• ikbenerniet
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 00:25
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/X3Gq5Jb/image.png
Best een leuk spel tot nu toe :)

0 crashes en loopt enorm soepel, een betere port dan Unity & Syndicate in ieder geval.

Zelfs voor een Assassin's Creed game is de spelwereld best uniek, zodra je een stuk verhaal gedaan hebt is het open water ontdekken leuker dan het verhaal volgen. Dit spel is terecht geprezen als een sterke Open World game.

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 00:13
Pukson schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 01:00:
Klein uurtje FC6 gespeeld. Ga toch maar een refund aanvragen. Voelt beetje traag aan en op 1080P toch wat blokkerig in de donkere scènes.

Jammer want de series S draait deze game zelfs op 60Fps.
Toch even terugkomen hierop. Nu gespeeld op een 4K scherm met HDR en damn dan ziet het er toch wel scherp en vloeiend uit.

Ook 4K geforceerd op een 1080P scherm is zoveel beter. Tis gewoon balen dat de standaard 1080P stream wat te wensen overlaat.

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04:07
Wanneer komt GTA nou eens op Stadia ?

• RobNemoo
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 27-01 17:00
ikbenerniet schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 12:01:
[...]

Blokkerig in donkere scenes is een bekend probleem bij Stadia, ook herkenbaar van games als Little Nightmares waar veel donkere scenes zijn. Hopelijk updaten ze de streaming coded eens voor donkere scenes, want soms ziet het er inderdaad niet uit.
Dit is me eerlijk gezegd nog niet zo opgevallen. Ook in Maffia en Cyberpunk zijn best wat donkere delen, maar valt me niet op dat dat matige kwaliteit is.
Albert020 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 15:46:
Ik zag dat de drie remasters van GTA (3, VC en SA) ook een stadia release krijgen, dus Rockstar kijkt wel die kant op. Ik gok dat er pas een stadia release van GTA V komt zodra de next gen een versie hebben gekregen.

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03:48
RobNemoo schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 16:03:
[...]

Dit is me eerlijk gezegd nog niet zo opgevallen. Ook in Maffia en Cyberpunk zijn best wat donkere delen, maar valt me niet op dat dat matige kwaliteit is.
Volgens mij heeft het vooral te maken met of je Pro hebt met HDR of niet.

Videostreams zonder HDR hebben altijd problemen in donkere delen. De resolutie van gebieden met weinig contrast/kleurverschil is altijd lager om data te besparen. Ook duidelijk te zien bij Netflix en vooral als je een OLED tv hebt.

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:13
Albert020 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 15:46:
Duurt niet lang meer gok ik . En in 2011 werd GTA 3 op Android uitgebracht vanwege 10 jarige bestaan.

Dus nu 20 jarige bestaan wat kan ik mij dat nog goed herinneren GTA 3 van 2D naar complete levendig wereldstad _/-\o_ hele zomer van 2002 bijna alleen maar GTA 3 gedaan plus Twisted metal black 8)

• GORby
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-01 14:00
schumi1986 schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 13:40:
[...]

Zo dacht ik een tijdje geleden ook dat stadia het ultieme game systeem zou zijn tijdens mijn rustige nachtdiensten op het werk met een IPad Pro een Iphone met unlimited 5G en een stadia controller.

Was dat even een grote teleurstelling omdat de controller idd niet met een hotspot te verbinden is en bekabeld aansluiten op de iPad Pro niet werkt :(
Heb je al eens geprobeerd de hotspot dezelfde SSID en wachtwoord te geven als die van thuis, zodat de controller daar gewoon mee verbindt?

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:10

artificial_sun

Mazda Rx7

Deurstopper schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 14:05:
Ghost Recon Wildlands Ultimate add-on gratis te krijgen via deze link: https://stadia.google.com...2be3420c96fc6740eb1bc134p
Ook als je de basis game nog niet hebt, kan je deze alvast 'downloaden' Mocht de basis weer eens in de aanbieding komen.

Als ik via de stadia app zoek ipv bovenstaande link dan staat hij daar voor €15,-

Geen idee, misschien foutje.. toch maar profiteren nu het nog kan :)
Ik heb hem ook maar gekocht. Voor 0€

En vandaag wat reviews geluisterd van Life is Strange en FC6 want een gratis controller is wel nice. Maar aan de andere kant heb ik al 2 controllers, en genoeg games, en game ik amper. Nieuwe klanten trekken doen ze misschien niet, maar bestaande klanten hun zakken leeg kloppen proberen ze wel.

Stadia was beter....

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:59
artificial_sun schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 19:50:
[...]

En vandaag wat reviews geluisterd van Life is Strange en FC6 want een gratis controller is wel nice. Maar aan de andere kant heb ik al 2 controllers, en genoeg games, en game ik amper. Nieuwe klanten trekken doen ze misschien niet, maar bestaande klanten hun zakken leeg kloppen proberen ze wel.
Haha, ik speel ook vrijwel niet, heb al drie controllers en toch jeukt het om niet gewoon een duurdere game aan te schaffen voor een vierde controller... 8)7

Gisteren Far Cry 6 gespeeld (via Ubisoft+) en ik kom nog niet in dat FPS gebeuren. Daarna Maffia 3 aangeslingerd, maar ook dat kan me niet echt boeien. Wanneer maken ze nou eens een RDR1 remake, of desnoods een RDR3?
barrymossel schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 08:43:
[...]

Haha, ik speel ook vrijwel niet, heb al drie controllers en toch jeukt het om niet gewoon een duurdere game aan te schaffen voor een vierde controller... 8)7

Gisteren Far Cry 6 gespeeld (via Ubisoft+) en ik kom nog niet in dat FPS gebeuren. Daarna Maffia 3 aangeslingerd, maar ook dat kan me niet echt boeien. Wanneer maken ze nou eens een RDR1 remake, of desnoods een RDR3?
Ik heb nog lang hoop gehad op een undead nightmare vervolg, dat was ook tof destijds!

• grolle
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-01 09:44
Heeft iemand al de code ontvangen om de premiere editon te bestellen?

Het viel me trouwens ook op dat wanneer ik de Stadia store open op het account van mijn dochter de aanbieding niet wordt weer gegeven.

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
@grolle nog niet, ik heb Fifa twee dagen geleden gekocht en wacht nog even op de code.

• Matey
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 03-01 09:47
@grolle Hier ook nog niet. Game overigens gekocht op 30/09.

Misschien zullen ze pas na 10/10 de codes uitrollen, wanneer de actie afgelopen is.

• Dennis0162
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22-11-2025
Ht87 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 16:21:
[...]

Ik zag dat de drie remasters van GTA (3, VC en SA) ook een stadia release krijgen, dus Rockstar kijkt wel die kant op. Ik gok dat er pas een stadia release van GTA V komt zodra de next gen een versie hebben gekregen.
Oh dat is wel echt briljant! heb je hier een bron voor?

• belly89
  • Registratie: Januari 2015
  • Nu online
Dennis0162 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 09:44:
[...]

Geen idee hoe betrouwbaar de bron is maar hier staat het vermeld ;)

https://tweakers.net/nieu...van-gta-iii-vc-en-sa.html
Dennis0162 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 09:44:
[...]

Dezelfde bron als waar het artikel van tweakers die @belly89 postte naar verwijst. afwachten maar ;)

• Amdwarrior
belly89 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 09:46:
[...]

Geen idee hoe betrouwbaar de bron is maar hier staat het vermeld ;)

https://tweakers.net/nieu...van-gta-iii-vc-en-sa.html
En inmiddels ook logo's opgedoken.

https://playsense.nl/4666...nitive-edition-uitgelekt/

Oktober 2001 dus waarschijnlijk deze maand 20 jarige bestaan *O* GTA 5 boeit mij eerlijk gezegd niet op Stadia

• belly89
  • Nu online
Amdwarrior schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 10:56:
[...]

En inmiddels ook logo's opgedoken.

https://playsense.nl/4666...nitive-edition-uitgelekt/

Oktober 2001 dus waarschijnlijk deze maand 20 jarige bestaan *O* GTA 5 boeit mij eerlijk gezegd niet op Stadia
Dat wordt zeker een instant buy!! Lijkt me weer prachtig om af en toe te spelen.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
artificial_sun schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 19:50:
[...]

Ik heb hem ook maar gekocht voor die 0 euro :p , het spel lijkt me ook wel tof maar ik heb het nog niet.
belly89 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 11:03:
[...]

Dat wordt zeker een instant buy!! Lijkt me weer prachtig om af en toe te spelen.
Zouden ze behalve de graphics ook de besturing hebben geremasterd? Ik heb VC nog wel eens een keer gespeeld en dat is eigenlijk best kut. In San Andreas was dat al een stuk beter (VC had nog een vaste volgcamera). Ook details als banden lek schieten enzo zitten er pas in vanaf San Andreas.

[ Voor 48% gewijzigd door Marzman op 08-10-2021 11:45 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Dacht ergens te hebben gelezen dat de GTA trilogie remaster op Unity gaat draaien. Benieuwd of het dan beter draait op Stadia dan op andere consoles. Maar voor mij overigens ook een instant buy en stiekem hoop ik gewoon op de clunky controls van toen.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• Marzman
  • Niet online
Jasphur schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 12:24:
Dacht ergens te hebben gelezen dat de GTA trilogie remaster op Unity gaat draaien. Benieuwd of het dan beter draait op Stadia dan op andere consoles. Maar voor mij overigens ook een instant buy en stiekem hoop ik gewoon op de clunky controls van toen.
Dan sla ik denk ik over :) Als ze het de controls van GTA IV of V (of San Andreas) geven dan lijkt het me wel tof.

/▌

Marzman schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 12:28:
[...]

Dan sla ik denk ik over :) Als ze het de controls van GTA IV of V (of San Andreas) geven dan lijkt het me wel tof.
Aangezien het wel echt op een flinke remaster lijkt te gaan verwacht ik dat de meeste pijn puntjes er wel uit gehaald zijn. Anders heeft het geen zin om een remaster uit te brengen. Veel spelers zijn de controls van de huidige games gewent als ze dan de oude controls er in laten met alle flaws zullen ze de remaster veel minder goed verkopen. Dus commercieel technisch lijkt het mij verstandig als ze de controls aanpakken.

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Kun je in Far Cry 6 nu wel de FOV aanpassen? In FC5 kon dat niet en die stond op standje claustrofobisch...

www.nintendocasemods.com

• belly89
  • Nu online
Marzman schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 11:05:

[...]

Zouden ze behalve de graphics ook de besturing hebben geremasterd? Ik heb VC nog wel eens een keer gespeeld en dat is eigenlijk best kut. In San Andreas was dat al een stuk beter (VC had nog een vaste volgcamera). Ook details als banden lek schieten enzo zitten er pas in vanaf San Andreas.
Ja dat is inderdaad nog even afwachten. Het mooie aan VC t.o.v. van nieuwere games vind/vond de snelheid. Je hoeft je spieren e.d. niet te trainen en met allerlei randzaken bezig zijn.

Ik game zelf zeer casual dus wil gewoon paar missies kunnen doen of rondrijden en de boel slopen. Of ik dan banden lek kan schieten vind ik wat minder interessant :)

• artificial_sun

artificial_sun

Mazda Rx7

Digital-DNA schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 12:38:
Kun je in Far Cry 6 nu wel de FOV aanpassen? In FC5 kon dat niet en die stond op standje claustrofobisch...
Nee kan niet, bron: iedereen vraagt het op reddit en ze krijgen allemaal het antword dat het niet kan.

Stadia was beter....

• bakkerjangert
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 26-01 10:35
grolle schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 09:22:
Heeft iemand al de code ontvangen om de premiere editon te bestellen?

Het viel me trouwens ook op dat wanneer ik de Stadia store open op het account van mijn dochter de aanbieding niet wordt weer gegeven.
Waarschijnlijk is ze nog geen 18? Dat is een van de voorwaarde namelijk.

• Luuk_horst
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 24-01 10:20
Sinds wanneer is Ubi+ te abonneren in Nederland? Ik keek een maand geleden (dacht ik) nog en toen lukte het niet.. Nu opeens wel!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Digital-DNA schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 12:38:
Nee en was wel even wennen moet ik zeggen, alsof je door een melkpak zonder bodem kijkt. :P

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Flagg schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 17:06:
[...]

Nee en was wel even wennen moet ik zeggen, alsof je door een melkpak zonder bodem kijkt. :P
Afbeeldingslocatie: https://www.horsetopshop.com/product-images/product/waldhausen-menhoofdstel-met-oogkleppen-36404.jpg

www.nintendocasemods.com

• Pukson

• Amdwarrior
Afwachten want behalve dat het binnenkort uitkomt is er niks bekends over.

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Amdwarrior schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 18:42:
[...]

Afwachten want behalve dat het binnenkort uitkomt is er niks bekends over.
Er staat toch letterlijk in de post van rockstar dat het naar
PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X|S, Xbox One, Nintendo Switch, and the Rockstar Games Launcher on PC komt.

En een mobile versie naar ios en android.

Misschien later ooit?

[ Voor 3% gewijzigd door Ruudox op 08-10-2021 18:50 ]

• artificial_sun

artificial_sun

Mazda Rx7

Als je dit hoort is dat toch wel jammer, ook al boeit GTA mij persoonlijk niet. Ik zou bijna wat AC games of FC6 kopen om Ubi te bedanken voor hun Stadia support.

The Crew is momenteel mijn meest gespeelde game/car collector. Ze blijven nieuwe content toevoegen en de micro transacties zijn alleen voor aankleding.

Stadia was beter....

• Estylicious
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 27-01 16:22
Ik ben Ubisoft zeker meer gaan waarderen sinds Stadia. Speelde eigenlijk nooit hun spellen.
Ja het is nieuws als deze dat het frustreert om nog niet volwaardig mee te draaien met Stadia in het gamewereldje. Nu is Rockstar in het verleden best negatief geweest over stadia, misschien dat er nog wat pijn zit daar. Had echt de verwachting dat t nu anders zou zijn. Denk dat google daar (terecht) flink commentaar op krijgt.
Op Twitter is er vooral veel kritiek op Rockstar. Maar goed ook bij dit geldt weer: time will tell. Maar baal hier wel van.

• Marzman
  • Niet online
Jasphur schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 09:46:
Op Twitter is er vooral veel kritiek op Rockstar. Maar goed ook bij dit geldt weer: time will tell. Maar baal hier wel van.
Amerikanen zeker? Die hebben maar twee standen, of het is helemaal niks, of het super awsome.

/▌

• grolle
Jorick schreef op woensdag 29 september 2021 @ 21:30:
Lijkt er op dat ze weer een actie hebben i.c.m. Stadia Premiere Edition want kwam net het volgende tegen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-A46PitVOVqFLaCnJQXWkx4zB5w=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/gTFZFlmEmiBKov2w0TjFSjdE.png?f=user_large

De link met Meer informatie werkt echter niet dus misschien is deze aanbieding nog niet actief.
Ik had speciaal voor deze aanbieding RDR2 gekocht. Ik twijfelde tussen RDR2 en Cyberpunk 2077. Eigenijk wil ik op mijn vriendin der account Cyberpunk gaan kopen. Maar de "familie betaal methode" geeft wat problemen. In al het goede kwam ik nog eens op de pagina met voorwaarden.

https://support.google.co...198465#zippy=%2Cnederland
In aanmerking komende gebruikers die een game of gamebundel voor € 59,99 of meer kopen of hebben gereserveerd die op Stadia wordt gelanceerd tussen 26 september 2021 om 9:01 uur CEST en 11 oktober 2021 om 8:59 uur CEST (Promotieperiode), krijgen een Stadia Premiere Edition (Stadia-controller en Chromecast Ultra1), in overeenstemming met deze algemene voorwaarden (de 'Aanbieding'). Er kunnen verzendkosten van toepassing zijn.
In het Engels staat het er vergelijkbaar
Eligible users who purchase any game or game bundle for £49.99 or above or who pre-ordered a game or game bundle for £49.99 or above that launches on Stadia between September 26, 2021 7:01am GMT and October 10, 2021 6:59am GMT (Promotional Period) and receive a Stadia Premiere Edition (Stadia Controller and Chromecast Ultra), subject to these terms and conditions (the “Offer”). Delivery charges may apply.
Mijn oog viel dus in eens op het "op Stadia wordt gelanceerd". Ben ik de enige of lijkt dit op misleiding? Ik ga iig nu niet Cyberpunk bestellen. Want eerlijk is eerlijk, ik heb RDR2 gekocht, en wil Cyberpunk kopen, als spel dat in aanmerking komt voor de aanbieding. En zoals ik het nu lees is dat dus helemaal niet van toepassing :( :F
grolle schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 11:28:
[...]

Ik had speciaal voor deze aanbieding RDR2 gekocht. Ik twijfelde tussen RDR2 en Cyberpunk 2077. Eigenijk wil ik op mijn vriendin der account Cyberpunk gaan kopen. Maar de "familie betaal methode" geeft wat problemen. In al het goede kwam ik nog eens op de pagina met voorwaarden.

[...]

[...]

Mijn oog viel dus in eens op het "op Stadia wordt gelanceerd". Ben ik de enige of lijkt dit op misleiding? Ik ga iig nu niet Cyberpunk bestellen. Want eerlijk is eerlijk, ik heb RDR2 gekocht, en wil Cyberpunk kopen, als spel dat in aanmerking komt voor de aanbieding. En zoals ik het nu lees is dat dus helemaal niet van toepassing :( :F
Zo, super onduidelijk idd! Geen idee hoe ze dit oppikken, dat zou ik dan idd even checken via een berichtje op Twitter ofzo, of even een ticket aanmaken. Vaag!

• grolle
@Ht87 ja inderdaad, ik ben even niet thuis, was een hels karwei om het vorige bericht op telefoon te schrijven, maar ik ga zeker even contact met de support op nemen

En überhaupt, welke games komen dan wel in aanmerking? Was het niet veel makkelijker geweest om te zeggen game A, B en de speciale uitvoering van C. Want het kunnen er volgens mijn niet veel zijn

[ Voor 37% gewijzigd door grolle op 09-10-2021 11:35 ]

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:42
[...]

[...]

[...]

Heb helaas geen screenshot van de voorwaarden maar kan mij niet aan de indruk onttrekken dat ze het woordje gelanceerd erin hebben gefietst ergens gedurende de afgelopen dagen want volgens mij stond dat er niet.

• Marzman
  • Niet online
[...]

[...]

[...]

Dat is wel belangrijke informatie inderdaad om zo te verstoppen. Dan zouden ze een lijst met games ergens moeten hebben toch of het bij een game erbij schrijven als die in aanmerking komt? Je kan niet verwachten dat mensen zelf bij gaan houden wanneer een game gelanceerd is.

Als je het eerste bulletpunt leest denk ik dat het wel voor alle games is, maar dat is niet wat er nu staat. In het eerste bulletpoint staat gewoon dat je in die periode een game moet reserveren of kopen voor dat bedrag.

[ Voor 12% gewijzigd door Marzman op 09-10-2021 12:38 ]

/▌

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
[...]

[...]

[...]

Dit is absoluut misleidend.
Ik heb FIFA 22 voor mn zoon gekocht, maar trouwens nog geen code ontvangen

• Tuktop
  • Laatst online: 27-01 18:36
Volgens mij slaat het deel "op Stadia wordt gelanceerd" enkel op pre-orders die in aanmerking komen voor de PE-actie. In het eerdere zinsdeel gaat het specifiek over games die al aanwezig zijn op Stadia, die komen toch ook gewoon in aanmerking?

Of begrijp ik niet wat jullie nu bedoelen met de misleiding?

Voor de duidelijkheid: ik interpreteer het als volgt:
In aanmerking komende gebruikers die 1) een game of gamebundel voor € 59,99 of meer kopen of 2) een game of gamebundel hebben gereserveerd die op Stadia wordt gelanceerd tussen 26 september 2021 en...

[ Voor 30% gewijzigd door Tuktop op 09-10-2021 13:01 ]

• Marzman
  • Niet online
Ja, zo lees ik het nu ook, kopen OF reserveren van spellen die in die periode beschikbaar komen.

Dus die datum hoort niet bij kopen, maar bij reserveren :) Je kan het op twee manieren interpreteren.

[ Voor 35% gewijzigd door Marzman op 09-10-2021 12:58 ]

/▌

• Pukson
Tuktop schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 12:55:
Volgens mij slaat het deel "op Stadia wordt gelanceerd" enkel op pre-orders die in aanmerking komen voor de PE-actie. In het eerdere zinsdeel gaat het specifiek over games die al aanwezig zijn op Stadia, die komen toch ook gewoon in aanmerking?

Of begrijp ik niet wat jullie nu bedoelen met de misleiding?

Voor de duidelijkheid: ik interpreteer het als volgt:
In aanmerking komende gebruikers die 1) een game of gamebundel voor € 59,99 of meer kopen of 2) een game of gamebundel hebben gereserveerd die op Stadia wordt gelanceerd tussen 26 september 2021 en...
Exact dat laatste. Aankoop van een spel boven de 59.99 of een reservering maar dat betreffende spel moet wel in de bovenstaande periode uitkomen.

Dit is bevestigd door Grace van Google Stadia

• bakkerjangert
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 26-01 10:35
Alle spellen van minimaal 59,99 doen mee volgens mij. Ik heb Humankind gekocht en support heeft mij bevestigd dat die aankoop 'eligable' is. Ik had ze gecontact omdat er geen 59,99 maar 58,72 was afgeschreven van mijn CC en ik me dus zorgen maakte of de actie wel geldig was. Het blijkt dat Google play tegoed tegenwoordig ook deels gebruikt kan worden voor Stadia aankopen, vandaar de lagere CC afschrijving; ik had nog een paar euro tegoed staan.

• grolle
Ik lees het nu voor de 25e keer of zo. Ik blijf lezen dat de gekochte game in de actie periode moet lanceren.

Mochten google mee lezen, misschien kopen en reserveren een aparte bulletin

• Tuktop
grolle schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 13:37:
Ik lees het nu voor de 25e keer of zo. Ik blijf lezen dat de gekochte game in de actie periode moet lanceren.
Volgens mij interpreteer je het echt verkeerd. Waarom zouden kopen en reserveren anders apart genoemd worden?

• Marzman
  • Niet online
Tuktop schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 13:52:
[...]

Volgens mij interpreteer je het echt verkeerd. Waarom zouden kopen en reserveren anders apart genoemd worden?
Het staat er gewoon niet duidelijk zo. Ik begrijp nu wat ze bedoelen, maar ik begrijp ook wat @grolle leest.

/▌

• grolle
Tuktop schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 13:52:
[...]

Omdat je bijvoorbeeld Far Cry 6 kon reserveren tot 7 oktober en daarna kon kopen.

• Tuktop
grolle schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 14:12:
[...]

Omdat je bijvoorbeeld Far Cry 6 kon reserveren tot 7 oktober en daarna kon kopen.
Ah ja ok, fair point.

• grolle
Uit bovenstaande reacties te lezen hebben mensen al contact gehad met support en daaruit blijkt dat ik het verkeerd lees...
Mafia 3 is bij mij enorm glitchy en stotterig… bij meer mensen ook zo?

• RobNemoo
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 27-01 17:00
Jasphur schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 17:21:
Gisteren voor het laatst gespeeld, maar toen was dat niet zo.

• crepsly
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:58
Jasphur schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 17:21:
Vanochtend voor het eerst gespeeld, een uurtje, tot nu toe geen/weinig bugs en glitches.
Sessie chraste uiteindelijk ook. Maar moest toch weg. Zal nu eens een nieuwe sessie proberen.

Ik heb overigens nog steeds met regelmaat geluidsissues. Zowel in games als soms in het Stadia menu zelf

• Estylicious
Hier nooit (meer) problemen gelukkig. Eerst had ik wel connectiviteit problemen, maar dat lag bij de provider.

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07:50
Voor degene die al wat langer hier rondlopen weten dat ik ook een fervent Stadia gebruiker ben (geweest). Ik wil het weer gaan oppakken na een periode geen tijd te hebben gehad (voor gamen). Ik zou graag gebruik willen maken van de Premiere Edition actie, maar heb nog een tweetal vragen (heb terug-gescrollt in de discussie maar kwam mijn specifieke vragen niet tegen).
  1. Ik heb nog een 10 euro kortingscode. Als ik een game wil kopen staat er dat ik een korting van 10 euro krijg. Het lijkt alsof ik geen keuze heb om die wel of niet toe te passen op mijn eerstvolgende aankoop. Ik zie echter in de voorwaarden van de kortingscode dat je deze niet kan combineren met andere acties. Heeft iemand dit scenario toevallig doorlopen zeg bij een game van 69,99€?
  2. Er wordt in de voorwaarden van de Premiere Edition gesproken in enkelvoud in het geval van game. Op de homepage van de Stadia winkel wordt echter gesproken in meervoud: games. Weet iemand toevallig of je ook een x aantal games kan kopen met een totale waarde van minimaal 59,99€ en dan ook in aanmerking kan kopen voor de actie?
Tot slot, welke co-op game wordt er tegenwoordig het meeste gespeeld hiero? We speelden destijds veel The Division 2, maar ben daar wat op uitgekeken. Ik twijfel tussen Breakpoint en Far Cry 6. Breakpoint kan je natuurlijk met ze 4-en spelen, Far Cry 6 met 1 andere.

[ Voor 3% gewijzigd door Gusev op 10-10-2021 10:05 ]

• grolle
@Gusev Ik had het zelfde probleem. In mijn geval heb ik het account van mijn vriendin geactiveerd om 2x gebruik te kunnen maken van deze actie. Maar toen liep ik ook tegen de 10 euro welkomstbonus aan.
In de voorwaarden van de 10 euro welkomstbonus staat iets als "niet te combineren met andere acties " of soortgelijks. En, zoals je al zegt, is die 10 euro niet uit te schakelen.

Voor de zekerheid heb ik eerst het spel Uno voor 9,99 euro gekocht. Dat kost je dus netto niets en je was toch al bereidt 59,99 te betalen.

[ Voor 9% gewijzigd door grolle op 10-10-2021 10:13 ]

• Pukson
Gusev schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 10:04:
Voor degene die al wat langer hier rondlopen weten dat ik ook een fervent Stadia gebruiker ben (geweest). Ik wil het weer gaan oppakken na een periode geen tijd te hebben gehad (voor gamen). Ik zou graag gebruik willen maken van de Premiere Edition actie, maar heb nog een tweetal vragen (heb terug-gescrollt in de discussie maar kwam mijn specifieke vragen niet tegen).
  1. Ik heb nog een 10 euro kortingscode. Als ik een game wil kopen staat er dat ik een korting van 10 euro krijg. Het lijkt alsof ik geen keuze heb om die wel of niet toe te passen op mijn eerstvolgende aankoop. Ik zie echter in de voorwaarden van de kortingscode dat je deze niet kan combineren met andere acties. Heeft iemand dit scenario toevallig doorlopen zeg bij een game van 69,99€?
  2. Er wordt in de voorwaarden van de Premiere Edition gesproken in enkelvoud in het geval van game. Op de homepage van de Stadia winkel wordt echter gesproken in meervoud: games. Weet iemand toevallig of je ook een x aantal games kan kopen met een totale waarde van minimaal 59,99€ en dan ook in aanmerking kan kopen voor de actie?
Tot slot, welke co-op game wordt er tegenwoordig het meeste gespeeld hiero? We speelden destijds veel The Division 2, maar ben daar wat op uitgekeken. Ik twijfel tussen Breakpoint en Far Cry 6. Breakpoint kan je natuurlijk met ze 4-en spelen, Far Cry 6 met 1 andere.
Op Reddit is bevestigd dat je de coupon gewoon kan gebruiken. Als de waarde van wat je moet betalen 59.9 is of hoger. Dus FC6 kan je gewoon kopen.

• Jorick
@Gusev volgens https://www.reddit.com/r/..._buy_a_5999_game/hewl4ez/ kom je met de welkomstbonus van €10 ook in aanmerking voor de promotie. Weet echter niet of dit in Nederland ook opgaat, zou voor de zekerheid even contact opnemen met de klantenservice (mits dat vandaag mogelijk is).
crepsly schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 18:39:
[...]

Vanochtend voor het eerst gespeeld, een uurtje, tot nu toe geen/weinig bugs en glitches.
Gisteravond dus wat langer gespeeld. Geen echte glitches meer gehad. Paar late pop-ups. Alleen tijdens het rijden nog wel schokkerig beeld. Gelukkig niet heel storend. Ben best wel gegrepen door het verhaal haha. Benieuwd wat er allemaal nog gaat komen

• Dennis0162
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22-11-2025
Jasphur schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 18:46:
Sessie chraste uiteindelijk ook. Maar moest toch weg. Zal nu eens een nieuwe sessie proberen.

Ik heb overigens nog steeds met regelmaat geluidsissues. Zowel in games als soms in het Stadia menu zelf
Ik heb met Mafia lll geregeld dat als je dood bent gegaan dat de sessie daarna niet herlaad, erg irritant. Gelukkig is opnieuw opstarten zo gebeurd met stadia. Maar inderdaad ook dat het gelijk ene keer helder is en andere keer erg mono klinkt.

• Jorick
Mafia 3 werd vanaf release geplaagd door technische problemen en veel van die problemen zijn verholpen maar dingen als pop-in en matige AI zijn nog steeds aanwezig. Ik loop op de pc tegen het probleem aan dat het spel rond cutscenes automatisch overspringt van controllerbesturing naar muis & toetsenbord. Dit is simpel te verhelpen door even naar het menu te gaan en weer terug maar irritant is het wel. Grootste probleem van dit spel is dat het aardig begint maar als snel repetitief wordt en dat heeft mij destijds op de PS4 doen afhaken. Vermaak mij op dit moment prima met Control, speelt heerlijk en geen issues tot op heden.

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07:50
Thanks @grolle , @Jorick , @Pukson

• Kevv1990
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-06-2022
Kan je die €10 korting niet gebruiken op een pre-order die je voor release annuleert?

Edit: Laatste pagina gemist, waar dus al bevestigd is dat de €10 korting te gebruiken is i.c.m. de Premiere actie. 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Kevv1990 op 11-10-2021 08:37 ]

Jorick schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 13:58:
Mafia 3 werd vanaf release geplaagd door technische problemen en veel van die problemen zijn verholpen maar dingen als pop-in en matige AI zijn nog steeds aanwezig. Ik loop op de pc tegen het probleem aan dat het spel rond cutscenes automatisch overspringt van controllerbesturing naar muis & toetsenbord. Dit is simpel te verhelpen door even naar het menu te gaan en weer terug maar irritant is het wel. Grootste probleem van dit spel is dat het aardig begint maar als snel repetitief wordt en dat heeft mij destijds op de PS4 doen afhaken. Vermaak mij op dit moment prima met Control, speelt heerlijk en geen issues tot op heden.
Spijtig. Erg toffe sfeervolle game. Jammer dat het dan niet zo soepel loopt.

Control is erg tof inderdaad, moest wel erg wennen aan de besturing. Speel je in performance of op graphics modus?

• forzav
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Jasphur schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 18:46:

Hier voor het eerst dit ook meegemaakt met Fifa, happerend geluid zowel in de game zelfs als in het Stadia hoofdmenu. Het lijkt erop alsof je soms op een brakke server terecht komt ofzo, sessie afsluiten en opnieuw opstarten verhelpt namelijk het probleem.

• Deurstopper
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Voor degene die al wat langer hier rondlopen weten dat ik ook een fervent Stadia gebruiker ben (geweest). Ik wil het weer gaan oppakken na een periode geen tijd te hebben gehad (voor gamen).

Daar ben ik ook wel benieuwd naar! Zou graag weer eens coop willen spelen met wat Tweakers hier. Mensen hier met coop ervaring bij de nieuwere games zoals FC6? Beetje speelbaar?

Steam/Epic: Deurstopper

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 27-01 11:38

PinusRigida

I put the p in pool.

Gisteravond me wat verder verdiept in Journey To The Savage Planet op Stadia; aanrader voor wie graag 's een game speelt dat zichzelf niet al te serieus neemt, moet je zeker 's proberen!

[ Voor 14% gewijzigd door PinusRigida op 11-10-2021 09:46 ]

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:15
Deurstopper schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 09:37:
Daar ben ik ook wel benieuwd naar! Zou graag weer eens coop willen spelen met wat Tweakers hier. Mensen hier met coop ervaring bij de nieuwere games zoals FC6? Beetje speelbaar?
Ik heb redelijk wat tijd in GR:Breakpoint gestoken, maar alleen solo gespeeld. Lijkt me wel grappig om eens gezamenlijk met andere Tweakers het Breakpoint eiland onveilig >:) (voor de bad guys) te maken. Is er alleen nog nooit van gekomen.

• Jorick
Jasphur schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 09:19:
[...]

Spijtig. Erg toffe sfeervolle game. Jammer dat het dan niet zo soepel loopt.

Control is erg tof inderdaad, moest wel erg wennen aan de besturing. Speel je in performance of op graphics modus?
Het is inderdaad een sfeervolle game mede door de muziek maar voor mij persoonlijk niet voldoende om de minpunten te compenseren. Hopelijk volgen de andere delen snel want het eerste deel gaat een instant buy worden.

Control speel ik op performance want dat maakt de intensievere gevechten wat beter behapbaar al is de graphics mode ook prima speelbaar. De framerate lijkt dan steady 30fps te zijn zonder drops. Ondanks dat deze versie geen raytracing heeft vind ik het er prima uitzien!
Haay schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 10:37:
[...]

Ik heb redelijk wat tijd in GR:Breakpoint gestoken, maar alleen solo gespeeld. Lijkt me wel grappig om eens gezamenlijk met andere Tweakers het Breakpoint eiland onveilig >:) (voor de bad guys) te maken. Is er alleen nog nooit van gekomen.
Heb GR Breakpoint al een tijd niet meer aangeraakt maar als er meer mensen zijn die een potje co-op willen doen dan meld ik mij bij deze aan.
Hoppa, niet eens officieel te koop in Nederland, maar Ziggo verkoopt de Chromecast met google tv gewoon. Nu nog een Vodafone combi met gratis stadia pro!

• grolle
Hier zou Google wat aan moeten doen. Vooral omdat ze dan wat meer geld zouden kunnen verdienen.

De Game Uno:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KPJ1zf1M-RT1TIMZB30LUE-eNnU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IRjZsWq9dtNvLbOm9VM7h9rr.jpg?f=fotoalbum_large
De normale editie is gekocht door mij vriendin en gedeelt in de familie. De Ulitmate versie zit in mijn bibliotheek ivm Ubisoftplus. Voor Pro geld overigens het zelfde

De normale versie kan ik spelen EN kopen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4YG0afN2bVBDim2YUAQjxsx0NY4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/slMPGZm23jEnrbSeIdvramAK.jpg?f=fotoalbum_large

En de ubisoftplus Ultimate (idem voor Pro) kun je niet kopen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2cQKhIY_nHjw6erNewq5FGFA38o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YVCW56n7bI9qJkyGOvKS5uqK.jpg?f=fotoalbum_large

Hoe vaak ik wel niet heb gedacht "shut up and take my money "

• Tuktop
grolle schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 05:02:
Hier zou Google wat aan moeten doen. Vooral omdat ze dan wat meer geld zouden kunnen verdienen.

De Game Uno:
[Afbeelding]
De normale editie is gekocht door mij vriendin en gedeelt in de familie. De Ulitmate versie zit in mijn bibliotheek ivm Ubisoftplus. Voor Pro geld overigens het zelfde

De normale versie kan ik spelen EN kopen
[Afbeelding]

En de ubisoftplus Ultimate (idem voor Pro) kun je niet kopen
[Afbeelding]

Hoe vaak ik wel niet heb gedacht "shut up and take my money "
Zeer mee eens, kopen ondanks Ubi+ of Pro zou mogelijk moeten zijn. Ben benieuwd of er een bewuste keuze achter zit. Bijvoorbeeld een poging om het aanhouden van Pro 'aan te moedigen'.

• Starscreamer
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 19-01 13:16
Duurt lang voordat LG de app klaar heeft voor Stadia :(
Nu met mijn nieuwe Nintendo Switch OLED en PS5, TV & KPN kastje geen kabel meer over voor de chromecast

[ Voor 4% gewijzigd door Starscreamer op 12-10-2021 09:27 ]

• Yemoke
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-10-2024
Geen idee of het de bedoeling is. Maar kwam deze tegen op reddit. Lenovo geeft 3 maand gratis pro codes weg. Enige wat je hoeft te doen is daar posten in het topic welke game je zou willen spelen. Schijnt alleen te werken als je nog geen 3 maand promo hebt gebruikt in het verleden. Ik wacht nog op m'n code maar die delen ze handmatig uit, dus kan even duren.

https://gaming.lenovo.com...on-us!-(Still-available!)

Edit:
Heb mijn code intussen ontvangen _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door Yemoke op 12-10-2021 15:55 ]

• Tuktop
Yemoke schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 13:27:
Geen idee of het de bedoeling is. Maar kwam deze tegen op reddit. Lenovo geeft 3 maand gratis pro codes weg. Enige wat je hoeft te doen is daar posten in het topic welke game je zou willen spelen. Schijnt alleen te werken als je nog geen 3 maand promo hebt gebruikt in het verleden. Ik wacht nog op m'n code maar die delen ze handmatig uit, dus kan even duren.

https://gaming.lenovo.com...on-us!-(Still-available!)
Deze is al een aantal keer voorbij gekomen maar toch goed om 'm nog eens te delen! Wie weet heeft iemand 'm gemist of is pas later dit topic gaan volgen.
Red Dead Redemption 2, Borderlands3 en Dirt 5 zijn in de aanbieding. Vooral Borderlands en Dirt zijn heftig in prijs verlaagd als je een Pro abbo hebt.

Daarnaast krijgt Borderlands 3 een free-to-play weekend 14 tm 18 oktober.

Oh en Stadia is bijna 2 jaar oud, maar verwacht maar niks :P

Jasphur schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 19:19:
Red Dead Redemption 2, Borderlands3 en Dirt 5 zijn in de aanbieding. Vooral Borderlands en Dirt zijn heftig in prijs verlaagd als je een Pro abbo hebt.

En Hitman 3!!! En ik moet nog zoveel spelen... #fomo

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:55
Ik denk toch snel nog mee doen aan die actie en eens kijken of Stadia wat is… te laat -O-
Cardwizard schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 20:19:
Ik denk toch snel nog mee doen aan die actie en eens kijken of Stadia wat is… te laat -O-
Wacht een maand of twee en er is een vergelijkbare actie haha.

Als je alleen een controller wilt dan is Marktplaats je beste vriend :)

Cardwizard schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 20:19:
Ik denk dat er best wat mensen zijn die hun premier edition te koop zetten en zo een goedkope game willen scoren, wie weet kom je er een voor weinig geld tegen ;)

• Marzman
  • Niet online
Jasphur schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 19:19:

Dirt 5 eens bekijken, vond hem eerder te duur. Ik zie in het topic een iemand die het tof vind en een iemand die het niks vond en een refund heeft aangevraagd. Is het een soort Grid in het zand?

/▌

• Amdwarrior
Marzman schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 07:40:
[...]

Dirt 5 eens bekijken, vond hem eerder te duur. Ik zie in het topic een iemand die het tof vind en een iemand die het niks vond en een refund heeft aangevraagd. Is het een soort Grid in het zand?
Volgens mij wel want voor meer hardcore fans hebben ze Dirt Rally 2.0 O-)

• rwbk
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 27-01 18:30
Zo jammer dat red dead redemption 2 nooit goedkoper wordt dan 40,19. Toch net aan de hoge kant voor mij zeker omdat ik heb op de ps4 al eens eerder heb gespeeld.

• JoohanDePoohan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-01 19:50
Google Stadia brengt direct touch-aanraakbesturing voor Humankind naar iOS
innovatie!

[ Voor 23% gewijzigd door JoohanDePoohan op 13-10-2021 10:24 ]

• grolle
rwbk schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 10:11:
Zo jammer dat red dead redemption 2 nooit goedkoper wordt dan 40,19. Toch net aan de hoge kant voor mij zeker omdat ik heb op de ps4 al eens eerder heb gespeeld.
Ik heb hem vorige week gekocht in combinatie met de premiere actie. Hij was dan wel 59,99 , maar feitelijk gratis

• Marzman
  • Niet online
grolle schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 13:01:
[...]
Ik heb hem vorige week gekocht in combinatie met de premiere actie. Hij was dan wel 59,99 , maar feitelijk gratis
Ik heb hem in april 2020 voor 53,99 EUR, ik dacht dat dit de volle prijs was maar schijnbaar niet dan :p Ik vond het de prijs wel waard, een van de weinige spellen die ik uit heb gespeeld.

/▌

• Estylicious
Hebben jullie al de promotie code ontvangen?

Edit: 1 oktober jl. RDR2 gekocht voor €59,99. Nog geen code ontvangen.

[ Voor 47% gewijzigd door Estylicious op 13-10-2021 13:40 ]

• Marzman
  • Niet online
Ik heb wat reviews gekeken voor Dirt 5, maar ik denk dat ik het laat schieten. Ik heb al Wreckfest en het lijkt een soort Wreckfest met minder schademodel en nieuwere auto's. Niet echt een rally spel

/▌

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Estylicious schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 13:35:
Nee, nog niet. Nog een week te gaan...
Estylicious schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 13:35:

Edit: 1 oktober jl. RDR2 gekocht voor €59,99.
Wachten tot 20 of 21 oktober :)

[ Voor 3% gewijzigd door Jasphur op 13-10-2021 13:41 ]

• Estylicious
Ik ben benieuwd. Ik kan niet wachten om m'n derde editie in ontvangst te nemen! :9

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
@Estylicious hehe, hier twee keer de Special Edition voor zo'n EUR 80 aangeschaft. Rockstar is zo niet de enige developer waarvoor ik bereid ben hetzelfde spel meer dan eens aan te schaffen. De wereld van Red Dead is echt adembenemend, het verhaal ook...
Pagina: 1 ... 122 ... 192 Laatste

Let op:
De stekker ging er op 18 januari 2023 uit.

Converteer je Stadia controller naar Bluetooth met de browsertool:
https://stadia.google.com/controller/

(Beschikbaar tot 31 december 2023)

Mooi overzicht van alternatieven: https://hackmd.io/@christopherklay/BkWVFJlNj
Topics voor alternatieven voor Stadia:
> Het grote cloud gaming topic
> [NVIDIA Geforce NOW] Ervaringen & Discussie
> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
> [PS+] Playstation Plus

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord