• Deurstopper
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
xabre16v schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 11:55:
Wolfenstein in de aanbieding voor €6,- :) maar even gekocht.
Ook maar aangeschaft, bedankt voor de tip! Iemand al coop gespeeld met dit spel?

Steam/Epic: Deurstopper

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Deurstopper schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 08:52:
[...]

Ook maar aangeschaft, bedankt voor de tip! Iemand al coop gespeeld met dit spel?
Nog niet gespeeld, deze week druk met de nieuwe update van Red Dead Online, de Call To Arms missies zijn geweldig.
Slaat echt nergens op omdat ik GTA 3, GTA VC en GTA SA al vaak genoeg gespeeld heb. Maar sinds het gerucht over de trilogy remaster ben ik enorm hyped :P En kijk ik echt uit naar eind oktober/begin november

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• donderopman
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:57
Palomar schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 08:39:
[...]

Hopelijk gaat dit door, want GTA is eigenlijk de enige game die ik als zeer gematigd casual gamer nog af en toe zou willen spelen. Half jaar geleden Cyberpunk aangeschaft voor Stadia, maar dat is het toch net niet voor mij (teveel lopen/schieten, te weinig autorijden, niet het GTA-sfeertje). Sindsdien ligt mijn Stadia-account te verstoffen, want uit het beperkte aanbod van Stadia kan eigenlijk niks mij echt bekoren (hou vnl. van GTA en realistische racegames).
Het gaat hier dan wel om de oude GTA's die ik in het verleden wel erg veel gespeeld heb, maar ik hoop dat die anno nu nog steeds leuk zijn om te spelen. Heb toch vaak bij retro games dat het vroeger toch leuker was dan nu... ;)
Je zou dan nog Far Cry 5 kunnen proberen. heb ik in de aanbieding gekocht en heeft een leuke open wereld waar je veel kan rijden en vliegen. En met wat raketten en zware machinegeweren erbij is het erg lachen om een beetje rond te rijden.

• nightraver23
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-01 23:59
Ik twijfel om Humankind te reserveren na het lezen van de review op de frontpage. De prijs gaat straks waarschijnlijk een €10 omhoog lees ik in de Stadia store. Zal toch wel een hele tijd duren vooraleer deze weer in aanbieding zal zijn, maar zou direct veruit mijn duurste aankoop op Stadia worden. Twijfel...

Edit: Te koop nu, prijs is gelijk gebleven met de pre-order

[ Voor 9% gewijzigd door nightraver23 op 17-08-2021 16:09 ]

• Estylicious
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 27-01 16:22
Je kunt altijd altijd kopen (<2 uur spelen) en eventueel refunden. Ik heb dit al een paar keer gedaan bij spellen waar ik aan twijfelde. Altijd gewerkt.

• The_Woesh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-01 14:23
Ik twijfel ook, zeker omdat ik denk dat deze wel eens in de pro kan komen.
Dit is namelijk een goede game op PC spelers te trekken en daar loopt stadia imho nog wat in achter.
Er is ook een goede kans dat Humankind een weekendje Free to Play krijgt vlak na of misschien wel met de release.

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-01 11:24
Jasphur schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 11:24:
Er is ook een goede kans dat Humankind een weekendje Free to Play krijgt vlak na of misschien wel met de release.
De release is vandaag (waarschijnlijk rond 17.00)
Mooi dat stadia in humankind een gave (unieke) feature met state share heeft, maar ik zie t maar beperkt terug in reviews etc.
Ik denk dat mensen eerst een heel artikel nodig hebben om te weten wat state share is.

Maar tip de redactie en schrijf er iets moois bij. Of stuur Paul Hulsebosch een dm :)

CNN heeft een fijne Stadia review geschreven. Hopelijk haalt het wat mensen over de streep

https://amp.cnn.com/cnn/2...-stadia-review/index.html

Jasphur schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 17:58:
Ik denk dat mensen eerst een heel artikel nodig hebben om te weten wat state share is.

Maar tip de redactie en schrijf er iets moois bij. Of stuur Paul Hulsebosch een dm :)
Heb idd bij de reacties onder t artikel een mention gedaan!

• nightraver23
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-01 23:59
Ht87 schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 16:23:
Mooi dat stadia in humankind een gave (unieke) feature met state share heeft, maar ik zie t maar beperkt terug in reviews etc.
Tja, ben nu meer dan een jaar lid van Stadia maar geen idee wat state share juist is. Iemand anders die een stuk van mijn spel kan spelen, wie heeft daar behoefte aan? Dan vind ik een andere nieuwe feature veel interessanter, Humankind kan met direct touch gespeeld worden. Dus geen onbruikbare on-screen controller meer, maar spelen zoals een mobiele Android game.
nightraver23 schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 22:31:
[...]

Tja, ben nu meer dan een jaar lid van Stadia maar geen idee wat state share juist is. Iemand anders die een stuk van mijn spel kan spelen, wie heeft daar behoefte aan? Dan vind ik een andere nieuwe feature veel interessanter, Humankind kan met direct touch gespeeld worden. Dus geen onbruikbare on-screen controller meer, maar spelen zoals een mobiele Android game.
In het linkje dat ik erbij zette geeft t state share heel leuk de meerwaarde aan. Elke game kan z'n eigen draai geven aan de functie. Bij humankind kun je dus dezelfde wereld (die random aangemaakt wordt) herspelen en daarbij extra 'fame' halen om het level te behalen door beter te scoren dan iemand anders. Je speelt dus in dit geval niet iemands anders spel, maar bent onderdeel van de wereld van iemand anders. Je kan bijvoorbeeld archeologische vondsten van die andere speler vinden. Dat is wel echt vernieuwend in gaming en een grote toegevoegde waarde tov andere platforms.
nightraver23 schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 22:31:
[...]

het is een krachtige cloud specifieke feature en de mogelijkheden zijn enorm.

De meest makkelijke uitleg van 1 van de mogelijkheden:
Weet je nog vroeger, als je op je Gameboy een moeilijk level had en je ging weer dood? Als je dan op pauze drukt (en dus een state creeert) en je de Gameboy aan iemand anders geeft om het level voor je uit te spelen om daarna weer zelf aan de slag te gaan.

of:

Je hebt in een Stadia game een level gehaald met een bepaalde skill / item set en je bent daar trots op. Dan kun je van dit level met die bepaalde skill / item set een state creeeren en delen met wie dan ook, om hen uit te dagen metdezelfde state een betere score neer te zetten

• Krimglas
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 14-03-2023
Jasphur schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 17:59:
CNN heeft een fijne Stadia review geschreven. Hopelijk haalt het wat mensen over de streep

https://amp.cnn.com/cnn/2...-stadia-review/index.html
Samenvatting: "fantastische service om een kleine selectie previous-gen titels te spelen aan inferieure kwaliteit" :z
Maar het is een mooie Google amp® link naar een absoluut onafhankelijk artikel.

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik moest toch weer gniffelen }) om het volgende :

“ Wilde net een potje spelen, maar nee, moet helaas op 36.3GB wachten volgens Steam.”

Bron: Brent in "[Multi] Cyberpunk 2077"

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qz89EGvdGWoAWkr8pupIiVwivW0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/70BxeURyEM6Q78Mlh2YsvF8B.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 44% gewijzigd door streamnl op 18-08-2021 15:46 ]

Meer dan ik dacht...

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:53
streamnl schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 15:42:
Ik moest toch weer gniffelen }) om het volgende :

“ Wilde net een potje spelen, maar nee, moet helaas op 36.3GB wachten volgens Steam.”

Bron: Brent in "[Multi] Cyberpunk 2077"

[Afbeelding]
En als het internet uitvalt kan hij nog steeds een game spelen.
En als stadia de stekker eruit trekt bezit hij nog steeds een spel.
Hij kan zonder input lag spelen.
Hij heeft een grotere library om uit te kiezen.

Nog meer dingen nodig?
;)

Misschien handig om niet zo snobistisch te doen als stadia gebruikers...
We hadden al dat kinderlijke gedoe van xbox vs PS vs pc en nu gaan we dit gezeik er ook nog bij krijgen? 8)7

• streamnl
  • Niet online
kneusteun schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 16:09:
[...]

Nog meer dingen nodig?
;)

We hadden al dat kinderlijke gedoe van xbox vs PS vs pc en nu gaan we dit gezeik er ook nog bij krijgen? 8)7
I know, I know

Partypooper :+

Ps… @kneusteun je maakt het groter dan mijn bedoeling was. En speel aub niet meteen op de man met “niet zo snobistisch doen”.
Alvast bedankt ;)

[ Voor 11% gewijzigd door streamnl op 18-08-2021 16:39 ]

Meer dan ik dacht...

[...]

Nog meer dingen nodig?
;)

Oh kom op, mag een stadia gebruiker ook een keer trots zijn op iets dat goed werkt. Er hoeft maar een topic te gaan over Stadia en al die haters gaan los op stadia, onderbouwd of niet. Gewoon ook een keer incasseren en niet te moeilijk doen.
Er wordt overigens niet eens lullig gedaan tegen iemand, maar voor de 'eigen' forumleden het voordeel van het hebben van stadia benadrukt. Poeh poeh.

Los van bovenstaande: ieder lekker z'n eigen platform.

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:37
Volgens mij lees je er meer in dan hij bedoelt :) Fijne van Stadia is dat het een soort Netflix is, dus content meteen beschikbaar waar je ook bent. Uiteraard heeft een setup met 2x een 3070TI in SLI of zo ook zijn voordelen.

Het is wel een beetje absurd dat we bij spellen het al gewoon vinden dat een zero-day update of wat DLC-content zo 30-50GB is...

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:55
[...]

Nog meer dingen nodig?
;)

Hier is niks snobistisch aan, dit is juist 1 van de grote voordelen van Stadia. Mag toch prima benoemd worden?

Ik startte laatst mijn PS4 weer eens op, ik was een avond verder met updaten voordat ik überhaupt kon gamen :D

• grolle
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-01 09:44
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bEs8CCNmgNX9PYANe1LMFFWQ1Jg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vy34DWty7CU6xdNU6mznCiAG.jpg?f=fotoalbum_large

https://store.google.com/...tertainment_package?hl=de

Iemand ervaring met het rechtstreeks bestellen bij Google via onze Duitse buren?

Mijn Nederlandse postcode wordt niet gevalideerd, weet iemand een workaround?

[ Voor 6% gewijzigd door grolle op 18-08-2021 18:37 ]

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
grolle schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 18:03:
Iemand ervaring met het rechtstreeks bestellen bij Google via onze Duitse buren?
Vast wel, ik niet.
Zoeken naar "mail forwarding service" eventueel met germany/deutchland erbij zou er voldoende moeten vinden.

• kneusteun
streamnl schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 16:14:
[...]

I know, I know

Partypooper :+

Ps… @kneusteun je maakt het groter dan mijn bedoeling was. En speel aub niet meteen op de man met “niet zo snobistisch doen”.
Alvast bedankt ;)
Zo “op de man” was het niet (bedoelt)
Excuses als het zo overkwam, ik doelde meer op laten we niet weer een nieuwe flame war maken ;)

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:53
grolle schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 18:03:
[Afbeelding]

https://store.google.com/...tertainment_package?hl=de

Een workaround is om je bestelling op deze manier in te vullen. Deze methode is een beetje hit-and-miss want het kan zijn dat je bestelling weer retour gaat vanwege onjuist adres en dan annuleren ze de bestelling en krijg je je geld terug. Heb je geluk dan corrigeert DHL het adres en sturen ze het pakket door naar Nederland. Je loopt weinig risico maar hebt geen garantie dat het werkt. Denk overigens dat je met een beetje geduld binnenkort een vergelijkbare aanbieding in de Nederlandse Google store kunt vinden , ze moeten alleen hun huidige voorraad van de Premiere Edition verkopen.

[ Voor 8% gewijzigd door Jorick op 18-08-2021 21:33 ]

Verwijderd

Werk veel snachts met veel vrije tijd, een volle tas en daar m'n controller in gooien lijkt me op den duur funest.

Iemand al een hardshell case gevonden die past? Die gewoon in NL beschikbaar is?

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:10

artificial_sun

Mazda Rx7

@Verwijderd https://orzly.com/product...se?variant=31279423160381 Orzly staat goed bekend, maar geen persoonlijke ervaring.

Stadia was beter....

Volgens mij ook via Amazon prima te bestellen. Ik heb de orzly telefoon mount, ook echt perfect ding.

• grolle
hcQd schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 19:07:

Zoeken naar "mail forwarding service" eventueel met germany/deutchland erbij zou er voldoende moeten vinden.
Jorick schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 21:30:
[...]

Een workaround is om je bestelling op deze manier in te vullen. Deze methode is een beetje hit-and-miss want (...)
Ik zie dat de postcode validatie door DHL wordt verzorgt. Vlak bij mij zit zo'n DHL afhaalmuur. Die hebben ze in Duitsland ook. Om daar gebruik van te maken moet je vooraf een account maken. Er is een speciale pagina voor niet Duitsland ingezetene en ik krijg account gegevens via de ouderwetse post opgestuurd. Mijn ouders wonen vlak bij de Duitse grens dus die zouden het dan kunnen ophalen.

Wel een gedoe, maar lijkt mij de beste optie. Wordt tijd dat Google dit gewoon in Nederland gaat aanbieden...

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
grolle schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 04:17:
[...]
Ik zie dat de postcode validatie door DHL wordt verzorgt. Vlak bij mij zit zo'n DHL afhaalmuur. Die hebben ze in Duitsland ook. Om daar gebruik van te maken moet je vooraf een account maken. Er is een speciale pagina voor niet Duitsland ingezetene en ik krijg account gegevens via de ouderwetse post opgestuurd. Mijn ouders wonen vlak bij de Duitse grens dus die zouden het dan kunnen ophalen.

Wel een gedoe, maar lijkt mij de beste optie. Wordt tijd dat Google dit gewoon in Nederland gaat aanbieden...
Als het vlakbij is dan is dat een goede optie (lijkt me beter dan die eerdere tip, dat is gewoon gokken of het aankomt want dat gaat van de medewerker afhangen die bekijkt wat er mis is met het adres. Het zal ook niet gefrankeerd zijn voor Nederland.). Dat doe ik ook vanuit Belgie als ik iets in Nederland wil bestellen (net over de grens). Ik kies dan gewoon een afhaalpunt in een grensdorp.

Nog beter is dat je bij Google aan kan geven dat je het af wilt halen ergens in Duitsland (want wat als ze toch geen dhl gebruiken. Op Amazon is het ook altijd zoeken naar verkopers die dat aanbieden :p )

[ Voor 8% gewijzigd door Marzman op 19-08-2021 06:17 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

[...]

...

...
Even los van de rest van je post, ik merkte de laatste jaren dat games (vooral trippel A) steeds afhankelijker worden van het internet. Ja, je kan ze zeker nog offline spelen en het gaat maar om een handje vol games die echt afhankelijk zijn van het internet, maar bij redelijk wat games mis je gewoon een gameplay onderdeel als er geen internetverbinding meer is. Volgens mij was het laatst nog in het nieuws hier op T.net dat je een game niet eens kon spelen als het niet even naar "huis" kon pingen.

Wat dat betreft begint het er steeds meer op te lijken dat ook local gamen minder goed kan als je internet wegvalt.

Edit: en kijk even naar de games die mateloos populair zijn zoals; GTAOnline, RocketLeague, Among Us, CoD, FIFA fut... allemaal online games die nooit zo populair hadden geworden als het internet er steeds uit zou vallen :P

en ja, ik weet dat je met gamen in de Cloud echt helemaal niks kan als je internet weg is en met bovenstaande games alsnog offline kan gamen O-)

[ Voor 18% gewijzigd door Jasphur op 19-08-2021 08:23 ]

• The_Woesh
  • Laatst online: 21-01 14:23
Jasphur schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 08:19:
[...]
. Volgens mij was het laatst nog in het nieuws hier op T.net dat je een game niet eens kon spelen als het niet even naar "huis" kon pingen.
Volgens mij is dat vooral als onderdeel van kopieer beveiliging. De game moet even inchecken en zich legitimeren voordat je kan spelen.

• Marzman
  • Niet online
The_Woesh schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 08:52:
[...]

Volgens mij is dat vooral als onderdeel van kopieer beveiliging. De game moet even inchecken en zich legitimeren voordat je kan spelen.
Ja, maar dan kun je de game dus niet spelen als die server offline gaat of je eigen internetverbinding het niet doet.

/▌

• sewer
Jorick schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 21:30:
[...]

Een workaround is om je bestelling op [url="https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/65460646#65460646"] Denk overigens dat je met een beetje geduld binnenkort een vergelijkbare aanbieding in de Nederlandse Google store kunt vinden , ze moeten alleen hun huidige voorraad van de Premiere Edition verkopen.
Wellicht dat het ooit komt, maar probleem is dat de 'chromecast with google tv' helemaal niet in Nederland geintroduceerd is geweest, staat ook niet op https://store.google.com/nl/?hl=nl (maar wel op https://store.google.com/de/?hl=de).

Zolang die niet officieel in Nederland beschikbaar is, komt natuurlijk ook die Stadia Premiere deal met dat ding er niet.

• Marzman
  • Niet online
sewer schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 09:21:
[...]

Wellicht dat het ooit komt, maar probleem is dat de 'chromecast with google tv' helemaal niet in Nederland geintroduceerd is geweest, staat ook niet op https://store.google.com/nl/?hl=nl (maar wel op https://store.google.com/de/?hl=de).

Zolang die niet officieel in Nederland beschikbaar is, komt natuurlijk ook die Stadia Premiere deal met dat ding er niet.
Duitsland loopt bijna altijd voor op Nederland. Met supermarktaanbiedingen (Aldi/Lidl) scheelt het vaak een generatie en het is ook goedkoper. Het is ook een lage lonenland (misschien door Oost Duitsland).

/▌

• kneusteun
Jasphur schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 08:19:
[...]

Even los van de rest van je post, ik merkte de laatste jaren dat games (vooral trippel A) steeds afhankelijker worden van het internet. Ja, je kan ze zeker nog offline spelen en het gaat maar om een handje vol games die echt afhankelijk zijn van het internet, maar bij redelijk wat games mis je gewoon een gameplay onderdeel als er geen internetverbinding meer is. Volgens mij was het laatst nog in het nieuws hier op T.net dat je een game niet eens kon spelen als het niet even naar "huis" kon pingen.

Wat dat betreft begint het er steeds meer op te lijken dat ook local gamen minder goed kan als je internet wegvalt.

Edit: en kijk even naar de games die mateloos populair zijn zoals; GTAOnline, RocketLeague, Among Us, CoD, FIFA fut... allemaal online games die nooit zo populair hadden geworden als het internet er steeds uit zou vallen :P

en ja, ik weet dat je met gamen in de Cloud echt helemaal niks kan als je internet weg is en met bovenstaande games alsnog offline kan gamen O-)
Gelukkig zijn dat de populaire spellen, die vooral door de "jeugd" (ik voel me oud) worden gespeeld.
SP games als mass effect, cyberpunk, horizon zero dawn en ga zo maar door zijn prima offline te spelen.

Maar goed nu val ik buiten de doelgroep van fifa, GTAonline en COD wat allemaal van die melkkoe games zijn.

P.S. heb hier ook gewoon cloud gaming hoor, en consoles. Ben nog nooit aangehouden dat ik meerdere platformen heb om op te spelen! ;) heb zelfs pc's met windows en OSX en gaat gewoon allemaal goed _/-\o_
Interessante vraag:

Wat gebeurd er als de Stadia hardware te nieuw wordt voor de spellen

https://www.reddit.com/r/...hardware_outgrows_a_game/

• Jorick
  • Laatst online: 17:53
grolle schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 04:17:
[...]

[...]

Inderdaad onbegrijpelijk, vooral omdat ze hier een deel van hun assortiment wél verkopen via hun store.
sewer schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 09:21:
[...]

Vreemde is dat er hier wel nieuwe tv's te koop zijn die op Google TV draaien dus indirect ondersteunen ze de Nederlandse markt al met Google TV. Denk nog steeds dat ze eerst van hun voorraad Chromecast Ultra's en Stadia Premiere bundels af moeten. En wat Marzman ook zei, Duitsland loopt wat achter op de VS en Nederland weer op Duitsland. Wordt hoog tijd dat Google de hele EU als één markt gaat behandelen.
awh, de GTA trilogy remaster komt misschien pas in 2022

[ Voor 42% gewijzigd door Jasphur op 21-08-2021 10:26 ]

Misschien gelijktijdig met de aankondiging van GTA6?
Nergens een stadia mention overigens, blijven duimen.
Hoeveel ongefundeerde haat meningen naar Stadia kun je hebben als game journalist? Wordt alsjeblieft niet zo, @Tweakjur (en dan bedoel ik de manier van een platform reviewen in een game review) gewoon doorblijven gaan zoals je nu doet :D

https://www.gameinformer....to-fire-up-stadia-in-ages

@Ht87 We gaan het meemaken. Ondertussen is mn backlog best groot geworden dus kan nog wel even wachten :P

[ Voor 43% gewijzigd door Jasphur op 21-08-2021 15:59 ]

Jasphur schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 14:24:
Hoeveel ongefundeerde haat naar Stadia kun je hebben als game journalist? Wordt alsjeblieft niet zo, @Tweakjur (en dan bedoel ik de manier van een platform reviewen in een game review) gewoon doorblijven gaan zoals je nu doet :D

@Ht87 We gaan het meemaken. Ondertussen is mn backlog best groot geworden dus kan nog wel even wachten :P
Haha ja, mooi om te lezen dat hij hartstikke positief is over t spel, speelt lekker en is aan te bevelen, maar toch is Stadia niet goed |:( dan wil je ook echt alleen iets negatiefs zeggen idd.

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18:06
Jasphur schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 14:24:
Hoeveel ongefundeerde haat naar Stadia kun je hebben als game journalist? Wordt alsjeblieft niet zo, @Tweakjur (en dan bedoel ik de manier van een platform reviewen in een game review) gewoon doorblijven gaan zoals je nu doet :D

Hmm, ik als casual Stadia gebruiker zie er toch geen ongefundeerde "haat" in moet ik zeggen hoor. Hij geeft aan dat er blijkbaar veel gamers zijn die Stadia links laten liggen "omdat het Stadia is". (dit lees ik inderdaad wel vaker...weet niet waar dat vandaan komt overigens) Het enige wat hij daarna tussen haakjes schrijft is "Understandably so". Is dat haat? Ik vind van niet. Eerder een niet onderbouwde mening van zijn kant.

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Ja okay, misschien haat een verkeerd gekozen woord inderdaad. Maar toch, heel tevreden zijn met de game, maar zelf balen dat je hem niet op je favo platform kan spelen. Zo werken (timed) exclusives nou eenmaal, meneer de reviewer :P

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:27

DirtyBird

Praktiserend denker

Ik snap best dat je als fanatieke gamer, en reviewer van/voor dat kaliber niks moet hebben van Stadia en cloud gaming in het algemeen.
Het is een compromis. Als gamen je core hobbie is waar je ook graag geld aan uitgeeft, snap ik wel dat je niet wilt spelen zonder controle over de hardware, finetunen van instellingen en met diverse lagbronnen.
Voor die mensen is Stadia denk ik ook niet bedoeld. Dit is voor de massa; casual gamers die comfort boven absolute prestatie kiezen. Ik heb zelf echt geen zin meer in bezig zijn met hardware, installaties, troubleshooting etc. Ik plof na mn werk op de bank met een biertje en slinger even een spelletje aan. Gewoon relaxt.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

• 12345j
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-01-2022
DirtyBird schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 16:10:
Ik snap best dat je als fanatieke gamer, en reviewer van/voor dat kaliber niks moet hebben van Stadia en cloud gaming in het algemeen.
Het is een compromis. Als gamen je core hobbie is waar je ook graag geld aan uitgeeft, snap ik wel dat je niet wilt spelen zonder controle over de hardware, finetunen van instellingen en met diverse lagbronnen.
Voor die mensen is Stadia denk ik ook niet bedoeld. Dit is voor de massa; casual gamers die comfort boven absolute prestatie kiezen. Ik heb zelf echt geen zin meer in bezig zijn met hardware, installaties, troubleshooting etc. Ik plof na mn werk op de bank met een biertje en slinger even een spelletje aan. Gewoon relaxt.
Tja wanneer je veel geld neerlegt voor een PC of console is het natuurlijk niet zo grappig.

De reviewer doet lijken alsof Stadia voor veel mensen een blokkade is om dit spel te spelen, terwijl je juist alleen het spel hoeft te kopen, en je bent klaar. Je hoeft geen honderden euro's in het platform te steken.

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18:06
Ik vraag me toch af waar die antipathie tegen cloudgaming (en dan met name Stadia in het bijzonder voor de 1 of andere reden) vandaan komt.
Stadia werkt gewoon goed. En de andere cloud diensten eerlijk gezegd ook.

Heeft het historisch een slechte reputatie ofzo?
Zou het een angst of een tegenstribbeling voor iets nieuws zijn?
Zien sommige gamers het als een bedreiging?

Ik lees/hoor het best wel vaak dat gamers het simpelweg niet eens overwegen. Zelf zie ik Stadia (en andere cloudgaming) als een prachtige nieuwe extra manier om je spelletjes te spelen. Samen met de meer bekende manieren van PC/Consoles/Phone etc kan het volgens mij prima naast elkaar bestaan.

Wat denken jullie? :)

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Slechte start mbt beloftes van wat Stadia zou moeten kunnen en wat er in de praktijk goed werkte, maar verwacht eigenlijk dat de naam Google ook wat weerstand oproept

• ikbenerniet
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 00:25
Het is vooral dat mensen best wel investeren in andere systemen/libraries, waardoor ze vendor locked zijn. Negativiteit naar Stadia is dan vooral defensief. Console wars zijn niet nieuw, het beste wat je kan doen is je er niet al te druk om maken :)

• RoCoStr
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 25-01 08:01
Ik wacht vooral met smart op de "bridge mode". Voor spontane co-op is het toch wel leuk om je telefoon te kunnen gebruiken als controller!
Kwestie van tijd. De touch control functie in Humankind werkt erg goed als ik de reviews mag geloven. Verwacht dit jaar nog wel een dergelijke feature waarbij je je telefoon als controller kan gebruiken.

Denk dat dit de drempel misschien nóg lager maakt om Stadia te proberen.

Hier een overzichtje van grote games die naar Stadia komen :)

• RoCoStr
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 25-01 08:01
Gisteren terug van vakantie, even Rage 2 aangeslingerd en meteen twee uur verder! Vet hoor!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Trouwens DOOM voor €5,- (base en pro) en Assassin's Creed Unity voor €9,- (pro, base €15,-)

[ Voor 21% gewijzigd door xabre16v op 22-08-2021 19:35 ]

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Toen ik laatst een FP artikel over PUBG las en las dat hier aparte servers voor Stadia waren heb ik mij er aan gewaagd. Via een Google search zag ik nl. dat PUBG nog steeds gratis was i.c.m. met Stadia Pro en heb mijn maand proeftermijn geactiveerd.

Ik kwam er vrij direct achter dat PUBG toch niet meer gratis was en heb tot tweemaal toe contact moeten zoeken met support, de eerste gaf aan dat het inderdaad gratis zou moeten zijn en had een terugbelverzoek aangemaakt voor een 2e lijns medewerker. Omdat ik niet teruggebeld werd heb ik wederom via chat contact opgenomen, deze medewerker gaf aan dat het niet Stadia Pro niet meer PUBG bevatte ..

Enkele dagen later was Far Cry 5 gratis te spelen met Pro dit heb ik aan geslingerd om het spel te proberen, eventueel kon ik het ook goedkoop kopen dat weekend op Steam. Ik merkte twee dingen op; de FOV was niet aanpasbaar in Stadia en het speelde daardoor super vervelend in mijn optiek (de FOV was erg laag) en mijn tweede punt was dat ik duidelijk merkte dat de kwaliteit te wensen overliet. In dat weekend waar ik over drie dagen toch al gauw wel een uurtje of 4 à 5 gespeeld heb vond ik het in zulke mate mijn spelbeleving beïnvloeden dat ik het liet liggen. Op maandag maar FC5 gekocht op de Steam in de sale en het is een wereld van verschil met een goede FOV én duidelijk goede graphics.

Fijn dat de eerste maand gratis was, anders was ik oprecht opgelicht (door de toen nog aanwezige PUBG is gratis i.c.m. Stadia Pro pagina). De support is omslachtig en onhandig (ze zijn niet bijster snugger en komen geen afspraken na) en de kwaliteit is eigenlijk teleurstellend (althans dat weekend).

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Dat is vervelend, @True Goed dat je het geprobeerd trouwens :D
Wel benieuwd naar met wat voor een systeem je de kwaliteit vergelijkt. Als ik op Youtube kijk naar 4K gameplay beelden vind ik het er persoonlijk goed uit zien. Dat de FOV smal is ben ik wel met je eens trouwens.
Heb de game zelf (nog) niet gespeeld

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Jasphur schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 09:24:
Dat is vervelend, @True Goed dat je het geprobeerd trouwens :D
Wel benieuwd naar met wat voor een systeem je de kwaliteit vergelijkt. Als ik op Youtube kijk naar 4K gameplay beelden vind ik het er persoonlijk goed uit zien. Dat de FOV smal is ben ik wel met je eens trouwens.
Heb de game zelf (nog) niet gespeeld
Het was iets vergelijkbaars met 540/600p op een scherm waar ik normaal native 1080p draai met med/high settings stable 60fps.
Het was zeker niet de kwaliteit die Google voor ogen heeft met hun dienst, maar derhalve wel de kwaliteit die mij over drie dagen een afkeur deed krijgen voor Stadia ..

Okay. Weird. Toevallig ook met een andere internet verbinding geprobeerd? :)

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Jasphur schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 14:09:
Okay. Weird. Toevallig ook met een andere internet verbinding geprobeerd? :)
Ik is niets mis met mijn internetverbinding die rustig 600/600 trekt. Tevens deed Cyberpunk 2077 het in januari prima. Mogelijk was het load omdat het een free weekend was (met Pro) maar dat doet (helaas) niet af aan de slechte ervaring.

• greatgonzo
  • Laatst online: 15:44

greatgonzo

schit-te-rend!

bij de actie heb ik een controller gekocht, en inmiddels 4 maanden lid. Wel Fifa 21 aangeschaft, die koste me toen een zeer klein bedrag, icm de starters-coupon.

Maar als ik het enkele keren per maand speel is het veel, en dan voor namelijk PUBG. En als ik Battle Royale wil spelen kan ik eigenlijk ook wel over naar COD warzone.

Concrete vraag: Als ik mij nu naar Stadia Base over ga, kan ik dank nog Fifa en PUBG spelen in een lagere resolutie? Of is dat alleen mogelijk met Pro?

• 12345j
True schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 14:22:
[...]

Ik is niets mis met mijn internetverbinding die rustig 600/600 trekt. Tevens deed Cyberpunk 2077 het in januari prima. Mogelijk was het load omdat het een free weekend was (met Pro) maar dat doet (helaas) niet af aan de slechte ervaring.
Inderdaad jammer. Zelf heb ik nog niet eerder ervaren dat de kwaliteit minder wordt op drukke momenten (en gebruik stadia al bijna 2 jaar volop).

Wel zie je op PC vaker problemen door allerlei configuratie verschillen, denk bv aan DPI scaling van Windows enz.

Let trouwens ook op dat je gemiddelde Internet snelheid niet zaligmakend is voor Stadia, het is vooral de jitter (variatie in ping) welke gevolgen kan hebben voor de kwaliteit.

• 12345j
greatgonzo schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 14:33:
bij de actie heb ik een controller gekocht, en inmiddels 4 maanden lid. Wel Fifa 21 aangeschaft, die koste me toen een zeer klein bedrag, icm de starters-coupon.

Maar als ik het enkele keren per maand speel is het veel, en dan voor namelijk PUBG. En als ik Battle Royale wil spelen kan ik eigenlijk ook wel over naar COD warzone.

Concrete vraag: Als ik mij nu naar Stadia Base over ga, kan ik dank nog Fifa en PUBG spelen in een lagere resolutie? Of is dat alleen mogelijk met Pro?
FIFA heb je gekocht dus die zou je behouden. PUBG moet je mogelijk opnieuw aanschaffen want die heb je vermoedelijk via Stadia Pro. Volgens mij kost die 30 euro?

Even in de App kijken bij je bibliotheek of er een 'PRO' label aanvast hangt. Die spellen kun je alleen spelen met een actief Pro account.

Je kunt Pro natuurlijk best makkelijk weer activeren wanneer je het mist.

[ Voor 5% gewijzigd door 12345j op 23-08-2021 14:45 ]

• greatgonzo
  • Laatst online: 15:44

greatgonzo

schit-te-rend!

12345j schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 14:39:
[...]

FIFA heb je gekocht dus die zou je behouden. PUBG moet je mogelijk opnieuw aanschaffen want die heb je vermoedelijk via Stadia Pro. Volgens mij kost die 30 euro?

Even in de App kijken bij je bibliotheek of er een 'PRO' label aanvast hangt. Die spellen kun je alleen spelen met een actief Pro account.

Je kunt Pro natuurlijk best makkelijk weer activeren wanneer je het mist.
klopt.. pubg staat pro bij, maar daar mis ik zogezegd niet zoveel aan.
Ik meld me denk ik weer als BF2042 ooit voor Stadia zal verschijnen :)

• sewer
Ik doe hetzelfde, heb nog 4 dagen pro en heb in deze maand alleen maar pro spellen gespeeld (jedi fallen order, trine, little adventures 2, resident evil 7) en wat koopjes ingeslagen zoals doom/rage 2/far cry/tombraider. In de periode dat ik dan geen pro heb speel ik die gekochte spellen :P

PUBG kun je idd niet spelen als je geen pro hebt, alleen je gekochte spellen en ik geloof de demo van fynix rising.
En altijd Destiny 2 en een testversie van Hitman geloof ik!

[ Voor 67% gewijzigd door Ht87 op 23-08-2021 16:45 ]

12345j schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 14:36:
[...]

Inderdaad jammer. Zelf heb ik nog niet eerder ervaren dat de kwaliteit minder wordt op drukke momenten (en gebruik stadia al bijna 2 jaar volop).

Wel zie je op PC vaker problemen door allerlei configuratie verschillen, denk bv aan DPI scaling van Windows enz.

Let trouwens ook op dat je gemiddelde Internet snelheid niet zaligmakend is voor Stadia, het is vooral de jitter (variatie in ping) welke gevolgen kan hebben voor de kwaliteit.
Er is best een lijst met known-issues voor oa pc gebruikers van Stadia. https://support.google.co...mputer-with-google-chrome

• Haay
  • Laatst online: 13:45
Ik heb even twee screenshots gemaakt van Far Cry 5 op mijn PC, via de Stadia (Chrome) app. Nu heb ik een Stadia Pro abonnement, en dus recht op 4K streams van de games. Maar als ik niks wijzig aan de instellingen op mijn PC, dan krijg ik van van Stadia een 1080p stream door. Zie eerste screenshot:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dqSGxoZhzBQmsmSOhQ9YVqZM2mk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bSaRmEO8sLdbQBble2WgauZH.jpg?f=fotoalbum_large

Pas wanneer ik de Stadia Enhanced extensie in Chrome gebruik, en daarin de stream op VP9 forceer, en de resolutie op 2160p zet, krijg ik een scherper beeld (gebruik + om volledige beeld te zien in GoT):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uecamNCcE_JRmxWyUQRbysP3Xms=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/So08XZvNizcH4wUiyyAMtBca.jpg?f=fotoalbum_large

Nou zie ik nog steeds wel dat het beeld wat onscherper wordt bij snelle bewegingen. Je ziet duidelijk het beeld verscherpen wanneer je stopt met bewegen en het beeld weer rustig wordt. Bij de 1080p stream zie je dat overigens veel duidelijker dan bij de 4K stream.

• streamnl
  • Niet online
_O- _O-

Heb ik gisteren The Elder Scrolls online gekocht en wilde het nu even spelen.

Zijn ze net bezig met het onderhoud van de server… Just my luck.

Dan maar online naar “beginnerstips “ kijken :+

Meer dan ik dacht...

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Haay schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 08:56:
Nou zie ik nog steeds wel dat het beeld wat onscherper wordt bij snelle bewegingen. Je ziet duidelijk het beeld verscherpen wanneer je stopt met bewegen en het beeld weer rustig wordt. Bij de 1080p stream zie je dat overigens veel duidelijker dan bij de 4K stream.
Dat is iets wat ik persoonlijk niet wil zien bij een FPS, nog los van de misselijkmakende FOV instellingen :+ .

Stadia heeft met de release van vorige week nu officieel 203 games :)

https://sogdb.com/ < overview van alles wat beschikbaar is en wat er aan komt

[ Voor 12% gewijzigd door Jasphur op 24-08-2021 13:46 ]

Darksiders 2, Little Big Workshop en Wave Break zijn aangekondigd als Pro game in September. Ben benieuwd wat en of er nog een vierde komt

https://community.stadia....ives-today%2Fba-p%2F66670

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:27

DirtyBird

Praktiserend denker

Ik heb sinds gisteren een pixel telefoon en nu lijkt het me toch wel heel gaaf als ze wat meer games van direct touch support gaan voorzien.
Ik zit niet direct op human kind te wachten, en al helemaal niet voor de volle mep, maar de direct touch ondersteuning slaat natuurlijk wel een gigantische brug tussen mobiel gamen en volwaardige games.

Nou wil ik niet zeggen dat er geen volwaardige mobiele games bestaan, calm your tits, maar een hoop games zijn denk ik goed te doen met direct touch en dat zou het platform nog wat verder kunnen openbreken. Ik ben benieuwd of we daar de komende tijd meer van zullen krijgen.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

DirtyBird schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 11:29:
Ik heb sinds gisteren een pixel telefoon en nu lijkt het me toch wel heel gaaf als ze wat meer games van direct touch support gaan voorzien.
Ik zit niet direct op human kind te wachten, en al helemaal niet voor de volle mep, maar de direct touch ondersteuning slaat natuurlijk wel een gigantische brug tussen mobiel gamen en volwaardige games.

Nou wil ik niet zeggen dat er geen volwaardige mobiele games bestaan, calm your tits, maar een hoop games zijn denk ik goed te doen met direct touch en dat zou het platform nog wat verder kunnen openbreken. Ik ben benieuwd of we daar de komende tijd meer van zullen krijgen.
Ik ben deels enthousiast, mooi dat de feature er is voor dergelijke games, maar het blijft voor mij toch een beetje pielen op klein scherm met m'n vingers. Merk dat veel games toch meer gemaakt zijn voor grotere schermen. Misschien op tablets voor mij meer een meerwaarde. Ik heb naast m'n pixel een Chromebook die omgedraaid eigenlijk een mega tablet is, daar werkt t wat subtieler en wat meer intuïtief merk ik. Op m'n telefoon game ik toch meer met de controller + mount.

• Marzman
  • Niet online
DirtyBird schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 11:29:

Mobiele streaming games?

Klinkt wel goed, je kan ook racegames maken dat je mobiel het stuur is (met de kantelsensor om te sturen, of zelfs een goedkoop plastic stuurtje waar je de gsm in legt ;) )

/▌

Zo her en der lees ik dat Stadia bijna beschikbaar komt in India. Zoals ze in 2019 al hadden aangekondigd. Ik ben heel erg benieuwd wat dat gaat doen met het aantal afnemers.

[ Voor 16% gewijzigd door Jasphur op 25-08-2021 17:39 ]

Zo, dit is een flinke stap naar de toekomst van gaming denk ik. Als ze dit goed voor elkaar hebben (als in, vergelijkbaar met kwaliteit van Stadia) en als je dit op een Xbox series s in 4k60 kan spelen is alles waar ik Stadia goed in vind voor t eerst bij de concurrent goedkoop haalbaar.

[ Voor 11% gewijzigd door Ht87 op 25-08-2021 21:04 ]

• Tuktop
  • Laatst online: 18:05
Ht87 schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 21:02:
Zo, dit is een flinke stap naar de toekomst van gaming denk ik. Als ze dit goed voor elkaar hebben (als in, vergelijkbaar met kwaliteit van Stadia) en als je dit op een Xbox series s in 4k60 kan spelen is alles waar ik Stadia goed in vind voor t eerst bij de concurrent goedkoop haalbaar.
Agreed, en dat is ook goed nieuws denk ik!
Jasphur schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 20:28:
Darksiders 2, Little Big Workshop en Wave Break zijn aangekondigd als Pro game in September. Ben benieuwd wat en of er nog een vierde komt
Voor het eerst dat ik echt niet enthousiast ben over de Pro games :) hebben ze het wat mij betreft toch goed gedaan so far! En ik hoor hier en daar aan de reacties dat er ook veel blije Pro members zijn, dus ja, voor ieder wat wils. Zou me niets verbazen als ze de 4e spot hebben opengelaten voor Ark, hoewel de release van die game een beetje een mythisch karakter heeft gekregen op Stadia, hehe.
Ht87 schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 21:02:
Goedkoop? Zoals ik het nu lees, en ook de reacties op het T.net artikel hierover, moet je een console kopen om dit te kunnen doen. Of een andere compatible apparaat, maar daar gaat het artikel niet over :P

Of begrijp ik nu iets niet goed?

• Tuktop
Jasphur schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 22:44:
[...]

Goedkoop? Zoals ik het nu lees, en ook de reacties op het T.net artikel hierover, moet je een console kopen om dit te kunnen doen. Of een andere compatible apparaat, maar daar gaat het artikel niet over :P

Hmm, maar je kunt wel de Series S/X-games op een oude Xbox One S/X spelen, right? Dat is wel lekkere toegevoegde waarde voor de service.
Jasphur schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 22:44:
[...]

Nou voor 300 euro een next gen console met daarnaast een giga library waar je voor een klein bedrag per maand (gamepass) ook uit kan putten is over een jaar of 5 uitgesmeerd lang niet gek.
Stadia blijft goedkoper en makkelijker qua speelmogelijkheid, maar pfoe, ik ben vooral jaloers op de zekerheid dat je favo games uitkomen op je platform. En dat Xbox dus hierin investeert en doorpakt is goed voor de game-streaming toekomst. Doet me vermoeden dat de series s mede daarom is ontwikkeld. Overigens werkt Stadia als t goed is nog altijd via de browser van de Series S/X.

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:55
Ik heb 3 maanden gratis Xbox game pass bij mijn nieuwe kpn abonnement, dus dan kan ik het mooi vergelijken.

Voorlopig ligt er nog geen glasvezel in ons nieuwe huis, dus krijgen we een tijdelijk 4g verbinding. Voorlopig even geen online game streamen voor mij :')
Ja, Gamepass is een mooi iets. Maar ben er niet echt jaloers op, ik game niet zoveel dat ik het er uit ga halen. Ben vooral benieuwd of third party ontwikkelaars hun games in game pass beschikbaar maken en als ze dat al doen hoe lang dan? Lijkt mij super irritant als een game verdwijnt, net als een serie die van Netflix gehaald wordt.

[ Voor 7% gewijzigd door Jasphur op 26-08-2021 07:42 ]

Ben wel benieuwd of Stadia hier binnenkort met een antwoord op komt. Verwacht overigens dat als er al nieuws komt dat het eerder technisch nieuws is dan game nieuws.

• Marzman
  • Niet online
Jasphur schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 08:07:
Ben wel benieuwd of Stadia hier binnenkort met een antwoord op komt. Verwacht overigens dat als er al nieuws komt dat het eerder technisch nieuws is dan game nieuws.
Of ze op korte termijn een gigantische library gaan hebben in Stadia Pro? Dat zullen ze best willen, maar ik denk het niet :) Ze moeten gewoon uitgevers die er al spellen in hebben staan nat houden dat die nieuwe spellen ook voor Stadia blijven uitgeven en dan zal het wel groeien.

/▌

He kijk nou! Een stadia collectors edition!
Afbeeldingslocatie: https://community.stadia.com/t5/image/serverpage/image-id/7112i37242C0EB1E5A3DE/image-size/large?v=v2&px=999
hadden we die al ooit gehad?
@Marzman de vloedgolf aan games verwacht ik eigenlijk pas als bij Stadia hun Affiliate Program van start gaat in Q1/2 2022. Want dan kun je best wel goed verdienen door mensen door te verwijzen naar Stadia. Het wordt dan interessant voor devs om "influencers" te gebruiken, want ook de devs kunnen er lekker aan verdienen. Ook door de Click to Play linkjes die ze kunnen gebruiken. Dan kun je bijvoorbeeld meteen vanuit Twitter de game opstarten en misschien zelfs wel een StateShare spelen. Tot die tijd hoop ik echt op nog meer technische innovativiteiten.

In Stadia 3.31 zitten weer een paar veel belovende dingen: https://9to5google.com/20...android-tv-magic-linking/ waaronder aanwijzingen voor weer een stapje dichterbij de door @RoCoStr gevraagde bridge mode :D

[ Voor 35% gewijzigd door Jasphur op 26-08-2021 09:33 ]

Die posts over of die gelekte Mandalorian gameplay beelden op Stadia echt of nep zijn :P Mooi man.

https://www.reddit.com/r/...running_on_google_stadia/

[ Voor 55% gewijzigd door Jasphur op 27-08-2021 11:25 ]

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-01 09:58
Om over die Xbox Game Pass terug te te komen. Je kan het ook op mobiel streamen en ook zowel lokaal als streamen op laptop en pc. Dan kan je binnenkort ook op de Xbox consoles spelen en Xbox heeft ook interesse getoond om op de Nintendo Switch en waarschijnlijk zeker een stick uit gaat brengen voor de streaming dienst.

Dus echt wel een gedurfd concurrent voor Stadia.
polopolo150 schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 18:19:
Om over die Xbox Game Pass terug te te komen. Je kan het ook op mobiel streamen en ook zowel lokaal als streamen op laptop en pc. Dan kan je binnenkort ook op de Xbox consoles spelen en Xbox heeft ook interesse getoond om op de Nintendo Switch en waarschijnlijk zeker een stick uit gaat brengen voor de streaming dienst.

Dus echt wel een gedurfd concurrent voor Stadia.
Zag wel ergens dat xcloud begrensd is op 1080p, dat kan nog wel een selling point voor stadia zijn.
Maar idd, met de vaste groep Xbox gebruikers en de gamelibrary is het erg interessant. Voor mij wordt de Xbox series s steeds interessanter om erbij te nemen. Misschien kerst maar s afwachten ;)
Jup. Als Microsoft hun stick en 4K voor elkaar hebben dan zijn ze icm gamepass vrijwel onverslaanbaar, denk ik.

• 12345j
Ik ben alleen totaal geen fan van het verdienmodel waarbij je een vast bedrag betaald voor een 'all you can eat' menu. Ik denk dat het ook slecht is voor de ontwikkeling van games. Ontwikkelaars moeten zelf hun prijs bepalen, en de consument mag afwegen wat ze ervoor over hebben.

Los van dat denk ik dat Microsoft het goed doet met xcloud, benieuwd of Sony met een antwoord komt, ze zullen wel moeten denk ik.

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
12345j schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 08:38:
Ik ben alleen totaal geen fan van het verdienmodel waarbij je een vast bedrag betaald voor een 'all you can eat' menu. Ik denk dat het ook slecht is voor de ontwikkeling van games. Ontwikkelaars moeten zelf hun prijs bepalen, en de consument mag afwegen wat ze ervoor over hebben.

Los van dat denk ik dat Microsoft het goed doet met xcloud, benieuwd of Sony met een antwoord komt, ze zullen wel moeten denk ik.
Helemaal mee eens, ik heb liever 2 of 3 games die ik veel speel. Heb absoluut geen tijd om al die games te spelen, ben nu al blij als ik 2 games redelijk door kom.
@12345j mee eens. Ik vind daarom het abbo systeem van Stadia beter. Zeer vergelijkbaar met Playstation Plus. Ik verwacht dat Sony de kat uit de boom kijkt of… gaat inkopen bij Stadia

• grolle
Game pass via Brazilië is echt een nobrainer. Mijn abbo loopt nog tot januari 2024. Heb op stadia de Tomb Raider's gekocht. En met mijn speel uren kan ik daar nog wel even mee vooruit

• Slurp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-07-2022
Ht87 schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 18:37:
[...]

Zag wel ergens dat xcloud begrensd is op 1080p, dat kan nog wel een selling point voor stadia zijn.
De kwaliteit is om te huilen zo slecht.. meer 480p. Om nog niet te spreken over de lag.

Geforce now en Stadia zijn zoveel verder en beter in dat opzicht.
Microsoft zit nog lang niet op dat niveau en betwijfel of ze er ooit echt gaan komen.
Is alweer twee maanden oud en met de huidige cloud techniek is de video misschien al verouderd :P maar desalniettemin

• Tuktop
https://www.theverge.com/...streaming-graphics-codecs

Ben benieuwd of dit iets voor Stadia gaat betekenen! In elk geval leuk om te lezen dat Google er lekker mee aan de slag blijft :)
Tuktop schreef op woensdag 1 september 2021 @ 09:01:
https://www.theverge.com/...streaming-graphics-codecs

Ben benieuwd of dit iets voor Stadia gaat betekenen! In elk geval leuk om te lezen dat Google er lekker mee aan de slag blijft :)
We gaan het zien. In de reddit hier over was ook al een klein discussie hier over. Ben vooral benieuwd naar of client side renderen een ding gaat worden en zo het eindresultaat van de stream van hogere kwaliteit gaat worden

Pagina: 1 ... 117 ... 192 Laatste

Let op:
De stekker ging er op 18 januari 2023 uit.

Converteer je Stadia controller naar Bluetooth met de browsertool:
https://stadia.google.com/controller/

(Beschikbaar tot 31 december 2023)

Mooi overzicht van alternatieven: https://hackmd.io/@christopherklay/BkWVFJlNj
Topics voor alternatieven voor Stadia:
> Het grote cloud gaming topic
> [NVIDIA Geforce NOW] Ervaringen & Discussie
> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
> [PS+] Playstation Plus

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord