https://psnprofiles.com/leFibo
Mietje. Ik speel dit zelfs helemaal niet meer...schumi1986 schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 08:14:
Hoewel ik al een Stadia founders edition heb nu toch ook maar de RE:Village bundel gekocht, enorm goede deal natuurlijk maar mijn voornaamste reden om voor de stadia versie te gaan is dat ik dit soort games niet graag speel op mijn PC met een headset op![]()
Noem mij maar een mietje maar dit soort games moet ik gewoon in de huiskamer spelen, die jump scares vindt ik helemaal niets terwijl juist de RE games mij altijd enorm bevallen.
Ik snap het artikel niet helemaal?
Ik had een oudere versie van het artikel gelezen. Best leuk nieuws...
[ Voor 22% gewijzigd door barrymossel op 08-05-2021 19:47 ]
Dat is idd best tof, weer een nieuw feature, goed nieuws! Zou dat ook voor player 2, 3, 4 etc werken?barrymossel schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 19:46:
https://www.nu.nl/tech/61...-controller-mogelijk.html
Heb m ff in de linksubmit gedaan voor de fp!barrymossel schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 19:46:
https://www.nu.nl/tech/61...-controller-mogelijk.html
De telefoon als 'hub' om een extra controller aan te sluiten lijkt me best wel een OK idee.Ht87 schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 22:04:
[...]
Dat is idd best tof, weer een nieuw feature, goed nieuws! Zou dat ook voor player 2, 3, 4 etc werken?
Goede vraag, Zou een vriend van mij dan met zijn eigen telefoon en eigen controller kunnen mee spelen?
Op hetzelfde google account wel denk ik12345j schreef op zondag 9 mei 2021 @ 09:36:
[...]
De telefoon als 'hub' om een extra controller aan te sluiten lijkt me best wel een OK idee.
Goede vraag, Zou een vriend van mij dan met zijn eigen telefoon en eigen controller kunnen mee spelen?
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Ja, al snap ik de vooroordelen die er nog zijn op zich ook wel hoor, het is niet zo dat Google nou de pr-campagne zo goed laat draaien dat iedereen precies weet wat de voor en nadelen zijn van stadia.Jasphur schreef op zondag 9 mei 2021 @ 15:21:
Toch mooi om te zien dat de reacties op Stadia gerelateerde artikelen op de FP steeds volwassener wordenuitzonderingen daar gelaten
Ik ben alleen de 'war between platforms' een beetje beu. Zinloze discussies, maar ik tuin er toch telkens in haha!
Tot op zekere hoogte zeker zinloos, maar zolang men komt met argumenten of beweringen over Stadia die simpelweg niet kloppen, kan ik het inderdaad ook niet altijd laten om even te reageren. Al is het maar om de onduidelijkheid weg te nemen, of om een vooroordeel te ontkrachten. Heb soms toch een beetje een underdog-gevoel met dit platform, en daardoor misschien ook wel de behoefte om het hier en daar wat te verdedigenHt87 schreef op zondag 9 mei 2021 @ 17:03:
[...]
Ja, al snap ik de vooroordelen die er nog zijn op zich ook wel hoor, het is niet zo dat Google nou de pr-campagne zo goed laat draaien dat iedereen precies weet wat de voor en nadelen zijn van stadia.
Ik ben alleen de 'war between platforms' een beetje beu. Zinloze discussies, maar ik tuin er toch telkens in haha!
Alhoewel, als je tegen de PS5-community zegt dat bijv. de PS5 een onwijze herrie maakt, zal dat ook wel snel rechtgezet worden.
Gelukkig is Tweakers vrij neutraal met dit soort dingen vergeleken met YouTube reactiesJasphur schreef op zondag 9 mei 2021 @ 15:21:
Toch mooi om te zien dat de reacties op Stadia gerelateerde artikelen op de FP steeds volwassener wordenuitzonderingen daar gelaten
Dat duurt altijd een aantal jaar. De Tweakers die enthousiast worden van nieuwe technieken en mogelijkheden zijn altijd in de minderheid. Het gros houdt zo lang mogelijk vast aan de omslachtige oude methode van dingen doen.Jasphur schreef op zondag 9 mei 2021 @ 15:21:
Moet je eens oude artikelen opzoeken over Spotify of Netflix. Nee, MP3's/CD's/mediaservers/nieuwsgroepen/torrents/DVD's/Blurays/videotheken zouden toch allemaal superieur blijven. De bitrate is helemaal niks, veel te lage kwaliteit, aanbod is minder dan dat van zaken die al decennia bestaan en als de dienst verdwijnt dan ben je je totale library kwijt.
De doelgroep zal niet de diehard vastgeroeste Tweaker zijn die alleen speelt op zijn gaming rig van duizenden euro's.
Vind het zelf nogal een uitkomst, vooral vanwege het gemak. Heb ook een PS4 met Playstation Plus waarbij je elke maand gratis games krijgt, maar die ik zelden uitprobeer. Schijfruimte vrijmaken, tientallen GB's downloaden en installeren is gewoon teveel gedoe om even een spelletje te proberen.
Maar voor mij persoonlijk zijn de ervaringen met de klantenservice niet lekker geweest. En geeft de recente ga e ontwikkelstop en het uitblijven van aankondigingen voor vervolgen van games die eerder wel uitkwamen (f1 2021/fm 2021) mij nu nog onvoldoende vertrouwen.
Daarnaast is het aanbod van games erg saai. Het is enkel shooters en actie games. Terwijl ik liever wat meer casual hames zou zien zoals tycoon games of city builders.
Helemaal mee eens, ik mis de echte 'PC' games. het zijn bijna allemaal console games.Ronwiel schreef op zondag 9 mei 2021 @ 21:51:
Op papier is Stadia gewoon top voor de mainstream en casual gamer. Technisch is het ook dik in order, want deze doelgroep heeft vaak geen idee wat pin, latency of inputlag is.
Maar voor mij persoonlijk zijn de ervaringen met de klantenservice niet lekker geweest. En geeft de recente ga e ontwikkelstop en het uitblijven van aankondigingen voor vervolgen van games die eerder wel uitkwamen (f1 2021/fm 2021) mij nu nog onvoldoende vertrouwen.
Daarnaast is het aanbod van games erg saai. Het is enkel shooters en actie games. Terwijl ik liever wat meer casual hames zou zien zoals tycoon games of city builders.
Maar goed, de dienst werkt gewoon erg goed, Google kan er nog alle kanten mee op. mogelijk ook toegankelijk maken voor puur toetsenboard en muis games.
[ Voor 8% gewijzigd door 12345j op 09-05-2021 22:25 ]
Eens met die vervolgen, ook zonder aankondiging. Moet zeggen dat ik na het uitblijven van F1 2021 voor t eerst heb gedacht om een series s aan te gaan schaffen. Maar tegelijk game ik momenteel te weinig om grote uitgaven voor mezelf te kunnen verantwoorden, wat dat betreft blijft Stadia voor mij ideaal. Blijft een FIFA 22 straks uit wordt het wel erg lastig om te verdedigen dat Stadia volwaardig mee blijft doen imo.Ronwiel schreef op zondag 9 mei 2021 @ 21:51:
(...) En geeft de recente ga e ontwikkelstop en het uitblijven van aankondigingen voor vervolgen van games die eerder wel uitkwamen (f1 2021/fm 2021) mij nu nog onvoldoende vertrouwen. (...)
.
Al heb je natuurlijk ook nog een berg opkomende markten. Hier in Sri Lanka is Stadia bijvoorbeeld nog niet beschikbaar, maar consoles zijn vrij zeldzaam omdat het een maandloon kost. Dus je ziet hier game cafe's waarbij mensen betalen om op een playstation te spelen.
4G heb je overal, dus tegen de tijd dat 5G overal is heb je kans dat de diensten als stadia hard gaan lopen.
Maar goed, recent schreven ze dat ze zich meer op Stadia als een platform wilde richtten. En ik dacht toen, wat als je een dienst zoals EA Access afneemt, maar direct de optoe krijgt om in de cloud te spelen. Op de techniek van Stadia, zonder dat je het weer. Of zoals je op de Switch ziet, games direct uit de cloud streamen.
Ben benieuwd. De techniek is in ieder geval veel waard. Kijk maar naar Xcloud die het erg lastig heeft op techniek gebied. En daarbij zou het een oplossing kunnen zijn voor de dure en slecht leverbare consoles de komende 12 tot 24 maanden.
www.webshopmasters.nl
Ja dat zou mooi zijn, echter hoop ik niet dat dit gebeurd. Want dan heb ik straks een stuk of 10 abbo's lopen bij verschillende publishers.Ronwiel schreef op zondag 9 mei 2021 @ 23:01:
Ik weer niet hoe realistisch het is, omdat ik geen idee heb hoe een exit strategie van Stadia er uit zou zien als ze er echt mee kappen?
Maar goed, recent schreven ze dat ze zich meer op Stadia als een platform wilde richtten. En ik dacht toen, wat als je een dienst zoals EA Access afneemt, maar direct de optoe krijgt om in de cloud te spelen. Op de techniek van Stadia, zonder dat je het weer. Of zoals je op de Switch ziet, games direct uit de cloud streamen. ....
Kan een week duren die van mij ook pas een paar dagen later ontvangenBerktoppie schreef op maandag 10 mei 2021 @ 01:07:
Ik was opzoek naar een chrome cast ultra, en las van de actie van google. Dat je een gratis Stadia Controller en Chromecast ultra krijgt bij aankoop van resident evil. Meteen die deal gekocht, was goedkoper als los een chromecast ultra kopen dus waarom niet.. Iemand een idee hoe lang het duurt voor je de voucher code opgestuurd krijgt?
Heb zelf al jaren een PlayStation en bevalt ook nog zeer goed. Hoop zelf over enkele maanden de ps5 te kopen, maar kwam toen dit topic / advertenties tegen over stadia.
Maar zag dat de prijzen op 10euro pm zitten, maar wat kosten de games of zijn die gratis?
En hoe is de kwaliteit? Haal je hiermee ook de next gen graphics zoals op de nieuwe consoles of...
Mijn overweging was dat ik geen grote uitgave hoefde te doen waarvan dan later zou moeten blijken of die het waard was.G.Scholtens schreef op maandag 10 mei 2021 @ 09:11:
Vraagje, waarom zou je kiezen voor stadia en niet voor bijvoorbeeld een ps5 of xbox?
Heb zelf al jaren een PlayStation en bevalt ook nog zeer goed. Hoop zelf over enkele maanden de ps5 te kopen, maar kwam toen dit topic / advertenties tegen over stadia.
Maar zag dat de prijzen op 10euro pm zitten, maar wat kosten de games of zijn die gratis?
En hoe is de kwaliteit? Haal je hiermee ook de next gen graphics zoals op de nieuwe consoles of...
Stadia is in principe gratis. Je kunt met mkb spelen op een pc of laptop via de browser. Spellen moet je dan kopen.
Je kunt ook een chromecast ultra icm stadia controller gebruiken om op je tv te spelen. Dit setje kost iets van 100E (maar er zijn vaak aanbiedingen waardoor dit goedkoper is).
Je kunt ook 10E per maand betalen voor stadia pro. Je krijgt dan 4k en hdr kwaliteit, een aantal spellen gratis te spelen zolang je pro-lid blijft en korting op aanschaf van diverse spellen. Deze blijven ook beschikbaar als je pro stopzet.
Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8
Waarom kiezen? Ga eerst de gratis versie proberen met free to play games, kijk of het bevalt. Neem dan 1 maand pro, betaal je 10 euro, kan ie gelijk 10+ games spelen op te spelen in 4K.G.Scholtens schreef op maandag 10 mei 2021 @ 09:11:
Vraagje, waarom zou je kiezen voor stadia en niet voor bijvoorbeeld een ps5 of xbox?
Fijn ? Nee koop een console, Ja, koop een CCU + controller
Als je een Pro abbo (10€) hebt kun je 4K gamen. En krijg je gratis games (ik denk dat je er nu 27 kunt claimen, maar dat weet ik niet zeker.) En dat gaat van indie game tot AAA game.
Game prijzen liggen vaak net wat hoger dan op consoles (daar kun je vaak via third party games goedkoper krijgen). Maar er zijn regelmatig goede aanbiedingen.
Daarnaast is het via lenovo nu mogelijk om 3 maanden gratis pro te krijgen.
Stadia was beter....
Vooral het gemak van spelen op meerdere devices, maar de grootste doorslag voor mij was dat ik geen grote kast van een console meer in mijn kamer heb staan die lawaai maakt. Ik weet niet hoe stil de PS5 is, maar nu met Stadia via de Chromecast Ultra is het zo heerlijk stil! In vergelijking tot de PS4 pro die ik hebG.Scholtens schreef op maandag 10 mei 2021 @ 09:11:
Die 10 euro per maand is optioneel voor als je 4k/60 wilt spelen. Als je voldoende hebt aan 1080 dan is de service van Stadia gratis. Als je een Pro abbo hebt (de 10 euro per maand) dan zijn er veel games met korting te kopen. De korting verschilt per game. En je krijgt maandelijks 3 a 4 games gratis. Die gratis games kun je claimen en zolang je die 10 euro per maand betaald kun je ze blijven spelen. Als je overigens besluit even een paar maanden geen Pro abbo af te sluiten dan zijn de geclaimde Pro spellen weer te spelen als je opnieuw een Pro abbo afsluit. Gekochte spellen, dan wel met korting of gewoon de volle mep, blijven gewoon speelbaar
Het is geen of of maar en en, ik heb nu een ps4 en Stadia. Straks misschien een ps5 en Stadia en een series x.G.Scholtens schreef op maandag 10 mei 2021 @ 09:11:
Ik ga echter mijn tijd niet verdoen om een ps5 ergens op te snorren, en zolang de ps5 niet normaal leverbaar is (en het liefst de eerste hardware revisie er is) koop ik de spellen op Stadia.
En ws koop ik ook wel een xbox series x in de loop van het jaar.
Wat er nou precies goedkoper is zal mij eigenlijk een worst wezen, zal een paar tientjes hier of daar schelen misschien en als die paar tientjes het verschil maken voor je moet je je geld misschien helemaal niet aan games uitgeven...
En ik zou zeggen probeer het gewoon, niemand heeft ooit op internet een unbiased antwoord gekregen op een vraag over welke console of gaming platform dan ook.
Stadia is verdomd goedkoop om te proberen iig, maar nogmaals, als die paart tientjes er al niet zijn, beter helemaal niet gamen...
[ Voor 11% gewijzigd door Flagg op 10-05-2021 09:26 ]
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Je kan ook zonder controller op je PC/laptop een account aanmaken bij Stadia en het gratis maandje Pro met toetsenbord en muis proberen. Er zijn best wel wat games die je prima spelen of sluit inderdaad je controller als je die hebt van een console, aan op je machine en probeer het daar mee
Ik weet niet of het nog steeds zo is, maar nieuwe abbonees krijgen een shop tegoed van een 10tje. Daar kun je bijvoorbeeld de race game Grid voor kopen. Leuke game om mee te testen mbt lag, 4K, 60fps, HDR
Mocht je gaan testen ben ik wel benieuwd wat je er van vindt!
Ik heb zowel Stadia als een PS5G.Scholtens schreef op maandag 10 mei 2021 @ 09:11:
Daarop heb ik beide Resident Evil Village gekocht.
Als mijn vriendin speelt op de Stadia dan kan ik ondertussen rustig slapen omdat je de Stadia niet hoort.
De PS5 is alles behalve stil
Onder aan de streep (heb de tv er niet naar) wint de PS5 t.o.v. Stadia echter Stadia werkt overal op en je zit niet met downloaden. Ben bang dat Stadia (ala Netflix) de toekomst is zodat je geen grote koelkast meer onder je tv hebt staan
Betreft techniek dan kunnen ze Xbox Series X en PS5 binnen een aantal jaar al voorbij streven.Jasphur schreef op maandag 10 mei 2021 @ 11:17:
Ben heel erg benieuwd naar wat het voor Stadia doet als ze "ineens" aankondigen dat hun machines ook Raytracing aan kunnen.
Je zit als gebruiker niet verbonden aan een beperking van een hardware.
En de Servers waarop alles draait wordt beter en beter terwijl de Xbox en PS5 stil staan.
Als Stadia nog 5 jaar volhoud streeft het zeker de consoles voorbij
De kaarten van stadia zijn hetzelfde toch als die van de xbox en ps5? allemaal AMD die binnenkort allemaal hun eigen soort van raytracing krijgen.Starscreamer schreef op maandag 10 mei 2021 @ 11:22:
[...]
Betreft techniek dan kunnen ze Xbox Series X en PS5 binnen een aantal jaar al voorbij streven.
Je zit als gebruiker niet verbonden aan een beperking van een hardware.
En de Servers waarop alles draait wordt beter en beter terwijl de Xbox en PS5 stil staan.
Als Stadia nog 5 jaar volhoud streeft het zeker de consoles voorbij
Ik zelf moet zeggen dat je wel erg minimaal effect ziet, ja bij cyberpunk doet het wel wat maar veel andere games moet je er wel heel specifiek op letten wil je iets zien.
En wat betreft hardware wisselen bij stadia, denk ik niet dat ze die zo snel gaan inwisselen als hun personeel, want momenteel is een lading GPU's moeilijker te vinden
Heb toch wel het idee dat daar aandacht aan besteed gaat worden door Google. Het is immers een van de aspecten van deze cloud gaming-oplossing die het onderscheidt van eigen hardware. De hardware die we mee hebben gekregen zit gevoelsmatig net iets boven last-gen (laadsnelheid en opslagproblematiek daargelaten), dus daar valt zeker nog wel wat te winnen en dat is wat mij betreft ook een vereiste om concurrerend te blijven, zeker als de current-gen console straks normaal leverbaar zijn.Jasphur schreef op maandag 10 mei 2021 @ 11:30:
Ja precies. Ik vraag mij af of het groots wordt aangekondigd of dat er ineens games met raytracing te spelen zijn
Ik denk trouwens zeker niet alleen aan raytracing (wat mij betreft niet onzettend boeiend), maar ook dat steeds meer games op native 4K en stabiele 60fps (later 120?) gaan draaien.
Ook is er in de bitrate nog wel wat te halen! Misschien een high-bandwidth mode? Voor de encode/decode-snelheid lijkt de bitrate me niet erg uitmaken, of heb ik dat mis?
[ Voor 19% gewijzigd door Tuktop op 10-05-2021 12:39 ]
Ik zal voornamelijk op de tv spelen. Kan inderdaad misschien kijken naar de gratis versie van stadia, maar dan moet ik toch ook de controller en chromecast aanschaffen? Mooie van de ps5 is inderdaad de adaptive trigger, en heb bijna altijd al playstion gehad. Vroeger nog wel een nes, maar toen de ps1 uitkwam bij sony gebleven.Starscreamer schreef op maandag 10 mei 2021 @ 11:12:
[...]
Ik heb zowel Stadia als een PS5
Daarop heb ik beide Resident Evil Village gekocht.
Als mijn vriendin speelt op de Stadia dan kan ik ondertussen rustig slapen omdat je de Stadia niet hoort.
De PS5 is alles behalve stilechter heb je dan wel ray tracing en adaptive trigger.
Onder aan de streep (heb de tv er niet naar) wint de PS5 t.o.v. Stadia echter Stadia werkt overal op en je zit niet met downloaden. Ben bang dat Stadia (ala Netflix) de toekomst is zodat je geen grote koelkast meer onder je tv hebt staan
Speel voornamelijk wel AAA games, maar dat kan een race game, goeie shooter etc. Het scheelt inderdaad dat je met stadia geen console meer in je kamer hebt staan en denk ook wel dat google met zijn hardware blijft verbeteren. PS4 word op dit moment met wel gebruikt, maar niet intensief. Meeste goeie games koop ik in ieder geval al nooit direct bij launch, maar pas wanneer ze digitaal in sale komen. Of moet toevallig een goeie disc aanbieding zijn. En op dit moment kan ik de ps4 nog wel redelijk snel verkopen tegen een redelijk bod. Alleen als die weg is, heb ik geen dvd / bluray speler meer.
Mooie aan de stadia lijkt mij dus dat je totaal geen disc's meer in huis hebt. Je kan altijd kiezen, in ieder geval uit het gratis aanbod of je eigen gekochte game. etc.
Dit vind ik toch wel een heel goed argument waarom het zo veel gemakkelijker is om de gratis games die je bij Stadia Pro krijgt uit te proberen, tegenover de gratis games die je bij PS Plus (of Xbox abonnement) krijgt.BarôZZa schreef op zondag 9 mei 2021 @ 20:01:
Vind het zelf nogal een uitkomst, vooral vanwege het gemak. Heb ook een PS4 met Playstation Plus waarbij je elke maand gratis games krijgt, maar die ik zelden uitprobeer. Schijfruimte vrijmaken, tientallen GB's downloaden en installeren is gewoon teveel gedoe om even een spelletje te proberen.
Elke maand bij Stadia Pro is het weer feest om te zien welke gratis games ik er nu weer bij krijgt, en het is zo gemakkelijk om een nieuwe game gewoon op te starten om te zien of ik het leuk vind!
Nog even een de redenen waarom ik Stadia verkies boven een console, in aanvulling op bovenstaande posts. Ik heb vaak maar een half uur tot een uurtje om te gamen, en die wil ik niet kwijt raken aan updates, discs zoeken / wisselen, instellingen, nadenken over welke games eraf moeten om ruimte te maken voor nieuwe (die dus ook weer gedownload moet worden). Bij Stadia pak ik mijn controller, kies de game die ik wil spelen en 2 minuten later ben ik aan het gamen, zelfs als ik de game net hebt gekocht.G.Scholtens schreef op maandag 10 mei 2021 @ 09:11:
Pro is inderdaad optioneel, ik heb het omdat ik het leuk vind onbekende Indies uit te proberen. De laatste lijst met te claimen games is te vinden op Reddit. Als al eerder gezegd, als een pro game eenmaal geclaimd hebt blijft deze altijd voor jou beschikbaar als je pro abonnement loopt.
Bij Resident Evil Village kreeg je dit er allemaal gratis bij.G.Scholtens schreef op maandag 10 mei 2021 @ 11:59:
[...]
Ik zal voornamelijk op de tv spelen. Kan inderdaad misschien kijken naar de gratis versie van stadia, maar dan moet ik toch ook de controller en chromecast aanschaffen?
Weet niet of die actie nog steeds geldig is
Enige nadeel wat je bij Stadia kan krijgen is als ze de stekker eruit trekken
[ Voor 9% gewijzigd door Starscreamer op 10-05-2021 12:21 ]
Ik heb exact hetzelfdeG.Scholtens schreef op maandag 10 mei 2021 @ 11:59:
[...]
Ik zal voornamelijk op de tv spelen. Kan inderdaad misschien kijken naar de gratis versie van stadia, maar dan moet ik toch ook de controller en chromecast aanschaffen? Mooie van de ps5 is inderdaad de adaptive trigger, en heb bijna altijd al playstion gehad. Vroeger nog wel een nes, maar toen de ps1 uitkwam bij sony gebleven.
Speel voornamelijk wel AAA games, maar dat kan een race game, goeie shooter etc. Het scheelt inderdaad dat je met stadia geen console meer in je kamer hebt staan en denk ook wel dat google met zijn hardware blijft verbeteren. PS4 word op dit moment met wel gebruikt, maar niet intensief. Meeste goeie games koop ik in ieder geval al nooit direct bij launch, maar pas wanneer ze digitaal in sale komen. Of moet toevallig een goeie disc aanbieding zijn. En op dit moment kan ik de ps4 nog wel redelijk snel verkopen tegen een redelijk bod. Alleen als die weg is, heb ik geen dvd / bluray speler meer.
Mooie aan de stadia lijkt mij dus dat je totaal geen disc's meer in huis hebt. Je kan altijd kiezen, in ieder geval uit het gratis aanbod of je eigen gekochte game. etc.
Mbt de AAA games. Ik moet zeggen dat ik een aantal indie games voorbij heb zien komen en heb gespeeld op Stadia die ik op de PS nooit zou gaan spelen en heel erg leuk vind.
Helaas niet, ik wou er ook gebruik van maken maar las dat het alleen nog in de states geldig was.Starscreamer schreef op maandag 10 mei 2021 @ 12:20:
[...]
Bij Resident Evil Village kreeg je dit er allemaal gratis bij.
Weet niet of die actie nog steeds geldig is
Enige nadeel wat je bij Stadia kan krijgen is als ze de stekker eruit trekken
Vooral dit. Ik weet niet hoe snel het installeren bij de PS5 en XBSX gaat, zal ongetwijfeld ook snel gaan. Maar bij Stadia koop ik het spel en soms speel ik het al eerder dan dat de kosten op mn creditcardoverzicht staanbakkerjangert schreef op maandag 10 mei 2021 @ 12:10:
[...]
Nog even een de redenen waarom ik Stadia verkies boven een console, in aanvulling op bovenstaande posts. Ik heb vaak maar een half uur tot een uurtje om te gamen, en die wil ik niet kwijt raken aan updates, discs zoeken / wisselen, instellingen, nadenken over welke games eraf moeten om ruimte te maken voor nieuwe (die dus ook weer gedownload moet worden). Bij Stadia pak ik mijn controller, kies de game die ik wil spelen en 2 minuten later ben ik aan het gamen, zelfs als ik de game net hebt gekocht.
...
Je hoeft niet te kiezen. Stadia maakt van elk scherm(met een chromecast), laptop/pc, tablet of smartphone een console. Je betaalt in principe alleen voor de games, tenzij je 4K wil, dan betaal je een tientje per maand en krijg je gratis games erbij.G.Scholtens schreef op maandag 10 mei 2021 @ 09:11:
Qua kracht zit het momenteel tussen een PS4 Pro en een PS5 in. Cyberpunk draait in 1080p/60fps en dat heb je niet op de pro. Dit kan in de toekomst veranderen. Graphics zijn iets softer dan van een console omdat het een videostream is, maar vooral in beweging is het moelijk te zien. Laadtijden zitten er ook tussenin.
Wel op de tv, maar je kan Stadia gewoon voor nop proberen en binnen een paar minuten Destiny 2 in je browser spelen. Moet wel zeggen dat de Chromecast er scherper uitziet.G.Scholtens schreef op maandag 10 mei 2021 @ 11:59:
[...]
Ik zal voornamelijk op de tv spelen. Kan inderdaad misschien kijken naar de gratis versie van stadia, maar dan moet ik toch ook de controller en chromecast aanschaffen?
Dit klopt niet. In de States is het afgelopen, in Nederland niet. Tot 22 mei 1:59kneusteun schreef op maandag 10 mei 2021 @ 12:57:
[...]
Helaas niet, ik wou er ook gebruik van maken maar las dat het alleen nog in de states geldig was.
https://support.google.co...?hl=nl#zippy=%2Cnederland
In de Stadia app staat er zelfs een button.
Of uberhaupt iets van bundle, het lijkt erop dat ik dan echt alleen de game koop, en het gaat me juist om alles behalve de game
Er staat premiere edition, premier edition is de chromecast en de controller.kneusteun schreef op maandag 10 mei 2021 @ 13:56:
Vreemd als ik namelijk probeer te kopen staat er nergens iets van stadia controller en chromecast included...
Of uberhaupt iets van bundle, het lijkt erop dat ik dan echt alleen de game koop, en het gaat me juist om alles behalve de game
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
True in "[Google Stadia] Algemene ervaringen topic"Berktoppie schreef op maandag 10 mei 2021 @ 01:07:
Ik was opzoek naar een chrome cast ultra, en las van de actie van google. Dat je een gratis Stadia Controller en Chromecast ultra krijgt bij aankoop van resident evil. Meteen die deal gekocht, was goedkoper als los een chromecast ultra kopen dus waarom niet.. Iemand een idee hoe lang het duurt voor je de voucher code opgestuurd krijgt?
Dat was het bij mij in december i.c.m. de Cyberpunk 2077 actie.
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
PM me je email adres, heb nog een code voor je.leFibo schreef op maandag 10 mei 2021 @ 14:35:
Is die actie van 3 maanden gratis Stadia Pro nog ergens te claimen? Vorige maand bijv via Lenovo is dat nu nog steeds of is die inmiddels verlopen?
Steam/Epic: Deurstopper
Ok super! Ik PM je even.Deurstopper schreef op maandag 10 mei 2021 @ 14:47:
[...]
PM me je email adres, heb nog een code voor je.
Thnx, ik vond dat niet helemaal duidelijk, ik zal er straks nog eens naar kijken.Marzman schreef op maandag 10 mei 2021 @ 13:59:
[...]
Er staat premiere edition, premier edition is de chromecast en de controller.
Het staat redelijk eenduidig in de store:kneusteun schreef op maandag 10 mei 2021 @ 15:01:
[...]
Thnx, ik vond dat niet helemaal duidelijk, ik zal er straks nog eens naar kijken.
:strip_exif()/f/image/6es4KD13czfAMk586Qtprclv.jpg?f=fotoalbum_large)
Hmm, ja dat is waarJasphur schreef op maandag 10 mei 2021 @ 16:18:
@Tuktop Ja klopt, maar je moet maar wel net weten dat die Premier Edition een controller + CCU is
Die onderste, als niet stadia persoon wist ik niet dat stadia premiere edition sloeg op controller en/of chromecast. Ik dacht dat het iets was als een game edition met extra dlc's/skins etc.Tuktop schreef op maandag 10 mei 2021 @ 16:10:
[...]
Het staat redelijk eenduidig in de store:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Mi scuzi.
Ook die is te koopkneusteun schreef op maandag 10 mei 2021 @ 16:42:
[...]
Die onderste, als niet stadia persoon wist ik niet dat stadia premiere edition sloeg op controller en/of chromecast. Ik dacht dat het iets was als een game edition met extra dlc's/skins etc.
Mi scuzi.
In denk dat je dit niet moet verwachten van Stadia.Jasphur schreef op maandag 10 mei 2021 @ 11:17:
Ben heel erg benieuwd naar wat het voor Stadia doet als ze "ineens" aankondigen dat hun machines ook Raytracing aan kunnen.
De grafische kwaliteit van Stadia moet hoog zijn, maar volledige raytracing kost op dit moment veel rekenkracht. Je praat dan over hoge hardware en stroomkosten, voor een redelijk kleine grafische verbetering.
Ik hoop persoonlijk dat ze de huidige hardware nog een tijdje aanhouden. En dat ze alle games die nu uitkomen op deze hardware houden. Vervolgens kunnen ze over ongeveer een jaar nieuwe servers uitbrengen om de nieuwste spellen weer op hoge kwaliteit te kunnen spelen. De oude servers hoeven niet te worden vervangen, deze blijven voor de 'oudere spellen' of minder heftige spellen, zeer geschikt.
Op die manier zouden de kosten voor Google relatief laag kunnen blijven.
Belangrijkste voor Stadia is in mijn ogen momenteel games. De techniek werkt, dat weten we inmiddels. Het verdienmodel is duidelijk en eerlijk. Maar hits zoals 'Among Us', 'Fall Guys' en 'It takes two' moeten concistent op Stadia komen om het vertrouwen te winnen van de gemiddelde consument. Als ze daarbij ook PC games weten aan te bieden zoals EU4 en een serie als Age Of Empires, dan heeft het daarmee een dikke plus tegenover welke console dan ook.
ApexAlpha schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 21:31:
Nou heb een aantal dingen geprobeerd en wonderbaarlijk genoeg werkt 4K HDR nu vrij goed...
Ik heb namelijk de router verplaatst en de Chromecast op 5g Wifi aangesloten.
Ik heb daarna nog een andere kabel geprobeerd en die werkt weer niet(?!). Ik moet eerlijk zijn dat ik zo overtuigd was van ethernet dat ik de 5G wifi nooit geprobeerd heb. Ik vraag me af of er iets mis is met de ethernet adapter in mijn CCU, want zelfs met 100mbit moet dat toch beter gaan met kabel.
Heb nu 45 minuten op 4k HDR gespeeld via Wifi en geen enkele foutmelding van Stadia...
[...]
Ja dit dacht ik ook al, dat komt nog uit de tijd dat de TV over een ander vlan liep geloof ik.
can you read my mind?
Klopt op zich, maar de ping en stabiliteit van ethernet zijn doorgaans beter, en dat is wat je bij Stadia meer nodig hebt dan doorvoersnelheid. De 100 mbit/s waarmee de CCU aan ethernet hangt is ruimschoots voldoende, het is dan ook opvallend dat ApexAlpha over wifi een betere ervaring heeft. Je zou dan haast denken dat de kabel of poort brak is.cruncher schreef op maandag 10 mei 2021 @ 22:25:
Wifi 5g haalt veel hogere snelheden dan je ethernetverbinding…
[...]
Het grote voordeel van cloud gaming is natuurlijk dat je de kosten deelt met de rest. Bij de PS5 heeft iedereen een eigen console nodig met GPU met raytracing, SSD voor de installaties etc. allemaal voor die paar uur per week dat het in gebruik is.12345j schreef op maandag 10 mei 2021 @ 22:09:
[...]
In denk dat je dit niet moet verwachten van Stadia.
De grafische kwaliteit van Stadia moet hoog zijn, maar volledige raytracing kost op dit moment veel rekenkracht. Je praat dan over hoge hardware en stroomkosten, voor een redelijk kleine grafische verbetering.
Vergeleken met PC gaming wordt het verschil qua kosten natuurlijk nog forser. Want dan zit je bij raytracing al snel te kijken bij hardware van een paar duizend euro. Als Stadia dat kan bieden, dan wordt het erg interessant.
Ik ben het er overigens mee eens dat games de hogere prioriteit hebben, maar dat neemt niet weg dat ze op andere vlakken ook zullen moeten groeien.
Want met welk platform kun je nou een RTS (zodra beschikbaar) spelen met T+M op je computer op je bureau om daarna meteen lekker op de bank te gaan hangen om bijvoorbeeld een platform game met een controller te spelen?
Fair enough met een PC gekoppeld aan een tv zou dat ook moeten kunnen, maar dan moet je wel een PC hebben
[ Voor 3% gewijzigd door Jasphur op 11-05-2021 08:09 ]
Als je weet wat premiere edition is wel jaTuktop schreef op maandag 10 mei 2021 @ 16:10:
[...]
Het staat redelijk eenduidig in de store:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
/▌
Ja, jullie hebben inderdaad gelijk (@Jasphur @kneusteun @Marzman). Het is voor mij (en wellicht voor Google zelf ook) zo'n normale term geworden dat ik het niet meer los kan zien van wat het daadwerkelijk is.Marzman schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 09:04:
[...]
Als je weet wat premiere edition is wel jaWel slecht eigenlijk dat Google aanneemt dat iedereen weet wat dat is.
Erg zonde als daardoor verwarring ontstaat!
Dit werkt overigens nog steeds ik heb gister 3 maanden gratis Stadia Pro op deze manier geclaimed.
Interessant, ik probeerde dit twee weken terug, en toen stond er This reward has been ended o.i.d. Ik kreeg dat nu weer. Vervolgens heb ik een paar keer gerefreshed met het idee, vreemd dat dat sinds jouw poging gisteren ineens weer afgelopen is. Na 3 keer refreshen kwam de widget met de actie wel! En het is nu idd gelukt... raar toch? Maar wel bedanktleFibo schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 16:09:
https://gamerverse.be/gam...lopend-lidmaatschap-hebt/
Dit werkt overigens nog steeds ik heb gister 3 maanden gratis Stadia Pro op deze manier geclaimed.
Mijn bescheiden Cyberpunk en Fortnite Save the World YT kanaal en D4
Die 100mbit zou genoeg moeten zijn hoor, zelfs met 4k hdr. Ze verkopen het ding ook met stadia erbij..cruncher schreef op maandag 10 mei 2021 @ 22:25:
Wifi 5g haalt veel hogere snelheden dan je ethernetverbinding…
[...]
https://stadiasource.com/...sary-are-Coming-to-StadiaTom Clancy's Rainbow Six: Seige (Year 6 - Season 2), For Honor (Year 5 - Season 2), and UNO: 50th Anniversary
Binnenkort eindelijk speelbaar "Hundred Days - Winemaking"
Ik heb het niet gecontroleerd, maar is dit niet de eerste game die niet uitkomt voor de consoles en alleen voor PC en Stadia?
[ Voor 34% gewijzigd door Jasphur op 12-05-2021 10:02 ]
Ja dat is wel goed dat zulke games blijven komen! T genre trekt me iets minder nu, maar mijn gevoel zegt dat dit een pro game gaat worden, dus die zal ik nog wel eens checkenJasphur schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 08:10:
Voor wie graag topdown sims speelt met toetsenbord en muis
(Knip)
Ik heb het niet gecontroleerd, maar is dit niet de eerste game die niet uitkomt voor de consoles en alleen voor PC en Stadia?
Baldur's Gate 3 is alleen voor PC, Mac en Stadia.Jasphur schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 08:10:
[YouTube: Hundred Days - Winemaking Simulator - Launch Trailer]
Na de alpha verwacht ik dat deze wel op de consoles beschikbaar gaat komen.Qws schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 17:15:
[...]
Baldur's Gate 3 is alleen voor PC, Mac en Stadia.
Nice! Dit is dus precies wat ik bedoelde met mijn bericht eerder. Games welke vooral voor PC geschikt zijn, daar heeft Stadia een troef!Jasphur schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 08:10:
[YouTube: Hundred Days - Winemaking Simulator - Launch Trailer]
Hier hetzelfde ja. Wel wat gedoe, idd wat refreshen en/of Twitch en Discord joinen. Het is wel handiger als je al een abo hebt lopen. Je volgende betaling wordt dan gewoon met 3 maanden uitgesteldbakbakbak schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 17:04:
[...]
Interessant, ik probeerde dit twee weken terug, en toen stond er This reward has been ended o.i.d. Ik kreeg dat nu weer. Vervolgens heb ik een paar keer gerefreshed met het idee, vreemd dat dat sinds jouw poging gisteren ineens weer afgelopen is. Na 3 keer refreshen kwam de widget met de actie wel! En het is nu idd gelukt... raar toch? Maar wel bedankt
Bedankt! @leFibo
over dat Google zegt dat Stadia “Alive and well” is. Ik vind het vooral marketing praat, maar als het waar is dan is Stadia in it for the long game.
https://www.gamesindustry...-stadia-is-alive-and-well
Ja, kom deze vertaling tegen :Jasphur schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 07:43:
Interessante read van ongeveer 10 minuten
over dat Google zegt dat Stadia “Alive and well” is. Ik vind het vooral marketing praat, maar als het waar is dan is Stadia in it for the long game.
https://www.gamesindustry...-stadia-is-alive-and-well
https://nl.ign.com/stadia...ertrekken-springlevend-is
Lees hierin het volgende:
Nu weet ik niet welke basis features allemaal ontbraken, volgens mij is er geen cloud gaming dienst met meer features. Het blijft me vooral verbazen dat het verdien model van google blijkbaar zo ingewikkeld is dat zo veel mensen niet begrijpen hoe het werkt. Nee 1080p gamen vraagt geen maandelijkse bijdrage...[...] het ontbreken van basis features en de manier waarop de prijzen zijn ingericht. Zo moeten games worden aangeschaft voor de volledige prijs en kost het gebruik van standaard functies als 1080p gamen een maandelijkse bijdrage via Stadia Pro.
Ik vind het jammer dat dit model niet wordt begrepen want ik prefereer het boven een 'netflix' model. Ik denk namelijk dat het meer ruimte biedt voor flinke prijsverschillen tussen de games. De ontwikkelaar kan de prijs bepalen. Het heeft bij Stadia veel meer zin om een zeer goed spel te ontwikkelen, en dan een hogere aanschafprijs neer te zetten zonder micro transacties.
We hebben hem rond gespeeld, maar nog een hoop challenges niet compleet geloof ik...
Zit ik net nog even te bladeren... Kom ik 100days - Winemaking simulator tegen...
[ Voor 18% gewijzigd door GeeEs op 16-05-2021 10:32 ]
Ach hetzelfde schreven tech/game journalisten en zogenaamde experts over de eerste XBOX en de 360.. Als ik de reviews las was ik compleet gestoord dat ik van Nintendo only naar de 360 erbij ging.. Ik had Playstation moeten doen.. de rest is history... zelfde geld overigens ook voor mijn overstap van Apple naar Samsung voor mobiel :-).12345j schreef op zondag 16 mei 2021 @ 08:04:
[...]
Ja, kom deze vertaling tegen :
https://nl.ign.com/stadia...ertrekken-springlevend-is
Lees hierin het volgende:
[...]
Nu weet ik niet welke basis features allemaal ontbraken, volgens mij is er geen cloud gaming dienst met meer features. Het blijft me vooral verbazen dat het verdien model van google blijkbaar zo ingewikkeld is dat zo veel mensen niet begrijpen hoe het werkt. Nee 1080p gamen vraagt geen maandelijkse bijdrage...
Ik vind het jammer dat dit model niet wordt begrepen want ik prefereer het boven een 'netflix' model. Ik denk namelijk dat het meer ruimte biedt voor flinke prijsverschillen tussen de games. De ontwikkelaar kan de prijs bepalen. Het heeft bij Stadia veel meer zin om een zeer goed spel te ontwikkelen, en dan een hogere aanschafprijs neer te zetten zonder micro transacties.
Nog niet gespeeld maar de reviews zijn positief. Je schijnt erg veel te leren van hoe wijn tot stand komt en wat je nodig hebt voor een goede wijn.GeeEs schreef op zondag 16 mei 2021 @ 10:19:
Afgelopen week met m'n vrouw en zoontje geweldig genoten van Pikuniku... Wat een onverwacht superleuke puzzle/platform game is dat zeg. Was er zelf nooit aan begonnen, maar m'n zoontje bleef maar roepen dat we het spelletje met het rode poppetje moesten doen! Geen spijt van.
We hebben hem rond gespeeld, maar nog een hoop challenges niet compleet geloof ik...
Zit ik net nog even te bladeren... Kom ik 100days - Winemaking simulator tegen...... jammer dat ie 22 EU is... maar lijkt me best geinig... Iemand deze al gedaan?
Denk dat ik hem sowieso wel ga halen. Lijkt mij een leuke game voor als ik niet achter de tv kan gamen maar genoodzaakt ben te gamen achter mn laptop of op mn ipad/telefoon
Wil liever GTA VIAlbert020 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 12:54:
Wanneer komt GTA V nou eens naar Stadia, duurt echt lang mensen
Heb de game al op de PS3 & PS4
Nu melken ze hem zelfs uit voor de PS5 en misschien Stadia
Nee laten ze ajb die oude meuk houden.
Zou tof zijn. En/of Mafia, dat is aangekondigd maar hoor ik de laatste tijd niets meer van.Albert020 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 12:54:
Wanneer komt GTA V nou eens naar Stadia, duurt echt lang mensen
In November nog een PEGI rating voor de stadia release gekomen, maar sindsdien niets meer idd, vreemd! Nooit gespeeld, dus zou die best eens willen checken!Rob Voets schreef op maandag 17 mei 2021 @ 14:00:
[...]
Zou tof zijn. En/of Mafia, dat is aangekondigd maar hoor ik de laatste tijd niets meer van.
En toch, zou best benieuwd zijn hoe stadia dan dus side-by-side eruit zou zien met alle andere platforms waar t ooit op uitgekomen is er naast.Starscreamer schreef op maandag 17 mei 2021 @ 12:58:
[...]
Wil liever GTA VI
Heb de game al op de PS3 & PS4
Nu melken ze hem zelfs uit voor de PS5 en misschien Stadia![]()
Nee laten ze ajb die oude meuk houden.
https://tweakers.net/nieu...n-xbox-series-x-en-s.html
Wat zou ik die verbeterde versie graag op Stadia willen zien/testen.
Steam/Epic: Deurstopper
Volgens mij kan de hardware van Stadia op het moment die “next-gen” updates nog niet aan.Deurstopper schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 17:54:
Toch wel jammer dat GTA5 niet naar Stadia komt..![]()
Dat Stadia niet genoemd wordt, zegt nog niet dat hij er niet komt. Ik houd nog steeds stille hoop dat we voor november een aankondiging krijgen. Wellicht moet er aan hardware nog een en ander een upgrade krijgen, maar als we RDR2 hebben zie ik geen reden waarom GTA V niet naar Stadia zou komen.Deurstopper schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 17:54:
Toch wel jammer dat GTA5 niet naar Stadia komt..![]()
Rdr2 was zelfs een launchtitel... Rockstar was in t verleden volgens mij niet zo positief over Stadia, ik vermoed dat als Stadia zich bewijst tot aan gta6 dit een realistischer beeld is. Maar ik heb t graag mis hoorKlaasjeNL schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 21:40:
[...]
Dat Stadia niet genoemd wordt, zegt nog niet dat hij er niet komt. Ik houd nog steeds stille hoop dat we voor november een aankondiging krijgen. Wellicht moet er aan hardware nog een en ander een upgrade krijgen, maar als we RDR2 hebben zie ik geen reden waarom GTA V niet naar Stadia zou komen.
GTA 6 als launch title voor de nieuwe generatie hardware bij Stadia?Ht87 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 23:07:
[...]
Rdr2 was zelfs een launchtitel... Rockstar was in t verleden volgens mij niet zo positief over Stadia, ik vermoed dat als Stadia zich bewijst tot aan gta6 dit een realistischer beeld is. Maar ik heb t graag mis hoor
Haha!! Ik hoop toch dat Stadia eerder komt met die upgradeJasphur schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 09:31:
[...]
GTA 6 als launch title voor de nieuwe generatie hardware bij Stadia?
Ik blijf toch een beetje met een schuin oog die Xbox series s volgen, doordat je daar ook via stadia op kan spelen zou t de goedkoopste manier zijn om een vrij compleet gamepakket te hebben, helemaal icm gamepass.
[ Voor 5% gewijzigd door Ht87 op 19-05-2021 09:43 ]
Sneller dan van PS5/Xbox naar Stadia?
Tenminste, ik zie het zo voor me dat er een PC versie ergens op de Google server draait dat ze "alleen maar hoeven te streamen" naar mijn huis
Helaas... De port moet omgezet worden naar Linux begreep ik en dat duurt toch ff blijkbaar hahagreatgonzo schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 11:04:
hoe moet ik het zien? Als het op de PC verschijnt, dan is een port naar stadia ook snel gemaakt?
Tenminste, ik zie het zo voor me dat er een PC versie ergens op de Google server draait dat ze "alleen maar hoeven te streamen" naar mijn huis
Ik stel me voor dat Gforce Now zo werkt.greatgonzo schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 11:04:
hoe moet ik het zien? Als het op de PC verschijnt, dan is een port naar stadia ook snel gemaakt?
/▌
De stekker ging er op 18 januari 2023 uit.
Converteer je Stadia controller naar Bluetooth met de browsertool:
https://stadia.google.com/controller/
(Beschikbaar tot 31 december 2023)
Mooi overzicht van alternatieven: https://hackmd.io/@christopherklay/BkWVFJlNj
Topics voor alternatieven voor Stadia:
> Het grote cloud gaming topic
> [NVIDIA Geforce NOW] Ervaringen & Discussie
> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
> [PS+] Playstation Plus
| Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |