• Tuktop
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18:44
Er zijn weer drie nieuwe games aangekondigd:https://community.stadia....From-Space-and/ba-p/81501

Ik kijk zeker uit naar From Space, vooral vanwege de co-op!

[ Voor 51% gewijzigd door Tuktop op 02-08-2022 21:42 ]

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:21
Ht87 schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 15:24:
[...]

Indiana Jones and the fate of Atlantis… mijn meest favoriete spel ooit! De enige cd-rom die ik nooit heb weggegooid omdat het zoveel nostalgie heeft voor me! Qua uiterlijk lijkt darkside detective (ook o stadia) er heel erg op!

Edit: welke Indiana jones is dat op je plaatje @Marzman, die scène herken ik niet en ik ken ze toch wel vrijwel allemaal uit m’n hoofd dacht ik haha!
Ik zou grof geld betalen als Stadia al die oude games in een retrogaming pakket zou gooien. Zou daar in streamingland geen behoefte aan zijn?
King's/Space/Police Quest!! O+

Een jaar of wat nog enkele daarvan gespeeld. Maar daar is geen streamingdienst voor nodig, toch? Nou ja, wel als je geen PC hebt waarschijnlijk...

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
sewer schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 16:16:
Last crusade is dat, heb vroeger ook soms een maand vastgezeten. Nu ga ik na een kwartier al googlen naar de oplossing ;)
Ja Last Crusuade. Ik herrinner me ook nog het viegtuigstukje (dat heeft veel indruk op me gemaakt dus) en heel veel hakenkruizen. En dan de bibliotheek omdat ik daar zo lang ingezeten heb :p
barrymossel schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 08:07:
[...]

Een jaar of wat nog enkele daarvan gespeeld. Maar daar is geen streamingdienst voor nodig, toch? Nou ja, wel als je geen PC hebt waarschijnlijk...
Grote kans dat het niet draait op je pc, of veel te snel. Je had in die tijd ook een turboknop op de computer die je uit kon zetten als spellen te snel gingen.

[ Voor 35% gewijzigd door Marzman op 03-08-2022 08:23 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

barrymossel schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 08:07:
[...]

Meteen zin om te spelen haha!
Lijkt me best lekker op de tv met controller op de bank, kan volgens mij prima met die point en click.
Was beetje gekscherend om t bij Stadia te opperen, maar t zou wel een leuke extra voor pro kunnen zijn ofzo.
Ik moet tot die tijd maar s uitvogelen of ik op de Chromebook dosbox werkend krijg haha!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:21

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

daffie82 schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 20:02:
[...]

Life is Strange! Die heb ik op pc maar nooit afgemaakt volgens mij. Is dat geen vervolg op "dreamland" ?
Als het goed is, is het een alleen staande serie.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Ik hoorde dat Life is Strange Remastered in het begin veel bugs had, maar ik had gisteren ook vaker van die gekke dingen. Zoals het pauze scherm dat niet meer weg ging, of een tekst of scherm dat voor je neus blijft hangen, dat soort dingen, iemand anders ook die ervaring?

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Nieuwe trailers van Stadia, even een week geleden nog erbij gepakt door vakantie dat niet echt bijgehouden :D

van oud naar nieuw

[YouTube: HITMAN 3 | Ambrose Island (Opening Cinematic) | Stadia]

[YouTube: Dead by Daylight | Tome 12: DISCORDANCE | Archives Trailer | Stadia]

[YouTube: From Space | Announcement Trailer | Stadia]

• Marzman
  • Niet online
Linksquest schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 09:12:
Ik hoorde dat Life is Strange Remastered in het begin veel bugs had, maar ik had gisteren ook vaker van die gekke dingen. Zoals het pauze scherm dat niet meer weg ging, of een tekst of scherm dat voor je neus blijft hangen, dat soort dingen, iemand anders ook die ervaring?
Alleen dat de gesproken tekst niet klopte dat je het met de ondertitels moest doen. Maar dat is opgelost met een update als het goed is.

/▌

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Hopelijk straks meer geluk, zal het even in de gaten houden.

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Marzman schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 09:26:
[...]

Alleen dat de gesproken tekst niet klopte dat je het met de ondertitels moest doen. Maar dat is opgelost met een update als het goed is.
Nog steeds problemen, die beide video's in mijn Tweet naar Stadia en Square Enix

Eentje in het bericht en nog eentje in de reacties

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:02
Die bugs van linksquest in het menu enzo had ik ook niet.

Naast die ondertitels wel klein bugje dat als Max iets helemaal rewinds, dan komt er linksboven een tekst te staan (cannot rewind further of zo). Die tekst linksboven bleef wel soms hangen, dus dat die zeg maar het hele level in beeld bleef staan.

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Dat heb ik ook, net als de ondertiteling, maar ik kan bij Stadia ja niks verkeerd doen, zou je zeggen .

• sewer
Die subtitle bug zit er niet meer in, toch?

Dat was dat je na hoofdstuk 1 de naam van het subtitle-bestand zag, ipv de tekst zelf
Afbeeldingslocatie: https://external-preview.redd.it/raccPxquXGD54H8BzEfJp4ek3yl5Epomawa2_HaozT4.jpg?width=640&crop=smart&auto=webp&s=278e2601ce28c3b4b976bd122c55f7d30bb2aae8

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

sewer schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 16:29:
Die subtitle bug zit er niet meer in, toch?

Dat was dat je na hoofdstuk 1 de naam van het subtitle-bestand zag, ipv de tekst zelf
[Afbeelding]
Zo ver ben ik niet gekomen, ben nog op antwoord van Google het wachten. Waarschijnlijk zal het wel aan mijn tv app liggen .

[ Voor 4% gewijzigd door Linksquest op 03-08-2022 22:05 ]

• bakkerjangert
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:47
LG heeft momenteel een actie waarbij ze 3 maanden Stadia Pro weggeven. Deze geldt ook voor mensen met een wat oudere LG (vanaf 2020 modellen volgens mij). Vanavond eens proberen of ik die kan claimen.

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

bakkerjangert schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 09:45:
LG heeft momenteel een actie waarbij ze 3 maanden Stadia Pro weggeven. Deze geldt ook voor mensen met een wat oudere LG (vanaf 2020 modellen volgens mij). Vanavond eens proberen of ik die kan claimen.
Kreeg inderdaad ook even snel die melding, maar voor ik kon claimen was hij al weg, maar bij nalezen van de website even deze regel
1 Offer available to new Stadia Pro subscribers. A valid form of payment is required to sign up, but you will not be charged during the first three months and you may cancel at any time – you must cancel before the three-month period expires or you will be charged for the fourth month. For how to manage your subscription, visit g.co/stadia/subscriptions.
Dus alleen voor mensen die New zijn met Stadia, en niet mensen die al een abonnement hebben of hebben gehad.

[ Voor 32% gewijzigd door Linksquest op 04-08-2022 10:03 ]

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Linksquest schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 22:04:
[...]

Zo ver ben ik niet gekomen, ben nog op antwoord van Google het wachten. Waarschijnlijk zal het wel aan mijn tv app liggen .
Na testen op de Laptop blijkt het toch aan mijn TV app te liggen, Google is me via Twitter proberen te helpen, maar de tips die ze tot heden gegeven hadden is helaas negatief.

Never mind. Carry on.

[ Voor 88% gewijzigd door Jasphur op 04-08-2022 10:24 ]

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:45

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Gisteren tot 2u30 Control liggen spelen. Best verslavend spelletje. Zelfs met one shot kill nog best lastig bij momenten :+

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.10.0 (UMOEUXM)

• AdrenalineFreak
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 31-12-2025
Ik had hetzelfde afgelopen zaterdag toen ik op de TV via de CC aan het spelen was.
pauzemenu, gewone menu of dingen die leest/bekijkt blijven op het beeld "hangen"

Had life is strange eerder alleen op de GSM en PC gespeeld zonder dit fenomeen.

• Marzman
  • Niet online
AdrenalineFreak schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 11:24:
[...]

Had life is strange eerder alleen op de GSM en PC gespeeld zonder dit fenomeen.
Op de GSM? Met de stadia controller?

/▌

• Sn3gG3l
  • Registratie: September 2010
Marzman schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 08:22:
[...]

Ja Last Crusuade. Ik herrinner me ook nog het viegtuigstukje (dat heeft veel indruk op me gemaakt dus) en heel veel hakenkruizen. En dan de bibliotheek omdat ik daar zo lang ingezeten heb :p

[...]

Grote kans dat het niet draait op je pc, of veel te snel. Je had in die tijd ook een turboknop op de computer die je uit kon zetten als spellen te snel gingen.
Je kan deze games nog gewoon spelen via Steam, ik heb de police quests en indiane jones fate of atlantis ook (nooit echt gespeeld via steam, meer uit nostalgisch sentiment gekocht). Eventueel kan je het sharen via de big picture mode.

Steam: Sneggel Origin: Waus82

• AdrenalineFreak
  • Registratie: April 2008
Marzman schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 11:27:
[...]

Op de GSM? Met de stadia controller?
Stadia controller (via usb-kabel) en later met een Razr kishi.
was tijdens een vakantie en de wifi verbinding was toen wel bagger met andere bijbehorende problemen
Pc was dusver wel de fijnste ervaring

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Maar vind het raar dat andere games het gewoon doen, ik bedoel kom op, ik heb een tv van 2022 van €1600 die gemaakt is om op te gamen. En om nu alweer een Chrome Cast Ultra te kopen of op mijn laptop hiervoor extra te gaan game vind ik ook wat van.

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Linksquest schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 14:19:
Maar vind het raar dat andere games het gewoon doen, ik bedoel kom op, ik heb een tv van 2022 van €1600 die gemaakt is om op te gamen. En om nu alweer een Chrome Cast Ultra te kopen of op mijn laptop hiervoor extra te gaan game vind ik ook wat van.
Bij mij loopt Stadia ook niet goed op mijn LG OLED G1 van 2021.
Heb er mij bij neergelegd. Boeit me ook verder niet want werkt perfect op mijn CCmGTV. Als je die laatste er speciaal voor moet kopen, is inderdaad minder fijn.
In jou geval gaat het ook echt aan de game liggen, mits je met andere games geen problemen hebt.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.10.0 (UMOEUXM)

• sewer
Linksquest schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 10:00:
[...]

Kreeg inderdaad ook even snel die melding, maar voor ik kon claimen was hij al weg, maar bij nalezen van de website even deze regel

[...]

Dus alleen voor mensen die New zijn met Stadia, en niet mensen die al een abonnement hebben of hebben gehad.
Werkt wel bij bestaande accounts, ook al als je van te voren aan acties hebt meegedaan.
Je hebt een LG tv nodig met webos 5 of hoger, op de tv ga je naar die webos App Store en daar staat die actie bovenaan. Bij bestaand stadia-account hoef je stap 1 met de qr-code niet te doen, gewoon meteen die code van stap 2 invoeren bij je stadia account (op bijv je telefoon) onder ‘redeem code’

• erwn
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
sewer schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 18:52:
[...]

Werkt wel bij bestaande accounts, ook al als je van te voren aan acties hebt meegedaan.
Dank, hier ook gelukt.
[...]

Je hebt een LG tv nodig met webos 5 of hoger, op de tv ga je naar die webos App Store en daar staat die actie bovenaan. Bij bestaand stadia-account hoef je stap 1 met de qr-code niet te doen, gewoon meteen die code van stap 2 invoeren bij je stadia account (op bijv je telefoon) onder ‘redeem code’
Gelukt. :D

• buddow
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15:22
Hier ook gelukt!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

[...]

Thanks!
Aanvullingen :
Als je land op "overige" staat, krijg je de code niet te zien. Dus land eerst terugzetten.

De optie "redeem code" gaat niet via de app. Wel via de website van stadia (mobiel ook). Op je avatar klikken en naar settings gaan.

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Ik kan die Marshall nergens vinden op de research afdeling. Zoek me te pleuris. Meer mensen last van gehad bij spelen van Control?

Far Cry 6 is free to play dit weekend :)

daffie82 schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 01:44:
Ik kan die Marshall nergens vinden op de research afdeling. Zoek me te pleuris. Meer mensen last van gehad bij spelen van Control?
Uhm kan mij niet herinneren dat ik hier moeite mee had. Maar kan ook zijn omdat ik vanwege de one shot kill gewoon overal naar toe aan het lopen was en mogelijk haar per ongeluk tegen het lijf ben gelopen :P al een internet search gedaan?

• Tuktop
Jasphur schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 09:41:
Far Cry 6 is free to play dit weekend :)
Nice, zeker even proberen. Veel lol gehad met twee eerdere delen, ondanks de 30fps :) benieuwd hoe dat in deze versie aanvoelt.

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

[...]

Ga ik dat zo meteen eens uitproberen.

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

daffie82 schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 16:52:
[...]

Bij mij loopt Stadia ook niet goed op mijn LG OLED G1 van 2021.
Heb er mij bij neergelegd. Boeit me ook verder niet want werkt perfect op mijn CCmGTV. Als je die laatste er speciaal voor moet kopen, is inderdaad minder fijn.
In jou geval gaat het ook echt aan de game liggen, mits je met andere games geen problemen hebt.
Inmiddels is het Twitter gesprek overgegaan naar de een technische dienst, en daar kreeg ik deze mail van.
Hello Dario,
Thanks for reaching out to the Google Stadia Customer Care Team. This is Thirdy, one of the Senior support experts here on Stadia. Could you give me the following?

1. Have you tried connecting your TV through Wi-Fi?
2. Could you change your "data usage options" then see if it'll make a difference?
3. Did you reinstall the Stadia app on your TV?
4. Is your WebOS version up-to-date?
5. If available, have you tried checking this title's in-game settings?
6. If you have another account, try sharing this game via Family Sharing then see if you'll get the same result.

For your reference your case number is 1-8043000032616. If you need more help, you can contact us again and reference this case number or reply to this email to reopen your case.

Have a new question? There are lots of ways to get back in touch with us below.

Thank you,

Thirdy
Niet echte top oplossingen, want andere games werken gewoon perfect, maar zal het vanavond eens gaan proberen.

• Marzman
  • Niet online
Je hebt toch al een Chromecast Ultra? Ik zou er klaar mee zijn en dat gebruiken (dat maakt me dan misschien een beetje een nep-tweaker ;) ) In mijn tv zitten ook twee chromecasten, een met een remote voor netflix, youtube, en een voor stadia (een ultra)

/▌

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Marzman schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 11:37:
Je hebt toch al een Chromecast Ultra? Ik zou er klaar mee zijn en dat gebruiken (dat maakt me dan misschien een beetje een nep-tweaker ;) ) In mijn tv zitten ook twee chromecasten, een met een remote voor netflix, youtube, en een voor stadia (een ultra)
Als je mijn Game Room even ziet, dan snap je als ik zeg dat ik geen HDMI meer vrij heb en telkens wisselen geen optie is :D

En het probleem is, alleen Live is Strange doet goed, want Saints Row 4 gisteren nog eens getest en die speelt zonder problemen.

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

[...]

Inderdaad, hier ook gelukt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wH3GAmAVmoPvy1u4ijPJone2Wgo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/EZc59VHM3HYuvjRQVUYE8ChK.png?f=fotoalbum_large

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:36
Ik zit eigenlijk te wachten op Truck Simulator :+

Wil er namelijk geen speciale pc voor kopen.

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Jasphur schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 09:44:
[...]

Uhm kan mij niet herinneren dat ik hier moeite mee had. Maar kan ook zijn omdat ik vanwege de one shot kill gewoon overal naar toe aan het lopen was en mogelijk haar per ongeluk tegen het lijf ben gelopen :P al een internet search gedaan?
Ik vind dat zo dom om een internet search te doen. Zeker omdat ik ook met de one shot kill speel :+

• Marzman
  • Niet online
nielsn schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 12:04:
Ik zit eigenlijk te wachten op Truck Simulator :+

Wil er namelijk geen speciale pc voor kopen.
Ik speel het op Gforce Now :) ETS2 en ATS staan er beiden op. Ik weet alleen niet of ze Montana al hebben, dat kan soms een paar dagen later zijn.

/▌

• RoCoStr
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 01-01 01:25
daffie82 schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 01:44:
Ik had ook wel moeite met navigeren en las dat ook terug in de reviews. Het is belangrijk om in je menu de juiste quest te selecteren en goed de niveaus van het gebouw te bekijken. Uiteindelijk had ik het navigeren wel onder de knie. Prima mee vermaakt overigens en ook een paar keer goed geschrokken. Hele creepy vibe; goed gemaakt!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Linksquest schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 10:55:
[...]

Inmiddels is het Twitter gesprek overgegaan naar de een technische dienst, en daar kreeg ik deze mail van.

[...]

Niet echte top oplossingen, want andere games werken gewoon perfect, maar zal het vanavond eens gaan proberen.
Tips allemaal uitgevoegd, maar helaas, probleem blijft.

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Linksquest schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 11:58:
[...]
Als je mijn Game Room even ziet, dan snap je als ik zeg dat ik geen HDMI meer vrij heb en telkens wisselen geen optie is :D

[YouTube: Game Room Tour 2022]
_/-\o_ _/-\o_ voor je gameroom

[ Voor 5% gewijzigd door streamnl op 05-08-2022 12:53 ]

Meer dan ik dacht...

daffie82 schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 12:04:
[...]

Ik vind dat zo dom om een internet search te doen. Zeker omdat ik ook met de one shot kill speel :+
Dan gewoon lekker doorrammen. Kom je meer hiss tegen dan zit je goed :+

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

RoCoStr schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 12:22:
[...]

Ik had ook wel moeite met navigeren en las dat ook terug in de reviews. Het is belangrijk om in je menu de juiste quest te selecteren en goed de niveaus van het gebouw te bekijken. Uiteindelijk had ik het navigeren wel onder de knie. Prima mee vermaakt overigens en ook een paar keer goed geschrokken. Hele creepy vibe; goed gemaakt!
Zat totaal verkeerde plaats te zoeken. Gevonden :)

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Tuktop schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 18:21:
[...]

Stream connect, State share, Crowd choice en Crowd play zijn wel bestaande features inmiddels. Hardware-upgrades weten we niet, kan best zijn dat er wel wat gebeurd is. De games die bij Pro komen vind ik erg lachen en het zijn vaak games die ik anders niet gespeeld zou hebben, dus wat mij betreft juist erg waardevol.

Ben het er ook wel deels mee eens hoor, er mag best wat meer vaart achter de ontwikkeling en game library zitten maar dat eindeloze gezanik over dat Stadia al 3 jaar lang dood aan het gaan is (of zou moeten zijn), is gewoon irritant. Niet dat ik jou ervan beschuldig maar de haat is echt tenenkrommend. Denk dat daar ook het fanatisme van sommigen onder ons vandaan komt :)

Merk trouwens wel dat Stadia en game streaming in het algemeen steeds wat meer geaccepteerd wordt, dus er lijkt wel iets van acceptatie te dagen.
Allereerst dank voor het informeren dat state share er is. Maar vervolgens heb ik het even opgezocht en blijkbaar ondersteunen twee games die ik heb het: Doom Eternal en Judgment(aanradertje trouwens en een soort van exclusive omdat er geen PC-versie is). Ik kon in totaal 3(!) youtube filmpjes ervan vinden met links in de description die geen van allen werkten. Uiteindelijk een link gevonden via Reddit en dan start Doom op incl alle logo's etc. Duurt een tijd lang voordat je kan beginnen, dus niet instant verder spelen zoals in de demo. Dat is wel een heel brakke implementatie en dus niemand die het gebruikt. Bij Judgment schijnt het zo te zijn dat je alleen aan het begin van een hoofdstuk kan beginnen, dus je kan geen specifiek moment uitkiezen.

De integratie zou veel naadlozer moeten zijn met Youtube. Iedereen zou op een button moeten klikken en direct kunnen spelen (of je nou wel of niet de game hebt gekocht of een Stadia account hebt).

Wat betreft hardware-upgrade is er natuurlijk één ding: raytracing. De graphics zouden bij cloud gaming juist beter moeten zijn omdat je met meerdere mensen voor de hardware betaalt. De realiteit is PS4-kwaliteit.

Mensen die vanaf het begin af aan Stadia afkraken zijn vermoeiend. Vooral de lui die het nooit geprobeerd hebben. Maar Google stelt ook wel echt je geduld op de proef. Toen ze Cyberpunk aankondigden met de controller erbij leek het erop dat ze een beetje vaart gingen maken, maar het was van korte duur. Alles is ingezakt. Uiteraard niet geheel Stadia's schuld. De concurrentie is moordend.

Je ziet het ook aan de views, comments en dergelijke op social media kanalen. Het is echt heel erg slecht.

• Estylicious
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:28
Maar er is dan toch ook af en toe positief nieuws over Stadia in de media :P

https://www.howtogeek.com...r-cloud-gaming-platforms/

• Tuktop
BarôZZa schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 01:45:
[...]

Allereerst dank voor het informeren dat state share er is. Maar vervolgens heb ik het even opgezocht en blijkbaar ondersteunen twee games die ik heb het: Doom Eternal en Judgment(aanradertje trouwens en een soort van exclusive omdat er geen PC-versie is). Ik kon in totaal 3(!) youtube filmpjes ervan vinden met links in de description die geen van allen werkten. Uiteindelijk een link gevonden via Reddit en dan start Doom op incl alle logo's etc. Duurt een tijd lang voordat je kan beginnen, dus niet instant verder spelen zoals in de demo. Dat is wel een heel brakke implementatie en dus niemand die het gebruikt. Bij Judgment schijnt het zo te zijn dat je alleen aan het begin van een hoofdstuk kan beginnen, dus je kan geen specifiek moment uitkiezen.

De integratie zou veel naadlozer moeten zijn met Youtube. Iedereen zou op een button moeten klikken en direct kunnen spelen (of je nou wel of niet de game hebt gekocht of een Stadia account hebt).

Wat betreft hardware-upgrade is er natuurlijk één ding: raytracing. De graphics zouden bij cloud gaming juist beter moeten zijn omdat je met meerdere mensen voor de hardware betaalt. De realiteit is PS4-kwaliteit.

Mensen die vanaf het begin af aan Stadia afkraken zijn vermoeiend. Vooral de lui die het nooit geprobeerd hebben. Maar Google stelt ook wel echt je geduld op de proef. Toen ze Cyberpunk aankondigden met de controller erbij leek het erop dat ze een beetje vaart gingen maken, maar het was van korte duur. Alles is ingezakt. Uiteraard niet geheel Stadia's schuld. De concurrentie is moordend.

Je ziet het ook aan de views, comments en dergelijke op social media kanalen. Het is echt heel erg slecht.
De implementatie van State Share kan inderdaad beter en de community zou er daardoor meer mee kunnen doen, maar ik ging vooral in op je statement dat er niets van al die featues terecht zou zijn gekomen.

Middels demo's kun je nu ook enkele games spelen zonder account, en uiteraard zonder de game te kopen. Een Kickstarter-game Outbreak: Shades of Horror heeft daar bijvoorbeeld erg veel aan gehad.

Raytracing zou inderdaad leuk zijn, maar voor mij persoonlijk niet zo relevant. Zou liever zien dat meer games op native 4K60 draaien. Met PS4-kwaliteit doe je Stadia wel echt tekort. Het is nou ook weer geen PS5, maar wel ergens tussenin.

Op Social media doen ze het inderdaad niet zo goed, hoewel de communicatie naar de community over nieuwe games en features wel stukken beter is geworden sinds de launch.

Zal Judgment eens bekijken trouwens! Maar dit weekend eerst FC6 uitproberen in de free play days.
Estylicious schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 07:46:
Maar er is dan toch ook af en toe positief nieuws over Stadia in de media :P

https://www.howtogeek.com...r-cloud-gaming-platforms/
Haha deze dan? https://www.pcgamer.com/d...s-running-simultaneously/

Het “cheaten” is begonnen :P

• RoCoStr
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 01-01 01:25
Hoe creatief mensen toch ook zijn hé...slimme exploit wel. Wat ik wel jammer vind is dat er een macro aan te pas komt, dat gaat mij dan net te ver. Het simultaan kunnen draaien van 11 accounts op een device zonder vaste gpu is al voordeel genoeg!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Ik blijf erbij. In landen met goed en stabiel internet is tijd van een console bezitten aan het afremmen.

Geinig. Ziet er leuk uit. Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FZd77vYXgAErv8B?format=jpg&name=largeAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FZfRqOmWYAY02Bf?format=jpg&name=largeAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FZfRqhoWQAExWog?format=jpg&name=largeAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FZfRq7ZXkAIWzWx?format=jpg&name=large

[schaamteloos gejat van Twitter] Stelling: Stadia en Luna zijn de enige cloud gaming platforms, GFN, Shadow, Boosteroid, xCloud, PSnow, etc zijn eigenlijk cloud gaming services.

[ Voor 16% gewijzigd door Jasphur op 06-08-2022 20:53 ]

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Bij Xbox en Playstation kan ik het me ook voorstellen aangezien hun het ernaast aanbieden bij een abonnement, en zij fysieke hardware nog hebben, iets dat Stadia bijvoorbeeld niet heeft.

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online
Jasphur schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 14:01:
[...]

Ik blijf erbij. In landen met goed en stabiel internet is tijd van een console bezitten aan het afremmen.
En toch voelt gamen op een stadia erg “traag” aan als je ook regelmatig op console of PC gamed. En ja ik heb een goede glasvezel verbinding :)

Als je niet beter weet en geen console of pc bezit is Stadia een fijne service

• Marzman
  • Niet online
schumi1986 schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 07:51:
[...]

En toch voelt gamen op een stadia erg “traag” aan als je ook regelmatig op console of PC gamed. En ja ik heb een goede glasvezel verbinding :)

https://9to5google.com/20...-cry-6-performance-30fps/

Maar dat ligt niet aan Stadia. Zelfs zonder pro kan het tot 60 fps.

/▌

[...]

Uh huh. Maar dat is nu :P wie weet hoe het voelt over 2 jaar?

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online
Marzman schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 08:27:
[...]

https://9to5google.com/20...-cry-6-performance-30fps/

Maar dat ligt niet aan Stadia. Zelfs zonder pro kan het tot 60 fps.
Zelfde game op console, zelfde FPS en ik merk echt direct verschil.
Jasphur schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 08:30:
[...]

Uh huh. Maar dat is nu :P wie weet hoe het voelt over 2 jaar?
Zeker, ben benieuwd wat de toekomst gaat brengen :)

• Marzman
  • Niet online
Heb je dat ook bij een game als dirt dat het traag aanvoelt? Ik heb zelf geen vergelijking met een console maar ik ben toch best onder de indruk (ik vind het zelfs een beetje overdone, alsof het een showcase game is)

Volgens mij is dat op 60 fps.

[ Voor 7% gewijzigd door Marzman op 08-08-2022 08:39 ]

/▌

• Tuktop
[...]

Ten opzichte van een PC is er wel verschil maar bij een goede port is er met cloud gaming niet meer vertraging dan met een console. In een eigen meting is de input lag bij bijvoorbeeld Enter the Gungeon (een game waar het nogal aankomt op snelle reactie) identiek tussen Stadia en de Switch. Ook metingen van derden komen vaak op ~80ms uit.

Far Cry voelt wel erg stroperig aan, maar dat is specifiek met die game/port (30 fps bleh). Helaas de reden dat ik FC6 niet op Stadia zal kopen.

The Division 2 of Destiny 3 voelen nagenoeg native aan op PC. En ik game al m'n hele leven op PC, ook games als CS.

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Firmament, game in ontwikkeling door Cyan games. Dat zijn de makers van Myst trouwens.
Iemand van de insiders een idee of dit een Stadia release krijgt? Of is dat nog veel te vroeg om nu te zeggen.
Ik ben 1 van de backers, dus wel interessant om weten.

https://www.kickstarter.c...491/firmament/description

• Tuktop
daffie82 schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 12:12:
Firmament, game in ontwikkeling door Cyan games. Dat zijn de makers van Myst trouwens.
Iemand van de insiders een idee of dit een Stadia release krijgt? Of is dat nog veel te vroeg om nu te zeggen.
Ik ben 1 van de backers, dus wel interessant om weten.

https://www.kickstarter.c...491/firmament/description
... but with the minimum funding and resources we anticipate having available, and the complexity involved, this campaign will be focused on Windows (PC and VR).
Ziet er zo op het eerste gezicht niet naar uit, maar ze zouden het als stretch goal kunnen opnemen, zoals ze dat ook hebben gedaan voor een Mac en PS4/PSVR-versie.

[ Voor 4% gewijzigd door Tuktop op 08-08-2022 12:22 ]

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

@Tuktop thanks, heb een mail gestuurd naar Cyan met de vraag. Ben benieuwd.

• Zinloos1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:38
daffie82 schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 13:41:
@Tuktop thanks, heb een mail gestuurd naar Cyan met de vraag. Ben benieuwd.
Is er al een releasedate bekend wanneer deze uit komt?
Had er nog nooit van gehoord, maar ik heb me uitstekend vermaakt met Myst.
Ik hoop dat ze het net zo ingewikkeld maken als het origineel en niet zoals de meeste spellen van deze tijd te eenvoudig worden.

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Zinloos1 schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 14:55:
[...]

Is er al een releasedate bekend wanneer deze uit komt?
Had er nog nooit van gehoord, maar ik heb me uitstekend vermaakt met Myst.
Ik hoop dat ze het net zo ingewikkeld maken als het origineel en niet zoals de meeste spellen van deze tijd te eenvoudig worden.
Neen, voorlopig niet. In het begin werd gezegd 2021; maar dat is het dus niet :)
Ik verwacht eind dit jaar, begin volgend jaar.

hun vorige game, Obduction, was ook later uitgekomen dan oorspronkelijk gezegd. Maar kwam uiteindelijk wel gewoon. En dat spel was zeker niet "te eenvoudig" :)

Nieuwe feature voor Stadia streamers. Party-Stream: https://www.xda-developers.com/google-stadia-party-stream/

Met een mogelijke accidental game leak in het artikel Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FZptJ13XkAA7FXt?format=jpg&name=large

[ Voor 39% gewijzigd door Jasphur op 08-08-2022 18:31 ]

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Het zou mooi zijn dat je net als bij Xbox en Playstation met 1 druk op de knop zou kunnen streamen naar Twitch, dat is een functie die ik nog mis. Weet dat het met een PC wel kan, maar voor mensen die net als mij via de bank spelen zou die functie wel vet zijn.

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Mijn grootste wens blijft randapparatuur te kunnen gebruiken en dan op dezelfde manier als de joystick.
Dus, draadloos streamen naar een chromecast.

Dan zou ik meteen een racestoeltje kopen zodat ik weer fatsoenlijk F1 kan spelen.

Met een joystick is het niet allemaal net niet (vind ik).

Meer dan ik dacht...

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Net een oplossing ontvangen van Google, en jullie zullen niet geloven wat het nu uit eindelijk gefixt geeft, HDR uitzetten bij Life is Strange Remastered, dan loopt het spel als een zonnetje. Nooit gedacht dat dit het probleem kon zijn, en stom dat ik daar niet zelf aan gedacht hebt. Maar hoe dan ook, het werkt, dan maar eerst God of War 3 Remastered verder spelen en dan Life is Strange meer weer oppakken.

@Linksquest een dergelijke oplossing was er ook voor Dirt5 in het begin. De game niet in 4K spelen… gelukkig is dat opgelost

Google en Samsung gaan een promo-tour doen langs verschillende Spaanse steden. Met onder andere Stadia.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FZv8gDKWAAE7l-6?format=png&name=medium

• Marzman
  • Niet online
Spanje is een goede markt daarvoor denk ik ja. Lonen enzo liggen wat lager dus minder mensen zullen een console hebben maar ze hebben wel heel veel glasvezelaansluitingen :)

/▌

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Elke promotie is prima zou ik zo zeggen voor Stadia.

@Linksquest dan vind je de uitbreiding van Google Cloud naar meerdere landen ook vast interessant. Zeker in combintie met wat vacatures in die regios

En Glyt is gratis te spelen van 11 tm 15 augustus. [YouTube: GYLT - Official Announcement Trailer | Stadia Exclusive]
En mogelijk VR support in stadia? In ieder geval met Immersive tech

https://mixed-news.com/en...-stadi-baseda-vr-headset/

[ Voor 32% gewijzigd door Jasphur op 10-08-2022 15:13 ]

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Jasphur schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 11:04:
@Linksquest dan vind je de uitbreiding van Google Cloud naar meerdere landen ook vast interessant. Zeker in combintie met wat vacatures in die regios
Helaas geen vacature voor mij :'(

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-01 11:43

artificial_sun

Mazda Rx7

We hebben weer Indie en THQ Sale. Vreemd genoeg is Far Cry 6 niet in de sale geweest, misschien dat ik die nog eens in de sale koop. Van het weekend even geprobeerd, en op het schieten na beviel het erg goed.

Weet er iemand of er nog iets speciaals gebeurt als je alles vind in Deliver Us The Moon? Ik heb 50 van de 56 hints gevonden.

Stadia was beter....

artificial_sun schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 20:28:
We hebben weer Indie en THQ Sale. Vreemd genoeg is Far Cry 6 niet in de sale geweest, misschien dat ik die nog eens in de sale koop. Van het weekend even geprobeerd, en op het schieten na beviel het erg goed.

Weet er iemand of er nog iets speciaals gebeurt als je alles vind in Deliver Us The Moon? Ik heb 50 van de 56 hints gevonden.
Volgens mij was FC6 een maand geleden in de aanbieding. :) geen idee wat betreft je vraag over DUTM :P
hoe gaaf is dit. Rechtstreeks een game starten vanuit je Google search. Werkt voor meerdere cloud platforms.

Werkt nog niet op mijn machine, trouwens

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

artificial_sun schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 20:28:

Far Cry 6 is van Ubisoft en niet THQ, misschien dat het daar aan ligt?

• TimeWaster
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 23-12-2025
Op Reddit worden steeds meer reports gemaakt van een werkende Stadia controller in de Google TV interface. Ik heb het net getest, maar bij mij werkt het nog niet (ook niet bij verbinden buiten de Stadia app). Is er al iemand hier met deze update?

• grolle
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-12-2025
@TimeWaster Hey dat klinkt interessant, ga vanavond meteen testen/onderzoeken
Bij meer mensen met een 4K scherm dat Time on Frog Island er wat pixelig uit ziet?

• Tuktop
Jasphur schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 18:46:
Bij meer mensen met een 4K scherm dat Time on Frog Island er wat pixelig uit ziet?
Zal eens kijken, was me niet opgevallen maar ik zit een eindje van m'n 55" vandaan. Ik kan altijd even een pixel count doen om de render resolutie bij benadering te berekenen.
Tuktop schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 19:20:
[...]

Zal eens kijken, was me niet opgevallen maar ik zit een eindje van m'n 55" vandaan. Ik kan altijd even een pixel count doen om de render resolutie bij benadering te berekenen.
Het valt mij vooral op in het menu.

Wel een enorm lekker rustgevend spel trouwens. Heerlijk!

Linksquest schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 19:38:
[...]

Net een oplossing ontvangen van Google, en jullie zullen niet geloven wat het nu uit eindelijk gefixt geeft, HDR uitzetten bij Life is Strange Remastered, dan loopt het spel als een zonnetje. Nooit gedacht dat dit het probleem kon zijn, en stom dat ik daar niet zelf aan gedacht hebt. Maar hoe dan ook, het werkt, dan maar eerst God of War 3 Remastered verder spelen en dan Life is Strange meer weer oppakken.
Goed verhaal. Ik dacht laat ik dit ook eens proberen voor mijn probleem hierboven. En jawel, hdr uit == betere resolutie. Debiel haha

Veel Stadia nieuws deze week.

Een A/B test voor het spelen van Trials. Time based vs Achievement based

https://www.gamedeveloper...stem-tied-to-achievements

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Jasphur schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 19:30:
[...]

Goed verhaal. Ik dacht laat ik dit ook eens proberen voor mijn probleem hierboven. En jawel, hdr uit == betere resolutie. Debiel haha
Ja je verwacht het niet, maar zo moeten inderdaad meer power streamen om het betere beeld te geven, is iets anders dan bij een Xbox of Playstation, want dan word het beeld niet gestreamd.

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Jasphur schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 18:46:
Ik heb het 1x op vakantie via de telefoon proberen te spelen, maar daar liep het spel in het algemeen niet. Kan het morgen even voor je testen als je dat wilt.

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

TimeWaster schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 11:17:
Op Reddit worden steeds meer reports gemaakt van een werkende Stadia controller in de Google TV interface. Ik heb het net getest, maar bij mij werkt het nog niet (ook niet bij verbinden buiten de Stadia app). Is er al iemand hier met deze update?
Sloot zonet Control spel af in Stadia en bij terugkeer naar Google TV interface werkte mijn Stadia controller inderdaad nog.
Geen idee wat daar handig aan is? Zodat je met controller door het menu kan gaan en je AB niet nodig hebt? Ik vond het zelfs onhandig want ik kreeg mijn Stadia controller niet uitgezet met de Stadia knop. Ben toen terug in stadia gegaan en daar controller handmatig ontkoppelt...

• Marzman
  • Niet online
Jasphur schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 20:12:
Veel Stadia nieuws deze week.

Een A/B test voor het spelen van Trials. Time based vs Achievement based

https://www.gamedeveloper...stem-tied-to-achievements
Ik las je post dat het over de game Trials gaat, maar het gaat over demo's :)

/▌

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

@Jasphur grafisch niet top, maar ook niet alla Minecraft, maar zag wel dat deze game niet op 4k draait maar op 1080p en dat hdr niet ondersteund word op dit spel.

Ook al heb je het bij instellingen aan staan, bij verbinding staat bij mij niet ondersteund door game.

• Zinloos1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:38
Hoe werkt de actie van de LG OLED precies. Ik heb momenteel nog Pro van de vorige actie waarbij je online kon aanschaffen via Gamivo, als het er bovenop wordt geteld kan ik hem nu al activeren, anders beter wachten?
Zinloos1 schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 13:26:
Hoe werkt de actie van de LG OLED precies. Ik heb momenteel nog Pro van de vorige actie waarbij je online kon aanschaffen via Gamivo, als het er bovenop wordt geteld kan ik hem nu al activeren, anders beter wachten?
Geen idee om eerlijk te zijn. Maar de actie van LG loopt tot en met januari 2023. Dus voor de zekerheid je huidige actie uitzitten en dan die van LG pakken? :)

Tenzij iemand anders zeker weet dat je kan stapelen.

• TimeWaster
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 23-12-2025
daffie82 schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 01:00:
[...]

Sloot zonet Control spel af in Stadia en bij terugkeer naar Google TV interface werkte mijn Stadia controller inderdaad nog.
Geen idee wat daar handig aan is? Zodat je met controller door het menu kan gaan en je AB niet nodig hebt? Ik vond het zelfs onhandig want ik kreeg mijn Stadia controller niet uitgezet met de Stadia knop. Ben toen terug in stadia gegaan en daar controller handmatig ontkoppelt...
Normaliter zou je controller moeten uitschakelen als je de Stadia knop een aantal seconden ingedrukt houdt.

Ik denk dat het gebruiksgemak hier vooral in ligt wanneer je Stadia start met de controller (wat ook recentelijk is uitgerold), maar daarna nog even kort een video of iets wil aanzetten zonder eerst je afstandsbediening te moeten opzoeken.
Meer opties, meer beter :)

• sewer
Je kan gewoon stapelen :) ik heb ook de at&t tot 26 september, nu met de of actie tot 26 december.

[ Voor 59% gewijzigd door sewer op 12-08-2022 14:41 ]

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Zinloos1 schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 13:26:
Gewoon claimen en de 3 maanden worden erbij geteld, zie mijn foto, ik had tot 22 oktober.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wH3GAmAVmoPvy1u4ijPJone2Wgo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/EZc59VHM3HYuvjRQVUYE8ChK.png?f=fotoalbum_large

Pagina: 1 ... 163 ... 192 Laatste

Let op:
De stekker ging er op 18 januari 2023 uit.

Converteer je Stadia controller naar Bluetooth met de browsertool:
https://stadia.google.com/controller/

(Beschikbaar tot 31 december 2023)

Mooi overzicht van alternatieven: https://hackmd.io/@christopherklay/BkWVFJlNj
Topics voor alternatieven voor Stadia:
> Het grote cloud gaming topic
> [NVIDIA Geforce NOW] Ervaringen & Discussie
> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
> [PS+] Playstation Plus

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord