Marzman schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 11:14:
Laat Netflix de stadia tak overnemen zou ik zeggen, zij willen iets dergelijks gaan ontwikkelen :) Zij zullen ook handiger zijn in het regelen van licenties/games dan Google misschien.
Prima als dat gebeurt idd! Maar denk toch dat Google andere plannen gaat hebben met de tech. Ze hebben een perfecte blauwdruk om met lage latency input van gebruikers op te halen. Met alle ontwikkelingen rondom VR en AR hebben ze goud in handen voor de next generation denk ik. Als in: meta-verse concurrent, digitaal vergaderen met avatar etc. Bij de lancering van de nieuwe VR-bril (pro versie voor zakelijk gebruik) van meta zat dat ook in het filmpje verwerkt. Ik denk dat Google dat scherp volgt aangezien dat ook reclame-inkomsten binnenharkt door via oogbewegingen te registreren waar iemand kijkt en waar informatie (reclame bv) te plaatsen is.
Naja tl;dr… Google zal niet zomaar goud uit handen geven denk :9

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:58

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Opxah schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 11:05:
[...]

Via dit artikel zag ik dat er ook petities zijn om Stadia in leven te houden. Ik geef het weinig kans, ook gezien het aantal mensen dat de petities ondertekend heeft. Maar niet geschoten is altijd mis, dus heb ik toch de kleine moeite genomen om mee te doen.

Links naar petities:
https://www.change.org/p/save-stadia
https://www.change.org/p/keep-google-stadia-alive
ook niet handig om er 2 petities van te maken die eigenlijk voor hetzelfde streven...

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Panasonic UB820 / Ugoos AM6B+ (CE with avdvplus Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.12.0 (UMOEUXM)

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ht87 schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 11:34:
[...]

Prima als dat gebeurt idd! Maar denk toch dat Google andere plannen gaat hebben met de tech. Ze hebben een perfecte blauwdruk om met lage latency input van gebruikers op te halen. Met alle ontwikkelingen rondom VR en AR hebben ze goud in handen voor de next generation denk ik. Als in: meta-verse concurrent, digitaal vergaderen met avatar etc. Bij de lancering van de nieuwe VR-bril (pro versie voor zakelijk gebruik) van meta zat dat ook in het filmpje verwerkt. Ik denk dat Google dat scherp volgt aangezien dat ook reclame-inkomsten binnenharkt door via oogbewegingen te registreren waar iemand kijkt en waar informatie (reclame bv) te plaatsen is.
Naja tl;dr… Google zal niet zomaar goud uit handen geven denk :9
Google heeft zelf ook Google Glass gehad, daar zijn ze ook mee gestopt. Om eerlijk te zijn kan ik niet helemaal volgen welke kant ze op willen (een metaverse zouden ze ook kunnen maken, maar dat gaat meta dus doen en daar heb je ook een ontwikkelingsstudio voor nodig).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Opxah
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-02 15:29
Marzman schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 11:39:
[...]

Google heeft zelf ook Google Glass gehad, daar zijn ze ook mee gestopt. Om eerlijk te zijn kan ik niet helemaal volgen welke kant ze op willen (een metaverse zouden ze ook kunnen maken, maar dat gaat meta dus doen en daar heb je ook een ontwikkelingsstudio voor nodig).
Het is inderdaad niet heel duidelijk wat Google met de tech gaat doen. Maar ze kunnen het natuurlijk als pakket verkopen aan verschillende partijen, zonder daarbij de broncode of licentierechten uit handen te geven. Dus een implementatie van de Stadia-tech bij Netflix bijvoorbeeld hoeft niet uit te sluiten dat Google het ook aan een derde verkoopt (of zelf gebruikt) voor AR/VR/metaverse-achtige dingen.
In dit voorbeeld kan Netflix wel als voorwaarde kan stellen dat de technologie niet aan concurrerende diensten verkocht mag worden. Maar de metaverse hoeft geen directe concurrent van gamestreaming te zijn.

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-02 13:43

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Google levert de Stadia-servers aan AT&T onder een soort van White label? Ik denk dat ze dit gewoon in werking houden, want de techniek werkt.

nieuws: Google levert Stadia-servers aan AT&T zonder vermelding van eigen mer...

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• Marzman
  • Niet online
Linksquest schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 13:22:
Google levert de Stadia-servers aan AT&T onder een soort van White label? Ik denk dat ze dit gewoon in werking houden, want de techniek werkt.

nieuws: Google levert Stadia-servers aan AT&T zonder vermelding van eigen mer...
Denk je dat dit gewoon door gaat? Ik ging er eigenlijk vanuit dat dit ook stopte. Het was al een tijdje toch dat ze Stadia wilden omdopen in een white label dienst. Dan hadden het nieuws toch wel anders gebracht.

https://9to5google.com/20...gle-stadia-shutting-down/

Hier staat dat dit inderdaad door lijkt te gaan.

[ Voor 19% gewijzigd door Marzman op 20-10-2022 16:14 ]

/▌

• AfroBob
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-10-2025
Marzman schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 16:00:
[...]

Denk je dat dit gewoon door gaat? Ik ging er eigenlijk vanuit dat dit ook stopte. Het was al een tijdje toch dat ze Stadia wilden omdopen in een white label dienst. Dan hadden het nieuws toch wel anders gebracht.

Immersive Stream lijkt zeker door te gaan, echter lijken de benoemde kosten mij niet rendabel om nou snel een Stadia vervanger (oid) op te zetten.:
https://cloud.google.com/...ocs/locations-and-pricing

As een "capacity unit" een blade is met 4 instances, dan lopen de kosten snel op.

[ Voor 3% gewijzigd door AfroBob op 20-10-2022 18:37 ]

• ikbenerniet
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:13
Marzman schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 11:14:
Laat Netflix de stadia tak overnemen zou ik zeggen, zij willen iets dergelijks gaan ontwikkelen :) Zij zullen ook handiger zijn in het regelen van licenties/games dan Google misschien.
Je kan Stadia niet zomaar overnemen, want Stadia = Google.
Je moet alle Google componenten eruit gaan slopen, en dat is veel meer dan alleen Google account integratie. Denk aan de streaming tech, game distributie/containers, Game Developer tools, netwerkarchitectuur etc.
Zonder Google blijft er bijna niks over van Stadia, en dat is niet te verkopen.

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

@ikbenerniet hoezo niet? De techniek werd al zonder Stadia verkocht onder een soort van White Label.

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Marzman schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 16:00:
[...]

Leek me ook al sterk dat ze met de techniek gingen stoppen, want de techniek werkt gewoon

• Marzman
  • Niet online
Linksquest schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 08:45:
[...]

Leek me ook al sterk dat ze met de techniek gingen stoppen, want de techniek werkt gewoon
Dan had het nieuwsbericht toch moeten zijn dat ze zich 100 procent gaan richten op Stream ipv dat Stadia stopt?

nieuws: 'Google verlegt gamingfocus van Stadia naar Stream, een service voor ...

En dat hadden de mensen bij Stadia toch moeten weten dat het een sterfhuis was? En wij eigenlijk ook. Het zal wel met het verdienmodel te maken hebben, ik ben benieuwd of ze met Stream wel genoeg verdienen.

[ Voor 6% gewijzigd door Marzman op 21-10-2022 08:58 ]

/▌

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Marzman schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 08:57:
[...]

Dan had het nieuwsbericht toch moeten zijn dat ze zich 100 procent gaan richten op Stream ipv dat Stadia stopt?
Helemaal mee eens.
Marzman schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 08:57:
[...]

En dat hadden de mensen bij Stadia toch moeten weten dat het een sterfhuis was? En wij eigenlijk ook. Het zal wel met het verdienmodel te maken hebben, ik ben benieuwd of ze met Stream wel genoeg verdienen.
Daar ben ik ook wel benieuwd naar

Met zo'n groot huishoudboekje als wat google heeft kan deze techniek natuurlijk prima 'in het schuurtje' bewaard worden totdat het nodig is of iemand er interesse in heeft. Met stream kunnen ze misschien wat ontwikkelkosten terugverdienen, al is de rekening voor het terugbetalen aan elke stadia gebruiker ook al immens denk ik.
Benieuwd wat google in hun, voor ons verborgen, visie heeft waar het bedrijf over 5 a 10 jaar wil staan qua technologie. Ik heb een jaar of 6/7 geleden al eens een project gedaan met mensen van Google (google sprint) en de tech die ze daar beschreven wat er nu zou zijn is allemaal uitgekomen. Dus wie weet past de tech van Stadia perfect in een toekomstplan. We gaan het meemaken ooit ;) (of niet haha).

• Opxah
Misschien spreek ik voor mijn beurt, maar ik denk dat @ikbenerniet bedoelde dat Google niet Stadia in zijn geheel als los product (of als losse afdeling) kan verkopen aan een andere partij. Wat jij zegt kunnen ze inderdaad wel, de technologie (software en hardware denk ik) implementeren bij een andere partij. Maar dan leveren ze een dienst i.p.v. dat ze alleen een product verkopen en verder geen onderhoud of service verlenen.

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-02 11:21

artificial_sun

Mazda Rx7

https://twitter.com/Fishi...IJXz2540M6hLGhqUNHsQ&s=19

Steam keys te verkrijgen voor mensen die Epistory en Nanotale gekocht hadden op Stadia. Voortgang van de spellen lijkt verloren.

Voor een hoop situaties kunnen we dus geld en de game terug krijgen.

Stadia was beter....

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Voor de liefhebber, ik heb een code voor 1 maand Xbox Game Pass Ultimate, code werkt alleen voor nieuwe members

CODE: RF3YG-FVWPV-RDTYY-T3QDX-96X4Z

Laat maar weten als iemand hem geclaimd heeft.

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Linksquest schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 14:54:
Voor de liefhebber, ik heb een code voor 1 maand Xbox Game Pass Ultimate, code werkt alleen voor nieuwe members

CODE: RF3YG-FVWPV-RDTYY-T3QDX-96X4Z

Laat maar weten als iemand hem geclaimd heeft.
Thanks.
Ik heb een alias aangemaakt en ik ga nu daarmee een maandje testen of dit iets is.

Volgende week ga ik een Xbox controller kopen, en dan het geheel weer testen op een Sony TV.

Ook wil ik kijken of het een beetje fatsoenlijk werkt op een IPhone (SE)

Als tegenprestatie zal ik na een maandje een (uitgebreide) update geven over mijn bevindingen.

Nogmaals bedankt.

Meer dan ik dacht...

• Marzman
  • Niet online
@streamnl Ga je testen zonder xbox?

/▌

• streamnl
  • Niet online
Edit:
Als jullie wil dat ik iets test, vraag het maar

Meer dan ik dacht...

• streamnl
  • Niet online
streamnl schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 15:44:
Edit:
Als jullie wil dat ik iets test, vraag het maar
@Marzman ja.
Ik wil een “opvolger/vervanger “ van Stadia.
Dus zonder een console.
Ik ga me focussen op cloud gaming.

We zijn nu ik een bungalow (met slecht WiFi), maar wat ik nu al merk… het werkt best wel oké op een iPhone

[ Voor 8% gewijzigd door streamnl op 22-10-2022 15:46 ]

Meer dan ik dacht...

• Marzman
  • Niet online
streamnl schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 15:45:
[...]

@Marzman ja.
Ik wil een “opvolger/vervanger “ van Stadia.

We zijn nu ik een bungalow (met slecht WiFi), maar wat ik nu al merk… het werkt best wel oké op een iPhone
Dan ben ik wel benieuwd naar je bevindingen :) XCloud vind ik ook wel interessant klinken maar ik heb het idee dat het zonder Xbox deel ervan nogal een niche is voor ze.

/▌

• streamnl
  • Niet online
We gaan zo eten dus ik wil nog vlug even douchen… maar eerste indruk is goed.
Al moet ik wel heel snel een joystick kopen. Die knoppen op mijn scherm vind ik maar niets.

https://www.veed.io/view/...112c1f?sharingWidget=true

Filmpje 2:
https://www.veed.io/view/...dd-4483-a433-29e2b20f3fd0

[ Voor 12% gewijzigd door streamnl op 22-10-2022 16:15 ]

Meer dan ik dacht...

streamnl schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 15:57:
Al moet ik wel heel snel een joystick kopen. Die knoppen op mijn scherm vind ik maar niets.

https://www.veed.io/view/...112c1f?sharingWidget=true

Filmpje 2:
https://www.veed.io/view/...dd-4483-a433-29e2b20f3fd0
Ik dacht dat het op je telefoon ook werkt als je daar bv je stadia-controller bedraad op aangesloten hebt?

• Marzman
  • Niet online
streamnl schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 15:57:
Werkt je stadia controller niet? (of heb je die niet?). In Gforce now werkt die vrij goed (en schijnbaar zijn de namen van de knoppen hetzelfde als bij de xbox controller).

/▌

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:08
Ik heb ook al 3 weken Xbox ultimate met xcloud (zonder console) en dat werkt eigenlijk heel prima. Weinig tot geen lag, maar wel veel artifacts en drop in resolutie. Soms zo erg dat het bijna niet speelbaar is. Maar 99 procent van de tijd werkt het prima!

Gespeelde games zijn F1 2021 en Halo Reach, met stadia controller via usbc op een Chromebook (Wifi6)

Ik vind het, op de prijs na, een behoorlijk goede vervanger van Stadia

[ Voor 9% gewijzigd door kepler op 22-10-2022 16:59 ]

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Ik game dan via de Series X, ook cloud games, en via de telefoon, werkt voor mij goed.

kepler schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 16:59:

Ik heb de 1 euro omzetting gebruikt, dan heb ik 3 jaar gamepass ultimate voor iets meer dan 100 euro. Dat is met de kwaliteit games een betere deal dan ik met stadia had eerlijk gezegd. Nu de streaming nog naar een hoger niveau. Ik hoop dat op de series s streaming gaat toewerken naar 4K-niveau net als Stadia had :9.

• Tuktop
  • Laatst online: 11-02 10:31
Ht87 schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 17:16:
[...]

Ik heb de 1 euro omzetting gebruikt, dan heb ik 3 jaar gamepass ultimate voor iets meer dan 100 euro. Dat is met de kwaliteit games een betere deal dan ik met stadia had eerlijk gezegd. Nu de streaming nog naar een hoger niveau. Ik hoop dat op de series s streaming gaat toewerken naar 4K-niveau net als Stadia had :9.
Het is nu op PC max 720P toch? Geen geen M/KB-ondersteuning geloof ik?

• kepler
Ht87 schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 17:16:
[...]

1 euro omzetting? Leg uit, die ken ik niet :D 3 jaar voor 100 euro is een no brainer

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

kepler schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 16:59:
Ik heb ook al 3 weken Xbox ultimate met xcloud (zonder console) en dat werkt eigenlijk heel prima. Weinig tot geen lag, maar wel veel artifacts en drop in resolutie. Soms zo erg dat het bijna niet speelbaar is. Maar 99 procent van de tijd werkt het prima!

Gespeelde games zijn F1 2021 en Halo Reach, met stadia controller via usbc op een Chromebook (Wifi6)

En op je TV lekker op de bank? Juist ja... Dat is wat Stadia net zo goed maakt voor mij. Daar is, zonder console, gewoon geen alternatief voor.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Panasonic UB820 / Ugoos AM6B+ (CE with avdvplus Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.12.0 (UMOEUXM)

• kepler
daffie82 schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 18:28:
[...]

En op je TV lekker op de bank? Juist ja... Dat is wat Stadia net zo goed maakt voor mij. Daar is, zonder console, gewoon geen alternatief voor.
Ow ja, helemaal vergeten. Ik game voornamelijk op de laptop als mn vriendin tv kijkt. Maar goed punt, dat is wel een nadeel.

Je hebt zeker gelijk, Stadia was/is daarin echt uniek. Controller aan en direct gamen op de tv.
kepler schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 17:32:
[...]
1 euro omzetting? Leg uit, die ken ik niet :D 3 jaar voor 100 euro is een no brainer
Ik heb dit stappenplan gevolgd. Zelfs als je niet de vpn-variant wil doen ben je met de Nederlandse variant slechts150 euro kwijt voor 3 jaar.
Tuktop schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 17:31:
[...]

Volgens mij is dat inderdaad gericht op de controller. Sommige games bij gamepass die je wel moet installeren zijn wel compatibel geloof ik!

[ Voor 6% gewijzigd door Ht87 op 22-10-2022 19:00 ]

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04:35
[...]

Klopt allebei.
Maar er wordt schijnbaar wel aan M/KB ondersteuning gewerkt voor in de toekomst.

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

• streamnl
  • Niet online
Ik hoorde tijdens het eten dat ik een PS4 controller kan lenen.
Die ga ik dinsdag ophalen.

En ja, ik kan de Stadia controller gebruiken voor mijn mobiel, alleen niet op de tv.

Daarom wil ik een Xbox of PS4 controller. Daarop game ikzelf het meest.

Wordt vervolgd.
Prettig weekend nog ieder

Meer dan ik dacht...

• Tuktop
Vortigen schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 19:49:
[...]

Klopt allebei.
Maar er wordt schijnbaar wel aan M/KB ondersteuning gewerkt voor in de toekomst.
Thanks voor de info! Daardoor helaas voor mij (nog) niet bruikbaar als opvolger, maar zodra M/KB-support erbij komt en minimaal een 1080P-stream op desktop (liever 4K natuurlijk, maar first things first), komt het zeker op de shortlist :)

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

[...]

Als ik het goed heb is 720P alleen op de Android Tablet en Telefoon App, PC zou op 1080p moeten draaien, net als op de Xbox console.

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

daffie82 schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 18:28:
[...]

XCloud begint langzaam ook naar de TV uit te rollen, momenteel alleen bepaalde Samsung TV uit 2022, maar er is meer onderweg.

• streamnl
  • Niet online
Linksquest schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 21:00:
[...]

XCloud begint langzaam ook naar de TV uit te rollen, momenteel alleen bepaalde Samsung TV uit 2022, maar er is meer onderweg.
Met een smart TV is de XCloud ook heel goed te sideloaden. Tenminste, op mijn Sony.
Die staat er bij mij al enkele weken erop. Ik kon alleen er niets mee.
Ik weet alleen niet of de app automatisch update. Dat denk ik namelijk niet.
* streamnl noteert voor zichzelf: thuis versie XCloud app checken.

Meer dan ik dacht...

• streamnl
  • Niet online
Vanochtend waren ze scrabble aan het spelen zodat ik even tijd had om XCloud een klein beetje te testen op de Macbook.

Je moet OF een controller koppelen, of een extensie downloaden zoiets als "xcloud-keyboard-mouse"
Zoals je in het eerste filmpje al kan zien, heb ik a enkele games geprobeerd op mijn gsm.
Ik ben positief verrast van het aanbod. En ik vind het beter dan Stadia O-)

Filmpje 1:
https://vimeo.com/763076311

Mijn eerste indruk is eigenlijk best wel heel erg positief.

Misschien behoud ik mijn allias wel bij Xcloud. Mijn eerste indruk van Octopath Traveler is zeer goed.
En ik wil eigenlijk hiermee verder gamen :+
Filmpje 2:
https://vimeo.com/763077078

Edit: Sorry, ik zie nu dat vimeo mijn schermopnames comprimeer... Op mijn scherm is het veel scherper.
Edit2: ik zal morgen eens kijken of ik ergens anders alles kan uploaden
Edit3: Ik zie nu dat je ook je scherm compleet kan gebruiken.
(en zo leer/zie je elke keer iets meer :+ )

[ Voor 15% gewijzigd door streamnl op 23-10-2022 14:46 ]

Meer dan ik dacht...

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Voor de Players Unknown spelers, een minder goed nieuws.

https://massivelyop.com/2...ating-to-other-platforms/

• Marzman
  • Niet online
Ik heb ook XCloud genomen voor drie jaar (wel met een EU key, dat leek me zekerder). Ben nu Forza 5 aan het spelen in de browser met de Stadia controller, zo veel beter dan the crew 2 :)

Werkt perfect. Life is strange true colors wilde ik ook nog spelen, die eerdere delen heb ik op Stadia gespeeld.

[ Voor 19% gewijzigd door Marzman op 23-10-2022 15:27 ]

/▌

• Schmitzel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:46
Ik ga vanavond ff wat testen. Screen cast van mn Android tablet naar Samsung tv met CC Ultra. En mn stadia controller bedraad aan mn tablet.

Game draaien op tablet. Ben benieuwd of dat wat te doen is.

Iemand ervaringen ermee?

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:47
Schmitzel schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 17:00:
Ik ga vanavond ff wat testen. Screen cast van mn Android tablet naar Samsung tv met CC Ultra. En mn stadia controller bedraad aan mn tablet.

Niet meer gamen, wel met een bestand bewerken. Dat was al knap irritant vanwege de lag.

• Opxah
hcQd schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 17:05:
[...]

Niet meer gamen, wel met een bestand bewerken. Dat was al knap irritant vanwege de lag.
Klinkt alsof het meer geschikt is om passieve media te consumeren. Video, audio, foto slideshow etc.

• Tuktop
Schmitzel schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 17:00:

Iemand ervaringen ermee?
Ja nee screen cast gaat denk ik niet lekker werken voor gamen. Er komt in mijn ervaring teveel lag bij, maar je kunt het even proberen O-)

• Schmitzel
Tuktop schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 18:23:
[...]

Ja nee screen cast gaat denk ik niet lekker werken voor gamen. Er komt in mijn ervaring teveel lag bij, maar je kunt het even proberen O-)
Jammer, ga het toch ff proberen. Heb verschillende YouTube filmpjes gezien waar het wel lekker lijkt te lopen. We gaan het zien.

• streamnl
  • Niet online
@Linksquest Nogmaals bedankt voor je code.
Ik ben vrij zeker dat ik naar Microsoft ga.

Wie had dit verwacht van een "Sony fanboy". _O-

Schoonlui en vrouw zijn weer aan het scrabbelen en ik heb net heerlijk 1,5 uur kunnen gamen op de Macbook. Met namen Octopath Traveler.

Het loopt erg goed. Al heb ik het gevoel dat Stadia iets soepeler loopt.
Het was even zoeken hoe ik de virtuele knoppen wil hebben (buiten de wasd om), maar als je dat eenmal hebt ingesteld, werkt de extensie gewoon goed.

Hieronder vind je een link met de gemaakte screenmovies.

Nu zijn ze niet gecomprimeerd. Het zijn er 4, het kan zijn dat hij nog bezig is met het uploaden.
De meest recente (rond 1830) laat denk ik wel zien hoe Xcloud het doet op een Macbook Pro (2015) op Google Chrome

Volgens speedtest zit ik nu op 112Mbps. En dat achter een VPN (Proton) op een Landal park.

https://drive.proton.me/urls/MBYMHT2S04#ZzsEC2y1oQoK
Toegankelijk tot 25 okt.

@Jasphur , geen idee of je de game Octopath Traveler kent, maar ik durf deze wel aan te raden.
Heerlijk spel, heerlijk nostalgisch. Echt Square Enix zoals Square Enix hoort te zijn.

Nu hapjes klaar maken voor straks tijdens de race (F1)

Meer dan ik dacht...

• RoCoStr
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 10-02 09:06
Ok ok, xbox lijkt her en der dus aan te slaan. Maar met een game als octopath ben ik niet echt overtuigd van latency etc. Hoe zit het met de snelle games?

Niet direct op de tv mogelijk zonder xbox...dat is jammer. Wel op een tablet? Uiteindelijk heb ik namelijk veel Stadia uren gespeeld op een tab A 10.1 uit 2016(!!). Als de andere dienst daar goed op werkt ben ik al heel wat meer genegen.

Voor nu is het zo lang het duurt nog steeds Stadia :)
Erg vermakelijke game als je er van houdt. Ben wel benieuwd naar deel 2 maar zeker geen instant buy.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• Tuktop
Handig overzicht van verschillende game streaming services, samengesteld door de guy van Stadia Enhanced: https://hackmd.io/@christopherklay/BkWVFJlNj

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:01

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Aangezien ik nog steeds geen mail heb gezien over een refund van mijn "Stadia Premiere Edition" was ik zojuist nog eens aan het zoeken naar info. Amper wat te vinden maar ik kwam wel een mailadres tegen "stadia-support-eu@google.com", daar maar eens een mail naar gestuurd, kijken of er een zinnige reactie op gaat komen.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• ikbenerniet
  • Laatst online: 23:13
FlipFluitketel schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 19:36:
Aangezien ik nog steeds geen mail heb gezien over een refund van mijn "Stadia Premiere Edition" was ik zojuist nog eens aan het zoeken naar info. Amper wat te vinden maar ik kwam wel een mailadres tegen "stadia-support-eu@google.com", daar maar eens een mail naar gestuurd, kijken of er een zinnige reactie op gaat komen.
Ik denk dat ze het te druk hebben met beantwoorden van support vragen en daarom niet aan refunds toekomen :+
Ik verwacht echt pas in januari enige nuttige informatie en dat refunden zal echt nog wel doorgaan richting voorjaar.

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

streamnl schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 18:44:
@Linksquest Nogmaals bedankt voor je code.
Ik ben vrij zeker dat ik naar Microsoft ga.

Wie had dit verwacht van een "Sony fanboy". _O-
Mooi om te horen, veel plezier ermee, voeg me gerust toe, Linksquest

FlipFluitketel schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 19:36:
Tja ze hebben gezegd in de eerste mail dat ze voor het afbreken van Stadia in februari de refunds gedaan willen hebben. Als je dan geen mail hebt gehad lijkt t me dat je een beter antwoord op je vraag bij Google gaat krijgen dan nu. Mijn ervaring met dit soort vragen is dat je een soort automatisch mailtje terug krijgt in de trant van:
We have nothing to share at this point, but keep track of our socials. We will take this as feedback

• Schmitzel
Tuktop schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 18:23:
[...]

Lag viel nog mee, maar beeldkwaliteit is niet goed.
Is er niet een simpele Android gaming box?

• Marzman
  • Niet online
XCloud is een prima vervanger zoals ik speel (stadia speelde ik ook al vooral in de browser), heb de hele avond Life is Strange gespeeld. Soms werd het een seconde minder scherp.

Verder ziet het er gewoon goed uit, het zal geen 4K zijn, maar Stadia speelde ik ook niet in 4K. Forza Horizon 5 ziet er prachtig uit en Life is strange true colors ook.

Aan de ene kant jammer dat er geen muis en keybord ondersteuning is, aan de andere kant is het ook wel fijn. Want ik kan nu makkelijk met de muis op mijn andere monitor wat aanklikken omdat de muis (het scherm wordt wel donker als het niet de focus heeft en je kan geen acties doen, maar life is strange heeft lange dialogen :p )

Jammer dat het XCloud topic het Xbox Gamepass topic is geworden.

[ Voor 9% gewijzigd door Marzman op 23-10-2022 22:00 ]

/▌

• Marzman
  • Niet online
Schmitzel schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 21:51:
[...]

Lag viel nog mee, maar beeldkwaliteit is niet goed.
Is er niet een simpele Android gaming box?
De Shield? Maar misschien dat het ook wel werkt op de Google Chromecast with google tv?

[ Voor 14% gewijzigd door Marzman op 23-10-2022 22:01 ]

/▌

• streamnl
  • Niet online
RoCoStr schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 19:02:
Ok ok, xbox lijkt her en der dus aan te slaan. Maar met een game als octopath ben ik niet echt overtuigd van latency etc. Hoe zit het met de snelle games?

Niet direct op de tv mogelijk zonder xbox...dat is jammer. Wel op een tablet? Uiteindelijk heb ik namelijk veel Stadia uren gespeeld op een tab A 10.1 uit 2016(!!). Als de andere dienst daar goed op werkt ben ik al heel wat meer genegen.

Voor nu is het zo lang het duurt nog steeds Stadia :)
Een heel klein stukje Dirt 5 gespeeld. Uploading as we speak. Zelfde mapje als de rest.

Zonder joystick is het niet te doen. Mijn duim blokkeert linksonder de minimap.
Ook weet ik niet nog niet hoe hij speelt bij een complete ronde of als je online tegen andere speelt.

Meer dan ik dacht...

• Marzman
  • Niet online
streamnl schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 09:18:
[...]

Een heel klein stukje Dirt 5 gespeeld. Uploading as we speak. Zelfde mapje als de rest.

Ook weet ik niet nog niet hoe hij speelt bij een complete ronde of als je online tegen andere speelt.
Forza Horizon 5 was goed te doen, wel met de Stadia controller. Life is strange ook, maar dat vereist niet echt een supersnelle reactie :p

Ik zit nu te twijfelen wat ik met mijn Gforce Now starter moet doen voor 5 euro per maand. Als ik die stop zet kan ik die niet opnieuw starten. Nou ja, ik betaal per zes maanden, ik kan nog nadenken tot maart. Ik denk dat ik weinig games meer hoef te kopen eigenlijk.

/▌

• Marzman
  • Niet online
streamnl schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 09:18:
[...]

Forza Horizon 5 was goed te doen, wel met de Stadia controller. Life is strange ook, maar dat vereist niet echt een supersnelle reactie :p

Ik zit nu te twijfelen wat ik met mijn Gforce Now starter moet doen voor 5 euro per maand. Als ik die stop zet kan ik die niet opnieuw starten. Nou ja, ik betaal per zes maanden, ik kan nog nadenken tot maart. Ik denk dat ik weinig games meer hoef te kopen eigenlijk.XCloud is ook nog een beta product natuurlijk wat ze er bij doen, we hebben niet echt een Xcloud abonnement maar een Gamepass. Het is niet uitgesloten dat Microsoft er niet ook mee stopt (even afwachten of ze echt met die stick komen enzo dan wordt het iets minder aannemelijk, maar goed ik heb het nu voor drie jaar en het is helemaal niet gezegd dat XCloud dan nog bestaat :p ).

/▌

• streamnl
  • Niet online
Marzman schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 09:23:
[...]

Ik zit nu te twijfelen wat ik met mijn Gforce Now starter moet doen voor 5 euro per maand. Als ik die stop zet kan ik die niet opnieuw starten. Nou ja, ik betaal per zes maanden, ik kan nog nadenken tot maart. Ik denk dat ik weinig games meer hoef te kopen eigenlijk.
Het verbaast mij ook hoeveel games je kan spelen met zo’n abonnement.

Als ik mijn “later spelen” lijst bekijk… en de vele rpg die ik “gratis” kan spelen…dan ben ik wel enkele jaren bezig om dat weg te werken.

Meer dan ik dacht...

• Dufniall
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-02 16:08
Nu de stekker uit Stadia gaat ben ik aan het zoeken naar andere manieren om de controller te gebruiken en bedraad op mijn telefoon icm Steam Link app lijkt me het proberen waard om thuis in handheld mijn Steam spellen te kunnen spelen.

Rechtstreeks inprikken in mijn laptop en PC met USB-C naar USB-C kabel werkt perfect, controller wordt meteen herkend. Maar wanneer ik hem bedraad aansluit op mijn telefoon (Motorola Edge 20) krijg ik hem niet aan de praat. Zowel in Stadia niet, als in de Steam Link app niet. Op PC/laptop gaat het lampje op de controller wit branden na aansluiten, op de smartphone blijft hij oranje knipperen.

Andere mensen die dit probleem hebben of een oplossing weten? Al geprobeerd: Verschillende kabels, telefoon opnieuw opstarten, Stadia controller factory resetten.

• artificial_sun

artificial_sun

Mazda Rx7

@Dufniall wat gebruik je voor kabel?
Usb-c ~~~~Usb-c
Of
Usb-c ~~~~~ Usb-a en dan een verloopje, als het die 2e is moet je zorgen dat je verloopje aan je telefoon zit.

Stadia was beter....

• Dufniall
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-02 16:08
artificial_sun schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 14:11:
@Dufniall wat gebruik je voor kabel?
Usb-c ~~~~Usb-c
Of
Usb-c ~~~~~ Usb-a en dan een verloopje, als het die 2e is moet je zorgen dat je verloopje aan je telefoon zit.
Ik gebruik USB-C naar USB-C. Rechttoe rechtaan, zonder verloopjes!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Zou inderdaad gewoon moeten werken. https://support.google.co...=GENIE.Platform%3DAndroid

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-02 16:18
Als ik de controller met usb-c naar usb-c naar de telefoon verbind, dan krijg ik de melding ‘open stadia to handle stadia rev. A?’. Daarna doet hij het gewoon in de stadia app (via de kabel). En kan er voor de rest ook Android mee bedienen.

Dat is met een poco f1 met Lineageos 19.1, welke Android 12 is.

• artificial_sun

artificial_sun

Mazda Rx7

https://www.androidpolice...ing-to-your-stadia-games/

Nog wat samengevoegde info

Edit:Ik zie dat het artikel niet echt compleet is, geen info over de figment steam keys bijvoorbeeld.

[ Voor 33% gewijzigd door artificial_sun op 24-10-2022 21:40 ]

Stadia was beter....

Scroll nog eens door mn games heen en zie Spiritfarer staan. Dus start die op.

Ik ben meteen gegrepen. Tof spel. Heerlijke sfeer. Erg benieuwd hoe het verhaal verloopt

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:09
Jasphur schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 19:41:
Scroll nog eens door mn games heen en zie Spiritfarer staan. Dus start die op.

Ik ben meteen gegrepen. Tof spel. Heerlijke sfeer. Erg benieuwd hoe het verhaal verloopt
Mijn nummer 1 game op Stadia! Ik ben nog druk bezig game helemaal uit te spelen.
@Knielen kan mij dat goed voorstellen :)
Denk dat ik mij hier nog flink mee kan gaan vermaken :D

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Knielen schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 20:42:
[...]

Mijn nummer 1 game op Stadia! Ik ben nog druk bezig game helemaal uit te spelen.
Mijn meest gespeelde game is nog altijd Control, ondanks dat ik die niet uitgespeeld heb 8)7

• sewer
Aangezien het hier vaak gaat over xbox cloud als alternatief: nieuws: Phil Spencer: introductie Xbox-streamingstick zal nog jaren duren

Het kan, lijkt mij, niet heel moeilijk zijn om die stick te maken. Of nog beter, een fatsoenlijke xbox-games-pass-app voor Android TVs (inclusief shield/mibox s/chromecast with google tv) te maken, en wellicht eentje voor apple tv. Zeker omdat de android app voor telefoons al bestaat.

Ik gok dat het probleem aan de xcloud-serverkant ligt, en deze wellicht niet in een staat is dat het op grote schaal 1080p/4k streams van hun spellen aankan?

• Marzman
  • Niet online
sewer schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 11:46:

Ik gok dat het probleem aan de xcloud-serverkant ligt, en deze wellicht niet in een staat is dat het op grote schaal 1080p/4k streams van hun spellen aankan?
Ik gok dat ze de Xbox nog niet kwijt willen en al een werkende versie van die stick al hebben liggen ;)

/▌

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

sewer schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 11:46:
Aangezien het hier vaak gaat over xbox cloud als alternatief: nieuws: Phil Spencer: introductie Xbox-streamingstick zal nog jaren duren

Het kan, lijkt mij, niet heel moeilijk zijn om die stick te maken. Of nog beter, een fatsoenlijke xbox-games-pass-app voor Android TVs (inclusief shield/mibox s/chromecast with google tv) te maken, en wellicht eentje voor apple tv. Zeker omdat de android app voor telefoons al bestaat.

Je was me net voor, wilde net het slechte nieuws ook al delen, best jammer want dit had voor Microsoft een Game Changer kunnen worden. Maar wie weet komen er meer TV apps uit en ziet Microsoft daar meer in.

[ Voor 5% gewijzigd door Linksquest op 27-10-2022 12:41 ]

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Ik ben geforce now aan het uitproberen. Account gemaakt, 1 maand genomen voor de 10 eur/m tier.
Hitman 3 gekocht op Epic games voor 24 euro en mijn Bluetooth controller komt vandaag aan (SteelSeries Stratus Duo voor 57 euro).
Ook al Geforce now op mijn LG OLED G1 gezet.

Ik zal binnenkort rapport uitbrengen of en hoe dit werkt.

• sewer
Ben benieuwd naar je ervaringen, voor mij interessant heb omdat ik 2 shield pro's heb uit 2019, en dus al op meerdere plekken zou kunnen spelen. Nadeel is alleen dat ik totaal geen steam-library heb, en dus alle spelletjes nog moet kopen :+

• Marzman
  • Niet online
@sewer Bij epic een beetje in de gaten houden, daar kun je steeds gratis spellen claimen. De meeste speel ik niet maar cities skylines, hitman, mudrunner zijn ook al voorbij gekomen (waarschijnlijk nog wel een paar die ik wel gespeeld heb en vergeet). @Linksquest meldt ze steeds in het topic, dus als je het daar volgt :)

/▌

• artificial_sun

artificial_sun

Mazda Rx7

Ik heb gisteren the witcher 3 op GOG gekocht om the spelen op Geforce Now @sewer . Voor 10 euro ben ik qel even onder de pannen als Stadia weg is.

Nu is er ook een game op epic gratis die op GFN te spelen is.

Stadia was beter....

• Schmitzel
Vandaag komt mn nvidia shield tv pro binnen, 8bitDo controller erbij, wordt vast wel wat

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Marzman schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 13:12:
@sewer Bij epic een beetje in de gaten houden, daar kun je steeds gratis spellen claimen. De meeste speel ik niet maar cities skylines, hitman, mudrunner zijn ook al voorbij gekomen (waarschijnlijk nog wel een paar die ik wel gespeeld heb en vergeet). @Linksquest meldt ze steeds in het topic, dus als je het daar volgt :)
De nieuwe net weer toegevoegd :P

Linksquest in "Epic Games Store"

• artificial_sun

artificial_sun

Mazda Rx7

https://www.nvidia.com/nl-nl/geforce-now/

Nu 40% korting op Geforce Now Priority
Ik wil eigenlijk pas een abbo nemen over 3 maanden, dus dan zou de korting voor de helft verloren gaan... 😮‍💨

Through Sunday, Nov. 20, upgrade to a six-month Priority Membership for just $29.99, 40% off the standard price of $49.99.

[ Voor 23% gewijzigd door artificial_sun op 27-10-2022 18:54 ]

Stadia was beter....

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

artificial_sun schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 18:46:

Ik wil eigenlijk pas een abbo nemen over 3 maanden, dus dan zou de korting voor de helft verloren gaan... 😮‍💨
Tot hoe lang is die korting geldig?

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:47
daffie82 schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 18:49:
[...]

Tot hoe lang is die korting geldig?
Staat in de kleine lettertjes: 20 november.

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

NeoFoX schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 14:02:
[...]

Ik ga straks eens even kijken of ik het op mijn LG kan zetten als ik thuis ben... TBC
Ik vind het lang duren...

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

daffie82 schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 12:42:
Ik ben geforce now aan het uitproberen. Account gemaakt, 1 maand genomen voor de 10 eur/m tier.
Hitman 3 gekocht op Epic games voor 24 euro en mijn Bluetooth controller komt vandaag aan (SteelSeries Stratus Duo voor 57 euro).
Ook al Geforce now op mijn LG OLED G1 gezet.

Ik zal binnenkort rapport uitbrengen of en hoe dit werkt.
Geforce now kan ik niet testen op mijn LG OLED G1 want de Stratus Duo werkt niet naar behoren via Bluetooth. Via WiFi zou ook kunnen in theorie maar niet getest.
Dan maar via Bluetooth op mijn GCCmGTV. Dat werkt wel. Inloggen op Epic games is een drama met een random paswoord. Als ik dat iedere keer moet ingeven ben ik 5 minuten bezig.
Kwaliteit van hitman 3 is zeer goed. Zeker te vergelijken met Stadia. Het laden gaat zelfs nog iets sneller. Latency van de controller vind ik voor hitman ook nog goed, al merk ik wel het verschil met Stadia. Goed speelbaar, zonder twijfel.

Tijdens 2-tal uurtjes gamen knalt hitman een keer of 5 terug naar het home scherm van geforce now. Als ik dan terug op hitman druk ben ik binnen paar tellen terug in de game. Vervelend wel. Verbinding via ethernet is uitstekend wat ook door de verbindingtest in Geforce Now bevestigd wordt.
Hoe komt dit dan? Al de rest staat op automatisch (server locatie North East EU, kwaliteit automatisch).

Iemand suggesties waarom die zo vaak naar home scherm gaat in game? Gebeurt helemaal random, ook 1 keer tijdens een cut scene.

[ Voor 4% gewijzigd door daffie82 op 28-10-2022 00:01 ]

• bakkerjangert
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:01
artificial_sun schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 18:46:

Through Sunday, Nov. 20, upgrade to a six-month Priority Membership for just $29.99, 40% off the standard price of $49.99.
Die actie had ik ook gezien. Ik had nog even verder gezocht, en je kan schijnbaar ook giftcards kopen die ook iets goedkoper lijken dan de standaard abonnementen. Bijvoorbeeld 6 maanden de 3080 tier voor €90,- in plaats van €99,99. Link.

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:09
Is het niet handiger om al die Geforce Now praat in het juiste topic te doen? Zeker als het om acties en vragen over ervaringen gaat.

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Knielen schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 09:08:
Is het niet handiger om al die Geforce Now praat in het juiste topic te doen? Zeker als het om acties en vragen over ervaringen gaat.
Ik heb mijn vraag daar ook in aangepaste versie gezet.
maar hier zitten ook veel cloud gaming experten. Hier is ook veel meer actie als in het geforce now draadje.

• Tuktop
In principe heb je wel gelijk maar dit topic is een soort Stadia-uitloop-discussie aan het worden/zijn, wat denk ik logisch is! Wat zijn de alternatieven, hoe werken ze, wat kost het etc.

Het lijkt me goed en onvermijdelijk dat andere platforms worden benoemd en besproken, al zul je voor platformspecifieke vragen beter op het betreffende topic terecht kunnen.

Maar de zoektochten die tweakers van dit topic doormaken en delen, zijn imo juist specifiek waardevol voor de andere topicleden en in zekere zin dus on-topic. Ben het er wel mee eens dat dit topic een apart geval is :)
Misschien kunnen we een soort verzameltopic aanmaken onder de naam ‘gamestreaming’ in de breedste zin van t woord. Of dat in februari doen. Zonde om deze club mensen helemaal te verliezen als dit topic op inhoud niet meer klopt. Of kunnen we hier de titel van wijzigen?

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:38
Ht87 schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 09:25:
Misschien kunnen we een soort verzameltopic aanmaken onder de naam ‘gamestreaming’ in de breedste zin van t woord. Of dat in februari doen. Zonde om deze club mensen helemaal te verliezen als dit topic op inhoud niet meer klopt. Of kunnen we hier de titel van wijzigen?
Het grote cloud gaming topic

• Marzman
  • Niet online
Misschien wel, met Xcloud vind ik het jammer dat het een gamepass topic is.

/▌

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Het is dat Game Pass op dit moment voor veel mensen de makkelijkste oplossing is, denk ik. Natuurlijk is dat voor iedereen anders, ik ben zelf ook nu naar Xbox Series X met Game Pass overgestapt, en heb zelfs nog geen PS5, speel gewoon op de PS4 Pro en Switch met als hoofdconsole momenteel de Series X, hoewel mijn PS4 collectie groter is dan Switch, Xbox One en Xbox Series samen :P

[ Voor 21% gewijzigd door Linksquest op 28-10-2022 11:15 ]

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Linksquest schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 11:14:
Het is dat Game Pass op dit moment voor veel mensen de makkelijkste oplossing is, denk ik. Natuurlijk is dat voor iedereen anders, ik ben zelf ook nu naar Xbox Series X met Game Pass overgestapt, en heb zelfs nog geen PS5, speel gewoon op de PS4 Pro en Switch met als hoofdconsole momenteel de Series X, hoewel mijn PS4 collectie groter is dan Switch, Xbox One en Xbox Series samen :P
En waarom is dat de makkelijkste oplossing? Dat is namelijk net niet de makkelijkste oplossing voor veel Stadia gebruikers die geen console bezitten. Met alle respect, maar als je 7 consoles bij je thuis hebt staan, is het inderdaad makkelijk :+

• Marzman
  • Niet online
Linksquest schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 11:14:
Maar ik ben niet geintereseerd in Game pass, alleen in Xcloud ;) Ik denk meer mensen in dit topic. Ik heb ook geen Xbox en ben ook niet van plan om die te kopen.

/▌

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

daffie82 schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 11:24:
[...]

En waarom is dat de makkelijkste oplossing? Dat is namelijk net niet de makkelijkste oplossing voor veel Stadia gebruikers die geen console bezitten. Met alle respect, maar als je 7 consoles bij je thuis hebt staan, is het inderdaad makkelijk :+
Mobile app, Windows App en Browser zijn al 3 opties waarin je Game Pass zonder console kunt gebruiken. En ik bedoel het geruime plaatje en niet naar consoles gekeken, dus ook het Game aanbod dat Game Pass bied.

Pagina: 1 ... 176 ... 192 Laatste

Let op:
De stekker ging er op 18 januari 2023 uit.

Converteer je Stadia controller naar Bluetooth met de browsertool:
https://stadia.google.com/controller/

(Beschikbaar tot 31 december 2023)

Mooi overzicht van alternatieven: https://hackmd.io/@christopherklay/BkWVFJlNj
Topics voor alternatieven voor Stadia:
> Het grote cloud gaming topic
> [NVIDIA Geforce NOW] Ervaringen & Discussie
> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
> [PS+] Playstation Plus

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord