• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13:48

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Voor het gemak even een lijst met de nieuwe games.
  • Deathrun TV
  • Lake
  • Deliver Us The Moon
  • Through the Darkest of Times
  • Golf With Your Friends
  • Ben 10: Power Trip
  • TOHU

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:09

daffie82

Minisforum UM773 Lite

hcQd schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 22:44:
[...]

De Stadia-controller heeft, via wifi, een eigen verbinding met de cloudservers van Google, dit om vertragingen zoveel mogelijk tegen te gaan. Dat is beter dan een controller die eerst via bluetooth met je tv communiceert.
Ben je zeker dat er geen usb verbinding nodig is met mijn LG TV?
https://support.google.com/stadia/answer/9578631
Als ik hier kijk bij stadia controller en bij LG web-OS dan geeft hij aan: wifi EN usb verbinding.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.10.0 (UMOEUXM)

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:02
Strikt genomen is het taalkundig beter om “of” te gebruiken, maar ook in het Engels zie je dit vaak net andersom. Sowieso is het natuurlijk niet logisch dat beide tegelijk nodig zijn.

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:43
Je meldt de stadiacontroller inderdaad aan op je wifi-netwerk (eenmalig in de stadia app op de telefoon bijv.), daarna verbindt die controller alleen nog maar met je wifi. Of ik nou speel op mijn LG-tv direct, via shield of chromecast; die controller verbindt nooit direct met het apparaat waar ik op speel, alleen met de wifi.

Voordeel is dat het inderdaad sneller gaat (alle controlleracties moeten toch door de server geprocessed worden, dus beter als die controller meteen het internet opgaat ipv via de LG/shield/chromecast). Nadeel is dat de controller ook totaal niet buiten de stadia-spelomgeving werkt. Klein voorbeeld, als je stadia opstart moet je aangeven welke google account je wilt gebruiken, deze kan je nooit met de stadia-controller aangeven, want dat is iets wat de stadia-app zelf vraagt (op de tv/shield/chromecast), en de controller is simpelweg niet met het apparaat verbonden.

Misschien verwoord ik het wat wazig, maar waar het om gaat is dat het apparaat zelf geen enkele weet van de controller heeft (tenminste in de normale situatie dan je niet bekabeld speelt).

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:10
Tijdens de lunchpauze ff een beginnetje gemaakt met Deliver Us The Moon. Leuke game waar ik me de komende tijd prima mee ga vermaken en sowieso de €10 van deze maand Pro al weer waard. :) De acties die je met een timer moet uitvoeren zijn wel lastig als je nog aan het zoeken bent waar wat zit. Raket lancering met countdown waarbinnen je handelingen moet uitvoeren... Ging eerste keer fout omdat ik nog aan het zoeken was waar wat zat om te bedienen. En eenmaal op het ruimtestation in baan om de maan aangekomen was ik nog aan het zoeken waar ik heen moest toen m'n zuurstof aan het leeglopen was. Dat moet ik nog een keer doen nu ik wel weet wat er verwacht wordt.

Ook Golf With Your Friends ff snel uitgeprobeerd. Ziet er leuk uit en denk dat dit wel geinig zal zijn om met m'n gezin samen te spelen. :D

• Estylicious
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-01 18:35
In eerste aanleg was ik wat teleurgesteld over het Pro aanbod van deze maand, maar nu ik ze toegevoegd heb wel wat enthousiaster. Voor de 10 euro krijg je een hoop value for money.

• Zinloos1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:45
Tuktop schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 20:15:
[...]

Je zet wel erg veel heel goede en leuke games weg als 'rare meuk'. Het zijn geen AAA-games en het kan jouw smaak niet zijn, maar rare meuk is het absoluut niet. En vergeet niet dat je ook Pro hebt voor de 4k stream, 5.1 geluid, HDR en betere sales.

Als dat het je niet waard is, zet je het gewoon stop. En als er dan wat van je gading bij zit, kun je altijd weer Pro nemen.
Het is dan ook niets meer dan een mening, dus natuurlijk kan ik het stop zetten. Ik als casual gamer heb er in ieder geval niet zo veel mee. Ja, 4k is mooi, maar eerlijk gezegd is dat wat mij betreft eigenlijk een must voor een spel dat ik zelf heb gekocht. Geld is allemaal het probleem niet zo, maar eens in de zoveel tijd een mainstream spel Pro zou mij een stuk meer kunnen bekoren. Ik merk gewoon dat ik het eigenlijk toch niet meer genoeg gebruik (kan ook de leeftijd zijn) en dat ik overweeg om eens naar andere streamingsdiensten te kijken

• Tuktop
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:38
Zinloos1 schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 18:29:
[...]

Het is dan ook niets meer dan een mening, dus natuurlijk kan ik het stop zetten. Ik als casual gamer heb er in ieder geval niet zo veel mee. Ja, 4k is mooi, maar eerlijk gezegd is dat wat mij betreft eigenlijk een must voor een spel dat ik zelf heb gekocht. Geld is allemaal het probleem niet zo, maar eens in de zoveel tijd een mainstream spel Pro zou mij een stuk meer kunnen bekoren. Ik merk gewoon dat ik het eigenlijk toch niet meer genoeg gebruik (kan ook de leeftijd zijn) en dat ik overweeg om eens naar andere streamingsdiensten te kijken
Als altijd gratis 4K bij een gekocht spel en must voor is zul je toch echt een geschikte console of PC moeten kopen.

Maar, en dit is het mooie van streaming-diensten, je kunt zo vaak gratis en dus ook makkelijk naast elkaar gebruiken. Dat is met meerdere consoles toch wel een dure hobby :)
Tuktop schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 18:50:
[...]

Als altijd gratis 4K bij een gekocht spel en must voor is zul je toch echt een geschikte console of PC moeten kopen.

Maar, en dit is het mooie van streaming-diensten, je kunt zo vaak gratis en dus ook makkelijk naast elkaar gebruiken. Dat is met meerdere consoles toch wel een dure hobby :)
Ik heb t al vaker geopperd hier, maar ik zou zo een euro of 5 tot 10 euro meer betalen voor een game op stadia als ik daarmee zonder pro in 4k zou kunnen gamen.
Nu alleen nog wachten op een echte new release topgame! Ik baal nog altijd dat Hogwarts legacy niet op stadia komt, had ik grof geld voor willen betalen haha!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Ik denk zelf dat ondanks het mooie aanbod aantal aan pro games iedere maand, Google meer pro Gamers zou krijgen als ze de prijs war lieten zakken, vergelijking met bijvoorbeeld Xbox Game Pass die ik voor €73 voor een jaar heb afgesloten, waar ook elke maand 4 gratis games in zitten, cloud gaming, maar daar naast ook games voor pc en Xbox.

• nickdw7
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-11-2025
Interessant nieuw:

Sunny heeft van een developer die werkt bij een grote publisher te horen gekregen dat die organisatie pas sinds begin april toegang heeft gekregen tot de porting tool van Stadia.

Dit kan mogelijk verklaren waarom we:
1. Niet op schema lopen met de 100 games die ons beloofd zijn
2. Waarom het aanbod aan goede games slecht blijft

Ik verwacht zeker de komende maanden dat de eerste paar goede games binnen druppelen, aangezien Google heeft gezegd dat het porten naar Stadia slechts een paar weken kost (was paar maanden).

Voor mij zijn de komende maanden “do or die” voor Stadia. Ik hoeft niet de nieuwste games, maar ik ben zeker niet blij met een Deliver us to the Moon of een Lake.

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Zou wel heel erg zijn als dit zou kloppen dat ze hierdoor te laat pas games hebben.

• nickdw7
Nou ergens ook wel logisch. De focus lag ook op die portingtool (kwam volgens mij ook naar voren in de Dev Summit).

Nu kunnen de grote publishers er relatief gemakkelijk mee aan de slag.

Laten we het maar weer hopen dat we nu toppers gaan zien. Ze hebben nog tot 13 september om me te overtuigen ;-)
nickdw7 schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 21:08:
Interessant nieuw:

Sunny heeft van een developer die werkt bij een grote publisher te horen gekregen dat die organisatie pas sinds begin april toegang heeft gekregen tot de porting tool van Stadia.

Dit kan mogelijk verklaren waarom we:
1. Niet op schema lopen met de 100 games die ons beloofd zijn
2. Waarom het aanbod aan goede games slecht blijft

Ik verwacht zeker de komende maanden dat de eerste paar goede games binnen druppelen, aangezien Google heeft gezegd dat het porten naar Stadia slechts een paar weken kost (was paar maanden).

Voor mij zijn de komende maanden “do or die” voor Stadia. Ik hoeft niet de nieuwste games, maar ik ben zeker niet blij met een Deliver us to the Moon of een Lake.
Deze video bedoel je?

Erg interessante video en in mijn ogen heeft Sunny het vaak bij het rechte eind wat betreft cloud gaming in het algemeen. Ik blijf in ieder geval nog met plezier PRO gebruiken. Veel games hebben mij al weten te verrassen :)

We gaan het gewoon zien. En wat Sunny al zegt: cloud gaming heeft tijd nodig om van de grond te komen.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• nickdw7
Jasphur schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 10:17:
[...]

Deze video bedoel je? [Video: What I THINK IS GOING ON WITH STADIA & Lack OF GAMES SO FAR In 2022 | CG Unfiltered Podcast EP 3]

Erg interessante video en in mijn ogen heeft Sunny het vaak bij het rechte eind wat betreft cloud gaming in het algemeen. Ik blijf in ieder geval nog met plezier PRO gebruiken. Veel games hebben mij al weten te verrassen :)

We gaan het gewoon zien. En wat Sunny al zegt: cloud gaming heeft tijd nodig om van de grond te komen.
Ja, die video bedoel ik. Voor mij is hij ook realistisch. Duurt zeker nog 7-10 jaar voordat het geïntegreerd is in ons leven. Het duurde met de CD's en DVD's ook een paar jaar voordat het vervangen kon worden door Netflix en Spotify.

Neemt niet weg dat we op korte termijn toch wel wat actie mogen verwachten van onze vrienden van Google.

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11:45

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Goed nieuws idd, hoe meer games hoe beter. ;)
Cities Skylines bevalt mij zeer goed, speel het voornamelijk op de laptop. Hopelijk komt er een optie dat je de interface wat kleiner kan maken. Is nu vooral gericht op gamepads, lijkt mij niet zo prettig via een gamepad dit spel spelen?! Spel heeft wel een redelijke leercurve, zit nu op 10k inwoners en ben druk aan het stoeien met de wegen, veel files. Langzaam de boel ombouwen naar 1 richtings wegen. :+

Whatever.

Harmen schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 11:11:
Cities Skylines bevalt mij zeer goed, speel het voornamelijk op de laptop. Hopelijk komt er een optie dat je de interface wat kleiner kan maken. Is nu vooral gericht op gamepads, lijkt mij niet zo prettig via een gamepad dit spel spelen?! Spel heeft wel een redelijke leercurve, zit nu op 10k inwoners en ben druk aan het stoeien met de wegen, veel files. Langzaam de boel ombouwen naar 1 richtings wegen. :+
Toen ik nog op mn PS4 speelde was City Skylines een PSplus game. Heb het toen geprobeerd te spelen met een gamepad maar ik vond dat maar niks. Ik ben weer in NL en als ik weer wat tijd heb zal ik de game eens spelen op de laptop via Stadia (duh) en eens kijken hoe dat bevalt. Vind het genre erg leuk namelijk!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Harmen schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 11:11:
Ik speel hem ook veel (maar wel op Gforce Now ;) ). Ze beginnen wel vaker spellen toe te voegen die me leuk lijken. Lake lijkt me wel tof en deliver us the moon, en eerder life is strange. Want bij eerdere updates spraken de progames me niet heel erg aan. Verhalende games lijken me ideaal voor een abonnement (replay waarde is lager).

En city skylines is gewoon verslavend, je bent continu problemen op aan het lossen in je stad terwijl het tegelijkertijd niet supermoeilijk is. Misschien dat ik die koop als het een keer in de aanbieding komt op Stadia want mijn pro stopt in september :)

[ Voor 14% gewijzigd door Marzman op 03-06-2022 12:33 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Opxah
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08:27
Hmm, ik dacht eerst dat je bij Pro alleen de nieuwe Pro games van deze maand kon claimen.
Maar ik zag nu pas in de Store dat er veel meer games zijn die je met Pro kan claimen.

Weet iemand wanneer games van deze lijst af gaan? Is dit alleen met ingang van een nieuwe maand?

• Xilion
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 31-12-2025
Opxah schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 16:31:
Hmm, ik dacht eerst dat je bij Pro alleen de nieuwe Pro games van deze maand kon claimen.
Maar ik zag nu pas in de Store dat er veel meer games zijn die je met Pro kan claimen.

Weet iemand wanneer games van deze lijst af gaan? Is dit alleen met ingang van een nieuwe maand?
Dat verschilt per game: https://public.tableau.co...r=no&:showShareOptions=no
Ik blijf de Stadia-haters Twitter (en Reddit) mooi vinden. Madden 23 komt niet naar Stadia. En ik weet dat Madden mega groot is in vooral de USA, maar om nou meteen te roepen dat Stadia dood is? Haha. Hoe vaak is Stadia al wel niet overleden…

(En dat God of War geen GForce Now ondersteuning meer heeft hoor je niemand over :P )

[ Voor 15% gewijzigd door Jasphur op 03-06-2022 19:20 ]

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Dat blijf je toch houden, ik was van plan om binnenkort eens een video te maken welke games echt een poort naar Stadia moeten krijgen. Probeer nog altijd die mannen van ScreenWave Media te triggeren om hun games naar Stadia uit te brengen :P

Jasphur schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 19:20:
Ik blijf de Stadia-haters Twitter (en Reddit) mooi vinden. Madden 23 komt niet naar Stadia. En ik weet dat Madden mega groot is in vooral de USA, maar om nou meteen te roepen dat Stadia dood is? Haha. Hoe vaak is Stadia al wel niet overleden…

(En dat God of War geen GForce Now ondersteuning meer heeft hoor je niemand over :P )
Stadia dood is idd overdreven, maar om nou te zeggen dat Stadia hartstikke gezond is als gaming-platform is ook niet helemaal waar (en dat zeg ik als groot fan van de techniek!). Als ik zie welke franchises allemaal wegvallen is dat best wat (football manager, madden, F1, bijna alle franchises die niet van Ubisoft zijn zeg maar). Het is wat dat betreft wel erop of eronder, tenzij Stadia vol inzet op het zijn van een indie-platform (waar misschien ook best vraag naar kan zijn). Op bijna elke AAA game aankondiging op de frontpagina komt de game niet uit op Stadia, maar hopen wij op 'iets later'. Ik denk dat Stadia niet dood is, maar het is tijd om zich te gaan bewijzen na ruim 2 jaar. Ik ben optimistisch daarover, maar heb wel al sinds januari geen pro meer. Dat mag Stadia weer terugverdienen door zichzelf weer goed in de markt te zetten.

• nickdw7
Jasphur schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 19:20:

Stadia heeft nooit écht geleefd. Maar dat mensen nog verwachten dat zulke games naar Stadia komen vind ik zelf nogal schokkend. 😂

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-01 11:43

artificial_sun

Mazda Rx7

Deliver us the moon is wel mijn soort spel geloof ik, net toch maar gestopt ;) (00:30) want de kinder staan om half 7 weer aan mn bed.

En laatste tijd ook weer flink aan het puzzelen in Republique.

Stadia was beter....

• verzenden
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-12-2025
Wat een heerlijk spel is City skylines. Nu kom ik van Simcity 4 dus dan is het wellicht al snel geweldig. Ik was een beetje huiverig een dergelijk spel met een controller te spelen maar het gaat verrassend makkelijk. Inmiddels een uur of 30 gespeeld.

Dat zijn meer uren dan ik in een heel jaar met Stadia heb gespeeld. Ik krijg helaas van de meeste games binnen 5 minuten knallende koppijn maar een dergelijk rustige sim gaat prima. Gelukkig ook helemaal mijn genre.

Nu nog een Age of Empires achtig spel of een soort Train tycoon en ik ben helemaal happy.

Dat wou ik ff kwijt :)
verzenden schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 08:58:
Wat een heerlijk spel is City skylines. Nu kom ik van Simcity 4 dus dan is het wellicht al snel geweldig. Ik was een beetje huiverig een dergelijk spel met een controller te spelen maar het gaat verrassend makkelijk. Inmiddels een uur of 30 gespeeld.

Dat zijn meer uren dan ik in een heel jaar met Stadia heb gespeeld. Ik krijg helaas van de meeste games binnen 5 minuten knallende koppijn maar een dergelijk rustige sim gaat prima. Gelukkig ook helemaal mijn genre.

Nu nog een Age of Empires achtig spel of een soort Train tycoon en ik ben helemaal happy.

Dat wou ik ff kwijt :)
Leuk! Als je een age of empires achtige game wil kun je Humankind proberen! Heeft nog speciale Stadia features ook!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Mijn mening over de toekomst van stadia…

Tot nu toe vermaak ik me nog steeds prima met Stadia. Al ben ik sinds enkele maanden geen “PRO lid” meer. Terwijl ik dat sinds farming simulation 19 ben geweest.

Reden: ik heb games waar ik me mee kan vermaken en ik wil eigenlijk geen geld meer gaan besteden aan Stadia omdat mijn vertrouwen erin weg is.
Ik geloof absoluut dat cloud gaming de toekomst is, maar niet meer via Stadia.
Te veel grote AAA games komen niet naar Stadia.

Meer dan ik dacht...

streamnl schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 09:18:
Mijn mening over de toekomst van stadia…

Tot nu toe vermaak ik me nog steeds prima met Stadia. Al ben ik sinds enkele maanden geen “PRO lid” meer. Terwijl ik dat sinds farming simulation 19 ben geweest.

Reden: ik heb games waar ik me mee kan vermaken en ik wil eigenlijk geen geld meer gaan besteden aan Stadia omdat mijn vertrouwen erin weg is.
Ik geloof absoluut dat cloud gaming de toekomst is, maar niet meer via Stadia.
Te veel grote AAA games komen niet naar Stadia.
Begrijpelijk, maar eigenlijk werkt het niet supporten van cloud diensten averechts. Geen mensen die spelen op een cloud platform = geen markt voor game-uitgevers. :P

Al een paar keer herhaald in videos Nerf Report en Sunny. Het is een kip en ei verhaal. Op zich prima als je geen PRO hebt maar maak wel regelmatig gebruik van een cloud gaming dienst. Zo geef je tenminste wel aan dat het platform waarde heeft :P

• streamnl
  • Niet online
Jasphur schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 13:10:
[...]

Begrijpelijk, maar eigenlijk werkt het niet supporten van cloud diensten averechts. Geen mensen die spelen op een cloud platform = geen markt voor game-uitgevers. :P

Al een paar keer herhaald in videos Nerf Report en Sunny. Het is een kip en ei verhaal. Op zich prima als je geen PRO hebt maar maak wel regelmatig gebruik van een cloud gaming dienst. Zo geef je tenminste wel aan dat het platform waarde heeft :P
Ik was het tot kort met je eens. Inmiddels niet meer.

Om in jouw metafoor te blijven…
Ikzelf heb 3 legkippen (kip= platform) thuis rondlopen.
Omdat het leuke “tuinvulling” is, je groene kliko gaat minder snel vol én voor de eieren.
Maar zodra er 1tje geen eieren (goeie games) meer legt, gaat ie toch echt weg.

Is de kip niet goed, komt er een andere kip voor in de plaats.

Zodra Stadia zijn zaken op orde heeft, komen er vanzelf mensen om “de kip te kopen voor de eieren “.

Meer dan ik dacht...

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Apart voorbeeld, maar ik snap je wel. Ik zelf vind het concept erg leuk, maar merk ook gewoon dat ik hem al 2 maanden amper heb gebruikt, mede ook door mega grote games die ik momenteel het spelen ben en daar toch door privé omstandigheden weinig tijd heb.

Zeker moet Stadia meer grote titels krijgen, en ik denk dat ze ook meer gamers kunnen krijgen als ze de Pro prijs gaan verlagen.

• The_Woesh
  • Laatst online: 27-12-2025
streamnl schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 14:56:
[...]

Ik was het tot kort met je eens. Inmiddels niet meer.

Om in jouw metafoor te blijven…
Ikzelf heb 3 legkippen (kip= platform) thuis rondlopen.
Omdat het leuke “tuinvulling” is, je groene kliko gaat minder snel vol én voor de eieren.
Maar zodra er 1tje geen eieren (goeie games) meer legt, gaat ie toch echt weg.

Is de kip niet goed, komt er een andere kip voor in de plaats.

Zodra Stadia zijn zaken op orde heeft, komen er vanzelf mensen om “de kip te kopen voor de eieren “.
Ik kan het niet laten om even in je metafoor te blijven.

Ja als je kippen hebt krijg je gratis eieren, maar je krijgt er ook een boel kippenstront bij. Dat wil niet iedereen.

Daarom halen de meeste mensen gewoon een ei in de supermarkt als ze er zin in hebben.

• streamnl
  • Niet online
The_Woesh schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 16:14:
[...]

Ja als je kippen hebt krijg je gratis eieren, maar je krijgt er ook een boel kippenstront bij. Dat wil niet iedereen.
Juist wel.
Dat kan je weer heel biologische gebruiken als mest voor je moestuin. O-)

Maar we dwalen nu te ver af ;)

Bottom line, stadia is nog steeds niet waar het moet zijn. We missen nog steeds een roadmap waar ze vertellen wat hun korte en langdurige plannen zijn.
Zolang de grotere games niet naar Stadia komen, blijven een hoop mensen hier weg.

Begrijp me niet verkeerd. Ik hoop dat Stadia overeind blijft want ik zie er zeker toekomst in. Maar ik houd op dit moment ook zeker de concurrentie heel erg in de gaten. Misschien is/wordt het gras bij de buren toch groener.

Meer dan ik dacht...

• Rob Voets
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13:10
The_Woesh schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 16:14:
[...]

Daarom halen de meeste mensen gewoon een ei in de supermarkt als ze er zin in hebben.
uit de supermarkt = uit de cloud :D

• grolle
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-12-2025
Van de week heb ik een 55 inch AndroidTV 9 op de kop getikt voor 350 euro. Bij de Lidl stonden er 6. Stond niet op de website / folder. Was ook beduidend goedkoper dan vergelijkbare modellen online, ook bij de Lidl zelf. En ik ben redelijk thuis in AndroidTV in setupboxen dus hop in de winkelwagen en genieten van de verbaasde gezichten bij de kassa ;-)

1 van de grootste teleurstellingen in de TV was dat de Stadia App niet beschikbaar was in de Playstore. Was ik eigenlijk een klein beetje verbaasd over. Als Tweaker was het natuurlijk kinderlijk eenvoudig om de Stadia app en de Xcloud app te sideloaden. Stadia gaf eenmalig een opmerking bij het starten dat de kwaliteit niet gegarandeerd kon worden. En de Xbox App heeft natuurlijk helemaal geen ondersteuning voor AndroidTV maar draaide wel.

Maar wat een verschil in game gemak, beleving, ervaring en kwaliteit. Stadia draaide echt de spreekwoordelijke 10x beter dan Xcloud. Is natuurlijk niet helemaal eerlijk want androidtv wordt niet ondersteund. Maar eenmaal in game zou dat niet uit moeten maken. De beeld kwaliteit van stadia liep vrijwel de hele tijd soepel. En bij Xcloud waren geregeld artivacts en een horizontale refresh line te zien. Behoorlijk sotrend.

IVM het niet ondersteunen van AndroidTV heb ik daarna de twee nog een keer vergelijken op de PC in Chrome en Edge. Hierin was Xcloud duidelijk beter dan op de TV, maar Stadia was ook hier echt stukken beter.

Ik hoop dat Google door blijft gaan met Stadia, want ik vind het echt een uitkomst

• streamnl
  • Niet online
Rob Voets schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 16:36:
[...]

uit de supermarkt = uit de cloud :D
Dat bedoelde ik met “platform “.

We zullen gaan zien wat de toekomst ons gaat brengen.
Cloud gaming is in ieder geval de volgende logische stap in dat wereldje.

En hopelijk krijg je straks 1 kastje/dongle/iets waarop je alle platformen kan spelen (met of zonder een abonnement).
Maar ik ben “bang” dat we in begin verschillende dongles krijgen. Elk platform een eigen dongle.

Meer dan ik dacht...

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

grolle schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 19:35:
Van de week heb ik een 55 inch AndroidTV 9 op de kop getikt voor 350 euro. Bij de Lidl stonden er 6. Stond niet op de website / folder. Was ook beduidend goedkoper dan vergelijkbare modellen online, ook bij de Lidl zelf. En ik ben redelijk thuis in AndroidTV in setupboxen dus hop in de winkelwagen en genieten van de verbaasde gezichten bij de kassa ;-)

1 van de grootste teleurstellingen in de TV was dat de Stadia App niet beschikbaar was in de Playstore. Was ik eigenlijk een klein beetje verbaasd over. Als Tweaker was het natuurlijk kinderlijk eenvoudig om de Stadia app en de Xcloud app te sideloaden. Stadia gaf eenmalig een opmerking bij het starten dat de kwaliteit niet gegarandeerd kon worden. En de Xbox App heeft natuurlijk helemaal geen ondersteuning voor AndroidTV maar draaide wel.

Maar wat een verschil in game gemak, beleving, ervaring en kwaliteit. Stadia draaide echt de spreekwoordelijke 10x beter dan Xcloud. Is natuurlijk niet helemaal eerlijk want androidtv wordt niet ondersteund. Maar eenmaal in game zou dat niet uit moeten maken. De beeld kwaliteit van stadia liep vrijwel de hele tijd soepel. En bij Xcloud waren geregeld artivacts en een horizontale refresh line te zien. Behoorlijk sotrend.

IVM het niet ondersteunen van AndroidTV heb ik daarna de twee nog een keer vergelijken op de PC in Chrome en Edge. Hierin was Xcloud duidelijk beter dan op de TV, maar Stadia was ook hier echt stukken beter.

Ik hoop dat Google door blijft gaan met Stadia, want ik vind het echt een uitkomst
Troost je, zelf op mijn €1600,- Gaming TV van LG zit nog geen Xcloud app, wel die van Stadia en die loopt als een bus.

• grolle
Linksquest schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 19:38:
[...]

Troost je, zelf op mijn €1600,- Gaming TV van LG zit nog geen Xcloud app, wel die van Stadia en die loopt als een bus.
Xcloud heeft dan officieel ook geen ondersteuning voor AndroidTV. Vond het een beetje teleurstellend dat Stadia niet beschikbaar was. Na sideloaden draaid het echt als een zonnetje

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Mijn Sony TV in de woonkamer is Android, maar daar is hij niet op en Stadia app loopt helaas heel slecht.

De LG heeft zijn eigen OS, Web OS 3 is dat volgens mij, daar staan alle grote apps gewoon op, maar geen Xbox Cloud.

• DukeN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-01 00:54

DukeN

ook @ www.leeralles.nl

Helaas hier ook Stadia Pro opgezegd. Heb er enorm veel vertrouwen in gehad. Als lid van het eerste uur en altijd blijven ondersteunen. Familie leden aan Stadia geholpen.

Diversen games gekocht en er liggen hier twee Pro controllers. Wat bleek.... Platform voelt nog steeds niet lekker, starten op Android TV duurt lang.
Games browsen is belachelijk. Interface is zo slecht. Multiplayer is zonder crossplay is gewoon niks. Niemand aanwezig :-(

Mijn zoon heb ik echt net zo enthousiast geprobeerd te maken en de jonge dochters aan de kleine kids games maar helaas. De switch en pc wint het altijd tegenover Stadia.

Zelf speelde ik nog wreckfest, die game al eerder gekocht voor de PC op steam. Op stadia ook car packs voor wreckfest gekocht maar met 10 spelers online is het gewoon een drama.

Het is waar maar helaas :-( mijn Pro dienst is vorige week opgezegd.

Duken.nl meer dan downloaden | Leeralles.nl - Een waffeltastische plek

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Ik lees steeds meer dat mensen het pro opzeggen, en ook ik twijfel enorm, maar ik heb hem nog tot oktober 2022 door dat half jaar voor €23,00 actie. Maar ook als ik Pro zou stopzetten, blijf ik het project wel volgen en gebruiken waar het kan.

Concept zeker tof, aanbod aan gratis Pro games ook goed, momenteel maak ik er weinig gebruik van omdat ik met Horizon 2 al 2 maanden bezig ben en niet veel tijd vind om te spelen. Mijn dochter maakt er wel gebruik van, maar ook bij haar is de Switch de winnaar.

[ Voor 10% gewijzigd door Linksquest op 05-06-2022 16:23 ]

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Op mijn LG OLED G1 zit Stadia constant te stotteren via de interne app van de TV. Op mijn GCCwGTV draait Stadia zonder problemen. Zelfde wifi netwerk en beide 5Ghz.
Iemand verklaring voor?

[ Voor 15% gewijzigd door daffie82 op 05-06-2022 18:26 ]

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.10.0 (UMOEUXM)

Linksquest schreef op zondag 5 juni 2022 @ 16:23:
Ik lees steeds meer dat mensen het pro opzeggen, …
De mensen die PRO steeds verlengen hoor je niet dus dan vallen de mensen die het opzeggen meer op :P

daffie82 schreef op zondag 5 juni 2022 @ 17:25:
Op mijn G1 zit Stadia constant te stotteren. Op mijn GCCwGTV draait het zonder problemen. Zelfde wifi netwerk en beide 5Ghz.
Iemand verklaring voor?
G1 als in Chromecast Ultra generatie 1? En wat bedoel je met stotteren? Kan zijn dat je de Chromecast forceert 50fps te draaien. Zou je kunnen controleren in je instellingen.

Stottert hij ook als je hem in dezelfde hdmi ingang als de CCwGTV steekt?

• RoCoStr
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 01-01 01:25
LG OLED G1 ;)

• Tuktop
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:38
Jasphur schreef op zondag 5 juni 2022 @ 17:42:
[...]

De mensen die PRO steeds verlengen hoor je niet dus dan vallen de mensen die het opzeggen meer op :P
Met terugwerkende kracht bij deze elke maand een post sinds launch dat ik Pro heb verlengd en dat ook blijf doen! O-)

• Estylicious
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-01 18:35
Ik heb nog Pro tot september. Tegen die tijd kijk ik wel weer. Was daarvoor af en aan lid.

Als ik een aanbieding zie die mij aanstaat dan koop ik het alsnog denk ik. Stadia is m'n enige game platform. Ik game weinig (0-5 uur per week). Met m'n huidige backlog kom ik dit en volgend jaar nog wel door. 1080p geen probleem.

• artificial_sun

artificial_sun

Mazda Rx7

Heb ook Pro en ben dik tevreden, er zijn nog een paar toppers die ik wil uitspelen en heb last van FOMO hahah. Baal al dat in pro-pauze Dirt 5 is gekomen en gegaan

Stadia was beter....

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

daffie82 schreef op zondag 5 juni 2022 @ 17:25:
Op mijn LG OLED G1 zit Stadia constant te stotteren via de interne app van de TV. Op mijn GCCwGTV draait Stadia zonder problemen. Zelfde wifi netwerk en beide 5Ghz.
Iemand verklaring voor?
TV voorzien van de nieuwste update? App voorzien van de laatste update?

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Jasphur schreef op zondag 5 juni 2022 @ 17:42:
[...]

Ook dat klopt :P

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Linksquest schreef op zondag 5 juni 2022 @ 21:49:
[...]

TV voorzien van de nieuwste update? App voorzien van de laatste update?
Ja en ja. Dank voor je suggesties.

• Haay
Ik heb sinds de Cyberpunk 2077 aanbieding (game + gratis controller) Stadia Pro aangehouden. Voor die €10 per maand heb ik toch redelijk wat leuke games op Stadia kunnen spelen. En ja, ik kan het me financieel ook wel veroorloven. Als ik krapper in m'n maandelijkse budget zat dan zou ik ook sneller overwegen om Stadia Pro op te zeggen.

Toen Sniper Elite IV een gratis Pro game was heb ik die game helemaal uitgespeeld. Heerlijk dat je Stadia games gewoon met muis + toetsenbord op je PC kunt spelen en niet verplicht bent om een controller te gebruiken (met uitzondering dan van PlayerUnknown's Battleground). Nu heb ik recentelijk Sniper Elite IV in een mooie aanbieding op Steam gekocht en op PC opnieuw gespeeld. Omdat het native op mijn game PC draait ziet het er wel mooier (vooral scherper) uit. Grootste manco van lokaal op m'n PC spelen: het hoorbaar 'loeien' van m'n nVidia GTX 3070 videokaart. Bij Stadia is het gamen zo heerlijk stil!

Gelukkig heb je dan ook weer games zoals 'Deliver Us The Moon' die heerlijk met controller te spelen zijn en er op de OLED TV ook erg mooi uit zien. Dan wel weer minder dat m'n vrouw en dochter tegenwoordig helemaal K-drama (Koreaanse drama series) op Netflix verslaafd zijn en voortdurend de TV claimen! :/

• nickdw7
Lees net dat FIFA 23 Crossplay krijgt inclusief Stadia!

Kan de bron niet meer achterhalen. Maar dat zou wel héél tof zijn!!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

daffie82 schreef op zondag 5 juni 2022 @ 22:05:
[...]

Ja en ja. Dank voor je suggesties.
De app verwijderen, tv opnieuw opstarten en dan de app opnieuw installeren zou ook kunnen helpen.

nickdw7 schreef op maandag 6 juni 2022 @ 08:47:
Lees net dat FIFA 23 Crossplay krijgt inclusief Stadia!

Kan de bron niet meer achterhalen. Maar dat zou wel héél tof zijn!!
Kwam deze op Twitter tegen. Geen idee wie er achter dit account zit en hoe diegene aan deze informatie is gekomen

[Twitter: https://twitter.com/donktrading/status/1533591042339094528?s=21&t=R5en4mkI1chlsd4HtGInLA]

Jasphur schreef op maandag 6 juni 2022 @ 10:15:
[...]

Kwam deze op Twitter tegen. Geen idee wie er achter dit account zit en hoe diegene aan deze informatie is gekomen

[Embed]
Ja dat is goed nieuws voor Stadia, sowieso dat Fifa blijft, benieuwd naar de performance, want dan zou het compatibel moeten zijn met next-gen (of gaan we dat nu current-gen noemen :? ),
Maar s in de gaten houden, al heb ik het niet zo op FUT enzo, maar goed, dat is een generatie-dingetje denk ik.
@Ht87 meest vreemde vind ik eigenlijk nog dat het ergens deze week duidelijk werd dat EA veel (zo niet alle) games niet naar Stadia zou uitbrengen…

Of was dat alleen Madden?

[ Voor 8% gewijzigd door Jasphur op 06-06-2022 11:59 ]

Jasphur schreef op maandag 6 juni 2022 @ 11:59:
@Ht87 meest vreemde vind ik eigenlijk nog dat het ergens deze week duidelijk werd dat EA veel (zo niet alle) games niet naar Stadia zou uitbrengen…

Of was dat alleen Madden?
Oei, de officiële berichten nog maar afwachten dan...

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Linksquest schreef op maandag 6 juni 2022 @ 10:08:
[...]

De app verwijderen, tv opnieuw opstarten en dan de app opnieuw installeren zou ook kunnen helpen.
Helaas. Dat heeft het niet opgelost.
Snap er niks van waarom dit op de CC wel gewoon werkt op exact hetzelfde wifi netwerk. Zou dan toch ook op mijn LG OLED G1 moeten werken?

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Zou inderdaad gewoon moeten werken, ga eens kijken of ik wat kan vinden voor je.

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Linksquest schreef op maandag 6 juni 2022 @ 21:12:
Zou inderdaad gewoon moeten werken, ga eens kijken of ik wat kan vinden voor je.
Op de TV geeft hij trouwens wel aan dat het netwerk te traag is. Maar zoals gezegd, dat is onzin want is exact hetzelfde netwerk op 5ghz dat ik gebruik op de CC. En de LG en CC staan beide op amper 1 meter van de wifi booster...

daffie82 schreef op maandag 6 juni 2022 @ 21:23:
[...]

Op de TV geeft hij trouwens wel aan dat het netwerk te traag is. Maar zoals gezegd, dat is onzin want is exact hetzelfde netwerk op 5ghz dat ik gebruik op de CC. En de LG en CC staan beide op amper 1 meter van de wifi booster...
Ben je in de gelegenheid een ethernetkabel innje tv te prikken en zo eens te testen wat de app doet?

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Jasphur schreef op maandag 6 juni 2022 @ 21:28:
[...]

Ben je in de gelegenheid een ethernetkabel innje tv te prikken en zo eens te testen wat de app doet?
Ja, maar ik ga niet weer de TV van de muur halen, dat heb ik gisteren al gedaan voor iets anders. Logisch dat je deze suggestie geeft, maar moet gewoon via WiFi werken.

Andere apps die gebruik maken van internet werken wel okay?

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Jasphur schreef op maandag 6 juni 2022 @ 21:38:
Andere apps die gebruik maken van internet werken wel okay?
Yes! Netflix, prime, Mubi en YouTube gebruik ik al weken zonder problemen.

daffie82 schreef op maandag 6 juni 2022 @ 21:32:
[...]

Ja, maar ik ga niet weer de TV van de muur halen, dat heb ik gisteren al gedaan voor iets anders. Logisch dat je deze suggestie geeft, maar moet gewoon via WiFi werken.
Ik heb in het verleden met tv's vaker gehad dat wifi minder goed ontvangen wordt, vaak zit de ontvanger op een mega onlogische plek weggestopt en vangt hij de wifi van de buren beter (aan de andere kant van de muur dus). Slechtere wifi ontvangst is voor de meeste tv's niet zo erg namelijk, video's kunnen bufferen namelijk, maar voor cloudgaming is dat idd een issue. Mogelijk heeft jouw tv een vergelijkbare situatie of er is misschien interferentie van iets anders in de buurt?
Wie weet heb je nog een usb-wifi ontvanger van een oude laptop oid om te proberen in de tv?

• streamnl
  • Niet online
daffie82 schreef op maandag 6 juni 2022 @ 21:51:
[...]

Kan jij op je tv naar fast.com gaan ?
(Of een andere site zoals speedtest?)

Wat zie je dan?

Meer dan ik dacht...

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

daffie82 schreef op maandag 6 juni 2022 @ 21:51:
[...]

Dat zou je inderdaad wel zeggen, mijn tv standaard op ethernet aangesloten.

Linksquest schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 08:08:
[...]

Dat zou je inderdaad wel zeggen, mijn tv standaard op ethernet aangesloten.
Dat Netflix en co werken wil eigenlijk niet zeggen dat Stadia ook werkt. Hele andere manier van bufferen. Stadia vraagt echt om een strakke verbinding daar waar Netflix nog wat “foutjes” kan opvangen.

• Haay
Gisteren heb ik Deliver Us The Moon uitgespeeld. En WOW, wat een gave game was dat! Maakt de €10 voor Pro voor Juni voor 100% het waard. Boeiend verhaal, goede mix van puzzels, timed-acties, platform acties, en vooral ook erg logische puzzels zodat je met een beetje observeren en gebruik maken van wat je bij je hebt, de puzzels kunt oplossen zonder online hulp te zoeken. En wanneer je de puzzel dan zelf opgelost hebt geeft dat vervolgens ook een goed gevoel dat je het zonder hulp opgelost hebt. :) Overigens, volgens de Pro statistieken heb ik er een krappe 9 uur over gedaan om het uit te spelen.

Ik zag dat de game op Steam momenteel ook €10 kost. Dus als Pro game, naast de andere games die we deze maand via Pro gekregen hebben, een prima deal!

Verder ben ik begonnen aan de game Lake. Erg relaxte game. Met je postwagen rondrijden, brieven en pakketjes bezorgen, en tussendoor de mensen van het dorpje leren kennen. Van die mensen heb je bij twee ervan (een vrouw en een man) de optie om er een relatie mee te beginnen. Via de dialoog opties kun je de romantische keuze nemen of de boot juist afhouden, wat jij als speler wilt. Zit ook nog een soort verhaal in. Ben benieuwd waar dat heen gaat.

• buddow
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:18
Helemaal mee eens Haay! Wat ik ook merk, ik speel maar zo'n 2 uur per week. Een game als Deliver Us the Moon is dan ideaal. Niet complex, wijst zichzelf, maar wel erg boeiend en ook best verrassend.

• artificial_sun

artificial_sun

Mazda Rx7

En het mooie is Deliver Us The Moon in een Nederlands product.

Ik heb gisteren ook weer wat uren verspijkerd.

Stadia was beter....

• Rob Voets
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13:10
artificial_sun schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 15:16:

...
En Lake ook.
Leuk om te horen dat Lake ook tof is. Heb een beginnetje gemaakt met Deliver us the Moon, maar denk dat ik daar even langer voor moet gaan zitten en niet steeds kleine stukjes moet spelen.

En ik ben benieuwd wanneer dat uitrollen naar nieuwe landen nou eens gaat beginnen :P

[Twitter: https://twitter.com/googlestadia/status/1533887812885368832?s=21&t=15GTP2D-UmUy4bdOeZ2naQ]

• grolle
artificial_sun schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 15:16:

Ik heb gisteren ook weer wat uren verspijkerd.
Ik ben gelanceerd en gedokt. Leuk om zo even een klein uurtje te gamen

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

streamnl schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 06:50:
[...]

Kan jij op je tv naar fast.com gaan ?
(Of een andere site zoals speedtest?)

Wat zie je dan?
Fast.com:
Internet snelheid 29 Mbps.
Latentie is 15ms ongeladen en 51ms geladen.

Speedtest:
14ms ping
38.57 Mbps down
8 Mbps up

Mijn internet abonnement heeft 100Mbps down en 10Mbps up. Via bekabelde verbinding op mijn PC haal ik die 100Mbps ook gewoon.

[ Voor 25% gewijzigd door daffie82 op 08-06-2022 10:05 ]

daffie82 schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 09:57:
[...]

Fast.com:
Internet snelheid 29 Mbps.
Latentie is 15ms ongeladen en 51ms geladen.

Speedtest:
14ms ping
38.57 Mbps down
8 Mbps up

Mijn internet abonnement heeft 100Mbps down en 10Mbps up. Via bekabelde verbinding op mijn PC haal ik die 100Mbps ook gewoon.
Denk dat het dan inderdaad te maken heeft dat de wifi-ontvanger van je tv niet sterk genoeg is voor cloudgaming. Om in de 4k-stream te kunnen gamen heb je zo'n 40-50mbit nodig die ook nog eens heel stabiel is. Het lijkt dat je tv dat net aan oppikt en soms drops heeft waardoor je game hapert. Hij kan dit niet opvangen door te bufferen zoals bij Netflix/YouTube etc.
Misschien toch kijken naar de Chromecast Ultra als je stabielere verbinding wil?

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Ht87 schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 12:43:
[...]

Denk dat het dan inderdaad te maken heeft dat de wifi-ontvanger van je tv niet sterk genoeg is voor cloudgaming. Om in de 4k-stream te kunnen gamen heb je zo'n 40-50mbit nodig die ook nog eens heel stabiel is. Het lijkt dat je tv dat net aan oppikt en soms drops heeft waardoor je game hapert. Hij kan dit niet opvangen door te bufferen zoals bij Netflix/YouTube etc.
Misschien toch kijken naar de Chromecast Ultra als je stabielere verbinding wil?
Dank voor je reactie.

ik game helemaal niet op 4K, maar op 1080p. En dan nog is de verbinding dra-ma-tisch.
Via de Chromecast wGTV die ik reeds heb, nul problemen op zelfde WIFI netwerk. En die chromecast hangt 5 cm onder de TV, aan mijn soundbar. 8)7

Ik heb dus een alternatief dat prima werkt, als "tweaker" wil ik alleen dat alles werkt :+

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-01 13:12
daffie82 schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 13:16:
[...]

Dank voor je reactie.

ik game helemaal niet op 4K, maar op 1080p. En dan nog is de verbinding dra-ma-tisch.
Via de Chromecast wGTV die ik reeds heb, nul problemen op zelfde WIFI netwerk. En die chromecast hangt 5 cm onder de TV, aan mijn soundbar. 8)7

Ik heb dus een alternatief dat prima werkt, als "tweaker" wil ik alleen dat alles werkt :+
Hier een Chromecast (met Google TV) die regelmatig de stream laat "vastlopen" via wifi. Niet bedraad. Maar wifi ga ik niet troubleshooten. Kan echt vanalles zijn. KPN apparatuur, andere netwerken die storen, etc.

Het werkt, dus ik blijf er nu vanaf.

• streamnl
  • Niet online
[...]

Dank voor je reactie.

Ze hebben al het antwoord gegeven die ik ook wilde geven.
Extra opmerking, jouw streamingdiensten bufferen, Stadia niet. (zo ver ik weet)
Dat is naar mijn mening ook de reden dat jouw andere diensten wel goed draaien op je tv.

Meer dan ik dacht...

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11:45

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@daffie82 Doe eens een DSL Reports speedtest. Bufferbloat is iets waar je naar kan kijken. Heb zelf Qos aanstaan op m'n firewall. Haal dan ook A+ (Overall), A+ (Bufferbloat) :)

[ Voor 5% gewijzigd door Harmen op 08-06-2022 19:21 ]

Whatever.

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

streamnl schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 18:27:
[...]

Ze hebben al het antwoord gegeven die ik ook wilde geven.
Extra opmerking, jouw streamingdiensten bufferen, Stadia niet. (zo ver ik weet)
Dat is naar mijn mening ook de reden dat jouw andere diensten wel goed draaien op je tv.
Mijn CCwGTV buffert ook niet. En daar draait Stadia wel perfect. En die chromecast hangt op zowat dezelfde plaats als de TV. Als het puur de verbinding is, zou het daar ook niet moeten werken.
Maar goed, maakt verder niet uit. Vroeg het mij gewoon af.

[ Voor 5% gewijzigd door daffie82 op 08-06-2022 20:06 ]

[...]

...
Haha ja dat is herkenbaar, ik kan t ook niet uitstaan als t niet werkt zoals t hoort.
Dat je CCwGTV wel werkt zou precies kunnen als hij net buiten t vlak het scherm valt (of via de zijkant wifi opvangt). Als de wifi-ontvanger van je tv echt in het midden aan de achterkant van de tv zit heeft die geen kans om optimaal te vangen wat je router verstuurt.
Ik heb destijds een mesh netwerk aangelegd met een extra wifi-punt vlakbij de tv, dat scheelde al wel enorm. Mijn geluk is dat ik vanaf het wifi-punt ook een bedrade verbinding kan maken. Ik snap dat niet iedereen die luxe heeft, maar het maakte wel echt een wereld van verschil.
ik game helemaal niet op 4K, maar op 1080p
Ook op de 1080p stream mag je verbinding geen hickup hebben. Zelfde probleem feitelijk.

Balen zo, ben benieuwd of je t opgelost krijgt, laat iig even weten als t gelukt is!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Ht87 schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 21:18:
[...]

Haha ja dat is herkenbaar, ik kan t ook niet uitstaan als t niet werkt zoals t hoort.
Dat je CCwGTV wel werkt zou precies kunnen als hij net buiten t vlak het scherm valt (of via de zijkant wifi opvangt). Als de wifi-ontvanger van je tv echt in het midden aan de achterkant van de tv zit heeft die geen kans om optimaal te vangen wat je router verstuurt.
Ik heb destijds een mesh netwerk aangelegd met een extra wifi-punt vlakbij de tv, dat scheelde al wel enorm. Mijn geluk is dat ik vanaf het wifi-punt ook een bedrade verbinding kan maken. Ik snap dat niet iedereen die luxe heeft, maar het maakte wel echt een wereld van verschil.

[...]

Ook op de 1080p stream mag je verbinding geen hickup hebben. Zelfde probleem feitelijk.

Balen zo, ben benieuwd of je t opgelost krijgt, laat iig even weten als t gelukt is!
Mijn wifi booster hangt langs de TV. Op 30 cm...
Ik hou je zeker op de hoogte! Al ga ik niet beginnen met bedrade verbinding en wil ik er ook niet te veel energie in steken. Gaat weer ten koste van gaming tijd :)

[ Voor 7% gewijzigd door daffie82 op 08-06-2022 21:33 ]

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Harmen schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 19:20:
@daffie82 Doe eens een DSL Reports speedtest. Bufferbloat is iets waar je naar kan kijken. Heb zelf Qos aanstaan op m'n firewall. Haal dan ook A+ (Overall), A+ (Bufferbloat) :)
Die test rond niet af op de TV. Krijg altijd foutmelding dat "trial download failed 0 instead of 10000 error".
Failed on a trial download (10kb) from closest speed test server.
En nu ga ik lekker gamen via de CC.

[ Voor 4% gewijzigd door daffie82 op 08-06-2022 21:53 ]

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

• artificial_sun

artificial_sun

Mazda Rx7

nieuws: Capcom brengt streambare Resident Evil Village-demo uit met Stadia-te...

Capcom gebruikt Stadia techniek voor een eigen online demo voor RE Village, dit lijkt mij goed nieuws voor ons als Stadia gamers.

Stadia was beter....

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Stadia staat gewoon als service bij mij in het Resident Evil Ambassador Portal, heb zelfs mijn ID eraan toegevoegd toen ik Ambassador werd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7ofk_oB1po005Gad8BlwtDPJI0g=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/JdCyjgGBK7RUhyqtiki6WsCR.png?f=user_large

Saints Row heeft een rating voor Stadia gekregen trouwens

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

A lekker, een game die hoog op mijn verlanglijstje staat.

artificial_sun schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 16:23:
nieuws: Capcom brengt streambare Resident Evil Village-demo uit met Stadia-te...

Capcom gebruikt Stadia techniek voor een eigen online demo voor RE Village, dit lijkt mij goed nieuws voor ons als Stadia gamers.
Valt mij op dat er steeds minder Stadia-haters in de comments zijn.

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Ik vind, en dat is dan mijn persoonlijke mening, dat je rustig een mening mag geven als je iets minder vind, maar ga niet een topic vol spammen met haat om het andere gamers, die er wat over willen vertellen, hun plezier te verzieken.

Heb zelf jaren een forum gehad en vaak ook gehad dat mensen over een bepaald iets de boel ging afkraken en zo veel gamers van mijn forum weggejaagd hebben op deze manier.

Moet zeggen dat ik het hier op Tweakers nog vind mee vallen, maar helaas zitten die ook hier :P

• artificial_sun

artificial_sun

Mazda Rx7

Jasphur schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 08:50:
[...]

Valt mij op dat er steeds minder Stadia-haters in de comments zijn.
Het viel mij vooral op dat er nog geen reacties waren (en heb dus mijn kans gegrepen op een First Post te typen)

Maar het gaat er beschaafd aan toe, beter dan een half jaar geleden inderdaad.

Stadia was beter....

Ik denk dat deze stadia toepassing (demo voor iedereen te spelen) ook net de toepassing is die breed gedragen kan worden door de gaming-wereld. Mooi!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Kwam er net achter dat ik van de nieuwe Pro games vergeten was die kind vriendelijke games ook voor mijn dochter beschikbaar te maken :P

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12:50
Na de positieve ervaringen die hier gedeeld zijn over "Deliver us the moon" ben ik er ook maar eens aan begonnen.
En terwijl ik even moest wennen geniet ik er nu met volle teugen van :)

Heb er tot nu toe bijna 3 uur inzitten en het verrast me steeds weer!
Het zoeken en puzzelen bevalt me wel (ondanks dat ik bij twee of drie puzzels wel even de hulp van YT in heb moeten roepen ;) )

Een aanrader wat mij betreft d:)b

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik heb vanavond Lake geprobeerd. De besturing is soms irritant (je kan niet altijd 360 graden draaien met de muis, ik weet niet waarom) en in het begin leek het saai.

Maar ik heb het uren gespeeld. Echt spannend wordt het nooit, maar ik ging wel steeds meer meeleven met het karakter, kreeg spijt van keuzes, toch weer geen spijt, ik heb ook geen idee of de keuzes veel uitmaken. En ondertussen breng je de post rond en doet bijna niemand open voor pakjes :p

Geen idee ook of er nog verhaallijnen bij elkaar komen of dat dit het is. Het zijn steeds van die net niet gebeurtenissen.

spoiler:
Er zijn geheimzinnige mensen en dan gaan ze weg, of iemand verdwijnt en dan komt ie weer terug. Of je doet iets niet en gaat tv kijken en dan is het niet erg want het wordt anders opgelost :p.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Marzman schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 23:14:
Ik heb vanavond Lake geprobeerd. De besturing is soms irritant (je kan niet altijd 360 graden draaien met de muis, ik weet niet waarom) en in het begin leek het saai.
Ook met de controller geprobeerd?

Pagina: 1 ... 158 ... 192 Laatste

Let op:
De stekker ging er op 18 januari 2023 uit.

Converteer je Stadia controller naar Bluetooth met de browsertool:
https://stadia.google.com/controller/

(Beschikbaar tot 31 december 2023)

Mooi overzicht van alternatieven: https://hackmd.io/@christopherklay/BkWVFJlNj
Topics voor alternatieven voor Stadia:
> Het grote cloud gaming topic
> [NVIDIA Geforce NOW] Ervaringen & Discussie
> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
> [PS+] Playstation Plus

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord