• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-12 22:55

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Marzman schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 11:26:
[...]

Maar ik ben niet geintereseerd in Game pass, alleen in Xcloud ;) Ik denk meer mensen in dit topic. Ik heb ook geen Xbox en ben ook niet van plan om die te kopen.
Hoef je ja ook niet, maar zou inderdaad wel makkelijk zijn als die boxje of een App voor meer TV's zou uitkomen, dat is wel iets dat veel Stadia gebruikers juist makkelijk vonden. Al zouden ze casten via de telefoon / tablet naar een Chrome Cast Ulta mogelijk maken.

[ Voor 8% gewijzigd door Linksquest op 28-10-2022 11:48 ]

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:44

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Linksquest schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 11:46:
[...]

Mobile app, Windows App en Browser zijn al 3 opties waarin je Game Pass zonder console kunt gebruiken. En ik bedoel het geruime plaatje en niet naar consoles gekeken, dus ook het Game aanbod dat Game Pass bied.
Daar heb ik geen hol aan als ik lekker wil gamen op de bank met mijn controller :)

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.10.0 (UMOEUXM)

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik ben ook zo’n eentje die geen console meer wil en heel eerlijk… ik merk weinig verschil in het gebruikersgemak tussen Stadia en Xcloud.

Ook bij de Xcloud kan je vanaf je IPhone, doorgaan op je Tablet en daarna weer naar de TV. Ook op een niet officiële ondersteunde TV (Sony) werkt de app perfect.

Tot nu toe merk ik geen lag of iets anders waardoor mijn plezier minder wordt.
Sidenote: ik speel vooral Octapath Traveler en dat is inderdaad een rustige spel.
(Inmiddels al 10 uurtjes, en dat voor iemand die weinig speelt)
Maar ook Drift werkt prima op de TV.

Voordeel van Xcloud tov Stadia, je hebt veel meer keuze uit “betere “ games.
Edit:
@daffie82, Mijn tv is zo’n Google TV waarop ik (bijna) alle apk’s kan installeren. Lukt het niet via de store, dan via de send/receive app

[ Voor 10% gewijzigd door streamnl op 28-10-2022 13:46 ]

Meer dan ik dacht...

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

@streamnl die niet ondersteunde TV draait op android, neem ik aan? Hoef je bij een LG met WebOS niet aan te beginnen.

Xcloud op een CCmGTV, iemand daar ervaringen mee? Van wat ik zo lees op reddit, is dat een vrij slechte ervaring. Max 720p resolutie, gestutter in audio en video, etc...

[ Voor 25% gewijzigd door daffie82 op 28-10-2022 14:28 ]

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.10.0 (UMOEUXM)

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12 21:16
Ik ben sinds vandaag ook over naar xbox game pass (mijn vorige xbox was de xbox 1 :P), aan de hand van de guide van de vorige pagina (https://www.techtastic.nl...ing-90-euro-oktober-2022/)

Mijn ervaringen:
- bij het kopen van de turkse gamepasses op Gamivo had ik al mijn VPN op het turks staan, en per ongeluk betaald met een paypal in Thailand (die ik ooit heb gebruikt voor een ander abonnement). Blijkbaar zien ze dat daar allemaal, en heb een tijd moeten chatten en mijn rijbewijs uploaden voordat ze me die codes wilden geven
- toen een xbox account aangemaakt en gekoppeld aan een hotmailadres, en de 3 turkse kaarten toegevoegd. Dat was geen probleem. Ik heb wel expressvpn thuis, dus niet die suggestie van tunnelbear gebruikt
- bij het omzetten naar xbox ultimate kreeg ik foutmeldingen dat mijn store in het verkeerde land ingesteld stond, en ook wat algemene foutmeldingen (an error occured). Heb met Microsoft moeten bellen, en zij moesten blijkbaar de 3 gamepass codes een-voor-een omzetten van US naar NL, daarna kon ik die ultimate van 1 euro wel bestellen.

Die guide is goed te doen, maar a) koop je kaarten met de tunnel uit waarbij je ook een paypal/creditcard uit Nederland gebruikt, en b) het is handig als je je gekoppeld account controleert (van je hotmail), dat daar het land op Nederland staat ingesteld, en in Windows ook de 'region' op Nederlands staat (daar triggert die 'store'-app in Windows op). Dan zou het zonder problemen moeten gaan.

Dan het spelen zelf, heb 2 nvidia's shield pro uit 2019 en daar heb ik de app gesideload. Als xbox-newbie vind ik de apps in de playstore maar verwarrend, er lijken er 4 te zijn: xbox, xbox game pass, xbox beta en xbox game pass beta. Ik heb de laatste gesideload, en voor de shield specifiek de arm64-v8a versie

Die werkt op zich wel goed op de shield, maar vreemd genoeg doet de OK-button van de shield remote het niet. Dus ik kan wel navigeren met de shield remote in de app, maar niet op OK klikken. Met de bedrade stadia-controller kan ik wel alles doen. Hier een screenshot van Forza Horizon 5 op mijn tv en mijn bedrade shield-controller.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vGIAquOlNnmTidplhpCMyUsI6u8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Kjis2SLqrSPKUvCNghRSnzkp.jpg?f=user_large

Het beeld is 720p, wat je echt wel ziet bij de menu's en zo. Tijdens het spelen stoor ik me er niet zo aan, maar het is wel wat minder dan bij Stadia natuurlijk...

Op de telefoon doet alles het ook goed, maar moet dan wel de controller via usb-c naar usb-c verbinden naar de telefoon.

Mijn ipad uit 2017 werkt niet, want geen usb-c connecter (en ik heb geen andere controllers) :+

PC krijg ik ook nog niet aan de praat, zowel in de xbox app als in de browser ziet hij mijn met-kabel-verbonden stadia controller niet, terwijl Windows hem in principe wel ziet. Nog niet helemaal duidelijk wat hier het probleem precies is...

Het is duidelijk dat ik een bluetooth controller moet kopen om het echt lekker te laten werken, even over nadenken of ik een losse controller koop of toch maar een xbox series s/x voor mijn hoofd-tv...

Uiteraard blijf ik de komende 3 maanden ook nog Rayman, Hotwheels en ander spellen op de stadia spelen, is vooralsnog mijn favoriet :+

[ Voor 5% gewijzigd door sewer op 28-10-2022 15:31 ]

• RobNemoo
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 26-12 15:13
sewer schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 15:23:
Ik ben sinds vandaag ook over naar xbox game pass (mijn vorige xbox was de xbox 1 :P), aan de hand van de guide van de vorige pagina (https://www.techtastic.nl...ing-90-euro-oktober-2022/)

Mijn ervaringen:
- bij het kopen van de turkse gamepasses op Gamivo had ik al mijn VPN op het turks staan, en per ongeluk betaald met een paypal in Thailand (die ik ooit heb gebruikt voor een ander abonnement). Blijkbaar zien ze dat daar allemaal, en heb een tijd moeten chatten en mijn rijbewijs uploaden voordat ze me die codes wilden geven
- toen een xbox account aangemaakt en gekoppeld aan een hotmailadres, en de 3 turkse kaarten toegevoegd. Dat was geen probleem. Ik heb wel expressvpn thuis, dus niet die suggestie van tunnelbear gebruikt
- bij het omzetten naar xbox ultimate kreeg ik foutmeldingen dat mijn store in het verkeerde land ingesteld stond, en ook wat algemene foutmeldingen (an error occured). Heb met Microsoft moeten bellen, en zij moesten blijkbaar de 3 gamepass codes een-voor-een omzetten van US naar NL, daarna kon ik die ultimate van 1 euro wel bestellen.

Die guide is goed te doen, maar a) koop je kaarten met de tunnel uit waarbij je ook een paypal/creditcard uit Nederland gebruikt, en b) het is handig als je je gekoppeld account controleert (van je hotmail), dat daar het land op Nederland staat ingesteld, en in Windows ook de 'region' op Nederlands staat (daar triggert die 'store'-app in Windows op). Dan zou het zonder problemen moeten gaan.

Dan het spelen zelf, heb 2 nvidia's shield pro uit 2019 en daar heb ik de app gesideload. Als xbox-newbie vind ik de apps in de playstore maar verwarrend, er lijken er 4 te zijn: xbox, xbox game pass, xbox beta en xbox game pass beta. Ik heb de laatste gesideload, en voor de shield specifiek de arm64-v8a versie

Die werkt op zich wel goed op de shield, maar vreemd genoeg doet de OK-button van de shield remote het niet. Dus ik kan wel navigeren met de shield remote in de app, maar niet op OK klikken. Met de bedrade stadia-controller kan ik wel alles doen. Hier een screenshot van Forza Horizon 5 op mijn tv en mijn bedrade shield-controller.
[Afbeelding]

Het beeld is 720p, wat je echt wel ziet bij de menu's en zo. Tijdens het spelen stoor ik me er niet zo aan, maar het is wel wat minder dan bij Stadia natuurlijk...

Op de telefoon doet alles het ook goed, maar moet dan wel de controller via usb-c naar usb-c verbinden naar de telefoon.

Mijn ipad uit 2017 werkt niet, want geen usb-c connecter (en ik heb geen andere controllers) :+

PC krijg ik ook nog niet aan de praat, zowel in de xbox app als in de browser ziet hij mijn met-kabel-verbonden stadia controller niet, terwijl Windows hem in principe wel ziet. Nog niet helemaal duidelijk wat hier het probleem precies is...

Het is duidelijk dat ik een bluetooth controller moet kopen om het echt lekker te laten werken, even over nadenken of ik een losse controller koop of toch maar een xbox series s/x voor mijn hoofd-tv...

Uiteraard blijf ik de komende 3 maanden ook nog Rayman, Hotwheels en ander spellen op de stadia spelen, is vooralsnog mijn favoriet :+
Mooie review! Ik speel ook op Xbox Cloud, maar enkel via de laptop en de Stadia controller bedraad. Ik krijg daarbij ook een melding dat er geen controller is verbonden, maar zodra je dan op een knop drukt begint het spel en werkt de controller wel gewoon.

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Ik speel Xcloud via de laptop, console en telefoon, werkt prima.

Voor de telefoon gebruik ik een Razer controller, zie video, werkt prima.

[ Voor 24% gewijzigd door Linksquest op 28-10-2022 17:33 ]

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

daffie82 schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 11:55:
[...]

Daar heb ik geen hol aan als ik lekker wil gamen op de bank met mijn controller :)
En dat snap ik heel goed, en daarom vind ik het ook slecht dat Microsoft zo lang doet over TV support, vooral nu ze met die box stoppen.

• G33st
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:29
Linksquest schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 05:52:
[...]

Weet even niet hoe het nu is, heb even GeForce Now geprobeerd, en ben er toen niet meer doorgegaan omdat bij sommige pakketten een aantal uur Game sessie maar zit, meen bij het gratis pakket 1 uur game sessie, weet niet hoelang je dan moet stoppen en of dat nog is, maar dat zijn wel dingen waarom ik bij Stadia toen ben gebleven.
Ik ben op dit moment ook Geforce Now aan het proberen. De app werkt prima op de TV, maar klopt het dat ik met het gratis abonnement geen free-to-play spellen kan spelen zonder dat ik steam heb?

• RobNemoo
G33st schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 18:33:
[...]

Ik ben op dit moment ook Geforce Now aan het proberen. De app werkt prima op de TV, maar klopt het dat ik met het gratis abonnement geen free-to-play spellen kan spelen zonder dat ik steam heb?
Geforce Now is in essentie een lege game-pc in de cloud die je opstart, dus de spellen moet je alsnog vanuit een andere bron kopen/verkrijgen. De free-to-play spellen dien je dus inderdaad bij Steam of Epic of dergelijke zaken 'kopen'.

• sewer
RobNemoo schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 16:20:
[...]

Ik speel ook op Xbox Cloud, maar enkel via de laptop en de Stadia controller bedraad. I
Ik heb behoorlijk wat moeite gehad met de site xbox.com/play, onder chrome en edge (in Windows 10 en 11) liggen op de hoofdsite al allerlei elementen over elkaar. Daarna bij de cloud-pagina mist er ook duidelijk wat CSS of zo, en bij het starten van een spel krijg ik op beide machines steevast een foutmelding 'we'll be right back'.

Onder Firefox geeft de site meldingen dat firefox niet ondersteund wordt, maar daar start spellen wel. Maar de bedrade stadia controller doet het maar half, de shoulderbuttons en speciale buttons (hamburger menu en ...) doen het niet. Lastig gas geven in Forza dus :+

Toen eens Opera geinstalleerd met weinig hoop, en daar doet gewoon alles het vlekkeloos 8)7 Zowel de site als alle knoppen op de controller.

Heb nu al een aardig 'play where you want'-setup hier voor mijn 3 stadia controllers:
- een stadia-controller voorzien met een orzly phone mount voor mijn telefoon
- laptop en pc werkt nu ook via de Opera-browser en bedrade stadia-controller
- 2 tv's via de nvidia shield en bedrade stadia-controller

De mi-box s lijkt iets te zwak, het hapert een beetje als je daar de app (arm-v7a versie) sideload. Ook heeft die geen utp-connecter en maar 1 usb, dus met bedrade controller moet ik via wifi spelen.

Ik ben er in ieder geval tevreden over, die xbox game pass lijkt voor mij een goed alternatief te worden :)

[ Voor 8% gewijzigd door sewer op 28-10-2022 21:32 ]

• RobNemoo
sewer schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 20:40:
[...]

Ik heb behoorlijk wat moeite gehad met de site xbox.com/play, onder chrome en edge (in Windows 10 en 11) liggen op de hoofdsite al allerlei elementen over elkaar. Daarna bij de cloud-pagina mist er ook duidelijk wat CSS of zo, en bij het starten van een spel krijg ik op beide machines steevast een foutmelding 'we'll be right back'.

Onder Firefox geeft de site meldingen dat firefox niet ondersteund wordt, maar daar start spellen wel. Maar de bedrade stadia controller doet het maar half, de shoulderbuttons en speciale buttons (hamburger menu en ...) doen het niet. Lastig gas geven in Forza dus :+

Toen eens Opera geinstalleerd met weinig hoop, en daar doet gewoon alles het vlekkeloos 8)7 Zowel de site als alle knoppen op de controller.

Heb nu al een aardig 'play where you want'-setup hier voor mijn 3 stadia controllers:
- een stadia-controller voorzien met een orzly phone mount voor mijn telefoon
- laptop en pc werkt nu ook via de Opera-browser en bedrade stadia-controller
- 2 tv's via de nvidia shield en bedrade stadia-controller

Enige wat ik morgen nog ga proberen is of mijn oude mi-box s ook nog snel genoeg.

Ik ben er in ieder geval tevreden over, die xbox game pass lijkt voor mij een goed alternatief te worden :)
Geen idee waar dat aan ligt dan. Ik heb die zaken allemaal niet. Ik game via alle laptops hier in huis, gewoon eender welke het dichtste bij ligt en eigenlijk ook welke browser. Geen problemen mee.
Aha! Nooit geweten! Had een mooie plek geweest voor Stadia ook! Na februari de place to be dan haha

• ikbenerniet
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01:16
Ht87 schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 10:01:
[...]

Aha! Nooit geweten! Had een mooie plek geweest voor Stadia ook! Na februari de place to be dan haha
Wellicht kunnen de topics samengevoegd worden? Of wordt dat te onoverzichtelijk?

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
ikbenerniet schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 10:12:
[...]

Wellicht kunnen de topics samengevoegd worden? Of wordt dat te onoverzichtelijk?
Dat wordt te onoverzichtelijk, al zouden onze laatste posts sinds het Stadianieuws en we op zoek zijn naar alternatieven daar misschien wel thuis horen. Dit topic zal op den duur wel uitsterven met Stadia denk ik.

Maar ik vind het niet zo erg eigenlijk dat we het hier doen, we zoeken ongeveer hetzelfde. In dat topic gaat het ook veel over cloud pc's (Shadow en dergelijke).

[ Voor 16% gewijzigd door Marzman op 29-10-2022 11:26 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Na goede ervaringen met xcloud in combinatie met windows10+edge+bedrade ps4/stadia controllers toch overstag gegaan en een 2e hands series s gekocht om zorgeloos op de TV in de woonkamer te kunnen spelen. Dat werkt natuurlijk perfect, maar heeft weinig meer met stadia te maken. Wat wel fijn is, is dat je vaak online goedkoop game vouchers kunt scoren, zelfs voor redelijk recente games. Het is allemaal een glijdende schaal. Eerst xcloud op PC/telefoon, dan pielen met de GchromeTV en apps om op de TV te kunnen spelen. Dan een 3 jarig abonnement voor weinig op game pass ultimate en uiteindelijk een Xbox series s voor het gemak en de optie voor goedkope extra games. Zou me niet verbazen als ik tijdens Black Friday alsnog een series x koop omdat de storage van de S vol zit 😅

Dus… kijk uit met overstappen naar een andere “cloud dienst” 😋

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Mijn ervaring vandaag met GeForce NOW op CCmgTV : https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/73288466

Gaat bij een maand blijven op deze manier. Rotzooi.

[ Voor 30% gewijzigd door daffie82 op 29-10-2022 13:41 ]

• Schmitzel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07:06
daffie82 schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 13:40:
Mijn ervaring vandaag met GeForce NOW op CCmgTV : https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/73288466

Gaat bij een maand blijven op deze manier. Rotzooi.
Gisteren geprobeerd met nvidia shield, ging ook voor geen meter. Stotterend beeld, geen geluid... Zootje. Sws is die shield niks, de Android games die ik allemaal had aangeschaft zijn niet te spelen. Gta SA, III, lego games, staan allemaal niet in de store op Android tv.
Deze gaat weer op Marktplaats

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Schmitzel schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 16:20:
[...]

Gisteren geprobeerd met nvidia shield, ging ook voor geen meter. Stotterend beeld, geen geluid... Zootje. Sws is die shield niks, de Android games die ik allemaal had aangeschaft zijn niet te spelen. Gta SA, III, lego games, staan allemaal niet in de store op Android tv.
Deze gaat weer op Marktplaats
Zonde dat het niet werkt, al iets anders op het oog?

• Schmitzel
Linksquest schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 14:13:
[...]

Zonde dat het niet werkt, al iets anders op het oog?
Ja echt jammer, wel nog geprobeerd om wat games te sideloaden, wou ook allemaal niet. Ik wil ook geen gedoe en vooral gemak, zoals bij stadia.

Twijfel tussen switch oled (voor Mario en zelda games) of een x series s, werkt xcloud daar op?

• sewer
Xcloud werkt op Windows pc/laptop, Android phones en ook wel op Android tv (gesideload). Andere systemen (Linux/iOS/macOS) weet ik niet, op zich moet dat wel omdat het een site is, maar weet niet hoe het met de controller zit.

Heb je verder geen Xbox voor nodig, ik speel het nu met alleen een stadia controller.

Die game pass ultimate bevat spellen voor de cloud (xcloud), spellen voor de series x/s (gamepass) en spellen voor de pc (pc gamepass, vooral ea games zo te zien). De game pass voor series s/x bevat meer/andere spellen dan xcloud, dus je kan met zo’n apparaat erbij dus meer spelen (plus dat het 1080p/4k is, terwijl xcloud max 720p).
Schmitzel schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 17:35:
[...]

Ja echt jammer, wel nog geprobeerd om wat games te sideloaden, wou ook allemaal niet. Ik wil ook geen gedoe en vooral gemak, zoals bij stadia.

Twijfel tussen switch oled (voor Mario en zelda games) of een x series s, werkt xcloud daar op?
Ik vind t wel een meerwaarde op de series s, vooral omdat je daardoor andere games ook kunt spelen waar je voor betaald heb als je gamepass ultimate hebt en niet alleen afhankelijk bent van streaming (en je dan ook op hogere kwaliteit kunt spelen).
De series s is ook maar een klein en stil apparaatje verder, prima weg te werken!

• Marzman
  • Niet online
Omdat ik in de browser speelde heb ik bijna hetzelfde gemak in XCloud als in Stadia. Alleen moet er een usb in de controller en het toetsenbord en de muis werken anders. Verder zie ik niet zo veel verschil.

Ik heb nu Life is strange true colors uitgespeeld, topverhaal. Daarom ook Tell me why van dezelfde studio geprobeerd, maar die is wel erg woke.

/▌

• Opxah
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10:35
ikbenerniet schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 10:12:
[...]

Volgens mij is dat Cloudgaming topic niet zo actief.

Ik vind dit topic wel fijn, hier kunnen we samen op zoek naar waardige Stadia alternatieven.

• Opxah
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10:35
Zelf heb ik een gaming laptop die voorlopig prima is. Stadia speelde ik eigenlijk toch al uitsluitend op een laptop. Toch voelt 'lokaal' pc-gamen een stap terug, en wel om de volgende redenen:
  • Niet meer op elke laptop gamen
  • De optie om op een ander willekeurig device te spelen vervalt
  • Zelf games downloaden, installeren en up to date houden
  • Beperkte schijfruimte betekend een beperkt aantal games dat tegelijk geïnstalleerd kan zijn
  • Hoger stroomverbruik en geluidsproductie
  • Hardware verouderd en zal uiteindelijk niet of minder toereikend zijn
Ik hoop mijn hardware niet te hoeven vervangen, maar tegen die tijd over te stappen naar een cloud-gaming service.

Toch zijn er ook voordelen van pc-gamen, hoewel ze voor mij vaak niet opwegen tegen de nadelen:
  • Zo lang er geen download of update nodig is heb geen (snelle) internetverbinding nodig. Inloggen en/of DRM etc. vereist vaak alsnog een internetverbinding
  • Meer controle over ingame settings en wellicht ook game saves
  • Meer games om uit te kiezen, vaak in de aanbieding als ze niet meer nieuw zijn
  • (Persoonlijk) Een opgebouwde library met veel games die ik nog wel wil spelen (Steam, Epic Games Store)

• bjkmemo8
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-09 08:12
Is er al een oplossing hoe we de stadia controllers draadloos kunnen gebruiken. Bekabeld gamen op de bank met peuters in huis is vragen om problemen.

• sewer
Nee, is er helaas nog niet. En is volgens mij ook nooit door google/stadia toegezegd dat ze dat nog gaan doen.

Het is vooral een wens van de community:
https://www.reddit.com/r/...uld_become_ewaste_unless/
https://www.eurogamer.net...ntroller-usable-elsewhere

[ Voor 51% gewijzigd door sewer op 31-10-2022 13:16 ]

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

bjkmemo8 schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 13:07:
Is er al een oplossing hoe we de stadia controllers draadloos kunnen gebruiken. Bekabeld gamen op de bank met peuters in huis is vragen om problemen.
Van het geld dat je terugkrijgt een andere bluetooth controller kopen ;)

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Schmitzel schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 17:35:
[...]

Jazeker, zelfs op een Xbox One werkt cloud gaming, bij mij op de Xbox One X getest.

[ Voor 3% gewijzigd door Linksquest op 31-10-2022 18:13 ]

• Dennis0162
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22-11 07:30
Nou eerste ervaringen met xCloud zijn waardeloos....
Gewoon vanaf mijn zBook via de kabel maar niet eens het spel echt kunnen starten.
Komende tijd nog maar wat verder testen maar dit geeft niet echt vertrouwen toch maar voor een xBox S series gaan kijken denk.

Ohja probeerde Forza 5 op te starten

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mL33rCe2vsjOcnZp727ly99phZ0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KAkB6qZbCgyOESGuiM2seteG.png?f=fotoalbum_large

• Marzman
  • Niet online
Dennis0162 schreef op woensdag 2 november 2022 @ 16:36:
Gewoon vanaf mijn zBook via de kabel maar niet eens het spel echt kunnen starten.
Komende tijd nog maar wat verder testen maar dit geeft niet echt vertrouwen toch maar voor een xBox S series gaan kijken denk.

[Afbeelding]
Forza Horizon 5 werkte bij mij pirma. Ook al Tell me why en life is strange true colors uitgespeeld. Niet echt problemen ondervonden.

/▌

• sewer
Ik had ook megaproblemen met Chrome/Edge vorige week, en gisteren werkte het helemaal prima in die browsers, terwijl ik niets gewijzigd had. Moet bijna wel aan de serverkant liggen.

@Dennis0162 Probeer die xcloud eens te starten in Opera? Dat was bij mij vorige week de oplossing...

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Heb zelf ook het idee dat xcloud beter werkt op mobiel en op de xbox console.
Is er al een [Cloud Gaming] Algemene ervaringen topic? :P

[ Voor 22% gewijzigd door Jasphur op 02-11-2022 17:29 ]

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• Dennis0162
Oke ik heb misschien toch iets te snel geoordeeld net heerlijk een paar races je gedaan zonder problemen, soms zie je het beeld wel iets verspringen maar dat is niet zo storend.

• Marzman
  • Niet online
Misschien heb ik geluk gehad, ik heb er weinig van gemerkt. Misschien een seconde dat je wat compressie ziet op een uur maar dat was met stadia ook wel eens en kan ook aan mijn eigen internet liggen.

/▌

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Jasphur schreef op woensdag 2 november 2022 @ 17:28:
Het grote cloud gaming topic

• Marzman
  • Niet online
Jasphur schreef op woensdag 2 november 2022 @ 17:28:
Zoals het eerste topic in de topic warning bedoel je? Geen idee of dit al bestaat :+

/▌

Marzman schreef op woensdag 2 november 2022 @ 17:31:
[...]

Zoals het eerste topic in de topic warning bedoel je? Geen idee of dit al bestaat :+
Is er al een Jasphur moet wakker worden topic? :+

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Dennis0162 schreef op woensdag 2 november 2022 @ 16:36:

[Afbeelding]
Gelukkig las ik net al dat hij het deed, mag ik vragen welke browser je gebruikte?

• Starscreamer
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 24-12 15:22
Xbos gamepass
PlayStation plus premium
NVIDIA SHIELD etc etc etc....
Hou het wel bij Stadia O-)

• Schmitzel
Starscreamer schreef op donderdag 3 november 2022 @ 15:04:
Xbos gamepass
PlayStation plus premium
NVIDIA SHIELD etc etc etc....
Hou het wel bij Stadia O-)
Dat zou ik ook het liefste willen.. Helemaal als je al die andere dingen uitprobeert kom je er achter hoe goed Stadia is.

• The_Woesh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-12 11:38
Ik volg dit topic nog omdat alternatieven hier worden besproken. over stadia valt weinig meer te zeggen helaas.

Om on topic te blijven: wat is de laatste status mbt tot gebruik van de controllers? Ik heb 2 controllers die ik graag zou blijven gebruiken. zowel PC als TV... Stadia was voor mij geweldig dat ik met controller zo van TV naar PC kon overgaan en alles draadloos werkte via de wifi.
Bij mijn weten kan dat niet bij de alternatieven. of mis ik iets?

• Marzman
  • Niet online
PC werkt prima met USB bij mij, die kabels van de Action zijn 3 meter, zo ver zit ik niet van mijn pc :) Of het draadloos aan de praat te krijgen is weet ik niet. Je kan met het geld dat je terugkrijgt voor de controller een bluetooth controller kopen ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Marzman op 03-11-2022 15:46 ]

/▌

• sewer
Over stadia is niet meer zoveel te vertellen inderdaad; je kan niets meer kopen (incl pro-abo), en er zijn geen nieuwe pro-games meer.
Als je nog een pareltje onder de pro-games wilt delen, of wilt kijken of je met tweakers samen destiny 2 of zo kan spelen; dan is het zeker besprekenswaardig, maar helaas is er voor de rest niet echt veel te bespreken.

De controllers werken bijna overal bedraad, en (buiten Stadia) nergens draadloos. Google/Stadia heeft niet toegezegd dat ze de bluetooth gaan aanpassen om er een generieke draadloze controller van te maken...

[ Voor 3% gewijzigd door sewer op 03-11-2022 15:47 ]

• Marzman
  • Niet online
Nou ja, ik zou nog wel een usb-c usb-c kabeltje willen voor mijn telefoon. Als iemand daar een tip voor heeft. Of liggen die ook bij de Action? :p

/▌

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-12 10:47
Marzman schreef op donderdag 3 november 2022 @ 15:47:
Nou ja, ik zou nog wel een usb-c usb-c kabeltje willen voor mijn telefoon. Als iemand daar een tip voor heeft. Of liggen die ook bij de Action? :p
Jup! :P

• The_Woesh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-12 11:38
Marzman schreef op donderdag 3 november 2022 @ 15:45:
PC werkt prima met USB bij mij, die kabels van de Action zijn 3 meter, zo ver zit ik niet van mijn pc :) Of het draadloos aan de praat te krijgen is weet ik niet. Je kan met het geld dat je terugkrijgt voor de controller een bluetooth controller kopen ;)
klopt. bedraad op de PC zie ik als een klein min-punt maar voor de TV is dat wel een probleem. En klopt ook dat ik nieuwe controllers kan kopen. Zomaar de berg e-waste vergroten door prima werkende controllers weg te doen vind ik echter zonde. En ik weet eigenlijk nog helemaal niet wat ik na Stadia wil, dus een alternatief met dezelfde controllers is altijd aantrekkelijker dan alternatief waarbij ik nieuwe moet kopen.

@sewer : ok duidelijk. dus draadloos kan nergens buiten stadia. Ik wist niet eens dat ze bluetooth hebben, maar waarom geen wifi voor andere controllers? Voor iedere stream game is input via de router direct naar de cloud toch altijd beter dan via bluetooth naar device en dan alsnog (via wifi) naar de router en de cloud.

[ Voor 16% gewijzigd door The_Woesh op 03-11-2022 16:51 ]

• Dennis0162
Linksquest schreef op woensdag 2 november 2022 @ 19:57:
[...]

Gelukkig las ik net al dat hij het deed, mag ik vragen welke browser je gebruikte?
Ik gebruik gewoon de Xbox app voor op mijn laptop

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

The_Woesh schreef op donderdag 3 november 2022 @ 16:45:
[...]

klopt. bedraad op de PC zie ik als een klein min-punt maar voor de TV is dat wel een probleem. En klopt ook dat ik nieuwe controllers kan kopen. Zomaar de berg e-waste vergroten door prima werkende controllers weg te doen vind ik echter zonde. En ik weet eigenlijk nog helemaal niet wat ik na Stadia wil, dus een alternatief met dezelfde controllers is altijd aantrekkelijker dan alternatief waarbij ik nieuwe moet kopen.

@sewer : ok duidelijk. dus draadloos kan nergens buiten stadia. Ik wist niet eens dat ze bluetooth hebben, maar waarom geen wifi voor andere controllers? Voor iedere stream game is input via de router direct naar de cloud toch altijd beter dan via bluetooth naar device en dan alsnog (via wifi) naar de router en de cloud.
Die lag via Bluetooth merk ik amper iets van met mijn Bluetooth /WiFi controller. Via geforce now by the way.
En er zijn controllers die zowel wifi en Bluetooth kunnen. De mijne dus bijvoorbeeld. Steelseries stratus duo. WiFi nog niet getest trouwens, Bluetooth is prima.

• Marzman
  • Niet online
The_Woesh schreef op donderdag 3 november 2022 @ 16:45:

Ik heb wel eens iets gezien wat je op je pc kan draaien waar de controller dan met wifi naar zou moeten connecten, maar ik weet zo niet meer waar en heb het ook niet getest (kan ook niet, ik speel vaak op mijn thuiswerkpc na werktijd :p ). USB is prima voor mij, maar zou leuk zijn als er een standaard kwam voor wifi controllers ja. Dat je kan connecties naar XCloud, Gforce Now, Luna etc. Maar ik verwacht het niet aangezien Google de enige was die dit had en er mee gestopt is. Ik heb wel vaker op dingen gehoopt met techniek die nooit kwamen ;) (bijvoorbeeld dat Skype, MSN, Teams, Google Hangouts etc via sip bereikbaar zouden zijn).

/▌

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Dennis0162 schreef op donderdag 3 november 2022 @ 17:57:
[...]

Ik gebruik gewoon de Xbox app voor op mijn laptop
A Oke, want ik heb zowel de Browser als de app geprobeerd de laatste paar dagen, wel maar kort, maar toch, en geen problemen gehad.

Killer Instinct en Forza Horizon 5 waren de games die ik getest had.

EDIT: Browser EDGE en OS Windows 11 Home.

[ Voor 4% gewijzigd door Linksquest op 03-11-2022 20:03 ]

Tis officieel :P

In het hoofdmenu van Stadia staat nu dat de dienst eindigt…

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Jasphur schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 16:52:

In het hoofsmenu van Stadia staat nu dat de dienst eindigd…
ik hoop niet dat het er zo letterlijk staat ;)

• RoCoStr
  • Registratie: Januari 2021
  • Nu online
Ik zag het ook.... potverdorie wat was het weer simpel genieten. Even een uurtje Metro Exodus gespeeld...4k + HDR...easy peacy....

Ga het missen...
Iemand hier al bekend met de documentaire Power On: The Story of Xbox?

Ik stap over naar het Xbox ecosysteem met een XSX en Gamepass Ultimate en ben me wat aan het inlezen over wat er allemaal is gebeurd sinds ik nog een Xbox 360 had (ook al heb ik later nog wel een PS4(Pro) gehad), welke games voor de XSX/XSS must-haves zijn, wat eraan zit te komen etc., toen ik deze documentaire tegenkwam.

Het is enerzijds een stukje reclame voor Xbox, maar geeft anderzijds een heel interessant inkijkje in de totstandkoming van de eerste Xbox en hoewel ik het verhaal al wel (deels) kende, heb ik echt wel wat meer respect gekregen voor Microsoft en het Xbox-team als je kijkt naar de toewijding om van Xbox een succes te maken, waar Stadia nooit een serieuze kans kreeg van Google/Alphabet.

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Heb die documenteren 2x inmiddels gezien, vind hem erg goed in elkaar gezet, ook tof dat ze de fouten gewoon toegeven zoals de Red Ring of Dead. Je mag me rustig op Xbox toevoegen, Linksquest.

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Jasphur schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 16:52:

In het hoofdmenu van Stadia staat nu dat de dienst eindigt…
Ik heb die melding nog niet gekregen, lol. Iemand nog iets gehoord over die refund?

• Schmitzel
Ben trouwens wel benieuwd naar jullie ervaringen met een series s op een 4k tv. Hoe ziet dat eruit? Lees online wat tegenstrijdige verhalen. Dat het er soms niet uitziet, anderen vinden het geweldig.

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Heb zelf dan de Series X, maar ik kan je wel zeggen hoe een Xbox 360 of een PS4 of een Switch uitziet op een 4k OLED.

Je ziet het wel, maar dat heb je ook als je een DVD kijkt op 4k, zo zou je het moeten vergelijken.

Neefje heeft een 4k TV (LCD) met een Series S en die is er super blij mee, hoor hem er nooit over klagen.

• Marzman
  • Niet online
daffie82 schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 16:54:
[...]

ik hoop niet dat het er zo letterlijk staat ;)
Nee, er staat of je het licht uit wil doen als je klaar bent met je spelletje ;)

Op de frontpage staat nog steeds reclame over Pro :p
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0lqbImayZPVGJ9oHTPBk7OdY6WU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/XVnprEaY9a9VFJ8SiJeXpL9c.png?f=user_large

/▌

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Marzman schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 08:53:
[...]

Nee, er staat of je het licht uit wil doen als je klaar bent met je spelletje ;)
Mijn post ging over een joekel van een dt fout ;)

[ Voor 34% gewijzigd door daffie82 op 05-11-2022 12:29 ]

Schmitzel schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 22:36:
Ben trouwens wel benieuwd naar jullie ervaringen met een series s op een 4k tv. Hoe ziet dat eruit? Lees online wat tegenstrijdige verhalen. Dat het er soms niet uitziet, anderen vinden het geweldig.
Ik merk alleen mindere kwaliteit bij cutscenes of introfilmpjes ofzo, f1 en fifa zien er prachtig uit. Ik kijk op een Samsung qled 80t, 50 inch. Ik denk dat straks hogwarts een goede test wordt waar de series s staat, maar vooralsnog geen enkele spijt van de aankoop hoor!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Voor mij als Stadia gebruiker ZONDER console en met als primaire plaats ''de bank voor de TV'' is er eigenlijk maar 1 alternatief.

Amazon Luna: niet beschikbaar in de benelux
Playstation Plus : niet mogelijk zonder console
Xbox Game Pass Ultimate : ik weiger te betalen voor maximaal 720p resolutie.
Geforce now : werkt goed op een Chromecast mGTV. Goede kwaliteit, redelijke hoeveelheid degelijke games, Bluetooth controller werkt.
Er is nu wel een bug in android 12 die zorgt dat je elke 20/30 minuten terug naar GFN homescreen knalt. Hier wordt echter aan gewerkt. Ticket hiervoor aangemaakt.

Hopelijk komt Luna hier ook beschikbaar in de toekomst, dan heeft Geforce now echt een concurrent voor mijn doelgroep.

Na Stadia kan ik in ieder geval verder. Eerst nog "Star wars Jedi Fallen Order" spelen op Stadia :)

[ Voor 7% gewijzigd door daffie82 op 10-11-2022 09:13 ]

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

daffie82 schreef op maandag 7 november 2022 @ 10:42:
Xbox Game Pass Ultimate : ik weiger te betalen voor maximaal 720p resolutie.
Zo ver mij bekend is, zijn ze al naar 1080p, ik zal het nog even bij het Ambassadors gedeelte navragen voor je, maar zo ver ik getest heb is het voor mijn gevoel gewoon 1080p, maar het kan zeker beter.

Ik kwam ook deze video van 10 maanden geleden tegen.

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Bericht van mede Ambassadors

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UpIiXdyJOX3boUIzY0GtWpuWFqU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/rRP4AB6YLmObktK8B7rL8PWP.png?f=user_large

@daffie82 zou dus 1080p moeten zijn.

Linksquest schreef op maandag 7 november 2022 @ 12:15:

[Afbeelding]

Betekent dit dan op een series s dat ik 4k60 kan halen? (Upscaled dan)

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Ht87 schreef op maandag 7 november 2022 @ 12:34:
[...]

Betekent dit dan op een series s dat ik 4k60 kan halen? (Upscaled dan)
De Series S levert normaal slechts 1440p, dus denk dat dit enkel voor de Series X en One X is. Maar dat antwoord durf ik even niet 100% zeker te zeggen, dus dat antwoord ben ik je nog even schuldig.

[ Voor 15% gewijzigd door Linksquest op 07-11-2022 13:00 ]

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Linksquest schreef op maandag 7 november 2022 @ 12:15:

[Afbeelding]

En een app beschikbaar op de CCmGTV (android 12) ?
Dan kan ik dat ook eens testen.

• Marzman
  • Niet online
@daffie82 Ik denk dat je dan zult moeten sideloaden. Ik heb het nog niet geprobeerd op mijn Android TV box.

/▌

• TimeWaster
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 23-12 23:26
sewer schreef op donderdag 3 november 2022 @ 15:46:
[...]

De controllers werken bijna overal bedraad, en (buiten Stadia) nergens draadloos. Google/Stadia heeft niet toegezegd dat ze de bluetooth gaan aanpassen om er een generieke draadloze controller van te maken...
Na een Stadia sessie werken de controllers ook draadloos op (sommige) Android TV apparaten. Ik ben benieuwd of deze implementatie op een ander niveau bruikbaar is.

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Marzman schreef op maandag 7 november 2022 @ 13:16:
@daffie82 Ik denk dat je dan zult moeten sideloaden. Ik heb het nog niet geprobeerd op mijn Android TV box.
Gewoon de apk downloaden via een download programma, toch?

@Linksquest welke apk moet ik dan hebben ?

• Marzman
  • Niet online
TimeWaster schreef op maandag 7 november 2022 @ 13:22:
[...]
Na een Stadia sessie werken de controllers ook draadloos op (sommige) Android TV apparaten. Ik ben benieuwd of deze implementatie op een ander niveau bruikbaar is.
Ik denk het niet, ik denk zelfs dat het op Android TV ook niet meer werkt als de Stadia servers uit staan.

/▌

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

@daffie82 Momenteel ben ik even eerlijk zijn er alleen Apps voor Android of Samsung TV uit 2022.

https://www.xbox.com/en-US/apps/xbox-app-for-tv

Er zijn Android doosjes die het kunnen, die draaien gewoon de tablet / telefoon app. Verder heb je nog via de TV browser de optie, maar da werkt nog niet optimaal vind ik persoonlijk. De app voor Windows wel weer, maar dat is helaas niet wat jij zoekt voor op een TV. Ik ga het in de gaten houden voor jullie.

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Linksquest schreef op maandag 7 november 2022 @ 13:32:
@daffie82 Momenteel ben ik even eerlijk zijn er alleen Apps voor Android of Samsung TV uit 2022.

https://www.xbox.com/en-US/apps/xbox-app-for-tv

Er zijn Android doosjes die het kunnen, die draaien gewoon de tablet / telefoon app. Verder heb je nog via de TV browser de optie, maar da werkt nog niet optimaal vind ik persoonlijk. De app voor Windows wel weer, maar dat is helaas niet wat jij zoekt voor op een TV. Ik ga het in de gaten houden voor jullie.
Dus zelfs via sideloaden niet werkend te krijgen op een Chromecast (of andere Android box) ?

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Wat je kunt doen, goedkoop een Xbox One op de kop tikken en die voor Cloud gaming gebruiken, ik weet dat dit voor veel mensen geen optie is, maar met een beetje zoeken heb je er al eentje voor €100,00 inclusief controller.

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Linksquest schreef op maandag 7 november 2022 @ 13:35:
Wat je kunt doen, goedkoop een Xbox One op de kop tikken en die voor Cloud gaming gebruiken, ik weet dat dit voor veel mensen geen optie is, maar met een beetje zoeken heb je er al eentje voor €100,00 inclusief controller.
neen ;)

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

daffie82 schreef op maandag 7 november 2022 @ 13:35:
[...]

Dus zelfs via sideloaden niet werkend te krijgen op een Chromecast (of andere Android box) ?
Op Youtube staan manieren genoeg, maar ik ga niks aanbevelen waar ik (nog) geen ervaring mee heb. Maar er zijn manieren genoeg, alleen waarom Xbox er zo lang over doet geen idee.

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

@daffie82

Ik kwam deze video's tegen, heb je hier iets aan?

Zoals eerder gezegd, zelf nog geen ervaring mee, maar het zou moeten werken.

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

@Linksquest : als ik naar de recente comments kijk bij deze videos, lijkt het niet te werken. Zal het eens testen als ik heel veel zin heb.

ik las ook een comment van iemand van 4 maand geleden dat het maar max 720p is omdat het de android app is die gesideload wordt (en geen dedicated android tv app). Geen idee of dat nog klopt, omdat je zei dat het normaal 1080p is op dit moment.

[ Voor 7% gewijzigd door daffie82 op 07-11-2022 13:57 ]

• Marzman
  • Niet online
Wat is de resolutie in de browser? Op zich klaag ik niet, ben niet zo'n veeleisende gebruiker denk ik, stadia had ik ook vrij laag staan (vanwege haperingen en het niet altijd hebben van pro :p ).
Linksquest schreef op maandag 7 november 2022 @ 13:35:
Ik heb nog een 360 in de kast liggen, maar dat zal wel niet werken :p (is toch al krachtiger dan een chromecast :p )

[ Voor 53% gewijzigd door Marzman op 07-11-2022 14:07 ]

/▌

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

@Marzman De kracht van de CC of het gebrek daaraan, heeft er natuurlijk geen fluit mee te maken. Voor cloud gaming is de CC gewoon prima en meer dan voldoende. Xbox wil dit natuurlijk niet supporten en heeft liever dat iedereen een console koopt. Daarom brengen ze die stick ook niet uit op de korte termijn.

[ Voor 55% gewijzigd door daffie82 op 07-11-2022 14:19 ]

• Marzman
  • Niet online
daffie82 schreef op maandag 7 november 2022 @ 14:17:
@Marzman De kracht van de CC of het gebrek daaraan, heeft er natuurlijk geen fluit mee te maken. Voor cloud gaming is de CC gewoon prima en meer dan voldoende. Xbox wil dit natuurlijk niet supporten en heeft liever dat iedereen een console koopt. Daarom brengen ze die stick ook niet uit op de korte termijn.
Ik denk dat een 360 het technisch ook makkelijk kan, volgens mij kon je er ook films mee streamen, maar dat zal Microsoft ook niet willen ondersteunen op zo'n oud ding (om eerlijk te zijn wil ik die ook helemaal niet terug aansluiten)

/▌

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Marzman schreef op maandag 7 november 2022 @ 14:06:
Ik heb nog een 360 in de kast liggen, maar dat zal wel niet werken :p (is toch al krachtiger dan een chromecast :p )
Nee helaas niet :P

Linksquest schreef op maandag 7 november 2022 @ 12:59:
[...]

De Series S levert normaal slechts 1440p, dus denk dat dit enkel voor de Series X en One X is. Maar dat antwoord durf ik even niet 100% zeker te zeggen, dus dat antwoord ben ik je nog even schuldig.
Maar via strreaming (bv Netflix) levert de series s wel 4K, bij streaming is natuurlijk minder rekenkracht nodig. Als je dan kunt gamestreamen op 4K met de series s is t echt nog meer een topaankoop haha!

• Marzman
  • Niet online
Ht87 schreef op maandag 7 november 2022 @ 17:24:
[...]

Maar via strreaming (bv Netflix) levert de series s wel 4K, bij streaming is natuurlijk minder rekenkracht nodig. Als je dan kunt gamestreamen op 4K met de series s is t echt nog meer een topaankoop haha!
Als ze de series s zo klein maken dat ik hem in de hdmi aansluiting kan stoppen en hij achter op de tv bungelt koop ik hem meteen ;)

/▌

• sewer
Xbox game pass (beta) werkt prima op een shield (Android tv 11) en daar kun je dus xcloud draaien. Met bijv. de bedrade stadia controller of een Xbox controller.

Heb ondertussen ook een series x + losse elite 2 controller, dus zit de komende 3 jaar daar volop. Op zich werkt de series x prima, en los daarvan ook cloud prima (en bij dezelfde spellen ook de gamestate sync van xcloud naar Xbox vice versa). Maar spelen op een willekeurige tv wordt je onnodig moeilijk gemaakt:
- game pass wordt niet aangeboden op Android/Apple TV. Sideloaded en gaat wel en werkt ook wel, maar is 720p (geloof er niets van dat het 1080p is, spellen zijn iig erg gecomprimeerd, terwijl zelfde spel op mijn series x op dezelfde 1080p tv haarscherp is)
- er bestaat ook iets als remote play, als je Xbox aanstaat dan kun je overal in je huis spelen. Die Xbox app, ook weer gesideload, crasht op een shield. Is bij iedereen en het verhaal gaat dat ze moeite hebben gedaan om hem op Android tv te weren

- Xbox game pass app op ipad 2017 (iOS 16) biedt geen xcloud, als ik goed begrijp pas vanaf iPad 2020. In browser doen niet alle Xbox knoppen van Xbox controller het (abxy doen het niet), dus niet speelbaar
- op laptop doet xcloud het wel goed in browser. Maar Xbox app blijft bij mij oneindig laden, kan gebeuren, maar geen enkele tip werkt (en ik ben een Windows specialist), nul events in event viewer of wat dan ook. Kan daar dus (vooralsnog) geen remote play doen

Op telefoon werkt het wel goed. Het werkt technisch trouwens wel grotendeels, maar ze willen om de een of andere reden alleen dat je het op de tv speelt van je Xbox, en voor de rest alleen op telefoons/tablets of laptops/pc. Maar vooral niet op de bank voor een andere tv…

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

@sewer precies wat ik dacht. Hartelijk dank voor je toelichting. Voor mij kan Xbox dan ook lekker de boom in ;)

• sewer
Snap ik, tov de de stadia app/site waar je alles kan casten, en op de bijgeleverde chromecast ultra het zelfs zonder telefoon direct werkt, is de implementatie op dit vlak wel erg karig, was een beetje flabbergasted hoe moeizaam het werkt op een willekeurige tv…

Maar de game pass is wel indrukwekkend, als ik me goed herinner 400+ spellen ofzo, en ook gewoon gear of wars, Forza, die nieuwe plaguetale, fifa 22 en weet ik wat voor grote titels allemaal :)

edit:
maar geen tombraider of rayman, zijn er wel op geweest maar blijkbaar te oud en dan vallen ze er weer uit

[ Voor 11% gewijzigd door sewer op 07-11-2022 18:19 ]

• Marzman
  • Niet online
Omdat ik vooral in de browser speelde en niet op 4K is de ervaring voor mij 80 procent hetzelfde. In sommige spellen mis ik dat ik geen toetsenbord en muis kan gebruiken.

Stadia heb ik ook maar heel weinig op de tv gespeeld, ik speel meestal als mijn vrouw werken is en zeker nu in de winter. Dan is mijn werkkamer warm, de pc staat aan, ik heb nog een andere monitor waar ik af en toe wat op kan doen (dat is dan wel weer handiger dan in Stadia doordat de muis niet werkt in xCloud. Alleen als xCloud de focus verliest wordt het donkerder en krijg je een tekst dat je er op moet klikken met de muis voor de focus. Maar je kan zo wel even snel iets checken tijdens een conversatie of cutscene.

/▌

• streamnl
  • Niet online
Ik speel de afgelopen weken met veel plezier Xbox Cloud vanaf de bank, via de app op mijn Sony TV.

En nogmaals, bij mij werkt het goed. Voor mijzelf had ik de keuze gemaakt om straks de 2 (of 3) jaar trick uit te voeren en voorlopig bij Xbox te blijven. Na 2 jaar wilde ik kijken wat er dan allemaal mogelijk is.

Ik vind Xbox Game Pass een goeie alternatief voor Stadia.

Maar nu God of War Ragnarok uit is... begin ik toch weer zwaar te twijfelen of Xbox de juiste keuze is voor mij. En als ik dat nu met God of War al heb, dan ga ik dat helemaal met Final Fantasy krijgen.

Ik snap waarom er exclusieve games bestaan, maar dat maakt het voor ons behoorlijk vervelend.
Of je moet @Linksquest zijn en alle consoles thuis hebben staan. Dan kan je gewoon alles spelen :+

Meer dan ik dacht...

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

@streamnl lol, heb echt niet alle consoles hoor :D Zo heb ik nog altijd geen PS5 gekocht, wel vaker in de handen gehad, maar nog niet gekocht.

streamnl schreef op woensdag 9 november 2022 @ 07:02:
Ik speel de afgelopen weken met veel plezier Xbox Cloud vanaf de bank, via de app op mijn Sony TV.

En nogmaals, bij mij werkt het goed. Voor mijzelf had ik de keuze gemaakt om straks de 2 (of 3) jaar trick uit te voeren en voorlopig bij Xbox te blijven. Na 2 jaar wilde ik kijken wat er dan allemaal mogelijk is.

Ik vind Xbox Game Pass een goeie alternatief voor Stadia.

Maar nu God of War Ragnarok uit is... begin ik toch weer zwaar te twijfelen of Xbox de juiste keuze is voor mij. En als ik dat nu met God of War al heb, dan ga ik dat helemaal met Final Fantasy krijgen.

Ik snap waarom er exclusieve games bestaan, maar dat maakt het voor ons behoorlijk vervelend.
Of je moet @Linksquest zijn en alle consoles thuis hebben staan. Dan kan je gewoon alles spelen :+
Maar wel straks starfield, elder scrolls en fallout als exclusive!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0VMnjvg2A29u_OOpSIabCk7-nCk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pzCVf0n6Xt4WxiYuymH88cgo.png?f=fotoalbum_large

Google begint deze week met het verwerken van de refunds. Ze verwachten hier 10 a 15 dagen voor nodig te hebben. Of het geld ook daadwerkelijk binnen die termijn ook op de rekening staat, is nog even afwachten.

https://support.google.com/stadia/answer/12790109

[ Voor 125% gewijzigd door KlaasjeNL op 09-11-2022 19:12 ]

• Zinloos1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:51
KlaasjeNL schreef op woensdag 9 november 2022 @ 19:01:
Google begint deze week met het verwerken van de refunds. Ze verwachten hier 10 a 15 dagen voor nodig te hebben. Of het geld ook daadwerkelijk binnen die termijn ook op de rekening staat, is nog even afwachten.

https://support.google.com/stadia/answer/12790109
Heeft iedereen al een bericht gehad? Want ik heb nog niets gehoord maar wel op mijn Google account bestellingen gedaan.

• Rob Voets
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10:33
Zinloos1 schreef op woensdag 9 november 2022 @ 19:13:
[...]

Heeft iedereen al een bericht gehad? Want ik heb nog niets gehoord maar wel op mijn Google account bestellingen gedaan.
Ze starten vandaag en verwachten 10 tot 15 dagen nodig te hebben. Ik heb nog geen bericht, maar had ook niet verwacht die vandaag al te krijgen. Ik weet ook pas net van dit nieuws.

• Marzman
  • Niet online
Net ook eens op mijn telefoon xcloud geprobeerd na vanmiddag een usb c - usb c kabeltje gekocht te hebben. Werk inderdaad goed, maar menu's zijn wel irritant klein ;)

/▌

• Dennis0162
Marzman schreef op woensdag 9 november 2022 @ 19:19:
Net ook eens op mijn telefoon xcloud geprobeerd na vanmiddag een usb c - usb c kabeltje gekocht te hebben. Werk inderdaad goed, maar menu's zijn wel irritant klein ;)
Ik had het ook al geprobeerd met mijn razer kishi op mijn iPhone 11, werkte goed! Geen lag of iets.
Alleen bij mij vergrote het scherm niet naar full screen dus dan is je telefoon wel erg klein. :+

• streamnl
  • Niet online
Marzman schreef op woensdag 9 november 2022 @ 19:19:
Moet je Ark eens opstarten en daar het menu eens bekijken :X

Meer dan ik dacht...

Mooi van die refunds!

Ik zie nu ook ineens overal reclames op YouTube om de pixel 7 pro te gaan kopen. Zelfs verstokte Apple fans op m’n werk konden de specs benoemen. Ik heb nog nooit een reclame gezien van Stadia destijds. Dat maakt me toch een beetje pissig met terugwerkende kracht…
Pagina: 1 ... 177 ... 191 Laatste

Let op:
De stekker ging er op 18 januari 2023 uit.

Converteer je Stadia controller naar Bluetooth met de browsertool:
https://stadia.google.com/controller/

(Beschikbaar tot 31 december 2023)

Mooi overzicht van alternatieven: https://hackmd.io/@christopherklay/BkWVFJlNj
Topics voor alternatieven voor Stadia:
> Het grote cloud gaming topic
> [NVIDIA Geforce NOW] Ervaringen & Discussie
> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
> [PS+] Playstation Plus

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord