• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Premiere edition weer op 80 euro. Zie geen discount. Zou dit de nieuwe prijs zijn ivm de komst van ccu tv?
Ronwiel schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 15:06:
Premiere edition weer op 80 euro. Zie geen discount. Zou dit de nieuwe prijs zijn ivm de komst van ccu tv?
Grote kans van wel want er is een permanente bundel met CC met GoogleTV + Controller + ethernet hub
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t6KzwZRzkx4aEnHdLqvAe8IRCYY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sj3mB6F2NGo58KIkPH0vRpIr.png?f=fotoalbum_large bron

[ Voor 8% gewijzigd door Jasphur op 03-08-2021 09:14 ]

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik wil een nieuwe post apocalyptic game spelen. Zoiets als TLOU.
Liefst met een echte open wereld.

Of zoiets als Horizon zero dawn.
Borderlands vind ik dan weer niet leuk ;)

Hebben jullie aanraders?

Meer dan ik dacht...

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:21
spacy schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 14:42:
Ik probeerde dit weekend via een goedkope Steam key eens uit hoe het ook alweer zat als ik een spel wilde proberen op mijn Linux laptop, het ging om FarmingSimulator19.
Een vereiste, die ik ter harte had moeten nemen: geschikt voor Win of Mac.
Geen nood, Steam kent ook een beta Steam-Play, dus ik verder. Zie vervolgens 'install DirectX' langskomen, oude herinneringen... toen was opeens de AMD of nVidia grafische kaart van belang, die mijn laptop niet heeft... of een hele moderne cpu... helaas ook niet.
Deze specificatie had ik ook vooraf kunnen zien, maar dacht dat dat dus niet heel veel uit zou maken.

Geef mij dan toch maar Stadia, of een console. Dat werkt tenminste :)
Helaas van die goedkope Steam-key, nu toch maar even wachten op een aanbieding van FS19 in Stadia of de nieuwe FS22 in november.
Deze game was onlangs twee keer gratis. Via epic en daarna dacht ik ook via steam.

• Ronwiel
  • Niet online
Jasphur schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 09:13:
[...]

Grote kans van wel want er is een permanente bundel met CC met GoogleTV + Controller + ethernet hub
[Afbeelding] bron
Al zal die voorlopig nog niet naar Nederland komen denk ik?

Zat recent de Gamer Nexus review te kijken en daar werd gesproken over throttling van de Chromecast Ultra. Is dat nou echt een ding of gewoon “Digital Foundry achtige te veel door het vergrootglas kijken”?

Heb namelijk van de week de Ultra aangeschaft, nog niet binnen, maar kocht deze eigenlijk omdat het interfaceloos is i.t.t. de nieuwe Chromecast. En ik daarmee het zien van ads wil vermijden. Zag wel dat de cpu van de nieuwe Chromecast van dual naar quadcore ging. Dus ben benieuwd of het te merken is met Stadia.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
spacy schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 14:42:
Ik probeerde dit weekend via een goedkope Steam key eens uit hoe het ook alweer zat als ik een spel wilde proberen op mijn Linux laptop, het ging om FarmingSimulator19.
Een vereiste, die ik ter harte had moeten nemen: geschikt voor Win of Mac.
Geen nood, Steam kent ook een beta Steam-Play, dus ik verder. Zie vervolgens 'install DirectX' langskomen, oude herinneringen... toen was opeens de AMD of nVidia grafische kaart van belang, die mijn laptop niet heeft... of een hele moderne cpu... helaas ook niet.
Deze specificatie had ik ook vooraf kunnen zien, maar dacht dat dat dus niet heel veel uit zou maken.

Geef mij dan toch maar Stadia, of een console. Dat werkt tenminste :)
Helaas van die goedkope Steam-key, nu toch maar even wachten op een aanbieding van FS19 in Stadia of de nieuwe FS22 in november.
Ik speel zelf FS19 op Geforce Now (kan eventueel ook in de browser, maar ze hebben ook een client om te installeren). Het enige nadeel is dat als je mods wilt gebruiken je deze elke keer dat je het spel opstart opnieuw zult moeten installeren (omdat je op een andere machine van Gforce Now zit), je savegames worden wel bewaard. Ik doe het daarom zonder mods.

[ Voor 3% gewijzigd door Marzman op 03-08-2021 10:18 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Tuktop
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 27-01 18:36
Ronwiel schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 10:15:
[...]

Zat recent de Gamer Nexus review te kijken en daar werd gesproken over throttling van de Chromecast Ultra. Is dat nou echt een ding of gewoon “Digital Foundry achtige te veel door het vergrootglas kijken”?

Heb namelijk van de week de Ultra aangeschaft, nog niet binnen, maar kocht deze eigenlijk omdat het interfaceloos is i.t.t. de nieuwe Chromecast. En ik daarmee het zien van ads wil vermijden. Zag wel dat de cpu van de nieuwe Chromecast van dual naar quadcore ging. Dus ben benieuwd of het te merken is met Stadia.
Nooit van gehoord. Speel al sinds november 2019 4K op Stadia met de CCU, zonder enkel probleem.
Tuktop schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 11:30:
[...]

Nooit van gehoord. Speel al sinds november 2019 4K op Stadia met de CCU, zonder enkel probleem.
Ik een maandje later, maar volgens mij is de ccu idd prima in staat een 4k-stream af te leveren. Waar ik wel meer in geïnteresseerd zou zijn is of de 'CCgoogleTV' meer mogelijkheden met audio aan zou kunnen. Hogere framerates of bv 5.1 in Dolby digital kan uitzenden, dat zou voor alle sonos gebruikers goed nieuws zijn. Maar volgens mij stuurt google zelf dit audio format (nog) niet mee dus ben vooralsnog goed met de CCU.

• spacy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-01 13:26

spacy

+++

Marzman schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 10:18:
[...]

Ik speel zelf FS19 op Geforce Now (kan eventueel ook in de browser, maar ze hebben ook een client om te installeren). Het enige nadeel is dat als je mods wilt gebruiken je deze elke keer dat je het spel opstart opnieuw zult moeten installeren (omdat je op een andere machine van Gforce Now zit), je savegames worden wel bewaard. Ik doe het daarom zonder mods.
Dank, ik zal dit nog eens proberen of dit mogelijk voor mij een oplossing is.
Maar het was vooral even een ervaring/vergelijking, waardoor ik juist blij wordt van hoe simpel eenvoudig het Stadia platform eigenlijk is voor de gebruiker.

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:15
Heb vanochtend even Epistory Typing Chronicles uitgeprobeerd. Dat is echt leuk spelletje voor tussendoor, voor het oefenen van type vaardigheid! Denk dat mijn dochter dat ook wel leuk zal vinden. :)

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:10

artificial_sun

Mazda Rx7

streamnl schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 09:54:
Ik wil een nieuwe post apocalyptic game spelen. Zoiets als TLOU.
Liefst met een echte open wereld.

Of zoiets als Horizon zero dawn.
Borderlands vind ik dan weer niet leuk ;)

Hebben jullie aanraders?
Zijn de Metro games wat voor jou. TLOU zegt me niks, maar Metro is wel post apocalyptic. Ik denk dat de laatste open wereld is.

Stadia was beter....

• RoCoStr
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 25-01 08:01
The Last Of Us ;) Als die nou eens op Stadia kwam.....zal er bijna een PS voor kopen om die niet te hoeven missen; zowel deel één als twee!

Metro is dan inderdaad een goede post-apoc shooter.

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
artificial_sun schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 14:06:
[...]

Zijn de Metro games wat voor jou. TLOU zegt me niks, maar Metro is wel post apocalyptic. Ik denk dat de laatste open wereld is.
Ik bedoelde idd The Last Of Us.

Heb net de trailer bekeken van Metro. Het wereldje… ja, absoluut. Helaas is het een shooter. Toch bedankt voor de tip.

Meer dan ik dacht...

Leuk, far cry 5 gratis te spelen met pro komend weekend! Had verder stiekem nog wat zomersale gehoopt, maar goed, wie weet verderop in de zomer!
Edit: Grime is nu ook te claimen!

[ Voor 5% gewijzigd door Ht87 op 03-08-2021 19:37 ]

Beetje technisch maar erg interessant!
https://stadia.dev/intl/e...-load-times-in-the-cloud/

Voor de leek: door het spel te spelen creëer je render-pipelines die in een cache komen en die dan worden opgeslagen in de game. Dit zorgt er voor dat wanneer je het spel later nog eens speelt de game soepeler draait, omdat de cache wordt opgeslagen in de game instantie. Als je dan in de game in een stukje komt waar geen cache van is, zal het allemaal wat langzamer renderen. Maar doordat je daar komt bouw je weer een nieuwe cache op die de game ervaring voor anderen (en jij zelf op een later moment) verbetert. Uit eindelijk zit de hele game in een cache natuurlijk

Afbeeldingslocatie: https://1.bp.blogspot.com/-JG3rIle-3ck/YQCKHw76lyI/AAAAAAAACDQ/3IbXzmNKZVsLulme9lMBG5-j93ekkN3BgCNcBGAsYHQ/w640-h350/diagram2.png

En dat is nou echt DE kracht van Cloud gaming. Hoe meer de game gespeeld wordt, hoe meer pipeline caches er in de game zitten hoe sneller de laadschermen en de in-game rendering. Van dit soort innovatieve dingen word ik wel echt blij

offtopic:
Heb dit als tip aan de redactie doorgeven, net als ander, naar mijn mening interessant Stadia nieuws. Eens kijken of T.net er nu wel wat mee doet.

[ Voor 20% gewijzigd door Jasphur op 04-08-2021 18:25 ]

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:59
Ronwiel schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 10:15:
[...]

Het gaat toch alleen om het tonen van een stream, dus waar zijn die twee extra cores voor nodig dan?
In principe zou het dus echt geen verschil moeten maken...

• Ronwiel
  • Niet online
Leuke tip. Meteen geabonneerd op de rss feed. Als ik deze blog zie geeft mij dat ook weer wat vertrouwen in het product. Zit echt serieuze infra en team achter.

Jammer dat kleine dingetje die in de Stadia plus extensie er zo moeilijk doorkomen.
@Ronwiel graag gedaan. Is inderdaad een interessante blog om te volgen als je meer Stadia technische know-how wil weten.

Ik las een tijdje terug in een opinie-artikel over Stadia, dat Stadia naast die 100 games toevoegen aan de bieb vooral nu heel erg bezig is met data-minen om op die manier zo snel mogelijk de belevenis van gamen in de cloud nog beter te krijgen. Ik weet niet welke kleine dingen je bedoelt vanuit de Stadia Plus extension, maar ik verwacht dat de focus van Stadia nu even ergens anders ligt. Wat mij betreft prima, want de UI werkt erg fijn idem voor de iOS app en heb inderdaad liever dat ze storten op het inzetten van de kracht van cloud gaming.

Welke dingen zou jij graag aangepakt willen zien worden?

• RobNemoo
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 27-01 17:00
Technisch heb ik eigenlijk niks op te merken, het werkt naar behoren. Nauwelijks laadtijden en opstarttijd voor games vind ik vooral een plus.

Meer games zal altijd de wens blijven. Al gooien ze er vandaag 1000 games bij, er is er altijd wel weer een die nog ontbreekt.

• Ronwiel
  • Niet online
@Jasphur heel eerlijk praat ik andere na. Ik heb die extensie nooit gebruikt :). Maar ik mis bijvoorbeeld het verbergen van games die je niet meer speelt.

En zoals @RobNemoo ook zegt, games. Het aanbod is erg shooter en actie gericht. En ik mis aankondigingen voor nieuwe delen van F1 en Football Manager. Daarnaast denk ik dat Stadia de pech ook een beetje heeft dat het heel laat in de oude generatie werd gereleased, of heel vroeg in de nieuwe. Neem bijvoorbeeld een game als Cities Skylines. Die zou ik heel graag op Stadia zien, maar ik heb de game ook al op de PS4 (lage FPS) en op PC (ik heb alleen geen PC). Ik kan me voorstellen dat een developer inmiddels al zo veel ports heeft gemaakt en de markt verzadigd is en men niet ook nog eens naar Stadia port met een relatief klein publiek.

Maar goed, dat Stadia de next gen versie van FIFA 22 krijgt stemt mij wel hoopvol. Ben gewoon heel benieuwd waarom we nog geen vloedgolf aan games zien. Al denk ik dat het voor indie’s een stuk aantrekkelijker is geworden nu zij sneller uit de kosten zijn met 15% afdracht voor de eerste x miljoen aan sales.
Ik verwacht dat veel trippel A games al een geruime tijd in ontwikkeling zijn en er nooit echt serieus gekeken is naar Stadia. Ik hoop met je mee dat nu dankzij die Porting Tooling en aangepaste afdracht er meer uitgevers gaan kijken naar Stadia om alsnog games uit te brengen. En nog even met de afgelopen keynote in het achterhoofd merk je dat Stadia het de ontwikkelaars zo makkelijk mogelijk proberen te maken. Dus het zal echt niet aan de techniek van Stadia liggen als AAA games niet worden uitgegeven op Stadia :P

Overigens wat is voor jouw een vloedgolf aan games? :P Er komen gemiddeld 2 tot 4 games per week op het platform bij, waarbij ook steeds vaker games Day and Date naar Stadia komen ipv een half jaar later (in vergelijking met andere platforms).

[ Voor 9% gewijzigd door Jasphur op 05-08-2021 08:39 ]

Allemaal Google nieuws op de FP, maar niks over Stadia :P -O-

• Estylicious
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 27-01 16:22
RobNemoo schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 08:15:
Technisch heb ik eigenlijk niks op te merken, het werkt naar behoren. Nauwelijks laadtijden en opstarttijd voor games vind ik vooral een plus.

Meer games zal altijd de wens blijven. Al gooien ze er vandaag 1000 games bij, er is er altijd wel weer een die nog ontbreekt.
Doet mij een beetje denken aan de verwachtingen die men in de beginjaren van Netflix had. Ik mis film 'xyz', terwijl Netlfix een model is wat je bepaalde content aanbiedt en niet zozeer ernaar streeft om 'alles' beschikbaar te stellen.

Denk dat het twee verschillende doelgroepen zijn. Stadia brengt een aantal games (waaronder sommige triple A) binnen het bereik van casual gamers zoals ik.
@Estylicious klopt, maar als dan een game wordt uitgegeven op PC, XB, PS en misschien zelfs wel de NS. Dan voelt het wel een beetje ruk als die niet wordt uitgegeven op Stadia :P

Jasphur schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 15:34:
@Estylicious klopt, maar als dan een game wordt uitgegeven op PC, XB, PS en misschien zelfs wel de NS. Dan voelt het wel een beetje ruk als die niet wordt uitgegeven op Stadia :P
Dit idd, als casual gamer game ik niet superveel, maar wil wel graag de game spelen die ik voor ogen heb. First world problems, maar toch :9

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:35
Vanaf morgen nu far cry 5 gratis uit te proberen, en ook in sale voor 9 euro (16,40 voor ultimate) :)

[ Voor 5% gewijzigd door sewer op 05-08-2021 20:16 ]

Ik vind het jammer dat Far Cry 5 first person is, ik kan heel slecht tegen zulke games :P Maar goed, gratis te proberen dus dan dat maar eens doen. Het zat mij uit eindelijk bij Journey to the Savage Planet ook niet in de weg

• poestoe
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 27-01 01:29
Ik baal dat ik assassins creed valhalla niet heb gekocht tijdens de sale. Stom!

• Schmitzel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07:24
poestoe schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 09:34:
+1
Gewoon alsnog kopen :P

Best wel een vermakelijke game, niet perse een AC maar goed. Ik heb er nu bijna 100 uur in zitten en moet nog van alles doen.

Is al meermalen in de sale geweest, komt vast nog wel!

• Estylicious
Ik heb spijt dat ik Metro Exodus niet gekocht heb in sale. Ik ben denk nu driekwart in Last Light. Metro 2033 was ook super. Top spellen!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:30

MeNTaL_TO

The future is not set

Jasphur schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 11:50:
Gewoon alsnog kopen :P

Best wel een vermakelijke game, niet perse een AC maar goed. Ik heb er nu bijna 100 uur in zitten en moet nog van alles doen.
Einde blijft gewoon bar slecht, je moet voor de endgame een gebied in die meer dan 100 levels hoger is en ik had geen idee waar en hoe ik aan die skilllevels kon komen.
Het spel heb ik verder wel met heel veel plezier gespeeld.
Alleen komt het einde niet overeen met een van de eerste cutscenes, geen idee of dat nog met een DLC rechtgetrokken gaat worden.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• ikbenerniet
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 00:25
Embr is inmiddels ook uitgebreid met meer levels. Ondanks de Early Acces is de best goed speelbaar.

Brandjes blussen is nog niet zo makkelijk, sommige levels zijn best pittig :)

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Geen zorgen ik baal dat ik hem überhaupt gekocht heb. :P

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Nou, zo slecht ACV nou ook weer niet haha. :P

• Estylicious
Kun je het licht van de controller dimmen?

• Ronwiel
  • Niet online
Is het normaal dat de chromecast warm aan blijft voelen als deze niet wordt gebruikt?

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04:07
Ronwiel schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 18:33:
Is het normaal dat de chromecast warm aan blijft voelen als deze niet wordt gebruikt?
Ja dat is normaal, doet ie van mij ook ;)

• Schmitzel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07:24
Ronwiel schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 18:33:
Jup, heb ik ook

• Flagg
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Jasphur schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 11:50:
Nou, zo slecht ACV nou ook weer niet haha. :P
Nee denk het ook niet hoor, ligt aan mij. :) Ik heb een stuk of 5 assassins creed gekocht in de loop der jaren en ik vond eigenlijk alleen Black Flag (de piraten versie iig) redelijk te pruimen vooral vanwege de shanties. :+

Dus ben geen goede AC graadmeter ben ik bang vind ze allemaal redelijk snel redelijk saai. En bij valhalla vind ik de besturing volledig ruk, maar dat ligt ook aan mij denk ik, had eerst Ghost of tsushima gespeeld en dan is de mêlee in valhalla verschrikkelijk clunky.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• Deurstopper
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Toch wel jammer dat dit niet is doorgegaan.. Had wellicht iets voor Stadia kunnen betekenen?
https://tweakers.net/nieu...lict-om-fortnite-app.html

Steam/Epic: Deurstopper

Het gekund. Maar ik denk dat het goed is zo :P Je kan cloud gaming voor mooier en leukere games inzetten, maar om mensen naar Stadia te krijgen was het een goede geweest.

Halverwege aankomend jaar gaat Stadia hun referral programm in en ik hoop dan dat uitgevers influencers gaan overhalen mensen een Stadia Pro abbo te nemen want daar verdiend een influencer geld mee :P

• grolle
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-01 09:44
Jasphur schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 09:13:
[...]

[Afbeelding] bron
Na de boot gemist te hebben met de eerdere super aanbiedingen heb ik uiteindelijk een controller via mp gescoord. Maar dit is echt een aanbieding waarvoor ik dit draadje in de gaten blijf houden
Vanmiddag een beetje verdwaald geraakt in Youtube-videos over Stadia en blijkbaar zijn er geruchten de wereld ingeslingerd dat de ‘next-gen’ versie van GTAV naar Stadia zou komen. Ligt hardwarematig wel in lijn met FIFA22

• RoCoStr
Dat zou mij zeer blij maken!
Neem het alsjeblieft wel met 10 KG zout :P En ga niet te veel hopen

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:15
Dit weekend via het Stadia Pro gratis Far Cry 5 kunnen spelen. Blijft toch erg leuk van Stadia dat je op deze manier een game kunt proberen zonder het eerst compleet te moeten downloaden (inclusief wachten), het vervolgens moet installeren (inclusief wachten), dan eventueel nog moet patchen (inclusief wachten). Op Stadia gewoon direct "Play game" en gaan! :)

Wat Far Cry 5 betreft: het is een leuke game in de Far Cry franchise. Heb ooit FC1 en FC3 uitgespeeld, en FC2 tot ongeveer halverwege. Zit nog te dubben of ik FC5 wel of niet ga kopen. €9 is een erg mooie aanbieding, maar ik heb al zo veel games op Stadia die ik eigenlijk ook nog moet spelen! *first world luxe probleem*.

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-01 19:44
9 euro is geen geld maar de game is wel repetitief vind ik.

• sewer
Het is niet echt mijn game, maar heb hem toch maar gekocht :P Ik vind bij dit soort spellen (ook tomb raider etc) het leuk om de missie te spelen, maar het verder zoeken naar allerlei documenten of allerlei submissies ben ik snel op uitgekeken, dus ben zeker geen 'completionist'. Ook het wat 'doelloos' rondrijden is niet echt mijn ding.

Heb trouwens nu een pro-abotje van een maand omdat er wat dingen met korting in de aanbieding waren, maar alles wat ik koop speel ik pas nadat mijn pro is afgelopen. Werkt goed :)
Jasphur schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 22:11:
Vanmiddag een beetje verdwaald geraakt in Youtube-videos over Stadia en blijkbaar zijn er geruchten de wereld ingeslingerd dat de ‘next-gen’ versie van GTAV naar Stadia zou komen. Ligt hardwarematig wel in lijn met FIFA22
Ik hoop voorlopig niet te hard als de medewerkers zelf dit zeggen, maar wie weet!
Klopt, die kwam ook in die videos naar voren, maar de content-makers hadden zoiets van "de servicedesk/social media manager" die die email heeft geschreven alleen maar herhaalde wat er al wereldkundig was gemaakt :P

argh, gewoon zo frustrerend dat er altijd zo veel onduidelijk is over Stadia en games :P
het zal bij XB en PS niet zo zijn, alleen is mij dat nooit zo opgevallen omdat ik over het algemeen wel kan wachten op releases en het bij Playstation meestal wel goed komt. Maar nu Stadia mijn nummer 1 platform is geworden zit ik er veel meer boven op haha

[ Voor 45% gewijzigd door Jasphur op 09-08-2021 11:28 ]

• Safri7879
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-10-2025
Voor 9 euro ook maar FC5 gekocht. Het is zeker een leuk spel, maar merk wel dat hoe ouder ik word een beetje uitgekeken raak op fps games en zelfs op GTA achtige games. Er is vaak gewoon teveel te doen en er komt nooit een einde aan. Ook begint het inderdaad repetitief te worden na een tijdje. Ik hou dan wel weer van MMORPG's (met wat grinding), dus tsja beetje dubbel is het wel ;)

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 21:41
Dit weekend FC5 coop met vriendin gedaan. Even een tweede account aangemaakt met de gratis maand pro en gaan. Dat was toch wel erg vermakelijk. Twijfel nu om 2x aan te schaffen. Jammer dat er geen cross play is met pc, daar heb ik FC5 al...

• grolle
Voor alle mensen die als discussie punt aanvoeren dat Google de stekker er uit kan trekken. Ik had net een huilende dochter omdat GTA5 in eens uit Xbox Game pass is getrokken
grolle schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 19:54:
Voor alle mensen die als discussie punt aanvoeren dat Google de stekker er uit kan trekken. Ik had net een huilende dochter omdat GTA5 in eens uit Xbox Game pass is getrokken
Ja Rockstar heeft aangegeven niet zoveel te zien in het langdurig plaatsen van hun games in een abonnementsvorm...

• grolle
Ja ik had het Tweakers nieuws bericht van 5 dagen geleden er bij gevonden. Voor mij dochter komt het als donderslag bij heldere hemel. En ik zat meteen aan een netwerk storing te denken
grolle schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 20:09:
Ja ik had het Tweakers nieuws bericht van 5 dagen geleden er bij gevonden. Voor mij dochter komt het als donderslag bij heldere hemel. En ik zat meteen aan een netwerk storing te denken
Op marktplaats vast wel een leuke tweedehands GTA v te vinden? ;) Das dan wel weer t voordeel van fysieke games kunnen kopen!
Ht87 schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 20:00:
[...]

Ja Rockstar heeft aangegeven niet zoveel te zien in het langdurig plaatsen van hun games in een abonnementsvorm...
Daarentegen hebben ze wel gezegd dat ze wel wat zien in het digitaal kopen van een versie. Dus in die zin past het model van Stadia wel in hun visie :P

• Amdwarrior
  • Laatst online: 07:13
Welke opberg hoesje hebben jullie? Voor om mee te nemen ga volgende week naar vrienden op vakantie maar vindt zonde om controller los te laten slingeren in mijn bagage.
Ik heb toen gewoon een washandje gebruikt :P Maar ik zie nu dat er passende cases zijn.

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:21
grolle schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 19:54:
Op epic was hij ook gratis te claimen ;)
Paw patrol is een nieuwe pro game die vrijdag te claimen is. Best wat nieuwe family games te kopen ook! Ben wel benieuwd naar gigantosaurus, daar is m'n zoontje nogal fan van!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:22
Ht87 schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 21:50:
Paw patrol is een nieuwe pro game die vrijdag te claimen is. Best wat nieuwe family games te kopen ook! Ben wel benieuwd naar gigantosaurus, daar is m'n zoontje nogal fan van!
Nice! Tijd om de oudste te introduceren in de wondere wereld van gaming!

• RoCoStr
En de F2P is ook de moeite! Eens een online Shooter proberen!
Ik heb dit helemaal gemist :P

#RateStadiaGames

• sewer
Speel Stadia pas een maand of 2-3, maar kom wel wat bugs tegen (wellicht niet Stadia-specifiek maar gewoon in het spel). Bij (ik geloof) Resident Evil 7 kreeg een paar keer de melding dat er geen 'game data was om in te lezen', ging wel de volgende keer goed.

En nu bijna klaar met Star Wars: Jedi Fallen Order, en daar hangt de game bij zo'n eindgevecht. Op gegoogled en blijkt een algemeen PC-probleem te zijn waar je dan motion blur moet uitzetten. Moet ik vanavond nog proberen...

Maar voor de rest zeer tevreden er mee. Was een vrij actieve gamer tot 2004 of zo, en daarna alleen op een Wii, dus heb zat leuke spellen van 2013-2020 die ik voor een prikkie kan spelen :) Alleen nog lang niet up-to-par bij snelle schietspellen zoals doom 2016 met controller, moet nog een hoop oefenen... :+
sewer schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 08:33:
Speel Stadia pas een maand of 2-3, maar kom wel wat bugs tegen (wellicht niet Stadia-specifiek maar gewoon in het spel). Bij (ik geloof) Resident Evil 7 kreeg een paar keer de melding dat er geen 'game data was om in te lezen', ging wel de volgende keer goed.

En nu bijna klaar met Star Wars: Jedi Fallen Order, en daar hangt de game bij zo'n eindgevecht. Op gegoogled en blijkt een algemeen PC-probleem te zijn waar je dan motion blur moet uitzetten. Moet ik vanavond nog proberen...

Maar voor de rest zeer tevreden er mee. Was een vrij actieve gamer tot 2004 of zo, en daarna alleen op een Wii, dus heb zat leuke spellen van 2013-2020 die ik voor een prikkie kan spelen :) Alleen nog lang niet up-to-par bij snelle schietspellen zoals doom 2016 met controller, moet nog een hoop oefenen... :+
Leuk! Ik zie jouw verhaal ook echt als een Stadia-doelgroep match. Denk dat hier veel 'oude' gamers zitten die niet meer zo extreem fanatiek als vroeger waren, maar gewoon lekker een goede game willen spelen als t ff uitkomt.
Zo heb ik gisteravond hier op m'n vakantie-adres omdat ik op tv een western zag weer eens een half uurtje rdr2 gespeeld, gewoon om t weer ff te voelen haha!

[ Voor 6% gewijzigd door Ht87 op 11-08-2021 13:01 ]

• RoCoStr
De wifi is hier op vakantie helaas om te janken. Had de controller wel meegenomen maar die Spaanse verbinding hier is oprecht rustig aan.

• 12345j
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-01-2022
RoCoStr schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 13:24:
De wifi is hier op vakantie helaas om te janken. Had de controller wel meegenomen maar die Spaanse verbinding hier is oprecht rustig aan.
Ja met Wifi heb je dat probleem vaak, netwerk apperatuur is duur, en wifi techniek is gewoon beperkt door gebruik van slechts bepaalde bandbreedtes.

Wat dat betreft zit er meer toekomst in Stadia over 5G.
12345j schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 18:35:
[...]

Ja met Wifi heb je dat probleem vaak, netwerk apperatuur is duur, en wifi techniek is gewoon beperkt door gebruik van slechts bepaalde bandbreedtes.

Wat dat betreft zit er meer toekomst in Stadia over 5G.
4g met grote databundel werkt hier best goed ook ;) beter dan de wifi haha
@Ht87 Fijn dat er ook wat child-proof games op Stadia komen. Ze zijn lekker bezig daar :D
Heb de redactie weer eens getipt met een artikel hierover. #StadiaVerdientMeerAandachtOpTweakers :+

[ Voor 35% gewijzigd door Jasphur op 12-08-2021 08:34 ]

• sewer
Voor de shooter fans onder ons; rage 2, doom64 en doom eternal (plus addons) zijn in de aanbieding.
Voor de rest nog ander Bethesda-spul zoals elder scrolls.

• RoCoStr
Vet! Dank voor de tip! Dat wordt Rage 2 en de twee add-ons voor Doom Eternal in de winkelmand! Als ik dan terug ben van vakantie, kunnen we weer vrolijk knallen!!

• Starscreamer
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 19-01 13:16
RoCoStr schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 12:04:
Vet! Dank voor de tip! Dat wordt Rage 2 en de twee add-ons voor Doom Eternal in de winkelmand! Als ik dan terug ben van vakantie, kunnen we weer vrolijk knallen!!
Op vakantie kan toch ook O-)

• sewer
Als je doom eternal nog helemaal niet hebt, klopt het dan dat je met alleen 'doom eternal: year one pass (standalone)' precies hetzelfde krijgt als de combi 'doom eternal (campaign)' + 'doom eternal: the ancient gods- part one (add-on)' + 'doom eternal: the ancient gods- part two (add-on)'

Or is er iets aan die 'year one pass' wat ik niet begrijp? Zit er bijv. een tijdslimiet aan (van die ene jaar) ofzo?

edit:

Ah wacht, die year one pass bevat niet de singleplayer-missie van het originele spel zo te zien. Als ik het goed begrijp moet ik gewoon 'doom eternal deluxe edition' kopen voor alle singleplayer content

[ Voor 20% gewijzigd door sewer op 12-08-2021 13:40 ]

Stadia voor AndroidTV is meer dan 100.000 keer geinstalleerd

https://chromeunboxed.com...id-tv-100000-installs?amp

• Amdwarrior
Geruchten over mogelijke GTA trilogie van PlayStation 2/Xbox generatie.

Mogelijk vanwege 20 jarige bestaan van Gta 3 waarmee het grote succes werd gehaald.

Deel 3 in 2001 alweer helemaal kapot gespeeld helaas is voor mijn huidige GTA glorie weg maar als er niet veel aan veranderd wordt. Instant buy voor mij *; 20 jaar geleden alweer damm wat een gouden generatie was dat toch vergeleken met huidige console games aanbod

https://kotaku.com/the-gt...-real-and-comi-1847474620
Amdwarrior schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 23:04:

Mogelijk vanwege 20 jarige bestaan van Gta 3 waarmee het grote succes werd gehaald.

Deel 3 in 2001 alweer helemaal kapot gespeeld helaas is voor mijn huidige GTA glorie weg maar als er niet veel aan veranderd wordt. Instant buy voor mij *; 20 jaar geleden alweer damm wat een gouden generatie was dat toch vergeleken met huidige console games aanbod

Poeh, belangrijk voor Stadia om binnen te halen, met al die nostalgie (die ik ook heb) is dit heel erg Fomo voor me!

Ik heb de GTA games nog als digitale versie op mn PS staan en zijn eigenlijk de enige rede waarom ik dat ding nog in de woonkamer heb staan. Als deze bundle naar Stadia komt kan ie weg :P

• Amdwarrior
Jasphur schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 07:30:
[...]

Ik heb de GTA games nog als digitale versie op mn PS staan en zijn eigenlijk de enige rede waarom ik dat ding nog in de woonkamer heb staan. Als deze bundle naar Stadia komt kan ie weg :P
Maar deze upgrade krijgen. Ik heb ze ook op steam

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Jasphur schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 07:30:
[...]

Ik vond die versies (vooral Vice City en daarna San Andreas) tof, maar ik heb het nog wel een keer teruggespeeld en dan voelt het toch te oud aan. De toptown GTA's waren trouwens ook tof in hun tijd, heb tijdens een stage nog op het lan gespeeld met collega's (dat was toen bijzonderder als nu :p )

Op zich leuk als dat in Stadia komt (zoals Doom er in staat), maar meer dan een paar euro moeten ze er dan niet voor vragen.

[edit]Nu ook een verhaal op de frontpage, klinkt toch wel tof eigenlijk als ze het opgefrist hebben (als ze het opgefrist hebben tot GTAIV of V niveau heeft vind ik het goed genoeg) :)
nieuws: Gerucht: GTA Trilogy Remaster is in ontwikkeling en verschijnt later ...

[ Voor 33% gewijzigd door Marzman op 13-08-2021 11:41 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

We gaan het meemaken, of niet. mbt de controls. Ik denk dat een groot deel nog een soort van muscle memory is voor mij :P

• Aristos
  • Laatst online: 27-01 17:20
Ht87 schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 21:50:
Weten jullie nog meer leuke (bij voorkeur "educatieve") games voor een 5/6 jarige? Ik speel veel Mario Kart op de N64 met mijn zoontje, maar hij kijkt al erg jaloers naar mijn Stadia. Ik vind het leuk als hij wat speelt, maar dan bij voorkeur wel "slims".

• Xilion
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:26
Aristos schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 11:24:
[...]

Weten jullie nog meer leuke (bij voorkeur "educatieve") games voor een 5/6 jarige? Ik speel veel Mario Kart op de N64 met mijn zoontje, maar hij kijkt al erg jaloers naar mijn Stadia. Ik vind het leuk als hij wat speelt, maar dan bij voorkeur wel "slims".
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZfYB1U2uU6qE-2J4vVUlmc2xong=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/22SXsSyBVTErWswMl4VAvpgJ.jpg?f=fotoalbum_large
SpongeBob SquarePants: Battle for Bikini Bottom - Rehydrated misschien (https://stadia.google.com...cbc44d03b1440d2adaa0dd5ap)?

• poestoe
  • Laatst online: 27-01 01:29
Vandaag zou je toch PAW Patrol Mighty Pups: Save Adventure Bay kunnen claimen?
poestoe schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 11:45:
Vandaag zou je toch PAW Patrol Mighty Pups: Save Adventure Bay kunnen claimen?
Even wachten tot de andere kant van de planeet wakker wordt :)

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-01 16:27
Zo meteen even een Stadia controller halen via Wallapop en vanavond maar eens proberen hoe het werkt op mijn TV LED 55" XIAOMI MI TV 4S 4K-UHD Smart TV :P :P :P

MobyletteKaptein50 HondaMB50 SpartaHappy50 KawasakiGT750 HondaCB750C HondaVFR750F DerbiVariant50 HondaSH100 HondaSH150 MalagutiPassword250 KawasakiZ750 PiaggioLiberty50 SymSymphonyST125LC SymHD125 PiaggioBeverlyS300HPE

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
aveenhuysen schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 13:41:
[...]

Zo meteen even een Stadia controller halen via Wallapop en vanavond maar eens proberen hoe het werkt op mijn TV LED 55" XIAOMI MI TV 4S 4K-UHD Smart TV :P :P :P
offtopic: is dat aan te raden, Wallapop?

• P_E_T_E_R
  • Laatst online: 18-11-2025
Aristos schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 11:24:
[...]

Je zou Trine 4 kunnen proberen. Ik speel het met mijn zoontje van 6 en hij vindt het erg leuk. Het is sprookjesachtig vormgegeven en je kan ook coop spelen. Je lost oa samen puzzels op om verder te komen in het level. Echt enge dingen gebeuren er niet (sporadisch wat paarse wolfjes, maar dat ging prima).

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-01 16:27
Exocet schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 13:57:
[...]

offtopic: is dat aan te raden, Wallapop?
offtopic:

Hier in Spanje werkt het perfect vind ik. Hopelijk naar meer landen.

MobyletteKaptein50 HondaMB50 SpartaHappy50 KawasakiGT750 HondaCB750C HondaVFR750F DerbiVariant50 HondaSH100 HondaSH150 MalagutiPassword250 KawasakiZ750 PiaggioLiberty50 SymSymphonyST125LC SymHD125 PiaggioBeverlyS300HPE

• sewer
Paw patrol is te claimen, en dit weekend rainbox 6 siege gratis te spelen (en in de aanbieding)

• grolle
P_E_T_E_R schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 14:19:
[...]

Je zou Trine 4 kunnen proberen. Ik speel het met mijn zoontje van 6 en hij vindt het erg leuk. Het is sprookjesachtig vormgegeven en je kan ook coop spelen. Je lost oa samen puzzels op om verder te komen in het level. Echt enge dingen gebeuren er niet (sporadisch wat paarse wolfjes, maar dat ging prima).
Dank voor deze tip, heb net een goed uur met mijn dochter van 7 gespeeld en het was super leuk.

• grolle
Dubbel

[ Voor 98% gewijzigd door grolle op 14-08-2021 15:42 ]

Gisteravond/vannacht voor het eerst local co-op gespeeld op Stadia in Thrine. Geweldige ervaring. Butter smooth en wat een geweldige gameplay.

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Wolfenstein in de aanbieding voor €6,- :) maar even gekocht.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E81geHFXEAgA2yz?format=png&name=medium Grafiek van de subscribers op de sub-reddits van de cloud gaming diensten

[ Voor 51% gewijzigd door Jasphur op 15-08-2021 19:20 ]

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:10

artificial_sun

Mazda Rx7

Amazon luna heeft ongeveer 2.7k subscribers op reddit,(of eigenlijk verdeeld over 3 reddits)

Ik had toch wel een grotere community verwacht.

[ Voor 53% gewijzigd door artificial_sun op 16-08-2021 07:41 ]

Stadia was beter....

Nou weet ik niet hoeveel van de subscribers er in de Stadia sub-reddit trolls zijn :P

@artificial_sun Ik denk dat er heel veel mensen lurken op Reddit

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Hopelijk gaat dit door, want GTA is eigenlijk de enige game die ik als zeer gematigd casual gamer nog af en toe zou willen spelen. Half jaar geleden Cyberpunk aangeschaft voor Stadia, maar dat is het toch net niet voor mij (teveel lopen/schieten, te weinig autorijden, niet het GTA-sfeertje). Sindsdien ligt mijn Stadia-account te verstoffen, want uit het beperkte aanbod van Stadia kan eigenlijk niks mij echt bekoren (hou vnl. van GTA en realistische racegames).
Het gaat hier dan wel om de oude GTA's die ik in het verleden wel erg veel gespeeld heb, maar ik hoop dat die anno nu nog steeds leuk zijn om te spelen. Heb toch vaak bij retro games dat het vroeger toch leuker was dan nu... ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Palomar op 16-08-2021 08:40 ]

Pagina: 1 ... 116 ... 192 Laatste

Let op:
De stekker ging er op 18 januari 2023 uit.

Converteer je Stadia controller naar Bluetooth met de browsertool:
https://stadia.google.com/controller/

(Beschikbaar tot 31 december 2023)

Mooi overzicht van alternatieven: https://hackmd.io/@christopherklay/BkWVFJlNj
Topics voor alternatieven voor Stadia:
> Het grote cloud gaming topic
> [NVIDIA Geforce NOW] Ervaringen & Discussie
> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
> [PS+] Playstation Plus

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord