En de laatste iMac waarbij je bootcamp kan gebruiken.. toch nog maar eens hard nadenken hahadhrhagenees.cro schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 19:28:
[...]
Tja, dat moet je zelf bepalen maar toch wel mooie specs weer.
Nu ook die T2 chip.
Wellicht wordt dit ook het laatste model waarvan je zelf het ram kan upgraden?
Voor wat het waard is, ik wilde vanochtend mijn iMac 27 aanzetten en toen deed ie het niet. Vervolgens een brandlucht...
Als het goed is heb je nog garantie en hopelijk ook een Backup van je bestanden.Polyphemus schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 13:14:
Voor wat het waard is, ik wilde vanochtend mijn iMac 27 aanzetten en toen deed ie het niet. Vervolgens een brandlucht...
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
nevermind
[ Voor 98% gewijzigd door Asprine op 04-09-2020 11:41 ]
Ik wil de nieuwe iMac kopen. Alleen de kosten voor extra geheugen is natuurlijk een slechte grap.
Wat voor geheugen bankjes kan ik in de 2020 variant drukken? Wat wordt aangeraden?
Als je 8GB bestelt, krijg je dan 2 bankjes van 4? Ik wil graag minimaal 32GB, dus dan moet ik 4 losse bankjes kopen van 8GB of kan ik ook 2 van 16GB kopen icm de 2 standaard bankjes van 4GB en maakt dat dan 40GB?
Wat voor geheugen bankjes kan ik in de 2020 variant drukken? Wat wordt aangeraden?
Als je 8GB bestelt, krijg je dan 2 bankjes van 4? Ik wil graag minimaal 32GB, dus dan moet ik 4 losse bankjes kopen van 8GB of kan ik ook 2 van 16GB kopen icm de 2 standaard bankjes van 4GB en maakt dat dan 40GB?
x
Ik heb in mijn iMac 2019 27" i9 ook 2 x 4 en 2 x 16 zitten dat draait al vanaf dec 2019 zonder problemenrepsaj schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 16:49:
Ik wil de nieuwe iMac kopen. Alleen de kosten voor extra geheugen is natuurlijk een slechte grap.
Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount
Afgelopen zondagmiddag heb ik via mp een iMac (Retina 5K, 27-inch, 2017) gekocht. Hiervan was gek genoeg geen topic te vinden. Via OpenCore Legacy Patcher heb ik er macOS Sequoia op geïnstalleerd, en dat draait eigenlijk best prima. Zelfs met de SSHD en 8GB RAM. Dit ga ik upgraden naar 28GB RAM, want ik heb nog wel wat liggen. Gewoon omdat het kan.
Ook draai ik Windows 11 via een externe SSD 256GB, en dat gaat ook prima. Ik heb de Windows 11-partitie van mijn vader’s MacBook Pro (Retina, 15-inch, 2015) gekloond naar die SSD. Het ging weliswaar via een omweg, maar het is me toch gelukt. Wel wat apparaten eruit gegooid via apparaatbeheer en de juiste drivers gedownload via Brigadier en geïnstalleerd.
Voorheen had ik een iMac (27-inch, 2010) met 1TB SSD, 1TB HDD en 12GB RAM, dus ik ben er aardig op vooruit gegaan. Wat een mooi scherm!
Ook draai ik Windows 11 via een externe SSD 256GB, en dat gaat ook prima. Ik heb de Windows 11-partitie van mijn vader’s MacBook Pro (Retina, 15-inch, 2015) gekloond naar die SSD. Het ging weliswaar via een omweg, maar het is me toch gelukt. Wel wat apparaten eruit gegooid via apparaatbeheer en de juiste drivers gedownload via Brigadier en geïnstalleerd.
Voorheen had ik een iMac (27-inch, 2010) met 1TB SSD, 1TB HDD en 12GB RAM, dus ik ben er aardig op vooruit gegaan. Wat een mooi scherm!
Waarom geen M1?syltheboy schreef op maandag 8 september 2025 @ 14:39:
Afgelopen zondagmiddag heb ik via mp een iMac (Retina 5K, 27-inch, 2017) gekocht. Hiervan was gek genoeg geen topic te vinden. Via OpenCore Legacy Patcher heb ik er macOS Sequoia op geïnstalleerd, en dat draait eigenlijk best prima. Zelfs met de SSHD en 8GB RAM. Dit ga ik upgraden naar 28GB RAM, want ik heb nog wel wat liggen. Gewoon omdat het kan.
Voorheen was er trouwens gewoon een standaard iMac topic, niet zozeer per jaar/model.
[iMac] Ervaringen en Discussie - Deel 10
[ Voor 7% gewijzigd door Greatsword op 08-09-2025 14:45 ]
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Er zijn nog steeds een hoop mensen die een 24" scherm te klein vinden (mijzelf incluis) en dan heb je gelijk geen keuze meer dan een 5K Intel iMac. Het boeit qua performance niet of je een 2017, 2019 of 2020 hebt, het presteert allemaal gelijkwaardig in de meeste gevallen
Wat een alternatief kan zijn is een vroege 5K kopen en er een extern beeldscherm van maken (zijn ombouwkits voor) en een Mac Mini M4 erbij, dat is dan wel weer een leuke combo voor "weinig" geld
I reject your reality and substitute my own
@Greatsword Een iMac M1 had ook gekund, maar dan was ik minimaal 600 euro kwijt geweest en nu ben ik nog niet eens 1/4 daarvan kwijt. Ik vind het model eerlijk gezegd nog steeds mooier dan de iMacs vanaf M1 die een witte rand om het scherm hebben. Verder vind ik ze wel strakker eruit zien. @nelizmastr Die 3-inch minder zou me trouwens niet eens zoveel uitmaken.
Het is een prima machine voor erbij (zeker voor dat geld!) en hij is nog eens lekker stil ook, ondanks dat er fans in zitten. Inmiddels heb ik het RAM geüpgraded van 8GB naar 28GB, wat ging dat simpel!
Als hoofdcomputer gebruik ik een MacBook Pro (14-inch, M1 Pro). @nelizmastr Ik zie het zelf ook niet zitten om die iMac open te maken en er een scherm van de maken dmv een ombouwkit.
Het is een prima machine voor erbij (zeker voor dat geld!) en hij is nog eens lekker stil ook, ondanks dat er fans in zitten. Inmiddels heb ik het RAM geüpgraded van 8GB naar 28GB, wat ging dat simpel!
Als hoofdcomputer gebruik ik een MacBook Pro (14-inch, M1 Pro). @nelizmastr Ik zie het zelf ook niet zitten om die iMac open te maken en er een scherm van de maken dmv een ombouwkit.
[ Voor 20% gewijzigd door syltheboy op 08-09-2025 16:06 ]
Let op:
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de iMac 2019. Voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple producten] Levertijden - Deel 9
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de iMac 2019. Voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple producten] Levertijden - Deel 9