daffie82 schreef op zondag 26 juni 2022 @ 00:25:
Begrijp niet zo goed waarom Stadia aangeeft dat de verbinding niet goed is. Op een CCwgTV die wired aangesloten is. Met Netflix speedtest haal ik net geen 100mbit.
En ik speel zelfs maar op 1080p.
Een hoge snelheid is geen garantie voor een goede verbinding. Het gaat vooral om een stabiele verbinding. Dus 100mbit halen met >1% package loss kan resulteren in een waarschuwing zoals jij hem nu krijgt.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:50

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Jasphur schreef op zondag 26 juni 2022 @ 12:10:
[...]

Een hoge snelheid is geen garantie voor een goede verbinding. Het gaat vooral om een stabiele verbinding. Dus 100mbit halen met >1% package loss kan resulteren in een waarschuwing zoals jij hem nu krijgt.
Mijn verbinding is stabiel. Ik zit bij telenet in België. Meest stabiele en betrouwbare netwerk in ons land.

Kan ik via een betrouwbare manier het eventuele package loss controleren?

[ Voor 8% gewijzigd door daffie82 op 26-06-2022 12:45 ]

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.10.0 (UMOEUXM)

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:47

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Dat het een stabiele verbinding landelijk is, kan nog altijd dat hij bij jouw iets ziet, misschien dat het modem wat ouder is en daardoor minder stabiel is geworden, of een verouderde kabel. Ik zeg niet dat het zo is, maar het zou wel kunnen.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Ben even aan het testen op :
https://nl.packetlosstest.com/
Daar heb je zelfs een 1080p Stadia preset. Server Duitsland gekozen. Zal zo screenshot posten met de resultaten (via WiFi op gsm).
Voor beste resultaat zou ik dit dus op chromecast zelf moeten testen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0eoRIXZ3z8GHoO8nLosa-_Natfo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JSjKjo1aviFFxczJy4dYAzui.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 42% gewijzigd door daffie82 op 26-06-2022 13:35 ]

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.10.0 (UMOEUXM)

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
daffie82 schreef op zondag 26 juni 2022 @ 13:33:
Daar heb je zelfs een 1080p Stadia preset. Server Duitsland gekozen. Zal zo screenshot posten met de resultaten (via WiFi op gsm).

[Afbeelding]
Mijn verbinding bij Orange op de telenet coax (op de gsm via wifi) heeft een stuk minder late paketten (wat dat ook is) .
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zdrakS3gSphBudOP3sH8OVC-b1U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jclWKHXyNrN28MF604Df8eZM.jpg?f=fotoalbum_large

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Marzman schreef op zondag 26 juni 2022 @ 13:39:
[...]
Mijn verbinding bij Orange op de tenet coax (op de gsm via wifi) is een stuk beter dan jouw Telenetverbinding.
[Afbeelding]
Je hebt niet de stadia preset met Duitsland server genomen. Moeilijk vergelijken zo.

• Marzman
  • Niet online
daffie82 schreef op zondag 26 juni 2022 @ 13:41:
[...]

Je hebt niet de stadia preset met Duitsland server genomen. Moeilijk vergelijken zo.
ah ok, zo dan
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7m2xJD0jDMSMcYmvIiDEi8Wdn1I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RWd1T9uL0lt733lGPKsHvr29.jpg?f=fotoalbum_large

/▌

daffie82 schreef op zondag 26 juni 2022 @ 13:33:

[Afbeelding]
Ik verwacht dat Stadia vindt dat 0,1% package loss in je upload al een slechte verbinding is. Op de chromecast is het beste maar als je de mogelijkheid hebt om je laptop aan te sluiten op de kabel waarop je CC is aangesloten moet het ook lukken.

Wat is je gemiddelde over drie runs?

Interessante speedtest trouwens. Ga straks thuis ook eens proberen

[ Voor 3% gewijzigd door Jasphur op 26-06-2022 13:47 ]

• Marzman
  • Niet online
wat is late packets? Boven x ms?

/▌

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Jasphur schreef op zondag 26 juni 2022 @ 13:46:
[...]

Ik verwacht dat Stadia vindt dat 0,1% package loss in je upload al een slechte verbinding is. Op de chromecast is het beste maar als je de mogelijkheid hebt om je laptop aan te sluiten op de kabel waarop je CC is aangesloten moet het ook lukken.

Die mogelijkheid heb ik niet. Ik kan wel ook op mijn vaste PC testen. Die is ook wired aangesloten aan zelfde modem als mijn CC. Lijkt me ook wel ok dan?

Marzman schreef op zondag 26 juni 2022 @ 13:53:
wat is late packets? Boven x ms?
Volgens mij zijn dat grote pakketjes die worden openknipt, verzonden en weer in elkaar worden geplakt. Waar soms delen wat langzamer over de lijn gaan door drukte oid. waardoor de later in elkaar worden geknipt. Late packages voelnje als latency.

Ik weet in deze grafiek even niet hoe je dit moet aflezen (alsin is een laag getal of is een hoog getal goed)

Oh gewoon op die speedtest site haha https://nl.packetlosstest.com/latency

[ Voor 7% gewijzigd door Jasphur op 26-06-2022 14:00 ]

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Jasphur schreef op zondag 26 juni 2022 @ 13:58:
[...]

Volgens mij zijn dat grote pakketjes die worden openknipt, verzonden en weer in elkaar worden geplakt. Waar soms delen wat langzamer over de lijn gaan door drukte oid. waardoor de later in elkaar worden geknipt. Late packages voelnje als latency.

Ik weet in deze grafiek even niet hoe je dit moet aflezen (alsin is een laag getal of is een hoog getal goed)

Oh gewoon op die speedtest site haha https://nl.packetlosstest.com/latency
Late packages is dus niet van belang voor Stadia?

Daar ben ik nog niet uit. Wat ik vreemd vind is als ik (vanuit de auto als bijrijder) op T-Mobile NL 5G,ik bij die stadia preset met duitsland dit krijgen. En de standaard test met duitsland dit. Vind dat nogal een verschil…

Wat ik wel zeker weet is dat Stadia een rete strakke verbinding wilt hebben)

Uit eerdere tests weet ik dat ik thuis 0 package los heb. Maar deze test ook nog eens draaien

[ Voor 6% gewijzigd door Jasphur op 26-06-2022 14:08 ]

daffie82 schreef op zondag 26 juni 2022 @ 13:55:
[...]

Die mogelijkheid heb ik niet. Ik kan wel ook op mijn vaste PC testen. Die is ook wired aangesloten aan zelfde modem als mijn CC. Lijkt me ook wel ok dan?
Schiet mij wel te binnen, het kan ook zomaar zijn dat de kabel die je gebruikt naar je CC oud of een klein breukje heeft. Ik zeg niet dat dat bij jou het geval is maar wil alleen aangeven dat bij cloud gaming mensen er vaak achter komen dat hun internet toch niet zo stabiel is als ze denken. Router, dns instellingen, veel andere gebruikers, ver weg van de centrale, veel ruis op de lijn naar binnen, vpn aan, en noem zo maar op. Het is erg lastig te pin pointen waar het issue zit. Again: zeg niet dat het aan jouw spullen ligt. Is gewoon een algemene bevinding.

Je ziet het vaak in comments op artikelen. Zoiets als Stadia loopt voor geen meter bla bla en vervolgens hebben ze over drie runs gemiddeld 7 procent package loss. Ja duh, haha. Dan loopt Stadia niet lekker inderdaad. En GFnow en Luna dan ook niet

[ Voor 9% gewijzigd door Jasphur op 26-06-2022 14:13 ]

• Marzman
  • Niet online
Laat is boven de 50 ms met stadia settings op die site.

/▌

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Jasphur schreef op zondag 26 juni 2022 @ 13:46:
[...]

via WIFI over gemiddelde van 3 runs (Stadia profiel + Duitsland server) :
Upload PL : 0,17 %
Download PL : 0 %
Total PL : 0,17 %
Late packets : 21 %

via bekabelde verbinding op vaste PC, zoals ook de CC dus is (Stadia profiel + Duitsland server) :
Upload PL : 0,7 %
Total PL : 0,7 %
Late packets : 11 %

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
verkeerde topic

[ Voor 85% gewijzigd door Farabi op 26-06-2022 16:13 ]

daffie82 schreef op zondag 26 juni 2022 @ 15:55:
[...]

via bekabelde verbinding op vaste PC, zoals ook de CC dus is (Stadia profiel + Duitsland server) :
Net thuis op de wifi geprobeerd en in vergelijk is je late package erg hoog.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HDtmZtdJVkPvKv2OPCapY3j8e7E=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/wNFPuSrH24LDNTBFKwpRbuA6.png?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XNQZ65N95dpzAGcfU-yUNXLpiig=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/U5LuO3WlvsthbPEoW2PhRUcs.png?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HEHDe0hxSbxW3mgv4GUqavT3Qik=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/74WfylwLcUNEpBox3vPHyizp.png?f=fotoalbum_medium

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17:23
daffie82 schreef op zondag 26 juni 2022 @ 15:55:
[...]

Ik heb ook even 3x de test gedaan op mijn bekabelde laptop met Stadia setting en de Duitsland server. Mijn late packets is een stuk minder dan bij jou. Dat zou weleens de oorzaak kunnen zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rYrCmIymFRC2igqvQRn8qY8hu18=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GcWY4P9Ib3yMYdG4pZhdJJOS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MWHWFwUpP4o-Tc9grRjSvVYC40I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gqgI40ex5Ek77UMneQAZIwHA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1Lur37hFedu8nGXnwTbYRdnBcYY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WUoDDIVqnWKmtw3vpiEKi34U.jpg?f=fotoalbum_large

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

@daffie82 Ik heb weleens begrepen dat packet loss kan ontstaan door gelijktijdig intensief gebruik van je netwerk, heb je misschien veel apparaten aan je netwerk gekoppeld die met elkaar moeten communiceren? Dat kan namelijk botsen met je internetverkeer dat gelijktijdig wil. (Ik ben verre van een IT’er hoor, dus ik ga af op ‘van horen zeggen’)

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

@Jasphur @Vortigen
Die late packets zijn inderdaad een stuk hoger. Geen idee wat daar de oorzaak van is...
Modem is hier in 2011 geplaatst. Kan het dat zijn? Modem te oud?
Ht87 schreef op zondag 26 juni 2022 @ 18:47:
@daffie82 Ik heb weleens begrepen dat packet loss kan ontstaan door gelijktijdig intensief gebruik van je netwerk, heb je misschien veel apparaten aan je netwerk gekoppeld die met elkaar moeten communiceren? Dat kan namelijk botsen met je internetverkeer dat gelijktijdig wil. (Ik ben verre van een IT’er hoor, dus ik ga af op ‘van horen zeggen’)
Veel apparaten?
Wired:
1. Tv digicorder van mijn isp (telenet BE).
2. Bluesound Node2
3. CCmGTV
4. Vaste PC boven (staat enkel aan als ik thuis werk tijdens kantooruren)
5. Ambeo soundbar (staat enkel aan als TV ook aan is)

Wifi:
6. LG OLED G1 TV
7. Gsm
8. Gsm
9. tablet

Lijkt me vrij standaard.

Heb wel een basic Internet abonnement bij mijn isp dat beperkt is in snelheid.
100 Mbps down en 10 Mbps upload. Kan het daar aan liggen?

[ Voor 3% gewijzigd door daffie82 op 26-06-2022 19:42 ]

• Tuktop
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:41
daffie82 schreef op zondag 26 juni 2022 @ 19:37:
@Jasphur @Vortigen
Die late packets zijn inderdaad een stuk hoger. Geen idee wat daar de oorzaak van is...
Modem is hier in 2011 geplaatst. Kan het dat zijn? Modem te oud?

[...]

Veel apparaten?
Wired:
1. Tv digicorder van mijn isp (telenet BE).
2. Bluesound Node2
3. CCmGTV
4. Vaste PC boven (staat enkel aan als ik thuis werk tijdens kantooruren)
5. Ambeo soundbar (staat enkel aan als TV ook aan is)

Wifi:
6. LG OLED G1 TV
7. Gsm
8. Gsm
9. tablet

Lijkt me vrij standaard.

100/10Mbit zou ruim voldoende moeten zijn voor Stadia, mits er niet teveel zware gebruikers tegelijkertijd actief zijn. Een modem van 11 jaar oud, daarentegen, zou best wel eens voor problemen kunnen zorgen.

Bij Ziggo (een Nederlandse provider) wil het nog wel eens lukken om gratis een nieuw modem toegestuurd te krijgen, als je problemen meldt over een verouderd model. Poging waard?
Dat zou ook mijn tip zijn. Even met je ISP bellen en vragen om een nieuwe router. (Geen idee of ze in Belgie dezelfde service bieden als hier in NL) :)

• Marzman
  • Niet online
daffie82 schreef op zondag 26 juni 2022 @ 19:37:

l
je kan het ook eens in een browser ipv op je tv proberen of dat beter gaat.

[ Voor 4% gewijzigd door Marzman op 26-06-2022 20:20 ]

/▌

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Marzman schreef op zondag 26 juni 2022 @ 20:13:
[...]

je kan het ook eens in een browser ipv op je tv proberen of dat beter gaat.
Die begrijp ik niet helemaal. Ik speel stadia op mijn CCmgTV.

• Vortigen
@daffie82 Modem is inderdaad aardig op leeftijd. Zoals al gezegd hier, is het een poging waard om bij je provider om een recentere te vragen.
Wat je ook nog kan doen is de modem even een minuutje van het stroom afhalen en dan weer laten opstarten.
Soms kan dat verbetering geven. Zeker het proberen waard :)

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

daffie82 schreef op zondag 26 juni 2022 @ 20:36:
[...]

Die begrijp ik niet helemaal. Ik speel stadia op mijn CCmgTV.
Door eens met Stadia spelen op ander device (laptop met chrome, op je telefoon, native app op je tv) kun je eventueel kijken of het echt aan je internet ligt of dat het misschien ligt aan je CCwGTV. :)

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Jasphur schreef op zondag 26 juni 2022 @ 21:06:
[...]

Door eens met Stadia spelen op ander device (laptop met chrome, op je telefoon, native app op je tv) kun je eventueel kijken of het echt aan je internet ligt of dat het misschien ligt aan je CCwGTV. :)
Op de TV (via WiFi) is er helemaal niet met Stadia te spelen...
Ben al via whatsapp in contact met mijn ISP.
ik hou jullie op de hoogte ;)

Edit: deze avond zegt stadia dat de verbinding uitstekend is. Heb wel modem net ervoor minuutje van de stroom gehaald.
Volgens mijn isp zou ik trouwens modem kosteloos kunnen wisselen in een verkooppunt bij mij in de buurt. Dat ga ik denk ik sowieso dan maar eens doen. Kan geen kwaad na 11 jaar lijkt mij :)

[ Voor 25% gewijzigd door daffie82 op 26-06-2022 23:28 ]

Nice. Goed om te horen :)

Benieuwd wat er uitkomt idd!

Enne, gefeliciteerd @Jasphur!

• Estylicious
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18:35
Gefeliciteerd @Jasphur ! Mijn zoon is vandaag ook jarig. *O*

• Marzman
  • Niet online
daffie82 schreef op zondag 26 juni 2022 @ 21:24:
[...]
Edit: deze avond zegt stadia dat de verbinding uitstekend is. Heb wel modem net ervoor minuutje van de stroom gehaald.
Volgens mijn isp zou ik trouwens modem kosteloos kunnen wisselen in een verkooppunt bij mij in de buurt. Dat ga ik denk ik sowieso dan maar eens doen. Kan geen kwaad na 11 jaar lijkt mij :)
Ik denk het gewoon weekenddrukte was bij Telenet. Ik had in het weekend ook wel eens een iets langzamere verbinding.

/▌

• RoCoStr
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 01-01 01:25
Gefeliciteerd @Jasphur

• Marzman
  • Niet online
En Fifa is 11,89 voor wie hem wil.

/▌

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Nice, ben eens benieuwd naar de Pro games van komende maand.

• Tuktop
Linksquest schreef op maandag 27 juni 2022 @ 18:47:
Nice, ben eens benieuwd naar de Pro games van komende maand.
Dat horen we vast morgen om 19.00u! En één ervan is dus Centipede: Recharged in elk geval.

• RoCoStr
Gisteren een klein uurtje Deliver Us The Moon gespeeld. Gemengde ervaring helaas:

De sfeer in het spel is uitstekend en het lanceren van de raket was een klein hoogtepunt, maar er zaten onwijs veel haperingen in het spel. Tijdens cutscenes iedere drie seconden een 'stutter' en bij het 'saven' bevroor het spel iedere keer een seconde. Jammer! Ik ga het later nog een poging geven, maar nu leek de optimalisatie wel afwezig. Ben ik niet gewend op de CCU (bedraad).
RoCoStr schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 08:32:
Gisteren een klein uurtje Deliver Us The Moon gespeeld. Gemengde ervaring helaas:

De sfeer in het spel is uitstekend en het lanceren van de raket was een klein hoogtepunt, maar er zaten onwijs veel haperingen in het spel. Tijdens cutscenes iedere drie seconden een 'stutter' en bij het 'saven' bevroor het spel iedere keer een seconde. Jammer! Ik ga het later nog een poging geven, maar nu leek de optimalisatie wel afwezig. Ben ik niet gewend op de CCU (bedraad).
Heb ik ook, maar op de momenten dat het moet werken, werkt het spel prima :) Ik vind het net niet storend genoeg om afbreuk te doen aan het verhaal en de game. Maar ben het met je eens, optimaal is anders.

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Ik ben er nog niet aan begonnen, maar als er haperingen zitten, wat ik soms merk als ik bijvoorbeeld op de nachtdienst wilt spelen en WiFi net wat zwakker is, dan stop ik er al mee. Heel raar, maar waar. Ik ergerde me hier ook al aan dat het begin van Destroy All Humans! niet vloeiend liep op de Stadia.

• Marzman
  • Niet online
Het ligt aan het spel of ik dan stop, alleen als ik dood ga of crash door de hapering.

/▌

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:10
Jasphur schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 09:01:
Heb ik ook, maar op de momenten dat het moet werken, werkt het spel prima :) Ik vind het net niet storend genoeg om afbreuk te doen aan het verhaal en de game. Maar ben het met je eens, optimaal is anders.
Deliver Us The Moon speelde voor mij prima op mijn 4K OLED TV met CCU (bedraad netwerk aangesloten). Alleen de cutscenes speelden op een lage framerate (hakkelden) wat licht storend was. Maar zolang de game zelf normaal speelt zolang ik als speler de controle heb kan ik daar mee leven.

Ik heb overigens afgelopen weekend flink wat gespeeld in Tomb Raider (Definitive Edition) en het viel mij op dat de game er echt scherp uit zag (wel als Pro gebruiker). Terwijl het in mijn herinnering, toen ik de game net op Stadia had gekocht, er op de TV wel mooi uitzag maar het op m'n PC in Stadia scherm toch wat minder scherp was.

Ik zal eens Far Cry 5 en Cyberpunk 2077 starten en kijken of die games er nu op de PC in het Stadia scherm ook scherper zijn dan voorheen. Iemand anders ook dit gevoel ?

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-01 11:43

artificial_sun

Mazda Rx7

RoCoStr schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 08:32:

Ik had het vooral in het begin, zelfs een crash voor de lancering. Nu alleen nog een freeze bij het saven. Ik stoor me daar niet aan, maar ik kom nog uit de generatie dat je loading-screens had tussen area's.

Voor de rest herken ik jou problemen niet. Als ik terug ben van vakantie ga ik het spel zeker afmaken

Stadia was beter....

Haay schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 15:04:
[...]

Deliver Us The Moon speelde voor mij prima op mijn 4K OLED TV met CCU (bedraad netwerk aangesloten). Alleen de cutscenes speelden op een lage framerate (hakkelden) wat licht storend was. Maar zolang de game zelf normaal speelt zolang ik als speler de controle heb kan ik daar mee leven.
Dat is precies wat ik bedoelde met “wanneer het spel moet werken, werkt het” :D mijn ervaring is hetzelfde als met jouw. Zelfde set up ook trouwens.

• RoCoStr
Zo te lezen is de ervaring bij iedereen hetzelfde en ligt het dus echt aan de optimalisatie. Dan neem ik dat mee in mijn verwachting en dan zullen we zien of de inhoud het wint van die kleine glitches.
De pro games zijn bekend https://community.stadia....r-Summer-Games/ba-p/80501

[ Voor 30% gewijzigd door Jasphur op 28-06-2022 18:12 ]

• Estylicious
Oh, toch wel leuke selectie weer. Jammer geen 'AAA game(s)'.

• RoCoStr
Worms! Classic! Flink wat uren mee vermaakt als kleine knaap en wat heb ik er om gelachen :)

• Vortigen
Ooee Centipede Recharge. Als klein jongetje heb ik het origineel gespeeld in de Arcade Hal :)
Ga ik zeker uitproberen.

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Estylicious schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 18:24:
Ligt er toch echt aan wat je onder AAA vind vallen? Worms in het algemeen is voor mij een must play Game 🤪

• grolle
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-12-2025
Estylicious schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 18:24:
FNAF:SB wordt hier thuis bij de kids zeker wel als AAA ontvangen.
Ik zelf zou het hooguit een A game noemen. Maar mijn kids en de vriendjes en vriendinnetjes staan nu al te stuiteren

• Estylicious
grolle schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 19:24:
[...]

FNAF:SB wordt hier thuis bij de kids zeker wel als AAA ontvangen.
Ik zelf zou het hooguit een A game noemen. Maar mijn kids en de vriendjes en vriendinnetjes staan nu al te stuiteren
Wat ik van Stadia wel geleerd heb is 'open mind' dus we gaan het zeker proberen! :)

• Opxah
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 01-01 19:41
Goed dat er weer wat mooie nieuwe Pro games aankomen.

Kan je ook van tevoren zeker weten welke games er volgende maand niet meer als Pro te claimen zijn?
Heeft deze site het bijvoorbeeld goed?
Het komt overeen met wat 9to5google zegt, dus ik geloof het in dit geval wel, maar ik vroeg me af of ze er wel eens naast zitten.

Dit vraag ik omdat ik graag een keer bij Pro instap om o.a. Control Ultimate Edition te claimen, maar dat liever nog even uitstel vanwege een backlog en weinig tijd.

• Stef120
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 00:38
Man wat heb ik een lol met Trials!

Naast de nodige frustratie want het is best pittig en heeft een behoorlijke leercurve verbaas ik me ondertussen door de geniale absurditeit van sommige banen en challenges.

Fantastisch gedaan!

• ikbenerniet
  • Laatst online: 19:54
Opxah schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 21:36:
Goed dat er weer wat mooie nieuwe Pro games aankomen.

Kan je ook van tevoren zeker weten welke games er volgende maand niet meer als Pro te claimen zijn?
Heeft deze site het bijvoorbeeld goed?
Het komt overeen met wat 9to5google zegt, dus ik geloof het in dit geval wel, maar ik vroeg me af of ze er wel eens naast zitten.

Dit vraag ik omdat ik graag een keer bij Pro instap om o.a. Control Ultimate Edition te claimen, maar dat liever nog even uitstel vanwege een backlog en weinig tijd.
Dit staat ook op de website zelf: https://stadia.google.com/store/list/36

• grolle
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-12-2025
Opxah schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 21:36: ...

Als je nu Pro neemt kun je Control claimen. Als je vervolgens een X aantal maanden geen Pro neemt en daarna weer wel kun je hem nog steeds spelen. Ook als het spel inmiddels geen Pro meer is.
Stadia voegt nog eens 14 games aan de demo lijst toe. Wat een totaal geeft van 75 demo's!!
https://stadiadosage.com/stadia-75-game-trials/

Jasphur schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 10:29:
Stadia voegt nog eens 14 games aan de demo lijst toe. Wat een totaal geeft van 75 demo's!!
https://stadiadosage.com/stadia-75-game-trials/
Ik zie hier wel t businessmodel van Stadia’s toekomst in! Laagdrempelig een game proberen, daarna te koop op je console of pc, maar wil je op Stadia blijven kan dat ook. Zou interessant kunnen zijn voor de niet-Ubisoft uitgevers om weer in te stappen! Ook goed voor Stadia.
Ht87 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 11:40:
[...]

Ik zie hier wel t businessmodel van Stadia’s toekomst in! Laagdrempelig een game proberen, daarna te koop op je console of pc, maar wil je op Stadia blijven kan dat ook. Zou interessant kunnen zijn voor de niet-Ubisoft uitgevers om weer in te stappen! Ook goed voor Stadia.
Enige voordeel nu, is dat je save-game bekend blijft bij Stadia. Maar misschien dat daar in de toekomst nog wel een mooie oplossing voor kan komen.

• Marzman
  • Niet online
[...]

Een reclameplatform dus, je verwacht het niet van Google ;)

/▌

• Haay
Voor game uitgevers is dit best wel ideaal. Overal (Twitter, Instagram, Reddit, Snapchat) kan een uitgever of developer de link naar de demo van hun game achterlaten en geïnteresseerden kunnen vrijblijvend even van de game proeven. Uiteindelijk zal toch een bepaald percentage van testers de game zo leuk vinden dat ze het zullen willen uitspelen, en dan is even aanschaffen op Stadia erg laagdrempelig.

Dit is dan wel vooral fijn voor kleine game ontwikkelaars en kleine game uitgevers, die niet of nauwelijks bekend zijn, en hiermee heel laagdrempelig nieuwe spelers met hun games kunnen laten kennismaken. Voor de grote AAA games speelt dit niet omdat die games toch wel ruim bekend zijn en hun verkoopcijfers halen op de grote consoles.

• Rob Voets
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:08
Cities:skylines addons in de sale.

• bakkerjangert
  • Laatst online: 02-01 12:56
Iemand onderstaande rariteit al opgevallen? Ik snapte er eerst niks van :? . Bij Stadia hoef ik nu toch juist niks op te slaan? Maar het is waarschijnlijk een onjuiste vertaling van het woord 'save', wat als 'bespaar' vertaald zou moeten worden natuurlijk.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tJ0P2VP6drLFsm0Jr-5viXpFKn4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4wCg9KJZEtF0CCSNLsGnWFop.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is trouwens niet de eerste vertaal fout van Stadia. Ik herinner me eerdere posts waarin de controller kleur 'clear white' met 'duidelijk wit' was vertaald (ipv 'helder wit') of nog mooier; 'left and right thumbstick' vertalen als 'links en juist pookje' |:( . En dat voor een bedrijf als Google, die een van de beste vertaalsoftware in huis heeft.
bakkerjangert schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 17:30:
Iemand onderstaande rariteit al opgevallen? Ik snapte er eerst niks van :? . Bij Stadia hoef ik nu toch juist niks op te slaan? Maar het is waarschijnlijk een onjuiste vertaling van het woord 'save', wat als 'bespaar' vertaald zou moeten worden natuurlijk.[Afbeelding]

Dit is trouwens niet de eerste vertaal fout van Stadia. Ik herinner me eerdere posts waarin de controller kleur 'clear white' met 'duidelijk wit' was vertaald (ipv 'helder wit') of nog mooier; 'left and right thumbstick' vertalen als 'links en juist pookje' |:( . En dat voor een bedrijf als Google, die een van de beste vertaalsoftware in huis heeft.
Mocht je twitter hebben, even een berichtje sturen naar @GoogleStadia. In het Duits ging ook het een en ander mis.

Was mij niet opgevallen, maar ik heb dan ook alles in het Engels

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:25
Iemand onderstaande rariteit al opgevallen? Ik snapte er eerst niks van :? . Bij Stadia hoef ik nu toch juist niks op te slaan? Maar het is waarschijnlijk een onjuiste vertaling van het woord 'save', wat als 'bespaar' vertaald zou moeten worden natuurlijk.[Afbeelding]

Juiste vibratiemotor :+

br00ky in "[Google Stadia] Algemene ervaringen topic"
Lol, Ja die blijft geniaal idd! Zou zomaar de Aliexpress ripoff bestelpagina kunnen zijn :D

• Tuktop

Dit is trouwens niet de eerste vertaal fout van Stadia. Ik herinner me eerdere posts waarin de controller kleur 'clear white' met 'duidelijk wit' was vertaald (ipv 'helder wit')
Ik wil niet ontkennen dat er vertaalfouten zijn maar de betreffende controllerkleur heet officieel Clearly White, daar is expliciet voor gekozen ipv Clear White, dus de vertaling naar Duidelijk Wit is zo gek nog niet. Los van het feit dat de kleurnaam in het Engels ook een beetje lame is :)

Nu Opslaan lijkt me een letterlijke vertaling van Save Now, best karig ja.

Zal me niet verbazen als onvertaalde tekstelementen automatisch vertaald worden totdat ze (op een later moment) worden vervangen door een door-mensen-vertaalde versie.

[ Voor 17% gewijzigd door Tuktop op 29-06-2022 18:57 ]

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:40

DirtyBird

Praktiserend denker

Haay schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 13:21:
[...]

Voor game uitgevers is dit best wel ideaal. Overal (Twitter, Instagram, Reddit, Snapchat) kan een uitgever of developer de link naar de demo van hun game achterlaten en geïnteresseerden kunnen vrijblijvend even van de game proeven. Uiteindelijk zal toch een bepaald percentage van testers de game zo leuk vinden dat ze het zullen willen uitspelen, en dan is even aanschaffen op Stadia erg laagdrempelig.

Dit is dan wel vooral fijn voor kleine game ontwikkelaars en kleine game uitgevers, die niet of nauwelijks bekend zijn, en hiermee heel laagdrempelig nieuwe spelers met hun games kunnen laten kennismaken. Voor de grote AAA games speelt dit niet omdat die games toch wel ruim bekend zijn en hun verkoopcijfers halen op de grote consoles.
Als ze demo's willen uitgeven kunnen ze dat toch ook gewoon op de pc zelf doen? In jouw voorbeeld heb je de onzekerheid van stadia zelf erbij plus dat je nog niet weet of je pc het trekt.

Ik zie de toegevoegde waarde van stadia daarbij niet zo.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

grolle schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 01:26:
[...]

Als je nu Pro neemt kun je Control claimen. Als je vervolgens een X aantal maanden geen Pro neemt en daarna weer wel kun je hem nog steeds spelen. Ook als het spel inmiddels geen Pro meer is.
Dit wist ik niet. Zeer goed om te weten!

DirtyBird schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 21:58:
[...]

Als ze demo's willen uitgeven kunnen ze dat toch ook gewoon op de pc zelf doen? In jouw voorbeeld heb je de onzekerheid van stadia zelf erbij plus dat je nog niet weet of je pc het trekt.

Wel als de betreffende uitgever geen zin heeft om zijn bestanden te laten downloaden. Of om snel updates te kunnen doorvoeren, of om via YouTube direct na een trailer het spel te laten opstarten, of…
Genoeg ideeën, eigenlijk de propositie van Stadia bij de start bedenk ik me nu.

• Tuktop
[...]

Je kunt met 1 klik op tv, telefoon, pc, laptop, Chromebook of tablet een spel starten zonder downloaden of installeren. Dat is toch wel een aanzienlijk voordeel, zeker in een wereld waarin we gewend zijn geraakt aan het gemak van bijvoorbeeld Netflix. De onzekerheid of je pc het wel of niet trekt is juist bij een PC-game veel groter vanwege de systeemvereisten. Bij Stadia is er wel de vereiste van een stabiele verbinding, dat wel.

• Haay

Lang lang geleden waren demo's van games een beperkte versie van de game. Bv. alleen de eerste 2 levels. Zie bv. Doom, Quake, Quake II... Maar met de huidige games, en zeker met 'open-world' games, is het vrijwel niet te doen om een gelimiteerde versie van die game te maken die niet de volledige game bevat. Waarbij het dan om hele grote downloads (Gigabytes) gaat, en het risico bestaat dat hackers de beperking eruit slopen zodat de gratis demo ineens de volledige game is geworden.

De volledige game op Stadia zetten en er per account een tijdslimiet opzetten is dan veel efficiënter voor de uitgever en laagdrempeliger voor spelers om direct te game te starten zonder eerst te moeten downloaden, installeren, en te voldoen aan de systeemeisen van de game.

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-01 13:12
Linksquest schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 19:20:
[...]

Ligt er toch echt aan wat je onder AAA vind vallen? Worms in het algemeen is voor mij een must play Game 🤪
Vroeger echt van genoten, maar het kan me nu echt niet meer boeien.

Overigens hoeven AAA games echt geen Pro te worden. En zelfs geen aanbieding (liever wel natuurlijk). Ik zou gewoon een groter aanbod willen hebben van games waar ik écht warm van word 60-80 euro eenmalig uitgeven en enkele maanden spelen (ja, zo lang doe ik erover). De enige games waar ik tot nu echt van genoten heb op Stadia zijn RDR2 en een paar AC titels.

Ik zal wel oud zijn geworden... ;)

Komt er trouwens nou ooit nog eens een remaster van RDR1? Of The Witcher 3? Vast niet... Maar hopen mag altijd.

• Marzman
  • Niet online
Rob Voets schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 16:42:
Nadeel is dat je cities skylines zelf niet in de aanbieding kunt kopen als je het geclaimt hebt :+
[...]

De meeste gameontwikkelaars vinden consoles belangrijker dan pc, dus dat lijkt me niet echt een probleem. Je kan het dan kopen op Stadia en daar doorspelen op je pc (je weet al dat dit kan) of het kopen voor de console die je hebt.

[ Voor 55% gewijzigd door Marzman op 30-06-2022 10:20 ]

/▌

• Rob Voets
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:08
Marzman schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 10:16:
[...]

Nadeel is dat je cities skylines zelf niet in de aanbieding kunt kopen als je het geclaimt hebt :+
Je zou eventueel die bundel voor new players kunnen kopen van normaal 75 euro nu 30 euro. Daar zit de basis game in.
barrymossel schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 10:09:
[...]

Vroeger echt van genoten, maar het kan me nu echt niet meer boeien.

Overigens hoeven AAA games echt geen Pro te worden. En zelfs geen aanbieding (liever wel natuurlijk). Ik zou gewoon een groter aanbod willen hebben van games waar ik écht warm van word 60-80 euro eenmalig uitgeven en enkele maanden spelen (ja, zo lang doe ik erover). De enige games waar ik tot nu echt van genoten heb op Stadia zijn RDR2 en een paar AC titels.

Ik zal wel oud zijn geworden... ;)

Komt er trouwens nou ooit nog eens een remaster van RDR1? Of The Witcher 3? Vast niet... Maar hopen mag altijd.
Hear Hear!

Wat RDR1 betreft, er is lange tijd vermoed dat RDR1 een soort DLC zou worden voor RDR2, vandaar de uitgewerkte regio rondom Armadillo. Je zou dan met John logisch het verhaal opvolgen van RDR2. Maar goed, net als voor GTAV heeft Rockstar geen updates meer gegeven voor de singleplayer vanwege het succes van online. Helaas...

The Wither 3 krijgt een next-gen upgrade (toch een soort remaster), komt volgens mij eind 2022 uit? Lange tijd hoop gehad op een Stadia-release, maar ik ben toch langzaam aan rekening aan het houden dat Stadia vooral de groter indie-games een platform geeft ipv dat het grote titels kan binnenhalen (uitzonderingen daargelaten, vooral Ubisoft games).
Misschien in de toekomst via de demo-functie, maar verdorie, Google houdt de kaken over de plannen nog altijd dik op elkaar.
Ik heb meer kans toekomstige games (Hogwarts Legacy bv) op mn switch te spelen dan op Stadia, dat vind ik echt heel erg zuur.

• barrymossel
Ht87 schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 11:01:
[...]

Hear Hear!

Wat RDR1 betreft, er is lange tijd vermoed dat RDR1 een soort DLC zou worden voor RDR2, vandaar de uitgewerkte regio rondom Armadillo. Je zou dan met John logisch het verhaal opvolgen van RDR2. Maar goed, net als voor GTAV heeft Rockstar geen updates meer gegeven voor de singleplayer vanwege het succes van online. Helaas...

The Wither 3 krijgt een next-gen upgrade (toch een soort remaster), komt volgens mij eind 2022 uit? Lange tijd hoop gehad op een Stadia-release, maar ik ben toch langzaam aan rekening aan het houden dat Stadia vooral de groter indie-games een platform geeft ipv dat het grote titels kan binnenhalen (uitzonderingen daargelaten, vooral Ubisoft games).
Misschien in de toekomst via de demo-functie, maar verdorie, Google houdt de kaken over de plannen nog altijd dik op elkaar.
Ik heb meer kans toekomstige games (Hogwarts Legacy bv) op mn switch te spelen dan op Stadia, dat vind ik echt heel erg zuur.
Helaas, daar lijkt het wel op. Ze hebben niet waar kunnen (willen?) maken wat ik gehoopt had: een laagdrempelige vervanging van een console of game-pc. De techniek is prima genoeg, maar het aanbod blijft na jaren gigantisch achter.
Hoe dat komt? Geen idee. Maar het voelt wel als falen vanuit Google. Ik blijf marketing/strategie van die club niet te begrijpen. Ze hebben geld en "macht" genoeg om het meer te pushen voor mijn gevoel...

Maar goed, misschien komt er nog een vergelijkbaar alternatief vanuit een andere partij die wel aan mijn wensen voldoet.

• Marzman
  • Niet online
barrymossel schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 11:14:
[...]

Helaas, daar lijkt het wel op. Ze hebben niet waar kunnen (willen?) maken wat ik gehoopt had: een laagdrempelige vervanging van een console of game-pc. De techniek is prima genoeg, maar het aanbod blijft na jaren gigantisch achter.
Hoe dat komt? Geen idee. Maar het voelt wel als falen vanuit Google. Ik blijf marketing/strategie van die club niet te begrijpen. Ze hebben geld en "macht" genoeg om het meer te pushen voor mijn gevoel...

Maar goed, misschien komt er nog een vergelijkbaar alternatief vanuit een andere partij die wel aan mijn wensen voldoet.
Door de laagdrempeligheid kun je wel makkelijk combineren en ook andere streamingdiensten er naast gebruiken. Zolang je niet te veel betaald aan abonnementskosten natuurlijk.

/▌

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:40

DirtyBird

Praktiserend denker

Haay schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 09:34:
[...]

Lang lang geleden waren demo's van games een beperkte versie van de game. Bv. alleen de eerste 2 levels. Zie bv. Doom, Quake, Quake II... Maar met de huidige games, en zeker met 'open-world' games, is het vrijwel niet te doen om een gelimiteerde versie van die game te maken die niet de volledige game bevat. Waarbij het dan om hele grote downloads (Gigabytes) gaat, en het risico bestaat dat hackers de beperking eruit slopen zodat de gratis demo ineens de volledige game is geworden.

De volledige game op Stadia zetten en er per account een tijdslimiet opzetten is dan veel efficiënter voor de uitgever en laagdrempeliger voor spelers om direct te game te starten zonder eerst te moeten downloaden, installeren, en te voldoen aan de systeemeisen van de game.
Ook daar zijn ze zelf bij. Je kunt ook in een AC of FC game van ubisoft een deel van de map uit je code slopen lijkt me. Kost wat meer moeite dan met AoE of Doom van vroeger, maar daar kunnen ze vast creatief in zijn.

Ik heb ook geen probleem met stadia als demoplatform an sich, ik zou alleen denken dat er ook nadelen aan zijn waardoor de demo alsnog een verkeerd beeld geeft van het spel in de ogen van zowel de gebruiker als de uitgever.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

• Marzman
  • Niet online
DirtyBird schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 11:55:
[...]

Ook daar zijn ze zelf bij. Je kunt ook in een AC of FC game van ubisoft een deel van de map uit je code slopen lijkt me. Kost wat meer moeite dan met AoE of Doom van vroeger, maar daar kunnen ze vast creatief in zijn.
GTAIII had destijds die wegblokkades (niet als demo, dat was met tijdslimiet toen ze nog helicopterview hadden) maar aan het begin van het spel, maar je kan iemand ook op een eiland op de map droppen waar hij niet af kan of in een huis waarvan de deur op slot zit. Maar een tijdslimiet zal ook prima werken.

/▌

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

• Marzman
  • Niet online
Haha, wat is dat voor game.

/▌

Mario Party met konijnen :P
Hier een Duitse gameplay stream

[ Voor 18% gewijzigd door Jasphur op 01-07-2022 09:05 ]

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

De Stadia Pro games zijn te claimen, hier nog een keer de titels
  • Five Nights at Feddy's: Security Breach
  • Centipede: Recharged
  • Roguebook
  • Those Who Remain
  • Worms W.M.D.
  • Fast and Furious: Spy Racers Rise of SH1FT3R

• The_Woesh
  • Laatst online: 27-12-2025
Rob Voets schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 16:42:
Is het wat die add-ons? ik vind de game erg leuk, maar zit nu boven 100k bewoners en dan word het een beetje saai.
Grootste bottleneck is traffic en public transport vloeiend krijgen. Op youtube zie ik dat je tot op verkeersbord level traffic can tweaken maar de traffic manager add-on is op statia niet beschikbaar.
of mis ik iets?

• Marzman
  • Niet online
The_Woesh schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 12:38:
[...]

Is het wat die add-ons? ik vind de game erg leuk, maar zit nu boven 100k bewoners en dan word het een beetje saai.
Grootste bottleneck is traffic en public transport vloeiend krijgen. Op youtube zie ik dat je tot op verkeersbord level traffic can tweaken maar de traffic manager add-on is op statia niet beschikbaar.
of mis ik iets?
Die traffic manager mod zou ik ook wel willen, ik heb gezien hoe Biffa dat doet (youtube filmpjes), dat is wel leuk om het zo te kunnen stroomlijnen. Ik heb het spel gratis op epic met een paar addons maar heb ook geen mods. Overigens kun je wel verkeersborden plaatsen, weghalen en voorangswegen maken in de vanilla versie (de doorgaande wegen en rotondes krijgen bij mij voorang op zijwegen en als het echt te druk wordt dan komt er hier en daar een verkeerslicht of een metrolijn). Alleen niet rijstrookrichtingen (links rechtsaf eigen baan enzo) bepalen en het aantal rijstroken precies uittellen. Je zit gewoon vast aan de rijstroken die een weg heeft en anders moet je een andere weg plaatsen.

Veel is op te lossen met metros, die kun je onbeperkt laten rijden zonder dat ze in de file komen. Wel moeten de mensen van de metrostations kunnen komen waar ze moeten zijn (voetpaden). Als je op het maximum aantal treinstellen zit open je gewoon een nieuwe lijn op hetzelfde spoor.

/▌

@Tweakjur o.a. door een feature als de Samsung Gaming Hub en het toevoegen van een hele berg met demo's in Stadia wordt cloud gaming steeds serieuzere business. Merk jij dat in jouw gaming journalisten bubbel ook?

• The_Woesh
  • Laatst online: 27-12-2025
Marzman schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 12:46:
[...]

Die traffic manager mod zou ik ook wel willen, ik heb gezien hoe Biffa dat doet (youtube filmpjes), dat is wel leuk om het zo te kunnen stroomlijnen. Ik heb het spel gratis op epic met een paar addons maar heb ook geen mods. Overigens kun je wel verkeersborden plaatsen, weghalen en voorangswegen maken in de vanilla versie (de doorgaande wegen en rotondes krijgen bij mij voorang op zijwegen en als het echt te druk wordt dan komt er hier en daar een verkeerslicht of een metrolijn). Alleen niet rijstrookrichtingen (links rechtsaf eigen baan enzo) bepalen en het aantal rijstroken precies uittellen. Je zit gewoon vast aan de rijstroken die een weg heeft en anders moet je een andere weg plaatsen.

Veel is op te lossen met metros, die kun je onbeperkt laten rijden zonder dat ze in de file komen. Wel moeten de mensen van de metrostations kunnen komen waar ze moeten zijn (voetpaden). Als je op het maximum aantal treinstellen zit open je gewoon een nieuwe lijn op hetzelfde spoor.
Bedankt voor de tips... mijn metro's zijn nog niet heel succesvol. Ik zal eens op de stoepen gaan letten of ik die niet onderbreek.

Zelf de voorangswegen bepalen heb ik nog niet gevonden. Ik zal eens goed zoeken.

• Marzman
  • Niet online
The_Woesh schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 14:15:
[...]

Bedankt voor de tips... mijn metro's zijn nog niet heel succesvol. Ik zal eens op de stoepen gaan letten of ik die niet onderbreek.

Zelf de voorangswegen bepalen heb ik nog niet gevonden. Ik zal eens goed zoeken.
Dat dingetje rechtsonder (van alle statistieken) en dan kun je naar het tabje kruisingen of crossings ofzo.

/▌

• Marzman
  • Niet online
The_Woesh schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 14:15:
[...]

Geen snelwegen in je stad maken, alle andere wegen hebben stoepen, op rotondes maak ik meestal een soort kruis met stoepen die zebrapaden verbinden dat ze minder ver moeten je kan shortcuts maken tussen zones met stoepen. Bij mij lopen er echt superveel mensen over de stoepen en de sommige metrostations waren echt abnormaal druk. Daar rijden dan vijf lijnen met het maximale aantal treinen. Je kan zien hoe veel mensen er per halte staan en hoe veel er in een trein kunnen.

Ik heb bijvoorbeeld een treinstation, daar komen dan superveel mensen uit en die gaan allemaal meteen de metro in. Als dat niet kan en als de mensen geen stoepen hebben dan komen en gaan die mensen allemaal met de auto naar het treinstation (dat zie je ook :p ). Het kan zelf dat als er halverwege een snelweg is zonder stoep dat ze tot daar lopen en dan in hun auto stappen en verder rijden.

/▌

Leuk artikel en nee, niet alleen maar omdat het een positief geschreven artikel is :P :+

https://www.pcworld.com/a...ogle-stadia-review-2.html

Hoop ooit nog eens een vergelijkend waren (cloud gaming en vergeet boosteroid niet!) onderzoek te lezen op Tweakers. In mijn bubbel is de cloud gaming sector echt aan het ontploffen.

[ Voor 37% gewijzigd door Jasphur op 01-07-2022 18:03 ]

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

• barrymossel
Jasphur schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 17:05:
Leuk artikel en nee, niet alleen maar omdat het een positief geschreven artikel is :P :+

https://www.pcworld.com/a...ogle-stadia-review-2.html

Hoop ooit nog eens een vergelijkend waren (cloud gaming en vergeet boosteroid niet!) onderzoek te lezen op Tweakers. In mijn bubbel is de cloud gaming sector echt aan het ontploffen.
Cloud gaming is de toekomst en verstokte nerds gaan dat niet tegenhouden. Sure, PC gaming wint op kwaliteit, maar de jeugd boeit die pixelneukerij niet na net Netflix te hebben gekeken...
Tweakers vallen soms net teveel in de categorie pixel neuken...

Er is geen nut voor high end consoles die blazen en warm worden. Of pc's die opstijgen en te duur zijn voor woorden. Laat partijen als Google de energie maar verbruiken en terugwinnen.

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Dit is toch ook zo iets van toen Netflix ooit begon met streamen, toen dacht men ook dat Blu-ray de toekomst was, en kijk waar we nu zijn. Nu is het idee achter Films en Games streamen het zelfde, maar de techniek is toch anders en ik moet zeggen, het word steeds beter het gamen via streamen.

• nickdw7
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-11-2025
Inderdaad. Hardware wordt steeds duurder. Kijk alleen al naar de nieuwe videokaarten van Nvidia... 2000 euro per stuk ofzo? Dat gaat toch nergens meer over. De casual gamer (wat de grootste doelgroep is), gaat dat echt niet kopen. Die willen gewoon zo goedkoop mogelijk spelen met kwaliteit.

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Linksquest schreef op zondag 3 juli 2022 @ 07:48:
Dit is toch ook zo iets van toen Netflix ooit begon met streamen, toen dacht men ook dat Blu-ray de toekomst was, en kijk waar we nu zijn. Nu is het idee achter Films en Games streamen het zelfde, maar de techniek is toch anders en ik moet zeggen, het word steeds beter het gamen via streamen.
Ik was toen ook een van die Netflix haters en bluray lovers. Moet toegeven dat ik de laatste jaren weinig blurays toegevoegd heb aan mijn collectie.
Gebruiksgemak wint het toch vaak van het verschil in kwaliteit.

Pagina: 1 ... 160 ... 192 Laatste

Let op:
De stekker ging er op 18 januari 2023 uit.

Converteer je Stadia controller naar Bluetooth met de browsertool:
https://stadia.google.com/controller/

(Beschikbaar tot 31 december 2023)

Mooi overzicht van alternatieven: https://hackmd.io/@christopherklay/BkWVFJlNj
Topics voor alternatieven voor Stadia:
> Het grote cloud gaming topic
> [NVIDIA Geforce NOW] Ervaringen & Discussie
> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
> [PS+] Playstation Plus

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord