• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:07

-tom-562

Oliesjeik

Jammer dat het stopt! Ik vind het concept geniaal, en heb toen die Cyberpunk actie gekocht (game, controller en Chromecast Ultra voor 60 piek ofzo). Chromecast Ultra doorverkocht en dus voor niks een controller en Cyberpunk. Straks weer geld terug dus geen financiële schade.
2 weken geleden toevallig een Series X gekocht (voornamelijk voor gamepass, voor minder dan een euro per maand is het een no-brainer). Stadia was goed maar het redt het dan uiteindelijk toch niet qua response bij een Series X ofzo

Vaak bu'j te bang!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

-tom-562 schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 00:03:
Jammer dat het stopt! Ik vind het concept geniaal, en heb toen die Cyberpunk actie gekocht (game, controller en Chromecast Ultra voor 60 piek ofzo). Chromecast Ultra doorverkocht en dus voor niks een controller en Cyberpunk. Straks weer geld terug dus geen financiële schade.
2 weken geleden toevallig een Series X gekocht (voornamelijk voor gamepass, voor minder dan een euro per maand is het een no-brainer). Stadia was goed maar het redt het dan uiteindelijk toch niet qua response bij een Series X ofzo
Minder dan een euro per maand?

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.10.0 (UMOEUXM)

• -LA-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:08
Ik vond de tech echt goed en de games die ik speelde werkte ook prima maar dit nieuws was al voorspelbaar. Ik heb dan ook allang mijn pro abbo opgezegd.

Het ontbrak gewoon aan echte AAA games en goede marketing. Je gaat geen nieuwe klanten winnen met al die zogenaamde indie games elke maand.

MTB Trail Traffic

• Jeffoz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-12 00:38
Ok dit is echt hinderlijk. Ik heb geen PC meer en geen Consoles dus speelde vooral op m'n LG GX Oled uit 2020 maar die GeForce Now is alleen voor 2021 en nieuwer, dus ik heb nu niks meer.

Moet ik dus alsnog een PC bouwen, of een Console kopen...

• Tuktop
  • Registratie: Juli 2011
Jeffoz schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 01:30:
Ok dit is echt hinderlijk. Ik heb geen PC meer en geen Consoles dus speelde vooral op m'n LG GX Oled uit 2020 maar die GeForce Now is alleen voor 2021 en nieuwer, dus ik heb nu niks meer.

Kan GFN niet via een ander apparaat? Shield ofzo?

• grolle
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-12 21:27
Ik heb Xcloud vaak vergeleken met stadia. Bedraad en via WiFi op het net netwerk van kpn en ziggo. En via een 4G hotspot, op het netwerk van kpn en T-Mobile. Tevens op gratis en betaalde WiFi hotspots van een aantal hotels.
Dat alles op verschillende hardware als PC, Chromecast, AndroidTV ingebakken in TV, MiBox, Xbox one X, android telefoon, Chromebook enz enz.
En in vrijwel alle gevallen vond ik Stadia uitstekend werken en had ik met de zelfde setup een hooguit matige ervaring met xcloud. Games liepen vaker vast, stottert beeld, beeld dat erg wazig wordt.

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Ik moet zeggen, iets wat ik even wil delen, is dat ik dit een hele fijne community hier vind. Ook toen Stadia nog leefde en niet populair was, hoe iedereen er zijn best over deed de vreugde te delen, en ook nu het einde eraan gaat komen, helaas, iedereen toch op een positieve manier er samen doorheen gaat, trots om hier deel van te mogen uitmaken 💪👍

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
kneusteun schreef op donderdag 29 september 2022 @ 21:46:
[...]

Heb zelf geforce een jaar gratis gehad en moet zeggen dat ik het 4 a5 keer geprobeerd heb.
Ik moest steeds weer opnieuw inloggen in mijn steam en al met al was het meer werk om te gamen dan gewoon een console of pc opstarten. Wat dat betreft was het gebruik van stadia beter.

Het voordeel van geforce was dan wel weer dat ik al mijn games kon spelen die ik al had en niet dubbel hoefde te kopen. En dus ook betere prijzen met steam sales etc.
Ja iedere keer het wachtwoord en iedere keer de 2fa ook nog tegenwoordig. Vroeger was het soms dus het is slechter geworden.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Rob Voets
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:20
Voor diegene die Xbox series S als mogelijke vervanger zien is er een nu aanbieding bij Microsoft zelf voor 289 euro incl. Fifa 23: https://www.xbox.com/nl-NL/consoles/xbox-series-s#purchase

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Goedemorgen.
Hopelijk heeft iedereen toch nog kunnen slapen vannacht ;)

Ik zag een hoop alternatieven voorbij komen.
Is het een idee dat ze in de OP verzameld worden? Inclusief de “Brazil truc “

Dan kan ik (en andere) komend weekend even rustig alles vergelijken? O-) _/-\o_

Zelf denk ik op dit moment aan een variant waar Steam in zit. Vaak goedkope games en ze ontvangen AAA games bij release.

Zo’n Switch lijkt me ook wel wat, maar dan O+ vooral door Zelda.

Meer dan ik dacht...

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:07

-tom-562

Oliesjeik

daffie82 schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 00:27:
[...]

Minder dan een euro per maand?
Steeds een key voor een maand kopen voor minder dan een euro via kinguin/cdkeys.com

Vaak bu'j te bang!

• Marzman
  • Niet online
Rob Voets schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 06:46:
Voor diegene die Xbox series S als mogelijke vervanger zien is er een nu aanbieding bij Microsoft zelf voor 289 euro incl. Fifa 23: https://www.xbox.com/nl-NL/consoles/xbox-series-s#purchase
Ik krijg 230 terug, dus het is een optie. Microsoft lijkt me wel ok maar ik wil eigenlijk helemaal geen console en het is ook te duur als je niet de route via een armer land volgt voor het abo. Speelde vaak ook webbased in mijn werkkamer en maar soms op de tv. Als ze dat nou hadden met een hdmi stick. Ik denk dat ik voorlopig blijf bij gforce now. Dat kan webbased en ze hebben een app voor androidtv en veel spellen via de steam en epic store (niet alle). En het kost me maar 5 euro per maand (founder).

Het valt me wel op dat de hardware niet in de shop staat. Was die 22,22 actie. Ik weet niet of dat er bij staat als je de volle prijs betaald hebt.

/▌

• Rob Voets
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:20
Marzman schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 07:07:
[...]

Ik krijg 230 terug, dus het is een optie. Microsoft lijkt me wel ok maar ik wil eigenlijk helemaal geen console en het is ook te duur als je niet de route via een armer land volgt voor het abo. Speelde vaak ook webbased in mijn werkkamer en maar soms op de tv. Als ze dat nou hadden met een hdmi stick. Ik denk dat ik voorlopig blijf bij gforce now. Dat kan webbased en ze hebben een app voor androidtv en veel spellen via de steam en epic store (niet alle). En het kost me maar 5 euro per maand (founder).

Het valt me wel op dat de hardware niet in de shop staat. Was die 22,22 actie. Ik weet niet of dat er bij staat als je de volle prijs betaald hebt.
De Xbox s is in ieder erg stil, onhoorbaar. Wat dat betreft een heel verschil met de consoles van voorheen.

De hardware kon ik vinden in de bestelgeschiedenis van de Google Store.

• bakkerjangert
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 29-12 22:03
[...]

Bij mij wel, ik zie gewoon dat ik de bundel besteld heb in de Google Store. Ik krijg volgens mij 736,- terug. :D . Je kan in de app onder account je uitgaven terugzien. Ik ga voor de zekerheid ook maar even wat screenshots maken, je weet maar nooit of je die nodig gaat hebben.

Wel eeuwig zonde trouwens, zoals al vele malen eerder gezegd kan geen enkele andere dienst het gemak van Stadia momenteel evenaren, controller aan en gamen maar is toch wel perfecte concept voor mij.

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01:37

artificial_sun

Mazda Rx7

Momenteel zie ik voor mijzelf alleen de switch of Steamdeck als redelijk alternatief.

Maar waarschijnlijk ga ik gewoon boeken lezen en Neverwinter Nights, Baldur's Gate en Icewind dale spelen als ik een paar uur tijd heb.

Ik wil geen console onder de tv en geen maandelijks abonnement

Stadia was beter....

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10:02
[...]

Als je een Xbox met gamepass hebt kan je geloof ik ook gebruik maken van hun streaming. Dus kan je nog steeds web op je laptop of iPad een spel spelen.

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-12 14:15
streamnl schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 06:51:
Goedemorgen.
Hopelijk heeft iedereen toch nog kunnen slapen vannacht ;)

Ik las een hoop alternatieven voorbij komen.

Dan kan ik (en andere) komend weekend even rustig alles vergelijken? O-) _/-\o_

Zelf denk ik op dit moment aan een variant waar Steam in zit. Vaak goedkope games en ze ontvangen AAA games bij release.

Zo’n Switch lijkt me ook wel wat, maar dan O+ vooral door Zelda.
Ja dat zou mij ook wel handig lijken omdat de verschillende diensten toch vooral heel moeilijk te vergelijken zijn. Sterker nog, eigenlijk zijn er maar twee echte streaming services: Stadia en Luna, waarvan de laatste (nog) niet beschikbaar is in Nederland.

xCloud is bijvoorbeeld niet op alle apparaten te spelen of het moet via een omweg. En zelfs als ik op mijn laptop speel dan is het geen streamen. Wederom een voorbeeld voor een spel wat ik het meeste speel, Football Manager 2022. Er staan twee versie: standaard FM22 en de Xbox editie. De standaard versie kan ik via de app op mijn laptop spelen maar die moet ik dan installeren, die kan ik niet streamen.

Speel ik via Xbox.com in de browser dan staat de standaard versie daar ook niet tussen maar alleen de Xbox versie die je alleen met een controller kan spelen (ja in de browser).

GeForce Now lijkt dan voor mij persoonlijk dan ook het meest in de buurt te komen.

• Marzman
  • Niet online
kneusteun schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 07:37:
[...]

Als je een Xbox met gamepass hebt kan je geloof ik ook gebruik maken van hun streaming. Dus kan je nog steeds web op je laptop of iPad een spel spelen.
Als dat kan zou dat toch ook zonder Xbox met alleen een gamepass moeten kunnen? Ik snap dat dit niet is wat de meeste mensen willen, maar zo zouden ze wel die honderden Stadia fans naar hun platform halen :+

Ik speelde eigenlijk al het meeste op Gforce Now, iets minder gebruiksvriendelijk maar het werkt wel goed en ook op verschillende manieren. Ik blijf dat gewoon voorlopig doen, met mijn Stadia controller aangesloten via usb :p

/▌

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Jeffoz schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 01:30:

Wat Italiaanse oud collegas waren lyrisch over:
https://shadow.tech/nl/

Zelf nooit geprobeerd. Sinds begin vorig jaar had ik het besef dat mijn Google afhankelijkheid niet gezond was. Ben nu 2 jaar mijn Google diensten aan het vervangen omdat dit soort situaties heel vaak voorkomen bij Google. Alleen die search engine werkt te goed...

• Audiowaste
init6 schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 08:17:
[...]

Zelf nooit geprobeerd. Sinds begin vorig jaar had ik het besef dat mijn Google afhankelijkheid niet gezond was. Ben nu 2 jaar mijn Google diensten aan het vervangen omdat dit soort situaties heel vaak voorkomen bij Google. Alleen die search engine werkt te goed...
Vanaf 29,99 euro per maand 8)7

• Marzman
  • Niet online
Dat Google continu met dingen stopt moet hun toch ook gaan tegenwerken? Ons heeft het niet tegengehouden, maar veel andere mensen wel en ook voor gamedevelopers kan ik me voorstellen dat dit mee heeft gespeeld.

Straks verzinnen ze weer wat nieuws met VR ofzo, dan wil daar toch ook niemand instappen of dingen voor ontwikkelen als je het ook bij Microsoft of Sony kan doen?
init6 schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 08:17:
[...]

Die hebben ook een topic op Tweakers, de laatste keer dat ik keek ging het vooral over wachtlijsten waar mensen op stonden :) Maar ik vind het zelf te duur, het werkt wel goed denk ik. Ik heb iets vergelijkbaars gehad bij een Canadese clouddienst (dan zou je zeggen, dat is toch te ver, maar dat werkte best goed. Heb zo GTAV en dergelijke gespeeld). Ik kon er gewoon zelf spellen op installeren, maar het is gewoon een PC (ik kon ook de canadese netflix kijken :p )

[ Voor 55% gewijzigd door Marzman op 30-09-2022 08:28 ]

/▌

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-12 11:32
FrankoNL schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 00:00:
[...]

Maar als ze gelijk hebben gekregen, dan waren het toch niet perse haters? I mean, dan hebben ze het gewoon goed ingeschat. Deze service was natuurlijk al vrij snel ten dode opgeschreven, helemaal gezien het track record van google met producten die niet helemaal landen zoals ze willen.
Direct roepen dat Google uit zo'n groot project de stekker gaat trekken vanwege een "track record" met met name kleine gecancelde projectjes noem ik "haten" ja. Ook een opmerking als "natuurlijk al vrij snel ten dode opgeschreven" schaar ik daaronder.

De techniek is nog steeds de toekomst geloof ik. Ik ben echt van mening dat marketing dit groot had kunnen maken.

• Aartstyle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23-12 14:33
Na een nachtje slapen toch nog beduusd over deze situatie. Dat het stopt is niet onverwacht. Maar niet door de gebruikte techniek, maar door een gebrek aan gerichte marketing.

Zoveel mensen in mijn omgeving die nog nooit gehoord hadden van Stadia. Veel collega's ook (tussen 30 en 50) die nu het een PS3/4 hebben waar ze casual op gamen en toch echt rijp waren voor een stap naar cloudgaming hadden er nog nooit van gehoord.

Ik blijf hopen dat dit platform niet verloren gaat en dat een echte gaming partij gaat voortborduren op deze techniek.

• Marzman
  • Niet online
barrymossel schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 08:33:
[...]

Direct roepen dat Google uit zo'n groot project de stekker gaat trekken vanwege een "track record" met met name kleine gecancelde projectjes noem ik "haten" ja. Ook opmerking als "natuurlijk al vrij snel ten dode opgeschreven" schaar ik daaronder.

De techniek is nog steeds de toekomst geloof ik. Ik ben echt van mening dat marketing dit groot had kunnen maken.
Dit gaat Google wel tegen werken denk ik als veel mensen en game uitgevers dit bij voorbaat denken. Misschien hadden we mede daarom minder grote games.

/▌

• barrymossel
Marzman schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 08:40:
[...]

Dit gaat Google wel tegen werken denk ik als veel mensen en game uitgevers dit bij voorbaat denken. Misschien hadden we mede daarom minder grote games.
Eens. Dit is echt een gigantische flater met flink wat financieel- en gezichtsverlies.

• kneusteun
Marzman schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 08:13:
[...]

Als dat kan zou dat toch ook zonder Xbox met alleen een gamepass moeten kunnen? Ik snap dat dit niet is wat de meeste mensen willen, maar zo zouden ze wel die honderden Stadia fans naar hun platform halen :+

Ik speelde eigenlijk al het meeste op Gforce Now, iets minder gebruiksvriendelijk maar het werkt wel goed en ook op verschillende manieren. Ik blijf dat gewoon voorlopig doen, met mijn Stadia controller aangesloten via usb :p
Klopt, kan ook alleen met GP en een browser.

• Linksquest
  • Nu online

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

kneusteun schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 07:37:
[...]

Ipad alleen via de browser, want Apple staat die app nog altijd niet toe. Op de telefoon werkt dat erg fijn, heb een Razer controller, die werkt prima.

Maar ook op de Xbox One werkt de service top.

• Tuktop
Echt zonde, ze hadden juist door moeten zetten, meer marketing, meer games en een hardware upgrade. Flinke investeringen, maar denk dat ze er dan waren geweest. Nu zijn ze imo voor altijd van het gametoneel verdwenen.

Maar wie weet is het uiteindelijk toch wel een goede beslissing omdat het speelvlak al duidelijk was (MS, Sony, Nintendo, PC). Gamers zijn best conservatief, viel me op.

Time will tell. Nu inderdaad nadenken over een alternatief. Toch maar weer terug naar PC denk ik, gelukkig zijn de GPU-prijzen aan het zakken. Hoe je het ook wendt of keert, die gekte hebben we mooi gedodged met Stadia;)

[ Voor 3% gewijzigd door Tuktop op 30-09-2022 08:49 ]

• kneusteun
Linksquest schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 08:48:
[...]

Ipad alleen via de browser, want Apple staat die app nog altijd niet toe. Op de telefoon werkt dat erg fijn, heb een Razer controller, die werkt prima.

Maar ook op de Xbox One werkt de service top.
Op ipad kan je dat fixen, je maakt een soort browser app aan en dan werkt het prima.
Getest op ipad pro en dat doet het dikke prima!

• Linksquest
  • Nu online

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

kneusteun schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 08:49:
[...]

Op ipad kan je dat fixen, je maakt een soort browser app aan en dan werkt het prima.
Getest op ipad pro en dat doet het dikke prima!
Klopt, maar het is niet zo zoals bij Android met een zeer uitgebreide app.

• Linksquest
  • Nu online

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

grolle schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 02:15:
[...]

Ik heb Xcloud vaak vergeleken met stadia. Bedraad en via WiFi op het net netwerk van kpn en ziggo. En via een 4G hotspot, op het netwerk van kpn en T-Mobile. Tevens op gratis en betaalde WiFi hotspots van een aantal hotels.
Dat alles op verschillende hardware als PC, Chromecast, AndroidTV ingebakken in TV, MiBox, Xbox one X, android telefoon, Chromebook enz enz.
En in vrijwel alle gevallen vond ik Stadia uitstekend werken en had ik met de zelfde setup een hooguit matige ervaring met xcloud. Games liepen vaker vast, stottert beeld, beeld dat erg wazig wordt.
Als we kijken na stabiliteit, dan is Stadia inderdaad vele malen stabieler, maar XCloud is wel nog altijd in de Beta. Maar in het algemeen werken de game sessies voor mij wel, maar zoals gezegd, Stadia liep stabieler.

• Schmitzel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07:34
Ik neig toch wel naar de switch Oled nu... portable en op tv te gebruiken. Twijfel alleen echt aan de games,

• kneusteun
YouTube: Finally "Real" Xbox Gaming on iPad Pro 12.9…

Ik weet niet wat de android app meer laat zien, maar ik vond dit prima bruikbaar.

• Linksquest
  • Nu online

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Schmitzel schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 08:52:
Ik neig toch wel naar de switch Oled nu... portable en op tv te gebruiken. Twijfel alleen echt aan de games,
Als je tips wilt, ik kan je er wel wat geven, je mag me altijd via PM aanschrijven.

• kneusteun
Switch is leuk maar ik gebruik hem zelf vooral voor nintendo titels.
Heb voor de gein wel eens fortnite, apex legends en dergelijke geprobeerd maar je merkt wel heel duidelijk dat je op iets "mobile's" aan het gamen bent.

Ding is zeker top voor als ik voor werk van huis ben voor een paar dagen etc.
Misschien dat Luna het stokje wel over gaat nemen nu Google er de brui aan geeft. Amazon heeft de middelen om in het gat te springen, maar ergens hoop ik nog altijd dat Nintendo gaat instappen met streaming. Dan zou je de gewone games (Mario-franchise, Indies etc) gewoon op de switch of zijn opvolger kunnen spelen en AAA (a la hogwarts legacy) via stadia-achtige constructie. Nintendia ofzo? :9

• Linksquest
  • Nu online

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

kneusteun schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 08:52:
YouTube: Finally "Real" Xbox Gaming on iPad Pro 12.9…

Ik weet niet wat de android app meer laat zien, maar ik vond dit prima bruikbaar.
Ik kan bij de Android App ook punten claimen, maar ook games al naar de console laten installeren.

• Schmitzel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07:34
Linksquest schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 08:54:
[...]

Als je tips wilt, ik kan je er wel wat geven, je mag me altijd via PM aanschrijven.
Kan die Oled al in 4k?

• Linksquest
  • Nu online

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Ht87 schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 08:55:
Misschien dat Luna het stokje wel over gaat nemen nu Google er de brui aan geeft. Amazon heeft de middelen om in het gat te springen, maar ergens hoop ik nog altijd dat Nintendo gaat instappen met streaming. Dan zou je de gewone games (Mario-franchise, Indies etc) gewoon op de switch of zijn opvolger kunnen spelen en AAA (a la hogwarts legacy) via stadia-achtige constructie. Nintendia ofzo? :9
Ik ben heel eerlijk, ik denk dat dit nu weer mensen de komende tijd er van weerhouden gaat, ik denk dat je een service als Xcloud, dus netflix achtig, om het te laten werken, games apart kopen zullen nu met het falen van Stadia er niet positief tegenover komen te staan.

Ik las ook al mensen over die toen geld geinvesteerd hadden in het Phantom project, dat niet uitgekomen is, maar ook de voorloper Onlive.

Voor de mensen die de projecten niet kennen, hier de trailers.

• Linksquest
  • Nu online

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Nee, is nog altijd 1080p in Dock mode, en handheld 720p

• barrymossel
Linksquest schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 09:01:
[...]

Ik ben heel eerlijk, ik denk dat dit nu weer mensen de komende tijd er van weerhouden gaat, ik denk dat je een service als Xcloud, dus netflix achtig, om het te laten werken, games apart kopen zullen nu met het falen van Stadia er niet positief tegenover komen te staan.

Ik las ook al mensen over die toen geld geinvesteerd hadden in het Phantom project, dat niet uitgekomen is, maar ook de voorloper Onlive.

[YouTube: OnLive Trailer]

[YouTube: Phantom Gaming Console Reveal Video]
Voor mij is het voorlopig inderdaad wel over. We hebben sinds december ook een switch (voor m'n dochter), waar ik sowieso al meer mee speelde en waar ik ook meer games voor kon kopen. Jammer van de lage resolutie alleen...

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Marzman schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 08:13:
[...]

Geforce now. Dat kan je toch niet spelen met een controller op de bank op je TV? Of mis ik iets?

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.10.0 (UMOEUXM)

Even een positieve noot: Hot Wheels Unleashed is echt wel een toffe game!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
daffie82 schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 09:22:
[...]

Geforce now. Dat kan je toch niet spelen met een controller op de bank op je TV? Of mis ik iets?
Zeker wel:
nieuws: Nvidia brengt GeForce NOW-app officieel uit voor LG-tv's

Of een Nvidia Shield gebruiken.

Grootste nadeel van Geforce Now is dat er toch wel beperkt spellen beschikbaar komen , het is echt niet dat je je hele Steam library kunt spelen. Het is zelfs voorgekomen dat spellen er weer af zijn gehaald, omdat de uitgevers dat niet meer wilden (bijvoorbeeld de WB games), heel vervelend als je dat spel hiervoor gekocht hebt en geen game pc hebt.

• Marzman
  • Niet online
daffie82 schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 09:22:
[...]

Er is een app voor Android TV, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik die nog niet geprobeerd heb.

/▌

• Marzman
  • Niet online
Exocet schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 09:27:
[...]

Grootste nadeel van Geforce Now is dat er toch wel beperkt spellen beschikbaar komen , het is echt niet dat je je hele Steam library kunt spelen. Het is zelfs voorgekomen dat spellen er weer af zijn gehaald, omdat de uitgevers dat niet meer wilden (bijvoorbeeld de WB games), heel vervelend als je dat spel hiervoor gekocht hebt en geen game pc hebt.
Vergeleken met Stadia is het superveel natuurlijk. Het is inderdaad niet alles, grote titels als GTAV ontbreken, maar Cyberpunk staat er dan weer wel op.

/▌

Er vallen nu toch wel wat dingen op z’n plek:

- contract van Google medewerker en ‘chef van socials’ Grace dat niet verlengd werd vorig jaar
- hogwarts legacy weggehaald van stadia (stond er ooit wel bij genoemd)
- geen enkele nieuwe AAA aangekondigd
- weghalen van ‘gaming’ op de Google store

In hindsight goed te plaatsen, wat me doet vermoeden dat Google inderdaad niet bezig was met de long run rondom Stadia.

Maar wel nu een techniek rondom streaming die cutting edge is en zichzelf heeft bewezen. Hoe zou Google die los van gaming kunnen toepassen? Ze hebben vaker techniek die gekilled is op een andere manier toegepast (denk aan Soli Radar in pixel telefoons die nu in andere Nest-hardware zit voor gestures). Ik begin toch een beetje te denken dat metaverse-achtige omgevingen de richting is die Google hiermee op kan. Geen vette hardware-aanschaf nodig, alleen een brilletje van Google ofzo.

• Marzman
  • Niet online
Ht87 schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 09:36:

Maar wel nu een techniek rondom streaming die cutting edge is en zichzelf heeft bewezen. Hoe zou Google die los van gaming kunnen toepassen? Ze hebben vaker techniek die gekilled is op een andere manier toegepast (denk aan Soli Radar in pixel telefoons die nu in andere Nest-hardware zit voor gestures). Ik begin toch een beetje te denken dat metaverse-achtige omgevingen de richting is die Google hiermee op kan. Geen vette hardware-aanschaf nodig, alleen een brilletje van Google ofzo.
Volgens mij zeggen ze dat zelf dat dit kan, in Youtube bijvoorbeeld. Maar om eerlijk te zijn zie ik dat niet voor me. Want eerder klonk het logisch als extentie van Stadia in Youtube, maar zonder Stadia heb ik er geen beeld bij.

/▌

• streamnl
  • Niet online
streamnl schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 10:47:
[...]

“Gelukkig” zijn de scholen aanstaande maandag weer open.
Ik denk dat we allemaal wel eens zijn dat dit dé doelgroep is die je wilt hebben als gaming platform.
Heb je de jeugd, dan volgt de rest vanzelf.

***members only***

Ik houd jullie op de hoogte.
Helaas is het bovenstaande nooit veranderd.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

"Dus mannen, wie heeft vannacht wakker gelegen van het slechte nieuws over Stadia?"

Stadiwat?
wat is dat?
Nooit van gehoord

Helaas is dit de afgelopen jaren niet veranderd. Heel jammer.

En ik weet nog steeds niet wat ik hierna wil met mijn wensen en eisen.
Ik vind het maar lastig om een goed alternatief te vinden.

Meer dan ik dacht...

Iemand een idee waarom ze voor een, ogenschijnlijk, random einddatum gekozen hebben?

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• Bert2000
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-12 15:07
Ik heb ook een switch, helaas speel ik alleen tetris (de rest van de games trekken mij gewoon niet), voor de rest van de games gebruik ik xbox game pass streaming en m'n game pc via HDMI.
Jasphur schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 09:52:
Iemand een idee waarom ze voor een, ogenschijnlijk, random einddatum gekozen hebben?
Misschien contractueel langer dan 3 jaar moeten doorgaan? Dan is t 3 jaar plus een maand als ik t goed bereken.

• Marascon
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-12 15:56
Helaas,

2 maand geleden beweerde google nog stellig dat Stadia geen plannen had om te stoppen

https://twitter.com/GoogleStadia/status/1552989433590214656

En inmiddels het nieuws dat ze wel stoppen, spijtig heb er toch wel van genoten en het werkte geweldig

• barrymossel
Ht87 schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 09:56:
[...]

Misschien contractueel langer dan 3 jaar moeten doorgaan? Dan is t 3 jaar plus een maand als ik t goed bereken.
2 maanden toch? Startte volgens mij 19 nov...

• Linksquest
  • Nu online

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Ht87 schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 09:36:
Er vallen nu toch wel wat dingen op z’n plek:

- contract van Google medewerker en ‘chef van socials’ Grace dat niet verlengd werd vorig jaar
- hogwarts legacy weggehaald van stadia (stond er ooit wel bij genoemd)
- geen enkele nieuwe AAA aangekondigd
- weghalen van ‘gaming’ op de Google store

In hindsight goed te plaatsen, wat me doet vermoeden dat Google inderdaad niet bezig was met de long run rondom Stadia.

Blijft jammer, maar we doen er niks meer aan.

barrymossel schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 09:58:
[...]

2 maanden toch? Startte volgens mij 19 nov...
Ohja! Ik ben zelf in december begonnen via een buddy pass!

• Hulleman
  • Laatst online: 23-12 13:42
Linksquest schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 08:52:
Als we kijken na stabiliteit, dan is Stadia inderdaad vele malen stabieler, maar XCloud is wel nog altijd in de Beta. Maar in het algemeen werken de game sessies voor mij wel, maar zoals gezegd, Stadia liep stabieler.
Xcloud werkt hier echt voor geen meter. Mijn gehele netwerk is bedraad 200mb/s, maar via Xcloud op mijn pc lijkt de resolutie niet verder te komen dan 360p ofzo. Praktisch onzichtbaar gamen. Inputlag lijkt wel een halve seconde. Onspeelbaar dus. Jammer, want het concept is goed. Helemaal als muis en toetsenbord ook wordt ondersteunt.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• artificial_sun

artificial_sun

Mazda Rx7

Ik hoop een beetje dat Ubisoft de Stadia Tech gaat gebruiken. Dan wordt het waarschijnlijk wel een Ubisoft+ Abbo met maandelijkse kosten, maarja dan is het in iedergeval nog iets.

Ik ben zelf niet zo van abbo's via Afrika of Zuid-Amerika afsluiten, dus xcloud is ook gewoon een duur maandelijks abbo, en ik game echt maar een uur of 6 per maand.

Kak kak kak

Stadia was beter....

• Linksquest
  • Nu online

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Marascon schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 09:57:
Helaas,

2 maand geleden beweerde google nog stellig dat Stadia geen plannen had om te stoppen

https://twitter.com/GoogleStadia/status/1552989433590214656

En inmiddels het nieuws dat ze wel stoppen, spijtig heb er toch wel van genoten en het werkte geweldig
Wat ik denk is dat Stadia elders zit en die niet van dingen van Google zelf op de hoogte waren, beetje zoals dat bij Microsoft en Xbox is.

• artificial_sun

artificial_sun

Mazda Rx7

Beetje jammer dat mensen in V&A toch nog Stadia controller aanbieden (nieuwe advertenties). Ik vind dit op zijn zachts gezegt niet netjes....

Stadia was beter....

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-12 20:46
Linksquest schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 09:01:
[...]

[YouTube: OnLive Trailer]

[YouTube: Phantom Gaming Console Reveal Video]
Wat Google in mijn ogen had moeten doen(maar dat ben ik😁). Is een Linux game store(Of windows als je met MS in zee wilt gaan) moeten beginnen met gratis streaming voor je gekochte games. Dan had je als store iets extra's te bieden boven op bv steam met eventueel een pro abonnement met elke maand "free" games en andere opties. Dan hadden devs veel sneller games in de Stadia store gedaan en eventueel steam etc. Waardoor de bibliotheek veel groter was als dat het nu was. En konden Die hard gamers ook lokaal spelen. En met offline mogelijkheid om bij sluiten van de store toch je games te kunnen blijven spelen.

• MrAngry
  • Nu online
Stel dat ik stadia nog even uit wil proberen (heb de hardware, maar nooit gebruikt), wat raden jullie dan aan qua game? Liefste iets wat mijn 10+ jaar oude game pc nooit meer zou kunnen draaien.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

• Marzman
  • Niet online
loki504 schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 10:10:
[...]

Wat Google in mijn ogen had moeten doen(maar dat ben ik😁). Is een Linux game store(Of windows als je met MS in zee wilt gaan) moeten beginnen met gratis streaming voor je gekochte games. Dan had je als store iets extra's te bieden boven op bv steam met eventueel een pro abonnement met elke maand "free" games en andere opties. Dan hadden devs veel sneller games in de Stadia store gedaan en eventueel steam etc. Waardoor de bibliotheek veel groter was als dat het nu was. En konden Die hard gamers ook lokaal spelen. En met offline mogelijkheid om bij sluiten van de store toch je games te kunnen blijven spelen.
Dat heet Gforce Now :) , o nee je bedoeld echt een eigen store :)

[ Voor 3% gewijzigd door Marzman op 30-09-2022 10:21 ]

/▌

• Marzman
  • Niet online
MrAngry schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 10:14:
Stel dat ik stadia nog even uit wil proberen (heb de hardware, maar nooit gebruikt), wat raden jullie dan aan qua game? Liefste iets wat mijn 10+ jaar oude game pc nooit meer zou kunnen draaien.
Je kan volgens mij geen games meer kopen sinds het bericht. Er zijn wel wat games die je gratis kan proberen.

/▌

• RoCoStr
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 07:55
Bah! Heeft wat tijd gekost om door de berichten te komen, maar vind het zelf ook erg jammer. Stadia sloot perfect aan op mijn behoefte!

Keurige refund, dat wel maar het is kak en dit topic is gewoon goud!

• streamnl
  • Niet online
artificial_sun schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 10:09:
Beetje jammer dat mensen in V&A toch nog Stadia controller aanbieden (nieuwe advertenties). Ik vind dit op zijn zachts gezegt niet netjes....
Mee eens.
En dan 2X betaald krijgen ook.

Dit is (mis/ge)bruik maken van de onwetendheid van de eventuele koper.

Meer dan ik dacht...

• Linksquest
  • Nu online

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Hulleman schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 10:03:
[...]

Xcloud werkt hier echt voor geen meter. Mijn gehele netwerk is bedraad 200mb/s, maar via Xcloud op mijn pc lijkt de resolutie niet verder te komen dan 360p ofzo. Praktisch onzichtbaar gamen. Inputlag lijkt wel een halve seconde. Onspeelbaar dus. Jammer, want het concept is goed. Helemaal als muis en toetsenbord ook wordt ondersteunt.
Dat is jammer, want ik heb o.a. Killer Instinct en HALO ermee gespeeld, geen enkel probleem gehad.

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06:06
Als je nu een Switch haalt dan is er een enorme backlog aan topgames.

• Audiowaste
artificial_sun schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 10:09:
Het is niet zo dat de Stadia controller nu onbruikbaar is, maar op zijn minst een disclaimer erbij dat ze de controller verkopen vanwege het sluiten van Google stadia zou wel zo eerlijk zijn.

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Exocet schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 09:27:
[...]

Zeker wel:
nieuws: Nvidia brengt GeForce NOW-app officieel uit voor LG-tv's

Of een Nvidia Shield gebruiken.

Ik heb een LG uit 2021 die compatibel is.
Er staat inderdaad een lijst met gamepads die je via Bluetooth kan verbinden. Die verbinding via Bluetooth is dan met de LG TV?

• Marascon
  • Laatst online: 29-12 15:56
Audiowaste schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 10:40:
[...]

Het is niet zo dat de Stadia controller nu onbruikbaar is, maar op zijn minst een disclaimer erbij dat ze de controller verkopen vanwege het sluiten van Google stadia zou wel zo eerlijk zijn.
Volgens mij wel, het is niet zo dat de bluetooth drivers beschikbaar zijn toch? (of het moet met kabeltje wel werken)

• Gaitman
  • Laatst online: 09:35

Gaitman

The Real One

Marascon schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 10:45:
[...]

Volgens mij wel, het is niet zo dat de bluetooth drivers beschikbaar zijn toch? (of het moet met kabeltje wel werken)
Schijnt met kabel wel te werken op PC en Android devices.

• loki504
Marzman schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 10:18:
[...]

Dat heet Gforce Now :) , o nee je bedoeld echt een eigen store :)
Yep echt een eigen store op Linux/Windows.

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-12 13:28
Stadia, toch een van de dingen welke er voor heeft gezorgd dat ik weer wat meer ben gaan gamen. Vroeger had ik honderen euro's over voor een nieuwe pc. Dat is toen het eerste kindje kwam een playstation geworden, maar uiteindelijk werd dat in 2020 toch Stadia. Een cloud gaming optie was toch vlotter dan de Playstation 4 op te starten, en maakte veel minder lawaai.
Uiteindelijk heel wat spellen gespeeld, veelal kort, want voor casual gaming was dit eigenlijk perfect. Even 1 uurtje lekker single player een wereld in, Cyberpunk, Assassins Creed, Far Cry, maar ook zeker Control.

Ondertussen kwam er veel commentaar. Er was veel beloofd, dat is zeker, maar het commentaar van velen dat er te weinig spellen waren (zelf miste ik eigenlijk niet zo heel veel, een Witcher 3 was gaaf geweest, maar doordat het wat beperkter was speelde ik ook spellen die ik anders nooit had gespeeld). En het werkte niet goed volgens sommigen. Maar juist daar, heb ik zelf nooit problemen mee gehad. Opstarten en gaan. Of het nu op de 4K tv was die bekabeld aangesloten was, of de telefoon met de kishi, en zelfs de telefoon onderweg. Het werkte. Het voelde als de toekomst voor gaming, maar misschien was nog niet iedereen er echt klaar voor.

Ik baal dat het straks stopt. Het was voor casual gaming, even een uurtje een spel opstarten, prima. Geen gedoe met installatie, updaten en ander geklooi. En wanneer ik dan toch wat langer aan het spelen was, kon ik ook gewoon door, zonder dat ik aan specifiek tijdgestuurde sessies vast zat. De teruggaaf (wanneer natuurlijk op de cc of bank account komt) zorgt er wel voor dat ik eens goed kan kijken naar xCloud of GeforeNow. Of toch Control maar op de ps4 koop, want wat is dát toch een afschuwelijk gaaf spel!

Gisteren overigens GeforeNow geprobeerd. Liep aardig, alleen het steeds opnieuw inloggen op de Steam account vond ik vervelend. Eerste keer liep Witcher 3 vast, mocht ik nogmaals opstarten en weer opnieuw inloggen. Uiteindelijk draaiende gekregen op de telefoon met kishi, dus een mogelijk alternatief, maar het voelt nog niet zo "eenvoudig" als Stadia.

Strava & Untappd - Do not combine!

• Audiowaste
Overigens is er op 20 september nog 9,99 afgeschreven voor Stadia Pro, ik heb hier een terugbetaling voor aangevraagd en deze is ook goedgekeurd.

Even kijken wat ze doen als ik nog voor oudere maanden een terugbetaling aanvraag :+

[ Voor 23% gewijzigd door Audiowaste op 30-09-2022 10:57 ]

Was het volledige statement van Phil Harrison hier al geplaatst? Opmerkelijk dat hij verwijst naar de bewezen technologie en de toepassing hiervan in bijvoorbeeld Youtube. Door de tech in YT op te nemen, zouden ontwikkelaars of uitgevers in theorie via een eigen kanaal games via YT kunnen aanbieden. Wel interessant om te zien welke kant dit opgaat in de toekomst.
For many years, Google has invested across multiple aspects of the gaming industry. We help developers build and distribute gaming apps on Google Play and Google Play Games. Gaming creators are reaching audiences around the world on YouTube through videos, live streaming and Shorts. And our cloud streaming technology delivers immersive gameplay at massive scale.

A few years ago, we also launched a consumer gaming service, Stadia. And while Stadia's approach to streaming games for consumers was built on a strong technology foundation, it hasn't gained the traction with users that we expected so we’ve made the difficult decision to begin winding down our Stadia streaming service.

We’re grateful to the dedicated Stadia players that have been with us from the start. We will be refunding all Stadia hardware purchases made through the Google Store, and all game and add-on content purchases made through the Stadia store. Players will continue to have access to their games library and play through January 18, 2023 so they can complete final play sessions. We expect to have the majority of refunds completed by mid-January, 2023. We have more details for players on this process on our Help Center.

The underlying technology platform that powers Stadia has been proven at scale and transcends gaming. We see clear opportunities to apply this technology across other parts of Google like YouTube, Google Play, and our Augmented Reality (AR) efforts — as well as make it available to our industry partners, which aligns with where we see the future of gaming headed. We remain deeply committed to gaming, and we will continue to invest in new tools, technologies and platforms that power the success of developers, industry partners, cloud customers and creators.

For the Stadia team, building and supporting Stadia from the ground up has been fueled by the same passion for games that our players have. Many of the Stadia team members will be carrying this work forward in other parts of the company. We’re so grateful for the groundbreaking work of the team and we look forward to continuing to have an impact across gaming and other industries using the foundational Stadia streaming technology.

• Marzman
  • Niet online
Audiowaste schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 10:40:
[...]

Ze hebben zelfs de reacties uitgeschakeld.

/▌

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:06
Speelde er al een tijdje niet meer op maar wel jammer dst het helemaal stopt. Was de beste van alle streaming services imo, werlt veel beter dan xcloud enzo..

Maar gaan ze serieus full price games terug refunden terwijl die al een tijd gespeeld zijn? Lijkt me toxh niet? Zou wel heel netjes zijn..

Playstation 5

• erwn
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
streamnl schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 06:51:
Ik zag een hoop alternatieven voorbij komen.
Ik wilde ook al vragen wat nou de alternatieven zijn. Stadia was ideaal om casual te gamen zonder verder over dingen na te hoeven denken. Ik kon voor mezelf wat leuke games kopen en de kinderen kregen elke maand wel iets leuks van Pro.

Nou wil ik eigenlijk alleen op een (en dezelfde) tv spelen en dat hoeft niet mobiel. (Vond het wel heel vet dat Stadia overal kon, maar gebruikte dat niet. En dat ik zelf geen hardware had behalve controllers, maar die tijd is misschien voorbij.) Ik moet nog Googlen, maar eerste indruk is:
  1. PS5, leuk (en duur) voor mij. Zal ook wel iets zijn voor kinderen?
  2. XBox Series S (X hoeft niet?), leuk voor mij. Zal ook wel iets zijn voor kinderen?
  3. Switch, leuk voor kinderen vanwege alles Mario. Minder voor mij? Geen idee
En die eerste twee kunnen dan i.c.m. met Steam? En hebben allebei een abonnements--variant?

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-12 10:42
Audiowaste schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 10:56:
Overigens is er op 20 september nog 9,99 afgeschreven voor Stadia Pro, ik heb hier een terugbetaling voor aangevraagd en deze is ook goedgekeurd.

Even kijken wat ze doen als ik nog voor oudere maanden een terugbetaling aanvraag :+
Bij mij is de 25e nog afgeschreven. Maar: Als je die terug laat schrijven, heb je geen actieve Pro subscription meer per 29 oktober.. Dus geen recht meer op de maanden tot 18 januari lijkt me.

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-12 03:31
barrymossel schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 08:33:
[...]

Direct roepen dat Google uit zo'n groot project de stekker gaat trekken vanwege een "track record" met met name kleine gecancelde projectjes noem ik "haten" ja. Ook een opmerking als "natuurlijk al vrij snel ten dode opgeschreven" schaar ik daaronder.

Maar dat is toch precies wat Google heeft gedaan?…

Het werkte in het begin niet direct goed, het mistte gigantisch veel features, er waren nauwelijks games en de 1st party studio’s werden heel snel de nek omgedraaid door Google. Tsja, dan is de voorspelling gewoon uitgekomen.

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:59
Eind vorig jaar besloten om Stadia eens te proberen, vooral voor FIFA 22. Er was toen een actie: koop een spel, en ontvang de hardware gratis. Ik heb er toch lang van genoten. :)

Jammer dat ze ermee stoppen. Gelukkig wel een refund, dat scheelt.

• Audiowaste
Sahi_NL schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 11:08:
[...]

Bij mij is de 25e nog afgeschreven. Maar: Als je die terug laat schrijven, heb je geen actieve Pro subscription meer per 29 oktober.. Dus geen recht meer op de maanden tot 18 januari lijkt me.
Ik heb de maanden juli, augustus en september terugbetaald gekregen en heb nog gewoon Pro op dit moment, kan deze dan ook nog gewoon spelen.

• Linksquest
  • Nu online

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Heb je goed geregeld.

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-12 10:42
FrankoNL schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 11:08:
[...]

Het werkte in het begin niet direct goed, het mistte gigantisch veel features, er waren nauwelijks games en de 1st party studio’s werden heel snel de nek omgedraaid door Google. Tsja, dan is de voorspelling gewoon uitgekomen.
Iedere gaming console heeft opstart problemen. Er is altijd wel iets. Is het niet problemen (xbox360), dan is het wel levertijden (ps5 / xbx)

Bij mij werkte het vanaf het begin top. Het waren alleen de die-hard gamereviewers die aan het pixeln#ken waren. 1st party studio: Ik snapte al niet dat Google hier aan begon. Ze hadden beter meer geld kunnen stoppen in het werven van AAA games ipv zelf exclusives maken.

Ik geloofde echt in Stadia. Het werkte gewoon. Makkelijk en (bijna) overal!

Maar: Dit zorgt er wel voor dat ik 4x nadenk voordat ik nog eens geld naar Google breng.

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:25
Zonde, de enige cloud native game service verdwijnt. Hoop dat Google de techniek als IaaS/whitelabel dienst verkoopt aan studios. Destiny 2 draaide bv als een trein erop.
Gamet nu toch wel anders hoor :/

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-12 03:31
Sahi_NL schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 11:17:
[...]

Iedere gaming console heeft opstart problemen. Er is altijd wel iets. Is het niet problemen (xbox360), dan is het wel levertijden (ps5 / xbx)

Bij mij werkte het vanaf het begin top. Het waren alleen de die-hard gamereviewers die aan het pixeln#ken waren. 1st party studio: Ik snapte al niet dat Google hier aan begon. Ze hadden beter meer geld kunnen stoppen in het werven van AAA games ipv zelf exclusives maken.

Maar: Dit zorgt er wel voor dat ik 4x nadenk voordat ik nog eens geld naar Google breng.
Dat jij in Stadia geloofde, dat zal inderdaad zo zijn. Heel eerlijk, ik dacht ook dat het fantastisch zou worden. Ook met die links met YouTube enzo.

Google geloofde er duidelijk niet in, of al heel snel niet meer. En daar zagen de zorgen al op, want Google flikt dat vaker.

Dus die kritiek was terecht ;)

• Audiowaste
Beetje als een vriendin die het net heeft uitgemaakt maar wel nog een keer seks wil. Je hebt seks maar alle liefde is wel weg.

• Tuktop
Audiowaste schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 10:56:

Waar vraag je dit aan?

• Linksquest
  • Nu online

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Audiowaste schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 11:26:
[...]

Beetje als een vriendin die het net heeft uitgemaakt maar wel nog een keer seks wil. Je hebt seks maar alle liefde is wel weg.
8)7 8)7 aparte vergelijking, maar oke, gelukkig daar geen ervaring mee.

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-12 13:28
FrankoNL schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 11:08:
[...]

Bij veel van de projecten waar Google de stekker er uit heeft getrokken, had ik ook wel het idee dat het een goed plan was. Google Movies & TV, concureren met de Netflix, HBO, Prime en anderen. Google+, concureren met Facebook en Instagram. Op zich vind ik het veelal begrijpelijk, ze trekken de stekker er uit zodra ze inzien dat het óf niet werkt óf niet aan slaat. Tot op heden heb ik daar nooit een probleem mee gehad, maar bij Stadia heb ik toch wel het gevoel dat het niet genoeg support of tijd heeft gekregen om te komen waar het eigenlijk had moeten zijn.

Strava & Untappd - Do not combine!

[...]

This hits me harder then I would have loved :’(

• artificial_sun

artificial_sun

Mazda Rx7

[...]

Eensch, heb ook helemaal geen zin om via Stadia te spelen nu.

En ik wilde Republiqe nog uitspelen, maar die had ik via Pro en is daarna gratis geworden. En in de tijd tussen het verlopen van Pro en nu niet meer gespeeld |:(

Stadia was beter....

• Hulleman
  • Laatst online: 23-12 13:42
erwn schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 11:08:
[...]
maar eerste indruk is:
  1. PS5, leuk (en duur) voor mij. Zal ook wel iets zijn voor kinderen?
  2. XBox Series S (X hoeft niet?), leuk voor mij. Zal ook wel iets zijn voor kinderen?
  3. Switch, leuk voor kinderen vanwege alles Mario. Minder voor mij? Geen idee
En die eerste twee kunnen dan i.c.m. met Steam? En hebben allebei een abonnements--variant?
Steam werkt niet voor de consoles, die hebben hun eigen stores.

Ik denk dat een Xbox Series S een goede keus voor je kan zijn. Een stuk goedkoper dan de Series X en PS5. Nadeel is de 512gb opslag, waarvan 300 en een beetje beschikbaar blijft. Dat zit dus zo vol. Ruimte bijprikken is vrij duur (meer dan € 200), dus dan kan de XSX met 1TB een betere keuze zijn. De XSS is daarnaast volledig digitaal, maar dat ben je met Stadia natuurlijk al gewend.

Zowel Playstation als Xbox kennen abonnementen. Dat is niet verplicht (wel voor online gaming), maar geven wel mooie voordeeltjes en zorgen voor relatief goedkoop gamen. Xbox heeft Gamepass Ultimate, de tegenhang van Playstation is PS+ Ultimate. PS+ Ultimate kost € 120 per jaar. Gamepass Ultimate kost je tussen de € 120- € 156 per jaar. Playstation heeft ook nog PS+ Extra, dat is de variant zonder cloudgaming en kost € 99,99 per jaar. Mijn ervaring is dat cloudgaming via de Xbox niet goed werkt, @Linksquest heeft daar wel goede ervaringen mee begrijp ik. Ik denk dat xcloud breder werkt (ook op de PC) dan de cloudvariant van Playstation, maar weet ik niet zeker.

Nintendo kent geen tegenhanger van deze abonnementen. Nadeel van Nintendo is de hoge prijs van games. Games blijven nagenoeg full-priced, terwijl je bij de PS5 en XSX/XSS voor een prikkie veel games op kan pikken. Ook PS4 en Xbox one games werken perfect op de PS5 en XSX/XSS

Ik heb zowel een PS5 en XSX. Gamepass is wat mij betreft de betere variant. Daar komen meer en nieuwere games op dan PS+ Ultimate. Ook de Microsoft exclusives komen hier bij release op te staan. Verder vind ik de PS5 qua exclusieve games en controller veel beter dan de XSX.

[ Voor 22% gewijzigd door Hulleman op 30-09-2022 14:51 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-12 16:19
Sahi_NL schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 11:17:

Niet de eerste keer voor mij dat een dienst waar ik echt in geloofde en ook mijn tijd (en geld, in het geval van Stadia) in heb gestoken, door Google de nek omgedraaid wordt. Was destijds ontzettend fan van Google+ wat uiteindelijk ook onder meer door slechte keuzes en foute marketing ten onder is gegaan. En nu dus Stadia, waar ik ook erg gecharmeerd van was. In ieder geval krijgen we ons geld van de aankopen terug, wat meer dan genereus is van Google. Ik denk ook een manier van Google om sterke negatieve publiciteit en haat-reacties te voorkomen. Kost ze geld, maar kweekt wel goodwill, wat ook veel waarde heeft.

Mijn probleem met echte consoles is dat ik veel meer een PC gamer ben, met muis & toetsenbord. AAA-games die op consoles met een controller gespeeld moeten worden werken voor mij niet. Ik mis gewoon het snelle kunnen mikken en schieten met een muis! Daarom was Stadia zo ideaal voor mij. Ik kan per game kiezen of ik het met controller op de 4K TV in de huiskamer wilde spelen, of via de Stadia app op m'n PC met muis & toetsenbord. Heb ook nog wel eens een Stadia game met controller op m'n Samsung tablet gespeeld. Die flexibiliteit heeft/had alleen Stadia.

Playstation en Xbox zijn voor mij dan ook geen optie. De Switch heeft geen 4K en is een relatief dure console omdat je geen games van een vorige versie (Wii/Wii-U) kunt meenemen maar alles nieuw moet kopen, waarbij Nintendo games nauwelijks in prijs dalen. Dus houd ik het voor nu maar weer bij PC gamen. Genoeg games in mijn Steam / Ubisoft / Origin / GOG / Amazon Prime libraries om mij bezig te houden. :P

• Linksquest
  • Nu online

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Hulleman schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 11:35:
[...]

Steam werkt niet voor de consoles, die hebben hun eigen stores.

Ik denk dat een Xbox Series S een goede keus voor je kan zijn. Een stuk goedkoper dan de Series X en PS5. Nadeel is de 512gb opslag, waarvan 300 en een beetje beschikbaar blijft. Dat zit dus zo vol. Ruimte bijprikken is vrij duur (meer dan € 200), dus dan kan de XSX met 1TB een betere keuze zijn. De XSS is daarnaast volledig digitaal, maar dat ben je met Stadia natuurlijk al gewend.

Zowel Playstation als Xbox kennen abonnementen. Dat is niet verplicht (wel voor online gaming), maar geven wel mooie voordeeltjes en zorgen voor relatief goedkoop gamen. Xbox heeft Gamepass Ultimate, de tegenhang van Playstation is PS+ Ultimate. PS+ Ultimate kost € 120 per jaar. Gamepass Ultimate kost je tussen de € 120- € 156 per jaar. Playstation heeft ook nog PS+ Extra, dat is de variant zonder cloudgaming en kost € 99,99 per jaar. Mijn ervaring is dat cloudgaming via de Xbox niet goed werkt, @Linksquest heeft daar wel goede ervaringen mee begrijp ik. Ik denk dat xcloud breder werkt (ook op de PC) dan de cloudvariant van Playstation, maar weet ik niet zeker.

Nintendo kent geen tegenhanger van deze abonnementen. Nadeel van Nintendo is de hoge prijs van games. Games blijven nagenoeg full-priced, terwijl je bij de PS5 en XSX/XSS voor een prikkie veel games op kan pikken. Ook PS5 en Xbox one games werken perfect op de PS5 en XSX/XSS

Ik heb zowel een PS5 en XSX. Gamepass is wat mij betreft de betere variant. Daar komen meer en nieuwere games op dan PS+ Ultimate. Ook de Microsoft exclusives komen hier bij release op te staan. Verder vind ik de PS5 qua exclusieve games en controller veel beter dan de XSX.
Hier ook erg groot van GamePass, genoeg keus en voor iedereen staat er wel wat op.

@Hulleman Hier kort filmpje van hoe hij op mijn telefoon loopt.

[ Voor 5% gewijzigd door Linksquest op 30-09-2022 11:53 ]

• loki504
FrankoNL schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 11:26:
[...]

Dat jij in Stadia geloofde, dat zal inderdaad zo zijn. Heel eerlijk, ik dacht ook dat het fantastisch zou worden. Ook met die links met YouTube enzo.

Google geloofde er duidelijk niet in, of al heel snel niet meer. En daar zagen de zorgen al op, want Google flikt dat vaker.

Dus die kritiek was terecht ;)
Of bekijk het van de andere kant. Mensen hadden al vanaf de dag van aankondiging gelinkt met killed by Google en kon daarom niet de mensen trekken die het wou trekken/nodig had om te overleven. En aangezien er geen spelers zijn komen de devs ook niet. CP2077 met de mooie deal verkocht niet echt geweldig.
https://9to5google.com/20...tadia-sales-ceo-reaction/

Dus Google geloofde er wel in. Alleen de meeste mensen niet. En zonder mensen geen inkomens. Dus is het snel klaar.

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:25
Raznov schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 11:31:
[...]

Bij veel van de projecten waar Google de stekker er uit heeft getrokken, had ik ook wel het idee dat het een goed plan was. Google Movies & TV, concureren met de Netflix, HBO, Prime en anderen. Google+, concureren met Facebook en Instagram. Op zich vind ik het veelal begrijpelijk, ze trekken de stekker er uit zodra ze inzien dat het óf niet werkt óf niet aan slaat. Tot op heden heb ik daar nooit een probleem mee gehad, maar bij Stadia heb ik toch wel het gevoel dat het niet genoeg support of tijd heeft gekregen om te komen waar het eigenlijk had moeten zijn.
Bij stadia vind ik het extra zuur dat de techniek zo goed is maar het concept niet succesvol is geworden. W.b.t. performance, lag en gebruiksvriendelijkheid veel beter dan de andere streamingdiensten, maar ja, het karige aanbod games heeft ze de das om gedaan. Hopelijk gaan ze met de techniek verder als IaaS/whitelabel dienst. Bv een Bungie die de dienst afneemt om D2 te blijven aanbieden op elk device. Alleen denk ik dat F2P games dan niet meer gratis te spelen zullen zijn op die manier aangezien ze Google dan moeten betalen voor gebruik van het platform.

Wat ik ook zo geniaal vind, is dat als je een PS controller koppelt aan je telefoon, dat stadia en destiny dan automatisch de controls aanpast aan de PS knoppen. Allemaal zo vloeiend en gebruiksvriendelijk.

[ Voor 7% gewijzigd door Trishul op 30-09-2022 12:05 ]

Pagina: 1 ... 170 ... 191 Laatste

Let op:
De stekker ging er op 18 januari 2023 uit.

Converteer je Stadia controller naar Bluetooth met de browsertool:
https://stadia.google.com/controller/

(Beschikbaar tot 31 december 2023)

Mooi overzicht van alternatieven: https://hackmd.io/@christopherklay/BkWVFJlNj
Topics voor alternatieven voor Stadia:
> Het grote cloud gaming topic
> [NVIDIA Geforce NOW] Ervaringen & Discussie
> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
> [PS+] Playstation Plus

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord