Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15:38

s0kkie

Cowabunga

Topicstarter
Het einde is eindelijk in zicht, man wat een lange game is dit. Het kon makkelijk een paar uurtjes minder.
Verplicht Hordes killen voor het verhaal is ook heel zuur, maar verder wel een top game met een goede sfeer en heel veel detail!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rappa1985
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 27-11-2023
Gister ook de credits gezien d:)b

spoiler:
Die O'brein reveal :O WTF!

Moet nu nog maar iets van 3 a 4 trophy's dus ga wel even kijken of ik de platinum kan/wil halen.

[ Voor 37% gewijzigd door Rappa1985 op 16-05-2019 08:55 ]

LiquidBunny.nl. Voor en door gamers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 20:24:
Jeetje wat zijn die Stealth Missies gaar zeg.
Ik hoor meer mensen daarover. Ik heb er weinig last van. Welkome afwisseling. Gewoon van struikje naar struikje hoppen en meer leren over de freaks door het afluisteren van de gesprekjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas170
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

bram1984 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 09:51:
[...]

Ik hoor meer mensen daarover. Ik heb er weinig last van. Welkome afwisseling. Gewoon van struikje naar struikje hoppen en meer leren over de freaks door het afluisteren van de gesprekjes.
Precies, niets moeilijks aan.
Soms is het wel even trial and error om de juiste route te kiezen, maar daarna is het verder geen uitdaging.

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Zo waren ze maar moeilijk, dan was er misschien nog wat aan.
Nu is het een beetje dom van plekje naar plekje verschuiven en een stukje afluisteren.

Voelt een beetje alsof ik een game uit 2003 aan het spelen ben op die momenten.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rappa1985
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 27-11-2023
Vond het zelf makkelijk (vergeet je stenen niet) en de gesprekken interessant genoeg om mij er niet aan te irriteren.

LiquidBunny.nl. Voor en door gamers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15:38

s0kkie

Cowabunga

Topicstarter
Donstil schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 11:18:
Zo waren ze maar moeilijk, dan was er misschien nog wat aan.
Nu is het een beetje dom van plekje naar plekje verschuiven en een stukje afluisteren.

Voelt een beetje alsof ik een game uit 2003 aan het spelen ben op die momenten.
En het was elke keer ook gewoon precies hetzelfde. Helikopter landt, paar mannetjes stappen uit, 1 bodyguard loopt met de scientist mee, stopt op 2 plekken en loop terug naar je motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:19
Ach, het is slechts een van de zovele missies die je doet.
Al met al vind ik de game verrassend lang! Het is niet dat je deze even in een middag uitspeelt.

De sfeer is goed, graphics ook prima... Kortom best vermakelijk.
Wel hier en daar wat buggy; soms komt over de audio een spontane conversatie van een missie die ik een half uur eerder al heb voltooid...

Maargoed, zo buggy als Assassins Creed af en toe kon zijn is het gelukkig niet.

wijze woorden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
s0kkie schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 11:46:
[...]

En het was elke keer ook gewoon precies hetzelfde. Helikopter landt, paar mannetjes stappen uit, 1 bodyguard loopt met de scientist mee, stopt op 2 plekken en loop terug naar je motor.
Ja klopt idd. CMD+A > CMD+C > nieuwe lokatie > CMD+V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDMW
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 14-08-2024
Ben inmiddels in het zuiden aangekomen en heb bijna het gevoel dat er bij mij een stuk story uit geglitched is of dat dit stuk verhaal ontzettend ruk geschreven is:

spoiler:
Na een paar missies voor Diamond Lake op Wizard Island aangekomen. Vrij snel m'n vrouw gezien. Contact was niet echt mogelijk want militia en status yada yada. Volgende keer dat ik haar zie mag ik meteen op pad om iets voor haar te halen? Deacon lult nadat ik haar voor het eerst heb gezien ook niet over haar tegen zichzelf, zoals hij wel over praktisch verder alles doet. Paar van die 'haal dit voor me' missies later, ik mag eindelijk met haar op pad en het enige wat Deacon vraagt is wat er met z'n ring is gebeurd? De hele game draait om haar vinden en vervolgens ben ik missies voor haar aan het doen en is het doodnormaal dat ze er ineens weer is. Flinke anticlimax. Er zal vast nog wel wat meer gebeuren maar ik had iets meer verwacht van deze hereniging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14:55
TheDMW schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 13:07:
Ben inmiddels in het zuiden aangekomen en heb bijna het gevoel dat er bij mij een stuk story uit geglitched is of dat dit stuk verhaal ontzettend ruk geschreven is:

spoiler:
Na een paar missies voor Diamond Lake op Wizard Island aangekomen. Vrij snel m'n vrouw gezien. Contact was niet echt mogelijk want militia en status yada yada. Volgende keer dat ik haar zie mag ik meteen op pad om iets voor haar te halen? Deacon lult nadat ik haar voor het eerst heb gezien ook niet over haar tegen zichzelf, zoals hij wel over praktisch verder alles doet. Paar van die 'haal dit voor me' missies later, ik mag eindelijk met haar op pad en het enige wat Deacon vraagt is wat er met z'n ring is gebeurd? De hele game draait om haar vinden en vervolgens ben ik missies voor haar aan het doen en is het doodnormaal dat ze er ineens weer is. Flinke anticlimax. Er zal vast nog wel wat meer gebeuren maar ik had iets meer verwacht van deze hereniging.
Niks gemist hoor, gewoon deel van het geweldige verhaal. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDMW
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 14-08-2024
Ambition88 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 13:31:
[...]

Vond tot op heden het verhaal best prima, beetje traag in het begin maar er gebeurde uiteindelijk best veel en ik was benieuwd hoe het verder zou lopen. Dit valt me alleen wel flink tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 17:00
Kan iemand mij uitleggen waarom deze game het zo goed doet in Japan ?: https://www.psx-sense.nl/...war-en-the-last-guardian/

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik lees net een tip om de performance te verbeteren: je (oude) saves verwijderen vanuit het PS menu. Die schijnen enorm veel geheugen weg te vreten en hoe verder in de game, hoe groter de saves (wat meteen verklaart dat de game bij veel mensen later meer issues vertoont dan eerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

bram1984 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 16:38:
Ik lees net een tip om de performance te verbeteren: je (oude) saves verwijderen vanuit het PS menu. Die schijnen enorm veel geheugen weg te vreten en hoe verder in de game, hoe groter de saves (wat meteen verklaart dat de game bij veel mensen later meer issues vertoont dan eerst.
Aan de ene kant logisch, aan de andere kant beetje ruk implementatie

@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bas170 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 16:40:
[...]

Aan de ene kant logisch, aan de andere kant beetje ruk implementatie
Niet echt handig inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:02
Ugh. Ik krijg daarvan nare flashbacks naar Fallout 3/NV en Skyrim op PS3. Grote save files die voor diashows zorgden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-08 10:11
Hmmm, ik heb iets van zes handmatige saves... Die verwijderen en alleen de autosave houden. Als dit echt zo is wel een ruk implementatie inderdaad. Dit (state) zou nooit performance mogen beinvloeden ...

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefaex
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-09 12:04
jori040 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 16:26:
Kan iemand mij uitleggen waarom deze game het zo goed doet in Japan ?: https://www.psx-sense.nl/...war-en-the-last-guardian/
Misschien omdat het gewoon een uitstekende game is. Staat in de UK ook al een paar weken op nummer 1 qua sales, als ik het goed had begrepen.

Zelf nog druk met andere games. Maar als ik tijd heb, gaat deze game er zeker komen.

Hopelijk zijn alle bugs dan al gepatched :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

bram1984 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 16:38:
Tip, let goed op met verwijderen. Heb zojuist dus m'n volledige save met >30 uur verwijderd....

* Bas170 gaat zich maar bezuipen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Sefaex schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 18:32:
[...]

Misschien omdat het gewoon een uitstekende game is. Staat in de UK ook al een paar weken op nummer 1 qua sales, als ik het goed had begrepen.

Zelf nog druk met andere games. Maar als ik tijd heb, gaat deze game er zeker komen.

Hopelijk zijn alle bugs dan al gepatched :)
Op een paar technische mankementen na is het een erg leuke game ja. :)
Verder vind ik het leuk om te zien dat deze westerse game daar zo goed scoort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -SaveMe-
@Bas170 Dat zuigt... damn, condolences!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bas170 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 18:35:
[...]

Tip, let goed op met verwijderen. Heb zojuist dus m'n volledige save met >30 uur verwijderd....

Hoe dan? Heb je de nieuwste weggegooid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

bram1984 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 19:33:
[...]
Hoe dan? Heb je de nieuwste weggegooid?
Alles geselecteerd, paar dingen uitgevinkt (profile en nog iets) en ik dacht de nieuwste save ook uitgevinkt te hebben.

Niet dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
jori040 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 16:26:
Mc Donalds verkoopt ook heel goed. Zegt echter niet zoveel over de kwaliteit :+

Maar zonder gekheid. Dat komt gewoon door de stempel Sony Exclusive natuurlijk. Kan mij eigenlijk niet voorstellen dat mensen iets zien van Days Gone en dan denken “whow dat is uniek. Dat moet ik hebben”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Donstil schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 21:54:
[...]

Maar zonder gekheid. Dat komt gewoon door de stempel Sony Exclusive natuurlijk. Kan mij eigenlijk niet voorstellen dat mensen iets zien van Days Gone en dan denken “whow dat is uniek. Dat moet ik hebben”
Ja die stempel van het is weer een Sony game maar ook de goede reacties rondom deze game.De game heeft een 8.0 user-score op Metacritic dat zegt ook iets.

In mijn ogen is dit verre van een slechte game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 21:54:
[...]

Ehh God of War heeft ook het Sony stempel en daar is Days Gone al overheen qua sales. Heb je het artikel wel gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
jori040 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 21:59:
[...]

Ja die stempel van het is weer een Sony game maar ook de goede reacties rondom deze game.De game heeft een 8.0 user-score op Metacritic dat zegt ook iets.

In mijn ogen is dit verre van een slechte game.
In mijn ogen is het ook geen slechte game overigens. Alleen niet meer dan middelmatig en middelmatig is op het gebied van MC altijd alsnog wel een goed cijfer.

Al zakt MC Userscore nu dus richting de MetaScore en dat is wat mij betreft terecht.

Leuke game voor tussendoor en precies uit gekomen in komkommertijd (al had de game zelf nog wel wat ontwikkeltijd kunnen gebruiken), ik verwacht alleen niet dat er over tien jaar nog over de game gesproken wordt.
bram1984 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 22:02:
[...]

Ehh God of War heeft ook het Sony stempel en daar is Days Gone al overheen qua sales. Heb je het artikel wel gelezen?
Ja over God of War ik kan lezen maar dat doet niets af aan mijn eerdere punt.

Volledig onterecht trouwens. GOW is 10x meer kwaliteit dan Days Gone.

[ Voor 20% gewijzigd door Donstil op 16-05-2019 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Donstil Nou ja je geeft het Sony label de schuld van de goede verkopen in Japan. Dat is dus lulkoek, want GoW, ook met Sony label, is al ingehaald door DG. Dat is dus bijzonder te noemen, op z'n minst. Helemaal omdat GoW een betere game is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
bram1984 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 22:33:
@Donstil Nou ja je geeft het Sony label de schuld van de goede verkopen in Japan. Dat is dus lulkoek, want GoW, ook met Sony label, is al ingehaald door DG. Dat is dus bijzonder te noemen, op z'n minst. Helemaal omdat GoW een betere game is.
Nee dat is geen lulkoek.

Days Gone is alleen wat gangbaarder als game voor de massa dus dat verkoopt dan wat beter met dezelfde stempel. Ik geef nergens de schuld maar het heeft ongetwijfeld geholpen.

Ik ben het er alleen niet mee eens dat zulke verkopen echt wat zeggen over de game zelf maar goed ik begrijp dat het een goed handvat is voor mensen die de game wat extra credits willen geven.

[ Voor 5% gewijzigd door Donstil op 16-05-2019 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 22:56:
[...]

Nee dat is geen lulkoek.

Days Gone is alleen wat gangbaarder als game voor de massa dus dat verkoopt dan wat beter met dezelfde stempel. Ik geef nergens de schuld maar het heeft ongetwijfeld geholpen.

Ik ben het er alleen niet mee eens dat zulke verkopen echt wat zeggen over de game zelf maar goed ik begrijp dat het een goed handvat is voor mensen die de game wat extra credits willen geven.
Ook niet juist want het gaat hier specifiek en alleen om Japan. Elders in de wereld heeft God of War gewoon meer verkocht.

Je snapt het volgens mij nog steeds niet. Japan valt op omdat DG daar de GOTY van vorig jaar voorbij is qua sales. Ik weet niet wat daar zo ingewikkeld aan is, maar dat is heel vreemd te noemen gezien de kwaliteit van GoW en hoe lang die al uit is.

Edit: Ik zal de tekst even voor je quoten, want ik geloof toch niet helemaal dat je het gelezen hebt.
Dat de smaak van games in Japan afwijkt van die in het Westen, dat is inmiddels algemeen bekend. Opvallend genoeg scoort nu een Westerse game enorm goed in Japan, namelijk Days Gone. De game wordt zelfs zo goed ontvangen dat het de totale verkopen van God of War en The Last Guardian al voorbij is.

Days Gone is dus een heuse hit in Japan en waar dat precies aan ligt is moeilijk te zeggen.
Zelfs Detroit: Become Human heeft inmiddels minder exemplaren verkocht dan Days Gone. Als je bedenkt dat de eerder genoemde titels al geruime tijd beschikbaar zijn en Days Gone nog maar twee weken, dan realiseer je je dat dit een uitzonderlijke prestatie is.

[ Voor 30% gewijzigd door bram1984 op 16-05-2019 23:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
bram1984 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 23:38:
[...]

Ook niet juist want het gaat hier specifiek en alleen om Japan. Elders in de wereld heeft God of War gewoon meer verkocht.

Je snapt het volgens mij nog steeds niet. Japan valt op omdat DG daar de GOTY van vorig jaar voorbij is qua sales. Ik weet niet wat daar zo ingewikkeld aan is, maar dat is heel vreemd te noemen gezien de kwaliteit van GoW en hoe lang die al uit is.

Edit: Ik zal de tekst even voor je quoten, want ik geloof toch niet helemaal dat je het gelezen hebt.

[...]
Ja ik begrijp het wel hoor. Ik hang er alleen niet echt een dergelijk groot statement aan als dat jij (uiteraard weer) doet.

GoW verkocht overigens helemaal niet zo best in de eerste week Japan, niet zo slecht als Detroit zie ik maar niet echt best voor een exclusive. Zelfs het onwijs westerse The Division 2 verkocht meer units op de Ps4 in de eerste week maar dan weer niet zoveel als Days Gone, dus daar is vast ook wel weer wat positiefs van te draaien :+ .

Over de quote gesproken:
Days Gone is dus een heuse hit in Japan en waar dat precies aan ligt is moeilijk te zeggen.
Dit slaat de spijker op zijn kop. Precies wat ik ook ervaar, ik speel wel door maar weet niet echt waarom behalve de komkommertijd. Middelmatigheid met een extra puntje voor de mooie maar lege wereld.

[ Voor 11% gewijzigd door Donstil op 16-05-2019 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 23:51:
[...]

Ja ik begrijp het wel hoor. Ik hang er alleen niet echt een dergelijk groot statement aan als dat jij (uiteraard weer) doet.

GoW verkocht overigens helemaal niet zo best in de eerste week Japan, niet zo slecht als Detroit zie ik maar niet echt best voor een exclusive. Zelfs het onwijs westerse The Division 2 verkocht meer units op de Ps4 in de eerste week maar dan weer niet zoveel als Days Gone, dus daar is vast ook wel weer wat positiefs van te draaien :+ .

Over de quote gesproken:
[...]

Dit slaat de spijker op zijn kop. Precies wat ik ook ervaar, ik speel wel door maar weet niet echt waarom behalve komkommertijd. Middelmatigheid.
Welk statement? Waar draai ik er iets positiefs van? Het is gewoon opvallend dat een specifiek land zo uit de toon springt en met de sales van een middelmatig ontvangen game na twee weken boven de totale sales van een van een van de beste games van de generatie uitkomt. Dat jij dat blijkbaar volkomen normaal vindt, prima. Ik vind het bijzonder en vooral apart. En meer met mij geloof ik, aangezien grote sites er aandacht aan wijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
bram1984 schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 00:00:
Waar draai ik er iets positiefs van?
Dat zeg ik niet, ik zeg alleen dat dit ongetwijfeld ook weer zou kunnen.
bram1984 schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 00:00:
En meer met mij geloof ik, aangezien grote sites er aandacht aan wijden.
Ja misschien wel omdat niemand het verwacht had, omdat de game simpelweg geen topper is en het daarom zo onder een vergrootglas ligt. Maar goed ik ben wel blij voor de community dat de game in ieder geval nog ergens in uitblinkt.

Zoals mijn the Division 2 quote laat zien is het verre van uniek GoW in frist week sales te verslaan.

Edit: sterker nog, zelfs Anthem deed anderhalf keer zoveel sales in de eerste week en Monster Hunter deed zelfs het twintig voudige.

Niet gek dus dat ik het idee heb dat het nog al een overtrokken feitje is.

[ Voor 21% gewijzigd door Donstil op 17-05-2019 00:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the_virus26
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21-07 09:15
Bas170 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 18:35:
[...]

Als je ps plus hebt kan je je savegame nog uit de cloud terugzetten. Wel hopen dat die afgelopen dagen automatisch heeft geupload anders ben je een aantal uur kwijt. Maar ja altijd beter dan opnieuw beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 00:08:
[...]

Dat zeg ik niet, ik zeg alleen dat dit ongetwijfeld ook weer zou kunnen.

[...]

Ja misschien wel omdat niemand het verwacht had, omdat de game simpelweg geen topper is en het daarom zo onder een vergrootglas ligt. Maar goed ik ben wel blij voor de community dat de game in ieder geval nog ergens in uitblinkt.

Zoals mijn the Division 2 quote laat zien is het verre van uniek GoW in frist week sales te verslaan.

Edit: sterker nog, zelfs Anthem deed anderhalf keer zoveel sales in de eerste week en Monster Hunter deed zelfs het twintig voudige.

Niet gek dus dat ik het idee heb dat het nog al een overtrokken feitje is.
Ik zie nergens een vergelijking met GoW en daarbij gaat het over de totale sales die binnen twee weken zijn overtroffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

the_virus26 schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 06:42:
[...]

Als je ps plus hebt kan je je savegame nog uit de cloud terugzetten. Wel hopen dat die afgelopen dagen automatisch heeft geupload anders ben je een aantal uur kwijt. Maar ja altijd beter dan opnieuw beginnen.
Tja, dat heb ik helaas niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bas170 schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 06:45:
[...]

Dat is wel fucked up. Ik heb gisteren ook wat saves verwijderd en ben toch erg benieuwd wat je nu precies hebt gedaan. Als je gewoon de bovenste 4/5 stuks unchecked laat staan en de rest verwijdert, kan er weinig fout gaan.

Je kunt zeker niet iemand anders' save gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
Bas170 schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 06:45:
[...]

Er is weer een patch/update beschikbaar dus de ervaring word weer wat beter.Opnieuw beginnen is trouwens geen straf. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

bram1984 schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 08:11:
[...]
Als je gewoon de bovenste 4/5 stuks unchecked laat staan en de rest verwijdert, kan er weinig fout gaan.
Ik dacht dus dat ik die unchecked had, maar was niet het geval. Kwestie van "alles selecteren" en zonder te controleren te snel doorklikken na een drukke werkdag.

Is ook gewoon een stomme fout, daarom baal ik zo ontzettend.

Andermans save gebruiken (als dat überhaupt al kan) heb ik eigenlijk geen zin in. Dan zit je met andere skills/weapons opgescheept.

Daarnaast ben ik het hele weekend niet thuis dus opnieuw beginnen wordt pas volgende week.
jori040 schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 08:33:
[...]

Er is weer een patch/update beschikbaar dus de ervaring word weer wat beter.Opnieuw beginnen is trouwens geen straf. ;)
Geen straf, maar wel enigszins zonde van de tijd.

Ach ja, gevalletje van:

YouTube: Teletubbies - Nog een keer

[ Voor 22% gewijzigd door Bas170 op 17-05-2019 08:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Nice en ze schijnen die toestand gefixt te hebben. Ik ben nu 1.08 aan het downloaden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Nou ik heb alle saves verwijderd behalve de auto save. Lijkt tot nu toe alleen niets te doen.
bram1984 schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 06:44:
Ik zie nergens een vergelijking met GoW en daarbij gaat het over de totale sales die binnen twee weken zijn overtroffen.
Je hebt de First week sales van (voorbeeld hierboven) Anthem en van GoW. Dan kan je daar zalf wel wat van maken toch? Best wel een makkelijke rekensom, heb je geen artikel met vergelijking voor nodig.
[...]

Er is weer een patch/update beschikbaar dus de ervaring word weer wat beter.Opnieuw beginnen vind ik trouwens geen straf. ;)
IFTFY

[ Voor 6% gewijzigd door Donstil op 17-05-2019 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kwam net ff twee breakers tegelijk tegen. Ik ben hem maar even gepeerd.

Gisteren trouwens een lekkere triple lucky shot. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -SaveMe-
Die breakers zijn wussies... paar klappen met mijn melee wapen en ze zijn dood. Of 1 hit stealth kill ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het verhaal begint nu wel echt vet te worden en de gameplay wordt ook steeds beter met de nodige (skill) upgrades.

Ik kijk ernaar uit al die hordes straks neer te maaien. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-SaveMe- schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 13:34:
Die breakers zijn wussies... paar klappen met mijn melee wapen en ze zijn dood. Of 1 hit stealth kill ...
Jij speelt op Easy denk ik dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

bram1984 schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 22:36:
[...]
1 hit stealth is een skill, dus difficulty zal daar niet uitmaken. Maar er gaat wel een aardige clip machine gun in een breaker op normal.
Gelukkig zijn ze zo dom dat ze je kwijtraken achter een auto :+

Gisteren het einde gehaald, nu alleen nog wat rondzwervende hordes jagen.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

bram1984 schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 18:34:
Het verhaal begint nu wel echt vet te worden en de gameplay wordt ook steeds beter met de nodige (skill) upgrades.

Ik kijk ernaar uit al die hordes straks neer te maaien. :p
Heb hem zelfs de platina gehaald vanavond, moet wel heel makkelijk zijn wil ik die trophy halen. :)

Denk zelfs dat ik nog een keer overnieuw ga beginnen want die hordes zijn gewoon leuk om weg te halen. Maar dan maar meteen op hard beginnen want normal was toch iets te makkelijk uiteindelijk.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -SaveMe-
bram1984 schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 22:36:
[...]

Gewoon normal. Totaal geen moeite met die breakers, word eigenlijk nooit geraakt. Enige wat af en toe tricky is zijn de hordes..... die vind ik ook echt cool gedaan. Moest vanavond die voor de story doen, dis ik rond lopen met die horde achter me aan, beetje bij beetje killen... nog 2 mm van die rode balk over, zegt de game ineens leaving mission zone en restart de mission. Toen heb ik wel ff gevloekt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-SaveMe- schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 01:22:
[...]

Gewoon normal. Totaal geen moeite met die breakers, word eigenlijk nooit geraakt. Enige wat af en toe tricky is zijn de hordes..... die vind ik ook echt cool gedaan. Moest vanavond die voor de story doen, dis ik rond lopen met die horde achter me aan, beetje bij beetje killen... nog 2 mm van die rode balk over, zegt de game ineens leaving mission zone en restart de mission. Toen heb ik wel ff gevloekt!
Op Hard zijn ze best pittig. Ik heb die ene ripper missie een paar keer opnieuw moeten doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
Days Gone is een beetje wat ik hoopte dat Red Ded 2 zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Net weer een breaker. Proximity bom op een explosieve kist en daar nog een jerrycan bij gelegd. Hij liep er vol op. Daarna nog 3 AR magazijnen en 3 incendiary pijlen er geschoten en toen ging hij pas neer. Fuckers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
jori040 schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 08:36:
Days Gone is een beetje wat ik hoopte dat Red Ded 2 zou zijn.
Huh, je had gehoopt dat RDR2 eigenlijk een zombie action shooter zou zijn?
Precies, ik speel op hard maar loop er niet voor om ofz. De game is überhaupt niet moeilijk.
Alleen hordes heb ik wel wat moeite mee, die kleine in het begin bij de trein had ik zo weg maar de tweede welke ik tegen kwam in het tweede gedeelte van de map was lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind de hordes tot nu toe eigenlijk simpeler dan de breakers. Helemaal met max ammo en een paar stamina en focus upgrades is het een kwestie van wat traps zetten en daarna wegrennen/omdraaien en schieten om het restje af te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Met Max ammo en eventueel explosieven kom je een heel eind idd maar onvoorbereid een Horde tegen komen vind ik persoonlijk lastiger dan dan de Breakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
@Donstil
Puur op gameplay gebied vind ik het beter/leuker dan Red Dead 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jori040 schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 14:55:
@Donstil
Eens, RDR is technisch natuurlijk veel indrukwekkender, maar ik heb 10x zoveel lol met DG.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kwistnix
Eens++.
Iets over de helft in RDR2 was ik het helemaal zat en ik heb mij door de laatste hoofdstukken heen geworsteld, puur omdat ik wilde weten hoe 't verhaal "afliep". Of in ieder geval hoe het aansloot op 't eerste deel.
Bij Days Gone heb ik dat totaal niet, ik heb iedere keer moeite om de controller weg te leggen en dat heeft mij al wat lange nachten gekost. Ik vind wel dat de technische staat van het spel ondermaats is en wat mij betreft hadden ze het niet zo moeten uitgeven. De performance voor een 1st party titel is ver beneden peil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bram1984 schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 11:52:
Ik vind de hordes tot nu toe eigenlijk simpeler dan de breakers. Helemaal met max ammo en een paar stamina en focus upgrades is het een kwestie van wat traps zetten en daarna wegrennen/omdraaien en schieten om het restje af te maken.
Wanneer je later in de game zit kan je de breakers in stealth met 1 messteek dood maken. Wordt heel simpel straks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
Mid-game zijn ze ook al wel te doen met een bat axe en de juiste melee skills. Rollen en meppen tot 'ie neer gaat. Scheelt ook wat munitie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
Kwistnix schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 20:25:
Mid-game zijn ze ook al wel te doen met een bat axe en de juiste melee skills. Rollen en meppen tot 'ie neer gaat. Scheelt ook wat munitie :)
Psies, ik doe ze ook altijd melee. Klap of zes en ze zijn neer ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-SaveMe- schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 21:17:
[...]

Psies, ik doe ze ook altijd melee. Klap of zes en ze zijn neer ...
Op Hard zijn het er zeker geen zes. Andersom is het nagenoeg een OHK, dus melee is best link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ik heb overigens een tijd geleden een wapen opgepakt. Een soort bijl met gedraaide messen, van die littekens gasten gepakt. Die repareer ik nu steeds. Erg fijn ding. Daar hak ik ze zo mee weg.
jori040 schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 14:55:
@Donstil
Ja RDR2 is veel trager idd, totaal andere game.
Er is ook genoeg mis met de gameplay van Days Gone maar het is een heel stuk vlotter dan RDR2 dat zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bram1984 schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 22:05:
[...]

Op Hard zijn het er zeker geen zes. Andersom is het nagenoeg een OHK, dus melee is best link.
Net een breaker met alleen maar melee gedaan: kostte me iets van 21 klappen en dus ook een berg scrap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
bram1984 schreef op zondag 19 mei 2019 @ 08:51:
[...]

Net een breaker met alleen maar melee gedaan: kostte me iets van 21 klappen en dus ook een berg scrap.
ik heb wel vanaf het begin de melee skills dat je significant meer damage doet en een wapen met een volle damge balk (krachtigste melee wapen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-SaveMe- schreef op zondag 19 mei 2019 @ 12:22:
[...]

ik heb wel vanaf het begin de melee skills dat je significant meer damage doet en een wapen met een volle damge balk (krachtigste melee wapen)
Dus je hebt op het begin al meteen een max damage melee wapen gevonden? Welke en waar dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
bram1984 schreef op zondag 19 mei 2019 @ 12:39:
[...]

Dus je hebt op het begin al meteen een max damage melee wapen gevonden? Welke en waar dan?
Nee, in het begin had ik ergen een wapen gevonden met een damage balk vanaf ongeveer 75%, die heb ik constant gerepareerd. En later heb ik een weapon gevonden dat een volle damage balk heeft. Waar weet ik niet meer helaas ....
Die breakers kom je ook pas laat tegen en erg weinig vind ik zelf ....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kwistnix
In het begin heb ik veel met een Ripper Blade gedaan die ik steeds repareerde (mes van een kooimaaier op een stokkie). Op een gegeven moment heb ik zelf een Bat Axe (baseball bat + zaagblad) in elkaar geknutseld en die gebruik ik nog steeds.
Ik begin nu trouwens wel ernstige Apocalypse Now vibes te krijgen, die gast is echt knettah :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-SaveMe- schreef op zondag 19 mei 2019 @ 12:41:
[...]

Nee, in het begin had ik ergen een wapen gevonden met een damage balk vanaf ongeveer 75%, die heb ik constant gerepareerd. En later heb ik een weapon gevonden dat een volle damage balk heeft. Waar weet ik niet meer helaas ....
Die breakers kom je ook pas laat tegen en erg weinig vind ik zelf ....
Hmm okay. Ik heb tot nu toe met een honkbalknuppel met zaag rondgelopen. Geen max damage, maar ben niks beters tegengekomen tot nu toe. Nu net aangekomen bij
spoiler:
het militaire kamp
en daar tijdens de introductie op een bankje een knuppel gevonden met zowel messen eraan als een soort tandwiel bovenop, die nog iets meer damage doet. Maar nog steeds geen max.

Ik zit nu wel helemaal in het verhaal. Heel benieuwd waar het naartoe gaat. Inmiddels toch wel mijn GOTY dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
bram1984 schreef op zondag 19 mei 2019 @ 08:51:
[...]

Waar mogelijk handel ik ze nu liever op afstand af met m'n nieuwe speeltje dat .50 BMG uitspuugt O+
Moet nog wel regelmatig de moeilijke keuze maken tussen dat ding en de Drifter Crossbow, m'n favoriete wapen om kampen mee binnen te sluipen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Kwistnix schreef op zondag 19 mei 2019 @ 12:59:
Ik het begin heb ik veel met een Ripper Blade gedaan die ik steeds repareerde (mes van een kooimaaier op een stokkie).
Ja die heb ik ook idd, erg fijn ding en i.c.m wat skillpoints erg lekker.
Pak normale vijanden in 1x ermee.
bram1984 schreef op zondag 19 mei 2019 @ 13:10:
Ik zit nu wel helemaal in het verhaal. Heel benieuwd waar het naartoe gaat. Inmiddels toch wel mijn GOTY dit.
Ik heb dit jaar The Division 2 en deze game gespeeld, dus als ik nu moet kiezen kies ik ook Days Gone maar echt veel zegt dat nog niet, we zitten nog maar in de eerste helft van het jaar natuurlijk. Mag niet hopen dat dit ook GOTY blijft verder want dan hebben we wel een erg treurig game jaar te pakken.

Verhaal boeit mij ook niet zoveel overigens, grietje zal uiteindelijk nog wel leven en gevonden worden enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
Sowieso komt The Last of Us 2 nog uit en hoewel een tweede deel wat mij betreft niet had gehoeven, zal die wel een gooi naar GOTY doen. Als ze het niveau van het eerste deel halen in ieder geval. Wel erg jammer dat Naughty Dog / Druckmann vol overgave op de SJW trein naar looneyville gestapt zijn. Hopelijk heeft dat geen nadelige invloed op de kwaliteit van het verhaal en de karakters in het bijzonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Kwistnix schreef op zondag 19 mei 2019 @ 15:39:
Sowieso komt The Last of Us 2 nog uit en hoewel een tweede deel wat mij betreft niet had gehoeven, zal die wel een gooi naar GOTY doen. Als ze het niveau van het eerste deel halen in ieder geval. Wel erg jammer dat Naughty Dog / Druckmann vol overgave op de SJW trein naar looneyville gestapt zijn. Hopelijk heeft dat geen nadelige invloed op de kwaliteit van het verhaal en de karakters in het bijzonder.
Deel 2 had van mij ook niet gehoeven maar kan er wel naar uit kijken. Naughty Dog is een van die studios waar ik alles blind van koop, erg fijn.

Al ben ik wel benieuwd hoe scripted het gaat zijn. De E3 gameplay zag er gaaf uit maar voelde ook enorm scripted.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kwistnix schreef op zondag 19 mei 2019 @ 13:29:
[...]

Waar mogelijk handel ik ze nu liever op afstand af met m'n nieuwe speeltje dat .50 BMG uitspuugt O+
Moet nog wel regelmatig de moeilijke keuze maken tussen dat ding en de Drifter Crossbow, m'n favoriete wapen om kampen mee binnen te sluipen.
Ik heb nu die Talon sniper. Prima ding. Breaker headshot zijn gelijk een kill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

bram1984 schreef op zondag 19 mei 2019 @ 13:10:
[...]
Hmm okay. Ik heb tot nu toe met een honkbalknuppel met zaag rondgelopen. Geen max damage, maar ben niks beters tegengekomen tot nu toe. Nu net aangekomen bij
spoiler:
het militaire kamp
en daar tijdens de introductie op een bankje een knuppel gevonden met zowel messen eraan als een soort tandwiel bovenop, die nog iets meer damage doet. Maar nog steeds geen max.

De full damage variant vind je idd een aantal van in dat gebied.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
Ik vind het toch behoorlijk scary als je zo'n horde achter je aan hebt. Zeker de grotere ones ....

Close, close, close :)

En nog wat vids for your viewing pleasure ...

Scared the shit outta me :)

Still lotsa bugs! :(

Mijn eerste horde, per ongeluk :)

En die caves blijven toch scary :9

[ Voor 3% gewijzigd door -SaveMe- op 19-05-2019 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
YakuzA schreef op zondag 19 mei 2019 @ 20:56:
[...]

De full damage variant vind je idd een aantal van in dat gebied.
Yep die heb ik nu. Overigens moet ik regelmatig toch wel 2 klappen uitdelen voor een kill (en ja, ik heb de skills die extra melee damage doen).

Ik zie wel leuke overeenkomsten met RDR2, vooral deze (dynamic event spoilertje).

spoiler:
Ik stapte in een val en werd ondersteboven opgehesen. Scherm zwart. Even later werd ik wakker in een cel. Kwam het even goed uit dat ze mijn mes niet hadden gestript. :+

Gebied waar ik nu ziet is wel echt vet. Ging gisteren op pad om iemand terug te halen van wat marauders (zijmissie) en voor ik weet was ik 3 uur verder, had ik 2 random camps gecleared, een zooi nests verbrand, een horde gesloopt en een nero checkpoint gedaan. Oh ja, ik zat midden in een missie, dat is ook zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

bram1984 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 10:22:
[...]

Yep die heb ik nu. Overigens moet ik regelmatig toch wel 2 klappen uitdelen voor een kill (en ja, ik heb de skills die extra melee damage doen).

Ik zie wel leuke overeenkomsten met RDR2, vooral deze (dynamic event spoilertje).

spoiler:
Ik stapte in een val en werd ondersteboven opgehesen. Scherm zwart. Even later werd ik wakker in een cel. Kwam het even goed uit dat ze mijn mes niet hadden gestript. :+

Gebied waar ik nu ziet is wel echt vet. Ging gisteren op pad om iemand terug te halen van wat marauders (zijmissie) en voor ik weet was ik 3 uur verder, had ik 2 random camps gecleared, een zooi nests verbrand, een horde gesloopt en een nero checkpoint gedaan. Oh ja, ik zat midden in een missie, dat is ook zo.
spoiler:
Zo liep ik ook als een kip zonder kop: Oeh daar ligt een lijk voor loot...
Snap, toen hing ik op zijn kop :+

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zag deze net langskomen. Het feit dat je Deacon's gezicht kan veranderen in de photomode, levert hilarische plaatjes op.

Afbeeldingslocatie: https://image.noelshack.com/fichiers/2019/19/1/1557167265-days-gone-20190506191634.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
Credits :)
Nu nog wat hordes oprollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Aah dat op zijn kop hangen is zo irritant. Aantal keer gehad al toen ik achter een vraagteken aan ging.

Wel fijn dat ik geregeld opgesloten zit met al mijn wapens. Geen idee of dat (ook weer) een bug is maar helpt zeker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kwistnix
Flagg schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 11:36:
Het loont de moeite na de credits stug door te gaan overigens.

Ik ben bezig alle hordes alsnog weg te halen en er kwamen nog van allerlei leuke endings. O'Brian komt ook nog langs bijvoorbeeld, well sort of.. :P
spoiler:
Holy shit! :o
Zouden al die N.E.R.O gasten zo zijn?
Aardig stukje sequel bait wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Patch 1.09 schijnt inmiddels ook live te zijn. Het is wel een dikke met bijna 13GB. Kan nog geen notes vinden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bojaaper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:33
Net even wat met de photo mode zitten spelen.

Afbeeldingslocatie: https://imgshare.io/images/2019/05/21/DAYS-GONE_20190521192706-1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://imgshare.io/images/2019/05/21/DAYS-GONE_20190521191740-1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://imgshare.io/images/2019/05/21/DAYS-GONE_20190520211421-1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://imgshare.io/images/2019/05/21/DAYS-GONE_20190520202831-1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://imgshare.io/images/2019/05/21/DAYS-GONE_20190513212752-1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://imgshare.io/images/2019/05/21/DAYS-GONE_20190519165206.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
Gisteren ook de credits gezien! Vlak voor het einde de
spoiler:
Saw Mill
Horde gedaan. Damn! Wat zijn dat er veel :X had wel wat resupplies nodig. Dacht ook ff veilig te zijn in een nero centrum ...

[ Voor 12% gewijzigd door -SaveMe- op 22-05-2019 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans.Solo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09 13:00

Hans.Solo

Tank n00bje :P

Pfff gisteren eindelijk uitgespeeld, met 114 uur op de klok, had niet verwacht dat ik zoveel tijd in een enkele playthough kon klokken.
Ik heb me fantastisch kunnen vermaken met deze game en verbaas me dan ook over de grote hoeveelheid reviews die ronduit negatief zijn of deze game een 5 of 6 scoren.
Ik vind deze game toch echt wel ergens tussen een 7 of een 8 liggen qua score, maar ja open world + zombies + scavenge/crafting is mijn ding, dus misschien dat ik daarom positiever ben :P

Anyhow imho echt wel zijn geld waard, heerlijke game!

99 bugs in the code , 99 bugs in the code
Take on down and patch it up...
117 bugs in the code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@-SaveMe- De saw mill horde zit in de reveal trailer, dus da's verre van een spoiler. ;)
Hans.Solo schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 16:24:
Pfff gisteren eindelijk uitgespeeld, met 114 uur op de klok, had niet verwacht dat ik zoveel tijd in een enkele playthough kon klokken.
Ik heb me fantastisch kunnen vermaken met deze game en verbaas me dan ook over de grote hoeveelheid reviews die ronduit negatief zijn of deze game een 5 of 6 scoren.
Ik vind deze game toch echt wel ergens tussen een 7 of een 8 liggen qua score, maar ja open world + zombies + scavenge/crafting is mijn ding, dus misschien dat ik daarom positiever ben :P

Anyhow imho echt wel zijn geld waard, heerlijke game!
Waar kan je de speeltijd tijd zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Patch 1.09
  • Fixed the issue involving some of the "Marauder Camp Hunter" story line side-missions
  • Improved lighting for the boss fight in the Crater Lake area
  • Fixed miscellaneous crashes
Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
Ik vind het ook een prima game, zeker een 8. Heb me er prima mee vermaakt, de hordes zijn erg goed gedaan. Jammer van wat technische makementjes, maar die waren nooit zo erg dat het het spelplezier in de weg zat.
Grootste QA misser vind ik wel dat als je fast travelled, je en buiten het kamp komt en naast je motor staat. Eerste wat ik dan telkens weer doe is op de motor gaan zitten en het kamp binnen rijden. Heb ik me echt gruwelijk aan geergerd ...

Voor een volgend deel zou ik vooral wat meer type vijanden zien en de specialere ook wat vaker. Nu kom je tot op het eind voornamelijk swarmers tegen en naar het eind toe zouden er wel meer breakers, screamers, ragers en dat hele snelle gastje (geen idee hoe die heten, heb ze maar twee keer gezien!) voorbij mogen komen.

Nog ff kijken of ik zin heb die laatste 3 skillpunten te scoren. Moet ik nog hordes gaan killen denk ik ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kwistnix
I am the 1%

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik zit nog steeds op mijn 8.5 maar hij gaat nu toch wel omhoog kruipen richting de 9 hoor. Even los van alle schoonheidsfoutjes (daarmee bedoel ik eigenlijk alleen de pop-in van kleine plantjes e.d. die mij echt opvalt), vind ik de game op "fun" gebied echt briljant gewoon. Heerlijke vibes als je in de schemering en keiharde regen ver van een kamp in de wildernis rondloopt en probeert te overleven. Je gaat op pad voor één specifieke missie en voor je het weet ben je 3 uur verder, heb je een marauder kamp en 2 hordes en wat nesten uitgeroeid, ben je in een hinderlaag gelopen, heb je 6 runners achter je aan gehad en een paar ragers gesloopt. Ondertussen ben je alles aan het looten wat je tegenkomt. Hoe bedoel je TWD vibes. :)

De gameplay loop is gewoon ontzettend goed en ik heb iedere keer moeite om de contoller weg te leggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Kunnen we hier even stilstaan bij het feit dat de open wereld van Days Gone door een team van 5 á 6 mensen gemaakt is? Ongelooflijk hoe ze dat voor elkaar hebben gekregen. Dat belooft wat voor een nieuw deel. Gezien de sales die erg goed zijn, verwacht ik wel dat Sony daar volop in gaat zetten.

Uit een Q&A die ze eerder deze week op Reddit hebben gegeven.

https://www.reddit.com/r/...2nd_at/eogle6g/?context=3
[Eric Jensen] The thing I'm most proud of is how diverse and dynamic we were able to make the open world with such a small open world design team (5-6 people). We had to think smart and efficient with all of our design choices knowing the man power limitations. Seeing all of the crazy videos and screenshots that people have posted of the open world coming for Deacon or even interacting with itself has been incredibly cool for our team to see!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -SaveMe-
@Kwistnix Ik ga met je mee! Ook plat!

Lekkere game hoor, met veel plezier gespeeld. Ik geef het een 8,5.
Zeker ook de moeite om door te spelen de credits, voor een paar questlines die dan afgerond worden en een mooie setup naar een deeltje 2!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14:55
bram1984 schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 10:54:
Kunnen we hier even stilstaan bij het feit dat de open wereld van Days Gone door een team van 5 á 6 mensen gemaakt is? Ongelooflijk hoe ze dat voor elkaar hebben gekregen. Dat belooft wat voor een nieuw deel. Gezien de sales die erg goed zijn, verwacht ik wel dat Sony daar volop in gaat zetten.

Uit een Q&A die ze eerder deze week op Reddit hebben gegeven.

https://www.reddit.com/r/...2nd_at/eogle6g/?context=3

[...]
Ik denk eerlijk gezegd dat je 1 van de weinige bent die zo enthousiast over het spel is als jij.
Hartstikke knap wat ze voor elkaar hebben gekregen met zo een klein team, maar laten we het nou niet mooier maken dan het is. :) Zeker voor een PS exclusive ala: ''voor deze game haal je een PS4'' valt het spel toch behoorlijk door de mand.

De wereld is leeg er is letterlijk geen reet te doen op de standaard kill een nest hier, clear een kamp daar, rinse en repeat totaal geen afwisseling, geen world events helemaal niks. Dit gedeelte had veel beter uitgewerkt kunnen worden, maarja als je maar met 5/6 man zit... dat verklaart een hoop ;-) jammer!

Om nog maar te zwijgen over de nodige bugs en audio issues, los van of die nu zijn gepatched ja of de nee en het verhaal wat zeker de eerste 10 uur heel erg mager is en pas in het 2e gedeelte echt op gang komt.

Ik ben sowieso erg verbaasd dat je bij Sekiro bent afgehaakt vanwege gebrek aan creativiteit, reskins van bosses, terwijl je in Days gone praktisch het hele spel lang (en het is een groot spel) dezelfde types enemies killed met hier en daar sporadisch een wat sterkere enemy, zou jij je toch aan moeten storen zou je denken. :P

[ Voor 7% gewijzigd door Ambition88 op 23-05-2019 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-SaveMe- schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 11:37:
@Kwistnix Ik ga met je mee! Ook plat!

Lekkere game hoor, met veel plezier gespeeld. Ik geef het een 8,5.
Zeker ook de moeite om door te spelen de credits, voor een paar questlines die dan afgerond worden en een mooie setup naar een deeltje 2!
Ondanks dat ik geen trophy hunter ben, denk ik dat ik hiervoor ook wel de plat ga halen. Ik wil sowieso de hordes en alle kampen doen en ik moet verder alleen nog de 100 scrap repair (zit op 95 ofzo, dus die komt vanzelf) en die 5 seconden drift/nitro waarbij ik alleen voor die laatste echt zelf iets zal moeten doen. Ook moet ik nog een kill maken met een 5e type bolt (heb ik nog niet), maar die zal ook vanzelf komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
Voor die drift/nitro meot je level3 bij Diamond Lake voor zijn. Daar heb ik wel een aantal hordes voor moeten killen. Gelukkig hoef je niet alle hordes te killen op het eind, ik zit op 60% geloof ik.

Ik vond het verhaal ook mooi en passend en na de credits krijg je nog wat mooie afrondingen en een 'surprise'. Dus zeker na de credits de storylines finsihen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-SaveMe- schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 11:45:
Voor die drift/nitro meot je level3 bij Diamond Lake voor zijn. Daar heb ik wel een aantal hordes voor moeten killen. Gelukkig hoef je niet alle hordes te killen op het eind, ik zit op 60% geloof ik.

Ik vond het verhaal ook mooi en passend en na de credits krijg je nog wat mooie afrondingen en een 'surprise'. Dus zeker na de credits de storylines finsihen!
Huh, hoe bedoel je daar moet je level 3 voor zijn? Het is een trophy waarbij je 5 seconden moet driften/nitro gebruiken. Die kun je volgens mij in het allereerste uur al halen aangezien veel mensen adviseren hiervoor de standaard wielen te gebruiken,

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ambition88 schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 11:41:
[...]

Ik denk eerlijk gezegd dat je 1 van de weinige bent die zo enthousiast over het spel is als jij.
Hartstikke knap wat ze voor elkaar hebben gekregen met zo een klein team, maar laten we het nou niet mooier maken dan het is.:) Zeker voor een PS exclusive ala: ''voor deze game haal je een PS4'' valt het spel toch behoorlijk door de mand.

De wereld is leeg er is letterlijk geen reet te doen op de standaard kill een nest hier, clear een kamp daar, rinse en repeat totaal geen afwisseling, geen world events helemaal niks. Dit gedeelte had veel beter uitgewerkt kunnen worden, maarja als je maar met 5/6 man zit... dat verklaart een hoop ;-) jammer!

Om nog maar te zwijgen over de nodige bugs en audio issues, los van of die nu zijn gepatched ja of de nee en het verhaal wat zeker de eerste 10 uur heel erg mager is en pas in het 2e gedeelte echt op gang komt.

Ik ben sowieso erg verbaasd dat je bij Sekiro bent afgehaakt vanwege gebrek aan creativiteit, reskins van bosses, terwijl je in Days gone praktisch het hele spel lang (en het is een groot spel) dezelfde types enemies killed met hier en daar sporadisch een wat sterkere enemy, zou jij je toch aan moeten storen zou je denken. :P
Wat? Ik ben een van de weinigen die enthousiast over het spel is als ik? Foute zin denk ik?

Maar jij houdt duidelijk sites als Reddit en ResetEra niet in de gaten zeker? De game is hartstikke populair en de concensus onder gamers zelf is stukken positiever dan de reviews.

https://www.reddit.com/r/...7th_highest_launch_month/

En de wereld is leeg en geen world events (dynamic events bedoel je?)? Je hebt het spel niet gespeeld of bent pas net begonnen of blaat maar wat na (ik neig naar het laatste want ik ? Je wordt echt continue door o.a. dynamic events afgeleid als je ergens heen rijdt, variërend van (besmette) dieren/mensen die met elkaar in gevecht zijn), tot het bevrijden van gijzelaars, hinderlagen in verschillende vormen, hordes die over de map heen trekken), Nero checkpoints waar van alles te vinden is, tot aan kampen/huizen/boerderijen die aanvoelen alsof er echt in geleefd is. Sowieso is de game in mijn optiek veel leuker om te doen dan bijvoorbeeld RDR2. Toch knap als je maar 6 man op het design van je open wereld hebt zitten.

Goede vergelijking ook verder. Sekiro is een game die het moet hebben van combat en boss design. Dat is een van de pijlers en From heeft dat in mijn optiek in een andere game veel beter gedaan. Dat is het referentiekader. Qua open wereld games is DG een van de leukste die ik in jaren heb gespeeld, ondanks de schoonheidsfoutjes.

Edit: Oh ja nu weet ik het weer, jij bent degene die sporadisch in het DG topic verschijnt om een negatieve reactie achter te laten terwijl je de game niet hebt, chapeau. :)
Ambition88 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 13:31:
[...]

Edit 2: En audio bugs: welgeteld NUL keer tegengekomen. Ik heb sowieso weinig bugs ervaren. Hier en daar een framerate hickup en 2 keer een crash. Daar kan ik prima mee leven.

[ Voor 10% gewijzigd door bram1984 op 23-05-2019 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
Volgens mij kan het inderdaad wel eerder. Ik heb het sowieso met nitro lvl 2 gedaan.
Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste