• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:34
Yes! Bestelling geplaatst. Ik ben heel erg benieuwd.
Ik kan het zo snel even niet vinden, maar in sommige landen is Stadia niet beschikbaar. Klopt het dat dat als ik naar die landen reis ik daar geen Stadia kan spelen?

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:24

artificial_sun

Mazda Rx7

DirtyBird schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 18:40:
Zit er een beetje voortgang in? Ik herinner me nog dat ik burnout paradise kocht in de hoop dat het een mooie nfs underground alt zou zijn.
Dat viel tegen. De open wereld vond ik eerder vervelend. Daarna veel vermaakt met dirt rally en zoek nu een leuke casual racegame voor stadia.
Ik mis vooral de local multiplayer maar voor de rest vind ik het een aardige game. Het is vooral arcade, elke week is er een "summit"waar je voertuigen/visual parts/performance parts kunt winnen (en vooralsnog win je op Stadia elke week alles). En elke 2 maanden een Motorpass episode met een thema en nieuwe voertuigen ( Police interceptor, Secret agent, Stunt)

Er is veel variatie, 16 race disciplines, waarvan ik somige vreselijk vind (jetsprint) en sommige verrassend leuk (hovercraft). De leukste races vind ik de multi-discipline races waar je in één race switched tussen auto/ F1 car/boot bijvoorbeeld.

Je kunt een berg onzin aankleding doen aan je auto (zoals NfS Undergroud) het doet niets ingame en het verhaal is echt zeer slecht.

Voor de liefhebbers is er een The Crew 2 topic [Multi] The Crew 2

en een redelijk activer Reddit community https://www.reddit.com/r/The_Crew/

Stadia was beter....

• meesje
Een beetje vooruitlopend op de zaak heb ik al vast een Stadia account aangemaakt. De gratis Pro games heb ik al geclaimd en kijk nu door het spellenaanbod en vnl. de summer sale. Mijn interesse gaat in ieder geval uit naar FIFA en GRID. Ik word denk ik een beetje oud, maar wordt al gek van al die verschillende versies. :) Van FIFA heb je CE versie en de UE versie, met maar een paar euro verschil (25,19 euro vs 29,99 euro). Ik wil gewoon voetballen! :) Ik denk dat maar voor de goedkoopste ga. Of adviseren jullie juist de andere versie.
Hetzelfde verhaal geldt voor GRID: 7,49 vs 9,99 euro. Voegt zo’n season pass echt wat toe? Ook als je niet een die-hard gamer ben (lees: niet enorm veel tijd heeft)?
Verder lijken me de drie Tomb Raider games wel interessant: definitive Edison, Rise en Shadow. De eerste zijn erg goedkoop (2,99 en 5,99 euro), maar zijn wel al redelijk oud. Zijn dit nog aanraders? Of kan ik het beste gelijk gaan voor de laatste versie (Shadow)?
Wat zijn nog meer aanraders uit de summer sale? Spellen als AC heb ik nog nooit gespeeld. 9 euro voor Unity klink best goed. Is dat nog een aanrader, ook al is het een relatief oud spel?

O ja, voordat ik gelijk spellen koop, ga ik natuurlijk eerst aan de slag met het gratis Pro aanbod. Kijken of bij mij alles stabiel is. De CCU gaat in ieder geval bedraad aangesloten worden en de controller bevindt zich op een paar meter van de modem/router in de meterkast.

[ Voor 10% gewijzigd door meesje op 17-06-2021 11:12 ]

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:39
FIFA gewoon goedkoopste doen. Duurder is volgens mij vol online onzin Skins

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-01 22:52
meesje schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 11:10:

Verder lijken me de drie Tomb Raider games wel interessant: definitive Edison, Rise en Shadow. De eerste zijn erg goedkoop (2,99 en 5,99 euro), maar zijn wel al redelijk oud. Zijn dit nog aanraders? Of kan ik het beste gelijk gaan voor de laatste versie (Shadow)?
Tombraider delen zijn officieel een trilogy. Ik heb alleen het eerste deel gespeeld en dat kan wat mij betreft prima mee. Eventueel check je youtube even of je de graphics niet outdated vind.
@meesje Die season pass van GRID geeft wat extra wagens en kampioenschappen. Op zich wel leuk voor die 2 euro extra.

• RoCoStr
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 25-01 08:01
Ik kan de Tomb Raiders aanbevelen. Ik heb één en twee uitgespeeld op Stadia (ook voor een prikkie gekocht). Voelde zeker niet gedateerd en heb mij er uitstekend mee vermaakt.

Deel drie ga ik nog kopen, maar ik wacht tot die onder de 10 is....al is hij nu op het laagste punt op stadia, maar zeker niet voor het eerst in de aanbieding. Mijn advies: koop deel 1 en 2 en wacht nog even met deel 3.

• meesje
Dank voor de adviezen!
Dus:
1. FIFA, zo goedkoop mogelijk
2. GRID, de duurste van de twee
3. De eerste twee delen van Tomb Raider

Het is heel aanlokkelijk om gelijk op kopen te klikken, maar eerst even met de gratis (Pro) spellen testen. Wie weet (over)morgen al. Kreeg vanochtend een verzendbevestiging.

Hebben jullie nog andere tips?

• RoCoStr
Probeer als pro game Star wars even, dat ligt qua gameplay redelijk dicht bij Tomb Raider. Bevalt dat totaal niet, dan weet je het zeker

• Dennis0162
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22-11-2025
RoCoStr schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 13:32:
Probeer als pro game Star wars even, dat ligt qua gameplay redelijk dicht bij Tomb Raider. Bevalt dat totaal niet, dan weet je het zeker
Toffe game en ziet er fantastisch uit echt een aanrader!

• meesje
Dennis0162 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 13:35:
[...]

Toffe game en ziet er fantastisch uit echt een aanrader!
@RoCoStr Helaas zie ik deze niet in mijn Pro library. Gisteravond heb ik een account aangemaakt en alles geclaimd. Is SW niet al verdwenen?

• RobNemoo
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 15:05
meesje schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 13:37:
[...]

@RoCoStr Helaas zie ik deze niet in mijn Pro library. Gisteravond heb ik een account aangemaakt en alles geclaimd. Is SW niet al verdwenen?
Ik heb hem wel in mijn Pro library.
De Star Wars game was vorige maand Pro dacht ik. Dus als je hem toen niet geclaimd had, zul je hem nu moeten kopen of wachten tot die nog een keer in de Pro komt :)

• Amdwarrior
Hoeveel kost Cyberpunk nu? Aangezien ik hem al heb geeft ie geen prijs weer lol

• RoCoStr
Serieus? Is die Pro af....zonde.....excuus voor de dode mus. Dan lekker Tomb Raider kopen, zeker voor dat geld is het een no-brainer.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:17
Amdwarrior schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 13:47:
Hoeveel kost Cyberpunk nu? Aangezien ik hem al heb geeft ie geen prijs weer lol
47,99 in de aanbieding.

• Amdwarrior
Best wel duur .

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:26
RoCoStr schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 12:48:
Ik kan de Tomb Raiders aanbevelen. Ik heb één en twee uitgespeeld op Stadia (ook voor een prikkie gekocht). Voelde zeker niet gedateerd en heb mij er uitstekend mee vermaakt.

Deel drie ga ik nog kopen, maar ik wacht tot die onder de 10 is....al is hij nu op het laagste punt op stadia, maar zeker niet voor het eerst in de aanbieding. Mijn advies: koop deel 1 en 2 en wacht nog even met deel 3.
Ik ben nog bezig met Tomb Raider Definitive Edition en vermaak me er prima mee. Ziet er, zeker op mijn 55 inch OLED TV met HDR, nog prima uit !

Bedankt voor de tip die eerder is gegeven, om via de Stadia app op de telefoon, waar ook Google Play aanwezig is, games met Play tegoed aan te schaffen. Daarmee zojuist Rise of the Tomb Raider voor €5,99 aan Play tegoed gekocht. :D Gratis tegoed verdiend met Google Rewards, en dus gratis Stadia game erbij. Win-Win ! :9

• meesje
17 augustus verschijnt Madden NFL 22 Dynasty Edition. Maar wat een geld! 120 euro.
In ieder geval fijn om te zien dat nieuwe spellen van EA op Stadia verschijnen.
Tot aan 21 juni is PGA tour gratis te spelen met pro, ga ik toch eens testen! Nooit gespeeld of gezien nog!

• RobNemoo
meesje schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 19:25:
17 augustus verschijnt Madden NFL 22 Dynasty Edition. Maar wat een geld! 120 euro.
In ieder geval fijn om te zien dat nieuwe spellen van EA op Stadia verschijnen.
Inderdaad echt heel veel geld! Ik heb NFL 2K21 geprobeerd, maar vond het zo ingewikkeld dat ik het heb laten refunden. Zo'n sportspel met verhaalmodus vind ik wel leuk, speel NBA 2K heel graag, maar American Football is me veel te ingewikkeld helaas.
RobNemoo schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 19:55:
[...]

Inderdaad echt heel veel geld! Ik heb NFL 2K21 geprobeerd, maar vond het zo ingewikkeld dat ik het heb laten refunden. Zo'n sportspel met verhaalmodus vind ik wel leuk, speel NBA 2K heel graag, maar American Football is me veel te ingewikkeld helaas.
Ik heb door Madden 20 eigenlijk juist American football leren begrijpen. Door als winger te spelen en beetje Wikipedia regels door te lezen ging t best aardig daarna, maar tis veel meer tactiek en regeltjes dan bij bv voetbal ofzo idd!

• RobNemoo
Ht87 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 19:57:
[...]

Ik heb door Madden 20 eigenlijk juist American football leren begrijpen. Door als winger te spelen en beetje Wikipedia regels door te lezen ging t best aardig daarna, maar tis veel meer tactiek en regeltjes dan bij bv voetbal ofzo idd!
Ik heb het als QB geprobeerd, maar dat lukte dus niet zo. Ik kijk ook graag naar Last Chance U op Netflix en heb het wel een kans gegeven met NFL 2K, maar het is me te weinig lekker weg spelen, te veel nadenken. Dat doe ik op mijn werk al genoeg. :+
Verder wel een fijne career story, dat vind ik ook het leukste aan NBA 2K.
Dirt 5 is nu 28 euro voor Pro leden

• 12345j
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-01-2022
Haay schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 15:18:
[...]

Ik ben nog bezig met Tomb Raider Definitive Edition en vermaak me er prima mee. Ziet er, zeker op mijn 55 inch OLED TV met HDR, nog prima uit !
De Tomb Raider spellen op stadia zijn echt goud.

Ze zien er sowieso erg goed uit en hebben een geweldige HDR implementatie. Ook hebben de spellen veel sfeer en heb je vaak mooie vergezichten. Het voelt alsof de spellen met veel aandacht naar stadia 'gepoort' zijn.

https://stadia.google.com...f5-40f2-b8cb-7247e933e8ef

Die scène, maar dan in HDR.

[ Voor 9% gewijzigd door 12345j op 17-06-2021 22:47 ]

@12345j oe ja. Dat was een tof stukje.

• meesje
Jasphur schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 22:35:
Dirt 5 is nu 28 euro voor Pro leden
Op Reddit gelezen dat dit spel een paar keer bevriest.
https://www.reddit.com/r/...m=ios_app&utm_name=iossmf

• RobNemoo
Ik heb er nog geen gehad. Niet veel meer dan een uurtje gespeeld, maar toch.
Volgens mij is dat alleen als je speelt in de 4K versie

• meesje
Jasphur schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 11:34:
[...]

Volgens mij is dat alleen als je speelt in de 4K versie
Ik lees het inderdaad in de toegevoegde reacties.

• Estylicious
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online
Ik heb m'n slag geslagen in de summer sale! Eerste twee Metro games. Tomb Raider games. Ik heb deze games eerder niet gespeeld, heerlijk!

Ook heb ik Serious Sam collection gekocht. Wat fantastisch is die ook.

Stadia is voor mij echt een uitkomst. Ik game nog heel weinig, mijn game pc staat al jaren te verstoffen. Nu kan ik af en toe een half uurtje gamen met de vrouw ernaast op de bank. Dit is ideaal!

• Amdwarrior
meesje schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 12:13:
[...]

Ik lees het inderdaad in de toegevoegde reacties.
Wel crossplay komt eraan ?

Twijfel nog een beetje vroeger veel Dirt gedaan
Volgens mij werden Dirt games altijd vrij snel veel goedkoper. Kan zijn dat die aan het eind van het jaar de prijs van de aanbieding nu heeft. Maar dan wel met alle updates erbij

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:24

artificial_sun

Mazda Rx7

Ik twijfel ook over Dirt 5 met/zonder de Year one editie.

Lijkt me leuk om met mn vrouw wat co-op te kunnen spelen.

Stadia was beter....

• nightraver23
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-01 23:59
Volgende week zal Android tv officieel ondersteund worden met een app. Benieuwd hoe dit zal werken op mijn Philips tv en Proximus v7 decoder (is een Android tv box). Heb het vorig jaar eens proberen te sideloaden maar was toen onspeelbaar. Hopelijk beter nu... Zijn er bepaalde vereisten aan de soc om dit vloeiend werkend te krijgen?
Leuk dat Free to Play van PGA tour 2k21. Maar golfen op een console is niks voor mij. Doe het liever in het echt :P

• Estylicious
  • Nu online
De laatste tijd heb ik wat problemen helaas... Stadia geeft, vooral 's avonds aan, dat het netwerk problemen heeft. Het vreemde is dat het niet helpt als ik andere grootverbruikers uitzet (telefoon vrouw, tablet kinderen). Af en toe wordt de connectie dan goed en daarna weer bagger.

Ervaren jullie dit ook? Ik moet nog verder troubleshooten om zaken uit te sluiten, maar vervelend is het wel. Ik had eerder deze problemen niet.

Ik ben een Kabelnoord gebruiker (500/500 glasvezel), Genexis 7840 router met daaraan AirTies 4930 Mesh WiFi. Niet bepaald topspul, vervangen? Waarmee dan?

• Tuktop
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12:40
Estylicious schreef op zondag 20 juni 2021 @ 15:46:
De laatste tijd heb ik wat problemen helaas... Stadia geeft, vooral 's avonds aan, dat het netwerk problemen heeft. Het vreemde is dat het niet helpt als ik andere grootverbruikers uitzet (telefoon vrouw, tablet kinderen). Af en toe wordt de connectie dan goed en daarna weer bagger.

Ervaren jullie dit ook? Ik moet nog verder troubleshooten om zaken uit te sluiten, maar vervelend is het wel. Ik had eerder deze problemen niet.

Ik ben een Kabelnoord gebruiker (500/500 glasvezel), Genexis 7840 router met daaraan AirTies 4930 Mesh WiFi. Niet bepaald topspul, vervangen? Waarmee dan?
Ik zou eerst even wired proberen, als dat je probleem oplost weet je dat het aan je wifi ligt.

• bakkerjangert
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 26-01 10:35
Voor iedereen die geïnteresseerd is in de aanbiedingsprijzen zonder een account aan te maken, of een handig overzicht zoekt van de aanbiedingen, zie StadiaHunters. Er staat ook duidelijk aangegeven of de aanbieding voor iedereen geldt of enkel voor Pro leden.

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:37
Iets waar ik niet helemaal goed uit kom:

Als Pro member kan je een aantal games gratis 'claimen', deze zijn niet speelbaar als je je Pro abonnement tijdelijk opzegt, duidelijk. Maar hoe zit het met games die je met korting kan kopen als Pro member, blijven die wel beschikbaar als je even geen Pro meer bent?
Ik zie een aantal games die in de aanbieding zijn (ook voor niet-pro), waarbij je dus als Pro extra korting krijgt, maar ik vraag me dus af of ik die wel kan blijven spelen.

• Tuktop
Knielen schreef op maandag 21 juni 2021 @ 09:11:
Iets waar ik niet helemaal goed uit kom:

Als Pro member kan je een aantal games gratis 'claimen', deze zijn niet speelbaar als je je Pro abonnement tijdelijk opzegt, duidelijk. Maar hoe zit het met games die je met korting kan kopen als Pro member, blijven die wel beschikbaar als je even geen Pro meer bent?
Ik zie een aantal games die in de aanbieding zijn (ook voor niet-pro), waarbij je dus als Pro extra korting krijgt, maar ik vraag me dus af of ik die wel kan blijven spelen.
Gekochte games kun je altijd blijven spelen. Zonder Pro dan wel in max 1080P60 en zonder 5.1-geluid.

• bakkerjangert
  • Laatst online: 26-01 10:35
In aanvulling op @Tuktop: ja, games die je koopt met (extra) Pro korting kun je dus altijd blijven spelen. Ook als je Pro opzegt. Soms is het zelfs voordeliger om een maandje Pro te nemen als je net die ene game met Pro korting wil kopen.

• Knielen
Top, dank

• meesje
Verdorie zeg. Weekend voorbij en nog helemaal geen tijd gehad om Stadia aan te sluiten. Ik wil dit ook tot de avonduren bewaren. Veel spellen zijn niet geschikt voor mijn zoontje.
Ik ben echt erg benieuwd. Straks heb ik een eigen ‘console’, mijn zoontje zijn Switch en voor beide diverse iOS/tvOS games. Daar blijft het wel bij. De spellen voor iOS/tvOS is ook meer kopen (in de aanbieding) dan spelen. De Switch is eigenlijk ook wel voor beide, vnl. samen Mario Party-en. Hij vindt het samen doen (in een team) erg leuk.

• Estylicious
  • Nu online
Tuktop schreef op zondag 20 juni 2021 @ 17:15:
[...]

Ik zou eerst even wired proberen, als dat je probleem oplost weet je dat het aan je wifi ligt.
Bedankt. Met een kabeltje geprobeerd vanavond. Helaas, ook een slechte verbinding. Elke 20(?) seconden een scherm freeze van 2 seconden. Zou 't aan de router kunnen liggen?

Het vreemde is dat het niet altijd slecht is. Gisteren via WiFi en het was perfect. Vanavond weer slecht...
Estylicious schreef op maandag 21 juni 2021 @ 22:06:
[...]

Bedankt. Met een kabeltje geprobeerd vanavond. Helaas, ook een slechte verbinding. Elke 20(?) seconden een scherm freeze van 2 seconden. Zou 't aan de router kunnen liggen?

Het vreemde is dat het niet altijd slecht is. Gisteren via WiFi en het was perfect. Vanavond weer slecht...
Dat het bedraad ook niet oplost geeft iig aan dat het niet aan je wifi ligt. Misschien gek, maar gewoon simpel even je router en mesh opnieuw opstarten al geprobeerd?
Waar game je op, via browser of via Chromecast? Als je via een browser gamet kun je nog even de FAQ in de topicstart doorkijken, daar zijn een hoop mogelijke problemen en instellingen in Chrome of je laptop/desktop beschreven, misschien zit daar iets tussen dat over t hoofd gezien is?
Anders misschien toch een ticket openen bij google?

[ Voor 3% gewijzigd door Ht87 op 21-06-2021 22:46 ]

• Zvennn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-01 17:32
[...]

Wellicht dat toch ergens packet loss hebt (niet perse binnenshuis) en dat er toch signaalverlies plaatsvindt? Misschien kun je dit laten doormeten door je provider? Wat ook kan is een handmatig een DNS instellen van Google. Dit werkt namelijk ook goed bij mijn Switch voor een potje Mario Kart. Sommige diensten houden niet van dynamische settings. Er zijn nog genoeg mogelijkheden om te proberen.

• meesje
Olympic Games Tokyo 2020 - the official game is toegevoegd. Prijs 39,99 euro. Het zal me niet verbazen dat dit spel na de OS flink zal dalen in prijs. Wel fijn een keer een spel zonder add-on. ;)

[ Voor 13% gewijzigd door meesje op 22-06-2021 11:46 ]

• DutchHammer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:08

DutchHammer

https://mdj-stek.nl

[...]

Misschien te druk op je lokale netwerk? Mijn netwerk wilde ook wel eens haperen als het hele gezin aan het streamen was... Opgelost met gigabit van Ziggo O-)

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 21:41
Inmiddels is de Stadia app beschikbaar op mijn Sony TV. Ik had niet verwacht dat Sony deze concurrent zou toestaan op zijn televisies.

Krijg na installatie en inloggen nog wel de melding dat Stadia momenteel niet beschikbaar is. Ben benieuwd...
-MD- schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 18:52:
Inmiddels is de Stadia app beschikbaar op mijn Sony TV. Ik had niet verwacht dat Sony deze concurrent zou toestaan op zijn televisies.

Krijg na installatie en inloggen nog wel de melding dat Stadia momenteel niet beschikbaar is. Ben benieuwd...
Wachten tot morgen zeggen ze op Reddit :P

• mregeling
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-01 21:31
Of game starten via je telefoon naar de chromecast toe.
Dat werkt al wel.

• belly89
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09:45
Ik had niet verwacht dat Sony deze concurrent zou toestaan op zijn televisies.
Mij staat de app er ook op. Werkt inderdaad nog niet. Maar heeft Sony wel een keus? Denk niet dat Sony de apps kan bepalen die in de play store staan.

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 21:41
@Jasphur aha, dat volg ik niet. Tnx.
@mregeling dat werkt hier niet. Niet met de interne chromecast in ieder geval. Die ultra die er aan hangt werkt uiteraard wel maar heb het toch liever werkend zonder.
@belly89 geen idee. Maar het zou me niets verbazen.

[ Voor 11% gewijzigd door -MD- op 22-06-2021 20:19 ]

• MiTM
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19-01 18:13
Ik heb hier zojuist de Stadia for Android TV app gedownload op mijn Nvidia Shield. Dan werkt het nog niet en staat inderdaad "binnenkort". Daarna via de Stadia iOS app gecast naar de Nvidia Shield (dus niet de Ultra). Nu werkt de Stadia app for Android tv wel bij mij. Of het moet toevallig net geactiveerd zijn :)

• 12345j
Jasphur schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 20:05:
[...]

Wachten tot morgen zeggen ze op Reddit :P
Het zou mooi zijn als ik 'snel' bij iemand anders Stadia kan spelen waarbij ik alleen mijn controller mee hoef te nemen, en bv met het wifi te verbinden met mijn telefoon. Geen idee of het ooit zo makkelijk wordt, zou wel heel tof zijn.
12345j schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 22:51:
[...]

Het zou mooi zijn als ik 'snel' bij iemand anders Stadia kan spelen waarbij ik alleen mijn controller mee hoef te nemen, en bv met het wifi te verbinden met mijn telefoon. Geen idee of het ooit zo makkelijk wordt, zou wel heel tof zijn.
Volgens mij kun je al je controller meenemen en door lang op de Y knop te drukken je controller in set-up modus zetten en zo je controller koppelen aan de Chromecast ultra via die code toch?

Nadeel is dat je hem dan thuis ook weer moet koppelen. Dus een soort van geheugen voor een lijstje met gekoppelde WiFi netwerken zou handig zijn inderdaad

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:38
Jasphur schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 10:09:
[...]

Volgens mij kun je al je controller meenemen en door lang op de Y knop te drukken je controller in set-up modus zetten en zo je controller koppelen aan de Chromecast ultra via die code toch?

Nadeel is dat je hem dan thuis ook weer moet koppelen. Dus een soort van geheugen voor een lijstje met gekoppelde WiFi netwerken zou handig zijn inderdaad
Wat bedoel je met het laatste? Verbinden met het wifinetwerk of koppelen aan je Chromecast op basis van je wifiverbinding?
Verbinden met het WiFi netwerk. Maar ik heb dit nog niet geprobeerd. Las alleen, na een Google search, dat je dus door lang de Y ingedrukt te houden je controller kan in de set-up modus kan krijgen om zo de controller te koppelen aan een ander WiFi netwerk

• Tuktop
Jasphur schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 12:28:
Verbinden met het WiFi netwerk. Maar ik heb dit nog niet geprobeerd. Las alleen, na een Google search, dat je dus door lang de Y ingedrukt te houden je controller kan in de set-up modus kan krijgen om zo de controller te koppelen aan een ander WiFi netwerk
Het is inderdaad jammer dat de controller niet meerdere wifi-netwerken kan onthouden zodat het wisselen tussen locaties makkelijker gaat. Hopelijk komt zoiets in de toekomst nog.

Bij het wisselen van een wifi-netwerk moet je nu via de app de controller opnieuw verbinden, en daar zelfs het wifi-wachtwoord handmatig 8)7 intypen. Dat komt denk ik omdat Stadia geen system app is, en dus geen toegang heeft tot opgeslagen wifi-wachtwoorden op de telefoon.

Moet zeggen dat het gehele proces een beetje ouderwets aanvoelt, en niet in lijn is met het gemak dat Stadia biedt.

• emil_406
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08-01 18:08

Activeren vanuit de app kan wel, dan werkt t al
In diverse landen is in de Google store de Stadia controller en GoogleTV al als bundle te kopen

• Slurp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-07-2022
HDR is niet mogelijk in de android tv app? (Shield tv pro 2019)

[ Voor 20% gewijzigd door Slurp op 23-06-2021 16:24 ]

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11:45

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Zo de hele Tomb Raider verzameling compleet. :) Mooie aanbieding.
Speel nu het eerste deel, best wel gaaf spel. Goede sfeer en muziek.

Nog een paar weken en dan vakantie, helaas krijg ik de controller niet gekoppeld met m'n Oneplus (via 4G). Dit moet toch al mogelijk zijn? :? Of werkt dit enkel met de browser ipv de stadia app?

@hcQd via wifi is te doen. Dat werkt, echter via bluetooth of kabel krijg ik het nog niet aan de praat. Welke usb modus kies je normaal gesproken op je telefoon?

[ Voor 19% gewijzigd door Harmen op 23-06-2021 20:49 ]

Whatever.

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:35
Harmen schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 20:33:
helaas krijg ik de controller niet gekoppeld met m'n Oneplus (via 4G). Dit moet toch al mogelijk zijn?
Welke controller? De Stadia-controller werkt draadloos alleen via wifi, niet via bluetooth.
Harmen schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 20:33:
Zo de hele Tomb Raider verzameling compleet. :) Mooie aanbieding.
Speel nu het eerste deel, best wel gaaf spel. Goede sfeer en muziek.

Nog een paar weken en dan vakantie, helaas krijg ik de controller niet gekoppeld met m'n Oneplus (via 4G). Dit moet toch al mogelijk zijn? :? Of werkt dit enkel met de browser ipv de stadia app?

@hcQd via wifi is te doen. Dat werkt, echter via bluetooth of kabel krijg ik het nog niet aan de praat. Welke usb modus kies je normaal gesproken op je telefoon?
Met een USB-c naar USB-c kabel werkt t perfect! Of naja, wel op mijn pixel, weet niet of dat verschil maakt..

• Tuktop
Ht87 schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 20:54:
[...]

Met een USB-c naar USB-c kabel werkt t perfect! Of naja, wel op mijn pixel, weet niet of dat verschil maakt..
Ja dan werkt inderdaad, maar op m'n OnePlus 6 moet ik wel USB OTG aanzetten per sessie.

• barrymossel
En dit is dus ideaal: stomme voetbalwedstrijd kijken omdat je vrouw dat leuk vindt (en je zelf wat geld erop in hebt gezet). Vrouw naar bed en nog even casual een potje golf spelen. Daar zou ik nooit een console of pc voor kopen.
Serieus, voor mij is Stadia precies goed...
Nu we het zo vaak over de controller hebben... Volgens mij heb ik nog nooit een controller gehad met zoveel range :P

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07:47
Controller is niet verbonden met je apparaat he, maar met je WiFi ;) dat verklaard het denk ik.

• Knielen
barrymossel schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 00:03:
En dit is dus ideaal: stomme voetbalwedstrijd kijken omdat je vrouw dat leuk vindt (en je zelf wat geld erop in hebt gezet). Vrouw naar bed en nog even casual een potje golf spelen. Daar zou ik nooit een console of pc voor kopen.
Serieus, voor mij is Stadia precies goed...
Haha, dit is precies hoe het hier ook gaat, behalve dat ik de 2e helft de controller al pak ;)

• Deurstopper
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Nog meer mensen die hyped zijn voor R6 Siege? Nog 6 dagen! Kunnen we al teams gaan vormen hier? 😁

Steam/Epic: Deurstopper

• Safri7879
  • Laatst online: 28-10-2025
Far Cry 5 in prijs verlaagd in de store, nog geen tientje.

• Amdwarrior
Safri7879 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 12:37:
En Borderlands nu crossplay :+

• Deurstopper
  • Niet online
Safri7879 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 12:37:
Heeft FC5 nu ook multiplayer op Stadia? En zo ja, is dit een beetje te vergelijken met COD qua gameplay? Scorestreaks e.d. daargelaten..

• Amdwarrior
Far cry helaas wel 30 fps toch?

• Safri7879
Deurstopper schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 14:39:
[...]

Heeft FC5 nu ook multiplayer op Stadia? En zo ja, is dit een beetje te vergelijken met COD qua gameplay? Scorestreaks e.d. daargelaten..
Dat weet ik niet. Als het niet crossplay is, dan is dat niks waard.

• Safri7879
Ja, erg jammer. Weerhoudt me misschien alsnog van aanschaf.

• Vortigen
  • Laatst online: 14:30
Ik wilde even kwijt dat de stadia app voor Android tv heel goed werkt voor mij (Nvidia shield tv pro 2019) en ik net mijn eerste schreden heb gemaakt met het gamen op de tv :)

Heb ooit in het begin het founders edition pakket gehad maar kon er met RDR2 totaal niet uit de voeten, de boel verkocht en Stadia via pc/laptop gespeeld.

Nu ik een flinke verzameling free pro games heb opgebouwd ben ik er achter gekomen dat RDR2 niet echt de juiste game was om met controller te beginnen. Shadow of the Tomb Raider ging namelijk véél beter.
Ligt waarschijnlijk aan de soort game denk ik.
Best wel tof om even snel een spelletje op je tv te kunnen spelen :D

P.s. is er al bekend welke free pro games we krijgen voor juli?

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Werkt het dan ook op een Mibox intussen? (en is dat officieel of sideloaden?)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Jessed93
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21-07-2025
Marzman schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 16:13:
Werkt het dan ook op een Mibox intussen? (en is dat officieel of sideloaden?)
Op mijn Mi Box S werkt het (officieel), maar de ervaring is toch minder dan op de Chromecast Ultra die ik eens leende van iemand. Nochtans ook bedraad. Geen idee waaraan dit ligt.

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:26
Vortigen schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 15:57:
Laatste dinsdag van de maand wordt dat bekend, had ik eerder begrepen. :)

En ja, typische muis & keyboard games kan ik ook niks mee met een controller. Maar games die voor controller gemaakt zijn gaat prima.

• barrymossel
Ik wilde even kwijt dat de stadia app voor Android tv heel goed werkt voor mij (Nvidia shield tv pro 2019) en ik net mijn eerste schreden heb gemaakt met het gamen op de tv :)

Heb ooit in het begin het founders edition pakket gehad maar kon er met RDR2 totaal niet uit de voeten, de boel verkocht en Stadia via pc/laptop gespeeld.

Nu ik een flinke verzameling free pro games heb opgebouwd ben ik er achter gekomen dat RDR2 niet echt de juiste game was om met controller te beginnen. Shadow of the Tomb Raider ging namelijk véél beter.

Ligt echt aan de gewenning. RDR2 gaat mijn inziens perfect via de controller en Assassin's Creed ook. Want dat was ik niet gewend met muis en keyboard. FPS zoals Cyberpunk was verschrikkelijk via de controller. Maar even doorzetten en het was ook te doen.

• nemol
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04-01 14:26
Iemand al op Hisense de stadia app gevonden? Mijn zoon heeft een Hisense staan en ik wil mij CC ultra terug :)

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

De besturing van rdr2 is op ieder platform, uhm bijzonder te noemen ja. :)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Benieuwd naar de pro games volgende week, worden meestal op de laatste dinsdag van de maand aangekondigd. Ik gok op Avengers als pro game, was ook gratis bij epic dus zou zomaar kunnen.

• barrymossel
Ht87 schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 13:14:
Benieuwd naar de pro games volgende week, worden meestal op de laatste dinsdag van de maand aangekondigd. Ik gok op Avengers als pro game, was ook gratis bij epic dus zou zomaar kunnen.
Laatste dinsdag van de maand is vandaag toch?
barrymossel schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 13:22:
[...]

Laatste dinsdag van de maand is vandaag toch?
Klopt, daarom benieuwd :9

• barrymossel
Ht87 schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 13:33:
[...]

Klopt, daarom benieuwd :9
Komende die gratis games dan niet donderdag dan al beschikbaar? Want dan snap ik "volgende week" niet zo... B)
barrymossel schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 14:46:
[...]

Komende die gratis games dan niet donderdag dan al beschikbaar? Want dan snap ik "volgende week" niet zo... B)
Haha shit, tijd gaat sneller dan ik dacht, ik moet t weekend werken dus zit op volgende week te denken als ik vrij ben |:(
Maar idd donderdag!

• 12345j
Terraria naar Stadia Pro? Interessant, ken het spel niet zo goed maar leuk om iets anders te zien dan een 13 in een dozijn platform spel.
The splendid and colorfully charismatic Moonlighter lands on Stadia July 1, and you can play it for free with Stadia Pro. Moonlighter – the story about Will, a fighter and shopkeeper in one – is an adventure with treasure beyond measure, an interdimensional hop between planes of existence where challenges, puzzles, and riches untold await the bravest and the bold. Claim it with your Stadia Pro subscription.

But Moonlighter isn’t the only game headed free to Stadia Pro. Starting July 1, Pro members can also claim Street Power Football, Terraria, and The Darkside Detective FOR FREE. That’s four more free games coming next week!

[ Voor 70% gewijzigd door 12345j op 29-06-2021 19:08 ]

• Deurstopper
  • Niet online
This Week on Stadia: Four free games arriving July 1 on Stadia Pro

https://community.stadia....ly-1-on-Stadia/ba-p/63541

[ Voor 23% gewijzigd door Deurstopper op 29-06-2021 19:25 ]

12345j schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 19:06:
Terraria naar Stadia Pro? Interessant, ken het spel niet zo goed maar leuk om iets anders te zien dan een 13 in een dozijn platform spel.

[...]
Terraria, was dat niet van die developer die mega ruzie met google had gekregen omdat zijn google account geblokkeerd was?
Moonlighter en terraria lijken me interessant, maar misschien wel meer benieuwd naar de 'mega sale' morgen die is aangekondigd. Ik hoop op Hitman 3 voor een prikkie :7

• RoCoStr
Ik hoop op cyberpunk voor een prikkie :)
RoCoStr schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 19:45:
Ik hoop op cyberpunk voor een prikkie :)
Oh ja die moet ik ook nog spelen... Heb nog zoveel op de plank liggen... Fomo is killing me haha

• Tuktop
Ht87 schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 19:29:
[...]

Terraria, was dat niet van die developer die mega ruzie met google had gekregen omdat zijn google account geblokkeerd was?
Klopt ja. Na een maand of wat is dat opgelost en draaide z'n toon ook wat bij (die was daarvoor, waarschijnlijk niet geheel onterecht, behoorlijk pittig). Zal me niks verbazen als ze hem toen een goede deal hebben gedaan, aka een flinke tegemoetkoming om het alsnog op Stadia uit te brengen en later als Pro game beschikbaar te stellen.
De PRO games lijken mij allemaal super gaaf op street power football na. Maar er is 1 probleem. Waar haal ik de tijd vandaan ze allemaal te spelen. :')

[ Voor 10% gewijzigd door Jasphur op 30-06-2021 10:00 ]

• RvD86
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 26-01 19:02
Gaat die mega sale van vandaag pas in vanaf een bepaalde tijd?
Heb net even zitten kijken maat kan nog niet echt een megasale vinden :)
Pagina: 1 ... 113 ... 192 Laatste

Let op:
De stekker ging er op 18 januari 2023 uit.

Converteer je Stadia controller naar Bluetooth met de browsertool:
https://stadia.google.com/controller/

(Beschikbaar tot 31 december 2023)

Mooi overzicht van alternatieven: https://hackmd.io/@christopherklay/BkWVFJlNj
Topics voor alternatieven voor Stadia:
> Het grote cloud gaming topic
> [NVIDIA Geforce NOW] Ervaringen & Discussie
> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
> [PS+] Playstation Plus

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord