• ikbenerniet
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:48
Jasphur schreef op donderdag 16 september 2021 @ 20:14:
Veel goede recenties over AC Black Flag. Misschien toch maar eens halen. Het is lang genoeg geleden om hem nog eens te spelen. En die 60fps ziet er erg goed uit als ik de YT videos zie
Dit deel had ik nog niet gespeeld, dus hier ben ik ook maar aan begonnen :)
Black Flag speelt best goed, het lijkt een stuk beter te draaien dan Unity & Syndicate. Parkour in dit deel is nog voldoende aanwezig, maar dit is wel even wennen als je de latere delen gewend bent. Je kan niet overal omhoog klimmen, dus het is wat meer zoeken naar handig klimpunten. Verder zijn de gevechten meer open, en lijkt stealth niet zo belangrijk. Wat mij betreft is dit tot nu toe wel op een goede piratenspel waarop de gebruikelijke AC formule toegepast is.
Jasphur schreef op donderdag 16 september 2021 @ 20:14:
Veel goede recenties over AC Black Flag. Misschien toch maar eens halen. Het is lang genoeg geleden om hem nog eens te spelen. En die 60fps ziet er erg goed uit als ik de YT videos zie
Uurtje gespeeld nu, speelt idd erg fijn. Klein beetje gedateerd als je de laatste AC gespeeld hebt qua besturing, maar na 10 minuten op t schip gevaren te hebben zit je er weer helemaal in!
@Schmitzel
I know. De remaster was mijn eerste PS4 game :D

[ Voor 13% gewijzigd door Jasphur op 16-09-2021 22:06 ]

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:19
-MD- schreef op maandag 13 september 2021 @ 22:55:
Afgelopen weekend was ideaal om dat even uit te proberen, met Rainbow Six: Siege op de pc. Ik was begonnen met Stadia. Er zat een soort grain/waas over het beeld heen. Performance was maar zo zo. Snelle bewegingen soms schokkerig en net iets teveel vertraging tijdens de snelle acties icm een kortstondig wazig beeld. Nee, dat spel was niks voor mij dacht ik (verbinding was verder uitstekend).
Daarna via Steam opgestart. Dat was een wereld van verschil en ineens was het 5u later... Heb het spel alsnog niet aangeschaft, maar dat kwam omdat in de helft van de potjes wel overmatig werd gescholden via voice chat (terwijl ik meestal qua score wel op de 2e of 3e plek stond). Wat een toxic gedoe.
Die grain/waas die jij beschrijft klinkt een beetje alsof je een in H264 geëncodeerde stream geserveerd kreeg, die is zichtbaar minder dan de VP9 variant. Heb verder geen idee wat voor pc of besturingssysteem je gebruikt maar als je hardware geen ondersteuning heeft voor het versnelt decoderen van VP9 óf je gebruikt een Linux distributie dan kan het helpen om VP9 te forceren met behulp van Stadia Enhanced.

Een paar weken terug was er een free-to-play weekend van R6 voor Pro-leden en toen viel mij op dat de stream niet boven de 1080p uitkwam. Weet verder niet of dit een bug was of dat dit bewust was gedaan vanwege schaarste in capaciteit of iets dergelijks. Het spel is namelijk wel gewoon 4K / 60 FPS. De game speelt ook hier zonder problemen en ziet er prima uit in mijn optiek. Als ik dan toch een minpunt moet noemen dan zijn het inderdaad de spelers op pc (muis & toetsenbord is sowieso een voordeel), niet zelden worden er gedurende het potje (pc) spelers geband. Gelukkig is er een optie om cross-platform uit te schakelen :).

• Starscreamer
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 19-01 13:16
Jorick schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 11:05:
[...]

Die grain/waas die jij beschrijft klinkt een beetje alsof je een in H264 geëncodeerde stream geserveerd kreeg, die is zichtbaar minder dan de VP9 variant. Heb verder geen idee wat voor pc of besturingssysteem je gebruikt maar als je hardware geen ondersteuning heeft voor het versnelt decoderen van VP9 óf je gebruikt een Linux distributie dan kan het helpen om VP9 te forceren met behulp van Stadia Enhanced.

Een paar weken terug was er een free-to-play weekend van R6 voor Pro-leden en toen viel mij op dat de stream niet boven de 1080p uitkwam. Weet verder niet of dit een bug was of dat dit bewust was gedaan vanwege schaarste in capaciteit of iets dergelijks. Het spel is namelijk wel gewoon 4K / 60 FPS. De game speelt ook hier zonder problemen en ziet er prima uit in mijn optiek. Als ik dan toch een minpunt moet noemen dan zijn het inderdaad de spelers op pc (muis & toetsenbord is sowieso een voordeel), niet zelden worden er gedurende het potje (pc) spelers geband. Gelukkig is er een optie om cross-platform uit te schakelen :).
Ik speel het dan op de PS5 en druk de medestanders op mute :X

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:29
@Jorick Bedankt voor de tip. Ik gebruik zelf Stadia+ om het e.e.a. te forceren. Ik heb namelijk een LG 38WN95C, die heeft een resolutie van 3840x1600. Zonder Stadia+ blijft deze ook hangen op 1080p. Ik dacht ook op VP9 te zitten maar weet dat niet zeker meer. Heb even gezocht maar zie mijn specs niet direct terug in de lijstjes (AMD Ryzen 7 3700X icm GTX 1660). Zal volgende keer eens wisselen, kijken of dat verschil maakt.

SideNote: Zei ik dinsdag in dit topic nog het volgende: @JDFS
-MD- schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 08:33:
[...]
Glasvezel kan wel net dat verschil in ervaring maken denk ik. Ik hoop dat ze er hier ook ooit aan gaan beginnen maar ik ben er bang voor...
Gisteren kreeg ik een brief in de bus dat KPN graag een aansluiting wil gaan realiseren en of ik toestemming geef om mijn woning aan te sluiten. Paar weken terug nog gekeken en er waren geen plannen voor deze wijk. Aangename verrassing, grote blij :)

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20:47

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Ben alweer bijna een jaar gebruiker van Stadia, bevalt nog steeds prima! Helaas is 4k op 43" tv niet ideaal. Tips in de interface welke knoppen je kan gebruiken zijn zeer klein, vooral een rond met een x of b is haast niet te onderscheiden. Hopelijk komt daar een oplossing voor, kan voor de time beiing wel ff terug schalen naar 1080p. :|

Kwa aanbod vind ik de games veel van hetzelfde, heb Grime een kans gegeve. Andere spellen zeggen mij niet zoveel helaas. Voorlopig nog wel ff zoet met Tom Raider, heb de hele serie gekocht. :z

Whatever.

• Estylicious
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 27-01 16:22
Ik ben wel benieuwd wat jullie hebben uitgegeven aan Stadia. Ik voor mezelf eens een optelsommetje gemaakt.

Vanaf december 2020 ben ik enthousiast gebruiker. Ik ben een vader, fulltime baan, casual gamer. Ik klok 0 tot 6 uur per week. Af en toe heb ik Pro, maar ik koop het meest spellen (in de aanbieding). In totaal heb ik €332 uitgegeven aan Stadia. Dit is inclusief twee controllers met CCU. Ik heb 21 'eigen' spellen in m'n library. Gemiddeld genomen heb ik een bedrag van €37 per maand uitgegeven aan Stadia. Als ik het totaalbedrag omreken naar kosten per spel is dat €15.

Ik moet zeggen dat ik daar wel van schrok! (Dus is het wel zo onrendabel voor Google als men doet geloven?) Maar verder moet ik zeggen dat het (voor mij) het helemaal waard is. Mijn pc heb ik sinds die tijd eigenlijk niet meer aangeraakt.

N.B. Wat je hebt uitgegeven kun je terugzien in de Stadia app onder je profiel, 'Aankopen en abonnementen'.

• Schmitzel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14:23
Estylicious schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 14:32:
Ik ben wel benieuwd wat jullie hebben uitgegeven aan Stadia. Ik voor mezelf eens een optelsommetje gemaakt.

Vanaf december 2020 ben ik enthousiast gebruiker. Ik ben een vader, fulltime baan, casual gamer. Ik klok 0 tot 6 uur per week. Af en toe heb ik Pro, maar ik koop het meest spellen (in de aanbieding). In totaal heb ik €332 uitgegeven aan Stadia. Dit is inclusief twee controllers met CCU. Ik heb 21 'eigen' spellen in m'n library. Gemiddeld genomen heb ik een bedrag van €37 per maand uitgegeven aan Stadia. Als ik het totaalbedrag omreken naar kosten per spel is dat €15.

Ik moet zeggen dat ik daar wel van schrok! (Dus is het wel zo onrendabel voor Google als men doet geloven?) Maar verder moet ik zeggen dat het (voor mij) het helemaal waard is. Mijn pc heb ik sinds die tijd eigenlijk niet meer aangeraakt.

N.B. Wat je hebt uitgegeven kun je terugzien in de Stadia app onder je profiel, 'Aankopen en abonnementen'.
€ 259,76 incl premier edition.
Al die tijd wel PRO gehad, en ergens eens 3 maanden gratis.
In meer dan een jaar tijd.

Valt mij ook tegen haha, dacht minder 8)7

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online

€ 117,66 uitgegeven vanaf december 2020.
Ik heb 4 games daadwerkelijk gekocht met of Pro korting of in een sale (RDR2, Immortals Fenyx Rising, Jedi Fallen Order en Tomb Raider Definitive Edition). En heb gratis, zoals iedereen met een Stadia account, Destiny 2.

Dat valt mij best mee. Had eerlijk gezegd wat meer verwacht :) Tevens heb ik een aardige game pc staan waar ik, als het nodig is, een game lokaal kan installeren en spelen. Heb ook een Xbox Gamepass Ultimate abo wat geld kost.
Nu is gamen ook een hobby van mij kan je zeggen - ik vind het ontspannend en leuk - dus mag het ook wat kosten. Had alleen verwacht dat ik meer geld in Stadia had gestoken. Een prettige verrassing :D

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:27
Ikzelf ben sinds november 2020 abonnee op Stadia Pro en heb continue een abonnement gehad, met uitzondering van 3 maanden gratis dankzij Lenovo promocode. Verder heb ik aan games gekocht:
- Cyberpunk 2077
- Star Wars Jedi: Fallen Order
- Get Packed
- Ghost Recon Breakpoint
- Tomb Raider Definitive Edition
- Rise of the Tomb Raider 20 Year Celebration
- Immortals Fenyx Rising
- Far Cry 5

Dat heeft me in totaal tot nu toe €132,69 gekocht. En daar heb ik heel erg veel plezier van tot nu toe! :)

Oh ja, en ik heb nog 2 extra controllers van mensen overgenomen.

Pro sinds december: 100 euro
AC Valhalla voor 45 euro
Grid gratis
Premiere bundel 80 euro

Dus 225 euro voor al ruim 9 maanden plezier :P

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:44

Je schrok van 15 euro per gekochte game? Inclusief hardware?

Toen ik nog een SNES had, betaalde ik wel meer voor een spelletje...

• Estylicious
barrymossel schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 16:59:
[...]

Je schrok van 15 euro per gekochte game? Inclusief hardware?

Toen ik nog een SNES had, betaalde ik wel meer voor een spelletje...
Ik heb vroeger een PSX gehad. 160 gulden per spel... Was echt niet op te brengen als 14 jarige ;w

Ik schrok van het totaalbedrag. Het zijn toch meerdere kleine transacties die samen weer een groot bedrag maken.

Maar desalniettemin, het mag de pret niet drukken! En inderdaad, de hardware op de koop toe.

• Flagg
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

750€ incl subscriptions. Excl founders edition aanschaf.

En jij schrikt van 15€? :+ Ik zou meer zakgeld vragen knul. :P

Edit nog even gekeken en zonder de gratis geclaimde spellen mee te nemen zit ik op 44€ per spel dan.

Gelukkig game ik niet omdat ze zo lekker goedkoop is. :P

[ Voor 7% gewijzigd door Flagg op 17-09-2021 23:27 ]

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Verwijderd

Ik gebruik Stadia sinds 21 november 2019, met Pro af en toe aan en uit, sinds die tijd:

129,00 Founders Edition
9,90 The Division 2
15,00 The Crew 2
31,99 Immortals Fenyx Rising
29,39 FIFA 21
130,00 Pro abonnement

Totaal: 345,28

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:44
Pro altijd aangestaan hier, paar keer wat gratis maanden gehad. Tijdje Ubisoft+. Stuk of wat spellen. Drie "Edition" setjes (waarvan 1 gratis bij dat ene spel wat ik vrijwel nooit heb gespeeld).
500-600 euro denk ik. En ik speel vrijwel nooit.

• ikbenerniet
Controllers niet meegerekend:
Pro 139,86
Games 469,55
Totaal 609,41

Het valt me eigenlijk vooral op dat een redelijk deel van de spellen nog niet 1x gespeeld is, maar dat ze wel gekocht zijn tijdens acties. Genoeg te doen op Stadia voor mij voorlopig dus :P

• Matey
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 03-01 09:47
Stadia Premiere Edition + Cyberpunk 2077: 59,99

Fenyx Rising: 31,99
The Division 2 (Warlords of NY): 17,99
Trials Rising: 11,99
AC: Odyssey: 17,49
------------------------------------------------------
Games: 79,46

Pro sinds januari 2021: 89,91

Totaal: 139,45 229,36
EDIT: typfoutje :+

Tevreden gebruiker! Valt me op dat er toch wel serieuze deals te rapen zijn als je geduld uitoefent. Gebruik het via de CCU op m'n LG Oled en af en toe op de iPad. Deze 2 manieren lopen super vlot. In browser lukt het ook, maar niet zo vloeiend en geen HDR als via CCU. Ik claim dan ook alles wat er te claimen valt! Geen gedoe met updates, opslag, installeren, etc.

Kijk wel uit naar Fifa 22, hoewel ik zeker geen hardcore fifa player meer ga worden. Hopelijk komt er nog een goeie deal om een 2de controller op te pikken. Altijd leuk als er eens een vriend op bezoek is, of wie weet kan ik m'n vriendin warm maken voor een co-op tijdens de winter :-).

• RoCoStr
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 25-01 08:01
Dec 2020 gestart

CCU + controller: 79,99

5 maanden effectief betaald aan pro: 49,95 rest gratis

Games: 88,86

Just dance 2020
Doom
Tomb Raider
Rise of the Tomb Raider
FarCry 5
Metro 2033
Metro Last Light
Doom Eternal expansion 1 & 2
Rage 2
Doom 64
----‐-------------------------------------------

Totaal: € 218,60

Valt me allemaal mee, zeker de losse games!

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:19
Vergeleken met jullie valt de schade mee (gebruiker sinds april 2020):

Controller: €20
The Division 2: €5
Ghost Recon Wildlands: €15
Ghost Recon Breakpoint: €9
The Crew 2: €10
Rainbow Six Siege: €6

Met nog een aantal maanden Stadia Pro kom ik in totaal op €104. Vijf games gekocht en 77 geclaimd via Pro waarvan een deel gespeeld.

@-MD- Als je Windows gebruikt dan zou VP9 geen probleem moeten zijn. Stadia+ of Stadia Enhanced is lood om oud ijzer, ze doen praktisch hetzelfde. Enige is dat je resolutie wat exotisch is, weet niet precies hoe Stadia daar mee omgaat. Gok dat je gewoon de 4K stream krijgt met zwarte balken links & rechts? Glasvezel zal een verbetering zijn, zeker bekabeld heb ik vrijwel geen packetloss of framedrops en erg lage latency met glasvezel van KPN. Voor de geïnteresseerden: via chrome://webrtc-internals kun je alle statistieken & grafieken van je sessie zien, handig als je issues wil diagnosticeren.

• Tuktop
  • Laatst online: 18:05
Leuk idee om dit eens uit te zoeken!
363,- aan games en Pro subscription, daarnaast nog een losse Wasabi controller (69,-) en de Founder's Edition (129,-) dus totaal 561,- euro en daarvoor heb ik 2 CCU's, 3 controllers en toegang tot 110 games. Dit alles sinds november 2019.

Best een fors bedrag nog! :)

Edit: gekocht games zijn overigens:
  • Cyberpunk 2077
  • Get Packed
  • NBA2k20
  • Monopoly
  • Trials Rising
  • AC: Odyssey + season pass
  • Shadow of the Tomb Raider DE
  • Division 2 WONY
  • Enter the Gungeon
  • FIFA 21
  • Far Cry 5
Oh ja en dit alles deel ik met m'n vriendin, dus eigenlijk best te overzien voor bijna 2 jaar gamen (en nog een backlog van...)

[ Voor 43% gewijzigd door Tuktop op 17-09-2021 22:38 ]

• Tuktop
Ik lees trouwens op Reddit dat Stadians uit de UK een gratis Premiere Edition (CCU+witte controller) krijgen aangeboden als teruglokkertje nadat ze zich hebben uitgeschreven voor Pro. Zou leuk zijn als deze actie ook naar de Benelux komt!
[Twitter: https://twitter.com/ztlaidlaw/status/1439052508719108099?s=21]

En tegelijkertijd zijn er controller problemen als je via een Android TV speelt. Ze hebben bij Stadia dus een update uitgevoerd :P heb er zelf niks van gemerkt

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:29
Nou, ik ben benieuwd... Ik denk stiekem meer dan ik eigenlijk zou willen ;).
  • Resident Evil Village. 69,99 (Premiere edition, dus CCU en controller gekregen)
  • Tomb Raider: Definitive Edition. 2,99
  • The Elder Scrolls Online. 19,99
  • Far Cry 5. 9,-
  • HumanKind. 49,79
Daarnaast:
  • Orzly Clip on Phone. 27,90
Nog maar eenmaal 9,99 aan PRO abonnement uitgegeven (drie maanden Lenovo Pro). Ook twee maanden ESO Plus (12,99 per maand), maar die zal ik niet meerekenen.

Totaal dus €189,65. Valt me eigenlijk nog best mee. Aan de andere kant, 3 spellen heb ik inmiddels driemaal aangeschaft dus zo bezien valt het eigenlijk toch tegen. Ik trap er iedere keer weer in. En ik weet nu al dat ik er vaker in ga trappen... Maar ik heb een rijtje excuses klaar ;)

Verwijderd

-MD- schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 10:23:
Nou, ik ben benieuwd... Ik denk stiekem meer dan ik eigenlijk zou willen ;).
  • Resident Evil Village. 69,99 (Premiere edition, dus CCU en controller gekregen)
  • Tomb Raider: Definitive Edition. 2,99
  • The Elder Scrolls Online. 19,99
  • Far Cry 5. 9,-
  • HumanKind. 49,79
Daarnaast:
  • Orzly Clip on Phone. 27,90
Nog maar eenmaal 9,99 aan PRO abonnement uitgegeven (drie maanden Lenovo Pro). Ook twee maanden ESO Plus (12,99 per maand), maar die zal ik niet meerekenen.

Totaal dus €189,65. Valt me eigenlijk nog best mee. Aan de andere kant, 3 spellen heb ik inmiddels driemaal aangeschaft dus zo bezien valt het eigenlijk toch tegen. Ik trap er iedere keer weer in. En ik weet nu al dat ik er vaker in ga trappen... Maar ik heb een rijtje excuses klaar ;)
Wait Tomb Raider voor 3 euro? Die aanbieding heb ik gemist :-(

• bakkerjangert
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19:35
Ik zal ook even opsommen wat ik uitgegeven heb
  • founders edition €129,95
  • AC Odyssey Stadia edition €50,00
  • Shadow of the tomb raider €24,00
  • Final Fantasy 15 €20,00
  • the division 2 €9,90
  • Monopoly €10,00
  • NBA 2K20 €3,00
  • Doom 64 €4,99
  • Sundered €9,99
  • Dragonball xenoverse 2 €10,00
  • One hand clapping €2,99
  • Lara croft and the temple of Osiris €10,00
  • Cyberpunk 2077 premiere bundel €59,99
  • Hotline Miami €4,99
  • Doom €5,99
  • Starwars Jedi fallen order €27,99
  • Borderlands 3 ultimate edition €10,99
  • Lara croft and the guardian of light €4,94
  • murder by numbers €6,49
  • Just dance 2020 €14,99
  • Doom ethernal deluxe €22,50
  • Wolfenstein youngblood €6,00
  • 22 maanden pro waarvan 6 gratis 16 x €9,99
Volgens mij totaal €609,53. Dat is meer dan ik had verwacht. Maar per game valt het wel mee, volgens mij heb ik totaal 122 games. Dan is het dus €5 per game, inclusief hardware.
Tuktop schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 22:40:
Ik lees trouwens op Reddit dat Stadians uit de UK een gratis Premiere Edition (CCU+witte controller) krijgen aangeboden als teruglokkertje nadat ze zich hebben uitgeschreven voor Pro. Zou leuk zijn als deze actie ook naar de Benelux komt!
Van Reddit. Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E_gmZe0XIAsmwL8?format=jpg&name=medium

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:14
Verwijderd schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 13:35:
[...]

Wait Tomb Raider voor 3 euro? Die aanbieding heb ik gemist :-(
Die komt geregeld langs en ook deze week voor slechts 3 euro te krijgen.

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Wauw, dat ze mij die ook even sturen, ben ook gestopt met Pro
Exocet schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 16:51:
[...]

Wauw, dat ze mij die ook even sturen, ben ook gestopt met Pro
Benieuwd naar de voorwaarden. Maar wil liever CCwGTV en controller :P

Oh en Stadia is beschikbaar op nog meer Sansung devices https://stadiasource.com/...upport-on-11-More-Screens

• spacy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-01 13:26

spacy

+++

Grid
Farming sim 19
FS19 DLC

Totaal 70,-
(Nog excl pre-order FS22)

2 controllers en 1 CCU van marktplaats

Ongeveer 80,-

Ik ben zelf ook iemand die bijvoorbeeld pas nu een PS4 zou aanschaffen...
Maar de kids zijn hier ook nog jong, ooit zullen die ook wensen hebben.

• Flagg
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

spacy schreef op zondag 19 september 2021 @ 10:00:
Grid
Farming sim 19
FS19 DLC

Totaal 70,-
(Nog excl pre-order FS22)

2 controllers en 1 CCU van marktplaats

Ongeveer 80,-

Ik ben zelf ook iemand die bijvoorbeeld pas nu een PS4 zou aanschaffen...
Maar de kids zijn hier ook nog jong, ooit zullen die ook wensen hebben.
Op het moment dat die dat soort wensen krijgen zijn ze oud genoeg om zelf te sparen. :)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-01 19:44
Ik heb gisteren besloten stadia de rug toe te keren. Ik ben founder en heb vanaf het begin altijd een abbo gehad. Games heb ik veelal gekocht met play tegoed. Doom eternal en cyberpunk (Inc. controller) full price gekocht.

Gisteren borderlands 3 en metro, games die ik op stadia al had, gekocht voor mijn ps5 en wat een vooruitgang. Zowel grafisch, fps als de controller(kon nooit wennen aan die twitchy triggers). Ik geloof nog steeds heel erg in het streamen van games maar voor mij gaat het denk ik alleen werken als het on par is met de huidige generatie. Daarnaast had ik gehoopt dat stadia de brug zou zijn tussen console en pc (als in de games die ik mis omdat ik geen pc heb speel ik op stadia). Wellicht dat dit in de toekomst nog komt.
@RaijRaij ik denk dat als ik een PS5 had gehad, ik Stadia ook had laten liggen :P

Maar die heb ik niet, hehe. Ik ben overigens nu zo gewend aan het kunnen gamen op meerdere devices en het niet hebben van een doos waar wat geluid/lawaai uit komt onder mijn tv, dat ik eigenlijk niet weet of ik terug ga naar local console gaming. Of Stadia moet het wel echt heel erg slecht gaan doen het aankomende jaar.

Tof wel dat je het nog zo lang geprobeerd hebt.

Edit: denk dat ik nog eerder over zou stappen naar xCloud of Luna :P

[ Voor 7% gewijzigd door Jasphur op 20-09-2021 08:52 ]

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Bij mij valt het wel mee, het duurste wat ik gekocht heb is RDR2 voor de volle prijs. NBA 2K20, een van de Tombraiders, One hand clapping, Kona, Grid voor 12 euro.

Ook wat spellen gekocht en weer geannuleerd The Crew2 en F12020.

Maar heb buiten Google om wel meer aankopen gedaan om streaming te gamen (via Gforce Now, heb daar een founder-abo van 5 euro per maand voor).
Een controller van 20 euro, Eurotruck Simulator 2 en American Truck Simulator en alle DLC, Farming Simulator 19, Thief Simulator, House Flipper (is verwijderd van Gforce Now), Beam.NG Drive, My Summer Car, Wreckfest.

Bij elkaar zal het toch wel een behoorlijk bedrag zijn dat ik zonder de streaming diensten niet had uitgegeven.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

@Zerora tijd voor een deel 2 van dit topic? :D

Inmiddels al ver boven de 10.000 posts :P

• Zerora
  • Registratie: September 2003

Zerora

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Jasphur schreef op maandag 20 september 2021 @ 12:21:

Wie een deel 2 wil starten, ga je gang. Ikzelf doe niks meer met Stadia. ;)

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• ikbenerniet
Jasphur schreef op maandag 20 september 2021 @ 12:21:

Wat is daar het praktische nut van? Heeft tweakers een post limiet per topic? Waarom laten we het niet tot 100k of 1m posts doorlopen?
ikbenerniet schreef op maandag 20 september 2021 @ 20:25:
[...]

Wat is daar het praktische nut van? Heeft tweakers een post limiet per topic? Waarom laten we het niet tot 100k of 1m posts doorlopen?
Is in andere topics waar ik actief in ben een soort regel om bij ongeveer 10.000 posts naar een nieuw deel te gaan. Waarschijnlijk om het overzichterlijk te houden. Weet verder ook niet waar dit vandaan komt :P

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19:34

PinusRigida

I put the p in pool.

Sinds een paar weken zo'n Chromecast met Google TV in huis... Stadia heb ik steeds een beetje genegeerd tot dit moment omdat ik geen Chromecast Ultra had, en het op mijn pc toch weinig nut heeft: daar heb ik een beschamend grote Steam-bibliotheek. Ja, "beschamend" omdat ik de laatste letterlijk 3 jaar, daar misschien nog 2, maximum 3 titels van (her)speel.

Soit... ik was vroeger wel een console-gamer... van Xbox - original tot en met X-box 360. Sindsdien niet meer mee.

Nu dus toch overstag gegaan voor een Stadia Controller. (in -voor mij- de enige optie: Wasabi colourscheme :D )

Mijn éérste ervaring was: "heb ik weer m'n geld uit het raam gegooid? :( "

...maar tegelijk beseft: vrouw was mobile game op haar mobiel aan het spelen en dochter was op haar tablet Roblox aan het spelen en tegelijkertijd aan het chatten met haar vriendinnetje.

EN ook nog in acht nemen: ik gebruik een OEM router van m'n provider... heb wel een pakket voor zo'n 400mbps en "ongelimiteerd" download... maar toch: basis-telenet router van zo'n ehm 4 jaar oud al...

Dus gewacht tot die avond de dochter in bed lag, en de vrouw niet meer op mobiel bezig was.

Fan-tas-tisch... gamen ging megavlot, -voor mij- onmerkbare vertraging, en wat ik er nog het meest fantastische aan vind: ik heb een Samsung Galaxy tab A 10 inch... Basis basis tablet om te netflixen en youtuben... weinig geheugen, zwakke CPU, maar wél een mooi scherm (voor tablet van 2019)...

En toch naadloos switchen tussen chromecast en tablet en de games draaien supervlot op beiden (zolang netwerk relatief vrij is)

Ik vind dit echt ongelooflijk vet: terug gamen vanuit de sofa... en wil vrouw iets op TV kijken: gewoon naar m'n tablet switchen...

Ook schermverhouding klopt meteen... ik vind het ontzettend knap hoe Google dit heeft voor elkaar gekregen zonder zichtbare, voelbare lag. (ok, voor sommigen zal het altijd voelbaar zijn, maar hou er rekening mee dat ik van een jaar ben waarvan er nu dure wijnen bestaan :D )

Ik vind dit fantastisch en zo... hàndig... 69 euro voor de controller en ja, 9,99 euro voor een Stadia Pro abo want dat heb ik er wel voor over... de Chromecast had ik al en heb ik 'in sé' niet voor Stadia gekocht, géén 500 euro meer voor een console die binnen 2, 3 jaar weer verouderd is.

knap, en vooral knap dat het zo goed werkt...

En extra kudo's voor de controller... ding werkt super, ligt goed in de hand, heeft een goeie "presence" in de hand, voor een éérste poging is het best dik in orde als je't mij vraagt.

Alleen was het mijn indruk dat de batterij relatief snel leeg was en ik had ze eerst 100% opgeladen (eerste laadbeurt vóór gebruik hou ik me steeds heilig aan), maar ik had de indruk dat mijn Xbox360-controllers met die verwisselbare batterypacks toch langer mee gingen per lading.
Maar goed: het is een detail en voor mij niet zo belangrijk.

En ja: het grootste pluspunt van Stadia kan z'n grootste minpunt zijn: Alles over netwerk streamen. maar voor mij geen probleem: ben toch een casual gamer, ik wacht wel tot dochter naar bed is en in het weekend zie ik wel.

mijn Stadia collectie tot nu toe:

- Destiny 2 (meer fun dan ik verwachtte, zit in de fase "juist ontdekt hoe ik gear moet upgraden en dat begin ik te merken in mijn speelsessies, maar tegelijkertijd nog afgeschrikt door hoeveel content er is en hoeveel menu's, perks, etc etc etc...)
- Figment (meh)
- Moonlighter (nog niet getest)
- Raiders (nog niet getest)
- République (nét niet "meh")
- Everspace (dom, maar amusant om te ontstressen)
- Darksiders 2 (weet nog niet of het "meh" is, of of het nog beter zal worden)
- Grime (sidescroller... tot nu toe entertainend genoeg, maar zonder overschotten)
- MotoGP20 (meh, dacht dat ik motorracen leuker ging vinden, geef mij maar autoracen)
- ARK (loop nog steeds in m'n blootje rond, moet de "feel" nog vinden, de jist, de flow, weten wat, wanneer hoe, maar ik vermoed eens ik dat heb, dat het goed komt met ARK)
- Trine 4 (nog niet getest)
- DOOM (2016) met Google punten gekocht, ik had het al op Steam maar wou deze game nog eens doorspelen, weet eigenlijk niet waarom want heb alle DOOM games al op PC behalve DOOM 64. Maar ik vind persoonlijk wel dat DOOM 2016 me beter bevalt dan Eternal.
- DOOM 64 (tja, nu heb ik die dus ook :P )
- Avicii Invector (mooi eerbetoon, maar meer dan dat nu ook niet, heb het toch nooit voor ritmische muzikale games gehad)
- Journey to the Savage Planet (nog niet getest)

Dus heb ik nu toch m'n tijd vol met het verder ontdekken van vooral Destiny 2 en ARK, maar ook de kleinere titels in het lijstje, al verwacht ik niet teveel van de meesten.

Eerste game op mijn wishlist: Red Dead Redemption 2... een must-have vind ik, maar ik hoop op een korting binnenkort want ja... Google heeft duidelijk gekozen voor 'consoleprijzen'... 8)7 |:(

Door Stadia... vrees ik dat ik m'n laptop nu helemààl niet meer ga gebruiken, die zette ik eigenlijk alleen nog maar aan om 's hier en daar een game te spelen... Subnautica of Homeworld 2 meestal... oooooh nu ik eraan denk: hopelijk komt Subnautica en Subnautica: below zero ook op Stadia terecht! _/-\o_ :9

[ Voor 13% gewijzigd door PinusRigida op 21-09-2021 14:45 ]

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-01 12:43
Mijn ervaring met Stadia is ondertussen nog altijd best goed. Ik ben een beetje klaar met het upgraden van mijn pc, en er dan weinig gebruik van te maken. Jammer genoeg zijn er geen tot weinig vrienden mee gegaan, dus het is vooral hopen op cross play games.
Heb er nog niet heel veel voor uitgegeven op zich als ik het zo bekijk. 6 x 10 euro aan Stadia Pro, 3 maanden gratis. Cyberpunk incl controller en chromecast voor 60, Tomb Raider voor 3 (allereerste game, welke ik al eerder op de pc had uitgespeeld, puur om te testen op 1080p en beviel goed, sterker nog, nogmaals uitgespeeld). Assassins Creed Oddyssey met 10 euro korting voor 5 euro. Shadow of the Tomb Raider voor 14 euro en recent nog Far Cry 5 voor 9 euro. Totaal rond de 90 euro dus ongeveer.

Recent mijn Pro wel opgezegd, want ik merk volgens mij niet veel verschil met de 1080p of 4k. Alleen op de Oled in de woonkamer merk ik dat, maar daar speel ik te weinig op. Ik heb een Moga controller gekocht om zo nu en dan op de telefoon te gamen, wat niet bij ieder spel werkt, maar best aardig speelt (zoals bijv bij de Tomb Raider games).

Al met al redelijk positief over het geheel. Nu nog wat twijfel of ik Assassins Creed Unity ga kopen met "pro" korting. Maar eigenlijk moet ik eerst AC:O, Far Cry 5 en Shadow of the Tomb Raider nog uitspelen.

Strava & Untappd - Do not combine!

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

Raznov schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 15:52:
Mijn ervaring met Stadia is ondertussen nog altijd best goed. Ik ben een beetje klaar met het upgraden van mijn pc, en er dan weinig gebruik van te maken. Jammer genoeg zijn er geen tot weinig vrienden mee gegaan, dus het is vooral hopen op cross play games.
Heb er nog niet heel veel voor uitgegeven op zich als ik het zo bekijk. 6 x 10 euro aan Stadia Pro, 3 maanden gratis. Cyberpunk incl controller en chromecast voor 60, Tomb Raider voor 3 (allereerste game, welke ik al eerder op de pc had uitgespeeld, puur om te testen op 1080p en beviel goed, sterker nog, nogmaals uitgespeeld). Assassins Creed Oddyssey met 10 euro korting voor 5 euro. Shadow of the Tomb Raider voor 14 euro en recent nog Far Cry 5 voor 9 euro. Totaal rond de 90 euro dus ongeveer.

Recent mijn Pro wel opgezegd, want ik merk volgens mij niet veel verschil met de 1080p of 4k. Alleen op de Oled in de woonkamer merk ik dat, maar daar speel ik te weinig op. Ik heb een Moga controller gekocht om zo nu en dan op de telefoon te gamen, wat niet bij ieder spel werkt, maar best aardig speelt (zoals bijv bij de Tomb Raider games).

Al met al redelijk positief over het geheel. Nu nog wat twijfel of ik Assassins Creed Unity ga kopen met "pro" korting. Maar eigenlijk moet ik eerst AC:O, Far Cry 5 en Shadow of the Tomb Raider nog uitspelen.
Herkenbare twijfels :P

Yep, ook herkenbaar: upgraden van hardware... kosten maken voor soms kleine verbeteringen... die sowieso -in dit wereldje- snel weer verouderd zijn.

Hier in 2015 een midranger ASUS gamelaptop gekocht van zo'n 1300 euro. Top toestel hoor, daar niet van, nog steeds een top toestel, ik hou er nog steeds van dat die in minder dan 10 seconden volledig opgestart en gebruiksklaar is. _/-\o_ (geloof me, ik heb andere laptops gehad! :F )

Maar idd: ik zit al véle jaren serieus achter op hardwaregebied... i76700HQ GTX960m... tja... zo de eerste jaren kon ik eigenlijk met alles mee, zelfs -toen- zware AAA games draaiden op high, vaak zelfs op ultra...

Eigenlijk ben ik m'n graphics pas serieus moeten beginnen terugschroeven toen ik The Division 2 kocht... moest het spel zo hard terugschroeven om het speelbaar te houden, dat sommige dingen niet eens op "low" konden maar "uit" moesten, en als je dan geen depth of field, geen schaduwen, geen reflections, geen motion blur etc. meer mag hebben of het ding hapert om de 2 voetstappen... tja, dat prikt toch een béétje.

En terug een 1300euro pc kopen zie ik niet zitten: het ding werkt nog uitstekend en alle games die ik heb -zelfs Doom Eternal- werken er nog op...
...dus Stadia is voor iemand als ik echt het ideale compromis, ik snap wel dat het niet dé oplossing is voor serieuze gamers maar voor casual cases als ik, ja, vind het super!

Ik zou wel 's met een voet het Assasins Creed water willen beroeren, om te testen, maar zie het bos door de bomen niet... Wélke AC - game voor een noob die hier niks van kent?! dus voorlopig hou ik me nog wat weg van Assasins Creed.

Over die pro vs de gratis versie: ik geniet nu van de eerste 3 maanden gratis, van de pro-bundel... heb het er wel voor over maar is het énige verschil de kwaliteit?! want in dat geval ga ik ook terug gratis hoor... 4k heeft me niet zoveel meerwaarde: binnenkort komt er wel een 4k televisie voor Netflix en andere content maar voor 4K gamestreaming zal mijn OEM router het toch niet trekken vrees ik, ook al is m'n netwerksnelheid in theorie wel voldoende, en surround-sound heb ik niet eens de hardware voor.

...alleen vrees ik dat wanneer ik gratis abo neem, ik de gratis games zal verliezen die gratis waren omdat ik de pro-versie nam, enfin, dat lijkt me toch logisch, dus in dat geval houd ik dan toch liever m'n abo.

Heb al een ander van m'n abo's geschrapt van ongeveer hetzelfde bedrag want zo doet een geldbewuste Belg dat. :D

[ Voor 5% gewijzigd door PinusRigida op 21-09-2021 16:47 ]

• Raznov
PinusRigida schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 16:18:
[...]

Herkenbare twijfels :P

Yep, ook herkenbaar: upgraden van hardware... kosten maken voor soms kleine verbeteringen... die sowieso -in dit wereldje- snel weer verouderd zijn.

Hier in 2015 een midranger ASUS gamelaptop gekocht van zo'n 1300 euro. Top toestel hoor, daar niet van, nog steeds een top toestel, ik hou er nog steeds van dat die in minder dan 10 seconden volledig opgestart en gebruiksklaar is. _/-\o_ (geloof me, ik heb andere laptops gehad! :F )

Maar idd: ik zit al véle jaren serieus achter op hardwaregebied... i76700HQ GTX960m... tja... zo de eerste jaren kon ik eigenlijk met alles mee, zelfs -toen- zware AAA games draaiden op high, vaak zelfs op ultra...

Eigenlijk ben ik m'n graphics pas serieus moeten beginnen terugschroeven toen ik The Division 2 kocht... moest het spel zo hard terugschroeven om het speelbaar te houden, dat sommige dingen niet eens op "low" konden maar "uit" moesten, en als je dan geen depth of field, geen schaduwen, geen reflections, geen motion blur etc. meer mag hebben of het ding hapert om de 2 voetstappen... tja, dat prikt toch een béétje.

En terug een 1300euro pc kopen zie ik niet zitten: het ding werkt nog uitstekend en alle games die ik heb -zelfs Doom Eternal- werken er nog op...
...dus Stadia is voor iemand als ik echt het ideale compromis, ik snap wel dat het niet dé oplossing is voor serieuze gamers maar voor casual cases als ik, ja, vind het super!

Ik zou wel 's met een voet het Assasins Creed water willen beroeren, om te testen, maar zie het bos door de bomen niet... Wélke AC - game voor een noob die hier niks van kent?! dus voorlopig hou ik me nog wat weg van Assasins Creed.

Over die pro vs de gratis versie: ik geniet nu van de eerste 3 maanden gratis, van de pro-bundel... heb het er wel voor over maar is het énige verschil de kwaliteit?! want in dat geval ga ik ook terug gratis hoor...

...alleen vrees ik dat wanneer ik gratis abo neem, ik de gratis games zal verliezen die gratis waren omdat ik de pro-versie nam, enfin, dat lijkt me toch logisch.
De Pro games die je bij pro kreeg, raak je kwijt. De Pro games die je hebt gekocht onder je pro abo, ga je behouden (dus ook als, maar niet voorgekomen voor zover mij bekend) als je er 0,00 voor heb betaald.

Voor wat betreft Asssassins Creed. Ik had er zelf vrij weinig mee, met die games. Heb deel 1 en 2 ooit eens gespeeld, en daarna werd het voor mij een beetje de Fifa of CoD onder de games. Ieder jaar weer. Maar omdat er geen Witcher 3 voor Stadia is, zocht ik naar een "alternatief". Daar kwam Odyssey naar voren. Het verhaal omtrent het hele AC universum boeit niet echt, maar Odyssey is best een aardig spel uiteindelijk. Speelt lekker weg, redelijk verhaal en ziet er best goed uit. Ik twijfel nu nog even over Unity, omdat Odyssey veel meer het natuur gevoel heeft, en Unity echt stads is.

Overigens twijfel ik nog steeds over Pro-aan of Pro-uit. Het is vooral dat ik het, het Stadia team wel gun om dit niet te laten falen.

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

Raznov schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 16:30:
[...]

De Pro games die je bij pro kreeg, raak je kwijt. De Pro games die je hebt gekocht onder je pro abo, ga je behouden (dus ook als, maar niet voorgekomen voor zover mij bekend) als je er 0,00 voor heb betaald.

Voor wat betreft Asssassins Creed. Ik had er zelf vrij weinig mee, met die games. Heb deel 1 en 2 ooit eens gespeeld, en daarna werd het voor mij een beetje de Fifa of CoD onder de games. Ieder jaar weer. Maar omdat er geen Witcher 3 voor Stadia is, zocht ik naar een "alternatief". Daar kwam Odyssey naar voren. Het verhaal omtrent het hele AC universum boeit niet echt, maar Odyssey is best een aardig spel uiteindelijk. Speelt lekker weg, redelijk verhaal en ziet er best goed uit. Ik twijfel nu nog even over Unity, omdat Odyssey veel meer het natuur gevoel heeft, en Unity echt stads is.

Overigens twijfel ik nog steeds over Pro-aan of Pro-uit. Het is vooral dat ik het, het Stadia team wel gun om dit niet te laten falen.
Thanx voor de info, heb idd. ook al horen vallen dat Oddysey misschien wel de beste uit de hele AC franchise is.... ik zal nog zien... sowieso hou ik mezelf nog wat tegen om nieuwe aankopen te doen voordat ik op z'n minst een degelijke progress heb in Destiny 2 en Ark, anders wordt het -voor mij- wat onoverzichtelijk als ik in 3 of meer games tegelijk zit te klooien. :+

Idd, I hear ya: gratis vs pro, maar ook het 'steentje' dat we kunnen bijdragen om dit -hopelijk- niet te laten falen want dat zou ik nu al k*t vinden, laat staan binnen x-aantal jaar wanneer ik al een heuse gamebibliotheek heb op Stadia...

then again... Google heeft vermoedelijk wel wat marge in hun spaarvarken om niet meteen hun -en voor zover ik weet voorlopig de enige- vlot werkende gamestreaming dienst te moeten overboord gooien bij budgetcuts. :D

• Haay
Raznov schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 15:52:
Weinig verschil tussen 1080p of 4k binnen Pro abonnement? Ikzelf speel Stadia voornamelijk op mijn PC met 2560 x 1440 resolutie scherm en daar zie ik wel degelijk een groot verschil tussen zeg maar niet-pro of Pro gebruik. Dan moet ik in Chrome op de PC wel de Stadia Enhanced Extensie draaien met hoge resolutie stream en VP9 codec omdat het anders op Pro inderdaad geen verschil maakt met 1080p non-Pro beelden.
PinusRigida schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 16:43:
Idd, I hear ya: gratis vs pro, maar ook het 'steentje' dat we kunnen bijdragen om dit -hopelijk- niet te laten falen want dat zou ik nu al k*t vinden, laat staan binnen x-aantal jaar wanneer ik al een heuse gamebibliotheek heb op Stadia...
Dat is voor mij ook één van mijn overwegingen. Naast dat ik elke maand toch wel weer geniet van 1 of 2 van de gratis Pro games die ik weer aan mijn game library krijg toegevoegd en de hogere resolutie beelden die ik gestreamed krijg, steun ik Stadia op deze manier ook met mijn portemonnee. :)

[ Voor 27% gewijzigd door Haay op 21-09-2021 16:57 ]

• Raznov
Haay schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 16:55:
[...]

Weinig verschil tussen 1080p of 4k binnen Pro abonnement? Ikzelf speel Stadia voornamelijk op mijn PC met 2560 x 1440 resolutie scherm en daar zie ik wel degelijk een groot verschil tussen zeg maar niet-pro of Pro gebruik. Dan moet ik in Chrome op de PC wel de Stadia Enhanced Extensie draaien met hoge resolutie stream en VP9 codec omdat het anders op Pro inderdaad geen verschil maakt met 1080p non-Pro beelden.
Dat klopt zeker, maar in mijn geval hebben we maar 2 schermen in huis welke 4k zijn. De overige schermen zijn 1080p, of een telefoon scherm. Op het telefoonscherm merk ik weinig verschil met de 1080p of 4k resolutie. Dus dan blijft alleen 1 laptop scherm van 12 inch en een Oled over.
Qua tweaken merk je met Stadia Enhanced extensie best wel wat verschil ja.

Schaamteloos van de Stadia Reddit:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E_0jtkvVIAkMoeY?format=jpg&name=medium

Edit: update van bovenstaande afbeelding

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E_1JSMDUUAQ0MHI?format=jpg&name=medium

[ Voor 35% gewijzigd door Jasphur op 21-09-2021 21:48 ]

[...]

Thanx voor de info, heb idd. ook al horen vallen dat Oddysey misschien wel de beste uit de hele AC franchise is.... ik zal nog zien... sowieso hou ik mezelf nog wat tegen om nieuwe aankopen te doen voordat ik op z'n minst een degelijke progress heb in Destiny 2 en Ark, anders wordt het -voor mij- wat onoverzichtelijk als ik in 3 of meer games tegelijk zit te klooien. :+

then again... Google heeft vermoedelijk wel wat marge in hun spaarvarken om niet meteen hun -en voor zover ik weet voorlopig de enige- vlot werkende gamestreaming dienst te moeten overboord gooien bij budgetcuts. :D
Leuk om je ervaring te lezen!
Wat betreft Assassins Creed: je kunt imo na Assassins Creed 3 redelijk goed elke willekeurige AC spelen, de verhaallijn is daarna wat minder op elkaar ingespeeld. Wel leuke Easter eggs en verwijzingen die voor de spelers van het eerste uur boeiend en soms verdiepen zijn, maar waar je gewoon langs kunt spelen. Aangezien die oude delen wel erg verouderd zijn zou ik gewoon een YouTube filmpje kijken voor de basis van het verhaal (hoe de verhaallijn van het 'heden' met het verleden verweven is). En dan lekker eentje uit de aanbiedingen kiezen, komen regelmatig voorbij namelijk :)

[ Voor 4% gewijzigd door Ht87 op 21-09-2021 19:02 ]

Leuk plaatje om een deel 2 topic mee te starten ;)
Denk dat t voordeel van een nieuw topic is dat alle oude en gedateerde info niet meteen bij de TS te zien is. Daar verwijzen we soms nog wel eens naar namelijk.
Als de verdere mening is om dit topic gewoon door te blijven vullen heb ik daar ook vrede mee trouwens hoor :9

• 12345j
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-01-2022
[...]

Herkenbaar ja, ik wil verder met Cyberpunk, maar nu weer afgeleid door Little Workshop.

Zelf vond ik AC wel aardig maar het is voor mij iets teveel 'open wereld' en side quests. Wat dat betreft ben ikzelf veel meer fan van de Tomb Raider spellen. Lekker een beetje lineaire gameplay, geweldige sfeer, en het loopt super op Stadia, De beste HDR implementatie die ik ooit gezien heb 8)

• NeoFoX
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-01 11:44
Ik zie dat Tomb Raider wel vaak in de aanbieding is; maar ik weet welke nu het 'oudst' is en je eerst dient te spelen. Het lineaire gameplay :P trekt mij ook wel, maar wil het wel in de juiste volgorde spelen.
Is daar een lijstje van?

- The Neo and Only -

• Schmitzel
NeoFoX schreef op woensdag 22 september 2021 @ 08:45:
Ik zie dat Tomb Raider wel vaak in de aanbieding is; maar ik weet welke nu het 'oudst' is en je eerst dient te spelen. Het lineaire gameplay :P trekt mij ook wel, maar wil het wel in de juiste volgorde spelen.
Is daar een lijstje van?
Op zich is er naar mijn idee niet echt een verhaallijn over alle delen heen. Dit is een lijst met alle delen:

https://www.thegamer.com/...ine-games-years-released/

• RoCoStr
De drie hoofddelen op Stadia gaan vooral over hoe Lara een 'Tomb Raider' wordt. Ik moet alleen de laatste (Shadow of...) nog spelen maar ik kan ze van harte aanbevelen!

• Marzman
  • Niet online
Is dat eigenlijk hetzelfde verhaal als de film? Heb hem nog niet gekeken maar volgens de beschrijving vind ze aanwijzingen over haar vader?

Ik heb er een keer eentje gekocht, maar het maar een keertje gespeeld. Niet per se omdat ik het niet leuk vond, maar meer omdat ik maar beperkte tijd heb en dan vaak een film of ander spel opstart.

[ Voor 41% gewijzigd door Marzman op 22-09-2021 10:19 ]

/▌

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:28
Haar vader en waarom hij dood is, is wel onderdeel van ik geloof de laatste 2 delen. Ik heb eerst de middelste (2016) gespeeld, dan die van 2013 en dan die van 2018 (en daarna die oude guardian of the light), het maakt verder niet uit in welke volgorde je speelt, de delen zijn op zich losstaande verhaallijnen.

Bij de delen heb ik nu 12 tot 20 uur per deel gespeeld, en dan heb ik hem (vrij lineair) uitgespeeld met wel een paar hidden tombs als ik ze toevallig tegenkwam. De progressie na het einde is dan rond de 65-70%.

[ Voor 26% gewijzigd door sewer op 22-09-2021 22:12 ]

• RoCoStr
Er zijn wat parallellen met de film inderdaad, maar niet één op één!

Ik zou de serie wel in de juiste volgorde aanbevelen als je toch nog moet starten. Niet alleen vanwege de prijs, maar ook door de opbouw in het verhaal (Lara
wordt meer bad-ass in elk deel), de graphics én capaciteiten.

Met name de 'kwetsbaarheid' in het eerste deel is een verfrissend begin t.o.v. hoe Lara in het echte eerste deel (1996) gepresenteerd werd.

Ik was overigens zeer tevreden over de graphics van het 'eerste' deel; staat nog steeds goed overeind.
De film volgt het basisverhaal, maar de conclusie en het einde zijn wel echt verschillend. De game is diepgaander dan de film vind ik en maakt andere plottwists.
Speelde lekker weg ook idd, beetje als uncharted!
Ik heb nou al een paar dagen dat het geluid bij een game niet klopt. Heel haperig en statisch geluid. Herstart van de game fixed het.

Ik ben niet de enige trouwens:
https://www.reddit.com/r/...mittent_stuttering_audio/

Chorus komt 3 december naar Stadia. Naar het schijnt krijgt Stadia de next gen editie

• Tuktop
Jasphur schreef op donderdag 23 september 2021 @ 18:04:
Chorus komt 3 december naar Stadia. Naar het schijnt krijgt Stadia de next gen editie

[Video: Chorus - 101Trailer]
Cool! Dat next-gen deel sluit leuk aan op een gerucht van een tijd geleden: https://stadiasource.com/...About-Gen-2-Stadia-Blades
Jasphur schreef op donderdag 23 september 2021 @ 18:04:

[Video: Chorus - 101Trailer]
Zijn dit dan naast FIFA straks de games waarbij de volgende generatie van Stadia aangeboord gaat worden? Ben daar best nieuwsgierig naar eigenlijk! De techniek is best ideaal voor upgrades voor stadia, het gros van de servers kan de oude games draaien en als alleen de nieuwere next-gen games op de betere hardware hoeft te draaien is dat voor google misschien niet eens de grootste investering en kunnen ze dat stapsgewijs doen. De tijd gaat t leren :)

• Zerora
  • Registratie: September 2003

Zerora

Ik Henk 'm!

Topicstarter
-knip-
hcQd schreef op donderdag 23 september 2021 @ 20:14:
[...]

Een Kirby-game voor Stadia?
Oops. Verkeerde topic. :z

[ Voor 188% gewijzigd door Zerora op 23-09-2021 23:57 ]

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:32
Nice. Games kunnen kopen in de Stadia GUI van de ChromeCast met GTV

• Estylicious
Ik ben benieuwd wanneer er nieuwe aanbiedingen komen. Nog een flinke backlog, maar altijd leuk om koopjes te scoren!
Tuktop schreef op donderdag 23 september 2021 @ 18:09:
[...]

Cool! Dat next-gen deel sluit leuk aan op een gerucht van een tijd geleden: https://stadiasource.com/...About-Gen-2-Stadia-Blades
In de laatste video van Sunny Cloud Gaming wordt verteld dat de tweet naar de RT gebruik in Chrous voor Stadia is verwijderd. Dus misschien toch geen next gen graphics?

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-01 11:27

DirtyBird

Praktiserend denker

Jasphur schreef op donderdag 23 september 2021 @ 11:42:
Ik heb nou al een paar dagen dat het geluid bij een game niet klopt. Heel haperig en statisch geluid. Herstart van de game fixed het.

Ik heb dat met orcs must die 3, dacht dat t aan het spel lag.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

• sewer
Estylicious schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 10:52:
Ik ben benieuwd wanneer er nieuwe aanbiedingen komen. Nog een flinke backlog, maar altijd leuk om koopjes te scoren!
Weet niet of je het weet, maar als je op een item klikt, dan zie je tot wanneer het loopt. Er lopen nu 2 aanbiedingen door elkaar, meeste tot 29 september (bijv AC black flag) en een paar tot 6 oktober (watch dog)

Normaal gesproken hoef je dan tussentijds geen nieuwe aanbiedingen te verwachten, en het duurt ook meestal een paar dagen tot ze weer met een nieuwe ronde komen.

Dus ik zou zeggen dat er geen nieuwe aanbiedingen komen tot ongeveer 1 oktober, of tot ongeveer 8 oktober. Hier tel ik dan niet de 'dit weekend gratis proberen'-titels mee (die lopen trouwens al van vrijdagochtend 9 uur of zo).

Dit is trouwens op mijn beperkte ervaring van een half jaar Stadia, wellicht dat het allemaal net iets anders zit dan ik denk.
sewer schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 14:00:
[..@Estylicious .]

Weet niet of je het weet, maar als je op een item klikt, dan zie je tot wanneer het loopt. Er lopen nu 2 aanbiedingen door elkaar, meeste tot 29 september (bijv AC black flag) en een paar tot 6 oktober (watch dog)

Normaal gesproken hoef je dan tussentijds geen nieuwe aanbiedingen te verwachten, en het duurt ook meestal een paar dagen tot ze weer met een nieuwe ronde komen.

Dus ik zou zeggen dat er geen nieuwe aanbiedingen komen tot ongeveer 1 oktober, of tot ongeveer 8 oktober. Hier tel ik dan niet de 'dit weekend gratis proberen'-titels mee (die lopen trouwens al van vrijdagochtend 9 uur of zo).

Dit is trouwens op mijn beperkte ervaring van een half jaar Stadia, wellicht dat het allemaal net iets anders zit dan ik denk.
Deels, soms loopt een nieuwe aanbieding door een oude heen, beetje vergelijkbaar bij de online store van de PlayStation. Grofweg zijn er 2 categorieën: uitgevers deal (bijvoorbeeld zoals nu games van THQ) en thema aanbiedingen (zomersale, lentesale etc). Ook kun je wel eens bij nieuwe releases een introductieprijs treffen. Ik vermoed dat er nog wel een goede herfstsale komt, ik kreeg ook een reclamemailtje van de google store dat er maandag "iets gaat gebeuren" op de verjaardag van google.

Ja nu ik ook, met PGA tour, gek!

Edit: ik zie dat het helpt om even oortjes in en uit de controller te pluggen, scheelt een herstart.

[ Voor 11% gewijzigd door Ht87 op 24-09-2021 20:12 . Reden: Tip ]

• Schmitzel

Ik ook vanavond met watch dogs, geluid was krakkerig, heel irritant, stemmen waren misvormd...
Stadia Dosage is niet altijd even leuk om te volgen. Maar hun podcast van vanmiddag heeft wel wat toffe punten over Stadi Hardware/Software

• Matey
Ik zit hier te kijken in de Google Store om een extra controller te kopen. 69 voor een controller en 79,99 voor een Premiere Edition.

Hoewel ik suuuuper graag een ander kleurtje dan wit wil (wasabi) én ik geen extra CCU nodig heb, is dit toch opmerkelijk?

Bij krakend en schel geluid helpt het bij mij om het geluid op ‘stereo uit’ te zetten via instellingen (stadia button) tijdens game.

[ Voor 21% gewijzigd door Matey op 25-09-2021 22:10 ]

• emil_406
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 27-01 22:12
Matey schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 21:34:
Ik zit hier te kijken in de Google Store om een extra controller te kopen. 69 voor een controller en 79,99 voor een Premiere Edition.

Hoewel ik suuuuper graag een ander kleurtje dan wit wil (wasabi) én ik geen extra CCU nodig heb, is dit toch opmerkelijk?

Bij krakend en schel geluid helpt het bij mij om het geluid op ‘stereo uit’ te zetten via instellingen (stadia button) tijdens game.
Tip. Op marktplaats worden tientallen nieuwe stadia controllers aangeboden. Ik had er vorige week eentje voor 20 euro. Ze zijn wel allemaal wit helaas....

• emil_406
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 27-01 22:12
Ht87 schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 20:10:
[...]

Ja nu ik ook, met PGA tour, gek!

Edit: ik zie dat het helpt om even oortjes in en uit de controller te pluggen, scheelt een herstart.
Ik had het van de week een keer met FIFA. Herstart hielp bij mij.

• sewer
Op marktplaats is er eentje in Tilburg die 35 vraagt voor de wasabi.

• Matey
emil_406 schreef op zondag 26 september 2021 @ 00:49:
[...]

Tip. Op marktplaats worden tientallen nieuwe stadia controllers aangeboden. Ik had er vorige week eentje voor 20 euro. Ze zijn wel allemaal wit helaas....
Dank voor je tip.
Ik ben wel Belg, maar kan gerust vragen of de verkoper ook naar BE verstuurt. Die rating is wel een meerwaarde!

‘Onze’ tweedehandswebsites zijn niet zo betrouwbaar.

• Marzman
  • Niet online
Matey schreef op zondag 26 september 2021 @ 09:32:
[...]

Dank voor je tip.
Ik ben wel Belg, maar kan gerust vragen of de verkoper ook naar BE verstuurt. Die rating is wel een meerwaarde!

‘Onze’ tweedehandswebsites zijn niet zo betrouwbaar.
Waar in Belgie? Die in Tilburg die genoemd wordt is dicht bij de grens.

De tweedehandsmarkt in belgie is inderdaad waardeloos. Mensen denken echt nog gouden bergen te krijgen voor oude zooi vaak (in Nederland kocht ik altijd 2ehands auto's, maar in Belgie heb ik maar een nieuwe gekocht om die reden).

/▌

• Matey
Marzman schreef op zondag 26 september 2021 @ 10:39:
[...]

Waar in Belgie? Die in Tilburg die genoemd wordt is dicht bij de grens.

De tweedehandsmarkt in belgie is inderdaad waardeloos. Mensen denken echt nog gouden bergen te krijgen voor oude zooi vaak (in Nederland kocht ik altijd 2ehands auto's, maar in Belgie heb ik maar een nieuwe gekocht om die reden).
Klopt volledig en dan worden Nederlanders al te vaak gierig genoemd bij ons… 8)7 Heb ook het gevoel dat bij NL 2de hands gewoon een eerlijkere prijs gevraagd wordt.

Ik woon in West-Vlaanderen, tripje Tilburg is snel 400 km retour en ik heb geen bedrijfswagen O-) Maar goed, de dag van vandaag iets versturen binnen Benelux maakt zoveel verschil niet meer met nationaal. Ik vraag het eens na. ;)

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:06
Zat laatst nog te twijfelen om weer lid te worden. Na dat gezien te hebben toch uitgesteld haha. Wil Far Cry 6 graag op Stadia kopen en hopelijk is het kwaliteit standje Division.

Ook bezit ik een PS5 maar maak toch de keus voor stadia puur omdat ik dan het spel kan spelen als ik bij m'n vriendin zit. Steeds de PS5 mee sjouwen is geen doen haha
Pukson schreef op zondag 26 september 2021 @ 14:30:
[...]

Zat laatst nog te twijfelen om weer lid te worden. Na dat gezien te hebben toch uitgesteld haha. Wil Far Cry 6 graag op Stadia kopen en hopelijk is het kwaliteit standje Division.

Ook bezit ik een PS5 maar maak toch de keus voor stadia puur omdat ik dan het spel kan spelen als ik bij m'n vriendin zit. Steeds de PS5 mee sjouwen is geen doen haha
Je kunt m evt straks proberen en binnen 2 uur refunden als t niet bevalt :*)
Tijdje terug een email gekregen van Google over dat ik hun store in de gaten moet houden op hun verjaardag morgen :P

Jasphur schreef op zondag 26 september 2021 @ 16:51:
Tijdje terug een email gekregen van Google over dat ik hun store in de gaten moet houden op hun verjaardag morgen :P
Ja ik ook! Introductie nieuwe lijn en oude collectie met korting?
We gaan het meemaken. :) maar zal weinig bijzonder zijn denk ik.

• grolle
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-01 09:44
GOOGLEBDAY geeft 20% korting. Uitgezonderd is Chromecast met Googletv, die überhaupt niet te bestellen is...

Ik heb nog even gekeken of dit ook werkt bij de stadia spellen, maar dat is me niet gelukt.

Immortals Fenyx Rising™ is in de aanbieding voor 29 euro. Erg leuk spel dat ik op de xbox al heb uitgespeeld, twijfel om hem nog een keer aan te schaffen

• Haay
grolle schreef op maandag 27 september 2021 @ 03:11:
Immortals Fenyx Rising™ is in de aanbieding voor 29 euro. Erg leuk spel dat ik op de xbox al heb uitgespeeld, twijfel om hem nog een keer aan te schaffen
Inderdaad erg leuk spel! Ik heb het bij release op Stadia op 1 juli gekocht in de aanbieding, voor €14,70. Voor dat geld een no-brainer. :)

Ben inmiddels weer benieuwd naar de aankondigingen voor de Pro games van oktober. Nog één nachtje geduld hebben. :P
GOOGLEBDAY geeft 20% korting. Uitgezonderd is Chromecast met Googletv, die überhaupt niet te bestellen is...

Ik heb nog even gekeken of dit ook werkt bij de stadia spellen, maar dat is me niet gelukt.

Google Store != Stadia Store :P
Maar goed dat je het geprobeerd hebt. Wie weet werkte het.

• Matey

Thanks!

Heb me gelijk een nieuwe controller (wasabi) besteld voor 55.20 euro. _/-\o_

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

Hier nog mensen die hun chromecast een beetje hebben moeten tweaken om beter om te kunnen met oververhitting?

Na anderhalf à 2 uurtjes gamen in zwaardere games als Destiny 2, The Division 2, begon ik haperingen te merken en als ik dan nog bleef doorgamen dan volgde er ofwel een freeze waar controllerinput niks meer deed of werd ik gewoon uit Stadia gegooid.

Ik dacht eerst: heeft met netwerk te maken, maar ik vond dat soms onlogisch: was soms alleen thuis dus niemand anders op netwerk en als ik dan even de snelheid checkte (Ookla speedcheck of hoe heet dat) op verschillende apparaten, was netwerksnelheid ruim goed genoeg en ik stream niet eens in 4K. (meestal rond de 250Mbps, beetje teleurstellend als je betaalt voor 400 maar goed, sowieso voldoende snel voor Stadia)

Dus toen dacht ik: "eens voelen" en idd. de chromecast voelde ongezond warm aan. (bij omgevingstemperatuur van rond de 21°C)

Hier bestaan verschillende workarounds voor en filmpjes op YouTube tonen meestal het openforceren van de chromecast om hier wat aan te doen... dat vond ik te ver gaan.

Voor wat het waard is, indien iemand met dezelfde problemen te maken heeft, hier wat ik gedaan heb, en tot nu toe werkt het wel verbazend goed eigenlijk, ik game nu ruim langer dan 2u aan elkaar zonder haperingen.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vikd8xOnfN5PKPCFoRyGJ2GqXCg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qieEC0Njvpu8uOECVv8bi0hu.jpg?f=fotoalbum_large

Heatsinkje moet al zeker 15 jaar oud geweest zijn, wellicht ouder, wist dat ik dat nog ergens liggen had na het kannibaliseren van een -ik dacht- Pentium 1 of 2 indertijd. Toen had ik het gevoel "dit kan nog handig van pas komen" en kijk: zoveel jaar later blijkt het de perfecte oplossing.

Voordeel met die Chromecast met Google TV: die is ietsjes langer, niet gewoon rond, en het platte vlak is -marginaal maar toch- een béétje groter... En effectief: tijdens en na het gamen voelt de chromecast zélf merkbaar minder warm aan, en het koelblokje voelt ook warm aan dus da's het bewijs dat het z'n werk doet.
Ik heb eigenlijk nooit problemen ervaren, maar op de stadia Reddit ben ik t wel vaker tegengekomen. Google zelf zegt dat het heet worden geen effect moet hebben geloof ik, misschien toch de moeite om t eens te melden daar? Misschien een foutje in jouw CCU?
Wel toffe oplossing overigens!

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

Ht87 schreef op maandag 27 september 2021 @ 12:33:
Ik heb eigenlijk nooit problemen ervaren, maar op de stadia Reddit ben ik t wel vaker tegengekomen. Google zelf zegt dat het heet worden geen effect moet hebben geloof ik, misschien toch de moeite om t eens te melden daar? Misschien een foutje in jouw CCU?
Wel toffe oplossing overigens!
ja idd, heb ook al wat cases gelezen waar ze hetzelfde probleem hebben/hadden. Kan zijn dat ik het terloops eens meld maar voorlopig werkt dit koelblokje voor mij dus zeer goed.

Ben een beetje met de idee aan het spelen om zelf een case te maken met actieve koeling omdat ik nog 2 kleine fans heb liggen die ik ooit uit een brakke laptopkoeler (die van fabriek uit verkeerd was afgesteld, die zoog lucht van de laptopbodem weg i.p.v. hem in de lucht-inlets te blazen) heb gehaald, met een USB controller die ik zo kan inpluggen in een blokje, één fan op het koelblokje vastmaken, andere fan is exit voor case. Case zou ik uit zo'n tupperware potje maken.

Maar voorlopig niet nodig dus ik laat het even zo, actieve koeling zuigt ook weer 'n hoop stof aan dus.... meh...

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:53
PinusRigida schreef op maandag 27 september 2021 @ 12:29:
Hier nog mensen die hun chromecast een beetje hebben moeten tweaken om beter om te kunnen met oververhitting?

Na anderhalf à 2 uurtjes gamen in zwaardere games als Destiny 2, The Division 2, begon ik haperingen te merken en als ik dan nog bleef doorgamen dan volgde er ofwel een freeze waar controllerinput niks meer deed of werd ik gewoon uit Stadia gegooid.

Ik dacht eerst: heeft met netwerk te maken, maar ik vond dat soms onlogisch: was soms alleen thuis dus niemand anders op netwerk en als ik dan even de snelheid checkte (Ookla speedcheck of hoe heet dat) op verschillende apparaten, was netwerksnelheid ruim goed genoeg en ik stream niet eens in 4K. (meestal rond de 250Mbps, beetje teleurstellend als je betaalt voor 400 maar goed, sowieso voldoende snel voor Stadia)

Dus toen dacht ik: "eens voelen" en idd. de chromecast voelde ongezond warm aan. (bij omgevingstemperatuur van rond de 21°C)

Hier bestaan verschillende workarounds voor en filmpjes op YouTube tonen meestal het openforceren van de chromecast om hier wat aan te doen... dat vond ik te ver gaan.

Voor wat het waard is, indien iemand met dezelfde problemen te maken heeft, hier wat ik gedaan heb, en tot nu toe werkt het wel verbazend goed eigenlijk, ik game nu ruim langer dan 2u aan elkaar zonder haperingen.[Afbeelding]

Heatsinkje moet al zeker 15 jaar oud geweest zijn, wellicht ouder, wist dat ik dat nog ergens liggen had na het kannibaliseren van een -ik dacht- Pentium 1 of 2 indertijd. Toen had ik het gevoel "dit kan nog handig van pas komen" en kijk: zoveel jaar later blijkt het de perfecte oplossing.

Voordeel met die Chromecast met Google TV: die is ietsjes langer, niet gewoon rond, en het platte vlak is -marginaal maar toch- een béétje groter... En effectief: tijdens en na het gamen voelt de chromecast zélf merkbaar minder warm aan, en het koelblokje voelt ook warm aan dus da's het bewijs dat het z'n werk doet.
Nog even een 40mm fan toevoegen :*)

• Estylicious
Ik heb nog nooit problemen gehad met overheating, maar leuke oplossing! Weet wel dat de mijne ook ongezond warm aanvoelen.
Phone linking uitgeprobeerd soor 9to5Google
Ziet er handig uit, dat je je android telefoon la bridge kan gebruiken. Maar er kleven nog wat nadelen aan. Maar overall: positief

Stadia ‘Phone Link’ hands-on: Add any controller to your TV w/ your Android phone

En in FIFA nieuws

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FATRVmrXEAI23kJ?format=jpg&name=large

@Tweakjur Word Stadia meegenomen in jullie review? Ben eigenlijk wel benieuwd naar of de next-gen features bij FIFA op Stadia nou hetzefde zijn als op die van de PS5 en XBSX

[ Voor 61% gewijzigd door Jasphur op 27-09-2021 18:35 ]

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:06
Jasphur schreef op maandag 27 september 2021 @ 18:28:
Phone linking uitgeprobeerd soor 9to5Google
Ziet er handig uit, dat je je android telefoon la bridge kan gebruiken. Maar er kleven nog wat nadelen aan. Maar overall: positief

Stadia ‘Phone Link’ hands-on: Add any controller to your TV w/ your Android phone
Geweldige feature. Telefoon icm kishi gamepad. Even gamen op me telefoon en als de tv vrij is switch je zo over daarheen en speel je verder op je kishi controller :)

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-01 15:49
Matey schreef op zondag 26 september 2021 @ 11:09:
[...]

Klopt volledig en dan worden Nederlanders al te vaak gierig genoemd bij ons… 8)7 Heb ook het gevoel dat bij NL 2de hands gewoon een eerlijkere prijs gevraagd wordt.

Ik woon in West-Vlaanderen, tripje Tilburg is snel 400 km retour en ik heb geen bedrijfswagen O-) Maar goed, de dag van vandaag iets versturen binnen Benelux maakt zoveel verschil niet meer met nationaal. Ik vraag het eens na. ;)
Ik heb laatst ook een pakketje verstuurd - naar een mede Tweaker - van NL naar BE. Kost je echt de kop niet en de 'versturende partij' hoeft niets extra's te doen. Pakje kwam ook rap aan!

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Jasphur schreef op maandag 27 september 2021 @ 18:29:
En in FIFA nieuws

[Embed][Afbeelding]

@Tweakjur Word Stadia meegenomen in jullie review? Ben eigenlijk wel benieuwd naar of de next-gen features bij FIFA op Stadia nou hetzefde zijn als op die van de PS5 en XBSX
Serie S op 720P en ook nog upscaled 8)7
Ze zijn goed bezig bij Stadia. Nog een feature toegevoegd. Public parties:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FAVNuo9WEAM8w8z?format=png&name=360x360

[small]Misschien leuk voor je Stadia nieuws bundel? :P @AverageNL

[ Voor 34% gewijzigd door Jasphur op 28-09-2021 08:34 ]

Pagina: 1 ... 119 ... 192 Laatste

Let op:
De stekker ging er op 18 januari 2023 uit.

Converteer je Stadia controller naar Bluetooth met de browsertool:
https://stadia.google.com/controller/

(Beschikbaar tot 31 december 2023)

Mooi overzicht van alternatieven: https://hackmd.io/@christopherklay/BkWVFJlNj
Topics voor alternatieven voor Stadia:
> Het grote cloud gaming topic
> [NVIDIA Geforce NOW] Ervaringen & Discussie
> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
> [PS+] Playstation Plus

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord