• madcon
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:29
Tuktop schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 20:00:
[...]

Ik heb die basic SteelSeries, Arctis 1 met draad geloof ik, werkt ook goed en blijft inderdaad ook lang comfortabel.
De SteelSeries Arctis 7 draadloos is ook een aanrader. Er zit een adapter bij zodat hij ook in de stadia controller geplugt kan worden. Ik heb de gewone variant (niet de psx of xbox versie). Overear heeft zelf mijn voorkeur en ik kan hem lang dragen zonder last van te krijgen.

Stadia / PSN : whenheco

blueman85 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 18:01:
Iemand nog een suggestie qua koptelefoon? Ik gebruik nu hele simpele oortjes, maar wil liefst wel weer met een koptelefoon gamen. Iemand suggesties? Ik heb hiervoor een PS4 gehad
Ik gebruik vaak bedraad de Sony xm100m3, totaal geen gamekoptelefoon eigenlijk (geen werkende microfoon icm stadia), maar het geluid is zo lekker en ik heb m toch liggen ;) Online gamen is toch niet helemaal mn ding, dus de microfoon mis ik niet...
Op mn ps4 had ik destijds een turtle beach, maar die zat echt waardeloos weet ik nog.
Het wordt tijd voor officiele Stadia merch.

[ Voor 3% gewijzigd door Ht87 op 09-06-2021 21:16 . Reden: typo ]

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:24

artificial_sun

Mazda Rx7

Dennis0162 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 17:00:
[...]

Oh ik kende dat niet werkt dat ook met IOS? Dat maakt het wel een stuk prettiger om op je telefoon te game!
Voor Apple telefoons is er de Backbone one, die schijnt geweldig te zijn. Daarnaast is er de Razer Kishi voor ios.

Stadia was beter....

Ht87 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 21:15:
[...]

Ik gebruik vaak bedraad de Sony xm100m3, totaal geen gamekoptelefoon eigenlijk (geen werkende microfoon icm stadia), maar het geluid is zo lekker en ik heb m toch liggen ;) Online gamen is toch niet helemaal mn ding, dus de microfoon mis ik niet...
Op mn ps4 had ik destijds een turtle beach, maar die zat echt waardeloos weet ik nog.
fffff, ik was alweer helemaal vergeten dat er een draadje bij die XM1000m3 zat. Lekker met NC gamen, nice. Vanavond maar eens proberen. Gebruik die Sony vooral voor overdag als werk-koptelefoon voor muziek en calls. Echter vind ik mn Grado heerlijk luchtig ook al is het een on-ear en door zijn open klankast klint het geluid wat ruimtelijker en ik kan mijn vrouw horen als ze tussendoor iets aan mij vraagt. :P

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01:06
Jasphur schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 08:34:
[...]

fffff, ik was alweer helemaal vergeten dat er een draadje bij die XM1000m3 zat. Lekker met NC gamen, nice. Vanavond maar eens proberen. Gebruik die Sony vooral voor overdag als werk-koptelefoon voor muziek en calls. Echter vind ik mn Grado heerlijk luchtig ook al is het een on-ear en door zijn open klankast klint het geluid wat ruimtelijker en ik kan mijn vrouw horen als ze tussendoor iets aan mij vraagt. :P
Voor calls? Als ik dat met die Sony deed, dan had ik altijd het probleem dat anderen me moeilijk konden verstaan.

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:12
Premiere editie is weer in de aanbieding voor 6 tientjes

https://store.google.com/product/stadia?hl=nl
Top. Als er dan over een week of twee ineens ook weer een trippel A game wordt aangekondigd, dan is er een patroon te zien :P Ben benieuwd

• blueman85
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08:48
Ht87 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 21:15:
[...]

Ja daar zat ik dus ook mee, een niet werkende microfoon toen ik mijn Steelseries aansloot op de Stadia controller. Wel geluid van de game, maar als ik dan met m'n vrienden wilde gamen, konden ze me niet horen 8)7

@ All, bedankt voor alle reacties v.w.b hooftelefoon keuze, ik ben weer wat wijzer geworden en zie potentiële aankopen

Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest

• madcon
Opvallend dat hij nog steeds met de Chromecast Ultra wordt verkocht na het nieuws van deze week.

Het is wel een goede deal weer, zou bijna weer overstag gaan maar heb met 3 cromecast ultra's nu wel voldoende :P Ik zit nog steeds te wachten totdat de Wasabi controller in de sale gaat.

• RobNemoo
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 26-01 15:57
madcon schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 10:58:
[...]

Opvallend dat hij nog steeds met de Chromecast Ultra wordt verkocht na het nieuws van deze week.

Het is wel een goede deal weer, zou bijna weer overstag gaan maar heb met 3 cromecast ultra's nu wel voldoende :P Ik zit nog steeds te wachten totdat de Wasabi controller in de sale gaat.
Daar zullen ze er nog zoveel van hebben liggen dat ze die nog willen weggeven. Ook niet iedereen heeft google TV of Android TV, dus dit is ook gewoon nog een goeie deal voor eenieder die met Stadia wil beginnen. De Chromecast is nog altijd een prima oplossing, ongeacht of er inmiddels andere mogelijkheden zijn.

• Dennis0162
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22-11-2025
[...]

Ben juist heel blij met de Chromecast Ultra zit helemaal niet te wachten op weer een afstandbediening erbij!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:38
[...]

Schijnbaar niet zo opvallend. Google wil met Google TV een platform opzetten met content van meerdere content providers door elkaar. Dat hebben ze voor NL nog niet op orde waardoor de Chromecast met Google TV hier nog niet wordt verkocht. En dus ook niet meegeleverd met de Premiere Edition.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Dennis0162 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 12:24:
[...]

Ben juist heel blij met de Chromecast Ultra zit helemaal niet te wachten op weer een afstandbediening erbij!
Ik heb nog een oudere Android TV maar het is de enige afstandbediening die ik gebruik. Die van de tv zou ik moeten gaan zoeken als ik die nodig heb.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• madcon
barrymossel schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 13:22:
[...]

Schijnbaar niet zo opvallend. Google wil met Google TV een platform opzetten met content van meerdere content providers door elkaar. Dat hebben ze voor NL nog niet op orde waardoor de Chromecast met Google TV hier nog niet wordt verkocht. En dus ook niet meegeleverd met de Premiere Edition.
Ik zie nu inderdaad dat de Google TV nog niet officieel ondersteund wordt in Nederland al schijnt hij al wel prima te werken (afgezien het kijken van alle TV kanalen). De afstandsbediening mis ik niet, al lijkt het me handig om android apps te kunnen installeren op de Chromecast.

Tja, heel eerlijk, hier kon je op wachten. Met een gamepass abo kan dit nog wel eens heel zwaar voor stadia worden, zeker als Microsoft de infrastructuur net zo goed krijgt... Benieuwd wat t gaat brengen!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 21:41
Battlefield op Stadia zou wat mij betreft juist leuk zijn zonder crossplay. Als ik iets irritant vind dan zijn het wel cheaters in online-games. Maar helaas zal de playerbase iets te klein zijn om dat tot een succes te maken. Battlefield zou een insta-buy zijn als ik de overtuiging had dat EA actief tegen cheaters zou optreden. Helaas blijkt keer op keer weer dat ze hier gewoon niet effectief genoeg tegen optreden en is het in meer dan de helft vande potjes spel bedervend.

Oh, en ik hoop ook dat Stadia als app op mijn Sony tv gaat komen. Helaas heb ik het verkeerde merk gekozen denk ik ;)
@Ht87 Microsoft heeft in de vorm van Azure al een flinke infra staan natuurlijk. Nu "alleen nog maar" een gaming platform er op knallen en een stream bij de mensen thuis zien te krijgen.

[ Voor 15% gewijzigd door Jasphur op 10-06-2021 16:46 ]

• Dennis0162
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22-11-2025
Jasphur schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 16:46:
@Ht87 Microsoft heeft in de vorm van Azure al een flinke infra staan natuurlijk. Nu "alleen nog maar" een gaming platform er op knallen en een stream bij de mensen thuis zien te krijgen.
Heel het Azure infrastructure gebruiken ze al voor flight simulator. En laten we eerlijk zijn dat ziet er prachtig uit en wat ik er over heb gelezen werkt het ook prima. Naar mijn idee heeft Microsoft ook veel meer ervaring met datacentering dan Google..

Komen we toch weer terug op het feit dat het vreemd is dat Google niet vol gas geeft op de marketing machine en eigen dev studio's heeft gesloten.
Flight simulator werkt toch lokaal op je machine om real time inladen van omgevingen? Dat is in mijn ogen iets anders dan een beeld doorsturen van een render die op een andere locatie gebeurd dan bij jouw thuis.

• Rob Voets
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:10
Die Flight Simulator zou ik wel als streaming dienst willen afnemen. Prachtig nu, maar mijn pc trekt dat voor geen meter.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:17
Ht87 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 16:29:
[...]

Tja, heel eerlijk, hier kon je op wachten. Met een gamepass abo kan dit nog wel eens heel zwaar voor stadia worden, zeker als Microsoft de infrastructuur net zo goed krijgt... Benieuwd wat t gaat brengen!
Yep het moment dat MS overstapt op de nieuwe Xboxen en 4K gaat ondersteunen... Oooh boy😀

En dan nog een game pass ultimate family en mijn wereld is compleet😀

[ Voor 8% gewijzigd door loki504 op 10-06-2021 18:28 ]

• lochpatje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-01 13:39
Top! Meteen maar besteld.
Lijkt mij weer een leuke aanwinst voor Stadia.

[YouTube: Moonlighter Gameplay Trailer | Stadia]

• madcon
Onderstaande titel kwam ook gisteren langs op youtube. Al 2 maanden geleden aangekondigd, maar lijkt me een toffe game:
[YouTube: GRIME Walkthrough]

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10:48
Ik zie het "Pro" tabje niet meer vanochtend.
Is het van plaats veranderd ofzo? Ik heb nog een Pro abo en wilde even kijken...

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

• Tuktop
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12:40
Vortigen schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 10:24:
Is het van plaats veranderd ofzo? Ik heb nog een Pro abo en wilde even kijken...
Wat bedoel je precies?
Wat wil je doen? Als je de games wil zien die je nu kunt claimen met een Pro-abbo, ga je in de store naar het kopje "Stadia Pro games", zojuist gecheckt in de Android app, zou er gewoon moeten staan.

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:39
Vortigen schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 10:24:
Is dit toevallig in de browser? De "Pro" tab is een feature van Stadia Enhanced extensie en die is kort geleden geüpdatet maar vereist een nieuwe permissie. Zolang je die permissie niet geeft is de extensie niet actief en ontbreekt o.a. die "Pro" tab.

• Vortigen
  • Laatst online: 10:48
@Tuktop en @Jorick in de browser inderdaad. Dan moet ik even de Stadia Enhanced extensie een nieuwe permissie geven dus. Bedankt :*)
Edit: net Chrome opgestart en het gaf automatisch een kleine pop up om de extensie weer te accepteren. Ik was iets te snel blijkbaar deze ochtend ;)

[ Voor 35% gewijzigd door Vortigen op 12-06-2021 12:17 ]

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Weet je wat ik niet had moeten doen vandaag? Kijken naar een meer dan twee uur durende documentaire over GTA. Nu mis ik die games echt op Stadia

• Deurstopper
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Jasphur schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 14:02:
Weet je wat ik niet had moeten doen vandaag? Kijken naar een meer dan twee uur durende documentaire over GTA. Nu mis ik die games echt op Stadia
Same here.. misschien dan toch..? https://nextplay.nl/nieuws/komt-gta-v-toch-naar-stadia

Steam/Epic: Deurstopper

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:17
Ja die mis is ook echt ja. Hopelijk dan wel met crossplay op console. En niet met PC. Want dan ben ik snel klaar met GTA online

• madcon
Grootste ergenis van GTA5 zijn voor mij de laadtijden (op ps5). Als het met Stadia mogelijk is om in een paar seconden op te starten zou ik het zeker aankopen. Nu wacht ik maar op de enhanced versie voor de ps5.

Ja, had het gezien inderdaad. Echter zie ik liever GTA3, GTASA en/of GTA4 ipv GTA5 op Stadia. Deel vijf heb ik nou al zo vaak gespeeld. :)

Jasphur schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 18:19:
[...]

Ja, had het gezien inderdaad. Echter zie ik liever GTA3, GTASA en/of GTA4 ipv GTA5 op Stadia. Deel vijf heb ik nou al zo vaak gespeeld. :)
Op iOS met een controller werkt prima ;) pas nog stuk vice city gespeeld op m'n iPad!

Verwijderd

Ik heb zelf recent een Stadia Pro abbo genomen als test voor op mijn Chromebook.
Maar nu wil ik de Stadia Controller gaan aanschaffen. Maar kan iemand mij vertellen of ik die ook als controller
kan gebruiken voor mijn Android Play Store games ? Desnoods bedraad. Want ik kan dat helaas nergens vinden. Ik zou hem ook graag kunnen gebruiken met de Xbox Game Pass (geinstalleerd via de Google Play Store)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2021 21:59 ]

• P_E_T_E_R
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-11-2025
Verwijderd schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 21:58:
Ik heb zelf recent een Stadia Pro abbo genomen als test voor op mijn Chromebook.
Maar nu wil ik de Stadia Controller gaan aanschaffen. Maar kan iemand mij vertellen of ik die ook als controller
kan gebruiken voor mijn Android Play Store games ? Desnoods bedraad. Want ik kan dat helaas nergens vinden. Ik zou hem ook graag kunnen gebruiken met de Xbox Game Pass (geinstalleerd via de Google Play Store)
Zeker, dat werkt. Ik heb het oa getest met de verschillende gta games die ik uit de play store heb gedownload (oa San Andreas en vice city). Dit ging toen wel bedraad (draadloos heb ik niet getest, maar daar de controller doorgaans via WiFi werkt verwacht ik dat dat niet werkt.
Ubisoft heeft Stadia wel echt gevonden volgens mij :P

Nu hopen dat oa SquareEnix er ook meer games op gaat zetten :D Wil Just Cause nog wel een keer spelen

Jasphur schreef op zondag 13 juni 2021 @ 08:56:
Ubisoft heeft Stadia wel echt gevonden volgens mij :P

Nu hopen dat oa SquareEnix er ook meer games op gaat zetten :D Wil Just Cause nog wel een keer spelen
Ja maar nu wil ik black flag spelen ook... Breng m dan ook maar meteen uit na die aankondiging denk ik dan haha
Guardians of the galaxy is in ontwikkeling. Dit zijn wel de games die ik op stadia verwacht gezien de voorgangers die square enix uitbracht. Helaas geen release rondom stadia bekend voor zover ik kan zien. Daar wordt ik niet vrolijk van, tijd voor triple AAA aankondigingen...

[ Voor 3% gewijzigd door Ht87 op 14-06-2021 07:27 ]

• Zvennn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-01 17:32
Ht87 schreef op maandag 14 juni 2021 @ 07:02:
Guardians of the galaxy is in ontwikkeling. Dit zijn wel de games die ik op stadia verwacht gezien de voorgangers die square enix uitbracht. Helaas geen release rondom stadia bekend voor zover ik kan zien. Daar wordt ik niet vrolijk van, tijd voor triple AAA aankondigingen...
Dat zijn AAAAAAAAA aankondigingen :P sorry kon het niet laten. Misschien nu nog te vroeg om te zeggen of het ook naar Stadia komt. Of Google wil zelf een aankondiging van nieuwe games doen? Tijd zal het ons leren (of niet)
Nog een maandje en dan Google Game Developers Summit :P Fingers Crossed

En SE heeft leukere games die ik graag naar Stadia zou willen zien komen en waar ik zelfs nog een keer voor zou willen betalen. Al is het maar voor de snellere laadtijden en het overal kunnen spelen van de game :P

en @Ht87 wat betreft Square Enix
Square Enix has confirmed that the Life is Strange Remastered Collection will be released on September 30th.
The collection will include both Life is Strange and Life is Strange: Before The Storm.
In another twist, the official Google Stadia account has posted that the collection will be free to Stadia Pro members.
[Twitter: https://twitter.com/GoogleStadia/status/1404167261850587136?s=20]
[YouTube: Life is Strange and Life is Strange: Before the Storm Remastered Editions | Stadia]

[ Voor 12% gewijzigd door Jasphur op 14-06-2021 08:39 ]

Lol @Zvennn , ik ga alleen voor die exclusive AAAAAAAAA games :9

@Jasphur , dat is wel een goede idd!

T gaat mij er meer om dat nieuw ontwikkelde games niet meegenomen lijken te zijn voor de stadia markt. Misschien omdat de ontwikkeling van zo'n game langer duurt dan de 1,5 jaar dat Stadia bestaat, maar tegelijk vind ik juist vertrouwen als consument als nieuwe games ook naar stadia komen. Positieve uitzonderingen voor Hitman 3, resident evil, far cry 6, maar ik zie nog geen FIFA, football manager, f1 2022 en nu ook deze Avengers vervolg. Ik vrees een beetje dat we geluk moeten hebben of een nieuwe game ook naar stadia komt en dat zonde zijn.

• bakkerjangert
  • Laatst online: 26-01 10:35
Ht87 schreef op maandag 14 juni 2021 @ 09:03:
Lol @Zvennn , ik ga alleen voor die exclusive AAAAAAAAA games :9

@Jasphur , dat is wel een goede idd!

T gaat mij er meer om dat nieuw ontwikkelde games niet meegenomen lijken te zijn voor de stadia markt. Misschien omdat de ontwikkeling van zo'n game langer duurt dan de 1,5 jaar dat Stadia bestaat, maar tegelijk vind ik juist vertrouwen als consument als nieuwe games ook naar stadia komen. Positieve uitzonderingen voor Hitman 3, resident evil, far cry 6, maar ik zie nog geen FIFA, football manager, f1 2022 en nu ook deze Avengers vervolg. Ik vrees een beetje dat we geluk moeten hebben of een nieuwe game ook naar stadia komt en dat zonde zijn.
Waarschijnlijk wordt de keuze gebaseerd op een kosten-baten analyse. Ik weet niet wat het kost om een game te porten / ontwikkelen voor Stadia, maar kan me voorstellen dat die aanzienlijk zijn. Gezien de nog relatief lage playerbase op Stadia zullen de verwachtte inkomsten laag liggen. Waarschijnlijke conclusie --> kosten > inkomsten dus niet rendabel (op dit moment), tenzij Google nog een duit in het zakje doet. Hopelijk groeit de plaerbase snel, zodat de verkopen toenemen en de kosten wellicht zonder vergoeding van Google gedekt kunnen worden.
Kan natuurlijk heel veel oorzaken hebben. Maar het excuus dat Stadia pas 1,5 jaar oud is gaat niet helemaal op. Getuige al die releases van Ubisoft.

Rainbow Six Extraction komt overigens ook naar Stadia, ondanks dat dat nergens in het FP artikel staat :P (@Tweakjur )

Jasphur schreef op maandag 14 juni 2021 @ 09:38:
Kan natuurlijk heel veel oorzaken hebben. Maar het excuus dat Stadia pas 1,5 jaar oud is gaat niet helemaal op. Getuige al die releases van Ubisoft.

Rainbow Six Extraction komt overigens ook naar Stadia, ondanks dat dat nergens in het FP artikel staat :P (@Tweakjur )
Maar veel games van Ubisoft waren al uit en hadden een port nodig (de oude AC-games bv). Veel nieuw ontwikkelde games blijven bij mijn gevoel wat achter, al was Valhalla wel goed dat deze erbij kwam. Maar ubisoft is ook wel momenteel de redding van Stadia hoor, die hebben elkaar wel gevonden. Denk dat ubisoft veel ziet in streaming icm ubisoft plus. Nu EA en Square Enix nog.
Denk idd dat het een kosten-baten ding is zoals @bakkerjangert zegt, maar als je nu geen xbox series of ps5 kunt kopen (omdat ze er simpelweg niet zijn), dan had het toch zo mooi geweest om al deze aankondigingen op stadia te kunnen spelen :9~
Ik klaag graag he, maar alleen omdat ik wil dat Stadia beter wordt hoor. Ik zal s solliciteren bij Stadia in een soort Maarten van Rossum-rol :p

• RoCoStr
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 25-01 08:01
Lijkt er dus op dat de ene studio games bouwt die makkelijker te porten zijn, terwijl andere studios veel specifieker gecodeerd hebben?

Het zou natuurlijk mooi zijn als dat allemaal wat uniformer zou zijn, maar juist in die wijze van schrijven en coderen zit het onderscheid tussen studios. Zal nog wel wat lentes kosten dan. Tot die tijd geloof ik ook in de kosten-baten afweging en zal ik geduldig moeten zijn.

Gelukkig heb ik nog een achterstand in te halen en sluit het platform nog steeds goed aan op mijn behoefte!
Destiny 2 was met hulp van Stadia devs geport in 6 maanden. Video met uitleg

• Tweakjur
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-01 15:19

Tweakjur

Redacteur
Jasphur schreef op maandag 14 juni 2021 @ 09:38:

Oeps, vergeten ja. Toen we de preview deden werden Stadia en Luna nog niet genoemd.We kregen ze enkele dagen van tevoren wel te horen (in de voice over onder de video noem ik Stadia en Luna wél) maar het blokje inderdaad vergeten aan te passen. Nu fixed.

(was voorheen JJJur, nickchange 4-8-2014)

Nog even de releaselijst van Ubisoft op Stadia:
  • Rainbow Six Siege (June 30th)
  • Watch Dogs Legion: Bloodline (July 6th)
  • The Crew 2 Season 3 expansion (July 7th)
  • Riders Republic (September 2nd)
  • Rainbow Six Extraction (September 16th)
  • Assassin’s Creed Valhalla: Siege of Paris expansion (Summer 2021)
  • Far Cry 6 (October 6th)
  • Just Dance 2022 (November 4th)
  • Avatar: Frontiers of Pandora (2022)

• Safri7879
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-10-2025
Best leuk, maar neem er geen Ubi+ voor.
@Safri7879 Voor zover ik het begreep heb je geen ubi+ nodig om deze games te kopen

Jasphur schreef op maandag 14 juni 2021 @ 11:33:
Nog even de releaselijst van Ubisoft op Stadia:
  • Rainbow Six Siege (June 30th)
  • Watch Dogs Legion: Bloodline (July 6th)
  • The Crew 2 Season 3 expansion (July 7th)
  • Riders Republic (September 2nd)
  • Rainbow Six Extraction (September 16th)
  • Assassin’s Creed Valhalla: Siege of Paris expansion (Summer 2021)
  • Far Cry 6 (October 6th)
  • Just Dance 2022 (November 4th)
  • Avatar: Frontiers of Pandora (2022)
Mooi met datums erbij zelfs, waar haal je de info? Ben erg benieuwd of er ergens black flag genoemd wordt (al zijn dit natuurlijk allemaal nieuwe uitgaves in de post)
9to5Google: https://9to5google.com/20...a-rainbow-six-extraction/

En als je zoekt naar Black Flag lees dan: https://9to5google.com/20...ia-ubisoft-international/

TLDR;
[...]
Alongside Rainbow Six: Siege, Ubisoft is also bringing eight adventure titles including classics from their Assassin’s Creed and Far Cry series:

Assassin’s Creed III Remastered
Assassin’s Creed IV Black Flag
Assassin’s Creed Rogue
Child of Light
Far Cry Blood Dragon
Far Cry 4
Far Cry Primal
Rayman Legends

With these releases, almost the entirety of the mainline Assassin’s Creed games will be available on Stadia, with the exceptions of only the original and the trio of games starring Ezio. Meanwhile, it’s interesting that while Far Cry Blood Dragon is getting ported to Stadia, Far Cry 3 — which acted as the foundation for the Blood Dragon spin-off — is not. Meanwhile, Rayman Legends marks the Stadia debut for the classic franchise.

• 12345j
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-01-2022

• Aristos
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12:09
Ik heb gebruik gemaakt van de aanbieding van 59 euro voor de Premiere Editition. Nu probeer ik ergens de lijst met game-prijzen te vinden, waar kan ik dat vinden?

Ik twijfel namelijk tussen terugsturen of toch maar beginnen. Ik ben een echte stadad, en weet niet of ik heel veel tijd ga besteden aan gamen. En de PRO games vind ik op dit moment niet echt interessant.
Aristos schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 14:31:
Ik heb gebruik gemaakt van de aanbieding van 59 euro voor de Premiere Editition. Nu probeer ik ergens de lijst met game-prijzen te vinden, waar kan ik dat vinden?

Ik twijfel namelijk tussen terugsturen of toch maar beginnen. Ik ben een echte stadad, en weet niet of ik heel veel tijd ga besteden aan gamen. En de PRO games vind ik op dit moment niet echt interessant.
Via de stadia op je telefoon of via je browser kun je in de winkel kijken en kopen (en na betaling direct gamen, die ervaring is heel fijn haha).
Als je twijfelt om terug te sturen zou ik een gratis maandje pro claimen. Veel games van Ubisoft zijn extra goedkoop als je pro hebt nu en dan kun je voor een prikkie testen of t wat is!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:34

Ik zit een beetje met hetzelfde. Volgens mij kun je zonder account niet even kijken wat het spelaanbod is, incl. prijzen. Ik heb wel geprobeerd een account aan te maken, maar dan gaat gelijk je gratis maand in. Dat wil ik dus niet.

• Aristos
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12:09
meesje schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 15:06:
[...]

Ik zit een beetje met hetzelfde. Volgens mij kun je zonder account niet even kijken wat het spelaanbod is, incl. prijzen. Ik heb wel geprobeerd een account aan te maken, maar dan gaat gelijk je gratis maand in. Dat wil ik dus niet.
Dit dus. Wellicht een screenshotje van wat A-games?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dj5Mb7f69Kj6D1Tl4B-b27GL8cw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rJk5UtwIwvWr0Z5rjk48rFn3.png?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7SP0hSq5pjO_o7H40cUc2XdIMWs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gS6dZ5pgJoXuLPVcZo5gRlgh.png?f=fotoalbum_large

Zoals je ziet kunnen de kortingen met een PRO abbo erg oplopen. Echter hebben niet alle games ook een PRO prijs.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CP5oVkKRJnLeSFRVE2jvygWD94o=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/KXR51jpHsIKVqFuX0kc3nqhi.png?f=user_large

Voor de overige trippel A games geld ongeveer 70/80 euro voor de basis versie en schiet snel naar de 100 euro voor een paar extra's. Oudere trippel A games zakken naar een range tussen de 30 - 60 euro. Ligt een beetje aan de versie.

• artificial_sun

artificial_sun

Mazda Rx7

meesje schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 15:06:
[...]

Dit dus https://stadiadb.app/

Stadia was beter....

• meesje
Haha, die wilde ik net plaatsen!

• meesje
Ik vind de spellen overigens nog best flink aan de prijs. Zojuist nog even op nl.pepper.com gezocht op Stadia. Gelukkig zijn er regelmatig goede aanbiedingen. Fifa21 voor 25 euro vind ik bv wel interessant, maar 70 euro…

Het concept van Stadia vind ik zeer mooi. Een leuke aanvulling, voor papa, op de Nintendo Switch.

• artificial_sun

artificial_sun

Mazda Rx7

De LRP is de laagste prijs die de game ooit gehad heeft. Dat is een goede indicatie van aanbiedingsprijzen. Dus als je een game ziet die je interessant lijkt maar niet perse nu moet hebben kun je nog op een aanbieding wachten.

Stadia was beter....

meesje schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 15:37:
Ik vind de spellen overigens nog best flink aan de prijs. Zojuist nog even op nl.pepper.com gezocht op Stadia. Gelukkig zijn er regelmatig goede aanbiedingen. Fifa21 voor 25 euro vind ik bv wel interessant, maar 70 euro…

Het concept van Stadia vind ik zeer mooi. Een leuke aanvulling, voor papa, op de Nintendo Switch.
Volgens mij zijn conventionele console prijzen niet heel veel hoger of lager :)

• meesje
Jasphur schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 15:45:
[...]

Volgens mij zijn conventionele console prijzen niet heel veel hoger of lager :)
Als je het vergelijkt met digital dan heb je gelijk. Maar ik ben nog ouderwets en kijk naar de prijzen van disc versies. Deze zijn vrijwel altijd (flink) lager.

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-01 21:44

Zerora

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Ht87 schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 15:34:
[...]

Misschien een mooie voor in de topicstart?
@Zerora of @Bobbreede
Staat erbij nu.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Je kunt je aanmelden voor een beta van Riders republic op Stadia:
https://register.ubisoft.com/riders-republic-register/nl-NL

• Exocet
  • Niet online
meesje schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 15:37:

Summer sale is begonnen
https://community.stadia....ith-Stadia-Pro/ba-p/62733

Fifa nu 25 euro

• meesje
Je link werkt niet zonder account.
Stadiadb.app is nog niet bijgewerkt. In ieder geval bedankt voor delen!

• Exocet
  • Niet online
meesje schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 20:14:
[...]

Je link werkt niet zonder account.
Stadiadb.app is nog niet bijgewerkt. In ieder geval bedankt voor delen!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CHy145toUtywGjlzNBkIA45JIOo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/7qSlnETotgVGLZruz2Y30Zf8.png?f=fotoalbum_large

• meesje
Dank je! GRID ook voor een leuk prijsje verkrijgbaar.
Straks maar de Stadia set bestellen.

• RoCoStr
Zitten leuke aanbiedingen tussen! Net maar even de eerste twee Metro delen meegepakt!

Verwijderd

@meesje als je een chromebook hebt kan je via chromebook perks hem aanschaffen voor 49,99 en 3maand pro claimen tenminste dat heb ik eergisteren gedaan

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2021 23:58 ]

• Tuktop
Verwijderd schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 23:58:
@meesje als je een chromebook hebt kan je via chromebook perks hem aanschaffen voor 49,99 en 3maand pro claimen tenminste dat heb ik eergisteren gedaan
Anders heb ik nog wel zo'n code liggen denk ik.. heb een Chromebook maar al eerder een 3-month code gebruikt en die stacken niet :)

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:38
Ah! Saint's Row in de sale. Die zal ik dan maar eens kopen nu ik geen Ubisoft+ meer heb. Volgens mij in het verleden wel eens gespeeld, maar kan ook een eerdere versie zijn geweest.

Jeeej, lekker binnen zitten met deze hitte!! ;)

• Schmitzel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:01
Watch dogs 1 en 2 maar even gehaald

• meesje
Verwijderd schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 23:58:
Bedankt voor deze tip! Helaas heb ik geen chromebook.

De afgelopen dagen enorm getwijfeld, nog steeds overigens, of ik wel/niet een stadia moet kopen. 60 euro is natuurlijk een leuke prijs. Je hoeft niet te investeren in een apparaat van 500 euro, wat op een gegeven moment het geluid van een stofzuiger gaat produceren. Dit is natuurlijk overdreven, maar vroeger wel een paar consoles gehad waarbij de ventilator flink aan de slag ging. Ook al stond de console op een open locatie.

Mijn zoontje heeft voor zijn verjaardag een Switch gekregen. Ik merk dat ik voor deze console diverse spellen koop, maar er niet aan toe kom om dit te spelen. Hetzelfde heb ik al met iOS games, deze kosten gelukkig vrijwel niks, maar toch. Ik ben bang dat straks met Stadia hetzelfde gebeurt: allerlei spellen kopen (natuurlijk in de aanbieding ;)), maar deze niet spelen. Het concept van stadia is natuurlijk wel super laagdrempelig.

Ik heb overigens geen 4K televisie en gewoon een stereo receiver. Naast spellen kopen is het voor mij niet eens noodzakelijk om ook gelijk een Pro abonnement te nemen. Een 4K tv staat wel op mijn wensenlijstje, maar ik ben daarin nog een beetje ouderwets: waarom een 6 jaar oude tv vervangen als deze nog prima werkt?
Normaal zeg ik altijd bij twijfel niet doen, maar in het geval van Stadia (en zeker icm een 1080 tv) zou ik zeggen bij twijfel juist wel doen :P 60 euro is een aantrekkelijke prijs, je hebt geen abbo nodig, je krijgt 1 maand gratis pro bij een nieuw account dus je kan meteen wat games gratis claimen, eventueel met pro korting een trippel a game kopen en als kers op de taart. Als Stadia toch niks voor je is kun je je premiere bundel verkopen op Marktplaats. Eventueel controller en CCU los van elkaar :P

meesje schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 10:48:
[...]

Bedankt voor deze tip! Helaas heb ik geen chromebook.

De afgelopen dagen enorm getwijfeld, nog steeds overigens, of ik wel/niet een stadia moet kopen. 60 euro is natuurlijk een leuke prijs. Je hoeft niet te investeren in een apparaat van 500 euro, wat op een gegeven moment het geluid van een stofzuiger gaat produceren. Dit is natuurlijk overdreven, maar vroeger wel een paar consoles gehad waarbij de ventilator flink aan de slag ging. Ook al stond de console op een open locatie.

Mijn zoontje heeft voor zijn verjaardag een Switch gekregen. Ik merk dat ik voor deze console diverse spellen koop, maar er niet aan toe kom om dit te spelen. Hetzelfde heb ik al met iOS games, deze kosten gelukkig vrijwel niks, maar toch. Ik ben bang dat straks met Stadia hetzelfde gebeurt: allerlei spellen kopen (natuurlijk in de aanbieding ;)), maar deze niet spelen. Het concept van stadia is natuurlijk wel super laagdrempelig.

Ik heb overigens geen 4K televisie en gewoon een stereo receiver. Naast spellen kopen is het voor mij niet eens noodzakelijk om ook gelijk een Pro abonnement te nemen. Een 4K tv staat wel op mijn wensenlijstje, maar ik ben daarin nog een beetje ouderwets: waarom een 6 jaar oude tv vervangen als deze nog prima werkt?
Als ik jouw verhaal lees zie ik eigenlijk een perfecte stadia-match, via stadia basic kun je gratis gebruik maken van het platform (los van de gekochte spellen en de aanschaf van de premier edition). Geen verlies als je t niet veel gebruikt. Ik zou dan gebruik maken van je gratis pro maand als er een keer een goede aanbieding is voor een paar games en die dan aanschaffen. Kun je bij wijze van jaren vooruit op 1 aanschaf.

Oh wat de 4k tv betreft: je mist het niet als je t niet hebt, maar eenmaal in huis denk je: hoe heb ik ooit zonder gekund haha!

Verwijderd

@meesje wij hebben hier geen tv, maar een 24 inch monitor met daarop een bluetooth speaker, bij het pro abbo zitten voor mij genoeg games (zo hoef ik ze ook niet aan te schaffen) gebruik hem icm met een switch

en de games die je wel aan wil schaffen zien met een pro abbo te kopen met korting

tevens kan je de chromecast nog gebruiken voor
andere doeleinden

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2021 12:33 ]

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-01 22:52
Weet iemand of het mogelijk is om in de Stadia Store met Google Play-tegoed te betalen? Ik heb van iemand een cadeaukaart gekregen die ik graag voor een game zou gebruiken, echter de shop geeft als enige mogelijkheid mijn creditcard.

Verwijderd

Pro abbo kosten wel, games hier ook niet
@Sempy en @Verwijderd Ik lees hier en hier dat het wel zou moeten kunnen als je de Stadia app op dezelfde device staat als de Playstore... Ik heb geen Android en heb dat ook nooit gebruikt dus kan je helaas niet verder helpen.

Artikel is wel uit 2019 dus kan zijn dat er het een en ander veranderd is natuurlijk :P

Never mind:
You may eventually able to buy games on the official Stadia website. If that time comes, you won’t be able to use Google Play credits or gift cards for those purchases.

[ Voor 23% gewijzigd door Jasphur op 16-06-2021 12:40 ]

• meesje
@Jasphur @Ht87 @Verwijderd Dank voor jullie reacties. Straks toch maar een Stadia bestellen. De 4K tv gaat er ooit wel komen. Nu eerst maar testen met mijn huidige tv. Het lijkt me inderdaad een mooie aanvulling op de Switch. Papa ‘s avonds lekker met Stadia aan de slag. En overdag met mijn zoontje samen Nintendo spellen spelen. De spellen die ik nu (te) snel heb gekocht (gelukkig via MP, dus geen of bijna geen verlies) gaan weer in de verkoop. Voor je het weet zitten we met een lading spellen die we nooit gespeeld hebben, terwijl er al weer een nieuwe Nintendo console op de markt is. Vroeger had ik ook al de neiging om meer spellen te kopen dan te spelen.
@meesje Graag gedaan :) Laat maar weten hoe Stadia bevalt. Mbt games waar je lang plezier van kan hebben zijn mijn inziens Journey to the Salvage Planet en AC Valhalla wel leuke games om op te pakken

• Sempy
Jasphur schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 12:37:
@Sempy en @Verwijderd Ik lees hier en hier dat het wel zou moeten kunnen als je de Stadia app op dezelfde device staat als de Playstore... Ik heb geen Android en heb dat ook nooit gebruikt dus kan je helaas niet verder helpen.

Artikel is wel uit 2019 dus kan zijn dat er het een en ander veranderd is natuurlijk :P

Never mind:

[...]
Bedankt, dat werkt inderdaad. Via app op telefoon gaat het wel, maar via Chrome op de laptop is alleen creditcard een optie.

• bakkerjangert
  • Laatst online: 26-01 10:35
Sempy schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 12:32:
Weet iemand of het mogelijk is om in de Stadia Store met Google Play-tegoed te betalen? Ik heb van iemand een cadeaukaart gekregen die ik graag voor een game zou gebruiken, echter de shop geeft als enige mogelijkheid mijn creditcard.
Ja, dat kan. Ik doe het via de app en dan kan het (of het ook via de website werkt weet ik niet). Wel enkel als je de game volledig met tegoed kunt betalen, volgens mij kun je niet deels met tegoed betalen. Zo heb ik al een aantal spellen gekocht met mijn verdiende saldo via google rewards.

• meesje
Jasphur schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 12:54:
@meesje Graag gedaan :) Laat maar weten hoe Stadia bevalt. Mbt games waar je lang plezier van kan hebben zijn mijn inziens Journey to the Salvage Planet en AC Valhalla wel leuke games om op te pakken
Bedankt voor de tips! Ik heb dit topic al gebookmarkt. Je zult me zeker terug zien komen.

• Tuktop
meesje schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 13:14:
[...]

Bedankt voor de tips! Ik heb dit topic al gebookmarkt. Je zult me zeker terug zien komen.
Check je DM :)

• rwbk
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 25-01 21:07
Leuke sales! Zit te twijfelen om Far cry 5 te halen. Meestal vind ik die serie 4 uur leuk en daarna niet meer.
Red dead redemption 2 blijft maar 40,19 in de sales :(

[ Voor 20% gewijzigd door rwbk op 16-06-2021 13:56 ]

• Sempy
Ik heb zojuist Assassin's Creed Odyssey gekocht.

Zit nog te twijfelen over The Crew 2, iemand die deze game kan aanbevelen en is het handig om in de aanbieding gelijk de dure versie mee te pakken?

• rwbk
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 25-01 21:07
Sempy schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 14:00:

Zit nog te twijfelen over The Crew 2, iemand die deze game kan aanbevelen en is het handig om in de aanbieding gelijk de dure versie mee te pakken?
Als ik mij niet vergis zit er bij de gold edition een season pass bij. Waardoor je meer auto's krijgt.

• RoCoStr
rwbk schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 13:53:
Leuke sales! Zit te twijfelen om Far cry 5 te halen. Meestal vind ik die serie 4 uur leuk en daarna niet meer.
Red dead redemption 2 blijft maar 40,19 in de sales :(
Ik heb genoten van deel 5! Genoeg afwisseling, fast travel beschikbaar, knettergekke side-missions en een creepy realisme in de verhaallijn. Ik heb deel 1, 2 en 3 gespeeld en deze overstijgt ze allemaal. Ik moet mijzelf inhouden om New Dawn niet te kopen, simpelweg omdat ik nog zoveel te spelen heb.

• RobNemoo
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 26-01 15:57
Sempy schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 14:00:

Ik vermaak me goed met The Crew 2. Zowel lekker casual wat rondrijden door de huge omgeving als missies uitvoeren, als races in allerlei voortuigen vind ik leuk. Wekelijks even de Summit acties doen en je hebt al snel een leuk kapitaal en voertuigen bij elkaar gespeeld.

De 3 kids hier vinden het ook leuk om wat rond te crossen door de open wereld en met name diertjes spotten vinden ze leuk.

• artificial_sun

artificial_sun

Mazda Rx7

Ik heb de gold edition van de crew 2, en het enige wat je krijgt zijn een berg voertuigen. Ik vond het wel waard omdat het wat minder grinden was in het begin, maar ik gebruik de autos nu niet meer. 20% ingame vind ik dan wel weer handig.

Misschien zou ik nu voor de standaard versie gaan een 100000 crew credits kopen. Voor 80000 cc kun je een premium motor pass kopen waarmee je extra aankleding voor autos krijgt en speciale versies van autos.

Stadia was beter....

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-01 20:11

DirtyBird

Praktiserend denker

Zit er een beetje voortgang in? Ik herinner me nog dat ik burnout paradise kocht in de hoop dat het een mooie nfs underground alt zou zijn.
Dat viel tegen. De open wereld vond ik eerder vervelend. Daarna veel vermaakt met dirt rally en zoek nu een leuke casual racegame voor stadia.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Pagina: 1 ... 112 ... 192 Laatste

Let op:
De stekker ging er op 18 januari 2023 uit.

Converteer je Stadia controller naar Bluetooth met de browsertool:
https://stadia.google.com/controller/

(Beschikbaar tot 31 december 2023)

Mooi overzicht van alternatieven: https://hackmd.io/@christopherklay/BkWVFJlNj
Topics voor alternatieven voor Stadia:
> Het grote cloud gaming topic
> [NVIDIA Geforce NOW] Ervaringen & Discussie
> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
> [PS+] Playstation Plus

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord