• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Spiritfarer, kan er geen genoeg van krijgen

• Rob Voets
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:50
Welcome to Elk, zeer apart.

• Estylicious
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-01 15:28
Weekend weg met de betere helft. Geen Stadia tijd, anders zeker Metro Exodus!
Toevallig een nieuw spelletje voor de switch waardoor die voorrang heeft hier, maar zat daarvoor weer een heerlijk potje hitman te spelen, is echt een van de betere stadia ports vind ik!

• Tweakjur
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 24-12-2025

Tweakjur

Redacteur
Ht87 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 18:37:
[...]

Leuke kans om te testen met ene speler op console, andere via stadia. Vooral voor de ‘feel’ om de lag-vooroordelen en oordelen te fact-checken.
Ik vond de eerdere FIFA’s op stadia erg fijn aanvoelen namelijk.
Of ik em op Stadia kan (p)reviewen hangt vooral af van of EA een Stadia-versie beschikbaar heeft, maar meestal is dat voor release niet zo, helaas.

(was voorheen JJJur, nickchange 4-8-2014)

Tweakjur schreef op zondag 24 juli 2022 @ 17:46:
[...]

Of ik em op Stadia kan (p)reviewen hangt vooral af van of EA een Stadia-versie beschikbaar heeft, maar meestal is dat voor release niet zo, helaas.
Bizar hè, Stadia doet dit niet handig door dit niet af te dwingen bij uitgevers, nooit een stadia game in previews of reviews op t web…
Tweakjur schreef op zondag 24 juli 2022 @ 17:46:
[...]

Los van een Stadia review. Het is misschien misschien grappig om ter zijner tijd een artikel te schrijven over of cross play met een cloud platform merkbaar verschil heeft dan met non-cloud platforms.

In mijn cloud platform bubbel merk ik dat Luna, xCloud, Stadia en Boosteroid flink aan de weg aan het timmeren zijn. En ik geloof er steeds meer in dat de volgende generatie consoles cloud-gaming hubs gaan worden. De snelheid waarmee deze bedrijven het oppakken geven voor mij het perspectief dat over een jaar of tien lokaal gamen iets is zoals vinyl

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Ht87 schreef op zondag 24 juli 2022 @ 17:59:
[...]

Bizar hè, Stadia doet dit niet handig door dit niet af te dwingen bij uitgevers, nooit een stadia game in previews of reviews op t web…
Ligt meer aan EA, dan aan Stadia volgens mij. SunnyCloud gaming en bryant van The Nerf Report krijgen regelmatig early acces passes voor games op Stadia.

[ Voor 17% gewijzigd door Jasphur op 24-07-2022 18:09 ]

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Jasphur schreef op zondag 24 juli 2022 @ 18:02:
[...]

Los van een Stadia review. Het is misschien misschien grappig om ter zijner tijd een artikel te schrijven over of cross play met een cloud platform merkbaar verschil heeft dan met non-cloud platforms.

In mijn cloud platform bubbel merk ik dat Luna, xCloud, Stadia en Boosteroid flink aan de weg aan het timmeren zijn. En ik geloof er steeds meer in dat de volgende generatie consoles cloud-gaming hubs gaan worden. De snelheid waarmee deze bedrijven het oppakken geven voor mij het perspectief dat over een jaar of tien lokaal gamen iets is zoals vinyl
Volgens mij geloven Microsoft en Sony dat ook (het is natuurlijk ook heerlijk voor copyrights, nog beter te beschermen dan een console)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Marzman
  • Niet online
Ht87 schreef op zondag 24 juli 2022 @ 17:28:
Toevallig een nieuw spelletje voor de switch waardoor die voorrang heeft hier, maar zat daarvoor weer een heerlijk potje hitman te spelen, is echt een van de betere stadia ports vind ik!
Ik heb ook wat anders gepseeld. Gas Station Simulator op Steam/Gforce Now. Simpel spelletje, maar ik heb me er uren mee vermaakt (je hebt geen seconde rust in dat spel, maar tegelijkertijd kun je ook niet veel fout doen :p ). Dat soort spelletjes zou ik ook wel op Stadia willen zien eigenlijk, ik vind dat leuker dan veel AAA Games.

/▌

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ht87 schreef op zondag 24 juli 2022 @ 17:59:
[...]

Wat wil je afdwingen? Vroege toegang naar de pers wordt vaak gedaan met de op dat moment meest stabiele en mooiste build. Daarom zie je vaak ook footage van de high-end in plaatst van het laagste platform, zo zal je vandaag de dag niet snel een preview build voor de PS4/XB1 ontvangen omdat de game daarop "lelijker" is dan op pakweg Stadia/PS5/XSX|S/PC. Het klaarmaken van een preview build kost ook tijd, tijd die je ook in de final build had kunnen steken.

Daarnaast speelt marketing rechten ook mee, iets wat Google wel kan doen. Microsoft/Sony/Google/Etc kan bijvoorbeeld prima de marketing rechten hebben op een game, dan zullen alle previews etc. doorgaans getoond worden op hun platform/hardware, ook al draait de game elders beter.
Caayn schreef op maandag 25 juli 2022 @ 10:42:
[...]

Daarnaast speelt marketing rechten ook mee, iets wat Google wel kan doen. Microsoft/Sony/Google/Etc kan bijvoorbeeld prima de marketing rechten hebben op een game, dan zullen alle previews etc. doorgaans getoond worden op hun platform/hardware, ook al draait de game elders beter.
Ik doelde idd op dit stuk, goede verduidelijking.

Denk dat juist bij de crossplay games het voor reviewers erg interessant kan zijn om eens t verschil te merken (of misschien wel t gebrek aan verschil ;) )
Zeker bij een voetbalgame waar lag dodelijk is ben ik wel benieuwd hoe het zich verhoudt in een 1op1 match tegen een ps5 of Series X/S.
Google moet hier een manier voor vinden om te kunnen laten zien hoe hun platform presteert. Zeker ook met het oog op Project Stream Immersive Stream for Games (white label). Naja, wie weet een week na lancering wat goede vergelijkingsvideos!
Project stream => Immersive Stream for Games :P

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:21

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Ben nu op vakantie en heb hier WiFi, zo meteen eens testen hoe Stadia het doet

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Helaas hapert het flink, download is prima, maar de upload meet hij hier niet, denk dat het daar aan licht, probleem heb ik ook met Xbox Cloud Gaming

Linksquest schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 11:23:
Helaas hapert het flink, download is prima, maar de upload meet hij hier niet, denk dat het daar aan licht, probleem heb ik ook met Xbox Cloud Gaming
Weet niet of je binnen Europa zit, maar werkt mobiel internet een beetje op je telefoon? Zou ook nog kunnen werken (mis je goede databundel hebt :9 )

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Ht87 schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 11:38:
[...]

Weet niet of je binnen Europa zit, maar werkt mobiel internet een beetje op je telefoon? Zou ook nog kunnen werken (mis je goede databundel hebt :9 )
Zit gewoon in Nederland, in een Roompot vakanties huisje.

Linksquest schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 12:18:
[...]

Zit gewoon in Nederland, in een Roompot vakanties huisje.
Ik zat vorige week in een huisje bij de beekse bergen, daar was t internet prima voor stukjes YouTube en Netflix op de iPad, maar gamen zat er niet in met 20/7 download/upload.
Helaas biedt Vodafone geen unlimited achtige bundel voor een dag aan, had ik voorheen bij tmobile wel, dat was ideaal voor Stadia op m’n telefoon!

[ Voor 17% gewijzigd door Ht87 op 26-07-2022 13:46 ]

Augustus PRO games:

- Saints Row: The Third
- Monster Jam Steel Titans 2
- Calico
- Shantae Half Genie Hero
- Murder by Numbers
- Welcome to Elk

• Tuktop
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01-01 18:44
Jasphur schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 18:54:
Augustus PRO games:

- Calico
- Murder by Numbers
- Welcome to Elk
Nice! Niet de sterkste maand voor mijn persoonlijke smaak maar Welcome to Elk is wel typisch zo'n game die ik anders niet zou kopen/spelen, en nu waarschijnlijk wel! :+

• Marzman
  • Niet online
Murder by numbers wilde ik proberen, maar leek me te duur voor wat het is. Dus die zal ik waarschijnlijk wel proberen :)

/▌

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Jasphur schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 18:54:
Augustus PRO games:

- Calico
- Murder by Numbers
- Welcome to Elk
Saints row en shantae zijn al de moeite waard.

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Ht87 schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 13:45:
[...]

Ik zat vorige week in een huisje bij de beekse bergen, daar was t internet prima voor stukjes YouTube en Netflix op de iPad, maar gamen zat er niet in met 20/7 download/upload.
Helaas biedt Vodafone geen unlimited achtige bundel voor een dag aan, had ik voorheen bij tmobile wel, dat was ideaal voor Stadia op m’n telefoon!
Gekke is, ik haal 200mbit down, maar kan de upload niet meten om een of andere reden. Ik weet wel dat het internet hier via Ziggo loopt, niet dat het daar aan ligt, want thuis heb ik ook Ziggo en daar loopt hij vloeiend op.

Me dochter had vanmorgen ook even problemen met YouTube zij ze.

• Jessed93
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21-07-2025
In de nieuwe TWOS (https://community.stadia....ummer-of-Games/ba-p/81240) staat vermeld dat Wavetale dit weekend deel uitmaakt van 'Play Days'. Er staat bij 'for everyone to enjoy' en 'To continue playing Wavetale after the Play Days event, you can purchase it in the Stadia Store or subscribe to Stadia Pro.' Doet me dus vermoeden dat je geen Stadia Pro moeten hebben om Wavetale te spelen dit weekend.

De eerste paragraaf van onderstaande link doet dan weer uitschijnen dat je wel Stadia Pro moet hebben bij Play Days.

https://support.google.com/stadia/answer/9995950?hl=en

Wat interpreteer ik verkeerd? 7(8)7
Goede vraag… je kan het GoogleStadia vragen op twitter of even afwachten en in de praktijk proberen. Vreemd in ieder geval. Persoonlijk verwacht ik dat de documentatie niet meer klopt

• Jessed93
Jasphur schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 13:08:
Goede vraag… je kan het GoogleStadia vragen op twitter of even afwachten en in de praktijk proberen. Vreemd in ieder geval. Persoonlijk verwacht ik dat de documentatie niet meer klopt
Thanks! Ik heb geen twitterprofiel, dus ik test het morgen gewoon even uit. Al vaak goeie dingen vernomen over Wavetale. Ik lees dat het spel niet zo lang duurt om uit te spelen en dit weekend heb ik net eens veel (game)tijd. Zou dus goed uitkomen :*)
Jessed93 schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 14:18:
[...]

Thanks! Ik heb geen twitterprofiel, dus ik test het morgen gewoon even uit. Al vaak goeie dingen vernomen over Wavetale. Ik lees dat het spel niet zo lang duurt om uit te spelen en dit weekend heb ik net eens veel (game)tijd. Zou dus goed uitkomen :*)
Ik heb wel twitter :P

• Jessed93
Heb net ook reactie ontvangen via Facebook d:)b

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/esEe1cgDiEnGfi4julQo8wMgrF4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WBJbWmb6QvEWQqRvWkOhXZCI.jpg?f=fotoalbum_large

Beetje verwarrend in hun communicatie maar dat zullen ze nu wel fixen denk ik.

Nogmaals bedankt @Jasphur

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:45

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Af en toe wat Rayman spelen is zalig :)
Geweldig spel.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.10.0 (UMOEUXM)

• RudyL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 31-12-2025
Ht87 schreef op maandag 25 juli 2022 @ 11:34:
[...]

Ik doelde idd op dit stuk, goede verduidelijking.

Denk dat juist bij de crossplay games het voor reviewers erg interessant kan zijn om eens t verschil te merken (of misschien wel t gebrek aan verschil ;) )
Zeker bij een voetbalgame waar lag dodelijk is ben ik wel benieuwd hoe het zich verhoudt in een 1op1 match tegen een ps5 of Series X/S.
Google moet hier een manier voor vinden om te kunnen laten zien hoe hun platform presteert. Zeker ook met het oog op Project Stream Immersive Stream for Games (white label). Naja, wie weet een week na lancering wat goede vergelijkingsvideos!
Misschien begrijp ik het niet helemaal goed, maar crossplay op Fifa 22 is er toch ook gewoon al. Speel mijn Stadia potjes ook tegen PS spelers. Ik heb af en toe een matige verbinding, maar dat had ik ook toen ik alleen nog maar tegen Stadia spelers kon. Heb nu het voordeel dat je in no time een tegenstander hebt, ipv hopen dat er meer stadia spelers online zijn.

LOETKE

RudyL schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 13:48:
[...]

Misschien begrijp ik het niet helemaal goed, maar crossplay op Fifa 22 is er toch ook gewoon al. Speel mijn Stadia potjes ook tegen PS spelers. Ik heb af en toe een matige verbinding, maar dat had ik ook toen ik alleen nog maar tegen Stadia spelers kon. Heb nu het voordeel dat je in no time een tegenstander hebt, ipv hopen dat er meer stadia spelers online zijn.
Oh echt? Wist niet dat t al crossplay was? Ik heb altijd begrepen dat er alleen cross-progress met pc was bij FUT.

Edit: zie dat t sinds mei idd zo is! Vandaar, heb t al even niet meer gespeeld.

• Schmitzel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-01 08:50
RudyL schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 13:48:
[...]

Meen je niet, tijd om FIFA 22 toch nog maar ff te halen

Edit: helaas nu geen aanbiedingen

[ Voor 3% gewijzigd door Schmitzel op 28-07-2022 17:07 ]

• bb9000
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 20:02
https://mobile.twitter.co...tatus/1552658225207693312

surprise surprise

bron is wel een random facebookpost dus misschien moet het zoutvat erbij genomen worden

[ Voor 33% gewijzigd door bb9000 op 29-07-2022 07:21 ]

• Marzman
  • Niet online
bb9000 schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 07:19:

surprise surprise

bron is wel een random facebookpost dus misschien moet het zoutvat erbij genomen worden
Het is een rumor. Maar al wel vaker toch? Wel raar dat de posts erover van reddit verwijderd worden.

Ik denk dat als Microsoft en Sony vol inzetten op streaming dat Stadia ook geen kans maakt. Het zou wel kunnen als Google wat meer aan promotie deed, maar dat doen ze niet of alleen een beetje lafjes. Verschil is natuurlijk dat voor Microsoft en voor Sony nog meer het MOET slagen en voor Google is het iets wat ze ook nog doen.

Maar als het niet waar is, door zo'n rumors gaan mensen natuurlijk geen tripple a games meer kopen, gaan gameuitgevers er niks mee doen etc. Killed by rumors dan ipv killed by google.

[ Voor 11% gewijzigd door Marzman op 29-07-2022 08:16 ]

/▌

• RoCoStr
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 01-01 01:25
Wat een kontverhaal zeg. Feitelijk wordt er lukraak wat geroeptoeterd. Zo lukraak dat het net zo goed een algemeen 'exit plan' kan zijn. Kan hier niet zo veel mee en zal vandaag rustig Stadia weer opstarten onder de Spaanse zon :)
Het matched ook niet met de uitbreiding naar Mexico en de livegang van Saints Row en FIFA23 later dit jaar.

• Marzman
  • Niet online
Dat twitteraccount wil het ook te graag. Je ziet hem steeds grapjes en verwijzingen maken wanneer Stadia gekilled wordt.

Eind van de zomer is inderdaad helemaal niet realistisch. Dat is al bijna .p

/▌

• grolle
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-12-2025
Google zou hier heel eenvoudig wat aan kunnen doen. Bijvoorbeeld een belofte dat elke dollar/euro ten minste 10 jaar blijft werken.
Bovendien hebben wij als Nederlanders een vrij uitgebreide garantie wetgeving. Ik heb bijvoorbeeld vorig jaar in de aanbieding de bundel van Cyberpunk 2077 met de Stadia premiere edition gekocht. Daar mijn NES budel met Mario, Duckhunt, 2 controllers en een zapper uit de jaren 80 het nog steeds uitstekend doet. Net als mijn SNES, PS1,2 en 3 overigens. Dus om de verwachte levensduur van de Stadia bundel vaststellen op 5 jaar voor de garantie is helemaal niet groot.

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Heb je eigenlijk rechten met betrekking tot gekochte games als ze stoppen? Geld terug of iets dergelijks?

Ik snap dat dit bovenstaande verhaal onzin is, maar je ziet wel dat Google er nou niet echt veel tijd en moeite meer in stopt, het is niet het succes geworden wat ze wilden (imo). Dus een stop binnen een paar jaar lijkt me niet heel vreemd gedacht (zeker als je de geschiedenis van Google en het stoppen van projecten bekijkt.)

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

bb9000 schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 07:19:

surprise surprise

Welke zomer? Die in Europa, Australië? Of in 2040? Ik vertrouw die posts nooit zo zonder echte bron, ik vermoed echter wel dat er iets staat te gebeuren rondom Stadia komend jaar, maar dan toch echt in die white label kant. Of integratie in play store ofzo. Ach ik zie t wel! :9

• Marzman
  • Niet online
grolle schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 09:21:
Daar mijn NES budel met Mario, Duckhunt, 2 controllers en een zapper uit de jaren 80 het nog steeds uitstekend doet. Net als mijn SNES, PS1,2 en 3 overigens. Dus om de verwachte levensduur van de Stadia bundel vaststellen op 5 jaar voor de garantie is helemaal niet groot.
Hoe zou je dat aanpakken? Je kan niet naar een winkel met je bonnetje.

/▌

Ik kan me toch vaag herinneren dat Stadia bij opstart beloofde dat je je gekochte games (niet pro claims) altijd speelbaar bleven, ik zoek de bron nog even.

• Marzman
  • Niet online
Ht87 schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 09:48:
Ik kan me toch vaag herinneren dat Stadia bij opstart beloofde dat je je gekochte games (niet pro claims) altijd speelbaar bleven, ik zoek de bron nog even.
Ja life long support zeker ;) Dat slaat dan op de levensduur van het product.

/▌

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

En dergelijke K* berichten helpen ook niet echt natuurlijk :

https://www.howtogeek.com...-long-live-google-stadia/

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.10.0 (UMOEUXM)

• Marzman
  • Niet online

/▌

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:05
grolle schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 09:21:
Google zou hier heel eenvoudig wat aan kunnen doen. Bijvoorbeeld een belofte dat elke dollar/euro ten minste 10 jaar blijft werken.
Bovendien hebben wij als Nederlanders een vrij uitgebreide garantie wetgeving. Ik heb bijvoorbeeld vorig jaar in de aanbieding de bundel van Cyberpunk 2077 met de Stadia premiere edition gekocht. Daar mijn NES budel met Mario, Duckhunt, 2 controllers en een zapper uit de jaren 80 het nog steeds uitstekend doet. Net als mijn SNES, PS1,2 en 3 overigens. Dus om de verwachte levensduur van de Stadia bundel vaststellen op 5 jaar voor de garantie is helemaal niet groot.
Die vergelijking kan je zo niet zo makkelijk maken. Onder Nederlandse wetgeving mag een dienst gewoon stoppen, en dat is stadia, een dienst. In dat opzicht is bijv. de Stadia controller vergelijkbaar met een iot apparaat waar na enkele jaren de dienst verdwijnt Niet leuk, maar het maakt niet dat het product non-conform is.

Zie ook bijv. deze blog van Arnoud die het beter kan uitleggen dan ik :)

https://blog.iusmentis.co...n-mensen-thuis-uitzetten/

• RoCoStr
Als je wilt geloven dat de aarde plat is dan geeft internet je houvast....

Google heeft recent ingestoken op een laagdrempelige porting tool, waar de eerste 'proof of concepts' al beschikbaar van zijn. De lijst is nog steeds gegroeid. Hun 'demo' concept staat als een huis en biedt no-nonsense toegang tot een proefmonster van een game. De streaming ervaring is best of class.

Ik zie vooralsnog een groeiend platform en niet krimpend. Mag het sneller? Zeker! We zitten echter nog steeds in de vooravond van streaming en Google doet daarin veel grondwerk.

• Rob Voets
Penicks heeft zijn zin, we zitten hier weer een zinloze discussie te voeren.

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Niemand kan voorspellen wat de toekomst brengt, maar toch ben ik van mening dat er meer promotie mag worden gedaan, bijvoorbeeld met review exemplaren van games of van Pro abonnement voor reviewers. Maar ook het pro abonnement is in verhouding met bijvoorbeeld Xbox Game Pass te duur, €5,- per maand of €50 per. Jaar zou een realistischer zijn.

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:05
RoCoStr schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 11:01:

Ik zie vooralsnog een groeiend platform en niet krimpend. Mag het sneller? Zeker! We zitten echter nog steeds in de vooravond van streaming en Google doet daarin veel grondwerk.
Zijn daar ook ergens cijfers van, want mijn persoonlijke ervaring vind ik toch niet echt op groei wijzen. Bijna niemand in mijn omgeving die een founders kit heeft gekocht bijvoorbeeld speelt nog, ik zelf ook amper. En ik het ook het idee dat er geen 'buzz' meer achter zit vanuit Google. Het kabbelt nog een beetje, maar ik heb niet het idee dat Google er nog echt vol in zit.

• Marzman
  • Niet online
Rob Voets schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 11:07:
Penicks heeft zijn zin, we zitten hier weer een zinloze discussie te voeren.
Ja eigenlijk best wel, er zijn alleen rumors :)
Dennism schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 11:11:
[...]

Zijn daar ook ergens cijfers van, want mijn persoonlijke ervaring vind ik toch niet echt op groei wijzen. Bijna niemand in mijn omgeving die een founders kit heeft gekocht bijvoorbeeld speelt nog, ik zelf ook amper. En ik het ook het idee dat er geen 'buzz' meer achter zit vanuit Google. Het kabbelt nog een beetje, maar ik heb niet het idee dat Google er nog echt vol in zit.
Ik speel ook amper, dat is vooral omdat ik spellen wil spelen die niet op Stadia staan. En ik heb zelfs Pro (toen die aanbieding van 6 maanden gekocht)

[ Voor 58% gewijzigd door Marzman op 29-07-2022 11:14 ]

/▌

• RoCoStr
Dennism schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 11:11:
[...]

En zo hangt het er dus precies van af hoe je er naar kijkt. De markt is recent namelijk ook verbreed, maar de userbase kan net zo goed kleiner zijn geworden. Ik zie een sterkere en grotere fundering dan toen ik instapte en daar doelde ik op. Of er uiteindelijk een prachtig kasteel op komt te staan is gissen. Maar het begint altijd met het slaan van palen en storten van beton; daar is Google niet mee opgehouden.

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:21
Marzman schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 11:12:
[...]
Ik speel ook amper, dat is vooral omdat ik spellen wil spelen die niet op Stadia staan. En ik heb zelfs Pro (toen die aanbieding van 6 maanden gekocht)
Idem. Kan me er niet toe zetten om spellen te spelen die ik het "net-niet" vind. Volgens mij zijn alleen spellen als RDR2 en AC aan mij besteed. 3rd person en open wereld. Racen is leuk, maar verveelt me te snel. Misschien dat ik toch nog eens Riders Republic probeer. Maar verder zit er voor mij niet veel bij. Speel ik liever even op de Switch van m'n dochter. Misschien dat ik daar nog eens The Witcher 3 voor koop al zou ik die liever via Stadia spelen...
Ik merk eigenlijk dat ik juist dankzij stadia een bredere smaak wat betreft games heb gekregen haha. :P

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07:09
Ik heb een probleempje met mijn net gekochte Stadia controller. Hopelijk kunnen jullie me op weg helpen :)

Probleem: ik krijg de Stadia controller niet verbonden met de Stadia app via mijn Nvidia Shield TV Pro (2019).

Ik heb bij Google opgezocht hoe je zo'n ding zou moeten verbinden maar ik krijg het niet werkend.

De Stadia controller gaat aan en knippert dan oranje bij de Stadia knop. Volgens de instructies kom ik dan bij een "koppelingscode" die ik met de Controller kan invoeren. Dat doe ik dan maar vervolgens gebeurd er niks...
Er zou, volgens de instructies, dan de keuze moeten komen voor met mijn netwerk te verbinden. Maar helaas...er gebeurd gewoon helemaal niks.

Mijn Shield is bekabeld verbonden trouwens, maar dat zou niet uit moeten maken denk ik.

Wie weet er raad? :)

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:02
Die code werkt pas nadat de controller jouw WiFi kan gebruiken (de controller Connect niet met de shield, maar gaat via de WiFi direct naar de stadia server).

Je moet dus je WiFi credentials naar je controller zien te sturen, en daarvoor eenmalig dit doen: https://support.google.co...=GENIE.Platform%3DAndroid

[ Voor 11% gewijzigd door sewer op 29-07-2022 14:02 ]

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07:09
sewer schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 13:58:
Die code werkt pas nadat de controller jouw WiFi kan gebruiken (de controller Connect niet met de shield, maar gaat via de WiFi direct naar de stadia server).

Je moet dus je WiFi credentials naar je controller zien te sturen, en daarvoor eenmalig dit doen: https://support.google.co...=GENIE.Platform%3DAndroid
Dat had ik al gelezen maar heb nog maar eens goed gekeken. En wat blijkt...ik moest even NAAR BENEDEN SCROLLEN op mijn mobiele telefoon ;-)
Daar stond dus het icoontje om de Stadia controller te verbinden met mijn Wifi.
Dit was even een DOH momentje 8)7

Dankjewel voor het meedenken; nu werkt het allemaal prima !!

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

• Tuktop
Vortigen schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 15:20:
[...]

Dat had ik al gelezen maar heb nog maar eens goed gekeken. En wat blijkt...ik moest even NAAR BENEDEN SCROLLEN op mijn mobiele telefoon ;-)
Daar stond dus het icoontje om de Stadia controller te verbinden met mijn Wifi.
Dit was even een DOH momentje 8)7

Dankjewel voor het meedenken; nu werkt het allemaal prima !!
Moet eerlijk zeggen dat ik het ook wel logischer zou vinden als de Stadia-app een popup oid zou geven op het moment dat er een connectbare controller wordt gedetecteerd. En dan zou het helemaal leuk zijn als dat vervolgens met één klik vanzelf gaat omdat de netwerk-gegevens worden onthouden. A man can dream... :)

• grolle
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-12-2025
Dennism schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 10:55:
[...]

Die vergelijking kan je zo niet zo makkelijk maken. Onder Nederlandse wetgeving mag een dienst gewoon stoppen, en dat is stadia, een dienst. In dat opzicht is bijv. de Stadia controller vergelijkbaar met een iot apparaat waar na enkele jaren de dienst verdwijnt Niet leuk, maar het maakt niet dat het product non-conform is.

Zie ook bijv. deze blog van Arnoud die het beter kan uitleggen dan ik :)

https://blog.iusmentis.co...n-mensen-thuis-uitzetten/
Goed stukje idd. Mocht het scherm op zwart gaan binnen korte tijd dan verwacht ik wel dat er 1 of andere gezamenlijke classaction zaak wordt gestart waar we allemaal heel eenvoudig bij kunnen aanhaken.

Bij een eventuele stop van stadia denk ik dat je eerst het sluiten van de "winkel" krijgt en dan minimaal 1 jaar later pas een beeld wat op zwart gaat.
Echt wazig hoe snel een post op facebook de wereld over gaat en wordt opgepakt door de media…

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Het is duidelijk weer komkommertijd.
Er gaat een flinke discussie los op een vage (niet controleerbare) FB bericht.

Ik geloof niet dat ze binnenkort de stekker eruit gaan trekken.
Wel ben ik van mening dat er iets moet gaan veranderen zodat Google meer winst hiermee kan maken.
Kan de bron even niet gevonden krijgen, maar ik meen (dus ik ben niet 100% zeker) dat ze op dit moment geen winst draaien met Stadia.

Meer dan ik dacht...

• Tuktop
streamnl schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 18:19:
...
Wel ben ik van mening dat er iets moet gaan veranderen zodat Google meer winst hiermee kan maken.
Kan de bron even niet gevonden krijgen, maar ik meen (dus ik ben niet 100% zeker) dat ze op dit moment geen winst draaien met Stadia.
Dat is helemaal niet zo gek, had eerlijk gezegd niet anders verwacht. De investeringen zijn vrij groot en het is een nieuwe speler op de (vrij verzadigde) gamemarkt. Spotify draait al sinds haar ontstaan flinke verliezen, en nu nog steeds.

Ik hoop dat Google al van meet af aan heeft ingeschat dat Stadia een langetermijnproject zou zijn en niet een snelle cash grab.

[ Voor 11% gewijzigd door Tuktop op 01-08-2022 11:23 ]

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb ook een klein beetje het vermoeden dat Google zich misrekent heeft in de kracht van de Xbox Series X en PS5. Ik denk dat ze dachten dat ze dat zouden matchen of zelfs verbeteren. Dat is (IMO) niet gelukt, en is voor mij de reden geworden dat ik Stadia nog maar sporadisch gebruik. (Binnenkort ga ik AC Black Flag erop spelen omdat die wel in 60 fps is op stadia en niet op de XSX ;) ) Maar voor nieuwe games is stadia voor mij geen optie, ook omdat ik de VRR dan mis.

[ Voor 9% gewijzigd door ArthurMorgan op 29-07-2022 18:44 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• Tuktop
ArthurMorgan schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 18:43:
Ik heb ook een klein beetje het vermoeden dat Google zich misrekent heeft in de kracht van de Xbox Series X en PS5. Ik denk dat ze dachten dat ze dat zouden matchen of zelfs verbeteren. Dat is (IMO) niet gelukt, en is voor mij de reden geworden dat ik Stadia nog maar sporadisch gebruik. (Binnenkort ga ik AC Black Flag erop spelen omdat die wel in 60 fps is op stadia en niet op de XSX ;) ) Maar voor nieuwe games is stadia voor mij geen optie, ook omdat ik de VRR dan mis.
Denk dat ze vooral onderschat (of juist overschat, eigenlijk) hebben hoeveel geld en energie developers willen stoppen in een Stadia-port tbv een grote consolepoort. Wat ik ook wel begrijp hoor, gezien de verschillen in spelersaantallen. Maar goede ports zoals Doom Eternal en The Division 2 laten wel zien hoe lekker Stadia kan lopen. Daartegenover staan luiere ports zoals die van de Far Cry-serie met 30fps. Denk echt dat de Stadia-hardware daar tenminste 1080P60 had aangekund met betere optimalisatie.

Edit: VRR is op Stadia toch niet nodig? Er is geen screen tearing mogelijk. Of bedoel je meer dan 60fps?

[ Voor 5% gewijzigd door Tuktop op 29-07-2022 19:07 ]

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Jasphur schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 18:17:
Echt wazig hoe snel een post op facebook de wereld over gaat en wordt opgepakt door de media…
We leven in een wereld waar er meer fake news is dan echt nieuws. Gelukkig zijn er nog mensen zoals Bellingcat. En dan niet voor iets triviaal (met alle respect) als Stadia maar voor de echte belangrijke nieuwsfeiten in de wereld.

Dat dergelijke post dus meteen als waarheid gezien wordt verbaast me helemaal niks. Alle mensen die Stadia al dood en begraven hadden (en dat zijn er helaas heel wat), springen op dit bericht en zien dit als een bevestiging voor hun beeld over Stadia.

daffie82 schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 19:05:
[...]

We leven in een wereld waar er meer fake news is dan echt nieuws. Gelukkig zijn er nog mensen zoals Bellingcat. En dan niet voor iets triviaal (met alle respect) als Stadia maar voor de echte belangrijke nieuwsfeiten in de wereld.

Dat dergelijke post dus meteen als waarheid gezien wordt verbaast me helemaal niks. Alle mensen die Stadia al dood en begraven hadden (en dat zijn er helaas heel wat), springen op dit bericht en zien dit als een bevestiging voor hun beeld over Stadia.
Bellingcat is top! Maar is meer dan 1 persoon. Dacht dat het een soort open source artikel schrijven concept was. Anyway, ben blij dat Tweakers niet mee doet. Zag het gerucht al wel voorbij komen bij Gamekings

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Jasphur schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 19:53:
[...]

Bellingcat is top! Maar is meer dan 1 persoon. Dacht dat het een soort open source artikel schrijven concept was. Anyway, ben blij dat Tweakers niet mee doet. Zag het gerucht al wel voorbij komen bij Gamekings
Ik weet wat Bellingcat is :) zijn intussen 10 mensen. Onlangs zeer interessante docu over op NPO2. Zeker eens terugkijken als je de kans hebt!

• streamnl
  • Niet online
_O-

(En eindelijk een reactie van Google zelf. Aan de andere kant… ze kunnen onmogelijk overal op reageren)

Meer dan ik dacht...

streamnl schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 20:31:
[...]

_O-

(En eindelijk een reactie van Google zelf. Aan de andere kant… ze kunnen onmogelijk overal op reageren)
Ze hebben sinds kort de social media manager van Luna aan het werk bij Stadia. Verwacht, gezien haar werkverleden, nog wel vaker van dit soort posts. Hehe

Ondertussen is er toegegeven dat het bericht fake is. Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FY2sRZ0WQAI9dWg?format=jpg&name=large

[ Voor 23% gewijzigd door Jasphur op 29-07-2022 21:10 ]

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Knap he die media. Journalist zijn is nog nooit zo makkelijk geweest. Nul onderzoek, gewoon dingen overnemen die je voorbij ziet flitsen...

• RoCoStr
Schitterende reactie van Google! Haaha!
Claimen maar weer!

gezien en gereageerd hehe... :P

edit: vind het eigenlijk wel jammer dat Tweakers dit plaatst. Had ergens gehoopt dat de redactie zich afstandig zou houden van dit soort geruchten journalistiek. Mja, Stadia bashen == clicks.

[ Voor 17% gewijzigd door Jasphur op 01-08-2022 12:03 ]

• Marzman
  • Niet online
Jasphur schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 11:57:
[...]

edit: vind het eigenlijk wel jammer dat Tweakers dit plaatst. Had ergens gehoopt dat de redactie zich afstandig zou houden van dit soort geruchten journalistiek. Mja, Stadia bashen == clicks.
Het is wel nieuws natuurlijk.

Morgen op de frontpage: Bill Gates ontkent dat hij investeert in vacins die uitgerust zijn met een chip om in mensen te injecteren :p

/▌

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Dit zijn de games weer :D
  • Calico
  • Murder by Numbers
  • Saints Row: The Third - Remastered
  • Monster Jam Steel Titans 2
  • Welkom to Elk
  • Shantae: Half-Genie Hero Ultimate Edition

• Estylicious
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-01 15:28
Mooie selectie wel. Zelf benieuwd naar Saints Row (nooit gespeeld), Calico en de racegames voor de kds!

Maar eerst verder met Metro Exodus!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:33
Jasphur schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 11:57:
[...]

Ik waardeer je fanatisme wel als enige Stadia-fanboy en voorvechter op Tweakers ;) .

Maar ik moet als Stadia liefhebber(ik heb de controller) toch wel zeggen dat het aardig dood aanvoelt allemaal. De features die ze ooit als demo lieten zien (verder gaan vanuit streams etc) zijn er nooit echt gekomen, geen hardware update, vooral derderangs B-games die al jaren in de budgetbakken liggen of indies waarvoor je niet eens een game-pc nodig hebt. Stadia Pro dat gewoon niet aantrekkelijk is. 10 euro per maand zou misschien net redelijk zijn om de complete library(die toch niet zo groot is) te kunnen spelen, niet om je gekochte games in 4K te spelen met wat oude troep erbij.

Misschien is het niet dood, maar ze doen echt geen reet om het te laten opbloeien.

• Tuktop
BarôZZa schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 18:10:
[...]

Ik waardeer je fanatisme wel als enige Stadia-fanboy en voorvechter op Tweakers ;) .

Maar ik moet als Stadia liefhebber(ik heb de controller) toch wel zeggen dat het aardig dood aanvoelt allemaal. De features die ze ooit als demo lieten zien (verder gaan vanuit streams etc) zijn er nooit echt gekomen, geen hardware update, vooral derderangs B-games die al jaren in de budgetbakken liggen of indies waarvoor je niet eens een game-pc nodig hebt. Stadia Pro dat gewoon niet aantrekkelijk is. 10 euro per maand zou misschien net redelijk zijn om de complete library(die toch niet zo groot is) te kunnen spelen, niet om je gekochte games in 4K te spelen met wat oude troep erbij.

Misschien is het niet dood, maar ze doen echt geen reet om het te laten opbloeien.
Stream connect, State share, Crowd choice en Crowd play zijn wel bestaande features inmiddels. Hardware-upgrades weten we niet, kan best zijn dat er wel wat gebeurd is. De games die bij Pro komen vind ik erg lachen en het zijn vaak games die ik anders niet gespeeld zou hebben, dus wat mij betreft juist erg waardevol.

Ben het er ook wel deels mee eens hoor, er mag best wat meer vaart achter de ontwikkeling en game library zitten maar dat eindeloze gezanik over dat Stadia al 3 jaar lang dood aan het gaan is (of zou moeten zijn), is gewoon irritant. Niet dat ik jou ervan beschuldig maar de haat is echt tenenkrommend. Denk dat daar ook het fanatisme van sommigen onder ons vandaan komt :)

Merk trouwens wel dat Stadia en game streaming in het algemeen steeds wat meer geaccepteerd wordt, dus er lijkt wel iets van acceptatie te dagen.

[ Voor 4% gewijzigd door Tuktop op 01-08-2022 18:24 ]

Wat @Tuktop zegt inderdaad :)

Ik snap heel erg goed waar het gevoel vandaan komt. Maar we moeten echt in ons achterhoofd houden dat Stadi nog zo jong is. Cloud gaming is dat niet echt meer, maar wel met de kwaliteit die de diensten nu hebben. Daarnaast moeten we ook niet vergeten dat we chip tekorten hebben/hadden en dat waarschijnlijk Immersive Stream for Games ook moeite heeft met het vinden van personeel. Aan de vacatures zal het niet liggen.

Natuurlijk mogen de ontwikkelingen van mij ook wel sneller en natuurlijk hoop ik dat Google gewoon eens een keer een road map openbaart. Maar tot die tijd gewoon roeien met de riemen die we hebben :P

Ik merk wel dat de negative bias naar Stadia wel aan het afnemen is en dat het vooral de echte sjit-posters zijn die voet bij stuk blijven.

De “ontwetenden” zijn vaak na een duidelijke en vriendelijk uitleg wel geinteresseerd of staan er in ieder geval voor open.

Ik ben dan eigenlijk ook wel extreem benieuwd naar wat Stadia gaat doen in Mexico… eens kijken hoe de groei doorzet.

Hoop heeeeel erg dat ze Stadia toch meer aandacht gaan geven dan het white label ISfG.

[ Voor 9% gewijzigd door Jasphur op 01-08-2022 18:32 ]

• Rob Voets
Linksquest schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 15:26:
[...]

Dit zijn de games weer :D
  • Calico
  • Murder by Numbers
  • Saints Row: The Third - Remastered
  • Monster Jam Steel Titans 2
  • Welkom to Elk
  • Shantae: Half-Genie Hero Ultimate Edition
Welcome to Elk zeer de moeite waard.

• nickdw7
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-11-2025
Rob Voets schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 18:45:
[...]

Welcome to Elk zeer de moeite waard.
Ik zou voor Saints Row gaan hoor!
BarôZZa schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 18:10:
[...]

Ik ben een ietwat rustige Stadia gebruiker, switch is mijn hoofdconsole momenteel en heb dan ook een half jaar terug m’n pro gecanceld. Best met een verbitterd gevoel, want stadia moest mijn vervanger worden van de ps4 en het gevoel wegnemen dat ik ooit een nextgen moest aanschaffen. Dat heeft Stadia niet waargemaakt. Maar gek genoeg is er geen haar op m’n hoofd die denkt aan de controllers van Stadia wegdoen. Ik blijf (vooralsnog tegen beter weten in) verwachten dat die grote opmars van AAA games nog gaat komen. Ik snap heel goed jouw stuk, maar ik heb nog wat hoop.
Hopelijk ziet Google in december in dat ze games als Hogwarts Legacy nodig gaan hebben om toekomst te bieden aan een gamingplatform. Laat ze maar betalen voor wat AAA games, net als bij RDR2.
We gaan t zien wat t wordt!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

nickdw7 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 20:04:
[...]

Ik zou voor Saints Row gaan hoor!
Inderdaad een toffe game, alleen recent nog uitgespeeld op de PS4.

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Estylicious schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 15:58:
Mooie selectie wel. Zelf benieuwd naar Saints Row (nooit gespeeld), Calico en de racegames voor de kds!

Maar eerst verder met Metro Exodus!
Saints Row is een dikke aanrader.

• Marzman
  • Niet online
De spellen die ik er op gespeeld heb dat ging super (RDR2, Cyberpunk, Triials, Dirt5, Grid, Lake), maar het is gewoon te weinig.

Saints Row is wel tof, maar dat spel heb ik een paar maanden terug ook gratis gehad op Epic en al eens gespeeld in Gforce Now.

/▌

• sewer
Heb nu de afgelopen dagen 9 uurtjes Trials Rising gespeeld (en nog nooit een voorganger gespeeld), en het spel laat je in het begin heel erg denken dat je er een natuurtalent in bent, na die 9 uur ben ik level 50 en bij de meeste tracks haal ik wel zilver na 3 pogingen ofzo. Dus de vaart zit er goed in.

Totdat we nu 'bunny hopping' en die derde fiets (bij level 42) gekregen hebben, nu is het opeens duidelijk dat ik er nog geen kont van kan en het spel volgens mij nu pas echt begint :+

[ Voor 7% gewijzigd door sewer op 02-08-2022 09:07 ]

• streamnl
  • Niet online
Gisteren toch Rise of the Tomb Raider (20 jaar) gekocht.

Tot nu toe heb ik me prima vermaakt.

Ik heb best wel medelijden met Laura. Ze is toch al op veel gruwelijke manieren dood gegaan. Volgens mij geen 1X hetzelfde :+

Vroeger, toen ik nog op de zolderkamertje FFVI speelde, had ik een mapje naast de pc liggen en daar schreef ik alle nuttige tips op wat de NPC’s zeiden. Ook als je een vage plattegrond zag waar “iets” lag, tekende ik dat over in schets .
Want… je weet maar nooit wanneer je het nodig hebt O-)

Bij Stadia hoeft dat niet ;)
Je ziet een schets, je maakt een screenshot en je hebt het op je gsm/iPad/whatever staan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Uslh22-Jsx6UZWkntLyeLkTtZlM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HzHJobSR8arkZfQqZf9NQKwp.png?f=fotoalbum_large

Meer dan ik dacht...

• Stef120
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 01-01 01:16
Linksquest schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 21:05:
[...]

Inderdaad een toffe game, alleen recent nog uitgespeeld op de PS4.
Ik vind het vooral knap dat je de game zelf uitgespeeld hebt!

Met games als Saints Row en GTA kan ik altijd zo lastig m'n concentratie vasthouden.

Deze keer ga ik echt de main story line volgen!
"Half uurtje later" paar auto's gejat, Side Story opgepikt en de halve stad achter me aan :+

Wel onwijze lol elke keer

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Stef120 schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 13:19:
[...]

Ik vind het vooral knap dat je de game zelf uitgespeeld hebt!

Met games als Saints Row en GTA kan ik altijd zo lastig m'n concentratie vasthouden.

Deze keer ga ik echt de main story line volgen!
"Half uurtje later" paar auto's gejat, Side Story opgepikt en de halve stad achter me aan :+

Wel onwijze lol elke keer
Wat ik soms doe, en dat doe ik ook bij grote games als Assassin's Creed, om de zoveel uur even iets anders spelen, helpt voor mij

• Marzman
  • Niet online
streamnl schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 11:13:
Gisteren toch Rise of the Tomb Raider (20 jaar) gekocht.

Tot nu toe heb ik me prima vermaakt.

Ik heb best wel medelijden met Laura. Ze is toch al op veel gruwelijke manieren dood gegaan. Volgens mij geen 1X hetzelfde :+

Vroeger, toen ik nog op de zolderkamertje FFVI speelde, had ik een mapje naast de pc liggen en daar schreef ik alle nuttige tips op wat de NPC’s zeiden. Ook als je een vage plattegrond zag waar “iets” lag, tekende ik dat over in schets .
Want… je weet maar nooit wanneer je het nodig hebt O-)

Bij Stadia hoeft dat niet ;)
Je ziet een schets, je maakt een screenshot en je hebt het op je gsm/iPad/whatever staan.
[Afbeelding]
Ja dat deed ik vroeger ook :) Indiana Jones (de Lara Croft van de jaren 80 ;) ) gespeeld op een 286. Geen internet geen walkthrough. Je begon het spel in een school (hij is leraar geloof ik) maar ik kwam de bibliotheek niet uit. Na 1,5 jaar kwam er iemand op bezoek die het spel ook kende die vertelde dat je codes nodig had. Als in codes dat ze weten dat je het spel gekocht hebt ipv gekopieerd naar je eigen diskettes, dus het was geen puzzel in het spel ;) Die codes had ik natuurlijk niet, toen ik ze wel had was ik zo de bibliotheek uit.
Afbeeldingslocatie: https://images.gog-statics.com/05869835e8442e054b58246339b0712dbd9c550430200a3e9b16845399dd003b.jpg

/▌

Marzman schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 14:44:
[...]

Ja dat deed ik vroeger ook :) Indiana Jones (de Lara Croft van de jaren 80 ;) ) gespeeld op een 286. Geen internet geen walkthrough. Je begon het spel in een school (hij is leraar geloof ik) maar ik kwam de bibliotheek niet uit. Na 1,5 jaar kwam er iemand op bezoek die het spel ook kende die vertelde dat je codes nodig had. Als in codes dat ze weten dat je het spel gekocht hebt ipv gekopieerd naar je eigen diskettes, dus het was geen puzzel in het spel ;) Die codes had ik natuurlijk niet, toen ik ze wel had was ik zo de bibliotheek uit.
[Afbeelding]
Indiana Jones and the fate of Atlantis… mijn meest favoriete spel ooit! De enige cd-rom die ik nooit heb weggegooid omdat het zoveel nostalgie heeft voor me! Qua uiterlijk lijkt darkside detective (ook o stadia) er heel erg op!

Edit: welke Indiana jones is dat op je plaatje @Marzman, die scène herken ik niet en ik ken ze toch wel vrijwel allemaal uit m’n hoofd dacht ik haha!
Ik zou grof geld betalen als Stadia al die oude games in een retrogaming pakket zou gooien. Zou daar in streamingland geen behoefte aan zijn?

[ Voor 12% gewijzigd door Ht87 op 02-08-2022 16:09 ]

• sewer
Last crusade is dat, heb vroeger ook soms een maand vastgezeten. Nu ga ik na een kwartier al googlen naar de oplossing ;)
@Ht87 goed dat je het zegt. Ik heb nog wat ‘cold cases’ open staan bij DSD :P

• streamnl
  • Niet online
Marzman schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 14:44:
[...]

[Afbeelding]
Dat had ik eind 80 (??) met Leisure Suit Larry.
Mijn Engels was nog niet zo goed en het spel was vrij gevoelig voor typefouten.
Dus ik begreep niet hoe de oudere uit mijn vriendengroep al die “vieze dingen” zagen, en ik niet :F

Meer dan ik dacht...

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Ik denk dat ik als komend project me eindelijk weer eens aan Life is Strange ga geven, heb het origineel, before the storm en deel 2 gespeeld, True Colors inmiddels op Game Pass maar nog niet aan begonnen, maar ga eerst die 2 remakes op Stadia spelen :D Na nieuwe grijzen haren van Metroid Dread even een wat rustiger game spelen :D

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Linksquest schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 19:16:
Ik denk dat ik als komend project me eindelijk weer eens aan Life is Strange ga geven, heb het origineel, before the storm en deel 2 gespeeld, True Colors inmiddels op Game Pass maar nog niet aan begonnen, maar ga eerst die 2 remakes op Stadia spelen :D Na nieuwe grijzen haren van Metroid Dread even een wat rustiger game spelen :D
Life is Strange! Die heb ik op pc maar nooit afgemaakt volgens mij. Is dat geen vervolg op "dreamland" ?

Pagina: 1 ... 162 ... 192 Laatste

Let op:
De stekker ging er op 18 januari 2023 uit.

Converteer je Stadia controller naar Bluetooth met de browsertool:
https://stadia.google.com/controller/

(Beschikbaar tot 31 december 2023)

Mooi overzicht van alternatieven: https://hackmd.io/@christopherklay/BkWVFJlNj
Topics voor alternatieven voor Stadia:
> Het grote cloud gaming topic
> [NVIDIA Geforce NOW] Ervaringen & Discussie
> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
> [PS+] Playstation Plus

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord