Tuktop schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 18:21:
[...]
Stream connect, State share, Crowd choice en Crowd play zijn wel bestaande features inmiddels. Hardware-upgrades weten we niet, kan best zijn dat er wel wat gebeurd is. De games die bij Pro komen vind ik erg lachen en het zijn vaak games die ik anders niet gespeeld zou hebben, dus wat mij betreft juist erg waardevol.
Ben het er ook wel deels mee eens hoor, er mag best wat meer vaart achter de ontwikkeling en game library zitten maar dat eindeloze gezanik over dat Stadia al 3 jaar lang dood aan het gaan is (of zou moeten zijn), is gewoon irritant. Niet dat ik jou ervan beschuldig maar de haat is echt tenenkrommend. Denk dat daar ook het fanatisme van sommigen onder ons vandaan komt
Merk trouwens wel dat Stadia en game streaming in het algemeen steeds wat meer geaccepteerd wordt, dus er lijkt wel iets van acceptatie te dagen.
Allereerst dank voor het informeren dat state share er is. Maar vervolgens heb ik het even opgezocht en blijkbaar ondersteunen twee games die ik heb het: Doom Eternal en Judgment(aanradertje trouwens en een soort van exclusive omdat er geen PC-versie is). Ik kon in totaal 3(!) youtube filmpjes ervan vinden met links in de description die geen van allen werkten. Uiteindelijk een link gevonden via Reddit en dan start Doom op incl alle logo's etc. Duurt een tijd lang voordat je kan beginnen, dus niet instant verder spelen zoals in de demo. Dat is wel een heel brakke implementatie en dus niemand die het gebruikt. Bij Judgment schijnt het zo te zijn dat je alleen aan het begin van een hoofdstuk kan beginnen, dus je kan geen specifiek moment uitkiezen.
De integratie zou veel naadlozer moeten zijn met Youtube. Iedereen zou op een button moeten klikken en direct kunnen spelen (of je nou wel of niet de game hebt gekocht of een Stadia account hebt).
Wat betreft hardware-upgrade is er natuurlijk één ding: raytracing. De graphics zouden bij cloud gaming juist beter moeten zijn omdat je met meerdere mensen voor de hardware betaalt. De realiteit is PS4-kwaliteit.
Mensen die vanaf het begin af aan Stadia afkraken zijn vermoeiend. Vooral de lui die het nooit geprobeerd hebben. Maar Google stelt ook wel echt je geduld op de proef. Toen ze Cyberpunk aankondigden met de controller erbij leek het erop dat ze een beetje vaart gingen maken, maar het was van korte duur. Alles is ingezakt. Uiteraard niet geheel Stadia's schuld. De concurrentie is moordend.
Je ziet het ook aan de views, comments en dergelijke op social media kanalen. Het is echt heel erg slecht.