Herkenbaar wat @PinusRigida zegt, ik heb dezelfde tablet gebruikt voordat ik mijn huidige chromebook had. Werkte inderdaad perfect, bij mij overigens ook vrij goed op de 2,4GHz frequentie, maar ik heb weinig interferentie in huis verder en het wifipunt zit dichtbij de zithoek.

Overigens werkt het ook heerlijk op de chromebook, ik heb er een waarbij het scherm om te draaien is en het eigenlijk een grote androidtablet is. Heerlijk om te gamen! Nadeel vind ik wel dat de bluetooth oortjes met vertraging erop werken. Het wordt tijd dat Stadia headsetjes gaat uitbrengen ;)

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11:38

PinusRigida

I put the p in pool.

Ht87 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 16:14:
Herkenbaar wat @PinusRigida zegt, ik heb dezelfde tablet gebruikt voordat ik mijn huidige chromebook had. Werkte inderdaad perfect, bij mij overigens ook vrij goed op de 2,4GHz frequentie, maar ik heb weinig interferentie in huis verder en het wifipunt zit dichtbij de zithoek.

Overigens werkt het ook heerlijk op de chromebook, ik heb er een waarbij het scherm om te draaien is en het eigenlijk een grote androidtablet is. Heerlijk om te gamen! Nadeel vind ik wel dat de bluetooth oortjes met vertraging erop werken. Het wordt tijd dat Stadia headsetjes gaat uitbrengen ;)
Ah, hier ook kleine vertraging op m'n BT earbuds maar ik plug een bedraad setje in de controller en opgelost.
PinusRigida schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 16:20:
[...]

Ah, hier ook kleine vertraging op m'n BT earbuds maar ik plug een bedraad setje in de controller en opgelost.
Nu wordt het eng, ik heb ook de earbuds. Als je ook een pixel 4XL hebt word ik gek :9

[ Voor 7% gewijzigd door Ht87 op 27-10-2021 16:32 ]

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:39
Saber Interactive and Focus Entertainment has confirmed that zombie shooter, World War Z: Aftermath, will launch on Google Stadia this winter and the game will feature full cross-play with other platforms
Hhhmmm crossplay dit is toch co op FPS ?

[ Voor 8% gewijzigd door Amdwarrior op 27-10-2021 18:16 ]

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ht87 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 16:14:

Het wordt tijd dat ze een racestoel gaan uitbrengen. Of op z'n minst een stuurtje. O-)

Meer dan ik dacht...

• Tuktop
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12:40
Amdwarrior schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 18:15:
[...]

Hhhmmm crossplay dit is toch co op FPS ?
Online co-op kun je toch ook crossplay doen? Dus samen met iemand spelen die op een PS5 of PC speelt, zegmaar. Erg vet trouwens dat WWZ:A naar Stadia komt!

[ Voor 7% gewijzigd door Tuktop op 27-10-2021 18:46 ]

Tuktop schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 18:40:
[...]

Online co-op kun je toch ook crossplay doen? Dus samen met iemand spelen die op een PS5 of PC speelt, zegmaar. Erg vet trouwens dat WWZ:A naar Stadia komt!
Ook Fire Commander is bevestigd voor Stadia

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Tuktop schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 18:40:
[...]

Eens! Goed dat er weer zo'n game op stadia verschijnt! Die fire truck game lijkt me ook wel geinig!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11:38

PinusRigida

I put the p in pool.

Ht87 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 16:31:
[...]

Nu wordt het eng, ik heb ook de earbuds. Als je ook een pixel 4XL hebt word ik gek :9
Lol, neen, is op m'n Galaxy A tablet. :)
@Ht87 zitten ze toch op reddit :P

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FCuj-90WYAQIFsB?format=png&name=900x900

Haha ja wel vaak voor issues, dat doen ze goed! Al doende leert men >:)
Ht87 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 22:16:
[...]

Haha ja wel vaak voor issues, dat doen ze goed! Al doende leert men >:)
Stiekem best groot nieuws eigenlijk en jammer dat T.net mijn linkdump (nog) niet heeft opgepakt.
De demo tijd is namelijk beschikbaar voor mensen zonder Stadia account en per spel wordt er gekeken naar de lengte van de demo. Ik kan mij best voorstellen dat er games zijn die nogal wat cinematics in het begin hebben van ruim 20 minuten en dan is 30 minute demo-tijd een beetje kort :P

Jasphur schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 08:41:
[...]

Stiekem best groot nieuws eigenlijk en jammer dat T.net mijn linkdump (nog) niet heeft opgepakt.
De demo tijd is namelijk beschikbaar voor mensen zonder Stadia account en per spel wordt er gekeken naar de lengte van de demo. Ik kan mij best voorstellen dat er games zijn die nogal wat cinematics in het begin hebben van ruim 20 minuten en dan is 30 minute demo-tijd een beetje kort :P
Ja dit is wel een goede stap in het toegankelijk maken. Al ben ik ook altijd wel huiverig voor probeersels met Stadia, het is namelijk zo belangrijk dat je thuisnetwerk op orde is. Een soort verbindingstest zou wellicht kunnen helpen.

• RoCoStr
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 25-01 08:01
Vroeger begonnen demo's ook wel eens in een deel van het spel en i.c.m. state share zal dat toch niet heel moeilijk zijn! Wel tof hoor, biedt zeker kansen!
Ht87 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 09:14:
[...]

Ja dit is wel een goede stap in het toegankelijk maken. Al ben ik ook altijd wel huiverig voor probeersels met Stadia, het is namelijk zo belangrijk dat je thuisnetwerk op orde is. Een soort verbindingstest zou wellicht kunnen helpen.
Het zal waarschijnlijk gaan om een 1080p demo (voor wie niet een pro abbo heeft) en ik verwacht dat de mensen die een demo van een game op een cloud dienst willen spelen over het algemeen wel een lijn hebben liggen die dat aan kan. En op de telefoon werkt de mobiele data modus erg goed. Maar er zullen altijd uitzonderingen zijn

Als iedereen t gaat doen is de lol er ook af. Of zien we hierin de stadia white label?

• RobNemoo
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 15:05
Het gaat op deze manier de kant op van de streaming tv diensten. Als je alles wilt doen betaal je een fortuin, doe je het niet komt de fear-of-missing-out weer op als je een bepaalde game/tv serie wilt.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ht87 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 10:19:
Als iedereen t gaat doen is de lol er ook af. Of zien we hierin de stadia white label?
Ik denk het laatste, ik kan me niet voorstellen dat Samsung zelf een succesvolle cloudgaming dienst kan opzetten.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Marzman schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 10:52:
[...]

Ik denk het laatste, ik kan me niet voorstellen dat Samsung zelf een succesvolle cloudgaming dienst kan opzetten.
Tizen is Linux-based, denk dat dat wel een plus is om een connectie met de stadia servers te maken. Kan interessant zijn, alleen wel enorme versnippering weer. Als het echt White label is en het wordt breed verspreid is er misschien wel meer kans dat ontwikkelaars games op Stadia-based hardware gaan uitbrengen. Ik kijk naar jou Rockstar!

• The_Woesh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-01 14:23
Ht87 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 10:56:
[...]

Tizen is Linux-based, denk dat dat wel een plus is om een connectie met de stadia servers te maken. Kan interessant zijn, alleen wel enorme versnippering weer. Als het echt White label is en het wordt breed verspreid is er misschien wel meer kans dat ontwikkelaars games op Stadia-based hardware gaan uitbrengen. Ik kijk naar jou Rockstar!
Mee eens. Ik denk de versnippering wel meevalt als het straks allemaal op dezelfde infrastructuur draaid omdat de games dan waarschijnlijk overal beschikbaar zijn, alleen met een ander marketing sausje erover en een paar exclussives voor voor acties/marketing.

• Tuktop
Ht87 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 09:14:
[...]

Heb altijd al gevonden dat Google een soort van 3D-dinosaurplatformer in elkaar moet (laten) flansen, waarbij goed de kwaliteit en speelbaarheid te testen is. En dan zou ik zeggen: haal daarvoor ook de account- en Pro-barrière weg, zodat iedereen het platform goed en makkelijk technisch kan testen.

• Marzman
  • Niet online
Tuktop schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 12:31:
[...]

Heb altijd al gevonden dat Google een soort van 3D-dinosaurplatformer in elkaar moet (laten) flansen, waarbij goed de kwaliteit en speelbaarheid te testen is. En dan zou ik zeggen: haal daarvoor ook de account- en Pro-barrière weg, zodat iedereen het platform goed en makkelijk technisch kan testen.
Of iets met wapens en auto's stelen in een sandbox game ;)

/▌

Ik heb al een tijdje geen geluid issues meer gehad overigens.

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:10
Vandaag begonnen met red dead redemption 2 met nieuwe controller.

- volgens mij is de controller net iets anders dan die van een half jaar geleden, bij de joysticks loopt het ruwere deel van de zijkanten net iets meer door naar boven. Verder niet beter of slechter, verschil is minimaal

- verrassend krijg ik RDR2 niet werkend op een mi box s, zwart beeld en na een tijdje geeft een stadia melding aan dat er een probleem is met het 4K deel, met HDR en nog iets. Op een shield 2019 en bijgeleverde chromecast ultra verder geen problemen.

Nou doet hij het wel op de mi box s (terwijl eerst niet op zowel de stadia app op dat apparaat, als op de ingebouwde chromecastfunctionaliteit). Geen idee of er vanmiddag een hiccup was aan de serverkant, of dat hij het wellicht nu wel doet omdat ik hem al eens opgestart heb met savegame etc :?

[ Voor 22% gewijzigd door sewer op 28-10-2021 17:49 ]

• Schmitzel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:01
Nog geen nieuws over de pro games van november? Kan het ook nergens vinden

• Dennis0162
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22-11-2025
Jasphur schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 17:02:
Ik heb al een tijdje geen geluid issues meer gehad overigens.
Mij viel het ook al op dat het niet meer voorkomt
Schmitzel schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 21:50:
Nog geen nieuws over de pro games van november? Kan het ook nergens vinden
Ik had gisteravond verwacht maar niks inderdaad. Echter het Twitter profiel van Stadia staat vol in het teken van Halloween: "SCAREdia", dus het zou mij niks verbazen als we vandaag of morgen wat horen :)

oh en de demo functie breidt zich uit! Control is nu ook voor 30 minuten te demo-en

Jasphur schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 08:25:
oh en de demo functie breidt zich uit! Control is nu ook voor 30 minuten te demo-en
Misschien goed om t even bij @Tweakjur te melden dat die demo functie zonder account met een Gmail account of wat dan ook werkt ;) toch wel nieuwswaardig, dat kan voor zover ik weet bij geen enkel ander platform momenteel.

Edit: ach toch wel een account vooralsnog, maar toch, gratis games testen is wel leuk!

[ Voor 13% gewijzigd door Ht87 op 29-10-2021 09:19 ]

Ht87 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 09:16:
[...]

Misschien goed om t even bij @Tweakjur te melden dat die demo functie zonder account met een Gmail account of wat dan ook werkt ;) toch wel nieuwswaardig, dat kan voor zover ik weet bij geen enkel ander platform momenteel.

Edit: ach toch wel een account vooralsnog, maar toch, gratis games testen is wel leuk!
Over het algemeen schrijft @AverageNL Stadia artikelen hehe

Hier de Stadia FAQ over de demo

[ Voor 9% gewijzigd door Jasphur op 29-10-2021 09:37 ]

Jasphur schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 09:35:
[...]

Over het algemeen schrijft @AverageNL Stadia artikelen hehe

Hier de Stadia FAQ over de demo
Zou toch wel tof zijn ooit als, zoals @Tuktop opperde, er zonder account gewoon een spelletje gespeeld kan worden, al is het een demo of een interactieve show-reel ofzo. Dat zou echt mensen over de streep kunnen trekken denk ik.
Nondeju. Heb ik net Dirt 5 gekocht haha

Hundred Days - Winemaking Simulator, Saints Row IV, DIRT 5, and Kemono Heroes zijn de pro games voor november

Erg leuk lijstje. Saints Row en Hundred Days heb ik altiid al eens willen spelen

[ Voor 80% gewijzigd door Jasphur op 29-10-2021 19:14 ]

• RoCoStr
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 25-01 08:01
Awesome!

• Amdwarrior
Bah Dirt 5 nog gekocht laatst.

Maar Saints Rowveens proberen vroeger vond ik dat een beetje debiel maar sinds Gta 5 melkkoe misschien wel waarderen

• 12345j
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-01-2022
Yes! Zat te wachten op Hundred Days - Winemaking. Nice! Weer lekker aanklooien in een simulatie/micro management spel.

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:24

artificial_sun

Mazda Rx7

Echt tempting om pro weer eens aan te zetten. Maar ik speel zo weinig...

En net weer een enquête gehad in Opinion Rewards, nu genoeg voor rise of the tomb raider

Stadia was beter....

• streamnl
  • Niet online
Nice! Dirt 5. Stond ook op mijn lijstje.
Mooie pro lijst :Y

Ik ben deze week helemaal fan geworden van ARK.
Wat een gaaf spel.

Maar… ik merk dat ik tegen wat beperkingen aan loop (buiten de bugs van het spel zelf).

Ik speel graag met een joystick maar ik mis enkele sneltoetsen van een keyboard.

Kan je met een joystick én een keyboard tegelijkertijd spelen?
Zo ja, moet ik dan een Bluetooth of WiFi (bestaan die?) keyboard aanschaffen?

Meer dan ik dacht...

12345j schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 21:34:
Yes! Zat te wachten op Hundred Days - Winemaking. Nice! Weer lekker aanklooien in een simulatie/micro management spel.
Ja daar ben ik ook erg benieuwd naar! Leuke pro selectie deze maand!
streamnl schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 09:06:
....

Kan je met een joystick én een keyboard tegelijkertijd spelen?
Zo ja, moet ik dan een Bluetooth of WiFi (bestaan die?) keyboard aanschaffen?
Op de pc schakelt hij automatisch over naar de invoer die je gebruikt. Geen idee of daar een vertraging tussenzit, maar met PGA tour gebruik ik in het menu de muis/kb en in het spel de controller.

• streamnl
  • Niet online
Ht87 schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 09:25:
[...]

Op de pc schakelt hij automatisch over naar de invoer die je gebruikt. Geen idee of daar een vertraging tussenzit, maar met PGA tour gebruik ik in het menu de muis/kb en in het spel de controller.
Ook een heerlijk spel. Al een tijdje niet meer gespeeld.

Ik speel vooral via een CU icm een joystick. Had ik misschien erbij moeten zeggen... :z

Tijdens het spelen met een joystick wil ik bijv. op de "J" kunnen drukken van een toetsenbord. Er zitten sneltoetsen in die veel gemakkelijk zijn om even een knopje in te drukken, dan soms via de joystick.
En ik vroeg me af of dit mogelijk was voordat ik een keyboard aanschaf.

Meer dan ik dacht...

streamnl schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 09:34:
[...]

Ook een heerlijk spel. Al een tijdje niet meer gespeeld.

Ik speel vooral via een CU icm een joystick. Had ik misschien erbij moeten zeggen... :z

Tijdens het spelen met een joystick wil ik bijv. op de "J" kunnen drukken van een toetsenbord. Er zitten sneltoetsen in die veel gemakkelijk zijn om even een knopje in te drukken, dan soms via de joystick.
En ik vroeg me af of dit mogelijk was voordat ik een keyboard aanschaf.
Ahh ja, ik normaal ook via de ccu overigens, maar op de werkpc gaat t ook prima in de pauze ;)

Maar via de CCU wordt nog geen KB/M ondersteund ook niet als je m verbindt met je controller oid, ik heb geen ervaringen met de Chromecast google tv overigens. Vrees dat t nog even wachten is...
12345j schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 21:34:
Ik ook! Benieuwd hoe de game speelt vanaf de bank hehe. Lijkt mij in ieder geval erg ontspannend

• streamnl
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gEdr8KKTFvy2ooihqmtZ0y8-Jkg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YPEcpko5CpLdTeEaJmuvJoCh.png?f=fotoalbum_large

Ik voel me best wel veilig inmiddels :+

spoiler:
Maar ja, 1 T-rex met een hoog level en ze zijn zo dood 😅)

Meer dan ik dacht...

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-01 22:22
Ik heb een maand Ubsisoft+ geactiveerd voor Riders Republic, maar ik vind dat Stadia de game erg matig draait. Toch maar gewoon de game gedownload en hij speelt heel aardig op mijn vrij verouderde PC (GTX 1060). Valt me toch tegen van Stadia, want zo veeleisend is deze game niet, zeker niet op 1080p
Sjurm schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 22:15:
Ik heb een maand Ubsisoft+ geactiveerd voor Riders Republic, maar ik vind dat Stadia de game erg matig draait. Toch maar gewoon de game gedownload en hij speelt heel aardig op mijn vrij verouderde PC (GTX 1060). Valt me toch tegen van Stadia, want zo veeleisend is deze game niet, zeker niet op 1080p
Ik heb de game zelf nooit gespeeld. Kun je uitleggen wat je bedoelt met matig? Bedoel je lag of echt performance? Als je op 1080p op stadia gamed heb je inderdaad lagere kwaliteit dan als je pro gaat. Ik weet eerlijk gezegd ook niet of je de 1080p stream van stadia kunt vergelijken met een pc-setup waarop je 1080p draait. De pc setup zal dan denk ik beter geoptimaliseerd zijn. Je zou t bijna eens moeten testen met een pro account. Maar dan wordt t met Ubisoft plus samen wel een ander prijskaartje :9

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-01 22:22
Ht87 schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 22:20:
[...]

Ik heb de game zelf nooit gespeeld. Kun je uitleggen wat je bedoelt met matig? Bedoel je lag of echt performance? Als je op 1080p op stadia gamed heb je inderdaad lagere kwaliteit dan als je pro gaat. Ik weet eerlijk gezegd ook niet of je de 1080p stream van stadia kunt vergelijken met een pc-setup waarop je 1080p draait. De pc setup zal dan denk ik beter geoptimaliseerd zijn. Je zou t bijna eens moeten testen met een pro account. Maar dan wordt t met Ubisoft plus samen wel een ander prijskaartje :9
Allereerst leek hij capped op 30 fps en vond ik het daarnaast grafisch hetzelfde lijken als ik het op pc op low settings zou zetten. Ik had er wat meer van verwacht denk ik, ook omdat je al wel iets meer betaalt voor Ubisoft+ icm Stadia service.

• Tuktop
Sjurm schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 22:54:
[...]

Allereerst leek hij capped op 30 fps en vond ik het daarnaast grafisch hetzelfde lijken als ik het op pc op low settings zou zetten. Ik had er wat meer van verwacht denk ik, ook omdat je al wel iets meer betaalt voor Ubisoft+ icm Stadia service.
Is inderdaad capped op 30fps op Stadia en dat is wat mij betreft helaas een deal-breaker voor deze game :(

• Amdwarrior
streamnl schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 11:48:
[Afbeelding]

Ik voel me best wel veilig inmiddels :+

spoiler:
Maar ja, 1 T-rex met een hoog level en ze zijn zo dood 😅)
Is dat Ark?
De pro games zijn te claimen :) happy gaming!

Tuktop schreef op maandag 1 november 2021 @ 00:18:
[...]

Is inderdaad capped op 30fps op Stadia en dat is wat mij betreft helaas een deal-breaker voor deze game :(
Vond het tijdens de demo niet zo storend. Denk dat er op zn tijd wel een update voor uit komt. Zie ook AC Valhalla

• Tuktop
Jasphur schreef op maandag 1 november 2021 @ 09:08:
[...]

Vond het tijdens de demo niet zo storend. Denk dat er op zn tijd wel een update voor uit komt. Zie ook AC Valhalla
Dat hoop ik zeker! Ik vond het inderdaad minder storend dan verwacht maar ik denk toch dat bij zo'n high-speed sports game waar timing belangrijk is, 60fps prettiger speelt.

Inmiddels vind ik trouwens ook wel echt dat alle spellen op 60fps gespeeld moeten kunnen worden, ben wel een beetje klaar met 30 >:) wat mij betreft belangrijkere dan native 4K, maar dat is persoonlijk.

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:53
Ik heb gisteren voor het eerst serieus gespeeld (Fifa 22) sinds ik de chromecast en controller heb ontvangen. Het is me opgevallen dat tijdens een wedstrijd (en niet tijdens skill games en dergelijke) de verbinding regelmatig hapert. Soms werkt het minutenlang goed en daarna enkele minuten continu haperingen. Daarna ben ik verder gegaan op zowel de iPad als m'n laptop, idem. :') En ja, ik zit op WiFi 5Ghz. :)

Ik heb voor de zekerheid al m'n Ubiquiti hardware (gateway, switch, AP's) gereboot - ook dat heeft niet geholpen. De volgende keer maar eens m'n laptop bedraad aansluiten (in de woonkamer heb ik - nog - geen netwerkkabel)...

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/12265808198.png
Dit zou geen probleem mogen zijn zou ik zeggen. :P
Mawlana schreef op maandag 1 november 2021 @ 09:16:
Ik heb gisteren voor het eerst serieus gespeeld (Fifa 22) sinds ik de chromecast en controller heb ontvangen. Het is me opgevallen dat tijdens een wedstrijd (en niet tijdens skill games en dergelijke) de verbinding regelmatig hapert. Soms werkt het minutenlang goed en daarna enkele minuten continu haperingen. Daarna ben ik verder gegaan op zowel de iPad als m'n laptop, idem. :') En ja, ik zit op WiFi 5Ghz. :)

Ik heb voor de zekerheid al m'n Ubiquiti hardware (gateway, switch, AP's) gereboot - ook dat heeft niet geholpen. De volgende keer maar eens m'n laptop bedraad aansluiten (in de woonkamer heb ik - nog - geen netwerkkabel)...

[Afbeelding]
Klinkt een beetje als een issue in FIFA. Speel het zelf niet, maar lees er op reddit vaker over. Hoe is het bij andere games?

Doet mij trouwens afvragen: nu Dirt 5 pro game is, zou die giga update voor Stadia dan sneller komen. Ik heb nog steeds dat als ik die game in 4K speel het om de zoveel races vastloopt

[ Voor 8% gewijzigd door Jasphur op 01-11-2021 09:31 ]

Verwijderd

Mawlana schreef op maandag 1 november 2021 @ 09:16:

[Afbeelding]
Probeer ook eens andere games? Ik speel op een standaard ISP modem, op 5ghz met een 50/10mbit verbinding en heb nooit last van haperingen, maar ik speel dan ook geen FIFA :+

• Mawlana
Jasphur schreef op maandag 1 november 2021 @ 09:29:
[...]

Klinkt een beetje als een issue in FIFA. Speel het zelf niet, maar lees er op reddit vaker over. Hoe is het bij andere games?

Doet mij trouwens afvragen: nu Dirt 5 pro game is, zou die giga update voor Stadia dan sneller komen. Ik heb nog steeds dat als ik die game in 4K speel het om de zoveel races vastloopt
Hmm... Kijk, daar had ik nog niet aan gedacht. Ik zal ook eens ander spel proberen.

Trouwens, tijdens die haperingen krijg ik van Stadia (op de chromecast ultra) wel de melding dat de verbinding slecht is en dat het spel kan uitvallen. Dus het lijkt me niet geheel aan het spel zelf te liggen.

[ Voor 17% gewijzigd door Mawlana op 01-11-2021 09:50 ]

Hmm, bij zo’n melding kan het inderdaad misschien de verbinding zijn. Maar dat zul je dus ook merken in andere games. Is je CCU wel echt 5GHz WiFi verbonden of per ongeluk toch met 2,4 of misschien met zo’n dual band kanaal? Indien mogelijk test eens met een kabel. En ga even na of je CCU niet toevallig in een ‘zwart gat’ hangt.

[ Voor 18% gewijzigd door Jasphur op 01-11-2021 10:03 ]

• Mawlana
Jasphur schreef op maandag 1 november 2021 @ 09:58:
Hmm, bij zo’n melding kan het inderdaad misschien de verbinding zijn. Maar dat zul je dus ook merken in andere games. Is je CCU wel echt 5GHz WiFi verbonden of per ongeluk toch met 2,4 of misschien met zo’n dual band kanaal? Indien mogelijk test eens met een kabel. En ga even na of je CCU niet toevallig in een ‘zwart gat’ hangt.
Het is verbonden met het 5GHz netwerk, dat heb ik gecontroleerd. Op dezelfde plek hangt mijn LG tv waarmee ik video stream van 40-50Mbps, zónder haperingen. Maar goed, het kan nooit kwaad om de signaalkwaliteit goed te checken. Elk apparaat heeft andere WiFi chipset/antennes.

Eens kijken of ik een speedtest kan draaien op CCU. :+
Mawlana schreef op maandag 1 november 2021 @ 10:33:
[...]

Het is verbonden met het 5GHz netwerk, dat heb ik gecontroleerd. Op dezelfde plek hangt mijn LG tv waarmee ik video stream van 40-50Mbps, zónder haperingen. Maar goed, het kan nooit kwaad om de signaalkwaliteit goed te checken. Elk apparaat heeft andere WiFi chipset/antennes.

Eens kijken of ik een speedtest kan draaien op CCU. :+
Er is wel een verschil in het kijken naar een video via je LG, die kan namelijk bufferen en daardoor een drop in je verbinding opvangen. Bij het gamen is dat direct een hapering. Bijvoorbeeld bij gelijktijdig gebruik van je wifi-verbinding op je telefoon of iemand anders in huis die bv muziek of filmpjes streamt.
Bedraad is meestal de oplossing. Soms kan het helpen om bij je wifi-instellingen (geen idee of dit bij je mogelijk is hoor) prioriteit aan de CCU in te stellen?
Balen dat het hapert, haalt wel stukje plezier weg!

• Estylicious
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 26-01 09:42
Ik had eerst ook problemen met Stadia, haperingen e.d. Lang mee bezig geweest en heel frustrerend. Dacht ook dat het aan Stadia kon liggen. Totdat ik mijn provider eindelijk zover kreeg om er serieus naar te kijken. Ze hebben daar (naar eigen zeggen) werkzaamheden uitgevoerd om het door mij omschreven probleem op te lossen. Sindsdien werkelijk perfecte ervaring, ook via wifi.
Kortom, uit eigen ervaring zou ik zeggen dat Stadia een solide dienst is. Als je problemen hebt dan ligt het waarschijnlijk ergens anders in het netwerk. (Disclaimer: n=1. :>)

• rwbk
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 25-01 21:07
Estylicious schreef op maandag 1 november 2021 @ 11:41:
Ik had eerst ook problemen met Stadia, haperingen e.d. Lang mee bezig geweest en heel frustrerend. Dacht ook dat het aan Stadia kon liggen. Totdat ik mijn provider eindelijk zover kreeg om er serieus naar te kijken. Ze hebben daar (naar eigen zeggen) werkzaamheden uitgevoerd om het door mij omschreven probleem op te lossen. Sindsdien werkelijk perfecte ervaring, ook via wifi.
Kortom, uit eigen ervaring zou ik zeggen dat Stadia een solide dienst is. Als je problemen hebt dan ligt het waarschijnlijk ergens anders in het netwerk. (Disclaimer: n=1. :>)
Hier nog steeds wel eens haperingen voornamelijk audio wat kraakt. Op de kabel bij T-mobile, 4k krijg ik sowieso niet door die kabel heen om één of andere reden. Heb helaas ook maar 50mbit en een hogere snelheid is niet mogelijk hier.
rwbk schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 08:55:
[...]

Hier nog steeds wel eens haperingen voornamelijk audio wat kraakt. Op de kabel bij T-mobile, 4k krijg ik sowieso niet door die kabel heen om één of andere reden. Heb helaas ook maar 50mbit en een hogere snelheid is niet mogelijk hier.
Bij steeds dezelfde game of bij alle games? Haperingen/krakend geluid kan overigens ook voorkomen als de geluidsinstellingen niet helemaal lekker staan. Volgens mij heeft @Ht87 er in het verleden al eens problemen mee gehad...

Jasphur schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 09:33:
[...]

Bij steeds dezelfde game of bij alle games? Haperingen/krakend geluid kan overigens ook voorkomen als de geluidsinstellingen niet helemaal lekker staan. Volgens mij heeft @Ht87 er in het verleden al eens problemen mee gehad...
Klopt! De audio-instellingen van de Chromecast ultra stond bij mij niet goed, daardoor vooral problemen bij games met surround geluid. Even kijken welke instellingen matchen met je audiosysteem was de truc.

• Mawlana
Ht87 schreef op maandag 1 november 2021 @ 10:38:
[...]

Er is wel een verschil in het kijken naar een video via je LG, die kan namelijk bufferen en daardoor een drop in je verbinding opvangen. Bij het gamen is dat direct een hapering. Bijvoorbeeld bij gelijktijdig gebruik van je wifi-verbinding op je telefoon of iemand anders in huis die bv muziek of filmpjes streamt.
Bedraad is meestal de oplossing. Soms kan het helpen om bij je wifi-instellingen (geen idee of dit bij je mogelijk is hoor) prioriteit aan de CCU in te stellen?
Balen dat het hapert, haalt wel stukje plezier weg!
Eens dat video kijken andere koek is dan gamen.

Ik heb gisteravond trouwens heerlijk FIFA 22 kunnen spelen zonder haperingen. Gewoon in de woonkamer met de CCU (WiFi).
Mawlana schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 09:59:
[...]

Eens dat video kijken andere koek is dan gamen.

Ik heb gisteravond trouwens heerlijk FIFA 22 kunnen spelen zonder haperingen. Gewoon in de woonkamer met de CCU (WiFi).
Wat was er gisteravond anders dan op momenten dat je haperingen had?

• Mawlana
Jasphur schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 10:11:
[...]

Wat was er gisteravond anders dan op momenten dat je haperingen had?
Goede vraag. Zou me niets verbazen als het met routering van m'n provider te maken heeft... Dat wordt de komende tijd even de boel in de gaten houden.

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:39
Mawlana schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 10:37:
[...]

Goede vraag. Zou me niets verbazen als het met routering van m'n provider te maken heeft... Dat wordt de komende tijd even de boel in de gaten houden.
Daar heb je best kans van. T-Mobile had twee jaar geleden dat grapje waar ze al het verkeer in Nederland via Duitsland lieten gaan al zijn ze daar snel van teruggekomen maar niets verhinderd hen om bepaalt type verkeer via andere (minder gunstige) routes te routeren. Het kan tevens een pressiemiddel zijn om betere deals af te dwingen met partijen die streaming diensten aanbieden om ze meer te laten betalen voor het dataverkeer.

Een paar jaar terug, toen Geforce NOW nog in beta was, ben ik van provider gewisseld (Telfort > KPN) en dat gaf een aanzienlijke verbetering in de stabiliteit, waarschijnlijk mede omdat de nieuwe provider betere peering/routing heeft dan de vorige provider ook al gingen ze beide over dezelfde glasvezel infrastructuur van KPN.

• streamnl
  • Niet online
:Y
Echt een tof spel. Hopelijk komt deel 2 ook meteen op Stadia.

En mijn excuses voor de latere reactie. Vakantie is weer afgelopen :+

Meer dan ik dacht...

Riders Republic is nu ook beschikbaar als demo, en dan niet 30 minuten maar 120!

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FDOgY5WXsAA0Uik?format=jpg&name=large

En nog steeds niks over de demo functie op T.net. Zouden ze betaald worden door Microsoft om geen Stadia nieuws te plaatsen :P :+

[ Voor 28% gewijzigd door Jasphur op 03-11-2021 07:24 ]

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Haperingen zijn toch haast altijd de schuld van je lokale apparatuur. Hier is het altijd de iMac van m'n partner, zodra die aangaat gaat Dropbox syncen, Adobe Creatieve Cloud updaten etc. Super frustrerend. Dan kan ik Stadia wel vergeten.

[ Voor 7% gewijzigd door xabre16v op 03-11-2021 10:18 ]

• Amdwarrior
xabre16v schreef op woensdag 3 november 2021 @ 10:18:
Haperingen zijn toch haast altijd de schuld van je lokale apparatuur. Hier is het altijd de iMac van m'n partner, zodra die aangaat gaat Dropbox syncen, Adobe Creatieve Cloud updaten etc. Super frustrerend. Dan kan ik Stadia wel vergeten.
Tuurlijk wel gewoon in de router Qos aanzetten en Stadia voorrang geven

• Amdwarrior
streamnl schreef op woensdag 3 november 2021 @ 06:50:
[...]

:Y
Echt een tof spel. Hopelijk komt deel 2 ook meteen op Stadia.

En mijn excuses voor de latere reactie. Vakantie is weer afgelopen :+
Jammer dat het zo brak loopt maar spel is online inderdaad vet idioot grappig 😁

• rwbk
Die 2 uur gratis spelen van riders Republic werkt hier niet. Blijft laden met checking connection
rwbk schreef op woensdag 3 november 2021 @ 14:13:
Die 2 uur gratis spelen van riders Republic werkt hier niet. Blijft laden met checking connection
Even een restart? :)

• rwbk
Keer of 5 gedaan 😬. Lees op andere fora dat er meer mensen last van hebben.
Misschien dat het door een combinatie komt met die 4 uur gratis spelen vorige maand.

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:38
barrymossel schreef op woensdag 3 november 2021 @ 18:50:
[...]

Als jij het post, zal Stadia wel goed, zo niet beter uit de test komen. Ouwe fanboy! ;) ;)
Hehe. Nee, helaas die GFN 3080 komt er toch echt beter uit.

Maar hier wat technisch nieuws.
Channels: Using the Cloud to Scale Production Playtests and Closed Betas
Starting now, any Stadia partner can use the cloud to iterate on playtests and closed betas faster than before using a feature called “Channels”.

barrymossel schreef op woensdag 3 november 2021 @ 18:50:
[...]

Als jij het post, zal Stadia wel goed, zo niet beter uit de test komen. Ouwe fanboy! ;) ;)
_O-

(Vind ze wel vaak boeiend hoor ;) )

[ Voor 8% gewijzigd door Ht87 op 03-11-2021 19:00 ]

• barrymossel
Jasphur schreef op woensdag 3 november 2021 @ 18:52:
[...]

Hehe. Nee, helaas die GFN 3080 komt er toch echt beter uit.

Maar hier wat technisch nieuws.
Channels: Using the Cloud to Scale Production Playtests and Closed Betas

[...]
Ben hem toch maar even gaan kijken en ja GFN komt er wat beter uit, maar op mijn leeftijd en met mijn ogen ga ik dat verschil niet zien. Zeker niet als ik ze niet naast elkaar zie...

• barrymossel
M'n oudste dochter speelt eindelijk Stadia. Sporadisch potje Cake Bash. Leuk dat ze die dit weekend ook aan Halloween hadden aangepast. Dat was vroeger met een floppy of cartridge niet gelukt! :+

• Tuktop
Ik kan de stem van die vent echt niet aanhoren, sorry :+
Edit: even doorheen gekeken op een 13" laptop en hoewel de RTX3080-versie er wel echt goed uitziet, vind ik het verschil tussen Stadia en de SXS niet ontzettend denderend.
Ook wel heftig om te zien dat zelfs een RTX3080 soms nog dipped naar de 40fps.

[ Voor 29% gewijzigd door Tuktop op 03-11-2021 19:39 ]

• Rob Voets
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:49
GFN gebruik ik voornamelijk voor Cities: Skylines. De gebruikerservaring vind ik echt slecht in vergelijking met Stadia. Iedere keer moet ik weer inloggen in Steam en password manager werkt niet, dus simpeler wachtwoord en 2FA is ook irritant dus maar weer uitgezet. Wat dat (onder andere) betreft is Stadia toch wel een top ervaring.

• Dacuuu
  • Laatst online: 10:40
rwbk schreef op woensdag 3 november 2021 @ 14:13:
Hier ook op de chromecast met google tv. Op Windows 10 - chrome doet hij het wel.

• Marzman
  • Niet online
barrymossel schreef op woensdag 3 november 2021 @ 19:01:
M'n oudste dochter speelt eindelijk Stadia. Sporadisch potje Cake Bash. Leuk dat ze die dit weekend ook aan Halloween hadden aangepast. Dat was vroeger met een floppy of cartridge niet gelukt! :+
Het was vroeger ook best mogelijk denk ik om op bepaalde datums andere content te laten zien. Thief Simulator doet dit bijvoorbeeld elk jaar rond kerst en halloween, maar je kan het ook forceren door de datum van je computer te veranderen.

Het is nu wel makkelijker om dit met een update te doen en meer unieke events te maken :)

/▌

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:50
Rob Voets schreef op woensdag 3 november 2021 @ 19:50:
GFN gebruik ik voornamelijk voor Cities: Skylines. De gebruikerservaring vind ik echt slecht in vergelijking met Stadia. Iedere keer moet ik weer inloggen in Steam en password manager werkt niet, dus simpeler wachtwoord en 2FA is ook irritant dus maar weer uitgezet. Wat dat (onder andere) betreft is Stadia toch wel een top ervaring.
Mee eens, alleen vind ik het wel fijn dat ik op GFN de game kan spelen zonder dat ik hem nogmaals moet aanschaffen.
Het feit dat ik mijn 300+ games die ik al heb gewoon kan spelen vind ik wel een heel erg groot plus punt.

Stel ik wil nu GTAV spelen op stadia moet ik hem weer kopen, terwijl ik die 360 versie heb de ps4 versie en de pc versie.

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
kneusteun schreef op donderdag 4 november 2021 @ 11:58:
[...]

Mee eens, alleen vind ik het wel fijn dat ik op GFN de game kan spelen zonder dat ik hem nogmaals moet aanschaffen.
Het feit dat ik mijn 300+ games die ik al heb gewoon kan spelen vind ik wel een heel erg groot plus punt.

Stel ik wil nu GTAV spelen op stadia moet ik hem weer kopen, terwijl ik die 360 versie heb de ps4 versie en de pc versie.
Je kunt niet alle games spelen, de library is beperkt. Zo heeft warner bros al zijn spellen laten verwijderen.

• kneusteun
Exocet schreef op donderdag 4 november 2021 @ 12:49:
[...]

Je kunt niet alle games spelen, de library is beperkt. Zo heeft warner bros al zijn spellen laten verwijderen.
Mijn punt blijft staan, want heel veel ook wel.
En toevallig dat mijn games dan goed overheen komen, maar op GFN website kan je ze allemaal wel zien.
kneusteun schreef op donderdag 4 november 2021 @ 11:58:
[...]

Verdorie, ik zou GTAV graag willen kunnen kopen op Stadia!

• kneusteun
Ht87 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 13:19:
[...]

Verdorie, ik zou GTAV graag willen kunnen kopen op Stadia!
Het was een voorbeeld ;) maar wel een gemis dus? want die game is volgens mij op meerdere platformen en generaties al gratis geweest.
kneusteun schreef op donderdag 4 november 2021 @ 13:44:
[...]

Het was een voorbeeld ;) maar wel een gemis dus? want die game is volgens mij op meerdere platformen en generaties al gratis geweest.
Nou, GTAV heb ik idd op alle platformen wel gespeeld, maar een gemis is wel die nieuwe opgepoetste versies van de GTAIII, VC en SA.
Voor een platform is het belangrijk om je catalogus op orde te hebben, voor een deel loopt dat best aardig. Maar mag nog meer. Ik ben ooit overgestapt van xbox360 naar ps3 omdat vrienden die ook hadden. Moest ik ook games opnieuw kopen, dat is inherent aan beginnen met gamen op een ander platform. Ik zie Stadia ook niet als een soort 'GOG' of 'steam' ofzo, maar echt als een platform naast Playstation, Xbox, pc etc.

• JDFS
  • Niet online
Voor die nieuw opgepoetste versies heb ik graag EUR 60 en zelfs nog meer over. Ik was 10 toen GTA 3 uitkwam en kan me nog herinneren dat ik SA met mijn zuurverdiende centjes heb gekocht voor de Xbox 360. Heerlijk jeugdsentiment :) - helaas niet op Stadia.
JDFS schreef op donderdag 4 november 2021 @ 14:17:
Voor die nieuw opgepoetste versies heb ik graag EUR 60 en zelfs nog meer over. Ik was 10 toen GTA 3 uitkwam en kan me nog herinneren dat ik SA met mijn zuurverdiende centjes heb gekocht voor de Xbox 360. Heerlijk jeugdsentiment :) - helaas niet op Stadia.
Helaas nog niet op Stadia :P het is nog steeds niet bevestigd dat Stadia niet later alsnog komt :+

• JDFS
  • Niet online
@Jasphur ik ga er niet van uit dat die op Stadia komt, net zo min als dat GTA V uit komt op Stadia. Vind het knap dat ze RDR2 erop hebben weten te krijgen, maar mijns inziens stopt het daar ook bij.

Maar ook ik blijf hoop houden!

• Estylicious
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 26-01 09:42
Hoop doet leven ;)

• Rob Voets
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:49
Ik heb het er graag voor over om een mooie game (destijds RDR2, diverse Assassin's Creed games en de Tomb Raider serie) nog een keer te kopen om hem op Stadia te kunnen spelen. Een console heb ik niet meer en de pc trekt het niet meer. GFN is het voor mij niet. Het mooie is ook dat je deze games koopt voor de rest van je leven. Je bent niet afhankelijk van een console over 30 jaar die je niet meer hebt. Wat dat betreft heb ik mijn ziel wel verkocht aan Stadia.

Oh ja, en de stilte.......daar geniet ik ook van.
JDFS schreef op donderdag 4 november 2021 @ 14:20:
@Jasphur ik ga er niet van uit dat die op Stadia komt, net zo min als dat GTA V uit komt op Stadia. Vind het knap dat ze RDR2 erop hebben weten te krijgen, maar mijns inziens stopt het daar ook bij.

Maar ook ik blijf hoop houden!
Voor RDR2 heeft Google heul veul geld betaald.

Maar om je hoop nog even een boost te geven: klikje naar Reddit

• artificial_sun
  • Laatst online: 11:24

artificial_sun

Mazda Rx7

Hoop is een uitgestelde teleurstelling :'(

Even iets serieus, is jullie het al gelukt om een openbare groep te gebruiken. Ik had een openbare groep gemaakt voor The Crew 2 ( ik had zin in wat PvP). En ik zag dat mensen de groep joinen maar ze kwamen vervolgens niet in de game? Ik had verwacht dat ze direct in de game zouden komen en mogelijk direct in mijn Crew.

Stadia was beter....

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:37
Rob Voets schreef op donderdag 4 november 2021 @ 14:56:
Ik heb het er graag voor over om een mooie game (destijds RDR2, diverse Assassin's Creed games en de Tomb Raider serie) nog een keer te kopen om hem op Stadia te kunnen spelen. Een console heb ik niet meer en de pc trekt het niet meer. GFN is het voor mij niet. Het mooie is ook dat je deze games koopt voor de rest van je leven. Je bent niet afhankelijk van een console over 30 jaar die je niet meer hebt. Wat dat betreft heb ik mijn ziel wel verkocht aan Stadia.

Je beseft het natuurlijk zelf ook wel, maar dit is natuurlijk wel een heel gevaarlijke aanname. Je koopt de games niet voor de rest van jouw leven, maar voor de rest van Stadia zijn leven. Ik ben ook helemaal blij met Stadia, maar het blijft goed om te beseffen dat het over 10 jaar ineens klaar kan zijn, of 5, of 25, who knows.

• Marzman
  • Niet online
Rob Voets schreef op donderdag 4 november 2021 @ 14:56:

Voor de rest van je leven zou ik niet vanuit gaan. De kans is vrij klein dat je over 30 jaar en apparatuur hebt die nog overweg kan met Stadia en dat de servers nog draaien met games uit 2021.

Maar de kans dat ik nog duckhunt kan spelen als ik een nintendo cardridge had is ook klein. Ik heb geen Nintendo meer, als ik die heb kan ik die niet meer aansluiten op de tv en de zapper werkt ook niet meer op de tv (en het stof, je moest dat er al eerst uitblazen toen die cardridges nieuw waren :X )
Knielen schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 09:44:
[...]

Je beseft het natuurlijk zelf ook wel, maar dit is natuurlijk wel een heel gevaarlijke aanname. Je koopt de games niet voor de rest van jouw leven, maar voor de rest van Stadia zijn leven. Ik ben ook helemaal blij met Stadia, maar het blijft goed om te beseffen dat het over 10 jaar ineens klaar kan zijn, of 5, of 25, who knows.
Als er ergens staat lifetime is dat inderdaad de lifetime van het product. Zo kreeg je een lifetime onbeperkte opslag ofzo bij de eerste Pixel. Is je pixel kapot dan is het einde lifetime :)

[ Voor 22% gewijzigd door Marzman op 05-11-2021 09:49 ]

/▌

Pagina: 1 ... 125 ... 192 Laatste

Let op:
De stekker ging er op 18 januari 2023 uit.

Converteer je Stadia controller naar Bluetooth met de browsertool:
https://stadia.google.com/controller/

(Beschikbaar tot 31 december 2023)

Mooi overzicht van alternatieven: https://hackmd.io/@christopherklay/BkWVFJlNj
Topics voor alternatieven voor Stadia:
> Het grote cloud gaming topic
> [NVIDIA Geforce NOW] Ervaringen & Discussie
> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
> [PS+] Playstation Plus

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord