Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
wian schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 12:55:
Huh? Van RDR2 is toch helemaal geen next gen versie?
Klopt. Ze draaien de One versies op de Series S/X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:59
Zmokkie schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 10:06:
Ook hier op zoek naar een alternatief voor Stadia. Speelde op Stadia eigenlijk alleen maar RDR2, maar dat werkte gewoon verschrikkelijk goed (behalve afgelopen vrijdag, toen had ik een aantal vastlopers die ik voorheen nooit gehad heb).
Ik heb al een Xbox One S (1TB) en heb afgelopen zondag 3 jaar gamepass ultimate aangeschaft (via VPN Turkije, wat eigenlijk bijzonder makkelijk verliep, alles op mijn telefoon gedaan).
Zondag gelijk maar eens Xcloud testen op mijn Xbox. Wat een tegenvaller zeg! Ik wilde Mortal Kombat 11 spelen, maar dit werkte voor geen meter. Kon niet eens normaal door de menus navigeren.
Heb een 1GB glasvezel verbinding en Stadia werkte gewoon goed. Hopelijk komt hier nog verbetering in, voor nu maar de spellen installeren.
Wil wel graag mijn Xbox One S upgraden, heb vorig jaar een nieuwe 4K televisie aangeschaft. De One S gaat dan naar mijn zoontje en ik twijfel nu tussen de Series S of Series X. Ik speel niet zo ontzettend veel. De spellen die ik wil spelen zijn PES21 (digitale aankoop al in bezit), RDR2, GTA 5 (disc in bezit maar nooit gespeeld, Xbox One versie), Gears of War, Forza en Warzone.
Is er visueel veel verschil tussen de One S die ik nu heb en de Series S/X? RDR2 is bijvoorbeeld nooit geoptimaliseerd voor de Series S/X, ziet deze er op de Series S/X wel een stuk mooier uit dan op de One S? En is dat dan vergelijkbaar met de kwaliteit van RDR2 op Stadia? De Series S is nu wel erg aantrekkelijk geprijsd en een heel stuk compacter dan de Series X (wordt thuis wel gewaardeerd).
Heb het geld van mijn Stadia spelaankopen terug gehad, hardware nog niet.
Series X is veel beter dan Stadia qua graphics. Voor last-gen games zal het niet veel schelen op framerate en 4K na in sommige gevallen.

Als je een nieuwe mooie 4K tv hebt en de ruimte+geld: haal lekker de Series X/PS5 en speel in 4K. Heb je de komende 10 jaar plezier van. Voordeel van de niet-digital versies is daarnaast dat je veel goedkope fysieke games kan vinden bij verschillende shops.

Heb hier de PS5 staan en was Stadia alweer bijna vergeten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:52

daffie82

Minisforum UM773 Lite

BarôZZa schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 14:37:
[...]

Series X is veel beter dan Stadia qua graphics. Voor last-gen games zal het niet veel schelen op framerate en 4K na in sommige gevallen.

Als je een nieuwe mooie 4K tv hebt en de ruimte+geld: haal lekker de Series X/PS5 en speel in 4K. Heb je de komende 10 jaar plezier van. Voordeel van de niet-digital versies is daarnaast dat je veel goedkope fysieke games kan vinden bij verschillende shops.

Dit is dan ook geen alternatief voor Stadia.
Hier wordt telkens dezelfde denkfout gemaakt en ik zal hier dus op blijven reageren.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:59
daffie82 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 14:39:
[...]

Dit is dan ook geen alternatief voor Stadia.
Hier wordt telkens dezelfde denkfout gemaakt en ik zal hier dus op blijven reageren.
Dat iets niet hetzelfde is als Stadia betekent niet dat het geen alternatief is. Niet voor iedereen. Maar voor mensen die iets zoeken om games op hun tv te spelen (en dat was 99% van de tijd dat ik Stadia gebruikte) is het een prima alternatief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-09 16:36
Alternatief is denk ik toch voor iedereen anders. Maar wat Stadia aan had was: cloud gaming op diverse apparaten.
Als we dan over een Series S of X of PS5 of dergelijke hebben, is dat het niet. De enige "echte" alternatieven zouden GeforceNow, xCloud of Playstation Plus Premium zijn, waarbij eigenlijk iedere optie zijn voor of nadelen heeft. Duurder, geen 4K, wel meer games of mogelijk een platform waar niet zomaar de stekker uit gaat.

Ik denk dat het vooral gaat over sommige van ons welke genoeg geld terug hebben ontvangen van Google (niet op Google Play welke ik zelf alleen gebruikte voor de aanschaf van Stadia spellen, thanks Google 8)7), en daar iets moois van willen kopen.

Overigens: https://docs.google.com/s...uI1i4HIqHbxux579_WwpHbq8o

Even een update over mijn eigen contact met Google, maar alle lopende jaar abonnementen welke ik annuleer (zoals verwacht) lopen dan nog tot het eind van dat jaar. Ik kreeg het dus niet voor elkaar om bijvoorbeeld mijn Google One abonnement op te zeggen, geld terug te krijgen daarvoor, en gelijk weer af te sluiten via Google Play. Zonde, maar begrijpelijk. Dus op zoek naar een nieuw abonnement voor iets van ergens 40 euro.

[ Voor 4% gewijzigd door Raznov op 22-11-2022 15:07 ]

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:41
Afgelopen zaterdag mail van Google gehad betreffende terugbetaling van games.
Die ik met iDeal betaald had heb ik teruggestort gekregen, die met verlopen CC die ik niet meer heb nog niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Raznov schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 15:07:
Alternatief is denk ik toch voor iedereen anders. Maar wat Stadia aan had was: cloud gaming op diverse apparaten.
Als we dan over een Series S of X of PS5 of dergelijke hebben, is dat het niet. De enige "echte" alternatieven zouden GeforceNow, xCloud of Playstation Plus Premium zijn, waarbij eigenlijk iedere optie zijn voor of nadelen heeft. Duurder, geen 4K, wel meer games of mogelijk een platform waar niet zomaar de stekker uit gaat.

Ik denk dat het vooral gaat over sommige van ons welke genoeg geld terug hebben ontvangen van Google (niet op Google Play welke ik zelf alleen gebruikte voor de aanschaf van Stadia spellen, thanks Google 8)7), en daar iets moois van willen kopen.

Overigens: https://docs.google.com/s...uI1i4HIqHbxux579_WwpHbq8o

Even een update over mijn eigen contact met Google, maar alle lopende jaar abonnementen welke ik annuleer (zoals verwacht) lopen dan nog tot het eind van dat jaar. Ik kreeg het dus niet voor elkaar om bijvoorbeeld mijn Google One abonnement op te zeggen, geld terug te krijgen daarvoor, en gelijk weer af te sluiten via Google Play. Zonde, maar begrijpelijk. Dus op zoek naar een nieuw abonnement voor iets van ergens 40 euro.
Wat je zou kunnen doen is, en dat heb ik gedaan, je huidige Google One opzeggen, je NL betaalprofiel verwijderen (eventuele Play credits verlies je) en dan via Turkije een nieuw Google One abo aanvragen. (2TB Google One Drive is TRY 289,99 = ongeveer 15 euro).. die besparing is veeeel groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zmokkie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-05 10:31
BarôZZa schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 14:37:
[...]

Dank voor je antwoord. Vroeg het meer voor RDR2 specifiek omdat die naar mijn weten niet voor Series S/X geoptimaliseerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:24
Albert020 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 17:21:
Afgelopen zaterdag mail van Google gehad betreffende terugbetaling van games.
Die ik met iDeal betaald had heb ik teruggestort gekregen, die met verlopen CC die ik niet meer heb nog niet.
Dat heb dus ook weliswaar met PayPal en creditcard. Creditcard zal wel einde van de maand gestort worden

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Op Reddit nu ook bericht van Pro-abonnementen die worden terugbetaald. Als dit legitiem is, lijkt mij dit een fout van individuele medewerkers die de refunds verwerken. Maar het zou wel een mooi meevallertje zijn. 😌

https://www.reddit.com/r/...&utm_content=share_button

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-XcXcjY07XQDPMeFJ1wTHy_FywE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/xjuvoJAaa4nUDa33tmGzI6ea.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Heb in totaal iets van ~ 15 maanden pro gehad. Dus ik hoop dat het klopt.

Hoeveel data hebben ze niet van ons gekregen, om dit te kunnen rechtvaardigen…
Bizar.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
xabre16v schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 17:21:
[...]

Wat je zou kunnen doen is, en dat heb ik gedaan, je huidige Google One opzeggen, je NL betaalprofiel verwijderen (eventuele Play credits verlies je) en dan via Turkije een nieuw Google One abo aanvragen. (2TB Google One Drive is TRY 289,99 = ongeveer 15 euro).. die besparing is veeeel groter.
Dat is zeker een goede besparing, maar uiteindelijk moet ik nu gewoon van mijn Google Play tegoed af :), hoef niet zo zeer te besparen. Wel een goede optie (zo heb ik ook al Disney+ bijvoorbeeld lopen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBIgW
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 20-09 15:39
Helaas afgelopen dagen veel contact gehad met Bunq bank, Google Play en Google Stadia afdeling en helaas krijg ik mijn refund a 400.- niet terug.

Probleem is dat de refund gegaan is naar een virtuele credit card bij de Bunq bank. Die hebben de betaling ontvangen maar willen de bedragen niet zoeken / overmaken door het ontbreken van een ARN ID

plak van de reactie van Bunq:

code:
1
2
3
as your sub accounts are closed, due to your account being frozen, the refund won't reach your sub account directly, even though it will reach our system.

Could I ask you to get in touch with the merchant and provide us with the following information, so we can find the refunds?

ARN ID of the refund (can be requested and provided by the merchant)

Heb er nu verdeeld over 3 werk dagen circa 5 uur tijd in zitten. En vindt het wel welletjes...
Er is een reden dat ik destijds weg gegaan ben bij die bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!
streamnl schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 20:21:

Bizar.
Het geld nooit geïnvesteerd maar opgepot denk ik. Voorbedachte rade? Kan t me bijna niet voorstellen maar als ik alleen al naar dit forum kijk en de gemiddelde bedragen hoor, dan moet dit echt ver in de tientallen miljoenen lopen idd…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belly89
  • Registratie: Januari 2015
  • Nu online
Ht87 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 20:33:
[...]

Het geld nooit geïnvesteerd maar opgepot denk ik. Voorbedachte rade? Kan t me bijna niet voorstellen maar als ik alleen al naar dit forum kijk en de gemiddelde bedragen hoor, dan moet dit echt ver in de tientallen miljoenen lopen idd…
Geld is het probleem niet. Google maakt miljarden winst per jaar. Ze hoeven het geld echt niet gespaard te hebben om terug te kunnen betalen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-09 20:22

artificial_sun

Mazda Rx7

@Raznov heb je google support gevraagd om je play tegoed te verlengen? Ik heb bij pay.google.com bij support een bericht gestuurd en nu is het geld 12 maanden geldig.

Stadia was beter....

Acties:
  • +2 Henk 'm!
belly89 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 20:56:
[...]

Geld is het probleem niet. Google maakt miljarden winst per jaar. Ze hoeven het geld echt niet gespaard te hebben om terug te kunnen betalen. ;)
Nee maar met die miljarden is ditzelfde bedrag wat nu terugbetaald wordt ook nooit geïnvesteerd om Stadia naar the next level te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:24
Hoe lang duurt geld overmaken van Creditcard (Mastercard) naar gewone bank ? Blijkbaar heb ik wel geld gestort gekregen van sommige games die ik betaald heb met PayPal maar creditcard niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flipmo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 16:37

Flipmo

OMG !!

cross post van het gamepass topic :)

Gisteren de xbox series s met extra controller binnen gekregen
3x 12 maanden xbox live gold europa gekocht op Kinguin.
deze codes ingevoerd, daarna voor 1 euro game pass ultimate en hopla, ik ben voor 3 jaar voorzien :)
(totaal prijs 119 euro voor 3 jaar)

Daarna de series S ingesteld, account aangemaakt etc.
Paar potjes Need for speed via cloudgaming gespeeld (strak beeld, geen hickups oid)
Ook fifa 22 geinstalleerd en even gespeeld :)

En nog een hele zooi games op "Nog te spelen" lijst gezet.. ik ben voorlopig wel onder de pannen *D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matey
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-08 19:29
Flipmo schreef op woensdag 23 november 2022 @ 08:34:
cross post van het gamepass topic :)

Gisteren de xbox series s met extra controller binnen gekregen
3x 12 maanden xbox live gold europa gekocht op Kinguin.
deze codes ingevoerd, daarna voor 1 euro game pass ultimate en hopla, ik ben voor 3 jaar voorzien :)
(totaal prijs 119 euro voor 3 jaar)

Daarna de series S ingesteld, account aangemaakt etc.
Paar potjes Need for speed via cloudgaming gespeeld (strak beeld, geen hickups oid)
Ook fifa 22 geinstalleerd en even gespeeld :)

En nog een hele zooi games op "Nog te spelen" lijst gezet.. ik ben voorlopig wel onder de pannen *D
Nice! Veel plezier met je Series S. Die ssd met game pass zal echt vlotjes gaan.

Ik ga straks een Series X ophalen 8) en gebruikte mijn One X (vorige Xbox-gen) terug sinds de Stadia announcement. Ik stoorde mij vooral aan de laadtijden en ook de 30fps. We zijn verwend geweest met Stadia pro en hun 4K/60fps .

Acties:
  • +18 Henk 'm!
:+ :+ :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zrMIhS079soJ5tfMrtEzJ2dKHzU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8oq2n3Gbs43LNR9anfa0cZ7K.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Ik had het na 20 seconden nog niet door. Wie is die kale man?

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• erwn
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Nice, dan weiger ik de XSS zo aan de deur. Lekker GTA spelen op Stadia :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raznov
daffie82 schreef op woensdag 23 november 2022 @ 10:59:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z3JvcuXRnVn_i5Z8lU4Xv_glAxc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M1AMAnmvE4WJzfrVSMK0BXT1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +9 Henk 'm!
daffie82 schreef op woensdag 23 november 2022 @ 10:59:
De grootste innovatie blocker ooit

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:06

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Phil Harrison top mijn bij o.a. Sony, Microsoft en Atari geweest

Wikipedia: Phil Harrison

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
Heb een verlopen CC waaraan nog aankopen gekoppeld waren. Bij dat overzicht van terugbetalingen zijn die dus geweigerd. Moet je daar zelf achteraan of zou dit vanzelf geregeld worden?

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online
Peter_Aragorn schreef op woensdag 23 november 2022 @ 13:41:
Heb een verlopen CC waaraan nog aankopen gekoppeld waren. Bij dat overzicht van terugbetalingen zijn die dus geweigerd. Moet je daar zelf achteraan of zou dit vanzelf geregeld worden?
Wachten op een mailtje waarin je een andere terug betaal methode kunt aangeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
schumi1986 schreef op woensdag 23 november 2022 @ 13:57:
[...]

Wachten op een mailtje waarin je een andere terug betaal methode kunt aangeven.
Check. Je zou verwachten dat die er dan meteen achteraan komt…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:58
Vanochtend mail gekregen (vorige week het geld). In die mail staat het volgende: "Als de betaalmethode die is gebruikt voor de terugbetaling niet meer actief is, neem je contact op met je bank of creditcarduitgever om te bespreken hoe je je geld voor die transacties terugkrijgt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Peter_Aragorn schreef op woensdag 23 november 2022 @ 13:58:
[...]

Check. Je zou verwachten dat die er dan meteen achteraan komt…
Mijn vermoeden is dat de processen handmatig zijn (het uitvoeren mogelijk niet) dus dat ze het stapsgewijs oppakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Hoe lang heeft het geduurd tussen dat je de terugbetaling kreeg en je zag dat het geweigerd was? Ik heb vorige week de mail gehad, en het staat nog steeds als terugbetaald hier. (mastercard bij N26, een Duitse internetbank. waar ik sinds een paar maanden geen klant meer ben.)

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
ArthurMorgan schreef op woensdag 23 november 2022 @ 14:25:
[...]

Hoe lang heeft het geduurd tussen dat je de terugbetaling kreeg en je zag dat het geweigerd was? Ik heb vorige week de mail gehad, en het staat nog steeds als terugbetaald hier. (mastercard bij N26, een Duitse internetbank. waar ik sinds een paar maanden geen klant meer ben.)
Dat zat in hetzelfde mailtje volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Peter_Aragorn schreef op woensdag 23 november 2022 @ 15:07:
[...]

Dat zat in hetzelfde mailtje volgens mij
hmm ok, dank je. Moet ik er dus achteraan helaas.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
artificial_sun schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 21:32:
@Raznov heb je google support gevraagd om je play tegoed te verlengen? Ik heb bij pay.google.com bij support een bericht gestuurd en nu is het geld 12 maanden geldig.
"We kunnen uw verval datum niet veranderen. Deze beloningen verliepen als klanten ze niet gebruiken."
Heel fijn dus, thanks Google |:( . Ik ga wel op zoek naar een flinke uitgave, maar weiger het eigenlijk uit te geven aan iets waar ik nooit gebruik van zou maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:37

Bizar.
Zou inderdaad mooi zijn. Maar dit is nooit zo gecommuniceerd. Ik ga ervan uit dat ik de € 9,99 per maand niet terug krijg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Netflix die werkt aan een AAA game voor pc, dat zou met stadia white label best interessant kunnen zijn!

(Als in: stel dat stadia nog bestond en we daar achter stonden haha)

[ Voor 14% gewijzigd door Ht87 op 23-11-2022 16:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
nielsn schreef op woensdag 23 november 2022 @ 15:41:
[...]
Zou inderdaad mooi zijn. Maar dit is nooit zo gecommuniceerd. Ik ga ervan uit dat ik de € 9,99 per maand niet terug krijg.
Ik reken er ook niet op.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobNemoo
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16:40
Raznov schreef op woensdag 23 november 2022 @ 15:34:
[...]

"We kunnen uw verval datum niet veranderen. Deze beloningen verliepen als klanten ze niet gebruiken."
Heel fijn dus, thanks Google |:( . Ik ga wel op zoek naar een flinke uitgave, maar weiger het eigenlijk uit te geven aan iets waar ik nooit gebruik van zou maken.
artificial_sun schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 21:32:
Voor mij is het op dezelfde manier gelukt als voor @artificial_sun . Chat met support, aangegeven dat het van Stadia terug komt en niet realistisch is om op te maken in 2 weken. Nu is het een jaar geldig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ht87 schreef op woensdag 23 november 2022 @ 16:36:
Netflix die werkt aan een AAA game voor pc, dat zou met stadia white label best interessant kunnen zijn!

(Als in: stel dat stadia nog bestond en we daar achter stonden haha)
Sta nog steeds achter Stadia hoor :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Jasphur schreef op woensdag 23 november 2022 @ 17:35:
[...]

Sta nog steeds achter Stadia hoor :P
Zoals een wijze man ooit zei:

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist.
Theo Maassen
:+

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
En het is officieel...
Ik ben overgestapt naar de Xbox familie.

Sowieso tot 2025. Wie dan leeft...

Persoonlijk vind ik Xcloud een zeer goed alternatief voor Stadia.
Een betere bibliotheek (voor mij), nog steeds geen console in de woonkamer (met alle voordelen die hier bij komen), geen vastlopers (tot nu toe) en nog veel games die ik wil spelen.

Ik moet nog heel erg wennen aan de joystick. Wie verzint het om de 2 thumbsticks, niet op 1 rechte lijn te zetten... Gewoon heel erg raar |:(

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +2 Henk 'm!
In mijn mailbox:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3mwuCXBSYpyV5p6TFLJ1HS-VR8s=/x800/filters:strip_exif()/f/image/tf6LjjanwhIzsXCMvj0P4xBm.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Een duidelijke en nette mail.

Kan zeggen wat je wilt over Google, maar ik vind dat ze dit netjes regelen.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-09 20:22

artificial_sun

Mazda Rx7

@Raznov HBO Max jaar abbo kan als het goed is met play tegoed.

Ennuh

Hoop is een uitgestelde teleurstelling.

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20-09 11:05
nielsn schreef op woensdag 23 november 2022 @ 15:41:
[...]
Kreeg van de maand augustus €9,99 zelfs terug en gestort op op mijn privé rekening de rest van de terug gaven €150 op mijn Paypal account de maand september werd niet afgeschreven.

Mijn bank is gedeeltelijk gekoppeld aan mijn paypal account moet zelf het bedrag aanvullen ook alle teruggaven via paypal wordt op paypal gestort, wil ik het naar mijn rekening storten moet ik handmatig overboeken naar privé rekening.

Ander geval is ik doe online een aankoop bijv, €20 via paypal en er staat maar €10 dan wordt de betaling €10 paypal en €10 prive rekening afgeschreven, met grotere bedragen ook geprobeerd maar dat werkte niet gaat om kleine bedragen, en van hoe of wat hoe het werkt eerlijk gezegd geen idee kwam er toevallig achter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
streamnl schreef op woensdag 23 november 2022 @ 18:49:
En het is officieel...
Ik ben overgestapt naar de Xbox familie.

Sowieso tot 2025. Wie dan leeft...

Persoonlijk vind ik Xcloud een zeer goed alternatief voor Stadia.
Een betere bibliotheek (voor mij), nog steeds geen console in de woonkamer (met alle voordelen die hier bij komen), geen vastlopers (tot nu toe) en nog veel games die ik wil spelen.

Ik moet nog heel erg wennen aan de joystick. Wie verzint het om de 2 thumbsticks, niet op 1 rechte lijn te zetten... Gewoon heel erg raar |:(
Houd je hand eens in rustmodus en kijk naar de positie van je duim. Dan is de plaatsing van de linker stick een stuk logischer dan de lay-out op een PS- of Stadia-controller.

Ik heb in verleden flink wat consoles gehad en vrijwel alle consoles (sowieso de bekendere) sinds de thumbsticks hun intrede deden. En met alle bijbehorende controllers liep ik zo weg. Of het nou om de N64, de Dreamcast of zelfs de Duke op de Xbox ging. Alleen sinds de eerste Dual Shock controller moest ik steeds wennen. Daar zit juist de D-pad op de meest ergonomische plek. Maar als ik dan linker stick gebruikte voor analoge besturing, duwde ik hem altijd iets schuin naar boven ipv recht naar boven doordat je door de plaatsing een redelijk overstrekte en zijwaardse beweging met je duim maakt, in plaats van een beweging omhoog.

Lang verhaal kort: de plaatsing van de linker stick is op een Xbox-controller een stuk ergonomischer dan op een PS-/Stadia-controller. ☺️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Check. Dan kan ik ook nog vijf mails verwachten dus :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raznov
RobNemoo schreef op woensdag 23 november 2022 @ 17:24:
[...]

[...]

Voor mij is het op dezelfde manier gelukt als voor @artificial_sun . Chat met support, aangegeven dat het van Stadia terug komt en niet realistisch is om op te maken in 2 weken. Nu is het een jaar geldig.
Nu eindelijk voor elkaar gekregen, maar dan via de Engels talige chat. De Nederlands talige chat werkte totaal niet mee. Volgend jaar verloopt het een en ander, dan zal ik naar verwachting wel wat abonnementen en diensten weer hebben betaald.

Op zich mag ik hierover natuurlijk niet negatief zijn. Het is al goed dat ze iets terug betalen, maar het is wel een beetje jammer dat het via Google Play loopt, aangezien ik daar zelf alleen bonnen heb aangeschaft voor Stadia games. Maar ook weer een les voor mij dan :). Anders kon ik mogelijk nog een Xbox of iets dergelijks halen, nu ga ik maar weer eens iets "tweakers waardigs" doen (PS4 Pro openhalen, nieuwe koelpasta er op, fan vervangen, want dat ding gebruikte ik niet omdat het veel te veel lawaai maakte).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Bizar.
Is gewoon een fout. Gaat niet gebeuren.

https://9to5google.com/2022/11/23/stadia-pro-refund/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opxah
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20-09 15:03
TheBIgW schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 20:32:
Helaas afgelopen dagen veel contact gehad met Bunq bank, Google Play en Google Stadia afdeling en helaas krijg ik mijn refund a 400.- niet terug.

Probleem is dat de refund gegaan is naar een virtuele credit card bij de Bunq bank. Die hebben de betaling ontvangen maar willen de bedragen niet zoeken / overmaken door het ontbreken van een ARN ID

plak van de reactie van Bunq:

code:
1
2
3
as your sub accounts are closed, due to your account being frozen, the refund won't reach your sub account directly, even though it will reach our system.

Could I ask you to get in touch with the merchant and provide us with the following information, so we can find the refunds?

ARN ID of the refund (can be requested and provided by the merchant)

Heb er nu verdeeld over 3 werk dagen circa 5 uur tijd in zitten. En vindt het wel welletjes...
Er is een reden dat ik destijds weg gegaan ben bij die bank
Wat een tegenvaller, balen. Ook een ongelukkige samenloop van omstandigheden.

• The White B.A.
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09 11:11
NeoFoX schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 09:46:
[...]

Quote mijzelf.. net contact gehad met Google Support (via chat) en het Play tegoed is omgezet naar 'oneindig' houdbaar. Dan heb ik nu wat langer de tijd dan 10 dagen om het te besteden...

Maar dan heb ik alsnog iets nodig waaraan het ik kán besteden :D
Welke Link heb je gebruikt om de chat te starten? Ik kom via support alleen bij formulier uit om een ticket te starten.

[ Voor 3% gewijzigd door The White B.A. op 24-11-2022 08:36 ]

• Raznov
The White B.A. schreef op donderdag 24 november 2022 @ 08:36:
[...]

Welke Link heb je gebruikt om de chat te starten? Ik kom via support alleen bij formulier uit om een ticket te starten.
Dit had ik ook de eerste keer, mail heeft toen niet geholpen voor een ticket. 2e keer chat ook niet, 3e keer chat uiteindelijk wel (in het Engels). De chat functie is niet altijd beschikbaar, dus soms is het handig om even aan te vinken dat je in het Engels wil. Ik heb daarbij gekozen: Play saldo (invullen), Overig > Play Store of Apps. En dan kwam de chat functie tevoorschijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TheBIgW
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 20-09 15:39
Opxah schreef op woensdag 23 november 2022 @ 22:32:
[...]

Wat een tegenvaller, balen. Ook een ongelukkige samenloop van omstandigheden.
Inmiddels wel weer voortgang hierin, heb Bunq een behoorlijk deftige mail gestuurd met wat juridisch gebabbel. En kreeg toen deze ochtend de reactie:

code:
1
2
3
4
5
Hi,

Thanks for getting back to me.

In that case, we'll look into it and try to find those refunds. In the meanwhile, could you send me an active IBAN you currently have, along with proof of ownership?

Heb er wel vertrouwen in

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeoFoX
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10-09 08:56
The White B.A. schreef op donderdag 24 november 2022 @ 08:36:
[...]

Deze:
https://support.google.com/googleplay/gethelp

Kan kom je daarna in een chat terecht en die heeft mij geholpen :*)

- The Neo and Only -

• The White B.A.
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09 11:11
NeoFoX schreef op donderdag 24 november 2022 @ 13:06:
[...]

Deze:
https://support.google.com/googleplay/gethelp

Kan kom je daarna in een chat terecht en die heeft mij geholpen :*)
Thanks! Sta in de wacht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:03

me1299

$ondertitel

Marktplaats staat vol met Stadia setjes voor serieuze bedragen ook nog 8)7

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Ja zie het, niet normaal. Ik heb nu 3 controllers, mochten ze naar 18 januari geen update gekregen hebben, dan geef ik ze weg zodat mensen die hem willen voor PC gaming kunnen gebruiken.

Zo doe ik er nog iemand blij mee maken en doe ik niet aan E-Waste.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:59
Heb gisteren nog 2 uurtjes in de woonkamer plague tale op xcloud met de controller gespeeld. Behalve dat die bedraad is, is de controller voor mij minstens zo goed als de xbox-controller (of die elite 2 controller).

Maar draadloos zou wel iets minder gedoe zijn dan elke keer de kabel uitrollen en zorgen dat mijn vriendin er niet over kan struikelen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erwn
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Linksquest schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 08:27:
Ja zie het, niet normaal. Ik heb nu 3 controllers, mochten ze naar 18 januari geen update gekregen hebben, dan geef ik ze weg zodat mensen die hem willen voor PC gaming kunnen gebruiken.

Zo doe ik er nog iemand blij mee maken en doe ik niet aan E-Waste.
Ik wilde net die vraag hier posten: wat kun je er nog mee? Is het ook nog interessant voor aan je telefoon? Of werkte dat alleen met Stadia en bijv. niet met Xbox app, etc.? Vind het ook zonde om die dingen dan ongebruikt te hebben liggen nog.
sewer schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 09:56:
Heb gisteren nog 2 uurtjes in de woonkamer plague tale op xcloud met de controller gespeeld.
Waar heb je hem mee verbonden dan? Of via een PC?

[ Voor 17% gewijzigd door erwn op 25-11-2022 10:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flipmo
  • Laatst online: 19-09 16:37

Flipmo

OMG !!

erwn schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 10:23:
[...]

Ik wilde net die vraag hier posten: wat kun je er nog mee? Is het ook nog interessant voor aan je telefoon? Of werkte dat alleen met Stadia en bijv. niet met Xbox app, etc.? Vind het ook zonde om die dingen dan ongebruikt te hebben liggen nog.
op je telefoon kan je ze gebruiken met de xbox app, of gamepass app.
Maar wel dmv een USB C => USB C kabel

Zo gisteren nog ff Fifa gespeeld met de stadia controller :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sewer
erwn schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 10:23:
Waar heb je hem mee verbonden dan? Of via een PC?
Nvidia Shield met de xbox game pass app gesideload.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Woesh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-09 12:44
eerste tryout gedaan met Xcloud op de laptop, zelfde als waar ik stadia op speelde en ook stadia controller gebruikt.

City skyline gespeeld, die had ik ook op Stadia. Eerste indruk was soepel en vlot, maar tijdens het gamen toch wel veel artefacts, resolution drops, zowiezo lagere resolutie... hoewel ik nog prima door kon spelen voelde het allemaal wat minder aan. nog veel werk aan de winkel dus voor om de stadia ervaring te evenaren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Opxah
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20-09 15:03
Opxah schreef op maandag 21 november 2022 @ 13:27:
Ik heb ook alle games terugbetaald gekregen op mijn Paypal. Die gaat het vervolgens terugstorten op de rekening waarmee er betaald was, ook al is deze rekening niet meer aan mijn Paypal gekoppeld. De rekening heb ik nog wel, dus ik ben benieuwd of het lukt. Op Paypal staat 19 november refund ontvangen, verwachting dat het 23 november op mijn bankrekening komt. Mocht dat niet lukken dan zal het wel Paypal tegoed worden of zo. Ik heb er wel vertrouwen dat ik mijn geld krijg.
Inmiddels heb ik alle game refunds binnen op mijn rekening. Het ging via Paypal, die heeft het automatisch doorgezet naar de rekening waarmee het destijds betaald is. Ook al is die rekening niet meer aan Paypal gekoppeld, ik heb hem gelukkig nog wel.

Rest alleen nog de hardware, €22,22 voor de Stadia Premiere Edition in mijn geval. Gewoon geduld hebben.

En ik had een extra controller via Marktplaats gekocht, dus de oorspronkelijke koper daarvan krijgt ook nog geld terug van Google. Ach ja, daar zit ik niet mee. Veel storender vind ik alle mensen die na de aankondiging hun controllers (te duur) verkopen zonder te melden dat Stadia stopt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Vriend in Noorwegen heeft intussen het geld van de hardware ook terug sinds vandaag, zal hier ook niet land meer duren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Ik probeerde in ons bestand "blijf met elkaar verbonden" mijn Xbox naam erbij te zetten.
Dat ging helaas niet en nu sta ik er 2 X in.
Ik meen dat het jouw bestand was @Linksquest , klopt dat?

Zou je in de onderste rij mijn Xbox naam in rij 4 erbij kunnen zetten?
Bij de rest van mijn gegevens.

Bedankt alvast!

Net een half uurtje Ghost Recon Wildlands gespeeld. (Cloud)
Tot spel :Y
Speelt soepel

Zo veel games en zo weinig tijd...

Edit:
@KlaasjeNL ik snap de ligging van de linker knop, zeker na je uitleg.
Vandaag ook geprobeerd om mijn duim ontspannen te houden.
Alleen ik vind toch de rechter fijner spelen.
Je duim past daar beter in de holte. Bij de linker hangt hij te veel op de "rand" wat ik minder prettig vind.

[ Voor 24% gewijzigd door streamnl op 26-11-2022 12:23 ]

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

@streamnl zeker, geef me je Xbox naam, dan roggel ik dat voor je ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

The_Woesh schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 11:53:
eerste tryout gedaan met Xcloud op de laptop, zelfde als waar ik stadia op speelde en ook stadia controller gebruikt.

City skyline gespeeld, die had ik ook op Stadia. Eerste indruk was soepel en vlot, maar tijdens het gamen toch wel veel artefacts, resolution drops, zowiezo lagere resolutie... hoewel ik nog prima door kon spelen voelde het allemaal wat minder aan. nog veel werk aan de winkel dus voor om de stadia ervaring te evenaren.
Probeer geforce now eens. Werkt IMO beter. Hitman is op Geforce Now gewoon minimaal zo goed als op Stadia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Linksquest schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 12:38:
@streamnl zeker, geef me je Xbox naam, dan roggel ik dat voor je ;)
Top!
Streamnl8420

De onderste rij mag weg.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

streamnl schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 12:58:
[...]

Top!
Streamnl8420

De onderste rij mag weg.
Done, is geupdate.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Heb mijn naam er ook bijgezet!
Misschien een idee om ergens in het forum (huiskamer?) de mensen uit die lijst over gamestreaming en algemene zaken te kunnen spreken? Geen idee of daar ruimte/plek in het forum voor is, maar gok dat dit forum een keer sluit als Stadia gestopt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Denk dat het geen probleem is om een topic ervoor aan te maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Ht87 schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 14:33:
Heb mijn naam er ook bijgezet!
Misschien een idee om ergens in het forum (huiskamer?) de mensen uit die lijst over gamestreaming en algemene zaken te kunnen spreken? Geen idee of daar ruimte/plek in het forum voor is, maar gok dat dit forum een keer sluit als Stadia gestopt is?
Ik denk ook wel dat dit mogelijk moet zijn.
Alternatief zou een discord kanaal kunnen zijn.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

DirtyBird

Praktiserend denker

Ik heb nu een week de xbox series s met 2 jaar game pass voor 90 euro.
De library is wel even andere koek dan de stafia store :p
Ik vind de cloud gaming ervaring op de xbox ook beduidend minder. Lang laden, artefacts etc. Misschien kunnen ze de stadiatechniek wel kopen :)

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Heb GFN maar merkt wel dat deze niet echt lekker draait op CCTV, beetje jammer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

streamnl schreef op zondag 27 november 2022 @ 07:34:
[...]

Ik denk ook wel dat dit mogelijk moet zijn.
Alternatief zou een discord kanaal kunnen zijn.
Mocht dat de optie worden, ik heb een Discord kanaal, daar kan ik wel een gedeelte aanmaken, geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

DirtyBird schreef op zondag 27 november 2022 @ 07:47:
Ik heb nu een week de xbox series s met 2 jaar game pass voor 90 euro.
De library is wel even andere koek dan de stafia store :p
Ik vind de cloud gaming ervaring op de xbox ook beduidend minder. Lang laden, artefacts etc. Misschien kunnen ze de stadiatechniek wel kopen :)
Wat ben je momenteel het spelen? Mocht je nog tips willen weten, dan hoor ik het graag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
Op een Xbox zelf zie ik weinig verschil tussen xcloud en stadia (moet wel zeggen dat mijn tv 1080p is), maar jammer genoeg is de gesideloade Xbox game pass beta app op een shield wel een stuk meer gecomprimeerd. Zie je vooral bij text (maar als je op stadia bijv rayman start, dan is de intro text over epilepsie eigenlijk ook zo).

Het is wat het is, vind zelf die game pass ultimate voor 30-50 euro per jaar het geld dubbel en dwars waard (bij stadia hield ik 1 euro per uur aan bij een aankoop :)). Maar een beetje frustrerend dat MS bewust de Android-app gelimiteerd heeft, bij de game pass bèta app hebben ze moeite gedaan om hem ongeschikt te maken voor shield/ccwgtv/Apple TV. Als ze daar vanaf zouden stappen, dan komt het erg in de buurt van stadia.

[ Voor 7% gewijzigd door sewer op 27-11-2022 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Ik snap ook niet waarom dat bij Microsoft met die App zo lang moet duren. Tot nu toe buiten Android (TV nog niet) en Windows is de app enkel te vinden op een Samsung TV van 2022.

Vergeleken met de Stadia app, die ruim beschikbaar was, liep dat in het algemeen goed vloeiend. Ik adviseer daarom ook mensen momenteel om te kijken voor een Xbox Series S, of als men niet veel geld wilt uitgeven, voor een Xbox One console, die support ook Cloud gaming en werkt prima. Ja je hebt wel weer een console staan, maar dat is wel een overweging waard. Tevens is de Xbox One ook een goede Blue-Ray speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Albert020 schreef op zondag 27 november 2022 @ 09:16:
Heb GFN maar merkt wel dat deze niet echt lekker draait op CCTV, beetje jammer :(
CCTV? chromecast met GoogleTV, of wat bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
daffie82 schreef op zondag 27 november 2022 @ 09:42:
[...]

CCTV? chromecast met GoogleTV, of wat bedoel je?
Ja de 4K CCTV van Google bedoel ik, daar draait GFN niet lekker op, loopt vaak vast of wil game niet laden !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Albert020 schreef op zondag 27 november 2022 @ 09:44:
[...]

Ja de 4K CCTV van Google bedoel ik, daar draait GFN niet lekker op, loopt vaak vast of wil game niet laden !
Hier geen probleem mee. Enige probleem is eke 30 minuten terug naar home scherm gaan sinds upgrade naar Android 12. Daar is Nvidia wel mee bezig om op te lossen.

[ Voor 6% gewijzigd door daffie82 op 27-11-2022 09:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Linksquest schreef op zondag 27 november 2022 @ 09:41:
Ik snap ook niet waarom dat bij Microsoft met die App zo lang moet duren. Tot nu toe buiten Android (TV nog niet) en Windows is de app enkel te vinden op een Samsung TV van 2022.

Vergeleken met de Stadia app, die ruim beschikbaar was, liep dat in het algemeen goed vloeiend. Ik adviseer daarom ook mensen momenteel om te kijken voor een Xbox Series S, of als men niet veel geld wilt uitgeven, voor een Xbox One console, die support ook Cloud gaming en werkt prima. Ja je hebt wel weer een console staan, maar dat is wel een overweging waard. Tevens is de Xbox One ook een goede Blue-Ray speler.
Vergeet niet dat Stadia slechts in beperkte landen uitgebracht is en langzaam werd uitgebreid. Xbox is wereldwijd beschikbaar en dus moet het overal vloeiend lopen wil je de beta eraf halen. Nu is t te verkopen als ‘toekomstige functionaliteit die al een beetje werkt’ en verdien je ermee via gp ultimate zonder afgerekend te worden. Denk dat achter de schermen vol wordt ingezet op de toekomst maar dat nu het verdienmodel op ‘ouderwets gamen’ nog beter is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Druilerige dag. Bah.
Geen weer om dadelijk 3 uur als Piet rond te lopen in mijn dorp.

Maar ja, vanmiddag na het douchen staat een uurtje Cloud Gaming op mijn programma :+

Ik snap de klachten niet over Xcloud. Voor mijn gevoel werkt dit net zo goed als Stadia maar dan met een (voor mij) een vele betere bibliotheek.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +2 Henk 'm!
streamnl schreef op zondag 27 november 2022 @ 11:01:
Druilerige dag. Bah.
Geen weer om dadelijk 3 uur als Piet rond te lopen in mijn dorp in.

Maar ja, vanmiddag na het douchen staat een uurtje Cloud Gaming op mijn programma :+

Ik snap de klachten niet over Xcloud. Voor mijn gevoel werkt dit net zo goed als Stadia maar dan met een (voor mij) een vele betere bibliotheek.
Maar wel jarig! Gefeliciteerd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
streamnl schreef op zondag 27 november 2022 @ 11:01:
Druilerige dag. Bah.
Geen weer om dadelijk 3 uur als Piet rond te lopen in mijn dorp in.

Wat @Ht87 zegt, gefeliciteerd 🥳

Bij mij werkt Xcloud ook niet zo geweldig, maar wellicht gebruik je een pc/laptop/Chromebook met ARM processor? Ik heb een Intel-processor en dat schijnt minder lekker te werken icm Xcloud.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoCoStr
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 17-01 10:23
Hieperdepiep, hoera! Gefeliciteerd met je verjaardag!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@streamnl gefeliciteerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
daffie82 schreef op zondag 27 november 2022 @ 09:55:
[...]

Hier geen probleem mee. Enige probleem is eke 30 minuten terug naar home scherm gaan sinds upgrade naar Android 12. Daar is Nvidia wel mee bezig om op te lossen.
Had jij de CCTV van Google na de update van Android 12 een factory reset gegeven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Albert020 schreef op zondag 27 november 2022 @ 13:11:
[...]

Had jij de CCTV van Google na de update van Android 12 een factory reset gegeven ?
Neen. Helpt dat dan? Heb ik sterk mijn twijfels over want die suggestie ben ik nog nergens tegengekomen.
En dat maakt de GFN belevenis misschien net weer slechter...

[ Voor 9% gewijzigd door daffie82 op 27-11-2022 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
daffie82 schreef op zondag 27 november 2022 @ 13:41:
[...]

Neen. Helpt dat dan? Heb ik sterk mijn twijfels over want die suggestie ben ik nog nergens tegengekomen.
En dat maakt de GFN belevenis misschien net weer slechter...
Bij jou draait het goed, bij mij bagger, is voor mij het proberen wel waard ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

@Albert020 sowieso!
Ik draai trouwens op bedrade ethernet verbinding. Dus niet op wifi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis0162
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09:16
Linksquest schreef op zondag 27 november 2022 @ 09:19:
[...]

Wat ben je momenteel het spelen? Mocht je nog tips willen weten, dan hoor ik het graag ;)
Nou mocht je/jullie wat goede storygames als tip hebben houdt ik me aanbevolen!

@streamnl gefeliciteerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis0162
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09:16
.

[ Voor 99% gewijzigd door Dennis0162 op 27-11-2022 15:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
KlaasjeNL schreef op zondag 27 november 2022 @ 11:55:
[...]

Wat @Ht87 zegt, gefeliciteerd 🥳

Bij mij werkt Xcloud ook niet zo geweldig, maar wellicht gebruik je een pc/laptop/Chromebook met ARM processor? Ik heb een Intel-processor en dat schijnt minder lekker te werken icm Xcloud.
Ik game eigenlijk alleen via de TV.

Op mijn Sony tv (die is bedraad via een KPN SuperWifi) speel ik via de Xbox app.
Sinds gisteren weer de nieuwste versie “moeten” sideloaden.
Hij update helaas niet als ie erop staat.
Ik hoop dat ie snel standaard beschikbaar komt voor elke Google TV’s.

En bedankt voor de felicitaties!
Proost op jullie.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffoz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 02:48
Ik heb als vervanging die Chromecast met Google TV binnen. Ik dacht even GeForce Now te gaan spelen, wat een ellende.

Wel leuk dacht ik beetje oude RPGs van Steam doen. Nou oke PS5 Controller gekocht... Oh dit spelletje moet met Keyboard en Muis. Op zich wel logisch.

Wat heb je daar dan voor nodig? USB-C hub met power delivery, een lader, en natuurlijk je Bluetooth Keyboard en Muis.

Oke laat maar, zucht... Moet je eerst weer een hub gaan halen.. Misschien toch beter die Shield gewoon kunnen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
streamnl schreef op zondag 27 november 2022 @ 17:12:
[...]

Ik game eigenlijk alleen via de TV.

Op mijn Sony tv (die is bedraad via een KPN SuperWifi) speel ik via de Xbox app.
Sinds gisteren weer de nieuwste versie “moeten” sideloaden.
Hij update helaas niet als ie erop staat.
Ik hoop dat ie snel standaard beschikbaar komt voor elke Google TV’s.
Ik heb hier ook een Sony TV uit 2019, dus volgens mij moet ik de app dan ook kunnen sideloaden. Welke controller gebruik je dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
KlaasjeNL schreef op zondag 27 november 2022 @ 18:05:
[...]

Ik heb hier ook een Sony TV uit 2019, dus volgens mij moet ik de app dan ook kunnen sideloaden. Welke controller gebruik je dan?
Originele Xbox controller
Sideloaden doe ik via Send Files to TV

De Xbox controller werd bij mij meteen gezien.
Een PS4 controller werkt ook, alleen moest ik die toevoegen via een “search Bluetooth TV” app. Die ik ook weer moest sideloaden 😂
Op de een of andere manier, werd mijn ps4 controller niet gezien door de standaard Bluetooth app van Sony.
De echte naam die ik gebruikt heb, weet ik even niet. App is al weer verwijderd ivm opslag gebrek.

[ Voor 8% gewijzigd door streamnl op 27-11-2022 18:43 ]

Meer dan ik dacht...

Pagina: 1 ... 182 ... 191 Laatste

Let op:
De stekker ging er op 18 januari 2023 uit.

Converteer je Stadia controller naar Bluetooth met de browsertool:
https://stadia.google.com/controller/

(Beschikbaar tot 31 december 2023)

Mooi overzicht van alternatieven: https://hackmd.io/@christopherklay/BkWVFJlNj
Topics voor alternatieven voor Stadia:
> Het grote cloud gaming topic
> [NVIDIA Geforce NOW] Ervaringen & Discussie
> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
> [PS+] Playstation Plus

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord