Ik heb nu Game Pass Ultimate geactiveerd voor 3 jaar en er komt een Xbox onder de kerstboom. Is het wellicht een idee om in dit topic een lijstje te maken met gamertags van Stadians die de overstap naar GPU maken?Linksquest schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 07:49:
[...]
Zeker, de One X is een prima console en Xbox cloud gaming werkt daar ook op.
Voeg me maar gerust toe als je wilt op XboxLinksquest
Nog niks ontvangen, ik wacht rustig af.KlaasjeNL schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 08:21:
Iemand hier gisteren trouwens een mailtje gekregen dat Google stopt met Stadia etc? Verschillende kanalen wekken de indruk dat zo'n email verzonden is, maar ik moet alles via de media vernemen.
Lijkt me een heel leuk idee, weet niet of de moderator van dit topic dat wilt doen, en anders maak ik wel eentje aan.KlaasjeNL schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 08:16:
[...]
Ik heb nu Game Pass Ultimate geactiveerd voor 3 jaar en er komt een Xbox onder de kerstboom. Is het wellicht een idee om in dit topic een lijstje te maken met gamertags van Stadians die de overstap naar GPU maken?
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Tot zo ver het lezen van de reacties onder de frontpage artikelen.... man man man wat een Captain Hindsights daar... ik zei het toch, je was gewaarschuwd, killedbygoogle en alle stereotypes zijn weer van de partij 
En nu weer de focus op de cloud! Ik ben benieuwd welke kant het op gaat en welke dienst ik uiteindelijk ook zal gebruiken. Stadia heeft voor mij in ieder geval bewezen dat de toekomst niet alleen daar ligt, maar daar ook al prima past.
En nu weer de focus op de cloud! Ik ben benieuwd welke kant het op gaat en welke dienst ik uiteindelijk ook zal gebruiken. Stadia heeft voor mij in ieder geval bewezen dat de toekomst niet alleen daar ligt, maar daar ook al prima past.
Laten we Stadia maar herinneren als de Napster van gaming. Of zoiets. Over 5 jaar bestaan consoles niet meer...RoCoStr schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 09:36:
Tot zo ver het lezen van de reacties onder de frontpage artikelen.... man man man wat een Captain Hindsights daar... ik zei het toch, je was gewaarschuwd, killedbygoogle en alle stereotypes zijn weer van de partij
Ik mag toch hopen van wel. Ik vind het alleen al prettig om een fysieke disk te hebben met hoesje en die in eigen beheer te hebben. Dus niet afhankelijk zijn van een partij die op elk moment de stekker eruit kan trekken en je voortgang in spellen misschien niet eens mee kunt nemen.barrymossel schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 09:45:
[...]
Laten we Stadia maar herinneren als de Napster van gaming. Of zoiets. Over 5 jaar bestaan consoles niet meer...
Tevens gebruik ik een fysieke Xbox als Blu-ray speler, mediaspeler, muziekspeler etc. Dus je krijgt veel meer dan alleen een online ervaring.
Maar goed, zoveel mensen, zoveel wensen.
Tomorrow is not today!
Daar maak je een goede vergelijking denk ik. Hoeveel huishoudens hebben nog een dvd- of blu-ray speler? Hier in huis alleen streamingdiensten tenminste. Als je eenmaal een film hebt gezien (of game hebt gespeeld) dan ben ik er wel klaar mee.Sydney08 schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 09:49:
[...]
Ik mag toch hopen van wel. Ik vind het alleen al prettig om een fysieke disk te hebben met hoesje en die in eigen beheer te hebben. Dus niet afhankelijk zijn van een partij die op elk moment de stekker eruit kan trekken en je voortgang in spellen misschien niet eens mee kunt nemen.
Tevens gebruik ik een fysieke Xbox als Blu-ray speler, mediaspeler, muziekspeler etc. Dus je krijgt veel meer dan alleen een online ervaring.
En ik denk dat dat geen n=1 verhaal is. Maar goed, we zullen het zien. Goede kans dat partijen als MS en Sony nog een lange tijd de mogelijkheid blijven bieden om games te downloaden om jouw reden.
Voor mij is het tenminste niet nodig.
Ik denk dat als Microsoft de stekker uit de Xbox diensten trekt je ook weinig meer hebt aan het schijfje.Sydney08 schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 09:49:
[...]
Ik mag toch hopen van wel. Ik vind het alleen al prettig om een fysieke disk te hebben met hoesje en die in eigen beheer te hebben. Dus niet afhankelijk zijn van een partij die op elk moment de stekker eruit kan trekken en je voortgang in spellen misschien niet eens mee kunt nemen.
Na een dag lang zitten wikken en wegen en het halve internet te hebben doorgeplozen naar reviews en review videos toch maar besloten terug te gaan naar Playstation … * Jasphur schuift langzaam achteruit de bosjes in
Ergens baal ik daar hard van maar aan de andere kant heb ik ook wel weer zin om wat Sony exclusives te gaan spelen.
Ik wacht gewoon nog even een generatie af en hoop dan dat er een ander bedrijf (please let it be sony) met een Stadia 2.0 aankomt zetten.
Op dit moment is er voor mij gewoon geen waardige vervanger voor Stadia. Dus dan maar terug naar waar ik was gebleven.
Vermoed alleen wel dat ik lang moet wachten op een PS5. Gelukje dat ik mn PS4 niet verkocht heb.
Ergens baal ik daar hard van maar aan de andere kant heb ik ook wel weer zin om wat Sony exclusives te gaan spelen.
Ik wacht gewoon nog even een generatie af en hoop dan dat er een ander bedrijf (please let it be sony) met een Stadia 2.0 aankomt zetten.
Op dit moment is er voor mij gewoon geen waardige vervanger voor Stadia. Dus dan maar terug naar waar ik was gebleven.
Vermoed alleen wel dat ik lang moet wachten op een PS5. Gelukje dat ik mn PS4 niet verkocht heb.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Er zijn wel meer Blu-ray spelers op de marktRob Voets schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 10:02:
[...]
Ik denk dat als Microsoft de stekker uit de Xbox diensten trekt je ook weinig meer hebt aan het schijfje.
Maar inderdaad, je blijft afhankelijk van een partij wat gaming betreft.
Tomorrow is not today!
De exclusives blijft wel een dingetje. Ik zou echt heel graag The Last of Us willen spelen. Maar daar een PS5 voor kopen gaat me net weer te ver. In drie jaar Stadia heb ik minder geld uitgegeven dan alleen de PS5 console zelf...Jasphur schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 10:05:
Na een dag lang zitten wikken en wegen en het halve internet te hebben doorgeplozen naar reviews en review videos toch maar besloten terug te gaan naar Playstation … * Jasphur schuift langzaam achteruit de bosjes in
Yeah, same. Maar wil ook Horizon2, Rachet and Clank en uit eindelijk ook de rest van de FFVII remake gaan spelen.
Kon er op tijdens Stadia wel mee leven dat ik die games niet zou kunnen spelen omdat ik Stadia zo’n heerlijk platform vind.
Kon er op tijdens Stadia wel mee leven dat ik die games niet zou kunnen spelen omdat ik Stadia zo’n heerlijk platform vind.
Volgens mij liggen wij met smaak qua games niet ver uit elkaar.Jasphur schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 10:13:
Yeah, same. Maar wil ook Horizon2, Rachet and Clank en uit eindelijk ook de rest van de FFVII remake gaan spelen.
Ik twijfel ook heel sterk naar een PS. Al is het maar om weer te kunnen racen vanuit een racestoel.
Maar ja… zo’n console elke erbij pakken (zie mijn vorige bericht) is gewoon niet handig voor een casual gamer.
Helaas heb ik 2 jaar geleden wél alles verkocht. Vroeger… toen ik nog volledig in Stadia geloofde.
@streamnl Mijn haat aan dingen verkopen heeft mij toen tegengehouden en niemand in mn familie wilde mn PS4 hebben 
Anders was die ook verkocht haha.
Anders was die ook verkocht haha.
De Pro-games van oktober zijn ook weer te claimen. Ik mis alleen The Adams Family: Mansion Mayhem...
Mn pro abbo is sinds gisteravond opgeheven.
Ik denk dat dit het voor mij ook wel was kwa Stadia Pro....
Nu nog Little Nightmare 2 uitspelen en kijken hoe ver ik ga komen met Doom Eternal.
Ik denk dat dit het voor mij ook wel was kwa Stadia Pro....
Nu nog Little Nightmare 2 uitspelen en kijken hoe ver ik ga komen met Doom Eternal.
Denk wel dat ik nog wat games ga beginnen die ik ooit gekocht maar nog niet gespeeld heb. AC Unity, Tomb Raider games, misschien nog wat Destiny.
Grotere games waarbij ik graag de voortgang bewaar begin ik maar niet meer aan. Dat betekent voorlopig geen Cyberpunk of Red Dead Redemption 2... Daarvoor toch maar wachten op een PS5..
Grotere games waarbij ik graag de voortgang bewaar begin ik maar niet meer aan. Dat betekent voorlopig geen Cyberpunk of Red Dead Redemption 2... Daarvoor toch maar wachten op een PS5..
Flickr PSN ID= cheironnl
Ubisoft heeft ook gereageerd
nieuws: Ubisoft: Ubisoft-games aangekocht op Stadia worden omgezet naar pc
nieuws: Ubisoft: Ubisoft-games aangekocht op Stadia worden omgezet naar pc
Ik zie die ook (nog) niet, misschien later vanavond, de rest wel kunnen claimen via een omweg.KlaasjeNL schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 10:41:
De Pro-games van oktober zijn ook weer te claimen. Ik mis alleen The Adams Family: Mansion Mayhem...
Ga naar de store, ook al staat hij op offline, maar ga naar store, druk op zoeken en zoek dan op de titel, het gaat om de volgende games.
- Drawful 2
- Tangle Tower
- Looking for Aliens
- Arcade Paradise
- Slaycation Paradise
Lekker Arcade Paradise aan het spelen?KlaasjeNL schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 10:41:
Ik vermoed dat er op vandaag geen enkel ander platform games kunnen aangekocht worden zoals op Stadia? Zonder abonnement? Spijtig, ik speel enkel sporadisch, niet eens wekelijks...
Zal nog veel verschil maken
Hahaha, verslavende game. Heb inmiddels eigenlijk al een half uur geen zin meer om verder te spelen.barrymossel schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 11:37:
[...]
Lekker Arcade Paradise aan het spelen?
Zag toevallig een Klaas die het aan het spelen was en ging er gemakshalve maar vanuit dat jij het was...KlaasjeNL schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 12:17:
[...]
Hahaha, verslavende game. Heb inmiddels eigenlijk al een half uur geen zin meer om verder te spelen.
Ik heb een Google lijst aangemaakt waarin we met elkaar verbonden kunnen blijven, de lijst kun je invullen via https://forms.gle/sNNRq2DmEQWMYK59A
Nakijken kan via https://docs.google.com/s...cV1I9HzI/edit?usp=sharing
Zou de moderator van dit topic hem op de voorpagina kunnen toevoegen? @Zerora
Done! Heb ook de TS aangevuld met het nieuws dat Stadia stopt.Linksquest schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 13:11:
Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."
BedanktZerora schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 13:23:
[...]
Done! Heb ook de TS aangevuld met het nieuws dat Stadia stopt.
Ingevuld (per abuis o.a. door een vastlopende telefoon 3 keer), maar ik zie op m'n Chromebook nu dat het al is gefixed.Linksquest schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 13:11:
Ik heb een Google lijst aangemaakt waarin we met elkaar verbonden kunnen blijven, de lijst kun je invullen via https://forms.gle/sNNRq2DmEQWMYK59A
Ik had hem nog open staan en zag dat je hem 3x had ingevuld, daarom meteen aangepast voor jeKlaasjeNL schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 13:32:
[...]
Ingevuld (per abuis o.a. door een vastlopende telefoon 3 keer), maar ik zie op m'n Chromebook nu dat het al is gefixed.Thnx
Dat is goed nieuws, de games die ik nog wilde afmaken zijn toevallig beide van Ubisoft. Zo te lezen hoef ik me dus niet meer druk te maken om de deadline in januari.
Dit is voor de Ubisoft ook een mooie actie om goodwill op te bouwen, uiteindelijk hebben ze via Google ooit wel betaald gekregen voor de game en zeker voor de games met DLC zit er ook een kans voor extra omzet aan.
Inderdaad een mooi gebaar, ben benieuwd of ook andere studio's zo iets gaan doen. Was zelf met Hotweels en Life is Strange bezig. nu komt Hotweels ook naar Playstation Plus Essentional en Life is Strange heb ik de originele nog.Sempy schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 13:49:
[...]
Dat is goed nieuws, de games die ik nog wilde afmaken zijn toevallig beide van Ubisoft. Zo te lezen hoef ik me dus niet meer druk te maken om de deadline in januari.
Dit is voor de Ubisoft ook een mooie actie om goodwill op te bouwen, uiteindelijk hebben ze via Google ooit wel betaald gekregen voor de game en zeker voor de games met DLC zit er ook een kans voor extra omzet aan.
Hier ook een mooi verhaal: https://www.gamesradar.co...r-for-character-transfer/
Speler heeft 6000 uur in Red Dead Redemption 2 gestoken op Stadia. Vraagt bij Rockstar of character overgezet kan worden om progressie niet te verliezen.
Speler heeft 6000 uur in Red Dead Redemption 2 gestoken op Stadia. Vraagt bij Rockstar of character overgezet kan worden om progressie niet te verliezen.
Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."
Voor de mobiele gebruikers: via de Stadia app kon ik dat niet meer, maar wel via Chrome (mobile).KlaasjeNL schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 10:41:
Edit: Adams Family kon ik net wel claimen.
[ Voor 6% gewijzigd door erwn op 01-10-2022 15:13 ]
Ik geloof niet dat ze dit gaan overzetten.Zerora schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 14:37:
Hier ook een mooi verhaal: https://www.gamesradar.co...r-for-character-transfer/
En als ze dat gaan doen, dan (denk/hoop ik) voor iedereen.
Als ik 24 uur in een game heb zitten, dan praat ik al gauw over enkele maanden. Hij zal hier waarschijnlijk 2 of 3 dagen over doen. (Aanname)
Via de app en Stadia in de browser op zowel telefoon als Chromebook kon ik hem niet vinden. Via Google wel: https://www.google.com/ur...Vaw1_vyQnhMOjEYNaNu5armZMerwn schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 15:12:
[...]
Voor de mobiele gebruikers: via de Stadia app kon ik dat niet meer, maar wel via Chrome (mobile).
Edit: Adams Family kon ik net wel claimen.
Hot Wheels wil bij mij niet starten…
Saints Row ook niet meer, lijkt er op dat mn PRO games niet meer werken. Weird, want ik had nig wel een actieve sub. Alleen voor 0 euro ivm de LG actie.
Huh. Overcooked werkt wel.
En Hot Wheels ook. Een hick up dus. Gelukkig maar
Saints Row ook niet meer, lijkt er op dat mn PRO games niet meer werken. Weird, want ik had nig wel een actieve sub. Alleen voor 0 euro ivm de LG actie.
[ Voor 83% gewijzigd door Jasphur op 01-10-2022 18:08 ]
Wat een rollercoaster!Jasphur schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 18:01:
Hot Wheels wil bij mij niet starten…
Prachtige port zeg. Hot wheels
Jaaaa haha. Je weet niet of een issue nog opgelost gaat worden ej
Stond ook ergens te lezen dat er meer hickups kunnen zijn tot 18 januari. Ik blijf stadia tot dan gewoon gebruiken. Daarna waarschijnlijk geforce now proberen.
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.10.0 (UMOEUXM)
Ik had mijn Stadia controllers nog niet gebruikt en dus ook geen Stadia account aangemaakt. Echter dat lukt sinds de aankondiging ook niet meer bij mijn. Ik krijg de foutmelding dat er iets vreemd is gebeurd met een verwijzing naar https://support.google.com/stadia/answer/9566502 maar geen van die punten is op mijn van toepassing.
Is het iemand anders wel gelukt om na de aankondiging nog een Stadia account aan te maken?
Is het iemand anders wel gelukt om na de aankondiging nog een Stadia account aan te maken?
@Gaitman wat wilnje nog met een Stadia account dan? Je kunt geen games meer kopen en ook geen pro meer afsluiten.
Stadia was beter....
Wat een beest, zou inderdaad wel mooi zijn als ze dat doen.Zerora schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 14:37:
Controller koppelen aan de Chromecast Ultra zodat ik die als afstandsbediening kan gebruiken. En verder met een proefabbo van 3 maanden die bij YouTube Premium zit nog even rondkijken op Stadia.artificial_sun schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 20:12:
@Gaitman wat wilnje nog met een Stadia account dan? Je kunt geen games meer kopen en ook geen pro meer afsluiten.
Dat kan niet alleen bij de Chromecast met Google TV.Gaitman schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 20:38:
[...]
Controller koppelen aan de Chromecast Ultra zodat ik die als afstandsbediening kan gebruiken.
Helaas daar voor ben je een paar dagen te laat.En verder met een proefabbo van 3 maanden die bij YouTube Premium zit nog even rondkijken op Stadia.
Stadia was beter....
Reken er maar niet op. Zo'n verzoek is bij Rockstar aan dovemansoren gericht. Het verdienmodel van RDR Online is het verkopen van goudstaven en de gameplay is bewust grindy gemaakt om je naar hun winkel te bewegen. Als je je progressie mee zou kunnen nemen naar een ander platform loopt Rockstar inkomsten mis en dat kan natuurlijk nooit de bedoeling zijnLinksquest schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 20:26:
[...]
Wat een beest, zou inderdaad wel mooi zijn als ze dat doen.
Helaas is dat er eigenlijk niet. Misschien Luna als dat ooit in NL beschikbaar komt.xlvg schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 21:03:
Wat is het beste alternatief?
Net gelezen op Reddit en kan het er alleen maar mee eens zijn:
Stadia was the best console I never owned
[ Voor 4% gewijzigd door Ht87 op 01-10-2022 23:23 ]
Snap ik, maar in dit geval is het wel even een ander verhaal dan dat je op meerdere consoles wil spelen.Jorick schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 20:55:
[...]
Reken er maar niet op. Zo'n verzoek is bij Rockstar aan dovemansoren gericht. Het verdienmodel van RDR Online is het verkopen van goudstaven en de gameplay is bewust grindy gemaakt om je naar hun winkel te bewegen. Als je je progressie mee zou kunnen nemen naar een ander platform loopt Rockstar inkomsten mis en dat kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn. Zelfde verhaal met GTA Online.
Voor het opheffen was ik bezig om een 100% score te halen in Immortals Fenix Rising. Maar dat ga ik niet redden voor de opheffing. En ondanks dat het Ubisoft game is welke in dan op de PC kan gaan spelen ben ik mijn save game kwijt. Dus met tegenzin ga ik daar mee stoppen, dag 30 uur speeltijd...
Ik heb nog veel ongespeelde games welke ik kan spelen, zit alleen met tijd en savegames welke verloren gaan. Maar waar ga ik mee beginnen?
Eigenlijk alles van Ubisoft valt af, die kan ik eventueel later op pc of via GeForceNow gaan spelen.
RDR2 krijg ik waarschijnlijk niet uitgespeeld met 2 tot 4 uurtjes in de week.
De Tombraider serie wil ik graag spelen, maar die is zeer goedkoop te vervangen op Steam.
Een aantal games zoals Control en Avengers heb ik ook via Gamepas.
Ik zelf ga dan (eindelijk) maar eens beginnen aan CP2077, een game die ik vorig jaar al gekocht heb in combinatie met CCU en controler
In welke volgorde gaan jullie jullie backlog proberen weg te spelen?
Ik heb nog veel ongespeelde games welke ik kan spelen, zit alleen met tijd en savegames welke verloren gaan. Maar waar ga ik mee beginnen?
Eigenlijk alles van Ubisoft valt af, die kan ik eventueel later op pc of via GeForceNow gaan spelen.
RDR2 krijg ik waarschijnlijk niet uitgespeeld met 2 tot 4 uurtjes in de week.
De Tombraider serie wil ik graag spelen, maar die is zeer goedkoop te vervangen op Steam.
Een aantal games zoals Control en Avengers heb ik ook via Gamepas.
Ik zelf ga dan (eindelijk) maar eens beginnen aan CP2077, een game die ik vorig jaar al gekocht heb in combinatie met CCU en controler
In welke volgorde gaan jullie jullie backlog proberen weg te spelen?
Vanochtend hier ook het een en ander over gelezen. Ik wist niet dat het bestond.leFibo schreef op donderdag 29 september 2022 @ 20:04:
Wellicht gebruik ik de refund om een Steam Deck aan te schaffen. Alhoewel daar volgens mij een lange wachtrij voor is?
Duur, maar het lijkt me ook wel iets voor mijn gamewensen.
Sinds enkele dagen ben ik een stuk wijzer geworden wat er allemaal is. En ik weet ongetwijfeld nog steeds het bestaan van enkele methodes niet.
Top 3 alternatieven tot nu toe:
Switch
Steam Deck
Sony
Op een LG GX uit 2020, helaas GFN app alleen op de 2021 en 2022 modellen. Kan dus alleen een Shield kopen... Ik ga maar eens nadenken wat het nu word.barrymossel schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 23:46:
[...]
Waar draaide je stadia op waar gfn niet op kan?
Shield, Steam Deck, PS5, Xbox... Ben er nog niet uit, maar ik game weinig ivm tijd dus dure spullen aanschaffen is niet echt top.
Volgens mij kun je je save meenemen.grolle schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 09:47:
Voor het opheffen was ik bezig om een 100% score te halen in Immortals Fenix Rising. Maar dat ga ik niet redden voor de opheffing. En ondanks dat het Ubisoft game is welke in dan op de PC kan gaan spelen ben ik mijn save game kwijt. Dus met tegenzin ga ik daar mee stoppen, dag 30 uur speeltijd...
...
https://www.ubisoft.com/e...ls-fenyx-rising/000093953
@grolle vooral focussen op cyberpunk. Heb de main story al wel klaar maar er valt nog genoeg te doen. Verder niet zoveel meer, misschien nog wat missie uit Saints Row 4
Er is nog niet bekend hoe Ubisoft het precies gaat regelen, maar er is een kans dat ze ook de savegames meenemen volgens het artikel op de frontpage.grolle schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 09:47:
Ik ga cyberpunk ook een nieuwe kans geven.
Sinds “de update “ heb ik hem niet meer gespeeld. Ben wel benieuwd naar de veranderingen.
Vorige keer Nomad. Nu (denk ik) Street kid.
Eerst moto GP afkijken
Sinds “de update “ heb ik hem niet meer gespeeld. Ben wel benieuwd naar de veranderingen.
Eerst moto GP afkijken
Sideloaden niet mogelijk?Jeffoz schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 10:16:
[...]
Op een LG GX uit 2020, helaas GFN app alleen op de 2021 en 2022 modellen. Kan dus alleen een Shield kopen... Ik ga maar eens nadenken wat het nu word.
Shield, Steam Deck, PS5, Xbox... Ben er nog niet uit, maar ik game weinig ivm tijd dus dure spullen aanschaffen is niet echt top.
Geen mogelijkheid tot rooten tv en dan Moonlight instaleren? Das hetzelfde als nvidia gamestream lokaal.Jeffoz schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 10:16:
[...]
Op een LG GX uit 2020, helaas GFN app alleen op de 2021 en 2022 modellen. Kan dus alleen een Shield kopen... Ik ga maar eens nadenken wat het nu word.
Als het echt om online streamed gaat helaas geen optie.
[ Voor 5% gewijzigd door Waah op 02-10-2022 10:37 ]
Ik twijfel een beetje wat ik ga spelen. Tomb Raider 1 uitspelen, BG3 een keer doorlopen. Cyberpunk of Black Flag starten? Ik heb sowieso een PC die niet veel aan kan Amd Ryzen 2200GE.
Waarschijnlijk komt er hier een steamdeck if switch. Want ik gebruikte vaak mijn Gsm+clamp on controller. Kan je de Steamdeck ook Docken aan een tv?
Waarschijnlijk komt er hier een steamdeck if switch. Want ik gebruikte vaak mijn Gsm+clamp on controller. Kan je de Steamdeck ook Docken aan een tv?
Stadia was beter....
Wellicht dat ik Nomad en Street kid op mn volgende console nog eens ga spelen als CP goedkoop te vinden is. Was nu Corpostreamnl schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 10:25:
Ik ga cyberpunk ook een nieuwe kans geven.
Eerst moto GP afkijken
Dat ga ik meteen proberen als ik thuis benRob Voets schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 10:16:
[...]
Volgens mij kun je je save meenemen.
https://www.ubisoft.com/e...ls-fenyx-rising/000093953
GeForce now of cloud lijken mij de beste cloud opties, welke ook op de tv, pc én telefoon kunnen. Mijn ervaring met Sony was minder goed, plus dan moet mijn playstation aan staan. Even als steam link (plus mijn pc is ergens 10 jaar oud).
Xcloud lijkt mij wel fijn, en voor 100 euro 3 jaar is prima qua prijs. GeForce now zou duurder zijn, maar voordeel is weer dat ik dan de games die ik koop, ook echt bezit (ook al kan m'n pc ze bijv niet echt spelen).
Nu heb ik zelf ergens tussen de 100 en 150 euro uitgegeven aan stadia (excl al die maanden pro dus), dus ook geen super bedrag ter beschikking om bijvoorbeeld een steamdeck of switch te kopen. Cloud gaming geloof ik nog altijd wel in, en dus zal het waarschijnlijk voor een dergelijke optie zijn.
Xcloud lijkt mij wel fijn, en voor 100 euro 3 jaar is prima qua prijs. GeForce now zou duurder zijn, maar voordeel is weer dat ik dan de games die ik koop, ook echt bezit (ook al kan m'n pc ze bijv niet echt spelen).
Nu heb ik zelf ergens tussen de 100 en 150 euro uitgegeven aan stadia (excl al die maanden pro dus), dus ook geen super bedrag ter beschikking om bijvoorbeeld een steamdeck of switch te kopen. Cloud gaming geloof ik nog altijd wel in, en dus zal het waarschijnlijk voor een dergelijke optie zijn.
Ik ken Colour en heb veel RDO met hem gespeeld op Stadia, leuke gast. Heel jammer.Zerora schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 14:37:
Wel grappig de eerste reactie.. mensen snappen er echt niks van. Trouwens bij de titel gaat het al mis, hij speelde Red Dead Online en niet Red Dead Redemption 2, want dat is de single player.
[ Voor 16% gewijzigd door xabre16v op 02-10-2022 15:16 ]
Ooit al eens RDO gekocht op Steam voor 5 dollar (dus alleen de online versie, nooit iets mee gedaan want ik heb niet eens een pc)
Maar dit bood mij wel de kans om eens Boosteroid of Shadow te proberen. Gezien voor Shadow een wachtlijst is maar even een maandje Boosteroid geprobeerd.

Pluspunten:
-Stadia controller werkt incl. rumble (wel bedraad)
-Alles in de browser net als Stadia
-Beeldkwaliteit beter dan XCloud. (ook getest, 720p@30fps volgens mij)
Minpunten:
-Iets merkbare inputlag
-Beeldkwaliteit is 1080p@60fps maar met iets meer compressie dan Stadia dus soms wat meer blurrie beeld
-Kosten zijn minimaal 7,50€ per maand voor minimaal een jaar of 9,95€ maandelijks opzegbaar
-Steam launcher waar je steeds moet inloggen.. net iets minder gemak als Stadia.
Komende week ga ik een Xbox Series S ophalen (gebruikt) om ook eens te testen. Ik ben geen voorstander van weer extra hardware maar ja.. er is nou eenmaal geen echt alternatief voor Stadia.
Wordt vervolgd..
Vraag gerust als iets wil weten.
Maar dit bood mij wel de kans om eens Boosteroid of Shadow te proberen. Gezien voor Shadow een wachtlijst is maar even een maandje Boosteroid geprobeerd.

Pluspunten:
-Stadia controller werkt incl. rumble (wel bedraad)
-Alles in de browser net als Stadia
-Beeldkwaliteit beter dan XCloud. (ook getest, 720p@30fps volgens mij)
Minpunten:
-Iets merkbare inputlag
-Beeldkwaliteit is 1080p@60fps maar met iets meer compressie dan Stadia dus soms wat meer blurrie beeld
-Kosten zijn minimaal 7,50€ per maand voor minimaal een jaar of 9,95€ maandelijks opzegbaar
-Steam launcher waar je steeds moet inloggen.. net iets minder gemak als Stadia.
Komende week ga ik een Xbox Series S ophalen (gebruikt) om ook eens te testen. Ik ben geen voorstander van weer extra hardware maar ja.. er is nou eenmaal geen echt alternatief voor Stadia.
Wordt vervolgd..
Vraag gerust als iets wil weten.
Ik lees net dat ook Bungie en IO Interactive werken aan overdracht voor Stadia-savedata, dat zijn er naast Ubisoft nu 3.
Bron: https://gamer.nl/artikele...rdracht-stadia-save-data/
Bron: https://gamer.nl/artikele...rdracht-stadia-save-data/
Weet even niet hoe het nu is, heb even GeForce Now geprobeerd, en ben er toen niet meer doorgegaan omdat bij sommige pakketten een aantal uur Game sessie maar zit, meen bij het gratis pakket 1 uur game sessie, weet niet hoelang je dan moet stoppen en of dat nog is, maar dat zijn wel dingen waarom ik bij Stadia toen ben gebleven.Raznov schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 12:56:
GeForce now of cloud lijken mij de beste cloud opties, welke ook op de tv, pc én telefoon kunnen. Mijn ervaring met Sony was minder goed, plus dan moet mijn playstation aan staan. Even als steam link (plus mijn pc is ergens 10 jaar oud).
Laatst een paar keer geprobeerd. Mooie is dat ik hem kon linken aan mijn Steam, Epic Games en Ubisoft account, waardoor ik gelijk een hele reeks aan spellen ter beschikking had. Langer dan een uur nog niet kunnen spelen, dus geen idee hoe het daarna in zijn werk gaat (en ook niet getest op tv oid, alleen op een Android telefoon). Grootste nadeel vond ik bij Steam dat ik opnieuw moest inloggen op mijn account, iedere keer dat ik een spel starte. De eerste keer ging dit namelijk fout, en moest het geheel nog een keer. Toen ik daarna wilde spelen moest ik nogmaals inloggen, wat nogal een gedoe is met die 2fa aan (en op telefoon werkt het met een eigen onscreen toetsenbord, welke je weer met een losse knop moet oproepen). Al met al voelt het wel ok, maar een stap terug ten opzichte van Stadia. Eerdaags maar eens wat meer inlezen over xcloud, want ik begreep dat die wel voor 100 euro voor 3 jaar te halen is, alleen weer niet op bestaande accounts (eerst dus even een tijdelijke test account opzetten).Linksquest schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 05:52:
[...]
Weet even niet hoe het nu is, heb even GeForce Now geprobeerd, en ben er toen niet meer doorgegaan omdat bij sommige pakketten een aantal uur Game sessie maar zit, meen bij het gratis pakket 1 uur game sessie, weet niet hoelang je dan moet stoppen en of dat nog is, maar dat zijn wel dingen waarom ik bij Stadia toen ben gebleven.
ik heb de abonnementen erbij gepakt, eentje is met prijs van 1 maand en de andere de prijs van 6 maanden.Raznov schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 08:42:
[...]
Laatst een paar keer geprobeerd. Mooie is dat ik hem kon linken aan mijn Steam, Epic Games en Ubisoft account, waardoor ik gelijk een hele reeks aan spellen ter beschikking had. Langer dan een uur nog niet kunnen spelen, dus geen idee hoe het daarna in zijn werk gaat (en ook niet getest op tv oid, alleen op een Android telefoon). Grootste nadeel vond ik bij Steam dat ik opnieuw moest inloggen op mijn account, iedere keer dat ik een spel starte. De eerste keer ging dit namelijk fout, en moest het geheel nog een keer. Toen ik daarna wilde spelen moest ik nogmaals inloggen, wat nogal een gedoe is met die 2fa aan (en op telefoon werkt het met een eigen onscreen toetsenbord, welke je weer met een losse knop moet oproepen). Al met al voelt het wel ok, maar een stap terug ten opzichte van Stadia. Eerdaags maar eens wat meer inlezen over xcloud, want ik begreep dat die wel voor 100 euro voor 3 jaar te halen is, alleen weer niet op bestaande accounts (eerst dus even een tijdelijke test account opzetten).
![]() | ![]() |
En wat ik al dacht, er zit een maximale aantal uren game sessie in, hoelang je daarna niet meer online kunt weet ik even niet.
Je komt op een queue te staan, mensen met een 'hoger' (lees: duurder) abonnement worden voor gelaten op de queue. Dus als de queue leeg is kan je gelijk weer verder, en anders kan het zijn dat je lang moet wachten..Linksquest schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 08:57:
[...]
ik heb de abonnementen erbij gepakt, eentje is met prijs van 1 maand en de andere de prijs van 6 maanden.
[Afbeelding] [Afbeelding]
En wat ik al dacht, er zit een maximale aantal uren game sessie in, hoelang je daarna niet meer online kunt weet ik even niet.
Duidelijk, bedankt voor de toelichting, en logisch ook dat betaalde members voorgelaten worden op gratis spelers, maar ook die meer betalen natuurlijk.
[ Voor 59% gewijzigd door Linksquest op 03-10-2022 09:05 ]
Dankje, dat klinkt voor mij een beetje als "ik wil gamen, maar mag niet", terwijl het normaal gesproken "ik wil gamen, maar kan niet" zou moeten zijnSchmitzel schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 09:00:
[...]
Je komt op een queue te staan, mensen met een 'hoger' (lees: duurder) abonnement worden voor gelaten op de queue. Dus als de queue leeg is kan je gelijk weer verder, en anders kan het zijn dat je lang moet wachten..
Heb nog nooit langer dan 2 minuten moeten wachtenLinksquest schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 08:57:
[...]
ik heb de abonnementen erbij gepakt, eentje is met prijs van 1 maand en de andere de prijs van 6 maanden.
[Afbeelding] [Afbeelding]
PSN: Kidjuh
Met welk abo?Kidjuh schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 09:19:
[...]
Heb nog nooit langer dan 2 minuten moeten wachten.
Dai is de gratis tier, ik betaal 5 euro en de sessie duurt max 5 uur geloof ik. Dat is lang genoeg toch?Linksquest schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 05:52:
[...]
Weet even niet hoe het nu is, heb even GeForce Now geprobeerd, en ben er toen niet meer doorgegaan omdat bij sommige pakketten een aantal uur Game sessie maar zit, meen bij het gratis pakket 1 uur game sessie, weet niet hoelang je dan moet stoppen en of dat nog is, maar dat zijn wel dingen waarom ik bij Stadia toen ben gebleven.
Je kan ook direct een nieuwe sessie starten, maar als het druk is kom je in de gratis tier in een wachtrij. Als je betaalt gebeurt dat normaal gezien niet (een keer gehad, ik weet niet of dat een storing of drukte was).
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Goed om te weten, ik heb een account maar maak er momenteel even geen gebruik van, wil nu nog even die laatst 3 maandjes van Stadia genieten nu het nog kan, en tussendoor met Assassin's Creed Odyssey op de PS4 Pro bezig.
Misschien dat het nu anders is maar met de gratis tier moest ik in het weekend en s'avonds soms wel lang wachten (tot een half uur). Overdag niet.Kidjuh schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 09:19:
[...]
/▌
Ben nog ook wat meer aan het inlezen erover, en het lijkt inderdaad wel wat mee te vallen.Kidjuh schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 09:19:
[...]
Ik kreeg net nog van Google de Pro-betaling, dus weer een tientje naar Stadia toe. Wel vreemd, en vraag mij af wanneer dat gaat stoppen. Zag wel nog via https://stadia.google.com/store/list/2001, dat ik nog niet alles had geclaimed, dus heb er voor een paar maandjes weer wat spellen bij.
Das raar, zou eigenlijk automatisch stoppen, verschillende tweakers blijken dit met succes al afgelopen vrijdag via een refund terug te hebben gekregen.Raznov schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 10:28:
Ik kreeg net nog van Google de Pro-betaling, dus weer een tientje naar Stadia toe. Wel vreemd, en vraag mij af wanneer dat gaat stoppen. Zag wel nog via https://stadia.google.com/store/list/2001, dat ik nog niet alles had geclaimed, dus heb er voor een paar maandjes weer wat spellen bij.
https://support.google.co...?hl=en&ref_topic=12788208Q: I just got billed for my Pro subscription, when are you turning that off?
A: We're starting the process to turn off automated billing for your monthly Pro subscription which will trigger cancellation emails to current subscribers and you may still see a bill if your regular billing cycle was in the next few days. Note that all Pro subscription charges anytime on or after September 29, 2022 (midnight PST) will be refunded as our refund process continues.
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Verrek, nu werkt Xcloud echt mooi!Linksquest schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 13:03:
[...]
Prima man, ben ik wel eens benieuwd naar, TAG me maar rustig of PM het me maar.
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Gelukkig, mooi dat het nu beter voor je werkt. Ik was helemaal in het begin een Bèta tester, toen het nog een geslote Bèta was, toen had ik wel flinke lag enzo.Hulleman schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 11:18:
[...]
Verrek, nu werkt Xcloud echt mooi!Inputlag is wel duidelijk minder, maar prima te spelen.
Jammer dat het ten einde komt. Gebruikte het niet zoveel maar wel ideaal als je even een half uurtje wil gamen.
Nu maar op zoek naar een andere oplossing. Het liefste niet teveel investeringen en apparatuur. Maar eens verdiepen in Gf now / xbox etc.
Whatever.
Hopelijk brengt Microsoft de cloud gaming streaming-stick voor het einde van Stadia op de markt; dit lijkt me de makkelijkste manier om door te gamen op de TV zonder al te veel gedoe.
Mocht je een Samsung TV hebben van niet meer dan 2 jaar oud, daar is al een App voor uit, LG en ook TV's met Android gaan binnen een paar maanden volgen.bakkerjangert schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 11:43:
Hopelijk brengt Microsoft de cloud gaming streaming-stick voor het einde van Stadia op de markt; dit lijkt me de makkelijkste manier om door te gamen op de TV zonder al te veel gedoe.
Dat is elke keer het probleem met die TV apps, als je een TV van 3 jaar oude hebt, kun je het wel vergeten met deze apps. Dus zo'n streaming stick zou wel een uitkomst zijn.Linksquest schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 11:48:
[...]
Mocht je een Samsung TV hebben van niet meer dan 2 jaar oud, daar is al een App voor uit, LG en ook TV's met Android gaan binnen een paar maanden volgen.
Ik was bezig om voor mijzelf het een en ander te noteren en vergelijken.
Is het een idee om dit ergens op een Google sheet (of een andere gedeelde excel bestand) te verzamelen?
/f/image/bcK3bOtdgz81W97D3KrUShMV.png?f=fotoalbum_large)
Zo ja, kan iemand dan alvast een sheet aanmaken via Google?
(ik noteer dan de nintendo dingen wel)
Ik kan dat ook wel doen, maar dan word het pas vanavond.
Is het een idee om dit ergens op een Google sheet (of een andere gedeelde excel bestand) te verzamelen?
/f/image/bcK3bOtdgz81W97D3KrUShMV.png?f=fotoalbum_large)
Dat zou ideaal zijnbakkerjangert schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 11:43:
/▌
Ben ik helemaal met je eens, had dit probleem met de Stadia App voor mijn Sony TV, die was 2,5 jaar oud toen ik Stadia kreeg, kon de App wel downloaden maar deed het niet naar behoren, kreeg ook geen update omdat Sony de TV niet meer van software updates deed voorzien.Exocet schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 11:50:
[...]
Dat is elke keer het probleem met die TV apps, als je een TV van 3 jaar oude hebt, kun je het wel vergeten met deze apps. Dus zo'n streaming stick zou wel een uitkomst zijn.
Je hebt 2 abonnementen bij Nintendo, de normale de normale + expension. Bij die duurdere krijg je ook N64 en Mega Drive Games, net als Add-Ons voor sommige games.streamnl schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 11:55:
[Afbeelding]
Waar heb je dat gelezen van LG TV's?Linksquest schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 11:48:
[...]
Mocht je een Samsung TV hebben van niet meer dan 2 jaar oud, daar is al een App voor uit, LG en ook TV's met Android gaan binnen een paar maanden volgen.
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.10.0 (UMOEUXM)
Heb dat op het Xbox Ambassadors Discord gelezen toen dat van Samsung bekend werd, toen vroeg men dat ook over de LG C2 en G2 modellen van 2022, en toen werd al gezegd dat men daar mee bezig was, maar omdat het een andere OS was zou het nog even duren. Ga kijken of ik het bericht nog kan terug vinden.
Iemand die ervaring heeft met AirGPU? Ik vond deze als alternatief voor shadow, die ik aan de prijzige kant vind. Als ik goed lees kun je hier per uur betalen en tevens kiezen op wat voor hardware je speelt. Wellicht vanavond eens een account aanmaken om te kijken of het wat is. Lijkt me wel voor de casual gamer gezien de uur prijzen.
Alleen modellen uit 2022 toch? In mijne uit 2021 kan ik helaas geen Xbox app vinden...Linksquest schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 11:48:
[...]
Ik wil zoiets doen met alle games van Stadia en waarop ze beschikbaar zijn. Maar heb nu een week vakantie.streamnl schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 11:55:
[Afbeelding]
Als we alle Ubisoft games in Uplay krijgen is het wel interessant.
Bijvoorbeeld:
Ac4 switch?, xcloud ?, GFNow ja, steamdeck ja, boosteroid?
[ Voor 15% gewijzigd door artificial_sun op 03-10-2022 16:16 ]
Stadia was beter....
Handige uitleg voor het exporteren van je Stadia saved games:
https://9to5google.com/20...wnload-game-saves-stadia/
En:
YouTube: How to transfer Stadia save files to PC!
https://9to5google.com/20...wnload-game-saves-stadia/
En:
YouTube: How to transfer Stadia save files to PC!
Je hebt Tizen 6.5 nodig, weinig TV's uit 2021 hebben deze, maar er zijn wel modellen heb ik me laten vertellen, heb zelf Sony in de woonkamer en de LG OLED EVO C2 2022 in de Game Room, maar ook deze heeft de Xbox App nog niet.kepler schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 14:47:
[...]
Alleen modellen uit 2022 toch? In mijne uit 2021 kan ik helaas geen Xbox app vinden...
Let op:
De stekker ging er op 18 januari 2023 uit.
Converteer je Stadia controller naar Bluetooth met de browsertool:
https://stadia.google.com/controller/
(Beschikbaar tot 31 december 2023)
Mooi overzicht van alternatieven: https://hackmd.io/@christopherklay/BkWVFJlNj
Topics voor alternatieven voor Stadia:
> Het grote cloud gaming topic
> [NVIDIA Geforce NOW] Ervaringen & Discussie
> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
> [PS+] Playstation Plus
De stekker ging er op 18 januari 2023 uit.
Converteer je Stadia controller naar Bluetooth met de browsertool:
https://stadia.google.com/controller/
(Beschikbaar tot 31 december 2023)
Mooi overzicht van alternatieven: https://hackmd.io/@christopherklay/BkWVFJlNj
Topics voor alternatieven voor Stadia:
> Het grote cloud gaming topic
> [NVIDIA Geforce NOW] Ervaringen & Discussie
> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
> [PS+] Playstation Plus
| Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |
/f/image/jVuyj0YFssKq1iiktwqhQbPA.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/XHs6NhZXfHMKwQMWqpX6qxFo.png?f=fotoalbum_tile)
/f/image/6mzOvaDHS56Tvjf9OZGunbmG.png?f=fotoalbum_tile)