KlaasjeNL schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 19:41:
Nu iedereen op zoek is naar alternatieven, blijft het toch zonde dat Stadia stopt. Niet alleen omdat we verliezen wat we hebben, maar vooral ook omdat we nooit de volledige potentieel van cloud gaming hebben gezien.

Door alles op centrale servers te draaien, waren de mogelijkheden voor massive multiplayer games nagenoeg oneindig. En ook qua speelwerelden en details had men in theorie servers kunnen kunnen combineren om ervaringen te bieden die op een flinke game-pc ondenkbaar zijn.

Het gebruiksgemak was natuurlijk al geweldig, maar juist op bovenstaande vlakken had Stadia een revolutie kunnen bewerkstelligen. Die revolutie blijft nu uit en plaats daarvan vallen we terug op conventionele platforms en blijft het een gestage evolutie. Al was het sluiten van de eigen gamestudio's al een teken aan de wand en een flinke streep door de rekening. Maar het blijft zonde.
Hear hear

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-12 10:38

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

@KlaasjeNL sluit me er helemaal bij aan, zeker zonde, maar we blijven contact houden, dit is een hele goede en gezellige community. Ik heb bestand aangemaakt, deze staat op de begin pagina, waarin we elkaar op andere platforms kunnen toevoegen.

@Ht87 Dat is een goede keuze, heb zelf de Series X, voeg me maar gerust toe.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• Tuktop
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:22
Zouden we dit topic in de lucht mogen houden en er een soort van ex-Stadia-cloudgaming-gerelateerd-semislowchattopic van kunnen maken? Of is dit te niche?

• Schmitzel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06:44
Tuktop schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 20:55:
Zouden we dit topic in de lucht mogen houden en er een soort van ex-Stadia-cloudgaming-gerelateerd-semislowchattopic van kunnen maken? Of is dit te niche?
Goed plan, en elkaar op de hoogte houden van cloud gaming, zoals die xbox stick..

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Ik denk dat Tweakers hier geen problemen mee zal hebben, ik steun het idee 100%

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:45

artificial_sun

Mazda Rx7

Naast GFNow ga ik eens kijken of ik mijn DELL precision laptop (Nvidia T600 graka denk ik) met een externe SSD (heb nog wel ergens een ssd liggen en een usb 3 case) dualboot kan maken zodat ik daarop steam games kan installeren.

Op weg naar BG3 spelen zonder investeren.

Stadia was beter....

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Hier thuis ook maar een xbox series S gekocht om rdr2online te kunnen spelen. Jammer dat je dan toch weer bent gebonden aan 1 plek i.p.v. lekker op alle apparaten te kunnen spelen.

Heb ook rdr2online via boosteroid geprobeerd, het gaat opzich maar toch allemaal wat omslachtig en de input lag..sja..

Kan ook m'n Bose soundlink bluetooth speaker en Bose 700 bluetooth headphones niet meer gebruiken op de xbox. Maar eens kijken naar een hdmi auto extractor met bluetooth transmitter.

Het blijft toch een klote situatie, opeens heb je weer een console, ga je van 1080p/60fps naar minder, kan je maar op 1 plek spelen en is je huidige randapparatuur niet meer bruikbaar..

Dan nog de controller, de stadia controller vind ik ver uit de comfortabelste, ps5 controller is ok, de xbox meeeh met die rare indeling, de ps4 controller verschrikkelijk.

[ Voor 40% gewijzigd door xabre16v op 07-10-2022 21:24 ]

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

xabre16v schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 21:16:
Hier thuis ook maar een xbox series S gekocht om rdr2online te kunnen spelen. Jammer dat je dan toch weer bent gebonden aan 1 plek i.p.v. lekker op alle apparaten te kunnen spelen.

Heb ook rdr2online via boosteroid geprobeerd, het gaat opzich maar toch allemaal wat omslachtig en de input lag..sja..

Kan ook m'n Bose soundlink bluetooth speaker en Bose 700 bluetooth headphones niet meer gebruiken op de xbox. Maar eens kijken naar een hdmi auto extractor met bluetooth transmitter.

Het blijft toch een klote situatie, opeens heb je weer een console, ga je van 1080p/60fps naar minder, kan je maar op 1 plek spelen en is je huidige randapparatuur niet meer bruikbaar..

Dan nog de controller, de stadia controller vind ik ver uit de comfortabelste, ps5 controller is ok, de xbox meeeh met die rare indeling, de ps4 controller verschrikkelijk.
Xbox is bezig om bepaalde games die gekocht zijn, dus niet in Game Pass staan, om die ook cloud support te geven, dus misschien met een beetje geluk kun je die straks ook op meerdere plaatsen spelen.

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Zowel op PlayStation als Xbox kan je
, al jaren, vanaf jouw console gewoon naar jouw eigen apparaten streamen ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Caayn op 07-10-2022 23:04 ]

Ht87 schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 19:45:
Nou, hier toch maar een series s besteld… de enige troost die ik zie is dat ik volgend jaar a la Harry Potter kan ronddwalen in hogwarts ;)
Hogwarts Legacy is ook een game waar ik erg naar uitkijk. Ik was redelijk teleurgesteld toen bleek dat hij niet naar Stadia zou komen, maar heb nu een geweldig excuus om een Xbox te kopen. 🥳

• xabre16v
  • Niet online
Caayn schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 23:01:
Zowel op PlayStation als Xbox kan je
, al jaren, vanaf jouw console gewoon naar jouw eigen apparaten streamen ;)
Tja dat bedoel ik niet... Wil geen console 24/7 aan laten staan .

• Caayn
  • Niet online
xabre16v schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 23:28:
[...]

Tja dat bedoel ik niet... Wil geen console 24/7 aan laten staan .
Dat hoeft ook niet. Beide ondersteunen aan-/uitzetten op afstand.

Al heb ik daar zelf geen ervaring mee omdat ik het enkel binnenshuis gebruik als vriendinlief de TV in gebruik heeft.

[ Voor 19% gewijzigd door Caayn op 08-10-2022 00:47 ]

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Nice!
Dat wist ik niet.
Dus het is mogelijk om een PS naast een modem te plaatsen (vaste internet kabel)en dan de PS te streamen naar een TV.

Kan je dan fysieke games én de PS Now streamen?

Werkt dat een beetje goed?

Meer dan ik dacht...

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Ik heb er zelf nog geen ervaring mee, zal eens rondvragen aan mensen die dit waarschijnlijk al getest hebben. Enige waar ik wel ervaring mee heb is met Xcloud.

• spacy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-12 14:05

spacy

+++

Hier inmiddels een gaminglaptop besteld, en zal gebruik gaan maken van steam.
Scheelt wel in aanschaf per titel, maar vergeleken met de totaal prijs kan Stadia Pro dan prima uit.

Jammer dat de glasvezel die hier binnenkort in de wijk komt niet meer bijdraagt aan mijn Stadia gebruik. Maar ook voor mij heeft deze cloud techniek zich bewezen.

Wanneer de laptop niet meer mee gaat met wat we hier willen gamen, dan ga ik me wel weer opnieuw oriënteren op de verschillende cloud diensten.

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

spacy schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 11:19:
Hier inmiddels een gaminglaptop besteld, en zal gebruik gaan maken van steam.
Scheelt wel in aanschaf per titel, maar vergeleken met de totaal prijs kan Stadia Pro dan prima uit.

Jammer dat de glasvezel die hier binnenkort in de wijk komt niet meer bijdraagt aan mijn Stadia gebruik. Maar ook voor mij heeft deze cloud techniek zich bewezen.

Wanneer de laptop niet meer mee gaat met wat we hier willen gamen, dan ga ik me wel weer opnieuw oriënteren op de verschillende cloud diensten.
Tip, maak ook een account aan op Epic Game Store, daar kun je vanaf iedere donderdag avond 17:00 tot de donderdag erna 1 tot meerdere gratis games claimen, en daar hoef je geen abonnement ofzo voor af te sluiten. Ik heb inmiddels al meer dan 200+ games en nog geen € eraan betaald. Ik deel deze ook iedere week op mijn Discord en op Epic Games Store

• streamnl
  • Niet online
Linksquest schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 13:54:
[...]

Tip, maak ook een account aan op Epic Game Store, daar kun je vanaf iedere donderdag avond 17:00 tot de donderdag erna 1 tot meerdere gratis games claimen, en daar hoef je geen abonnement ofzo voor af te sluiten. Ik heb inmiddels al meer dan 200+ games en nog geen € eraan betaald. Ik deel deze ook iedere week op mijn Discord en op Epic Games Store
Toch ben jij op veel verschillende plekken actief.
_/-\o_

Meer dan ik dacht...

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

streamnl schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 18:11:
[...]

Toch ben jij op veel verschillende plekken actief.
_/-\o_
Hobby he :D

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:20

daffie82

Minisforum UM773 Lite

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.10.0 (UMOEUXM)

daffie82 schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 14:56:
[...]

Al iets meer over bekend?
Niet naar mijn weten :)
Ik houd nog steeds de Twitter feed in de gaten met nieuws. Zodra ik het weet, weet dit topic het ook

• streamnl
  • Niet online
Niet echt iets nieuws maar hier is wat leesvoer:

Probeer deze 5 gamestreaming alternatieven nu Stadia stopt

Meer dan ik dacht...

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Leuk artikel, die 4de dienst kon ik nog niet, weer wat wijzer geworden. Voor nu houd ik het bij mijn PS4 Pro, Switch en XSX.

Heb me wel die Xbox One X maar te koop gezet, aangezien die nu met de XSX geen meerwaarde meer heeft :P

• streamnl
  • Niet online
Linksquest schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 17:50:
Leuk artikel, die 4de dienst kon ik nog niet, weer wat wijzer geworden. Voor nu houd ik het bij mijn PS4 Pro, Switch en XSX.

Heb me wel die Xbox One X maar te koop gezet, aangezien die nu met de XSX geen meerwaarde meer heeft :P
Ik neig (op dit moment) heel erg naar een PS4/5.
Puur voor de games die daar wel uitkomen en niet op Steam of Xbox.

Het zure is dat ik alles (ps4, toebehoren + racestoel) verkocht heb voor Stadia.

[ Voor 6% gewijzigd door streamnl op 09-10-2022 18:18 ]

Meer dan ik dacht...

Mogelijk zit het tussen mijn oren. Maar ik vind Stadia de laatste tijd veel soepeler spelen. En ik kan voor mijn gevoel langer inactief zijn in games voordat ik er uit gezet wordt… veel minder spelers actief?

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Jasphur schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 18:46:
Mogelijk zit het tussen mijn oren. Maar ik vind Stadia de laatste tijd veel soepeler spelen. En ik kan voor mijn gevoel langer inactief zijn in games voordat ik er uit gezet wordt… veel minder spelers actief?
Hitman speelde gisteren ook zeer soepel.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.10.0 (UMOEUXM)

daffie82 schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 19:26:
[...]

Hitman speelde gisteren ook zeer soepel.
Ja dat is wat mij betreft een van de beste stadia-ports die gemaakt is! Speelde m gisteren even op de series s via game pass. Ik merk geen verschil tussen lokaal en cloud, momenten als die geven aan hoe zonde t is dat de tech van Stadia (voorlopig iig) van de radar is.

• Estylicious
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:43
Stadia helaas niet meer aangeraakt sinds hèt nieuws. (Niet dat ik daarvoor zo actief was.) Overweeg nu toch om nog een stuk RDR2 te spelen... Gezien er straks een Switch komt. Dan zeker geen RDR2.

• artificial_sun

artificial_sun

Mazda Rx7

Utomik zal ik ook aan onze grote lijst toevoegen, maar veel meer dan de Metro serie en wat zaken van Wired Productions zag ik er niet bij staan (Those who remain Martha is Dead).

Stadia was beter....

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Estylicious schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 20:00:
Stadia helaas niet meer aangeraakt sinds hèt nieuws. (Niet dat ik daarvoor zo actief was.) Overweeg nu toch om nog een stuk RDR2 te spelen... Gezien er straks een Switch komt. Dan zeker geen RDR2.
Heb RDR2 op mijn pc uitgespeeld vorige week. Ruim een jaar over gedaan. 125 uren ingestoken. Zalige game.

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Jasphur schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 18:46:
Misschien omdat juist nu minder mensen spelen nu de service gestopt is, en ook de store offline is, misschien dat dit breedband scheelt.

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

streamnl schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 18:18:
[...]

Ik neig (op dit moment) heel erg naar een PS4/5.
Puur voor de games die daar wel uitkomen en niet op Steam of Xbox.

Het zure is dat ik alles (ps4, toebehoren + racestoel) verkocht heb voor Stadia.
Welke games als ik vragen mag?

• Estylicious
daffie82 schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 06:58:
[...]

Heb RDR2 op mijn pc uitgespeeld vorige week. Ruim een jaar over gedaan. 125 uren ingestoken. Zalige game.
125 uur! Wow. Ik denk dat ik maximaal 5 uur (en dat is veel) per week ga redden. Kom dan misschien halverwege best case. :'(

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Estylicious schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 09:18:
[...]

125 uur! Wow. Ik denk dat ik maximaal 5 uur (en dat is veel) per week ga redden. Kom dan misschien halverwege best case. :'(
Heb ook wel redelijk wat side missies gedaan. Als je enkel de main missies zou doen, moet het ook wel op 60 uren lukken.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
(jarig!)
Ik heb het 99 uur gespeeld en redelijk wat sidemissies (de meeste wel denk ik) gespeeld. Als tijd een probleem is zou ik inderdaad alleen de main storyline spelen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Marzman schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 10:12:
Ik heb het 99 uur gespeeld en redelijk wat sidemissies (de meeste wel denk ik) gespeeld. Als tijd een probleem is zou ik inderdaad alleen de main storyline spelen.
@Estylicious
Of tot hoofdstuk 3 spelen en dan de wereld verkennen, krijg je ook veel mee en zie je veel van de pareltjes die verstopt zitten in het spel. En als je net zo hooked raakt als ik destijds koop je het spel gewoon weer voor een ander platform straks (als het geld van Stadia binnen is ;) ) en doop je jezelf opnieuw onder in de wereld :9

• Estylicious
Bedankt mannen, vanavond m'n pony maar opzadelen met m'n six shooter in de hand!

• streamnl
  • Niet online
Linksquest schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 08:39:
[...]

Welke games als ik vragen mag?
"moetje"
Elk nieuw deel van Final Fantasy
Elk nieuw deel van Kingdom Hearts
Elk nieuw deel van The Last of Us
Elk nieuw deel van Horizon Zero (inmiddels op pc begreep ik)

Optie:
Elk nieuw deel van God of War
Elk nieuw deel van Gran Turismo

En dan zal ik er vast wel enkele vergeten :+

Meer dan ik dacht...

streamnl schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 15:30:
[...]

"moetje"

Optie:

Hele lijst is voor mij 100% de rede waarom ik naar een PS5 toe ga :P
Heb zelf dan nog Ratchet and Clank en een mogelijk nieuwe uncharted dan nog toe te voegen aan het lijstje

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

[...]

"moetje"

Optie:

Duidelijk

Ik beveel ook de Yakuza serie aan.

• RedNas74
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-12 18:27
[...]

"moetje"

Optie:

.
Ghosts of Tsushima en Days Gone ook aanraders.

• Schmitzel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06:44
RedNas74 schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 18:44:
[...]

.
Ghosts of Tsushima en Days Gone ook aanraders.
Days Gone was echt goed!

• streamnl
  • Niet online
Inderdaad enkele games vergeten :+

Al heb ik geen 1 van de voorgestelde games zelf gespeeld. Ken ze alleen van YouTube.

Meer dan ik dacht...

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Kingdom Hearts vind ik het idee leuk van, maar de uitwerking erg tegenvallen, bijna elke vijand is in de lucht, word ik gek van, en veel te veel zoeken.

Final Fantasy vind ik mooi, maar op een of andere manier haak ik daar altijd te snel mee af.

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Heb net de officiële mail ontvangen, zal hem even hier delen.
Beste Stadia-speler,

Op 29 september 2022 hebben we aangekondigd dat de Stadia-service op 18 januari 2023 wordt beëindigd. In deze e-mail leggen we uit wat dit voor jou als Stadia-speler betekent.

Beschikbaarheid

Stadia blijft beschikbaar tot de service op 18 januari 2023 wordt beëindigd. Tijdens deze periode houd je toegang tot je gamebibliotheek, inclusief je Pro-games als je op 29 september 2022 een actief Pro-abonnement had. Houd er wel rekening mee dat de support van uitgevers voor games kan variëren. Het is mogelijk dat de kwaliteit van je gameplay tijdens de beëindigingsperiode wordt beïnvloed.

Terugbetalingen

Google biedt Stadia-gebruikers een terugbetaling aan voor aankopen van Stadia-hardware (Stadia-controller, Stadia Founder's Edition en het Spelen en kijken met Google TV-pakket) in de Google Store en voor aankopen van games en add-ons in de Stadia Store. Het kan enige tijd duren voordat we het terugbetalingsproces hebben afgerond. We verwachten dat de meeste terugbetalingen vóór 18 januari 2023 zijn afgerond. Een aanzienlijk deel van de transacties kan automatisch worden terugbetaald via de betaalmethode die voor de aankoop is gebruikt. Voor aankopen die we niet automatisch kunnen terugbetalen, krijg je een e-mail met meer informatie over de wijze van terugbetaling.

Transacties en abonnementskosten

Alle commerciële functionaliteit (de mogelijkheid om games, nieuwe abonnementen of add-ons te kopen en in-game aankopen te verrichten) op Stadia is nu al niet meer beschikbaar. Gebruikers die op 29 september 2022 een actief Stadia Pro-abonnement hadden, hoeven tijdens de beëindigingsperiode geen kosten voor toegang tot hun Pro-bibliotheek of andere abonnementsrechten te betalen. Stadia Pro-abonnementskosten uit het verleden worden niet terugbetaald.

Je Stadia-account en -gegevens

Je kunt je Stadia-gegevens, zoals je profielinformatie, gamestatistieken, sociale gegevens, opgeslagen bestanden en opnamen van Google Takeout exporteren totdat de Stadia-service op 18 januari 2023 wordt beëindigd. Daarna worden je Stadia-gegevens definitief verwijderd. Je kunt Stadia ook op elk moment uit je Google-account verwijderen of je Google-account helemaal verwijderen. Houd er wel rekening mee dat als je je Google-account verwijdert, al je gegevens en content in dat account worden verwijderd, inclusief je e-mails, foto's en bestanden. Ook kan het dan langer duren voordat we je Stadia-aankopen kunnen terugbetalen. Google kan bepaalde gegevens, waaronder je transactiegegevens, tot 3 jaar na het beëindigen van de service bewaren om terugbetalingen te verwerken en support te bieden.

Ga voor meer informatie naar het Helpcentrum, dat continu wordt geüpdatet met de actuele gegevens.

Team Stadia

• Opxah
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 07:50
Linksquest schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 09:19:
Heb net de officiële mail ontvangen, zal hem even hier delen.
[...]
Ik heb hem ook net ontvangen.

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hier ook net binnen. Ben benieuwd of het nog veel vertraging gaat opleveren dat ik met een verlopen CC betaald heb van een bank waar ik niet meer bijzit. Ze willen dus eerst proberen gewoon daarop terug te storten en pas als dat niet werkt vragen waar het heen moet.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Ik zelf zal net €40,00 terug krijgen, aangezien ik 2 controllers via Vraag & aanbod gekocht heb, collega van mij zal €150,00 terug gaan krijgen.

• Marzman
  • Niet online
(jarig!)
Ik hoop niet dat het naar verschillende dingen gaat (paypal, creditcard, google tegoed).

/▌

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23:17
Als ik het goed interpreteer gaat de terugbetaling automatisch verlopen? (Tenzij ze dit niet lukt vanwege betaalmethode)
Benieuwd hoe snel de standaard betalingen gaan, het gros staat op mijn credit card, dus hopelijk snel gepiept. Lijkt me een aanzienlijke operatie voor Google om dit goed te regelen. Ik snap eigenlijk niet dat ze de standaard betalingsmethode in je Google-account niet gebruiken…
Sjurm schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 09:56:
Als ik het goed interpreteer gaat de terugbetaling automatisch verlopen? (Tenzij ze dit niet lukt vanwege betaalmethode)
Correct

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-12 19:47
Die refunds zijn wel koel, was al op zoek naar de mensen die de hele library hebben gekocht.

Op reddit zijn er iig een aantal die duizenden euro's terugkrijgen (3k is het meest)

https://www.reddit.com/r/...refund_thread_rip_stadia/

Dat is een aardige game pc.

Verwijderd

Ik zou 218 euro terug krijgen. Maar als ze automatisch terugstorten op de betaalmethode ben ik bang dat mijn game aankopen grotendeels in Google Play credit terug komen. Daar heb ik dan dus helemaal niets aan.

Hopelijk beseffen ze dat bij Google ook.

• BarôZZa
Al betalen ze het mij in kruidnoten uit, had sowieso niks verwacht, dus alles is een bonus.

Google Play credit zou ook prima zijn in mijn geval overigens, heb toch Youtube Music en 2TB Drive elke maand
Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 10:19:
Ik zou 218 euro terug krijgen. Maar als ze automatisch terugstorten op de betaalmethode ben ik bang dat mijn game aankopen grotendeels in Google Play credit terug komen. Daar heb ik dan dus helemaal niets aan.

Ik vrees dat Google hier geen boodschap aan heeft. De voorwaarde van de refund is dat je het terugkrijgt op de manier waarop je de aankoop hebt betaald. Dus grote kans dat je credit teruggaat krijgen. Fingers crossed en hopen dat dag niet mogelijk is en je een alternatief kan aanleveren.

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Ik kan zowel hier:
https://play.google.com/store/account/orderhistory?pli=1
als hier:
https://store.google.com/...s/GS.7631-6041-4989?hl=nl

Mijn Cyberpunk aanschaf (met gratis Stadia controller en chromecast) niet terugvinden, ik heb wel een mail dat ik er 59,99€ voor betaald heb, maar kan de aanschaf niet terugvinden via Google, iemand een tip waar die tussen moet staan?

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Jasphur schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 10:32:
[...]

Ik vrees dat Google hier geen boodschap aan heeft. De voorwaarde van de refund is dat je het terugkrijgt op de manier waarop je de aankoop hebt betaald. Dus grote kans dat je credit teruggaat krijgen. Fingers crossed en hopen dat dag niet mogelijk is en je een alternatief kan aanleveren.
Op Reddit lees ik dat ze je gaan vragen om een alternatieve terugbetaal methode.
https://support.google.com/stadia/answer/12790109?hl=en
Q: I paid with a gift card and have since thrown it away, how do I get my refund?

A: Keep an eye out for an email from us, we’ll provide you with instructions on how to choose a new form of payment.
Edit; oh wacht, er staat niet dat het per se met een gift card gekocht is of wel @Verwijderd ?

[ Voor 5% gewijzigd door True op 11-10-2022 10:35 ]

• Tuktop
True schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 10:32:
Ik kan zowel hier:
https://play.google.com/store/account/orderhistory?pli=1
als hier:
https://store.google.com/...s/GS.7631-6041-4989?hl=nl

Mijn Cyberpunk aanschaf (met gratis Stadia controller en chromecast) niet terugvinden, ik heb wel een mail dat ik er 59,99€ voor betaald heb, maar kan de aanschaf niet terugvinden via Google, iemand een tip waar die tussen moet staan?
Ik zie 'm bij die eerste link in de lijst staan. De lijst heeft lazy loading, dus wellicht even naaronder scrollen. Aankoopdatum is als het goed is ergens november 2020.
@True ja hopen dus dat je eventuee van te voren een alternatief mag opgeven en niet pas als het terugbetalen faalt :P

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:28
Ik zie op die play.google.com mijn eerste aankoop (Resident Evil Village icm met zo'n premiere editie van de controller) en ook nog 2 spelletjes van de maand daarna, maar alles wat ik daarna gekocht heb (2 andere premiere editions en een hoop spellen in de sale) zie ik verder ook niet.

Op die andere site zie ik wel alle drie de controllers die ik gekocht heb, maar bij 2 staat 0 euro (omdat je die bij een spel kreeg) en de andere was die 22,22 euro actie.

Ik neem aan dat het allemaal wel goed zal komen, maar ik zie dus ook een heleboel aankopen niet.

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 10:19:

Daar had je toen ook "niks" aan. Ik neem aan dat je die Play credits niet special gekocht had om Stadia games te kopen. Dus of je er nu niks aan hebt, of toen... Denk niet dat het Google iets uitmaakt.

Verwijderd

True schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 10:34:
[...]

Op Reddit lees ik dat ze je gaan vragen om een alternatieve terugbetaal methode.
https://support.google.com/stadia/answer/12790109?hl=en

[...]

Edit; oh wacht, er staat niet dat het per se met een gift card gekocht is of wel @Verwijderd ?
Nee klopt. Je mocht geen aankoopmethodes combineren. Dus ik had een klein beetje credit vanuit de Google Opinion Rewards staan, vervolgens heb ik dat aangevuld door credit aan te schaffen. Met dat totaal aan credit heb ik vervolgens games gekocht. Maar ik kan me voorstellen dat het voor Google wel onmogelijk is om daarin weer onderscheid te kunnen maken dus ik vrees dat ik veel Google credit ga hebben straks. Too bad dat ik verder geen Google producten gebruik.
Uit t Xbox forum, maar lijkt wel een potentieel aardige stadia opvolger voor veel mensen hier?

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 10:47:
[...]

Nee klopt. Je mocht geen aankoopmethodes combineren. Dus ik had een klein beetje credit vanuit de Google Opinion Rewards staan, vervolgens heb ik dat aangevuld door credit aan te schaffen. Met dat totaal aan credit heb ik vervolgens games gekocht. Maar ik kan me voorstellen dat het voor Google wel onmogelijk is om daarin weer onderscheid te kunnen maken dus ik vrees dat ik veel Google credit ga hebben straks. Too bad dat ik verder geen Google producten gebruik.
Das wel zuur dan.

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Tuktop schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 10:36:
[...]

Ik zie 'm bij die eerste link in de lijst staan. De lijst heeft lazy loading, dus wellicht even naaronder scrollen. Aankoopdatum is als het goed is ergens november 2020.
Hier niet:

Uit de mail:
Stadia
11 december 2020 08:53:17 PST
Artikel Aantal Prijs
Cyberpunk 2077 1 € 59,99
Inclusief Btw (21%) € 10,41
Totaal€ 59,99
Op de website:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/oD7hz4K.png

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06:47
In mijn Google store order history zie ik alleen de Premiere edition staan van 129,- Euro maar niet de games die ik op Stadia heb gekocht.
Ben ik op de verkeerde plek aan het kijken misschien voor de games?

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

• BarôZZa
Sinds wanneer kocht je de Stadia games in de Google store 7(8)7 ?
Vortigen schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 10:53:
In mijn Google store order history zie ik alleen de Premiere edition staan van 129,- Euro maar niet de games die ik op Stadia heb gekocht.
Ben ik op de verkeerde plek aan het kijken misschien voor de games?
Klopt, je moet deze hebben voor software. Ook andere apps die je onder Android hebt gekocht staan er tussen overigens, dus even scrollen en zoeken.
BarôZZa schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 10:55:
Sinds wanneer kocht je de Stadia games in de Google store 7(8)7 ?
Haha volgens mij altijd? Je kon ook met play-tegoed betalen dus de store zat altijd gekoppeld. Volgens mij was het ooit de bedoeling dat je een game kon kopen in de play store en dan meteen kunnen spelen met stadia techniek. Die kan in t lijstje ‘nooit gehaalde doelen’ :9

• Bioman
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 28-12 16:11
In de Android Stadia app kan ik onder profiel en dan 'Aankopen en abbonementen' alle spellen zien die ik heb aangeschaft.

• BarôZZa
Ht87 schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 10:57:
[...]

Haha volgens mij altijd? Je kon ook met play-tegoed betalen dus de store zat altijd gekoppeld. Volgens mij was het ooit de bedoeling dat je een game kon kopen in de play store en dan meteen kunnen spelen met stadia techniek. Die kan in t lijstje ‘nooit gehaalde doelen’ :9
Je kocht ze in de Stadia store. Aankopen zie je dus in de Stadia app.

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:28
Inderdaad, hier dus: https://stadia.google.com/settings/payments

Hhmm, blijkbaar 535 euro in totaal, veel meer dan verwacht

[ Voor 36% gewijzigd door sewer op 11-10-2022 11:07 ]

BarôZZa schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 10:59:
[...]

Je kocht ze in de Stadia store. Aankopen zie je dus in de Stadia app.
Ja maar mijn punt was dat de stores altijd aan elkaar gekoppeld zaten omdat er ooit plannen waren die samen te voegen, soort ‘play store plus’ idee. Vandaar dat je de gekochte games daar ook kunt terugzien.

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Ht87 schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 10:48:
[...]

Uit t Xbox forum, maar lijkt wel een potentieel aardige stadia opvolger voor veel mensen hier?
Ik ben momenteel een blog aan het afronden met een overzicht voor alternatieven, verwacht dat ik hem vanmiddag online kan zetten.

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Heb ook de mail gehad, staat niks nieuw in voor mij.

Nog even terugkomend op mijn controller waar Google replacement voor gestuurd heeft : ik heb nog steeds regelmatig een disconnect MAAR er wordt altijd meteen weer automatisch een reconnect gemaakt. Dus ik heb er veel minder last van. Jammer dat een week nadat ik de nieuwe controller had, Stadia bekend gemaakt heeft dat ze er mee gaan stoppen.

Ik speel nog wat hitman verder en hopelijk kan ik mijn save game op één of andere manier overzetten.

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:05
Zooh kom toch op een 500 euro uit wat ik terug ga krijgen, best lekker. Wel benieuwd of dit allemaal gaat lukken, de premier edition bundel had ik via gast account op google besteld, weet niet of ik dat dan ook terug ga krijgen?

De games enzo zijn gewoon via google play dus dat zal wel goedkomen.
60 euro ervan via tegoed gedaan, vind het prima om dat als tegoed te krijgen, kan ik weer een jaar mijn meditatie app van betalen:)

Playstation 5

• Marzman
  • Niet online
(jarig!)
Ht87 schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 09:57:
Benieuwd hoe snel de standaard betalingen gaan, het gros staat op mijn credit card, dus hopelijk snel gepiept. Lijkt me een aanzienlijke operatie voor Google om dit goed te regelen. Ik snap eigenlijk niet dat ze de standaard betalingsmethode in je Google-account niet gebruiken…
Hebben we allemaal een standaardmethode dan? Volgens mij niet, dat is denk ik alleen als je een abonnement hebt (extra opslag, stadia pro, youtube premium).

/▌

Marzman schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 12:06:
[...]

Hebben we allemaal een standaardmethode dan? Volgens mij niet, dat is denk ik alleen als je een abonnement hebt (extra opslag, stadia pro, youtube premium).
Oh dat zou wel kunnen idd! Maar als je stadia pro had moest je wel een standaard instellen toch, al kon dat ook play-tegoed zijn of een iDeal overschrijving? Maar niet iedereen had misschien ooit pro idd :)

[ Voor 6% gewijzigd door Ht87 op 11-10-2022 12:14 ]

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Promotie is niet toegestaan, zie onze https://tweakers.net/info/algemene-voorwaarden/huisregels/

[ Voor 63% gewijzigd door Geronimous op 11-10-2022 17:42 ]

• Vortigen
  • Laatst online: 06:47
Bedankt allemaal voor de links naar de verschillende aankoop pagina s van Google.
Ik krijg dus 255,31 terug. Toch mooi meegenomen :)

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Linksquest schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 12:28:
Mijn blog over een alternatieve keuze voor Google Stadia staat online. https://linksquest.tweakb...oogle-stadia-stopt-wat-nu
Vanavond eens beter lezen. Maar om eerlijk te zijn, lees hem zelf ook nog even door op tikfouten en kijk even of je het gebruik van kommas in je zinnen kan verminderen :P

Verder erg leuk initiatief/opzet van je blog :D

• Jessed93
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21-07 19:54
daffie82 schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 11:31:
Heb ook de mail gehad, staat niks nieuw in voor mij.

Nog even terugkomend op mijn controller waar Google replacement voor gestuurd heeft : ik heb nog steeds regelmatig een disconnect MAAR er wordt altijd meteen weer automatisch een reconnect gemaakt. Dus ik heb er veel minder last van. Jammer dat een week nadat ik de nieuwe controller had, Stadia bekend gemaakt heeft dat ze er mee gaan stoppen.

Ik speel nog wat hitman verder en hopelijk kan ik mijn save game op één of andere manier overzetten.
Wat die mail van Google betreft, daarin staat het volgende geschreven:

"Google biedt Stadia-gebruikers een terugbetaling aan voor aankopen van Stadia-hardware (Stadia-controller, Stadia Founder's Edition en het Spelen en kijken met Google TV-pakket) in..."

Ze vermelden de Premiere Edition niet meer. Hopelijk gewoon een vergissing. :/

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-12 19:58

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Blijkbaar heb ik op 28-3-2021 ook een Stadia Premiere Edition gekocht (ja, wist ik wel :P) maar ik heb er eigenlijk nooit wat mee gedaan (behalve de chromecast gebruikt). Via store.google.com zie ik de aanschaf staan maar ik ben benieuwd of ik nog een mail ga krijgen ivm die terugbetaling :? Ik heb dus niet eens een Stadia-account geactiveerd en dat lukt nu blijkbaar ook niet meer.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Jasphur schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 12:36:
[...]

Vanavond eens beter lezen. Maar om eerlijk te zijn, lees hem zelf ook nog even door op tikfouten en kijk even of je het gebruik van kommas in je zinnen kan verminderen :P

Verder erg leuk initiatief/opzet van je blog :D
Heb hem nog wat dingen aangepast en wat komma's weggehaald, ik weet dat ik dyslectisch ben en probeer juist door te schrijven dit te verbeteren, maar ik zag geen verdere fouten in word, maar heb hem nog eens nagelezen in ieder geval. Mocht je nog iets zien, schrijf me gerust via PM aan, van feedback leer ik alleen maar.

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

FlipFluitketel schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 13:58:
Blijkbaar heb ik op 28-3-2021 ook een Stadia Premiere Edition gekocht (ja, wist ik wel :P) maar ik heb er eigenlijk nooit wat mee gedaan (behalve de chromecast gebruikt). Via store.google.com zie ik de aanschaf staan maar ik ben benieuwd of ik nog een mail ga krijgen ivm die terugbetaling :? Ik heb dus niet eens een Stadia-account geactiveerd en dat lukt nu blijkbaar ook niet meer.
Activeren lukt inderdaad niet meer, lijkt wel sinds de store gesloten is worden, dat ze ook niemand nieuw meer toelaten, ongeacht of je een al een aankoop gedaan had.

Heb zelfs iemand gesproken die geen Pro had, dat die ook niet meer erop kwam, waar dit aan ligt, geen idee.

• MaffeMaarten
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-12 18:17
Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 10:47:
[...]
dus ik vrees dat ik veel Google credit ga hebben straks. Too bad dat ik verder geen Google producten gebruik.
Misschien dat het je lukt om tijdelijk je disney+ abbonement ofzo via de play-store te laten lopen, als je dat gebruikt. (of een andere streaming dienst natuurlijk). Ik zou eigenlijk niet weten of dat lukt zonder dat je de android-app ergens geïnstalleerd hebt, anders is er vast wel iemand met een android device in de buurt waar je even je google account op in mag loggen.

Maar gedoe is wel inderdaad.

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05:18
Ik heb een Stadia gekocht via marktplaats. Krijg ik dan ook nog m'n aankoop terug? :+

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:53
Boinkie schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 15:38:
Ik heb een Stadia gekocht via marktplaats. Krijg ik dan ook nog m'n aankoop terug? :+
Nee, maar degene van wie jij het gekocht hebt wel. :P

https://psnprofiles.com/RaemNL

• artificial_sun

artificial_sun

Mazda Rx7

Ik ben ook aan het bedenken waar ik mijn Google refund voor ga gebruiken.
Epic, steam en Ubisoft volgens mij niet.
Ik verwacht geforce now abbo ook niet.

Stadia was beter....

• Marzman
  • Niet online
(jarig!)
Ik voorlopig wel voor Steam en Gforce Now, dat gebruikte ik toch al meer dan Stadia. Tot ik iets beters gevonden heb. Misschien Microsoft Xcloud, maar momenteel klinkt dat nog als 'bijproduct'.

De Stadia controller werkt dan ook goed; zelfs de letters van de knoppen kloppen (ik weet niet of dat hetzelfde is op andere controllers?)

[ Voor 26% gewijzigd door Marzman op 11-10-2022 16:20 ]

/▌

• Caayn
  • Niet online
Marzman schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 16:19:
Ik voorlopig wel voor Steam en Gforce Now, dat gebruikte ik toch al meer dan Stadia. Tot ik iets beters gevonden heb. Misschien Microsoft Xcloud, maar momenteel klinkt dat nog als 'bijproduct'.

De Stadia controller werkt dan ook goed; zelfs de letters van de knoppen kloppen (ik weet niet of dat hetzelfde is op andere controllers?)
Stadia gebruikt dezelfde A,B,X,Y knoppen als de Xbox controller. Grote kans dat de knoppen "per toeval" correct zijn.

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Mijn dochter heeft besloten op de Switch voor nu te blijven spelen, en ik zelf ga nu volledig over naar Xbox en PS4 / Switch voor erbij. Hoewel PS4 mijn grootste collectie is en daarna PS3, dus hoezo voor erbij :P

• Marzman
  • Niet online
(jarig!)
nieuws: Google kondigt 'gaming-Chromebooks' van Acer, ASUS en Lenovo aan

Google is maar raar bezig, als ze dit nou een jaar geleden hadden gedaan.

/▌

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:40
Het verbaasd me altijd nog dat ze nooit een stadia-deck oid hebben uitgebracht. Stadia op de switch had ook mooi geweest, maar ik denk niet dat Nintendo daar op zat te wachten.

• Estylicious
Tja, Google en gaming in één zin is nu nog lastig serieus te nemen.

• J.E. Weinor
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 19-12 18:42
Vortigen schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 12:31:
Bedankt allemaal voor de links naar de verschillende aankoop pagina s van Google.
Ik krijg dus 255,31 terug. Toch mooi meegenomen :)
Met de huidige energie prijzen is het zeker meegenomen.

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Helemaal mee eens.

• bakkerjangert
  • Laatst online: 27-12 14:46
Ht87 schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 10:55:
[...]

Klopt, je moet deze hebben voor software. Ook andere apps die je onder Android hebt gekocht staan er tussen overigens, dus even scrollen en zoeken.
Je kan overigens ook in je app de gekocht items zien, onder profiel foto --> Aankopen en abonnementen. Wellicht handiger aangezien je daar enkel de Stadia aankopen ziet en niet alle overige Google Play aankopen. Voor hardware aankopen zal je op de google store moeten zoeken; die staan niet in de app vermeldt.

• xabre16v
  • Niet online
Lijkt wel een cynische grap. Stadia is nog niet van de beademing en dan gaan ze dit aankondigen.. LOL.
En wat is er zo bijzonder? Xcloud werkt ook prima op mijn 3 jaar oude chromebook...

• Tuktop
xabre16v schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 12:54:
[...]

Lijkt wel een cynische grap. Stadia is nog niet van de beademing en dan gaan ze dit aankondigen.. LOL.
En wat is er zo bijzonder? Xcloud werkt ook prima op mijn 3 jaar oude chromebook...
Het is inderdaad behoorlijk pijnlijk. Onderscheidende factor van deze Chromebooks is het uiterlijk (denk aan RGB-verlichting in het toetsenbord) en schermen met 120/144hz refresh rates.
Game streaming werkt inderdaad ook prima op mijn oudere Chromebook, daar niet van, maar hogere fps is wel iets waar o.a. GFN op inzet.
Pagina: 1 ... 174 ... 191 Laatste

Let op:
De stekker ging er op 18 januari 2023 uit.

Converteer je Stadia controller naar Bluetooth met de browsertool:
https://stadia.google.com/controller/

(Beschikbaar tot 31 december 2023)

Mooi overzicht van alternatieven: https://hackmd.io/@christopherklay/BkWVFJlNj
Topics voor alternatieven voor Stadia:
> Het grote cloud gaming topic
> [NVIDIA Geforce NOW] Ervaringen & Discussie
> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
> [PS+] Playstation Plus

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord