Tuktop schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 10:42:
Er is maar 1 ding erger dan 30fps met M/KB en dat is een shooter spelen met een controller
Vond de game vooral leuk in co-op met m'n broertje, misschien in singleplayer wat minder overtuigend inderdaad.
Shooter spelen met een controller is echt totaal niet aan mij besteed. Dat vind ik zo fijn van Stadia, dat je voor elke game kunt kiezen of je die met controller op TV (of op PC of tablet of ...) wilt spelen, of traditioneel met muis en toetsenbord op je PC. Eén van de voornaamste redenen voor mij waarom ik nooit een Playstation of Xbox heb gekocht. Ik kan shooter games gewoon echt NIET met controller spelen!
Heb op Stadia wel eens Cyberpunk 2077 of Sniper Elite 4 of Tombraider met controller op m'n TV gespeeld. En zolang je gewoon rond kunt lopen en met de omgeving interacteren gaat het allemaal prima met controller. En op 4K OLED TV zien die games er ook prachtig uit! Maar zodra er vijanden komen en ik moet snel raak schieten, dan faal ik dramatisch met controller.
Voor Control was er gelukkig in de opties de mogelijkheid voor een 'snap to target' cheat aan te zetten, voor instant headshots. Ik speelde die game voor het verhaal, en niet voor de uitdagende shoot-outs.
Wat de Far Cry serie betreft ... Ik heb ooit lang geleden Far Cry 1 uitgespeeld op m'n PC. Prachtige graphics, zeker in die tijd! Daarna aan Far Cry 2 begonnen, maar die game zat niet goed in elkaar. Halverwege ongeveer gestopt. Far Cry 3 wel weer uitgespeeld. Was goede verbetering van deel 2. Wel weer stuk herhaling van tropisch eiland van de eerste Far Cry game. Heb nooit Far Cry 4 gespeeld, hoewel de omgeving van de Himalaya er wel spectaculair uitziet. Far Cry 5 heb ik op Stadia een flink eind gespeeld maar (nog) niet uitgespeeld. Wanneer ik er ooit tijd voor heb...