nietorigineel schreef op donderdag 29 april 2021 @ 10:38:
[...]

'Genoeg' is een groot woord. Ik denk dat je ook op dit moment zal zien dat (vergelijkbaar als bij netflix voor films) de overgrote meerderheid van zoekopdrachten niet het gewenste resultaat oplevert.
Stiekem heeft Netflix helemaal niet bijzonder veel content. Ja het is denk ik wel meer dan de games op Stadia. Maar de interface van Netflix laat het lijken alsof er onzettent veel te zien is terwijl je dezelfde items vaker tegenkomt maar dan bijvoorbeeld onder verschillende "hoofstukken"

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Op de FP een berichtje dat Among Us nu uitkomt op de PlayStation, dat zou ik nou echt een game voor Stadia vinden! Cross play misschien wel nodig dan overigens...

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ht87 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 08:30:
Op de FP een berichtje dat Among Us nu uitkomt op de PlayStation, dat zou ik nou echt een game voor Stadia vinden! Cross play misschien wel nodig dan overigens...
Ja en Rocket League. Lekker laagdrempelig.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Wat zijn de ervaringen met Dirt 5 op Stadia?

• Marzman
  • Niet online
Jasphur schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 10:48:
Wat zijn de ervaringen met Dirt 5 op Stadia?
Zo te zien goed als ik kijk hier in het topic. 90 euro (of 70 zonder de bundel) vind ik wel veel geld. Ik wacht wel tot die nog wat goedkoper wordt (als ze hier nou een controler bij zouden doen, ipv zo'n horrorgame :p )

/▌

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:52
Marzman schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 08:34:
[...]

Ja en Rocket League. Lekker laagdrempelig.
Rocket League ben bang dat niet lekker werkt zal wel mooi wezen natuurlijk(na meer dan 500 uur nog niet vervelen) :')

• shineonu
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
De nieuwr Pro-game Trine 4 speelt erg lekker. Zin in om die met m’n partner te gaan spelen. Speciaal een 2e controller voor aangeschaft via Marktplaats.

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Amdwarrior schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 12:10:
[...]

Rocket League ben bang dat niet lekker werkt zal wel mooi wezen natuurlijk(na meer dan 500 uur nog niet vervelen) :')
Gezien de ruzie tussen epic en Google (en Apple) lijkt rocketleague ver weg op stadia...

• 12345j
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-01-2022
shineonu schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 13:13:
De nieuwr Pro-game Trine 4 speelt erg lekker. Zin in om die met m’n partner te gaan spelen. Speciaal een 2e controller voor aangeschaft via Marktplaats.
Zal deze ook eens proberen. Ben nog steeds opzoek naar leuke co-op, dus dit is wellicht grappig. Hoewel mijn vriendin niet heel erg van het puzzelen is.

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-01 11:53

SD5k

>4&X

Zojuist de RE Village demo geprobeerd op Stadia, maar vind het toch wat te indirect aanvoelen, terwijl het Stadia menu aangeeft dat mijn verbinding uitstekend is. Ik speel op CCU overigens.

Daarna even de demo op mijn PS5 gedownload en dat voelt een heel stuk beter aan, merk daar duidelijk veel minder input lag.
Daarnaast ondersteunt deze versie ray-tracing.

Ik ga waarschijnlijk mijn pre-order op Stadia cancellen, hoewel het een uitstekende deal is wil ik mijn eerste playtrough niet vergallen. Dat is me wel een paar tientjes extra waard.

• Tuktop
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:31
SD5k schreef op zondag 2 mei 2021 @ 14:08:
Zojuist de RE Village demo geprobeerd op Stadia, maar vind het toch wat te indirect aanvoelen, terwijl het Stadia menu aangeeft dat mijn verbinding uitstekend is. Ik speel op CCU overigens.

Daarna even de demo op mijn PS5 gedownload en dat voelt een heel stuk beter aan, merk daar duidelijk veel minder input lag.

Ik ga waarschijnlijk mijn pre-order op Stadia cancellen, hoewel het een uitstekende deal is wil ik mijn eerste playtrough niet vergallen. Dat is me wel een paar tientjes extra waard.
Lees deze klacht vaker, ook bij PS5 gebruikers. Zit wss deels in de game. Je kunt bij de controller options ook de acceleration uitzetten, dat zou t al wat directer moeten laten voelen.

Weet trouwens niet op hoeveel fps de game draait op Stadia, als dat 30 is tov 60 op de PS5, verklaart dat ook een hoop. Edit: blijkbaar draait t op Stadia gewoon op 60 fps, dus dat zal t niet zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Tuktop op 02-05-2021 15:05 ]

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:01
shineonu schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 13:13:
Vanmiddag met m'n zoon en dochter in co-op gespeeld. Met 3 controllers samen op de bank. Geweldig! Op de Classic mode, dus met ieder één vast character (Wizard, Thief en Knight) en dan samenwerken om de puzzels op te lossen. Heel veel lol gehad samen dus voor couch co-op ECHT een aanrader! _/-\o_

Toen mijn zoon ff wat anders wilde doen wilde mijn dochter verder samen spelen, dus vervolgens met z'n tweeën in Unlimited mode gespeeld zodat we vrij waren elk moment te wisselen met character. Gelukkig is het nu mei vakantie en kunnen we morgen weer verder spelen. O+

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-01 11:40
Ik heb net een beetje in m'n broek gepoept. En dat was bij het eerste monster van RE8. Nope, ik ga nog even door met Valhalla...

• shineonu
  • Niet online
Haay schreef op zondag 2 mei 2021 @ 20:21:
[...]

Vanmiddag met m'n zoon en dochter in co-op gespeeld. Met 3 controllers samen op de bank. Geweldig! Op de Classic mode, dus met ieder één vast character (Wizard, Thief en Knight) en dan samenwerken om de puzzels op te lossen. Heel veel lol gehad samen dus voor couch co-op ECHT een aanrader! _/-\o_

Toen mijn zoon ff wat anders wilde doen wilde mijn dochter verder samen spelen, dus vervolgens met z'n tweeën in Unlimited mode gespeeld zodat we vrij waren elk moment te wisselen met character. Gelukkig is het nu mei vakantie en kunnen we morgen weer verder spelen. O+
Leuk! Ik heb net een paar uur met mijn vriendin gespeeld. Ondanks dat ze nooit gamed ging ze hier wel soepel doorheen, ondanks alle knoppencombinaties. Erg leuk.

Ik hoop dat er nog meer van zulke games verschijnen, zoals It Takes Two en Unravel Two.

Weet iemand of de RE8 demo veel spoilers bevat? Ik ben nog bezig met RE7.

• SD5k

SD5k

>4&X

Tuktop schreef op zondag 2 mei 2021 @ 15:00:
[...]

Lees deze klacht vaker, ook bij PS5 gebruikers. Zit wss deels in de game. Je kunt bij de controller options ook de acceleration uitzetten, dat zou t al wat directer moeten laten voelen.

Weet trouwens niet op hoeveel fps de game draait op Stadia, als dat 30 is tov 60 op de PS5, verklaart dat ook een hoop. Edit: blijkbaar draait t op Stadia gewoon op 60 fps, dus dat zal t niet zijn.
Dat ga ik nog even proberen, maar ik vrees dat het toch de extra input lag is die ik opmerk.
shineonu schreef op zondag 2 mei 2021 @ 22:23:

Weet iemand of de RE8 demo veel spoilers bevat? Ik ben nog bezig met RE7.
Geen spoilers voor RE7, voor zover ik weet staan deze games qua verhaal compleet los van elkaar.

[ Voor 19% gewijzigd door SD5k op 03-05-2021 08:52 ]

• Marzman
  • Niet online
Ik heb de demo even geprobeerd, je kan in het dorp of het kasteel spelen en het is gelimiteerd op een uur. De engheid viel nog wel mee, het lijkt me meer een puzzelspel. Maar een beetje grauw.

/▌

• shineonu
  • Niet online
SD5k schreef op maandag 3 mei 2021 @ 08:49:

[...]

Geen spoilers voor RE7, voor zover ik weet staan deze games qua verhaal compleet los van elkaar.
Ah oke, ik dacht dat het een (vrij) direct vervolg op RE7 was.

• SD5k

SD5k

>4&X

shineonu schreef op maandag 3 mei 2021 @ 10:57:
[...]

Ah oke, ik dacht dat het een (vrij) direct vervolg op RE7 was.
Niet dat ik weet, in ieder geval zijn ze thematisch behoorlijk verschillend, in de demo kwam ik niks tegen wat naar RE7 verwees.

• Safri7879
  • Laatst online: 28-10-2025
Trine 4 lijkt me zeker een goed spel, maar ben persoonlijk een beetje klaar met puzzelen. Hou wel van wat complexer dan alleen maar schieten, maar dan meer in de stijl van Into the breach, Jagged alliance, Civilization 6, etc. Hoop ook echt op een goeie rts, maar dat is sowieso een wat ondergewaardeerd genre de laatste jaren.

• Starscreamer
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 19-01 13:16
SD5k schreef op zondag 2 mei 2021 @ 14:08:

Waarom doe je het niet hetzelfde als ik.
Gewoon 2x bestellen O-)
Eigenlijk 3x want ik heb de PS4 disk versie gekozen waarmee ik de PS5 upgrade gratis krijg. 8)
En Stadia i.v.m. extra CCU & controller :)
Safri7879 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 11:13:
Trine 4 lijkt me zeker een goed spel, maar ben persoonlijk een beetje klaar met puzzelen. Hou wel van wat complexer dan alleen maar schieten, maar dan meer in de stijl van Into the breach, Jagged alliance, Civilization 6, etc. Hoop ook echt op een goeie rts, maar dat is sowieso een wat ondergewaardeerd genre de laatste jaren.
Oeh, ik word altijd heel enthousiast als ik mede jagged alliance spelers ontdek! Wat heb ik een partij uren zitten in jagged alliance 2 zeg! Zo'n game op stadia en ik heb geen leven meer denk!

• JoohanDePoohan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:44
Ht87 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 12:09:
[...]

Oeh, ik word altijd heel enthousiast als ik mede jagged alliance spelers ontdek! Wat heb ik een partij uren zitten in jagged alliance 2 zeg! Zo'n game op stadia en ik heb geen leven meer denk!
Herkenbaar, hier nog 1! Jagged Alliance heeft heel heel heel veel tijd gekost. Vanuit nostalgie hier nog wat Jagged Alliance games op CD liggen _/-\o_

• SD5k

SD5k

>4&X

Starscreamer schreef op maandag 3 mei 2021 @ 11:55:
[...]

Waarom doe je het niet hetzelfde als ik.
Gewoon 2x bestellen O-)
Eigenlijk 3x want ik heb de PS4 disk versie gekozen waarmee ik de PS5 upgrade gratis krijg. 8)
En Stadia i.v.m. extra CCU & controller :)
Ik heb al een Stadia controller en CCU, dus de enige reden om mijn pre-order te laten staan zou de extra controller zijn.

Maar aan de andere kant.. als ik die CCU verkoop heb ik voor 2-3 tientjes een controller en RE8.. Ga er nog een paar dagen over nadenken. :)

• Starscreamer
SD5k schreef op maandag 3 mei 2021 @ 15:10:
[...]

Ik heb al een Stadia controller en CCU, dus de enige reden om mijn pre-order te laten staan zou de extra controller zijn.

Maar aan de andere kant.. als ik die CCU verkoop heb ik voor 2-3 tientjes een controller en RE8.. Ga er nog een paar dagen over nadenken. :)
Dat dus ;) Ik zit in diezelfde boot
Hmm. Benieuwd wat de reacties op het artikel zullen zijn als T.net dit op de FP zet.

Stadia product head John Justice has left Google

Nou is John 1 van de meerdere top-mensen die Google verlaten en wil dit dus denk ik alsnog niet heel veel zeggen, maar ben wel erg benieuwd naar de gevolgen voor Stadia.

Tja er gaan wel vaker mensen weg enzo, maar rondom Stadia is het altijd een 'zie je wel' principe idd. Al moet ik eerlijk zeggen dat ik van deze nieuwtjes ook altijd een beetje nerveus wordt rondom de toekomst, maar vooralsnog kwam er elke keer weer iets geruststellends achteraan ;) daar wacht ik dus maar op! :9
Ht87 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 09:19:
Tja er gaan wel vaker mensen weg enzo, maar rondom Stadia is het altijd een 'zie je wel' principe idd. Al moet ik eerlijk zeggen dat ik van deze nieuwtjes ook altijd een beetje nerveus wordt rondom de toekomst, maar vooralsnog kwam er elke keer weer iets geruststellends achteraan ;) daar wacht ik dus maar op! :9
De vierde Pro game bekendmaking? :D

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-01 21:10
Heb sinds gister een PS5, maar moet zeggen dat Cyberpunk 2077 toch VEEL beter speelt op Stadia.

Op de PS5 in een speelsessie 3 crashes gehad, graphics zijn minder mooi, en er zijn meer "pop ups" van ladende characters

Helaas is het internet hier (in Berlijn, DE) dermate slecht dat spelen over Stadia niet altijd goed gaat. Maar damn, hulde aan Stadia dat Cyberpunk er zo ontzettend goed op loopt _/-\o_

• Starscreamer
addictive schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 09:35:
Heb sinds gister een PS5, maar moet zeggen dat Cyberpunk 2077 toch VEEL beter speelt op Stadia.

Op de PS5 in een speelsessie 3 crashes gehad, graphics zijn minder mooi, en er zijn meer "pop ups" van ladende characters

Helaas is het internet hier (in Berlijn, DE) dermate slecht dat spelen over Stadia niet altijd goed gaat. Maar damn, hulde aan Stadia dat Cyberpunk er zo ontzettend goed op loopt _/-\o_
Nog niet helemaal een eerlijke vergelijking.
Stadia versie is gebaseerd op de PC
PS5 versie is nog niet je speelt in principe nog de PS4 game ;)

• Starscreamer
Tja indien Stadia klappert hebben we in ieder geval wel een mooie CCU en een controller waar je niks mee kan O-)
Ik lig er in ieder geval geen dag van wakker.

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-01 21:10
Starscreamer schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 09:37:
[...]

Nog niet helemaal een eerlijke vergelijking.
Stadia versie is gebaseerd op de PC
PS5 versie is nog niet je speelt in principe nog de PS4 game ;)
Sure, de graphics houden me ook echt niet van het spelen af, maar die crashes... ik denk dat je best mag verwachten dat die verholpen zijn een aantal maanden na launch

• Tuktop
Ik vond John Justice het goed doen in interviews; hij kon degelijk uitleggen en was boeiend om te volgen. Maar veel directe communicatie met gebruikers heb ik 'm niet zien doen.
Het zegt m.i. niet heel veel dat hij het Stadia-team verlaat. Wat vooral belangrijk is voor ons als gebruikers, is wie hem gaat opvolgen en wat dat voor eventuele verandering teweegbrengt.

• Tuktop
De vierde Pro-game van mei is volgens mij nog niet officieel aangekondigd, maar Star Wars: Fallen Order is nu ook claimbaar als je Pro hebt. Lijkt er dus toch op dat het niet Ark gaat zijn, zoals de geruchten voorspelden. (Hoewel, dat zou óók nog kunnen op een later moment :9~)

[ Voor 33% gewijzigd door Tuktop op 04-05-2021 10:19 ]

• Amdwarrior
Star Wars: Fallen Order is nu inderdaad pro :P
Best een goede pro game zeg!
Gisteravond nog eens de kracht van Stadia gebruikt :P
Zat bij een eindbaas in Journey to the Savage Planet en ik kwam er maar niet uit met de controller. Dus ik schakel over naar mn laptop en probeerde het met toetsenbord en muis.... En raad eens!? Daar lukte het mij ook niet in 1 keer, maar ik was wel veel beter dan met de controller :P

• Dennis0162
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22-11-2025
Oeh nu STAR WARS Jedi: Fallen Order™ als pro game op stadia! Die lijkt me echt heel tof :D

• RoCoStr
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 25-01 08:01
Vet! Ik wilde star wars al hebben en hield het in de gaten, nu dit; top!

• Starscreamer
Amdwarrior schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 10:10:
Star Wars: Fallen Order is nu inderdaad pro :P
Die wilde ik altijd al kopen voor de PlayStation _/-\o_
Kan ik hem 2 maanden uitproberen :P
Moet je veel van Star Wars weten of dat spel echt leuk te vinden of is het ook te spelen als je minimale kennis hebt van Star Wars... Als in, ik heb maar drie (oude) films gezien :P

• Schmitzel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18:58
Eigenlijk wel logisch dat Star Wars juist vandaag erbij komt,

4 mei is Star Wars Day

https://www.dutchcowboys....e-feitjes-over-yoda-en-co

#MayThe4thBeWithYou

[ Voor 7% gewijzigd door Schmitzel op 04-05-2021 13:23 ]

• SD5k

SD5k

>4&X

Jasphur schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 12:58:
Moet je veel van Star Wars weten of dat spel echt leuk te vinden of is het ook te spelen als je minimale kennis hebt van Star Wars... Als in, ik heb maar drie (oude) films gezien :P
Het is een losstaand verhaal met hier en daar wat verwijzingen naar de films, maar die moet je zeker niet (allemaal) gezien hebben om er iets van te snappen.

• Amdwarrior
Starscreamer schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 12:53:
[...]

Die wilde ik altijd al kopen voor de PlayStation _/-\o_
Kan ik hem 2 maanden uitproberen :P
Deze zelfs beter dan op PlayStation 4 (60fps)

• Schmitzel
Ik had Star Wars trouwens bij release op mn PS4 Pro, maar kon er maar niet lekker inkomen, en snel weer door verkocht. Ik ga SW: FO wel een tweede kans geven op Stadia
Zo. Maar dit ziet er wel echt heel goed uit!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:10
Schmitzel schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 13:06:

4 mei is Star Wars Day

#MayThe4thBeWithYou
Normaal gesproken wordt je op 4 mei idd overspoeld met Star Wars aanbiedingen. Ik hoopte daarom ook vandaag op een leuke kortingactie op Stadia, maar in de Pro is natuurlijk nog mooier. :)
Schmitzel schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 13:06:

4 mei is Star Wars Day

#MayThe4thBeWithYou
Morgen dan return of the 5th? :9
Ht87 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 15:52:
[...]

Morgen dan return of the 5th? :9
Dirt 5 in de Pro lijkt mij persoonlijk leuker :P

• Tuktop
Jasphur schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 15:55:
[...]

Dirt 5 in de Pro lijkt mij persoonlijk leuker :P
GTA...

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:37
Haay schreef op zondag 2 mei 2021 @ 20:21:
[...]

Hier zojuist online met zijn tweeën gespeeld, erg vermakelijk. Microfoon is wel een must, overleg is noodzakelijk :)
Ah crap. Het bericht over John staat op de FP :P Op naar de popcorn machine

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Jasphur schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 12:58:
Volgens mij is het niet echt nodig.

Maarrrr. Ik heb niks met Star Wars en aanverwante en dus ooit heel lang geleden 1 film gezien geloof ik.

En het spel is prima te spelen maar heb het nooit uitgespeeld op de ps4 omdat ik net als de films het verhaal nogal... Uhm... nou ja vind er niet veel aan, ik hou het daar maar op. :)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Ik zie net dat Fallen order geen multiplayer heeft, ook geen split screen. Dat is zuur... -O-

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-01 10:14
Ik heb sinds een paar maanden Stadia met een controller en chromecast ultra. Helaas merk ik bij 4K en HDR toch nog steeds stotter in het beeld. Soms is het zelfs zo erg dat de game zelf al aangeeft "Game might stop" bij het verbinding icoontje.

Ik vind dit erg raar want mijn internet zou snel genoeg moeten zijn. Ik heb geen last van packetloss en de Chromecast is bekabeld aangesloten.

Ik heb helaas geen ander apparaat dat 4K HDR ondersteund om tegen te benchmarken... Maar ik zou verder ook niet weten wat ik nog kan doen om dit wel vloeiend te krijgen? Op 1080p gamen kan natuurlijk ook, maar liever niet op mijn OLED TV :)

Bovendien kan ik dan net zo goed geen Pro nemen...

Zijn er nog dingen die ik kan proberen? Ik vind het ook bijzonder raar dat er geen "game" is op Stadia die je verbinding kan benchmarken. De speedtest van Stadia zelf is nutteloos.
ApexAlpha schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 18:29:
Ik heb sinds een paar maanden Stadia met een controller en chromecast ultra. Helaas merk ik bij 4K en HDR toch nog steeds stotter in het beeld. Soms is het zelfs zo erg dat de game zelf al aangeeft "Game might stop" bij het verbinding icoontje.

Ik vind dit erg raar want mijn internet zou snel genoeg moeten zijn. Ik heb geen last van packetloss en de Chromecast is bekabeld aangesloten.

Ik heb helaas geen ander apparaat dat 4K HDR ondersteund om tegen te benchmarken... Maar ik zou verder ook niet weten wat ik nog kan doen om dit wel vloeiend te krijgen? Op 1080p gamen kan natuurlijk ook, maar liever niet op mijn OLED TV :)

Bovendien kan ik dan net zo goed geen Pro nemen...

Zijn er nog dingen die ik kan proberen? Ik vind het ook bijzonder raar dat er geen "game" is op Stadia die je verbinding kan benchmarken. De speedtest van Stadia zelf is nutteloos.
Hmm je lijkt alles goed te doen, heb je toevallig KPN met de lan op de tv poort?
Of wellicht een bepaalde switch oid? Of VPN?
Eventueel aanzetten van gamemode op de tv (of via de settings van de Chromecast automatisch laten gebeuren?)?
Al deze stappen al doorlopen? Want dan moeten we dieper duiken haha

• ApexAlpha
Ht87 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 18:36:
[...]

Hmm je lijkt alles goed te doen, heb je toevallig KPN met de lan op de tv poort?
Of wellicht een bepaalde switch oid? Of VPN?
Eventueel aanzetten van gamemode op de tv (of via de settings van de Chromecast automatisch laten gebeuren?)?
Al deze stappen al doorlopen? Want dan moeten we dieper duiken haha
De gamemode heb ik geprobeerd, al lijkt Stadia zelf ook al aan te geven dat het de verbinding is. Ik game niet over een VPN en de router is een R7000. Modem is het standaard KPN modem.

Ik weet niet wat een "tv poort" is moet ik toegeven. Is dat ook gewoon een van de ethernet poorten op het modem? Want dan zou het kunnen.

• Matey
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 03-01 09:47
ApexAlpha schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 18:39:
[...]

De gamemode heb ik geprobeerd, al lijkt Stadia zelf ook al aan te geven dat het de verbinding is. Ik game niet over een VPN en de router is een R7000. Modem is het standaard KPN modem.

Ik weet niet wat een "tv poort" is moet ik toegeven. Is dat ook gewoon een van de ethernet poorten op het modem? Want dan zou het kunnen.
Heb je de kabel al eens geswitcht? Sommige UTP-kabels zijn ruk of oud. Met een cat 5e zit je zeker safe.
ApexAlpha schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 18:39:
[...]

Ja, bij de KPN modems wordt het tv-signaal op enkele poorten meegestuurd dacht ik (al zou t ook op alle poorten kunnen zijn). Dat zou wel de problemen op de lijn kunnen verklaren. Zou je t eens zonder draad en op de 5ghz wifi kunnen testen?
Ht87 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 18:48:
[...]

Ja, bij de KPN modems wordt het tv-signaal op enkele poorten meegestuurd dacht ik (al zou t ook op alle poorten kunnen zijn). Dat zou wel de problemen op de lijn kunnen verklaren. Zou je t eens zonder draad en op de 5ghz wifi kunnen testen?
@ApexAlpha ik heb zelf ook een jaar stadia gehad met KPN, dat werkte prima totdat mijn vrouw ernaast Netflix of YouTube keek. Ik had toen een 50mbit lijn, dat werkt prima als je alleen thuis bent, maar niet met andere tegelijk, dat zou dus ook nog een oorzaak kunnen zijn?

• ApexAlpha
Ik heb de kabel nog niet gewisseld, al stream ik wel vaker rauwe BluRay in 4k HDR van mijn NAS -> TV over dezelfde kabels. Enkel de kabel Router -> Chromecast zou ik kunnen vervangen een keer.

Verder ga ik zometeen de router eens op een andere poort op het KPN modem inprikken, en ook eens Wifi proberen i.p.v. ethernet. (Al gaat dat een beetje tegen mijn boerenverstand in).

Ik heb overigens 160Mbit Down internet, dus dat zou het wel moeten trekken.

edit: Eerst even hapje eten maar alvast bedankt voor de hulp.

[ Voor 6% gewijzigd door ApexAlpha op 04-05-2021 19:05 ]

ApexAlpha schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 19:05:
Ik heb de kabel nog niet gewisseld, al stream ik wel vaker rauwe BluRay in 4k HDR van mijn NAS -> TV over dezelfde kabels. Enkel de kabel Router -> Chromecast zou ik kunnen vervangen een keer.

Verder ga ik zometeen de router eens op een andere poort op het KPN modem inprikken, en ook eens Wifi proberen i.p.v. ethernet. (Al gaat dat een beetje tegen mijn boerenverstand in).

Ik heb overigens 160Mbit Down internet, dus dat zou het wel moeten trekken.

edit: Eerst even hapje eten maar alvast bedankt voor de hulp.
Die wifi test is meer om te kijken of t probleem in de kabel zit of meer in de hdr omzetting op je tv. Normaal gesproken is uiteraard bedraad beter!

• rwbk
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 25-01 21:07
Ligt stadia eruit?

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-01 11:40
Ht87 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 18:48:
[...]

Ja, bij de KPN modems wordt het tv-signaal op enkele poorten meegestuurd dacht ik (al zou t ook op alle poorten kunnen zijn). Dat zou wel de problemen op de lijn kunnen verklaren.
Dat is echt alleen nog bij heel oude Experiaboxen het geval. Tegenwoordig zijn alle poorten geschikt voor TV, dus niet 1 of 2 die extra signaal meegestuurd krijgen.
En als je nog zo'n oude (Thomson ofzo) modem hebt, kun je beter even bellen voor een wissel.

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:28
Hier werkt het. Misschien een issue met het spel je probeert te spelen of werken ze allemaal niet?

• rwbk
Jorick schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 20:57:
[...]

Hier werkt het. Misschien een issue met het spel je probeert te spelen of werken ze allemaal niet?
Nu werkt het weer. Nee de hele store lag eruit.

• ApexAlpha
Nou heb een aantal dingen geprobeerd en wonderbaarlijk genoeg werkt 4K HDR nu vrij goed...
Ik heb namelijk de router verplaatst en de Chromecast op 5g Wifi aangesloten.

Ik heb daarna nog een andere kabel geprobeerd en die werkt weer niet(?!). Ik moet eerlijk zijn dat ik zo overtuigd was van ethernet dat ik de 5G wifi nooit geprobeerd heb. Ik vraag me af of er iets mis is met de ethernet adapter in mijn CCU, want zelfs met 100mbit moet dat toch beter gaan met kabel.

Heb nu 45 minuten op 4k HDR gespeeld via Wifi en geen enkele foutmelding van Stadia...
barrymossel schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 20:52:
[...]

Dat is echt alleen nog bij heel oude Experiaboxen het geval. Tegenwoordig zijn alle poorten geschikt voor TV, dus niet 1 of 2 die extra signaal meegestuurd krijgen.
En als je nog zo'n oude (Thomson ofzo) modem hebt, kun je beter even bellen voor een wissel.
Ja dit dacht ik ook al, dat komt nog uit de tijd dat de TV over een ander vlan liep geloof ik.

[ Voor 30% gewijzigd door ApexAlpha op 04-05-2021 21:33 ]

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 25-01 09:01
rwbk schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 21:10:
[...]

Nu werkt het weer. Nee de hele store lag eruit.
Lag er hier ook uit. Wilde even de RE Vilage demo spelen, maar dat werd hem niet.

• rwbk
KlaasjeNL schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 21:56:
[...]

Lag er hier ook uit. Wilde even de RE Vilage demo spelen, maar dat werd hem niet.
Zag dat star wars jedi fallen order nu ook een pro game is. Die even gauw geclaimd. Leek mij wel tof!
ApexAlpha schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 21:31:
Nou heb een aantal dingen geprobeerd en wonderbaarlijk genoeg werkt 4K HDR nu vrij goed...
Ik heb namelijk de router verplaatst en de Chromecast op 5g Wifi aangesloten.

Ik heb daarna nog een andere kabel geprobeerd en die werkt weer niet(?!). Ik moet eerlijk zijn dat ik zo overtuigd was van ethernet dat ik de 5G wifi nooit geprobeerd heb. Ik vraag me af of er iets mis is met de ethernet adapter in mijn CCU, want zelfs met 100mbit moet dat toch beter gaan met kabel.

Heb nu 45 minuten op 4k HDR gespeeld via Wifi en geen enkele foutmelding van Stadia...

[...]

Ja dit dacht ik ook al, dat komt nog uit de tijd dat de TV over een ander vlan liep geloof ik.
Tof dat t werkt, dan misschien bij google een ticket openen dat je Chromecast mogelijk kuren heeft, wie weet is er iets te regelen?

• NathanJ
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 03-12-2025
Hoi allen, nu RE8 op Stadia komt, sluit ik ook aan bij dit platform. Weten jullie hoe ik de Premiere edition opgestuurd ga krijgen? Ik heb namelijk nog niets ontvangen, maar wel 70 euro betaald voor iets wat ik straks misschien niet met de release kan spelen op mijn TV.

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Als het net zo gaat als de vorige keer: je krijgt een code waarmee je de Stadia Premiere Edition met 100% korting kunt bestellen in de Google-winkel
NathanJ schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 09:42:
Hoi allen, nu RE8 op Stadia komt, sluit ik ook aan bij dit platform. Weten jullie hoe ik de Premiere edition opgestuurd ga krijgen? Ik heb namelijk nog niets ontvangen, maar wel 70 euro betaald voor iets wat ik straks misschien niet met de release kan spelen op mijn TV.
Ik heb bij de cyberpunk actie de code op dezelfde dag gekregen als ik de game kreeg. Duurde 2 dagen voor ik de bestelling had. Ondertussen kun je wel via de laptop of pc direct je game spelen overigens, evt met ps of Xbox controller.

• NathanJ
Super, bedankt beide. Dan moet ik wachten op de code. Balen dat ze dit niet eerder sturen zodat je het direct bij de launch kan gebruiken, maar van een paar dagen wachten wordt je niet slechter.

• Marzman
  • Niet online
NathanJ schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 09:59:
Super, bedankt beide. Dan moet ik wachten op de code. Balen dat ze dit niet eerder sturen zodat je het direct bij de launch kan gebruiken, maar van een paar dagen wachten wordt je niet slechter.
Ik denk dat ze bang zijn dat je het spel annuleert.

/▌

• Haay
  • Laatst online: 17:01
Ht87 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 23:21:
Tof dat t werkt, dan misschien bij google een ticket openen dat je Chromecast mogelijk kuren heeft, wie weet is er iets te regelen?
Ik heb recentelijk ook hierover met Google contact moeten opnemen, omdat de CCU bij de Stadia set rare strepen in beeld vertoonde. Dacht eerst dat ik direct bij het Chromecast Support team moest zijn, maar blijkbaar valt garantie van de CCU die bij een Stadia set zat onder het Stadia Support team van Google.

Uiteindelijk na uitleg en foto's van het scherm doorgestuurd te hebben kreeg ik een nieuwe Stadia set thuisgestuurd en moest ik de complete Stadia set met defecte CCU inclusief bijhorende controller retour sturen.

• rwbk
Vanmiddag even Star wars gespeeld. Wat ziet dat er goed uit! Zelf op 1080 (nog steeds krijg ik niet 4k via de kabel op 50mbit, kan deze helaas ook niet verhogen). Maar dat mag de pret niet drukken. Verder totaal geen lag met het spelen van Star Wars. De controls zijn wel even wennen, deze zijn net wat anders dan wat ik gewend.

• RoCoStr
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 25-01 08:01
Ik heb het ook gespeeld en heb mij er flink mee vermaakt! Die gaat uitgespeeld worden ben ik bang :)

Het is wel even schakelen en ik heb de moeilijkheidsgraad op standje drie staan. Ik ben dus al menig keer tegen de vlakte gegaan, maar telkens met plezier weer opgestaan.

• The_Woesh
  • Laatst online: 21-01 14:23
rwbk schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 22:12:
Vanmiddag even Star wars gespeeld. Wat ziet dat er goed uit! Zelf op 1080 (nog steeds krijg ik niet 4k via de kabel op 50mbit, kan deze helaas ook niet verhogen). Maar dat mag de pret niet drukken. Verder totaal geen lag met het spelen van Star Wars. De controls zijn wel even wennen, deze zijn net wat anders dan wat ik gewend.
Ik kreeg het ook niet aan de praat na een tv upgrade HD-->4K.
Op advies van Google een factory reset op CCU. Toen werkte het wel
@Ht87 Had je deze ooit gelezen. Best wel marketing bla bla natuurlijk, maar toch
https://blog.google/produ...orm-and-winding-down-sge/

• rwbk
The_Woesh schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 11:22:
[...]

Ik kreeg het ook niet aan de praat na een tv upgrade HD-->4K.
Op advies van Google een factory reset op CCU. Toen werkte het wel
Hmm die hebben ze mij nog niet verteld. Ga ik dat even proberen.
Wat voor internetverbinding heb jij?

[ Voor 5% gewijzigd door rwbk op 06-05-2021 12:02 ]

• The_Woesh
  • Laatst online: 21-01 14:23
rwbk schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 12:02:
[...]
Hmm die hebben ze mij nog niet verteld. Ga ik dat even proberen.
Wat voor internetverbinding heb jij?
250 mb/s glas.
Het kwam door de CCU die niet door had dat de nieuwe TV 4K was. Na de reset ging het goed
Jasphur schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 11:45:
@Ht87 Had je deze ooit gelezen. Best wel marketing bla bla natuurlijk, maar toch
https://blog.google/produ...orm-and-winding-down-sge/
Ja idd destijds gezien, goed om nog s terug te lezen! Ik vind dat ze met dat statement alsnog alle kanten op kunnen toch? Had in een van de reacties op de fp gezegd dat ik 'FIFA 28, powered by Stadia' wel als optie voor de toekomst zag. Daar past dat linkje wel bij.

• fabianspoelman
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 24-01 12:07
Ik heb een mailtje ontvangen waarin staat
Your pre-order for Resident Evil Village has been canceled. Either there was a problem with your payment method, or Resident Evil Village isn't available right now.
Heeft nog iemand dit gehad? Ik zag online al wel een paar mensen met hetzelfde probleem.

Ik gebruik Paypal (wat ik verder overal zonder problemen gebruik).
Iets anders kun je in de app op iOS ook niet gebruiken behalve een CC.

Daar gaat m’n Premiere Edition :p

[ Voor 15% gewijzigd door fabianspoelman op 07-05-2021 08:35 ]

• Tuktop
fabianspoelman schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 07:23:

[...]

Heeft nog iemand dit gehad? Ik zag online al wel een paar mensen met hetzelfde probleem.

Ai, dat zou balen zijn.
Op Reddit zie ik ook iemand die er last van heeft. Ik zou toch even support proberen te contacten.

• fabianspoelman
Tuktop schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 09:05:
[...]

Ai, dat zou balen zijn.
Op Reddit zie ik ook iemand die er last van heeft. Ik zou toch even support proberen te contacten.
Thanks, voor nu heb ik hem maar op mijn Xbox gekocht, als je support al nodig hebt om een game te kopen wacht ik liever nog even tot ze het op orde hebben :p

• Tuktop
fabianspoelman schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 09:58:
[...]

Thanks, voor nu heb ik hem maar op mijn Xbox gekocht, als je support al nodig hebt om een game te kopen wacht ik liever nog even tot ze het op orde hebben :p
Beetje vreemde conclusie, maar soit :) veel plezier!

• fabianspoelman
Tuktop schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 10:04:
[...]

Beetje vreemde conclusie, maar soit :) veel plezier!
Zonder context lijkt het een vreemde conclusie, maar Stadia is bij mij een beetje geval ‘er is altijd wel wat’ haha (macOS/iOS dus wellicht ligt het probleem daar).

De iOS app is niet optimaal, alleen Paypal, polling issues met de muis op macOS, VP9 werkt niet lekker, geen Safari support etc).

Over de performance niks te klagen maar in mijn situatie zijn er gewoon betere alternatieven.

Het belangrijkste is dat we gewoon lekker RE: Village kunnen spelen :D

• Tuktop
fabianspoelman schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 10:12:
[...]

Zonder context lijkt het een vreemde conclusie, maar Stadia is bij mij een beetje geval ‘er is altijd wel wat’ haha (macOS/iOS dus wellicht ligt het probleem daar).

De iOS app is niet optimaal, alleen Paypal, polling issues met de muis op macOS, VP9 werkt niet lekker geen Safari support etc).

Over de performance niks te klagen maar in mijn situatie zijn er gewoon betere alternatieven.

Het belangrijkste is dat we gewoon lekker RE: Village kunnen spelen :D
Dat is mijn ervaring niet, inderdaad. Heb sinds 19 november 2019 verschillende games en hardware gekocht, en ook de Cyberpunk+FE-actie. Dat ging allemaal goed. Maar als je je issues zo opsomt, snap ik je conclusie wat beter.

Hoe dan ook, wellicht stond er iets verkeerd bij PayPal, en je had ook zonder pre-order gewoon nu nog RE kunnen bestellen en een première edition gekregen. Wellicht was dan je ervaring ook beter want dan speel je op CCU + controller, daar kan weinig misgaan mits je verbinding goed is. Achjaaaa, wie weet komt er nog een keer zo'n actie :)

• fabianspoelman
Tuktop schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 10:19:
[...]

Dat is mijn ervaring niet, inderdaad. Heb sinds 19 november 2019 verschillende games en hardware gekocht, en ook de Cyberpunk+FE-actie. Dat ging allemaal goed. Maar als je je issues zo opsomt, snap ik je conclusie wat beter.

Hoe dan ook, wellicht stond er iets verkeerd bij PayPal, en je had ook zonder pre-order gewoon nu nog RE kunnen bestellen en een première edition gekregen. Wellicht was dan je ervaring ook beter want dan speel je op CCU + controller, daar kan weinig misgaan mits je verbinding goed is. Achjaaaa, wie weet komt er nog een keer zo'n actie :)
Dat zou kunnen ja :)
Ik gebruik Paypal ook voor iCloud, Xbox en nog wat zaken en dat gaat allemaal wel goed, lijkt dus toch bij Google te zitten.

Ik heb gelukkig de nieuwe Xbox dus de soepele ervaring komt er sowieso wel :P
Tuktop schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 10:19:
[...]

Grote kans van wel :D Volgens mij heeft Google nog zo onwijs veel van die bundles liggen. En anders misschien icm GoogleTV?

• NathanJ

[...]

Nee ik kan het spel nu spelen. Via CC gekocht. Heb alleen nog geen code voor de Premiere Edition, wat ik wel nodig heb om te spelen op de TV. Hoop dat dat snel binnen komt!

• ceekah
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-11-2025

[...]

Geen problemen hier! Heb een directe betaling (creditcard) gebruikt i.p.v. Paypal.
Twee uur geleden de onderstaande mail gekregen

U heeft een aankoop gedaan bij Stadia.

Wilt u deze aankoop beheren? Open Stadia.com of de mobiele Stadia-app en ga in uw instellingen naar Aankopen en abonnementen. De servicevoorwaarden en het teruggavebeleid van Stadia zijn van toepassing op deze aankoop.

• Rob Voets
  • Laatst online: 18:59
https://nextplay.nl/nieuws/komt-gta-v-toch-naar-stadia

Gerucht dat GTA V naar Stadia komt. Zou mooi zijn!

• ikbenerniet
  • Laatst online: 25-01 20:47
In de Reddit thread waar ze naar linken geven mensen al aan dat Stadia waarschijnlijk vermeld is omdat Red Dead Redemption Online ook op Stadia staat. Ik zou dit dan eigenlijk nog geen gerucht willen noemen, maar eerder het onhandig benoemen van platforms door Amazon Prime.
Heel slecht van mijzelf, maar als GTAV met next-gen graphics komt. Ga ik hem toch wel nog een keertje ga halen. :P

• Schmitzel
StarWars nog eens een kans gegeven nadat het niet beviel op mn ps4 pro. Moet zeggen dat het toch wel erg vermakelijk is. Lekker SW sfeertje, verhaal ook prima. Deze ga ik wel helemaal spelen.

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19:49
Hoewel ik al een Stadia founders edition heb nu toch ook maar de RE:Village bundel gekocht, enorm goede deal natuurlijk maar mijn voornaamste reden om voor de stadia versie te gaan is dat ik dit soort games niet graag speel op mijn PC met een headset op :p

Noem mij maar een mietje maar dit soort games moet ik gewoon in de huiskamer spelen, die jump scares vindt ik helemaal niets terwijl juist de RE games mij altijd enorm bevallen.

• jaybrown
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 25-01 00:52
Ik heb nu de bevestigingsmail van de aankoop van RE ontvangen, maar nog geen code voor de premiere edition. Nog anderen die aan het wachten zijn?

• DutchHammer
  • Laatst online: 20:35

DutchHammer

https://mdj-stek.nl

jaybrown schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 10:19:
Ik heb nu de bevestigingsmail van de aankoop van RE ontvangen, maar nog geen code voor de premiere edition. Nog anderen die aan het wachten zijn?
Heb hem hier al kunnen bestellen.. Gaat mijn derde PE worden lol.

Dirt5 ook maar aanheschaft voor die 90 euro, al is het maar om het platform een beetje te steunen. Vermakelijke game hoor, soms iets te makkelijk, maar begint nu wel wat pittiger te worden. Ideale race game voor een "dadia" waar je gewoon even mee kan racen zonder volledige focus zoals bij de Dirt Rally reeks.

Van de week ook maar is aan RE beginnen :-)
Pagina: 1 ... 108 ... 192 Laatste

Let op:
De stekker ging er op 18 januari 2023 uit.

Converteer je Stadia controller naar Bluetooth met de browsertool:
https://stadia.google.com/controller/

(Beschikbaar tot 31 december 2023)

Mooi overzicht van alternatieven: https://hackmd.io/@christopherklay/BkWVFJlNj
Topics voor alternatieven voor Stadia:
> Het grote cloud gaming topic
> [NVIDIA Geforce NOW] Ervaringen & Discussie
> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
> [PS+] Playstation Plus

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord