• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:27

daffie82

Minisforum UM773 Lite

daffie82 schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 12:12:
Firmament, game in ontwikkeling door Cyan games. Dat zijn de makers van Myst trouwens.
Iemand van de insiders een idee of dit een Stadia release krijgt? Of is dat nog veel te vroeg om nu te zeggen.
Ik ben 1 van de backers, dus wel interessant om weten.

https://www.kickstarter.c...491/firmament/description
Teaser video : YouTube: Firmament In-Progress Footage

Nog geen release date. Nu allemaal mails sturen met vraag naar Stadia port svp :)

spoiler:
support@cyan.com

[ Voor 3% gewijzigd door daffie82 op 12-08-2022 16:53 ]

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.10.0 (UMOEUXM)

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:01

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Heb me SteamWorld Dig voor die €1,49 gekocht op Stadia :D

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Voor de mensen hier die stadia spelen op een recentere LG OLED : wat zijn jullie beeld instellingen? Ik heb hier de game modus onveranderd gelaten. Lijkt me echter niet altijd ideaal.
Hebben jullie zaken aangepast in de game mode instellingen?

[ Voor 16% gewijzigd door daffie82 op 13-08-2022 01:20 ]

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.10.0 (UMOEUXM)

Ik heb mn tv eigenlijk gewoon in de standaard waarden vanuit de fabriek staan. Ik gebruik de Chromecast Ultra ook voor andere dingen dan Stadia, dus game-mode heb ik dan ook uitstaan. Ik heb overigens wel de game-mode op mn CCU aan staan, net zoals de optie dat ik framerate over resolutie aan heb staan op de CCU.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Framerate over resolutie? Is dat ook een optie op mijn CCmgTV?

Geen idee. Zou je moeten kunnen zien in je instellingen via de Google Home app

https://support.google.com/chromecast/answer/9632093

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

daffie82 schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 01:18:
Voor de mensen hier die stadia spelen op een recentere LG OLED : wat zijn jullie beeld instellingen? Ik heb hier de game modus onveranderd gelaten. Lijkt me echter niet altijd ideaal.
Hebben jullie zaken aangepast in de game mode instellingen?
Ik heb hem op Game Modus staan, maar merk wel als ik bijvoorbeeld met de Xbox Series X speel, dat ik meer instellingen tot me beschikking heb dan zo.

Maar goed, Stadia normaal op 4k met HDR, alleen momenteel HDR uit vanwege een bug in Life is Strange Remastered.

• grolle
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-12-2025
TimeWaster schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 11:17:
Op Reddit worden steeds meer reports gemaakt van een werkende Stadia controller in de Google TV interface. Ik heb het net getest, maar bij mij werkt het nog niet (ook niet bij verbinden buiten de Stadia app). Is er al iemand hier met deze update?
Mijn fout, ik verwar GoogleTV weer eens met AndroidTV. Die laatste heb ik, en daar werkt de controller helaas nog niet na het sluiten van Stadia

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Jasphur schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 10:09:
Geen idee. Zou je moeten kunnen zien in je instellingen via de Google Home app

https://support.google.com/chromecast/answer/9632093
Nope, niks van dat alles terug te vinden op mijn CCmgTV. Helemaal geen video instellingen in de home app.

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Linksquest schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 10:54:
[...]

Ik heb hem op Game Modus staan, maar merk wel als ik bijvoorbeeld met de Xbox Series X speel, dat ik meer instellingen tot me beschikking heb dan zo.

Maar goed, Stadia normaal op 4k met HDR, alleen momenteel HDR uit vanwege een bug in Life is Strange Remastered.
Dus gewoon de game modus en alles op standaard gelaten? Kleur staat bijvoorbeeld standaard op 55 in de game modus. Terwijl dit bij alle andere modi op 50 staat.

Ik speel trouwens altijd op 1080p max. Geen 4k en/of HDR.

[ Voor 5% gewijzigd door daffie82 op 13-08-2022 11:59 ]

daffie82 schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 11:58:
[...]

Dus gewoon de game modus en alles op standaard gelaten? Kleur staat bijvoorbeeld standaard op 55 in de game modus. Terwijl dit bij alle andere modi op 50 staat.

Haha. Ik heb het verkeerd uit gelegd denk ik. Ik heb niks aan de tv zelf gedaan. Gewoon uit se doos gehaald en klaar. Maar op mijn Chromecast Ultra zef heb ik de game modua aan staan. Die gaat alleen aan als Stadia gestart wordt.

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Jasphur schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 12:40:
[...]

Haha. Ik heb het verkeerd uit gelegd denk ik. Ik heb niks aan de tv zelf gedaan. Gewoon uit se doos gehaald en klaar. Maar op mijn Chromecast Ultra zef heb ik de game modua aan staan. Die gaat alleen aan als Stadia gestart wordt.
Vraag was ook voor linksquest :)

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

daffie82 schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 11:58:
[...]

Ik kan in de Game modus nog dingen aanpassen, alleen niet bij Stadia. Ik kan bijvoorbeeld als ik Playstation of Xbox speel nog aangeven of het een RGP, Shooter is, dan past hij nog wat kleine dingen aan.

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Linksquest schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 14:23:
[...]

Ik kan in de Game modus nog dingen aanpassen, alleen niet bij Stadia. Ik kan bijvoorbeeld als ik Playstation of Xbox speel nog aangeven of het een RGP, Shooter is, dan past hij nog wat kleine dingen aan.
Dat begrijp ik niet. De beeldmodus "game" op je LG OLED heeft allerlei instellingen die aangepast kunnen worden. Helderheid, contrast, kleur. De hele rim ram...

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Klopt, daar doe ik verder niks mee, omdat de Game Mode dat al voor een groot deel aanpast.

• Schmitzel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:55
Nooit geweten dat de game modus in die home app zat. Heb ook niet het idee dat hij die optie toepast. Zal het vanavond eens bekijken op m'n Samsung tv.

Met m'n PS4 kreeg ik altijd een melding in beeld dat gamemodus was aangezet

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Time on Frog Island soort van uitgespeeld nu net even twee uur Saints Row 3 remaster. Begin nu toch langzaam te begrijpen wat mensen er zo leuk aan vinden hehe.
Krijg. De. Neiging. Om. PS4. Op. Te. Starten. GTA:SA

[ Voor 15% gewijzigd door Jasphur op 13-08-2022 20:03 ]

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Saints Row 3 is gewoon awesome, gewoon door spelen, en anders bekijk je deze trailer dan komt de kriebels nog meer.

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Linksquest schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 16:23:
Klopt, daar doe ik verder niks mee, omdat de Game Mode dat al voor een groot deel aanpast.
Die game modus beeldinstellingen nu toch aangepast naar hoe mijn LG OLED ook ingesteld staat voor SDR (zo speel ik ook stadia).
"OLED LAMPJE" van 90 naar 50. "KLEUR" van 55 naar 50 en in "WITBALANS" de "KLEURTEMP" ook aangepast van 0 naar WARM 50. Dat had ik al veel eerder moeten doen... Ziet veel beter uit. Geen idee waarom die game beeldmodus die kleuren zo slecht zet by default...

Linksquest schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 21:54:
Saints Row 3 is gewoon awesome, gewoon door spelen, en anders bekijk je deze trailer dan komt de kriebels nog meer.

[YouTube: Saints Row®: The Third™ - Remastered Launch Trailer (Official)]
Ik ga het mee maken. Vind de controls nog wel even wennen. Beetje sluggish of zo

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

daffie82 schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 01:36:
[...]

Die game modus beeldinstellingen nu toch aangepast naar hoe mijn LG OLED ook ingesteld staat voor SDR (zo speel ik ook stadia).
"OLED LAMPJE" van 90 naar 50. "KLEUR" van 55 naar 50 en in "WITBALANS" de "KLEURTEMP" ook aangepast van 0 naar WARM 50. Dat had ik al veel eerder moeten doen... Ziet veel beter uit. Geen idee waarom die game beeldmodus die kleuren zo slecht zet by default...
Das inderdaad wel apart, welke LG heb je? Ik heb deze. pricewatch: LG C2 42" (donkerzilveren voet) Zwart Maar gek, in 4 maanden gewoon €400 van de prijs af, volgende keer nooit meer een TV op release kopen, maar ik dacht met die oorlog aan de gang en die chip te kort dat hij misschien niet leverbaar zou zijn, achja, doe je toch niks aan en heb er geen spijt van.

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Jasphur schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 10:53:
[...]

Ik ga het mee maken. Vind de controls nog wel even wennen. Beetje sluggish of zo
klopt, is wat stroever, maar dat is Saints Row altijd geweest, de Helicopter besturen vind ik bij Saints Row juist stukken beter.

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Linksquest schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 11:00:
[...]

Das inderdaad wel apart, welke LG heb je? Ik heb deze. pricewatch: LG C2 42" (donkerzilveren voet) Zwart Maar gek, in 4 maanden gewoon €400 van de prijs af, volgende keer nooit meer een TV op release kopen, maar ik dacht met die oorlog aan de gang en die chip te kort dat hij misschien niet leverbaar zou zijn, achja, doe je toch niks aan en heb er geen spijt van.
Ik heb de LG G1 65" (handtekening)
1.999 euro in maart gekocht.
Wat die nu kost zal mij worst wezen, sowieso het model van 2021 dus einde reeks.

• RoCoStr
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 20:31
Nu Samsung zijn nieuwe OLED techniek heeft gepresenteerd is er ook een kleine prijzenoorlog gaande tussen LG en Samsung, vandaar.

Nog een interessant artikel over gelezen:

https://www.techradar.com...s-on-and-were-all-winners

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Life is Strange Remastered net op Stadia uitgespeeld, mis wel 1 bonus episode, wel jammer dat die er niet bij zit.

• Tuktop
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:10
Jasphur schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 18:46:
Bij meer mensen met een 4K scherm dat Time on Frog Island er wat pixelig uit ziet?
Pixel count was niet nodig: screenshot genomen terwijl ik met Pro op m'n 4K-tv speelde, vervolgens het screenshot gedownload en dat is een 1080P-bestand. Ofwel: de resolutie van Time on Frog Island is 1920x1080.

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:03
Linksquest schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 14:55:
Life is Strange Remastered net op Stadia uitgespeeld, mis wel 1 bonus episode, wel jammer dat die er niet bij zit.
Bedoel je farewell, of een andere?
Tuktop schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 15:56:
[...]

Pixel count was niet nodig: screenshot genomen terwijl ik met Pro op m'n 4K-tv speelde, vervolgens het screenshot gedownload en dat is een 1080P-bestand. Ofwel: de resolutie van Time on Frog Island is 1920x1080.
Vermoeden had ik al, doet echter helemaal geen afbreuk aan de game. Echt enorm mee vermaakt :)

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Linksquest schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 14:55:
Is dat spel een aanrader? Kost toch 25 euro.
Perfect te spelen met controller op tv? Max 1080p dat had ik al gelezen.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
daffie82 schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 16:54:
[...]

Is dat spel een aanrader? Kost toch 25 euro.
Perfect te spelen met controller op tv? Max 1080p dat had ik al gelezen.
Je kan hem claimen in pro, als het 25 euro kost kun je beter een maandje pro nemen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Marzman schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 16:55:
[...]

Je kan hem claimen in pro, als het 25 euro kost kun je beter een maandje pro nemen.
Ik heb Pro en kost toch echt 25 euro.

• Marzman
  • Niet online
daffie82 schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 17:01:
[...]

Ik heb Pro en kost toch echt 25 euro.
Was die zo kort in pro?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mHy5cIHqkRWb6MlSEAobWU7cryA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fZpBhNyha1s4YkjemCPIHLol.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 52% gewijzigd door Marzman op 14-08-2022 17:05 ]

/▌

• Tuktop
3 maanden, feb-apr 2022.
Stadia bestaat vandaag 1000 dagen. Doe wat je wilt met deze info :)

• Marzman
  • Niet online
Jasphur schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 07:52:
Misschien een actie zoal bij het tweejarig bestaan. Een controller en chromecast voor 1010 :p euro
spoiler:
(duizend euro en duizend cent)

/▌

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

sewer schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 16:11:
[...]

Bedoel je farewell, of een andere?
Die ja.

• sewer
Die moet er wel zijn, maar is een bonus episode van before the storm.
Jasphur schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 07:52:
Klinkt als deel 2 van het wijnspel ;)

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

sewer schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 08:58:
Die moet er wel zijn, maar is een bonus episode van before the storm.
Haal ik ze dan nu echt door elkaar? meende dat hij op Life is Strange zelf stonden. Ga ik eens nakijken.

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Caramba, je hebt gelijk, heb die 2 games echt door elkaar gehaald :D
"Farewell" is a standalone bonus episode released on March 5, 2018, only available as part of the Deluxe Edition and boxed editions of Life is Strange: Before the Storm that takes place when younger Max and Chloe are together shortly before Max moves to Seattle with her parents.

Grappig geschreven artikel over Stadia Super Fans https://kotaku.com/google...erpunk-witcher-1849418882

• Estylicious
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:07
Voelen we ons al aangesproken? ;)
Mwah. Maar verwacht dat ik de 800 uur wel ga aantikken binnenkort :P

• Marzman
  • Niet online
Als je statistieken per maand kon zien zou het bij mij best tegenvallen. Ik speel alleen veel als ik een spel speel wat op Stadia staat. Life is strange was de laatste, daarvoor Cyberpunk en daarvoor RDR2. En Grid even en Dirt. Maar momenteel speel ik vooral op Gforce Now (ook ergernis want ze zijn heel traag met dlc installeren).

/▌

• Tuktop
Estylicious schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 14:53:
[...]

Voelen we ons al aangesproken? ;)
Walgelijk artikel :) ik heb weer eens spijt dat ik op een url met 'kotaku' erin heb gelikt, haha.
Edit: en nog meer spijt dat ik aan de comments begonnen ben. Máár, moet wel zeggen dat er ook wat meer positieve comments te vinden zijn!

[ Voor 21% gewijzigd door Tuktop op 17-08-2022 16:34 ]

• Marzman
  • Niet online
Tuktop schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 16:29:
[...]

Walgelijk artikel :) ik heb weer eens spijt dat ik op een url met 'kotaku' erin heb gelikt, haha.
Edit: en nog meer spijt dat ik aan de comments begonnen ben. Máár, moet wel zeggen dat er ook wat meer positieve comments te vinden zijn!
Ik heb een stukje gelezen, ik weet niet eens wat hier staat:
It’s easy to assume that the only people left playing Stadia are weirdos or people who don’t play much, but it’s not hard to normal players who’ve clocked thousands of hours into the service.

/▌

• Tuktop
Marzman schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 16:49:
[...]

[...]
Snap ik ook niet... misschien had het iets moeten zijn als "but it's hard to ignore normal players who [...]", of is dat wishful thinking O-)

• Estylicious
Ook het stukje dat men niet voldoende 'staffed' is om positief te rapporteren over Stadia. Ehm... Negatieve berichten wel, maar eventjes vermelden dat een game ook uitkomt op Stadia is teveel gevraagd.
Had er geen idee van dat kotaku hetzelfde is als gizmodo haha. Maar ik zie het nu, zal het niet meer posten :P

Even iets anders: hier in t dorpje waar ik woon kunnen we ons inschrijven op zo’n glasvezel campagne van Delta.
Hier mensen met ervaring met glasvezel en Stadia? Of andere cloudgaming? Is daar nog verschil in?
Jasphur schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 18:44:
Had er geen idee van dat kotaku hetzelfde is als gizmodo haha. Maar ik zie het nu, zal het niet meer posten :P
Haha beetje zelfkastijding soms die artikelen ;)

• Estylicious
Ht87 schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 19:30:
Even iets anders: hier in t dorpje waar ik woon kunnen we ons inschrijven op zo’n glasvezel campagne van Delta.
Hier mensen met ervaring met glasvezel en Stadia? Of andere cloudgaming? Is daar nog verschil in?
Hier 500/500 glasvezel van Kabelnoord. Eerst was het meestal goed, soms enorme packet loss en onspeelbaar. Geklaagd en ze (Kabelnoord) zeggen iets aan hun zijde opgelost te hebben. Sindsdien, perfect.
Deventer, glasvezel van TMobile 1000/1000 werkt als een malle

• 1234567y
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 19:11
Naar mijn ervaring werkt een 50/50 koper verbinding net zo goed als een 1000/1000 glasvezel verbinding.

Pas bij gebruik van meerdere apparaten is er verschil merkbaar, bv als iemand op het netwerk net een Netflix aflevering instart.

• erwn
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
50/50 glasvezel werkt hier prima. Ik gebruik alleen Stadia, dus weet niets over verschillen.

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Ik moet zeggen, de communicatie van Stadia op Twitter is top, snel geholpen bij een probleem, maar ook als je gewoon iets leuks schrijft, 9 van de 10 keer reageren ze gewoon, iets wat Sony en Nintendo ook wat meer mogen doen, Xbox daarin tegen doet dat wel weer.

• Opxah
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13:00
Marzman schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 16:49:
[...]
[...]
Ik denk dat dat had moeten zijn 'not hard to find ...'
..., but it’s not hard to find normal players who’ve clocked thousands of hours into the service.

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-12-2025
Ikzelf heb 1000/1000 glasvezel via Tweak (in Almere) en Stadia werkt voor mij super, ook wanneer m'n vrouw en de kinderen tegelijkertijd zelf online aan het gamen/Youtuben/Netflixen zijn. :)

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Hier glas 200/200 bij KPN. Werkt gewoon super.

Let wel, wij (mijn vrouw en ik) zijn absoluut geen grootverbruikers.
Sterker nog, we hebben maar 1 TV. Het is of Stadia of een filmpje streamen.

Op de laptops is het vooral mailen en wat internetten.

Meer dan ik dacht...

• Marzman
  • Niet online
Hier zou dit jaar glas komen (ik hoop dat ik het volgend jaar heb want het blijft redelijk stil allemaal).

Ik heb even 400/40 gehad als snelheid (ik dacht dat ik dat fijner kon thuiswerken), maar ik merkte weinig verschil dus zit weer terug op 150/20. Stadia werkt gewoon goed, ook als er een youtube filmpje gekeken wordt (soms zet ik zelf youtube aan op de andere monitor :p )
Linksquest schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 22:00:
Heb me SteamWorld Dig voor die €1,49 gekocht op Stadia :D
Ook gekocht, om wat spellen te hebben als pro weer afgelopen is :p Ik weet niet of ik het ga spelen.

[ Voor 26% gewijzigd door Marzman op 18-08-2022 12:23 ]

/▌

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Marzman schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 12:20:

Ook gekocht, om wat spellen te hebben als pro weer afgelopen is :p Ik weet niet of ik het ga spelen.
Goed bezig, ik moet er ook nog aan beginnen.

Thanks voor de reacties omtrent glasvezel, ik dacht dat t met een andere vorm van internet misschien wel andere ervaringen rondom packet loss etc zou zijn, maar dat valt dus reuze mee, weer een streepje op de checklist ;)
Nu nog bepalen of ik van stabiel kabel naar iets anders wil :9

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:33
Hallo mensen

Ik heb weer mijn pro geactiveerd vanwege LG actie. Maar bij Red dead op 4K vind ik de wolken nogal lelijk uitzien net of er een raster voor zit. Misschien zit ik ook wel iets te dicht op de tv.

Ook vreemd via LG app werkt stadia prima via Chromecast nogal stotteren.

• Tuktop
Amdwarrior schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 16:45:
Hallo mensen

Ik heb weer mijn pro geactiveerd vanwege LG actie. Maar bij Red dead op 4K vind ik de wolken nogal lelijk uitzien net of er een raster voor zit. Misschien zit ik ook wel iets te dicht op de tv.

Ook vreemd via LG app werkt stadia prima via Chromecast nogal stotteren.
RDR2 draait op maximaal 1440P30 (of 1080P60), dus native 4K zul je niet te zien krijgen.
Stadia zou via de CCU goed moeten draaien, zeker als je bedraad bent verbonden. Via Wifi zou je CCU last kunnen ondervinden van het feit dat je TV ervoor hangt?

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:33
Tuktop schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 17:20:
[...]

RDR2 draait op maximaal 1440P30 (of 1080P60), dus native 4K zul je niet te zien krijgen.
Stadia zou via de CCU goed moeten draaien, zeker als je bedraad bent verbonden. Via Wifi zou je CCU last kunnen ondervinden van het feit dat je TV ervoor hangt?
Beide bedraad. Maar Chromecast merkbaar trager met zelfde internet

Dus normaal dat raster in de wolken?

• Tuktop
Amdwarrior schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 17:39:
[...]

Heel vreemd dat de Chromecast trager loopt, nou ja. Qua opstarten en interface is de CCU wel traag ja, maar een game zelf zou vlekkeloos moeten gaan bij een adequate verbinding.

Raster in de wolken... ik herken het in elk geval niet uit screenshots (heb zelf RDR2 niet), je zou eens een screenshot kunnen nemen en die hier posten, kijken of anderen het wellicht wel herkennen!

• Makie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:13
Hier 1000/50 Ziggo coax en werkt super sinds de lancering van Stadia in Nederland.

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Amdwarrior schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 17:39:
[...]

HDR toevallig aanstaan?

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

The Elder Scrolls Online: Standard Edition is tot 29 aug. 2022 16:00:00 gratis te spelen op Stadia.

[ Voor 17% gewijzigd door Linksquest op 18-08-2022 21:14 ]

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Voor mensen die de Nintendo 64 tijdperk nog kennen, Doom 64 voor €1,24 in de Stadia Store. Heb hem zelf nu al 3x, dus al meer dan genoeg :D

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:13
Tuktop schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 18:42:
[...]

Heel vreemd dat de Chromecast trager loopt, nou ja. Qua opstarten en interface is de CCU wel traag ja, maar een game zelf zou vlekkeloos moeten gaan bij een adequate verbinding.

Raster in de wolken... ik herken het in elk geval niet uit screenshots (heb zelf RDR2 niet), je zou eens een screenshot kunnen nemen en die hier posten, kijken of anderen het wellicht wel herkennen!
Op screenshots is het waarschijnlijk niet goed te zien omdat dat statisch beeld is maar tijdens het spelen, afhankelijk van het in-game weer & tijdstip, kan de lucht er inderdaad wel een beetje vreemd uitzien.

Volgens mij is het een combinatie van de ingebouwde resolutie scaling die wordt toegepast in RDR2 om bepaalde zaken intern op een lagere resolutie te renderen zoals lucht, water en reflecties in combinatie met de encoder die eroverheen gaat. In Lagras bijvoorbeeld zie je dat ook wel vooral als het mistig is. Op een gegeven moment zie je dan artifacts omdat er voor de encoder niet genoeg tijd/informatie beschikbaar is om het beeld zonder zichtbaar verlies/artifacts te encoderen.

Hiervoor heb ik RDR2 op een PS4 Pro gespeeld en ook daar waren vergelijkbare artifacts zichtbaar alleen werd dat dan niet 'uitvergroot' door een extra compressiestap en viel het minder op.
Haha. Nice. Wordt dit nu de eerste stap om te checken na een “have you tried to turn it off and on again?” :P

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Jasphur schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 07:22:
[...]

Haha. Nice. Wordt dit nu de eerste stap om te checken na een “have you tried to turn it off and on again?” :P
Na de hele zoek actie die ik gehad had, is het een functie die andere misschien ook over het hoofd zien :P

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

• Marzman
  • Niet online
Tuktop schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 18:42:
[...]

Ik herken het ook niet, maar ik speelde het in de browser (en het is al weer meer dan een jaar geleden).

/▌

• Haay
Ik las gisteren dit artikel over de ondergang van fysieke media (blu-ray disks) voor games:
https://www.whathifi.com/...ay-is-very-bad-for-gamers
en ik realiseerde me dat dit precies de reden is waarom game-streaming onvermijdelijk wordt, en waarom Stadia hier een voorsprong op neemt, zolang Google de handdoek niet in de ring zal gooien!

Voor wie geen zin heeft om het artikel te lezen komt de boodschap min of meer neer op:
De XBOX 360 gebruikte nog DVDs voor games, waardoor er voor grote games meerdere DVDs in het doosje moesten zitten. De PS4 gebruikte toen de blu-ray disk en dat was een slimme keuze vanwege de grotere opslag. Zowel Playstation en Xbox gebruiken nu blu-ray disks voor fysieke media, maar lopen nu ook tegen de limiet aan van hoeveel opslag er mogelijk is op die schijfjes. Games worden steeds groter, maar het is onwaarschijnlijk dat een volgende console gebruik zal gaan maken van 4K blu-ray disks. Die markt voor films is ook al vrijwel volledig overgenomen door streaming.

Dus... fysieke media voor games distributie gaan hoe dan ook verdwijnen (Nintendo is een buitenbeentje hier). Als gevolg hiervan zal de markt voor tweedehands games ook instorten, bij gebrek aan fysiek ruilbare media. Games worden steeds groter door hogere resolutie en gedetailleerdere textures. Games van 200 of meer GB groot zullen meer en meer normaal worden. Patches nemen ook steeds meer toe in grootte, en dus in tijd om te downloaden en installeren, wat dus weer langere wachttijden zal geven bij consoles.

Enter: game streaming op de Stadia manier. Geen game meer te downloaden en te installeren. Altijd gepatched wanneer je wilt gaan spelen en dus geen wachttijd. Geen beperkte opslagruimte lokaal op je console meer waardoor je maar een beperkt aantal games geïnstalleerd kunt hebben.

Uiteindelijk zal game streamen de enige optie zijn, tegen de tijd dat de PS5 en Xbox Series X aan het eind van hun looptijd zijn.
Haay schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 14:25:

Dus... fysieke media voor games distributie gaan hoe dan ook verdwijnen (Nintendo is een buitenbeentje hier).
Ik weet dat nog niet helemaal zeker, PlayStation Sony heeft kort voor de lancering van de ps5 een patent aangevraagd voor specifieke cartridges. Het idee was dat die cartridge een game met eigen ssd schijf of andere vorm van opslag kon hebben. Vele malen groter dan een blu-ray kan hebben.
Ondanks dat ben ik t wel eens dat digital copies of streaming de toekomst is.

[ Voor 0% gewijzigd door Ht87 op 19-08-2022 15:20 . Reden: Sony is niet perse PlayStation natuurlijk ]

Tweakjur zei het ook al in de podcast. Hij heeft voor zn PS5 nauwelijks nog doosjes in zn kast staan

• grolle
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-12-2025
7 minuten nadat de postbode mijn Odin Lite afgeleverd had, zat ik ingame van RDR2. Beat that welk game systeem dan ook
grolle schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 17:36:
7 minuten nadat de postbode mijn Odin Lite afgeleverd had, zat ik ingame van RDR2. Beat that welk game systeem dan ook
Toegegeven, ik moest even googelen, maar dat is een tof ding! Dan zie je wel de potentie van Stadia imo idd.

[ Voor 7% gewijzigd door Ht87 op 19-08-2022 17:46 ]

• streamnl
  • Niet online
Jullie kennen mij (hopelijk) inmiddels wel dat ik niet alleen stadia wil zwartmaken…

Maar als je de grote games voorbij zie komen op de frontpagina, zoals gisteren Elder Ring, of vlak daarvoor Hogwarts Legacy, of Final Fantasy XIV…

Dan blijft dat toch steken dat Stadia niet meedoet met de andere diensten.
(En waardoor ik ook de andere diensten goed in de gaten blijf houden)

Meer dan ik dacht...

• ikbenerniet
  • Laatst online: 17:02
grolle schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 17:36:
Die ziet er tof uit! Jammer van de onlogische knoppenindeling.

• jmignolet
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22-12-2025
Is Cyberpunk nog maar onlangs in promotie geweest? Heb opnieuw een pro abbo genomen (ik bezit enkel RDR2 :P) zodat ik wat meer keuze heb, maar CP2077 moet ik nog steeds spelen.. Staat wel weer aan 59.99 dus liever wachten. :)

• sewer
Die is wel eens rond de 30 euro: https://stadiadb.app/deta...0c90481c86163a5d7b7b9d97p

Ben zelf aan het azen op little nightmares (complete edition), is wel eens in de aanbieding geweest voor 5-8 euro, maar het afgelopen jaar niet meer in de sale gezien…

[ Voor 49% gewijzigd door sewer op 20-08-2022 10:09 ]

• Stef120
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20:40
sewer schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 08:58:
Die is wel eens rond de 30 euro: https://stadiadb.app/deta...0c90481c86163a5d7b7b9d97p

Ben zelf aan het azen op little nightmares (complete edition), is wel eens in de aanbieding geweest voor 5-8 euro, maar het afgelopen jaar niet meer in de sale gezien…
Little Nightmare (deel 1) is nog wel een in de aanbieding maar deel 2 helaas niet.
Van de week overstag gegaan en de volle €30 neergelegd.

Vrouwlief wilde hem zo graag spelen.
Whaha wat een creepy game is het zeg.
Duidelijk een tandje meer dan deel 1

• sewer
Ja, die was een keer een pro-game en kwam er daardoor mee in aanraking; zeer leuk, uitdagend en creepy ja in al die levels dat je niet gezien mag worden. Erg goed spel ja 😊

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Stef120 schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 14:45:
[...]

Little Nightmare (deel 1) is nog wel een in de aanbieding maar deel 2 helaas niet.
Van de week overstag gegaan en de volle €30 neergelegd.

Vrouwlief wilde hem zo graag spelen.
Whaha wat een creepy game is het zeg.
Duidelijk een tandje meer dan deel 1
Geweldig spel, mijn vrouw heeft me die afgelopen kerst voor de PS4 gekocht, deel 1 en 2 in een bundel, enorm van genoten.

Als Stadia nog aan de 100 games toegevoegd wil komen moeten ze doorstampen volgens mij :P

• streamnl
  • Niet online
Helaas is gisteren mijn ouwe tv overleden na 15 jaar… 🪦

Vandaag een nieuwe tv gekocht met Google TV en ook de stadia app geïnstalleerd.

Zal binnenkort hier een berichtje plaatsen of ik verschil merk icm de CU.

Meer dan ik dacht...

• Estylicious
streamnl schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 18:16:

Gecondoleerd, maar iets moois voor teruggekomen hoor ik. B-)

• streamnl
  • Niet online
Estylicious schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 19:45:
[...]

Gecondoleerd, maar iets moois voor teruggekomen hoor ik. B-)
Ja en nee.

Nee.
Vroeger toen ik een nieuwe gsm kocht, had ik binnen 2 dagen er nieuw software op zitten via XDA. Dat vond ik leuk en interessant. Vooral als het niet helemaal werkte zoals het zou moeten.

Ik blijf een Tweaker maar ik heb inmiddels wel de leeftijd dat sommige dingen gewoon moeten werken wanneer je iets koopt.
En dat doet Google TV nog niet helemaal.

Voorbeeld, ik heb de F1 TV moeten sideloaden om hem werkend te krijgen.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

En toch… ga ik komende dagen ook eens kijken hoe ik de bloatware er af kan gooien.
Mijn oude tv werkte gewoon perfect met de CU.
Zonder al die poespas wat niet nodig is.

Ja.
Je gaat qua beeld en geluid er bijna altijd op vooruit na 14 jaar. Wat een verschil zeg _O_

Meer dan ik dacht...

• Marzman
  • Niet online
streamnl schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 20:44:
[...]

Ja en nee.

Nee.
Vroeger toen ik een nieuwe gsm kocht, had ik binnen 2 dagen er nieuw software op zitten via XDA. Dat vond ik leuk en interessant. Vooral als het niet helemaal werkte zoals het zou moeten.

Ik blijf een Tweaker maar ik heb inmiddels wel de leeftijd dat sommige dingen gewoon moeten werken wanneer je iets koopt.
En dat doet Google TV nog niet helemaal.

Voorbeeld, ik heb de F1 TV moeten sideloaden om hem werkend te krijgen.

***members only***

En toch… ga ik komende dagen ook eens kijken hoe ik de bloatware er af kan gooien.
Mijn oude tv werkte gewoon perfect met de CU.
Zonder al die poespas wat niet nodig is.

Ja.
Je gaat qua beeld en geluid er bijna altijd op vooruit na 14 jaar. Wat een verschil zeg _O_
Ik heb ook nog een van de eerste Bravia's op 1080p. Vind een upgrade niet nodig (omdat ik alles stream van internet en de kwaliteit toch vaak niet hoger is). Ik weet niet eens uit welk jaar die is, ik zeg altijd dat ik bij een nieuwere alleen dunnere randen heb maar waarschijnlijk gaat contrast en kleuren en alles anders zijn :p Eigenlijk gebruik ik de tv gewoon te weinig. Hij staat nog het meest aan als we visite hebben (als ik snel iets wil zien kan dat op ieder ander scherm makkelijker en sneller).

Mijn Android TV (Mibox van 2017) begint nu ook te flippen. Soms springt opeens de wifi uit en gisteren zat ik het nieuws te kijken en om de 3 minuten ging hij terug naar het hoofdscherm van de mibox. Maar dan heb ik ook nog de Chromecast Ultra voor stadia, daar kan ik ook het nieuws op kijken.

/▌

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

streamnl schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 18:16:

Veel plezier met je nieuwe TV, welke is het geworden, ben ook benieuwd hoe je ervaring ermee is.

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Jasphur schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 16:25:
Als Stadia nog aan de 100 games toegevoegd wil komen moeten ze doorstampen volgens mij :P
Inderdaad, krijg Screenwave Media, waar ik wel eens voor reviewen doe, niet gek genoeg gemaakt hun games naar Stadia te brengen, blijf me best doen :D

• Haay
Marzman schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 21:29:
Ik heb ook nog een van de eerste Bravia's op 1080p. Vind een upgrade niet nodig (omdat ik alles stream van internet en de kwaliteit toch vaak niet hoger is). Ik weet niet eens uit welk jaar die is, ik zeg altijd dat ik bij een nieuwere alleen dunnere randen heb maar waarschijnlijk gaat contrast en kleuren en alles anders zijn :p Eigenlijk gebruik ik de tv gewoon te weinig. Hij staat nog het meest aan als we visite hebben (als ik snel iets wil zien kan dat op ieder ander scherm makkelijker en sneller).
Ik heb jarenlang met volle overtuiging geleefd dat plasma TV's mooier beeld gaven dan LCD TV's. Stond wel jarenlang in de witgoed winkels te kwijlen bij OLED TV's maar die waren me nog veel te duur. Tot ik eind 2019 m'n oude plasma TV eindelijk verving door een 55 inch 4K LG OLED TV. En wow, wat een enorme vooruitgang was dat zeg! We zijn nu inmiddels al weer bijna 3 jaar verder maar ik geniet nog elke dag van dit prachtige beeld met z'n ongelofelijke contrast, dieper zwart dan plasma ooit kon weergeven, en met 4K resolutie die zo veel meer detail laat zien (wanneer de bron 4K is natuurlijk).

Plus ook nog eens dat m'n grotere OLED scherm minder energie slurpt dan die oude plasma TV, wat in deze tijd met dure energieprijzen ook geen slecht idee is. ;)

• Marzman
  • Niet online
Haay schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 22:31:
[...]

Plus ook nog eens dat m'n grotere OLED scherm minder energie slurpt dan die oude plasma TV, wat in deze tijd met dure energieprijzen ook geen slecht idee is. ;)
Stroomverbruik is inderdaad ook een dingetje. Als de tv elke avond aan zou staan, maar dat is maar een of twee keer per week 2 a 3 uurtjes. Ik denk dat mijn tv 300 Watt pakt als die aan staat.

/▌

• streamnl
  • Niet online
@Marzman deze had ik. En met een chromecast was het een prima tv die alles deed wat ik wilde.

@Linksquest
Deze.
Het grappige is dat ons huidige tv ietsje kleiner is dan de vorige maar qua beeld oppervlakte zijn we er op vooruit gegaan.

Edit:
Nog niet gespeeld.
Klussen gaat helaas voor ;)

Edit2: wat wel heel relaxed is…
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 18% gewijzigd door streamnl op 21-08-2022 14:50 ]

Meer dan ik dacht...

Pagina: 1 ... 164 ... 192 Laatste

Let op:
De stekker ging er op 18 januari 2023 uit.

Converteer je Stadia controller naar Bluetooth met de browsertool:
https://stadia.google.com/controller/

(Beschikbaar tot 31 december 2023)

Mooi overzicht van alternatieven: https://hackmd.io/@christopherklay/BkWVFJlNj
Topics voor alternatieven voor Stadia:
> Het grote cloud gaming topic
> [NVIDIA Geforce NOW] Ervaringen & Discussie
> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
> [PS+] Playstation Plus

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord