Helaas, het lijkt erop dat je een lemon gekocht hebKiwi schreef op woensdag 20 november 2019 @ 01:57:
Hier ook m'n code binnen, nickname helaas al bezet
Nog altijd niks, goed dat ik kan slapen wnr ik wil, maar dit is toch wel belachelijk, ik heb 11 juli besteld
Nou, hier gisteren de code ook ontvangen en terwijl er niet echt druk op zat, depl0y als nickname vastgelegd.
Nu heb ik gisteren even een half uur Destiny 2 zitten doen nog, crosssave werk prima. De resolutie, tja, dat moet straks met de Ultra en de controller nog even blijken. Hij was niet geweldig in ieder geval. Dat boeide me eigenlijk niet zo, mij ging het meer om de speelervaring in eerste instantie.
Input-lag was gisteravond echt goed, schieten voelde niet anders dan op de Xbox en laadtijden waar ook goed (snel!). Ook geen problemen ondervonden met het bewegen enzo, dat voelt net als op de Xbox (One X). Ook geen last gehad van de stotters zoals hierboven beschreven.
Vanochtend nog even opgestart, maar toen kwam ik er wel een aantal tegen. Zelfs een keer dat het beeld helemaal zwart werd. Grappig is wel, dat een F5 genoeg was, ik zat instant weer in de game en kon gewoon verder. Ideaal is dat niet natuurlijk, maar het toont wel aan wat we kunnen verwachten.
Dit was op een Macbook Pro, verbonden met mijn Unifi 5G netwerk met goed ontvangst. 500/500 Mbit KPN verbinding.
Nu heb ik gisteren even een half uur Destiny 2 zitten doen nog, crosssave werk prima. De resolutie, tja, dat moet straks met de Ultra en de controller nog even blijken. Hij was niet geweldig in ieder geval. Dat boeide me eigenlijk niet zo, mij ging het meer om de speelervaring in eerste instantie.
Input-lag was gisteravond echt goed, schieten voelde niet anders dan op de Xbox en laadtijden waar ook goed (snel!). Ook geen problemen ondervonden met het bewegen enzo, dat voelt net als op de Xbox (One X). Ook geen last gehad van de stotters zoals hierboven beschreven.
Vanochtend nog even opgestart, maar toen kwam ik er wel een aantal tegen. Zelfs een keer dat het beeld helemaal zwart werd. Grappig is wel, dat een F5 genoeg was, ik zat instant weer in de game en kon gewoon verder. Ideaal is dat niet natuurlijk, maar het toont wel aan wat we kunnen verwachten.
Dit was op een Macbook Pro, verbonden met mijn Unifi 5G netwerk met goed ontvangst. 500/500 Mbit KPN verbinding.
Net even gespeeld alvorens ik moest gaan werken. kwaliteit is niet geweldig. storend? nee niet echt maar merkbaar zeker.
wat betreft stutters of latency of wat dan ook. Niks van te merken! sta er toch wel een beetje versteld van.
wat betreft stutters of latency of wat dan ook. Niks van te merken! sta er toch wel een beetje versteld van.
Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle
Aan jullie die de code gekregen hebben, wnr hebben jullie besteld?
Ja toch wel heel gek dat het geen waarvan iedereen dacht dat het kut ging worden met stadia de latency (wat sowieso kut ging zijn door natuurwetten etc..) wel heel goed werkt. Maar dat de beeldkwaliteit nu het probleem is geworden, ik denk dan wel dat dit een beter probleem is om te hebben dan de latency en dat dit ook wel te fixen is uiteindelijk. Maar als ze hiervoor hun hardware in de datecenters een upgrade moeten geven kan dat wel eventjes gaan duren nog. Maar ik moet zeggen dat ik de games op de streams er erg goed vond uitzien. Sommige mensen verwachten natuurlijk de beste kwaliteit en dat heeft google ook beloofd.
Ze zullen echter wel 1 dezer dagen moet reageren op het probleem en ik ben heel benieuwd waar ze mee gaan komen om dit uit te leggen.
Ze zullen echter wel 1 dezer dagen moet reageren op het probleem en ik ben heel benieuwd waar ze mee gaan komen om dit uit te leggen.
Playstation 5
@rachidfinge enig communicatie over de launch?
Ik heb ze ook nog altijd niet gekregen. besteldatum bij mij 6 juni :-sdante_f schreef op woensdag 20 november 2019 @ 06:40:
pakje is ook nog altijd niet verzonden. In de google store staat er wel bij bezorging vóór 21-22 november.
En die datum is de laatste week af en toe versprongen naar 28-29 november, maar sinds 2 dagen terug op 21-22.
De code had ik wel al lang verwacht eigenlijk.
Er zijn geruchten dat ze het zo verkloot hebben dat ze de codes manueel nu moeten genereren.bomberboy schreef op woensdag 20 november 2019 @ 06:42:
[...]
Ik heb ze ook nog altijd niet gekregen. besteldatum bij mij 6 juni :-s
pakje is ook nog altijd niet verzonden. In de google store staat er wel bij bezorging vóór 21-22 november.
En die datum is de laatste week af en toe versprongen naar 28-29 november, maar sinds 2 dagen terug op 21-22.
De code had ik wel al lang verwacht eigenlijk.
Ik denk dat we vooral dat "vóór" met een korreltje zout moeten nemen:)
Merk wel op reddit dat de mensen die allemaal aan het spelen zijn echt heel positief zijn..
verder staat het daar vooral nog vol met mensen die aan het flamen zijn dat hun code er nog niet is
Merk wel op reddit dat de mensen die allemaal aan het spelen zijn echt heel positief zijn..
verder staat het daar vooral nog vol met mensen die aan het flamen zijn dat hun code er nog niet is
Playstation 5
Lijkt me gelul, maar goed, er klopt niks van de volgorde in ieder geval als er mensen zijn die 6 juni hebben besteld nog niks hebben ontvangen.dante_f schreef op woensdag 20 november 2019 @ 06:46:
[...]
Er zijn geruchten dat ze het zo verkloot hebben dat ze de codes manueel nu moeten genereren.
Zelf 12 juni besteld. Wel een verzendbevestiging, maar geen code. Ach, ik wacht wel af, moet toch gewoon werken...
Heb van DHL binnen dat mijn pakketje vandaag bezorgd gaat worden, dan is het er op of er onder.
Op Reddit gaf iemand terecht aan dat de Chromecast en Pixel telefoon een ‘controled’ omgeving zijn waardoor Google een betere ervaring kan leveren.
Gisteren heb ik op mijn MacBook gespeeeld en dan heb je natuurlijk veel meer variabelen en dingen die Google niet in controle heeft.
Stadia heeft een return policy van 15 dagen. Het gaat mij niet per se om hoge kwaliteit. Maar je mag verwachten dat games er op de Chromecast mooi uitzien, zonder lag, latency en grove stutters.Mocht ik daar last van hebben dan schroom ik niet om de boel weer te retourneren.
*Fingers crossed*
Op Reddit gaf iemand terecht aan dat de Chromecast en Pixel telefoon een ‘controled’ omgeving zijn waardoor Google een betere ervaring kan leveren.
Gisteren heb ik op mijn MacBook gespeeeld en dan heb je natuurlijk veel meer variabelen en dingen die Google niet in controle heeft.
Stadia heeft een return policy van 15 dagen. Het gaat mij niet per se om hoge kwaliteit. Maar je mag verwachten dat games er op de Chromecast mooi uitzien, zonder lag, latency en grove stutters.Mocht ik daar last van hebben dan schroom ik niet om de boel weer te retourneren.
*Fingers crossed*
[ Voor 6% gewijzigd door Mundatin op 20-11-2019 07:05 ]
Voorliefde voor alles wat tech-gerelateerd is
Zo erg is het nou ook weer niet. Kwa kwaliteit zit het nu nog een beetje begin deze gen. Maar ik krijg mijn Chromecast als het een beetje mee zit vandaag binnen.Stylze schreef op woensdag 20 november 2019 @ 06:40:
Ja toch wel heel gek dat het geen waarvan iedereen dacht dat het kut ging worden met stadia de latency (wat sowieso kut ging zijn door natuurwetten etc..) wel heel goed werkt. Maar dat de beeldkwaliteit nu het probleem is geworden, ik denk dan wel dat dit een beter probleem is om te hebben dan de latency en dat dit ook wel te fixen is uiteindelijk. Maar als ze hiervoor hun hardware in de datecenters een upgrade moeten geven kan dat wel eventjes gaan duren nog. Maar ik moet zeggen dat ik de games op de streams er erg goed vond uitzien. Sommige mensen verwachten natuurlijk de beste kwaliteit en dat heeft google ook beloofd.
hoewel dhl de track en trace code nog niet eens herkend. dus dat zal wel morgen worden van mij.
mijn pakket ligt al in sorteercentrum antwerpen dus er is nog een kans
De vertraging maakt me opzich niet heel veel uit. Maar in de aankondiging Stadia connect werd ons verteld "bestel meteen en wees de eerste op het platform met jouw unieke naam bla bla bla" daarna nog bij de laatste AMA. Eerste bestellers krijgen toegang op de 19e (23:30 19 nov, mag er dus eigenlijk niks van zeggen?)
en nu blijkt dat heel de EU al sowieso al een dag achterloopt op de US en last minute bestellers net zo snel behandeld worden als de rest. Daar gaat je vertrouwen die je als beginnend platform zo keihard nodig hebt.
Maar goed voordeel van de twijfel. PS4 en xbox one launch gingen ook niet vlekkeloos.
[ Voor 27% gewijzigd door PaRaDoX4 op 20-11-2019 07:31 ]
Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle
Toch wel bijzonder dat hier de ervaringen veel positiever zijn als in Amerika.
Heb nu toch wel erg veel zin om het ook zelf te kunnen gaan ervaren maar denk dat ik volgende week pas een keer aan de beurt ben.
En inderdaad ik denk dat de kwaliteit nog wel beter kan gaan worden.
Heb nu toch wel erg veel zin om het ook zelf te kunnen gaan ervaren maar denk dat ik volgende week pas een keer aan de beurt ben.
Dat is niet echt bijzonder hoor. Onze internetinfrastructuur is in dit kleine landje veel en veel beter. En voor heel Nederland is het betreffende datacenter binnen zo'n 300-350 km. Lijkt me ook wel bevorderlijk.Roodenburgertje schreef op woensdag 20 november 2019 @ 07:22:
Toch wel bijzonder dat hier de ervaringen veel positiever zijn als in Amerika.
Ik kom er net achter dat mijn DHL trackingcode nog niet live is. Zal ik hem vandaag wel niet ontvangen. Balen, want vrouwlief moet vanavond werken. Was het ideale moment geweest om eens te testen...
Kijk eens op een andere tracker voor DHL Benelux. daar kon ik wel zien dat mijn pakket al in antwerpen was.barrymossel schreef op woensdag 20 november 2019 @ 07:31:
[...]
Dat is niet echt bijzonder hoor. Onze internetinfrastructuur is in dit kleine landje veel en veel beter. En voor heel Nederland is het betreffende datacenter binnen zo'n 300-350 km. Lijkt me ook wel bevorderlijk.
Ik kom er net achter dat mijn DHL trackingcode nog niet live is. Zal ik hem vandaag wel niet ontvangen. Balen, want vrouwlief moet vanavond werken. Was het ideale moment geweest om eens te testen...
https://www.aftership.com/couriers/dhl-benelux
Ja klopt, en dan denk ik voornamelijk ook de afstand tot de datacenters. Want ik had redelijk wat reviews gezien waarvan ze zeiden dat ze toch wel een 200/300 Mb verbinding hadden en dat is toch al meer als wat ik heb..barrymossel schreef op woensdag 20 november 2019 @ 07:31:
[...]
Dat is niet echt bijzonder hoor. Onze internetinfrastructuur is in dit kleine landje veel en veel beter. En voor heel Nederland is het betreffende datacenter binnen zo'n 300-350 km. Lijkt me ook wel bevorderlijk.
6 juni 22:30dante_f schreef op woensdag 20 november 2019 @ 06:40:
jun 06, 2019, 06:35 PMdante_f schreef op woensdag 20 november 2019 @ 06:40:
Deed voor de grap is een speedtest voor stadia met mijn 4 g op telefoon en zat op 78 mb dat zou toch genoeg moeten zijn voor streamen:) gaat natuurlijk nog niet echt werken met veel te veel data die je binnen haalt maar Stadia werkt met 4g dus sowieso niet?
Playstation 5
Zou het zo kunnen zijn dat in de datacenters voor een deel nog gebruik gemaakt wordt van flink verouderde apparatuur? En dat iedereen met problemen net juist daarop zit te spelen? De recensies lopen namelijk ver uiteen. Ik kan mij dus best voorstellen dat Google in eerste instantie oudere apparatuur inzet om voldoende capaciteit te creëren en dat dit de komende tijd wordt aangepast.Stylze schreef op woensdag 20 november 2019 @ 06:40:
Lijkt me heel onwaarschijnlijk. Als wanneer er een paar honderd recensenten zitten te spelen al geen capaciteit meer zou zijn om de nieuwe apparatuur, hoe moet dat dan gaan als er honderdduizenden of miljoenen aan het spelen zijn?
wanneer komt de gratis versie? Ik heb niks betaald maar wil ook gamen.
Januari 2020. En tot zover zijn er nog geen trials, previews of gratis games aangekondigd. dus je moet een game kopen om het uberhaupt uit te proberen. (al heb ik wel het idee dat er een trial periode zal komen)mark777 schreef op woensdag 20 november 2019 @ 08:19:
Verwijderd
Best grappig hoe het omdraait, gisteren stond ik op niet verzonden en dacht ik dat ik zou gamen zonder hardware en nu is mijn pakket out for delivery en ga ik de hardware hebben zonder de code
Net op de google store gekeken en de knoppen voor annuleren en adres wijzigen zijn in ieder geval verdwenen. Nu wachten op een verzend bevestiging en een code. Hardware vind ik niet zo erg om op te wachten, maar de gamertag snel claimen wel.
Dusseh...niemand die van zijn founder editie af wilt?
PSN & XBL: Denkoyugo
Verwijderd
Geef het een week en V&A staat volDenko schreef op woensdag 20 november 2019 @ 08:29:
Dusseh...niemand die van zijn founder editie af wilt?
Wil je niet meteen depressief maken maar vanaf dat moment heb ik nog anderhalve dag moeten wachten op een verzend bevestiging en nog een halve dag langer op de codeulTimaS schreef op woensdag 20 november 2019 @ 08:26:
Net op de google store gekeken en de knoppen voor annuleren en adres wijzigen zijn in ieder geval verdwenen. Nu wachten op een verzend bevestiging en een code. Hardware vind ik niet zo erg om op te wachten, maar de gamertag snel claimen wel.
Ja, maar helaas wel met gekoppelde accounts/gebruikte usernames. Dus dat wil ik graag voor zijn
Overigens stond er maar 1 op heel MP, en 1 op V&A. Volgens mij allebei al weg.
[ Voor 13% gewijzigd door Denko op 20-11-2019 08:33 ]
PSN & XBL: Denkoyugo
Depressief was ik al, haha. Ik hoop dat het bij mij iets sneller gaat aangezien ik niet één van de eerste was met bestellen (en jullie dus sowieso moesten wachten tot 19 nov. 18 uur). Maar goed, nu ik google zo te werk heb gezien zal het wel volgende week een keer worden.PaRaDoX4 schreef op woensdag 20 november 2019 @ 08:32:
[...]
Wil je niet meteen depressief maken maar vanaf dat moment heb ik nog anderhalve dag moeten wachten op een verzend bevestiging en nog een halve dag langer op de code
Tenzij afgelopen weekend op volle capaciteit gedraaid werd, inclusief oude meuk en het niet mogelijk is om users naar een bepaald deel van de servers te routeren.Sissors schreef op woensdag 20 november 2019 @ 08:15:
Lijkt me heel onwaarschijnlijk. Als wanneer er een paar honderd recensenten zitten te spelen al geen capaciteit meer zou zijn om de nieuwe apparatuur, hoe moet dat dan gaan als er honderdduizenden of miljoenen aan het spelen zijn?
Ik verwacht ook niet dat dit het geval is, maar aan de andere kant is het beschikbaar krijgen en implementeren van voldoende apparatuur voor een datacenter om een dienst als Stadia te draaien een hels karwei. Als het al niet lukt om hardware tijdig te versturen, waarom zouden ze dan al wel een datacenter met uniforme apparatuur up & running hebben en niet 2 of 3 jaar geleden alvast zijn begonnen met inrichten met apparatuur die op dat moment voorhanden was? Om dat later aan te passen naarmate er meer en meer (pre-)orders werden geplaatst?
Je weet dat er in de gratis versie niets gratis is en dat je je games gewoon moet kopen?mark777 schreef op woensdag 20 november 2019 @ 08:19:
Ik kan sinds deze morgen mijn bestelling niet meer annuleren of wijzigen dus mijn FE zal wss vandaag verzonden worden.
Blijkbaar doet stadia het gewoon in een android Chrome browser als je de desktop versie laad. Je hoeft dan dus niet per se een pixel phone te hebben.
Plak je track & trace + postcode hier in:Ryatzu schreef op woensdag 20 november 2019 @ 08:31:
Meh gisteren verzonden maar nog steeds werkt de track en trace code niet.
https://www.dhlparcel.nl/en/consumer/track-and-trace
Dan werkt het wel, althans, bij mij wel.
Dus, vandaag komt ie binnen. Helaas ben ik zelf niet thuis, hopelijk komt ie bij de buren.
Nickname is geclaimed. Welke game ga ik als eerste doen haha.
Nickname is geclaimed. Welke game ga ik als eerste doen haha.
Ah, daar doet 'ie het inderdaad wel! Thanks voor de tip. Bezorging vandaag, tussen 8 AM en 6 PMsorted.bits schreef op woensdag 20 november 2019 @ 08:58:
[...]
Plak je track & trace + postcode hier in:
Helaas, hier toch wel erg teleurgesteld. De kwaliteit is storend laag en de latency is ook merkbaar, voornamelijk in menu's waar je je cursor hebt. Op zich was Destiny 2 nog wel redelijk speelbaar, maar deze resultaten had ik niet verwacht met mijn verbinding.

Dit was zo'n beetje de standaard kwaliteit gedurende de gameplay, voelde een beetje aan als een gecomprimeerde 720p stream.

Maar op sommige momenten viel het ook enorm terug (lager dan deze screen, maar daar heb ik geen screenshot van opgeslagen).

Vervolgens ook zo'n 1,5 minuut in een laadscherm gezeten om in de eerste stad te komen?
Chromecast en controller komen vandaag binnen als het goed is, dus ik ben benieuwd wat de resultaten daar gaan zijn.
Ik ga het de komende tijd nog wel uitproberen, maar voorlopig ga ik RDR2 nog niet kopen denk ik.

Dit was zo'n beetje de standaard kwaliteit gedurende de gameplay, voelde een beetje aan als een gecomprimeerde 720p stream.

Maar op sommige momenten viel het ook enorm terug (lager dan deze screen, maar daar heb ik geen screenshot van opgeslagen).

Vervolgens ook zo'n 1,5 minuut in een laadscherm gezeten om in de eerste stad te komen?
Chromecast en controller komen vandaag binnen als het goed is, dus ik ben benieuwd wat de resultaten daar gaan zijn.
Ik ga het de komende tijd nog wel uitproberen, maar voorlopig ga ik RDR2 nog niet kopen denk ik.
Thanks, daar staat wel de status! En ik ontvang hem wel vandaag! Zou fijn zijn als de code nog komt...PaRaDoX4 schreef op woensdag 20 november 2019 @ 07:38:
[...]
Kijk eens op een andere tracker voor DHL Benelux. daar kon ik wel zien dat mijn pakket al in antwerpen was.
https://www.aftership.com/couriers/dhl-benelux
Held! 8:00 AM - 6:00 PMsorted.bits schreef op woensdag 20 november 2019 @ 08:58:
[...]
Plak je track & trace + postcode hier in:
Mooie dag om thuis te hangen.
@Kiwi probeer deze speedcheck eens: https://cloudharmony.com/speedtest-for-google
Druk druk druk drukRyatzu schreef op woensdag 20 november 2019 @ 09:51:
[...]
Held! 8:00 AM - 6:00 PM
Mooie dag om thuis te hangen.
Hier ook maar een halve dag opgenomen. Dus ik ga ook maar eens op tijd terug naar huis
@ulTimaS bij mij duurde het een halve dag...PaRaDoX4 schreef op woensdag 20 november 2019 @ 08:32:
[...]
Wil je niet meteen depressief maken maar vanaf dat moment heb ik nog anderhalve dag moeten wachten op een verzend bevestiging en nog een halve dag langer op de code
Just curious: ben je hyped vanwege een specifieke game die je graag wilt spelen omdat je deze nog nooit gespeeld hebt of gewoon nieuwsgierig hoe goed het werkt?PaRaDoX4 schreef op woensdag 20 november 2019 @ 09:53:
Hier ook maar een halve dag opgenomen. Dus ik ga ook maar eens op tijd terug naar huis
Ik twijfel toch wel een beetje of ik hem zal annuleren of niet.. Ik heb hem pas afgelopen week besteld en dus is het geen FE. Ik ben vooral geïnteresseerd in RDR2. Ik heb een 1440p monitor en een HDMI kabel naar mijn 1080p lopen. Pc wordt wel redelijk vaak gebruikt door mijn vriendin, dus seamless kunnen verwisselen van toestel was voor mij ook een reden. Toch twijfel ik nu een beetje, ik heb zelf een verouderde systeem met een gtx 970 en daar zal de game niet al te best op lopen vermoed ik, maar nu achteraf schijnt het spel ook maar op medium 1080p te zijn..
ik verwacht wel dat game streamen de toekomst is, dan wel van Google of Microsoft etc..
Ondanks ik het pas afgelopen week heb besteld had ik eigenlijk wel verwacht in ieder geval een code te ontvangen tijdens launch.. sowieso achterhaald systeem als je het mij vraagt. W
ik verwacht wel dat game streamen de toekomst is, dan wel van Google of Microsoft etc..
Ondanks ik het pas afgelopen week heb besteld had ik eigenlijk wel verwacht in ieder geval een code te ontvangen tijdens launch.. sowieso achterhaald systeem als je het mij vraagt. W
stringbean schreef op woensdag 20 november 2019 @ 09:52:
@Kiwi probeer deze speedcheck eens: https://cloudharmony.com/speedtest-for-google
Zitten volgens mij genoeg servers tussen met een fatsoenlijke ping/downlink. Ik vraag me wel af of Google voor Stadia gebruik maakt van het Compute platform.
[ Voor 8% gewijzigd door Kiwi op 20-11-2019 10:15 ]
D2 heb ik al genoeg gespeeld (wel voor de uitbreidingen) en samurai shodown heeft mijn intresse niet echt. En zolang ik nog niet Siked ben koop ik nog geen nieuwe games.bram1984 schreef op woensdag 20 november 2019 @ 09:59:
[...]
Just curious: ben je hyped vanwege een specifieke game die je graag wilt spelen omdat je deze nog nooit gespeeld hebt of gewoon nieuwsgierig hoe goed het werkt?
Dus het is voornamelijk de tech. Ik heb Geforce geprobeert en hoewel ik het geweldig vond dat ik op elk (windows) aparaat kon gamen werkte dit waardeloos. Nu vanochtend 10 min stadia geprobeert en het is al een hele verbetering ten opzichte eerdere ervaringen.
Als een klein kind wat tot na het eten moet wachten voordat hij met zijn sinterklaas cadeautjes mag spelen heb ik de drang om dit eens goed uit te proberen.
En dan vind ik de gebruiksvriendelijkheid het belangrijkste. Ik zit elke maandag bij een maat van me en we lopen steeds vaker tegen de gebreken van couch co-op van deze tijd aan. Met stadia zou die tijd voorbij kunnen zijn.
Dus voornamelijk nieuwsgierigheid en hoop.
weet ik ook wel maar in de betaalde versie moet je de meeste games ook kopen. en 4k scherm heb ik toch niet dus kan beter niks betalen aan google.bram1984 schreef op woensdag 20 november 2019 @ 08:49:
[...]
Je weet dat er in de gratis versie niets gratis is en dat je je games gewoon moet kopen?
Ik zit er precies zo in. Ik heb D2 flink gespeeld, en alle 'top' games in de Stadia Lineup so far ook, dus geen behoefte om die nog een keer aan te schaffen voor de volle mep (al zag ik dat Pro wel een aantal aanbiedingen in de store heeft staan, which is nice).PaRaDoX4 schreef op woensdag 20 november 2019 @ 10:19:
[...]
D2 heb ik al genoeg gespeeld (wel voor de uitbreidingen) en samurai shodown heeft mijn intresse niet echt. En zolang ik nog niet Siked ben koop ik nog geen nieuwe games.
Dus het is voornamelijk de tech. Ik heb Geforce geprobeert en hoewel ik het geweldig vond dat ik op elk (windows) aparaat kon gamen werkte dit waardeloos. Nu vanochtend 10 min stadia geprobeert en het is al een hele verbetering ten opzichte eerdere ervaringen.
Als een klein kind wat tot na het eten moet wachten voordat hij met zijn sinterklaas cadeautjes mag spelen heb ik de drang om dit eens goed uit te proberen.
En dan vind ik de gebruiksvriendelijkheid het belangrijkste. Ik zit elke maandag bij een maat van me en we lopen steeds vaker tegen de gebreken van couch co-op van deze tijd aan. Met stadia zou die tijd voorbij kunnen zijn.
Aangezien ik altijd ben verbannen naar mijn mancave als ik wil gamen (geen PC / Console aan de TV in de woonkamer!) Ben ik heel erg benieuwd hoe lekker het is om even die controller er bij te pakken, en die Chromecast aan te slingeren.
Ik hoop dat Google, Stadia in hun lange termijn visie heeft zitten, als dat zo is, ben ik er van overtuigd (of is het hoop?
Denk wel dat het gebruikt maakt van dezelfde datacenters en netwerken.Kiwi schreef op woensdag 20 november 2019 @ 10:14:
[...]
[Afbeelding]
Zitten volgens mij genoeg servers tussen met een fatsoenlijke ping/downlink. Ik vraag me wel af of Google voor Stadia gebruik maakt van het Compute platform.
1 Augustus besteld, zojuist verzonden
Samshodown IS couch co oh wacht versus, maar wel leuke same screen gameplay.....verder cooptimus voor als uw multiplayer game suggestiesPaRaDoX4 schreef op woensdag 20 november 2019 @ 10:19:
[...]
D2 heb ik al genoeg gespeeld (wel voor de uitbreidingen) en samurai shodown heeft mijn intresse niet echt. En zolang ik nog niet Siked ben koop ik nog geen nieuwe games.
Je opent wel een interessant punt, kan je eigenlijk wel 2 (of meer?) controllers koppelen aan stadia of is het alleen sp gaming? Kan me niet herinneren dat ik hier iets over gelezen heb, aan de andere kant, waarom zou het niet kunnen?
10 second ninja DONE
Wat was de datum voordat het verzonden was? Bij mij staat er nog altijd voor 25-26 november
Bezorging vóór 25–26 nov.Callandt95 schreef op woensdag 20 november 2019 @ 10:37:
[...]
Wat was de datum voordat het verzonden was? Bij mij staat er nog altijd voor 25-26 november
Mmm over het onderstaande ben ik ook wel erg benieuwd! Want hoe werken couch coop gamesSagat schreef op woensdag 20 november 2019 @ 10:35:
[...]
Samshodown IS couch co oh wacht versus, maar wel leuke same screen gameplay.....verder cooptimus voor als uw multiplayer game suggesties
Je opent wel een interessant punt, kan je eigenlijk wel 2 (of meer?) controllers koppelen aan stadia of is het alleen sp gaming? Kan me niet herinneren dat ik hier iets over gelezen heb, aan de andere kant, waarom zou het niet kunnen?
mijn collega die hem week later besteld heeft heeft zonet ook de mail gekregen
Hoe het bij de aankondiging verkocht werd:Sagat schreef op woensdag 20 november 2019 @ 10:35:
[...]
Samshodown IS couch co oh wacht versus, maar wel leuke same screen gameplay.....verder cooptimus voor als uw multiplayer game suggesties
Dev's hoeven niet langer een lokaal/couch co-op modus in te bouwen. met stadia kan je 2 losstaande gamesessies weergeven op een scherm om zo de tijd van couch co-op nieuw leven in te blazen.
maar ook state share en co-op games waarbij ik in game het beeld van mijn mede speler kan zien zijn dingen die ik graag in levende lijven wil meemaken.
Het voornaamste is toch wel dat couch co-op. alles is online tegenwoordig en multiplayer games zijn overal. maar een destiny 2 splitscreen (voorbeeld) zou geweldig zijn. Dit zou dus mogelijk zijn door 2 sessies op 1 scherm weer te geven.
Google (uiteraardPukson schreef op woensdag 20 november 2019 @ 10:38:
[...]
Mmm over het onderstaande ben ik ook wel erg benieuwd! Want hoe werken couch coop games
"Your Stadia account will support up to four Stadia controllers during local multiplayer gameplay," Google has revealed in an update to Google's Stadia FAQ page. ... The FAQ page also adds this: "Stadia will support full multiplayer titles, as well as couch based co-op and single player titles."
2 sessies op 1 tv is wel vet, en een meerwaarde t.o.v. normaal (ouderwets?) splitscreen. En ja voor fps en mmorpg zou dat idd local en intet mp soort van tegelijk maken. Cool concept.PaRaDoX4 schreef op woensdag 20 november 2019 @ 10:40:
[...]
Hoe het bij de aankondiging verkocht werd:
Dev's hoeven niet langer een lokaal/couch co-op modus in te bouwen. met stadia kan je 2 losstaande gamesessies weergeven op een scherm om zo de tijd van couch co-op nieuw leven in te blazen.
maar ook state share en co-op games waarbij ik in game het beeld van mijn mede speler kan zien zijn dingen die ik graag in levende lijven wil meemaken.
Het voornaamste is toch wel dat couch co-op. alles is online tegenwoordig en multiplayer games zijn overal. maar een destiny 2 splitscreen (voorbeeld) zou geweldig zijn. Dit zou dus mogelijk zijn door 2 sessies op 1 scherm weer te geven.
Ben het echter niet met je eens dat local mp dood is, er is nog genoeg te vinden. Maar wellicht komt dat ook doordat mijn smaak naar fighting games en arcade type games gaat waar dit bijna standaard is.
Bij wreckfest vond ik het echt een gemis. Maar dat is wel een voorbeeld van een game waar stadia dat dus zou fixen.
[ Voor 53% gewijzigd door Sagat op 20-11-2019 10:45 ]
10 second ninja DONE
Wil inderdaad niet echt zeggen dat het dood is. Maar we scrollen wel eens door de xbox store heen en dan komt dat moment: OOOOh die game is multiplayer echt geweldig kan die ook local co-op? antwoord is vaker nee dan ja.Sagat schreef op woensdag 20 november 2019 @ 10:40:
[...]
Google (uiteraard) weet het:
"Your Stadia account will support up to four Stadia controllers during local multiplayer gameplay," Google has revealed in an update to Google's Stadia FAQ page. ... The FAQ page also adds this: "Stadia will support full multiplayer titles, as well as couch based co-op and single player titles."
[...]
2 sessies op 1 tv is wel vet, en een meerwaarde t.o.v. normaal (ouderwets?) splitscreen. En ja voor fps en mmorpg zou dat idd local en intet mp soort van tegelijk maken. Cool concept.
Ben het echter niet met je eens dat local mp dood is, er is nog genoeg te vinden. Maar wellicht komt dat ook doordat mijn smaak naar fighting games en arcade type games gaat waar dit bijna standaard is.
Bij wreckfest vond ik het echt een gemis. Maar dat is wel een voorbeeld van een game waar stadia dat dus zou fixen.
Dit vind ik bijvoorbeeld ook de kracht van de borderlands serie.
maar je hebt gelijk hoor. dead or alive 3 is de laatste fighting game die ik heb gespeeld
Hier ook zojuist een status update naar verzonden. Besteld op 19 augustus en tot vanmorgen levering vóór 26-27 november. Nu dus vóór 21-22 november. Van het weekend maar even uit testen dus! Nu hopen dat mijn code ook snel verzonden wordt.
Verwijderd
Iemand zou het eigenlijk eens moeten proberen met een local multiplayer titel (zijn die er al?), want ik vraag me oprecht af hoe dit zou werken.Sagat schreef op woensdag 20 november 2019 @ 10:40:
[...]
Google (uiteraard) weet het:
Effectief splitscreen in 1 instance, of 2 instances naast elkaar? (en heb je dan 2 stadia accounts nodig in dat laatste geval?) kan je 3rd party controllers/keyboard combineren of werkt het enkel via stadia controllers? Hoe ziet de UI er uberhaupt uit om een extra controller toe te voegen?
ik zal het vanavond uitproberen voor je.Verwijderd schreef op woensdag 20 november 2019 @ 10:57:
[...]
Iemand zou het eigenlijk eens moeten proberen met een local multiplayer titel (zijn die er al?), want ik vraag me oprecht af hoe dit zou werken.
Effectief splitscreen in 1 instance, of 2 instances naast elkaar? (en heb je dan 2 stadia accounts nodig in dat laatste geval?) kan je 3rd party controllers/keyboard combineren of werkt het enkel via stadia controllers? Hoe ziet de UI er uberhaupt uit?
Je kan meerdere controllers aan je CC Ultra koppelen voor local multiplayer.Sagat schreef op woensdag 20 november 2019 @ 10:35:
[...]
kan je eigenlijk wel 2 (of meer?) controllers koppelen aan stadia of is het alleen sp gaming?
Jammer dat het tegenvalt zeg, heb je wired gespeeld of WiFi?Kiwi schreef op woensdag 20 november 2019 @ 09:46:
Helaas, hier toch wel erg teleurgesteld. De kwaliteit is storend laag en de latency is ook merkbaar, voornamelijk in menu's waar je je cursor hebt. Op zich was Destiny 2 nog wel redelijk speelbaar, maar deze resultaten had ik niet verwacht met mijn verbinding.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Playstation 5
Bekabeld en met een glasvezel verbindingStylze schreef op woensdag 20 november 2019 @ 11:03:
[...]
Jammer dat het tegenvalt zeg, heb je wired gespeeld of WiFi?
@rachidfinge heeft u nog informatie over wnr de rest van de codes verzonden worden. En is google tevreden over de launch
Ik denk dat @rachidfinge hier voorlopig niet te zien is 
Zit tweakers ook nog te wachten op een code of zijn zij weer eens erg laat?
Zit tweakers ook nog te wachten op een code of zijn zij weer eens erg laat?
We verzenden codes en kits zo snel als we kunnen.dante_f schreef op woensdag 20 november 2019 @ 11:13:
@rachidfinge heeft u nog informatie over wnr de rest van de codes verzonden worden. En is google tevreden over de launch
Je cynisme blokkeert de zoekfunctie?schumi1986 schreef op woensdag 20 november 2019 @ 11:15:
Ik denk dat @rachidfinge hier voorlopig niet te zien is
Off topic, maar wilde het graag even melden: @rachidfinge tof dat je op dit forum actief bent en ons voor zover mogelijk op de hoogte houdt, dank daarvoor!
Graag gedaan! Het spijt me als ik niet op alles kan reageren, puur omdat ik ook niet alle antwoorden heb, maar waar mogelijk help ik graag.Tuktop schreef op woensdag 20 november 2019 @ 11:18:
Off topic, maar wilde het graag even melden: @rachidfinge tof dat je op dit forum actief bent en ons voor zover mogelijk op de hoogte houdt, dank daarvoor!
Enig idee wanneer dit weer hervat wordt? Laatste Nederlandse codes zijn naar mijn weten van vannacht. Worden deze alleen tijdens US 'kantoortijden' verstuurd? Scheelt me nogal wat naar mijn mail staren en productiviteit op mijn werk als ik het gewoon los kan laten tot 18h vanavondrachidfinge schreef op woensdag 20 november 2019 @ 11:15:
[...]
We verzenden codes en kits zo snel als we kunnen.Ben vooral benieuwd naar de ervaringen op CC Ultra, hopelijk zien we vanavond wat Nederlandse ervaringen voorbij komen.
Iemand last van deze bug? Als ik probeer te spelen in mijn browser doet de ene keer de W knop het niet, de andere keer de S knop weer niet, weer een andere keer kan hij mijn muis op een of andere manier niet capturen. Gelukkig is het erg makkelijk om F5 te drukken en verder te gaan, maar toch apart.
Is er eigenlijk iets van een Stadia (support) team in Nederland of ben jij ook afhankelijk van het US team?rachidfinge schreef op woensdag 20 november 2019 @ 11:19:
[...]
Graag gedaan! Het spijt me als ik niet op alles kan reageren, puur omdat ik ook niet alle antwoorden heb, maar waar mogelijk help ik graag.
Hier geen last van in elk geval.Kiwi schreef op woensdag 20 november 2019 @ 11:22:
Iemand last van deze bug? Als ik probeer te spelen in mijn browser doet de ene keer de W knop het niet, de andere keer de S knop weer niet, weer een andere keer kan hij mijn muis op een of andere manier niet capturen. Gelukkig is het erg makkelijk om F5 te drukken en verder te gaan, maar toch apart.
Ik zie screenshots en video's voorbijkomen en schrik toch wel erg van de belabberde kwaliteit. Een PS4 toont nog mooiere beelden dan dit. Dat streamen geloof ik wel, daar heb ik al goede ervaringen mee elders, maar als ik nu dan gek geschaalde games met medium settings voorbij zie komen, is dat niet iets waar ik vrolijk van word.
Dat de stream zelf op 1080P draait, zou ik nog in kunnen komen, maar de games moeten gewoon gerenderd kunnen worden op minimaal 1440P met hele hoge settings, anders is het aan Google om hun HW dusdanig te optimaliseren dat dit voor developers geen uitdaging is. Onbegrijpelijk dat ze dit zo uitbrengen en doen alsof er niets aan de hand is, terwijl ze voorheen te koop liepen met 4K / hoge settings en 60FPS. Als je vervolgens zelfs Destiny 2 niet hoger dan 1080P, medium settings en een belachelijke FOV kunt lanceren, dan moet je gewoon terug naar de tekentafel
Dat de stream zelf op 1080P draait, zou ik nog in kunnen komen, maar de games moeten gewoon gerenderd kunnen worden op minimaal 1440P met hele hoge settings, anders is het aan Google om hun HW dusdanig te optimaliseren dat dit voor developers geen uitdaging is. Onbegrijpelijk dat ze dit zo uitbrengen en doen alsof er niets aan de hand is, terwijl ze voorheen te koop liepen met 4K / hoge settings en 60FPS. Als je vervolgens zelfs Destiny 2 niet hoger dan 1080P, medium settings en een belachelijke FOV kunt lanceren, dan moet je gewoon terug naar de tekentafel
Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.
Ben het hier deels wel mee eens, in gematigde vorm althans. Wil het graag eerst zelf ervaren (voorlopig staat de ETA nog op 28-29 nov; eind augustus besteld).Dannydekr schreef op woensdag 20 november 2019 @ 11:24:
Ik zie screenshots en video's voorbijkomen en schrik toch wel erg van de belabberde kwaliteit. Een PS4 toont nog mooiere beelden dan dit. Dat streamen geloof ik wel, daar heb ik al goede ervaringen mee elders, maar als ik nu dan gek geschaalde games met medium settings voorbij zie komen, is dat niet iets waar ik vrolijk van word.
Ik verwacht eerlijkgezegd wel van Stadia dat de renderkwaliteit (zowel resolutie als grafische settings) van Destiny 2 nog wordt opgeschroefd naar native 4K en vergelijkbaar met 'high' op de PC. Dit is de showcase game voor de FE dus het lijkt me ook voor Google nuttig en gewenst om hier de tech in volle glorie te laten zien.
Ik had een UHD Chromecast nodig dus ben dan maar voor de Premium Kit gegaan met 3 maand free access. Ik ben benieud maar sluit me idd aan bij de mening van anderen. Ik vind als ze een beetje wensen te slagen in hun upzet dan zal men toch verwachten dat op zijn minst de settings op High staan en minimaal 1080P internal rendering bij voorkeur 1440P en dan upsample naar 4k of down naar 1080P. Soit, ik heb het zelf nog niet in actie gezien. Dat zal voor volgende week woensdag a donderdag zijn als Google de levertijd respecteerd of ik krijg mijn activatie code eerder en kan dan al een testen op andere apparatuur.
Anderzijds ik zie op dit moment meer brood in X-Cloud aangezien hun model met Gamepass me dunkt beter benatwoord aan de noden dan louter een Cloud-Console met full-price games. Ik vrees dat dat laatste het Google erg moeilijk gaat maken.
Anderzijds ik zie op dit moment meer brood in X-Cloud aangezien hun model met Gamepass me dunkt beter benatwoord aan de noden dan louter een Cloud-Console met full-price games. Ik vrees dat dat laatste het Google erg moeilijk gaat maken.
Met Assassin's Creed zijn ze al wat langer bezig. Zijn daar geen "reviews" van?Tuktop schreef op woensdag 20 november 2019 @ 11:31:
[...]
Ben het hier deels wel mee eens, in gematigde vorm althans. Wil het graag eerst zelf ervaren (voorlopig staat de ETA nog op 28-29 nov; eind augustus besteld).
Ik verwacht eerlijkgezegd wel van Stadia dat de renderkwaliteit (zowel resolutie als grafische settings) van Destiny 2 nog wordt opgeschroefd naar native 4K en vergelijkbaar met 'high' op de PC. Dit is de showcase game voor de FE dus het lijkt me ook voor Google nuttig en gewenst om hier de tech in volle glorie te laten zien.
Ik heb de hardware zonet gehad maar geen code. Erg jammer anders konden we hier tijdens de pauze een keer testen.
Hardware is hier nu ook binnen. Controller voelt erg goed aan!
Nu maar eens overschakelen naar de Chromecast om te kijken hoe dat gaat.
Latency had ik zojuist geen last meer van, wel weer een raar probleem dat m'n muis af en toe ineens naar links schoot.
Nu maar eens overschakelen naar de Chromecast om te kijken hoe dat gaat.
Latency had ik zojuist geen last meer van, wel weer een raar probleem dat m'n muis af en toe ineens naar links schoot.
8 juni pre-order -> 20-11 (10:31 uur) verzonden -> 21/22-11 levering.
Geen code ontvangen vooralsnog.
Geen code ontvangen vooralsnog.
[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.
15-10 Pre-order. Geen code geen controller Premium edition
I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500
Besteld: jun 07, 2019, 09:58 PM
Krijg net bericht dat verzonden is, nog geen code ontvangen.
Krijg net bericht dat verzonden is, nog geen code ontvangen.
Expect me when you see me
Gezien op medium een Destiny 2 op een Vega56 gewoon in de buurt van 60FPS op 4k moet kunnen komen op medium settings (op high gaat dat niet gebeuren) zou je zeker meer moeten kunnen verwachten dan 1080p medium. Tenzij die Vega56s niet dedicated voor jou zijn, danwel ook nog zware compressie algoritmes aan het draaien zijn.Tuktop schreef op woensdag 20 november 2019 @ 11:31:
[...]
Ben het hier deels wel mee eens, in gematigde vorm althans. Wil het graag eerst zelf ervaren (voorlopig staat de ETA nog op 28-29 nov; eind augustus besteld).
Maar goed, iets als een Shadow of the Tomb Raider gaat dat gewoon nooit doen, tenzij ze perfecte SLI/Crossfire weten te krijgen, danwel gewoon hun videokaarten serieus gaan upgraden. Maar gezien ze net deze erin hebben gezet zou ik dat niet direct verwachten.
Ah kijk! Pakketje verzonden. Dat terwijl de datum op 28-29nov stond. Toch een meevaller
(6 september besteld).
Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.
17 september besteld ook net verzonden, nu wachten op de mail
Welcome to the League of Draven
Via DHL...Dat wordt weer zo ellende met verkeerd afleveren of aan de andere kant van de stad ophalen.
Ik wilde net dit plaatsen:maikelonline schreef op woensdag 20 november 2019 @ 12:39:
Via DHL...Dat wordt weer zo ellende met verkeerd afleveren of aan de andere kant van de stad ophalen.
Kut DHL: ONTVANGER VERHUISD OF ONBEKEND, NEEM CONTACT OP MET DE VERZENDER
Altijd jammer dat er weer een incapabele bezorgservice wordt ingeschakeld.
Adres klopt, mijn vrouw was thuis en we zijn echt niet verhuisd. Dat had ik dan wel geweten...
Same, erg leuk dit!Dannydekr schreef op woensdag 20 november 2019 @ 12:32:
Ah kijk! Pakketje verzonden. Dat terwijl de datum op 28-29nov stond. Toch een meevaller(6 september besteld).
Ik ken het, was net mijn zoon ophalen van school. Bijna thuis (lopend) zie ik een sixt busje mijn straat inrijden. Denkende het zal toch niet.barrymossel schreef op woensdag 20 november 2019 @ 12:42:
[...]
Ik wilde net dit plaatsen:
Kut DHL: ONTVANGER VERHUISD OF ONBEKEND, NEEM CONTACT OP MET DE VERZENDER
Altijd jammer dat er weer een incapabele bezorgservice wordt ingeschakeld.
Adres klopt, mijn vrouw was thuis en we zijn echt niet verhuisd. Dat had ik dan wel geweten...
Sprinten naar huis met zoon lief in de hand. Gelukkig op tijd, hij stond net bij de buren die ook niet thuis waren.
De meest incapabele verzendpartij die ik kenmaikelonline schreef op woensdag 20 november 2019 @ 12:39:
Tsja en hier wordt gewoon het pakketje teruggestuurd naar Google. Die bezorger is loco.Ryatzu schreef op woensdag 20 november 2019 @ 12:44:
[...]
Ik ken het, was net mijn zoon ophalen van school. Bijna thuis (lopend) zie ik een sixt busje mijn straat inrijden. Denkende het zal toch niet.
Sprinten naar huis met zoon lief in de hand. Gelukkig op tijd, hij stond net bij de buren die ook niet thuis waren.
Let op:
De stekker ging er op 18 januari 2023 uit.
Converteer je Stadia controller naar Bluetooth met de browsertool:
https://stadia.google.com/controller/
(Beschikbaar tot 31 december 2023)
Mooi overzicht van alternatieven: https://hackmd.io/@christopherklay/BkWVFJlNj
Topics voor alternatieven voor Stadia:
> Het grote cloud gaming topic
> [NVIDIA Geforce NOW] Ervaringen & Discussie
> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
> [PS+] Playstation Plus
De stekker ging er op 18 januari 2023 uit.
Converteer je Stadia controller naar Bluetooth met de browsertool:
https://stadia.google.com/controller/
(Beschikbaar tot 31 december 2023)
Mooi overzicht van alternatieven: https://hackmd.io/@christopherklay/BkWVFJlNj
Topics voor alternatieven voor Stadia:
> Het grote cloud gaming topic
> [NVIDIA Geforce NOW] Ervaringen & Discussie
> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
> [PS+] Playstation Plus
| Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |