• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-01 14:12
Ja @Linksquest, zie de categorie Free Games.

• G33st
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:56
G33st schreef op woensdag 22 december 2021 @ 13:17:
[...]

Volgens mij is de sale inderdaad tot 5 januari, m.u.v. Assasins Creed Odyssey. Die aanbieding is ook iets eerder gestart.

Ik ben 4 games aan het overwegen:
- AC Odyssey (17,49)
- Trials (7,99)
- Red Dead Redemption 2 (29,99)
- Riders Republic (41,99)

Ik denk er 3 aan te willen schaffen. Waarschijnlijk dan 2 via mijn eigen account, de ander via die van mijn broertje. Dat zou 2x 10 euro schelen. De spellen kunnen schijnbaar via Google Family gedeeld worden.
Ik ben bovenstaande spellen aan het overwegen. Zojuist keek ik nog eens naar de aanbieding, hierbij viel het mij op dat Riders Republic 120 minuten gratis te spelen is. Het was mij eerder nog niet op gevallen, misschien voor jullie ook interessant.

Je hoeft de game dan niet eerst te kopen, je kunt gewoon spelen.
G33st schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 11:08:
[...]

Ik ben bovenstaande spellen aan het overwegen. Zojuist keek ik nog eens naar de aanbieding, hierbij viel het mij op dat Riders Republic 120 minuten gratis te spelen is. Het was mij eerder nog niet op gevallen, misschien voor jullie ook interessant.

Je hoeft de game dan niet eerst te kopen, je kunt gewoon spelen.
yes, klopt. En Control en Hello Engineer zijn 30 minuten gratis te proberen. Er was volgens mij nog een game die demo-tijd ondersteunde, maar kan ik zo snel even niet vinden.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• Gregory76
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:41

Gregory76

Sony PlayStation freak

Linksquest schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 10:33:
Ik heb ook sinds 3 dagen een Stadia, en nog nieuw met dat platform, maar heb een vraag, zijn er op Stadia buiten het pro ook games die je gratis kunt spelen?
Yup! https://stadia.google.com/store/list/101

strava.app.link/jmaOuFSwnUb PSN: GregNL76 - Possessor of: PS1, PS2, PS3 phat, slim & superslim, PS4 (fw 5.05), PS4 Pro, PS4 Slim, PS5, PS Portal, PS Vita (HENkaku), PSP, PSVR, Nintendo Wii U, Switch (unpatched), DS, NES, GameBoy and more consoles!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-01 15:56

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Beste, ik bedoelde eigenlijk gratis games zonder Pro, dus waar je geen abonnement voor nodig hebt.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Linksquest schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 11:27:
Beste, ik bedoelde eigenlijk gratis games zonder Pro, dus waar je geen abonnement voor nodig hebt.
Deze games zijn gratis te spelen. Je hebt wel een Stadia account nodig. De link die hierboven met je gedeeld werd (https://stadia.google.com/store/list/101) is de lijst uit mijn screenshot.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/87klhL_1ZaU02MEPK05mmp_vsiI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/qtB8Wisr9mi2ClYNe2npepRN.png?f=fotoalbum_large

Negeer de "Claimed" bij Crayta, die was "vroeger" niet gratis en kwam met PRO mee

[ Voor 5% gewijzigd door Jasphur op 24-12-2021 11:30 ]

• G33st
Jasphur schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 11:29:
[...]

Deze games zijn gratis te spelen. Je hebt wel een Stadia account nodig. De link die hierboven met je gedeeld werd (https://stadia.google.com/store/list/101) is de lijst uit mijn screenshot.

[Afbeelding]

Negeer de "Claimed" bij Crayta, die was "vroeger" niet gratis en kwam met PRO mee
Ik vermaak mij trouwens best wel met Bomberman. Spelletje veel gespeeld tijdens lessen op de middelbare school :p

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Jasphur schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 08:22:
Octopath Traveler leek mij al leuk (duh, anders zou ik hem niet kopen), maar nu ik een paar uur gespeeld heb ben ik alsnog zeer aangenaam verrast door het spel. Ik wist niet dat ik turn-based gevechten zo gemist had. Laatste keer dat ik dat speelde was in Dragon Quest XI (aanrader, staat ook op Stadia met vele extras).
Volgens mij liggen wij redelijk op 1 lijn qua Final Fantasy dus ik ga straks maar eens reviews lezen en wat gameplay bekijken over Octopath Traveler.
Zie dat het spel nu ook in de aanbieding is.

Heb net Assasins greed Odyssey gekocht...

;w ;w social life

[ Voor 3% gewijzigd door streamnl op 24-12-2021 11:39 ]

Meer dan ik dacht...

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Jasphur schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 11:29:
[...]

[Afbeelding]

Ja account heb, dus dat komt wel goed, heb deze bundel afgelopen week binnen gekregen.

Bedankt in ieder geval.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
G33st schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 11:34:
[...]

Ik vermaak mij trouwens best wel met Bomberman. Spelletje veel gespeeld tijdens lessen op de middelbare school :p
Volgens mij had ik het op de NES (op een ilegale cardridge met 300 spellen :p )

Jammer dat ze geen meer bekende gratis spellen hebben. Zoals World of Tanks of Rocket league of minecraft ofzo.
Linksquest schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 11:40:
[...]

Ja account heb, dus dat komt wel goed, heb deze bundel afgelopen week binnen gekregen.

[YouTube: Google Stadia Premiere Edition - Unboxing]

Bedankt in ieder geval.
Je kan bij lenovo op het forum nog drie maanden gratis pro krijgen dan.

[ Voor 33% gewijzigd door Marzman op 24-12-2021 11:43 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Marzman schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 11:42:
[...]

Volgens mij had ik het op de NES (op een ilegale cardridge met 300 spellen :p )

Jammer dat ze geen meer bekende gratis spellen hebben. Zoals World of Tanks of Rocket league of minecraft ofzo.

[...]

Je kan bij lenovo op het forum nog drie maanden gratis pro krijgen dan.
Geprobeerd maar met 2 mail adressen een account proberen aan te makken, na het aanmaken is mijn account opeens meteen geblockt. Krijg hem ook niet ongedaan gemaakt, helaas, maar maakt niet uit, heb nu een maand dus kom wel even vooruit.

• doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:10
Sekiro voor 29.99 is ook een mooie deal.

🔋 2 x Marstek Venus E v3 (V135) - 3,1 kWp panelen

• melly
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 03-03-2023
Ik zie dat deze topic levindige is, nice..
Misschien is hier iemand die ervaring heeft met z'n Destiny account over te zetten naar Stadia?
Bij mijn weten staat alles goed, zie ook mijn steam account naam in Stadia. Maar niet de characters van m'n oude account

• Starscreamer
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 19-01 13:16
melly schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 12:01:
Ik zie dat deze topic levindige is, nice..
Misschien is hier iemand die ervaring heeft met z'n Destiny account over te zetten naar Stadia?
Bij mijn weten staat alles goed, zie ook mijn steam account naam in Stadia. Maar niet de characters van m'n oude account
Je kan het wijzigen op de website van Bungie.
Zo had ik het destijds gedaan.
Nu heb ik op de PS5 en Stadia dezeflde account ;)

• melly
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 03-03-2023
Ik heb alles al doorzocht wat ik kan vinden.
Heb ook alle gamebundels gekocht die ik ook op de steam/pc versie bezit.
Dus de games zijn gelijkwaardig.
Maar ik krijg het maar niet voor elkaar
streamnl schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 11:38:
[...]

Volgens mij liggen wij redelijk op 1 lijn qua Final Fantasy dus ik ga straks maar eens reviews lezen en wat gameplay bekijken over Octopath Traveler.
Zie dat het spel nu ook in de aanbieding is.

Heb net Assasins greed Odyssey gekocht...

;w ;w social life
oh crap, Dragon Quest is óók in de aanbieding :')

• streamnl
  • Niet online
Jasphur schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 12:19:
[...]

oh crap, Dragon Quest is óók in de aanbieding :')
Daar zit al 100+ uren is. √
:+

Meer dan ik dacht...

jaaa bij mij ook, maar ik wil die extra's wel eens spelen die komen met de Stadia DQ bundel versie :D

games games games. "Stadia Makers program is still ongoing with ‘multiple games’ in development"
https://9to5google.com/20...ple-games-in-development/

• Estylicious
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23-01 20:48
Heeft er iemand ervaring met de hue sync box en hue play in combinatie met Stadia?

• Marzman
  • Niet online
Estylicious schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 14:27:
Heeft er iemand ervaring met de hue sync box en hue play in combinatie met Stadia?
Ik heb er geen ervaring mee, maar dat is toch gewoon op HDMI signaal? Als je Chromecast daarmee werkt dan zal het wel werken.

/▌

• 12345j
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-01-2022
Marzman schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 14:29:
[...]

Ik heb er geen ervaring mee, maar dat is toch gewoon op HDMI signaal? Als je Chromecast daarmee werkt dan zal het wel werken.
Het zou me niet verbazen wanneer deze een vertraging toevoegd.

• Tuktop
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:11
Estylicious schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 14:27:
Geen idee, maar hier wat oude info op Reddit: https://www.reddit.com/r/...tm_source=share&context=3

De toegevoegde input delay schijnt dus mee te vallen. Of doelde je daar niet op?

• Estylicious
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23-01 20:48
Ja, daar doelde ik inderdaad op. Ik vond het volgende topic ook nog op tweakers.

Zorgt de Hue Sync box voor extra latency?

Moet wel goedgaan lijkt het. Overweeg om aan te schaffen. Vrouw wil hue lichtjes, dus kans om wat verder uit te breiden. ;)

• G33st
Hmm.. via mijn televisie blijft Stadia bij Riders Republic staan op “Je verbinding controleren” andere spellen doen het wel.

Riders Republic werkt wel op mijn laptop via Chrome.
Hebben jullie dit vaker meegemaakt? Wat is hier de oplossing voor?

Ah beetje zuur, de 120 minuten is gratis spelen is geen speeltijd, maar gaat in vanaf het moment dat je op de knop drukt haha. Al met al dus de 2 uur als volgt gespendeerd: 0,5 uur proberen werkend te krijgen op TV, vervolgens 0,5 uur gespeeld op laptop, daarna 1 uur koffie en gebak gegeten.

[ Voor 36% gewijzigd door G33st op 25-12-2021 15:14 ]

• kernie
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-01 15:41
G33st schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 15:04:
Hmm.. via mijn televisie blijft Stadia bij Riders Republic staan op “Je verbinding controleren” andere spellen doen het wel.

Ah beetje zuur, de 120 minuten is gratis spelen is geen speeltijd, maar gaat in vanaf het moment dat je op de knop drukt haha. Al met al dus de 2 uur als volgt gespendeerd: 0,5 uur proberen werkend te krijgen op TV, vervolgens 0,5 uur gespeeld op laptop, daarna 1 uur koffie en gebak gegeten.
Zelfde gehad, weg 120 minuten en geen seconde gespeeld ;) Google/Ubisoft konden hierin niks voor mij betekenen....

PS5

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

G33st schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 15:04:

Via de App op de TV of via de Chromecast?

• 12345j
JackBox Party success met kerst. Chromecast mee naar familie, werkt prima.

Hoewel dit met een laptop en een HDMI kabel natuurlijk ook te realiseren was (misschien zelfs makkelijker).

• Flipmo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-01 16:13

Flipmo

OMG !!

vraagje, mijn vrouw heeft met mijn dochter van 7 een stadia family account.
Mijn vrouw heeft toestemming gegeven dat mijn dochter alle spellen kan spelen op haar eigen account. Heeft ook geen leeftijd grens ingesteld voor spelletjes
Ze heeft ook alle (45) games gedeeld met haar google gezinsgroep.

Echter zien we op mijn dochter haar account maar 8 games staan.
De spellen waar het net om gaat, staan er niet tussen. Cakebash en Rayman Legends.
De laatste heeft mijn vrouw gekocht, (heeft nu nog 1 maand gratis pro)
Dus ik neem aan dat die sowieso beschikbaar moet zijn.
Mijn dochter heeft geen pro, maar dat lijkt me ook niet nodig in een family account, juist omdat je zo de spellen kan delen binnen de familie.

Heb al diverse keren vinkjes aan en uit gezet bij de te delen spellen, nu staat alles op automatisch delen.
Maar helaas dus maar 8 games zichtbaar.

Wie heeft de gouden tip? ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Flipmo op 26-12-2021 11:53 ]

• StinkyPanda
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:08
Flipmo schreef op zondag 26 december 2021 @ 11:44:
Mijn vrouw heeft toestemming gegeven dat mijn dochter alle spellen kan spelen op haar eigen account. Heeft ook geen leeftijd grens ingesteld voor spelletjes

De spellen waar het net om gaat, staan er niet tussen. Cakebash en Rayman Legends.
Mijn dochter heeft geen pro, maar dat lijkt me ook niet nodig in een family account, juist omdat je zo de spellen kan delen binnen de familie.

Heb al diverse keren vinkjes aan en uit gezet bij de te delen spellen, nu staat alles op automatisch delen.

Ik zit al een tijdje met exact hetzelfde probleem en heb er ook nog geen oplossing voor gevonden.

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:17
Flipmo schreef op zondag 26 december 2021 @ 11:44:

Je zegt dat je dochter op haar account maar 8 games ziet staan. Welke zijn dat dan? En wat is de minimum leeftijd van die games? Ik neem aan dat je ook gebruik maakt van Google Family en dat je dochter een "Supervised" gezinslid is? Heb je in Google Family de instellingen op je dochter's account al nagelopen?

Ook in de Stadia Family settings kun je voor je dochter instellingen zetten:
https://stadia.google.com/families

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/15_-0NB95bnQjGHg-USWgYvsaWw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rWPBUMkDWSvHSQlRrRD8shrA.png?f=fotoalbum_large
Afhankelijk van hoe je deze instellingen zet kan je kind bepaalde games wel of niet zien...

[ Voor 17% gewijzigd door Haay op 26-12-2021 12:37 ]

• G33st
Linksquest schreef op zondag 26 december 2021 @ 07:50:
[...]

Via de App op de TV of via de Chromecast?
App op de TV (Android TV). Chromecast aan mijn ouders gegeven, Stadia werkte tot dusver prima via de app.

• Flipmo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-01 16:13

Flipmo

OMG !!

Haay schreef op zondag 26 december 2021 @ 12:29:
[...]

Je zegt dat je dochter op haar account maar 8 games ziet staan. Welke zijn dat dan? En wat is de minimum leeftijd van die games? Ik neem aan dat je ook gebruik maakt van Google Family en dat je dochter een "Supervised" gezinslid is? Heb je in Google Family de instellingen op je dochter's account al nagelopen?

Ook in de Stadia Family settings kun je voor je dochter instellingen zetten:
https://stadia.google.com/families

[Afbeelding]
Afhankelijk van hoe je deze instellingen zet kan je kind bepaalde games wel of niet zien...
gelukt! met mijn niet al te fitte 2de kerstdag kop had ik hem op leeftijd 3+ gezet. Denkende dat ze alle spellen vanaf 3+ kon spelen... duh.. nu op 18+ gezet, en voila cakebash en rayman etc komen naar voren op haar account.

ze zag eerst motogp en dat soort spellen, vond het al raar.
Maar nu gelukt, een blij koppie hier op de bank nu *D

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

G33st schreef op zondag 26 december 2021 @ 12:50:
[...]

App op de TV (Android TV). Chromecast aan mijn ouders gegeven, Stadia werkte tot dusver prima via de app.
Ik heb al gemerkt bij mijn Android TV dat de App niet optimaal werkt, games stoteren of krijg zelfs raar beeld. Mijn TV is standaard op de kabel aangesloten en helaas wilt het niet vloeiend lopen. Met de Chromecast Ultra die ook nog eens verbonden is met Wifi verbonden is loopt het als een trein, en op dezelfde TV.

• streamnl
  • Niet online
Ik ken heel de “ The Jackbox Party Pack” niet. Op zich lijkt het me wel een leuk partygame.

Is dit nog steeds leuk om te spelen, als niet iedereen goed is met de Engelse taal?

Meer dan ik dacht...

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:14
streamnl schreef op zondag 26 december 2021 @ 13:22:
Ik kon heel de “ The Jackbox Party Pack” niet. Op zich lijkt het me wel een leuk partygame.

Is dit nog steeds leuk om te spelen, als niet iedereen goed is met de Engelse taal?
Je kon het niet? :+

Beetje Googlen doet me denken dat je ook Nederlands als taal in kunt stellen. Mogelijk heb ik het helemaal fout, kan het ook niet makkelijk zelf controleren, maar mocht het gratis op Stadia zijn, dan kan je het zelf proberen :P

The devil is in the details.

Tof @Tweakjur! Volgens mij is Chorus officieel de eerste echte multiplatform review waarbij de stadia versie bekeken is! Leuk!

• streamnl
  • Niet online
Hahn schreef op zondag 26 december 2021 @ 13:31:
[...]

Beetje Googlen doet me denken dat je ook Nederlands als taal in kunt stellen. Mogelijk heb ik het helemaal fout, kan het ook niet makkelijk zelf controleren, maar mocht het gratis op Stadia zijn, dan kan je het zelf proberen :P
Een wijs man zei ooit:
“en het verschil tussen kennen, kannen, kunnen we niet” :+

Meer dan ik dacht...

• Schmitzel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:53
streamnl schreef op zondag 26 december 2021 @ 13:35:
[...]

Een wijs man zei ooit:
Def P. d:)b

• Marzman
  • Niet online
streamnl schreef op zondag 26 december 2021 @ 13:35:
[...]

Een wijs man zei ooit:
Hij is daar op terug gekomen, hij zegt nu: 'als je het verschil tussen kennen en kunnen niet kan dan ken ik je niet gebruiken.' :P

/▌

• G33st
Linksquest schreef op zondag 26 december 2021 @ 13:15:
[...]

Ik heb al gemerkt bij mijn Android TV dat de App niet optimaal werkt, games stoteren of krijg zelfs raar beeld. Mijn TV is standaard op de kabel aangesloten en helaas wilt het niet vloeiend lopen. Met de Chromecast Ultra die ook nog eens verbonden is met Wifi verbonden is loopt het als een trein, en op dezelfde TV.
Gelukkig heb ik nog een tweede set aangeschaft. Zal daar zo de chromecast eens uit halen. Daarna nog even nadenken welke spellen in ga aanschaffen voor de aanbiedingen weer verkopen.

• 12345j
Hahn schreef op zondag 26 december 2021 @ 13:31:
[...]

Volgens mij is het wel helemaal Engels. Er zijn voldoende spellen welke prima te doen zijn met een beperkte Engelse worden schat. Vooral die waarbij je moet tekenen. De spellen zijn altijd een succes met een groepje mensen, maar je gaat het geen uren achter elkaar spelen.

Veel van de spellen zijn wel lastiger of minder leuk wanneer je Engels zeer beperkt is.

• Marzman
  • Niet online
Zijn de spellen ook wel eens afgeprijsd? Het lijkt me leuk voor een keertje maar vaker verwacht ik het niet te doen :p

/▌

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Daar zal vast wel een website zijn die her bijhoud, zal morgen eens zoeken.

• G33st
Linksquest schreef op zondag 26 december 2021 @ 22:28:
Daar zal vast wel een website zijn die her bijhoud, zal morgen eens zoeken.
http://stadiadb.app/

Op deze site kun je de actuele en laagste prijzen zien van vrijwel alle spellen.
G33st schreef op maandag 27 december 2021 @ 10:31:
[...]

http://stadiadb.app/

Op deze site kun je de actuele en laagste prijzen zien van vrijwel alle spellen.
Vind zelf deze fijner, https://stdb.games/
maar beide sites doen hetzelfde

• Sunfalls
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 22-01 15:08
Hier sinds de actie van BF ook een stadia in bezit. Kwaliteit is hier erg goed. Heb al Valhalla gekocht en nu toch ook Odessey in de aanbieding gekocht. Kan voorlopig wel even vooruit.

• streamnl
  • Niet online
Mijn L2 knop blijft hangen. Net of er iets in zit. Er is niet op geknoeid.

Na een vlugge Google search, gelezen dat hier meer mensen last van hebben. Vooral joysticks uit de eerste batches hebben er last van.

Even met Google gechat en mijn joystick valt gelukkig nog in de garantie.

Komende dagen ontvang ik een nieuwe en zodra die binnen is, moet ik mijn oude opsturen. Kost me niets.

Goeie service van Google :Y

Meer dan ik dacht...

• Sunfalls
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 22-01 15:08
streamnl schreef op maandag 27 december 2021 @ 13:38:
Mijn L2 knop blijft hangen. Net of er iets in zit. Er is niet op geknoeid.

Na een vlugge Google search, gelezen dat hier meer mensen last van hebben. Vooral joysticks uit de eerste batches hebben er last van.

Even met Google gechat en mijn joystick valt gelukkig nog in de garantie.

Komende dagen ontvang ik een nieuwe en zodra die binnen is, moet ik mijn oude opsturen. Kost me niets.

Goeie service van Google :Y
Ze hebben ze dus nog wel op voorraad :o

• streamnl
  • Niet online
Sunfalls schreef op maandag 27 december 2021 @ 14:01:
[...]

:Y
Waarschijnlijk voor reparaties enzo.
En snel binnen d:)b
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dYixFIv_CAfnQCYCP8yqULmCWqE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/XqRBkuyqI2KKKQj17vseyXuv.jpg?f=user_large

Meer dan ik dacht...

• RobNemoo
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23-01 22:04
Ik heb eind vorige week ook nog een Premiere Edition besteld, ze zijn dus af en toe op voorraad.

• Marzman
  • Niet online
Sunfalls schreef op maandag 27 december 2021 @ 14:01:
[...]

Tuurlijk, het zullen de Chromecasten zijn die opraken, maar ook die zullen ze wel wat achter houden voor garantiezaken.

/▌

• Rob Voets
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:18
Controllers zijn gewoon te koop. In 3 verschillende kleuren.
Rob Voets schreef op maandag 27 december 2021 @ 14:39:
Controllers zijn gewoon te koop. In 3 verschillende kleuren.
ja, als die Wasabi ooit in de aanbieding komt dan ben ik er bij :P Maar vind de controller eigenlijk te duur voor wat die kan

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Jasphur schreef op maandag 27 december 2021 @ 14:55:
[...]

ja, als die Wasabi ooit in de aanbieding komt dan ben ik er bij :P Maar vind de controller eigenlijk te duur voor wat die kan
Is jammer dat hij naast WiFi niet ook bluetooth heeft, want dan kon je de controller ook voor andere dingen gebruiken.

Kan hij trouwens via de kabel op de pc gebruikt worden?

• Marzman
  • Niet online
Linksquest schreef op maandag 27 december 2021 @ 22:28:
[...]

Is jammer dat hij naast WiFi niet ook bluetooth heeft, want dan kon je de controller ook voor andere dingen gebruiken.

De witte vanavond nog gebruikt in Gforce Now (met kabel), dus ik denk dat de wasabi dat ook kan ;)

/▌

• RobNemoo
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23-01 22:04
Ik gebruik de Stadia controller ook voor Xbox Cloud, werkt prima op een Apple MacBook via Google Chrome. Worst nightmare van de Microsoft marketing afdeling. :D
Linksquest schreef op maandag 27 december 2021 @ 22:28:
[...]

Nou er zit wel bluetooth in, alleen dan die zwakke variant. Die is nodig om je controller te kunnen koppelen aan het netwerk. Zelfde principe als je CCU zeg maar. Er zijn mensen die beweren dat de bluetooth module in de controller ook de normale bluetooth frequentie aan kan maar dat Stadia dat bewust niet heeft geactiveerd.

Jasphur schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 07:30:
[...]

Nou er zit wel bluetooth in, alleen dan die zwakke variant. Die is nodig om je controller te kunnen koppelen aan het netwerk. Zelfde principe als je CCU zeg maar. Er zijn mensen die beweren dat de bluetooth module in de controller ook de normale bluetooth frequentie aan kan maar dat Stadia dat bewust niet heeft geactiveerd.
Volgens mij is het zelfs Stadia zelf die dit bij launch beloofde? Bij mijn weten is t een feature die 'ooit' nog komt, maar denk dat het minder stabiel werkt voor Stadia. Zou t extra lag op kunnen leveren?
Ht87 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 07:52:
[...]

Volgens mij is het zelfs Stadia zelf die dit bij launch beloofde? Bij mijn weten is t een feature die 'ooit' nog komt, maar denk dat het minder stabiel werkt voor Stadia. Zou t extra lag op kunnen leveren?
We gaan het meemaken. Op zich ondervind ik er geen last van want:

Thuis op alles wat op mijn WiFi draait, pak ik de Stadia Controller.

Buitenshuis zonder Wifi gebruik ik een DualShock4 voor op mijn telefoon en ook de DS4 via bluetooth (of bedraad als de batterij leeg is) naar mijn laptop. Die DS4 zit dan ook gewoon in mn tas :P

Jasphur schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 08:07:
[...]

We gaan het meemaken. Op zich ondervind ik er geen last van want:

Thuis op alles wat op mijn WiFi draait, pak ik de Stadia Controller.

Buitenshuis zonder Wifi gebruik ik een DualShock4 voor op mijn telefoon en ook de DS4 via bluetooth (of bedraad als de batterij leeg is) naar mijn laptop. Die DS4 zit dan ook gewoon in mn tas :P
Ik vind t op de wifi ook echt uitzonderlijk goed werken. Zo goed zelfs dat ik er ook pluspunten voor zou zien bij met name gamepass etc.

Ik heb vandaag voor de kids, maar stiekem ook voor mezelf, een Nintendo Switch gekocht. Ik voel me helemaal klaar voor de toekomst: de switch voor de partygames en Mario, stadia voor de volwassen games. Wat een luxe eigenlijk hé haha

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Leuk, momenteel ben ik zelf erg gehecht aan Game Pass en heb sinds kerst een Elite 2 controller, maar tot nu toe ben ik wel via de wifi ook erg onder de indruk van Stadia

• Marzman
  • Niet online
Ht87 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 09:05:
[...]

Ik vind t op de wifi ook echt uitzonderlijk goed werken. Zo goed zelfs dat ik er ook pluspunten voor zou zien bij met name gamepass etc.
Welke voordelen dan? Je slaat de client over met de wifi maar ik vraag me af of het echt miliseconden scheelt. Wifi was ook nodig vanwege de Chromecast Ultra denk ik.

Misschien dat er geen ondersteuning in de client nodig is, geen drivers dat dit ook nog een voordeel is. In theorie draait het dan op elk chromecast compatible apparaat (in de praktijk niet want het heeft heel lang alleen op de chromecast 4k gedraaid en daarna kwam een android tv app en apps voor tv's.).

[ Voor 26% gewijzigd door Marzman op 28-12-2021 10:06 ]

/▌

Marzman schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 10:03:
[...]

Welke voordelen dan? Je slaat de client over met de wifi maar ik vraag me af of het echt miliseconden scheelt. Wifi was ook nodig vanwege de Chromecast Ultra denk ik.

Misschien dat er geen ondersteuning in de client nodig is, geen drivers dat dit ook nog een voordeel is. In theorie draait het dan op elk chromecast compatible apparaat (in de praktijk niet want het heeft heel lang alleen op de chromecast 4k gedraaid en daarna kwam een android tv app en apps voor tv's.).
Voordeel vind ik dat de accu langer meegaat. Ook dat je inderdaad veel minder afhankelijk bent van andere devices. Hierdoor is het overschakelen naar schermen ideaal, lijkt me voor gamepass (xcloud) en PlayStation now ook handig. Daar zit denk ik ook het 'lekkere gevoel' van gamen met Stadia in.
Ik heb het niet getest, maar gevoelsmatig gaat de Stadia controller minder lang mee per battery cycle dan een DualShock. Ik heb ook het idee dat het volledig opladen van de Stadia controller langer duurt. :P

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:58

MsG

Forumzwerver

De controllers gaan met WiFi inderdaad verrekte snel leeg. Vind het verder best goed werken. Heb FIFA 22 destijds ge-pre-ordert, waarna je een chromecast ultra + controller "gratis" kreeg. Vind de visuele kwaliteit van de game nog wel wat lelijker dan wanneer je de game echt lokaal op je PC hebt, ondanks dezelfde resolutie (FHD), maar ik zit er op televisie genoeg van af om dat minder zichtbaar te hebben.

Wel mis ik enorm veel casual party-games. Trine is nog een beetje toegankelijk voor instap, maar onbegrijpelijk dat al die games van Team 17 compleet afwezig zijn. Overcooked, Moving Out, etc.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• RoCoStr
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 01-01 01:25
Bluetooth levert vaak vertraging op, merk dat vooral met headsets i.c.m. gaming. Kan mij zo voorstellen dat de inputs versturen over bluetooth, om daarna weer naar de cloud door te sturen, meer vertraging geeft.

Opladen van de stadia controller vind ik trouwens inderdaad lang duren. Gelukkig heb ik er door de mooie acties nu drie :)

Vanavond krijg ik mijn Orzly trouwens binnen. Na aanleiding van de tips hier ben ik heel benieuwd!

• Tuktop
MsG schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 10:19:
Wel mis ik enorm veel casual party-games. Trine is nog een beetje toegankelijk voor instap, maar onbegrijpelijk dat al die games van Team 17 compleet afwezig zijn. Overcooked, Moving Out, etc.
Er is wel Cake Bash, Get Packed en 3 Jackbox party packs, Monopoly. Overcooked zou wel leuk zijn ja :)
Over gemis en co-op gesproken, ik mis echt een reboot/remaster/remake van de race game Split Second. Wat was die game geweldig om te spelen, zeker met zijn tween met local co-op splitscreen

Jasphur schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 10:15:
Ik heb het niet getest, maar gevoelsmatig gaat de Stadia controller minder lang mee per battery cycle dan een DualShock. Ik heb ook het idee dat het volledig opladen van de Stadia controller langer duurt. :P
Haha misschien had ik dan hele gare dualshocks ;)
nvm slechte grap over dat Stadia gaat sluiten. Fake news

En om bovenstaande meteen te ontkrachten: The Witcher 3 Wild Hunt is gereviewd voor Stadia YES YES YES *O*

Is een Spaanse 1 april grap -O-

[ Voor 81% gewijzigd door Jasphur op 28-12-2021 12:40 ]

Jasphur schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 12:00:
nvm slechte grap over dat Stadia gaat sluiten. Fake news

En om bovenstaande meteen te ontkrachten: The Witcher 3 Wild Hunt is gereviewd voor Stadia YES YES YES *O*
[Afbeelding]
Zo dat is idd echt nieuws, de next gen versie zelfs!
Ht87 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 12:07:
[...]

Zo dat is idd echt nieuws, de next gen versie zelfs!
helaas laat de rating site zelf niks zien mbt Stadia :o Zou dit dan ook een fake zijn?

• RoCoStr
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 01-01 01:25
Ooooh als die uitkomt doe ik een vreugdedansje!! Net als voor GTA; one can only hope....
Hmm crap: In Spanje is het vandaag een soort van 1 april dag (Dag van de heilige onschuldigen). Gezien de 'bron' van het nieuws een Spaans twitter account is lijkt het er op dat het nieuws van The Witcher 3 fake is. Zelfde insteek als deze.

Dat zijn geen leuke grappen, Spanje

• Rob Voets
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:18
Jasphur schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 12:35:
Hmm crap: In Spanje is het vandaag een soort van 1 april dag (Dag van de onschuldigen). Gezien de 'bron' van het nieuws een Spaans twitter account is lijkt het er op dat het nieuws van The Witcher 3 fake is. Zelfde insteek als deze.

Dat zijn geen leuke grappen, Spanje
Ah, ik las dat Ronaldo naar Barcelona gaat. Vandaar.

• Gregory76

Gregory76

Sony PlayStation freak

Hoe moeilijk maken ze het om even 2 controllers werkend te krijgen op TV?! Ik denk ik laat het de kinderen even zien, maar ik krijg de 2e controller/ speler maar niet toegevoegd.... 😖
Ik gebruik de LG CX Stadia App.
Iemand tips?

strava.app.link/jmaOuFSwnUb PSN: GregNL76 - Possessor of: PS1, PS2, PS3 phat, slim & superslim, PS4 (fw 5.05), PS4 Pro, PS4 Slim, PS5, PS Portal, PS Vita (HENkaku), PSP, PSVR, Nintendo Wii U, Switch (unpatched), DS, NES, GameBoy and more consoles!

• Tuktop
Gregory76 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 17:26:
Hoe moeilijk maken ze het om even 2 controllers werkend te krijgen op TV?! Ik denk ik laat het de kinderen even zien, maar ik krijg de 2e controller/ speler maar niet toegevoegd.... 😖
Iemand tips?
We kunnen je niet echt helpen als je niet meldt wat er waar mis gaat en wat je al hebt geprobeerd. En welk spel je speelt; ondersteunt dat lokale multiplayer, bijvoorbeeld?
Het zou erg simpel moeten zijn:
  • Via de Android/iOS-app de controller verbinden met je wifi-netwerk (de controller onthoudt vervolgens dit wifi-netwerk dus dit hoef je in principe eenmalig te doen tenzij je van wifi-netwerk wisselt
  • De pairing code die je op je LG CX ziet intoetsen op de met wifi-verbonden controller
Vervolgens verschilt het natuurlijk per game hoe je een speler toewijst aan een controller, en of dat uberhaubt mogelijk is.

[ Voor 10% gewijzigd door Tuktop op 28-12-2021 17:38 ]

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-01 11:40
Gregory76 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 17:26:
Iemand tips?
Volgens mij gewoon bij de reeds verbonden controller op het Stadia knopje drukken en naar de controller opties gaan.

• erwn
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
En in welk spel? Kun je daar meteen met twee controllers spelen? In Paw Patrol kan dat pas na het eerste stuk en dan verschijnt er een melding om de twee controller te gebruiken.

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Het zou inderdaad heel simpel moeten zijn, omdat ik zelf maar 1 controller heb is het voor mij niet mogelijk om het te testen, maar heb even voor je gezocht en deze methode zou ook op de TV moeten werken.

• Gregory76

Gregory76

Sony PlayStation freak

erwn schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 18:04:
En in welk spel? Kun je daar meteen met twee controllers spelen? In Paw Patrol kan dat pas na het eerste stuk en dan verschijnt er een melding om de twee controller te gebruiken.
Cake Bash. Daar zou het volgens mij gelijk moeten kunnen.

• Gregory76

Gregory76

Sony PlayStation freak

Ik heb het zojuist nog een keer geprobeerd en nu is het gewoon in 1x gelukt. Vreemd, want ik heb nu naar mij idee echt niks anders gedaan dan vanmiddag.
Misschien had ik gewoon eerst de tv en controllers even uit en weer aan moeten zetten...

Wat ik nu heb gedaan: TV aan. Stadia App gestart. Controller 1 verbonden en gelijk daarna controller 2, met diezelfde combinatie (4 knoppen / code).

Het werkt, dus ik ben blij. Bedankt voor de tips.

• streamnl
  • Niet online
Kan tot nu toe niets anders zeggen dan _/-\o_ over de service van Google

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hUNCkMKtAT8B2YWHO6NDS8C6tus=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U40XxeIprDzefwld32jUKC3Q.jpg?f=fotoalbum_large

Meer dan ik dacht...

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Veel speel plezier.

• Zhankou
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-05-2025
Weet iemand of het mogelijk is als je enkel een Iphone hebt, om een betalingsmiddel te koppelen voor Stadia die niet gebaseerd is op een CREDITCARD of Paypal ?

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Je zou Google tegoed kunnen kopen via de winkel en die gebruiken als betaalmiddel, maar je zult helaas wel als alternatief PayPal of creditcard moeten toevoegen.

• Zhankou
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-05-2025
Linksquest schreef op woensdag 29 december 2021 @ 14:20:
Je zou Google tegoed kunnen kopen via de winkel en die gebruiken als betaalmiddel, maar je zult helaas wel als alternatief PayPal of creditcard moeten toevoegen.
Dus je kan niet een abonnement afsluiten zonder creditcard/paypal als backup?
Zhankou schreef op woensdag 29 december 2021 @ 14:26:
[...]

Wel via een Android apparaat als het goed is. Daar kun je je tegoed zelfs opwaarderen via ideal.

• Marzman
  • Niet online
Linksquest schreef op woensdag 29 december 2021 @ 14:20:
Of heel veel enquetes beantwoorden :p

/▌

Zhankou schreef op woensdag 29 december 2021 @ 14:26:
[...]

Als iPhone gebruiker... correct.

• Mik0s
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 02-01 16:35
Heb FIFA gehaald op Stadia, speelt fijn en beter dan verwacht.
Iemand die de Mac-Intosch challenge nog moet/wil doen? Ik vind steeds geen tegenstander op de gamemode Friendly Basic - als iemand zin heeft om tegelijkertijd te zoeken naar match dan hoor ik het graag :)

• gamepartyshop
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-12-2023
ik speel stadia op mijn CC Google TV en ik heb het gevoel dat de games niet zo soepel lopen als op de Nvidia Shield 2015 die ik eerder had. wat zijn jullie ervaringen hiermee ?
gamepartyshop schreef op donderdag 30 december 2021 @ 10:04:
ik speel stadia op mijn CC Google TV en ik heb het gevoel dat de games niet zo soepel lopen als op de Nvidia Shield 2015 die ik eerder had. wat zijn jullie ervaringen hiermee ?
Waar zit hem het verschil in? (heb zelf geen ervaring met de Shield btw)

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

gamepartyshop schreef op donderdag 30 december 2021 @ 10:04:
Hier ook problemen met de TV app van mijn Sony Androind TV (versie 9.0), via de Chromecast loopt hij wel vloeiend.

• kernie
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-01 15:41
Mijn ervaring (als console gamer) tot nu toe is erg positief.
Ik speel via Chromecast Ultra (WiFi verbonden) op een Oled.

Eigenlijk ervaar ik 0 lag/haperingen, op het moment vooral bezig met Shadow of the Tomb Raider, ziet er dik uit :)

PS5

• Astie
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-01 10:56
Linksquest schreef op donderdag 30 december 2021 @ 10:40:
[...]

Hier ook problemen met de TV app van mijn Sony Androind TV (versie 9.0), via de Chromecast loopt hij wel vloeiend.
Ik heb precies hetzelfde met mijn Philips Android TV. Loopt voor geen meter. De Chromecast Ultra aangesloten en hij werkt zoals je mag verwachten.
Zowel de TV als de CC Ultra zijn bekabelt aangesloten.

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Ja bij mij ook op de kabel, stond er zelf al van te kijken dat het via de Wifi vloeiender liep dan via de kabel, dus het is echt de app :D

• poestoe
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 24-01 18:23
Ik heb de LG app op mijn tv, echt onzettend blij mee. Alleen ik moet wel elke keer mijn controller koppelen met de app. Met de CC ultra hoefde dat niet. Dat is wel irritant. Maar wat is AC Valhalla toch een geweldige spel zeg. Echt genieten. Zodra het gezinnetje naar bed is. Gaat poestoe helemaal los haha

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

poestoe schreef op donderdag 30 december 2021 @ 13:17:
Ik heb de LG app op mijn tv, echt onzettend blij mee. Alleen ik moet wel elke keer mijn controller koppelen met de app. Met de CC ultra hoefde dat niet. Dat is wel irritant. Maar wat is AC Valhalla toch een geweldige spel zeg. Echt genieten. Zodra het gezinnetje naar bed is. Gaat poestoe helemaal los haha
Ik moet erbij zeggen dat ik ook meteen een melding kreeg dat de kans groot was dat de app niet 100% werkte.

Pagina: 1 ... 137 ... 192 Laatste

Let op:
De stekker ging er op 18 januari 2023 uit.

Converteer je Stadia controller naar Bluetooth met de browsertool:
https://stadia.google.com/controller/

(Beschikbaar tot 31 december 2023)

Mooi overzicht van alternatieven: https://hackmd.io/@christopherklay/BkWVFJlNj
Topics voor alternatieven voor Stadia:
> Het grote cloud gaming topic
> [NVIDIA Geforce NOW] Ervaringen & Discussie
> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
> [PS+] Playstation Plus

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord