaal probeer je dat met de intro :+ ).

Het zou me verbazen dat ze energie gaan steken in een aanpassing van de terugbetaalde controllers (er van uitgaande dat het mogelijk zou zijn). Dat betekent namelijk ook dat je een dergelijke aanpassing van support moet zien. Veel moeite en als het niet lekker werkt, alsnog negatieve publiciteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:01
Sempy schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 19:27:

Het zou me verbazen dat ze energie gaan steken in een aanpassing van de terugbetaalde controllers (er van uitgaande dat het mogelijk zou zijn). Dat betekent namelijk ook dat je een dergelijke aanpassing van support moet zien. Veel moeite en als het niet lekker werkt, alsnog negatieve publiciteit.
Ze moeten niks. Ze zouden ook prima 1 release kunnen doen en het daarna open source maken met het bericht dat ze verder geen ondersteuning kunnen en zullen bieden. Dat zal niet alle kritiek oplossen als er toch iets niet werkt, maar beter dan hardware leveren dat na een paar jaartjes onbruikbaar is.

The devil is in the details.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Hahn schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 19:36:
[...]

Ze moeten niks. Ze zouden ook prima 1 release kunnen doen en het daarna open source maken met het bericht dat ze verder geen ondersteuning kunnen en zullen bieden. Dat zal niet alle kritiek oplossen als er toch iets niet werkt, maar beter dan hardware leveren dat na een paar jaartjes onbruikbaar is.
Ze betalen ALLES terug. Software die je 3 jaar terug gekocht hebt en al 2 jaar hebt uitgespeeld alsook ALLE hardware. Een beetje realisme kan dus geen kwaad. Onbruikbaar is het sowieso niet en het is volledig terugbetaald.
Die zin in het vet slaat dus nergens op. Get over it en koop je een andere controller als je een wireless oplossing zoekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
daffie82 schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 19:51:
[...]

Ze betalen ALLES terug. Software die je 3 jaar terug gekocht hebt en al 2 jaar hebt uitgespeeld alsook ALLE hardware. Een beetje realisme kan dus geen kwaad. Onbruikbaar is het sowieso niet en het is volledig terugbetaald.
Die zin in het vet slaat dus nergens op. Get over it en koop je een andere controller als je een wireless oplossing zoekt.
:? Die dikgedrukte zin slaat niet nergens op. Het is netjes van Google dat ze alles terugbetalen en in die zin heeft niemand wat verloren, maar wat ik zei staat nog steeds als een huis: hardware dat niet onbruikbaar is is beter dan hardware dat wel onbruikbaar is (zonder kabel).

Verder lig ik er niet wakker van, want ik heb nooit wat van Stadia gekocht, dus ik hoef ook niet 'erover te getten' ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rstift
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 21:41
Ik vindt het wel zeer netjes van Google dat ik alle hardware aankopen volledig teruggestort heb gekregen.
Ik heb een paar maanden met veel plezier op Stadia gespeeld, maar uiteindelijk vond ik het zonde om full-price games te kopen, die ik niet in de kast heb staan.
Nu dus een gratis Chromecast die ik nog dagelijks gebruik en een controller als herdenking aan dit mooie avontuur.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
Je kan inderdaad niet gaan zeuren als je al je geld terug gekregen hebt. Dat is wel het maximale wat je redelijkerwijs mag verwachten (waarschijnlijk zou ik met minder ook genoegen hebben genomen). Een topgame als RDR2, voor de volle prijs gekocht drie jaar geleden (ook de enige game waarbij ik dat gedaan heb), uitgespeeld, en ik krijg alles terug. Controller en chromecast die nog voor 75 procent werken (controler bedraad, chromecast doet het gewoon) en ik krijg al mijn geld daarvoor terug.

[ Voor 4% gewijzigd door Marzman op 21-12-2022 08:58 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
Toch snap ik Hahn wel hoor. Helemaal los van het feit dat Google dit erg netjes afhandelt en we wat dat betreft helemaal niets te klagen hebben, heeft Google nu wel de mogelijkheid om een hoop extra hardware-aankopen te voorkomen. Zo zal ik toch echt Bluetooth-controllers moeten gaan kopen om GFN op mn TV te kunnen gaan spelen. Jammer, want ik heb 3 Stadia-controllers liggen die ik bedraad maar erg weinig ga gebruiken. En dan vind ik de Stadia-controllers ook nog eens comfortabeler én mooier dan welke andere controller dan ook!

Zou er in die zin zo 25 euro per controller voor overhebben om ze te kunnen updaten naar Bluetooth. Maar eerlijk gezegd acht ik de kans heel erg klein :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sewer
Ze hebben inderdaad alles terugbetaald, dus je kunt redeneren dat je daarom alle controllers en chromecast ultras in de restafval bak kan gooien en er dan geen schade is.

Maar Google claimt ook sustainability hoog in het vaandel te staan, je kunt het ook van die kant bekijken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
rstift schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 22:44:
Ik vindt het wel zeer netjes van Google dat ik alle hardware aankopen volledig teruggestort heb gekregen.
Ik heb een paar maanden met veel plezier op Stadia gespeeld, maar uiteindelijk vond ik het zonde om full-price games te kopen, die ik niet in de kast heb staan.
Nu dus een gratis Chromecast die ik nog dagelijks gebruik en een controller als herdenking aan dit mooie avontuur.
Dit geeft misschien ook wel aan hoe weinig mensen Stadia aangeschaft hebben (hardware en games). Kennelijk kan het financieel dus uit om allemaal terug te betalen. Je noemt het netjes, maar ze konden ook niet anders. Ws. was het ook ingecalculeerd. Je kunt immers niet een dienst zomaar stopzetten terwijl mensen er geld in hebben geïnvesteerd (hardware en software). Zou erg slecht zijn voor het imago van Google.
Voor bijv, Google Assistent zouden ze hetzelfde moeten doen als ze daarmee zouden stoppen. Al die mensen die Nest speakers/hubs en andere apparaten in huis hebben gehaald die afhankelijk zijn van die service zitten dan direct met een waardeloos geworden apparaat in huis. Echter zal dat heel wat meer verkocht zijn dan Stadia en ook niet uit kunnen om ermee te stoppen en iedereen terug te betalen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
Stel je voor dat ze stoppen met Android en elke Androidtelefoon gaan terugbetalen ;)

/▌

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hahn
daffie82 schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 19:51:
[...]

Marzman schreef op woensdag 21 december 2022 @ 08:57:
Je kan inderdaad niet gaan zeuren als je al je geld terug gekregen hebt. Dat is wel het maximale wat je redelijkerwijs mag verwachten (waarschijnlijk zou ik met minder ook genoegen hebben genomen). Een topgame als RDR2, voor de volle prijs gekocht drie jaar geleden (ook de enige game waarbij ik dat gedaan heb), uitgespeeld, en ik krijg alles terug. Controller en chromecast die nog voor 75 procent werken (controler bedraad, chromecast doet het gewoon) en ik krijg al mijn geld daarvoor terug.
Tuktop schreef op woensdag 21 december 2022 @ 09:14:
Toch snap ik Hahn wel hoor. Helemaal los van het feit dat Google dit erg netjes afhandelt en we wat dat betreft helemaal niets te klagen hebben, heeft Google nu wel de mogelijkheid om een hoop extra hardware-aankopen te voorkomen. Zo zal ik toch echt Bluetooth-controllers moeten gaan kopen om GFN op mn TV te kunnen gaan spelen. Jammer, want ik heb 3 Stadia-controllers liggen die ik bedraad maar erg weinig ga gebruiken. En dan vind ik de Stadia-controllers ook nog eens comfortabeler én mooier dan welke andere controller dan ook!

Zou er in die zin zo 25 euro per controller voor overhebben om ze te kunnen updaten naar Bluetooth. Maar eerlijk gezegd acht ik de kans heel erg klein :)
Voor de volledige duidelijkheid: mijn post waar @daffie82 over viel, was totaal niet bedoeld als klacht naar Google toe, want niemand is er minder op geworden. Wat ik zei was letterlijk wat ik bedoelde: het zou nóg beter zijn als Google de controllers ook draadloos bruikbaar zou maken na het sluiten van Stadia.

Kan je wel "Zeur niet, het heeft je letterlijk niks gekost!" roepen, maar wat is beter:
  • Niks betalen en een controller hebben die je niet draadloos kan gebruiken
  • Niks betalen en een controller hebben die je wél draadloos kan gebruiken
Volgens mij is optie 2 objectief beter. Is het realistisch om dat te verwachten of eisen van Google? Absoluut niet. Maar het zou wel beter zijn. That's it. Dat is alles wat ik zei ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Niet online
Marzman schreef op woensdag 21 december 2022 @ 10:38:
Stel je voor dat ze stoppen met Android en elke Androidtelefoon gaan terugbetalen ;)
Ik ben voor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
Hahn schreef op woensdag 21 december 2022 @ 11:16:
[...]

Kan je wel "Zeur niet, het heeft je letterlijk niks gekost!" roepen, maar wat is beter:
  • Niks betalen en een controller hebben die je niet draadloos kan gebruiken
  • Niks betalen en een controller hebben die je wél draadloos kan gebruiken
Het kan altijd beter natuurlijk ;)
  • Niks betalen en een controller hebben die je wel draadloos kan gebruiken
  • Niks betalen en een controller hebben die je wél draadloos kan gebruiken en een Playstation 5 krijgen ter compensatie voor het verlies
Ja wat is beter? :p

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
Marzman schreef op woensdag 21 december 2022 @ 13:08:
[...]

Het kan altijd beter natuurlijk ;)
  • Niks betalen en een controller hebben die je wel draadloos kan gebruiken
  • Niks betalen en een controller hebben die je wél draadloos kan gebruiken en een Playstation 5 krijgen ter compensatie voor het verlies
Ja wat is beter? :p
Ik denk dat ik mijn punt inmiddels wel duidelijk genoeg heb gemaakt :)

[ Voor 12% gewijzigd door Hahn op 21-12-2022 13:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sewer
Google communiceert trouwens ook gewoon via reddit dat ze het overwegen: https://chromeunboxed.com...classic-bluetooth-support

We zullen het zien, als ze al iets doen verwacht ik het pas na 18 januari eigenlijk, omdat wellicht die verbonden bluetooth kan interacteren met de stadia-experience ( ? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
Tuurlijk hebben we allemaal liever een controller die je wel draadloos kan gebruiken, maar ik denk niet dat het gaat gebeuren. Het zou leuk zijn dat wel :) Er zijn meerdere opties, ze kunnen ook een Androidapp maken die de wifi ondersteunt.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
Als ik op de laptop op mijn xbox speel (via remote play), dan gebruik ik altijd de bedrade stadia controller icm het tooltje https://github.com/71/stadiacontroller/releases/tag/v1.3.1

Het valt me op dat bij Mortal Kombat 11 en Injustice 2 (ongeveer hetzelfde spel) op de stadia controller combo's minder goed lukken dan met de xbox controller (draadloos op de console zelf), en ik heb het vermoeden dat het komt door de positie van de linker joystick (de joystick en dpad zitten tussen die 2 controller omgedraaid) en het komt dan volgens mij dat ik een beetje moet reiken met de linkerhand en dat een snelle 'links-rechts'-actie op die stadiacontroller lichtjes een 'onderlinks-bovenrechts' wordt.
Ik heb dat probleem ook echt alleen bij die 2 spellen...

Mensen met vergelijkbare ervaringen? Ik heb zelf nooit MK11 op stadia gekocht, dus kan het helaas niet daar uitproberen.

[ Voor 13% gewijzigd door sewer op 21-12-2022 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opxah
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20-09 15:03
Dit is zo te zien voor Windows. En dan moet je je Stadia controller alsnog bedraad verbinden met je telefoon, lijkt het.
Dat laatste haalde ik niet gelijk uit het Github project, maar wel uit de demovideo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
Klopt, het is alleen voor Windows, en je moet inderaad ook de controller aan een telefoon verbinden.

Dus aan de ene kant zit je op de bank met controller aan phone verbonden, en aan de andere kant je PC die een webservice of zo draait die via je netwerk alle commando's binnenkrijgt en lokaal doorgeeft.

Hier zijn inderdaad niet zoveel use-cases voor, je zit meestal niet zover van je PC/laptop, en een langere usb-kabel vanaf de pc zelf lost dat probleem meestal wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
sewer schreef op woensdag 21 december 2022 @ 15:23:
Klopt, het is alleen voor Windows, en je moet inderaad ook de controller aan een telefoon verbinden.

Dus aan de ene kant zit je op de bank met controller aan phone verbonden, en aan de andere kant je PC die een webservice of zo draait die via je netwerk alle commando's binnenkrijgt en lokaal doorgeeft.

Hier zijn inderdaad niet zoveel use-cases voor, je zit meestal niet zover van je PC/laptop, en een langere usb-kabel vanaf de pc zelf lost dat probleem meestal wel op.
Ja klopt, bij Action heb je usbkabels van 3 meter. Zelfs voor mijn tv zou dat lang genoeg zijn en voor een pc zeker.

/▌

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03:08
Mailtje van Ubisoft, gratis en maandje gfn priority erbij.
Zoals je wellicht weet, zal Stadia op 18 januari 2023 stoppen. Bij Ubisoft werken we aan een soepele overgang terwijl je je game reis voortzet.

We brengen de Ubisoft games die je bezit op Stadia naar PC via Ubisoft Connect. Als de titel beschikbaar is op pc, wordt dezelfde editie die je hebt gekocht automatisch toegevoegd aan je Connect-account.

Je voortgang wordt via je Ubisoft Connect-account overgezet naar elk platform waar je het spel bezit. Bij sommige games gebeurt dit automatisch, bij andere moet je zelf actie ondernemen om je save over te zetten. Lees hier meer.

Daarnaast ontvang je van ons een unieke code die je kunt inwisselen voor een gratis proefperiode van 1 maand voor een GeForce NOW Priority-lidmaatschap, waarmee je Ubisoft games op verschillende apparaten kunt blijven streamen. De code verloopt 31 maart 2023 (16:00) en kan slechts eenmaal worden gebruikt. Het lidmaatschap wordt omgezet in een gratis lidmaatschap na afloop van de promotionele lidmaatschapsduur, tenzij je ervoor kiest een terugkerend betaald lidmaatschap af te sluiten. Voorwaarden en regionale beperkingen kunnen van toepassing zijn.

Klik hier om in te loggen met je Ubisoft-account en je unieke couponcode te verzilveren.

Let op: We raden je aan alle virtual currency die je op Stadia hebt vóór 18 januari 2023 te gebruiken, omdat het NIET mogelijk zal zijn de virtual currency over te zetten naar Ubisoft Connect of een ander platform.

We bedanken je voor je geduld in deze kwestie en kunnen niet wachten om je binnenkort online te zien.

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Heb hem ook! Thanks voor het melden!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

sewer schreef op woensdag 21 december 2022 @ 13:18:
Google communiceert trouwens ook gewoon via reddit dat ze het overwegen: https://chromeunboxed.com...classic-bluetooth-support

We zullen het zien, als ze al iets doen verwacht ik het pas na 18 januari eigenlijk, omdat wellicht die verbonden bluetooth kan interacteren met de stadia-experience ( ? )
ik denk wel dat het slim is, want zou best wel wat e-waste kunnen schelen, denk dat er genoeg mensen zijn die , nu ze het geld terug hebbe, hem alsnog weg gooien.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Zo. Heb mn geld nu ook allemaal terug! :D

Netjes van Ubi trouwens. Balen dat ik geen pc gamer ben :P

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
  • Laatst online: 20-09 17:49
Wat een geweldige service van Ubisoft! Dat hadden ze helemaal niet hoeven doen, want we kregen van Google netjes ons geld terug. Veel goodwill voor Ubisoft op deze manier!

Inmiddels heb ik in mijn Ubisoft Connect library de games die ik op Stadia gekocht had:
- Ghost Recon Breakpoint (verhaal uitgespeeld op Stadia, maar ben benieuwd hoe de game eruit ziet op mijn PC met GTX 3070 videokaart ;))
- Immortals Fenyx Rising (en m'n laatste save vanuit Stadia al geüpload naar de Ubisoft Cloud om naadloos door te kunnen spelen op PC)
- Far Cry 5
- Assassin's Creed Odyssey
- Child of Light (Ik wist niet eens dat het een Ubisoft game was! Grote verrassing om die ineens tussen m'n andere Ubisoft games terug te vinden, nadat ik die op Stadia gekocht had destijds.)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• artificial_sun

artificial_sun

Mazda Rx7

Tomb Raider uitgespeeld ondanks dat ik een backlog heb waar ik waarschijnlijk nooit doorheen kom ga ik denk ik toch Rise of the Tomb Raider op Steam ga kopen.

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
Haay schreef op donderdag 22 december 2022 @ 22:01:
Wat een geweldige service van Ubisoft! Dat hadden ze helemaal niet hoeven doen, want we kregen van Google netjes ons geld terug. Veel goodwill voor Ubisoft op deze manier!
Klopt wel hoor, pure luxe en erg netjes van Ubisoft, maar vergeet ook niet dat ze hun share van de Stadia-purchases gewoon gekregen hebben, terwijl de terugbetaling uit de zak van Google gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmitzel
Haay schreef op donderdag 22 december 2022 @ 22:01:

Inmiddels heb ik in mijn Ubisoft Connect library de games die ik op Stadia gekocht had:
- Ghost Recon Breakpoint (verhaal uitgespeeld op Stadia, maar ben benieuwd hoe de game eruit ziet op mijn PC met GTX 3070 videokaart ;))
- Immortals Fenyx Rising (en m'n laatste save vanuit Stadia al geüpload naar de Ubisoft Cloud om naadloos door te kunnen spelen op PC)
- Far Cry 5
- Assassin's Creed Odyssey
- Child of Light (Ik wist niet eens dat het een Ubisoft game was! Grote verrassing om die ineens tussen m'n andere Ubisoft games terug te vinden, nadat ik die op Stadia gekocht had destijds.)
Waar zie je die games staan dan? Ik zie ze ok wel, maar met ene Satdia label eraan, zie zo niet waar ik ze kan downloaden om op PC te spelen.
Pagina: 1 ... 185 ... 191 Laatste

Let op:
De stekker ging er op 18 januari 2023 uit.

Converteer je Stadia controller naar Bluetooth met de browsertool:
https://stadia.google.com/controller/

(Beschikbaar tot 31 december 2023)

Mooi overzicht van alternatieven: https://hackmd.io/@christopherklay/BkWVFJlNj
Topics voor alternatieven voor Stadia:
> Het grote cloud gaming topic
> [NVIDIA Geforce NOW] Ervaringen & Discussie
> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
> [PS+] Playstation Plus

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord