• RobNemoo
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20:50
kneusteun schreef op woensdag 15 december 2021 @ 14:20:
[...]

Is het niet zo dat het vanzelf wel weer settled?
Youtube was niet de eerste video site
Google niet de eerste search engine
Facebook niet eerste social network

Dingen komen en gaan, en men leert van de concurrentie en kan veel research overslaan. Zal blijken welke straks blijven bestaan en welke sterven.

Uiteindelijk is een console of een pc helemaal zo slecht nog niet, eigenaar van je games. Er zal wel meer splitsing komen tussen casual en non casual gamers lijkt me.
Dit klopt in de basis wel, maar de games-markt is meer te vergelijken met de streaming video/serie/film markt. Daar zie je juist dat het begon met enkele grote streamers die films en series aanboden van alle uitgever/film-studio's, al dan niet met enkele exclusiviteiten, maar nu bieden veel van die grote uitgevers hun eigen streaming dienst aan, waardoor je meer kwijt bent aan abonnementen als je dezelfde films en series wilt blijven kijken. Games gaan ook die kant op, waarbij titels op slechts 1 of enkele platformen worden aangeboden.

Ik vind dat als budgetbewust gezin al een uitdaging voor streaming video en voor games zal het niet anders zijn.

• Rob Voets
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:36
kneusteun schreef op woensdag 15 december 2021 @ 14:20:
[...]

Uiteindelijk is een console of een pc helemaal zo slecht nog niet, eigenaar van je games. Er zal wel meer splitsing komen tussen casual en non casual gamers lijkt me.
Zo'n schijfje is niets meer dan een licentie om die game te mogen spelen. Je bent net zo min eigenaar als wanneer je het koopt op Stadia of Steam.

• Starscreamer
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 19-01 13:16
Jasphur schreef op woensdag 15 december 2021 @ 08:43:
@Starscreamer je zou Stadia gewoon moeten kunnen installeren op je tv sinds de app uitkwam voor LG tv's een tijdje terug. Checklist onderaan deze pagina
thnx nu net een weekje uit zie ik en het werkt _/-\o_

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Rob Voets schreef op woensdag 15 december 2021 @ 16:34:
[...]

Zo'n schijfje is niets meer dan een licentie om die game te mogen spelen. Je bent net zo min eigenaar als wanneer je het koopt op Stadia of Steam.
Potayto, potahto.

Dat jij juridisch gezien geen eigenaar bent van de content veranderd niks aan hoe een gewoon persoon ermee om gaat. Veruit de meeste schijfjes/cartridges, ook vandaag de dag nog al wordt dit helaas minder, bevatten gewoon een speelbare build van de game. Uiteraard mis jij eventuele updates/DLC die later zijn vrijgegeven.
offtopic:
In het verleden heb ik een redelijke collectie Ultra Violet films opgebouwd, waar ik nu geen zak aan heb omdat het niet langer bestaat. Gelukkig heb ik de schijfjes nog, waar ik juridisch geen eigenaar van ben, potayto, potahto, om ze alsnog te kunnen zien.
@Caayn Waar @Rob Voets denk ik op doelt is dit: nieuws: Halo Infinite-schijf bevat niet de game, maar enkel een drm-check

Als dit dé nieuwe manier wordt van games uitbrengen op een disc, dan kun je denk ik net zo goed een token kopen voor de cloud versie van een game en de game spelen vanuit de cloud. Ipv thuis een console te hebben staan. Scheelt weer download tijd zeg maar :P

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• Caayn
  • Niet online
Jasphur schreef op woensdag 15 december 2021 @ 16:51:
@Caayn Waar @Rob Voets denk ik op doelt is dit: nieuws: Halo Infinite-schijf bevat niet de game, maar enkel een drm-check

Als dit dé nieuwe manier wordt van games uitbrengen op een disc, dan kun je denk ik net zo goed een token kopen voor de cloud versie van een game en de game spelen vanuit de cloud. Ipv thuis een console te hebben staan. Scheelt weer download tijd zeg maar :P
Geen zorgen, van die idiote stunt van MS ben ik op de hoogte ;)

Vandaar ook mijn woord keuze in de zin "Veruit de meeste schijfjes/cartridges, ook vandaag de dag nog al wordt dit helaas minder,"...

Edit:

Excuus, het is niet mijn bedoeling om hier de gehele cloud vs lokale hardware discussie aan te slingeren. Ging mij puur om de discussie van wel/geen eigenaar van een schijfje. Ik zal het hier dan ook bij laten en het topic niet verder vervuilen.

[ Voor 13% gewijzigd door Caayn op 15-12-2021 16:54 ]

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
kneusteun schreef op woensdag 15 december 2021 @ 15:33:
[...]

Betamax was toch superieur aan vhs?
Duurder maar betere kwaliteit.
Ja maar ook het verliezende platform :) Ik moet dan altijd aan mijn vader denken, hij is op al die meuk vroeg ingestapt, betamax, dcc dat soort dingen, Aleen de Nintendo (NES), was een goede keuze geweest :p

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:29
early adopters zijn nodig.
Ik durf nu niet te zeggen dat stadia de winnende partij is, en zelfs dan nog is de vraag voor hoe lang in mijn ogen.
Er loert natuurlijk altijd (zeker in tech) de volgende doorbraak in de lucht.

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:29
RobNemoo schreef op woensdag 15 december 2021 @ 16:34:
[...]

Dit klopt in de basis wel, maar de games-markt is meer te vergelijken met de streaming video/serie/film markt. Daar zie je juist dat het begon met enkele grote streamers die films en series aanboden van alle uitgever/film-studio's, al dan niet met enkele exclusiviteiten, maar nu bieden veel van die grote uitgevers hun eigen streaming dienst aan, waardoor je meer kwijt bent aan abonnementen als je dezelfde films en series wilt blijven kijken. Games gaan ook die kant op, waarbij titels op slechts 1 of enkele platformen worden aangeboden.

Ik vind dat als budgetbewust gezin al een uitdaging voor streaming video en voor games zal het niet anders zijn.
En ik zie juist liever niet de games industrie als een streaming video dienst.
Want ik wil een game nog wel kunnen spelen als de streaming dienst stopt, of als ik geen internet heb etc.

Een film huren is al best logisch want meestal kijk ik een film 1x (bios, huur of stream)
Maar veel games speel ik vaker en of meer, dus als ik via stadia een game heb gekocht, bezit ik de game niet maar het recht om hem op stadia te mogen spelen... dus als stadia ooit mocht stoppen heb ik niks meer.
Noem me ouderwets, maar voor consoles koop ik fysieke games (ook omdat ik eigendom heb en hem na het spelen voor iets minder weer kan verkopen) en op pc probeer ik of steam of gog vaak. Gog in deze omdat zelfs daar vaak games DRM vrij zijn.

Maar is een interessante vraag, gaan wij in de toekomst diensten betalen om te mogen spelen ipv games kopen? want in mijn ogen betaal je bij stadia niet de game developer maar stadia om vervolgens het recht te hebben om de game te mogen spelen via stadia.

Terwijl als ik nu via EA Battlefield koop, ik ook de game kan spelen via steam of epic etc. en niet afhankelijk ben van slechts 1 bedrijf.

Maar only time will tell...

• Zmokkie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-05-2025
Ga me ook eens verdiepen in Stadia. Ziet er veelbelovend uit. Iemand misschien nog een 3 maanden code over?

• Estylicious
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23-01 20:48
Zmokkie schreef op woensdag 15 december 2021 @ 19:20:
Ga me ook eens verdiepen in Stadia. Ziet er veelbelovend uit. Iemand misschien nog een 3 maanden code over?
Het is gewéldig. _/-\o_

;)

• Zmokkie
Even uitgeprobeerd op m'n laptop met een Xbox one controller. Moet zeggen dat het verbazingwekkend goed werkt. Maar ik zie mezelf niet 10 euro per maand betalen, ik speel eigenlijk alleen maar PES 21 op m'n Xbox. Maar ik zie de potentie wel, scheelt toch weer een dure aanschaf van ps5 of nieuwste Xbox. Nog tips voor gave gratis games?

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-01 12:05

artificial_sun

Mazda Rx7

Ik speel zonder abbo, en als je met de kerst kijkt naar de aanbiedingen is elke game tot tien euro gratis voor jou. Omdat de eerste game 10 euro korting heeft.

Stadia was beter....

• 12345j
  • Laatst online: 03-01-2022
Zmokkie schreef op woensdag 15 december 2021 @ 20:10:
Even uitgeprobeerd op m'n laptop met een Xbox one controller. Moet zeggen dat het verbazingwekkend goed werkt. Maar ik zie mezelf niet 10 euro per maand betalen, ik speel eigenlijk alleen maar PES 21 op m'n Xbox. Maar ik zie de potentie wel, scheelt toch weer een dure aanschaf van ps5 of nieuwste Xbox. Nog tips voor gave gratis games?
Misschien voor jou interessant om gewoon een keer een game aan te schaffen (bv in de aanbieding). Je hoeft dan niet maandelijks te betalen om die te spelen. Dus dan blijft het redelijk laagdrempelig.
Zmokkie schreef op woensdag 15 december 2021 @ 20:10:
Als je het interessant vindt voor naast je Xbox zou je ook af en toe bij introductie van goede pro games een los maandje kunnen nemen. Doe je dat 3 maanden op een jaar, kost heel stadia je maar 30 euro en claim je een paar leuke games voor in die maanden.

• Cerebriform
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-01 02:40
Kreeg vandaag mijn pakketje binnen maar kom er nu achter dat die stadia controller letterlijk alleen in de stadia app werkt en niet in de rest van de menu's en apps op de nieuwe chromecast with google tv (waarop ook een steam link app zit). Behoorlijk balen had mijn steam link en Xbox one controllers al verkocht in de wachttijd voor mijn pakketje.

• Tuktop
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:23
Cerebriform schreef op woensdag 15 december 2021 @ 23:44:
Kreeg vandaag mijn pakketje binnen maar kom er nu achter dat die stadia controller letterlijk alleen in de stadia app werkt en niet in de rest van de menu's en apps op de nieuwe chromecast with google tv (waarop ook een steam link app zit). Behoorlijk balen had mijn steam link en Xbox one controllers al verkocht in de wachttijd voor mijn pakketje.
Dat zou inderdaad een goede feature zijn! Hoewel er ook een remote bij de CCwGTV zit, toch?
Maar je bedoelt zeker dat 'ie als controller zou kunnen werken voor je games met Steam link... tsja, er zit wel een classic Bluetooth radio in de Stadia controller maar vooralsnog is die niet geactiveerd. Ik zou het zeker even als feedback doorgeven via de Stadia app als ik jou was.
Rob Voets schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 16:29:
Vandaag zou ook Assassin's Creed III en Assassin's Creed Liberation uitkomen.
16 euro[X: https://twitter.com/googlestadia/status/1471269462464729093?s=21]

De comments onder dit artikel van The Verge. :')

• Marzman
  • Niet online
Jasphur schreef op donderdag 16 december 2021 @ 07:40:
Het zijn wel Amerikanen, dat moet je met een flinke klont zout nemen ;)

/▌

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:57
Er is een redenen waarom ik zo min mogelijk op sociaal media kom en dat is de hoeveelheid shit doe ervoor bijkomt :X

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-01 11:53

SD5k

>4&X

Ik zie ook een hoop pro-Stadia comments hoor, en ook mensen die wat meer in het midden zitten. Vind het zeker niet overwegend negatief.

Er valt imo ook een hoop aan te merken op Stadia, Google doet er zelf ook niet veel aan om mensen een positief gevoel over hun product te geven. Momenteel bestaat het gewoon, het wordt buiten wat sales op de Google Store om amper gepromoot.

[ Voor 8% gewijzigd door SD5k op 16-12-2021 08:59 ]

• Marzman
  • Niet online
SD5k schreef op donderdag 16 december 2021 @ 08:58:
[...]

Er valt imo ook een hoop aan te merken op Stadia, Google doet er zelf ook niet veel aan om mensen een positief gevoel over hun product te geven. Momenteel bestaat het gewoon, het wordt buiten wat sales op de Google Store om amper gepromoot.
Heeft Google hier ooit reclame gemaakt voor een van hun andere producten? Volgens mij niet. In het begin maakten ze gebruik van het hypen van producten (gmail), of producten waren al succesvol als ze het kochten (Youtube), maar ik heb nog nooit normale reclame gezien van Google zelf. Ook niet voor een Chromecast of Pixel of iets.

/▌

• SD5k

SD5k

>4&X

Marzman schreef op donderdag 16 december 2021 @ 09:02:
[...]

Heeft Google hier ooit reclame gemaakt voor een van hun andere producten? Volgens mij niet. In het begin maakten ze gebruik van het hypen van producten (gmail), of producten waren al succesvol als ze het kochten (Youtube), maar ik heb nog nooit normale reclame gezien van Google zelf. Ook niet voor een Chromecast of Pixel of iets.
Ik weet dat ik hier in het Stadia topic zit waar over het algemeen alles wordt recht gepraat, maar je kan toch niet zeggen dat het gebrek aan communicatie en openlijke toekomstvisie echt vertrouwen geeft in Stadia.
[...]

Google mag door hun monopolie positie idd ook niet veel doen aan reclame. Maar als ze dan hun pr team inzetten, bv met die 12 days, gaat t ook wel echt knullig. En dat is stelselmatig.
SD5k schreef op donderdag 16 december 2021 @ 09:06:
[...]

Ik weet dat ik hier in het Stadia topic zit waar over het algemeen alles wordt recht gepraat, maar je kan toch niet zeggen dat het gebrek aan communicatie en openlijke toekomstvisie echt vertrouwen geeft in Stadia.
Sorry, alles rechtgepraat? Het zit hier vol met google criticasters en met name over hun beleid rondom stadia. Misschien bedoel je dat hier stadia liefhebbers zitten die de vooroordelen rond dat punt sterk tegengaan, dat wel (maar ook vaak terecht ;) )

[ Voor 12% gewijzigd door Ht87 op 16-12-2021 09:10 . Reden: Verduidelijkt ]

SD5k schreef op donderdag 16 december 2021 @ 09:06:
[...]

Denk dat er vrijwel niemand in het topic het oneens is met je, Stadialiefhebber of niet :P
Denk dat de meeste het alleen anders verwoorden en dat het vertrouwen er wel is omdat Stadia wel degelijk steeds een klein beetje betere wordt in een vrij rap tempo, maar dat het gewoon enorm jammer en vooral stom is dat Stadia daar zou weinig publiekelijk over verteld.

De community is vaak degene die nieuwe features en bugfixes opmerkt en verspreid via Twitter, Youtube en vooral ook Reddit.

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-01 23:17
Google z'n primaire business is uiteindelijk advertenties verkopen. Daar verdient Google z'n geld mee. Die advertenties houden Google Search, GMail, Android, Google Maps, YouTube, Chrome browser, etc. gratis voor ons als gebruikers. Ze hoeven die producten zelf niet te adverteren. Door ze gratis te houden en ze goed genoeg te maken en te houden dat veel mensen ze willen gebruiken, houden ze daar hun advertentie inkomsten mee op peil.

Voor Stadia heeft Google met een zak geld iets nieuws opgezet wat nog niet bestond. Uiteindelijk wil Google ook hier geld aan verdienen want ze zijn geen filantropische instelling. Wij als Stadia gebruikers zijn feitelijk de beta testers / early adopters waarmee Google hun Stadia dienst kan finetunen en uiteindelijk als commercieel product kan inzetten. Mogelijk vooral als white-label dienst voor grote games distributeurs. Zie bv. Ubisoft+.

• Marzman
  • Niet online
In hun zoekmachine mogen ze denk ik niet adverteren omdat ze inderdaad te groot zijn.

/▌

Haay schreef op donderdag 16 december 2021 @ 09:15:
[...]

Google z'n primaire business is uiteindelijk advertenties verkopen. Daar verdient Google z'n geld mee. Die advertenties houden Google Search, GMail, Android, Google Maps, YouTube, Chrome browser, etc. gratis voor ons als gebruikers. Ze hoeven die producten zelf niet te adverteren. Door ze gratis te houden en ze goed genoeg te maken en te houden dat veel mensen ze willen gebruiken, houden ze daar hun advertentie inkomsten mee op peil.

Voor Stadia heeft Google met een zak geld iets nieuws opgezet wat nog niet bestond. Uiteindelijk wil Google ook hier geld aan verdienen want ze zijn geen filantropische instelling. Wij als Stadia gebruikers zijn feitelijk de beta testers / early adopters waarmee Google hun Stadia dienst kan finetunen en uiteindelijk als commercieel product kan inzetten. Mogelijk vooral als white-label dienst voor grote games distributeurs. Zie bv. Ubisoft+.
Stadia gamers kunnen in ieder geval al wel getarged worden in advertenties, reddit

Ik moet toch wel even lachen, die was gisteren gelaunchd en ook al voor die prijs toch? Morgen krijgen we denk ik Crayta gratis ofzo :p

• Marzman
  • Niet online
Ht87 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 09:23:
[...]

Ik moet toch wel even lachen, die was gisteren gelaunchd en ook al voor die prijs toch? Morgen krijgen we denk ik Crayta gratis ofzo :p
En overmorgen de Hitman starter pack *O* -O-

/▌

Ht87 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 09:23:
[...]

Yup. Maar je moest dat wel weten. En nu is het sowieso onder de aandacht gebracht. Ik vind deze minder stom dan D2 die al ik weet niet hoe lang gratis is haha

Jasphur schreef op donderdag 16 december 2021 @ 09:26:
[...]

Yup. Maar je moest dat wel weten. En nu is het sowieso onder de aandacht gebracht. Ik vind deze minder stom dan D2 die al ik weet niet hoe lang gratis is haha
Ja maar maak dat dan day 1 haha, dan was er totaal geen controverse geweest.
Ht87 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 09:27:
[...]

Ja maar maak dat dan day 1 haha, dan was er totaal geen controverse geweest.
hear hear!

• Zmokkie
Gisteren de Stadia app geprobeerd op mijn Sony 65xh9505 in combinatie met mijn xbox controller. Heb alleen Dirt geprobeerd maar heb een gigantische input lag. Heb de controller via bluetooth aangesloten op mijn tv, maar heb het ook geprobeerd om via mijn telefoon te verbinden en dan te verbinden met de tv. De input lag blijft helaas. Heeft iemand hier ervaring mee?
Op mijn pc werkte het wel gewoon goed via bluetooth.
Zmokkie schreef op donderdag 16 december 2021 @ 11:26:
Gisteren de Stadia app geprobeerd op mijn Sony 65xh9505 in combinatie met mijn xbox controller. Heb alleen Dirt geprobeerd maar heb een gigantische input lag. Heb de controller via bluetooth aangesloten op mijn tv, maar heb het ook geprobeerd om via mijn telefoon te verbinden en dan te verbinden met de tv. De input lag blijft helaas. Heeft iemand hier ervaring mee?
Op mijn pc werkte het wel gewoon goed via bluetooth.
Ik lees t op meerdere plekken terug, ik vermoed dat de optimalisatie op je tv minder is. Is je tv bedraad of via wifi verbonden is vraag 1 (draad altijd stabieler). Vraag 2 is of de processor van de tv de audio/video stream snel genoeg kan verwerken en of daardoor de stream vertraging oploopt (en je dus lag ervaart omdat je met de controller dan altijd achterloopt).

• Zmokkie
Ht87 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 11:56:
[...]

Ik lees t op meerdere plekken terug, ik vermoed dat de optimalisatie op je tv minder is. Is je tv bedraad of via wifi verbonden is vraag 1 (draad altijd stabieler). Vraag 2 is of de processor van de tv de audio/video stream snel genoeg kan verwerken en of daardoor de stream vertraging oploopt (en je dus lag ervaart omdat je met de controller dan altijd achterloopt).
Thanks voor je antwoord. Uiteraard bedraad aangesloten. Kan het ook nog eens proberen om via de ingebouwde chromecast te spelen vanaf m'n telefoon. Heb ook nog een Shield Pro, die moet ook nog getest worden. In het ergste geval koop ik een stadia setje...

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-01 14:53
Als ik die Graphics zo vergelijk, tussen de GFN en Stadia, dank denk ik: Wat boeit mij het nu dat ik het leer-patroontje op de jas zie..

Ik denk dat Stadia gewoon niet voor de die-hard graphics geile gamert is. Ik vind de UX veel belangrijker, dat vind ik bij GFN echt nog een drama met al die logins voor de verschillende stores.
@Sahi_NL Ja ik moet eigenlijk ook gewoon stoppen met The Verge lezen. het moet allemaal maar perfect zijn, want anders kunnen ze er niks mee oid. Als je die verschillen ook ziet, ze zijn zo ongelofelijk klein. Zeker tijdens het spelen en het beeld beweegt.

En in de comments gaat het vooral over "wat gebeurd er met mijn games als Stadia stopt", en ik denk dat zoiets vooral geldt voor de mensen die wat serieuzer gamen. De meeste casual-gamers spelen een spel 1 keer, misschien een tweede keer als het een leuk spel is en gaan dan door naar de volgende en zijn er minder rouwig om als een game niet meer beschikbaar is om te spelen, want ze hebben het toch al gespeeld.

Leven en laten leven zullen we maar zeggen :P

edit: en 9 van de 10 keer zijn het volgens mij vooral PC-gamers die reageren bij een GFN vs Stadia artikel, terwijl het gros van de Stadia games Stadia gebruiken als console? Of zeg ik hier nu iets verkeerd?

[ Voor 12% gewijzigd door Jasphur op 16-12-2021 13:16 ]

• ronalddus
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-01 09:55

ronalddus

Buffalo77

Ik heb nu een aantal speelsessies achter de rug van AC: Valhalla.
Tot nu toe bevalt het best goed en het gemak van Stadia is toch wel erg fijn.

Toch liep ik 2 keer tegen het volgende aan:
De eerste keer dat ik Stadia probeerde, zag mijn TV (LG OLED C8) direct dat het ging om HDR content en werd dit dus geactiveerd (logo rechtsboven en instellingen die zich aanpassen).

Bij mijn sessie van de volgende werd HDR niet ingeschakeld.
Soms wordt HDR wel geactiveerd en soms niet.

Hoe kan dit?
Weet iemand hoe je HDR kunt forceren of handmatig kunt inschakelen?
Dank :)

[ Voor 8% gewijzigd door ronalddus op 16-12-2021 13:42 ]

Buffalo77 | Pokemon Unite

• SD5k

SD5k

>4&X

Sahi_NL schreef op donderdag 16 december 2021 @ 12:05:
[...]

Als ik die Graphics zo vergelijk, tussen de GFN en Stadia, dank denk ik: Wat boeit mij het nu dat ik het leer-patroontje op de jas zie..

Ik denk dat Stadia gewoon niet voor de die-hard graphics geile gamert is. Ik vind de UX veel belangrijker, dat vind ik bij GFN echt nog een drama met al die logins voor de verschillende stores.
Het is een vergelijking tussen de 3080 videokaart in de GFN server en een native PC met dezelfde videokaart. ;)

• Matey
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 03-01 09:47
Ach... ik ben de AC Valhalla compleet vergeten, was enkele dagen op (huwelijks)reis en heb ook geleerd dat CCU meenemen op vakantie met controller geen succes is. Volgende keer laptop en hdmi kabeltje meenemen :) Daardoor dus ook die aanbieding niet gezien.

• Marzman
  • Niet online
Gefeliciteerd @Matey Op je volgende huwelijksreis? :P

/▌

• Matey
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 03-01 09:47
Marzman schreef op donderdag 16 december 2021 @ 14:14:
Gefeliciteerd @Matey Op je volgende huwelijksreis? :P
Dank! Haha :+ , eigenlijk wel, was nu een kleine honeymoon, grote volgt ooit nog.

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-01 14:53
SD5k schreef op donderdag 16 december 2021 @ 13:57:
[...]

Het is een vergelijking tussen de 3080 videokaart in de GFN server en een native PC met dezelfde videokaart. ;)
Je kijkt naar een ander plaatje denk ik. Ik bedoel deze:
Afbeeldingslocatie: https://cdn.vox-cdn.com/thumbor/UZS7GwpVV2UD90hxdopjMkQSxhc=/0x0:2884x1166/1920x0/filters:focal(0x0:2884x1166):format(webp):no_upscale()/cdn.vox-cdn.com/uploads/chorus_asset/file/22962367/gfn_pc_stadia_control_texture_comparison.jpg

From left to right: 1440p on an RTX 3080 PC; 1440p on GFN; 1080p on GFN; 1440p on Google Stadia (captured earlier in the game so no ramps).

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:26
Zoek de 10 verschillen :P Bij de rechtse (stadia) is de ritssluiting onderaan haar rechtermouw veel beter zichtbaarder (maar is dit goed of moet het juist vaag zijn :? ), bij de tweede foto (GFN) lijkt het haar iets mooier gerenderd te zijn?

Ik zie verder weinig verschil en ook geen idee wat de volgorde van goed naar slecht zou zijn.

• RoCoStr
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 25-01 08:01
Als ik zo moet zoeken naar de verschillen, dan zit het me wel gescheten! Ik ben dan ook geen die-hard gamer, maar casual.

Raytracing is interessanter omdat die de visuele ervaring echt kan doen veranderen.

• Caayn
  • Niet online
Sahi_NL schreef op donderdag 16 december 2021 @ 14:50:
[...]

Je kijkt naar een ander plaatje denk ik. Ik bedoel deze:
[Afbeelding]

From left to right: 1440p on an RTX 3080 PC; 1440p on GFN; 1080p on GFN; 1440p on Google Stadia (captured earlier in the game so no ramps).
Ik zou de TheVerge niet gebruiken voor realisitsche platform vergelijkingen ;) Deze afbeelding is daar een perfect voorbeeld van.

- Hoge compressie. (523KB jpeg is te weinig voor een resolutie van 2884 x 1166
- Geen enkele indicatie van de gebruikte grafische instellingen.
Enige wat mij echt opvalt is de draw distance. Je ziet bij Stadia die rode driehoek op de muur verder op niet. heeft mij overigens 0 gestoord bij het spelen van Control.

• Marzman
  • Niet online
sewer schreef op donderdag 16 december 2021 @ 15:28:
Zoek de 10 verschillen :P Bij de rechtse (stadia) is de ritssluiting onderaan haar rechtermouw veel beter zichtbaarder (maar is dit goed of moet het juist vaag zijn :? ), bij de tweede foto (GFN) lijkt het haar iets mooier gerenderd te zijn?
Ja dat heb ik dus ook. ik zie wel verschillen, maar om nou te kunnen zeggen wat er beter of mooier uitziet. Wat meer contrast ergens, iets wat scherper ergens anders. Wel gedetailleerd zeg, zelfs slijtage in de jeans :p

/▌

• 12345j
  • Laatst online: 03-01-2022
Marzman schreef op donderdag 16 december 2021 @ 16:10:
[...]

Ja dat heb ik dus ook. ik zie wel verschillen, maar om nou te kunnen zeggen wat er beter of mooier uitziet. Wat meer contrast ergens, iets wat scherper ergens anders. Wel gedetailleerd zeg, zelfs slijtage in de jeans :p
Hebben ze voor de Stadia versie de rijplaten weggehaald van de trap?

Maar goed waar hebben we het inderdaad over. Volgens mij geen mega verschillen. Maar we weten inmiddels al lang dat de kwaliteit van Stadia gewoon dik in orde is.

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:29
12345j schreef op donderdag 16 december 2021 @ 16:15:
[...]

Hebben ze voor de Stadia versie de rijplaten weggehaald van de trap?
Staat in het originele artikel; ander moment in de game waarbij de rijplaten er nog niet liggen.

Flickr PSN ID= cheironnl

De tweet is interessant voor mensen die 100 days spelen. Maar stiekem is die update van Unity interessanter.

• Whaaaaaah!
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:30
Dit weekend is Assassin's Creed Odyssey gratis te spelen, ook zonder pro. Daarnaast aanbiedingen voor overige Assasin's Creed games en een paar andere games.

• Exar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-01 00:03
Ik heb sinds kort ook Stadia via die 22,22 aanbieding. Op zich werkt het best aardig, maar wat een onduidelijk zooitje is die store/library zeg.
Nergens in de store, en nergens in m'n library, zie ik de Free To Play games.
En nergens in de store staat wat precies de aanbiedingen zijn.
Ik zag op Reddit dat er een aantal Assassin's Creed games en nog wat andere zooi in de aanbieding is. De enige manier is de titels een voor een opzoeken in de store... maar dan moet je dus van te voren al weten wat er in de aanbieding is? 8)7

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:09
Exar schreef op donderdag 16 december 2021 @ 20:35:
Ik heb sinds kort ook Stadia via die 22,22 aanbieding. Op zich werkt het best aardig, maar wat een onduidelijk zooitje is die store/library zeg.
Nergens in de store, en nergens in m'n library, zie ik de Free To Play games.
En nergens in de store staat wat precies de aanbiedingen zijn.
Ik zag op Reddit dat er een aantal Assassin's Creed games en nog wat andere zooi in de aanbieding is. De enige manier is de titels een voor een opzoeken in de store... maar dan moet je dus van te voren al weten wat er in de aanbieding is? 8)7
https://stadia.google.com/store/list/14

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:26
Bij de store op je account https://stadia.google.com/store zijn er rubrieken, new releases, sales en pro deals. Die laatste 2 zijn aanbiedingen.

• Exar
sewer schreef op donderdag 16 december 2021 @ 20:38:
Bij de store op je account https://stadia.google.com/store zijn er rubrieken, new releases, sales en pro deals. Die laatste 2 zijn aanbiedingen.
Oh interessant, ik zie helemaal geen rubrieken in de store. Wellicht werkt dat alleen in Chrome? Zal dat nog eens proberen.
Edit: never mind, nu zie ik het. Laten we het erop houden dat het design niet echt handig is... :X

[ Voor 12% gewijzigd door Exar op 16-12-2021 20:42 ]

• Estylicious
Origins is wel een meesterwerkje hoor. M'n eerste AC, al maanden in bezig.

https://stadia.google.com...d1-4d2b-b0ed-5ac150c0b01d

• Tuktop
Exar schreef op donderdag 16 december 2021 @ 20:40:
[...]

Oh interessant, ik zie helemaal geen rubrieken in de store. Wellicht werkt dat alleen in Chrome? Zal dat nog eens proberen.
Edit: never mind, nu zie ik het. Laten we het erop houden dat het design niet echt handig is... :X
Uhh in de Store zie ik allemaal kopjes/categoriën, waaronder Free Games en Deals. Ook Pro Games (welke je 'gratis' kunt spelen zolang je Pro hebt), pre-orders en games met Stadia-specifieke features. Dat is toch best handig?
Oke, day 3 van de 12 days celebration of Stadia. Ik ga er niks over zeggen. Ook niet dat je beter AC Odyssey als free to play had kunnen aankondigen. Ik ga gewoon straks een potje gamen en blijf blij vandaag :9

[ Voor 19% gewijzigd door Ht87 op 17-12-2021 07:17 ]

Ht87 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 07:16:
Oke, day 3 van de 12 days celebration of Stadia. Ik ga er niks over zeggen. Ook niet dat je beter AC Odyssey als free to play had kunnen aankondigen. Ik ga gewoon straks een potje gamen en blijf blij vandaag :9
Gezien de “boodschap” nu drie dagen een beetje van hetzelfde niveau is, krijg ik het gevoel dat die 12 days gericht is aan nieuwe Stadia gebruikers.

• Schmitzel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:11
Jasphur schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 07:30:
[...]

Gezien de “boodschap” nu drie dagen een beetje van hetzelfde niveau is, krijg ik het gevoel dat die 12 days gericht is aan nieuwe Stadia gebruikers.
Het is wat het is helaas, had er bij die eerste aankondiging veel meer van verwacht. Maar goed, misschien worden we nog verrast de komende dagen..

• Marzman
  • Niet online
[...]

Staat er eigenlijk wel ergens dat het 12 dagen aan nieuwe deals is? Het zal inderdaad anders bedoeld zijn dan wij het opvatten en niet handig geformuleerd misschien door de marketing afdeling of de stagiaire.

Het kan inderdaad gewoon het onder de aandacht brengen van Stadia dingen zijn voor nieuwe gebruikers van na de 22 euro deal.

/▌

• Schmitzel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:11
Marzman schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 07:34:
[...]

Staat er eigenlijk wel ergens dat het 12 dagen aan nieuwe deals is? Het zal inderdaad anders bedoeld zijn dan wij het opvatten en niet handig geformuleerd misschien door de marketing afdeling of de stagiaire.

Het kan inderdaad gewoon het onder de aandacht brengen van Stadia dingen zijn voor nieuwe gebruikers van na de 22 euro deal.
Dit is de text uit de eerste aankondiging:

Need a little holiday cheer? We gotchu

We're kicking off 12 days of Stadia - 12 days of deals and games for you to gift your friends, family...or keep yourself. we're not here to judge. Do you.

keep your eyes peeled for the daily deals

Staat niet dat het om nieuwe deals gaat.. |:(
Aha, de 'stadiaire'. Dat verklaart veel.

• Jonkar
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-09-2022
[...]

Het staat symbool voor hoe Google zich de laatste twee jaar roert in de Gaming industrie. Ze hebben totaal geen feeling met de doelgroep. Zeg ik als iemand die vanaf dag 1 enthousiast is ;)

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-01 11:40
Jonkar schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 10:05:
[...]

Het staat symbool voor hoe Google zich de laatste twee jaar roert in de Gaming industrie. Ze hebben totaal geen feeling met de doelgroep. Zeg ik als iemand die vanaf dag 1 enthousiast is ;)
Staat symbool voor hoe Google met haar eigen marketing omgaat volgens mij... Hoe moeilijk is het om wat spotjes op TV te doen. Of WOM in te zetten. Het lijkt alsof ze denken dat hun technologie superieur is (om het even of dat zo is) en het zichzelf wel verkoopt.

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:22
Misschien adverteren ze wel maar zien wij (gebruikers) dat weinig/niet omdat de advertenties gericht zijn op potentieel nieuwe klanten. Dat is tenslotte Google's core business.

Als aanbieder van zo'n streaming dienst zit je wel een beetje met een dilemma wanneer je ineens te maken krijgt met een grote instroom van nieuwe gebruikers (bijv. door promoties/reclamecampagnes), die moeten ze goed kunnen faciliteren. Ze zullen geheid aan overboeking doen waardoor ze, bij een instroom van nieuwe gebruikers, moeten opschalen door hardware bij te plaatsen. Probleem is dat ze dat niet gaat doen voor gebruikers die eenmalig of een paar keer de dienst gebruiken en daarna weer afhaken want dat kan financieel gewoon niet uit. Zeker niet als je meerekent dat GPU's op dit moment niet in grote getale of voor schappelijke prijzen voorhanden zijn.

Ze zullen liever langzaam maar gestaag willen groeien, bijvoorbeeld door het drip feeden van nieuwe games en het relevant houden van Stadia Pro. Zonder nieuwe games kunnen ze adverteren tot ze een ons wegen maar daarmee gaan ze bestaande en nieuwe klanten niet voor langere tijd vasthouden is mijn inschatting.

• barrymossel
Jorick schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 13:26:
Misschien adverteren ze wel maar zien wij (gebruikers) dat weinig/niet omdat de advertenties gericht zijn op potentieel nieuwe klanten. Dat is tenslotte Google's core business.
Sure, dat zouden ze kunnen. Maar dan nog verwacht ik grotere promotie te zien. Buiten dat mijn Stadia account en surf account gescheiden zijn, en ze mij als surfer moeilijker kunnen uitsluiten, zou je verwachten dat ze al jaren grotere promoties zouden doen, zoals nu met de goedkope Premiere Edition. Of al dan niet betaalde influencers. Of homepage takeovers op gaming sites. Of whatever.
Als aanbieder van zo'n streaming dienst zit je wel een beetje met een dilemma wanneer je ineens te maken krijgt met een grote instroom van nieuwe gebruikers (bijv. door promoties/reclamecampagnes), die moeten ze goed kunnen faciliteren. Ze zullen geheid aan overboeking doen waardoor ze, bij een instroom van nieuwe gebruikers, moeten opschalen door hardware bij te plaatsen. Probleem is dat ze dat niet gaat doen voor gebruikers die eenmalig of een paar keer de dienst gebruiken en daarna weer afhaken want dat kan financieel gewoon niet uit. Zeker niet als je meerekent dat GPU's op dit moment niet in grote getale of voor schappelijke prijzen voorhanden zijn.

Ze zullen liever langzaam maar gestaag willen groeien, bijvoorbeeld door het drip feeden van nieuwe games en het relevant houden van Stadia Pro. Zonder nieuwe games kunnen ze adverteren tot ze een ons wegen maar daarmee gaan ze bestaande en nieuwe klanten niet voor langere tijd vasthouden is mijn inschatting.
Volgens mij vielen het eerste jaar de cijfers voor Stadia enorm tegen. Dat zou dan zeggen dat ze meer capaciteit hadden dan de vraag. Ik neem aan dat ze qua capaciteit rekening houden met hun forecast.

Maar goed, dit is niet het eerste Google project dat mijn inziens door het gebrek aan promotie ten onder is gegaan.
Sure, hier is veel in geïnvesteerd, dus hier gaan ze vast mee door. Maar ik zou verwachten dat als je je forecasts niet haalt en het project zo belangrijk is, dat je giga inzet op nieuwe aanwas van gebruikers.

Al kan het zijn dat berichtgeving rond die forecasts niet klopt en Google een heel andere interne strategie heeft. Bijvoorbeeld aantonen dat hun technologie superieur is en het straks white label in gaan zetten. Maar zelf heb ik daar m'n twijfels bij...

• Marzman
  • Niet online
Zou het niet (deels) draaien op overcapaciteit die ze hebben met andere diensten en dat ze daarom niet te veel reclame maken?

Ze hadden toch ook zo'n cloudserverdienst waar je applicaties in kunt draaien? Volgens mij zit die in Apps.

/▌

Marzman schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 14:06:
Zou het niet (deels) draaien op overcapaciteit die ze hebben met andere diensten en dat ze daarom niet te veel reclame maken?

Ze hadden toch ook zo'n cloudserverdienst waar je applicaties in kunt draaien? Volgens mij zit die in Apps.
Ik heb altijd begrepen dat door de monopoliepositie van google ze zeer gelimiteerd zijn in het mogen inzetten van actieve reclame. Anders zouden ze via hun google diensten extreem gericht hun eigen producten kunnen aanprijzen. Volgens mij is dat door overheden aan banden gelegd. Ik kan alleen nergens een bron hiervan vinden helaas.

• cheiron
Vanavond maar eens Assassin's Creed Odyssey proberen. Sinds AC Revelations geen AC meer gespeeld en ik ben erg benieuwd hoe de serie verder gegaan is.

Verder speel ik alleen nog wreckfest (best wat vastlopers) en een heel klein beetje Destiny 2 sinds ik de 22 Euro Stadia heb ontvangen. Het concept van geen console hebben staan, maar wel recente games kunnen spelen staat mij wel aan.

Wel had ik heel graag de fallout serie op Stadia gezien.

Flickr PSN ID= cheironnl

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02:15
Grappig hoe verschillend het is. Ik game nu juist omdat ik het nooit deed en dan is alles prima natuurlijk. Zeer tevreden en nog geen directe behoefte om games te kopen. De geclaimde PRO games zijn voor mij genoeg met de beperkte tijd die ik heb om te gamen.

Sowieso schrijf je zo!

• barrymossel
Ht87 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 14:28:
[...]

Ik heb altijd begrepen dat door de monopoliepositie van google ze zeer gelimiteerd zijn in het mogen inzetten van actieve reclame. Anders zouden ze via hun google diensten extreem gericht hun eigen producten kunnen aanprijzen. Volgens mij is dat door overheden aan banden gelegd. Ik kan alleen nergens een bron hiervan vinden helaas.
Ze kunnen ook promotie doen buiten Google Ads? TV, ruimte inkopen bij game sites, WOM campagnes, sponsoring van influencers, etc.

Zou heel makkelijk zijn om te zeggen: "sorry, mag niet via ons eigen netwerk, dus we doen gewoon niks..."

• Exar
cheiron schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 15:29:
Vanavond maar eens Assassin's Creed Odyssey proberen. Sinds AC Revelations geen AC meer gespeeld en ik ben erg benieuwd hoe de serie verder gegaan is.
Mijn laatste Assassin's Creed was deel 3.
Ik ben ook nu bezig met Odyssey. Het is best een goede game, maar het is dus echt geen Assassin's Creed, ik snap niet dat ze die naam op zoiets willen plakken. Odyssey is een RPG die graag als Witcher 3 wil zijn, maar alles is net wat minder. Bijvoorbeeld het paardrijden, je kan net als bij de Witcher 3 een pad volgen met je paard, maar dat werkt dus voor geen meter, af en toe keert je paard ineens vrolijk om of stopt zomaar.
Overigens ben ik na me te ergeren aan de hoofdpersoon opnieuw gestart met de vrouwelijke hoofdpersoon en die heeft een stuk betere voice acting imho.

Maar waar de originele Assassin's Creed is gebleven weet ik niet, ik denk dat ze het een beetje kwijt zijn geraakt met het elk jaar een nieuw deel op de markt plempen en wel willen vernieuwen ofzo.

Edit: ik heb trouwens geen idee of dat gedoe met het paard een algemene bug is of een specifiek Stadia ding.
Bijvoorbeeld Wreckfest loopt inderdaad vrij vaak vast. En dat schijnt 'normaal' te zijn met de Stadia versie... :X

[ Voor 10% gewijzigd door Exar op 17-12-2021 19:20 ]

• barrymossel
Exar schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 19:13:
[...]

Mijn laatste Assassin's Creed was deel 3.
Ik ben ook nu bezig met Odyssey. Het is best een goede game, maar het is dus echt geen Assassin's Creed, ik snap niet dat ze die naam op zoiets willen plakken. Odyssey is een RPG die graag als Witcher 3 wil zijn, maar alles is net wat minder. Bijvoorbeeld het paardrijden, je kan net als bij de Witcher 3 een pad volgen met je paard, maar dat werkt dus voor geen meter, af en toe keert je paard ineens vrolijk om of stopt zomaar.
Overigens ben ik na me te ergeren aan de hoofdpersoon opnieuw gestart met de vrouwelijke hoofdpersoon en die heeft een stuk betere voice acting imho.

Maar waar de originele Assassin's Creed is gebleven weet ik niet, ik denk dat ze het een beetje kwijt zijn geraakt met het elk jaar een nieuw deel op de markt plempen en wel willen vernieuwen ofzo.

Edit: ik heb trouwens geen idee of dat gedoe met het paard een algemene bug is of een specifiek Stadia ding.
Bijvoorbeeld Wreckfest loopt inderdaad vrij vaak vast. En dat schijnt 'normaal' te zijn met de Stadia versie... :X
Het is maar wat je gewend bent. Ik heb ooit een stukje Black Flag gespeeld, maar de eerste die ik fanatiek heb gespeeld is Odyssey. Daarna Valhalla en toen naar een oudere. Wat een bagger die laatste... Met name door andere controls, maar mijn hele positieve ervaring met AC was weg.

• cheiron
Lol, de Odyssey start niet lekker. "Log in met je Ubisoft account", maar het systeem weigert de input methoden te laden :')

Flickr PSN ID= cheironnl

• RudyL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01:51
Zojuist 39 minuten Figment gespeeld en waar ik bij het testen van andere games ook al tegenaan liep gebeurde nu hier ook weer. Op moment x begint de kwaliteit minder te worden. Het beeld nog niet eens zozeer, maar het geluid is schokkerig en neemt het spelplezier weg.

Het gaat eigenlijk alleen maar over door de game af te sluiten en opnieuw op te starten. Ik speel via de app gedownload op mijn Sony Android tv. Met een 200/200 internet snelheid waar de tv wel op WiFi is aangesloten.

Voorstellen die ik kan doorvoeren om bovenstaande niet meer te krijgen?

LOETKE

• ikbenerniet
  • Laatst online: 20:47
RudyL schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 20:53:
Zojuist 39 minuten Figment gespeeld en waar ik bij het testen van andere games ook al tegenaan liep gebeurde nu hier ook weer. Op moment x begint de kwaliteit minder te worden. Het beeld nog niet eens zozeer, maar het geluid is schokkerig en neemt het spelplezier weg.

Het gaat eigenlijk alleen maar over door de game af te sluiten en opnieuw op te starten. Ik speel via de app gedownload op mijn Sony Android tv. Met een 200/200 internet snelheid waar de tv wel op WiFi is aangesloten.

Verschil tussen video en game streaming is dat game streaming niet buffert, je merkt netwerkproblemen gelijk.

De TV bekabeld aansluiten in plaats van via wifi is het proberen waard, als het dan niet meer voorkomt dan weet je dat het aan de wifi verbinding ligt.
@Exar dat is niet normaal tbh. Ik had er met wreckfest ook last van, maar nu helemaal niet meer. Enige spel wat bij mij regelmatig vastloopt is Mafia 3.

Maar dat is het beetje een ding van Stadia. Het komt in vele maten en vormen. Alsin, wifi/bedraad, 1080/4k, browser/chromecast en zo nog een paar factoren. Maakt het vervelend vergelijken. :P

[ Voor 38% gewijzigd door Jasphur op 17-12-2021 21:53 ]

• cctl01
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:13
RudyL schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 20:53:

Ik heb haperend geluid gehad, was uiteindelijk een goedkope switch van 30 euro die roet in het eten gooide. Ik ben zeker geen expert maar vermoed dat het door het "bijzondere" streaming protocol komt.

• RudyL
Hmm kan eens proberen als ik de tv verbind met de 2.4 Ghz of dat al een verbetering gaat zijn. Anders wellicht maar eens kijken of ik bedraad kan regelen of de apparatuur kan nalopen

Geen verschil, ook bij 2.4ghz gaat op een gegeven moment de vloeiende muziek naar een stotterige versie ervan. Verder blijft de game qua spel gelijk. Net bij overschakelen van ene type muziek naar de andere blijft die hangen en is het gedaan

[ Voor 40% gewijzigd door RudyL op 17-12-2021 23:55 ]

LOETKE

RudyL schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 22:32:
Hmm kan eens proberen als ik de tv verbind met de 2.4 Ghz of dat al een verbetering gaat zijn. Anders wellicht maar eens kijken of ik bedraad kan regelen of de apparatuur kan nalopen

Geen verschil, ook bij 2.4ghz gaat op een gegeven moment de vloeiende muziek naar een stotterige versie ervan. Verder blijft de game qua spel gelijk. Net bij overschakelen van ene type muziek naar de andere blijft die hangen en is het gedaan
Een hele tijd terug had ik iets vergelijkbaars. Een restart van de game loste het op. Bij jou ook?

• RudyL
Jasphur schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 12:46:
[...]

Een hele tijd terug had ik iets vergelijkbaars. Een restart van de game loste het op. Bij jou ook?
Dan is het voor even opgelost, maar start het slechte geluid zo weer. Volgens Stadia support komt het door een niet supported device en raden ze aan de Chromecast te gebruiken. Die nu een uur eraan gehad en tot op heden geen problemen ondervonden.

Dus mochten meer mensen dat ondervinden, kijk even of je apparaat wel onder de supported devices valt. Zo niet gebruik de meegeleverde chromecast

LOETKE

• Marzman
  • Niet online
Ik heb dat met YouTube met mijn Bluetooth JBL koptelefoon. Stadia nog niet met die koptelefoon geprobeerd.

/▌

cheiron schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 20:02:
Lol, de Odyssey start niet lekker. "Log in met je Ubisoft account", maar het systeem weigert de input methoden te laden :')
Je zal het misschien al opgelost hebben. Maar voor wie dat nog niet is gelukt. De workaround is AC:Oddyssey opstarten in Stadia op je telefoon of op je computer zodat je een toetsenbord krijgt. Wazige wrokaround, want bij AC:BlackFlag kreeg ik een Stadia virtueel toetsenbord op mn Cromecast

• Exar
Het valt me op dat bij Odyssey vooral de stemmen, maar waarschijnlijk heel het geluid, af en toe ineens klinken alsof het gedempt wordt, alsof je ineens van achter een muur luistert zeg maar. Het geluid is dan echt merkbaar 'dof' voor een aantal seconden en dan ineens is het weer 'helder'.
Ik las eerder op Reddit dat er wel eens problemen zijn met 5.1 geluid op Stadia, is dat dit probleem? Iemand een idee of dit ergens mee op te lossen is? Of komt dit omdat ik VP9 codec forceer ivm 1440p?

• AlphaWierie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-01 11:34
.

[ Voor 107% gewijzigd door AlphaWierie op 19-12-2021 00:25 . Reden: mag weg ]

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Vandaag AC:Oddyssey gespeeld. En nu dacht ik... voor die 17 euro's kan ik hem eigenlijk niet laten liggen.
Ik heb nog 40 euro Google Play-tegoed en wilde het daarmee betalen.

Die optie om ermee te betalen staat er helaas niet tussen maar ik meen dat ik dit eerder wel gedaan heb.
Dus, doe ik iets verkeerd, kan dit niet meer of klopt mijn herinnering niet?

Thanks alvast!!

Meer dan ik dacht...

• Estylicious
Wat kost de Ultimate editie van Odyssey in deze aanbieding? (Kan ik niet zien omdat ik het al heb.)

[ Voor 25% gewijzigd door Estylicious op 18-12-2021 17:55 ]

• RvD86
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 21:42
Estylicious schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 17:55:
Wat kost de Ultimate editie van Odyssey in deze aanbieding? (Kan ik niet zien omdat ik het al heb.)
24.99

• Zinloos1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:00
Ik ben sinds kort een Stadia aangeschaft. Mooi ding, werkt top. Maar waarom zijn de spellen zo duur? Bijvoorbeeld Star wars Jedi: fallen order is overal 20 euro maar op stadia maar liefst 50.. Dat maakt het wel minder aantrekkelijk vind ik zelf.

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:17
streamnl schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 17:41:
Vandaag AC:Oddyssey gespeeld. En nu dacht ik... voor die 17 euro's kan ik hem eigenlijk niet laten liggen.
Ik heb nog 40 euro Google Play-tegoed en wilde het daarmee betalen.

Die optie om ermee te betalen staat er helaas niet tussen maar ik meen dat ik dit eerder wel gedaan heb.
Dus, doe ik iets verkeerd, kan dit niet meer of klopt mijn herinnering niet?

Thanks alvast!!
Zou moeten werken vanuit de Android app, heb je dat al geprobeerd?

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Knielen schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 18:55:
Zou moeten werken vanuit de Android app, heb je dat al geprobeerd?
Zelf heb ik een iPhone, werkt niet
MacBook, Chrome, werkt niet
Tablet, Android, werkt niet.

Meer dan ik dacht...

• nightraver23
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-01 23:59
Zinloos1 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 18:50:
Ik ben sinds kort een Stadia aangeschaft. Mooi ding, werkt top. Maar waarom zijn de spellen zo duur? Bijvoorbeeld Star wars Jedi: fallen order is overal 20 euro maar op stadia maar liefst 50.. Dat maakt het wel minder aantrekkelijk vind ik zelf.
Wachten op een sale vrees ik. Is al een paar keer gezakt naar €20.

• Tuktop
nightraver23 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:30:
[...]

Wachten op een sale vrees ik. Is al een paar keer gezakt naar €20.
Ja inderdaad, en het is ook claimbaar geweest met Pro.
Laagste prijs om los te kopen was 19,-

• Zinloos1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:00
Tuktop schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:35:
[...]

Ja inderdaad, en het is ook claimbaar geweest met Pro.
Laagste prijs om los te kopen was 19,-
Worden spellen wel eens tweemaal claimbaar met Pro? Of is dat meestal een one-time deal?

• Tuktop
Zinloos1 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:40:
[...]

Worden spellen wel eens tweemaal claimbaar met Pro? Of is dat meestal een one-time deal?
Heel zelden, het is volgens mij 1 of 2 keer gebeurdm sommige games blijven ook maaaanden claimbaar. Star Wars maar 2 maanden helaas!
Pagina: 1 ... 135 ... 192 Laatste

Let op:
De stekker ging er op 18 januari 2023 uit.

Converteer je Stadia controller naar Bluetooth met de browsertool:
https://stadia.google.com/controller/

(Beschikbaar tot 31 december 2023)

Mooi overzicht van alternatieven: https://hackmd.io/@christopherklay/BkWVFJlNj
Topics voor alternatieven voor Stadia:
> Het grote cloud gaming topic
> [NVIDIA Geforce NOW] Ervaringen & Discussie
> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
> [PS+] Playstation Plus

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord