Met de heldere hemel doelde ik eigenlijk op de verbeteringen, land uitbreidingen en de beloofde gamerelease eind dit jaar en in 2023. Dat Stadia ooit eens zou stoppen heb ik altijd in mn achterhoofd gehouden. Hehe, zo naief ben ik nou ook weer niet.bb9000 schreef op donderdag 29 september 2022 @ 19:40:
[...]
de hemel was al donker vanaf het begin hoor. technologie werkte (wired) zeer goed, maar als je nu echt verwacht dat 70 euro geven om een toestemming van google te krijgen om een spel te spelen een goed businessmodel is, dan ben je niet goed wijs. en neen, het pro abo trok op geen kloot.
stadia caterde niet naar de hardcore pc gamer want die speelde al die indies al vijftien jaar geleden. stadia caterde niet naar de ultra casual want die weet niet eens hoe je netflix opzet. dan blijft er een heel klein niche publiek over dat vroeger vaak videospelletjes speelde en het nu af en toe wil doen maar daar geen speciale hardware voor wil aankopen. dat zijn ongeveer drie man en een paardenkop. de zoveelste slecht gemarket miskleun van google, gek dat sommige mensen hier serieus van opkijken. nu ligt hier een controller die ik anno 2023 niet eens draadloos meer kan gebruiken stof te happen
Naast de ontbrekende AAA games en eventuele exclusives was Stadia denk ik gewoon te vroeg.
En ja er was veel meer mis. Oa marketing.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie