• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:00

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

@streamnl

Mooie tv, houd me op de hoogte of Stadia het bij jou doet met de app, op mijn Sony TV uit 2019 helaas niet, alsof hij de power mist

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15:28
weet iemand of en wanneer er weer een leuke bundel aanbieding komt met een chromecast / stadia controller?
joey82 schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 17:28:
weet iemand of en wanneer er weer een leuke bundel aanbieding komt met een chromecast / stadia controller?
Mogelijk of bij een nieuwe grote game release (FIFA23, Saints Row 5) of in november bij het drie jarig bestaan van Stadia. Maar kan ook random op een ander moment zijn.

Beste deals nu zul je vinden op de Marktplaats platformen

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• joey82
Jasphur schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 17:35:
[...]

Mogelijk of bij een nieuwe grote game release (FIFA23, Saints Row 5) of in november bij het drie jarig bestaan van Stadia. Maar kan ook random op een ander moment zijn.

de site van stadia in de gaten houden? of de google store?
joey82 schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 17:38:
[...]

de site van stadia in de gaten houden? of de google store?
Dit topic :P

• joey82
i will, i will, i will :)

• joey82
Saints Row is al snel zag ik ( release ) dus dat word hem niet denk ik?
Ik vermoed dat als er weer zo’n actie komt het wel met de CCgoogleTV zal zijn, zou best leuke actie zijn ook.
Ik zou als Stadia zijnde vol inzetten met zo’n pakket met FIFA erbij. Zeker nu met de crossplay mogelijkheid.

• Tuktop
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:40
Ht87 schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 19:26:
Ik vermoed dat als er weer zo’n actie komt het wel met de CCgoogleTV zal zijn, zou best leuke actie zijn ook.
Ik zou als Stadia zijnde vol inzetten met zo’n pakket met FIFA erbij. Zeker nu met de crossplay mogelijkheid.
Dat zou inderdaad een sterke zet zijn die veel nieuwe Stadians kan aantrekken! Beetje in de vibe van "don't have the hardware to play? It's on us!"

Vraag me wel af of het uitkan, de CCwGTV gratis erbij. Een gratis CCU snap ik wel, daar moesten ze een beetje vanaf geloof ik :)

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Jasphur schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 17:35:
[...]

Denk inderdaad bij 3 jaar bestaan en/of bij de Black Friday eind november.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Tuktop schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 19:59:
[...]

Vraag me wel af of het uitkan, de CCwGTV gratis erbij. Een gratis CCU snap ik wel, daar moesten ze een beetje vanaf geloof ik :)
Ze kunnen bij 3 jaar 50 procent meer geld vragen. 33,33 euro ;) Die vorige actie kochten ook veel mensen voor de Chromecast.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Ach hardware acties zijn leuk. Maar we willen games zien! :P

• Marzman
  • Niet online
Op zich zouden alle games in de unity engine (al die simulator games) makkelijk geport (ze hoeven zelfs niks te doen) moeten kunnen worden naar stadia. Maar het gebeurd niet :p

[ Voor 9% gewijzigd door Marzman op 22-08-2022 09:41 ]

/▌

Las ergens dat het voor sommige publishers gewoon te duur zou kunnen zijn. En dan niet eens het porten, maar het uitbreiden van eventuele licenties naar nog een platform… klinkt logisch maar tegelijk ook als een soort smoes ofzo :P

Ik denk dat voor grotere publishers Stadia gewoonweg (nog) niet winstgevend genoeg is.

• Marzman
  • Niet online
Maar in de Unity engine, dat zijn kleine publishers :p Al die games waarin dat je met je hoofd door muren kan enzo en als je dingen stapelt dat ze dan de ruimte in gelanceerd worden of dat dingen door de grond zakken ;) Het is geen GTA V zeg maar :p

[ Voor 6% gewijzigd door Marzman op 22-08-2022 10:08 ]

/▌

Ja okay. Ik doelde meer op de grotere games met hun eigen engines :P

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:27
Jasphur schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 10:03:
Las ergens dat het voor sommige publishers gewoon te duur zou kunnen zijn. En dan niet eens het porten, maar het uitbreiden van eventuele licenties naar nog een platform… klinkt logisch maar tegelijk ook als een soort smoes ofzo :P

Ik denk dat voor grotere publishers Stadia gewoonweg (nog) niet winstgevend genoeg is.
Waarom zou je als publisher investeren in het supporten van Stadia als Google het zelf nog maar amper lijkt te doen? Ik heb nog nooit in de echte wereld een Stadia advertentie gezien.

Wat betreft de Chromecasts: volgens mij zou het juist slim zijn om het andersom te doen. Dus geen gratis Chromecast geven, maar een gratis Stadia controller bij de Chromecast + Google TV stoppen. En dan zorgen dat Stadia voorgeinstalleerd is en dat je meteen de gratis games kan spelen (liefst zonder je creditcard te hoeven geven).

Dan bereik je het publiek dat dingen koopt bij de Mediamarkt etc, want doe controller is nergens te krijgen: https://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=stadia

• Rob Voets
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:18
BarôZZa schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 11:36:
[...]

...

Dan bereik je het publiek dat dingen koopt bij de Mediamarkt etc, want doe controller is nergens te krijgen: https://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=stadia
Mocht je hem willen kopen: https://store.google.com/nl/product/stadia_controller?hl=nl
De Stadia controller is alleen te krijgen bij de Google Store. Mee eens dat dat ding overal mag liggen. Maar eigenlijk is juist de kracht van Stadia dat je dat ding niet eens nodig hebt om te kunnen gamen met Stadia.

En ja Google mag inderdaad meer reclame maken, maar dat doen ze voor andere producten al niet of nauwelijks dus zo vreemd is het niet dat ze Stadia op dezelfde manier behandelen.

Verder helemaal mee eens hoor :)

• joey82
Jasphur schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 11:50:
Maar eigenlijk is juist de kracht van Stadia dat je dat ding niet eens nodig hebt om te kunnen gamen met Stadia.
je hebt de controller toch nodig om te kunnen gamen via een chromecast op de tv?

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:11
joey82 schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 14:06:
je hebt de controller toch nodig om te kunnen gamen via een chromecast op de tv?
Dat is wel de makkelijkste manier, maar je kunt ook een willekeurige controller met je telefoon verbinden en daarmee spelen op de ultra.
joey82 schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 14:06:
[...]

Nope. Kan ook via je telefoon. De Stadia controller werkt natuulijk wel het beste.

• joey82
waarschijnlijk een hele domme vraag maar ik weet het dus echt niet,

kun je de chrome cast met google tv ook gebruiken voor stadia - controller?
joey82 schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 18:00:
waarschijnlijk een hele domme vraag maar ik weet het dus echt niet,

kun je de chrome cast met google tv ook gebruiken voor stadia - controller?
Geen domme vraag hoor. Stadia komt om van de mogelijkheden. Hier een makkelijk overzicht. Hopelijk staat er een combinatie voor jouw tussen.

• joey82
Jasphur schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 18:12:
[...]

Geen domme vraag hoor. Stadia komt om van de mogelijkheden. Hier een makkelijk overzicht. Hopelijk staat er een combinatie voor jouw tussen.
wat mij overigens niet duidelijk is dat, het moet toch 8gb opslag hebben? bol.com / wehkamp etc staat overal 0gb

snap er niks van en zorgt voor verwarring....

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:58
Ja is 8GB: https://tweakers.net/medi...-tv_p1188442/vergelijken/
Dus staat fout op bol en wehkamp.

Ik begrijp je controller-vraag niet helemaal (ik lees wss de zin verkeerd), maar de stadia app staat dan gewoon op die stick geïnstalleerd, en je kan (draadloos) de stadia controller of elk ander Bluetooth controller gebruiken.

Als je ooit een mi box s of shield gehad hebt, dan werkt het op de chromecast-stick exact hetzelfde.

[ Voor 7% gewijzigd door sewer op 22-08-2022 19:36 ]

• Tuktop
joey82 schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 18:14:
[...]

wat mij overigens niet duidelijk is dat, het moet toch 8gb opslag hebben? bol.com / wehkamp etc staat overal 0gb

snap er niks van en zorgt voor verwarring....
Waar staat dat van die opslag?
De Stadia controller werkt met alle apparaten in de lijst van de Google support-pagina.
Stadia Destiny2 fans op Twitter zijn zenuwachtig. Blijkbaar wordt er morgen iets bekens gemaakt vanuit Bungie en als Stadia daar niet bij zit dan… dan ist voorbij, dan is stadia dooooooood. /s

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Alleen vanwege Destiny Stadia dood? Hoe kom je daar bij?

• Marzman
  • Niet online
Linksquest schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 02:52:
Alleen vanwege Destiny Stadia dood? Hoe kom je daar bij?
Ze zullen bang zijn een update of dlc te missen?

/▌

Dat denk ik ook.

Vandaag weer This Week on Stadia. Ben daar wel benieuwd naar. Vermoed dat die wat lafjes wordt.

Saints Row staat live en is te koop voor 60 euro en vergeet, indien je PRO hebt, Yars: Recharged niet te claimen!

Edit typo in de prijs

Toevoeging:

[ Voor 39% gewijzigd door Jasphur op 23-08-2022 12:28 ]

• Tuktop
Jasphur schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 09:30:
Saints Row staat live en is te koop voor 70 euro en vergeet, indien je PRO hebt, Yars: Recharged niet te claimen!
Ik zie Saints Row voor 60,-?
Thanks voor de tip van Yars, heeft ook local co-op zie ik.

Edit: dan heb je hiermee gelijk de content van de TWoS denk ik :)

[ Voor 9% gewijzigd door Tuktop op 23-08-2022 09:35 ]

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Marzman schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 05:50:
[...]

Ze zullen bang zijn een update of dlc te missen?
Nou ja, dat is wel heel kort door de bocht…

Zelf heb ik ook een aantal DLC gekocht en ik zou het bijzonder vervelend vinden als de spelers van Stadia het vervolg (nieuwe DLC) niet meer kunnen kopen.

Het zure van Destiny is dat de DLC die je gekocht hebt op Stadia, niet op een andere platform werkt.

Zelf heb ik “maar” een paar tientjes aan DLC gekocht maar er zullen er bij zijn die hier dik overheen gaan.

Dus ja, dat mensen dan pissig zijn, vind ik logisch.

Maar ik geloof niet dat dit gaat gebeuren. Als dit bij zo’n spel gebeurd, dat geeft automatisch ook een flinke dreun naar alle andere games op stadia waar je vele dlc kan kopen.

[ Voor 1% gewijzigd door streamnl op 23-08-2022 11:38 . Reden: Verduidelijking ]

Meer dan ik dacht...

Ik snap de angst een beetje, Stadia haalt niet alle nieuwe games etc binnen. Destiny 2 is (volgens mij) de eerste game die Stadia als free to play introduceerde en zich daar aardig mee profileerde (‘speel gratis destiny 2 op elk device met chrome’). Als de nieuwe dlc niet uitkomt op Stadia is dat wel een tikkie hoor, dat zegt iets over de uitgever en zijn beeld op Stadia. Maar goed, in het echte leven wijst er nu feitelijk niets op dat de dlc niet gaat uitkomen op Stadia toch? Dus zal wel goed komen denk ik.

• bakkerjangert
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06-04 07:16
Yars: Recharged van Atari is vandaag toegevoegd op Stadia en gratis te Claimen voor Pro leden.

• Estylicious
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-04 13:12
Lees ik nou dat Saints Row een flop is? Als in buggy, etc. Wel weer jammer (voor Stadia).

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Estylicious schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 15:25:
Lees ik nou dat Saints Row een flop is? Als in buggy, etc. Wel weer jammer (voor Stadia).
Ik heb nog geen negatieve dingen gehoord, maar verwacht wel dat de reviews ieder moment binnen zullen stromen.

• Marzman
  • Niet online
Ik heb wat negatieve headlines gezien (nog niet gelezen). De strekking was volgens mij samen te vatten als saai. Ik weet niet of het terecht is, die laatste remake was ook wel erg over de top (dat ze filmsterren waren).

/▌

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Ik heb net de review op Gamer.nl gelezen. Krijgt een 8, maar zou vol bugs zitten inderdaad.

Dus blij dat ik hem nog niet gekocht heb.

• RoCoStr
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 16-03 16:45
Stiekem zou ik het toch leuk vinden als deze, net als Cyberpunk, wel goed zou spelen op Stadia...
RoCoStr schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 16:28:
Stiekem zou ik het toch leuk vinden als deze, net als Cyberpunk, wel goed zou spelen op Stadia...
Las het en der dat de de game inderdaad smooth draait op Stadia. Maar nog geen officiele reviews of vergelijkingen gezien.

Ondertussen doet Stadia ook weer een stealth drop. Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Fa2UdLsUcAE2Mzm?format=jpg&name=large

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Cyberpunk bleek bij release het beste te lopen op Stadia, wat veel mensen toch wat apart vonden.

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:20

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Een stealth drop?

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Panasonic UB820 / Ugoos AM6B+ (CE with p3i Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.13.0 (UMOEUXM)

Linksquest schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 16:33:
Cyberpunk bleek bij release het beste te lopen op Stadia, wat veel mensen toch wat apart vonden.
Wellicht iets om rekening mee te houden bij een eventuele review @Tweakjur :P

@daffie82 een game waarvan niemand/de massa niet op de hoogte van was dat die naar Stadia zou komen :)

• Tweakjur
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-04 12:54

Tweakjur

Redacteur
Jasphur schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 17:19:
[...]

Wellicht iets om rekening mee te houden bij een eventuele review @Tweakjur :P

@daffie82 een game waarvan niemand/de massa niet op de hoogte van was dat die naar Stadia zou komen :)
Heb ik destijds al wel gemeld hoor. Weet niet zeker of het in de review zelf stond, maar dat was destijds al wel duidelijk. High-end pc was king, maar als je dat niet had, dan absoluut stadia als beste optie.

(was voorheen JJJur, nickchange 4-8-2014)

Tweakjur schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 22:56:
[...]

Heb ik destijds al wel gemeld hoor. Weet niet zeker of het in de review zelf stond, maar dat was destijds al wel duidelijk. High-end pc was king, maar als je dat niet had, dan absoluut stadia als beste optie.
Ik vermoed dat @Jasphur doelde op de Saints Row versie op Stadia, in de quote niet helemaal duidelijk… ;)
offtopic:
of vergis ik me?

[ Voor 4% gewijzigd door Ht87 op 23-08-2022 23:03 ]

Hehe inderdaad :P

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Een extra Pro Game om te claimen, Yars: Recharged

• Opxah
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16:02
Linksquest schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 12:20:
Gisteren al 2 keer gemeld (@Jasphur & @bakkerjangert), maar dank je voor de reminder ;)

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

mijn excuses, daar dan echt overheen gelezen, want anders zelf al geclaimd |:(

Kwam hem toevallig tegen omdat ik het kijken was of de 30th Bungie pack ook voor Stadia gratis was, was nu in de EPIC store gratis.

• streamnl
  • Niet online
Linksquest schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 12:27:

Kwam hem toevallig tegen omdat ik het kijken was of de 30th Bungie pack ook voor Stadia gratis was, was nu in de EPIC store gratis.
Helaas, nog steeds 24,99. Dat is de enige (oudere) Add-on die ik nog niet heb...

Maar door het nieuws zal ik nu helemaal niet snel kopen.
Is er eigenlijk al wat duidelijker of Bungie en Stadia?

Meer dan ik dacht...

• Estylicious
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-04 13:12
Dead Island 2 aangekondigd. Release februari 2023. Tot die tijd is Stadia dus in ieder geval nog in de lucht ;) :P
Estylicious schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 12:46:
Dead Island 2 aangekondigd. Release februari 2023. Tot die tijd is Stadia dus in ieder geval nog in de lucht ;) :P
Das wel een goede game ook, keep it up Stadia!
Linksquest schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 12:20:
Geen extra PRO game :)

Het is alvast een PRO game voor de maand september:

Yars: Recharged < al te claimen
Tri6: Infinite
Overcooked! All You Can Eat
Spiritfarer
PJ Masks: Heroes of the Night will save the day!

Stadia Blog Post

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Jasphur schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 15:05:
[...]

Geen extra PRO game :)

Het is alvast een PRO game voor de maand september:

Yars: Recharged < al te claimen
Tri6: Infinite
Overcooked! All You Can Eat
Spiritfarer
PJ Masks: Heroes of the Night will save the day!

Stadia Blog Post
A oke, zoals ik al zij, keek voor die bungie actie en zag hem toen.

• erwn
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
PJ Masks, nice :) De oudste heeft inmiddels door dat er maandelijks gratis games bij komen. Deze maand heel blij met monster jam.

(En ondertussen speel ik af en toe verder met AC Valhalla.)

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-04 12:02
In mijn gezin wordt Golf With Your Friends nu gespeeld sinds het een gratis PRO game is. Erg leuk om samen te spelen! Enige jammere van de game is dat de start volgorde bij elke hole hetzelfde is, en dat spelers 2 (en volgenden) dus telkens kunnen afkijken wat het resultaat is van de actie(s) van speler 1.

Ben wel benieuwd naar de Overcooked game en wil dat ook eens met m'n gezin proberen te spelen. We hebben 4 controllers dus dat moet kunnen. :)

• Marzman
  • Niet online
Is de startvolgorde niet op basis van score dan? Als iemand steeds achter staat hoort dat ook niet te veranderen bij zo'n minigolf spelletje.

/▌

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-04 12:02
Marzman schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 11:19:
Is de startvolgorde niet op basis van score dan? Als iemand steeds achter staat hoort dat ook niet te veranderen bij zo'n minigolf spelletje.
Nee, helaas, was dat maar zo. Bij Golf With Your Friends begint bij elke volgende baan telkens speler #1, waarna speler #2, #3, #4 ... aan de beurt komen. Wanneer je de 18 holes van een baan kent en weet hoe je die moet spelen is dat geen probleem, maar als je allemaal nieuw bent en die banen nog niet kent dan is speler #1 in het nadeel omdat die als eerste tegen hordes aanloopt en de rest daarvan kan leren.

• sewer
Spiritfarer ziet er wel goed uit, ook hoge cijfers bij reviewsites. Ben benieuwd :)

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Weet niet of het al gepost is, maar de Stadia games van September zijn bekend.

- Yars: Recharged (nu al te spelen)
- Tri6: Infinite
- Overcooked: All You Can Eat
- Spiritfarer
- PJ Mask Heroes of The Night

• -BaJo-
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-03 11:17

-BaJo-

N51 50.546 E004 22.186

Sinds een paar weken ook voor stadia gegaan.

Op de pc cities skylines gespeeld en dat ging prima.

De kinderen via de smart tv aan de slag en dat werkte voor geen meter. Daarna de Chromecast er maar I gestoken en toen wilde het gelukkig wel.

Nu net een 2e controller aangeschaft zodat ze met 2 tegelijkertijd pawpatrol kunnen spelen .

Eerste indruk is over het algemeen goed. Hopelijk gaan we er nog veel gebruik van maken.

• Ok_Wafer2443
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 26-09-2025
Linksquest schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 19:41:
Weet niet of het al gepost is, maar de Stadia games van September zijn bekend.
Net een dag geleden, in een reply op je eigen post notabene... 8)7

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Heb een nieuwe bril nodig. |:(

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Heb nu de laatste maanden al 2 keer het volgende gehad :

tijdens het spelen houdt mijn Stadia controller het voor bekeken en valt die ineens uit. Controller is dan weer makkelijk opnieuw aan te zetten en te connecteren echter valt hij vrij snel weer terug uit.
Het is ook gewoon onmogelijk om terug in je game te komen.
Ik moet dan echt Stadia afsluiten en CCmGTV herstarten.

Is hij dan zijn connectie met de controller kwijtgeraakt en daardoor is je game helemaal in de war of zo?

Iemand dit ook al gehad?

Telkens bij het game ''Control'' gehad. Is nu uitgespeeld dus zal sowieso in de gaten houden of ik het ook bij andere games heb.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Panasonic UB820 / Ugoos AM6B+ (CE with p3i Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.13.0 (UMOEUXM)

Klinkt als een defect tbh. Even contact opnemen met de service desk? Herken het probleem zelf niet. Heb twee controllers.

• sewer
Ik had dat met welcome to elk, op een shield. Na reconnect met controller deed hij het dan ook niet meer goed, bijv beweging naar rechts triggert dan een menu-item (net alsof je dan eerst de stadia toets had ingetoetst).
Moest echt het stadia process killen in shield en opnieuw starten. Leek heel erg spel gerelateerd, aangezien ik best wat Gylt en rayman in diezelfde periode gespeeld had, en daar trad het niet op…

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

sewer schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 09:59:
Ik had dat met welcome to elk, op een shield. Na reconnect met controller deed hij het dan ook niet meer goed, bijv beweging naar rechts triggert dan een menu-item (net alsof je dan eerst de stadia toets had ingetoetst).
Moest echt het stadia process killen in shield en opnieuw starten. Leek heel erg spel gerelateerd, aangezien ik best wat Gylt en rayman in diezelfde periode gespeeld had, en daar trad het niet op…
Dit dus precies !

ok, ligt dan niet aan mij of mijn hardware. Lijkt dan inderdaad game gerelateerd. Thanks voor je terugkoppeling.

Met rayman trouwens ook nooit aan de hand gehad, en heb ik ook al wat mee liggen spelen :)

[ Voor 6% gewijzigd door daffie82 op 26-08-2022 10:13 ]

Uh say what now? Stadia op Gamescom??

Ik ga proberen zo nuchter mogelijk te blijven tot ik de bekendmaking heb gezien :P niks verwachten behalve een uitbreiding naar een nieuw land

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:15
Jasphur schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 20:00:
[...]

Ik ga proberen zo nuchter mogelijk te blijven tot ik de bekendmaking heb gezien :P niks verwachten behalve een uitbreiding naar een nieuw land
Fifa 24 Stadia exclusive :+
Sempy schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 20:02:
[...]

Hehe zou wat zijn. Google koopt het FIFA merk. Maar die Yves is een van de devs van 100Days (of wine making).

Poeh, ik zeg project stream, maar alle games zijn ook via stadia te spelen?

[ Voor 60% gewijzigd door Ht87 op 28-08-2022 20:05 ]

Ht87 schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 20:05:
Poeh, ik zeg project stream, maar alle games zijn ook via stadia te spelen?
[...]
Vermoed zelf zoiets als dat Google Play oid in Stadia overgaat. Of andersom

• Marzman
  • Niet online
Jasphur schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 20:03:
[...]

Hehe zou wat zijn. Google koopt het FIFA merk. Maar die Yves is een van de devs van 100Days (of wine making).
Het is wel een trend. Amazon koopt EA.

/▌

• Opxah
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16:02
Sempy schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 20:02:
[...]

_O-

• streamnl
  • Niet online
Ik denk dat ze gaan bekendmaken dat de volgende games erbij komen:

Final Fantasy XIV online,
Elder Ring en
Hogwarts Legacy.

En… wij kunnen straks gebruik maken van racestoeltjes e.d.

/wishful thinking

Meer dan ik dacht...

Mja er wordt over een feature(s) gesproken. Dus een merge between diensten en de aankondiging van games passen daar dan niet echt in?

• streamnl
  • Niet online
Helaas niet.

Het zou mooi zijn als Stadia een Jobs dingetje gaat doen.
“One more thing….” en dan iets zegt waardoor ook de ongelovigen, Stadia gaan vertrouwen.

Meer dan ik dacht...

• Marzman
  • Niet online
Een feature voor hem als ontwikkelaar misschien? Een extra game-engine die ze gaan ondersteunen? Het is iets waarvan het nodig was hem als ontwikkelaar eerder op de hoogte te brengen (dus niet Fifa als exclusive :p )

[ Voor 39% gewijzigd door Marzman op 29-08-2022 08:50 ]

/▌

Zou tof zijn. Maar verwacht toch iets anders.

Heb ondertussen ook wat Stadia staff zien berichten dat ze op gamescom waren en nog een aantal devs hebben bevestigd dat Stadia aanwezig was. Ik vermoed dat de feature meer op de back-end/release kant zit dan de user side. Maar ik laat mij heel erg graag verrassen.

Hoop/verwacht wel iets te horen richting de nieuwe TWoS. Maar goed… Stadia en communicatie

[ Voor 13% gewijzigd door Jasphur op 29-08-2022 14:29 ]

En daarnaast. Rayman Legends kost nu 7,50 euro :P

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Jasphur schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 14:32:
Die had ik al voor 14,99 gekocht :)

• Schmitzel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:14
Jup, van de week gehaald, gisteravond eerste sessie gedaan, speelt lekker weg, heerlijke platform sidescroller.

• Tuktop
Nvm, had even terug moeten scrollen, was al gepost.

[ Voor 88% gewijzigd door Tuktop op 29-08-2022 15:16 ]

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:25
Ontzettend bedankt voor het melden van die aanbieding!
Ik wilde hem hebben maar vond 30 euro net wat te duur.
Gekocht met mijn Google Play tegoed :D

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

• Marzman
  • Niet online
Ik heb hem ook gekocht, even gespeeld. Inderdaad leuke platformgame :)

/▌

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Vortigen schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 19:39:
[...]

Ontzettend bedankt voor het melden van die aanbieding!
Ik wilde hem hebben maar vond 30 euro net wat te duur.
Gekocht met mijn Google Play tegoed :D
Ik twijfel ook of ik hem ga kopen, ik heb hem namelijk voor de Nintendo Switch, eens kijken of de dochter hem wilt, anders voor haar erbij pakken.

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

sewer schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 09:59:
Had het zonet weer. Nu met Rayman. "Controller 1 is disconnected" zag ik nu als melding op mijn scherm. Dat zag ik vorige keer niet. Blijft wel erg irritant. Vraag me af waar dat ineens vandaan komt en hoe het eventueel op te lossen is.

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Het kunnen 2 dingen zijn volgens het officiële Stadia forum, waar ik even voor je op het lopen zoeken.

1. Hij is defect, neem daarvoor contact op via de Google Store. klik hier.
2. Hij heeft problemen met de verbinding, hiervoor kun je proberen de controller op de 2,4ghz eens te laten draaien, dat schijnt vaak goed te werken, Chrome Cast of de App gewoon via de 5 ghz of via de kabel.

Een factory reset zou ook kunnen werken, klik hier voor de uitleg.

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

@Linksquest thanks man!

heb gisteren al de controller opnieuw laten connecteren met Wifi (dit is nu 100% zeker een 2.4ghz verbinding).
De Chromecast met Google TV is via de kabel.

kijken wat het nu geeft. Als het nog eens voorkomt, probeer ik de factory reset nog eens.

Er zijn issues met Saints Row V die niet meer wil laden/opstarten na de patch van gisteren.

• sewer
Linksquest schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 09:39:
Het kunnen 2 dingen zijn volgens het officiële Stadia forum, waar ik even voor je op het lopen zoeken.

1. Hij is defect, neem daarvoor contact op via de Google Store. klik hier.
2. Hij heeft problemen met de verbinding, hiervoor kun je proberen de controller op de 2,4ghz eens te laten draaien, dat schijnt vaak goed te werken, Chrome Cast of de App gewoon via de 5 ghz of via de kabel.

Een factory reset zou ook kunnen werken, klik hier voor de uitleg.
Ik zal het ook nog eens proberen te debuggen, met 3 controllers en meerdere setups in huis (shield, mi box 4s, CCU en app op LG tv), moet dat niet zo moeilijk zijn _wanneer_ ik het makkelijk kan naspelen. Tot nu toe leek het echt spel-gerelateerd.

Die stadia-controller is een merkwaardig apparaat. Ik ging er vanuit dat deze alleen wifi ondersteunt, maar het is 'stiekem' ook een bluetooth apparaat. Ik was, bij dit probleem (bewegen trigger een stadia menu item) stomverbaasd dat ik met de controller opeens alles in mijn shield kon bedienen, dus in de google tv interface door alle apps navigeren en selecteren/starten.

Blijkt dus dat de stadia-controller bluetooth ondersteunt, maar je kan er niet zelf mee pairen (maar de stadia-app kan het blijkbaar wel). Echter als je met in de stadia-app connect naar de server (met die 4 instructies die je moet ingeven, zoals x-x-y-a), dan pairt hij ook met de shield en kan die ook binnen de shield alles navigeren. Alleen merk je dat normaal niet, omdat de controller normaal gesproken uitgezet wordt als je de app verlaat. Ik _vermoed_ dat na zo'n disconnected actie hij op zich wel weer connect met de server na het invoeren van die x-x-y-a, maar dat de bluetooth het wint zeg maar (en de commando's van die controller niet meer via wifi naar de server gaan, maar door de shield/app geinterpreteerd worden).

[ Voor 5% gewijzigd door sewer op 30-08-2022 15:50 ]

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

daffie82 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 10:12:
@Linksquest thanks man!

heb gisteren al de controller opnieuw laten connecteren met Wifi (dit is nu 100% zeker een 2.4ghz verbinding).
De Chromecast met Google TV is via de kabel.

kijken wat het nu geeft. Als het nog eens voorkomt, probeer ik de factory reset nog eens.
Houd ons op de hoogte als je wilt.

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Jasphur schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 15:26:
Er zijn issues met Saints Row V die niet meer wil laden/opstarten na de patch van gisteren.
Ik hoor inderdaad dat er heel wat bugs zijn in het spel, niet alleen met de Stadia versie, maar ook met de console versies. Deels blij dat ik nog gewacht heb.

Pagina: 1 ... 165 ... 192 Laatste

Let op:
De stekker ging er op 18 januari 2023 uit.

Converteer je Stadia controller naar Bluetooth met de browsertool:
https://stadia.google.com/controller/

(Beschikbaar tot 31 december 2023)

Mooi overzicht van alternatieven: https://hackmd.io/@christopherklay/BkWVFJlNj
Topics voor alternatieven voor Stadia:
> Het grote cloud gaming topic
> [NVIDIA Geforce NOW] Ervaringen & Discussie
> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
> [PS+] Playstation Plus

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord