• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-12 13:43

Tim Schuhmacher

abasios

Hier zie ik alleen de games die ik gekocht heb, niet de games icm een controller, of losse hardware. Is dat bij anderen ook het geval?

Sad dat het stopt

• Tuktop
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 00:07
Geprobeerd (ook Pro afgeschreven op 20 september), maar werd direct per mail afgewezen. Ah well :) was te proberen.

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-12 13:43

Tim Schuhmacher

abasios

deze heeft een beter overzicht https://stadia.google.com/settings/payments

• Tuktop
Tim Schuhmacher schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 12:07:
[...]

Hier zie ik alleen de games die ik gekocht heb, niet de games icm een controller, of losse hardware. Is dat bij anderen ook het geval?

Sad dat het stopt
Ja, dit zijn de uitgaven binnen de Play Store en de Stadia app. Hoewel bijv. Cyberpunk - met de gratis Premiere Edition bij pre-order - er bij mij wel tussenstaat (even scrollen wellicht).

De losse hardware staat in de Google Store: https://store.google.com/orderhistory?hl=nl

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:42
Ik wilde echt net weer stadia Pro afsluiten gisteravond om F1 2020 weer te gaan spelen... Erg jammer, ik ben er vanaf het begin bij geweest en alleen het laatste half jaar vanwege tijdgebrek geen pro gehad.

Ik heb even gezocht naar alternatieven, maar een mooi overzicht zou handig zijn. Xbox cloud met gamepass (met stadia controller via usb c) klinkt het beste, maar volgens mij krijg je dat niet makkelijk op de tv...

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 29-12 15:37
Trishul schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 12:01:
[...]

Wat ik ook zo geniaal vind, is dat als je een PS controller koppelt aan je telefoon, dat stadia en destiny dan automatisch de controls aanpast aan de PS knoppen. Allemaal zo vloeiend en gebruiksvriendelijk.
Dat doet een ipad en een pc met steam/origin/epic toch ook gewoon?

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-12 11:32
Ik krijg straks toch zo'n 550 euro terug. Kan ik niet eens een PS5 voor kopen. Laat staan de games die ik op Stadia had. Maar wel een shitload aan Switch games...

Ik vind het eerlijk gezegd wel een goede deal... :+

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-12 14:39

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

kepler schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 12:11:
Ik wilde echt net weer stadia Pro afsluiten gisteravond om F1 2020 weer te gaan spelen... Erg jammer, ik ben er vanaf het begin bij geweest en alleen het laatste half jaar vanwege tijdgebrek geen pro gehad.

Ik heb even gezocht naar alternatieven, maar een mooi overzicht zou handig zijn. Xbox cloud met gamepass (met stadia controller via usb c) klinkt het beste, maar volgens mij krijg je dat niet makkelijk op de tv...
Je kunt nog gebruik maken van de dienst tot 13 januari 2023, denk als je inlogt dat je gewoon je Pro games kunt spelen.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

barrymossel schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 12:23:
Ik krijg straks toch zo'n 550 euro terug. Kan ik niet eens een PS5 voor kopen. Laat staan de games die ik op Stadia had. Maar wel een shitload aan Switch games...

Je kunt ook kijken voor een Series S of een Xbox One en dan gebruik maken van Game Pass. Maar als je net als mij liever fysieke game games hebt, dan is de Switch inderdaad een leuk alternatief.

• kneusteun
barrymossel schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 12:23:

Zou wel even checken welke games je speelt, want switch heeft lang niet alle AAA titels

• barrymossel
Linksquest schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 12:25:
[...]

Je kunt ook kijken voor een Series S of een Xbox One en dan gebruik maken van Game Pass. Maar als je net als mij liever fysieke game games hebt, dan is de Switch inderdaad een leuk alternatief.
De Switch hebben we al. En ik ben echt een casual gamer. Ik speel alleen de spellen die ik écht graag wil doen. En dat zijn er niet zoveel...

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Misschien is Teenage Mutant Ninja Turtles: The Cowabunga Collection iets voor je :P

• barrymossel
kneusteun schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 12:26:
[...]

Zou wel even checken welke games je speelt, want switch heeft lang niet alle AAA titels
I know. Maar ik ga straks eerst eens The Witcher aanschaffen. Die wil ik al een hele tijd spelen. Verder zie ik het wel weer.

• kneusteun
barrymossel schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 12:27:
[...]

De Switch hebben we al. En ik ben echt een casual gamer. Ik speel alleen de spellen die ik écht graag wil doen. En dat zijn er niet zoveel...
Dat begrijp ik, maar niet alle spellen "die je echt graag wil spelen" komen uit voor switch.

Was meer een heads up, switch is tof voor de nintendo games, maar veel AAA titels komen er niet voor uit.
En daar zitten veel titels uit stadia tussen.

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

barrymossel schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 12:28:
[...]

I know. Maar ik ga straks eerst eens The Witcher aanschaffen. Die wil ik al een hele tijd spelen. Verder zie ik het wel weer.
Skyrim is misschien ook tof, en Resident Evil komen er ook aan, net als Life is Strange, die dan wel in een Cloud versie, maar ze komen er wel aan.

• kneusteun
Linksquest schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 12:28:
Misschien is Teenage Mutant Ninja Turtles: The Cowabunga Collection iets voor je :P
Shredders revenge!!! _/-\o_

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Die is ook tof, heb ik zelfs een review van geschreven voor hier op Tweakers 8)7

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-12 13:42
Linksquest schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 11:44:
[...]

Hier ook erg groot van GamePass, genoeg keus en voor iedereen staat er wel wat op.

@Hulleman Hier kort filmpje van hoe hij op mijn telefoon loopt.

[YouTube: Playing Xbox Cloud Gaming with the Razer Kishi for Android (Xbox) controller]
Cool!

Ik zal binnenkort eens wat filmen hoe het er bij mij uitziet ;w

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Hulleman schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 13:02:
[...]

Cool!

Ik zal binnenkort eens wat filmen hoe het er bij mij uitziet ;w
Prima man, ben ik wel eens benieuwd naar, TAG me maar rustig of PM het me maar.

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:33
Ik hoop wel dat we ons geld echt terug krijgen als Euros op een creditcard oid en niet als Google Play tegoed.

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

• barrymossel
Vortigen schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 13:04:
Ik hoop wel dat we ons geld echt terug krijgen als Euros op een creditcard oid en niet als Google Play tegoed.
https://support.google.com/stadia/answer/12790109

In principe via je originele betaalmethode. Dus als je games met Play tegoed hebt betaald, zul je het denk ik daar ook terugkrijgen. Hardware is sowieso niet via Play tegoed.

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Dan zal ik het wel op mijn Paypal gestort krijgen, en dan van daaruit weer naar mijn rekening overmaken.

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
barrymossel schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 13:08:
[...]

https://support.google.com/stadia/answer/12790109

In principe via je originele betaalmethode. Dus als je games met Play tegoed hebt betaald, zul je het denk ik daar ook terugkrijgen. Hardware is sowieso niet via Play tegoed.
Via Play tegoed zou wel heel onhandig zijn, wat ga je daar dan van kopen? Ik geef bijna nooit geld uit aan apps en abonnementen in Play.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Nee, ik koop wel af en toe een app. Maar dat is hooguit een paar euro.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• leFibo
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 09-03-2023
Kan nergens m'n gast aankopen terug vinden van de Google store. 🤔

https://psnprofiles.com/leFibo

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

leFibo schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 13:46:
Kan nergens m'n gast aankopen terug vinden van de Google store. 🤔
Zouden die niet toevallig op hun account staan?

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01:37

artificial_sun

Mazda Rx7

Hier wat links om nog games aan je Stadia game overzicht toe te voegen. Zo kan je de free to play games nog starten. (je hoeft maar 1 keer via de link te starten)

Destiny 2 | https://stadia.google.com/games/destiny-2

Super Bomberman R Online | https://stadia.google.com/games/super-bomberman-r-online

Resident Evil Village | https://stadia.google.com/games/resident-evil-village-demo

Control | https://stadia.google.com/games/control

Rider's Republic | https://stadia.google.com/games/riders-republic

Hello Engineer | https://stadia.google.com/games/hello-engineer

Hitman Starter Pack | https://stadia.google.com/games/hitman

Jackbox Party Pack 8 | https://stadia.google.com/games/jackbox-party-pack-8

Crayta | https://stadia.google.com/games/crayta

Nine to Five | https://stadia.google.com/games/nine-to-five

Super Animal Royale | https://stadia.google.com/games/super-animal-royale

Republique | https://stadia.google.com/games/Republique

Stadia was beter....

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ik heb vanochtend even een proefabo voor 1 euro genomen op XCloud.

Werkt gewoon via browser en Stadia controller (bedraad) werkt ook.

Ik speel om mijn Chromebook.

Helaas de spellen die ik zou willen zijn er niet meer is dit goed om te weten.

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

xabre16v schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 14:13:

Welke games zoek je precies?

• xabre16v
  • Niet online
Red Dead Redemption. Is er wel even opgeweest als ik zo op internet kijk maar hebben ze later weer verwijderd.

• Marzman
  • Niet online
xabre16v schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 14:13:

Thanks :) Dat is ook hoe ik stadia speel (minnus de draad) en Gforce Now. Kun je ergens de catalogus zien die bruikbaar is voor web?

/▌

• xabre16v
  • Niet online
Marzman schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 14:18:
[...]

Thanks :) Dat is ook hoe ik stadia speel (minnus de draad) en Gforce Now. Kun je ergens de catalogus zien die bruikbaar is voor web?
https://www.xbox.com/nl-NL/xbox-game-pass/games#cloud

• Marzman
  • Niet online
xabre16v schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 14:16:
[...]

Red Dead Redemption. Is er wel even opgeweest als ik zo op internet kijk maar hebben ze later weer verwijderd.
Je hebt die toch op Stadia? Moet wel lukken die voor januari uit te spelen ;)

/▌

• Marzman
  • Niet online
loki504 schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 11:57:
[...]

Dus Google geloofde er wel in. Alleen de meeste mensen niet. En zonder mensen geen inkomens. Dus is het snel klaar.
Waarom geloofden de mensen er niet in bij Google? Waarom is er een pagina killed by google? Dat ligt toch echt bij Google hun manier van nieuwe diensten ontwikkelen. Soms is dat tof en ze komen zo met mooie dingen, maar helaas verdwijnen de meeste van die dingen ook weer.

Hoe veel chat diensten heeft Google inmiddels al wel niet gehad? Ik ben de tel kwijt :p En ook hardware zoals die VR bril die zijn tijd ver vooruit was. Alleen Android, de zoekmachine en Youtube zijn stabiele diensten (hoewel ik ook niet met Youtube mijn geld zou willen verdienen ook al zal ene enzoknol dat niet met me eens zijn. Maar je bent gewoon helemaal afhankelijk van het algoritme en de dienst zelf. Stuktv is dan ook buiten Youtube hard bezig, dan is het al minder erg.).

/▌

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:51
Jammer dat Stadia gaat stoppen, wel mooi dat iedereen zijn geld terug krijgt ;)

• xabre16v
  • Niet online
Wel kut voor deze RDOnline speler
https://www.gamesradar.co...r-for-character-transfer/

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02:29
Marzman schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 14:58:
[...]

Waarom geloofden de mensen er niet in bij Google? Waarom is er een pagina killed by google? Dat ligt toch echt bij Google hun manier van nieuwe diensten ontwikkelen. Soms is dat tof en ze komen zo met mooie dingen, maar helaas verdwijnen de meeste van die dingen ook weer.

Hoe veel chat diensten heeft Google inmiddels al wel niet gehad? Ik ben de tel kwijt :p En ook hardware zoals die VR bril die zijn tijd ver vooruit was. Alleen Android, de zoekmachine en Youtube zijn stabiele diensten (hoewel ik ook niet met Youtube mijn geld zou willen verdienen ook al zal ene enzoknol dat niet met me eens zijn. Maar je bent gewoon helemaal afhankelijk van het algoritme en de dienst zelf. Stuktv is dan ook buiten Youtube hard bezig, dan is het al minder erg.).
Gmail, Home producten, nest, pixels, Adsense/Adwords, Analytics, Chrome, Chromebooks, Docs, Drive etc

• nickdw7
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-11 15:05
Rip Stadia.

Het was een mooie rit

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

xabre16v schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 14:16:
[...]

Als je deel 1 bedoeld, die zou je op een Xbox One kunnen spelen, en met die console kun je meteen ook game pass en cloud gaming gebruiken.

• xabre16v
  • Niet online
Linksquest schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 15:39:
[...]

Als je deel 1 bedoeld, die zou je op een Xbox One kunnen spelen, en met die console kun je meteen ook game pass en cloud gaming gebruiken.
Sorry ik bedoel 2.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:46
Marzman schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 14:58:
[...]

Vraag het aan Edvin Linden😁 net zoals er een killed by Apple en killed by Microsoft is.

En het is logisch dat StukTV buiten YouTube werkt. Het is gekocht door Talpa en die willen natuurlijk hun eigen tv kanalen ook voorzien van extra content.
Tevens zijn een flink aantal van die killed by Google niet echt killed maar eerder merged.

En Enzo bv heeft natuurlijk ook niet alleen YT als inkomsten. En mocht Google morgen YT naar de graveyard sturen. Staat er wel 1 bedrijf op die het stokje overneemt.

En ja Google ontwikkelt een hoop en dat gaat niet altijd even goed. Maar dat is logisch als je ook veel uitbrengt.

[ Voor 4% gewijzigd door loki504 op 30-09-2022 15:46 ]

• barrymossel
Exocet schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 13:30:
[...]

Via Play tegoed zou wel heel onhandig zijn, wat ga je daar dan van kopen? Ik geef bijna nooit geld uit aan apps en abonnementen in Play.
Tsja, dat je dan eerst ook. Als je gewoon met creditcard of PayPal had betaald, krijg je het op die manier terug. Lijkt me ook wel eerlijk.

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Die kan je op een PS4, PS5, Xbox one of Xbox Series X spelen.

En ook daar, de Xbox One is een leuke console die niet al te duur is en je ook voor cloud gaming kan gebruiken. En de Xbox One is op dit moment goedkoper te vinden dan de PS4

• Marzman
  • Niet online
barrymossel schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 15:50:
[...]

Tsja, dat je dan eerst ook. Als je gewoon met creditcard of PayPal had betaald, krijg je het op die manier terug. Lijkt me ook wel eerlijk.
Er staat dat je nog een e-mail krijgt dat je het aan kan geven als je betaalmethode niet meer bestaat of een giftcard was of iets dergelijks.

/▌

• xabre16v
  • Niet online
Linksquest schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 15:52:
[...]

Die kan je op een PS4, PS5, Xbox one of Xbox Series X spelen.

En ook daar, de Xbox One is een leuke console die niet al te duur is en je ook voor cloud gaming kan gebruiken. En de Xbox One is op dit moment goedkoper te vinden dan de PS4
Klopt allemaal maar ik vond het juist zo mooi om dit zware spel zonder enkele hardware (lees console of pc) te kunnen spelen.
Ben nu wel aangewezen op een console. Waarschijnlijk ga ik voor een gebruikte Xbox Series S dan maar. Een PC komt er sowieso niet in.

• barrymossel
Marzman schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 15:54:
[...]

Er staat dat je nog een e-mail krijgt dat je het aan kan geven als je betaalmethode niet meer bestaat of een giftcard was of iets dergelijks.
Maar dat is dan toch geen Play tegoed? Dat kun je altijd terugkrijgen, als tenminste je Google account nog bestaat...

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12 15:09
Op de dag dat er een prima game dropt de stekker uit een platform trekken dat technisch goed zo niet als beste in elkaar steekt, laagdrempelig is en uitblinkt in gebruiksgemak is eeuwig zonde. Ondanks dat het aanbod van spellen niet super groot is heb ik er de afgelopen drie jaar prima mee vermaakt in tijden dat nieuwe consoles amper verkrijgbaar waren en videokaarten buitensporig duur. Wel netjes hoe ze dit gaan afhandelen.

Ben benieuwd wat er recent veranderd is dat er nu besloten is om op korte termijn te stoppen. De gebruikersaantallen bleven van het begin af aan achter maar dat heeft ze niet gehinderd om toch drie jaar vol te maken. Kan mij voorstellen dat door de stijgende energieprijzen het businessmodel nog verder onder druk kwam te staan. En na drie jaar zul je ook wel op een punt komen dat je moet gaan denken aan vervangen/vernieuwen van hardware in je datacenters wat ook niet goedkoop is met de huidige GPU prijzen. Als gebruikers & ontwikkelaars weg blijven dan zijn dat soort investeringen moeilijk te verantwoorden.

• Marzman
  • Niet online
barrymossel schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 16:06:
[...]

Maar dat is dan toch geen Play tegoed? Dat kun je altijd terugkrijgen, als tenminste je Google account nog bestaat...
Ik zou even de mail afwachten. Je hebt toch niet alles met play tegoed betaald?

/▌

• barrymossel
Marzman schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 16:11:
[...]

Ik zou even de mail afwachten. Je hebt toch niet alles met play tegoed betaald?
Nee, volgens mij zelfs niks. Maar ik zeg juist dat hetgeen je met Play tegoed hebt betaald, waarschijnlijk met Play tegoed wordt terugbetaald. En dat dat ook logisch is. En zo lees ik het ook in de Q&A eerlijk gezegd.

• Marzman
  • Niet online
Ik een paar euro waarschijnlijk, zeker niet meer dan 10. Het zal niet echt een probleem zijn, maar lijkt me dat het gewoon op een hoop gegooid wordt.

/▌

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-12 14:15
Daar kom ik met mijn 500 uur aan FM2020 nog niet eens bij in de buurt.

• Marzman
  • Niet online
Arcade Paradise staat er op schijnbaar, maar ik zie hem niet in de store :p Kun je die dan nog claimen met pro?

/▌

• barrymossel
Stadia is dood, lang leve GeForce Now. Zojuist even een gratis game gespeeld via de gratis tier. En dat werkt heel erg prima.

Ik denk dat ik The Witcher daar maar op ga spelen...

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:03
@Marzman ja, zijn op de HomePagina (eerste tab) te claimen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MElKrAeYilqk0KCSQzDGdd3TDlY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/JMs6qTMb4RxkdjxUgd5the5u.png?f=user_large

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:42
Linksquest schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 12:24:
[...]

Je kunt nog gebruik maken van de dienst tot 13 januari 2023, denk als je inlogt dat je gewoon je Pro games kunt spelen.
Nee, pro kan ik niet meer activeren en F12020 is niet eens meer te vinden in Stadia...

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-12 16:19
Marzman schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 16:54:
Arcade Paradise staat er op schijnbaar, maar ik zie hem niet in de store :p Kun je die dan nog claimen met pro?
Ik lees het net op Twitter inderdaad: https://twitter.com/WiredP/status/1575784884257558528
this one really is for the #Stadians

we managed to work with the #Stadia team overnight to get the upcoming planned release of Arcade Paradise brought forward for @GoogleStadia pro players... which is now live.

a lot of love and work went into it
En omdat ik nog Pro heb kon ik het zojuist claimen: https://stadia.google.com/game/arcade-paradise

• Marzman
  • Niet online
Ik was van plan die te kopen als die niet te duur was of anders in een aanbieding. Maar dat zal dus niet meer op Stadia zijn. Lijkt me wel een toffe game. Je begint met een wasserette en bouwt stiekem een bezemkast uit tot arcade hal :p En die arcadespellen zijn ook allemaal speelbaar.

[ Voor 9% gewijzigd door Marzman op 30-09-2022 17:27 ]

/▌

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
streamnl schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 06:51:
Goedemorgen.
Hopelijk heeft iedereen toch nog kunnen slapen vannacht ;)

Ik zag een hoop alternatieven voorbij komen.
Is het een idee dat ze in de OP verzameld worden? Inclusief de “Brazil truc “

Dan kan ik (en andere) komend weekend even rustig alles vergelijken? O-) _/-\o_

Zelf denk ik op dit moment aan een variant waar Steam in zit. Vaak goedkope games en ze ontvangen AAA games bij release.

Zo’n Switch lijkt me ook wel wat, maar dan O+ vooral door Zelda.
Wat is die brazil truc?

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Maandje geleden nog AC black flag gekocht om ooit eens op te pakken. (ik speel eigenlijk vooral op de Xbox en weinig tot niet op Stadia, maar deze game heeft geen 60 fps op de xbox dus daarom maar hier gekocht.)
Nu maar even snel aan gaan beginnen en afronden. Is geloof ik wel maar zo'n 60 uur als completionist. Dus dat moet zeker lukken voor 18 januari.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• Marzman
  • Niet online
Ik moet ook nog aan Valhalla beginnen, en Cyberpunk nog uitspelen en nog wel meer spellen die ik alleen maar een keer heb opgestart :) Maar ik denk dat het niet meer gaat gebeuren, Cyberpunk zat ik wel echt in het verhaal maar toen werd het te moeilijk en ben ik gestopt.

/▌

• barrymossel
Marzman schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 17:46:
Ik moet ook nog aan Valhalla beginnen, en Cyberpunk nog uitspelen en nog wel meer spellen die ik alleen maar een keer heb opgestart :) Maar ik denk dat het niet meer gaat gebeuren, Cyberpunk zat ik wel echt in het verhaal maar toen werd het te moeilijk en ben ik gestopt.
Ik zat er niet in én het werd te moeilijk. Misschien toch nog een keer op easy proberen.
Maar zojuist The Witcher toch maar op Steam gekocht. Vanavond als vrouw en kinderen weg zijn lekker aanslingeren.

• Marzman
  • Niet online
barrymossel schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 17:51:
[...]

Ik zat er niet in én het werd te moeilijk. Misschien toch nog een keer op easy proberen.
Maar zojuist The Witcher toch maar op Steam gekocht. Vanavond als vrouw en kinderen weg zijn lekker aanslingeren.
Ook bij Epic al die gratis spellen claimen, die kun je ook in Gforce Now spelen vaak (worden vaak toegevoegd op het moment dat ze gratis zijn bij epic :p ) Ik heb zo cities skylines, mudrunner, hitman (en nog een hele waslijst van games die ik niet speel :p )

/▌

Via via via een gamepass voor een lange tijd kopen en voor heel weinig euros :)

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Vond die Brazilian truc wat te ingewikkeld/risicovol. Schijnt dat de Turkse truc op dit moment voordeliger is. Maar ben zelf voor een Europese code via Eneba gegaan. 43 euro per jaar en 1 euro upgrade naar Ultimate. Komt over een periode van 3 jaar gemiddeld op zo'n 3,60 euro per maand, dus een stuk voordeliger dan Stadia.

Heb nog geen Xbox, maar al wel even Xcloud getest op mijn Chromebook. De app kreeg ik om een of andere reden niet werkend, maar in de browser werkte het eigenlijk prima.

Ik had Xcloud een jaar of 2 geleden al eens getest en toen was het echt stukken minder stabiel. Nu was het gewoon goed te doen. Zo nu en dan wat artifacts, maar nooit heel storend. Input lag lijkt een stukje hoger dan bij Stadia, waardoor snelle games minder goed uit de verf komen. Maar voor o.a. mijn kinderen is dit prima.

Het mist alleen de gebruiksvriendelijkheid van een Chromecast: Homeknop indrukken en alles gaat vanzelf. Dus dat is wel een dingetje. Maar an sich ben ik dus niet ontevreden.

Ik speelde overigens met de Stadia-controller aangesloten via USB en dat werkte probleemloos.

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Als je een vpn hebt, dan kun je het, zoals ik het gedaan heb via livekaarten doen.

• Matey
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-12 09:37
Linksquest schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 19:17:
Als je een vpn hebt, dan kun je het, zoals ik het gedaan heb via livekaarten doen.
Klopt! Ik heb vanmorgen een Turkse Xbox live gekocht via VPN. Daarna omgezet naar GPU voor 1 euro.

Nu 1 jaar Game Pass Ultimate voor ongeveer 36 euro.

M’n One X stond stof te happen sinds Stadia. Symbolisch dat ik net vandaag hem terug oppak.

Voorlopig red ik me met de One X. Met Black Friday of eindejaar komt er mss een Series X. Hoewel we nu nog een LG C8 (geen HDMI 2.1) hebben.

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

EnigmaNL schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 11:31:
Stadia ziet er op zich goed uit maar net als met alle Google diensten is het maar de vraag hoe lang het duurt voordat ze de stekker er alweer uittrekken.
De vierde reactie in dit topic :X

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:33

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Hier heb ik 2 Premier editions, de controllers gebruik ik via USB-C op mijn telefoon en laptop en daar ben ik best tevreden over. De Chromecast ultras ben ik ook best tevreden over. Stadia heeft mij niet kunnen pakken want ik game niet vaak genoeg. Het vooruitzicht van de terugbetaling van mijn Premiere editions (gekocht bij google in de aanbieding voor €59,99 per stuk) is voor mij bijzonder prettig. De Chromecast ultra doet het nog steeds en het geld kan ik goed gebruiken met de huidige inflatie.

Als ik fervent gamer was op Stadia was ik zeker ook teleurgesteld geweest, toch vind ik wel dat ze het nu erg netjes oplossen met de terugbetalingen.
Zojuist de avatar van mijn Xbox Live account aangepast om de overstap wat minder pijnlijk te maken. :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sdpi3W4c_a8phsnVP7-OsT7ind8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kMPeqhYt6kAOFGi7i3DCZzMF.png?f=fotoalbum_large

• barrymossel
Nou, GeForce Now werkt prima. Omslachtiger dan Stadia vanwege de koppelingen met game providers. Maar goed, het werkt goed via wifi (en dat lukte me met Stadia (Chromecast achter de TV) niet.
Alleen nu nog met Stadia controller aan de laptop, wat voor mijn gevoel te klein is. Dus een Xbox controller besteld en vanaf ergens volgende week gamen via de Chromecast... Toch weer een investering gedaan in casual gamen...

• BarôZZa
Wel pijnlijk dat ze Stadia afknallen voordat 5G echt de standaard is, want in mijn ogen was dat altijd het moment dat games streaming mainstream kon worden. Maar met nul support van zowel publishers(plus concurrentie van Nintendo/MS/Sony) en geen groei van playerbase is het wel begrijpelijk. Ik ben ook alleen maar minder gebruik gaan maken van Stadia.

Dat ze alles terugbetalen is wel meer dan ik had kunnen wensen. Bijna 100 euro terug voor games die ik heb uitgespeeld is wel heel netjes.

Enige wat ik hoop is dat ze de controller updaten zodat je het als gewone Bluetooth controller kan gebruiken. Is zonde als ze allemaal e-waste worden (via usb op pc zie ik mezelf niet doen). En het is een hele fijne controller.
BarôZZa schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 21:12:
Wel pijnlijk dat ze Stadia afknallen voordat 5G echt de standaard is, want in mijn ogen was dat altijd het moment dat games streaming mainstream kon worden. Maar met nul support van zowel publishers(plus concurrentie van Nintendo/MS/Sony) en geen groei van playerbase is het wel begrijpelijk. Ik ben ook alleen maar minder gebruik gaan maken van Stadia.

Dat ze alles terugbetalen is wel meer dan ik had kunnen wensen. Bijna 100 euro terug voor games die ik heb uitgespeeld is wel heel netjes.

Enige wat ik hoop is dat ze de controller updaten zodat je het als gewone Bluetooth controller kan gebruiken. Is zonde als ze allemaal e-waste worden (via usb op pc zie ik mezelf niet doen). En het is een hele fijne controller.
Zoals iemand op Twitter al zei:
Over een x jaar heeft een ander bedrijf een nieuwe kopie van Stadia en is iedereen laaiend enthousiast en is iedereen het origineel (van Stadia) vergeten.

offtopic:
and yes, ik weer dat er vele voorgangers van Stadia waren

Zo dat is netjes zeg! Ben ik best blij mee! Hitman behoorlijk lang en uitgebreid gespeeld!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-12 16:16
Mog schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 19:44:
[...]

De vierde reactie in dit topic :X
Ik heb een vooruitziende blik :)

• Schmitzel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:34
Ht87 schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 21:19:
[...]

Zo dat is netjes zeg! Ben ik best blij mee! Hitman behoorlijk lang en uitgebreid gespeeld!
Maar hoe dan?
Geen idee, maar de poging is al tof toch? Misschien via account bij IOI?

• Schmitzel
Ik ga mn Steam en Origin accounts weer eens afstoffen.. geen idee meer welke games ik daar heb, vast nog wel wat leuke RTS games die ik gemist heb op Stadia.

• Stef120
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 00:38
Uit verbazing of impulsief gedrag of gewoon allebei. Heb ik een Xbox Series S besteld.

Mooie aanbieding gespot bij Amazon DE.
gamepass erbij en vanaf maandag gaan met die banaan.

Met de cashback van Google in het vooruitzicht vind ik het een prima alternatief.

(Ps, mn ps4 day one edition is ook recent overleden dus tijd voor wat anders)

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:03

daffie82

Minisforum UM773 Lite

barrymossel schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 20:38:
Nou, GeForce Now werkt prima. Omslachtiger dan Stadia vanwege de koppelingen met game providers. Maar goed, het werkt goed via wifi (en dat lukte me met Stadia (Chromecast achter de TV) niet.
Alleen nu nog met Stadia controller aan de laptop, wat voor mijn gevoel te klein is. Dus een Xbox controller besteld en vanaf ergens volgende week gamen via de Chromecast... Toch weer een investering gedaan in casual gamen...
Laat even weten hoe dat gaat met die Xbox controller svp. Via Bluetooth dan? Niet bang voor hogere latency? (in vergelijking met Stadia controller via WiFi).

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.10.0 (UMOEUXM)

Verwijderd

Zou inderdaad fijn zijn als je de controller via bluetooth zou kunnen gebruiken,
scheelt dat het via een usb c kabel wel werkt
BarôZZa schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 21:12:

• BarôZZa
Jasphur schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 21:15:
[...]

Over een x jaar heeft een ander bedrijf een nieuwe kopie van Stadia en is iedereen laaiend enthousiast en is iedereen het origineel (van Stadia) vergeten.

offtopic:
Ik denk het niet. Op de tech na deed Stadia alles fout. Abo om te betalen voor 4K, per game betalen, weinig games, geen exclusives.

• Tuktop
BarôZZa schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 22:25:
[...]

Ik denk het niet. Op de tech na deed Stadia alles fout. Abo om te betalen voor 4K, per game betalen, weinig games, geen exclusives.
Dat blijft persoonlijk: ik wil geen exclusives en ik wil betalen per game. Gratis instap (wat abo betreft) zonder queue of max sessietijd vond ik ook lekker, want dan kon ik vrienden en familie makkelijk kennis laten maken met Stadia. De optie tot betalen voor kwaliteit vind ik geen probleem. Wat dat betreft is GFN misschien het beste alternatief voor mij.

Denk dat vooral de marketing en het aantal games hetgeen was wat Stadia mis had. En ze hebben uiteindelijk nooit een (significante) hardware upgrade doorgevoerd, al snap ik nu waarom :)

• BarôZZa
Tuktop schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 22:29:
[...]

Dat blijft persoonlijk: ik wil geen exclusives en ik wil betalen per game. Gratis instap (wat abo betreft) zonder queue of max sessietijd vond ik ook lekker, want dan kon ik vrienden en familie makkelijk kennis laten maken met Stadia. De optie tot betalen voor kwaliteit vind ik geen probleem. Wat dat betreft is GFN misschien het beste alternatief voor mij.

Denk dat vooral de marketing en het aantal games hetgeen was wat Stadia mis had. En ze hebben uiteindelijk nooit een (significante) hardware upgrade doorgevoerd, al snap ik nu waarom :)
Het is niet echt persoonlijk want het was niet levensvatbaar. Streaming zal gewoon meer het Spotify/Netflix model moeten volgen.

Ik ben min of meer gestopt met Stadia toen ik een 4K oled kreeg. Geen zin om maandelijks te betalen om die paar uur in fatsoenlijke kwaliteit te spelen en geen zin om in blurry 1080p te spelen(wat niet vergelijkbaar was met PS4 1080p)

• Jeffoz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-12 00:38
Tuktop schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 01:48:
[...]

Kan GFN niet via een ander apparaat? Shield ofzo?
Kan zeker, maar vond het juist wel prettig gewoon op de TV en niet weer een extra kastje.

• Schmitzel
Toch jammer dat Luna niet in NL is, is toch wel het beste alternatief. Maar wellicht gaat dat een zelfde einde krijgen als Stadia

• xlvg
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 22-12 09:50
Zonde. |Had binnekort eindelijk goed internet om Stadia fatsoenlijk te kunnen uitproberen.

• Tuktop
BarôZZa schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 22:36:
[...]

Het is niet echt persoonlijk want het was niet levensvatbaar. Streaming zal gewoon meer het Spotify/Netflix model moeten volgen.

Ik ben min of meer gestopt met Stadia toen ik een 4K oled kreeg. Geen zin om maandelijks te betalen om die paar uur in fatsoenlijke kwaliteit te spelen en geen zin om in blurry 1080p te spelen(wat niet vergelijkbaar was met PS4 1080p)
Dat Stadia het op deze manier niet gered heeft is nu wel duidelijk, maar waar de tegenvallende spelersaantallen door veroorzaakt werden blijft gissen. Persoonlijk denk ik dat het niet zozeer aan het businessmodel lag, maar aan de marketing en het game-aanbod.

Een Netflix-model waarbij games ook weer wegrouleren uit het aanbod is echt niks voor mij.

• barrymossel
daffie82 schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 21:47:
[...]

Laat even weten hoe dat gaat met die Xbox controller svp. Via Bluetooth dan? Niet bang voor hogere latency? (in vergelijking met Stadia controller via WiFi).
Doe ik. Maar waar zou ik bang voor zijn? Hij werkt met een Xbox zelf ook met bluetooth neem ik aan.

• barrymossel
BarôZZa schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 22:25:
[...]

Dat is het juist. Iemand neemt de tech over en brengt het wél aan de man.

• barrymossel
Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 21:55:
Zou inderdaad fijn zijn als je de controller via bluetooth zou kunnen gebruiken,
scheelt dat het via een usb c kabel wel werkt

[...]
Zojuist nog met GeForce now gebruikt. Wel met kabel helaas, dus heb een Xbox controller besteld.

• barrymossel
Jeffoz schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 22:38:
[...]

Kan zeker, maar vond het juist wel prettig gewoon op de TV en niet weer een extra kastje.
Waar draaide je stadia op waar gfn niet op kan?

• Tuktop
barrymossel schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 23:46:
[...]

Waar draaide je stadia op waar gfn niet op kan?
CCU denk ik...

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik dacht dat ik bijna niets gekocht had…
Toch nog ~250 euro in totaal.

Op Cyberpunk na, eigenlijk alleen maar kleine bedragen van 2 euro tot 5. Stiekem toch best hard gegaan.

Mijn tv heeft zo’n GFN app maar ik ga vermoedelijk niet hiermee werken. Ik wil niet maandelijks betalen om meteen te kunnen gamen.

Een console wil ik ook niet (meer) nu ik Stadia gewend ben. Mijn tv hangt aan de muur, je ziet geen kabels lopen en daaronder zit niets. Geen kastje ofzo. Ik heb geen zin om elke keer de console te pakken, aan te sluiten, waarschijnlijk eerst iets updaten, voordat ik kan gaan spelen.

Een Switch lijkt mij leuk voor een aantal spellen. Zelda, mariokart en in de toekomst zelfs hogwarts legacy.
Maar een Switch heeft lange na niet alle AAA games, zoals Final Fantasy. Iets wat ik graag speel. Dan krijg ik met een Switch dezelfde frustratie wat ik bij Stadia had.

En zo kom ik toch weer terug bij GFN. Wat ik eigenlijk niet wil :|

Meer dan ik dacht...

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Jasphur schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 21:15:
[...]

offtopic:
Maar wij zullen het niet vergeten, want wij maken er hopelijk nog een knallend einde van.

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Matey schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 19:40:
[...]

Klopt! Ik heb vanmorgen een Turkse Xbox live gekocht via VPN. Daarna omgezet naar GPU voor 1 euro.

Nu 1 jaar Game Pass Ultimate voor ongeveer 36 euro.

M’n One X stond stof te happen sinds Stadia. Symbolisch dat ik net vandaag hem terug oppak.

Voorlopig red ik me met de One X. Met Black Friday of eindejaar komt er mss een Series X. Hoewel we nu nog een LG C8 (geen HDMI 2.1) hebben.
Zeker, de One X is een prima console en Xbox cloud gaming werkt daar ook op.

Voeg me maar gerust toe als je wilt op Xbox :P Linksquest

Pagina: 1 ... 171 ... 191 Laatste

Let op:
De stekker ging er op 18 januari 2023 uit.

Converteer je Stadia controller naar Bluetooth met de browsertool:
https://stadia.google.com/controller/

(Beschikbaar tot 31 december 2023)

Mooi overzicht van alternatieven: https://hackmd.io/@christopherklay/BkWVFJlNj
Topics voor alternatieven voor Stadia:
> Het grote cloud gaming topic
> [NVIDIA Geforce NOW] Ervaringen & Discussie
> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
> [PS+] Playstation Plus

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord