• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ook zojuist de code ontvangen, aankoop gedaan op 2 oktober.

• bakkerjangert
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 26-01 10:35
Ik heb mijn code ook binnen. Wel een kromme vertaling van controller trouwens. 'Duidelijk wit' :? . Dat had duidelijk 'helder wit' moeten zijn lijkt me? Kom op Google, jullie hebben één van s' werelds grootste vertaal apps, dat moeten jullie beter kunnen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ds7IcM6CZntqagYb-uGUL0cTxVE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aSpzm6JshopQoRvkyT4Wv8PN.jpg?f=fotoalbum_large

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:45
bakkerjangert schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 21:15:
Ik heb mijn code ook binnen. Wel een kromme vertaling van controller trouwens. 'Duidelijk wit' :? . Dat had duidelijk 'helder wit' moeten zijn lijkt me? Kom op Google, jullie hebben één van s' werelds grootste vertaal apps, dat moeten jullie beter kunnen.

[Afbeelding]
Tja, de controller heeft ook een linker en een juiste vibratiemotor, ik ben niet verbaasd.

• bakkerjangert
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 26-01 10:35
hcQd schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 21:21:
[...]

Tja, de controller heeft ook een linker en een juiste vibratiemotor, ik ben niet verbaasd.
Daar ging mijn bier. _O- alsof ze het er om doen.

• grolle
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:44
Het geduld wordt wel op zijn proef gesteld.
RDR2 gekocht op 2 oktober, de code is binnen
Cyberpunk op 10 oktober gekocht op het account van vriendin, code nog niet binnen.
Ok, google heeft nog ruim 11 uur de tijd. Maar begint toch een beetje vervelend te worden...

Edit:
Ik zie nu dat, ondanks dat ik onder mijn account al 10+ uur in Cyberpunk heb zitten, ik op het account van mij vriendin nog steeds een refund kan aanvragen. Voor de zekerheid maar even 2 uur op haar account spelen dan. Ook al stond hierboven dat het eigenlijk niet hoeft...

[ Voor 34% gewijzigd door grolle op 20-10-2021 22:03 ]

• Tuktop
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15:51
bakkerjangert schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 21:15:

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fPR28kIrAO3DmYQUe-1C0fHdg6o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9opnlajhbrppfM3U8FnHkBgK.jpg?f=fotoalbum_large

Klopt gewoon, hoor :+

• hcQd
  • Laatst online: 16:45
Probeer het nog eens, maar nu met het correcte "clear white”.

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
@hcQd ik denk dat het sarcasme je even ontgaat :+

Mijn Premier Edition is ook besteld! Wellicht ook overwegen om FIFA 22 te refunden, vind het 3x niks en had misschien beter Hitman 3 kunnen aanschaffen.

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:57
Tuktop schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 12:30:
[...]

Games die middels Pro beschikbaar zijn, delen mee in de revenue die Pro opbrengt dus in die zin is dat evengoed interessant voor uitgevers.

Het blijft inderdaad een persoonlijke voorkeur: Netflix-model of Stadia-model voor games. Persoonlijk ben ik geen voorstander van het Netflix-model als het om games gaat, want ik speel games regelmatig een tijd lang niet, om het dan een half jaar later weer op te pakken. Wat dat betreft sluit Stadia beter aan bij mijn behoefte, maar ik begrijp ook zeker dat een Netflix-model beter aansluiting vindt op andere gamegewoontes. Wat mij betreft kunnen ze prima allebei bestaan.

Je stelt ook deels onterecht dat je 10,- euro per maand moet betalen om je gekochte games in fatsoenlijke kwaliteit te spelen; vergeet niet dat die kwaliteit qua resolutie beter is dan wat de concurrent aanbiedt, dus tegen de tijd dat er 4K beschikbaar zal zijn voor de andere streaming services, zal dat wellicht ook extra geld kosten.
Tevens biedt de 10,- euro per maand betere aanbiedingsprijzen en voegt ook nog eens 3-4 games aan je library toe. Het is dus zeker niet enkel voor de 4K-stream.
Laten we eerlijk zijn, Stadia heeft de techniek, maar de service en aanbod zijn gewoon ruk. De gratis Pro games over het algemeen ook. Alle beloftes zijn nog niet uitgekomen. Van de coole features en ideeën heb ik nog niks gezien. Ik ben geen Xbox-fan, maar zij hebben het aanbod, dus dan is het nog een kwestie van de techniek op orde krijgen. Maar als je ziet welke games je nu voor 10 euro per maand kan streamen dan is dat toch wel een gigantisch verschil.

Nu ze ook nog eens Bathesda hebben overgenomen zullen die nieuwe games waarschijnlijk ook niet meer naar Stadia komen. De Doom games en Rage 2 behoren in mijn ogen tot de beste games op het platform.

Ik heb steeds minder games op Stadia die ik nog wil uitspelen. Ik heb nog Judgment en misschien Cyberpunk (het weet me tot nu toe niet te grijpen, maar gehaald vanwege de Chromecast + Controller actie). De eerste draait niet native op 4K en de tweede in 30fps. Dus het wordt steeds minder interessant om daar 120 euro per jaar voor te dokken. Er komt gewoon te weinig voor uit.

In 1080p ziet het er gewoon niet uit op m'n 4K oled. Nog lelijker dan m'n base PS4. In 4K is het iets beter, maar niet veel.

Als het voor publishers zo interessant is, dan zou je nu toch wel meer moeten zien verschijnen. Het blijft magertjes. Helemaal omdat ze de kans hadden om tijdens de pandemie te profiteren van de slechte leveringen van de PS5/XSX.

Ik ben op zich een liefhebber van Stadia en streaming (ik had zelfs OnLive tien jaar geleden). De games die ik heb heb ik met veel plezier op Stadia gespeeld, maar er zit gewoon te weinig in het vat en ze gaan gewoon onder de voet gelopen worden zodra de consoleboeren de techniek op orde hebben.
BarôZZa schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 22:46:
[...]

Laten we eerlijk zijn, Stadia heeft de techniek, maar de service en aanbod zijn gewoon ruk. De gratis Pro games over het algemeen ook. Alle beloftes zijn nog niet uitgekomen. Van de coole features en ideeën heb ik nog niks gezien. Ik ben geen Xbox-fan, maar zij hebben het aanbod, dus dan is het nog een kwestie van de techniek op orde krijgen. Maar als je ziet welke games je nu voor 10 euro per maand kan streamen dan is dat toch wel een gigantisch verschil.

Nu ze ook nog eens Bathesda hebben overgenomen zullen die nieuwe games waarschijnlijk ook niet meer naar Stadia komen. De Doom games en Rage 2 behoren in mijn ogen tot de beste games op het platform.

Ik heb steeds minder games op Stadia die ik nog wil uitspelen. Ik heb nog Judgment en misschien Cyberpunk (het weet me tot nu toe niet te grijpen, maar gehaald vanwege de Chromecast + Controller actie). De eerste draait niet native op 4K en de tweede in 30fps. Dus het wordt steeds minder interessant om daar 120 euro per jaar voor te dokken. Er komt gewoon te weinig voor uit.

In 1080p ziet het er gewoon niet uit op m'n 4K oled. Nog lelijker dan m'n base PS4. In 4K is het iets beter, maar niet veel.

Als het voor publishers zo interessant is, dan zou je nu toch wel meer moeten zien verschijnen. Het blijft magertjes. Helemaal omdat ze de kans hadden om tijdens de pandemie te profiteren van de slechte leveringen van de PS5/XSX.

Ik ben op zich een liefhebber van Stadia en streaming (ik had zelfs OnLive tien jaar geleden). De games die ik heb heb ik met veel plezier op Stadia gespeeld, maar er zit gewoon te weinig in het vat en ze gaan gewoon onder de voet gelopen worden zodra de consoleboeren de techniek op orde hebben.
Ik herken een deel van wat je zegt. Ik baal regelmatig van nieuwe games die uitkomen en dat ik dan moet zien dat Stadia (weer) niet genoemd is. Dat vind ik na zo'n 2 jaar te mager. Tegelijk gamepass bij een maat van me geprobeerd, en eerlijk: stadia loopt vloeiender en met pro is t mooier. Doordat ik te weinig uur per week game is een Xbox series X of PS5 voor mezelf niet te verantwoorden (en tov mevrouw ht87 ook niet). En ik heb nu ook nog genoeg games te spelen, maar hoe zit dat volgend jaar als de oude games gespeeld zijn en een game zoals GTA6 oid niet naar stadia komt?
En toch he... Ik denk dat dit echt de toekomst is en dat over paar jaar het hele streaming gebeuren booming is of misschien zelfs de norm. Dan moet de ervaring en feel van stadia toch wel iets waard zijn?
Ik blijf nog ff plakken :9

[ Voor 0% gewijzigd door Ht87 op 21-10-2021 09:27 . Reden: nuance ;) ]

• Tuktop
BarôZZa schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 22:46:
[...]

Je hebt prima punten maar dat neemt niet weg dat het subjectief blijft; ik kan nu weer van alles gaan 'maaren' en weerleggen, maar het is gewoon niet de dienst voor jou, dat is eerder je PS4 en/of Xcloud.
Die zijn allebei niks voor mij. Prima toch?

• Tuktop
hcQd schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 22:31:
[...]

Probeer het nog eens, maar nu met het correcte "clear white”.
Het was inderdaad grotendeels sarcastisch bedoeld maar de officiele kleurnaam van de controller is in het Engels toch echt "Clearly White". In die zin is de vertaling niet slecht, maar het is gewoon een slechte keuze om een woordgrap letterlijk te vertalen.
grolle schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 21:49:
Het geduld wordt wel op zijn proef gesteld.
RDR2 gekocht op 2 oktober, de code is binnen
Cyberpunk op 10 oktober gekocht op het account van vriendin, code nog niet binnen.
Ok, google heeft nog ruim 11 uur de tijd. Maar begint toch een beetje vervelend te worden...

Edit:
Ik zie nu dat, ondanks dat ik onder mijn account al 10+ uur in Cyberpunk heb zitten, ik op het account van mij vriendin nog steeds een refund kan aanvragen. Voor de zekerheid maar even 2 uur op haar account spelen dan. Ook al stond hierboven dat het eigenlijk niet hoeft...
Codes worden verzonden tussen 20 en 21 oktober en de Amerikaanse tijden :) dus wie weer zit de code van je vriendins account in de batch van de 21ste. Nog even geduld haha het kan vandaag nog tot diep in de nacht

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

@BarôZZa Welke features heb je nog niet gezien die je al wel hard verwacht? :)

• BarôZZa
Tuktop schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 00:26:
[...]

Je hebt prima punten maar dat neemt niet weg dat het subjectief blijft; ik kan nu weer van alles gaan 'maaren' en weerleggen, maar het is gewoon niet de dienst voor jou, dat is eerder je PS4 en/of Xcloud.
Die zijn allebei niks voor mij. Prima toch?
Maar het is juist wel een dienst voor mij. Ik ben dol op streaming tech, ben een early adopter en was enthousiast over de dienst toen het werd aangekondigd. Ik ben een van de weinige mensen op aarde die er geld in heeft gepompt. Als ze het bij mij al verprutsen, hoe gaan ze ooit de casual overtuigen?
Jasphur schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 07:53:
@BarôZZa Welke features heb je nog niet gezien die je al wel hard verwacht? :)
Naast de games eigenlijk alles uit de 2019 presentatie. Twee en een half jaar verder en nog nergens iets van die features in het wild gezien. Ik weet dat sommige technisch gedeeltelijk zijn opgeleverd voor een heel beperkt aantal games, maar ik heb nog nooit op Youtube live een Stadia ding gezien waarmee je dat kon doen.

Naast de magere library zijn is ook multiplayer op Stadia dood als het geen crossplay heeft. Dacht wel een potje Doom te kunnen spelen, maar niemand. Ergens wel ironisch dat je een supersnelle verbinding nodig hebt om vooral singleplayer games te spelen.

Maar zoals het er nu naar uit ziet zullen ze dus logischerwijs de tech meer gaan verpatsen:

https://9to5google.com/20...t-white-label-stadia-att/

Dus mogelijk dat je straks demo's kan checken na op een banner te klikken en vervolgens voor een ander platform het aan te schaffen.

• grolle
Jasphur schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 07:40:
[...]

Codes worden verzonden tussen 20 en 21 oktober en de Amerikaanse tijden :) dus wie weer zit de code van je vriendins account in de batch van de 21ste. Nog even geduld haha het kan vandaag nog tot diep in de nacht
CEST is Europese zomer tijd. Oftewel UTC+2. En 9 uur is geweest, dus als je nu nog geen code hebt is er iets niet goed gegaan .

Ik heb de code ontvangen :-)

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:50
Heb zojuist contact gehad met support en daar meldde ze dat nog niet alle codes voor NL verzonden waren. Mijn code viel daar ook onder, echter wel bevestiging dat ik gewoon in aanmerking kom.

• Estylicious
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:22
BarôZZa schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 10:08:
[...]

Maar het is juist wel een dienst voor mij. Ik ben dol op streaming tech, ben een early adopter en was enthousiast over de dienst toen het werd aangekondigd. Ik ben een van de weinige mensen op aarde die er geld in heeft gepompt. Als ze het bij mij al verprutsen, hoe gaan ze ooit de casual overtuigen?
Casual hier. Ik ben voorlopig overtuigd. Meer spellen in de aanbieding gekocht dan ik dit (en waarschijnlijk volgend) jaar kan uitspelen. Ik geef niet om BF, COD, etc. Zoek gewoon wat vermaak voor af en toe. Daar is de library op dit moment meer dan toereikend voor. Eerste twee Metro titels onlangs gespeeld, geweldige ervaring. Gebruiksgemak voor vrouw en kinderen (geen updates, schijfjes, geen dure spellen aanschaffen, mogelijkheden op tablet/tv/telefoon, etc.).

Tuurlijk, ik zie ook wel dat het beter had kunnen zijn, maar voor wat het is ben ik er erg tevreden mee. Het alternatief, mezelf opsluiten in een kamertje achter m'n 'game pc' of het aanschaffen van een duur console zie ik niet zitten op dit moment!

• forzav
  • Niet online
Sempy schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 10:25:
Heb zojuist contact gehad met support en daar meldde ze dat nog niet alle codes voor NL verzonden waren. Mijn code viel daar ook onder, echter wel bevestiging dat ik gewoon in aanmerking kom.
Jup, bij mij precies hetzelfde.. Codes hebben schijnbaar wat vertraging maar ook hier inderdaad confirmatie dat ik hem wel zou moeten krijgen.

• BarôZZa
Estylicious schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 10:27:
[...]

Casual hier. Ik ben voorlopig overtuigd. Meer spellen in de aanbieding gekocht dan ik dit (en waarschijnlijk volgend) jaar kan uitspelen. Ik geef niet om BF, COD, etc. Zoek gewoon wat vermaak voor af en toe. Daar is de library op dit moment meer dan toereikend voor. Eerste twee Metro titels onlangs gespeeld, geweldige ervaring. Gebruiksgemak voor vrouw en kinderen (geen updates, schijfjes, geen dure spellen aanschaffen, mogelijkheden op tablet/tv/telefoon, etc.).

Tuurlijk, ik zie ook wel dat het beter had kunnen zijn, maar voor wat het is ben ik er erg tevreden mee. Het alternatief, mezelf opsluiten in een kamertje achter m'n 'game pc' of het aanschaffen van een duur console zie ik niet zitten op dit moment!
Niks mis mee en mooi dat je tevreden bent. De eerste twee Metro games zijn alleen 10 jaar oude Xbox 360 games, ik denk niet dat ze daar het grote publiek mee zullen overtuigen.

De games op Stadia zijn overigens relatief duur. Zelfs afgeprijsd vaak 50% duurder. RDR2 is voor zo'n 25 euro te koop op andere platforms, op Stadia komt het niet onder de 40.

Ik snap de pro's van Stadia, maar zodra je uitgespeeld raakt en ziet wat de games zijn die nog zijn aangekondigd voor dit jaar, dan word je al wat droeviger:

Dragonball Z Kakarot, Riders Republic, Just Dance 2022, Farming Simulator 22 en Chorus :/

• RoCoStr
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 25-01 08:01
To each their own; toch?

Het zou wel tof zijn als het een keer doorzet en de aantallen flink omhoog gaan, maar casual gezien vermaak ik mij er voorlopig nog prima mee.
@BarôZZa mbt die features: ik ben nog in een tweestrijd met mijzelf. Ene kant ben ik het met je eens aan de andere kant heb ik het gevoel dat het niet helemaal aan Stadia ligt dat die features er zo weinig zijn. Als game developers de features niet implementeren dan zien gamers ze ook niet. Daarom is het zooooo onwijs jammer dat Google niet tenminste 1 firstparty game maakt die even laat zien wat Stadia allemaal kan.

oef: https://www.reddit.com/r/...eed_to_up_their_game_now/
Stadia moet hier wel op gaan reageren hoor

edit: was ook al FP nieuws :P nieuws: Nvidia komt met RTX 3080-abonnement voor GeForce Now

[ Voor 31% gewijzigd door Jasphur op 21-10-2021 16:29 ]

• Slurp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-07-2022
@Jasphur Ik heb hem alvast gepreordered, ga er over nadenken. Dan stop ik idd wel met stadia pro.

• Tuktop
Vet dit, zeg! Inderdaad hopen dat dit soort ontwikkelingen ook voor dergelijk nieuws bij Stadia gaat zorgen _/-\o_
Tuktop schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 16:43:
[...]

Vet dit, zeg! Inderdaad hopen dat dit soort ontwikkelingen ook voor dergelijk nieuws bij Stadia gaat zorgen _/-\o_
Stadia begint gewoon met het uitrollen van de Stadia techniek als whitelabel bij AT&T met Batman

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

BarôZZa schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 11:41:
[...]

Niks mis mee en mooi dat je tevreden bent. De eerste twee Metro games zijn alleen 10 jaar oude Xbox 360 games, ik denk niet dat ze daar het grote publiek mee zullen overtuigen.

De games op Stadia zijn overigens relatief duur. Zelfs afgeprijsd vaak 50% duurder. RDR2 is voor zo'n 25 euro te koop op andere platforms, op Stadia komt het niet onder de 40.

Ik snap de pro's van Stadia, maar zodra je uitgespeeld raakt en ziet wat de games zijn die nog zijn aangekondigd voor dit jaar, dan word je al wat droeviger:

Dragonball Z Kakarot, Riders Republic, Just Dance 2022, Farming Simulator 22 en Chorus :/
Het een sluit het andere niet uit. Ik heb een PS4 en gebruik stadia. PS4 heb ik nu al een poos niet aan gehad en ben nu met Mafia 3 bezig op Stadia. Ik koop ook niks meer voor de PS4 maar wacht tot ik een ps5 heb en tegen die tijd zullen er wel wat exclusives zijn die een ps5 voor mij interessant maken.

Tot die tijd speel ik van alles op Stadia, fc6 is uitgespeeld en Mafia vermaak ik mij onverwachts prima mee, dacht dat het een GTA maar net anders was (waar ik dus werkelijk geen zak aan vind) maar dit bevalt best, vooral de muziek is erg lekker, en daarvoor Phoenix point. En straks farming simulator 22.

En straks ga ik weer een poosje naar de ps5 ws. Op zijn tijd is Stadia echt prima, en soms ook even niet.

Snap het gedoe er niet echt om, als er even geen spellen uitkomen die je lijken is Stadia wordt je meteen droevig... Dan zijn alle platformen minstens 2x per jaar droevig te noemen er zijn altijd wel wat zwakke maanden.

En die eeuwige prijs word ik ook wel een beetje moe van ja als je 12 bent en je van je zakgeld spellen moet kopen is een tientje meer of minder een ding. Maar als je een normaal inkomen hebt en dan een paar tientjes het verschil niet maken moet je sowieso je geld niet aan games verknoeien.

[ Voor 8% gewijzigd door Flagg op 21-10-2021 17:22 ]

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Riders Republic is best okay eigenlijk. :D

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:38
Flagg schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 17:19:
[...]

Het een sluit het andere niet uit. Ik heb een PS4 en gebruik stadia. PS4 heb ik nu al een poos niet aan gehad en ben nu met Mafia 3 bezig op Stadia. Ik koop ook niks meer voor de PS4 maar wacht tot ik een ps5 heb en tegen die tijd zullen er wel wat exclusives zijn die een ps5 voor mij interessant maken.

Tot die tijd speel ik van alles op Stadia, fc6 is uitgespeeld en Mafia vermaak ik mij onverwachts prima mee, dacht dat het een GTA maar net anders was (waar ik dus werkelijk geen zak aan vind) maar dit bevalt best, vooral de muziek is erg lekker, en daarvoor Phoenix point. En straks farming simulator 22.

En straks ga ik weer een poosje naar de ps5 ws. Op zijn tijd is Stadia echt prima, en soms ook even niet.

Snap het gedoe er niet echt om, als er even geen spellen uitkomen die je lijken is Stadia wordt je meteen droevig... Dan zijn alle platformen minstens 2x per jaar droevig te noemen er zijn altijd wel wat zwakke maanden.

En die eeuwige prijs word ik ook wel een beetje moe van ja als je 12 bent en je van je zakgeld spellen moet kopen is een tientje meer of minder een ding. Maar als je een normaal inkomen hebt en dan een paar tientjes het verschil niet maken moet je sowieso je geld niet aan games verknoeien.
Weer zo'n lekkere egocentrische post van je... Ook met een "normaal" salaris moeten mensen keuzes maken met wat ze met hun geld doen. Dat jij geld wilt stuk slaan op meerdere consoles en (duurdere) games is prima, maar anderen afdoen als 12-jarigen omdat ze die tientjes ergens anders aan willen besteden... |:(
Als je een PS5 wilt kopen, waarom dan Stadia? Of gebruik je Stadia om "als 12-jarige" op je telefoon te spelen?

Ik ben het er wel mee eens dat als Google dit allemaal wilt winnen (en ik geloof dat cloud gaming de toekomst is) ze meer moeten investeren in games, userbase/marketing en innovatie (fps, etc.). Anders worden ze zo voorbij gestreefd. Ze staan in mijn ogen nog niet veel verder dan 2 jaar geleden... (Wat voor mij persoonlijk overigens meer dan genoeg is...)

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Slim, veel mensen hebben nog founder van 5 euro per maand. Ik denk dat ik die toch houdt. Het is ook voldoende voor de spellen die ik speel.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Gewoon voor "the record":

Als we het hebben over "Google for games" dan hebben we het over de B2B (whitelabel) kant van de Stadia technologie.

Als we het hebben over "Stadia" dan hebben we het over de B2C kant zoals we die kennen in en waar wij mee spelen.

Ik denk dat we dit in de toekomst nog wel vaker door elkaar gaan halen of dat zien gebeuren in tech artikelen :P

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:46
Fijn hoor dat T-Mobile mijn internet snelheid verlaagd heeft nu 33/7.5 :r

Stadia compleet onspeelbaar want ik heb hem op 1080P maar in mijn router lees ik duidelijk af dat bandbreedte op 100% staat terwijl 1080P stream rond 20 moet zitten.

Dus constant lag maar er is hoop ik heb eergisteren verhoging genomen naar 100/15 :') via Smartphone wil het een of andere manier wel

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:34
Mawlana schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 08:21:
[...]

Wij hebben ook net op de valreep twee spellen gekocht (twee accounts binnen de familie). De codes zijn vannacht binnengekomen, en deze heb ik net verzilverd. Ook hier moesten de betalingen van €0 bevestigd worden.

Kom maar op met de controllers. oOo
Gisteren de verzendbevestiging ontvangen en vanochtend zijn ze geleverd.

Installatie ging makkelijk. Echt heel apart om Fifa te spelen zonder console en/of een gigantische download. :+

• grolle
@Mawlana Hier het zelfde, alleen ik heb de postbode met 5 minuten gemist. Dus ik mag wachten tot morgen.
Net een half uur de site van DHL bekeken. Account gemaakt e.d. Helaas ook hier niet de optie om standaard naar een afhaalpunt / muur te verzenden.
Dit is overigens bij DHL in Duitsland wel mogelijk. Als je een account hebt kun je als adres het adres van de afhaalmuur opgeven tijdens het bestellen bij de webwinkel. Je vult dan als naam/reverentie je DHL klantnummer in de verzender verstuurd zonder extra instellingen van zijn kant rechtstreeks naar de muur. Ik zou dat graag ook in NL zien

• Matey
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 03-01 09:47
Hier nog steeds geen code ontvangen..

Gisteren Stadia support gecontacteerd via messenger en ze gingen het nader bekijken. Ik wacht op een antwoord. Niet dat ik die écht nodig heb, maar er recht op hebben is ook een dingetje ;-).

Edit: Zonet antwoord gekregen van Google support. Ze bedanken me voor m’n geduld en sturen een code in hun antwoord.

Yay 😀

[ Voor 22% gewijzigd door Matey op 22-10-2021 17:02 ]

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:38
Over de discussie van game pass/shield/stadia, Stadia is echt voor mij gemaakt :P Heb ruim 10 jaar niet meer gegamed (daarvoor PC-gamer, vooral single player), heb geen courante game-pc en geen xbox/PS.

Voor mij is de vrijheid om overal te spelen super (heb 5 tv's haha), en zo'n tomb raider uit 2013 is voor mij een 'nieuwe game' en meer dan dubbel en dwars die paar euro waard :)

Ik heb verder ook nvidia shield, maar ja, geen steam-library. Dus zie daar weinig toegevoegde waarde in. Xbox pass lijkt me wel interessant (wil best wel een xbox voor 250 euro kopen en zo'n 3 jarige Braziliaanse pas voor 100), maar als ik het goed begrijp is het merendeel van die spellen beperkt aan de console (downloaden en lokaal spelen) en is dat stadia-alternatief xcloud pas begonnen, toch?

Ben wel nog steeds een echte single-player gamer die gewoon het hoofdverhaal/missies wil spelen. Heeft ook met leeftijd te maken, uren zijn spaarzaam en dan speel ik liever een echte missie dan gewoon wat willekeurig varen/rondrijden in Black Flag of Far Cry 5 of zo.

• grolle
sewer schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 14:38:

Xbox pass lijkt me wel interessant (wil best wel een xbox voor 250 euro kopen en zo'n 3 jarige Braziliaanse pas voor 100), maar als ik het goed begrijp is het merendeel van die spellen beperkt aan de console (downloaden en lokaal spelen) en is dat stadia-alternatief xcloud pas begonnen, toch?
Als je de Braziliaanse methode durft te bewandelen (ik wel, maar schijnbaar vele om mij heen niet) is dat echt een no brainer. Meer waar voor je geld ga je nergens krijgen. En je hoeft er die xbox niet eens voor te kopen. Het aanbod xcloud is zeker lager dan traditioneel downloaden, maar is gewoon zeer ruim. Niet op feiten gecontroleerd, maar de xcloud libary is volgens mij de grootste in een all you van eat pakket.

Als ik een rangorde zou moeten maken waarbij een onbeperkt budget PC een 10 scoort, dan scoren PS5/XSX een 9,5. Stadia scoort dan een 8,5 en Xcloud in de browser een 8.
PS4/xbox one zou ik dan een 7 geven.

• grolle
Er zijn 98 titels die in een browser draaien bij xcloud. 1 euro per game per 3 jaar.

• RobNemoo
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 17:00
sewer schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 14:38:
Over de discussie van game pass/shield/stadia, Stadia is echt voor mij gemaakt :P Heb ruim 10 jaar niet meer gegamed (daarvoor PC-gamer, vooral single player), heb geen courante game-pc en geen xbox/PS.

Voor mij is de vrijheid om overal te spelen super (heb 5 tv's haha), en zo'n tomb raider uit 2013 is voor mij een 'nieuwe game' en meer dan dubbel en dwars die paar euro waard :)

Ik heb verder ook nvidia shield, maar ja, geen steam-library. Dus zie daar weinig toegevoegde waarde in. Xbox pass lijkt me wel interessant (wil best wel een xbox voor 250 euro kopen en zo'n 3 jarige Braziliaanse pas voor 100), maar als ik het goed begrijp is het merendeel van die spellen beperkt aan de console (downloaden en lokaal spelen) en is dat stadia-alternatief xcloud pas begonnen, toch?

Ben wel nog steeds een echte single-player gamer die gewoon het hoofdverhaal/missies wil spelen. Heeft ook met leeftijd te maken, uren zijn spaarzaam en dan speel ik liever een echte missie dan gewoon wat willekeurig varen/rondrijden in Black Flag of Far Cry 5 of zo.
Ik zit op hetzelfde verhaal. Het mooie is ook dat het ook gratis kan bij Stadia, je hoeft niet te betalen per maand als je niet wilt. Ik heb een paar games en speel af en toe eens met Pro zoals nu voor Maffia III, Spirit en Paw Patrol, maar ook maanden achtereen niet.

Dat je een "oude" gamer bent, net als ik, blijkt uit je avatar. :+ Van welke game is die ook alweer? Goed mee vermaakt destijds, maar kom niet meer op de naam...

• Wazzup!
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:52
Mawlana schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 13:11:
[...]

Gisteren de verzendbevestiging ontvangen en vanochtend zijn ze geleverd.

Installatie ging makkelijk. Echt heel apart om Fifa te spelen zonder console en/of een gigantische download. :+
Vanmiddag de mijne ook ontvangen. Fijne controller ook!
Vind hem prettiger dan de Xbox One S controller die ik hiervoor gebruikte. (deadzone sticks, rammelde knopjes...) En nu werkt de FF ook dat is ook wel geinig.
oh wow je kan van alles instellen bij Batman op Stadia bij de AT&T whitelabel versie van de game

Edit: deze Batman schijnt de eerste game te zijn die geport is van Windows naar een Stadia port via de nieuwe Port Tooling kit van Stadia

[ Voor 23% gewijzigd door Jasphur op 22-10-2021 18:31 ]

• RobNemoo
Ja dat was het! Met veel plezier gespeeld destijds, mooi sfeertje vooral. Als ze deze nu eens naar Stadia porten.
Jasphur schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 16:47:
[...]

Stadia begint gewoon met het uitrollen van de Stadia techniek als whitelabel bij AT&T met Batman

Dit is wel mooie techniek zo. Maar ja, daar hebben we niks aan voor deze game. :|

[ Voor 16% gewijzigd door RobNemoo op 23-10-2021 07:41 ]

Jasphur schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 16:47:
[...]

Dit lijkt me het toekomstig en grote verdienmodel voor Stadia. Benieuwd wat dit verder brengt!

• nightraver23
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-01 23:59
Merek's Market is wel een topper voor de Overcooked fans en voor wie Get Packed beu gespeeld is.... Couch coop met vier spelers 👍

• fevo-1190
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 12-01 05:49
Is er bij stadia nog steeds geen crossplay?

Zit sterk te twijfelen om ook voor een steamingsdienst te kiezen, maar wil wel gewoon online tegen andere spelers kunnen spelen.
Nu zal de playerbase van stadia nog te klein zijn om elke mp game te kunnen spelen.

Als het niet zo is zit er misschien wat in het verschiet?

• Tuktop
fevo-1190 schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 18:35:
Is er bij stadia nog steeds geen crossplay?

Zit sterk te twijfelen om ook voor een steamingsdienst te kiezen, maar wil wel gewoon online tegen andere spelers kunnen spelen.
Nu zal de playerbase van stadia nog te klein zijn om elke mp game te kunnen spelen.

Als het niet zo is zit er misschien wat in het verschiet?
Vanuit Stadia is er altijd al ondersteuning geweest voor crossplay, maar het is aan de developers om het te implementeren in de port.
Er zijn zeker al wat games met crossplay-ondersteuning, zoals The Division 2, Destiny 2, ESO, Dead by Daylight, en straks ook Riders Republic en Outriders.

• barrymossel
Ht87 schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 16:53:
[...]

Dit lijkt me het toekomstig en grote verdienmodel voor Stadia. Benieuwd wat dit verder brengt!
Waarom denk je dat? Misschien begrijp ik het concept niet helemaal (lijkt op een marketingtool), maar hoeveel vraag zal hier naar zijn? En wat zou Google kunnen verdienen daarmee? Lijkt me een druppel op een gloeiende plaat...

• BarôZZa
Jasphur schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 14:11:
@BarôZZa mbt die features: ik ben nog in een tweestrijd met mijzelf. Ene kant ben ik het met je eens aan de andere kant heb ik het gevoel dat het niet helemaal aan Stadia ligt dat die features er zo weinig zijn. Als game developers de features niet implementeren dan zien gamers ze ook niet. Daarom is het zooooo onwijs jammer dat Google niet tenminste 1 firstparty game maakt die even laat zien wat Stadia allemaal kan.
Precied dat dus. Zo'n gigantische multiplayer wereld die overal in sync loopt was pas echt next-level geweest. Multiplayer maps zijn nu eigenlijk altijd behoorlijk statisch, dus dat is echt iets dat eigenlijk alleen kan met een streaming dienst.

Maar game developers gaan natuurlijk niet zomaar zaken implementeren voor een klein platform. Daar moet Google gewoon achteraan zitten. Met een zak geld. Facebook doet dat bijvoorbeeld al wat beter bij het Oculus platform. Daar stimuleren ze echt developers om volledig gebruik te maken van de unieke features.
Flagg schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 17:19:
[...]

Ik zie Stadia graag slagen. Uiteraard heb je Farming Simulator fans als jij die het aanbod te gek vinden omdat Farming Simulator 22 eraan komt, maar ik zie liever wat meer
Ach, zo dacht ik ook bij mijn eerste baantje en daarna kwam ik er al snel achter dat je beter je uitgaven kan slim kan managen dan harder te werken. Dat is volwassen zijn en onnodig geld verspillen is kinderachtig. Heb er geen probleem mee om games uit de (digitale) budgetbakken te vissen. Tientjes worden snel honderdjes en dat worden snel duizendjes. Zo zit ik dit jaar 4.5 maanden in warme landen (3 maanden Sri Lanka toen Nederland een avondklok had, nu een maand Albanië met 23 graden en nog twee vakanties, overal dagelijks uit eten), zonder dat ik hoef te werken en zonder dat m'n spaarrekening erop achteruit is gegaan. Maar werk vooral harder zodat je 50% meer kan uitgeven aan dezelfde games :+
barrymossel schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 19:44:
[...]

Waarom denk je dat? Misschien begrijp ik het concept niet helemaal (lijkt op een marketingtool), maar hoeveel vraag zal hier naar zijn? En wat zou Google kunnen verdienen daarmee? Lijkt me een druppel op een gloeiende plaat...
Zoals ik t zie (maar kan er helemaal naast zitten hoor) kan dan een uitgever zelf de game als streaminggame uitgeven via de stadia techniek. Bv: FIFA28, powered by stadia. Dus direct te bestellen bij EA ipv via het stadia platform. Kan ook heel ideaal zijn voor demo's etc. Maar goed, dit is wel heel erg koffiedik kijken van me hoor, het is niet dat stadia zelf heel duidelijk is over de toekomstplannen :9

• barrymossel
Ht87 schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 21:40:
[...]

Zoals ik t zie (maar kan er helemaal naast zitten hoor) kan dan een uitgever zelf de game als streaminggame uitgeven via de stadia techniek. Bv: FIFA28, powered by stadia. Dus direct te bestellen bij EA ipv via het stadia platform. Kan ook heel ideaal zijn voor demo's etc. Maar goed, dit is wel heel erg koffiedik kijken van me hoor, het is niet dat stadia zelf heel duidelijk is over de toekomstplannen :9
Demo's is marketing. Lijkt me niet veel cash in zitten. En waarom zou een uitgever whitelabel games uitgeven als ze dat ook via alle platforms kunnen doen? In dat laatste geval hebben ze een reeds bestaande userbase die console, pc of stadia controller bezit. Lijkt me eenvoudiger...

• Marzman
  • Niet online
barrymossel schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 22:21:
[...]

Demo's is marketing. Lijkt me niet veel cash in zitten. En waarom zou een uitgever whitelabel games uitgeven als ze dat ook via alle platforms kunnen doen? In dat laatste geval hebben ze een reeds bestaande userbase die console, pc of stadia controller bezit. Lijkt me eenvoudiger...
Whitelabel kan interessant zijn voor het bedrijf om zich te onderscheiden. Dan krijg je KPN Gaming bij je internet, of Samsung Gaming op hun tv's en telefoons. Of een grote supermarktketen die hip wil doen.

Met tv is dat heel gebruikelijk, veel kleine providers resellen een white label dienst (ze kunnen immers zelf moeilijk onderhandelen met zenders)

[ Voor 4% gewijzigd door Marzman op 23-10-2021 10:50 ]

/▌

• barrymossel
Marzman schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 10:49:
[...]

Whitelabel kan interessant zijn voor het bedrijf om zich te onderscheiden. Dan krijg je KPN Gaming bij je internet, of Samsung Gaming op hun tv's en telefoons. Of een grote supermarktketen die hip wil doen.

Met tv is dat heel gebruikelijk, veel kleine providers resellen een white label dienst (ze kunnen immers zelf moeilijk onderhandelen met zenders)
Ja dan ligt het bij een provider en niet bij de publisher. Maar dan nog, dan zou die provider zowel (deels) moeten betalen voor content én infrastructuur. Lijkt me dan weer prijzig worden.
En mijn inziens weer meer versplintering, wat ook niet echt fijn is voor de eindgebruiker.

Ik hoop echt dat Google nu eens meer gaat inzetten op marketing. Ofwel de userbase vergroten en Stadia interessanter maken voor de publishers, ofwel meer content kopen en Stadia interessanter maken voor de eindgebruiker.
Ik lees dat voor Google de aantallen eindgebruikers tegenvallen. Met een marketingmachine die Google is moet het toch geen probleem zijn dit op te krikken? Maar toch zie ik weinig moeite door Google gedaan worden op dat vlak. Ja, een gratis controller weggeven. Maar om dat succesvol te laten zijn, zul je toch je bereik moeten vergroten...
Had Control even weggelegd omdat ik er gewoon niet doorheen kwam omdat ik steeds dood ging. Ik ben namelijk heel erg slecht in shooters. Totdat iemand mij de “one shot kill” assist liet zien. Nu knal ik alle vijanden inc eindbazen gewoon dood met 1 hit. Nou zal niet iedereen dat even uitdagend vinden, maar nu kan ik tenminste wel lekker van het verhaal genieten haha. En wow, wat een toffe game is het.

• Marzman
  • Niet online
barrymossel schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 11:10:
[...]

Ik lees dat voor Google de aantallen eindgebruikers tegenvallen. Met een marketingmachine die Google is moet het toch geen probleem zijn dit op te krikken? Maar toch zie ik weinig moeite door Google gedaan worden op dat vlak. Ja, een gratis controller weggeven. Maar om dat succesvol te laten zijn, zul je toch je bereik moeten vergroten...
Voor een marketing machine doen ze eigenlijk altijd erg weinig moeite met betrekking tot marketing. Het is ook lastig, via hun eigen kanalen krijgen ze de ACM achter zich aan. Google is via mond op mond gegaan toen omdat het gewoon een beter product was, Youtube was al populair toen ze het kochten, Gmail ging ook vanzelf (1 GB? 1 april haha :+ ). Android wordt geadverteerd door Samsung, de Chromecast door Mediamarkt :P

/▌

• Tuktop
Marzman schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 11:31:
[...]

Voor een marketing machine doen ze eigenlijk altijd erg weinig moeite met betrekking tot marketing. Het is ook lastig, via hun eigen kanalen krijgen ze de ACM achter zich aan. Google is via mond op mond gegaan toen omdat het gewoon een beter product was, Youtube was al populair toen ze het kochten, Gmail ging ook vanzelf (1 GB? 1 april haha :+ ). Android wordt geadverteerd door Samsung, de Chromecast door Mediamarkt :P
Denk inderdaad dat deze vlieger voor Stadia ook op kan gaan, maar dan moeten er wat mij betreft drie dingen gebeuren die de core kwaliteit van Stadia verbeteren: meer populaire games naar het platform halen, betere grafische prestaties (meer games op 4K/60 met current-gen-achtige settings) en developers betalen om de ports netjes te voorzien van crossplay en patches.

Net als Gmail en YouTube moet het een dienst worden die 'niet te weerstaan is' voor veel mensen, simpelweg omdat hetgeen wat geboden wordt van zulke goede kwaliteit is.

Tot die tijd zal het eerlijk gezegd toch iets meer niche blijven en niet als vanzelf groot groeien.
Wie de game plus gratis bundel heeft misgelopen. De Premiere Bundel is nu 80 euro in de Google store. Scheelt je weer 70 euro

[ Voor 23% gewijzigd door Jasphur op 23-10-2021 12:09 ]

• nietorigineel
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Jasphur schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 12:08:
Wie de game plus gratis bundel heeft misgelopen. De Premiere Bundel is nu 80 euro in de Google store. Scheelt je weer 70 euro
Ik denk dat er nu genoeg geseald op marktplaats of V&A staan, scheelt nog weer iets.

• streamnl
  • Niet online
Ik heb me ook goed vermaakt tijdens de demo van Riders Replublic.

Ben er alleen nog steeds niet uit of dit een game is, die ik leuk blijf vinden na enkele weken

Meer dan ik dacht...

• Marzman
  • Niet online
streamnl schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 14:36:
Ik heb me ook goed vermaakt tijdens de demo van Riders Replublic.

Ben er alleen nog steeds niet uit of dit een game is, die ik leuk blijf vinden na enkele weken
Ik heb het even gespeeld, ik vond het ook wel leuk maar denk ook niet dat het een game is die vaak zou spelen. Het deed me een beetje denken aan the crew 2 met andere voertuigen met dat rijden en vliegen (maar voor the crew 2 had ik ook een refund aangevraagd :p )

[ Voor 6% gewijzigd door Marzman op 26-10-2021 07:06 ]

/▌

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:53

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Jasphur schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 11:26:
Had Control even weggelegd omdat ik er gewoon niet doorheen kwam omdat ik steeds dood ging. Ik ben namelijk heel erg slecht in shooters. Totdat iemand mij de “one shot kill” assist liet zien. Nu knal ik alle vijanden inc eindbazen gewoon dood met 1 hit. Nou zal niet iedereen dat even uitdagend vinden, maar nu kan ik tenminste wel lekker van het verhaal genieten haha. En wow, wat een toffe game is het.
Bedankt voor de tip, was al bijna klaar met het spel. Soms gewoon niet te doen zo lastig.
Vind het wel een pittig spel, snap niet helemaal hoe alle upgrades etc werken. Moet mij daar nog een beetje in verdiepen. :|

Whatever.

Harmen schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 11:11:
[...]

Bedankt voor de tip, was al bijna klaar met het spel. Soms gewoon niet te doen zo lastig.
Vind het wel een pittig spel, snap niet helemaal hoe alle upgrades etc werken. Moet mij daar nog een beetje in verdiepen. :|
Komt van zelf als je doorspeelt :) Wel worden een heleboel upgrades "nutteloos" als je die one shot kill instelt, maar ik ben nu een heel stuk verder en het verhaal is echt heel gaaf. De puzzelstukjes beginnen langzaam in elkaar te vallen. Ik zou zeggen zet die assist en pak het spel weer op haha :D

• sewer
In plaats van one shot kun je ook 3 sliders wat hoger zetten (hoeveel damage je veroorzaakt en hoeveel damage je oploopt en zo), dan is het niet 'instagib' maar gewoon wat makkelijker.

Ik hou wel van shooters (maar speel wel significant slechter met controller), maar ik vond deze game ook bijzonder pittig moet ik zeggen. En soms is het spel ook te vaag wat nu de bedoeling is/waar je heen moet, maar qua verhaal zeker de moeite waard :)

[ Voor 9% gewijzigd door sewer op 26-10-2021 11:22 ]

• sewer
Wat ik niet helemaal snap is wat er gebeurt als ik een half jaar geen pro-abo pak. Kan ik daarna alle 15 games claimen van het afgelopen half jaar, of alleen de 3 van de huidige maand?

• Tuktop
sewer schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 11:39:
Wat ik niet helemaal snap is wat er gebeurt als ik een half jaar geen pro-abo pak. Kan ik daarna alle 15 games claimen van het afgelopen half jaar, of alleen de 3 van de huidige maand?
Elke game is een bepaalde tijd beschikbaar om te claimen via Pro. Het kan dus goed zijn dat je 'misgelopen' games alsnog kunt claimen, maar het kan ook zijn dat ze inmiddels niet meer claimbaar zijn.

Zie hier: https://public.tableau.co...r=no&:showShareOptions=no

[ Voor 14% gewijzigd door Tuktop op 26-10-2021 11:46 ]

• sewer
Nice, dan is eens in de 3 maanden ook wel goed zo te zien (doe nu eens per 2 maanden, eind maand beginnen en dan claimen en paar dagen daarna nog eens claimen, en na die maand een maandje niet).

En goed om te zien wat al geweest is, hoef al niet meer te hopen op Metro exodus/2033, die zijn blijkbaar al een keer pro geweest :P

• streamnl
  • Niet online
Ikzelf ben nu bezig met Ark Survival Evolved.

Wat een gaaf spel. Heel erg lastig om in te komen, want ik mis een tutorial maar ik begin het langzaamaan te snappen. (tenminste, dat vond ik)

Inmiddels een houten hutje en vuur om mijn vlees te garen. Ik werd telkens ziek bij het eten van rauw vlees.
Nu snap ik waarom. Nog heel veel niet duidelijk maar dat zal wel komen.

Het enige wat ik zo ga opzoeken is het switchen naar first person. Zo begon ik en ik deed iets en het versprong naar 3 person.

Ik ben erg benieuwd wat er allemaal mogelijk is. Soort Minecraft vs No Man’s Sky _O_

Nu even wat eten, helemaal vergeten door het spel :+

Meer dan ik dacht...

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:08

artificial_sun

Mazda Rx7

sewer schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 12:58:

En goed om te zien wat al geweest is, hoef al niet meer te hopen op Metro exodus/2033, die zijn blijkbaar al een keer pro geweest :P
Metro is al een keer super goedkoop geweest dus misschien moet je nog even wachten (thanksgiving/kerst)

Stadia was beter....

• Estylicious
  • Registratie: Mei 2009
Eerste en tweede deel destijds voor 5 euro per stuk aangeschaft. Achteraf had ik Exodus ook meteen moeten aanschaffen! Geweldig mee vermaakt. Nu afwachten totdat Exodus in de aanbieding komt.

• RobNemoo
sewer schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 12:58:
Nice, dan is eens in de 3 maanden ook wel goed zo te zien (doe nu eens per 2 maanden, eind maand beginnen en dan claimen en paar dagen daarna nog eens claimen, en na die maand een maandje niet).

Bedenk je dan wel dat als je even geen Pro bent, je de geclaimde Pro games ook niet kunt spelen. Ze blijven wel van jou, maar je kunt ze alleen spelen met Pro.

• Marzman
  • Niet online
Ik ga ook geen pro nemen om te claimen, als er een korting van 10 euro op een spel zit dat ik wil kopen misschien dat ik het dan neem.

/▌

• sewer
RobNemoo schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 13:54:

Bedenk je dan wel dat als je even geen Pro bent, je de geclaimde Pro games ook niet kunt spelen. Ze blijven wel van jou, maar je kunt ze alleen spelen met Pro.
Ja klopt, maar ik heb ondertussen zoveel koopjes gekocht dat mijn backlog al aardig groot is, en tijdens zo'n abo heb ik de neiging om juist de pro-spellen te spelen en niet mijn gekochte spellen :P
Hello Engineer heeft een nieuwe feature gekregen. Hopelijk binnenkort bij meer games

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FCpQLwQXIAMswUj?format=png&name=900x900

• spacy
  • Laatst online: 17-01 13:26

spacy

+++

Ik liet gisteren de witte controller zien aan een groepje jeugd, leeftijd 13-14 jaar, en vroeg ze welke controller dit was. Ze zijn bekend met gamen op verschillende platforms.

reacties: Xbox? nee... wat is dit ?

Evenzo een paar weken terug, ik liet mijn broertje, 30+ zelf in bezit van een Xbox even rondje rijden met Grid.
Vervolgens kijkt hij achter mijn tv om te zien waar de console staat....

De bekendheid van het platform of gamen in de cloud, laat hier en daar nog wel wat te wensen over.

• Marzman
  • Niet online
spacy schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 08:45:
Ik liet gisteren de witte controller zien aan een groepje jeugd, leeftijd 13-14 jaar, en vroeg ze welke controller dit was. Ze zijn bekend met gamen op verschillende platforms.

Evenzo een paar weken terug, ik liet mijn broertje, 30+ zelf in bezit van een Xbox even rondje rijden met Grid.

De bekendheid van het platform of gamen in de cloud, laat hier en daar nog wel wat te wensen over.
Er is nog een verschil met weten wat Stadia is en de controller herkennen (= er mee gespeeld hebben) natuurlijk. Mijn leidinggevende vertelde dat hij ook wel eens gamed. Ik zei dat ik dat ook wel eens deed op Stadia. Hij kende het wel en vroeg of dat een beetje werkte (max hij heeft nog nooit een controller gezien en ik trouwens ook niet want ik gebruik een third party controller :p )

Het aantal mensen dat een Xbox controller herkend zal inderdaad een stuk hoger liggen.

[ Voor 3% gewijzigd door Marzman op 27-10-2021 08:49 ]

/▌

spacy schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 08:45:

Ja er zijn maar weinig reclame of promotie campagnes geweest die het grote publiek raken. Het is meer de fanbase die het van mond op mond laat gaan. Google zal ongetwijfeld weten wat ze doet, maar ik begrijp daar vanuit mijn gebruikerskant weinig van, ik denk dat ze enorm hadden kunnen profiteren van de slechte voorraad van de PS5 en XSX. Maar goed, ik vind het nog altijd grappig om vrienden een potje FIFA 21 te laten spelen en ze eerst de PS controller in de hand te geven en een potje later de stadia. Of dat ik het spel even overneem op m'n telefoon. Daar ligt de kracht denk ik: verwondering voor de gadgetfanaat, maar ook de zwakte: wil t gros van de gaming Community deze functies wel?

• Marzman
  • Niet online
Ht87 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 09:15:
[...]
Daar ligt de kracht denk ik: verwondering voor de gadgetfanaat, maar ook de zwakte: wil t gros van de gaming Community deze functies wel?
Ik denk niet dat ze het daar van moeten hebben. Ik denk eerder aan studenten op schoolcomputers en laptops enzo dat ze toch een beetje kunnen gamen zonder honderden euro's te moeten investeren in hardware.

Op de mobiel is meer een gimmick denk ik, als ik in de trein zit is de verbinding zo slecht dat ik daar echt niet op kan gamen. Hele stukkken spoor komen webpagina's niet eens door (en controleurs kunnen ook geen kaartjes controleren dan want dat gaat ook via internet). Ook pakt het heel veel data als de verbinding wel goed zou zijn. Misschien als 5G gemeengoed is dat het wat kan worden.

[ Voor 3% gewijzigd door Marzman op 27-10-2021 09:30 ]

/▌

Marzman schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 09:29:
[...]

Ik denk niet dat ze het daar van moeten hebben. Ik denk eerder aan studenten op schoolcomputers en laptops enzo dat ze toch een beetje kunnen gamen zonder honderden euro's te moeten investeren in hardware.

Op de mobiel is meer een gimmick denk ik, als ik in de trein zit is de verbinding zo slecht dat ik daar echt niet op kan gamen. Hele stukkken spoor komen webpagina's niet eens door (en controleurs kunnen ook geen kaartjes controleren dan want dat gaat ook via internet). Ook pakt het heel veel data als de verbinding wel goed zou zijn. Misschien als 5G gemeengoed is dat het wat kan worden.
Ja ik zou ook vinden dat juist de studentengroep en mensen met mindere hardware instappen, maar doelde in mijn post meer dat momenteel de vooral de gamer van weleer (die dus into gadgets en technologie is) instapt, maar vooralsnog juist niet de grote doelgroep die je wil hebben. Promotie en pr zijn ook vooral voor de stadia userbase. Er is dus genoeg te halen ;)
Het moeilijke voor Google mbt promotie is dat ze zichzelf erg snel klem zetten als het aankomt op adverteren ivm hun positie op de advertentiemarkt. Neemt niet weg dat ze inderdaad op andere manieren veel actiever kunnen zijn.

En eigenlijk is het niet zo vreemd dat de controller niet herkent wordt want de kracht van Stadia is natuurlijk onder andere dat je met een hele range aan controllers kan gamen via Stadia :P

Jasphur schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 09:51:
Het moeilijke voor Google mbt promotie is dat ze zichzelf erg snel klem zetten als het aankomt op adverteren ivm hun positie op de advertentiemarkt. Neemt niet weg dat ze inderdaad op andere manieren veel actiever kunnen zijn.

En eigenlijk is het niet zo vreemd dat de controller niet herkent wordt want de kracht van Stadia is natuurlijk onder andere dat je met een hele range aan controllers kan gamen via Stadia :P
Wat betreft die promotie is idd google aan veel restricties gebonden, maar dan zul je in communicatie met je achterban wel meer moeten laten weten wat je strategie is voor wat betreft de toekomst. Ineens bv een whitelabel introduceren creëert onrust. Ik vind de sfeer op de stadia reddit ook momenteel sterk gepolariseerd: fanatieke stadia gebruikers die niet openstaan voor kritiek tegenover fanatieke stadia gebruikers die overal op willen zeiken en waar het nooit goed genoeg is haha. De Stadia afdeling mengt zich nooit in deze discussies over wat wel of niet kan of waar Stadia naar toe gaat. Ik denk als ze zo'n post juist een kee wel doen en diep ingaan op het plan dat ze met Stadia hebben dat de media hier nieuws over maakt wat resulteert in aandacht en dus promotie.
Maar ach, ik speelde gisteren weer even stukje black flag en schakelde even later probleemloos over naar rdr2 op mn telefoon. Zonder installaties en zonder eerst te moeten updaten ofzo. Dat blijft toch lekker :9
Ik ben het niet eens met de "ineens een whitelabel". Dit was ergens in februari al aangegeven en tijdens hun dev summit is dat ook nog eens 1 of 2 keer gevallen. Het was dus niet echt een verrassing.

Dat de Stadia afdeling zich niet mengt in discussies snap ik heel goed, want alles wat zo'n medewerker dan zegt komt onder een enorm vergrootglas te liggen en kan razend snel de verkeerde kant op escaleren als de reddit community het net even anders interpreteert.

Ze hebben gisteren aangekondigd dat hun wekelijkse "This week on Stadia (TWOS)" blog post, twee-wekelijks wordt. (weer ammo voor de doom-denkers :P ).

Overigens: dit is wel een fijne analyse over het grotere plaatje van Stadia als je meerdere bronnen naast elkaar legt ipv super gefocust kijkt

• BarôZZa
Jasphur schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 09:51:
Ik had verwacht dat ze de techniek en het gemak beter zouden demo'en aan een breder publiek. Bij het gros van de gamers leeft gewoon het idee dat streaming kut is. Hetzelfde als dat je vroeger bij streaming audio en video had.
Het gemak is juist het sterke punt. Zo'n Resident Evil Demo zoals nu op Stadia staat zou je juist moeten gebruiken om Stadia te promoten, dat je die kan spelen zonder dat je een account hebt. Integratie in Youtube.

Of als je een co-op game koopt, dat je een link aan een vriend kan geven die meteen kan spelen zonder een account.

Er is een reden waarom ze overal altijd demopods van consoles neerzetten. Je moet het even proberen.
BarôZZa schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 10:14:
[...]

Ik had verwacht dat ze de techniek en het gemak beter zouden demo'en aan een breder publiek. Bij het gros van de gamers leeft gewoon het idee dat streaming kut is. Hetzelfde als dat je vroeger bij streaming audio en video had.
Het gemak is juist het sterke punt. Zo'n Resident Evil Demo zoals nu op Stadia staat zou je juist moeten gebruiken om Stadia te promoten, dat je die kan spelen zonder dat je een account hebt. Integratie in Youtube.

Of als je een co-op game koopt, dat je een link aan een vriend kan geven die meteen kan spelen zonder een account.

Er is een reden waarom ze overal altijd demopods van consoles neerzetten. Je moet het even proberen.
Precies! Dat bedoelde ik ook met "Neemt niet weg dat ze inderdaad op andere manieren veel actiever kunnen zijn.". Laat ze lekker met een controller en een Chromebookje/Pixel naar een park gaan ofzo en daar demoën. Of een middagje in de Mediamarkt staan :+

• Marzman
  • Niet online
BarôZZa schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 10:14:
[...]

Misschien is het ook wel kut als je op hoog niveau gamed (geen idee, want ik doe dat niet :p ). Ik denk dat het gros niet op hoog niveau speelt (maar zich wel zorgen maakt over die paar miliseconden, Amerikanen zijn daar nog erger in dan Europeanen :p )

[ Voor 4% gewijzigd door Marzman op 27-10-2021 10:23 ]

/▌

• Rob Voets
  • Registratie: Oktober 2007
Jasphur schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 10:18:
[...]

Precies! Dat bedoelde ik ook met "Neemt niet weg dat ze inderdaad op andere manieren veel actiever kunnen zijn.". Laat ze lekker met een controller en een Chromebookje/Pixel naar een park gaan ofzo en daar demoën. Of een middagje in de Mediamarkt staan :+
Voor zaken als Mediamarkt en nog veel meer Game Mania is Stadia helemaal geen goede ontwikkeling. Ze kunnen dan geen consoles en geen games meer verkopen, hooguit wat accessoires.

• Marzman
  • Niet online
Rob Voets schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 10:49:
[...]

Voor zaken als Mediamarkt en nog veel meer Game Mania is Stadia helemaal geen goede ontwikkeling. Ze kunnen dan geen consoles en geen games meer verkopen, hooguit wat accessoires.
Zo had ik er nog niet over nagedacht, op een chromecast van 3 tientjes zullen ze inderdaad minder verdienen.

/▌

Rob Voets schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 10:49:
[...]

Fair point inderdaad. Dan bij telecom winkels gaan staan en 5G promoten :P

• spacy
  • Laatst online: 17-01 13:26

spacy

+++

Jasphur schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 10:54:
[...]

Ook een mooi product om de mogelijkheden van een glaskabeltje te demonstreren 8)
maar dit product vereist inderdaad een iets andere strategie voor meer bekendheid en verkoop.

• Marzman
  • Niet online
Jasphur schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 10:54:
[...]

En vaste internetproviders.

Maar die zijn er waarschijnlijk ook weer niet blij mee. Als je hoort dat verschillende providers willen dat Netflix moet betalen omdat Squid Game zo populair was.

/▌

Marzman schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 12:06:
[...]

En vaste internetproviders.

Maar die zijn er waarschijnlijk ook weer niet blij mee. Als je hoort dat verschillende providers willen dat Netflix moet betalen omdat Squid Game zo populair was.
Say whut? :P Omdat Netflix zoveel bandbreedte vraagt? (En Stadia nog veel meer)

Jasphur schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 10:10:
Ik ben het niet eens met de "ineens een whitelabel". Dit was ergens in februari al aangegeven en tijdens hun dev summit is dat ook nog eens 1 of 2 keer gevallen. Het was dus niet echt een verrassing.

Dat de Stadia afdeling zich niet mengt in discussies snap ik heel goed, want alles wat zo'n medewerker dan zegt komt onder een enorm vergrootglas te liggen en kan razend snel de verkeerde kant op escaleren als de reddit community het net even anders interpreteert.

Ze hebben gisteren aangekondigd dat hun wekelijkse "This week on Stadia (TWOS)" blog post, twee-wekelijks wordt. (weer ammo voor de doom-denkers :P ).

Overigens: dit is wel een fijne analyse over het grotere plaatje van Stadia als je meerdere bronnen naast elkaar legt ipv super gefocust kijkt

[YouTube: Why Stadia gaming is still a SOLID choice for myself and others | #SDODaily]
Maar wij zijn mega geïnteresseerd in Stadia en volgen elk nieuwtje, maar een gemiddelde gamer niet. Die ziet nu een white-label en denkt: aahh dan gaat Stadia zeker stoppen, daar ga ik mn geld niet instoppen. Terwijl de waarheid anders ligt. Daar kan google wel veel duidelijker in zijn door die strategie te delen. DAt doen Sony en Microsoft ook wat meer.
Maar alle negativiteit aan de kant, want voor mij bewijst het elke keer zijn waarde. Net in de pauze op de laptop van de baas, dat is toch mooi _/-\o_

• Marzman
  • Niet online
Jasphur schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 13:01:
[...]

Say whut? :P Omdat Netflix zoveel bandbreedte vraagt? (En Stadia nog veel meer)
Ja, en omdat het verkeer maar een richting op is. Ik vind het ook een beetje raar hoe dat werkt (omdat de eindklant van de provider al betaald) maar providers willen geld van grote dataverstokers..

/▌

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:01

br00ky

Moderator Harde Waren
Ondanks mijn overduidelijke voorkeur voor PC hardware* ben ik ook hooked. Consoles stonden mij altijd tegen maar voor mij heeft Stadia echt wel voordelen. Je slingert het binnen een minuut aan, geen gedoe met upgrades en je kunt even gamen. Meer dan "even gamen" zit er met FT werk en 2 kleine kinderen niet in, dus is het gewoon ideaal. Ook wil ik geen fors bedrag neertellen voor een console.

Ik hoop dan ook dat het zich blijft ontwikkelen!

*al zit hier natuurlijk ook een mooi stukje hardware achter :9~

[ Voor 7% gewijzigd door br00ky op 27-10-2021 13:28 ]

br00ky schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 13:27:
Ondanks mijn overduidelijke voorkeur voor PC hardware* ben ik ook hooked. Consoles stonden mij altijd tegen maar voor mij heeft Stadia echt wel voordelen. Je slingert het binnen een minuut aan, geen gedoe met upgrades en je kunt even gamen. Meer dan "even gamen" zit er met FT werk en 2 kleine kinderen niet in, dus is het gewoon ideaal. Ook wil ik geen fors bedrag neertellen voor een console.

Ik hoop dan ook dat het zich blijft ontwikkelen!

*al zit hier natuurlijk ook een mooi stukje hardware achter :9~
Wat is je standaard Stadia set-up? :)

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:01

br00ky

Moderator Harde Waren
Jasphur schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 13:39:
[...]

Wat is je standaard Stadia set-up? :)
Een standaard heb ik nog niet. Net via de game actie een CU binnen dus hopelijk ga ik wennen aan gamen met een controller na 80 jaar toetsenbord en muis, want dat was mij motivatie om Stadia te proberen: op de bank op de LG oled tv; niet helemaal naar zolder hoeven om daar te gamen. Dat heb ik nu twee avondjes geprobeerd en loopt erg soepel moet ik zeggen.

Verder is mobiel + controller OK-ish voor als mijn vrouw de tv heeft ingenomen. Achter een laptop of desktop heb ik nog niet echt getest.

[ Voor 4% gewijzigd door br00ky op 27-10-2021 13:44 ]

• Marzman
  • Niet online
Dat is bij mij ook van dat 80 jaar toetsenbord gamen :) , heb de Xbox360 destijds opgegeven omdat ik niet kon wennen aan de controller :) Maar met Grid krijg ik het wel aardig onder de knie, dus misschien is dat een tip. Een beetje simpele spelletjes met rechts, links, gas en remmen ipv een shooter waar je alle knoppen en combinaties van knoppen meteen moet weten :p

/▌

• RoCoStr
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 25-01 08:01
Over feitjes en nieuwtjes gesproken: zijn de pro-acties voor november al bekend?
De TWOS is even verplaatst naar een later moment :) Er is dus nog niks bekend over de november pro games

• Tuktop
Ik gok dat dat donderdagavond bekendgemaakt gaat worden. Het is in principe de laatste dinsdag van de maand, maar dat is al eens verplaatst naar de laatste donderdag van de maand. En dan meestal om 10.00 PST dus dat is 19.00u hier.

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11:38

PinusRigida

I put the p in pool.

Schmitzel schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 08:24:
Ik ben op zoek naar een nieuwe Android tablet, en dan moet Stadia daar wel op werken.

Is er ook ergens een overzicht welke tablets ondersteund worden door de Stadia app?
Ja, dat overzicht is er;
https://support.google.com/stadia/answer/9578631?hl=en-gb

...maar het is niet volledig, zoals @Marzman en @grolle zeggen: ik denk dat nagenoeg alle Android tablets het zullen kunnen draaien. ...maar let wel op de WiFi snelheid. (dus zorg dat je tablet capabel is om een 5Ghz signaal te pakken want op een 2,4 draait Stadia in mijn ervaring niet soepel)

use case: YourMom draait Stadia enerzijds op een Chromecast met Google TV en anderzijds (als MyWife naar TV wil kijken) op een 2019 Budget Samsung Galaxy A tab 10' met een miezerige 2GB RAM en geloof het of niet maar het draait echt verbazend soepel en ik vermoed dat dat aan niks anders te danken is dan aan de 5Ghz WiFi-antenne. Mind you; mijn tablet staat niet tussen de lijst 'Stadia compatibele toestellen' van Google, maar desondanks...

Ik was ervan overtuigd dat het toch niet ging lukken op die tablet maar dacht: ik probeer het eens en kijk... nu 's avonds op de bank naast vrouwtje: zij naar Britse misdaadseries kijken, ik RDR2 spelen op tablet en na bijna elke speelsessie kan ik "uitstekend" aantikken wanneer Stadia me naar m'n ervaring vraagt en de keren dat ik niet 'uitstekend' kan aanklikken is omdat MyKid op haar tablet met een vriendinnetje aan het videochatten is terwijl ze samen in Minecraft zitten te klooien. >:)

Even iets anders... Sinds ik RDR2 speel kijk ik tegenwoordig naar paarden wanneer ik velden passeer en denk ik "ah, da's een chestnut". :D :F

[ Voor 3% gewijzigd door PinusRigida op 27-10-2021 16:13 . Reden: Mijn tablet staat ondertussen ook in het Stadia lijstje... ]

Pagina: 1 ... 124 ... 192 Laatste

Let op:
De stekker ging er op 18 januari 2023 uit.

Converteer je Stadia controller naar Bluetooth met de browsertool:
https://stadia.google.com/controller/

(Beschikbaar tot 31 december 2023)

Mooi overzicht van alternatieven: https://hackmd.io/@christopherklay/BkWVFJlNj
Topics voor alternatieven voor Stadia:
> Het grote cloud gaming topic
> [NVIDIA Geforce NOW] Ervaringen & Discussie
> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
> [PS+] Playstation Plus

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord