Ik vind juist die informatie relevanter dan babbelen over games die niet platform specifiek zijn. Oh well, ook dat vind ik best...Jasphur schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 08:18:
En nu hou ik op en gaan we het weer over games hebben
Klinkt inderdaad voorspoedig! De hardware kan ook nog wel even mee in dit stadium; toch?
Kijk dan een aantal van de keynotes terug:barrymossel schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 08:34:
[...]
Ik vind juist die informatie relevanter dan babbelen over games die niet platform specifiek zijn. Oh well, ook dat vind ik best...
https://developersonair.w...ents/game-dev-summit-2021
Persoonlijke aanraders:
NEXT LEVEL PLATFORMS
Stadia keynote
Less time porting and certing, more time creating
NEXT LEVEL INFRASTRUCTURE
Cloud keynote: Scaling global games in an accelerating landscape
Planet Scale 2.0: Cloud Games done right
Engaging new and diverse audiences with ML
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Yes oude games makkelijk porten, doe mij maar een Assassins Creed 2 en Witcher 3.
Weer een hoop gebash op de frontpage
, maar steeds meer Stadians om ze te corrigeren.
Ik zag gisteren op dat Rust Racers zijn crossplatform game ook naar Stadia wil brengen, dus dat is weer een developer die mee wil in de toekomst.
Weer een hoop gebash op de frontpage
Ik zag gisteren op dat Rust Racers zijn crossplatform game ook naar Stadia wil brengen, dus dat is weer een developer die mee wil in de toekomst.
Stadia was beter....
@RoCoStr De hardware zelf kan zeker nog wel even mee, maar wil Stadia current-gen graphics gaan leveren moeten ze wel upgraden. Daar is het zo interessant dat FIFA 2022 is aangekondigd voor Stadia met PS5 XBSX features.
Ik zei relevant, niet interessantJasphur schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 08:42:
[...]
Kijk dan een aantal van de keynotes terug:
https://developersonair.w...ents/game-dev-summit-2021
Persoonlijke aanraders:
NEXT LEVEL PLATFORMS
Stadia keynote
Less time porting and certing, more time creating
NEXT LEVEL INFRASTRUCTURE
Cloud keynote: Scaling global games in an accelerating landscape
Planet Scale 2.0: Cloud Games done right
Engaging new and diverse audiences with ML
Zolang ze niet met grote aankondigingen komen wat betreft hardware boeit het me dusdanig weinig dat ik geen keynotes terug ga kijken, haha. Ik neem het ter kennisgeving aan van je.
@barrymossel mja, het was nog vroeg 
Enige wat ik je daar eventueel over kan zeggen is dat een hele tijd geleden dit artikel tegenkwam.
Let wel op dat je hier speculaas gaat eten en ook nog eens van oktober vorig jaar
https://cloudywithachance...means-anything-for-stadia
Ik meen mij ook ter herinneren dat Stadia een AMD expert heeft aangenomen ergens begin dit jaar, maar daar kan ik geen artikel meer over vinden.
Enige wat ik je daar eventueel over kan zeggen is dat een hele tijd geleden dit artikel tegenkwam.
Let wel op dat je hier speculaas gaat eten en ook nog eens van oktober vorig jaar
Ik meen mij ook ter herinneren dat Stadia een AMD expert heeft aangenomen ergens begin dit jaar, maar daar kan ik geen artikel meer over vinden.
[ Voor 24% gewijzigd door Jasphur op 14-07-2021 09:59 ]
We merken het wel. Zolang ik geen current gen heb gespeeld weet ik niet wat ik mis. En ik vind het er nu al heel prima uitzien. Al speel ik steeds minder. Moet echt eens wat nieuws uitzoeken. Misschien dat ik maar voor AC Origins ga, als er op korte termijn niet iets vergelijkbaars bij komt.Jasphur schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 09:53:
@barrymossel mja, het was nog vroeg
Let wel op dat je hier speculaas gaat eten en ook nog eens van oktober vorig jaar:P
Ik hoop dat met de nieuwe porting tool van Stadia en het nieuwe prijs model voor PRO games voor developers dat we gewoon goede nieuwe PRO games kunnen verwachten (ook al mogen die van mij oude game ports zijn). Voor mij mag het porten van oude games zo snel mogelijk beginnen
Er zijn weer leuke Pro aanbiedingen deze week. Is Watch Dogs 2 anno 2021 nog de moeite? Voor de prijs van 18 euro kan ik het eigenlijk niet laten liggen.
Zijn er meer mensen die hier the crew 2 spelen? Overweeg deze om te halen namelijk. Is het een spel wat je makkelijk even een kwartiertje kan spelen en weer af kan sluiten?
[ Voor 65% gewijzigd door rwbk op 14-07-2021 21:21 ]
Het is een typische Ubisoft game: grote map vol met dingen om te doen maar veel van hetzelfde wat geen nadeel hoeft te zijn als dat je ding is. Het spel is erg arcady en ook grindy maar op zich wel vermakelijk door de verschillende soorten voertuigen. Korte speelsessies zijn ook prima te doen want de meeste 'missies' duren hooguit een paar minuten en de laadtijden zijn kort. Wat je Ubisoft na moet geven is dat ze haar spellen blijft verbeteren en ondersteunen; er zijn nog steeds dagelijkse & wekelijkse events die je kunt doen.
Jep, ik speel het precies om die reden. Lekker even racen en weer klaar. De meiden van 5 en 7 vinden het ook leuk om door de open map te crossen met allerlei voertuigen.
Had van het weekend The Crew 2 even gespeeld toen die gratis te spelen was, maar ik kom er niet in. Blij dat ik het even kon proberen. Scheelt weer wat geld
Ik had hetzelfde, geprobeerd maar kwam er ook niet in.
Anno 1800 is anders helemaal geen arcade game hoor. Veel diepgang en ingewikkeld.Jorick schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 22:00:
Het is een typische Ubisoft game: grote map vol met dingen om te doen maar veel van hetzelfde wat geen nadeel hoeft te zijn als dat je ding is. Het spel is erg arcady en ook grindy maar op zich wel vermakelijk door de verschillende soorten voertuigen. Korte speelsessies zijn ook prima te doen want de meeste 'missies' duren hooguit een paar minuten en de laadtijden zijn kort. Wat je Ubisoft na moet geven is dat ze haar spellen blijft verbeteren en ondersteunen; er zijn nog steeds dagelijkse & wekelijkse events die je kunt doen.
* Jasphur vindt het wel een beetje flauw van T.net dat het bericht over de afdracht wel op de FP komt en een echt technisch nieuwsartikel over de Stadia Porting Toolkit niet
[ Voor 8% gewijzigd door Jasphur op 15-07-2021 09:23 ]
Dat ben ik met je eens maar de spellen in de Anno reeks zijn ook geen typische Ubisoft games. De reeks is buiten Ubisoft ontstaan en later is de huidige ontwikkelaar (Blue Byte) door hun opgekocht. Anno 1800 is een van de weinig titels uit hun stal die nog ontbreekt op Stadia en zou een goede toevoeging zijn al gaat besturing met controller nog wel een dingetje worden.mark777 schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 08:39:
[...]
Anno 1800 is anders helemaal geen arcade game hoor. Veel diepgang en ingewikkeld.
Het merendeel van hun spellen zijn doorgaans 3rd person open wereld games met veel (te veel?) dingen om te doen wat soms meer op werken dan op gamen begint te lijken omdat het opzettelijk grindy is gemaakt zodat ze timesavers en andere items kunnen verkopen (feitelijk betaal je dan om een game niet te spelen
Anno zou idd echt een toevoeging zijn aan de stadia collectie. Misschien met ondersteuning voor m/kb door die te kunnen linken aan de controller? Instant buy voor mij iig mocht het ooit zover komen!Jorick schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 10:10:
[...]
Dat ben ik met je eens maar de spellen in de Anno reeks zijn ook geen typische Ubisoft games. De reeks is buiten Ubisoft ontstaan en later is de huidige ontwikkelaar (Blue Byte) door hun opgekocht. Anno 1800 is een van de weinig titels uit hun stal die nog ontbreekt op Stadia en zou een goede toevoeging zijn al gaat besturing met controller nog wel een dingetje worden.
Het merendeel van hun spellen zijn doorgaans 3rd person open wereld games met veel (te veel?) dingen om te doen wat soms meer op werken dan op gamen begint te lijken omdat het opzettelijk grindy is gemaakt zodat ze timesavers en andere items kunnen verkopen (feitelijk betaal je dan om een game niet te spelen).
Overigens ook instant buy mocht Two Point Hospital ooit naar stadia komen, lijkt me zo'n leuke game, maar heb geen hardware om t goed op te spelen.
[ Voor 6% gewijzigd door Ht87 op 15-07-2021 10:31 ]
Anno 1800 is wel te spelen via Geforce Now. Zo speel ik anno 1800 op mijn budget laptopHt87 schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 10:30:
[...]
Anno zou idd echt een toevoeging zijn aan de stadia collectie. Misschien met ondersteuning voor m/kb door die te kunnen linken aan de controller? Instant buy voor mij iig mocht het ooit zover komen!
Overigens ook instant buy mocht Two Point Hospital ooit naar stadia komen, lijkt me zo'n leuke game, maar heb geen hardware om t goed op te spelen.
Ik vermoed eigenlijk dat we nooit grote hardware aankondigingen gaan krijgen, maar dat dit gewoon geleidelijk wordt doorgevoerd als ongoing process.barrymossel schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 08:46:
[...]
Zolang ze niet met grote aankondigingen komen wat betreft hardware boeit het me dusdanig weinig dat ik geen keynotes terug ga kijken, haha. Ik neem het ter kennisgeving aan van je.
Ze leveren streaming games, de hardware erachter is irrelevant. We gaan het vanzelf zien als er straks nieuwe games met "betere" graphics komen.
Het is wel goeie marketing natuurlijk. Als jij van de daken schreeuwt dat je de dikste next-gen hardware achter Stadia hebt gehangen maakt dat mensen wellicht enthousiast. Publiciteit vergroten zorgt alleen maar voor meer gebruikers.
Ik verwacht ook dat we eerder ineens een RTX update voor Cyberpunk oid gaan zien dan dat Stadia komt met een bericht dat ze hun hardware hebben geupgrade.
Ben overigens wel benieuwd of ze dingen zoals RTX alleen beschikbaar maken in het PRO abbo.
Ben overigens wel benieuwd of ze dingen zoals RTX alleen beschikbaar maken in het PRO abbo.
Ik denk precies hetzelfde. En als ze upgrades doen dan zal je als gebruiker niet mogen kiezen. Dan bepaald google voor jou aan de hand van je eigen systeem specs, het spel dat je speelt en beschikbaarheid/drukte op de servers welke hardware je spel draait.Sahi_NL schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 11:07:
[...]
Ik vermoed eigenlijk dat we nooit grote hardware aankondigingen gaan krijgen, maar dat dit gewoon geleidelijk wordt doorgevoerd als ongoing process.
Ze leveren streaming games, de hardware erachter is irrelevant. We gaan het vanzelf zien als er straks nieuwe games met "betere" graphics komen.
Toch maar even the crew 2 gehaald. De gold edition was 18 euro, voor 8 euro meer een season pass erbij klinkt als een goede deal.
@Sahi_NL Wachten tot FIFA 22 uitkomt denk ik dan maar
als je maar geen ultra abonnement gaat nodig hebben dan.... verdienmodelletje ofzoJasphur schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 12:45:
Ik verwacht ook dat we eerder ineens een RTX update voor Cyberpunk oid gaan zien dan dat Stadia komt met een bericht dat ze hun hardware hebben geupgrade.
Ja, idem voor mij. Was wel nieuwsgierig naar die game en het even gratis kunnen proberen was perfect om een indruk te krijgen. Het racen met auto en speedboot was wel oké, maar het vliegen in een vliegtuig ging voor geen meter (muis + toetsenbord op PC).Jasphur schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 07:58:
Had van het weekend The Crew 2 even gespeeld toen die gratis te spelen was, maar ik kom er niet in. Blij dat ik het even kon proberen. Scheelt weer wat geld
Geen probleem, ik heb genoeg andere games om op Stadia te spelen.
Stadia net maar eens aangedrukt nadat ik dat weken niet gebruikt had. Ik zat helemaal in Vikings en moest deze natuurlijk in één ruk uitkijken. Kreeg gelijk helemaal zin om AC Valhalla te kopen, helaas niet in de aanbieding, ff wachten nog met kopen dus. Nu eerst Watch Dogs de nodige aandacht geven!
Zonder het met cijfers te kunnen onderbouwen gok ik dat het merendeel van de Stadia-gebruikers een controller gebruikt. Voor zover ik weet staan er op Stadia geen spellen die enkel muis & tb ondersteunen? Controller support lijkt min of meer een must te zijn voor het platform.mark777 schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 10:45:
[...]
Anno 1800 is wel te spelen via Geforce Now. Zo speel ik anno 1800 op mijn budget laptop
Ander potentieel struikelblok kan de UI zijn, die is met dit soort spellen vaak vrij gedetailleerd wat niet optimaal is voor bijvoorbeeld smartphones. Zou mij niets verbazen dat dit soort punten eisen zijn in het certificeringsproces om een spel op Stadia te krijgen en tevens een van de mogelijke oorzaken waarom Anno (nog) niet beschikbaar is.
De grote acties met een AAA game en premiere edition hebben daar ook aan bijgedragen. Via CCU is toch de beste ervaring.
Toch zou ik ook als ik google was ook op de PC gamer richten. Ideaal met een AAA game in de pro
dat populair is bij PC games. En dan liefst eentje die nogal wat hardware eisen kent.
Als PC gamer kan je dan kiezen, oftewel je PC upgraden en de game kopen voor honderden euro's investering. Of een tientje lappen en gelijk spelen.
Ik denk dat heel veel gamers met een net iets te oude game PC daar wel oor naar hebben.
Toch zou ik ook als ik google was ook op de PC gamer richten. Ideaal met een AAA game in de pro
Als PC gamer kan je dan kiezen, oftewel je PC upgraden en de game kopen voor honderden euro's investering. Of een tientje lappen en gelijk spelen.
Ik denk dat heel veel gamers met een net iets te oude game PC daar wel oor naar hebben.
Ik speel Cyberpunk, Tomb Raider en andere shooters lekker met toetsenbord en muis, anders bak ik er helemaal niks van.
Hoop dus van harte dat de nieuwe Stadia Port Toolingkit hierbij gaat helpenThe_Woesh schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 21:08:
De grote acties met een AAA game en premiere edition hebben daar ook aan bijgedragen. Via CCU is toch de beste ervaring.
Toch zou ik ook als ik google was ook op de PC gamer richten. Ideaal met een AAA game in de prodat populair is bij PC games. En dan liefst eentje die nogal wat hardware eisen kent.
nvm
[ Voor 97% gewijzigd door Jasphur op 16-07-2021 11:00 ]
Idem voor mij. Nou is Tomb Raider (Anniversary edition) nog wel te doen met controller, maar in games als Cyberpunk, Ghost Recon Breakpoint en Sniper Elite 4 kan ik met de controller gewoon niet snel en nauwkeurig richten, zeker wanneer de vijanden op je af komen rennen en terugschieten. Gelukkig biedt Stadia de mogelijkheid om met muis en toetsenbord te spelen. Zonder die mogelijkheid had ik echt geen Stadia abonnement genomen.RobNemoo schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 21:18:
Ik speel Cyberpunk, Tomb Raider en andere shooters lekker met toetsenbord en muis, anders bak ik er helemaal niks van.
Jja, zie Baldur's Gate. Controller zit er denk meer in voor de vorm. Zou mooi zijn als google meer echte PC games zou weten te trekken naar Stadia, die mis ik wel een beetje.Jorick schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 20:28:
[...]
Zonder het met cijfers te kunnen onderbouwen gok ik dat het merendeel van de Stadia-gebruikers een controller gebruikt. Voor zover ik weet staan er op Stadia geen spellen die enkel muis & tb ondersteunen? Controller support lijkt min of meer een must te zijn voor het platform.
Ander potentieel struikelblok kan de UI zijn, die is met dit soort spellen vaak vrij gedetailleerd wat niet optimaal is voor bijvoorbeeld smartphones. Zou mij niets verbazen dat dit soort punten eisen zijn in het certificeringsproces om een spel op Stadia te krijgen en tevens een van de mogelijke oorzaken waarom Anno (nog) niet beschikbaar is.
Zelf speel ik alleen met muis en toetsenbord. Ik heb wel een controller, geen stadia, maar gebruik die nooit. Ik speel voornamelijk shooters en dan is een toetsenbord en muis heerlijk.Jorick schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 20:28:
[...]
Zonder het met cijfers te kunnen onderbouwen gok ik dat het merendeel van de Stadia-gebruikers een controller gebruikt. Voor zover ik weet staan er op Stadia geen spellen die enkel muis & tb ondersteunen? Controller support lijkt min of meer een must te zijn voor het platform.
Het is geen COD, maar het begin is er! Ubisoft is lekker bezig voor Stadia.
https://tweakers.net/nieu...clancys-xdefiant-aan.html
Steam/Epic: Deurstopper
Zeker! Ik ga dit wel even proberen ondanks dat het er niet uitziet als een spel voor mijDeurstopper schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 09:34:
Het is geen COD, maar het begin is er! Ubisoft is lekker bezig voor Stadia.
Wel goed dit hoor, als dit spel aanslaat en de Stadia-port loopt goed, zou dit best wel eens wat nieuwe gebruikers kunnen genereren.
Dit! Tevens kan cloud-gaming de oplossing zijn tegen aimbotters/wallhackers waar Warzone nu veel mee te maken heeft.Tuktop schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 09:42:
[...]
Zeker! Ik ga dit wel even proberen ondanks dat het er niet uitziet als een spel voor mij
Wel goed dit hoor, als dit spel aanslaat en de Stadia-port loopt goed, zou dit best wel eens wat nieuwe gebruikers kunnen genereren.
Steam/Epic: Deurstopper
Ja, hoewel er wel aangekondigd is dat er full crossplay aanwezig gaat zijn, dus je kunt dan alsnog gematched worden met/tegen een PC-cheater vrees ik.Deurstopper schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 09:45:
[...]
Dit! Tevens kan cloud-gaming de oplossing zijn tegen aimbotters/wallhackers waar Warzone nu veel mee te maken heeft.
Nou is deze Youtuber overall niet erg positief over alle cloud streaming services, maar ik snap nog steeds niet waarom KilledByGoogle er steeds bijgehaald wordt en dat dat HET bewijs is dat Stadia binnenkort uit de lucht gehaald wordt.
Klinkt gewoon als een algemene haat tegen alles van Google
Ik weet dat ik mij daar niet druk om moet maken en gewoon lekker van Stadia moet genieten, maar toch...
Klinkt gewoon als een algemene haat tegen alles van Google
[ Voor 18% gewijzigd door Jasphur op 20-07-2021 10:48 ]
Tja, daar is een simpel antwoord op eigenlijk: google communiceert er niet of nauwelijks over. Een goed persmoment waarin je zegt de komende 5 jaar (of bv tot aan volgende gen consoles) vol te gaan voor Stadia en je haalt die kou uit de lucht.Jasphur schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 10:40:
Nou is deze Youtuber overall niet erg positief over alle cloud streaming services, maar ik snap nog steeds niet waarom KilledByGoogle er steeds bijgehaald wordt en dat dat HET bewijs is dat Stadia binnenkort uit de lucht gehaald wordt.
[YouTube: Game Streaming Round-Up: NVIDIA GeForce Now, Google Stadia, XCloud, PS Now, & Amazon Luna]
Ubisoft is ook goede maatjes met Luna overigens
Ik denk dat Ubisoft gewoon zsm de cloud gaming in wilt.
Eens met je communicatie-feedback @Ht87, maar waarbij ze met GFN en Luna zeggen "Geef ze een kans", is het bij Stadia "Niet proberen want het is zonde van je geld" en dan vervolgens niet melden dat het gratis is om te gebruiken en je alleen de game hoeft te betalen.
Stadia wordt zoveel vergeleken met bijvoorbeeld Steam icm GFN en dat je in Steam en GoG een dikke game library kan opbouwen en dat dat is wat je wilt. Terwijl veel van ons zoiets hebben "We kopen de game, spelen de game uit en op naar de volgende game". Dat je een game later nog eens oppakt is bij veel mensen zeldzaam.
Dus ja eens, Stadia kan beter communiceren, maar de pers mag het al summiere Stadia nieuws ook wel eens wat positiever schrijven. Kijk bijvoorbeeld alleen al eens deze twee titels over hetzelfde nieuws.
The Verge
/f/image/UTHUkTwcEjA2K3LZ0crTCgOK.png?f=fotoalbum_large)
https://www.theverge.com/...e-developers-games-summit
NMA
/f/image/jhBdgGW5SrlMRtYkb7eV244K.png?f=fotoalbum_large)
https://www.nme.com/news/...tadia-pro-revenue-2993539
Ik vind The Verge hier echt al een negatieve toon zetten terwijl het nieuws goed is voor game developers
Eens met je communicatie-feedback @Ht87, maar waarbij ze met GFN en Luna zeggen "Geef ze een kans", is het bij Stadia "Niet proberen want het is zonde van je geld" en dan vervolgens niet melden dat het gratis is om te gebruiken en je alleen de game hoeft te betalen.
Stadia wordt zoveel vergeleken met bijvoorbeeld Steam icm GFN en dat je in Steam en GoG een dikke game library kan opbouwen en dat dat is wat je wilt. Terwijl veel van ons zoiets hebben "We kopen de game, spelen de game uit en op naar de volgende game". Dat je een game later nog eens oppakt is bij veel mensen zeldzaam.
Dus ja eens, Stadia kan beter communiceren, maar de pers mag het al summiere Stadia nieuws ook wel eens wat positiever schrijven. Kijk bijvoorbeeld alleen al eens deze twee titels over hetzelfde nieuws.
The Verge
/f/image/UTHUkTwcEjA2K3LZ0crTCgOK.png?f=fotoalbum_large)
https://www.theverge.com/...e-developers-games-summit
NMA
/f/image/jhBdgGW5SrlMRtYkb7eV244K.png?f=fotoalbum_large)
https://www.nme.com/news/...tadia-pro-revenue-2993539
Ik vind The Verge hier echt al een negatieve toon zetten terwijl het nieuws goed is voor game developers
[ Voor 13% gewijzigd door Jasphur op 20-07-2021 11:10 ]
Ja eens met @Jasphur , het is voor veel mensen niet duidelijk dat Stadia een nieuw platform is voor games ipv een manier om je aangekochte games van andere platforms te kunnen spelen. Ik denk dat de tijd moet leren of die gedachte gaat veranderen.
Er is heel veel 'mijn console is beter dan die van jou en daarom ga ik bashen'. Vind het tof dat die cultuur niet zo heerst binnen de stadia-community, al gaat die ook wat meer van zich af bijten nu. (Mocht misschien ook wel)
Het beste nieuws vooralsnog is dat Stadia net als de next-gen consoles de hypermotion gaat toepassen in FIFA22. Dan wordt Stadia nu ook op de FIFA Reddit erkend als serieuze optie voor pc-gamers.
Er is heel veel 'mijn console is beter dan die van jou en daarom ga ik bashen'. Vind het tof dat die cultuur niet zo heerst binnen de stadia-community, al gaat die ook wat meer van zich af bijten nu. (Mocht misschien ook wel)
Het beste nieuws vooralsnog is dat Stadia net als de next-gen consoles de hypermotion gaat toepassen in FIFA22. Dan wordt Stadia nu ook op de FIFA Reddit erkend als serieuze optie voor pc-gamers.
We gaan het meemaken inderdaad. Op naar oktober
oh man, zit nu al een paar weken Far Cry 5 te spelen op stadia. De eenvoud om het savonds ff op te starten via de iPad en gewoon ff een uurtje spelen is echt goud... geen moeite, geen updates. gewoon gebruik maken van je laatste beetje tijd om toch nog even te kunnen gamen
Is het mogelijk een lokale multiplayer te doen met een Stadia controller en een Xbox One controller, of heb je daar echt twee stadia controllers voor nodig?
Op je Chromecast nog 2 aparte stadia controllers. Volgens mij via de nieuwe Chromecast met Android tv kan t wel en sowieso als je via de browser gamed kun je ook met 2 verschillende controllers aan de gang begreep ik, ik heb zelf 2 stadia controllers dus heb t nog niet getest overigens.Pikoe schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 21:02:
Is het mogelijk een lokale multiplayer te doen met een Stadia controller en een Xbox One controller, of heb je daar echt twee stadia controllers voor nodig?
Inmiddels begonnen aan Cyberpunk, had die al tijdje liggen. Wat een gruwelijk gaaf spel!!
Ik heb normaal een hekel aan games welke het moeten hebben van provoceren met taalgebruik, sexy, drugs enz. Maar dit verhaal is wel lekker SciFi.
Ook heb ik vaak veel moeite met 'open wereld' spellen omdat ik daarbij moeite heb om in het verhaal gezogen te worden, bij Cyberpunk is het allemaal dik voor elkaar
Ik heb normaal een hekel aan games welke het moeten hebben van provoceren met taalgebruik, sexy, drugs enz. Maar dit verhaal is wel lekker SciFi.
Ook heb ik vaak veel moeite met 'open wereld' spellen omdat ik daarbij moeite heb om in het verhaal gezogen te worden, bij Cyberpunk is het allemaal dik voor elkaar
Toch maar even Origins voor EUR 24 op de kop getikt. Valhalla is uitgespeeld, Odyssey ook nog maar even uitspelen maar toch trekt het oude Egypte me veel meer!
Ik ben eigenlijk wel klaar met die gigantische natuurgebieden in AC
Heb mij vermaakt met Originis, Odyssy en ben nog steeds bezig met Valhalla. Maar ik verlang toch echt weer heel erg naar een stad zoals Firenze of London om heerlijk over de daken heen te springen
Blij verrast dat One Piece World Seeker ineens op Stadia staat. Hopelijk DBZ Kakarot hierna.
Goed bezig Bandai Namco
Goed bezig Bandai Namco
Stadia was beter....
Halve internet lag plat en raad eens wat ik gewoon heb kunnen doen het afgelopen uur
Ik zou de middeleeuwen met giga veldslagen en van die kleine stadjes en grote kastelen willen. Maar dan wel met de huidige besturing. Die van vóór Origins is niet te doen. Irritant als dat ineens totaal anders is. Had de voorgangers gekocht, maar heel snel weer geld terug gevraagd. Kon niet wennen...Jasphur schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 08:18:
Ik ben eigenlijk wel klaar met die gigantische natuurgebieden in ACHeb mij vermaakt met Originis, Odyssy en ben nog steeds bezig met Valhalla. Maar ik verlang toch echt weer heel erg naar een stad zoals Firenze of London om heerlijk over de daken heen te springen
Uh oh?
[Twitter: https://twitter.com/googlestadia/status/1418262065739935744?s=21][Twitter: https://twitter.com/googlestadia/status/1418262068508123138?s=21]
[Twitter: https://twitter.com/googlestadia/status/1418262065739935744?s=21][Twitter: https://twitter.com/googlestadia/status/1418262068508123138?s=21]
@RobNemoo, ja zo kun je het ook lezen. Ik bedoel eigenlijk dat ik blij verbaasd ben
Haha, dat haalde ik inderdaad niet uit je comment.Jasphur schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 08:31:
@RobNemoo, ja zo kun je het ook lezen. Ik bedoel eigenlijk dat ik blij verbaasd ben
Ik ben ook blij verrast. Hopelijk maakt Sega er serieus werk van. Zijn nog genoeg golden oldies en nieuwe game franchises van Sega die ik wel op Stadia zou willen zien.
Football Manager is dan weer een stille dood gestorven op Stadia. In principe is Stadia daar juist perfect geknipt voor.
[ Voor 12% gewijzigd door RobNemoo op 23-07-2021 09:48 ]
Waarschijnlijk gaat de Olympische Spelen game dus Crowd Play krijgen..
En dat terwijl ze bij de launch zo hoog opgaven over Stadia en het 'de beste ervaring voor football manager' noemden.RobNemoo schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 09:47:
[...]
Haha, dat haalde ik inderdaad niet uit je comment.![]()
Ik ben ook blij verrast. Hopelijk maakt Sega er serieus werk van. Zijn nog genoeg golden oldies en nieuwe game franchises van Sega die ik wel op Stadia zou willen zien.
Football Manager is dan weer een stille dood gestorven op Stadia. In principe is Stadia daar juist perfect geknipt voor.
Jullie ook de game gezien bij de doodle van google? Is een hele 8-bit game. Dat had toch een leuke advertentie voor stadia kunnen zijn verdorie.
https://www.ea.com/games/grid/grid-legends?setLocale=en-us
Toch jammer dat EA/Codemasters niet helemaal into Stadia zijn.
1 troost, Luna zit er ook niet tussenSahi_NL schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 10:38:
Artikel van een paar dagen geleden.
In de APK 3.24 zijn er weer nieuwe wijzigingen gespot voor Stadia op Android. Denk dat de belangrijkste is dat je straks je telefoon als wifi-controller kan gebruiken. Dus mocht je dan ineens spontaan een tweede controller nodig hebben dan kun je dus je Android telefoon gaan gebruiken als extra controller. Dit is echt wel een gave feature, of het lekker speelt is een ander verhaal
In de APK 3.24 zijn er weer nieuwe wijzigingen gespot voor Stadia op Android. Denk dat de belangrijkste is dat je straks je telefoon als wifi-controller kan gebruiken. Dus mocht je dan ineens spontaan een tweede controller nodig hebben dan kun je dus je Android telefoon gaan gebruiken als extra controller. Dit is echt wel een gave feature, of het lekker speelt is een ander verhaal
Zou je dan ook je third party controller kunnen verbinden aan je telefoon, bv via kabel. Je kunt ook een andere controller koppelen aan de stadia controller om die in plaats daarvan te gebruiken. Dat zou wel makkelijk zijn voor vrienden op bezoek!Jasphur schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 11:31:
Artikel van een paar dagen geleden.
Kan e me voorstellen dat deze games te lang in ontwikkeling zijn om halverwege een Stadia poort er tussen te proppen. Zal wel wat maanden later komen.Sahi_NL schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 10:38:
Zowel een oudere versie van Grid als van F1 zijn al op Stadia uitgekomen. (F1 zelfs op de originele releasedatum). Ik vrees dat het meer met de centen te maken heeft.Ronwiel schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 12:13:
[...]
Kan e me voorstellen dat deze games te lang in ontwikkeling zijn om halverwege een Stadia poort er tussen te proppen. Zal wel wat maanden later komen.
Dat er blijkbaar (nog) geen focus ligt op een release op cloud platforms
Ik vind dat echt jammer. Niet dat ik elke nieuwe editie speel (vroeger wel, maar had dan ook een fan site mbt FM).RobNemoo schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 09:47:
[...]
Haha, dat haalde ik inderdaad niet uit je comment.![]()
FM is echt een van de spellen die ik het meest gespeeld heb op Stadia. Loopt heerlijk op een chromebook met grote db enabled.
Nadeel vond ik wel dat je niks kan importeren of exporteren, bv tactieken ofzo. Ik downloadde die nog wel eens om eens wat uit te proberen. Maar idd, behoorlijk wat uren mee vermaakt!DutchHammer schreef op maandag 26 juli 2021 @ 13:01:
[...]
Ik vind dat echt jammer. Niet dat ik elke nieuwe editie speel (vroeger wel, maar had dan ook een fan site mbt FM).
FM is echt een van de spellen die ik het meest gespeeld heb op Stadia. Loopt heerlijk op een chromebook met grote db enabled.
Dat plus db updates.. Het zou goed zijn dat Google in de toekomst voor dit soort zaken een import/export functionaliteit maken.Ht87 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 13:38:
[...]
Nadeel vond ik wel dat je niks kan importeren of exporteren, bv tactieken ofzo. Ik downloadde die nog wel eens om eens wat uit te proberen. Maar idd, behoorlijk wat uren mee vermaakt!
Helemaal mooi zou een manier om mods mogelijk te maken...
Theoretisch misschien iets om met google drive te werken. Je hebt toch een Gmail account nodig voor Stadia, dus ook toegang tot drive. Wel meteen risico op cheaters en aimbots enzo.DutchHammer schreef op maandag 26 juli 2021 @ 13:46:
[...]
Dat plus db updates.. Het zou goed zijn dat Google in de toekomst voor dit soort zaken een import/export functionaliteit maken.
Als ze daar een opt-out van ranglijsten en netwerk games zouden maken ben je klaar.Ht87 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 13:48:
[...]
Theoretisch misschien iets om met google drive te werken. Je hebt toch een Gmail account nodig voor Stadia, dus ook toegang tot drive. Wel meteen risico op cheaters en aimbots enzo.
Tot nu toe sinds CM3 heb ik ze allemaal gespeeld. Ik speel nu vooral nog FM Touch, vanwege de beperkte tijd en minder goeie laptop om het op te spelen. Full FM zou ik enkel op Stadia meteen weer kopen. Grote db en veel landen tegelijk laden vind ik als journeyman manager het leukste, maar dat trekt mijn laptop niet helaas. Customizations vind ik minder belangrijk, afgezien van club logo's, maar dat kan dus niet met Stadia.
Ah well, fingers crossed dat Sega het nog eens probeert, maar het zal wel te lage sales hebben gehad.
Mee eens. Mod support op Stadia zoals bv op Steam zou geweldig zijn.DutchHammer schreef op maandag 26 juli 2021 @ 13:46:
[...]
Dat plus db updates.. Het zou goed zijn dat Google in de toekomst voor dit soort zaken een import/export functionaliteit maken.
Zo volg ik met interesse de ontwikkeling van Baldurs Gate 3 en overweeg het misschien te kopen bij release, maar dan wél op Steam voor de mod support. Stadia zou natuurlijk veel makkelijker zijn (geen download/install/hardware nodig etc) maar een game zoals dat krijgt veel meerwaarde door mods.
Dat gezegd hebbende is er volgens mij nog geen enkele cloudgaming dienst (behalve Shadow enzo) die dat ondersteund.
Het zou de cloudgaming ervaring naar een hoger niveau brengen
We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games
GFN heeft een soort van mod support via de workshop van Steam.Vortigen schreef op maandag 26 juli 2021 @ 13:59:
[...]
Mee eens. Mod support op Stadia zoals bv op Steam zou geweldig zijn.
Zo volg ik met interesse de ontwikkeling van Baldurs Gate 3 en overweeg het misschien te kopen bij release, maar dan wél op Steam voor de mod support. Stadia zou natuurlijk veel makkelijker zijn (geen download/install/hardware nodig etc) maar een game zoals dat krijgt veel meerwaarde door mods.
Dat gezegd hebbende is er volgens mij nog geen enkele cloudgaming dienst (behalve Shadow enzo) die dat ondersteund.
Het zou de cloudgaming ervaring naar een hoger niveau brengen
Misschien is het mijn console hartje dat spreekt, maar laat mods alsjeblieft op de PC blijven
Ik ben het er mee eens dat BG3 wel de geschikte game is voor mods. Zonder de modding community had BG3 er nooit geweest denk ik, voor Baldur's Gate 1 worden nog steeds mods gemaakt..
Maar dat zie ik bij Stadia niet gebeuren. Maar toch heb ik BG3 gewoon op Stadia gekocht, sterker nog, zonder BG3 had ik Stadia nooit gehad.
Maar dat zie ik bij Stadia niet gebeuren. Maar toch heb ik BG3 gewoon op Stadia gekocht, sterker nog, zonder BG3 had ik Stadia nooit gehad.
Stadia was beter....
Opzich heeft het team achter Stadia wel gezegd dat ze niet tegen mods zijn, maar het lijkt idd niet echt prioriteit.artificial_sun schreef op maandag 26 juli 2021 @ 23:30:
Ik ben het er mee eens dat BG3 wel de geschikte game is voor mods. Zonder de modding community had BG3 er nooit geweest denk ik, voor Baldur's Gate 1 worden nog steeds mods gemaakt..
Ben ook wel benieuwd wat de toekomst van mods überhaupt gaat zijn. Games als Crayta en in (veel) mindere mate de Portal-mode van BF2042 geven al wat vrijheid om een gamebeleving naar eigen hand te zetten. Wellicht dat we daar meer van gaan zien en dat het daadwerkelijk 'old school modden' in populariteit zal afnemen.
Allicht kunnen ze mods als een soort add-on vrijgeven. Op die manier kunnen alleen gecheckte mods gebruikt worden, zo zou je ook cheats tegen kunnen gaan die in mods zitten door bijvoorbeeld bepaalde multiplayer rooms alleen toegankelijk te maken met of zonder een mod
Zo werkte volgens mij ook de mods bij fallout en Skyrim op de PS4 als ik mij goed herinner. Werkte prima, maar je kon niet net zo ver gaan als pc of Xbox waarbij je volgens mij echt boosts kon geven aan de textures etc.Jasphur schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 09:20:
Allicht kunnen ze mods als een soort add-on vrijgeven. Op die manier kunnen alleen gecheckte mods gebruikt worden, zo zou je ook cheats tegen kunnen gaan die in mods zitten door bijvoorbeeld bepaalde multiplayer rooms alleen toegankelijk te maken met of zonder een mod
Mja, graphic enhancements kunnen mij persoonlijk gestolen worden
Altijd heerlijk om nieuwe Patch Notes te zien in AC Valhalla zonder daadwerkelijk te hoeven updaten
We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games
Leuk dat er twee couch-coop spellen tussen zitten, ben wel benieuwd naar simpel couchcoopvermaak a la ICFSAAOB.Vortigen schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 18:54:
De pro games van augustus zijn bekend.
https://www.google.com/am...ro-august-2021-games/amp/
En Control Ultimate edition staat er ook op
Zo'n systeem lijkt me idd een goed idee, volgens mij heeft Farming Simulator een in-game "mod-store". Maar daar staan niet de mods in die juist wat toevoegen..Jasphur schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 09:20:
Wordt Stadia dan toch een whitelabel.. of eigenlijk óók ene whitelabel
https://9to5google.com/20...-white-label-job-listing/
benieuwd wat er met de huidige Stadia gebruikers gaat gebeuren. Als inderdaad Ubisoft zijn eigen Stadia gaat aanbieden, dan zie ik de games die kant op verhuizen en zo bloed Stadia leeg natuurlijk...
benieuwd wat er met de huidige Stadia gebruikers gaat gebeuren. Als inderdaad Ubisoft zijn eigen Stadia gaat aanbieden, dan zie ik de games die kant op verhuizen en zo bloed Stadia leeg natuurlijk...
[ Voor 42% gewijzigd door Jasphur op 29-07-2021 15:53 ]
Het kan ook een manier zijn om de overhead kosten van de hardware te bekostigen zodat het aanbieden van games via het eigen Stadia merk goedkoper kan of überhaupt kan blijven bestaan.
Ik weet niet zo goed wat hiermee zal gebeuren; is het niet zo dat de streaming techniek vereist dat je je software port naar het Stadia platform (Linux)? Waarom zou je deze dan ook niet op de Stadia store plaatsen als je de port toch al hebt?Jasphur schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 15:40:
Waarom ik dat niet zou doen? Lekker iedereen naar je eigen platform trekken. Zelfde gebeurd nu ook met GoG, Steam, Epic etc
Dit is wel wat ik tijdje terug ook dacht te begrijpen uit alle communicatie van google na t sluiten van de eigen studios. Assassin's Creed, powered by stadia, te spelen op elk device met Chrome. Klinkt best goed op zich. In zekere zin is dat ook wat nu al gebeurd, alleen kan dan de pr gewoon via bv Ubisoft lopen. Mogelijkheden genoeg iig!Jasphur schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 15:40:
Dat is een voordeel van Stadia maar om eerlijk te zijn heb je een hele kleine kans dat je tegen updates aanloopt op de nieuwe consoles. Ik heb een ps5 en XSX en alles download en installeert gewoon wanneer het apparaat in stand-by staat.Jasphur schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 18:15:
Altijd heerlijk om nieuwe Patch Notes te zien in AC Valhalla zonder daadwerkelijk te hoeven updaten
Op de XSX kun je games installeren die nog niet in bezit zijn dus de tijden dat wanneer de postbode langskomt met je nieuwe spelletje en die dan nog moet installeren zijn voorbij.
Als je geen geld aan een console wilt uitgeven is Stadia een prima optie maar eerlijk is eerlijk stadia kan niet tippen aan mijn favoriete console de XSX
@schumi1986 Klopt ja. Ik had zelf mijn consoles nooit op standby staan want 's nacht gaat het stroom er af, dus ik had wel altijd updates op het moment dat het eigenlijk niet uit kwam 
en 100 euro voor 3 jaar gamepass is inderdaad geen geld zeg... damn
en 100 euro voor 3 jaar gamepass is inderdaad geen geld zeg... damn
[ Voor 15% gewijzigd door Jasphur op 30-07-2021 08:02 ]
Bij mij staat er ook niks standby (afgezien van koelkast, vriezer, cv).
Bij Stadia zijn updates wel goed geregeld. Ik heb ook Gforce Now en ETS2 kan ik nu al weer een tijdje niet spelen (zeker een week) omdat er een update in het spel is. Maar toch koop ik nog wel eens spellen op Steam, voornamelijk als ze een stuk goedkoper zijn. Farmin Simulator 19 kon ik onder de 10 euro kopen voor Steam (officiele Steamprijs 20 euro, Stadia prijs 30 euro). Als de prijs gelijk of het verschil klein zou zijn zou ik het kopen op Stadia.
Bij Stadia zijn updates wel goed geregeld. Ik heb ook Gforce Now en ETS2 kan ik nu al weer een tijdje niet spelen (zeker een week) omdat er een update in het spel is. Maar toch koop ik nog wel eens spellen op Steam, voornamelijk als ze een stuk goedkoper zijn. Farmin Simulator 19 kon ik onder de 10 euro kopen voor Steam (officiele Steamprijs 20 euro, Stadia prijs 30 euro). Als de prijs gelijk of het verschil klein zou zijn zou ik het kopen op Stadia.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Ik probeerde dit weekend via een goedkope Steam key eens uit hoe het ook alweer zat als ik een spel wilde proberen op mijn Linux laptop, het ging om FarmingSimulator19.
Een vereiste, die ik ter harte had moeten nemen: geschikt voor Win of Mac.
Geen nood, Steam kent ook een beta Steam-Play, dus ik verder. Zie vervolgens 'install DirectX' langskomen, oude herinneringen... toen was opeens de AMD of nVidia grafische kaart van belang, die mijn laptop niet heeft... of een hele moderne cpu... helaas ook niet.
Deze specificatie had ik ook vooraf kunnen zien, maar dacht dat dat dus niet heel veel uit zou maken.
Geef mij dan toch maar Stadia, of een console. Dat werkt tenminste
Helaas van die goedkope Steam-key, nu toch maar even wachten op een aanbieding van FS19 in Stadia of de nieuwe FS22 in november.
Een vereiste, die ik ter harte had moeten nemen: geschikt voor Win of Mac.
Geen nood, Steam kent ook een beta Steam-Play, dus ik verder. Zie vervolgens 'install DirectX' langskomen, oude herinneringen... toen was opeens de AMD of nVidia grafische kaart van belang, die mijn laptop niet heeft... of een hele moderne cpu... helaas ook niet.
Deze specificatie had ik ook vooraf kunnen zien, maar dacht dat dat dus niet heel veel uit zou maken.
Geef mij dan toch maar Stadia, of een console. Dat werkt tenminste
Helaas van die goedkope Steam-key, nu toch maar even wachten op een aanbieding van FS19 in Stadia of de nieuwe FS22 in november.
Let op:
De stekker ging er op 18 januari 2023 uit.
Converteer je Stadia controller naar Bluetooth met de browsertool:
https://stadia.google.com/controller/
(Beschikbaar tot 31 december 2023)
Mooi overzicht van alternatieven: https://hackmd.io/@christopherklay/BkWVFJlNj
Topics voor alternatieven voor Stadia:
> Het grote cloud gaming topic
> [NVIDIA Geforce NOW] Ervaringen & Discussie
> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
> [PS+] Playstation Plus
De stekker ging er op 18 januari 2023 uit.
Converteer je Stadia controller naar Bluetooth met de browsertool:
https://stadia.google.com/controller/
(Beschikbaar tot 31 december 2023)
Mooi overzicht van alternatieven: https://hackmd.io/@christopherklay/BkWVFJlNj
Topics voor alternatieven voor Stadia:
> Het grote cloud gaming topic
> [NVIDIA Geforce NOW] Ervaringen & Discussie
> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
> [PS+] Playstation Plus
| Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |