Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Schmitzel
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 13:11
JonathanPayne schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 11:55:
De ontwikkelingssnelheid van het project is ongelooflijk traag. Gezien het klantenverloop als gevolg van gebreken, kan Google Stadia uiteindelijk "stervende" zijn. De tijd zal het leren.
Weinig spelletjes vergeleken met concurrenten.
Imput Lag probleem, te oordelen naar speler feedback, is niet verholpen.
Ondersteuning voor slechts bepaalde smartphone-modellen. Alleen Chromecast Ultra voor TV's.
Een hoop andere kleine gebreken.
Zoals we kunnen zien, is Google Stadia een zeer ruw project, hoewel de vooruitzichten zeer hoog waren.
bron ?

Stadia: Smit#5546

• RoCoStr
  • Registratie: januari 2021
  • Laatst online: 11:56
Stadia draait op mijn Galaxy Tab A 10.1 uit 2016 uitstekend onder 'experimenteren'. Beeldvullend, Full HD, soepel als wat.

Op mijn oude asus N550 laptop is het armoe troef; niet lekker werkend gekregen ondanks alle tweaks en extensies. Op de nieuwe Asus vivobook is het daarentegen perfect, rechtstreeks uit de doos; via Chrome én via Edge.

Op de TV in 4k is het mooist natuurlijk, maar ook zonder die investering en zonder Pro, kun je prima op je tablet of (recentere) laptop spelen, zonder additionele investering.

Helemaal eens dat de hoeveelheid games tekort schiet, kan mij niet snel genoeg gaan.

• Fly-guy
  • Registratie: juni 2000
  • Niet online
Zijn onderbuik, aangezien vrijwel niets van zijn lijstje (nog) klopt.
Jasphur schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 12:22:
@Ht87 mbt die PR. Ik ben extreem benieuwd naar de Google Games Developer Summit op 12 en 13 juli
Die had ik nog niet zo scherp op mn netvlies staan eigenlijk! Al moet ik wel zeggen dat ik vaker hyped ben geweest en dat t toen keihard tegenviel haha!
Ik hoop heel erg op een roadmap voor de komende jaren, maar denk dat google zich niet in zijn kaarten laat kijken...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 15:58
Ht87 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 13:42:
[...]

Die had ik nog niet zo scherp op mn netvlies staan eigenlijk! Al moet ik wel zeggen dat ik vaker hyped ben geweest en dat t toen keihard tegenviel haha!
Ik hoop heel erg op een roadmap voor de komende jaren, maar denk dat google zich niet in zijn kaarten laat kijken...
Om maar meteen even je "hype-level" te laten zakken :P Het is voornamelijk een Summit voor game developers. Stadia als game platform is daar natuurlijk maar een klein onderdeel van. Rede waarom ik uitkijk naar deze Summit is vooral omdat er tijdens Google I/O geen aandacht aangegeven is en ik daarom denk dat ze dat gaan doen bij de Games Developer Summit.

Hier de summit keynotes van vorig jaar YouTube: YouTube
En hier specifiek de Stadia R&D 2020 keynote

Lorem ipsum dolor sit amet | PSN: Jasphur | Discogs Collectie | Untappd: jasperroeken

• The_Woesh
  • Registratie: augustus 2001
  • Nu online

The_Woesh

De man die.....

De ontwikkelingssnelheid van het project is ongelooflijk traag. Gezien het klantenverloop als gevolg van gebreken, kan Google Stadia uiteindelijk "stervende" zijn. De tijd zal het leren.
Ondersteuning voor slechts bepaalde smartphone-modellen. Alleen Chromecast Ultra voor TV's.
Zoals we kunnen zien, is Google Stadia een zeer ruw project, hoewel de vooruitzichten zeer hoog waren.
Welke spellen heb je geprobeerd en op PC of TV met CCU? CCU bekabeld werkt nagenoeg altijd.
PC/laptop: eerst altijd kabel, en check of je hardware VP9 decoding ondersteund.
Problemen zijn er zat maar die liggen in 99% van de gevallen aan de setup thuis of de internet verbinding.

"You are lucky because you caught me in a transitional phase. I was sitting here, eating my muffin, drinking my coffee, and I had what alcoholics refer to as a moment of clarity." -- Pulp Fiction

• kepler
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 15:57
Is er een andere gaming stream service die net zo makkelijk en goed werkt als Stadia?

Nu hou ik het niet heel actief bij, maar volgens mij was de consensus tijdje terug dat Stadia qua tech wel bovenaan staat. Instappen en spelen is het doel en dat werkt ideaal. Games blijven misschien wat achter, maar dat is bij alle game consoles die nieuw op de markt komen.

Ik speel veel F12020 en heb zelden last van lag. Vreemd genoeg altijd even de eerste minuut van het eerste rondje paar hiccups, maar daarna altijd erg soepel.

Renault Zoe R210 Intens (22kWh)

• Jasphur
Volgend op mijn vorige post is deze keynote overigens ook nog interessant. Hier komt nog even de framerate met de latency "magic" aan bod

Lorem ipsum dolor sit amet | PSN: Jasphur | Discogs Collectie | Untappd: jasperroeken

• Jasphur
Stadia rolt nieuwe referral awards uit. Geldig tot en met 31 augustus

First Referral - One month of Stadia Pro for free
Second referral - Exclusive Stadia avatar
Third referral - A voucher to get 50% a Stadia controller from the Google Store

Jasphur schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 16:24:

Haha, net nadat ik al mijn gamevrienden heb overtuigd iets te kopen.... Wil er iemand hier nog een account? :9 :9 8)7

Overigens, PR-technisch weer: typisch dat dit nog niet genoemd wordt in de eigen communitypage. Dat loopt toch elke keer niet lekker hoor.

[Voor 10% gewijzigd door Ht87 op 02-06-2021 16:38]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• parsa2020
  • Registratie: mei 2021
  • Laatst online: 10-06 10:45
Jasphur schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 16:24:

Deze gelden wel alleen voor de US en Canada, dus wij hebben er helaas niet zo veel aan :(
Ht87 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 16:37:
[...]

Haha, net nadat ik al mijn gamevrienden heb overtuigd iets te kopen.... Wil er iemand hier nog een account? :9 :9 8)7

Overigens, PR-technisch weer: typisch dat dit nog niet genoemd wordt in de eigen communitypage. Dat loopt toch elke keer niet lekker hoor.
Staat gewoon netjes vermeld in de community blog van deze week :) Die is op woensdag gekomen omdat maandag memorial day was, wat een feestdag is in de US. Tot nu toe is steeds de community blog 1 dag later geweest als de maandag een feestdag was.
Ik ben zelf eigenlijk wel blij dat ze niet met zo'n blog wachten totdat ze het gaan uitrollen, zeker aangezien het uitrollen steeds wel een tijdje duurt (los van het feit dat dit dus helemaal niet voor ons geldt).

[Voor 42% gewijzigd door parsa2020 op 02-06-2021 18:33]

Acties:
  • +1Henk 'm!
parsa2020 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 17:25:
[...]

Deze gelden wel alleen voor de US en Canada, dus wij hebben er helaas niet zo veel aan :(

[...]

Staat gewoon netjes vermeld in de community blog van deze week :) Die is op woensdag gekomen omdat maandag memorial day was, wat een feestdag is in de US. Tot nu toe is steeds de community blog 1 dag later geweest als de maandag een feestdag was.
Ik ben zelf eigenlijk wel blij dat ze niet met zo'n blog wachten totdat ze het gaan uitrollen, zeker aangezien het uitrollen steeds wel een tijdje duurt (los van het feit dat dit dus helemaal niet voor ons geldt).
Haha ik zie t, op moment van mijn post stond hij er nog niet, dus elders is t nieuws toch al eerder bekend geweest ;) goede insiders denk!

Acties:
  • +8Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: maart 2004
  • Nu online

Geronimous

Moderator Spielerij
Als iedereen zowat hier uitgebreid ingaat op de obvious troll, ga ik niet de moeite nemen om te knippen natuurlijk...

volgende keer: niet voederen ;)

• Zvennn
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 07:44
Gisteren voor het eerst een freeze gehad in een Stadia game. Tijdens het spelen van Jedi: Fallen Order bevroor het beeld, maar blijkbaar ook de input van de controller. Soms als de stream hapert wordt je input nog wel uitgevoerd, en had ik zomaar in de afgrond kunnen eindigen.
Dus dat lijkt er in mijn ogen op dat de game even vast liep. Het lijkt mij sterk, maar iemand anders daar ervaringen mee?

Ik speelde dit keer op de laptop (wifi) via de browser (wel met Stadia controller) omdat ik dan lekker in de tuin kon gamen :) Met de CCUltra (via UTP) heb ik daar geen last van.

• RoCoStr
  • Registratie: januari 2021
  • Laatst online: 11:56
Ja dat heb ik ook wel eens gehad, maar bij mij lag de oorzaak in wifi medegebruik. Wanneer ik via wifi speel en iemand anders trekt bandbreedte (door een filmpje te bufferen o.i.d.) dan schokt die even tot soms inderdaad totale freeze/out-of-sync.

Ik heb dit met Star Wars gehad en met Doom Eternal.

• Jasphur
Ht87 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 18:47:
[...]

Haha ik zie t, op moment van mijn post stond hij er nog niet, dus elders is t nieuws toch al eerder bekend geweest ;) goede insiders denk!
9to5Google had de nieuwe feature al vrij snel op het web staan.
https://9to5google.com/20...eferral-avatar-google-tv/

• Jasphur
Eigenlijk is dit helemaal niet zulk goed nieuws... Als Stadia fan dan.
KPN en Microsoft sluiten partnerschap voor streamen van games

[Voor 12% gewijzigd door Jasphur op 03-06-2021 08:36]

Jasphur schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 08:22:
Eigenlijk is dit helemaal niet zulk goed nieuws... Als Stadia fan dan.
KPN en Microsoft sluiten partnerschap voor streamen van games
Tja, in mijn glazen bol zie ik dat Microsoft in de toekomst Stadia overneemt, of in ieder geval de techniek koopt. Denk dat ze dan onverslaanbaar zijn op streaming gebied tov PlayStation.

• Haay
  • Laatst online: 11:14
Ht87 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 08:46:
Tja, in mijn glazen bol zie ik dat Microsoft in de toekomst Stadia overneemt, of in ieder geval de techniek koopt. Denk dat ze dan onverslaanbaar zijn op streaming gebied tov PlayStation.
Dat denk ik niet hoor. Google gaat deze technologie zeker niet aan een grote concurrent verkopen. Hoogstens in licentie laten gebruiken door Microsoft, hoewel ik zeker weet dat Microsoft alle middelen (geld en technische know-how) heeft om een eigen Xbox variant van Stadia te bouwen. Ze zullen er vast al mee bezig zijn.

• Jasphur
Maar Microsoft heeft die techniek toch al met xCloud?

Jasphur schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 09:07:
Maar Microsoft heeft die techniek toch al met xCloud?
Wel wat minder goed werkend dan Stadia vond ik (wel al jaar geleden dat ik t probeerde hoor). Ook qua input lag en eenvoud voor verschillende schermen met alleen een browser benodigd is wel een plusje. En het werkt al via xbox!
Geen idee wat de agenda van Google is hoor, maar t zou mij niet vreemd lijken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jasphur
En misschien iets te technisch nieuws, maar Google heeft dus een nogal een naam in huis gehaald voor hun SoC ontwikkeling. Ik ben benieuwd in hoeverre dit de aankomende jaren doorsijpelt naar de Stadia servers
https://www.theverge.com/...el-veteran-uri-frank-hire

Als ze al plannen vrij concreet hebben vind ik de Games Developer Summit in juli wel een mooie om hier wat over toe te lichten

[Voor 16% gewijzigd door Jasphur op 03-06-2021 13:07]

• barrymossel
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 11:31
Iemand al geprobeerd of Ubisoft+ in NL ook werkt met Stadia?

https://www.ubisoft.com/e...a/000097037?origin=middle

Staat niet dat het wel kan, maar ook niet dat het niet kan... België wel schijnbaar...

---edit---
Zo te zien niet: https://community.stadia....-Ubisoft-games/ba-p/61554

[Voor 20% gewijzigd door barrymossel op 03-06-2021 20:15]

Acties:
  • +7Henk 'm!

• NinjaKiwiNL
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 11:09
barrymossel schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 20:04:
Iemand al geprobeerd of Ubisoft+ in NL ook werkt met Stadia?

https://www.ubisoft.com/e...a/000097037?origin=middle

Staat niet dat het wel kan, maar ook niet dat het niet kan... België wel schijnbaar...

---edit---
Zo te zien niet: https://community.stadia....-Ubisoft-games/ba-p/61554
Ik krijg de melding dat het in mijn regio nog niet beschikbaar is.

Edit: serieus, België krijgt wel toegang en in NL moeten we nog wachten?….. Wat voor ongelooflijk stomme keuze is dat nou weer xD

Net Stadia Première aangesloten en geprobeerd maar dat werkt lekker! Heb maar 2 games (en een paar vage games die je kan claimen) en natuurlijk nu geen fatsoenlijke titel in de aanbieding :+

[Voor 7% gewijzigd door NinjaKiwiNL op 03-06-2021 20:37]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jasphur
Goed om te horen @NinjaKiwiNL !

• Zvennn
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 07:44
België krijgt wel toegang en in NL moeten we nog wachten?….. Wat voor ongelooflijk stomme keuze is dat nou weer
Ik denk dat het misschien te maken heeft dat er verhoudingsgewijs meer omzet in losse verkoop nog zit in NL en dat er dan eerder via Ubi+ dan nog wat te halen valt in België. Of ze moeten een goede deal weten te sluiten. Wie zal het zeggen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jasphur
@NinjaKiwiNL Na een avondje spelen. Wat is je review?

Acties:
  • +8Henk 'm!

• NinjaKiwiNL
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 11:09
Jasphur schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 09:57:
@NinjaKiwiNL Na een avondje spelen. Wat is je review?
Mijn dochter van 5 maakte er een potje van met niet slapen :+ dus niet heel veel kunnen spelen, maar heb een stukje Destiny 2 gedaan en dat beviel mij zeer goed. Ik merk niks van vertraging, speelde heel prima weg. Jedi Fallen Order speelde ook heel prima. Ik ga komende tijd met aanbiedingen wat kopen, zoals nu lijkt is dit precies wat ik zoek! (Ik wil vooral Borderlands 3 heel graag) The Division 2 (net gemist die ultimate edition aanbieding)

En geen minuten meer op me duim hoeven zuigen met wachten tot iets geladen is!! *O*

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Qws
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 13-06 19:25
Ik vind het best wel sneu/appart dat landen om Nederland wel Ubisoft+ hebben.. Ik vraag me af hoe ze dat beslissen.

Hopelijk gaat het niet weer maanden duren voordat Ubisoft verder gaat uitbreiden. Het is heel belangrijk voor Stadia dat ze iets hebben als Gamepass Ultimate. Stadia Pro library is een beetje te mager vergeleken met Gamepass Ultimate.

Ik heb best wel veel Ubisoft games gekocht op Stadia, maar er zijn nog steeds zat Ubisoft games die ik nog graag wil spelen (Legion, Valhalla en zelfs Uno).

Acties:
  • +2Henk 'm!
In navolging op Ubisoft plus behoorlijk wat nieuwe Ubisoft games erbij komende periode. Rayman legends!!
En black flag, ik ben zo bang dat als ik die opnieuw speel ik dan al mijn verliefdheid op die game kwijtraak omdat ik bang ben dat hij inmiddels wat verouderd is, net als AC:Brotherhood destijds... Maar goed, ubisoft doet z'n best de stadia store te vullen iig!

[Voor 11% gewijzigd door Ht87 op 04-06-2021 23:22]

• Jasphur
Als ik Blue Fire zo zie dan krijg ik echt enorme Prince of Persia vibes

Acties:
  • +1Henk 'm!

• parsa2020
Zvennn schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 22:09:
[...]

Ik denk dat het misschien te maken heeft dat er verhoudingsgewijs meer omzet in losse verkoop nog zit in NL en dat er dan eerder via Ubi+ dan nog wat te halen valt in België. Of ze moeten een goede deal weten te sluiten. Wie zal het zeggen.
Ik kan me ook zomaar voorstellen dat Ubisoft alle landen heeft genomen waar Frans wordt gesproken (als immers Frans bedrijf, die staan toch wel bekend om het 'Frans en alleen Frans' gedachtegoed ;)) en toen Duitsland en de UK niet achter konden laten als de grootste markten in Europa :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jasphur
CEO van EA vindt Stadia “wel okay, maar het zwakste punt is multiplayer”.

https://9to5google.com/20...ia-multiplayer-interview/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Jasphur schreef op zondag 6 juni 2021 @ 12:47:

Dat klopt, maar wat is de reden? Te weinig spelers ? Het kan toch ook crossplatform gemaakt worden met consoles? (PC liever niet, daar heb je mensen met mods/cheats).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Deurstopper
  • Registratie: juli 2012
  • Niet online

Deurstopper

Steam: Deurstopper

Marzman schreef op zondag 6 juni 2021 @ 12:57:
[...]

Dat klopt, maar wat is de reden? Te weinig spelers ? Het kan toch ook crossplatform gemaakt worden met consoles? (PC liever niet, daar heb je mensen met mods/cheats).
Dat denk ik ook, te weinig spelers.. aan de techniek zal het niet liggen. Verbaas me bij iedere game weer. Ben erg benieuwd naar spellen zoals Rainbow 6 en hopelijk ook BF6 en Apex als die ooit op Stadia komen.. en wat dit wellicht gaat doen met spelers aantallen

Stadia: NoNumbersNeeded

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jasphur
Marzman schreef op zondag 6 juni 2021 @ 12:57:
[...]

Denk het. Een aantal games zijn overigens al cross platform of in ieder geval aangekondigd dat ze dat gaan worden

Acties:
  • +2Henk 'm!

Slecht nieuws voor nieuwe FIFA release denk ik, EA verdient alles aan de fut en multiplayer daarvan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobNemoo
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 15:36
Te weinig spelers kan ik wel begrijpen. NBA 2k21 en voorheen 2k20 is ook nauwelijks iemand online. Enkel op de tijden dat de Amerikanen wakker zijn is er te spelen. Met The Crew 2 sta je met de wekelijkse challenge ook binnen no time in de top 200.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
In Rivals en weekend league gaat het wel met Fifa, maar Fut live is kansloos

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Jasphur
Vrees dan ook het ergste voor Battlefield en Stadia.
Ik hoop/droom dat Google gewoon met onwijs dikke features aankomt zetten op hun GGDS21 zodat alle concurrentie van hun stoel geslagen wordt en en grote deel van de Stadia-haters hun mond gesnoerd wordt. Kans is niet groot, maar toch. Volhouden tot 13 juli. Verwacht voor die tijd geen groots Stadia (hardware) nieuws.

[Voor 75% gewijzigd door Jasphur op 07-06-2021 08:17]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Haay
  • Laatst online: 11:14
Ik denk dat voor multiplayer de enige oplossing ligt in cross platform multiplayer toevoegen. En ik denk dat dat niet zozeer aan de techniek ligt maar puur aan de wil van de platformen om daar aan mee te werken.

In het verleden had je eigenlijk alleen Sony's Playstation en Microsoft's Xbox, waarbij die onderling moeilijk deden over cross platform multiplayer. Voornamelijk Sony die moeilijk doet, volgens mij. Nintendo is dan weer zo'n apart platform dat dat buiten de scope valt. En de PC omgeving is dan weer risicovol ivm. mods/cheats die daar (meer) mogelijk zijn.

Stadia is wat dat betreft nu een nieuwkomer waar zowel Sony als Microsoft nog moeten bepalen of ze cross platform multiplayer met Stadia beschouwen als een verrijking of als een bedreiging. De tijd zal het leren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The_Woesh
  • Nu online

The_Woesh

De man die.....

Ik denk eerder een bedreiging. Bij cross-platform heeft het kleinste platform het meest te winnen.
En warom zou je een concurrent willen helpen als je er zelf niet/weinig beter van wordt.
Maargoed, het ligt natuurlijk meer aan de gamemakers dan aan de platforms en voor hun heeft het wel waarde als het spel meer gespeeld kan worden.

EU regelgeving voor platforms/marketplaces zou ze wel kunnen dwingen om mee te werken. Het is namelijk niet toegestaan je marktmacht te gebruiken ten nadelen van kleinere platforms. Dit geld voor amazon e.d. maar zou hier ook van toepassing kunnen zijn

"You are lucky because you caught me in a transitional phase. I was sitting here, eating my muffin, drinking my coffee, and I had what alcoholics refer to as a moment of clarity." -- Pulp Fiction

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

The_Woesh schreef op maandag 7 juni 2021 @ 12:09:
Ik denk eerder een bedreiging. Bij cross-platform heeft het kleinste platform het meest te winnen.
En warom zou je een concurrent willen helpen als je er zelf niet/weinig beter van wordt.
Maargoed, het ligt natuurlijk meer aan de gamemakers dan aan de platforms en voor hun heeft het wel waarde als het spel meer gespeeld kan worden.

EU regelgeving voor platforms/marketplaces zou ze wel kunnen dwingen om mee te werken. Het is namelijk niet toegestaan je marktmacht te gebruiken ten nadelen van kleinere platforms. Dit geld voor amazon e.d. maar zou hier ook van toepassing kunnen zijn
EA maakt de multiplayer toch? Niet Stadia of Microsoft of Sony.

/▌

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jasphur
Zeker. Maar volgens mij moet Microsoft, Sony en co wel de API's voro crossplay open gooien toch?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 14:45
Multiplayer zal nog wel aardig wat jaren minder zijn. Stadia is gewoon (nog) niet het beste platform voor competitive games. De sport games massa zit al jaren op de Playstations en Xboxen. Die gaan niet snel switchen.

Wat Stadia eigenlijk nodig zou hebben is een exclusive free to play titel als Fortnite die iedereen binnen een paar seconde kan spelen vanaf elk apparaat. Het liefst gericht op jongere spelers en streamers, die zitten nog minder vastgeroest in fanboydenkbeelden. Het is wat dat betreft wel jammer dat ze hun eigen gamestudios hebben gesloten.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Jessed93
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 13:53

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tuktop
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 12:27
Lekker! Ook een aantal Android TV-apparaten met officiële ondersteuning, en een experimentele optie voor de rest, mooi!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jasphur
Bwoah. Zal geen game changer zijn maar hopelijk gaan nu meer mensen Stadia in ieder geval eens proberen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• barrymossel
Meteen maar eentje besteld. Bij FNAC in Frankrijk te bestellen voor 75 euro incl. verzendkosten.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Wat is volgens jullie de meerwaarde van de Chromecast met Android tv? Ik heb nu de Chromecast ultra icm de tizen van Samsung en zie met mijn lekenoog nog geen reden om m erbij te kopen, maar misschien mis ik wel iets essentieels waar ik niet aan dacht?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tuktop
Ht87 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 19:45:
Wat is volgens jullie de meerwaarde van de Chromecast met Android tv? Ik heb nu de Chromecast ultra icm de tizen van Samsung en zie met mijn lekenoog nog geen reden om m erbij te kopen, maar misschien mis ik wel iets essentieels waar ik niet aan dacht?
Met name de afstandsbediening en gebruik van apps, denk ik. Maar zelf zie ik ook (nog) geen reden om up te graden. Telefoon is ook een prima afstandsbediening :) en de belangrijkste knoppen (volume/pauze/play/stop) werken ook gewoon met de remote van de tv via HDMI CEC.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ikbenerniet
  • Laatst online: 00:31
Jasphur schreef op maandag 7 juni 2021 @ 19:05:
[...]

Bwoah. Zal geen game changer zijn maar hopelijk gaan nu meer mensen Stadia in ieder geval eens proberen
Lijkt me lastig zonder Stadia Controller? Die download je niet zomaar ff uit je TV.

Klinkt vooral als gebruiksgemak voor bestaande klanten, en reclame als het icoontje in de hoofdmenu vorogeïnstalleerd staat.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jasphur
ikbenerniet schreef op maandag 7 juni 2021 @ 20:34:
[...]

Lijkt me lastig zonder Stadia Controller? Die download je niet zomaar ff uit je TV.

Klinkt vooral als gebruiksgemak voor bestaande klanten, en reclame als het icoontje in de hoofdmenu vorogeïnstalleerd staat.
Je kan ook bluetooth controllers aansluiten. Dus dat zou kunnen met een PS of XB controller. Over gebruiksgemak gesproken :P

Acties:
  • +2Henk 'm!

• barrymossel
Ht87 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 19:45:
M'n dochters kijken alleen Netflix of YouTube, maar die ik zie ik nog niet echt casten. Dus nu doen ze alles via de STB van XS4ALL. Die gaat er nu dus uit (voor de tweede TV) en wordt vervangen door de CC met Google TV.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Jasphur schreef op maandag 7 juni 2021 @ 20:36:
[...]

Je kan ook bluetooth controllers aansluiten. Dus dat zou kunnen met een PS of XB controller. Over gebruiksgemak gesproken :P
Wacht, de android tv ondersteunt andere controllers? Dat is wel echt een mega voordeel tov de Chromecast ultra.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 15:31
Ik heb een proef abonement op Stadia pro genomen voor mij en mijn kleine. ik dacht leuk kan hij met zijn oude i5 nog leuk wat spelletjes spelen. Dit ging zonder moeite met PayPal. Nu wou ik wat spelletjes met mijn gezin delen. Maar nu wil Google perse dat ik een CC toevoeg aan de betaal methode.... is dit echt de enige manier om games te delen? Want als dat het geval is zal het bij deze ene maand blijven. en dat zou zonden zijn.

Loki Gaming Mmo pvp channel

Acties:
  • +1Henk 'm!

• barrymossel
loki504 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 21:05:
Ik heb een proef abonement op Stadia pro genomen voor mij en mijn kleine. ik dacht leuk kan hij met zijn oude i5 nog leuk wat spelletjes spelen. Dit ging zonder moeite met PayPal. Nu wou ik wat spelletjes met mijn gezin delen. Maar nu wil Google perse dat ik een CC toevoeg aan de betaal methode.... is dit echt de enige manier om games te delen? Want als dat het geval is zal het bij deze ene maand blijven. en dat zou zonden zijn.
Dat is inderdaad de enige manier.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• loki504
barrymossel schreef op maandag 7 juni 2021 @ 21:15:
[...]

Dat is inderdaad de enige manier.
...... |:( |:( |:( |:(

Nou ja weet ik dat ik hem gelijk weer kan stopzetten..

Bedankt voor het bevestigen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jasphur
Ht87 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 20:59:
[...]

Wacht, de android tv ondersteunt andere controllers? Dat is wel echt een mega voordeel tov de Chromecast ultra.
Laatste regel in de laatste alinea
https://www.theverge.com/...android-devices-list-date

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GlorixJim
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 10:34
loki504 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 21:17:
[...]

...... |:( |:( |:( |:(

Nou ja weet ik dat ik hem gelijk weer kan stopzetten..

Bedankt voor het bevestigen.
Op android kan ik betalen met Paypal

Acties:
  • +1Henk 'm!

• loki504
GlorixJim schreef op maandag 7 juni 2021 @ 22:05:
[...]

Op android kan ik betalen met Paypal
Het betalen van pro is ook geen problemen met PayPal. Maar wanneer ik het wil delen met mijn gezin. Moet ik een CC toevoegen. Anders kan Je niet delen.... Af en toe wordt ik zo moe van bedrijven die perse een CC vereisen...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 14:37
loki504 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 21:05:
Is dit nog een optie?

https://gathering.tweaker...message/64927750#64927750

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Tuktop
Denk het niet, voor family share is een family payment method nodig en dat kan (nog) geen PayPal zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• loki504
Nee helaas niet. Ik moet echt een family payment hebben. En dat kan en mag alleen een creditcard zijn. En ik weiger (wegen privé redenen) een creditcard te nemen.
Was mooi geweest als het was gelukt. Nu maar kijken wat we gaan doen.

Acties:
  • 0Henk 'm!
loki504 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 23:21:
[...]

Nee helaas niet. Ik moet echt een family payment hebben. En dat kan en mag alleen een creditcard zijn. En ik weiger (wegen privé redenen) een creditcard te nemen.
Was mooi geweest als het was gelukt. Nu maar kijken wat we gaan doen.
Alle respect voor je keuze om geen cc te nemen hoor, dat is vaak een goed idee. Misschien is een prepaid credit card een optie?
Ik zit even zelf te denken, maar ik heb met mijn vrouw een family share actief, ik op de cc en mijn vrouw destijds via T-Mobile op haar telefoon doordat ik haar account via de app aangemaakt heb. Misschien is dat nog een optie? Betaling van mijn vrouw heb ik stopgezet maar de games die gedeeld zijn werken nog steeds 2 kanten op.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• loki504
Ht87 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 23:26:
[...]

Alle respect voor je keuze om geen cc te nemen hoor, dat is vaak een goed idee. Misschien is een prepaid credit card een optie?
Ik zit even zelf te denken, maar ik heb met mijn vrouw een family share actief, ik op de cc en mijn vrouw destijds via T-Mobile op haar telefoon doordat ik haar account via de app aangemaakt heb. Misschien is dat nog een optie? Betaling van mijn vrouw heb ik stopgezet maar de games die gedeeld zijn werken nog steeds 2 kanten op.
Misschien is een prepaid CC nog een optie ja. Ga ik eens naar kijken.

Na een nachtje slapen besloten om er 1 te nemen puur voor dit. Iemand ervaring met een "gratis" Pre-Paid CreditCard die werkt?

[Voor 9% gewijzigd door loki504 op 08-06-2021 06:53]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

BarôZZa schreef op maandag 7 juni 2021 @ 17:22:
Multiplayer zal nog wel aardig wat jaren minder zijn. Stadia is gewoon (nog) niet het beste platform voor competitive games. De sport games massa zit al jaren op de Playstations en Xboxen. Die gaan niet snel switchen.

Wat Stadia eigenlijk nodig zou hebben is een exclusive free to play titel als Fortnite die iedereen binnen een paar seconde kan spelen vanaf elk apparaat. Het liefst gericht op jongere spelers en streamers, die zitten nog minder vastgeroest in fanboydenkbeelden. Het is wat dat betreft wel jammer dat ze hun eigen gamestudios hebben gesloten.
Niet exclusief en cross play zal bij zo'n titel ook wel werken. Dan hoeven jonge gamers niet om een gamepc te vragen bij hun ouders.

Uiteindelijk zal 95 procent wel gaan cloudgamen denk ik (niet noodzakelijk bij Google). Net als dat bijna iedereen nu een webmail gebruikt en online office pakketten een significant deel van de markt hebben.

/▌

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 14:45
Marzman schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 09:46:
[...]

Niet exclusief en cross play zal bij zo'n titel ook wel werken. Dan hoeven jonge gamers niet om een gamepc te vragen bij hun ouders.

Uiteindelijk zal 95 procent wel gaan cloudgamen denk ik (niet noodzakelijk bij Google). Net als dat bijna iedereen nu een webmail gebruikt en online office pakketten een significant deel van de markt hebben.
Exclusives nodigen gewoon meer uit om te investeren in een platform. Net als dat mensen een Switch kopen vanwege de exclusives. Probleem met cross platform is dat het waarschijnlijk toch niet beter speelt dan bijvoorbeeld de PS5, dus de Stadia variant krijgt dan minder aandacht.

Maar ik ben het eens dat een groot deel zal gaan cloudgamen. Zeker als 5G zich verder ontwikkelt.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• emil_406
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 13:05
Tuktop schreef op maandag 7 juni 2021 @ 20:04:
[...]

Met name de afstandsbediening en gebruik van apps, denk ik. Maar zelf zie ik ook (nog) geen reden om up te graden. Telefoon is ook een prima afstandsbediening :) en de belangrijkste knoppen (volume/pauze/play/stop) werken ook gewoon met de remote van de tv via HDMI CEC.
Ik heb inmiddels al 3 tv's thuis voorzien van de nieuwe chromecast. Alleen de tvs op de kinderkamers hebben nog een oude chromecast maar ook die vervang ik op termijn.

We hebben geen tv abonnement, enkel NL ziet en wat streamingsdiensten. Het gemak zit m inderdaad in de afstandbedediening en het niet hoeven casten vanaf je telefoon. En dus ook niet het probleem dat je telefoon soms niet met de chromecast wil verbinden, of dat de verbinding verbreekt en bediening dus helemaal niet mogelijk is. Dus ook de stabiliteit speelt voor mij een grote rol.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• barrymossel
loki504 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 23:28:
[...]

Misschien is een prepaid CC nog een optie ja. Ga ik eens naar kijken.

Na een nachtje slapen besloten om er 1 te nemen puur voor dit. Iemand ervaring met een "gratis" Pre-Paid CreditCard die werkt?
N26 werkt hier voor o.a. dat doel!

Acties:
  • +8Henk 'm!

• loki504
barrymossel schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 11:40:
[...]

N26 werkt hier voor o.a. dat doel!
dank je wel. heb het nu via revolut gedaan. werkt inderdaad perfect.

Ben nu officieel lid van de stadia family:P

[Voor 9% gewijzigd door loki504 op 08-06-2021 11:50]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tuktop
loki504 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 11:50:
[...]

dank je wel. heb het nu via revolut gedaan. werkt inderdaad perfect.

Ben nu officieel lid van de stadia family:P
Cool, leuk dat je hebt doorgezet ondanks het CC-gedoe!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kepler
Marzman schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 09:46:
[...]

Als ze nu stuurtjes en VR gaan ondersteunen ben ik helemaal blij. Voor die twee zaken zit ik nu te overwegen om een game-pc te kopen, maar eigenlijk blijf ik liever bij stadia. Lekker makkelijk :D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jasphur
kepler schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 13:25:
[...]

Als ze nu stuurtjes en VR gaan ondersteunen ben ik helemaal blij. Voor die twee zaken zit ik nu te overwegen om een game-pc te kopen, maar eigenlijk blijf ik liever bij stadia. Lekker makkelijk :D
VR geen idee, maar als je in Stadia in Chrome speelt dan zouden de volgende stuurtjes ondersteund moeten worden
On Chromecast/CCU no peripherals are supported beyond the Stadia controller.
Running via Chrome on a PC the following peripherals are supported.
  • Fanatec ClubSport Wheel Base v1
  • Fanatec ClubSport Wheel Base v2
  • Fanatec ClubSport Wheel Base v2.5
  • Fanatec CSL Elite Wheel Base
  • Fanatec Podium Wheel Base DD1
  • Fanatec Podium Wheel Base DD2
  • Fanatec Podium Wheel Base DD1 PS4™
  • Fanatec CSL Elite Racing Wheel – Officially licensed for PS4™
  • Fanatec CSL Elite Pedals (AO)
  • Fanatec ClubSport Pedals V1 (AO)
  • Fanatec ClubSport Pedals V2 (AO)
  • Fanatec ClubSport Pedals V3 (AO)
  • Fanatec ClubSport Steering Wheel Porsche 918 RSR (AO)
  • Fanatec ClubSport Steering Wheel BMW GT2 (AO)
  • Fanatec ClubSport Steering Wheel Formula (AO)
  • Fanatec ClubSport Steering Wheel Formula V2 (AO)
  • Fanatec ClubSport Steering Wheel F1® PS4™ (AO)
  • Fanatec CSL Elite Racing Wheel – Officially licensed for PS4™ (AO)
  • Fanatec CSL Steering Wheel PS4 (AO)
  • Fanatec CSL Steering Wheel McLaren GT3 (AO)
  • Fanatec ClubSport Steering Wheel Universal Hub for Xbox One (AO)
  • Fanatec CSL Steering Wheel P1 for Xbox One (AO)
  • Fanatec ClubSport Shifter (SQ) (AO)
  • Fanatec ClubSport Shifter (SQ) via Fanatec ClubSport USB Adapter (AO)
  • Fanatec ClubSport USB Adapter (AO)
  • Fanatec ClubSport Handbrake (AO)
  • Fanatec ClubSport Handbrake via Fanatec ClubSport USB Adapter (AO)
  • Generic Keyboard
  • Generic Keyboard Azerty
  • Logitech G25 Racing Wheel
  • Logitech G27 Racing Wheel
  • Logitech G29 Racing Wheel
  • Logitech G920 Racing Wheel
  • Official Xbox 360 Wired Pad
  • Official Xbox 360 Wireless Pad
  • Official Xbox One Wireless Pad
  • SimSteering
  • SimXperience AccuForce Pro
  • SPEEDLINK Torid Gamepad
  • SPEEDLINK Strike FX Gamepad
  • Thrustmaster T80
  • Thrustmaster T150
  • Thrustmaster T300 RS
  • Thrustmaster T500 RS
  • Thrustmaster T500 RS F1 Advanced mode
  • Thrustmaster TX
  • Thrustmaster TMX Force Feedback
  • Thrustmaster TS-PC Racer
  • Thrustmaster T-GT
  • Thrustmaster TS-XW Racer
  • Thrustmaster Sparco® P310 (AO)
  • Thrustmaster Sparco® R383 (AO)
  • Thrustmaster RS GT Edition (AO)
  • Thrustmaster 599XX EVO 30 (AO)
  • Thrustmaster Ferrari 488 Challenge Edition (AO)
  • Thrustmaster F1 (AO)
  • Thrustmaster Ferrari GTE (AO)
  • Thrustmaster Leather 28 GT (AO)
  • Thrustmaster Ferrari 458 Italia Edition (AO)
  • Thrustmaster 2-Pedal Pedal Set (AO)
  • Thrustmaster T3PA Pro pedals (AO)
  • Thrustmaster TH8 RS Shifter (AO)
  • Thrustmaster TH8A Shifter (AO)
  • Thrustmaster T.RJ12 USB Adapter (AO)
  • Thrustmaster TSS Handbrake Sparco® Mod (AO)
  • Thrustmaster TSS Handbrake Sparco® Mod+ (AO)
In de thread hier, meer info https://community.stadia....d-wheel-support/m-p/10728

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kepler
Jasphur schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 13:34:
[...]

VR geen idee, maar als je in Stadia in Chrome speelt dan zouden de volgende stuurtjes ondersteund moeten worden

[...]

In de thread hier, meer info https://community.stadia....d-wheel-support/m-p/10728
Ik heb alleen een Chromebook... En in dat topic staan ook heel veel meldingen dat het niet (goed) werkt helaas.

Volgens mij kan je controllers wel doorlinken via de stadia controller, misschien dat dat wel goed werkt. Ik heb alleen nog geen stuur omdat uit te proberen :D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jasphur
@kepler blog post is alweer uit einde 2019 dus wie weet dat het ondertussen beter is inderdaad

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Jasphur
Ik kwam dit vanmorgen tegen dus ik doe een link-submit :P nieuws: Stadia voegt lage resolutie toe voor mobiel gebruik

Reacties zijn best vriendelijk (nog)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Knielen
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 15:59
fijne toevoeging, van het weekend even op 4g gespeeld, maar mijn databundel ging wel heel hard :)

• Deurstopper
  • Niet online

Deurstopper

Jasphur schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 10:46:
Ik kwam dit vanmorgen tegen dus ik doe een link-submit :P nieuws: Stadia voegt lage resolutie toe voor mobiel gebruik

Reacties zijn best vriendelijk (nog)
Dat idd! Je ziet toch dat de algehele tendens omslaat. Waar je in vorig Stadia artikelen vaak kritische reacties las, lijkt dat nu veel meer mee te vallen. Zijn de mensen het toch gaan proberen en er anders over gaan denken? Ben daar toch wel benieuwd naar.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Jasphur
Deurstopper schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 12:02:
[...]

Dat idd! Je ziet toch dat de algehele tendens omslaat. Waar je in vorig Stadia artikelen vaak kritische reacties las, lijkt dat nu veel meer mee te vallen. Zijn de mensen het toch gaan proberen en er anders over gaan denken? Ben daar toch wel benieuwd naar.
Ik verwacht dat de mensen in dit topic daar in hebben bij gedragen. Door het gesprek aan te gaan ipv het blijven verdedigen van wat heilig is. Komen met goede argumenten die slecht onderbouwde 'Stadia is dood' comments tegenspreken en gewoon respecteren dat Stadia niet voor iedereen is.

Net als het verspreiden van de links naar Destiny om Stadia makkelijk gratis te testen en het link submitten van goed nieuws artikelen (schuldig! :P).

Acties:
  • +2Henk 'm!

• artificial_sun
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 14:59
We zijn hier inderdaad goed geworden in het "in gesprek gaan" die troll van een paar pagina's terug kreeg een aantal hele nette serieuze reacties :) Ook al was hij vooral aan het bashen, komt misschien toch omdat we voor een (groot) deel Dadia's zijn.

Ik heb trouwens wel het idee dat die 720P er allang in zat bij gebruik van mobiele data. Maar ik kan het mis hebben ?

Ook mooi, ik heb een Gamesir X2 USB 3 gekocht via Ali, netjes bezorgd en voorbij de douane geslipt. Werkt hij niet... Getest bij m'n zus werkt wel?! Doe ik mijn telefoon met het scherm naar achter in de gamesir werkt het wel. USB poort van mijn telefoon schoonmaken heb ik al gedaan. Iemand nog andere tips? Ik denk dat het mijn telefoon/usb poort vervangen wordt, ik had al wel eens last van de melding telefoon is nat, kan niet laden.

Tacens SagittaII Tower en Tacens Ventus Ice reviews

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Safri7879
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 13:54
Het bevalt nog steeds prima. Heb Boosteroid ernaast voor wat andere games, maar is duidelijk stukken instabieler. Stadia is heerlijk om zo nu en dan erbij te pakken. Iedere maand wel weer een nieuwe pro game die me genoeg bevalt om steeds weer te verlengen (nu bijvoorbeeld RE7). Denk dat het niet alleen Dadia's aanspreekt, maar ook mensen die voor een gunstige prijs eens wat meer games voor korte tijd willen spelen.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Hier game ik een stuk minder dan voorheen, 2 hele jonge kids (0 en 3 jaar oud), dus tijd is killing haha
Mij lijkt een aanbiedingsmaandje Ubisoft plus wel interessant om Valhalla een keertje te spelen in een maand dat ik meer tijd heb (vakantie straks?). Verder een te grote backlog aan games die ik nog uit moet spelen (Hitman 2, RE7, Odyssey, cyberpunk...). En dan toch zeur ik om nieuwe games hé...

Acties:
  • +4Henk 'm!

• The_Woesh
  • Nu online

The_Woesh

De man die.....

Ht87 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 15:52:
Hier game ik een stuk minder dan voorheen, 2 hele jonge kids (0 en 3 jaar oud), dus tijd is killing haha
De mijne zijn 4 en 5 en dan is stadia pro echt top. Het grappige is dat ik na "het nieuwe" weer minder game maar de kinderen pakken het op en gamen zelfs met mama.

- de oudste zet het zelf aan als hij om 6! uur wakker wordt waardoor ik in bed kan blijven, als hij TV wilt kijken mag hij kiezen tussen netflix of stadia.
- via familie sharing kan hij alleen de games spelen die ik goedkeur
- bijna iedere maand zit er wel iets tussen voor de kids. Het is een weer een feestje om iets nieuws te proberen (nieuwe games doen we wel altijd samen) - Pikuniku hebben ze nu uitgespeeld, geweldig spel
- Geen laadtijden en updates, en geloof me, iedere 'onverwachte' popup betekend naar papa rennen wat moet ik doen + >10 seconde wachten = gillen

Stadia! For peace of mind. (not for the games.)

• Jasphur
Ik heb Stadia gewoon geprobeerd omdat ik wel klaar was om verplicht met een headset op te moeten gamen omdat mn PS4 pro zo hard ging blazen dat ik de game niet meer hoorde :P

Heb alle tijd om te gamen, maar wil gewoon de game horen en geen blazende console :P Sterker nog, ik vind mn PS4 nu maar een raar object onder mijn tv. Ik weet niet nog of ik hem ga verkopen, want er staan wat classics op (FFIX, GTA SA, Rachet and Clank en nog wat andere) die ik misschien in de toekomst wel eens wil spelen. Maar verwacht wel dat die netjes opgeborgen gaat worden in de kast.

• Dennis0162
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 11:44
artificial_sun schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 14:41:

Ook mooi, ik heb een Gamesir X2 USB 3 gekocht via Ali, netjes bezorgd en voorbij de douane geslipt. Werkt hij niet... Getest bij m'n zus werkt wel?! Doe ik mijn telefoon met het scherm naar achter in de gamesir werkt het wel. USB poort van mijn telefoon schoonmaken heb ik al gedaan. Iemand nog andere tips? Ik denk dat het mijn telefoon/usb poort vervangen wordt, ik had al wel eens last van de melding telefoon is nat, kan niet laden.
Oh ik kende dat niet werkt dat ook met IOS? Dat maakt het wel een stuk prettiger om op je telefoon te game!

• parsa2020
Geen nieuwe Battlefield voor Stadia vind ik toch wel een beetje pijn doen, zeker aangezien de kans best groot is dat het via xCloud wel via de cloud speelbaar is.

Dit soort dingen doen me toch wel een beetje twijfelen aan of developers Stadia uberhaupt ooit serieus gaan nemen. Ik snap de beslissing helemaal, het kost geld en je verdient er gewoon weinig aan en dat is wat voor hun het belangrijkste is, maar het doet me toch wel twijfelen om dan maar een PlayStation te kopen, hoewel ik helemaal voor het concept van cloud gaming ben :(.

• Tuktop
parsa2020 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 17:21:
Geen nieuwe Battlefield voor Stadia vind ik toch wel een beetje pijn doen, zeker aangezien de kans best groot is dat het via xCloud wel via de cloud speelbaar is.

Dit soort dingen doen me toch wel een beetje twijfelen aan of developers Stadia uberhaupt ooit serieus gaan nemen. Ik snap de beslissing helemaal, het kost geld en je verdient er gewoon weinig aan en dat is wat voor hun het belangrijkste is, maar het doet me toch wel twijfelen om dan maar een PlayStation te kopen, hoewel ik helemaal voor het concept van cloud gaming ben :(.
Erg jammer inderdaad, dit zijn wel games die Stadia goed kan gebruiken. Hopelijk volgt er later nog een aankondiging :/
Je kunt natuurlijk sowieso ook een PS5 kopen en gebruik blijven maken van Stadia. Mocht Stadia op een later moment een betere library hebben, zou je je PS5 en spellen ook weer kunnen verkopen... Het één sluit het ander niet uit.

• Deurstopper
  • Niet online

Deurstopper

parsa2020 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 17:21:

Is dat van Battlefield al zeker? EA en Google hebben een partnership https://www.businesswire....-Bring-EA-Games-to-Stadia voor 5 games staan. 3 zijn er al bekend, welke 2 nog meer? Hoop toch op Apex en Battlefield.. ;)

• Tuktop
Deurstopper schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 17:34:
[...]

Is dat van Battlefield al zeker? EA en Google hebben een partnership https://www.businesswire....-Bring-EA-Games-to-Stadia voor 5 games staan. 3 zijn er al bekend, welke 2 nog meer? Hoop toch op Apex en Battlefield.. ;)
Vooralsnog wel:
Battlefield 2042 will be available on October 22 and will launch on Xbox One, Xbox Series X|S, PlayStation®4, and PlayStation®5 consoles, along with PC on Steam, Origin, and the Epic Games store.
https://www.ea.com/games/battlefield/battlefield-2042/faq

• parsa2020
Tuktop schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 17:30:
[...]

Erg jammer inderdaad, dit zijn wel games die Stadia goed kan gebruiken. Hopelijk volgt er later nog een aankondiging :/
Je kunt natuurlijk sowieso ook een PS5 kopen en gebruik blijven maken van Stadia. Mocht Stadia op een later moment een betere library hebben, zou je je PS5 en spellen ook weer kunnen verkopen... Het één sluit het ander niet uit.
Nee dat is ook zeker een goed punt hoor, al is de zin 'je kunt sowieso een PS5 kopen' geen zekerheid in deze tijd ;)

Het liefste zou ik gewoon dit soort games met crossplay op de cloud zien, maar ik ben bang dat Stadia daarvoor gewoon te vroeg is gelanceerd. Crossplay is iets wat wel echt nodig is omdat Google er voor kiest om Stadia beperkt te houden, maar het is allemaal nog een lang process voor dat dat echt gemeengoed is denk ik.

In die zin zou Battlefield dus ook niet heel veel toevoegen, want volgens mij is EA niet de grootste fan van crossplay, maar het geeft wel weer extra munitie om Stadia af te schieten.
Deurstopper schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 17:34:
[...]

Ik weet niet of het zeker is, maar het is net aangekondigd en in ieder geval niet voor Stadia. Lijkt me vreemd dat het niet wordt aangekonigd tijdens de officiele aankondiging maar wel naar Stadia komt?

Op Reddit gaan er al genoeg theorieen dat het gaat over 5 individuele games, dus dat we nog een legacy versie van Fifa 22 en NFL 22 krijgen en dat het daarna over en uit is met de EA games. Hoewel ik hoop dat het niet waar is begin ik toch te geloven dat dit het is.

• Tuktop
parsa2020 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 17:36:
[...]
Het liefste zou ik gewoon dit soort games met crossplay op de cloud zien, maar ik ben bang dat Stadia daarvoor gewoon te vroeg is gelanceerd. Crossplay is iets wat wel echt nodig is omdat Google er voor kiest om Stadia beperkt te houden, maar het is allemaal nog een lang process voor dat dat echt gemeengoed is denk ik.

In die zin zou Battlefield dus ook niet heel veel toevoegen, want volgens mij is EA niet de grootste fan van crossplay, maar het geeft wel weer extra munitie om Stadia af te schieten.
Ja, crossplay is eigenlijk ook wel een vereiste voor het doorbreken van het kip/ei-dilemma waar Stadia zich wat multiplayer games betreft een beetje in bevindt.

Los daarvan denk ik toch dat elke AAA-titel die naar Stadia komt, crossplay of niet, goed nieuws is.

• Deurstopper
  • Niet online

Deurstopper

Ai, het nieuws vd FP net gemist..
Balen idd! Hoe vet zou het zijn om met 128 man op Stadia de consoles het nakijken te geven mbt. latency, souplesse en geen wachttijden bij updates.. :)

• Tuktop
Deurstopper schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 17:41:
[...]

Ai, het nieuws vd FP net gemist..
Balen idd! Hoe vet zou het zijn om met 128 man op Stadia de consoles het nakijken te geven mbt. latency, souplesse en geen wachttijden bij updates.. :)
Ik hoef op zich niemand het nakijken te geven :) gewoon het überhaubt spelen van BF6 op de hardware die ik nu heb, zou ik al heerlijk vinden. M'n PC gaat helaas niet krachtig genoeg zijn...

• Jasphur
Vergeet ook niet dat, ook voor EA, Stadia echt nog relatief nieuw is en er een aparte port voor gemaakt moet worden. Dat zal met de nodig trial and error gaan denk ik. F1 2021 is ook onlangs aangekondigd voor vrijwel alle platforms behalve Stadia, maar toch staat F1 2020 in de Stadia-bieb. Hoe vaak hoor je wel niet op een later tijdstip dat een game alsnog voor platform x of y uitkomt. Mocht de playbase voor Stadia enorm groeien, zie ik EA in retrospect alsnog wel games uitbrengen voor Stadia.

Ik hoop dat de actie die nu in USA van kracht is veel nieuwe leden werft.

[Voor 4% gewijzigd door Jasphur op 09-06-2021 18:01]

• blueman85
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 14:56
Iemand nog een suggestie qua koptelefoon? Ik gebruik nu hele simpele oortjes, maar wil liefst wel weer met een koptelefoon gamen. Iemand suggesties? Ik heb hiervoor een PS4 gehad

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jasphur
@blueman85 ik gebruik deze pricewatch: Grado SR60e (Zwart)

Maar je moet wel van een open klankkast houden ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Jasphur schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 18:01:
Vergeet ook niet dat, ook voor EA, Stadia echt nog relatief nieuw is en er een aparte port voor gemaakt moet worden. Dat zal met de nodig trial and error gaan denk ik. F1 2021 is ook onlangs aangekondigd voor vrijwel alle platforms behalve Stadia, maar toch staat F1 2020 in de Stadia-bieb. Hoe vaak hoor je wel niet op een later tijdstip dat een game alsnog voor platform x of y uitkomt. Mocht de playbase voor Stadia enorm groeien, zie ik EA in retrospect alsnog wel games uitbrengen voor Stadia.

Ik hoop dat de actie die nu in USA van kracht is veel nieuwe leden werft.
Stadia heeft ook geen stuurtjes support en F1 2020 vond ik niet fijn rijden zo. Heb mijn geld teruggevraagd bij die game.

/▌

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Knielen
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 15:59
blueman85 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 18:01:
Iemand nog een suggestie qua koptelefoon? Ik gebruik nu hele simpele oortjes, maar wil liefst wel weer met een koptelefoon gamen. Iemand suggesties? Ik heb hiervoor een PS4 gehad
Ik gebruik zelf een Corsair HS60 Pro, ben erg tevreden over de prijs/kwaliteit verhouding. Voor mij is over ear wel een must, iets anders gaat zeer doen na een uurtje.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tuktop
Knielen schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 19:40:
[...]

Ik gebruik zelf een Corsair HS60 Pro, ben erg tevreden over de prijs/kwaliteit verhouding. Voor mij is over ear wel een must, iets anders gaat zeer doen na een uurtje.
Ik heb die basic SteelSeries, Arctis 1 met draad geloof ik, werkt ook goed en blijft inderdaad ook lang comfortabel.
Pagina: 1 ... 110 111 112 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True