• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-01 15:55

SD5k

>4&X

Safri7879 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 09:50:
Disco Elysium voor rond de 30 euro is wel aardig gunstig geprijsd. Kan niet veel goedkopere keys vinden op internet namelijk. Dus prijs zal straks weer flink omhoog schieten, net als bij FIFA.
Dat valt wel mee lijkt me, de standaardprijs is €39,99.

Het is echt zo'n game die me wel intrigeert maar waar ik het vermoeden van heb dat ik hem na een paar uur links laat liggen, ik wacht dus nog wel even tot hij nog goedkoper is.

Zelfde geldt voor Cyberpunk, ik wacht eerst wel tot hij rond de €30 zit.

[ Voor 25% gewijzigd door SD5k op 01-04-2021 10:41 ]

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
barrymossel schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 23:39:
Verdorie, ik vind dat Resident Evil dusdanig eng dat ik twijfel om een vierde controller te claimen. Ik heb niet eens vier verdiepingen.

Zal ik toch??
Ik heb hetzelfde, ik zou het wel willen bestellen maar zo'n creepy spel lijkt me niks, Sony en Microsoft zouden dat handiger aanpakken en gewoon meerdere startpakketten maken dat je zelf een spel kan kiezen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-01 11:40
Marzman schreef op donderdag 1 april 2021 @ 10:38:
[...]

Ik heb hetzelfde, ik zou het wel willen bestellen maar zo'n creepy spel lijkt me niks, Sony en Microsoft zouden dat handiger aanpakken en gewoon meerdere startpakketten maken dat je zelf een spel kan kiezen.
Ik heb ook echt geen controller meer nodig (heb er drie), maar het is toch zo verleidelijk...

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:17
Marzman schreef op donderdag 1 april 2021 @ 10:38:
[...]

Hier nog een. Heb wel oren naar een controller met CCU maar zou dan liever de wasabi i.p.v. de witte controller willen maar die optie bieden ze niet. De losse controller is even duur als de Resident Evil bundel dus dan ben je eigenlijk dief van je eigen portemonnee als je een losse controller koopt.
Gezien we al over de 10K posts in dit topic gaan... [Google Stadia] Algemene ervaringen topic Deel 2?
Of is '10K posts == nieuw topic' hier geen ding :P

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• Safri7879
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-10-2025
Zo, Submerged ook 'uitgespeeld'. Na Strange Brigade en Gylt de derde pro game waar ik tot en met het einde door ben geboeid.

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
Safri7879 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 17:19:
Zo, Submerged ook 'uitgespeeld'. Na Strange Brigade en Gylt de derde pro game waar ik tot en met het einde door ben geboeid.
Submerged heb ik ook tot het einde gespeeld. Niet alle achievements gehaald, maar zo OCD ben ik niet. Kan m'n beperkte (game) tijd dan beter besteden aan games die ik ook nog wil spelen. In HDR op mijn OLED TV zag Submerged er ook prachtig kleurrijk uit. :)

Gylt moet ik ook nog eens aan beginnen. En mijn zoon zei al dat ik Little Nightmares II moet spelen. En dan heb ik ook nog Ary (Secret of Seasons) en Journey to the Savage Planet waar ik al een eind in onderweg ben.

• Safri7879
  • Laatst online: 28-10-2025
Ja helemaal mee eens. Die OCD tijd heb ik achter me gelaten ;) Het is simpelweg te tijdrovend om alles te completen, dan liever weer een nieuwe game.

Ary wel de moeite waard, maar kon me net niet genoeg boeien. Little Nightmares was ik het puzzelen na een tijdje zat en Journey staat nog op de to do list :)

• H-Alien
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-06-2025

H-Alien

aka Schenk

Mjah, little nightmares was ook niet helemaal mijn ding inderdaad. Submerged in begonnen maar afgeleid geraakt, was wel relaxed om af en toe op te starten. Celeste een eind mee op weg (heerlijk) en Figment uitgespeeld (prima casual gaming, toffe muziek en minder kid-game dan het lijkt). Journey ook zo'n typische game om even een paar momenten mee pakken.

Net gestart in Resident Evil 7 en dat gaat me wel bevallen geloof ik. Overdag dan, te watterig om s'avonds te spelen :D

www.simsport-racing.com

barrymossel schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 23:39:
Verdorie, ik vind dat Resident Evil dusdanig eng dat ik twijfel om een vierde controller te claimen. Ik heb niet eens vier verdiepingen.

Zal ik toch??
Haha, herkenbaar! Hier ook 3 controllers en de verleiding om een vierde te kopen icm de actie. Al is het alleen al voor een potje Cake Bash of Get Packed met het hele gezin.

Maar ik vind RE inderdaad ook te eng om ontspannen te spelen. Ik had RE7 al eens op de PS4 icm een PSVR, maar dat trok ik echt niet. :X
KlaasjeNL schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 13:49:
[...]

Haha, herkenbaar! Hier ook 3 controllers en de verleiding om een vierde te kopen icm de actie. Al is het alleen al voor een potje Cake Bash of Get Packed met het hele gezin.

Maar ik vind RE inderdaad ook te eng om ontspannen te spelen. Ik had RE7 al eens op de PS4 icm een PSVR, maar dat trok ik echt niet. :X
Ik heb nog nooit een RE gespeeld eerlijk gezegd, misschien toch een keer proberen nu t me niks extra kost. Ik heb wel ooit Until Dawn gespeeld, is dat vergelijkbaar?

• Schmitzel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:53
RE7 gisteren gespeeld, scary shit. Heel anders dan mijn laatste ervaring met RE, dat was 5. Toen nog een 3rd person horror -achtige shooter. RE7 is een echte scary horror 1st person game, geen idee of ik die hele game ga trekken.. later maar even geswitched naar spongebob, voor een wat happier noot vlak voor het slapen gaan.. |:(

• Marzman
  • Niet online
Ik heb op youtube wat gekeken, maar het lijkt me ook geen spel voor mij.

/▌

• MissMe NL
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-10-2025
Schmitzel schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 17:13:
RE7 gisteren gespeeld, scary shit. Heel anders dan mijn laatste ervaring met RE, dat was 5. Toen nog een 3rd person horror -achtige shooter. RE7 is een echte scary horror 1st person game, geen idee of ik die hele game ga trekken.. later maar even geswitched naar spongebob, voor een wat happier noot vlak voor het slapen gaan.. |:(
Laat staan dat je het in VR speelt. En ja dat trok ik niet. Na 5 minuten dat ding van mijn hoofd getrokken.

• RoCoStr
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 01-01 01:25
Haha heerlijk om te lezen, ik moet hem nog proberen :)

• Tuktop
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:11
Even een paar filmpjes gekeken van Outriders, ziet er wel erg vet uit zeg! Helaas vind ik 70,- euro wel echt te duur, toch maar even wachten totdat ie rond de 40/50,- beschikbaar is. Tegen die tijd zullen er ook al de nodige patches gedaan zijn.

Of, toch even dromen, zouden ze Game Pass volgen en m als Pro game gaan aanbieden?

• bakkerjangert
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23-01 16:14
Er zijn nog eens twee games aangekondigd, Floor Kids en Bloodstained: Rituals of the night. Die laatste heb ik wel zin, hopelijk wordt dat een pro game.

• MissMe NL
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-10-2025
Tuktop schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 20:22:
Even een paar filmpjes gekeken van Outriders, ziet er wel erg vet uit zeg! Helaas vind ik 70,- euro wel echt te duur, toch maar even wachten totdat ie rond de 40/50,- beschikbaar is. Tegen die tijd zullen er ook al de nodige patches gedaan zijn.

Of, toch even dromen, zouden ze Game Pass volgen en m als Pro game gaan aanbieden?
Ik kan het gelukkig via gamepass spelen. Denk zelf dat ik er geen 70 euro voor neer zou leggen.
Ht87 schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 16:33:
[...]

Ik heb nog nooit een RE gespeeld eerlijk gezegd, misschien toch een keer proberen nu t me niks extra kost. Ik heb wel ooit Until Dawn gespeeld, is dat vergelijkbaar?
Het heeft inderdaad wel wat weg van Until Dawn, al heeft UD voornamelijk nog de vaste/filmische camerastandpunten die de eerdere Resident Evils hadden. RE7 is helemaal in first person, maar wel met een veel lager tempo dan een FPS.

Voor mij persoonlijk is het niet wat. Ik wil gamen om te ontspannen. Een horrorfilm/thriller trek ik wel, maar dan ben je binnen 2 uur klaar en zie je.hoe een ander wordt opgejaagd. In RE loop je zelf in zo'n film rond en is het zo overtuigend dat je er helemaal in wordt opgezogen. Met een PSVR was ik binnen een half uurtje klaar met spelen. Nu trek ik het wel langer, maar door de constante dreiging die op de loer ligt, kan ik het niet ontspannen spelen.

• Tuktop
MissMe NL schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 20:39:
[...]

Ik kan het gelukkig via gamepass spelen. Denk zelf dat ik er geen 70 euro voor neer zou leggen.
Snap ik. Zag er wel lekker GoW+Div+Destiny-achtig uit, en de mechanic dat je moet blijven killen om health terug te krijgen past wel bij mijn speelstijl, en dan het liefst up close & personal :)

De dialogen en story zijn volgens mij vrij karig maar dan weer bijna zo slecht en cliché dat t wel weer wat heeft. Damn, twijfel hehe.

• RoCoStr
Up, close & personal. Klinkt alsof Doom wel iets voor je is? Rip & Tear!!!!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-01 10:19
Vraagje, is Dirt 5 wel een beetje te doen en niet zo onhandelbaar als F1 2020 ?

• Amdwarrior
  • Laatst online: 23:38
bakkerjangert schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 20:25:
Er zijn nog eens twee games aangekondigd, Floor Kids en Bloodstained: Rituals of the night. Die laatste heb ik wel zin, hopelijk wordt dat een pro game.
Owe cool beetje spirituele opvolger van Castelvania 8)

• rwbk
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22-01 15:47
Albert020 schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 08:30:
Vraagje, is Dirt 5 wel een beetje te doen en niet zo onhandelbaar als F1 2020 ?
Onhandelbaar? Dat rijd super naar mijn idee? Zelfs op mijn 50mbit verbinding geen hickups.

• Albert020
rwbk schreef op zondag 4 april 2021 @ 17:16:
[...]

Onhandelbaar? Dat rijd super naar mijn idee? Zelfs op mijn 50mbit verbinding geen hickups.
Ja onhandelbaar, speel al jaren de game F1 heb F1 2020 ook op Steam en op Stadia.
Maakt niet uit of ik nou via PC of Chromecast speel, het is niet te doen, alles reageert niet goed,
en er treed ver traagheid op, heb ik met Steam geen last van, maar waar speel jij F1 2020 mee dan ?

• rwbk
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22-01 15:47
Albert020 schreef op zondag 4 april 2021 @ 19:44:
[...]

Ja onhandelbaar, speel al jaren de game F1 heb F1 2020 ook op Steam en op Stadia.
Maakt niet uit of ik nou via PC of Chromecast speel, het is niet te doen, alles reageert niet goed,
en er treed ver traagheid op, heb ik met Steam geen last van, maar waar speel jij F1 2020 mee dan ?
Stadia controller, chromecast op de kabel. Ik heb zelf heel veel f1 gespeeld op de pc en op de ps4. Maar qua ervaring doet het niet onder eerlijk gezegd.

• Albert020
rwbk schreef op zondag 4 april 2021 @ 19:52:
[...]

Stadia controller, chromecast op de kabel. Ik heb zelf heel veel f1 gespeeld op de pc en op de ps4. Maar qua ervaring doet het niet onder eerlijk gezegd.
Okay, denk dat je dan een van de weinigen bent die er geen last van heeft, heb je geluk ;)

• belly89
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 24-01 13:14
Albert020 schreef op zondag 4 april 2021 @ 19:55:
[...]

Okay, denk dat je dan een van de weinigen bent die er geen last van heeft, heb je geluk ;)
Of jij één van de weinige die er wel last heeft? Ik ervaar ook geen problemen.

• Albert020
belly89 schreef op zondag 4 april 2021 @ 19:56:
[...]

Of jij één van de weinige die er wel last heeft? Ik ervaar ook geen problemen.
Het is vaker genoemd in dit topic, ben dus echt niet de enigste....

• belly89
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 24-01 13:14
Albert020 schreef op zondag 4 april 2021 @ 20:10:
[...]

Het is vaker genoemd in dit topic, ben dus echt niet de enigste....
Dat kan kloppen. Al heb ik, misschien wel net zo vaak, gelezen dat het wel goed werkt! Zal vast met de kwaliteit van de verbinding in combinatie met hoe kritisch iemand is te maken hebben ;)

• Tuktop
belly89 schreef op zondag 4 april 2021 @ 20:24:
[...]

Dat kan kloppen. Al heb ik, misschien wel net zo vaak, gelezen dat het wel goed werkt! Zal vast met de kwaliteit van de verbinding in combinatie met hoe kritisch iemand is te maken hebben ;)
Of wellicht andere default settings zoals dead zone, sensitivity enzo?

Kan ook specifiek met de F1 port te maken hebben, want veruit de meeste response-kritische games gaan zeer prima op Stadia en doen niet onder voor consoles. Native PC heeft wel een lagere latency.

[ Voor 20% gewijzigd door Tuktop op 04-04-2021 21:32 ]

• 12345j
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-01-2022
Albert020 schreef op zondag 4 april 2021 @ 19:55:
[...]

Het zou natuurlijk vreemd zijn wanneer de performance van Stadia van persoon tot persoon zouden verschillen. We maken allemaal gebruik van dezelfde servers denk ik?

Het is daarom veel waarschijnlijker dat je eigen netwerk minder capabel is, of dat je mogelijk gevoeliger bent dan andere personen.

Ik merk zelf geen verschil tussen lokaal gamen of Stadia. Dit heb ik al zo vanaf dag 1, alleen eind vorig jaar rond de release van Cyberpunk had ik soms een hickup.

[ Voor 8% gewijzigd door 12345j op 05-04-2021 12:14 ]

12345j schreef op maandag 5 april 2021 @ 12:12:
[...]

Het zou natuurlijk vreemd zijn wanneer de performance van Stadia van persoon tot persoon zouden verschillen. We maken allemaal gebruik van dezelfde servers denk ik?

Het is daarom veel waarschijnlijker dat je eigen netwerk minder capabel is, of dat je mogelijk gevoeliger bent dan andere personen.

Ik merk zelf geen verschil tussen lokaal gamen of Stadia. Dit heb ik al zo vanaf dag 1, alleen eind vorig jaar rond de release van Cyberpunk had ik soms een hickup.
Hier ook geen problemen met F1, maar volgens mij is het verschil dat ook ik nooit F1 op een andere console of pc heb gespeeld. Ik denk dat er verschil zit in de port en als je eenmaal de een bent gewend speelt de ander gewoon niet lekker meer. Ook @Tweakjur die Stadia re-reviewde voor tweakers merkte duidelijk verschil. Voor mij ligt het dus bij de optimalisatie van de port, FIFA bijvoorbeeld hoor ik niemand klagen over lag of wat dan ook. Speelt voor mij hetzelfde als de consoles (waar ik het ook gespeeld heb). Ben benieuwd naar de volgende F1 op stadia, hopelijk gaat die voor de fanatiekere gamers beter aanvoelen.

• Starscreamer
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 19-01 13:16
Wat een stel mietjes lees ik hier betreft Resident Evil 7 :P
Heb alle delen van Resident Evil in bezit <3
Juist de horror maakt de game zo leuk.
Kan niet wachten op deel 8 die ik krijg op mijn Stadia & PS5

[ Voor 12% gewijzigd door Starscreamer op 06-04-2021 17:14 ]

Mooie quote:
I wouldn’t buy a carbon-fiber racing bike for going to the grocery store

• barrymossel
Starscreamer schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 17:14:
Wat een stel mietjes lees ik hier betreft Resident Evil 7 :P
Heb alle delen van Resident Evil in bezit <3
Juist de horror maakt de game zo leuk.
Kan niet wachten op deel 8 die ik krijg op mijn Stadia & PS5
Ik krijg al nachtmerries van Gylt. Van Metro Exodus pis ik in m'n broek.

Neuh, beter niet beginnen aan Resident Evil... 8)

• Marzman
  • Niet online
Voor een film van 1,5 uur vind ik dat nog wel ok, maar een spel ben je minimaal 10 keer zo lang mee bezig. En dan heb ik niet zo'n zin om zo veel tijd rond te brengen in een creepy donker huis.

Daarom wat destijds GTA Vice City zo veel toffer dan het grauwe GTA 3. Bijna dezelfde game, maar zo veel meer sfeer en zo veel meer een plek waar ik wel wil zijn.

/▌

• RoCoStr
Heb de eerste stappen in het creepy huis ook gezet....tof gedaan hoor. Ik ken de RE serie enkel nog van de PS1/PS2, in 3rd person.

Al flink wat jump scares gehad en betrapte mij er op dat ik soms een paar seconde bij een hoekje op adem kom voordat ik de volgende hoek om ga....leuk gemaakt!

Geinig artikel ook hierboven, al boort ze wel heel specifiek een groep aan waar ik mij niet specifiek mee conformeer. Daarbij vind ik de graphics zeer goed, niet per definitie last-gen en vind het dus te kort om die zo zwak neer te zetten. Daarbij is het niet alleen voor de klungelige gamers. PUBG is stijl om in te komen als beginner, Doom Eternal op Ultra-Violence (of hoger) is meer dan uitdagend en de worstelingen die ik hier lees over F1 en FIFA online getuigen ook van genoeg uitdagingen.

• Amdwarrior
Marzman schreef op woensdag 7 april 2021 @ 09:03:
Voor een film van 1,5 uur vind ik dat nog wel ok, maar een spel ben je minimaal 10 keer zo lang mee bezig. En dan heb ik niet zo'n zin om zo veel tijd rond te brengen in een creepy donker huis.

Daarom wat destijds GTA Vice City zo veel toffer dan het grauwe GTA 3. Bijna dezelfde game, maar zo veel meer sfeer en zo veel meer een plek waar ik wel wil zijn.
GTA 3 was ook in New York :P en meer industriële locaties maar toch als ik moet kiezen tussen beide precies dat lukt mij niet want beide kapot gespeeld

• Schmitzel
Amdwarrior schreef op woensdag 7 april 2021 @ 10:07:
[...]

GTA 3 was ook in New York :P en meer industriële locaties maar toch als ik moet kiezen tussen beide precies dat lukt mij niet want beide kapot gespeeld
San Andreas O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+
Amdwarrior schreef op woensdag 7 april 2021 @ 10:07:
[...]

oooh, en GTA4 was ook zo heerlijk urban. Ik mis de GTA games op Stadia wel hoor :D

• Schmitzel
Jasphur schreef op woensdag 7 april 2021 @ 10:11:
[...]

oooh, en GTA4 was ook zo heerlijk urban. Ik mis de GTA games op Stadia wel hoor :D
Echt wel! Van mij mag de hele serie uitgebracht worden op stadia! 8)

• RobNemoo
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23-01 22:04
Cyberpunk is qua speelwereld en verhaallijnen wel een GTA-like game. Steampunk-future sfeertje bevalt me ook goed.

• Amdwarrior
RobNemoo schreef op woensdag 7 april 2021 @ 10:14:
Cyberpunk is qua speelwereld en verhaallijnen wel een GTA-like game. Steampunk-future sfeertje bevalt me ook goed.
Wat ik zo mis aan Cybperpunk wat Gta zo briljant maakte kleine details als je tegen mensen aanloopt sommige willen vechten of bellen de politie. Dat mis ik bij Cyberpunk gelukkig is Stadia versie in verhouding met Xbox en Playstation vrij goed nu 8)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
RobNemoo schreef op woensdag 7 april 2021 @ 10:14:
Met die intentie had ik Cyberpunk ook aangeschaft, maar vind het eerlijk gezegd niks aan. Sfeertje is toch heel anders. Je moet echt van dat futuristische houden. De missies kunnen me ook niet boeien. Zat al vrij in het begin vast met een missie (ontsnappen uit een gebouw dat ontploft) en dan ging ik dood en moest het helemaal opnieuw. Gewoon geen zin in om dat te doen, ik wil gewoon freeroam rondrijden, maar ik kan alleen maar dat stukje nog spelen (of helemaal opnieuw beginnen met een nieuww savegame).

Ik start Stadia wel weer eens op als er een GTA beschikbaar komt ;)
Leuk artikel of moet ik zeggen column. Het omschrijft precies waarom ik Stadia gebruikt :)

• Haay
Over GTA gesproken ... Vorig jaar was al bekend dat de Mafia serie (Mafia Definitive Edition, Mafia II Definitive Edition en Mafia III Definitive Edition) naar Stadia zou komen. Maar tot op heden zijn ze nog steeds niet beschikbaar. En wat ik hier lees: https://stadiasource.com/...ayed-until-Further-Notice is dat 2K Games de release heeft uitgesteld "tot nader order".

Ik had er eigenlijk wel erg zin om de eerste Mafia game in z'n nieuwe jasje eens lekker op de bank via Stadia op TV te spelen. Mafia II Def. Ed. heb ik vorig jaar op m'n PC opnieuw uitgespeeld nadat ik de upgrade gratis in m'n Steam account gekregen had. Blijven gewoon mooie games. :)
Haay schreef op woensdag 7 april 2021 @ 11:13:
Over GTA gesproken ... Vorig jaar was al bekend dat de Mafia serie (Mafia Definitive Edition, Mafia II Definitive Edition en Mafia III Definitive Edition) naar Stadia zou komen. Maar tot op heden zijn ze nog steeds niet beschikbaar. En wat ik hier lees: https://stadiasource.com/...ayed-until-Further-Notice is dat 2K Games de release heeft uitgesteld "tot nader order".

Ik had er eigenlijk wel erg zin om de eerste Mafia game in z'n nieuwe jasje eens lekker op de bank via Stadia op TV te spelen. Mafia II Def. Ed. heb ik vorig jaar op m'n PC opnieuw uitgespeeld nadat ik de upgrade gratis in m'n Steam account gekregen had. Blijven gewoon mooie games. :)
Ik heb nooit Mafia gespeeld vroeger, dus ben wel benieuwd. Tegelijk ook de angst dat het gedateerd aanvoelt. Had ik ook toen ik vorig jaar The Witcher 3 weer eens uit de kast trok op de ps4, was t toch net niet vergeleken met t paardrijden van RDR2 bijvoorbeeld. Je merkt dat de game-evolutie aardig doorzet.

• Amdwarrior
Wat voor belachelijke onzin is dit weer van EA waarom kan ik niet meer saven afgelopen dagen in Fifa? Dan heb je prachtig platform en dit keer verpruts Ubi Soft het niet maar EA.

• Dennis0162
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22-11-2025
Haay schreef op woensdag 7 april 2021 @ 11:13:

Dat zou top zijn als die erop komen! Toevallig pas gelede Mafia Definitive Edition uitgespeeld op de PS4 echt een mooie game geworden dus zeker aan te raden! Ik wil dus nu aan Mafia ll beginnen maar helemaal geen zin in de installatietijden en laadtijden :P
Ik heb sinds een paar weken een nieuwe tv (Samsung qled q80t) met bijpassende soundbar (q800t incl rear speakers). Soundbar en tv ondersteunen PCM, maar op de een of andere manier herkent stadia het niet als 5.1 output bij de instellingen. Hebben anderen hier 5.1 werkend op hun systeem? Vind het wel bizar dat het niet werkt of dat je er enigszins opties voor hebt...

• shineonu
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
Ht87 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 08:39:
Ik heb sinds een paar weken een nieuwe tv (Samsung qled q80t) met bijpassende soundbar (q800t incl rear speakers). Soundbar en tv ondersteunen PCM, maar op de een of andere manier herkent stadia het niet als 5.1 output bij de instellingen. Hebben anderen hier 5.1 werkend op hun systeem? Vind het wel bizar dat het niet werkt of dat je er enigszins opties voor hebt...
Ik heb het 1 sessie werkend gekregen met een vergelijkbare setup als de jouwe. Ik heb toen een uurtje met allerlei instellingen van de TV en de Chromecast lopen spelen, maar na een herstart werkte het weer niet. Toen heb ik het maar opgegeven. Wel erg jammer, ik mis het best vaak.

• Jorick
Welke spellen heb je getest? Niet elk spel heeft ondersteuning voor surround geluid ook al heb je een geschikt systeem en Stadia Pro. Als je in een spel zit kun je in de overlay onder 'Verbinding' zien waarom je wel/geen 5.1 geluid hebt.

Hoe heb je de CCU aangesloten, rechtstreeks in de soundbar of op de tv? Wat betreft instelling van de CCU moet je de Google Home-app gebruiken, daarmee kun je de geluidsinstellingen handmatig op surround zetten (standaardwaarde is automatisch).

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-01 14:53
Heb je deze settings ook geprobeerd? Wellicht moet je dit aanpassen op zowel de TV als soundbar

https://www.samsung.com/us/support/answer/ANS00085244/

• Haay
Jorick schreef op donderdag 8 april 2021 @ 09:21:
Hoe heb je de CCU aangesloten, rechtstreeks in de soundbar of op de tv? Wat betreft instelling van de CCU moet je de Google Home-app gebruiken, daarmee kun je de geluidsinstellingen handmatig op surround zetten (standaardwaarde is automatisch).
Hé, dat was net de tip die ik nodig had! Heb nu in Google Home de CCU op AC3/EAC3 surround sound gezet en dan zie ik in Stadia wel de 5.1 surround enabled staan.

Op mijn Onkyo receiver staat die standaard op "Direct Sound" ingesteld, en dan blijft het display wel op Stereo staan, Ik kan de sound wel instellen op bv. DD Surround o.i.d. en hoor dan wel geluid uit m'n overige speakers komen. Weet alleen niet of dat dan geforceerd "stereo over 5.1 speakers" is of daadwerkelijk 5.1 geluid.
[...]

Welke spellen heb je getest? Niet elk spel heeft ondersteuning voor surround geluid ook al heb je een geschikt systeem en Stadia Pro. Als je in een spel zit kun je in de overlay onder 'Verbinding' zien waarom je wel/geen 5.1 geluid hebt.

De ccu instellingen bij google home moest inderdaad naar AC3 gezet worden, ook gelijk de tv instellingen nagelopen en op 'doorloop' (passthrough) gezet zoals @Sahi_NL linkte, thanks voor het meedenken! Toch vind ik vanuit Stadia dit te mager hoor, gooi gewoon die paar centen voor DD ondersteuning erop. Zijn de mensen met Sonos ook blij!

• Dennis0162
[...]

Goede tip heb hem ook gelijk aangepast! d:)b

• Jorick
Haay schreef op donderdag 8 april 2021 @ 10:32:
[...]

Hé, dat was net de tip die ik nodig had! Heb nu in Google Home de CCU op AC3/EAC3 surround sound gezet en dan zie ik in Stadia wel de 5.1 surround enabled staan.

Op mijn Onkyo receiver staat die standaard op "Direct Sound" ingesteld, en dan blijft het display wel op Stereo staan, Ik kan de sound wel instellen op bv. DD Surround o.i.d. en hoor dan wel geluid uit m'n overige speakers komen. Weet alleen niet of dat dan geforceerd "stereo over 5.1 speakers" is of daadwerkelijk 5.1 geluid.
Die instelling op de CCU is er enkel om te forceren dat de server een meerkanaals audiostream uitstuurt (dat is geëncodeerd met de Opus-codec volgens deze bron). De CCU decodeert de inkomende stream en stuurt dit uit als meerkanaals LPCM signaal en niet als AC3.

Als je CCU rechtstreeks op een AVR is aangesloten dan zou een meerkanaals LPCM stream geen probleem mogen vormen. Heb je de CCU in je tv zitten dan is eARC op je tv én avr/soundbar een must want ARC is beperkt tot LPCM 2.0, DD of DTS.
Ht87 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 15:12:
[...]

De ccu instellingen bij google home moest inderdaad naar AC3 gezet worden, ook gelijk de tv instellingen nagelopen en op 'doorloop' (passthrough) gezet zoals @Sahi_NL linkte, thanks voor het meedenken! Toch vind ik vanuit Stadia dit te mager hoor, gooi gewoon die paar centen voor DD ondersteuning erop. Zijn de mensen met Sonos ook blij!
Dolby Digital zou leuk zijn maar ik gok dat licentiekosten niet de reden is dat ze de stream niet als AC3 encoderen. Cruciaal voor een realtime streaming dienst is om de latency zo laag mogelijk te houden en het is maar de vraag of de AC3-codec geschikt is voor deze use-case. De Opus-codec is in staat om hoge kwaliteit audio te encoderen met lage latency, heeft brede ondersteuning in browsers & andere apparaten en is vrij te gebruiken dus IMO niet zo vreemd dat ze hier voor gekozen hebben.

Jouw setup zou eigenlijk out-of-the-box moeten werken daar je tv & soundbar eARC ondersteunen maar wat ik hier en hier lees lijkt het er op dat Samsung tv's met eARC geen ondersteuning voor LPCM 5.1 of 7.1 kanaals audio hebben. Dat zou wel verklaren waarom je alleen stereo audio uit je set krijgt..

• Starscreamer
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 19-01 13:16

• Xilion
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 24-01 14:37
Kleine toevoeging:
Als je al eerder gebruik hebt gemaakt van 3 maanden gratis (in mijn geval bijvoorbeeld via de aanschaf van een Chromebook), kun je geen gebruik meer maken van deze actie.

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:10
Wauw, dank je wel! Werkt goed hier.

• Schmitzel
Held! scheelt mij weer 3 tientjes! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

"Het is van jou
Veel plezier met je 3 maanden Stadia Pro"

• eMCie
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 02-01 20:19
Vanaf wanneer begint die code uit de url?

• barrymossel
eMCie schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 08:49:
Vanaf wanneer begint die code uit de url?
Als je dat niet doorhebt, moet je verder klikken, want het is echt overduidelijk.

• eMCie
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 02-01 20:19
Thanks is gelukt!

• RobNemoo
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23-01 22:04
Ik heb hem ook geclaimd. Had wel tijdens de launch al eens Pro gehad, maar daarna niet meer.

Er zijn wel weinig Pro game aanbiedingen op het moment moet ik zeggen.

• jeroentjeh
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-01 21:54
Bedankt! Scheelt me weer 30 euro. :)

• Dennis0162
Iemand onderstaande al opgevallen? Lijkt op een kleine hint of niet? Niet dat ik nou zo met smart zit te wachten op Fortnite maar kan me goed voorstellen dat er genoeg dat wel hebben :)
Staan sowieso best veel geinige berichten tussen :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SEplJcQ3kXG9vQjgdhxjQVI3V-0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3leKAPBpanS9CNj73rudHqFk.jpg?f=user_large

Je komt er door op vrienden te klikken en dan op het Stadia+ icoontje

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:54
Dat staat er al sinds het begin van stadia+ en is een loze opmerking van de maker van die plugin.

[ Voor 8% gewijzigd door RaijRaij op 09-04-2021 09:25 ]

• RoCoStr
Dank voor de dikke tip! 3 tientjes in de zak dankzij deze community!

• 418O2
  • Laatst online: 01:09
Xilion schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 08:16:
[...]

Kleine toevoeging:
Als je al eerder gebruik hebt gemaakt van 3 maanden gratis (in mijn geval bijvoorbeeld via de aanschaf van een Chromebook), kun je geen gebruik meer maken van deze actie.
Ik heb 3 maanden gratis van youtube volgens mij gehad, deze werkt alsnog ook

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Moet je wel een claim link zichtbaar krijgen. Kreeg het niet in desktop mode op de mobiel. Op de werkelijke desktop: maximum claims reached. Met een nieuw account.

Wil best drie maanden pro weer meepakken. Maar system says no.

• forzav
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Zojuist nog gedaan en werkt prima.

Rechtermuisklik op de CLAIM knop en de link kopieren, die kopieer je vervolgens in Stadia en verwijderd alles voor =
Aangezien ik mijn geld maar 1 keer kan gebruiken:
AC Valhalla of RDR2?

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Meer mensen die bij het Lenovo claimen de widget niet laadt?

• Schmitzel
Jasphur schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 09:38:
Aangezien ik mijn geld maar 1 keer kan gebruiken:
AC Valhalla of RDR2?
Ik zou ze beide even 2 uurtjes proberen, en een refund vragen voor degene die je niet meer wilt.

RDR2 is naar mijn mening nogal traag op sommige momenten.. (niet kunnen rennen in je kamp is heel irritant, traag op en af je paard...)

• 418O2
  • Laatst online: 01:09
JDFS schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 09:51:
Meer mensen die bij het Lenovo claimen de widget niet laadt?
adblocker uit zetten
Helaas, mijn account komt niet in aanmerking, heb al keer vergelijkbare code gebruikt denk ik.. wel tof gevonden!

• JDFS
  • Niet online
@418O2 uitgezet en Pi Hole ook, maar ook incognito lukt het me niet... Misschien maar even op een ander device proberen. Maar ik vrees dat ik er ook niet in aanmerking voor kom omdat ik ooit al 3 maanden free heb gehad.

Never mind, gelukt! En ook 3 maanden gratis :)

Voor de mensen die geen moeite willen doen met een Lenovo account: https://gleam.io/33RzP/3-month-free-stadia-trial-test - is de directe link, veel speelplezier ;)

[ Voor 32% gewijzigd door JDFS op 09-04-2021 09:55 ]

• Joosie200
  • Niet online
Via Wifi + android: widget laadt, geen claimlink.
Via Wifi + desktop: widget laadt, maximum claims reached
Via 4g + android: widget laadt, geen claimlink.
Via 4g + desktop tethering: widget laadt niet.

Via vier accounts (steam, discord, mail) geprobeerd. Dan maar geen drie maanden pro.

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:38
Hier ook niet in aanmerken, dacht eindelijk eens mijn stadia controller eens afstoffen :p

Maar voor de liefhebber mijn code":
KK122521BL54G7MU

• JDFS
  • Niet online
@Joosie200 check mijn link ff ;)

• Joosie200
  • Niet online
Hetzelfde. Zelfs via VPN maximum reached.

• Haasnoot94
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13-01 15:03
Ruudox schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 09:56:
Hier ook niet in aanmerken, dacht eindelijk eens mijn stadia controller eens afstoffen :p

Maar voor de liefhebber mijn code":
KK122521BL54G7MU
Dankjewel voor de code. Hier werkt hij!

• Joosie200
  • Niet online
Toch nog gelukt. De aparte tab had ik niet gecheckt op de url samenstelling. In de widget leek het alsof na claim klikken de link daar zou verschijnen. Stond ie al die tijd gewoon in het aparte tabblad.

Ook goeiemorgen 8)7 Tijd voor koffie en dit weekend weer wat Stadia pro games checken *O*
Schmitzel schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 09:52:
[...]

Ik zou ze beide even 2 uurtjes proberen, en een refund vragen voor degene die je niet meer wilt.

...
Dat is op zich wel een goede. Komt eigenlijk nooit in mij op om zoiets te doen.

• Schmitzel
Jasphur schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 10:40:
[...]

Dat is op zich wel een goede. Komt eigenlijk nooit in mij op om zoiets te doen.
Ik vind het echt een hele goede feature aan Stadia. Een beetje het al oude 'demo' gevoel van vroegâh..

• wes-
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:13
Als de widget niet laadt kun je ook direct uit de url van de claim knop de invite code vissen.

[ Voor 15% gewijzigd door wes- op 09-04-2021 10:56 ]

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Account komt niet in aanmerking voor gebruik van deze code
Er is een vergelijkbare aanbieding gebruikt voor dit account.
Ik vermoed de Chromebook aanbieding

• doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:10
Gratis 3 maanden Stadia Pro, ook voor actieve Stadia Pro gebruikers.

1. Doe alles in desktopmode of op een computer.
2. Gebruik de volgende link: gaming.lenovo.com/us/earn/b/giveaways-members-only/posts/3-month-free-trial---stadia-pro
3. Registeer of log-in
4. Kopiër de code (laatste stukje uit url bij de claim link)
5. Open stadia.google.com/home (gebruik nog steeds desktopmode of een computer)
6. Registeer of log-in
7. Klik rechtsboven op je avatar en ga naar instellingen.
8. Ga naar code inwisselen en wissel de code van stap 4 in.

Veel plezier! Nu kan je Stadia pro 3 maanden gratis proberen of wanneer je al Stadia pro hebt hoef je 3 maanden niet te betalen.

Extra tip:
Vergeet niet dat je het abonnement DIRECT kan opzeggen en alsnog gebruik kan maken van de 3 maanden!

🔋 2 x Marstek Venus E v3 (V135) - 3,1 kWp panelen

Verwijderd

doobieters schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 11:11:
Gratis 3 maanden Stadia Pro, ook voor actieve Stadia Pro gebruikers.

1. Doe alles in desktopmode of op een computer.
2. Gebruik de volgende link: gaming.lenovo.com/us/earn/b/giveaways-members-only/posts/3-month-free-trial---stadia-pro
3. Registeer of log-in
4. Kopiër de code (laatste stukje uit url bij de claim link)
5. Open stadia.google.com/home (gebruik nog steeds desktopmode of een computer)
6. Registeer of log-in
7. Klik rechtsboven op je avatar en ga naar instellingen.
8. Ga naar code inwisselen en wissel de code van stap 4 in.

Veel plezier! Nu kan je Stadia pro 3 maanden gratis proberen of wanneer je al Stadia pro hebt hoef je 3 maanden niet te betalen.

Extra tip:
Vergeet niet dat je het abonnement DIRECT kan opzeggen en alsnog gebruik kan maken van de 3 maanden!
Het staat boven je reacties al een paar keer vermeld inclusief een direct link die VEEL gemakkelijk is.

https://gleam.io/33RzP/3-month-free-stadia-trial-test

• doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:10
Verwijderd schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 11:13:
[...]

Het staat boven je reacties al een paar keer vermeld inclusief een direct link die VEEL gemakkelijk is.

https://gleam.io/33RzP/3-month-free-stadia-trial-test
Sorry, iets te snel geplaatst.

🔋 2 x Marstek Venus E v3 (V135) - 3,1 kWp panelen

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ik kreeg wel een code (1XV6F4CA2X3EY1TZ) maar bij invoeren de melding dat ik al ooit gebruik heb gemaakt van een soortgelijke actie en niet meer in aanmerking kom. Heb inderdaad ooit 3 maanden gratis gehad.

Misschien kan iemand anders bovenstaande code wel gebruiken.

[ Voor 13% gewijzigd door xabre16v op 09-04-2021 11:18 ]

• FrankyD86
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22:32
xabre16v schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 11:17:
Ik kreeg wel een code (1XV6F4CA2X3EY1TZ) maar bij invoeren de melding dat ik al ooit gebruik heb gemaakt van een soortgelijke actie en niet meer in aanmerking kom. Heb inderdaad ooit 3 maanden gratis gehad.

Misschien kan iemand anders bovenstaande code wel gebruiken.
Deze heb ik gebruikt en werkt hier wel, bedankt voor het aanbieden / delen!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
FrankyD86 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 11:20:
[...]

Deze heb ik gebruikt en werkt hier wel, bedankt voor het aanbieden / delen!
graag gedaan
Hier ook mijn code voor een andere gelukkige:
KHEUEULD1L3CJ48Y

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-01 12:05

artificial_sun

Mazda Rx7

De code van Ht87 is ook al gebruikt door iemand

De code opvragen bij lenovo werkt helaas niet voor mij (this reward had ended)

[ Voor 60% gewijzigd door artificial_sun op 09-04-2021 12:50 ]

Stadia was beter....

Pagina: 1 ... 106 ... 192 Laatste

Let op:
De stekker ging er op 18 januari 2023 uit.

Converteer je Stadia controller naar Bluetooth met de browsertool:
https://stadia.google.com/controller/

(Beschikbaar tot 31 december 2023)

Mooi overzicht van alternatieven: https://hackmd.io/@christopherklay/BkWVFJlNj
Topics voor alternatieven voor Stadia:
> Het grote cloud gaming topic
> [NVIDIA Geforce NOW] Ervaringen & Discussie
> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
> [PS+] Playstation Plus

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord