Hè, nu is Ark ineens gedropt bij Pro. Dit was toch niet aangekondigd?
Edit: Legend of Keepers ook!
[ Voor 18% gewijzigd door Tuktop op 01-09-2021 09:20 ]
[ Voor 18% gewijzigd door Tuktop op 01-09-2021 09:20 ]
[Update: Claim now] Google adds five Stadia Pro games for September 2021, including ARK: Survival Evolved
[ Voor 95% gewijzigd door Jasphur op 01-09-2021 09:20 ]
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Jup, viel mij ook al op, 5 games erbijTuktop schreef op woensdag 1 september 2021 @ 09:19:
Tuktop schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 22:22:
[...]
Voor het eerst dat ik echt niet enthousiast ben over de Pro gameshebben ze het wat mij betreft toch goed gedaan so far! En ik hoor hier en daar aan de reacties dat er ook veel blije Pro members zijn, dus ja, voor ieder wat wils. Zou me niets verbazen als ze de 4e spot hebben opengelaten voor Ark, hoewel de release van die game een beetje een mythisch karakter heeft gekregen op Stadia, hehe.
Ik denk inderdaad interessant voor Stadia, het lijkt wat rustiger te worden met het toekomstbeeld en 'in it for the long run'. Ik hoop dat we snel iets gaan zien in de volgende generatie games, deze update lijkt me ook een beetje een voorbereiding op Fifa 22. Interessant om te zien waar we staan tov next-gen consoles.Tuktop schreef op woensdag 1 september 2021 @ 09:01:
https://www.theverge.com/...streaming-graphics-codecs
Ben benieuwd of dit iets voor Stadia gaat betekenen! In elk geval leuk om te lezen dat Google er lekker mee aan de slag blijft
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Heel technisch https://developers.google.../rendering-on-the-web#csrMarzman schreef op woensdag 1 september 2021 @ 09:51:
Hoe moet ik dat clientside renderen zien? Dat je een flinke PC nodig hebt voor stadia om te renderen?
[ Voor 14% gewijzigd door Jasphur op 01-09-2021 10:00 ]
Oh dat is tof, eens even checken vanavond!Tuktop schreef op woensdag 1 september 2021 @ 09:19:
[ Voor 8% gewijzigd door Ht87 op 01-09-2021 10:07 ]
Ha ha ha, idem hier bij mij! Heb meer games in m'n backlog dan dat ik tijd heb om te spelen! Zitten serieus leuke games bij de gratis Pro games die we elke maand erbij krijgen. Voor die €10 per maand heb ik serieus plezier van Stadia!Jasphur schreef op woensdag 1 september 2021 @ 10:14:
@Ht87 Ik stop even met games kopenIk heb serieus nog nooit zo'n grote backlog gehad... stupid PRO games
Ik heb bij mijn nest cam ook een probleem gehad met de adapter, een belletje naar de klantenservice zorgde bij mij voor een kosteloze vervanging en binnen 1 dag binnen. Aan verschillende ervaringen met de klantenservice raad ik dus bellen aanB2 schreef op woensdag 1 september 2021 @ 10:30:
Een beetje stadia gerelateerd om dat ik mijn Chromecast Ultra sec voor stadia gebruik, maar weet iemand waar je een nieuwe (ethernet) power adapter voor de Ultra kunt krijgen?
De adapter lijkt overleden te zijn. CCU knippert alleen oranje met deze adapter, een andere werkt wel prima.
:strip_exif()/f/image/JYnbdhFlQgL6QRZikYIRZOHM.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7WtvkuRuVCu8JKLEcQP5EbJS.jpg?f=fotoalbum_large)
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Dit lijkt de port te zijn ja. Ziet er best belabberd uitHaay schreef op woensdag 1 september 2021 @ 12:24:
Ik heb zojuist even ARK uitgeprobeerd maar het ziet er echt niet uit! Resolutie is wel 4K (volgens screenshot gemaakt binnen Stadia) maar het is zo blurry en er is een hoop texture pop-in wanneer je loopt. Grafische instellingen binnen de game zijn ook allemaal uitgegrijsd.[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zit ook af en toe lag in de game bij openen van menu's.
Ligt dit nou aan mij of is dit de algemene ervaring op Stadia ?
Dit is gewoon zoals de game isHaay schreef op woensdag 1 september 2021 @ 12:24:
Ik heb zojuist even ARK uitgeprobeerd maar het ziet er echt niet uit! Resolutie is wel 4K (volgens screenshot gemaakt binnen Stadia) maar het is zo blurry en er is een hoop texture pop-in wanneer je loopt. Grafische instellingen binnen de game zijn ook allemaal uitgegrijsd.[Afbeelding]
[Afbeelding]
Denk het niet..grolle schreef op woensdag 1 september 2021 @ 16:47:
Ik weet niet of het een lokkertje is, maar ik had mij Pro uitgezet. En ik zag vanochtend in eens een actie dat ik 10 euro korting kreeg bij aanschaf van een game. Ik heb Trials Rising gekocht voor 2 euro.
Is nog steeds in ontwikkeling. Je kan bij "Experiments" in je settings wel een filter aanzettenRvD86 schreef op woensdag 1 september 2021 @ 15:46:
Is er al iets bekend over de zoekbalk in de Stadia app?
Ark is nu precies een game die niet goed is voor stadia, de 'base' game ziet er op max settings op een beetje PC zeer 'netjes' uit voor z'n tijd, maar is gewoon zwaar slecht geoptimaliseerd en door de jaren best gedateerd (hoewel gen2 wel leuke plaatjes oplevert).Haay schreef op woensdag 1 september 2021 @ 12:24:
[Afbeelding]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ubisoft+ is also expanding its reach on Stadia to include Spain, Italy, Switzerland, Austria, Czech Republic, Denmark, Finland, Poland, Ireland, Sweden, Belgium, Hungary, Norway, Portugal, Romania, Slovakia, and the Netherlands on September 1. As a reminder, Ubisoft+ subscribers in the US, Canada, France, Germany, and the UK can already access Ubisoft+ via Stadia (without the need for a Stadia Pro subscription), and via Amazon Luna for users in the US across multiple devices, including Amazon Fire TV (no invitation required).
[ Voor 52% gewijzigd door KlaasjeNL op 01-09-2021 18:47 ]
Ubisoft maakt op de site reclame voor cloudgaming (beta) zie ik en pas na flink doorklikken blijkt het om stadia te gaan, nog 27 dagen wachten denk ik! Maar tof dat Ubisoft t bijna als eigen service verkoopt, misschien de toekomst van Stadia?KlaasjeNL schreef op woensdag 1 september 2021 @ 18:47:
Was Ubisoft+ nou al wel of niet beschikbaar op Stadia in Nederland? Vorige maand even geprobeerd, maar toen kreeg ik het niet voor elkaar. Volgens een nieuwsbericht op de website van Ubisoft is + vanaf vandaag officieel beschikbaar in Nederland.
[...]
[ Voor 13% gewijzigd door Ht87 op 01-09-2021 19:19 ]
Ahh super!Jasphur schreef op woensdag 1 september 2021 @ 16:57:
[...]
Is nog steeds in ontwikkeling. Je kan bij "Experiments" in je settings wel een filter aanzetten
Er staan nog een aantal (oudere) titels op stapel die nog niet op Stadia staan maar wel komen en ook onderdeel worden van Ubisoft+, zie https://community.stadia....-Ubisoft-games/ba-p/61554.KlaasjeNL schreef op woensdag 1 september 2021 @ 22:44:
Vind het aanbod voor 15 euro per maand echt nog veel te karig op Stadia. Enkel het handje vol games dat ook te koop is op Stadia, waar je met U+ op andere platformen meer dan 100 games voor dezelfde prijs hebt. Dat maakt het alleen interessant als je je games op meerdere platformen speelt. Als Stadia je enige platform is, krijg je voor 15 euro echt niet genoeg waar voor je geld.
Zou mooi zijn geweest als er ook een Ubisoft+ Stadia Only versie of iets dergelijks voor een euro of 5 per maand zou zijn.
Klopt, maar vooralsnog zijn die titels er nog niet, maar betaal je wel dezelfde prijs voor minder. En zelfs met die titels zit je nog steeds ver onder het aantal dat op de pc beschikbaar is.Jorick schreef op woensdag 1 september 2021 @ 23:04:
[...]
Er staan nog een aantal (oudere) titels op stapel die nog niet op Stadia staan maar wel komen en ook onderdeel worden van Ubisoft+, zie https://community.stadia....-Ubisoft-games/ba-p/61554.
Grootste gemis t.o.v. Ubisoft+ op de pc zijn de ANNO- en Settlers-reeks, de rest is vooral oude meuk als je het mij vraagt.
Eens, maar Ubisoft verkoopt het zelf als 'Ubisoft plus met cloudservice voor sommige games'. Nieuwe games worden wel toegevoegd zeggen ze, dus dat biedt perspectief. Het abonnement gaat helaas als ik t goed begrijp wel paar euro duurder worden vanaf eind september als de beta afloopt..grolle schreef op donderdag 2 september 2021 @ 10:28:
Vanuit de stadia store wordt ubisoft+ nu ook gepromoot. Ik vind de game list echt veel te beperkt voor 15 euro. Daarnaast heb ik een aantal van de aangeboden games al gekocht.
Maar goed, ze moeten ergens beginnen
waarvan minstens 15 vanuit die forumRobNemoo schreef op donderdag 2 september 2021 @ 11:47:
25 weergaves, erg veel bereik hebben ze niet blijkbaar.
Ja en nee. Als je vergelijkt met wat je bij andere diensten krijgt of wat je via de PC kunt spelen (wat overigens voor deze 15 euro ook kan), dan ben ik het met je eens.KlaasjeNL schreef op woensdag 1 september 2021 @ 22:44:
Vind het aanbod voor 15 euro per maand echt nog veel te karig op Stadia. Enkel het handje vol games dat ook te koop is op Stadia, waar je met U+ op andere platformen meer dan 100 games voor dezelfde prijs hebt. Dat maakt het alleen interessant als je je games op meerdere platformen speelt. Als Stadia je enige platform is, krijg je voor 15 euro echt niet genoeg waar voor je geld.
Strikt genomen betaal je hetzelfde alleen kun je op Stadia niet alle games spelen die zijn opgenomen in de catalog. Als je de beschikking hebt over een (gaming) pc (kunt ook GeForce NOW gebruiken) kun je alsnog alle spellen spelen want Ubisoft+ is een opzichzelfstaande dienst en niet enkel beperkt tot Stadia óf pc.KlaasjeNL schreef op woensdag 1 september 2021 @ 23:15:
[...]
Klopt, maar vooralsnog zijn die titels er nog niet, maar betaal je wel dezelfde prijs voor minder. En zelfs met die titels zit je nog steeds ver onder het aantal dat op de pc beschikbaar is.
Nou heb ik persoonlijk niet zoveel met Settlers en Anno, maar TrackMania zou ook een meer dan welkome toevoeging zijn en leent zich perfect voor een platform als Stadia voor korte potjes tussendoor zonder lange opstart- en laadtijden.
Hier kan ik mij wel bij aansluiten, de meeste spellen die ik op Stadia heb zijn van Ubisoft dus de meerwaarde is voor mij op dit moment niet zo groot. Het kan wel een laagdrempelige manier zijn om straks Far Cry 6 te spelen bijvoorbeeld. First person shooters laat ik lekker aan mij voorbij gaan want met een controller is dat geen doen voor mij (dit is geen tekortkoming van Stadia overigensgrolle schreef op donderdag 2 september 2021 @ 10:28:
Vanuit de stadia store wordt ubisoft+ nu ook gepromoot. Ik vind de game list echt veel te beperkt voor 15 euro. Daarnaast heb ik een aantal van de aangeboden games al gekocht.
Maar goed, ze moeten ergens beginnen
Die clown rechts zegt dat hij nog nooit een game streaming dienst heeft gebruikt en meneer links geeft te kennen dat hij ervaring heeft met PS Now. Conclusie: ze hebben geen flauw benul waar ze het over hebben, geen waarde aan hechten.Jasphur schreef op donderdag 2 september 2021 @ 11:36:
Tenenkrommend deze kerels
[YouTube: Google Stadia Last Stand?]
[ Voor 25% gewijzigd door Jasphur op 02-09-2021 13:07 ]
Nee, niet getest met GeForce NOW en ook geen gaming-pc. Daar ging het mij nu juist om, dat ze een abonnement op Ubisoft+ aanbieden tegen een lagere prijs dat enkel te gebruiken is op Stadia. En naarmate meer games op Stadia speelbaar worden kan de prijs dan langzaam worden opgeschroefd of kan de prijs in 1 keer naar het niveau van een volwaardig abonnement. Nu biedt het (in elk geval voor mij) gewoon te weinig waar voor het geld.Jorick schreef op donderdag 2 september 2021 @ 12:52:
[...]
Strikt genomen betaal je hetzelfde alleen kun je op Stadia niet alle games spelen die zijn opgenomen in de catalog. Als je de beschikking hebt over een (gaming) pc (kunt ook GeForce NOW gebruiken) kun je alsnog alle spellen spelen want Ubisoft+ is een opzichzelfstaande dienst en niet enkel beperkt tot Stadia óf pc.
TrackMania op Stadia weet ik zo net nog niet omdat het bij die game, mits je een beetje competitief wil zijn, nauw luistert m.b.t. latency & input. Denk dat het een beetje vergelijkbare game is als F1 2020 en niet helemaal uit de verf komt wanneer je die via een streaming dienst speelt. Heb je het al eens getest via GeForce NOW?
Ik denk dat het nog wel meevalt. Het is vooral belangrijk dat de latency constant is, omdat je hersenen zich er dan op kunnen instellen. De banen zelf zijn immers vast, dus je hoeft niet te reageren op andere racers waarvan je op voorhand niet weet wat ze doen. Maar goed, laat ze TrackMania eerst maar naar Stadia brengen, zien we dan wel verderJasphur schreef op donderdag 2 september 2021 @ 13:06:
oef, Trackmania op Stadia lijkt mij 1 van de racegames die echt niet te doen is als je ook maar 1ms meer lag hebt dan lokaal spelen. Vond het op de PS4 met Trackmania Turbo al enorm lastig om de black series goud te halen...
Een goede Stadia-port kan qua input lag echt heel dicht in de buurt komen van (of zelfs wat beter zijn dan) hoe het op een last-gen console speelde. En een ander voorbeeld: Enter the Gungeon speelt op Stadia wat mij betreft strakker/lekkerder dan op de Switch bijvoorbeeld. Ik zou de input lag van die game eens kunnen meten, want dat gaat echt akelig rap.Jasphur schreef op donderdag 2 september 2021 @ 13:06:
oef, Trackmania op Stadia lijkt mij 1 van de racegames die echt niet te doen is als je ook maar 1ms meer lag hebt dan lokaal spelen. Vond het op de PS4 met Trackmania Turbo al enorm lastig om de black series goud te halen...
@Jorick Ja moet ik ookIk trek het alleen gewoon niet dat "journalisten" Stadia afkraken wanneer ze het overduidelijk nooit hebben aangeraakt.
Ben benieuwd naar de uitkomstTuktop schreef op donderdag 2 september 2021 @ 13:26:
[...]
Een goede Stadia-port kan qua input lag echt heel dicht in de buurt komen van (of zelfs wat beter zijn dan) hoe het op een last-gen console speelde. En een ander voorbeeld: Enter the Gungeon speelt op Stadia wat mij betreft strakker/lekkerder dan op de Switch bijvoorbeeld. Ik zou de input lag van die game eens kunnen meten, want dat gaat echt akelig rap.
Hoe staat het met de Ark spelers hier? En zo ja, wellicht kunnen we samen een Tweakers tribe opzettenbakkerjangert schreef op donderdag 2 september 2021 @ 13:53:
Voor diegenen die Ark spelen is dit Reddit draadje wellicht interessant. Kort samengevat kun je in Stadia via de console command de FPS limiet van 30 omzeilen en de grafische instellingen aanpassen. Voor CCU / controller gebruikers wordt gesuggereerd om op een pc te starten, de console commands uit te voeren en de Stadia sessie daarna over te nemen op het gewenste apparaat.
Steam/Epic: Deurstopper
Gister gedaan, speelt heerlijk!12345j schreef op donderdag 2 september 2021 @ 16:38:
Little Big Workshop bevalt goed! Fijn om eens een leuk micromanaging spel erbij te hebben.
bakkerjangert schreef op donderdag 2 september 2021 @ 13:53:
Voor diegenen die Ark spelen is dit Reddit draadje wellicht interessant. Kort samengevat kun je in Stadia via de console command de FPS limiet van 30 omzeilen en de grafische instellingen aanpassen. Voor CCU / controller gebruikers wordt gesuggereerd om op een pc te starten, de console commands uit te voeren en de Stadia sessie daarna over te nemen op het gewenste apparaat.
Wow, dat is een ERG leuk nieuwtje om mee wakker te worden vandaag. En zojuist meteen geclaimed!Ht87 schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 23:17:
Cool, PGA tour 2k21 is een extra pro game! En madden + rainbow six free to play, dat is best een good news show vandaag
Ondanks dat ik PGA toen had gespeeld tijdens het FreeToPlay weekend en had besloten voor mijzelf dat ik er niks aan vond, toch maar geclaimd. Je weet maar nooitHt87 schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 23:17:
Cool, PGA tour 2k21 is een extra pro game! En madden + rainbow six free to play, dat is best een good news show vandaag
Laten we de discussie met respect en feiten aan gaanSchmitzel schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 09:51:
New Frontpage news:
nieuws: Stadia's gametopman stapt over naar Google Cloud
*pakt popcorn en leest mee met alle bagger, en pakt de Stadia-bingo-kaart erbij..
[ Voor 6% gewijzigd door Jasphur op 10-09-2021 10:23 ]
Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8
Het is een beetje hetzelfde gezeik als toen MS met de Xbox kwam.. Daarnaast vergeten de mensen de enorme groep casual spelers waarvoor Stadia en GFN een mooie oplossing is.DirtyBird schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 12:54:
Wat hebben mensen tegen Stadia? Zo'n bericht als dit wordt meteen aangegrepen om 'zie je wel, stadia is dood' te roepen, maar dat lees ik helemaal niet in het bericht.
Loopt er ergens een bet op de levensduur van stadia waar ik niet van weet? Of heeft het negatieve impact op de algehele gamingmarkt?
Ik denk dat het ook een grote misser is om buiten de gamewinkels om stadia uit te brengen. Iemand die nu een console koopt in een winkel ziet de PS5, Xbox Series S/X of een switch staan, maar geen stadia controller met een ccu. De plek van Stadia in de google store is alleen te vinden als je er specifiek naar zoekt.bakkerjangert schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 13:27:
Volgens mij komt al die negativiteit door verschillende oorzaken. Een aantal hiervan zijn:
1. Influencers / game 'journalisten' die stadia uitproberen op een brakke wifi verbinding op kantoor en schrijven dat stadia niet werkt. De massa heeft deze opinie massaal overgenomen.
2. Stadia heeft te hoog van de toren geblazen bij de start. Met advertentie leuzen als: speel overal altijd in 4k (maar ten dele waar, hangt van de game af en je hebt dus een abbo nodig), state share (heeft veel te lang geduurd voor dat was uitgerold), blue tooth verbinding met de controller (nog steeds niet uitgerold), ubisoft + (veel te laat uitgerold en officieel nog in beta).
3. Communicatie vanuit stadia, zeker in het begin was het soms maanden stil vanuit Google. Doen ze nu wel beter met een wekelijkse update.
4. Het moeten invoeren van betaalgegevens als je een account aanmaakt, hierop haken ook veel mensen af, waardoor ze weer terugvallen op de artikelen als genoemd onder 1.
5. De nog relatief kleine library en missende grote AAA titels.
Wat opvalt van reacties die ik soms op Reddit lees, dat als mensen het eenmaal geprobeerd hebben eigenlijk allemaal blij verrast en enthousiast zijn over Stadia.
Tjonge, toch ineens een heftige discussie in dat topic hoor. Zonde van de energie eigenlijk, maar vooruit.Jasphur schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 10:11:
[...]
Laten we de discussie met respect en feiten aan gaan
Recordtje wel: 6 reacties tot de eerste KilledByGoogle post
Nou inderdaad. Er komen blijkbaar een hoop emoties los. Heb ik altijd wat vreemd gevonden wanneer het gaat over games/consoles/platforms etc.Ht87 schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 16:00:
[...]
Tjonge, toch ineens een heftige discussie in dat topic hoor. Zonde van de energie eigenlijk, maar vooruit.
[ Voor 3% gewijzigd door Vortigen op 11-09-2021 17:45 ]
We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games
Aargh, hier meteen zwaar verslaafd. Erg leuk opgezet.12345j schreef op donderdag 2 september 2021 @ 16:38:
Little Big Workshop bevalt goed! Fijn om eens een leuk micromanaging spel erbij te hebben.
Toevallig tijdje terug iets op Reddit gelezen hierover, had daar te maken met de 'polling rate' van de muis, die moest omlaag gezet worden. Geen idee of dat helpt hoor, ben daar niet helemaal technisch geschoold voorZhankou schreef op maandag 13 september 2021 @ 07:52:
Vraagje...
Iemand anders die Destiny 2 via Chromebook heeft gespeeld met muis en keyboard?
Ik heb ontzettend veel muis lag/vertraging in de menu's en startscherm,
maar in de game zelf (mikken etc weer niet).
Iemand een idee ?
Misschien dat Linus is een follow-up kan doen m.b.t. cloud gaming, overigens kan ik me een Nederlandse game "influencer" herinneren die best positief was over Stadia.. (Ik dacht van Game Kings..)bakkerjangert schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 13:27:
Volgens mij komt al die negativiteit door verschillende oorzaken. Een aantal hiervan zijn:
1. Influencers / game 'journalisten' die stadia uitproberen op een brakke wifi verbinding op kantoor en schrijven dat stadia niet werkt. De massa heeft deze opinie massaal overgenomen.
Komt er aan, je bent nog iets te vroeg: nieuws: LG-tv's krijgen eind dit jaar ondersteuning voor Google Stadia en GeF...Starscreamer schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:31:
Ik meende dat ik mijn chromecast niet meer nodig had bij mij LG OLED C1![]()
Meende dat Stadia daar ingebouwd zat maar dat is niet zo![]()
Toch maar weer dat kastje eraan sluiten.
En het dus maar de vraag of dit voor de huidige modellen gaat zijn. Kan me goed voorstellen dat de interne hardware daar helemaal niet geschikt voor is en ga er ook vanuit dat we dit niet gaan krijgen voor de CX en C9 bijvoorbeeld.Jorick schreef op maandag 13 september 2021 @ 13:11:
[...]
Komt er aan, je bent nog iets te vroeg: nieuws: LG-tv's krijgen eind dit jaar ondersteuning voor Google Stadia en GeF....
Waarschijnlijk gaat dit pas gebeuren als de CCwGTV in Nederland beschikbaar komt (En dus de software geoptimaliseerd is voor de Nederlandse markt/Taal).Jasphur schreef op woensdag 8 september 2021 @ 09:54:
[...]
Iemand al gevonden wanneer de CCwGT + Stadia Controller bundle beschikbaar komt in NL?
[ Voor 14% gewijzigd door Sahi_NL op 13-09-2021 14:55 ]
Dit lijkt me dan weer echt zo'n spel wat je niet via stadia wil spelen ivm latency. Speel je via pc met kbm of via cc met controller?Estylicious schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 10:01:
Free to play weekend R6 Siege heeft mij over de streep getrokken. Voor zes euro speelt het wel lekker weg.
Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8
Okay. Nja, ik wil specifiek die bundle dat is wat goedkoperSahi_NL schreef op maandag 13 september 2021 @ 14:54:
[...]
Waarschijnlijk gaat dit pas gebeuren als de CCwGTV in Nederland beschikbaar komt (En dus de software geoptimaliseerd is voor de Nederlandse markt/Taal).
Het zal me niet verbazen als hier iets van (privacy)wetgeving voor in de weg zit..
Ik heb zelf een CCwGTV uit Duitsland. Hij werkt prima hier, alleen is het start-scherm iets anders dan in andere landen (met recommendation etc).
DirtyBird schreef op maandag 13 september 2021 @ 15:30:
[...]
Dit lijkt me dan weer echt zo'n spel wat je niet via stadia wil spelen ivm latency. Speel je via pc met kbm of via cc met controller?
Komt omdat mensen bij het minste of geringste over de latency beginnen bij Stadia.DirtyBird schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 12:54:
Wat hebben mensen tegen Stadia? Zo'n bericht als dit wordt meteen aangegrepen om 'zie je wel, stadia is dood' te roepen, maar dat lees ik helemaal niet in het bericht.
Loopt er ergens een bet op de levensduur van stadia waar ik niet van weet? Of heeft het negatieve impact op de algehele gamingmarkt?
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Ik denk dat we niet moeten doen alsof Stadia in alle gevallen net zo goed is als pc/console.Flagg schreef op maandag 13 september 2021 @ 17:06:
[...]
[...]
Komt omdat mensen bij het minste of geringste over de latency beginnen bij Stadia.![]()
Maar ik als ouwe zak heb nooit iets gemerkt van latency geloof ik. Maar ik heb vroeger (Unreal Tournament Instagib vroeger) dan ook nooit de verbinding de schuld gegeven van mijn eigen falen.![]()
En ik heb de laatste tijd vooral fs19 gespeeld, latency is daar niet echt een punt.![]()
Mensen zijn nogal verdedigend als het om gaming platformen gaat maar heb werkelijk geen idee waarom, bevestigd wel bepaalde vooroordelen over de non-casual gamer imo.
Met mijn skills boeit het sowieso niet bij welk spel dan ook volgens mij.DirtyBird schreef op maandag 13 september 2021 @ 17:15:
[...]
Ik denk dat we niet moeten doen alsof Stadia in alle gevallen net zo goed is als pc/console.
Met het streamen van alle beelddata en de diverse verbindingen tussen controller en router etc kom je gewoonweg niet weg met dezelfde latency als wanneer je op pc gamed met een bekabelde muis etc.
Voor veel spellen maakt dat echter geen zak uit. Als ik een beetje rdr2, legend of keepers ofzo speel boeit een paar milisec meer of minder niet. Bij R6 kun je daar denk ik wel nadeel van ondervinden en vind ik de keuze voor stadia niet vanzelfsprekend.
[ Voor 18% gewijzigd door Flagg op 13-09-2021 17:37 ]
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Op mijn pc speelt stadia in ieder geval veel beter dan lokaal geïnstalleerd en als ik de PS4 van mijn zoon hoor dan is het speelplezier daarop sowieso verdwenen.DirtyBird schreef op maandag 13 september 2021 @ 17:15:
[...]
Ik denk dat we niet moeten doen alsof Stadia in alle gevallen net zo goed is als pc/console.
Met het streamen van alle beelddata en de diverse verbindingen tussen controller en router etc kom je gewoonweg niet weg met dezelfde latency als wanneer je op pc gamed met een bekabelde muis etc.
Voor veel spellen maakt dat echter geen zak uit. Als ik een beetje rdr2, legend of keepers ofzo speel boeit een paar milisec meer of minder niet. Bij R6 kun je daar denk ik wel nadeel van ondervinden en vind ik de keuze voor stadia niet vanzelfsprekend.
Ik speel via cc met controller, bedraad aangesloten. Ping is rond de 10 in game zegt R6, in tegenstelling tot veel anderen met 50-200 (pc gamers). Ik heb vroeger veel UT gespeeld, zou (flinke) latency zeker merken. Ook eventjes via WiFi geprobeerd, ging prima. Denk dat ik redelijk gezegend ben met m'n verbinding, glasvezel (500/500) in the middle of nowhere.DirtyBird schreef op maandag 13 september 2021 @ 15:30:
[...]
Dit lijkt me dan weer echt zo'n spel wat je niet via stadia wil spelen ivm latency. Speel je via pc met kbm of via cc met controller?
Die ping is dan tussen de Google Stadia server en de R6 server. Dus de verbinding van Stadia naar jou is daarin nog niet meegerekend. Ik dacht dat je via Stadia+ op de pc wel de latency tussen jou en de Stadia server kunt zien, maar dat weet ik zo uit mijn hoofd niet zeker...Estylicious schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 06:43:
[...]Ping is rond de 10 in game zegt R6, in tegenstelling tot veel anderen met 50-200 (pc gamers).
[ Voor 16% gewijzigd door -MD- op 14-09-2021 09:05 ]
Verwijderd
Ik heb R6 inderdaad ook gespeeld in het free weekend en heb dezelfde conclusie getrokken. Performance was slecht en af en toe haperde het beeld precies als ik wilde aimen. Vervolgens R6 via Geforce Now gespeeld en daar speelde het fantastisch.-MD- schreef op maandag 13 september 2021 @ 22:55:
Afgelopen weekend was ideaal om dat even uit te proberen, met Rainbow Six: Siege op de pc. Ik was begonnen met Stadia. Er zat een soort grain/waas over het beeld heen. Performance was maar zo zo. Snelle bewegingen soms schokkerig en net iets teveel vertraging tijdens de snelle acties icm een kortstondig wazig beeld.
Wat zonde deze ervaringen, je zou zeggen dat ze juist de goed geoptimaliseerde games inzetten bij die weekenden, gemiste kans!Verwijderd schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 18:59:
[...]
Ik heb R6 inderdaad ook gespeeld in het free weekend en heb dezelfde conclusie getrokken. Performance was slecht en af en toe haperde het beeld precies als ik wilde aimen. Vervolgens R6 via Geforce Now gespeeld en daar speelde het fantastisch.
Mijn ervaring tot nu toe was dat Stadia altijd beter speelde dan Geforce Now/Shadow maar met R6 en Ark ben ik daar iets anders naar gaan kijken. Het lijkt echt te verschillen per game.
[ Voor 127% gewijzigd door Albert020 op 14-09-2021 21:57 ]
Eens, maar daarom ben ik wel benieuwd naar de release van FIFA 22 aangezien ze daar ook met de nieuwste technieken lijken mee te gaan (ben ff de naam kwijt daarvan). Misschien is dat de start van 2.0? (Een man mag hopenGhostriderR32 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 21:52:
Hoewel ik nog met plezier gebruik maak van stadia, denk ik toch dat het tijd word voor stadia 2.0!
Waar stadia nog voorop liep t.o.v. Ps4/xbox door gebruik van meer hardware power en ssd, heeft het nu moeite om bij te benen (wat niet fijn is voor game-developers).
Dan is mijn vraag aan jou, heb je zelf ook Stadia?DirtyBird schreef op maandag 13 september 2021 @ 17:15:
[...]
Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest
Herkenbaar, tot een jaar geleden had ik 50/15 ook als max. Ik had alleen het geluk dat ik Google Nest Wifi gebruik, daarbij kun je specifiek de optie 'geef Stadia prioriteit' aanzetten waardoor daar meer bandbreedte voor wordt gereserveerd. Deed ik dit niet en keek mijn vrouw een youtube filmpje oid was ik de sjaak idd!spacy schreef op woensdag 15 september 2021 @ 09:48:
...
Mijn ervaring tot nu toe is met een gemiddelde ADSL lijn, ongeveer 50/15, maar weet dat niet precies.
...
Wat ik wel merk is dat onze ADSL het eigenlijk net redt. Denk dus echt niet te makkelijk over je internet verbinding als je met Stadia wil gamen. Bijvoorbeeld als mijn vrouw ondertussen gaat streamen: Netflix is geen probleem, maar RTL heeft zijn stream codecs in efficiency niet op orde, en dan kan ik meestal beter mijn Stadia sessie afsluiten.
...
Kan het artikel niet tippen aan de redactie want de link is al bekend bij ze
[ Voor 24% gewijzigd door Jasphur op 16-09-2021 11:12 ]
Is ook een leuk deel, ook leuk die battles met de schepen.Jasphur schreef op donderdag 16 september 2021 @ 20:14:
Veel goede recenties over AC Black Flag. Misschien toch maar eens halen. Het is lang genoeg geleden om hem nog eens te spelen. En die 60fps ziet er erg goed uit als ik de YT videos zie
| Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2026
•
Hosting door TrueFullstaq