"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."
Verwijderd
https://killedbygoogle.com/JunkO schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:33:
[...]
Volgens mij wordt deze gedachte echt gevoed door nergens op gebaseerde onderbuikgevoelens op het internet. Noem nou eens een (betaald) project waar Google ineens de stekker uit heeft getrokken.
Volgens mij is die angst echt ongegrond hoor.
Kies maar
(ok niet alles is betaald door de gebruiker, meestal adverteerders)
Ik begrijp je punt en ben het er ook wel mee eens dat het vaak overdreven wordt en het meer een meme is... Maar ik ben persoonlijk nog best een beetje salty over Google music.JunkO schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:33:
[...]
Volgens mij wordt deze gedachte echt gevoed door nergens op gebaseerde onderbuikgevoelens op het internet. Noem nou eens een (betaald) project waar Google ineens de stekker uit heeft getrokken.
Volgens mij is die angst echt ongegrond hoor.
Gamertag: FinrazielNL
Gelijk even de gratis maanden abbo geregeld. Eerste indruk is best prima. Ik ben zelf kamp Sony. Maar het gemak om even de controller te pakken en te gamen is best lekker. Ik heb beneden android TV ingebouwd en de chromecast in mijn slaapkamer tv en op zolder een Android TV box. Dus ik kan overal spelen.
Wat ik wel jammer vind is dat er geen Warzone te vinden is of een van de andere bekende free te play online games. Daarnaast durf ik nog geen grote bedragen uit te geven aan games omdat ik toch de angst hebt dat Google elk moment de stekker nog eruit kan trekken. Dus vooralsnog zijn het vooral de Pro games of de dikke aanbiedingen die ik ga spelen... De rest blijf ik vooralsnog kopen op Steam of Playstation.
Ondertussen de gok genomen en de HJD 2-pack besteld, vanwege goedkoop en omdat hij ook om de Steam Controller zou moeten passen. Is even prutsen om hem goed klemmend te krijgen om de Stadia Controller maar als ie zit zit ie ook goed vast. Ik vertrouw het alleen niet om hem vaak erop en eraf te halen. Wil je dat, dan is de Orzly denk ik de betere keus.Dufniall schreef op donderdag 9 december 2021 @ 09:13:
In de praktijk zal ik vooral "handheld" spelen, dus ik ben eigenlijk op zoek naar een klem of houder zodat ik mijn telefoon aan de Stadia controller kan hangen. En liefst eentje die ook op de Steam controller past, zodat ik ook Steam Link kan gebruiken voor mijn andere PC games. Nu kwam ik deze tegen op Amazon:
HJD 2-pack. Iemand ervaringen met deze? Verder heeft Orzly een originele maar die lijkt alleen op de Stadia controller te passen, en is wat meer aan de prijs. Iemand hier tips of ervaringen?
Telefoon blijft goed zitten, en de hoek van het scherm tov de controller is prima. De USB-C poort is vrij dus opladen kan gewoon met klem erop, maar je audiojack is geblokkeerd, daar zit geen uitsparing voor. Je kunt de klem nog dichtklappen dus ook voor TV gamen steekt er geen heel groot ding boven je controller uit.
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
Rainbow Six, Destiny 2?AlphaWierie schreef op maandag 13 december 2021 @ 15:54:
of een van de andere bekende free te play online games.
too old, too cold
Ik denk dat het wel meevalt. En hoe lang speel je een spel? Dat is ook geen tien jaarAlphaWierie schreef op maandag 13 december 2021 @ 15:54:
Wat ik wel jammer vind is dat er geen Warzone te vinden is of een van de andere bekende free te play online games. Daarnaast durf ik nog geen grote bedragen uit te geven aan games omdat ik toch de angst hebt dat Google elk moment de stekker nog eruit kan trekken. Dus vooralsnog zijn het vooral de Pro games of de dikke aanbiedingen die ik ga spelen... De rest blijf ik vooralsnog kopen op Steam of Playstation.
Maar ik koop ook spellen op Steam voor Gforce Now. Maar Gforce Now (of de speluitgever) trekken regelmatig stekkers eruit waarna een spel verdwenen is van Gforce Now. Dat gebeurd op Stadia niet. En als je ze lokaal speelt, straks heb je misschien Windows 11. Dan weet je ook niet of al je spellen nog werken.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Oei jij durft, op dit forum met deze link komen is wel een beetje masochistisch hoor haha!Verwijderd schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:57:
[...]
https://killedbygoogle.com/
Kies maar![]()
(ok niet alles is betaald door de gebruiker, meestal adverteerders)
Ik denk dat er 0% kans is dat google uiteindelijk Stadia 'killed'. Wel is de kans groter dat het onder white label toekomst gaat krijgen. Elke uitgever zijn eigen gamestreaming-store, powered by Stadia. Dan wordt Stadia wel opgenomen in killedbygoogle.com, maar dan alleen omdat het een doorstart op andere manier krijgt (net als heeeeel veel in die lijst gewoon functionaliteit heeft doorgezet in een andere app of functie van google).
Net als de chatapp, die al honderd keer gekilled is by Google maar nog steeds bestaatHt87 schreef op maandag 13 december 2021 @ 16:27:
[...]
Oei jij durft, op dit forum met deze link komen is wel een beetje masochistisch hoor haha!![]()
Ik denk dat er 0% kans is dat google uiteindelijk Stadia 'killed'. Wel is de kans groter dat het onder white label toekomst gaat krijgen. Elke uitgever zijn eigen gamestreaming-store, powered by Stadia. Dan wordt Stadia wel opgenomen in killedbygoogle.com, maar dan alleen omdat het een doorstart op andere manier krijgt (net als heeeeel veel in die lijst gewoon functionaliteit heeft doorgezet in een andere app of functie van google).
/▌
Verwijderd
Dan is de vraag wat er gebeurd met je aangekochte games.Ht87 schreef op maandag 13 december 2021 @ 16:27:
[...]
Oei jij durft, op dit forum met deze link komen is wel een beetje masochistisch hoor haha!![]()
Als die platformen nu eens door de EU verplicht werden elkaars aankopen te honoreren. Damn, dat zou goud zijn. (Gaat niet gebeuren, maar een man mag dromen)
Bedankt voor deze!!!Inze schreef op maandag 13 december 2021 @ 17:26:
Ik kreeg via het Lenovo forum een code voor 3 maanden Stadia pro, maar had via de US Edu Site ook al een code voor 3 maanden gekregen. Kan deze niet meer inwisselen want al van een soortgelijke aanbieding gebruik gemaakt, dus voor de liefhebber die nog geen Lenovo code heeft gebruikt 3 maanden pro:
***members only***
How to Turn Off Menu Narration:Amdwarrior schreef op maandag 13 december 2021 @ 16:47:
Weet iemand hoe je die verschrikkelijke robot stem kan uitzetten in Assassin's Creed Vahala
Pause the game and navigate to the main menu by pressing left on the D-Pad.
Select Options.
Navigate to Sound.
Scroll down to Menu Narration.
Toggle it Off.
Save changes.
Er is ook een nieuwe crossover DLC aangekondigd YouTube: Assassin’s Creed Crossover Stories - Announcement Trailer
Stadia was beter....
thx die stem was echt verschrikkelijkartificial_sun schreef op maandag 13 december 2021 @ 19:01:
[...]
How to Turn Off Menu Narration:
Pause the game and navigate to the main menu by pressing left on the D-Pad.
Select Options.
Navigate to Sound.
Scroll down to Menu Narration.
Toggle it Off.
Save changes.
Er is ook een nieuwe crossover DLC aangekondigd YouTube: Assassin’s Creed Crossover Stories - Announcement Trailer
en Mazda RX7
Dus hier dan de code voor een andere Tweaker:
Laat ff weten als je hem hebt gebruikt.
We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games
Thanks voor de codeVortigen schreef op maandag 13 december 2021 @ 19:05:
Ik had maanden geleden al eens een Lenovo code gebruikt en probeerde het nogmaals met een ander email adres maar helaas
Dus hier dan de code voor een andere Tweaker:
***members only***
Laat ff weten als je hem hebt gebruikt.
Ik ben vooral benieuwd welke games er in de toekomst komen. Heb enkele games geprobeerd maar op een smartphone spelen zonder controller is het niet te doen.
[ Voor 18% gewijzigd door DannyBevers op 13-12-2021 19:14 ]
Haha ja klopt, ik zit tegen die Twitter actie aan te hikken, moet ik ook weer een account voor maken. Maar goed, misschien toch maar even doen, levert je wel wat opHt87 schreef op maandag 13 december 2021 @ 20:23:
[...]
Je kunt m ook zelf aanvragen, scheelt je behoorlijk wat tijd denk ik
Is je LG met kabel aangesloten op het internet of maak je gebruik van WiFi?poestoe schreef op maandag 13 december 2021 @ 20:34:
Ik heb de LG app van stadia. Werkt echt als een tierelier. Helemaal happy mee.
Ik heb ook een LG (GX) maar heb de indruk dat de Chromecast net even iets vlotter werkt.
Ik denk dat ik het nu wel gewoon ga zeggen, ik verwacht niet meer dat ik terug ga naar een fysieke console. Tenzij alle clouddiensten ineens zouden wegvallen. Mocht Stadia er om wat voor een rede dan ook mee stoppen ga ik wel naar Luna of XCloud. Maar blijf zo lang Stadia nog leeft, en ik verwacht zeer lang, nog lekker bij Stadia.
Nu nog een controller die ik op het werk kan laten liggen en met het netwerk daar kan verbinden
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
/▌
Cloud en VR is volgens mij dé combinatie voor Meta wereldenMarzman schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 08:30:
Ik denk niet dat het weg gaat vallen. Vroeger draaiden we mail ook lokaal (de client) en was online hooguit geschikt voor tijdelijk tijdens de vakantie. De cloud zal wel steeds krachtiger worden, ik ben wel benieuwd wat het volgende is dat in de cloud gaat draaien. VR?
Er is in ieder geval een bedrijf dat denkt dat het die kant op gaat.Jasphur schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 08:42:
[...]
Cloud en VR is volgens mij dé combinatie voor Meta werelden
/▌
Je hebt een PMDacuuu schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 08:51:
Als iemand nog toevallig zo'n 3 maanden pro code over heeft. Zou helemaal fijn!
Zelf nooit gedaan, maar heb wel van anderen gehoord die al zo'n service waarbij je gewoon een heel systeem in de cloud huurt zeg maar gebruikt hebben voor VR (shadow pc geloof ik dat dat heette). Dat scheen al heel behoorlijk te werken. Dus zo gek gedacht is dat niet.Marzman schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 08:30:
Ik denk niet dat het weg gaat vallen. Vroeger draaiden we mail ook lokaal (de client) en was online hooguit geschikt voor tijdelijk tijdens de vakantie. De cloud zal wel steeds krachtiger worden, ik ben wel benieuwd wat het volgende is dat in de cloud gaat draaien. VR?
Hangt denk ik wel af van wat je precies doet in VR natuurlijk. Een game als beat saber die heel latency gevoelig is draai ik al liever lokaal op mijn Quest 2 terwijl ik voor de rest bijna alles via WiFi stream van mijn pc.
Gamertag: FinrazielNL
Zo iets heb ik ook gehad (of misschien nog steeds, het was een soort pre paid systeem en dat is nog niet op) met een game pc in Canada. Het werkte vrij goed om GTAV te spelen. Maar eigenlijk is dat gewoon een gamepc die je huurt en met een soort remote desktop connect je daar naartoe en dan kun je spellen installeren enzo. Ik kon er ook de Canadese Netflix op kijken (want het is gewoon een pcFinraziel schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 09:55:
[...]
Zelf nooit gedaan, maar heb wel van anderen gehoord die al zo'n service waarbij je gewoon een heel systeem in de cloud huurt zeg maar gebruikt hebben voor VR (shadow pc geloof ik dat dat heette). Dat scheen al heel behoorlijk te werken. Dus zo gek gedacht is dat niet.
Hangt denk ik wel af van wat je precies doet in VR natuurlijk. Een game als beat saber die heel latency gevoelig is draai ik al liever lokaal op mijn Quest 2 terwijl ik voor de rest bijna alles via WiFi stream van mijn pc.
/▌
Nu heb ik nog een LG OLED C9 waar helaas de Stadia app dus niet voor beschikbaar is, maar qua aansluiting op Internet werkt het hetzelfde. Bij LG TV's heb je de keuze tussen ethernet (100Mbit poort) of WiFi. De WiFi aansluiting is dan weer afhankelijk van de afstand tot AP en kan minder stabiel zijn.buddow schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 08:21:
Is je LG met kabel aangesloten op het internet of maak je gebruik van WiFi?
Ik heb ook een LG (GX) maar heb de indruk dat de Chromecast net even iets vlotter werkt.
Een minder bekende mogelijkheid is om een (10/100/1000 Mbps) ethernet to USB adapter aan te schaffen en die in je LG TV te stoppen. Nu heeft mijn LG TV 'helaas' slechts USB-2.0 poorten, dus de maximum doorvoer is beperkt, maar desondanks zit mijn LG TV nu op een stabiele ~ 300 Mbps bekabelde aansluiting. Sneller dan ik had via WiFi, en stabieler ook. Met een LG GX heb je geloof ik wel USB-3.0 poorten, dus dan heb je de mogelijkheid tot 1000 Mbps op deze manier.
Bij mij werkte dit helaas niet. Ik heb de stappen gevolgd, maar krijg slechts één maand gratis+10 euro korting ipv drie maanden+10 euro korting.Sahi_NL schreef op donderdag 9 december 2021 @ 18:35:
Voor alle Stadia Newbies: hier staat een manier beschreven hoe je in totaal 6 maanden gratis Stadia kunt krijgen (en 4 maanden YouTube Premium):
https://nl.pepper.com/share-deal/220668
Let op, dit werkt alleen in deze volgorde, niet als je de Lenovo deal al hebt geactiveerd.
edit: heb ooit al eens een proefabo Youtube premium gehad, dat zal de reden wel zijn dat het niet werkt.
[ Voor 9% gewijzigd door Glenfiddich op 14-12-2021 12:24 ]
Catch a smile out there!
Je moet inderdaad YT premium hebben wil je de 3 maanden in beeld krijgen. Ik heb gebruik kunnen maken van de gratis proefperiode en deze na de stadia claim gelijk weer opgezegd.Glenfiddich schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 12:16:
[...]
Bij mij werkte dit helaas niet. Ik heb de stappen gevolgd, maar krijg slechts één maand gratis+10 euro korting ipv drie maanden+10 euro korting.
edit: heb ooit al eens een proefabo Youtube premium gehad, dat zal de reden wel zijn dat het niet werkt.
edit:
oeps, zie net dat hier een ander topic voor is, excuus....
[ Voor 25% gewijzigd door joey82 op 14-12-2021 14:17 ]
Wow.
Ik ben echt onder de indruk van waar Stadia en streaming toe in staat is. 4K (oké, er zal vast wat slimme compressie worden toegepast) maar totaal geen merkbare lag
Nu nog even wennen aan gamen met een controller
Catch a smile out there!
Met kabel verbonden.buddow schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 08:21:
[...]
Is je LG met kabel aangesloten op het internet of maak je gebruik van WiFi?
Al gebruikt zonder te melden/bedankje. In ieder geval dank voor het delen!Pikkemans schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 14:15:
Hierbij ook nog een Stadia code (3 maand Pro) via Lenovo actie
***members only***
Mocht er iemand nog een code hebben. Zou mooi meegenomen zijn
Sowieso schrijf je zo!
Ook gebruik gemaakt van de BF aanbieding van Stadia Premier voor 22EU.
Daarna de actie gedaan voor Stadia Pro en AC Valhalla op de kop getikt.
Bevalt goed tot nu toe.
Buffalo77 | Pokemon Unite
Leuk! De stutters komen in mijn ervaring vooral op wifi naar voren, speel je bedraad of via wifi?JJJ schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 15:44:
Hier ook tevreden gebruiker. Vind wel dat er af en toe hele kleine stutters in beeld zijn, dat is het enige waar ik aan merk dat het geen "lokale" ervaring is.
Als ik op m'n Chromebook speel helpt t ook om dat apparaat prioriteit te geven in de wifi-instellingen. Zou je nog bij je modem (als dat ondersteund wordt) kunnen proberen. Maar goed, misschien speel je al bedraad
/▌
De dag is pas net begonnen aan die kant van de oceaanRob Voets schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 16:29:
Vandaag zou ook Assassin's Creed III en Assassin's Creed Liberation uitkomen.
Title Update 1.4.1 voor AC Valhalla staat al wel live
Windjammers pas 20 januari toch?Jasphur schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 16:22:
One Hand Clapping and Windjammers 2 zijn nu verkrijgbaar op Stadia
De chromecast is bedraad, controller wifi. Dus weet niet zo goed wat ik anders zou kunnen verbeteren. Maar de ervaring tot nu toe is verder primaHt87 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 15:50:
[...]
Leuk! De stutters komen in mijn ervaring vooral op wifi naar voren, speel je bedraad of via wifi?
Als ik op m'n Chromebook speel helpt t ook om dat apparaat prioriteit te geven in de wifi-instellingen. Zou je nog bij je modem (als dat ondersteund wordt) kunnen proberen. Maar goed, misschien speel je al bedraad
Hmm, zag daar niks over staan. Zie nu ook tweets dat AC 3 en Animal Royal beschikbaar zijn, maar zie ze nog niet in mijn store
Toch wel vreemd, je zou bedraad naar de Chromecast geen schokkerig beeld verwachten. Tenzij heel kort bv wanneer iemand anders op je netwerk een Netflix serie start ofzo.JJJ schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 16:42:
[...]
De chromecast is bedraad, controller wifi. Dus weet niet zo goed wat ik anders zou kunnen verbeteren. Maar de ervaring tot nu toe is verder prima
Het zou de netwerk kabel kunnen zijn. Of misschien staat er perongeluk vreemde QoS instellingen in de modem/router.
Je kunt mogelijk een laptop of PC (bedraad) ondertussen een ping naar een server laten lopen (ping google.nl -t) en kijken of je tijdens het schokken van het beeld ook op dat apparaat een piek ziet, dan kan het bij je internet provider of modem liggen.
Als het echt continue stutters zijn kijk dan even of je niet per ongeluk je chromecast geforceerd hebt op 50fpsJJJ schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 16:42:
[...]
De chromecast is bedraad, controller wifi. Dus weet niet zo goed wat ik anders zou kunnen verbeteren. Maar de ervaring tot nu toe is verder prima
Op hun twitter staat 20e, misschien vandaag aangekondigd?Jasphur schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 18:21:
[...]
Hmm, zag daar niks over staan. Zie nu ook tweets dat AC 3 en Animal Royal beschikbaar zijn, maar zie ze nog niet in mijn store
Ben benieuwd!
[ Voor 64% gewijzigd door Schmitzel op 14-12-2021 19:13 ]
Super! Misschien eindelijk Metro Exodus in de aanbieding!Schmitzel schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 19:12:
12 days of Stadia aangekondigd vis Instagram door Google, 12 dagen discounts.
Ben benieuwd!
[Afbeelding]
Hehe, wat zijn ze denkende bij Stadia? dag 1:Schmitzel schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 19:12:
12 days of Stadia aangekondigd vis Instagram door Google, 12 dagen discounts.
Ben benieuwd!
[Afbeelding]
[Twitter: https://twitter.com/googlestadia/status/1470913900820508679?s=21]
Nou ja zeg, dat ik nog mag meemaken dat stadia's pr faalt [/sarcasm]Jasphur schreef op woensdag 15 december 2021 @ 07:35:
[...]
Hehe, wat zijn ze denkende bij Stadia? dag 1:
[Embed]
Wat zonde weer zeg.
Echt heel karigJasphur schreef op woensdag 15 december 2021 @ 07:35:
[...]
[Embed]
Man man man, ik zie het net ook op Insta, wat een dikke #failJasphur schreef op woensdag 15 december 2021 @ 07:35:
[...]
[Embed]
Misschien is het vooral bedoeld voor potentiële nieuwe leden, die dit soort basic dingen nog niet weten over Stadia?
Dan is het zaak om dat goed te communiceren natuurlijk, de reacties zijn niet mals in ieder gevalTuktop schreef op woensdag 15 december 2021 @ 08:12:
Koren op de molen dit ja, man man man.
Misschien is het vooral bedoeld voor potentiële nieuwe leden, die dit soort basic dingen nog niet weten over Stadia?
Ben het met je eens hoor. Ik zocht naar een lichtpuntjeDennis0162 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 08:14:
[...]
Dan is het zaak om dat goed te communiceren natuurlijk, de reacties zijn niet mals in ieder geval
En terecht ook. Stadia moet echt iets doen aan hun communicatie. Dit is namelijk de tweede blunder in 24 uur op TwitterDennis0162 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 08:14:
[...]
Dan is het zaak om dat goed te communiceren natuurlijk, de reacties zijn niet mals in ieder geval
Hun correctie-tweet op de 12 Days of Stadia tweet
[Twitter: https://twitter.com/GoogleStadia/status/1470822598741147648?s=20]
Dan heb je zulke gave tech, die zo enorm goed werkt, met zoveel nieuwe spelers dankzij die 22,22 actie en dan doe je dit met je communicatie... beroerd, zelfs voor Google
@Tuktop Dat kan, het is alleen wel zo dat Destiny onder de Free to Play in de Store staat
[ Voor 16% gewijzigd door Jasphur op 15-12-2021 08:19 ]
ja de communicatie gaat al langzaam weg van '12 days of gifts' naar '12 days of features'. Naja, op zich niks nieuws onder de zon, alleen vandaag is ook 'super animal royale' free to play toegevoegd, ik zag een reactie op twitter die stelde dat ze die dan op zn minst als day1 hadden kunnen communiceren.Jasphur schreef op woensdag 15 december 2021 @ 08:17:
[...]
En terecht ook. Stadia moet echt iets doen aan hun communicatie. Dit is namelijk de tweede blunder in 24 uur op Twitter
Hun correctie-tweet op de 12 Days of Stadia tweet
[Twitter]
Dan heb je zulke gave tech, die zo enorm goed werkt, met zoveel nieuwe spelers dankzij die 22,22 actie en dan doe je dit met je communicatie... beroerd, zelfs voor Google
@Tuktop Dat kan, het is alleen wel zo dat Destiny onder de Free to Play in de Store staatEn er zijn slimmere manieren om mensen duidelijk te maken dan via een 12 days of... Waar iedereen kortingen verwacht ipv tips over welke games er gratis zijn op Stadia
Of is bad press ook gewoon press.
Mijn Stadia controller loop nog steeds stof te happen
Veel van die oldschool point 'n click games zijn niet geoptimaliseerd voor gebruik met een controller of touchscreen, toch? Misschien remakes zoals die van Monkey Island en Lucasarts titels (Grim Fandango, Day of the Tentacle, Full Throttle). Zou tof zijn! Ik ben er ook fan van.Ht87 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 08:56:
Ik heb op gog de oude serie games van Indiana Jones (van LucasArts) voor een prikkie gekocht met oa Fate of Atlantis. Ik zou het best tof vinden als er een retro sectie op stadia kwam en je die games op je telefoon oid kon spelen. Daar zou ik de pr voor de komende 5 jaar mee vergeven.
too old, too cold
/▌
Dat ze '12 days of gifts and deals for you' aankondigen, dag 1 is een spel dat sinds 2019 al gratis was. De community is dat op zn zachts gezegd beu.Marzman schreef op woensdag 15 december 2021 @ 09:04:
Wat is de fail? Dat die al gratis was?
post van Stadia gisteren:
Need a little extra holiday cheer? We gotchu.
We're kicking off 12 days of Stadia - 12 days of deals and games for you to gift your friends, family...or keep yourself. We're not here to judge. Do you.
Keep your eyes peeled for the daily deals
[ Voor 26% gewijzigd door Ht87 op 15-12-2021 09:07 ]
Met direct touch kun je een eind komen.Negakinu schreef op woensdag 15 december 2021 @ 09:01:
[...]
Veel van die oldschool point 'n click games zijn niet geoptimaliseerd voor gebruik met een controller of touchscreen, toch? Misschien remakes zoals die van Monkey Island en Lucasarts titels (Grim Fandango, Day of the Tentacle, Full Throttle). Zou tof zijn! Ik ben er ook fan van.
Dan maar mouse/keyboard ondersteuning op de ccuNegakinu schreef op woensdag 15 december 2021 @ 09:01:
[...]
Veel van die oldschool point 'n click games zijn niet geoptimaliseerd voor gebruik met een controller of touchscreen, toch? Misschien remakes zoals die van Monkey Island en Lucasarts titels (Grim Fandango, Day of the Tentacle, Full Throttle). Zou tof zijn! Ik ben er ook fan van.
Maar ja, die monkey islands waren ook goud idd. Zou dat de tand des tijds nog beetje doorstaan hebben? Fate of Atlantis had ik vorige zomer nog een keer gespeeld, dat was nog altijd top! Moest bij uitkomst van the darkside detective op stadia heel erg aan deze games denken.
Grim Fandango 😎
FAN-TAS-TISCH! Helemaal kapot gespeeld vroeger!Ht87 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 08:56:
Fate of Atlantis.
En Leisure Suit LarryAmdwarrior schreef op woensdag 15 december 2021 @ 09:29:
Monkey Island is wel legendarisch spel maar die makkers zit helaas bij Microsoft.
Grim Fandango 😎
Ja dat kan.Aristos schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:51:
Ik speel nu 2x per week met mijn 6 jarige zoon op de Stadia. Lijkt me leuk om met 2 controllers race games tegen elkaar te rijden. Is het mogelijk om die Stadia Premiere Edition voor 22 euro te kopen en die als 2de controller te gebruiken? En zijn er veel games geschikt voor kids (dus zonder teveel moorden en slachten) die je met 2 man kan spelen?
https://stadia.google.com...83b5c879b49e923205p?hl=nl
[ Voor 19% gewijzigd door doobieters op 15-12-2021 12:49 ]
🔋 2 x Marstek Venus E v3 (V135) - 3,1 kWp panelen
Kijk even in de lijst bij spellen voor kinderen en kijk dan of ze local co-op ondersteunen. Hier wordt veel Paw Patrol en Pikuniku gespeeld.Aristos schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:51:
Ik speel nu 2x per week met mijn 6 jarige zoon op de Stadia. Lijkt me leuk om met 2 controllers race games tegen elkaar te rijden. Is het mogelijk om die Stadia Premiere Edition voor 22 euro te kopen en die als 2de controller te gebruiken? En zijn er veel games geschikt voor kids (dus zonder teveel moorden en slachten) die je met 2 man kan spelen?
Spongebob heeft ook local co-op, maar dat slaat nergens op.
[ Voor 4% gewijzigd door Knielen op 15-12-2021 12:59 ]
Ik heb inmiddels 4 controllers hier thuis.Aristos schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:51:
Get Packed (2-4 player lokaal), Trine 4 (1-4 player lokaal), Dirt 5 (1-4 player split screen), Cake Bash (2-4 spelers lokaal), Floor Kids (local multiplayer), Pikuniku (2 spelers co-op), Enter the Gungeon (1-2 lokaal), Monster Jam Steel Titans (2 spelers lokaal), Street Power Football (2 player lokaal), Paw Patrol (1-2 player lokaal).
Met Dirt 5 race je niet zozeer alleen tegen elkaar maar tussen andere auto's (bots of andere spelers).
Trine 4 is echt een aanrader om samen in co-op te spelen.
Met de andere games heb ik niet zo heel veel ervaring in multiplayer.
Als die game ooit voor stadia komt kan ik hem aanraden voor iedereen die een toffe game met gezinsleden wil spelen.
Weet nog niet wat ik hiervan moet vinden met de beschikbare informatie, maar als meer en meer grote uitgevers meer gaan verdiepen in Cloud projecten, dan is dit het begin van de dood van consoles, die geen cloud features ondersteunen.
[ Voor 11% gewijzigd door Jasphur op 15-12-2021 13:26 ]
/▌
we gaan een mooie toekomst te gemoed en ben blij dat ik mij er nu al een beetje in verdiep. Ik vrees echter voor een mega versnippering aan abbo's. Net als bij tv-series en films. Met het extra nadeel dat je straks ook meerdere verschillende controllers in huis moet hebben wil je een cloud gaming dienst op zijn best kunnen gebruiken...Marzman schreef op woensdag 15 december 2021 @ 13:48:
@Jasphur Zou best kunnen. Scs (van euro truck simulator 2) heeft vandaag ook op hun blog geschreven dat ze een demo in samenwerking hebben gemaakt met Geforce Now dat je zonder in te loggen kunt rijden met de DAF XG. Dat kunnen speluitgevers dus ook doen, met Gforce Now, of White label Stadia.
Is het niet zo dat het vanzelf wel weer settled?Jasphur schreef op woensdag 15 december 2021 @ 14:15:
[...]
we gaan een mooie toekomst te gemoed en ben blij dat ik mij er nu al een beetje in verdiep. Ik vrees echter voor een mega versnippering aan abbo's. Net als bij tv-series en films. Met het extra nadeel dat je straks ook meerdere verschillende controllers in huis moet hebben wil je een cloud gaming dienst op zijn best kunnen gebruiken...
Youtube was niet de eerste video site
Google niet de eerste search engine
Facebook niet eerste social network
Dingen komen en gaan, en men leert van de concurrentie en kan veel research overslaan. Zal blijken welke straks blijven bestaan en welke sterven.
Uiteindelijk is een console of een pc helemaal zo slecht nog niet, eigenaar van je games. Er zal wel meer splitsing komen tussen casual en non casual gamers lijkt me.
Was dit jaar gratis geweest op het indiegala platform, deel 1 t/m 8
twitch.tv/animesenshi Battle.net group: Tweakers.net & GoT HS
Ik hoop niet dat we ingestapt zjin in de betamax van de cloudgaming dankneusteun schreef op woensdag 15 december 2021 @ 14:20:
[...]
Is het niet zo dat het vanzelf wel weer settled?
Youtube was niet de eerste video site
Google niet de eerste search engine
Facebook niet eerste social network
Dingen komen en gaan, en men leert van de concurrentie en kan veel research overslaan. Zal blijken welke straks blijven bestaan en welke sterven.
Uiteindelijk is een console of een pc helemaal zo slecht nog niet, eigenaar van je games. Er zal wel meer splitsing komen tussen casual en non casual gamers lijkt me.
/▌
Dus je zegt eigenlijk dat Stadia uhh 'expliciete entertainment content' moet gaan aanbieden?Marzman schreef op woensdag 15 december 2021 @ 14:34:
[...]
Ik hoop niet dat we ingestapt zjin in de betamax van de cloudgaming dan
Betamax was toch superieur aan vhs?Marzman schreef op woensdag 15 december 2021 @ 14:34:
[...]
Ik hoop niet dat we ingestapt zjin in de betamax van de cloudgaming dan
Duurder maar betere kwaliteit.
Maar ik ga ervan uit dat stadia niet het plafond is namelijk en dat er technieken en software komt die alsmaar beter wordt.
Stadia was immers ook niet de eerste maar wel een flinke sprong in kwaliteit en eenvoud.
Nu komen er vast meer alternatieven die leren van geforcenow en stadia en dus al veel ontwikkelkosten kunnen besparen door te leren van stadia en geforcenow.
Misschien dat de games van Ubisoft hier wel onder kunnen vallenTuktop schreef op woensdag 15 december 2021 @ 14:50:
[...]
Dus je zegt eigenlijk dat Stadia uhh 'expliciete entertainment content' moet gaan aanbieden?
En dan zit het met Stadia wel goed... uhm, en met Luna en met XCloud.. hmmmm
[ Voor 12% gewijzigd door Jasphur op 15-12-2021 15:36 ]
De stekker ging er op 18 januari 2023 uit.
Converteer je Stadia controller naar Bluetooth met de browsertool:
https://stadia.google.com/controller/
(Beschikbaar tot 31 december 2023)
Mooi overzicht van alternatieven: https://hackmd.io/@christopherklay/BkWVFJlNj
Topics voor alternatieven voor Stadia:
> Het grote cloud gaming topic
> [NVIDIA Geforce NOW] Ervaringen & Discussie
> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
> [PS+] Playstation Plus
| Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |
:strip_exif()/f/image/H8Wa2RJ50DRTAnXY0mAdoHU5.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/9F7l754exD736kpQsr4qdUab.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/aH6GsLcl5O9QH7Hj57r2mEqI.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/WlXjYKkok8SgtP0SBRCdydwZ.jpg?f=fotoalbum_tile)