☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
[ Voor 74% gewijzigd door Linksquest op 11-06-2022 22:06 ]
Leuke game zeg!
Goed voor een aantal avondjes vermaak.
Het duurde allemaal niet te lang en vind de afwisselende spel elementen prima gedaan.
En natuurlijk een stukje neerlands trots zodra je alleen maar Nederlandse namen bij de (eerste korte) aftiteling ziet.
Ja bij dat 3 minuten zuurstofdeel ben ik nu ook, ik had hetzelfde. Maar je moet denk ik die dingen waar je deuren mee opent in dat lifesupport systeem steken. Het lanceren ging wel in een keer goed omdat de knoppen die je moest gebruiken blauwe oplichttenHaay schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 14:05:
Tijdens de lunchpauze ff een beginnetje gemaakt met Deliver Us The Moon. Leuke game waar ik me de komende tijd prima mee ga vermaken en sowieso de €10 van deze maand Pro al weer waard.De acties die je met een timer moet uitvoeren zijn wel lastig als je nog aan het zoeken bent waar wat zit. Raket lancering met countdown waarbinnen je handelingen moet uitvoeren... Ging eerste keer fout omdat ik nog aan het zoeken was waar wat zat om te bedienen. En eenmaal op het ruimtestation in baan om de maan aangekomen was ik nog aan het zoeken waar ik heen moest toen m'n zuurstof aan het leeglopen was. Dat moet ik nog een keer doen nu ik wel weet wat er verwacht wordt.
Ook Golf With Your Friends ff snel uitgeprobeerd. Ziet er leuk uit en denk dat dit wel geinig zal zijn om met m'n gezin samen te spelen.
Lake is simpeler, daar kan eigenlijk niks fout gaan (in het begin was ik bang dat ik de post niet snel genoeg rond gebracht kreeg of dat ik te veel sociale afspraken maakte maar dat maakt eigenlijk allemaal niks uit want je kan niet af)..
/▌
Heb je wel de credits afgekeken tot je de Post Credits scene gezien hebt?Stef120 schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 23:26:
Net de credits van Deliver us the Moon gehaald.
Leuke game zeg!
Goed voor een aantal avondjes vermaak.
Het duurde allemaal niet te lang en vind de afwisselende spel elementen prima gedaan.
En natuurlijk een stukje neerlands trots zodra je alleen maar Nederlandse namen bij de (eerste korte) aftiteling ziet.
Ja, dat met die besturing had ik ook last van. Denk dat het een bug is. Even helemaal de andere kant op draaien, en daarna werkte het camera 360 graden draaien wel weer.Marzman schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 23:14:
Ik heb vanavond Lake geprobeerd. De besturing is soms irritant (je kan niet altijd 360 graden draaien met de muis, ik weet niet waarom) en in het begin leek het saai.
Maar ik heb het uren gespeeld. Echt spannend wordt het nooit, maar ik ging wel steeds meer meeleven met het karakter, kreeg spijt van keuzes, toch weer geen spijt, ik heb ook geen idee of de keuzes veel uitmaken. En ondertussen breng je de post rond en doet bijna niemand open voor pakjes
Geen idee ook of er nog verhaallijnen bij elkaar komen of dat dit het is. Het zijn steeds van die net niet gebeurtenissen.
spoiler:Er zijn geheimzinnige mensen en dan gaan ze weg, of iemand verdwijnt en dan komt ie weer terug. Of je doet iets niet en gaat tv kijken en dan is het niet erg want het wordt anders opgelost.
Wat keuzes betreft, de enige relevante keuzes die ik heb in de game heb gezien zijn de relatie-keuze (kunt kiezen voor een romantische relatie met de dame van de videotheek, of voor relatie met de houthakker), en de carrière keuze aan het einde van de game (of je permanent in het dorpje blijft wonen als postbode, of terug gaat naar de stad voor je IT carrière en het grote geld). Oh, wacht, je kunt de relatiekeuze ook afhouden door beide opties af te wijzen.
Ik ben voor de traditionele hetero keuze (relatie) en blijven in het dorpje gegaan. De game is nou ook weer niet spannend genoeg dat ik het nog een tweede keer zou willen spelen en dan andere keuzes maken.
[ Voor 63% gewijzigd door Haay op 13-06-2022 13:59 ]
/▌
Jazeker, maar ik weet niet helemaal wat het betekende.Haay schreef op maandag 13 juni 2022 @ 13:48:
[...]
Heb je wel de credits afgekeken tot je de Post Credits scene gezien hebt?
[...]
Heb wel even wiki opgezocht voor het totale verhaal.
Op naar Deliver us to Mars!!!
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
- Assassin's Creed Valhalla
- Far Cry 6
- Far Cry Primal
- Outriders
- Golf With Your Friends
- Lake
- Deliver Us the Moon
- The Falconeer
- Lumote: The Mastermote Chronicles
- Through the Darkest of Times
- DEATHRUN TV
[ Voor 6% gewijzigd door Jasphur op 14-06-2022 18:50 ]
[ Voor 5% gewijzigd door nickdw7 op 14-06-2022 18:54 ]
En eerste keer dat ik Chorus in de aanbieding zie. Ervaringen met het spel, is het leuk?
Moet je voor het verhaal andere metro games gespeeld hebben? Heb er geen enkele gespeeld. Ga ik dan het verhaal van metro exodus kunnen volgen?Estylicious schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 19:00:
Wel Metro Exodus! Eindelijk!
En eerste keer dat ik Chorus in de aanbieding zie. Ervaringen met het spel, is het leuk?
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.10.0 (UMOEUXM)
LOL dan is dat in dit uur gebeurt. Gelijk gekocht!! Dit wordt smullen (hoop ik) hahah
Volgens mij niet per se, maar denk dat het wel een plus is als je de voorgaande delen hebt gespeeld. (Die waren ook erg goed.)daffie82 schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 19:14:
[...]
Moet je voor het verhaal andere metro games gespeeld hebben? Heb er geen enkele gespeeld. Ga ik dan het verhaal van metro exodus kunnen volgen?
/▌
Ja, ik ken het. Moet nog steeds eens Cyberpunk 2077 en Far Cry 5 en Tomb Raider (Definitive Edition) en Jedi Fallen Order uitspelen. En dan heb ik nog de Tomb Raider vervolgen (Rise of the ... en Shadow of the ...), en Assassin's Creed Odyssey, en Life is Strange Before the Storm liggen om te spelen.Marzman schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 14:27:
Ik heb even genoeg spellen, ook nog redelijk wat waar ik nog niet eens aan begonnen ben. Wel goede aanbiedingen en ook wat spellen die ik eerder wilde kopen maar ik moet toch eerst maar eens de spellen spelen die ik al heb
First World problems.
Ja, bij mij is het Cyberpunk Tomb Raider en Assasins creed die ik nog moet doen.Haay schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 15:06:
[...]
Ja, ik ken het. Moet nog steeds eens Cyberpunk 2077 en Far Cry 5 en Tomb Raider (Definitive Edition) en Jedi Fallen Order uitspelen. En dan heb ik nog de Tomb Raider vervolgen (Rise of the ... en Shadow of the ...), en Assassin's Creed Odyssey, en Life is Strange Before the Storm liggen om te spelen.
First World problems.
En heel weinig gebruik van mijn Pro (van de andere kant heb ik wel de spellen gespeeld die me interessant leken en als ik die had moeten kopen was het duurder dan die pro-aanbieding)
/▌
Als je bedenkt dat we inmiddels bijna vier jaar na release zitten en er eigenlijk nog geen spel uit is gebracht van deze omvang, niveau en aandacht voor detail zegt ook wel wat. Speel het verhaal nu voor de tweede keer maar dit soort random events maken het spel nog steeds top om te spelennickdw7 schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 20:51:
Wat een spel man.. 1,5 uur gespeeld, ben al helemaal weggeblazen. Niet normaal!
Ik verwacht van Starfield veel. Haha je video is mooi man. Beetje humor erin is goed.Jorick schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 19:40:
[...]
Als je bedenkt dat we inmiddels bijna vier jaar na release zitten en er eigenlijk nog geen spel uit is gebracht van deze omvang, niveau en aandacht voor detail zegt ook wel wat. Speel het verhaal nu voor de tweede keer maar dit soort random events maken het spel nog steeds top om te spelen.
Grappige scene. Ik vraag me alleen af of de scene hetzelfde loopt als wanneer een andere speler dezelfde random event tegen komt? Het "man met paard aan de kant van de weg" en wanneer je als speler reageert schopt het paard de man en rent weg. Dat kan vrij gemakkelijk als scripted mini-event getriggered worden door de speler en door de game at random in de wereld geplaatst worden denk ik.Jorick schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 19:40:
Speel het verhaal nu voor de tweede keer maar dit soort random events maken het spel nog steeds top om te spelen.
Stadia was beter....
Dat negatieve komt van sim racers die het vergelijken met de andere rallygames. Als arcade racer vind ik hem wel tof, graphics en omgevingen zijn wel over de top.artificial_sun schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 00:59:
Ik heb nog een te grote backlog. Enige waar ik over twijfel is Dirt 5 vanwege de Local multiplayer. Maar ik hoor alleen maar negatieve reacties op die game.
Er zitten ook geen rallystages in, het zijn steeds circuits.
/▌
Mooi verwoord. Helemaal mee eensMarzman schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 07:15:
[...]
Dat negatieve komt van sim racers die het vergelijken met de andere rallygames. Als arcade racer vind ik hem wel tof, graphics en omgevingen zijn wel over de top.
Er zitten ook geen rallystages in, het zijn steeds circuits.
Ik snap dat wel. Sinds die 1.5 patch is de game pas écht lekker gaan lopen. Zat vol met bugs. Ik wil het ook spelen, maar ben voorlopig nog wel zoet met RDR2Schmitzel schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 07:19:
Gisteravond de eerste 2 uur met Cyberpunk gespeeld, toch wel erg gaaf hoor, snap niet waarom ik deze zo lang links heb laten liggen.
Speel ook zeker de sidemissies, als je verder gaat in het verhaal (een hoofdstuk) verdwijnen die namelijk. Ik heb er enkele niet gedaan omdat ik nieuwsgierig was hoe het verhaal verder ging.nickdw7 schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 08:32:
[...]
Ik snap dat wel. Sinds die 1.5 patch is de game pas écht lekker gaan lopen. Zat vol met bugs. Ik wil het ook spelen, maar ben voorlopig nog wel zoet met RDR2
/▌
Gelijk de Ultimate Edition gekocht, nu GTA nog
Speel ‘m nu 1080p op een 4K tv. Evengoed prima, maar wel jammer
Gamers zijn al een tijdje, nu met de nieuwe consoles, op een 4K update, maar ook voor PS5 en XSX is deze er, zo ver mij bekend is, nog niet.nickdw7 schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 16:48:
Wel jammer dat RDR2 niet op 4K 60fps draait…
Speel ‘m nu 1080p op een 4K tv. Evengoed prima, maar wel jammer
[ Voor 16% gewijzigd door Jasphur op 16-06-2022 18:04 ]
Geweldig spel. Zeker aanrader!Jasphur schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 18:03:
AC Origins is free to play vanaf vandaag 18:00 uur tot maandag 18:01 uur
One Piece is voor de liefhebbers ook echt mega goedkoop.
Vandaag ook aan het eind van de werkdag nog even Stadia opgestart, even 15 minuten ontspannen voor het inrijden van de file.
Weet er iemand nog goede Stadia Podcasts? Ik luister naar Sunny en die bevalt heel goed. Helix Cloud gaming is een beetje hit/miss en ze hebben het volume niet helemaal lekker afgeregeld, soms knalt de jingle uit mijn speakers en zijn de stemmen super zacht.
Stadia was beter....
Niet echt een podcast, maar prima te luisteren zonder beeld. Op YT: The Nerf Reportartificial_sun schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 20:54:
Ik geloof dat ik alle Tomb Raiders gekocht heb voor minder dan 25 euro, echt elke cent waard.
One Piece is voor de liefhebbers ook echt mega goedkoop.
Vandaag ook aan het eind van de werkdag nog even Stadia opgestart, even 15 minuten ontspannen voor het inrijden van de file.
Weet er iemand nog goede Stadia Podcasts? Ik luister naar Sunny en die bevalt heel goed. Helix Cloud gaming is een beetje hit/miss en ze hebben het volume niet helemaal lekker afgeregeld, soms knalt de jingle uit mijn speakers en zijn de stemmen super zacht.
Daar heb ik me uren mee vermaakt. Én bijna uitgespeeld.Jasphur schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 18:03:
AC Origins is free to play vanaf vandaag 18:00 uur tot maandag 18:01 uur
Yep, op PC gespeeld. Erg leuke game.Linksquest schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 22:15:
Tomb Raider is erg tof, zelf op de Xbox 360 ooit gespeeld en daarna nog eens op de PS4. Heb hem vorige sale ronde al digitaal gekocht voor Stadia
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.10.0 (UMOEUXM)
Er zijn zoveel versies. Welke is dan de beste?Linksquest schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 22:15:
Tomb Raider is erg tof, zelf op de Xbox 360 ooit gespeeld en daarna nog eens op de PS4. Heb hem vorige sale ronde al digitaal gekocht voor Stadia
Die laatste (shadow of…) vond ik zelf ook prima, dus geen van de drie is slecht, maar qua verhaal zou ik die wel als derde zetten. Die laatste heeft wel weer nieuwe klimtechnieken, ondersteboven hangen aan rotsen en daar van afdalen, en ook onderwater is een stuk mooier dan bij die anderen. Visueel is die echt een pareltje
Bedoel je welke versie van de eerste Reboot, of welke van de Reboot Trilogie?nickdw7 schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 08:33:
[...]
Er zijn zoveel versies. Welke is dan de beste?
Als, dan voor nu de PS4, maar Stadia altijd onderweg bij me.
Als je de Trilogie wilt weten, ondanks dat de eerste het meest unieke was vanwege de nieuwe gameplay, vind ik deel 2, dan 1 en als laatste 3. Maar ze zijn hoe dan ook alle 3 top.
Ik zou het wel leuk vinden als spellen als Thief Simulator (of American Theft 80's die deze week uitkwam) op Stadia kwamen. Niet heel erg gepolijst maar wel tof. Je moet elke inbraak plannen, kijken of bewoners weg gaan op bepaalde tijdstippen, tips kopen, tools kopen, alarmen uitschakelen, de politie ontwijken.
/▌
3 gaat er zeker nog een keer van komen, maar door de backlog hou ik dus de 10 euro grens aan om mijzelf te remmen in koopdrift
Goat Simulator is pas wat voor StadiaMarzman schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 09:24:
Ik heb Tomb Raider the Definitive Edition vorige sale al gekocht.
Ik zou het wel leuk vinden als spellen als Thief Simulator (of American Theft 80's die deze week uitkwam) op Stadia kwamen. Niet heel erg gepolijst maar wel tof. Je moet elke inbraak plannen, kijken of bewoners weg gaan op bepaalde tijdstippen, tips kopen, tools kopen, alarmen uitschakelen, de politie ontwijken.
Edit: Gevondennickdw7 schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 21:06:
[...]
Daar heb ik me uren mee vermaakt. Én bijna uitgespeeld.
[Afbeelding]
Toch maar even weer aangeslingerd. Nu meteen weer twijfels of ik hem ga kopen voor een tientje
Er liggen nog zoveel games te wachten…
[YouTube: Dead by Daylight | Roots of Dread | Now on Stadia]
[YouTube: The Elder Scrolls Online | Set Sail for High Isle | Gameplay Sizzle Trailer | Stadia]
Als ik in m'n urenlijst kijk heb ik deze verreweg het meest gespeeld, 71 uur. De volgende is Farcry 5 met 35 uur (and counting).Jasphur schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 18:32:
[...]
Toch maar even weer aangeslingerd. Nu meteen weer twijfels of ik hem ga kopen voor een tientje
Er liggen nog zoveel games te wachten…
Best knap om met deze uren al bijna op 100% te zitten, daar had ik 100 uur voor nodig.nickdw7 schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 21:06:
[...]
Daar heb ik me uren mee vermaakt. Én bijna uitgespeeld.
[Afbeelding]
In totaal heb ik op Stadia 642 uur in alle Assassin's Creed games zitten
/▌
Ik zat voor de huidige sale te kijken of ik een 'grote' game als RDR2 of Cyberpunk wilde kopen; voor backlog dan. RDR lijkt me de beste match?
Ooit een vorig deel gespeeld op de PS4 en zeer verslavende game. Hoog Easy to Lear, Hard to Master (net als Trackmania) gehalte. Dus geschikt voor zowel een korte game- als een lange gamesessie.
/▌
Rayman Legends vind ik één van de allervetste platform-games ooitdaffie82 schreef op zondag 19 juni 2022 @ 15:43:
Is rayman legends leuk om alleen te spelen? Of is het leuker met 2 of meer te spelen? Spel spreekt me wel aan maar heb maar 1 controller en vrouw is niet voor gamen. Zoon is nog te jong.
Je kan het met twee spelers spelen, maar dat is redelijk gimmicky (de tweede speler kan af en toe speler 1 een handje helpen), het is vooral voor één speler bedoeld inderdaad, zoals @sewer ook zegt.
[ Voor 3% gewijzigd door Hahn op 19-06-2022 15:52 ]
The devil is in the details.
Yes. Gekocht is gewoon van jou.daffie82 schreef op zondag 19 juni 2022 @ 15:58:
Games die met Pro met korting zijn aangekocht, kan je die nog spelen als je Pro opzegt en naar de gratis variant gaat?
Gratis Pro games zoals "deliver us the moon" en "control" die ik nu geclaimd heb, moet ik dan wel weer aankopen natuurlijk. Hmm, toch maar Pro even houden dan nog
Gekocht met Google Play tegoed
We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games
De levels lopen echt geweldig, maar het menu wil nog wel eens haperen.Marzman schreef op zondag 19 juni 2022 @ 14:34:
Ja die is wel tof, die heb ik ook. Een beetje trackmania inderdaad, en ik heb ook wel eens zo'n webbased trialsspel gespeeld en een zombiedoodrijspel waarje ook moet leunen om goed neer te komen (Earn to die https://play.google.com/s...com.notdoppler.earntodie2 )
Hehe thanks. Maar dat was echt een slechte run. Even los van het eindeLinksquest schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 17:51:
Je ging best goed.
Doe 's een goede dan?Jasphur schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 20:08:
[...]
Hehe thanks. Maar dat was echt een slechte run. Even los van het einde
Yes. Bij een volgende sessie
Ziet er wel erg tof uit!Jasphur schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 17:50:
Man man man, stom level
https://stadia.google.com...58-4cb8-b0fd-e5c0b8d1b5b0
Gelijk voor m'n zoon een account aangemaakt en via family link z'n account gekoppeld.
€10 korting coupon gebruikt voor de gold edition en gaan!
Nog 2 (coupons) familie leden resterend
Laatste 2 dagen gespeeld, je kan ook voor beide opties gaanHaay schreef op maandag 13 juni 2022 @ 13:48:
Over Lake:
Wat keuzes betreft, de enige relevante keuzes die ik heb in de game heb gezien zijn de relatie-keuze (kunt kiezen voor een romantische relatie met de dame van de videotheek, of voor relatie met de houthakker)...Oh, wacht, je kunt de relatiekeuze ook afhouden door beide opties af te wijzen.
Weet niet zo goed wat ik van het spel moet denken, post rondbrengen is 3 dagen wel grappig, daarna werd dat wel repetitief en ging het me vooral voor de stukjes tussendoor. Maar dat is dan 10 minuten per uur speeltijd of zo.
Op zich heb ik me wel geamuseerd ermee, maar zag achteraf dat ik iets meer dan 6 uur gespeeld had, maar het voelde als 12
Ik vind het op jouw filmpje erg soepel lopen.Jasphur schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 21:07:
Vind het vooral opvallend hoe ontzettend goed de game reageert op de snelle input. Heb echt niet in de gaten dat de ‘console’ niet bij mij thuis staat.
Ik zit nog in het begin maar lijkt wel soort van slow motion te spelen.
Is dit vanwege de begin fase of herken je je niet hierin?
Dan ligt het waarschijnlijk aan mij
Je krijgt vanzelf snellere brommertjesStef120 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 21:14:
[...]
Ik vind het op jouw filmpje erg soepel lopen.
Ik zit nog in het begin maar lijkt wel soort van slow motion te spelen.
Is dit vanwege de begin fase of herken je je niet hierin?
Dan ligt het waarschijnlijk aan mij
Jah nevermind.
Het was early early stage.
Nu wat levels verder en kanonnen.
Input reageert super snel.
Eigenlijk best lastig om op je motor te blijven zitten.
Uh huh. Wat je niet kan zien op mn video is dat het misschien wel eens run nummer 368 kon zijnStef120 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 23:28:
[...]
Jah nevermind.
Het was early early stage.
Nu wat levels verder en kanonnen.
Input reageert super snel.
Eigenlijk best lastig om op je motor te blijven zitten.
Probeer ook eens de rem te gebruiken of gas los te laten
/▌
Ah wacht, ik moest beter lezen. Digital gold it is
[ Voor 31% gewijzigd door buddow op 24-06-2022 08:53 ]
En ik speel zelfs maar op 1080p.
De stekker ging er op 18 januari 2023 uit.
Converteer je Stadia controller naar Bluetooth met de browsertool:
https://stadia.google.com/controller/
(Beschikbaar tot 31 december 2023)
Mooi overzicht van alternatieven: https://hackmd.io/@christopherklay/BkWVFJlNj
Topics voor alternatieven voor Stadia:
> Het grote cloud gaming topic
> [NVIDIA Geforce NOW] Ervaringen & Discussie
> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
> [PS+] Playstation Plus
| Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |
:strip_exif()/f/image/GOSfU7asPdAEJYK5TtQqF0wS.jpg?f=fotoalbum_large)