• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:55

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

sewer schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 15:45:
[...]

Blijkt dus dat de stadia-controller bluetooth ondersteunt, maar je kan er niet mee pairen. Echter als je met in de stadia-app connect naar de server (met die 4 instructies die je moet ingeven, zoals x-x-y-a), dan pairt hij ook met de shield en kan die ook binnen de shield alles navigeren. Alleen merk je dat normaal niet, omdat de controller normaal gesproken zich uitzet als je de app verlaat. Ik _vermoed_ dat na zo'n disconnected actie hij weer connect met de server na het invoeren van die x-x-y-a, maar dat de bluetooth het overneemt zeg maar.
Dat wist ik nu weer niet, maar het zou inderdaad wel mooi geweest zijn als het gewoon 100% zou werken.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• grolle
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-03 16:49
sewer schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 15:45:
[...]

(...) (shield, mi box 4s, CCU en app op LG tv), (...)

Die stadia-controller (...) stomverbaasd dat ik met de controller opeens alles in mijn shield kon bedienen, dus in de google tv interface door alle apps navigeren en selecteren/starten.

(...)Ik _vermoed_ dat na zo'n disconnected actie hij op zich wel weer connect met de server na het invoeren van die x-x-y-a, maar dat de bluetooth het wint zeg maar (en de commando's van die controller niet meer via wifi naar de server gaan, maar door de shield/app geinterpreteerd worden).
Ik heb ook 2x een Mi Box S, maar mij is het nog niet gelukt. Het schijnt al wel te werken met een CCwGTV. Maar het lukt jouw schijnbaar met de Shield. Kwa software zit er onderhuids niet heel veel verschil in. Lukt het jou met de Mi Box ook?

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:12

daffie82

Minisforum UM773 Lite

grolle schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 15:55:
[...]

Ik heb ook 2x een Mi Box S, maar mij is het nog niet gelukt. Het schijnt al wel te werken met een CCwGTV. Maar het lukt jouw schijnbaar met de Shield. Kwa software zit er onderhuids niet heel veel verschil in. Lukt het jou met de Mi Box ook?
met een CCmGTV werkt de controller inderdaad nog gewoon in de Google interface als je Stadia hebt afgesloten.
Het is echter sinds ''deze feature'' dat bij mij die problemen van ''disconnected controller'' begonnen zijn. Toeval? Geen idee.
Ik hou jullie in ieder geval op de hoogte.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Panasonic UB820 / Ugoos AM6B+ (CE with p3i Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.13.0 (UMOEUXM)

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:11
Op een shield/mi-box s krijg ik het bijna niet nagespeeld als ik daffie82's probleem niet heb (tijdens het spelen disconnecten), hoewel het me op de shield nu 1 maal gelukt is op de 10 keer.

Wat ik nu probeer is die stadia-app te starten, een spel starten en die x-x-y-a code invoeren dat die controller normaal geconnect is. Daarna via het rondje terug naar het google tv scherm, en dan zet de controlller zichzelf direct uit. Als je hem daarna meteen aanzet (met de stadia knop op de controller), dan heb ik 1x gehad dat hij weer connect (2x vibratie). Daarna kun je in de shield alles bedienen met de controller.

Echter, als je daffie82's en mijn probleem hebt (tijdens het spelen een disconnect en na connect kan je met de controller alleen nog maar het menu bedienen), dan gaat de controller ook niet meer uit na het sluiten van de stadia-app en kun je daarna gewoon alles bedienen in de shield. Maar dit is dus een foutsituatie. Dan moet ik echt de stadia-applicatie hard sluiten,bijv. door 2x op het rondje te klikken (werkt niet in de mi box s) en hem af te sluiten, of in het menu bij de app en dan 'force stop'. Anders blijf ik het probleem houden dat geen spel meer te spelen is.

Ik wist trouwens niet dat de CCwGTV al bedienbaar was met de controller, dan is het logisch dat die gewoon via bluetooth werkt (lijkt me).

Moet wel zeggen dat ik een mesh-netwerk heb met 4 routers (weet niet zeker of de controllers er wel zo goed tegen kunnen dat ze soms op een andere router inloggen), en ook die 2.4 en 5GHz opdezelfde SSID-naam heb zitten. Dus wellicht loop ik gewoon tegen dat probleem aan dat die soms met 5GHz connect of zo :?

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-04 16:07

artificial_sun

Mazda Rx7

Ik heb expres het 2.4Ghz signaal alleen voor het gasten netwerk van mijn Mesh open gezet, en het hoofdnetwerk is alleen 5Ghz. tot nu toe nooit gekke controller problemen gehad.

Stadia was beter....

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

sewer schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 16:22:

Moet wel zeggen dat ik een mesh-netwerk heb met 4 routers (weet niet zeker of de controllers er wel zo goed tegen kunnen dat ze soms op een andere router inloggen), en ook die 2.4 en 5GHz opdezelfde SSID-naam heb zitten. Dus wellicht loop ik gewoon tegen dat probleem aan dat die soms met 5GHz connect of zo :?
Ik heb mijn netwerk zo ingesteld dat 2.4 en 5Ghz apart is. Daar ligt volgens mij dus het probleem niet.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Panasonic UB820 / Ugoos AM6B+ (CE with p3i Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.13.0 (UMOEUXM)

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-04 09:52
Jasphur schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 14:32:
En daarnaast. Rayman Legends kost nu 7,50 euro :P
Lekker hoor! Ook gekocht, wie heeft er nou Ray tracing nodig, als je Rayman hebt.
Overigens zag ik Scott Pilgrim ook in de aanbieding, 4,50, moet wel een leuk spel zijn (alleen niet mijn type spel).

Strava & Untappd - Do not combine!

• sewer
Rayman is top, heb er 100 uur inzitten (mijn nummer 2 spel 20 uur of zo).

Vraag me af hoe just dance werkt, er is toch geen gyroscoop in de controller? Is het dan a la guitar hero knopjes op het juiste moment indrukken?

• Schmitzel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07:16
barrymossel schreef op woensdag 18 november 2020 @ 10:42:
[...]

De komende 1,5 maand als het goed is. Ubisoft+ releasen voor Stadia zonder die titels lijkt me onlogisch. En Ubisoft+ voor Stadia zou dit jaar beschikbaar zijn.
Nice,

En dubbel mooi dat mijn vraag na bijna 2 jaar nog relevant is 😁👍

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

sewer schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 17:16:

Vraag me af hoe just dance werkt, er is toch geen gyroscoop in de controller? Is het dan a la guitar hero knopjes op het juiste moment indrukken?
Met de telefoon in je handen, zal wel net als bij Xbox en Playstation met een speciale App gaan die je moet connecten met je Ubisoft account. Niet heel handig, maar wel speelbaar.

• RoCoStr
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 16-03 16:45
Gaat inderdaad met een telefoon als sensor. De just dance app installeren en dan wijst het zich vanzelf.

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Waar kan je zien hoe lang je met een game hebt gespeeld?

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:41
daffie82 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 18:58:
Waar kan je zien hoe lang je met een game hebt gespeeld?
Niet via de app, maar de website. Even op je avatar klikken.
hcQd schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 19:05:
[...]

Niet via de app, maar de website. Even op je avatar klikken.
Werkt ook via de app. Althans, bij de iOS versie. Op je profiel klikken en dan op de avatar inderdaad.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Rayman 7u, Control 21u en Deliver is the moon 2u.
Valt nog mee:)

Werkt ook via de app op Android. Thanks!

[ Voor 25% gewijzigd door daffie82 op 30-08-2022 19:15 ]

• Estylicious
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-04 13:12
sewer schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 17:16:

Op je telefoon heb je een app. Dat is je controller. Die houd je vast tijdens het dansen. Die registreert je bewegingen. Het werkt best aardig. Kinderen wel goed instrueren dat ze de telefoon vasthouden.

• sewer
Estylicious schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 19:17:
[...]

Op je telefoon heb je een app. Dat is je controller. Die houd je vast tijdens het dansen. Die registreert je bewegingen. Het werkt best aardig. Kinderen wel goed instrueren dat ze de telefoon vasthouden.
Bedankt, maar zou voor mezelf geweest zijn :+ Guitar Hero vond ik destijds echt top (vooral de warriors of rock en van halen editie). En DDR leek me ook altijd wel leuk, maar nooit gespeeld. Maar dit gaat hem niet echt worden.

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Ik heb hem gehad voor de Wii en de Xbox 360 met Kinect, waren best grappig.

Me dochter heeft hem trouwens voor de Switch gehad, vond ze ook wel leuk, maar door de overstap naar de Lite kon ze de Switch versie niet meer gebruiken. En ja, de release Switch heb ik gewoon nog, maar zij wilde een andere game, daarom verkocht.

En de leukste vond ik nog mario dance dance revolution op de Game Cube :P Deze ook recent verkocht door plaats gebrek in de game room en ik hem toch al meer dan 6 jaar niet meer aangeraak had.

• Estylicious
sewer schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 07:53:
[...]

Bedankt, maar zou voor mezelf geweest zijn :+ Guitar Hero vond ik destijds echt top (vooral de warriors of rock en van halen editie). En DDR leek me ook altijd wel leuk, maar nooit gespeeld. Maar dit gaat hem niet echt worden.
Haha, ik dans zelf ook wel eens mee hoor! Zoals ik zei, het werkt best aardig. Maar (voor zover ik weet, nooit gespeeld) is het wel heel anders dan Guitar Hero. Je drukt niet een combinatie van knoppen in.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Estylicious schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 19:17:
[...]

Moet je echt dansen? Ik dacht dat het een beetje knoppen drukken was (zoals inderdaad gitar hero ook een beetje knoppen drukken is).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Schmitzel
Marzman schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 10:54:
[...]

Moet je echt dansen? Ik dacht dat het een beetje knoppen drukken was (zoals inderdaad gitar hero ook een beetje knoppen drukken is).
Enkel je telefoon bewegen op de muziek is genoeg |:(
Marzman schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 10:54:
[...]

Het spel vereist het niet... maar mijn nichtje eist dit toch echt wel en die is vrij dwingend hoor...

• Marzman
  • Niet online
Dat maakt het wel leuker, een beetje van die Wii sports dingen zonder dat je er honderden euro's aan uit hoeft te geven :p

/▌

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Morgen kunnen we de nieuwe Pro games claimen :P Wat gaan jullie het eerste ervan spelen?

Geen. Eerst mn backlog van eerdere pro games doorkomen :P

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-04 16:07

artificial_sun

Mazda Rx7

Geen , mijn Pro loopt af op 5 september en de enige pro game die ik veel gespeeld heb is Deliver Us The Moon, maar die is klaar.

Dan maar eens aan de backlog starten.

Stadia was beter....

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Gisteren en vandaag Rayman gespeeld, geen controller disconnect :)

wat ik nu wel anders doe : ik ontkoppel mijn controller niet meer na het gamen.
Ik sluit Stadia af tot het beginscherm van Google tv (CCmGTV) en hou dan de Stadia knop ingedrukt van mijn controller om hem uit te zetten.
Voordeel is als ik de volgende keer mijn controller weer aanzet als Stadia opgestart is, maakt hij automatisch connectie. Moet hem dus niet meer handmatig koppelen via de befaamde code (4 controller moves).

[ Voor 11% gewijzigd door daffie82 op 31-08-2022 15:37 ]

• Marzman
  • Niet online
Mijn pro zit er ook bijna op, ik zal wel alles claimen maar niet spelen :p Sowieso speel ik meer op gforce now (vanwege de games).

/▌

• Estylicious
daffie82 schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 15:06:

Ik sluit Stadia af tot het beginscherm van Google tv (CCmGTV) en hou dan de Stadia knop ingedrukt van mijn controller om hem uit te zetten.
Voordeel is als ik de volgende keer mijn controller weer aanzet als Stadia opgestart is, maakt hij automatisch connectie. Moet hem dus niet meer handmatig koppelen via de befaamde code (4 controller moves).
Is er een voordeel voor het standaard ontkoppelen? (Oprecht nieuwsgierig. Ik doe het nooit, zet altijd Stadia uit met de Stadia knop.)

• sewer
Linksquest schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 13:33:
Morgen kunnen we de nieuwe Pro games claimen :P Wat gaan jullie het eerste ervan spelen?
Spiritfarer wordt het voor mij :)

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11:45
Linksquest schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 13:33:
Misschien even naar Spiritfarer kijken. Maar aangezien ik net Raymann heb gekocht.... ;)

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Ik heb net even Deliver us the Moon geprobeerd, maar niet zo mijn game.

Linksquest schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 18:23:
Ik heb net even Deliver us the Moon geprobeerd, maar niet zo mijn game.
Alsin: de rust niet of meer vanwege de puzzels :P merkte dat ik er echt even voor moest zitten. Het is naar mijn mening geen game voor even tussendoor

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

De game in het algemeen, begin was leuk totdat ik maar het zoeken was in dat ruimte station, mij misschien iets te saai.

Snap ik wel. Vind het uiteindelijk wel erg tof worden. Maar begrijp wel dat mensen de game saai kunnen vinden

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Estylicious schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 17:34:
[...]

Is er een voordeel voor het standaard ontkoppelen? (Oprecht nieuwsgierig. Ik doe het nooit, zet altijd Stadia uit met de Stadia knop.)
Een voordeel? Nee niet echt. Ik kreeg op een gegeven moment mijn controller niet uit na het sluiten van Stadia. Daarom ben ik dat gaan doen. Maar nu lukt het wel weer om controller uit te zetten dus dat ontkoppelen heeft nu geen zin meer. Is dus zelfs een nadeel want je moet dan ook weer telkens terug koppelen de volgende keer.

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

• Estylicious
Hoe is het afgelopen met Destiny 2? Mensen waren bang dat Stadia een update niet zou krijgen oid?

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Estylicious schreef op donderdag 1 september 2022 @ 06:04:
Hoe is het afgelopen met Destiny 2? Mensen waren bang dat Stadia een update niet zou krijgen oid?
Ik heb even lopen zoeken, maar ik kon nergens vinden dat de nieuwe update niet naar Stadia komt, maar ook niet gelezen dat hij wel komt. Dus ga er vanuit omdat hij algemeen aangekondigd is dat hij ook gewoon naar Stadia komt.

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:32
De Lightfall uitbreiding (preorder) staat gewoon in de winkel en ook in-game staan verwijzingen naar de Lightfall uitbreiding dus waar de twijfel vandaan komt is mij een raadsel. Waarschijnlijk weer het zoveelste gevalletje wensdenken van een of andere profeet die al bijna drie jaar roept dat het platform dood is :').
Spiritfarer (samen met nog 9 andere games, waaronder World War Z) weg uit GamePass en 1 dag later verkrijgbaar in Stadia PRO.

https://gamerant.com/xbox...leaving-soon-august-2022/

Kijk even naar de verschillen bij een vraag over landuitbreiding in Azie vs een ander gebied

[Twitter: https://twitter.com/googlestadia/status/1565324276445908992?s=21&t=9S44TQQxYMxn5Jq1B4NyrA][Twitter: https://twitter.com/googlestadia/status/1564877773998784517?s=21&t=9S44TQQxYMxn5Jq1B4NyrA][Twitter: https://twitter.com/googlestadia/status/1565093169980936192?s=21&t=9S44TQQxYMxn5Jq1B4NyrA]
Ditzelfde gebeurde ook vlak voordat bekend werd dat Stadia werd uitgebreid naar Mexico… zegt natuurlijk niks. Maar opvallend vind ik het wel

[ Voor 16% gewijzigd door Jasphur op 01-09-2022 15:09 ]

• Opxah
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16:02
Jasphur schreef op donderdag 1 september 2022 @ 15:06:
Kijk even naar de verschillen bij een vraag over landuitbreiding in Azie vs een ander gebied

[Embed][Embed][Embed]
Ditzelfde gebeurde ook vlak voordat bekend werd dat Stadia werd uitgebreid naar Mexico… zegt natuurlijk niks. Maar opvallend vind ik het wel
Zeker opvallend. Maar Azië is ook een werelddeel (met veel landen), dus de kans is groter dat daar wel een land in aanmerking komt voor uitbreiding (t.o.v. de andere twee specifieke landen waar naar gevraagd wordt).

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

De dochter weer blij met 4 nieuwe Pro games :D

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

daffie82 schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 15:06:

En ja hoor, gisteren was het weer zover....
Dus nu een factory reset gedaan en eens het 5Ghz netwerk geprobeerd ipv het 2.4Ghz. Je weet het nooit....
Op internet lees ik echter wel meer verhalen en mensen met dit probleem. Daar zijn ook mensen bij die 3 Stadia controllers hebben, en bij alle dit probleem hebben. Ik betwijfel ten zeerste dat het een hardware probleem is.

• Marzman
  • Niet online
Ik herken het niet, maar ik speel ook niet heel veel met de controller. Heb je niet een mesh systeem ofzo waar de controller misschien niet goed mee overweg kan?

/▌

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Marzman schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 09:37:
Ik herken het niet, maar ik speel ook niet heel veel met de controller. Heb je niet een mesh systeem ofzo waar de controller misschien niet goed mee overweg kan?
Nope, gewoon een nieuwe modem van Telenet en 1 wifi booster van Telenet.
Niks speciaal...

Het gekke is ook dat ik de eerste maanden hier totaal geen last van had. Nu ik er over nadenk... het is eigenlijk sinds ik mijn nieuwe modem heb :+ (die wel betere resultaten geeft qua packet loss en vervangen omdat de vorige modem reeds 10 jaar oud was)

Het is ook alleen de controller die af en toe disconnect, het gamen zelf gaat gewoon prima.

[ Voor 7% gewijzigd door daffie82 op 02-09-2022 10:17 ]

• Tuktop
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-04 09:15
Hier met drie controllers op 4 verschillende plekken en wifinetwerken in bijna 3 jaar tijd nog geen problemen gehad met disconnects!

Hoewel, nu ik erover nadenk, bij m'n ouders wel ooit eens, die hadden toen nog een oude Delta-modemrouter waar niet eens wifi op zat, dus daar heb ik toen een ancient Netgearding aangehangen en die gaf ook wel eens disconnects op de controller. Toen van Delta een nieuw modem gekregen en nooit meer last van gehad.

Lijkt dus te gaan om specifieke combinaties controller <> netwerkconfiguraties...?

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:02
Ik heb het even geprobeerd. Was wat puzzelen om uit te zoeken wat nu precies de bedoeling is. Wel interessante atmosfeer, maar de lage resolutie en blurry beelden motiveerden me niet de demo verder te spelen.

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Tuktop schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 10:36:
Hier met drie controllers op 4 verschillende plekken en wifinetwerken in bijna 3 jaar tijd nog geen problemen gehad met disconnects!

Hoewel, nu ik erover nadenk, bij m'n ouders wel ooit eens, die hadden toen nog een oude Delta-modemrouter waar niet eens wifi op zat, dus daar heb ik toen een ancient Netgearding aangehangen en die gaf ook wel eens disconnects op de controller. Toen van Delta een nieuw modem gekregen en nooit meer last van gehad.

Lijkt dus te gaan om specifieke combinaties controller <> netwerkconfiguraties...?
Geen idee. Hoewel ik nieuwe modem heb gehaald bij mijn ISP, is de netwerkconfiguratie exact hetzelfde.

Ik zou eens andere controller kunnen proberen, maar ik weet bijna zeker dat dit een maat voor niets gaan zijn. En dan moet ik ook op de 2de handsmarkt eentje gaan zoeken en geld aan geven. Niet zo veel trek in.

[ Voor 12% gewijzigd door daffie82 op 02-09-2022 11:01 ]

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

daffie82 schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 09:32:
[...]

En ja hoor, gisteren was het weer zover....
Dus nu een factory reset gedaan en eens het 5Ghz netwerk geprobeerd ipv het 2.4Ghz. Je weet het nooit....
Op internet lees ik echter wel meer verhalen en mensen met dit probleem. Daar zijn ook mensen bij die 3 Stadia controllers hebben, en bij alle dit probleem hebben. Ik betwijfel ten zeerste dat het een hardware probleem is.
Ik heb ook 3 controllers, ik gebruik daar 2 van in mijn Game Room en 1tje gebruikt me dochter in haar kamer, met alle 3 geen problemen.

• Estylicious
Ik hier vier controllers, op twee CCU's, geen problemen met disconnects.

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Het merendeel zal er gelukkig geen last van hebben inderdaad :)

• erwn
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Jasphur schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 15:05:
[...]
Het is alvast een PRO game voor de maand september:

Yars: Recharged < al te claimen
Tri6: Infinite
Overcooked! All You Can Eat
Spiritfarer
PJ Masks: Heroes of the Night will save the day!
Vergeet ze niet te claimen :)
daffie82 schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 12:36:
Misschien eens een ticket openen bij Google? Misschien kun je je controller om laten ruilen of hebben ze misschien een oplossing? Niet geschoten is sowieso mis…
daffie82 schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 12:36:
Hoeveel netwerken van andere hangen er in je huis? Mogelijk dat je wifi wordt verstoord oid?

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Jasphur schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 13:44:
[...]

Hoeveel netwerken van andere hangen er in je huis? Mogelijk dat je wifi wordt verstoord oid?
Netwerken van andere ? Als ik game liggen mijn zoon en vrouw te slapen, dus geen enkele ;)
En dan heb ik enkel met de controller problemen? Geen enkele ander apparaat heeft problemen met mijn wifi. Vind ik zeer vreemd.

@Ht87 kan ik wel doen ja, maar de controller is tweedehands aangekocht (nieuwstaat). Zat in een pakket met een CC waar er toen een promotie van was. Heb toen enkel de controller uit dat pakket gekocht. Kan dus ook totaal geen info over de controller geven. Maar kan het zeker wel proberen, niet geschoten altijd mis !

EDIT : zonet contact gehad via de chat. Het lijkt erop dat als ik straks een foto bezorg van de achterkant van de controller, ze mij een nieuwe gaan opsturen. Zou super zijn uiteraard. Ik hou jullie op de hoogte.

[ Voor 29% gewijzigd door daffie82 op 02-09-2022 15:06 ]

Ik bedoelde van de buren enzo hehe. Niet in je huis op hetzelfde netwerk

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Jasphur schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 14:31:
Ik bedoelde van de buren enzo hehe. Niet in je huis op hetzelfde netwerk
Mijn buren? Ik heb een open bebouwing, zal wel reuze meevallen :)

• Marzman
  • Niet online
@daffie82 Ik zou het eens zonder die repeater van telenet proberen als dat kan, ik zie wel vaker problemen met 'apparte wifiapparaten', ik denk dan aan een airco, maar misschien valt zo'n wifi-gamecontroller daar ook onder.

/▌

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Marzman schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 14:39:
@daffie82 Ik zou het eens zonder die repeater van telenet proberen als dat kan, ik zie wel vaker problemen met 'apparte wifiapparaten', ik denk dan aan een airco, maar misschien valt zo'n wifi-gamecontroller daar ook onder.
Ok, das een goeie. Zal ik ook eens proberen. thanks!

Rainbow six seige is trouwens free to play van 1 tot en met 6 september

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

daffie82 schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 14:27:

EDIT : zonet contact gehad via de chat. Het lijkt erop dat als ik straks een foto bezorg van de achterkant van de controller, ze mij een nieuwe gaan opsturen. Zou super zijn uiteraard. Ik hou jullie op de hoogte.
Krijg inderdaad een nieuwe... Als Google mijn huidige controller ontvangen heeft... Dacht dat ik gewoon een nieuwe controller kreeg opgestuurd :+
Voor ik deze ga terugsturen, wil ik toch echt zeker zijn dat het nergens anders aan ligt. Sinds gisteren controller direct op wifi van de modem geconnecteerd ipv op de wifi booster. Ook factory reset gedaan. Als ik nu nog problemen heb, stuur ik hem terug.

daffie82 schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 19:50:
[...]

Krijg inderdaad een nieuwe... Als Google mijn huidige controller ontvangen heeft... Dacht dat ik gewoon een nieuwe controller kreeg opgestuurd :+
Voor ik deze ga terugsturen, wil ik toch echt zeker zijn dat het nergens anders aan ligt. Sinds gisteren controller direct op wifi van de modem geconnecteerd ipv op de wifi booster. Ook factory reset gedaan. Als ik nu nog problemen heb, stuur ik hem terug.
Oh sturen ze m pas op als ze de oude hebben? Ik ken t eigenlijk van Google vooral dat ze een nieuwe onder credit card reservering opsturen en de kosten vervallen als ze de oude binnengebleven. Vreemd… naja, mocht je nog een oude ps of Xbox controller hebben kun je in de tussentijd gewoon doorgamen gelukkig!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

@Ht87 jup, nieuwe sturen ze pas als ze de oude ontvangen hebben binnen 14 dagen.
Heb geen andere controller, daarom kijk ik het nog even aan :)

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Hoop voor je dat het gewoon aan de Wifi booster ligt en niet aan de controller, maar ik vrees toch voor het andere.

Geen optie om een controller van iemand in de buurt te lenen om het zo eens te testen?

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Linksquest schreef op zondag 4 september 2022 @ 09:57:
Hoop voor je dat het gewoon aan de Wifi booster ligt en niet aan de controller, maar ik vrees toch voor het andere.

Geen optie om een controller van iemand in de buurt te lenen om het zo eens te testen?
Ligt niet aan de booster. Gisteren zelfde gehad zonder booster.
Ben aan het kijken voor tweedehands controller, anders gaat hij gewoon retour (naar Polen blijkbaar). Binnen 1 a 2 dagen na ontvangst, sturen ze een nieuwe dus hopelijk ben ik hem max 1 week kwijt.

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

daffie82 schreef op zondag 4 september 2022 @ 10:27:
[...]

Ligt niet aan de booster. Gisteren zelfde gehad zonder booster.
Ben aan het kijken voor tweedehands controller, anders gaat hij gewoon retour (naar Polen blijkbaar). Binnen 1 a 2 dagen na ontvangst, sturen ze een nieuwe dus hopelijk ben ik hem max 1 week kwijt.
Als je in de buurt van zuid-limburg woont, dan mag je wel even eentje lenen.

• RoCoStr
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 16-03 16:45
Mooi gebaar! Mocht je midden Brabant wonen kan ik er ook wel eentje tijdelijk missen hoor.

• Tuktop
And my axe! Uhh ik bedoel in omgeving Utrecht is ook een leenexemplaar beschikbaar.

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:15
Stadia controller? Mag je gratis ophalen in Alphen ad Rijn, ligt al meer dan anderhalf jaar stof te vangen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0pAzKHvIUPJCu3Ls4ulGom1OTjI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l0YEKoTiakeG3HEcR7Rk9cdm.jpg?f=fotoalbum_large

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Omgeving Maastricht woon ik.
@Linksquest woont dan het dichtste bij denk ik? Waar woon je precies? Mag ook in PM uiteraard.
Dank voor het meedenken allemaal! Mooi gebaar inderdaad!

[ Voor 14% gewijzigd door daffie82 op 04-09-2022 15:14 ]

• Estylicious
Tof, al die mooie reacties. O+

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Ik heb een PM gestuurd.

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Heb net geantwoord. Is me wat ver om weekje te lenen. Maar super bedankt aan iedereen! Volgende week op de post, ik hou jullie op de hoogte.

• sewer
daffie82 schreef op zondag 4 september 2022 @ 12:20:
Omgeving Maastricht woon ik.
@Linksquest woont dan het dichtste bij denk ik? Waar woon je precies? Mag ook in PM uiteraard.
Dank voor het meedenken allemaal! Mooi gebaar inderdaad!
Je mag ook van mij een lenen (dan niet de controller waar ik hetzelfde probleem mee heb ;) ), woon in Margraten.

Heb trouwens afgelopen week Rayman nog eens helemaal rond gespeeld, in 15 uur, en nul problemen. Terwijl een maand geleden met welcome to elk elk kwartier of zo…

[ Voor 16% gewijzigd door sewer op 04-09-2022 20:23 ]

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

sewer schreef op zondag 4 september 2022 @ 20:19:
[...]

Je mag ook van mij een lenen (dan niet de controller waar ik hetzelfde probleem mee heb ;) ), woon in Margraten.

Heb trouwens afgelopen week Rayman nog eens helemaal rond gespeeld, in 15 uur, en nul problemen. Terwijl een maand geleden met welcome to elk elk kwartier of zo…
Dus je hebt 2 stadia controllers? En 1 daarvan werkt altijd goed en de andere heeft af en toe disconnect issues?

• sewer
Heb 3 controllers, elk bij een tv liggen. Bij welcome to elk, altijd bij dezelfde tv (en controller) dat probleem wel 10x gehad. Sinds 2 weken, aan de hand van deze discussie, geprobeerd na te spelen met die en een tweede controller, maar nu treedt het probleem niet meer op. Heb de controller wel een keer gereset (opname- en assistenttoets vasthouden).

Dus heb niet echt een slechte en goede controller, het trad gewoon op in een periode waar ik steeds met dezelfde controller speelde. En nu kan ik het niet meer naspelen.

Zou eigenlijk welcome to elk nog eens een uur moeten herspelen om te kijken of het probleem weer na te spelen is, maar nog geen zin in gehad…

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

OK, duidelijk. Ja die reset heb ik ook al meerdere keren gedaan.

• Schmitzel

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Wel mooi dat Stadia ook deze update krijgt.

Schmitzel schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 19:30:
[...]

Had gehoopt op 3rd person view op stadia, helaas alleen mogelijk op PC met een mod.
Yeah. Me too. Maar denk dat ik hem volgende sale toch ga kopen. De base game dan. Of de dlc moet in een bundle zitten.

@Linksquest kan mij wel vinden in de gedachte van Tnet over dat de game op de last gen gewoon te ruk gamede. Daar had Stadia geen last van, dus gewoon een Stadia versie. Hoppaaa.

Wordt zo wel steeds nieuwsgieriger naar wat er is gedeeld met devs op gamescom :P volgens de geruchten gaan we het ergens dit jaar gaan we nog horen.

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Ik heb de Xbox One versie, zat bij mijn Xbox One X console, game op release gespeeld, liep vast, met update 1.03 geprobeerd, weer vast gelopen. Wil de game wel nog een kans geven nu op de Xbox Series X met de Next gen update

Stijl beviel me goed, alleen dat hij vast liep was minder.

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Afgelopen woensdag mijn controller via ups aangeboden. Donderdag al aangekomen in Polen en vandaag heeft Google al een nieuwe controller via DHL verstuurd. En die komt maandag al bij mijn thuis aan. Super snelle service van Google! Nu hopen dat het probleem ook effectief opgelost is.

[ Voor 4% gewijzigd door daffie82 op 09-09-2022 20:16 ]

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Dat is inderdaad lekker snel, hou ons op de hoogte

• grolle
Screenshot zegt alles wat je moet weten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QCmv2FvrDNG20_E1RsTKdtm5f3o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aOpQpYOK7eQ6HfSkAQbK0Z4w.jpg?f=fotoalbum_large

De 20% korting is voor 24 uur. Nu plaatste ik mijn bestelling om 23:55, dus ik weet niet of dat nu nog geld.
Maar wat ik niet wist is dat wanneer je een CCwGTV besteld en tegelijkertijd ook een stadia controller dat je dan ook korting krijgt

Edit: Ik had echt geluk, ik plaatste mijn bestelling dus nog later dan ik dacht, ik kreeg namelijk de bevestigings email om 00:⁰⁰ uur.
De 20 % promo code werkt niet meer. De combinatie korting van Stadia Controller plus CCwGTV nog wel. Dat komt vandaag de dag neer op 99,00

[ Voor 17% gewijzigd door grolle op 10-09-2022 00:29 ]

• JoohanDePoohan
  • Registratie: Februari 2004
grolle schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 00:06:

[Afbeelding]

De 20% korting is voor 24 uur. Nu plaatste ik mijn bestelling om 23:55, dus ik weet niet of dat nu nog geld.
Maar wat ik niet wist is dat wanneer je een CCwGTV besteld en tegelijkertijd ook een stadia controller dat je dan ook korting krijgt
Goede deal, helaas afgelopen (hier)... :'(

• grolle
JoohanDePoohan schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 00:28:
[...]

Goede deal, helaas afgelopen (hier)... :'(
Idd, had tegelijkertijd met jou bericht mijn bericht geedit. De combinatie korting is er nog wel

• Marzman
  • Niet online
Goede deal, denk ik, wat krijg je voor de twee google tv pakketten?

/▌

• grolle
Marzman schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 04:47:
Goede deal, denk ik, wat krijg je voor de twee google tv pakketten?
Korting. Wanneer je En de CCwGTV En de stadia controller in je winkelmandje plaats dan worden die 2 regels automatisch als korting toe gevoegd. De totale prijs wordt dan 99 euro. Ik denk de vervanging van de oude officiële combinatie met de CcUltra en stadia controller. Maar dan wederom erg slecht gepromoot...

• bakkerjangert
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06-04 07:16
Er zijn weer vier games aangekondigd:
  • Snowtopia: Ski Resort Builder
  • Somni
  • Gravitar: Recharged
  • Slacation Paradise!
Link

Zal Gravitar direct een Pro game worden? Dat haal ik niet uit het nieuwsbericht, maar aangezien alle Recharged spellen tot nu toe Pro games zijn zou het kunnen.

• Marzman
  • Niet online
grolle schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 05:34:
[...]

Korting. Wanneer je En de CCwGTV En de stadia controller in je winkelmandje plaats dan worden die 2 regels automatisch als korting toe gevoegd. De totale prijs wordt dan 99 euro. Ik denk de vervanging van de oude officiële combinatie met de CcUltra en stadia controller. Maar dan wederom erg slecht gepromoot...
Ik zie het nu, de - (min) staat de regel boven het bedrag. Ik dacht dat het iets van content was die je gekocht had :)

/▌

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:32
grolle schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 00:06:

[Afbeelding]

Edit: Ik had echt geluk, ik plaatste mijn bestelling dus nog later dan ik dacht, ik kreeg namelijk de bevestigings email om 00:⁰⁰ uur.
De 20 % promo code werkt niet meer. De combinatie korting van Stadia Controller plus CCwGTV nog wel. Dat komt vandaag de dag neer op 99,00
Nu ben ik jaloers op je wasabi controller O+ :'( . Kwam de kortingsactie gisteren bij toeval tegen maar kon, afgezien van de 20% promocode, in de winkel geen spoor vinden van producten die in de aanbieding waren. Blijkt dus dat het een soort speurtocht was waar je items in je winkelwagen moest kiepen en moest ontrafelen waar je precies korting op kreeg 8)7

• Tuktop
Jorick schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 10:14:
[...]

Nu ben ik jaloers op je wasabi controller O+ :'( . Kwam de kortingsactie gisteren bij toeval tegen maar kon, afgezien van de 20% promocode, in de winkel geen spoor vinden van producten die in de aanbieding waren. Blijkt dus dat het een soort speurtocht was waar je items in je winkelwagen moest kiepen en moest ontrafelen waar je precies korting op kreeg 8)7
Wat een supersuffe en onduidelijke manier... óf maak het dan duidelijk en doe er wat leuks mee.
Ik heb ook op de link geklikt vanuit de mail, zag vervolgens niks in de aanbieding (alles MSRP, dus veelal duurder dan in andere webshops) en dus direct maar weer weggeklikt. Dat ook als feedback aangegeven op de mailing (unhappy smiley aanklikken onderaan de mail).

• Tuktop
From Space komt naar Stadia Pro!

• Opxah
  • Registratie: Juni 2013
tszcheetah schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 20:59:
Ubisoft+ is gratis te proberen t/m 10 oktober: https://store.ubi.com/nl/ubisoftplus (alleen voor nieuwe abonnees)
Dit geldt ook voor Ubisoft+ op Stadia.
Pagina: 1 ... 166 ... 192 Laatste

Let op:
De stekker ging er op 18 januari 2023 uit.

Converteer je Stadia controller naar Bluetooth met de browsertool:
https://stadia.google.com/controller/

(Beschikbaar tot 31 december 2023)

Mooi overzicht van alternatieven: https://hackmd.io/@christopherklay/BkWVFJlNj
Topics voor alternatieven voor Stadia:
> Het grote cloud gaming topic
> [NVIDIA Geforce NOW] Ervaringen & Discussie
> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
> [PS+] Playstation Plus

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord