Ik ben sinds vandaag ook over naar xbox game pass (mijn vorige xbox was de xbox 1

), aan de hand van de guide van de vorige pagina (
https://www.techtastic.nl...ing-90-euro-oktober-2022/)
Mijn ervaringen:
- bij het kopen van de turkse gamepasses op Gamivo had ik al mijn VPN op het turks staan, en per ongeluk betaald met een paypal in Thailand (die ik ooit heb gebruikt voor een ander abonnement). Blijkbaar zien ze dat daar allemaal, en heb een tijd moeten chatten en mijn rijbewijs uploaden voordat ze me die codes wilden geven
- toen een xbox account aangemaakt en gekoppeld aan een hotmailadres, en de 3 turkse kaarten toegevoegd. Dat was geen probleem. Ik heb wel expressvpn thuis, dus niet die suggestie van tunnelbear gebruikt
- bij het omzetten naar xbox ultimate kreeg ik foutmeldingen dat mijn store in het verkeerde land ingesteld stond, en ook wat algemene foutmeldingen (an error occured). Heb met Microsoft moeten bellen, en zij moesten blijkbaar de 3 gamepass codes een-voor-een omzetten van US naar NL, daarna kon ik die ultimate van 1 euro wel bestellen.
Die guide is goed te doen, maar a) koop je kaarten met de tunnel uit waarbij je ook een paypal/creditcard uit Nederland gebruikt, en b) het is handig als je je gekoppeld account controleert (van je hotmail), dat daar het land op Nederland staat ingesteld, en in Windows ook de 'region' op Nederlands staat (daar triggert die 'store'-app in Windows op). Dan zou het zonder problemen moeten gaan.
Dan het spelen zelf, heb 2 nvidia's shield pro uit 2019 en daar heb ik de app gesideload. Als xbox-newbie vind ik de apps in de playstore maar verwarrend, er lijken er 4 te zijn: xbox, xbox game pass, xbox beta en xbox game pass beta. Ik heb de laatste gesideload, en voor de shield specifiek de arm64-v8a versie
Die werkt op zich wel goed op de shield, maar vreemd genoeg doet de OK-button van de shield remote het niet. Dus ik kan wel navigeren met de shield remote in de app, maar niet op OK klikken. Met de bedrade stadia-controller kan ik wel alles doen. Hier een screenshot van Forza Horizon 5 op mijn tv en mijn bedrade shield-controller.
Het beeld is 720p, wat je echt wel ziet bij de menu's en zo. Tijdens het spelen stoor ik me er niet zo aan, maar het is wel wat minder dan bij Stadia natuurlijk...
Op de telefoon doet alles het ook goed, maar moet dan wel de controller via usb-c naar usb-c verbinden naar de telefoon.
Mijn ipad uit 2017 werkt niet, want geen usb-c connecter (en ik heb geen andere controllers)
PC krijg ik ook nog niet aan de praat, zowel in de xbox app als in de browser ziet hij mijn met-kabel-verbonden stadia controller niet, terwijl Windows hem in principe wel ziet. Nog niet helemaal duidelijk wat hier het probleem precies is...
Het is duidelijk dat ik een bluetooth controller moet kopen om het echt lekker te laten werken, even over nadenken of ik een losse controller koop of toch maar een xbox series s/x voor mijn hoofd-tv...
Uiteraard blijf ik de komende 3 maanden ook nog Rayman, Hotwheels en ander spellen op de stadia spelen, is vooralsnog mijn favoriet
[
Voor 5% gewijzigd door
sewer op 28-10-2022 15:31
]