• Rob Voets
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:10
Marzman schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 09:47:
Als er ergens staat lifetime is dat inderdaad de lifetime van het product. Zo kreeg je een lifetime onbeperkte opslag ofzo bij de eerste Pixel. Is je pixel kapot dan is het einde lifetime :)
Één groot verschil is dat je Stadia niet kapot kan gaan. Dit zegt Stadia zelf:

"If a publisher stops supporting Stadia, can I still play the games I bought from that publisher?
Yes. Once you purchase a game, you own the right to play it. In the future, it's possible that some games may no longer be available for new purchases, but existing players will still be able to play them. Outside of unforeseen circumstances, Stadia will aim to keep any previously purchased title available for gameplay."

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Google kan stoppen met de dienst of het heel duur maken, de chromecast kan kapot gaan en de controller of dat de hdmi niet meer past. Het kan zijn dat het niet meer werkt in browsers die er over 30 jaar zijn (en misschien niet door Google gemaakt worden) of dat we dan een bediening gebruiken die niet compatibel is met toetsenbord en muis.

Altavista, Yahoo enzo waren ook hele andere bedrijven niet zo lang geleden. En zijn gestopt of deels gestopt.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:38
Marzman schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 12:23:
Google kan stoppen met de dienst of het heel duur maken, de chromecast kan kapot gaan en de controller of dat de hdmi niet meer past. Het kan zijn dat het niet meer werkt in browsers die er over 30 jaar zijn (en misschien niet door Google gemaakt worden) of dat we dan een bediening gebruiken die niet compatibel is met toetsenbord en muis.

Altavista, Yahoo enzo waren ook hele andere bedrijven niet zo lang geleden. En zijn gestopt of deels gestopt.
Altavista O+

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:00
Dat klopt zeker, maar 30 jaar is lang. De consoles die we toen gebruikten waren megadrive/genesis, super nes en de neo geo was het nieuwste van het nieuwste 30 jaar geleden ;)

Als ik het de komende 10 jaar kan spelen, dan ben ik al tevreden :P
Wat is Dirt 5 een heerlijke racegame! Lang getwijfeld om hem te kopen, maar deze maand gelukkig gratis bij Pro.

Als fan van MSR op de DC en later PGR op de Xbox (360) en nog later DriveClub op de PS4 is dit precies mijn ding. Met een team dat deels uit developers van de titels hierboven bestaat, is hetzelfde dna duidelijk voelbaar. Het rijdt gewoon heel lekker.
Toch maar s dirt 5 proberen dan als ik @KlaasjeNL moet geloven.
Wat zijn jullie ervaringen met 100 days winemaking simulator? Was de game waar ik enorm nieuwsgierig naar was! Verhaallijn staat me vrij snel tegen, maar het freeplay is best geinig. Toch pakt t me nog niet helemaal in. Goeie gratis pro game zodat ik m niet hoef te kopen :9

[ Voor 3% gewijzigd door Ht87 op 06-11-2021 16:11 ]

• Estylicious
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 26-01 09:42
Hey jongens, hoe kom je in godsnaam die tutorial van Dirt 5 door? Ik kan niet eens een drift maken, laat staan iemand aantikken in de lucht. Ik dacht even leuk met de kids te gaan racen... Gefrustreerd aan de kant gelegd...
Fingers crossed dat Google wat racks met deze jongens inregeld

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:51
Jasphur schreef op zondag 7 november 2021 @ 14:54:
Fingers crossed dat Google wat racks met deze jongens inregeld
[Embed]
Het wordt een langspeelplaat, maar ik heb liever betere/meer games dan betere graphics ;(.
Meer games met betere graphics! :9

• rwbk
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 25-01 21:07
Estylicious schreef op zondag 7 november 2021 @ 12:46:
Hey jongens, hoe kom je in godsnaam die tutorial van Dirt 5 door? Ik kan niet eens een drift maken, laat staan iemand aantikken in de lucht. Ik dacht even leuk met de kids te gaan racen... Gefrustreerd aan de kant gelegd...
Die dingen hoef je niet te doen, je moet even die race doen en daarna kan je verder klikken. Als je even wacht retry komt namelijk eerst naar boven.
MarcoC schreef op zondag 7 november 2021 @ 15:11:
[...]

Het wordt een langspeelplaat, maar ik heb liever betere/meer games dan betere graphics ;(.
Aantrekkelijkere hardware zou meer games kunnen aantrekken. Maar ben het met je eens :)

• Rob Voets
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:10
Ht87 schreef op zondag 7 november 2021 @ 15:12:
Meer games met betere graphics! :9
Ik zie nu al geen verschil tussen 4k op mijn tv en 1080p op mijn pc, dus nog beter hoeft voor mij niet. Mooie games inderdaad, ook niet te veel, want dan krijg ik weer keuzestress. Verder boeit de hardware bij stadia me niet, als het maar werkt.
Rob Voets schreef op zondag 7 november 2021 @ 15:29:
[...]

Ik zie nu al geen verschil tussen 4k op mijn tv en 1080p op mijn pc, dus nog beter hoeft voor mij niet. Mooie games inderdaad, ook niet te veel, want dan krijg ik weer keuzestress. Verder boeit de hardware bij stadia me niet, als het maar werkt.
Betere graphics kan natuurlijk ook stabielere 1080/60 zijn met meer objecten in de render output.

Een extra boom ga je denk ik wel zien :P

Rob Voets schreef op zondag 7 november 2021 @ 15:29:
[...]

Was ook beetje knipoog naar de 2 posts erboven ;)

T begint natuurlijk bij games, maar als de graphics de game niet laten zien zoals hij is snap ik dat een uitgever een deurtje verder kijkt. Vooralsnog kan Stadia prima aanhaken getuige t filmpje van @Jasphur over Valhalla. Dan zie je dat t iets achterblijft tov de rest, maar kun je dat alleen zien als je ze naast elkaar zit imo. Nu de games nog, vind t nog altijd naar om te zien dat zo'n Elder Ring die ik op de frontpage zag bv geen stadia release kent. T wordt nu (lees: komend jaar) wel tijd dat uitgevers Stadia gaan meenemen, anders wordt een Xbox series s ook wel interessant erbij :) gaat m'n vrouw niet leuk vinden :9

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:01
Kreeg vanochtend een uitnodiging om Paw Patrol te gaan doen van een mede Tweaker?

8) Helaas deed ik Red dead 2

• Marzman
  • Niet online
Estylicious schreef op zondag 7 november 2021 @ 12:46:
Je gaat gewoon verder. Iemand in de lucht raken zijn extra punten ofzo die je soms kunt scoren maar niet noodzakelijk zijn.

Een drift is gewoon sturen en gas blijven geven, alleen in die stuntarenas vind ik het lastig maar dan kun je ook nog wel een race winnen als alternatief. Voor alles heb je twee opties waarvan je er maar een gedeeltelijk hoeft te halen om verder te gaan.

/▌

100 Days is nogal verslavend. Heb de story mode even geprobeerd, maar dit is mij te crinchy, maar geeft op zich wel okay weer hoe wijn gemaakt wordt. De "vrije modus" doet dat overigens ook maar in een wat meer tutorial manier en dat bevalt mij meer. Dus ben nou lekker bezig met wijn maken, veel ziel en zaligheid er in en vooral geld... en dan wordt die gewaardeerd met een 52/100.. janken :')

Jasphur schreef op maandag 8 november 2021 @ 08:00:
100 Days is nogal verslavend. Heb de story mode even geprobeerd, maar dit is mij te crinchy, maar geeft op zich wel okay weer hoe wijn gemaakt wordt. De "vrije modus" doet dat overigens ook maar in een wat meer tutorial manier en dat bevalt mij meer. Dus ben nou lekker bezig met wijn maken, veel ziel en zaligheid er in en vooral geld... en dan wordt die gewaardeerd met een 52/100.. janken :')
Verschrikkelijk die story mode ja, ongelofelijk! Vind t nog wel erg lastig waar op te investeren etc.

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13:01
MarcoC schreef op zondag 7 november 2021 @ 15:11:
[...]

Ik denk dat de graphics meer afhangt van de verbinding dan van de gpu's toch?
Want 4K renderen is redelijk goed te doen, maar 4K native versturen zal wel iets meer uitdaging zijn, dan krijg je denk ik wel meer grafisch voor elkaar maar lever je in met vertraging in controls etc.

• Tuktop
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12:40
kneusteun schreef op maandag 8 november 2021 @ 08:57:
[...]

Ik denk dat de graphics meer afhangt van de verbinding dan van de gpu's toch?
Want 4K renderen is redelijk goed te doen, maar 4K native versturen zal wel iets meer uitdaging zijn, dan krijg je denk ik wel meer grafisch voor elkaar maar lever je in met vertraging in controls etc.
Nah, 4K60 versturen kan Stadia al heel lang heel goed. Er is wel wat compressie te zien natuurlijk, maar dat is onvermijdelijk (hoewel de bitrate iets omhoog zou kunnen maar ik weet niet welke implicaties dat heeft voor de codec).

De hardware van Stadia is gewoon niet snel genoeg om moderne games in hoge settings op 4K60 te renderen. Nu is dat sowieso een uitdaging want je hebt een beste PC nodig om dat voor elkaar te krijgen, en ook de current gen consoles gebruiken vaak een dynamische resolutie, terwijl de 60fps zeker niet overal gehaald wordt.

• kneusteun
Tuktop schreef op maandag 8 november 2021 @ 09:28:
[...]

Nah, 4K60 versturen kan Stadia al heel lang heel goed. Er is wel wat compressie te zien natuurlijk, maar dat is onvermijdelijk (hoewel de bitrate iets omhoog zou kunnen maar ik weet niet welke implicaties dat heeft voor de codec).

De hardware van Stadia is gewoon niet snel genoeg om moderne games in hoge settings op 4K60 te renderen. Nu is dat sowieso een uitdaging want je hebt een beste PC nodig om dat voor elkaar te krijgen, en ook de current gen consoles gebruiken vaak een dynamische resolutie, terwijl de 60fps zeker niet overal gehaald wordt.
Ik dacht dat stadia nooit native had verstuurd?!
Maar dat is mijn punt, die 4K60fps lijkt mij meer een probleem voor de latency.

Maar ik vergis mij miscchien, ik dacht dat stadia dus ook aan upscaling deed en vrr.
kneusteun schreef op maandag 8 november 2021 @ 10:49:
[...]

Maar ik vergis mij miscchien, ik dacht dat stadia dus ook aan upscaling deed en vrr.
Stadia stuurt door wat de game aan input geeft. Als de game native 4K rendert dan stuurt Stadia dat door en met checkbox stuurt Stadia dat door. Hier een site waarbij je de filter kan aanpassen om te zien welke games er tot 4K en met30/ 60fps kunnen draaien. https://thestadiadb.com/games

• Tuktop
kneusteun schreef op maandag 8 november 2021 @ 10:49:
[...]

Er draaien zeker wel games op native 4K! Er zitten hele goede ports bij waarbij de hardware ook toereikend is voor 4K60, zoals The Division 2.

De stream is sowieso 4K60 als je Pro hebt en voldoet aan de hardware-vereisten (o.a. hardware VP9 decode), maar de ingame resolutie en fps kan lager zijn.

• kneusteun
Ik dacht altijd dat het om upscaling ging, ik kon nooit echt vinden welke games native 4K gebruiken, maar zie inderdaad dat division wel voldoet.

Maar dan ben ik inderdaad wel benieuwd hoe snel een update nodig is, want er komen nu natuurlijk veel games aan die best wel een aanslag gaan zijn op de hardware dan. Zal geen goedkope hobby zijn om al die gpu's te vervangen, zeker nu niet....

• Tuktop
kneusteun schreef op maandag 8 november 2021 @ 11:05:
Ik dacht altijd dat het om upscaling ging, ik kon nooit echt vinden welke games native 4K gebruiken, maar zie inderdaad dat division wel voldoet.

Maar dan ben ik inderdaad wel benieuwd hoe snel een update nodig is, want er komen nu natuurlijk veel games aan die best wel een aanslag gaan zijn op de hardware dan. Zal geen goedkope hobby zijn om al die gpu's te vervangen, zeker nu niet....
Klopt inderdaad, ik ben blij dat ik niet Stadia's inkoopmanager ben :)

Maar helaas is het wel echt tijd nu, eigenlijk al vanaf ongeveer een jaar geleden, om de current-gen een beetje bij te blijven benen, en zie ook GFN die sindskort een RTX3080-tier heeft en dus gamestreaming kan aanbieden met RT en hoge settings, en zelfs 120fps!
Ik denk dat in het verhaal van grafische kracht GFN de grootste concurrent van Stadia is. Nu Microsoft allemaal XBSX racks heeft staan lijkt het mij raar als ze die verder upgraden, maar dat niet als update uitbrengen in de vorm van een fysieke console. Of het moet zo'n "pro" uitvoering zijn van de huidige console.

@Ht87 Net even 100 days op de computer met K+M geprobeerd en dat speelt echt 1000x keer beter dan met een controller :P Maar de bank zit wel lekkerder hehe. Dus laptop op de bank dan maar

[ Voor 9% gewijzigd door Jasphur op 08-11-2021 17:17 ]

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04:31
GTA Trilogy nu ook al op de Nintendo Switch, waar blijft Stadia :(

[ Voor 11% gewijzigd door Albert020 op 08-11-2021 20:19 ]

• barrymossel
Albert020 schreef op maandag 8 november 2021 @ 19:08:
GTA Trilogy nu ook al op de Nintendo Switch, waar blijft Sadia :(
Ik denk dat je nog wel even Sad(ia) blijft...
Jasphur schreef op maandag 8 november 2021 @ 17:17:
@Ht87 Net even 100 days op de computer met K+M geprobeerd en dat speelt echt 1000x keer beter dan met een controller :P Maar de bank zit wel lekkerder hehe. Dus laptop op de bank dan maar
Eens, ik speel m op mn Chromebook, prima interface. T spel werkt goed, niks op aan te merken, maar denk dat ik t thema van wijnmaken gewoon minder vindt. Ik hoop dat er snel meer soortgelijke games komen!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:26
Stadia 3.41 hints at Dolby surround sound coming to Chromecast

https://9to5google.com/2021/11/08/stadia-3-41-hints-dolby-surround-sound-chromecast/

Daar zou ik HEEL ERG BLIJ van worden, wanneer dat eindelijk geïmplementeerd wordt!

Ik heb m'n Chromecast Ultra in de (4K OLED) TV maar die kan blijkbaar het PCM 5.1 geluid niet via ARC naar m'n AV receiver sturen, zodat ik dan op z'n best stereo geluid uit de speakers krijg. En op z'n slechtst geluid met flinke distortie. Dat laatste is dan wel te verhelpen door Stadia op de Chromecast te herstarten.

Dolby Surround via de Chromecast zou echt zo veel fijner zijn!
Haay schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 08:51:
Stadia 3.41 hints at Dolby surround sound coming to Chromecast

https://9to5google.com/2021/11/08/stadia-3-41-hints-dolby-surround-sound-chromecast/

Daar zou ik HEEL ERG BLIJ van worden, wanneer dat eindelijk geïmplementeerd wordt!

Ik heb m'n Chromecast Ultra in de (4K OLED) TV maar die kan blijkbaar het PCM 5.1 geluid niet via ARC naar m'n AV receiver sturen, zodat ik dan op z'n best stereo geluid uit de speakers krijg. En op z'n slechtst geluid met flinke distortie. Dat laatste is dan wel te verhelpen door Stadia op de Chromecast te herstarten.

Dolby Surround via de Chromecast zou echt zo veel fijner zijn!
Ook goed nieuws voor de Sonos 5.1 mensen :)

• Marzman
  • Niet online
Ht87 schreef op maandag 8 november 2021 @ 20:43:
[...]

Eens, ik speel m op mn Chromebook, prima interface. T spel werkt goed, niks op aan te merken, maar denk dat ik t thema van wijnmaken gewoon minder vindt. Ik hoop dat er snel meer soortgelijke games komen!
Is het een soort farming simulator met alleen wijn?

/▌

Marzman schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 09:46:
[...]

Is het een soort farming simulator met alleen wijn?
Nee, meer een soort uit de kluiten gewassen mobile game, al is t dan wel echt uitgebreider hoor, je tikt kaarten die taken representeren aan die dan een bepaalde hoeveelheid van je workload innemen (leuk in beeld gebracht door een vlak in het midden waar je ze a la Tetris probeert zo efficiënt mogelijk in te delen).
Beetje een management spel zeg maar.

Dit is de launch trailer

[ Voor 8% gewijzigd door Ht87 op 09-11-2021 10:44 ]

Heel gaaf nieuws dit!! Want Wreckfest is echt een geweldig spel!! Denk dat ik deze (als die in de aanbieding is) gewoon wéér gaan kopen!

En voor wie Wreckfest niet kent hier een gameplay video. Uiteraard wel de PS5 versie (game kwam ook op eerdere consoles uit), want ik hoop dat Stadia de next-gen versie krijgt

[ Voor 47% gewijzigd door Jasphur op 09-11-2021 12:52 ]

• Marzman
  • Niet online
Ik speel het op Gforce Now. Wel tof maar ik denk niet dat ik het dubbel koop zolang ik Gforce Now heb.

/▌

• Estylicious
Destruction Derby!!! Eindelijk!

• Tuktop
Lekkeerrrrr! Heb deze al op Stream sinds de Alpha maar het liep niet lekker op m'n PC. Benieuwd hoe deze gaat draaien op Stadia!
Zeker double dippen :)

• Schmitzel
  • Registratie: November 2011
Ht87 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 09:59:
[...]

Nee, meer een soort uit de kluiten gewassen mobile game, al is t dan wel echt uitgebreider hoor, je tikt kaarten die taken representeren aan die dan een bepaalde hoeveelheid van je workload innemen (leuk in beeld gebracht door een vlak in het midden waar je ze a la Tetris probeert zo efficiënt mogelijk in te delen).
Beetje een management spel zeg maar.

Dit is de launch trailer
Het valt mij tegen, had meer gehoopt op een sim game waarbij je vrijer bent in alles, wat ik tot niet toe gezien en gedaan heb is heel veel dialoog, en wat van die Tetris blokjes, niet heel spannend helaas
Vond deze afbeelding wel grappig :+

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FDwblqAWUAAQtGQ?format=jpg&name=900x900
Van Reddit

[ Voor 33% gewijzigd door Jasphur op 09-11-2021 15:48 ]

Schmitzel schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 15:05:
[...]

Het valt mij tegen, had meer gehoopt op een sim game waarbij je vrijer bent in alles, wat ik tot niet toe gezien en gedaan heb is heel veel dialoog, en wat van die Tetris blokjes, niet heel spannend helaas
Dialoog is vooral veel in de story mode, endless mode is leuker en sneller :)

• Schmitzel
Jasphur schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 15:23:
[...]

Dialoog is vooral veel in de story mode, endless mode is leuker en sneller :)
ah nice, vanaaf maar even proberen

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:24

artificial_sun

Mazda Rx7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RyL7s4HPcYQT7puAqoOERGilRZw=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D844T5Mkf3gQCQVb9FQEAEi4.jpg?f=fotoalbum_medium
Heeft iemand een idee of je dit in Stadia kan gebruiken, inweze is een game in Stadia natuurlijk een in-app aankoop.

Stadia was beter....

• Amdwarrior
Er was toch een functie voor Stadia dat je via je smartphone een controller kon aansluiten en via Chromecast kon spelen.

Heb nog extra Xbox controller liggen zodat ik met mijn neefje FIFA kan doen 😬
artificial_sun schreef op woensdag 10 november 2021 @ 10:33:
[Afbeelding]
Heeft iemand een idee of je dit in Stadia kan gebruiken, inweze is een game in Stadia natuurlijk een in-app aankoop.
Bij aankopen via de app van Stadia kun je volgens mij betalingsmogelijkheden selecteren, sowieso via je account, als je daar deze betaalmogelijkheid ziet moet het lukken ;) ik betaal nog wel eens via t saldo van de 'rewards' app, komt ook op google play te staan, dus denk dat t wel lukt.
Amdwarrior schreef op woensdag 10 november 2021 @ 10:41:
Er was toch een functie voor Stadia dat je via je smartphone een controller kon aansluiten en via Chromecast kon spelen.

Heb nog extra Xbox controller liggen zodat ik met mijn neefje FIFA kan doen 😬
Correct: hier is te lezen hoe Succes en veel plezier :)

• Sj0eRdJuH
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11:17
Ik zit nu de Thunderful World stream te kijken en begint gelijk met een timed stadia exclusive Wavetale, is momenteel ook gelijk te claimen voor niks met Stadia Pro
Opeens nog een gratis Pro game; Wavetale is nu te claimen.

Nvm. 8)7 ben van alles tegelijk aan het doen...

[ Voor 33% gewijzigd door KlaasjeNL op 10-11-2021 22:03 ]

Sj0eRdJuH schreef op woensdag 10 november 2021 @ 20:05:
Ik zit nu de Thunderful World stream te kijken en begint gelijk met een timed stadia exclusive Wavetale, is momenteel ook gelijk te claimen voor niks met Stadia Pro
Ziet er leuk uit. Van het weekend maar eens proberen :D

Mooi ook die reacties op Twitter dat niemand er iets van snapt waarom dit nou eerst op Stadia wordt uitgebracht en pas later op de consoles en PC

[ Voor 18% gewijzigd door Jasphur op 11-11-2021 08:40 ]

• mr_willes
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-04-2022
Ik heb dit geprobeerd met de Switch Pro Controller, maar dat was echt onwerkbaar. Ik heb toen toch maar een 2dehands stadia controller aangeschaft.
@mr_willes Een Switch Pro controller heeft ook niet echt alle mogelijkheden volgens de gamepad pagina. Maar en Stadia controller werkt sowieso beter icm een CC :P

Ik heb nu wat gameplay gezien van de GTA Remaster… ben niet meer zo hyped :P

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11:45

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Gisteravond nog even Dirt gespeeld op de CCU. Ging niet bepaald soepeltjes heb ik gemerkt. Internet was opzich prima, geen haperingen zichtbaar in Opnsense. Ziggo modem gaf ook geen vreemde waardes.
Toen ik klaar was met spelen crashde de CCU, iemand dit al vaker mee gemaakt?

Whatever.

• artificial_sun

artificial_sun

Mazda Rx7

@Harmen Schijnbaar is er een groot verschil tussen de performance modes en de grafische modus bij Dirt, zo erg dat de grafische modus onspeelbaar is voor sommige.

En waar hangt je CCU? in een kast of vrij in de lucht? Als dit vaker voorkomt zeker bij Google melden, dan krijg je zo een nieuwe (lees ik her en der).

Stadia was beter....

• Marzman
  • Niet online
Harmen schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 08:51:
Gisteravond nog even Dirt gespeeld op de CCU. Ging niet bepaald soepeltjes heb ik gemerkt. Internet was opzich prima, geen haperingen zichtbaar in Opnsense. Ziggo modem gaf ook geen vreemde waardes.
Toen ik klaar was met spelen crashde de CCU, iemand dit al vaker mee gemaakt?
Wat ging er niet soepel? Ik heb lag in de input gehad met een usb-controller. Toen ik de resolutie omlaag zette in Stadia was die lag weg (was al maar 1080 en heb een 400/40 mbit verbinding dus in theorie moet dat makkelijk gaan).

/▌

• Marzman
  • Niet online
Jasphur schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 07:42:
Ik heb nu wat gameplay gezien van de GTA Remaster… ben niet meer zo hyped :P
Dat gaat vooral over de Switch toch wat nu in het nieuws voorbij komt? Die ziet er ook het slechtste uit.

/▌

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

CCU hangt achter de tv, bekabeld aangesloten. Eerste potjes haperde behoordelijk, merkte ook dat de resolutie wisselde. Na een tijdje werd het wat beter gelukkig. Voorheen kon ik het linken aan Ziggo (connecbox) Zal eens contact opnemen met Google.

Whatever.

Marzman schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 09:05:
[...]

Dat gaat vooral over de Switch toch wat nu in het nieuws voorbij komt? Die ziet er ook het slechtste uit.
Ik heb videos gekeken van de PC versie :P
Dus de Switch ziet er nog belabberder uit?

• barrymossel
Wilde Riders Republic proberen. Lukt me helaas niet via de CC. Dus maar via de laptop.

Eerst stukje fietsen, dan wat vliegen en vervolgens de ski's onder de voeten. Na die "race" klapt de game eruit. Lekker dan.

Bijna niet terug in te komen, lijkt op van alles te blijven hangen (o.a. Google Analytics). Uiteindelijk kom ik erin en kan ik hervatten. Begint het weer bij het fietsen, maar dan met de ski controls (of misschien de snowboard controls). En dat werkt dus niet, want zodra ik stil sta, blijf ik staan omdat ik niet kan trappen.

Vreemde bug en slechte ervaring. Jammer...
Ik denk dat Google zelf zware issues heeft. Een paar minuten terug werkte zelfs hun zoekmachine niet.
Even de FP in de gaten houden

Zie ook: https://allestoringen.nl/storing/google/

[ Voor 37% gewijzigd door Jasphur op 12-11-2021 09:55 ]

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-01 19:16
barrymossel schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 09:46:
Wilde Riders Republic proberen. Lukt me helaas niet via de CC. Dus maar via de laptop.

Eerst stukje fietsen, dan wat vliegen en vervolgens de ski's onder de voeten. Na die "race" klapt de game eruit. Lekker dan.

Bijna niet terug in te komen, lijkt op van alles te blijven hangen (o.a. Google Analytics). Uiteindelijk kom ik erin en kan ik hervatten. Begint het weer bij het fietsen, maar dan met de ski controls (of misschien de snowboard controls). En dat werkt dus niet, want zodra ik stil sta, blijf ik staan omdat ik niet kan trappen.

Vreemde bug en slechte ervaring. Jammer...
Dat heeft niet met het spel te maken maar Stadia heeft problemen. Ik had precies hetzelfde bij Football Manager, werd er ook twee keer uitgegooid en nu kan ik geen verbinding meer maken.

• bakkerjangert
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 26-01 10:35
Hier ook problemen, kan de Stadia app niet openen en geen controller aan de CCU koppelen.

• barrymossel
Audiowaste schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 09:59:
[...]

Dat heeft niet met het spel te maken maar Stadia heeft problemen. Ik had precies hetzelfde bij Football Manager, werd er ook twee keer uitgegooid en nu kan ik geen verbinding meer maken.
Dat ik eruit werd gegooid en er moeilijk in kwam ligt ongetwijfeld aan Google. Kan gebeuren. Maar die bug m.b.t. de controls is toch een vreemde en ligt denk ik aan de game. Maar goed, terug naar main menu en daarna opnieuw starten did the trick.

Best een leuke game. Geen 70 euro leuk, maar in de aanbieding ga ik hem wel aanschaffen!
De issues lijken Google Cloud gerelateerd: Google onbereikbaar (Ziggo storing)

• barrymossel
En dat net als ik ziek op bed lig en even wat anders wil doen dan draaien en slapen... Bitches!

• Marzman
  • Niet online
Jasphur schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 09:27:
[...]

Ik heb videos gekeken van de PC versie :P
Dus de Switch ziet er nog belabberder uit?
Ik denk het wel, het ziet er echt heel slecht uit :)

[edit]Ik zit nu trouwens de PS5 versie van San Andreas te kijken en die is wel beter dan het origineel. Heel scherm beeld alleen een beetje cartoony en weinig details op de auto's. Maar die game was zo en is gewoon hetzelfde met opgepimpte graphics.

Ik zou dat misschien wel kopen in Stadia, maar het ligt aan de prijs. Het heeft de kwaliteit van een Indiegame dus ik zou er een Indieprijs voor over hebben (misschien heeft het spel wel wat meer inhoud maar daar heb ik al een keer voor betaald ;) )
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yvk4jixn2v1TXTxoxEyi56iIVlk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Ohc9UvFsBf5eHLBMJ7wkL1Ub.png?f=fotoalbum_large
Let niet op die balk onderin, heb even snel een screenshot uit youtube gemaakt :p

[ Voor 65% gewijzigd door Marzman op 13-11-2021 12:30 ]

/▌

Je Stadia stream direct streamen naar Youtube kan nu met 4K60 in HDR!
https://www.reddit.com/r/..._youtube_is_available_on/

• Amdwarrior
Meer mensen laatst van hele tijd wazige beelden?

Zal wel tijdstip liggen 😭 Gaat om Fifa
Amdwarrior schreef op zondag 14 november 2021 @ 12:27:
Meer mensen laatst van hele tijd wazige beelden?

Zal wel tijdstip liggen 😭 Gaat om Fifa
Nope. Vanmorgen nog haardscherp Kemono Hereos gespeeld. :) heb je er nog steeds last van? En wat is wazig in jou geval?

• Amdwarrior
Jasphur schreef op zondag 14 november 2021 @ 13:26:
[...]

Nope. Vanmorgen nog haardscherp Kemono Hereos gespeeld. :) heb je er nog steeds last van? En wat is wazig in jou geval?
Nou heel constant van normale compressie tot extreme compressie :'(

Ik zal zo weer kijken
Amdwarrior schreef op zondag 14 november 2021 @ 16:04:
[...]

Nou heel constant van normale compressie tot extreme compressie :'(

Ik zal zo weer kijken
En?

Klinkt wel een beetje als of je internet ergens wordt afgeknepen? Was er niet toevallig iemand iets zwaars aan het doen op je netwerk?

• Amdwarrior
Jasphur schreef op maandag 15 november 2021 @ 08:19:
[...]

En?

Klinkt wel een beetje als of je internet ergens wordt afgeknepen? Was er niet toevallig iemand iets zwaars aan het doen op je netwerk?
Was alleen op het netwerk en speedtest gedaan gewoon 95/25(T-Mobile)

Maar werkte gisteren avond weer en vandaag

• RobNemoo
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 26-01 15:57
Ik had gisteren ook hetzelfde. Al tijden niet gehad, maar tijdens The Crew 2 wel ineens weer compressie en korte onderbrekingen. Niets veranderd aan mijn netwerk recent en ook geen nieuwe apparaten op het netwerk.
Als je niks verwacht dan valt het ook nooit tegen, maar iemand een idee wat je zou willen horen/zien as vrijdag bij de tweede verjaardag van Stadia?

• Schmitzel
Jasphur schreef op maandag 15 november 2021 @ 17:36:
Als je niks verwacht dan valt het ook nooit tegen, maar iemand een idee wat je zou willen horen/zien as vrijdag bij de tweede verjaardag van Stadia?
GTA v of de trilogie :D

• Estylicious
Als ik zo de reviews lees dan mogen we blij zijn dat de trilogie delen bij ons blijven in gedachte.

Ik hoop op grootschalige reclamecampagne van Google!

• grolle
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:44
Estylicious schreef op maandag 15 november 2021 @ 19:51:
[...]

Eens, ik probeer die zooi te promoten. Heb zelfs een première edition op het werk uitgeleend. Je moet de mensen half bedreigen willen ze het een keer proberen

• Dennis0162
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22-11-2025
Estylicious schreef op maandag 15 november 2021 @ 19:51:
[...]

Als ik zo de reviews lees dan mogen we blij zijn dat de trilogie delen bij ons blijven in gedachte.

Dat lijkt me het beste inderdaad! Je moet altijd opzoek gaan naar nieuws over Stadia terwijl je met nieuws over de xbox of PS5 om de oren wordt geslagen.
Ik hoop op een mega sale voor vaste gebruikers haha! En dan daarna een plechtige belofte dat elke grote AAA game die uit gaat komen ook op Stadia komt.

Serieuzer: ik hoop echt op aansluiting bij de next gen hardware.

• Dennis0162
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22-11-2025
Ht87 schreef op maandag 15 november 2021 @ 21:15:
Ik hoop op een mega sale voor vaste gebruikers haha! En dan daarna een plechtige belofte dat elke grote AAA game die uit gaat komen ook op Stadia komt.

Serieuzer: ik hoop echt op aansluiting bij de next gen hardware.
Wat ontbreekt daar nu in dan? Het kan toch niet zo zijn dat datacenter hardware al in is gehaald door de nieuwe consoles?
Dennis0162 schreef op maandag 15 november 2021 @ 21:17:
[...]

Wat ontbreekt daar nu in dan? Het kan toch niet zo zijn dat datacenter hardware al in is gehaald door de nieuwe consoles?
Nou er is bv nog geen ondersteuning voor raytracing en verder qua grafische kwaliteit zit Stadia een beetje tussen current en next-gen in. Mijns inziens zullen ze moeten aansluiten om de uitgevers geïnteresseerd te houden om hun games uit te brengen op Stadia. Niet dat t er slecht uitziet op Stadia hoor, maar er is best verbetering mogelijk.

Ik zou t ook interessant vinden of er een antwoord komt op de haptische feedback in controllers, net als de PS5, dat zou gaaf zijn. (Ik droom nog ff door ;) )

[ Voor 11% gewijzigd door Ht87 op 15-11-2021 21:23 ]

• Tuktop
Mee eens! Meer games op (native) 4K60, en inderdaad toch wat meer grote games zodat een grotere doelgroep wordt aangesproken. Voor mij persoonlijk niet zo nodig, ik vermaak me prima met Div2 en wat indies, mijn vriendin met de AC's, maar er mag wel wat meer bij!
Een beetje dit qua ontwikkeling...

• artificial_sun

artificial_sun

Mazda Rx7

Ik hoop gewoon dat DBZ Kakarot in de aanbieding komt. Voor de rest heb ik niets nodig.

Stadia was beter....

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-01 20:11

DirtyBird

Praktiserend denker

Mijn kerstwens voor dit jaar is dat EA alle matchfixing-algoritmes uit fut sloopt voor tenminste de stadiaversie.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

• Amdwarrior
Black Friday is toch volgende week donderdag?

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Als ik over Stadia praat, dan weet het gros niet wat het is. Nog steeds een te grote groep die er nog nooit van gehoord heeft.

Degene die het wél kennen, vinden het niets omdat … je raadt het al… Stadia te vaak niet mee doet met de nieuwste games.

En (hier ben ik het mee eens) je mist nog te veel originele accessoires zoals een race stuurtje.

Dus ja… Google kan nog hele grote stappen zetten qua naambekendheid en qua gaming-platform. En ik hoop dat ze hier mee aan de slag gaan. Dan volgt de resterende aandachtspunten (hoop ik) vanzelf.

Meer dan ik dacht...

• The_Woesh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-01 14:23
Hoewel ik jullie snap denk eerder dat Stadia als dienst een soort pixel phone word met een relatief klein marktaandeel. Terwijl google for games (een hardware as a service oplossing)
de marktleider kan worden in games infrastructuur die gebruikt wordt door de game uitgevers (groot en klein) om onafhankelijk van de consoles hun games speelbaar te verkopen.
The_Woesh schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 08:30:
Hoewel ik jullie snap denk eerder dat Stadia als dienst een soort pixel phone word met een relatief klein marktaandeel. Terwijl google for games (een hardware as a service oplossing)
de marktleider kan worden in games infrastructuur die gebruikt wordt door de game uitgevers (groot en klein) om onafhankelijk van de consoles hun games speelbaar te verkopen.
Laten we het hopen :) Dan blijft het in ieder geval gewoon nog bestaan haha.

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01:06
Nog maar twee drempels te gaan ten opzichte van Stadia: 4K streams en een goedkoop Chromecast Ultra achtig apparaatje met een Xbox controller. Een app voor je tv zou ook handig zijn.
BarôZZa schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 09:22:
[...]

Nog maar twee drempels te gaan ten opzichte van Stadia: 4K streams en een goedkoop Chromecast Ultra achtig apparaatje met een Xbox controller. Een app voor je tv zou ook handig zijn.
En nog wel een vlekkeloze game-ervaring, pas nog keer geprobeerd bij een collega, maar Stadia loopt toch nog wel voor qua latency en 'feel'. Ik ben benieuwd of Xbox met de series S ook op 4k60 de stream laat lopen. Dan zou je series X achtige kwaliteit hebben op de S. Dat zou best heftig kunnen zijn voor Stadia.
Ht87 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 09:40:
[...]

En nog wel een vlekkeloze game-ervaring, pas nog keer geprobeerd bij een collega, maar Stadia loopt toch nog wel voor qua latency en 'feel'. Ik ben benieuwd of Xbox met de series S ook op 4k60 de stream laat lopen. Dan zou je series X achtige kwaliteit hebben op de S. Dat zou best heftig kunnen zijn voor Stadia.
Dat die 'feel' wel goed zit met Stadia is goed te merken in Wavetale :)

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Recent mijn CCU aangemeld voor garantie, liep af en toe vast na een game sessie. Laatste tijd ook wel eens issues met het casten. Zojuist een nieuwe binnen gekregen met exact dezelfde productie datum (9/2019). Had gehoopt dat Google een nieuwere revisie zou uitbrengen.
Laatst hakkelde Control en na het sluiten van de sessie crashte de CCU. Iemand tegen dezelfde issues aangelopen?

[ Voor 10% gewijzigd door Harmen op 16-11-2021 15:20 ]

Whatever.

Harmen schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 15:16:
Recent mijn CCU aangemeld voor garantie, liep af en toe vast na een game sessie. Laatste tijd ook wel eens issues met het casten. Zojuist een nieuwe binnen gekregen met exact dezelfde productie datum (9/2019). Had gehoopt dat Google een nieuwere revisie zou uitbrengen.
Laatst hakkelde Control en na het sluiten van de sessie crashte de CCU. Iemand tegen dezelfde issues aangelopen?
Heel soms dat de CCU vastliep of dat er geluidsissues waren. Sinds ik een andere tv heb is dat overigens stuk minder. Misschien dat hij nu zijn warmte beter kwijt kan? Las tijd terug op dit forum ook een post van iemand die een soort koelpack had gemaakt en daardoor minder issues had.

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Naja ik zal hem binnenkort wisselen, kijken of het verschil maakt. Hopelijk is de oude 'echt' defect, anders zit in met dubbele apparaten. :/

Whatever.

• Tuktop
Harmen schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 15:54:
Naja ik zal hem binnenkort wisselen, kijken of het verschil maakt. Hopelijk is de oude 'echt' defect, anders zit in met dubbele apparaten. :/
Ik heb een nog oudere CCU, van augustus 2017, en die heeft nog nooit kuren vertoond, ook niet na ellenlange game- of Netflix sessies. Tv hangt aan de muur met een beugel, de CCU bungelt er losjes tussen. Laat je niet afschrikken door de productiedatum :)

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:38
Zojuist mijn pro abbo geannuleerd. Voelt toch gek als iemand die er sinds het eerste uur bij was.
Uiteraard blijf ik wel spelen (RDR2 en Cyberpunk), maar de gratis games speelde ik niet en mijn beamer is 1080P aangesloten op een stereoversterker :)

Wie weet later wel weer, maar voor nu erg tevreden. Fijn ook dat ze vroegen waarom je weggging en dit dus een van de opties was die ik aan kon geven.

• artificial_sun

artificial_sun

Mazda Rx7

Ik ben ook gestopt met Pro, ik speel toch alleen maar tomb raider en crew 2. Als DBZ Kakarot in de aanbieding komt wordt die ook aan de backlog toegevoegd.

Stadia was beter....

Pagina: 1 ... 126 ... 192 Laatste

Let op:
De stekker ging er op 18 januari 2023 uit.

Converteer je Stadia controller naar Bluetooth met de browsertool:
https://stadia.google.com/controller/

(Beschikbaar tot 31 december 2023)

Mooi overzicht van alternatieven: https://hackmd.io/@christopherklay/BkWVFJlNj
Topics voor alternatieven voor Stadia:
> Het grote cloud gaming topic
> [NVIDIA Geforce NOW] Ervaringen & Discussie
> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
> [PS+] Playstation Plus

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord