Ik ben heel benieuwd wanneer ik die €339,04 terugkrijg. En dan ook nog €228,99 aan hardware. Ik word rijk!!
Ah, ik dacht dat er hier mensen al direct van Google bericht hadden gehad dat stadia ging sluiten. We gaan het wel zien.Zapato schreef op woensdag 9 november 2022 @ 19:18:
[...]
Ze starten vandaag en verwachten 10 tot 15 dagen nodig te hebben. Ik heb nog geen bericht, maar had ook niet verwacht die vandaag al te krijgen. Ik weet ook pas net van dit nieuws.
Ik ga ook eens kijken of de xcloud app op een lg oled kan worden gedraaid. Lijkt te kunnen met de WebOS browser
[ Voor 3% gewijzigd door Zinloos1 op 09-11-2022 20:28 ]
Bij mij (Sony) moest ik dat doen via Send files to TVZinloos1 schreef op woensdag 9 november 2022 @ 20:26:
[...]
Ah, ik dacht dat er hier mensen al direct van Google bericht hadden gehad dat stadia ging sluiten. We gaan het wel zien.
Ik ga ook eens kijken of de xcloud app op een lg oled kan worden gedraaid. Lijkt te kunnen met de WebOS browser
Sowieso een fijne app om apk’s te sideloaden naar je tv.
De meest recente Xbox app komt uit okt. Kan nog niet zeggen of hij automatisch update als je hem sideload.
Succes ermee zou ik zeggen.Zinloos1 schreef op woensdag 9 november 2022 @ 20:26:
Report back please. Ik heb lage verwachtingen.
[ Voor 17% gewijzigd door daffie82 op 10-11-2022 00:11 ]
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)
Zag het wel op Twitter staan, maar nog geen officiële mailZinloos1 schreef op woensdag 9 november 2022 @ 19:13:
[...]
Heeft iedereen al een bericht gehad? Want ik heb nog niets gehoord maar wel op mijn Google account bestellingen gedaan.
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Van alle producten / apps die Google om zeep heeft geholpen doet deze toch het meeste pijn.
Ik maakte er niet super veel gebruik van. Maar als ik dan eenmaal in een game zat was het zo fijn om van de TV naar de TV boven te lopen dat ik hier echt toekomst in zag!
Ik maakte er niet super veel gebruik van. Maar als ik dan eenmaal in een game zat was het zo fijn om van de TV naar de TV boven te lopen dat ik hier echt toekomst in zag!
Op goed geluk de Intertoys binnengelopen voor een PS5 en geluk gehad. Vanmiddag even kijken of er een defect is en daarna weer terug de doos in tot 18 januari
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
A nice, veel plezier ermee alvast.Jasphur schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 11:44:
Op goed geluk de Intertoys binnengelopen voor een PS5 en geluk gehad. Vanmiddag even kijken of er een defect is en daarna weer terug de doos in tot 18 januari
Ik ga van de week toch een xbox Series x aanschaffen. Game Pass hack erbij. Heb ik wat te doen de komende winter.
A Nice, ik zou A Plague Tale: Requiem dan eens proberen, dikke aanrander.
Ik heb via Tweakers de series s aangeschaft, moet zeggen dat het in combinatie met de gamepass toch wel echt super werkt hoor! Erg blij mee en xcloud erbij geeft me dezelfde vrijheid als ik met Stadia ervaarde maar dan met een uitgebreidere bibliotheek.Schmitzel schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 12:32:
Ik ga van de week toch een xbox Series x aanschaffen. Game Pass hack erbij. Heb ik wat te doen de komende winter.
Series S is best leuk, mijn neefje heeft hem, en ook in combinatie met Game Pass, die is er super blij mee.Dennis0162 schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 13:39:
[...]
Ik heb via Tweakers de series s aangeschaft, moet zeggen dat het in combinatie met de gamepass toch wel echt super werkt hoor! Erg blij mee en de gamepass erbij geeft me dezelfde vrijheid als ik met Stadia ervaarde maar dan met een uitgebreidere bibliotheek.
Ik lees nu veel berichten, op Reddit, dat mensen Google Play credits ontvangen in plaats van geld terug op creditcard. In gevallen van een verlopen CC maar ook als je via de Google methode, gekoppeld aan je cc hebt gekocht.
Ik word niet blij als ik straks met 300+ aan Playstore credits ben opgescheept.
BlakeNL schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 13:50:
Ik lees nu veel berichten, op Reddit, dat mensen Google Play credits ontvangen in plaats van geld terug op creditcard. In gevallen van een verlopen CC maar ook als je via de Google methode, gekoppeld aan je cc hebt gekocht.
Hoop toch wel op een gewone refund op mn cc
Heb echt niks aan Playstore credits
Ik heb met Paypal betaald, ook voor een collega toen gedaan omdat hij geen Paypal of Creditcard had, hoop dat ik gewoon het geld terug gestort krijg
Hmm das toch tegen de belofte in, ach eerst maar s afwachten hier. 500 euro aan store credit zou nergens op slaan.
Inderdaad, heb nu nog 20 euro via Google rewards, geen idee waar ik dat aan uit moet gevenJasphur schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 13:56:
[...]
Hoop toch wel op een gewone refund op mn cc
Heb echt niks aan Playstore credits
Ik heb even gekeken, en bij mij staat betaalmethode Paypal en store Credit momenteel nog gewoon op €0,00
Kan dat misschien zijn dat die regels in Amerika anders is dan hier in Nederland / Europa?
Kan dat misschien zijn dat die regels in Amerika anders is dan hier in Nederland / Europa?
Lees net nog iets op Twitter over de refund, in dit geval over de Refund punten.
I've given you every benefit of the doubt on refunding us, @Google, but come on! Gotta remove all of our @GooglePlay #PlayPoints too?! We didn't ask for the refund!!
— Lance Adams 𝕏 (@TheLanceAdams) 12 november 2022
I also know it's the weekend, so I'll let you slide until we hear something else next week!@GoogleStadia pic.twitter.com/7vqL6kSCRm
[ Voor 3% gewijzigd door Linksquest op 12-11-2022 14:31 ]
Zou ook vrij triest zijn als het in combinatie met een console niet in buurt zou komen van de Stadia ervaring... Appels en peren.Dennis0162 schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 13:39:
[...]
Ik heb via Tweakers de series s aangeschaft, moet zeggen dat het in combinatie met de gamepass toch wel echt super werkt hoor! Erg blij mee en xcloud erbij geeft me dezelfde vrijheid als ik met Stadia ervaarde maar dan met een uitgebreidere bibliotheek.
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)
Searching for Stadia: GeForce Now is the king of quality
https://9to5google.com/20...g-for-stadia-geforce-now/
https://9to5google.com/20...g-for-stadia-geforce-now/
Sinds 2 dagen GFN, dit werkt echt heel goed, en ook veel games, heb zelf al jaren Steam,daffie82 schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 15:05:
[...]
Zou ook vrij triest zijn als het in combinatie met een console niet in buurt zou komen van de Stadia ervaring... Appels en peren.
Meest van mijn eigen games kan ik overal spelen in 1080p 60 fps voor 4.99 euro per maand
[ Voor 13% gewijzigd door Albert020 op 12-11-2022 17:17 ]
Ik heb alleen bijster weinig aan 200 euro play store credit.Exocet schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 15:37:
Als Google Store credit zou veel beter zijn, kun je nog iets enigzins nuttig kopen
Play Store niks, Google Store welrwbk schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 16:55:
[...]
Ik heb alleen bijster weinig aan 200 euro play store credit.
Excuus ik las hem verkeerd. Toch voorkeur om het gewoon weer op mijn rekening terug te ontvangen en dan kijken wat ik er mee ga doen.
Volgens mij wordt het op dezelfde manier terugbetaald als waarmee het is gekocht. Als je het met playstore tegoed hebt gekocht dan dus met playstore tegoed. Probleem daarmee is dat het snel vervalt en dat is al gesignaleerd door Google.
Die promo van 6 maanden gepakt?Albert020 schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 16:50:
[...]
Sinds 2 dagen GFN, dit werkt echt heel goed, en ook veel games, heb zelf al jaren Steam,
Meest van mijn eigen games kan ik overal spelen in 1080p 60 fps voor 4.99 euro per maand
Normaal is het 10 euro of 20 euro per maand.
Klopt, heb die 6 maanden promotie gepaktdaffie82 schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 17:36:
[...]
Die promo van 6 maanden gepakt?
Normaal is het 10 euro of 20 euro per maand.
Ga ik waarschijnlijk ook doen. Maar ik wacht nog even in de hoop dat ze het "cut to GFN home screen" probleem kunnen fixen. Promo loopt toch tot de 20ste.
Klopt tot de 20ste.daffie82 schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 18:44:
Ga ik waarschijnlijk ook doen. Maar ik wacht nog even in de hoop dat ze het "cut to GFN home screen" probleem kunnen fixen. Promo loopt toch tot de 20ste.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vwkii92BUrlPR9LqO8PWbZNQ.jpg?f=user_large)
[ Voor 33% gewijzigd door Albert020 op 12-11-2022 19:45 ]
https://chromeunboxed.com/stadia-play-credit-negative/ je moet je Google Play punten ook inleveren,wat ergens logisch is. Maar ook logisch is dat je die al opgemaakt hebt waardoor je waar in de min komt met Google Play na de terugbetaling.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Hopelijk dat ze dit tegoed met een paar jaar verval of helemaal geen vervaldatum gaan aanbieden. Afgezien van een incidentele kleine aankoop is Disney+ de enige serieuze aankoop die hier via de playstore loopt en daar is vorige week net de jaarfactuur afgeschreven.Zapato schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 17:08:
Volgens mij wordt het op dezelfde manier terugbetaald als waarmee het is gekocht. Als je het met playstore tegoed hebt gekocht dan dus met playstore tegoed. Probleem daarmee is dat het snel vervalt en dat is al gesignaleerd door Google.
Haha ja ben best benieuwd hoe t met iedereen gaat met xcloud, Luna en gforcenowdaffie82 schreef op zondag 13 november 2022 @ 19:39:
Kan het terug on topic?
On topic: vandaag m’n chromecast ultra opnieuw ingesteld omdat m’n WiFi wachtwoord aangepast is. Krijg ik toch nog de vraag of ik m’n stadiacontroller wil instellen… en ik zie mezelf op ‘nee’ drukken, toch een momentje hoor!
Vraagje: ik had het ding destijds voor 22,22 gekocht. Kan iemand nog iets met de controller of kan deze gewoon de vuilnisbak in?
Ik zit nog in de ontkenningHt87 schreef op zondag 13 november 2022 @ 20:07:
[...]
Haha ja ben best benieuwd hoe t met iedereen gaat met xcloud, Luna en gforcenow
Bedrade controller voor je pc of telefoon, tenzij Google nog als afscheidscadeautje besluit om Bluetooth te activeren, dan is t allemaal wat makkelijker.President schreef op zondag 13 november 2022 @ 21:19:
Vraagje: ik had het ding destijds voor 22,22 gekocht. Kan iemand nog iets met de controller of kan deze gewoon de vuilnisbak in?
Ik zie xcloud als een goed alternatief voor 'stadia pro', de abo dienst waarbij je geen spellen hoeft te kopen. Met de truuk dat je voor 97-150 euro 3 jaar game pass ultimate afkoopt, is het qua aanbod en prijs beter dan stadia. Het werkt eigenlijk best goed, alleen is het wel meer gecomprimeerd volgens mij (of gewoon 720p)
Een oplossing met een bestaande spelletjes-store (steam, epic game store), is een alternatief voor stadia non-pro, waar je gewoon elk spelletje koopt om over een cloud te kunnen spelen. Dan lijkt me Geforce Now het beste (maar gebruik het zelf niet).
Voor mij, waarbij ik geen steam/epic game store library heb, en ook alle klassiekers zoals bijv. Gears of War niet/nauwelijks gespeeld heb, is voor mij die game pass ultimate de beste deal (zelfs beter dan Stadia). Ik ben er tevreden mee
Intussen speel ik trouwens ook nog gewoon stadia spellen...
Een oplossing met een bestaande spelletjes-store (steam, epic game store), is een alternatief voor stadia non-pro, waar je gewoon elk spelletje koopt om over een cloud te kunnen spelen. Dan lijkt me Geforce Now het beste (maar gebruik het zelf niet).
Voor mij, waarbij ik geen steam/epic game store library heb, en ook alle klassiekers zoals bijv. Gears of War niet/nauwelijks gespeeld heb, is voor mij die game pass ultimate de beste deal (zelfs beter dan Stadia). Ik ben er tevreden mee
edit:
vvvv bedoelde eigenlijk geforce now ipv luna, had mijn koffie nog niet op
[ Voor 6% gewijzigd door sewer op 14-11-2022 09:10 ]
Helaas Luna niet buiten de VS beschikbaar. En er is ook geen enkele indicatie wanneer dat gaat gebeuren.sewer schreef op maandag 14 november 2022 @ 08:40:
Ik zie xcloud als een goed alternatief voor 'stadia pro', de abo dienst waarbij je geen spellen hoeft te kopen. Met de truuk dat je voor 97-150 euro 3 jaar game pass ultimate afkoopt, is het qua aanbod en prijs beter dan stadia. Het werkt eigenlijk best goed, alleen is het wel meer gecomprimeerd volgens mij (of gewoon 720p)
Een oplossing met een bestaande spelletjes-store (steam, epic game store), is een alternatief voor stadia non-pro, waar je gewoon elk spelletje koopt om over een cloud te kunnen spelen. Dan lijkt me Luna wel goed.
Voor mij, waarbij ik geen steam/epic game store library heb, en ook alle klassiekers zoals bijv. Gears of War niet/nauwelijks gespeeld heb, is voor mij die game pass ultimate de beste deal (zelfs beter dan Stadia). Ik ben er tevreden meeIntussen speel ik trouwens ook nog gewoon stadia spellen...
Ik kan mij er na het nieuws dat Stadia stopt mij er niet mer toe zetten het nog op te starten.
Ook ik ga voor GamePass Ultimate.
Ik heb het allebei, en ik speel niet eens zo veel. Maar met 3 euro per maand voor Xcloud en 5 euro per maand voor Gforce Now is het nog steeds goedkoper dan stadia pro. Op zich zou ik wel een light abonnement willen ofzo, dat je max x uur per maand mag gamen voor een lagere prijs. Zo veel speel ik namelijk helemaal niet.sewer schreef op maandag 14 november 2022 @ 08:40:
Voor mij, waarbij ik geen steam/epic game store library heb, en ook alle klassiekers zoals bijv. Gears of War niet/nauwelijks gespeeld heb, is voor mij die game pass ultimate de beste deal (zelfs beter dan Stadia). Ik ben er tevreden meeIntussen speel ik trouwens ook nog gewoon stadia spellen...
edit:
Zijn er ergens statistieken wat de wachtijden per uur zijn op Gforce Now als je niet betaald? Want waarschijnlijk betaal ik 5 euro om een keertje in een weekend per maand minder lang te wachten
/▌
Stadia was goedkoper, namelijk 0 euro per maand. Je kocht een spel en had voor de rest niks nodig, zelfs het hele gezin kon dat het spel spelen (niet tegelijk). En qua kwaliteit veel beter dan xCloud.Marzman schreef op maandag 14 november 2022 @ 09:17:
[...]
Ik heb het allebei, en ik speel niet eens zo veel. Maar met 3 euro per maand voor Xcloud en 5 euro per maand voor Gforce Now is het nog steeds goedkoper dan stadia pro. Op zich zou ik wel een light abonnement willen ofzo, dat je max x uur per maand mag gamen voor een lagere prijs. Zo veel speel ik namelijk helemaal niet.
Zijn er ergens statistieken wat de wachtijden per uur zijn op Gforce Now als je niet betaald? Want waarschijnlijk betaal ik 5 euro om een keertje in een weekend per maand minder lang te wachten
I knowExocet schreef op maandag 14 november 2022 @ 09:49:
[...]
Stadia was goedkoper, namelijk 0 euro per maand. Je kocht een spel en had voor de rest niks nodig, zelfs het hele gezin kon dat het spel spelen (niet tegelijk). En qua kwaliteit veel beter dan xCloud.
Als Microsoft echt wil kunnen ze het wel beter maken dan Stadia denk ik, maar ik denk dat ze nog niet echt willen maar vooral bezig zijn met Xcloud om de boot niet te missen.
/▌
Zie nu op Google homepage (zoekmachine) dat ze hun nieuwe Nest Wifi promoten.
"Nieuw! Ontdek de Nest Wifi Pro met een snellere, meer betrouwbare dekking in huis"
Hier is echt iets helemaal mis gegaan met Stadia, met zulke mogelijkheden. Hoe is dit geen succes geworden? Dit is film materiaal ;-)
"Nieuw! Ontdek de Nest Wifi Pro met een snellere, meer betrouwbare dekking in huis"
Hier is echt iets helemaal mis gegaan met Stadia, met zulke mogelijkheden. Hoe is dit geen succes geworden? Dit is film materiaal ;-)
Inderdaad, Stadia had gewoon in de winkels moeten liggen, met leuke bundels en acties rond sinterklaas en kerst en blackfriday. Dan werd de reclame voor ze gemaakt. Tabelletje erbij met de Xbox series S die een lagere resolutie heeft en dergelijkeEstylicious schreef op maandag 14 november 2022 @ 11:32:
[ Voor 9% gewijzigd door Marzman op 14-11-2022 11:37 ]
/▌
Het was een leuke, maar ook vreemde dienst. Heb het nu anderhalf jaar, en begon met een maand gratis, er was ook nog een keer een lenovo actie met 3 maanden gratis, een AT&T actie waarbij ik via een site 6 maanden voor 20 euro kon kopen, en vanwege een LG tv nog eens drie maanden gratis.
Dus 13 maanden pro voor 20 euro.
Tussentijds had ik het idee 1 maand pro (alleen pro spellen spelen), 1 maand niet (backlog spelen). In totaal van de 18 maanden geloof ik 2 of 3 maanden niet pro geweest, en met alle acties in totaal 40 tot 50 euro aan uitgegeven. Dus daar zat van de stadia kant (nog) niet een echt verdienmodel achter.
Dan verder werkelijk nul reclame voor de dienst, stekker eruit terwijl ze net een nieuwe UI aan het bouwen waren (beslissing van bovenaf dus waarbij het stadia team ook niets van wist), week later nieuwe chromebooks gericht op cloud-gaming van de concurrent (https://www.engadget.com/...enovo-acer-130030080.html)
en inderdaad wifi apparaten voor online gaming etc...
Dus 13 maanden pro voor 20 euro.
Tussentijds had ik het idee 1 maand pro (alleen pro spellen spelen), 1 maand niet (backlog spelen). In totaal van de 18 maanden geloof ik 2 of 3 maanden niet pro geweest, en met alle acties in totaal 40 tot 50 euro aan uitgegeven. Dus daar zat van de stadia kant (nog) niet een echt verdienmodel achter.
Dan verder werkelijk nul reclame voor de dienst, stekker eruit terwijl ze net een nieuwe UI aan het bouwen waren (beslissing van bovenaf dus waarbij het stadia team ook niets van wist), week later nieuwe chromebooks gericht op cloud-gaming van de concurrent (https://www.engadget.com/...enovo-acer-130030080.html)
edit:
maar ja, 3 jaar game pass ultimate, met weet ik hoeveel spellen in xcloud, pc games pass en xbox game pass voor 100 euro via een makkelijke truuk (en 150 euro voor nog veel makkelijker zonder VPN enzo) vind ik ook raar
maar ja, 3 jaar game pass ultimate, met weet ik hoeveel spellen in xcloud, pc games pass en xbox game pass voor 100 euro via een makkelijke truuk (en 150 euro voor nog veel makkelijker zonder VPN enzo) vind ik ook raar
[ Voor 10% gewijzigd door sewer op 14-11-2022 12:07 ]
Ik heb een keer een half uur moeten wachten op zondag middag. Het grote nadeel voor mij is dat ik moet investeren om GeForce Now te gebruiken. Op mijn telefoon met de Gamesir X2 werkte het niet goed. Op mijn tv beneden kan ik het niet gebruiken, en op de andere TV zou het moeten werken met de CwGtv met een Bluetooth controller en dat ga ik binnekort testen.Marzman schreef op maandag 14 november 2022 @ 09:17:
[...]
Ik neig momenteel het sterkst naar een Steam Deck, dat is ook een investering, maar zonder abbo kosten.
Steamdeck €420 + SSD 512Gb €65 + USB-C hub (voor HDMI) €25 = €510
Geforce Now Nvidia Shield €200 + Razer Kishi €70 + 2 jaar Geforce now priority €200 = €470
Stadia was beter....
Ik betaal 5 euro per maand voor Gforce now, dus dat zijn 100 maanden Gforce Now.artificial_sun schreef op maandag 14 november 2022 @ 13:10:
[...]
Ik heb een keer een half uur moeten wachten op zondag middag. Het grote nadeel voor mij is dat ik moet investeren om GeForce Now te gebruiken. Op mijn telefoon met de Gamesir X2 werkte het niet goed. Op mijn tv beneden kan ik het niet gebruiken, en op de andere TV zou het moeten werken met de CwGtv met een Bluetooth controller en dat ga ik binnekort testen.
Ik neig momenteel het sterkst naar een Steam Deck, dat is ook een investering, maar zonder abbo kosten.
Steamdeck €420 + SSD 512Gb €65 + USB-C hub (voor HDMI) €25 = €510
Geforce Now Nvidia Shield €200 + Razer Kishi €70 + 2 jaar Geforce now priority €200 = €470
/▌
Verwijderd
Ik heb Geforce Now veelvuldig gebruikt naast Stadia. Doordeweeks was GN prima maar op piekmomenten in het weekend had ik zware performance issues met zowel Satisfactory als 7 Days to Die, geen netwerk issues maar CPU/GPU problemen waardoor de games niet meer fatsoenlijk willen draaien. Wat dat betreft is GN echt niet op het niveau van Stadia.
Ik heb een tweedehands PC op de kop getikt om mijn Steam games te kunnen spelen. Alles wat ik wil kunnen doen volstaat een simpele GTX 1050 ti. Kostte me 150 euro en daarmee was ik van het gezeur af. Het einde van Stadia is voor mij dus ook het einde van cloudgaming helaas.
Ik heb een tweedehands PC op de kop getikt om mijn Steam games te kunnen spelen. Alles wat ik wil kunnen doen volstaat een simpele GTX 1050 ti. Kostte me 150 euro en daarmee was ik van het gezeur af. Het einde van Stadia is voor mij dus ook het einde van cloudgaming helaas.
Die Shield werkte bij mij voor geen meter met GFN, heel veel haperingen, framedrops, geen geluid etc.artificial_sun schreef op maandag 14 november 2022 @ 13:10:
[...]
Als ik je mag adviseren, koop 'm 2de hands, en kijk of het bij jou goed werkt voordat je al die andere dingen aanschaft.
Is er iemand hier die al de terugbetaling van Google heeft ontvangen? Ik dacht er mooi GoW Ragnarok van te halen, begint wel te kriebelen nu
Nikon Z6 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 85 F1.8 AF-S | DJI Mini 2 | Lenovo Yoga Slim 7
Volgens mij heeft nog niemand een mail gehad over het bedrag dat ze gaan terugkrijgen, dat moet zover ik weet eerst komen.
[ Voor 7% gewijzigd door sewer op 14-11-2022 18:13 ]
Ze zijn eerst in de VS bezig, de rest van de wereld zal later wel volgen. Ik verwacht voor februari nog wel wat te horenjd1987 schreef op maandag 14 november 2022 @ 17:53:
Is er iemand hier die al de terugbetaling van Google heeft ontvangen? Ik dacht er mooi GoW Ragnarok van te halen, begint wel te kriebelen nu
Gohhh… er is al veelvuldig gecommuniceerd dat Google er naar streeft om op 13 januari de terug betalingen te hebben afgerond.ikbenerniet schreef op maandag 14 november 2022 @ 19:00:
[...]
Ze zijn eerst in de VS bezig, de rest van de wereld zal later wel volgen. Ik verwacht voor februari nog wel wat te horen
Mail net binnen gekregen:
Beste Stadia-speler,
Als onderdeel van de beëindigingsprocedure van Stadia zijn we vandaag begonnen met de verwerking van de terugbetalingen, beschreven in onze aankondiging van 29 september. We sturen deze e-mail om je te laten weten wat je in de komende paar weken kunt verwachten.
Hoe worden je terugbetalingen voor de Stadia Store verwerkt?
We proberen om automatisch alle transacties terug te betalen via de betaalmethoden die voor de aankoop zijn gebruikt. Als de terugbetaling niet lukt, krijg je een e-mail met een link om een andere terugbetaalmethode te kiezen.
Voor Stadia-spelers die hun Google-account hebben verwijderd, proberen we de transactie automatisch terug te betalen via de oorspronkelijke betaalmethode.
Wanneer ontvang ik mijn terugbetaling?
We zijn begonnen met de terugbetalingen. Stadia probeert om automatisch de terugbetalingen te verwerken voor alle games, add-on-content en abonnementen die via de Stadia Store zijn gekocht, met uitzondering van Stadia Pro.
We willen je vragen om ons de tijd te geven om alle transacties te verwerken en geen contact op te nemen met support. Support kan je terugbetaling op dit moment niet versnellen. We verwachten nog steeds dat de meeste terugbetalingen uiterlijk 18 januari 2023 zijn verwerkt.
Wanneer krijg ik mijn terugbetaling voor Google Store-hardware?
We zijn nog bezig met deze procedure en verwachten nog steeds dat de meeste terugbetalingen uiterlijk 18 januari 2023 zijn verwerkt.
Wat als ik mijn in aanmerking komende terugbetalingen niet zie?
Als je naar pay.google.com gaat en klikt op het belicoon in de kop, zie je ook alle transacties waar je iets mee moet doen. Tik op elke transactie in de lijst en volg de instructies om een nieuwe betaalmethode te selecteren en de terugbetaling af te ronden.
Als je een e-mail hebt gekregen waarin staat dat de terugbetaling is uitgevoerd, maar de betaalmethode die is gebruikt voor de terugbetaling niet meer actief is en je geen aanvullende e-mail van Google hebt gekregen met de volgende stappen, neem je contact op met de bank en/of de creditcarduitgever om te bespreken hoe je je geld terugkrijgt.
Meer informatie over terugbetalingen vind je in de veelgestelde vragen in het Helpcentrum.
Je Stadia-gegevens
Vergeet niet: je kunt je Stadia-gegevens, zoals je profielinformatie, gamestatistieken, sociale gegevens, opgeslagen bestanden en opnamen exporteren via Google Takeout totdat de Stadia-service op 18 januari 2023 wordt beëindigd.
Team Stadia
Beste Stadia-speler,
Als onderdeel van de beëindigingsprocedure van Stadia zijn we vandaag begonnen met de verwerking van de terugbetalingen, beschreven in onze aankondiging van 29 september. We sturen deze e-mail om je te laten weten wat je in de komende paar weken kunt verwachten.
Hoe worden je terugbetalingen voor de Stadia Store verwerkt?
We proberen om automatisch alle transacties terug te betalen via de betaalmethoden die voor de aankoop zijn gebruikt. Als de terugbetaling niet lukt, krijg je een e-mail met een link om een andere terugbetaalmethode te kiezen.
Voor Stadia-spelers die hun Google-account hebben verwijderd, proberen we de transactie automatisch terug te betalen via de oorspronkelijke betaalmethode.
Wanneer ontvang ik mijn terugbetaling?
We zijn begonnen met de terugbetalingen. Stadia probeert om automatisch de terugbetalingen te verwerken voor alle games, add-on-content en abonnementen die via de Stadia Store zijn gekocht, met uitzondering van Stadia Pro.
We willen je vragen om ons de tijd te geven om alle transacties te verwerken en geen contact op te nemen met support. Support kan je terugbetaling op dit moment niet versnellen. We verwachten nog steeds dat de meeste terugbetalingen uiterlijk 18 januari 2023 zijn verwerkt.
Wanneer krijg ik mijn terugbetaling voor Google Store-hardware?
We zijn nog bezig met deze procedure en verwachten nog steeds dat de meeste terugbetalingen uiterlijk 18 januari 2023 zijn verwerkt.
Wat als ik mijn in aanmerking komende terugbetalingen niet zie?
Als je naar pay.google.com gaat en klikt op het belicoon in de kop, zie je ook alle transacties waar je iets mee moet doen. Tik op elke transactie in de lijst en volg de instructies om een nieuwe betaalmethode te selecteren en de terugbetaling af te ronden.
Als je een e-mail hebt gekregen waarin staat dat de terugbetaling is uitgevoerd, maar de betaalmethode die is gebruikt voor de terugbetaling niet meer actief is en je geen aanvullende e-mail van Google hebt gekregen met de volgende stappen, neem je contact op met de bank en/of de creditcarduitgever om te bespreken hoe je je geld terugkrijgt.
Meer informatie over terugbetalingen vind je in de veelgestelde vragen in het Helpcentrum.
Je Stadia-gegevens
Vergeet niet: je kunt je Stadia-gegevens, zoals je profielinformatie, gamestatistieken, sociale gegevens, opgeslagen bestanden en opnamen exporteren via Google Takeout totdat de Stadia-service op 18 januari 2023 wordt beëindigd.
Team Stadia
https://psnprofiles.com/leFibo
Hier ook. Mijn vrouw en ik beiden de mail ontvangen.
Als ik de bedragen optel die ik via de link zie, kom ik op 254 euro.
Bijna een Microsoft S
Of ~ 1/3 van een ps5 (GoW bundel)
Als ik de bedragen optel die ik via de link zie, kom ik op 254 euro.
Bijna een Microsoft S
Of ~ 1/3 van een ps5 (GoW bundel)
+1leFibo schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 05:09:
Mail net binnen gekregen:
Gelukkig alles met CC betaald, en die is nog steeds in gebruik, niet verlopen oid, dus bij mij geen hindernissen om uit te betalen, Show me the money!
Ik had een creditcard bij N26, een duitse internetbank. Een paar maanden geleden opgezegd. Ben erg benieuwd hoe dat gaat aflopen. Bedrag is ergens tussen de 175 en 250 euro denk ik.
Ik snap niet echt dat je niet gewoon nu in je stadia account een betalingsmethode kunt invoeren die je graag wil.
Ik snap niet echt dat je niet gewoon nu in je stadia account een betalingsmethode kunt invoeren die je graag wil.
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Hier ook de mail ontvangen.
Gisteravond wat geleerd over Xbox Cloud met GamePass Ultimate. Als je dat hebt kun je met de Windows app van Xbox ook alle Windows versies van de games in GamePass installeren. Dat had ik nog even gemist. Dat scheelt bijvoorbeeld weer Football Manager aanschaffen, want die zit in GamePass met de pc versie en de console versie. Voor mij wordt het duidelijk Xbox-zonder-fysieke-Xbox als nieuwe platform.
Gisteravond wat geleerd over Xbox Cloud met GamePass Ultimate. Als je dat hebt kun je met de Windows app van Xbox ook alle Windows versies van de games in GamePass installeren. Dat had ik nog even gemist. Dat scheelt bijvoorbeeld weer Football Manager aanschaffen, want die zit in GamePass met de pc versie en de console versie. Voor mij wordt het duidelijk Xbox-zonder-fysieke-Xbox als nieuwe platform.
Dan moeten ze iets in het Stadia account gaan bouwen, waar ze niet meer in ontwikkelen... pay.google.com wordt gebruikt voor betalingen. Nu hoef je eigenlijk niks te doen en stort Google het gewoon terug. Behalve als het terugstorten niet lukt (in jouw geval dus) en dan kan je alsnog andere betalingsgegevens opgeven. Lijkt me toch een van de meest simpele methodes voor iedereen.ArthurMorgan schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 07:50:
Heb ook de mail. Staat echter niks nieuws in.
Op zich hebben ze dat al, alleen gebruikte ze het voor betalingen aan hun, ik neem aan dat je dat ook kon updaten. Als handmatig minder werk is dan een functie een beetje aanpassen zegt dat ook wel iets over de populariteit die stadia had trouwens.barrymossel schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 07:57:
[...]
Dan moeten ze iets in het Stadia account gaan bouwen, waar ze niet meer in ontwikkelen... pay.google.com wordt gebruikt voor betalingen. Nu hoef je eigenlijk niks te doen en stort Google het gewoon terug. Behalve als het terugstorten niet lukt (in jouw geval dus) en dan kan je alsnog andere betalingsgegevens opgeven. Lijkt me toch een van de meest simpele methodes voor iedereen.
Geen mail trouwens.
[ Voor 9% gewijzigd door Marzman op 15-11-2022 09:06 ]
/▌
Ik vermoed dat het wat complexer is. Ik ga er een beetje van uit dat een betaalmethode aan een abonnement of losse betaling vast hangt. Die betaalmethode lijkt mij aan het Pro abo te hangen.Marzman schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 09:02:
[...]
Op zich hebben ze dat al, alleen gebruikte ze het voor betalingen aan hun, ik neem aan dat je dat ook kon updaten.
Maar goed, we gaan het meemaken. Ik heb in ieder geval de mail binnen, maar krijg straks wel alles versnipperd binnen. Heb met PayPal, N26 en ING iDeal betaald zag ik. En vast ook wat via Play tegoed.
Net ook de mail gehad…
Vanochtend ook de mail gehad. In principe hoef je verder niks te doen toch? Heb met CC betaald, dus dat bedrag moet uiteindelijk gewoon weer bijgeschreven worden neem ik aan
Vaak bu'j te bang!
Als er wel iets gedaan moet worden krijg je daar bericht van. Zou pay.google.com in de gaten houden.-tom-562 schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 09:58:
Vanochtend ook de mail gehad. In principe hoef je verder niks te doen toch? Heb met CC betaald, dus dat bedrag moet uiteindelijk gewoon weer bijgeschreven worden neem ik aan
Ik vraag me wel af of het uitmaakt als je CC pas vervangen is (vanwege verlopen). Ik heb dezelfde N26 rekening nog, maar wel een nieuwe pas geloof ik (weet niet precies wanneer die vervangen is). Ik merk het wel.
Daar staat bij mij een expired creditcard, paypal en google play tegoed. Dan zou ik ook een mail moeten krijgen, ik hoop wel dat ze de juiste paypal hebben (ik heb die een keer veranderd omdat het land niet te updaten is).barrymossel schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 10:07:
[...]
Als er wel iets gedaan moet worden krijg je daar bericht van. Zou pay.google.com in de gaten houden.
Ik vraag me wel af of het uitmaakt als je CC pas vervangen is (vanwege verlopen). Ik heb dezelfde N26 rekening nog, maar wel een nieuwe pas geloof ik (weet niet precies wanneer die vervangen is). Ik merk het wel.
/▌
Een vervangende kaart heeft, over het algemeen, hetzelfde nummer, alleen een nieuwe vervaldatum.barrymossel schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 10:07:
Ik vraag me wel af of het uitmaakt als je CC pas vervangen is (vanwege verlopen).
Klopt, vandaar dat ik twijfel. Betalen ze op het gekoppelde rekeningnummer? Of storten ze terug op "de kaart" en kan dat met een gewijzigde vervaldatum (afschrijven kan natuurlijk niet)? Ik merk het dus welhcQd schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 10:25:
[...]
Een vervangende kaart heeft, over het algemeen, hetzelfde nummer, alleen een nieuwe vervaldatum.
Dit heb ik ook inderdaad. Kaartnummer blijft gelijk maar vervaldatum niet. Afschrijving lukt dat niet meer maar bijschrijven zal volgens mij geen probleem moeten zijn!barrymossel schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 10:28:
[...]
Klopt, vandaar dat ik twijfel. Betalen ze op het gekoppelde rekeningnummer? Of storten ze terug op "de kaart" en kan dat met een gewijzigde vervaldatum (afschrijven kan natuurlijk niet)? Ik merk het dus wel
Zo te zien is er een verschil tussen aangekochte games via Stadia Store en aangekochte hardware via Google store. Volgens mij heb ik alles via creditcard betaald dus wacht maar af. Zou mooi zijn als het geregeld is voordat ik kerst aankopen ga doen. Of voor black friday
Stadia / PSN : whenheco
Of je het geld nu voor de black friday dagen krijgt of na de kerst maakt toch niet veel uit voor je aankoop tijdens de dagen, voordeel haal je er niet extra uit lijkt me.madcon schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 14:21:
Zo te zien is er een verschil tussen aangekochte games via Stadia Store en aangekochte hardware via Google store. Volgens mij heb ik alles via creditcard betaald dus wacht maar af. Zou mooi zijn als het geregeld is voordat ik kerst aankopen ga doen. Of voor black friday
Wel qua bestedingsruimte op t moment zelfJ.E. Weinor schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 18:14:
[...]
Of je het geld nu voor de black friday dagen krijgt of na de kerst maakt toch niet veel uit voor je aankoop tijdens de dagen, voordeel haal je er niet extra uit lijkt me.
Precies, ik zou genoeg terug krijgen om een Nintendo Switch te kunnen kopen.
Als ik het nu voorstel thuis heb ik een grommende vrouw, maar met een extra voordeel krijg ik het er wel door heen
Stadia / PSN : whenheco
Geen mail gehad, maar wel zojuist de refund van de games gehad. Nu nog wachten op de hardware refund. Zelfs currencies en abonnementen zijn terugbetaald inclusief een maand ubi+. Een deel op mijn play points en deel op mijn CC, maar die zie ik daar nog niet, die zal morgen wel verwerkt worden.
:strip_exif()/f/image/fODLzoiBYRbYETkv2X4oonvD.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 9% gewijzigd door bakkerjangert op 15-11-2022 20:10 ]
Waar vind je dit, heb je misschien een link?bakkerjangert schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 20:06:
Geen mail gehad, maar wel zojuist de refund van de games gehad. Nu nog wachten op de hardware refund. Zelfs currencies en abonnementen zijn terugbetaald inclusief een maand ubi+. Een deel op mijn play points en deel op mijn CC, maar die zie ik daar nog niet, die zal morgen wel verwerkt worden.
[Afbeelding]
Hier hetzelfde! Alleen deel niet gelukt omdat ik halverwege een andere cc kreeg (verlopen credit card), hopelijk makkelijk met omzetten straks!bakkerjangert schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 20:06:
[Afbeelding]
Hier nog niet...
Ik heb bij een aantal games staan dat de refund declined is …bakkerjangert schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 20:06:
[Afbeelding]
Ik ook, was m’n oude cc, dus denk bij jou ook iets met niet meer bestaande gegevens?Jasphur schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 20:58:
[...]
Ik heb bij een aantal games staan dat de refund declined is …
Nope. Heb al een paar jaar dezelfde cc. Is pas volgend jaar aan vervanging toe zo uit mn hoofdHt87 schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 21:11:
[...]
Ik ook, was m’n oude cc, dus denk bij jou ook iets met niet meer bestaande gegevens?
Misschien rewards?Jasphur schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 21:40:
[...]
Nope. Heb al een paar jaar dezelfde cc. Is pas volgend jaar aan vervanging toe zo uit mn hoofd
Haha. Nee ook niet. Heb alles via dezelfde cc gedaan
store en stadia store. Nja ik wacht het af. Heb tot nu toe alleen het mailtje van vanmorgen ontvangen.
Hier nog geen mail ontvangen. Wel bij alle aankopen in de Stadia store een melding dat het bedrag is terugbetaald. De betalingen deed ik via Play-tegoed en PayPal. Er is een paar euro toegevoegd aan mijn Play-tegoed en 1 terugbetaling op mijn PayPal-account. Nog lang niet alles, maar ze zijn ermee bezig. ☺️
Ik heb nog niets gezien, maar ik heb gaan haast.
Vandaag nog DBZ Kakarot gespeeld, maar ik vond het na een uur nog niets.
Vandaag nog DBZ Kakarot gespeeld, maar ik vond het na een uur nog niets.
Stadia was beter....
Heb net uur geleden alles terug gestort gekregen.
Alleen de spellen, hardware nog niet.
Geen mail of iets gehad.
Alleen de spellen, hardware nog niet.
Geen mail of iets gehad.
Hier ook de eerste stortingen terug zonder aankondiging per mail.
Ik zie dat de games nu teruggestort zijn. Het pro-abbo en de hardware nog niet. Vind het toch erg netjes hoor!
Ik zie dat de games nu teruggestort zijn. Het pro-abbo en de hardware nog niet. Vind het toch erg netjes hoor!
Pro abo gaan ze ook niet restitueren, is gecommuniceerd bij de aankondiging totdat ze gingen stoppen. Hier ook alles terug, behalve mijn 22,22 euro première editie.
Hier ook alle games terug (Creditcard en Paypal, ook echt daarop). 959 euro dus wordt leuke black friday/kerst :-). 160 euro voor hardware nog niet ontvangen. En ook geen mail.
op pay.google.com zie ik ook nog niksbakkerjangert schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 20:06:
[Afbeelding]
/▌
Hier nog geen beweging op mn CC app.Marzman schreef op woensdag 16 november 2022 @ 08:06:
[...]
op pay.google.com zie ik ook nog niksHoe werkt een binnenkomst op een creditcard eigenlijk? Wordt dat dan op het eind van de maand op je bankrekening bijgeschreven?
Tegoed wordt bij mij einde maand verrekend met openstaande saldo.
Bij ook niet, ook niet op paypall en ook niet in google play tegoed. Het zal ook niet voor iedereen tegelijk zijn.Schmitzel schreef op woensdag 16 november 2022 @ 08:08:
[...]
Hier nog geen beweging op mn CC app.
Tegoed wordt bij mij einde maand verrekend met openstaande saldo.
/▌
Ik heb nu positieve reserveringen van google op mn cc twv 135 euro. Totaal zou 400 moeten zijn dacht ik. Maar mn cc saldo is nog 0 euro.
In de stadia app staat wel alles op terugbetaald.
[ Voor 16% gewijzigd door DirtyBird op 16-11-2022 08:23 ]
Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8
in mijn app nog niets, maar mooi om te zien dat het toch vrij snel allemaal in beweging komtDirtyBird schreef op woensdag 16 november 2022 @ 08:20:
Hier ook nog geen mail en ook nog niks van een refund, paypal en CC niks, en ook niks in mijn account te zien.
[ Voor 21% gewijzigd door Linksquest op 16-11-2022 10:03 ]
Op m’n cc nu een gedeelte idd teruggestort, maar t gros stond op oude cc, die zijn allemaal geweigerd volgens pay.Google.com.
Maar ja, vervolgens nog geen alert en dus geen mogelijkheid om daar iets in te kunnen veranderen. Hoop dat dit ook snel gaat!
Maar ja, vervolgens nog geen alert en dus geen mogelijkheid om daar iets in te kunnen veranderen. Hoop dat dit ook snel gaat!
Let op:
De stekker ging er op 18 januari 2023 uit.
Converteer je Stadia controller naar Bluetooth met de browsertool:
https://stadia.google.com/controller/
(Beschikbaar tot 31 december 2023)
Mooi overzicht van alternatieven: https://hackmd.io/@christopherklay/BkWVFJlNj
Topics voor alternatieven voor Stadia:
> Het grote cloud gaming topic
> [NVIDIA Geforce NOW] Ervaringen & Discussie
> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
> [PS+] Playstation Plus
De stekker ging er op 18 januari 2023 uit.
Converteer je Stadia controller naar Bluetooth met de browsertool:
https://stadia.google.com/controller/
(Beschikbaar tot 31 december 2023)
Mooi overzicht van alternatieven: https://hackmd.io/@christopherklay/BkWVFJlNj
Topics voor alternatieven voor Stadia:
> Het grote cloud gaming topic
> [NVIDIA Geforce NOW] Ervaringen & Discussie
> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
> [PS+] Playstation Plus
![]() | Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |