• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Mijn excuses, ik ben gisterenavond begonnen maar ben eigenlijk niet veel verder gekomen.
Er kwam wat tussen...

Hierbij mijn opzetje in Google Sheets wat iedereen kan aanvullen zodat we 1 verzamel sheet hebben.
https://docs.google.com/s...WwpHbq8o/edit?usp=sharing

Meer dan ik dacht...

• laurensxeon
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-12 19:10
Ik heb al even zitten googlen maar kan het antwoord niet vinden.

Bij de release van Cyberpunk heb ik destijds de bundle gekocht met controller, en ChromeCast Ultra.
In de stadia instellingen zie ik cyberpunk staan maar zie geen refund optie, is deze bundle uitgesloten?

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14:39

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

laurensxeon schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 09:50:

Bij de release van Cyberpunk heb ik destijds de bundle gekocht met controller, en ChromeCast Ultra.
In de stadia instellingen zie ik cyberpunk staan maar zie geen refund optie, is deze bundle uitgesloten?
Was de game niet gratis bij die bundel? Ik denk dat je daarom de Game niet vergoed krijgt omdat die gratis / deel uit maakte van die bundel prijs. Heb dat probleem nu met Cyberpunk die bij mijn Xbox One X console zat, dat met die DLC die ik opeens niet krijg, maar Microsoft zou daarvoor weer iets gaan vergoeden.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:37
Linksquest schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 09:58:
[...]

Was de game niet gratis bij die bundel? Ik denk dat je daarom de Game niet vergoed krijgt omdat die gratis / deel uit maakte van die bundel prijs. Heb dat probleem nu met Cyberpunk die bij mijn Xbox One X console zat, dat met die DLC die ik opeens niet krijg, maar Microsoft zou daarvoor weer iets gaan vergoeden.
Nee, je kocht de game en kreeg een code voor een gratis ontroller+Chromecast.

Staat bij mij gewoon tussen m'n orders als 59.99.

De refund optie is er uberhaupt toch nog niet?

Heb wat geduld 8)7

• streamnl
  • Niet online
laurensxeon schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 09:50:

Is het dan al mogelijk om alles terug te vragen?

Ik zie bij geen 1 game een refunds optie staan??

Wat @BarôZZa zegt ;)

[ Voor 3% gewijzigd door streamnl op 04-10-2022 10:07 ]

Meer dan ik dacht...

• nietorigineel
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Je hoeft toch helemaal niet zelf een refund aan te vragen, google gaat dit uit zichzelf terugbetalen was hoe ik het begrepen heb.

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Klopt, en men betaald het terug op de toen gebruikte betaalmethode, en je krijgt automatisch een mail op moment dat dit gebeurd

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:45
bakkerjangert schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 11:43:
Hopelijk brengt Microsoft de cloud gaming streaming-stick voor het einde van Stadia op de markt; dit lijkt me de makkelijkste manier om door te gamen op de TV zonder al te veel gedoe.
Als aanvulling hierop. Het moet einde van het jaar ook mogelijk worden om (een deel van) je aangekochte games uit de Microsoft Store te streamen. Je bent dan dus niet meer gelimiteerd tot het aanbod van Gamepass. Je hebt nog wel een Gamepass Ultimate abonnement nodig.

https://www.theverge.com/...brary-owned-games-feature

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Raem schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 10:21:
[...]

Als aanvulling hierop. Het moet einde van het jaar ook mogelijk worden om (een deel van) je aangekochte games uit de Microsoft Store te streamen. Je bent dan dus niet meer gelimiteerd tot het aanbod van Gamepass. Je hebt nog wel een Gamepass Ultimate abonnement nodig.

https://www.theverge.com/...brary-owned-games-feature
Klopt inderdaad, iets waar ik wel blij van word, kan ik tenminste weer Streets of Rage 4, nu die uit Game Pass is, weer on the go spelen. Ja kan ook de Android versie kopen, maar heb al de PS4 van Limited Run Games en de digitale met uitbreiding op de Xbox.

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 18:25
Ik heb net die lange trailer van Bayonetta 3 nog eens een keertje bekeken en daar valt me op dat het nieuwe 2de personage[Viola] best wel wat van Raiden in haar vechtstijl heeft. :)

Raiden is het hoofdpersonage uit Metal Gear Rising: Revengeance dat ook door Platinum is gemaakt.Deze game uit 2013 was te gek! :)

Oeps DEZE POST KAN WEG
Zit niet ik het goede topic.

[ Voor 9% gewijzigd door jori040 op 04-10-2022 10:39 ]

• streamnl
  • Niet online
_O- _O- _O-
100% herkenbaar
Voor de (j)rpg spelers

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6pAONOGKLawmhGIdebdk110v8i8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/sT3U7DPaX6k2LdeM9xsExG9P.jpg?f=user_large

Credits aan @Pazo in "Het grote grappige plaatjes topic Editie 2022!" voor het plaatsen.
Pazo in "Het grote grappige plaatjes topic Editie 2022!"

Meer dan ik dacht...

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
(jarig!)
Dat is een leuke geste, maar je krijgt ook je geld terug van Google? Even kijken, als ze op Gforce Now zitten dan is het nog wel leuk de pc versies te hebben :)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:28
streamnl schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 09:27:
Mijn excuses, ik ben gisterenavond begonnen maar ben eigenlijk niet veel verder gekomen.
Er kwam wat tussen...

Hierbij mijn opzetje in Google Sheets wat iedereen kan aanvullen zodat we 1 verzamel sheet hebben.
Ik begrijp je opzet. Echter denk ik dat je vooral moet kijken naar cloud gaming in dit geval, wanneer je het wil gaan vergelijken met Stadia. Ik wil best je sheet een update geven met wat er verder op de markt is, maar daarbij is het bijvoorbeeld vooral interessant om te kijken naar:
Kan ik het spelen op tv
Kan ik het spelen in 4k
Kan ik het spelen op Android / iPhone
Kan ik game X spelen (koppeling naar bijv Steam of een andere store)
Hoe lang mag ik spelen (sessies)
En dan de overige informatie, als heb ik er extra hardware voor nodig of wat kost een gemiddeld spel?

Strava & Untappd - Do not combine!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16:29

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Hopelijk gaat Google de bluetooth functie standaard aanzetten. Heb thuis 2 controllers, zou mooi zijn dat ik ze kan gebruiken zonder kabel. Wacht nog even af wat er komen gaat, heb geen zin in nog een console/mediaplayer naast de chromecast ultra. Neig nu naar Gforce now, maar even goed verdiepen in de materie.

Whatever.

• Marzman
  • Niet online
(jarig!)
Harmen schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 11:41:
Hopelijk gaat Google de bluetooth functie standaard aanzetten. Heb thuis 2 controllers, zou mooi zijn dat ik ze kan gebruiken zonder kabel. Wacht nog even af wat er komen gaat, heb geen zin in nog een console/mediaplayer naast de chromecast ultra. Neig nu naar Gforce now, maar even goed verdiepen in de materie.
Misschien dat iemand anders wat maakt?

Op zich vind ik een kabel ook niet zo erg, ik speel toch achter mijn bureau meestal.

/▌

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Marzman schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 11:20:
[...]

Dat is een leuke geste, maar je krijgt ook je geld terug van Google? Even kijken, als ze op Gforce Now zitten dan is het nog wel leuk de pc versies te hebben :)
Als het goed is wel

https://www.ubisoft.com/e...-on-geforce-now/000061187

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Harmen schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 11:41:
Ik heb zelf ook 3 controllers, zou inderdaad zuur zijn als we ze alleen nog via de kabel kunnen gebruiken, dan heb ik dus 4 controllers met kabel voor mijn laptop, beetje over kill 8)7

Was er niet een github projectje van iemand die bluetooth enabled?

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Jasphur schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 12:16:
Geen idee, kwam wel dit artikel tegen dat Google waarschijnlijk de Bluetooth functie gaat aanzetten.

https://www.forbes.com/si...ntroller/?sh=707212253820

• Marzman
  • Niet online
(jarig!)
Jasphur schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 12:16:
Volgens mij is dat om de wifi lokaal te gebruiken dmv extra software.

[ Voor 3% gewijzigd door Marzman op 04-10-2022 12:23 ]

/▌

• streamnl
  • Niet online
Raznov schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 11:27:
[...]

Ik begrijp je opzet. Echter denk ik dat je vooral moet kijken naar cloud gaming in dit geval, wanneer je het wil gaan vergelijken met Stadia. Ik wil best je sheet een update geven met wat er verder op de markt is, maar daarbij is het bijvoorbeeld vooral interessant om te kijken naar:
Kan ik het spelen op tv
Kan ik het spelen in 4k
Kan ik het spelen op Android / iPhone
Kan ik game X spelen (koppeling naar bijv Steam of een andere store)
Hoe lang mag ik spelen (sessies)
En dan de overige informatie, als heb ik er extra hardware voor nodig of wat kost een gemiddeld spel?
Het was een brainfart en ik heb/had nog niet echt duidelijk wat wijsheid is qua indeling.
Ook heb ik totaal geen probleem als men het bestandje aanpast. Graag zelfs.

Waarom zou iedereen hetzelfde moeten gaan uitzoeken als we dit ook meteen kunnen bundelen.

Vele handen...

Meer dan ik dacht...

• spacy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:45

spacy

+++

Ik lees hier in het topic soms over dat de Stadia controller enkel bedraad gebruikt kan worden buiten Stadia om. Nu heb ik dit nog niet op die manier gebruikt, maar ik vind het wel een fijne controller, dus daar heb ik nu wat vragen over.

Als ik dus straks op een laptop+Steam wil gaan spelen moet ik dan de Stadia controller altijd bedraad gebruiken? of verschilt dit tussen de verschillende spellen ? Of werkt de controller soms niet eens ?

Zo ja, dan moet ik nog wat verlengkabels gaan aanschaffen wanneer ik de laptop weer op de hifi+scherm wil aansluiten... Moet ik dan nog opletten in maximale lengte of type van de kabels, of werkt elke usb verlengkabel ?

• Raznov
spacy schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 12:29:
Ik lees hier in het topic soms over dat de Stadia controller enkel bedraad gebruikt kan worden buiten Stadia om. Nu heb ik dit nog niet op die manier gebruikt, maar ik vind het wel een fijne controller, dus daar heb ik nu wat vragen over.

Als ik dus straks op een laptop+Steam wil gaan spelen moet ik dan de Stadia controller altijd bedraad gebruiken? of verschilt dit tussen de verschillende spellen ? Of werkt de controller soms niet eens ?

Zo ja, dan moet ik nog wat verlengkabels gaan aanschaffen wanneer ik de laptop weer op de hifi+scherm wil aansluiten... Moet ik dan nog opletten in maximale lengte of type van de kabels, of werkt elke usb verlengkabel ?
De discussie hierover is al gaande hierboven. In principe kan het "altijd" bedraad, de vraag is vooral of Google de controller straks "open" gaat zetten voor alternatieven. Zo ja, kan het ook draadloos, zo niet, is er wel een git project wat mogelijk kan werken.
streamnl schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 12:22:
[...]

Het was een brainfart en ik heb/had nog niet echt duidelijk wat wijsheid is qua indeling.
Ook heb ik totaal geen probleem als men het bestandje aanpast. Graag zelfs.

Waarom zou iedereen hetzelfde moeten gaan uitzoeken als we dit ook meteen kunnen bundelen.

Vele handen...
Op het Cloud tabje ben ik begonnen met een overzichtje. Het is wel wat uitzoekwerk, dus als iemand anders nog andere opties heeft is dat van harte welkom.

[ Voor 21% gewijzigd door Raznov op 04-10-2022 12:37 ]

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:36

artificial_sun

Mazda Rx7

streamnl schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 09:27:
Er kwam wat tussen...

Ik heb er een tab bijgemaakt met alle Stadia games, en daarin kunnen aangeven of ze op Xcloud GFNow Switch Booseroid enz beschikbaar zijn.

Laten we dit met zijn allen vullen.

Stadia was beter....

Goed bezig allemaal :)

• Raznov
artificial_sun schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 15:30:
[...]

Ik heb er een tab bijgemaakt met alle Stadia games, en daarin kunnen aangeven of ze op Xcloud GFNow Switch Booseroid enz beschikbaar zijn.

Laten we dit met zijn allen vullen.
GeforceNow lijst heb ik een update gegeven - lookup op basis van https://www.nvidia.com/en-us/geforce-now/games/ (dus sommige spellen kunnen net een andere naamgeving hebben)

[ Voor 6% gewijzigd door Raznov op 04-10-2022 16:44 ]

• artificial_sun

artificial_sun

Mazda Rx7

@Raznov mijn excel skills zijn zo minimaal (don't tell my boss) dat ik alles 1 voor 1 een had gechecked.

Ik had de kolom Stadia (alles ja) erbij gemaakt, omdat er misschien mensen zijn die games graag wissel en die toevoegen aan de lijst.

Daarnaast zou ik ook even nadenken wat de kans is dat het spel op een platform komt. DeliverUsMars zal waarschijnlijk op dezelfde platformen komenals DeliverUsTheMoon. En BG3 op dezelfde als DOS2.

Ook vraag ik me af hoe legetiem Booseroid is aangezien die BG3 heeft staan , maar Larian daar volgens mij niet mee adverteert.

Stadia was beter....

• streamnl
  • Niet online
Ik heb nu de griep en wilde vanmiddag Stadia aanzetten om Cyberpunk een nieuwe kans te geven.
Na 15min heb ik Stadia uitgezet en heb ik World war Z (weer) opgezet. Blijft een goeie film d:)b

Zo vaak game ik niet. En ik vind het nu blijkbaar lastig om (verder) te spelen met de wetenschap dat mijn progressie over een tijdje stopt en ik met een beetje pech opnieuw moet beginnen op een andere dienst.

Gamen op Stadia gaf me vanmiddag geen goed gevoel. En ik kreeg dat gevoel niet van me af. }:|

Meer dan ik dacht...

• Lucky0wn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-12 13:45
Ik heb een klein probleem hier.

30 minuten voordat het nieuws uitkwam dat Stadia stopte, een Stadia met Chromecast gekocht. (op vakantie, dus retourneren gaat niet)

Nu kan ik dus niet eens mijn Stadia registreren, maar tevens ook mijn refund niet aanvragen. Google antwoord maar niet.

• ikbenerniet
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18:34
Lucky0wn schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 19:50:
Ik heb een klein probleem hier.

30 minuten voordat het nieuws uitkwam dat Stadia stopte, een Stadia met Chromecast gekocht. (op vakantie, dus retourneren gaat niet)

Nu kan ik dus niet eens mijn Stadia registreren, maar tevens ook mijn refund niet aanvragen. Google antwoord maar niet.
als je al betaald hebt dan komt de refund vanzelf, no worries :)

Ik verwacht dat ze vanwege inflatie tot volgend jaar wachten met refunden.

• grolle
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-12 21:27
@Lucky0wn Het is in de Google store gekocht, dus die zul je gewoon retour krijgen. Sterker nog, ik denk dat je dus nog precies geluk hebt gehad, gratis chromecast, gratis goede USB controller

Heb hier ook nog niets ontvangen, Google heeft zelf aangegeven dat ze pogen/er van uit gaan, dat iedereen voor 18 januari zijn geld terug heeft ontvangen

• Lucky0wn
ikbenerniet schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 20:01:
[...]

als je al betaald hebt dan komt de refund vanzelf, no worries :)

Ik verwacht dat ze vanwege inflatie tot volgend jaar wachten met refunden.
Google "weet" niet eens dat ik er dus eentje heb. Aanmaken accounts is dichtgezet direct met de aankondiging

• grolle
Lucky0wn schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 20:02:
[...]

Google "weet" niet eens dat ik er dus eentje heb. Aanmaken accounts is dichtgezet direct met de aankondiging
Je hebt geen stadia account nodig om stadia hardware te kopen ;)

• ikbenerniet
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18:34
Lucky0wn schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 20:02:
[...]

Heb je het fysiek in een winkel gekocht?

• Lucky0wn
grolle schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 20:04:
[...]

Je hebt geen stadia account nodig om stadia hardware te kopen ;)
Dat klopt. Maar kan niet eens inloggen op Stadia of een account aanmaken.
Stadia is gekocht in de Google Store in New York (fysieke winkel met creditcard)

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Lucky0wn schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 20:06:
[...]

Dat klopt. Maar kan niet eens inloggen op Stadia of een account aanmaken.
Stadia is gekocht in de Google Store in New York (fysieke winkel met creditcard)
De koper krijgt zijn geld terug. Niet degene die hem registreert. Ik had er ook 1 kunnen kopen als cadeau voor iemand.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• Lucky0wn
ArthurMorgan schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 20:07:
[...]

De koper krijgt zijn geld terug. Niet degene die hem registreert. Ik had er ook 1 kunnen kopen als cadeau voor iemand.
Dat snap ik. Maar ik kan dus nergens m'n geld terug claimen.

AMEX zegt: kunnen geen chargeback doen.
Google reageert niet |:(

Ik zit met een paperweight waar ik niets mee kan....

• artificial_sun

artificial_sun

Mazda Rx7

Alle Stadia hardware die gekocht is in een Google Store wordt gerefund.

Stadia was beter....

Hulleman schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 11:18:
[...]

Verrek, nu werkt Xcloud echt mooi! :o Inputlag is wel duidelijk minder, maar prima te spelen.
Ik ben nog niet overtuigd. Input lag is inderdaad verwaarloosbaar. Ik merk in elk geval geen verschil met Stadia. Ook het starten van games gaat nagenoeg net zo snel. En ook tijdens het gamen blijft alles vrijwel de hele tijd soepel lopen.

Tot zover positief. Maar ik ervaar dus wel elke keer een resolutie die flink inkakt en een scherm val artifacts. Dat zal in de toekomst wel beter worden, maar op dit moment komt het niet in de buurt van Stadia. Al is het op zich "goed genoeg" voor een gematigd gamer.
Lucky0wn schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 20:09:
[...]

Dat snap ik. Maar ik kan dus nergens m'n geld terug claimen.

AMEX zegt: kunnen geen chargeback doen.
Google reageert niet |:(

Ik zit met een paperweight waar ik niets mee kan....
ik snap je punt, maar ik denk dat je even moet wachten totdat Google gestart is met terugbetalen. Niemand heeft nog zijn geld terug en niemand kan payback claimen.
Mocht je tzt niets horen van Google zou ik dan even contact opnemen. Nu is er een overload aan mensen die contact opnemen, denk dat je bericht op de grote hoop ligt.

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:47

daffie82

Minisforum UM773 Lite

KlaasjeNL schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 20:13:
[...]

Ik ben nog niet overtuigd. Input lag is inderdaad verwaarloosbaar. Ik merk in elk geval geen verschil met Stadia. Ook het starten van games gaat nagenoeg net zo snel. En ook tijdens het gamen blijft alles vrijwel de hele tijd soepel lopen.

Tot zover positief. Maar ik ervaar dus wel elke keer een resolutie die flink inkakt en een scherm val artifacts. Dat zal in de toekomst wel beter worden, maar op dit moment komt het niet in de buurt van Stadia. Al is het op zich "goed genoeg" voor een gematigd gamer.
En geforce now?

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.10.0 (UMOEUXM)

Geen ervaring mee. Heb besloten een Xbox Series X te kopen voor de refund. Voor Game Pass Ultimate betaal ik nu +/- 3,50 per maand voor de komende 3 jaar, dus die artifacts neem ik vooralsnog voor lief. ☺️

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

spacy schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 12:29:

Op Xbox en Playstation werkt hij niet, PC wel gewoon, zie video vanaf 04:01

• GodDamage
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-12 18:01
Blijft jammer dat de controller niet draadloos te gebruiken zijn buiten Stadia. Ik was al niet van plan Stadia abonnee te blijven maar had net voor de 'deadline' nog gratis 3 maanden Stadia van mijn LG tv geactiveerd.
Enige uitgaven die ik heb gedaan was voor 2 hardware setjes en 6 maanden AT&T code.
Nou ja, de controllers zijn goed te gebruiken op een tablet/telefoon met gamen en de opladers+snoer zijn erg degelijk en 1 Chromecast heb ik zelf in gebruik en de ander verkocht. Het was leuk zolang het duurde maar ik heb er nauwelijks gebruik van gemaakt.

• artificial_sun

artificial_sun

Mazda Rx7

https://docs.google.com/s...wpHbq8o/edit?usp=drivesdk

Ik heb de Geforce Now lijst handmatig gecheckt en nog wat dingen toegevogd.
Er zitten vaak nuance verschillen in namen dus automatisch vergelijken heeft helaas niet veel zin.

Kinderen waren om 6 uur waker en op Centerparcs is de wifi toch niet geschikt voor Streaming.

Stadia was beter....

• Marzman
  • Niet online
(jarig!)
streamnl schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 19:47:
Ik heb nu de griep en wilde vanmiddag Stadia aanzetten om Cyberpunk een nieuwe kans te geven.
Na 15min heb ik Stadia uitgezet en heb ik World war Z (weer) opgezet. Blijft een goeie film d:)b

Zo vaak game ik niet. En ik vind het nu blijkbaar lastig om (verder) te spelen met de wetenschap dat mijn progressie over een tijdje stopt en ik met een beetje pech opnieuw moet beginnen op een andere dienst.

Gamen op Stadia gaf me vanmiddag geen goed gevoel. En ik kreeg dat gevoel niet van me af. }:|
Ik had het niet verwacht, maar moet zeggen dat ik hier ook een beetje last van heb. Ik wilde cities skylines opstarten heb die nu bij epic en bij stadia en die bij stadia start ik toch niet meer op (terwijl ik daar meer dlcs had gekocht). Valhalla ga ik niet eens meer aan beginnen, als Ubisoft die als pc game geeft ga ik het misschien proberen op Gforce Now tegen die tijd.

/▌

• Rob Voets
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:03
Marzman schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 09:02:
[...]

Ik had het niet verwacht, maar moet zeggen dat ik hier ook een beetje last van heb. Ik wilde cities skylines opstarten heb die nu bij epic en bij stadia en die bij stadia start ik toch niet meer op (terwijl ik daar meer dlcs had gekocht). Valhalla ga ik niet eens meer aan beginnen, als Ubisoft die als pc game geeft ga ik het misschien proberen op Gforce Now tegen die tijd.
Valhalla heeft cross save.
https://www.ubisoft.com/e...-creed-valhalla/000079360

• streamnl
  • Niet online
En helaas Assassins Creed Odyssey niet.
38 uur straks weg. (voor mij is 38uur veel :+ )

Edit: de switch stond op 1 voor mij als alternatief. Maar ik ga toch iets anders kopen.
Ik zou het vooral doen voor Zelda en Mariakart.
Ook hier zou ik te vaak misgrijpen bij nieuwe AAA games.

[ Voor 21% gewijzigd door streamnl op 05-10-2022 10:07 ]

Meer dan ik dacht...

• Dennis0162
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22-11 07:30
KlaasjeNL schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 20:13:
[...]

Heb je ook echt een fysieke XboX nog voordat je gebruik kan maken van x-cloud?

• Opxah
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15:51
artificial_sun schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 08:55:

Ik heb de Geforce Now lijst handmatig gecheckt en nog wat dingen toegevogd.
Er zitten vaak nuance verschillen in namen dus automatisch vergelijken heeft helaas niet veel zin.

Kinderen waren om 6 uur waker en op Centerparcs is de wifi toch niet geschikt voor Streaming.
Goed bezig! Dank aan iedereen die hieraan heeft bijgedragen.
AC Origins heeft geen cross-progression voor zover ik kan zien. Ik zag wel in eerdere posts dat je savegames kon exporteren. Heeft iemand hier al ervaring mee? En kan je dit dan ook op een ander platform (bijvoorbeeld PC) importeren?

• Opxah
Audiowaste schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 11:26:
[...]

Beetje als een vriendin die het net heeft uitgemaakt maar wel nog een keer seks wil. Je hebt seks maar alle liefde is wel weg.
Beetje late reactie, maar voor mij voelt het meer als een goede vriend die over een paar maanden voor goed vertrekt. In die maanden wil je dan graag veel tijd samen doorbrengen en leuke dingen doen.
In mijn geval probeer ik nog 1 of 2 spellen uit te spelen :)

[ Voor 7% gewijzigd door Opxah op 05-10-2022 11:21 ]

Zou je via xcloud op een series s wel in 4K kunnen gamen via de stream? Mits die stream daar op termijn klaar voor is, was nu nog max 1080p toch? (Misschien moet ik dit maar s vragen in het Xbox forum, maar wie weet hebben jullie hier al over nagedacht haha)
Dennis0162 schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 10:35:
[...]

Nog niet. Vooralsnog alleen op mijn telefoon en Chromebook getest. Stadia werkt daarop probleemloos. Xcloud dus nog niet helemaal, al is het beter dan toen ik het 2 jaar geleden testte.

• RobNemoo
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13:47
[...]

Nee niet nodig, wel Game Pass.
Ht87 schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 10:50:
Zou je via xcloud op een series s wel in 4K kunnen gamen via de stream? Mits die stream daar op termijn klaar voor is, was nu nog max 1080p toch? (Misschien moet ik dit maar s vragen in het Xbox forum, maar wie weet hebben jullie hier al over nagedacht haha)
Ik speel ook op Xcloud, maar de kwaliteit is niet om naar huis te schrijven voor sommige games. Veel meer artifacts en lagere framerate en soms een flinke korte latency waar ik bij Stadia geen last van had.
Verschilt wel per games. Forza Horizon 4 heeft veel meer lag, artifacts en frame rate drops dan Forza Horizon 5. Zolang je stilstaat met je auto geen probleem en dan ziet het er ook prachtig uit, maar zodra je gaat rijden is het bij 4 net alsof je op 240p speelt.

• Marzman
  • Niet online
(jarig!)
[...]

Dat hoeft dus niet, maar ik denk dat iedereen toch een Xbox heeft die het gebruikt en dat Xcloud voor 'erbij' is. Dat is dus anders dan bij Stadia. Het zal pas anders worden denk ik als Microsoft het zelf gaat pushen dat je geen Xbox nodig hebt (en dat zullen ze niet zo snel doen :p )

[ Voor 16% gewijzigd door Marzman op 05-10-2022 11:10 ]

/▌

• streamnl
  • Niet online
In de ochtend weer zitten kijken naar alternatieven.
Niets komt er in de buurt wat werkt zoals Stadia.

Nou ja, misschien Luna (aangevuld in ons excel bestand).
De rest niet.

Ook vraag ik me af wat uiteindelijk goedkoper zou zijn voor Google.
Iedereen terugbetalen wat ze hebben gekocht of dat geld besteden aan marketing zodat Stadia beter bekend wordt.
Waardoor Google uiteindelijk nog meer data ontvangt en geld kan verdienen.
Eventueel via adds die je in een “goedkopere” abonnement ziet.

* streamnl kan eigenlijk nog steeds niet geloven dat Stadia echt stopt.

Meer dan ik dacht...

• spacy

spacy

+++

streamnl schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 10:02:
[...]

En helaas Assassins Creed Odyssey niet.
38 uur straks weg. (voor mij is 38uur veel :+ )

Edit: de switch stond op 1 voor mij als alternatief. Maar ik ga toch iets anders kopen.
Ik zou het vooral doen voor Zelda en Mariakart.
Ook hier zou ik te vaak misgrijpen bij nieuwe AAA games.
De Switch hebben we hier al, maar is voor sims en racers meestal niet echt een alternatief,
Ik vind zelf het aanbod in race games best beperkt, en bijvoorbeeld Farming simulator op de switch is een soort opgepoetste versie van de mobile game, en niet de versie die er op pc/console/stadia beschikbaar is.

Maar Mario Kart is natuurlijk wel een heel belangrijk pluspunt :+

• spacy

spacy

+++

streamnl schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 11:10:
* streamnl kan eigenlijk nog steeds niet geloven dat Stadia echt stopt.
Ik ook niet, maar het past wel in hoe Google met technologie omgaat. Ik vermoed dat hier nog wel een aap uit de mouw gaat komen, bijvoorbeeld Netflix neemt het Stadia platform in gebruik? Want die heeft tenslotte de user base al, maar mist de gametitels.

• Marzman
  • Niet online
(jarig!)
Stadia had ook niet zo veel sims toch? Farming simulator inderdaad, dat wijnmaken weet ik niet of dat een sim voor moest stellen.

Ik zit al te kijken waar Dakar Desert Rally beschikbaar komt, Microsoft heeft die denk ik maar ik hoop dat die ook op Gforce Now komt (ik denk het wel, Dakar 18 staat er ook op).

/▌

• grolle
Zucht, ik speel op het moment Immortals Fenix Rising op stadia. Die game zit tegenwoordig ook bij Gamepas. Net nog geprobeerd via Xcloud, maar het is gewoon niet te doen. Alles waar de "kenners" over klaagde bij stadia (en wat dus helemaal niet waar was) is van toepassing op Xcloud. Slecht beeld, haperende input, artifacts, stotterend geluid.

Stadia was echt perfect voor die 1 tot 4 uurtjes die ik speelde. Bedankt he Google, weg plezier in Immortals, geen zin om daar in verder te gaan. Ook geen zin om er voor te gaan zitten om Cyberpunk te starten...

Ik heb Google One voor een jaar gratis kunnen gebruiken, ik zit met ruim 500gb aan prive foto's diep in de Google lock-in. Het merendeel nog uit de gratis opslag periode. Gisteren voor het eerst 2 hele Euro's moeten betalen. En weet je wat, ik vond het gewoon k#t. Het is maar 2 euro voor een product waar ik al jaren lang gratis, veel en fijn gebruik van heb gemaakt, maar ik ben er een beetje klaar mee.

Ben aan het kijken om te upgraden naar Wifi6, krijg gisteren de promotie van Google voor de nieuwe nest routers. En het eerste wat ik dacht was no-way ! Pleurt lekker een eind op

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:19
Ik vermaak me de laatste dagen best wel met die nieuwe Pro game "Arcade Paradise". Je begint met het beheren van een wasserette en bouwt dan achterin langzaam een complete arcadehall uit door investeringen in ruimtes die je kunt openen en via aanschaf van meer arcade kasten.

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

[...]

Nee, je moet wel een actieve Game Pass Ultimate hebben, alleen in Ultimate zit Cloud gaming.

Deze kun je gebruiken via de browser, Android App (helaas nog geen Android TV), of de Windows App van Xbox. Er zijn ook al Samsung TV (uit 2022 voornamelijk) die al de app hebben voor op de TV. Binnenkort komt er ook een soort van stick, die je weer kunt vergelijken met de Chrome Cast voor Stadia.

Mocht je niet veel geld willen uitgeven, maar wel iets fysieks willen, dan kun je altijd voor een Xbox One of Series S kunnen kijken. De One is wat trager, maar werkt voor Cloud Gaming prima, maar een Series S vind je ook al vaak voor rond de €250,00 inclusief controller, en op marktplaats soms nog goedkoper.

[ Voor 20% gewijzigd door Linksquest op 05-10-2022 12:20 ]

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:37
Komt ook nog een gamepass family aan, ik dacht 22 ish euro voor 4 man.
Dat is best een leuke deal.

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

kneusteun schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 12:19:
Komt ook nog een gamepass family aan, ik dacht 22 ish euro voor 4 man.
Dat is best een leuke deal.
Klopt, dat word ook erg interessant als die eraan gaat komen. Want mijn dochter heeft momenteel Stadia in de woonkamer aangesloten, omdat de tijdelijk geen TV op haar kamer meer wilde (11 jaar). Eind volgend jaar gaat ze toch een tiener kamer krijgen, dan hang ik haar de TV op en koop ik haar z'n Xbox Stick voor de TV, dan kan ze lekker CLoud gamen.

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:37
grolle schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 11:47:
Stadia was echt perfect voor die 1 tot 4 uurtjes die ik speelde. Bedankt he Google, weg plezier in Immortals, geen zin om daar in verder te gaan. Ook geen zin om er voor te gaan zitten om Cyberpunk te starten...

Ik heb Google One voor een jaar gratis kunnen gebruiken, ik zit met ruim 500gb aan prive foto's diep in de Google lock-in. Het merendeel nog uit de gratis opslag periode. Gisteren voor het eerst 2 hele Euro's moeten betalen. En weet je wat, ik vond het gewoon k#t. Het is maar 2 euro voor een product waar ik al jaren lang gratis, veel en fijn gebruik van heb gemaakt, maar ik ben er een beetje klaar mee.
Foto's opslaan bij Google doe ik al tijden met liefde tegen betaling. Stukken beter dan op gevoelige schijfjes opslaan.

Dat Stadia gefaald heeft ligt deels aan Google, maar natuurlijk ook aan de concurrentie (vooral toen Microsoft Bethesda overnam was dat pijnlijk, dat waren de beste triple-A games op Stadia) en de gamers zelf die het nooit hebben gesupport.

Dat het vooral populair lijkt te zijn bij mensen als jij die af en toe een paar uurtjes spelen is natuurlijk veelzeggend.

En Microsoft/Sony/Nintendo/Epic laten Google natuurlijk niet zomaar toe tot de markt.

• artificial_sun

artificial_sun

Mazda Rx7

Boosteroid lijst ingevuld. Al vertrouw ik de service niet helemaal.

Hoe kan BG3 daar bijvoorbeeld op staan?

Stadia was beter....

• prakka
  • Laatst online: 18:56
artificial_sun schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 14:44:
Boosteroid lijst ingevuld. Al vertrouw ik de service niet helemaal.

Hoe kan BG3 daar bijvoorbeeld op staan?

Hoi, wat vertrouw je niet aan boosteroid. Ik heb toevallig gisteren voor een jaarabonnement afgesloten. Vandaag getest en werkt goed. De kwaliteit was erg slecht in de Windows app maar in google chrome is deze wel perfect.

Op dit moment alleen gta 5 en frostpunk uitgetest.

De werkwijze is exact hetzelfde als nvidia GeForce, van deze heb ik de gratis variant even getest.

[ Voor 7% gewijzigd door prakka op 05-10-2022 14:53 ]

• streamnl
  • Niet online
prakka schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 14:52:
[...]

Hoi, wat vertrouw je niet aan boosteroid. Ik heb toevallig gisteren voor een jaarabonnement afgesloten. Vandaag getest en werkt goed. De kwaliteit was erg slecht in de Windows app maar in google chrome is deze wel perfect.

Op dit moment alleen gta 5 en frostpunk uitgetest.

De werkwijze is exact hetzelfde als nvidia GeForce, van deze heb ik de gratis variant even getest.
Nou ja...
Ik wilde ook een account aanmaken maar ik vind het niet prettig dat ik meteen mijn 06nummer moet afstaan, met als reden dat ze die nodig hebben voor betalingen.

edit: en "mijn" standaard nummer werkte niet
'The format of the phone number is incorrect. Please use real country code and phone number.' :-(

Edit2: @prakka ik zal straks eens iets anders proberen dan 12345678. Die werkte in ieder geval niet.

[ Voor 14% gewijzigd door streamnl op 05-10-2022 15:09 ]

Meer dan ik dacht...

• prakka
streamnl schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 14:55:
[...]

Nou ja...
Ik wilde ook een account aanmaken maar ik vind het niet prettig dat ik meteen mijn 06nummer moet afstaan, met als reden dat ze die nodig hebben voor betalingen.
Ok, je kan ook een random nummer opgeven want bij mij hebben ze het nergens voor gebruikt ook niet voor de betaling.

Ik heb de support een paar keer nodig gehad voor wat vragen en deze reageert erg snel.

Edit

Je mist trouwens +31 van het land.

[ Voor 4% gewijzigd door prakka op 05-10-2022 14:59 ]

• streamnl
  • Niet online
prakka schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 14:56:
[...]

Ok, je kan ook een random nummer opgeven want bij mij hebben ze het nergens voor gebruikt ook niet voor de betaling.

Ik heb de support een paar keer nodig gehad voor wat vragen en deze reageert erg snel.

Edit

Je mist trouwens +31 van het land.
Je had bijna gelijk. Ik was inderdaad iets vergeten, namelijk de "6".

Ik hoop echt dat niemand in Ned dat nummer heeft. Ik weet toch van een aantal mensen dat zij hetzelfde nummer gebruiken als ze hun eigen nummer niet willen prijsgeven.

Meer dan ik dacht...

• Raznov
En xCloud lijstje ook op basis van een lookup aangevuld.- En Steamdeck, alhoewel die nogal snel gaat qua toevoegingen.

[ Voor 35% gewijzigd door Raznov op 05-10-2022 15:30 ]

Ik luister net een podcast of de gameindustrie en de gameindustrie-analist die te gast is zei het niet letterlijk, maar lang verhaal kort: sony is redelijk fucked als de toekomst cloudgaming gaat worden. Tencent en Amazon zijn nou niet echt de partners die je wilt.

Nou weet ik niet hoe Google als partner is maar de tech achter Stadia is mogelijk wel echt een goede investering wil Sony meekunnen met gamepass en xcloud :P

Sony games op Google Immersive Stream for Games met een wifi dualshock controller. *kwijl kwijl*
Ach, een jongen mag dromen.

• streamnl
  • Niet online
Jasphur schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 17:16:
Ik luister net een podcast of de gameindustrie en de gameindustrie-analist die te gast is zei het niet letterlijk, maar lang verhaal kort: sony is redelijk fucked als de toekomst cloudgaming gaat worden. Tencent en Amazon zijn nou niet echt de partners die je wilt.

Nou weet ik niet hoe Google als partner is maar de tech achter Stadia is mogelijk wel echt een goede investering wil Sony meekunnen met gamepass en xcloud :P

Sony games op Google Immersive Stream for Games met een wifi dualshock controller. *kwijl kwijl*
Dat zou mooi zijn...
Als ik een systeem "moet/mag" kiezen... dan ben ik echt wel een Sony gamer.

Final FANTASY XIV Online op Stadia/ Sony cloud O+ :9~

Meer dan ik dacht...

• artificial_sun

artificial_sun

Mazda Rx7

Ik ben van jong af aan een Nintendo gamer, en na de Gamecube naar PC gegaan (AMD Radeon HD4780) en toen ging ik werken, Vrouw, kinderen en was ik een gelukkig Dadia.

@Raznov goed bezig.

@prakka ik lees vanalles, oplichting met Crypto, spam calls na aanmelding met 06 nummer, reacties op Reddit zeer matig (nog onder het niveau van Stadia) dus die 10 euro per jaar die je bespaard tov Geforce Now....

Stadia was beter....

• forzav
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Krijg zojuist bericht dat mijn Stadia Pro abonnement per 25 oktober stopgezet word. Ik hoop toch wel, nog tot half jan gebruik te kunnen maken van Stadia.
forzav schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 18:57:
Krijg zojuist bericht dat mijn Stadia Pro abonnement per 25 oktober stopgezet word. Ik hoop toch wel, nog tot half jan gebruik te kunnen maken van Stadia.
Op de community Posts en op Reddit geven ze aan dat je de opzegging mag negeren, je betaalt niet meer maar krijgt wel gratis pro.

• prakka
artificial_sun schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 18:05:
Ik ben van jong af aan een Nintendo gamer, en na de Gamecube naar PC gegaan (AMD Radeon HD4780) en toen ging ik werken, Vrouw, kinderen en was ik een gelukkig Dadia.

@Raznov goed bezig.

@prakka ik lees vanalles, oplichting met Crypto, spam calls na aanmelding met 06 nummer, reacties op Reddit zeer matig (nog onder het niveau van Stadia) dus die 10 euro per jaar die je bespaard tov Geforce Now....
Ik heb GeForce now getest maar hij onthoudt mijn steam login niet. Dit maakt het spelen erg vervelend, bij elke keer het spel opstarten moet ik weer opnieuw inloggen met dubbele verificatie. Met Boosteroid heb ik dit probleem niet, ik heb het pas ook 1 dag dus er is nog weinig over te zeggen.

• streamnl
  • Niet online
Een interssant stukje tekst over de joystick

https://www.reddit.com/r/...m=ios_app&utm_name=iossmf

Meer dan ik dacht...

• Marzman
  • Niet online
(jarig!)
prakka schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 19:37:
[...]

Ik heb GeForce now getest maar hij onthoudt mijn steam login niet. Dit maakt het spelen erg vervelend, bij elke keer het spel opstarten moet ik weer opnieuw inloggen met dubbele verificatie. Met Boosteroid heb ik dit probleem niet, ik heb het pas ook 1 dag dus er is nog weinig over te zeggen.
Ja dat heb je bij gforce now. Ook mods (steam workshop) moet je iedere keer opnieuw installeren. Omdat je steeds op een andere server speelt. Ik ben er redelijk aan gewend maar het is iedere keer wachtwoord intikken en telefoon zoeken voor 2fa.

Maar ik heb nu wel weer goedkoop een steamkey voor een spel dat ik wil spelen. Dat is wel tof.

[ Voor 6% gewijzigd door Marzman op 05-10-2022 20:21 ]

/▌

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Zoals in de reacties te lezen is: het zal zeker mogelijk zijn. Maar ik zie Google daar geen resources voor vrijmaken.
Aan Google om mijn ongelijk te bewijzen. Ik wacht nog tot januari, als Google dan geen firmware update heeft uitgebracht, koop ik een andere controller. Het is niet anders.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.10.0 (UMOEUXM)

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik heb net xcloud geprobeerd in Microsoft Edge met een PS4 controller (even met usb kabel aangesloten) en dat werkt prima! Beeldkwaliteit kan (nog?) niet tippen aan Stadia is meer dan voldoende. Voor een casual gamer and ook zat games en met de bekende Xbox live truuk ook prima betaalbaar. RIP Stadia…

• Opxah
artificial_sun schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 18:05:
...

Beetje off-topic, maar als je een nepnummer wil om in te vullen kan je fakenumber.org gebruiken.

[ Voor 4% gewijzigd door Opxah op 06-10-2022 09:56 ]

De podcast: https://www.bnr.nl/podcas...ing-van-de-game-industrie

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:32
prakka schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 19:37:
[...]

Bijzonder. Daar heb ik geen last van op zowel laptop als Chromecast...

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

BarôZZa schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 14:37:
[...]

Dat Stadia gefaald heeft ligt deels aan Google, maar natuurlijk ook aan de concurrentie (vooral toen Microsoft Bethesda overnam was dat pijnlijk, dat waren de beste triple-A games op Stadia) en de gamers zelf die het nooit hebben gesupport.
Doom, Rage en The Elder scrolls Online waren er gewoon op te spelen, dat waren ook van de laatste Bethesda games, als we PS5 exclusieve tijdelijke deal Deathloop en Ghostwire niet meetellen.

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Sony heeft de techniek van Onlive, voorganger van Stadia opgekocht en toen Onlive gesloten om de techniek voor Playstation Now te gebruiken. Ik denk dat we rond 2025 meer gaan zien van Sony, Nintendo daarin tegen is weer een ander verhaal. 8)7

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

barrymossel schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 08:01:
[...]

Bijzonder. Daar heb ik geen last van op zowel laptop als Chromecast...
Geen 2FA aanstaan?

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

daffie82 schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 20:50:
[...]

Zoals in de reacties te lezen is: het zal zeker mogelijk zijn. Maar ik zie Google daar geen resources voor vrijmaken.
Aan Google om mijn ongelijk te bewijzen. Ik wacht nog tot januari, als Google dan geen firmware update heeft uitgebracht, koop ik een andere controller. Het is niet anders.
Je kunt hem altijd nog bekabeld gebruiken, ik heb er zelf ook 3, en mocht het echt alleen via de kabel gaan, dan doe ik er gewoon 2 weg (2 stuks via marktplaats gekocht) en bewaar ik 1 als herinnering.

• Marzman
  • Niet online
(jarig!)
Ik hoef het ook wel eens niet te doen (met 2FA aan), maar vaker wel dan niet (veel vaker). Misschien komt hij toevallig steeds op dezelfde server terug?

Maar we moeten het probleem ook niet overdrijven, het is een hinderlijke extra actie, maar het kost seconden. Geen minuten, geen uren ;)

/▌

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:32
Dat zou wel kunnen. Maar ik dacht wel dat ik laatst een code uit een mail moest invoeren. Maar dat kan ook Ubisoft zijn geweest...

• Marzman
  • Niet online
(jarig!)
barrymossel schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 10:05:
[...]

Dat zou wel kunnen. Maar ik dacht wel dat ik laatst een code uit een mail moest invoeren. Maar dat kan ook Ubisoft zijn geweest...
Nee, dat kan best. Bij mij was dat ook per mail, tot ik het aanzette in de steamapp. Nu is het een code in de app.

/▌

• Deurstopper
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Linksquest schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 12:18:
[...]

Binnenkort komt er ook een soort van stick, die je weer kunt vergelijken met de Chrome Cast voor Stadia.
Interessant! Heb je daar meer info over? Dit is eigenlijk wat ik zoek. Stick in de tv en gamen vanaf de bank. Wellicht ook met de Stadia controller..?

Steam/Epic: Deurstopper

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Deurstopper schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 17:50:
[...]

Interessant! Heb je daar meer info over? Dit is eigenlijk wat ik zoek. Stick in de tv en gamen vanaf de bank. Wellicht ook met de Stadia controller..?
nieuws: 'Microsoft wil Xbox Cloud Gaming-streamingstick voor tv's uitbrengen'

Stadia controller zal enkel mogelijk zijn als Google Bluetooth mogelijk maakt via firmware upgrade. Zou daar niet op rekenen.

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Complimenten richting Microsoft en Bethesda voor deze oplossing.

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Deurstopper schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 17:50:
[...]

@daffie82 was me al voor, deze info is het meest recente wat ik daarover kan vinden.

https://www.techradar.com...everything-we-know-so-far

Nu iedereen op zoek is naar alternatieven, blijft het toch zonde dat Stadia stopt. Niet alleen omdat we verliezen wat we hebben, maar vooral ook omdat we nooit de volledige potentieel van cloud gaming hebben gezien.

Door alles op centrale servers te draaien, waren de mogelijkheden voor massive multiplayer games nagenoeg oneindig. En ook qua speelwerelden en details had men in theorie servers kunnen kunnen combineren om ervaringen te bieden die op een flinke game-pc ondenkbaar zijn.

Het gebruiksgemak was natuurlijk al geweldig, maar juist op bovenstaande vlakken had Stadia een revolutie kunnen bewerkstelligen. Die revolutie blijft nu uit en plaats daarvan vallen we terug op conventionele platforms en blijft het een gestage evolutie. Al was het sluiten van de eigen gamestudio's al een teken aan de wand en een flinke streep door de rekening. Maar het blijft zonde.
Nou, hier toch maar een series s besteld… de enige troost die ik zie is dat ik volgend jaar a la Harry Potter kan ronddwalen in hogwarts ;)
Ik denk dat Microsoft toekomstgericht nu de beste papieren heeft op game stream gebied, we gaan t zien!
KlaasjeNL schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 19:41:
Nu iedereen op zoek is naar alternatieven, blijft het toch zonde dat Stadia stopt. Niet alleen omdat we verliezen wat we hebben, maar vooral ook omdat we nooit de volledige potentieel van cloud gaming hebben gezien.
Helemaal eens hiermee, over paar jaar kijken we terug als pioniers denk ik! Benieuwd waar t naar toe gaat, ik vrees wel een beetje voor meta en de integratie van stadia-tech voor hun metaverse.

[ Voor 52% gewijzigd door Ht87 op 07-10-2022 19:51 ]

Pagina: 1 ... 173 ... 191 Laatste

Let op:
De stekker ging er op 18 januari 2023 uit.

Converteer je Stadia controller naar Bluetooth met de browsertool:
https://stadia.google.com/controller/

(Beschikbaar tot 31 december 2023)

Mooi overzicht van alternatieven: https://hackmd.io/@christopherklay/BkWVFJlNj
Topics voor alternatieven voor Stadia:
> Het grote cloud gaming topic
> [NVIDIA Geforce NOW] Ervaringen & Discussie
> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
> [PS+] Playstation Plus

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord