9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Werkt alleen als je aimed met L2 volgens mij.Kuusj schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 18:02:
[...]
Ja maar mijn tijd vertraagd dan niet zoals in de video's die ik zie.
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Wordt letterlijk bij de skill uitgelegd. Als je mikt de stick indrukken.Kuusj schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 16:58:
[...]
Frame drops zijn bij mij alleen maar erger geworden helaas. En als het sneeuwt zit je soms op onder de 10 FPS met de PS4 Pro. De 10 FPS zou niet eens zo erg zijn maar het feit dat de tijd tussen de frames heel ongelijk is maakt het irritant.
Oja, dat focus.. ik kan nergens in de game vinden hoe ik dat moet activeren. Het staat ook niet bij controls en ik heb al een hoop combinaties geprobeerd.
Ik zie het toch echt niet staan hoor. Niet in het skillsmenu en ook niet in het optiemenu. Zeker in het optiemenu (controls) moet het toch wel worden gezet.bram1984 schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 21:24:
[...]
Wordt letterlijk bij de skill uitgelegd. Als je mikt de stick indrukken.
GamiQ, de game notes app met game maps!
Tier 1 van de ranged skills: focussed shot. Als je die niet ziet dan weet ik niet wat ik je moet vertellen. Dan is je game stuk ofzo.Kuusj schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 21:38:
[...]
Ik zie het toch echt niet staan hoor. Niet in het skillsmenu en ook niet in het optiemenu. Zeker in het optiemenu (controls) moet het toch wel worden gezet.
Zijn ze nu niet al bij patch 1.50 ofzo.-SaveMe- schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 21:44:
Damn, wordt steeds buggier nu. In geen enkele cutscene klopt het geluid nog, loopt er mijlen ver naast. heel irritant en haalt me helemaal uit het verhaal ...
Als ik iets vervelend vind is dat geluid niet gelijk loopt met het beeld. Ben ik erg gevoelig voor. Hoeft maar een heel klein verschil te zijn maar dan haalt me al snel uit de flow.
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Aha.. bedanktbram1984 schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 21:48:
[...]
Tier 1 van de ranged skills: focussed shot. Als je die niet ziet dan weet ik niet wat ik je moet vertellen. Dan is je game stuk ofzo.
Ben nu bij een stukje van het verhaal waar ik echt tot frustrerend aan toe vast zit. Ik ga steeds dood. Het gaat om een horde in een grot.
Dan kun je je lol op... tis niet een beetje, maar heel erg, geen touw meer aan vast te knopen...uchiha tijntje schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 23:04:
[...]
Als ik iets vervelend vind is dat geluid niet gelijk loopt met het beeld. Ben ik erg gevoelig voor. Hoeft maar een heel klein verschil te zijn maar dan haalt me al snel uit de flow.

Ligt denk ik echt aan jou.Kuusj schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 23:36:
[...]
Aha.. bedanktWel apart dat dit de eerste game ooit is waar ik al bij diverse dingen niet makkelijk kan vinden hoe het moet. Misschien zegt het iets over mij, maar misschien is het menu ook gewoon onoverzichtelijk.
Ben nu bij een stukje van het verhaal waar ik echt tot frustrerend aan toe vast zit. Ik ga steeds dood. Het gaat om een horde in een grot.
spoiler:Het lukt mij echt met geen mogelijkheid om die horde uit te roeien die op je af komt nadat je de Reacher hebt vermoord. Ik ben al letterlijk 15+ maal dood gegaan en mede door de frustratie op een bepaald moment ga je het ook niet meer beter doen. Echt zwaar klote dat je stukken niet bij alle missies stukken kunt doorspoelen als je x keer dood gaat. Het zit wel in de game maar blijkbaar niet bij ieder stukje.. ik gebruik de tactiek van normaal joggen en dan de hele tijd om die rots in het midden lopen. Af en toe sprinten en dan een granaat gooien. Dit werkt voor een groot deel maar op een bepaald moment komen er meer freakers bij die dan niet achter je aan lopen maar tegen je aan waardoor die achter je 1x slaan en is het einde verhaal.
Ik weet niet hoe het menu nog makkelijker gemaakt kan worden. Je drukt de touchpad in en kunt kiezen tussen Story, Map, Skills en Inventory. Valt weinig niet aan te snappen.
Edit: @-SaveMe- Game al afgesloten en weer opnieuw opgestart? Of PS4 helemaal uitzetten en weer opnieuw aan. Schijnt het op te lossen.
Ik had gisteren wel dat de ondertiteling wat ongelijk liep.
[ Voor 6% gewijzigd door bram1984 op 08-05-2019 09:06 ]
Er valt inderdaad weinig niet aan te snappen, maar ik ben het met @Kuusj eens dat de menu's erg onoverzichtelijk ogen. Hetzelfde als de missies. Alles staat wel netjes onder elkaar, maar ik moet toch altijd weer goed zoeken welke missie ik geselecteerd heb. Het zou daarnaast fijn zijn als ik van te voren kan zien hoe ver een missie van me verwijderd is a la HZD en AC, voordat ik wat selecteer. Ik wil missies doen die op m'n pad liggen/in mijn buurt zijn zonder 300x onnodig op en neer te moeten rijden. Het werkt en oogt gewoon niet zo intuïtief als bij andere open wereld games.bram1984 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 08:43:
[...]
Ik weet niet hoe het menu nog makkelijker gemaakt kan worden. Je drukt de touchpad in en kunt kiezen tussen Story, Map, Skills en Inventory. Valt weinig niet aan te snappen.
De onvoorspelbaarheid in de game en de chaos vind ik wel echt mooi. Nu moet ik een super simpele missie doen die ik gewoon niet kan halen. Ik moet wat reeën neerschieten voor vlees. De missie speel ik snachts en die reeën lopen in een gebied waar een aardige horde swarmers loopt (50+). die gaan steeds als gekken achter die reeën aan. Zodra ik wat kans zie dan word ik echt helemaal gesloopt door die swarmers
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Ja goed dit dus, het is niet verschrikkelijk slecht maar het kan zo veel beter. Die missie was voor mij overigens kinderlijk eenvoudigHulleman schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 09:36:
[...]
Er valt inderdaad weinig niet aan te snappen, maar ik ben het met @Kuusj eens dat de menu's erg onoverzichtelijk ogen. Hetzelfde als de missies. Alles staat wel netjes onder elkaar, maar ik moet toch altijd weer goed zoeken welke missie ik geselecteerd heb. Het zou daarnaast fijn zijn als ik van te voren kan zien hoe ver een missie van me verwijderd is a la HZD en AC, voordat ik wat selecteer. Ik wil missies doen die op m'n pad liggen/in mijn buurt zijn zonder 300x onnodig op en neer te moeten rijden. Het werkt en oogt gewoon niet zo intuïtief als bij andere open wereld games.
De onvoorspelbaarheid in de game en de chaos vind ik wel echt mooi. Nu moet ik een super simpele missie doen die ik gewoon niet kan halen. Ik moet wat reeën neerschieten voor vlees. De missie speel ik snachts en die reeën lopen in een gebied waar een aardige horde swarmers loopt (50+). die gaan steeds als gekken achter die reeën aan. Zodra ik wat kans zie dan word ik echt helemaal gesloopt door die swarmersVanaaf die missie maar eens overdag proberen.
Nog wat bugjes:
- Missie wordt automatisch geselecteerd maar de route wordt vervolgens niet op je minimap weergegeven. - De audio-queue's met walkie talkie berichten zijn uiterst onbetrouwbaar (de ene keer hoor je 10 minuten geen verhaal, ga je onverhoopt dood en dan beginnen 3 berichten achter elkaar)
- Audio loopt wel eens door elkaar (Radio Free Oregon speelt, ik pak er ongeluk een Nero recorder en ze spelen door elkaar)
- Gesprekken door de walkie talkie stoppen heel abrupt als je toevallig in de buurt van een missie komt
[ Voor 7% gewijzigd door Kuusj op 08-05-2019 09:43 ]
Ja die beesten worden aangegeven op de map, echt easy. Maar snachts is het niet te doen door alle freakers die op jacht zijn. Vind t wel mooi dat het verschil tussen dag en nacht toch best groot is.bram1984 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 09:38:
@Hulleman Is dat die missie voor Boozer? Kun je beter overdag doen, inderdaad. Op je map wordt aangewezen waar ze lopen, dus kan niet missen verder.
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Yep, 's nachts zijn ze allemaal buiten, dus das lastiger. Ik ga meestal sowieso slapen zodra het donker wordt.Hulleman schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 11:48:
[...]
Ja die beesten worden aangegeven op de map, echt easy. Maar snachts is het niet te doen door alle freakers die op jacht zijn. Vind t wel mooi dat het verschil tussen dag en nacht toch best groot is.
Een 'skip to day' functionaliteit zou ik persoonlijk in ieder geval erg op prijs stellenbram1984 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 12:16:
[...]
Yep, 's nachts zijn ze allemaal buiten, dus das lastiger. Ik ga meestal sowieso slapen zodra het donker wordt.
Ja dat is in feite toch slapen? Of heb je dat ook gemist?Kuusj schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 12:18:
[...]
Een 'skip to day' functionaliteit zou ik persoonlijk in ieder geval erg op prijs stellen
Haha nee zo erg is het nog net nietbram1984 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 12:25:
[...]
Ja dat is in feite toch slapen? Of heb je dat ook gemist?
Ah zo. Ja, de wereld van Days Gone lijkt me iets minder veilig om lekker ergens in het bos te gaan liggen 's nachts.Kuusj schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 12:27:
[...]
Haha nee zo erg is het nog net nietIk bedoel natuurlijk dat ik net als in AC op een bepaalde plek wil 'rusten' en zo skippen naar dag of nacht. Nu moet ik iedere keer fasttravvelen en naar mijn bed gaan.
Ze hadden eventueel wel een "Rest at nearest base" optie kunnen toevoegen. Misschien iets voor deel 2.
Ik wel. Vooral ook omdat ik het er overdag een stuk mooier uit vind zien allemaal.-SaveMe- schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 13:44:
Ik let helemaal niet op de tijd. Day, night, business as usual. I'm Deek, you know ?
Edit: sales in Japan zijn trouwens gelijk aan die van GoW en HZD.
Edit 2:

[ Voor 19% gewijzigd door bram1984 op 08-05-2019 15:50 ]
De verlichting is 's nachts ook erg mooi hoorbram1984 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 15:28:
[...]
Ik wel. Vooral ook omdat ik het er overdag een stuk mooier uit vind zien allemaal.
Edit: sales in Japan zijn trouwens gelijk aan die van GoW en HZD.
Edit 2:
[Afbeelding]
Ik las dat freakers slechter zien snachts (logisch) en sterker zijn overdag? Of dat nests snachts minder freakers bevatten. Naja iig bedoelde te zeggen dat er wel verschillen in zitten behalve dat alleen de zon onder is.-SaveMe- schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 13:44:
Ik let helemaal niet op de tijd. Day, night, business as usual. I'm Deek, you know ?
En persoonlijk ben ik nogal angstig aangelegd bij dit soort games haha. Ik brand gewoon liever een nest uit bij daglicht

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
En dat is juist het slechtste wat je kunt doen. Overdag hibernaten de freakers in nests en caves. 'S nachts gaan ze op pad en dan zijn er dus minder freakers 'thuis' en dus is het juist dan safer om ze te vernietiging! Overdag komen er bij verbranden veel meer freakers uit een nest!Alekz87 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 17:17:
[...]
Ik las dat freakers slechter zien snachts (logisch) en sterker zijn overdag? Of dat nests snachts minder freakers bevatten. Naja iig bedoelde te zeggen dat er wel verschillen in zitten behalve dat alleen de zon onder is.
En persoonlijk ben ik nogal angstig aangelegd bij dit soort games haha. Ik brand gewoon liever een nest uit bij daglicht
Verwijderd
Wat betreft die ondertiteling die heeft bij mij nog nooit goed gelopen. Daarom maar uitgezet.bram1984 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 08:43:
[...]
Ligt denk ik echt aan jou.
Edit: @-SaveMe- Game al afgesloten en weer opnieuw opgestart? Of PS4 helemaal uitzetten en weer opnieuw aan. Schijnt het op te lossen.
Ik had gisteren wel dat de ondertiteling wat ongelijk liep.
Speel op normal, misschien toch hard moeten kiezen. Enige manier waarop het nog mis kan gaan is als ik achteruit ergens mijzelf vastloop.
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Rennen, molotov's, pipebombs, veel ammo met zware wapens. En gebruik maken van aanwezige olievaten en such. Net de horde van de sawmill gedaan. 1x dood gegaan helaas.-SaveMe- schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 18:28:
@Flagg Ik ben nog niet zover, maar hoe kill jij dan die horde ?
Nu net wel mijn eerste blue screen crash gehad overigens. Ernstig framedrops eerst daarna wilde ik ammo kopen en daarna een blauw scherm.
[Edit] ennn de credits...
Ja maar snachts is t zo donker-SaveMe- schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 17:23:
[...]
En dat is juist het slechtste wat je kunt doen. Overdag hibernaten de freakers in nests en caves. 'S nachts gaan ze op pad en dan zijn er dus minder freakers 'thuis' en dus is het juist dan safer om ze te vernietiging! Overdag komen er bij verbranden veel meer freakers uit een nest!
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Zit nu op 6-7 uur spelen maar nog steeds heb ik een mwah gevoel, ik speel het wel uit maar daarna gaat ie gelijk in de verkoop.
Voordeel van overdag is ook dat je ze niet hoeft te zoeken. Gewoon een proxibomb bij de uitgang leggen, dan nog 1 of 2 (met 25m ertussen) remote bombs en dan het zooitje wakker maken en rustig op een afstandje (in het verlengde van de 2 remote bombs uitaard) wachten tot ze op je af komen rennen.
Dan heb je als het goed gaat minstens de helft al weg bij de kleinere hordes. De rest maai je dan makkelijk weg met een assault gun of Uzi lookalike.
Net zo lang blijven maaien tot je clip leeg is, dan tijdens reloaden verder weg sprinten en eventueel met focus het met de 2de clip afmaken.
Of het eerste gedeelte met de bombs overslaan en lekker lomp met napalm molotov's beginnen.
Weet je zeker dat je geen GTA aan het spelen was-SaveMe- schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 23:19:
Net een missie gedaan waarbij Boozer achterop zat. Lekker raggen met mijn opgevoerde motor, knal ik op een boomstam en Boozer wordt echt over mij heen gelanceerd. En dan... "Boozer died" en game over
https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben
Bij mij is hij 3x dood gegaan-SaveMe- schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 23:19:
Net een missie gedaan waarbij Boozer achterop zat. Lekker raggen met mijn opgevoerde motor, knal ik op een boomstam en Boozer wordt echt over mij heen gelanceerd. En dan... "Boozer died" en game over

(waarvan 1x door tegen een strobaal aan te rijden
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Oh, en pro tip: Parkeer je bike niet op een spawn plek van een horde. Rijdt zo lastig weg
En spawnplekken herken je waaraan?-SaveMe- schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 10:31:
Ik heb zelf ook al hele rare crashes met de motor gehad, omdat ik of achter een vergeten pixel bleef hangen, of de fps zo laag werd dat het onbestuurbaar werd of doordat ik met te weinig nitro over een gap probeerde te springen, maar vol tegen de muur klapte
Oh, en pro tip: Parkeer je bike niet op een spawn plek van een horde. Rijdt zo lastig weg
Eén keer een bug gehad met de motor, daar moest ik eigenlijk wel hard om lachen,-SaveMe- schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 10:31:
Ik heb zelf ook al hele rare crashes met de motor gehad, omdat ik of achter een vergeten pixel bleef hangen, of de fps zo laag werd dat het onbestuurbaar werd of doordat ik met te weinig nitro over een gap probeerde te springen, maar vol tegen de muur klapte
De motor reed weg maar mijn personage bleef staan, kwam het spel niet ten goede zeg maar

PSN: Edwin1984 -- Steam: edwin1984 -- Xbox live: Edwins1984 -- uPlay: edwin_1984
heel veel bloed en lijken op de grond (mass grave), of een enorm bebloede rotswand...
Nu even veel uur als RDR2. Klein weekje en niet elke dag gegamed. Maar tot nu toe stukken beter. Vooral het respawmen na t doodgaan is lekker snel en meestal vlakbij. Ja dood ga ik vaak! Moet wel bekennen dat ik m op makkelijk speel. Merk dat ik de laatste jaren niet echt veel meer game en geneigd ben te stoppen als t allemaal te lang duurt.Kwistnix schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 19:28:
Heb 'm ook maar aangeschaft nu er enkele patches zijn uitgebracht. Nu aan't installeren, ben benieuwd!
Ik zie een verband
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben
Geef dat dan maar snel
Your Friendly Neighborhood Moderator
Een beetje Drifter maakt dat zelf
Ruilen voor een jerrycan benzine?
[ Voor 22% gewijzigd door Kwistnix op 10-05-2019 11:05 ]
Ik ben bezig alle hordes alsnog weg te halen en er kwamen nog van allerlei leuke endings. O'Brian komt ook nog langs bijvoorbeeld, well sort of..
Zojuist opgelost door naar de monteur in het kamp te lopen, zij halen de motor op.
[ Voor 10% gewijzigd door monaldo op 10-05-2019 21:13 ]
Verwijderd
Dit is geen bug. Staat zelfs bij het laad scherm wat je moet doen als je motor in het water staat. Dan moet je naar een monteur en die haalt het op. Het is dus geen bug, maar een feature.monaldo schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 21:08:
Werkelijk waar in 10 jaar tijd niet zo een spel gespeeld dat vol zit met fouten. Nu ben ik met m'n motor het water ingereden en krijg hem er niet uit, want ja zwemmen is verboden. Kansloos spel zeg jeetje. Voor de rest zit er wel een aardige sfeer a la walking dead, maar die fouten kunnen echt niet meer. Om maar niet te spreken van de acting skills......
Zojuist opgelost door naar de monteur in het kamp te lopen, zij halen de motor op.
Jij weet wel wat een motor weegt of niet? Wel of niet kunnen zwemmen is niet zo heel relevant in dit geval.monaldo schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 21:08:
Werkelijk waar in 10 jaar tijd niet zo een spel gespeeld dat vol zit met fouten. Nu ben ik met m'n motor het water ingereden en krijg hem er niet uit, want ja zwemmen is verboden. Kansloos spel zeg jeetje. Voor de rest zit er wel een aardige sfeer a la walking dead, maar die fouten kunnen echt niet meer. Om maar niet te spreken van de acting skills......
Als ik even de bugs wegdenk, verdient het spel voor mij persoonlijk een 9/10. Geweldig.
Qua verhaal zette ik het eerst nog onder Last of Us maar dat mag nu ook wel gelijk komen te staan. Ik werd echt meegezogen in het verhaal.
Stukken waar ik wel een traan kon laten, stukken waar ik gewoon buikpijn kreeg omdat ik iets zo.. hoe zeg je dat.. k*t vond. Maar gelukkig ook genoeg blij kunnen zijn.
Oh goed om te weten, normaal gaat bij mij de PS4 weer uit tot een nieuwe exclusive in de winkel ligt na de creditsFlagg schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 11:36:
Het loont de moeite na de credits stug door te gaan overigens.
Ik ben bezig alle hordes alsnog weg te halen en er kwamen nog van allerlei leuke endings. O'Brian komt ook nog langs bijvoorbeeld, well sort of..
[ Voor 33% gewijzigd door Kuusj op 10-05-2019 23:57 ]
monaldo schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 21:08:
+ Verhaal
+ Omgeving
+ Motor
+ Horde
- Framerate (mijn god wat kakte deze in het bijzonder naar het einde veel in, zorgelijk stukje)
- Cutscene naar gameplay en weer terug - dit stukje loopt niet vloeiend naar elkaar over, je rijdt naar een punt, een cutscene breekt aan (duurt vaak erg lang) en ook weer het overschakelen van cutscene naar gameplay duurt veel te lang.
Al met al een hele toffe game! 8/10
Ik ben blij dat Days Gone uiteindelijk een hele gave game is geworden, samen met Sekiro toch wel de lichtpuntjes in dit meh game jaar.
ik ben nu net klaar met:
Dus echt nog niet heel ver in het spel. Wel al een soort van horde tegen gekomen al was hij niet al te groot en dat was ook gelijk de eerste keer dat ik dood ging xD.
het was bij:
Ik zag er een paar in een wagon en dacht die molotov ik even voor ik verder ga...
Ik geloof dat er 3 daadwerkelijk in de fik vlogen maar de 40 andere die ik nog niet gezien had werden helemaal koekoek en kwamen op mij afstormen. ik heb nog zo weinig stamina dat ik al vrij snel in de problemen kwam en zombie voer werd. Ik heb YT filmpjes gezien over een trucje dat je rent zonder stamina en dat een horde dan achter je aan blijft huppelen zonder je op te eten maar dat ging bij mij niet helemaal zoals ik in gedachte had xD
Tot nu toe erg blij met de game, was in het begin een beetje bang dat de motor tegen zou tegenvallen want het eerste stukje motor rijden was dat ding echt onbestuurbaar en reed ik rond als een dronken biker.
Nu rijd mijn bike echt lekker en vind ik het helemaal leuk, ook al me eerste lege tank gehad
dat was mijn ervaring met days gone en hij is wat mij betreft heel erg positief
YO! fucknuts! It's Probing time!
[ Voor 4% gewijzigd door jori040 op 11-05-2019 12:32 ]
Verwijderd
Wat had beter gekund ?Verwijderd schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 13:02:
Bij mij rollen nu ook de credits. De game krijgt in totaal een 7 van mij. Sommige dingen hadden toch wat beter gekund. Maar er zitten ook erg veel toffe elementen in. Nu nog even de platinum trophy halen en dan beginnen aan metro exodus.
Ben gewoon benieuwd.
Verwijderd
Rijden met de motor, lijkt alsof je over de weg heen vliegt.
Exploration heeft weinig toegevoegde waarde. Er zijn niet veel dingen te vinden in de wereld.
Iets meer verhaallijn naast het hoofdverhaal. De zijlijn missies zijn weinig boeiend daardoor.
Doordat er niet veel te doen is naast het hoofdverhaal zal je dus niet snel rondrijden zonder het verhaal te volgen. En dat is jammer met een dergelijke wereld die ze gebouwd hebben.
Oke.
Er zijn stiekem best wel wat open-wereld games waar exploration weinig nut heeft.
PSN: Kidjuh
Verwijderd
Dat zou best kunnen. Maar we hebben het nu over days gone. En er wordt gevraagd wat er beter zou kunnen. Nou dit dusjori040 schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 13:40:
@snefkens
Oke.
Er zijn stiekem best wel wat open-wereld games waar exploration weinig nut heeft.
Heel raar , bomen zijn bij mij keihardKidjuh schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 13:46:
Voor het eerst dat ik een refund heb aangevraagd. Begon al na minuut 1 dat ik dwars door bomen ging met m'n brommert. En nu in 2 uur al 2 bugs/glitches/whatever gehad dat de missie niet door kan gaan en ik naar een oude savegame moet en de hele missie opnieuw moet doen. Verder echt achterlijke framedrops dat m'n scherm gewoon 2 seconde freezed. Jammer jammer jammer.

1 keer framedrops gehad maar dat was heel kort en had er amper last van
@snefkens ,
ik heb eigenlijk maar weinig games gezien waar exploration echt nut heeft, Horizon zero dawn vond ik erg goed daar had exploration echt wel nut en in de witcher games is het echt heel nuttig. andere games stop ik na een tijdje met rondneuzen omdat ik te weinig tegen kom.
Metro exodus heb ik ook,en net als in de vorige metro games stop ik na een tijdje omdat ik de gameplay gewoon iets vind hebben waar ik niet aan kan wennen. kan niet echt zeggen wat het is maar voelt gewoon niet goed. dat had ik ook met de eerste deadspace game terwijl ik 2 en 3 juist geweldig vond.
[ Voor 13% gewijzigd door Freakiebeakie op 11-05-2019 14:35 ]
Verwijderd
Dat heb ik ook idd. Er is buiten de missies en her en der een basisje vrijspelen geen zak te beleven.Verwijderd schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 13:21:
[...]
Rijden met de motor, lijkt alsof je over de weg heen vliegt.
Exploration heeft weinig toegevoegde waarde. Er zijn niet veel dingen te vinden in de wereld.
Dat is jammer want de wereld zelf is best tof.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Qua verhaal ben ik net pas bij iron Mike. Heb wel al wat uren erin zitten want ik wil altijd alles zien...
| PS5 PSN: Hitting-Apex89
Verwijderd
Ik heb het hoofdverhaal nu uitgespeeld en nu heb ik alleen maar framerate problemen, komt nu niet meer boven de 30 uit volgens mij. In het begin waren er diverse patches. Alleen nu blijft het stil, terwijl de bugs er dus nog niet uit zijnKuhr89 schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 17:33:
Ik heb serieus nog geen bug gehad. Audio blijft t doen. Frame rate blijft best goed stabiel. Heb alleen op de motor een keer gehad dat t iets minder was.
Qua verhaal ben ik net pas bij iron Mike. Heb wel al wat uren erin zitten want ik wil altijd alles zien...
| PS5 PSN: Hitting-Apex89
Verwijderd
ja dat klopt die heb ik ook gespeeld en je moest echt ammo zoeken anders zat je zonder.Verwijderd schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 14:43:
@Freakiebeakie dat vind ik dus jammer. Moet zeggen dat bij last of us had het ook meer nut dan nu. Je wilt toch dat de wereld interactief is en niet zo statisch. Alleen dan zal de ontwikkeling ook 2 jaar extra duren denk ik
maar van open world games blijft toch altijd the witcher wild hunt my favoriet.
die wereld is echt ontzettend groot, heel veel armors etc te vinden en andere grappige dingen.
alle quests ook de sidequests zijn heel goed uitgewerkt en interesant. je keuzes beinvloeden echt de uitkomst en zo kan ik nog wel een half uurtje door gaan.Ik probeer games nooit met elkaar te vergelijken want ze hebben allemaal hun eigen dingen waarin ze uitblinken. ik vind bij days gone de voice acting goed en ook de uitdrukkingen op het gezicht dan deacon vind ik echt fantastisch. ik begin al echt een band te krijgen zeg maar. snap alleen nog niet helemaal wat zn maatje in het verhaal doet . ik hoop dat dat nog een leuke wending krijgt verder op in het spel.
[ Voor 46% gewijzigd door Freakiebeakie op 11-05-2019 21:26 ]
Verwijderd
The witcher kom ik dus niet doorheen. Heb het een paar uur geprobeerd, maar ik krijg er geen band mee. Denk dat het door het acteren komt en ik vind de gameplay niet heel smooth.Freakiebeakie schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 21:17:
[...]
ja dat klopt die heb ik ook gespeeld en je moest echt ammo zoeken anders zat je zonder.
maar van open world games blijft toch altijd the witcher wild hunt my favoriet.
die wereld is echt ontzettend groot, heel veel armors etc te vinden en andere grappige dingen.
alle quests ook de sidequests zijn heel goed uitgewerkt en interesant. je keuzes beinvloeden echt de uitkomst en zo kan ik nog wel een half uurtje door gaan.Ik probeer games nooit met elkaar te vergelijken want ze hebben allemaal hun eigen dingen waarin ze uitblinken. ik vind bij days gone de voice acting goed en ook de uitdrukkingen op het gezicht dan deacon vind ik echt fantastisch. ik begin al echt een band te krijgen zeg maar. snap alleen nog niet helemaal wat zn maatje in het verhaal doet . ik hoop dat dat nog een leuke wending krijgt verder op in het spel.

Half jaartje extra development had geen kwaad gekund. Snap nog steeds niet hoe versie 1.0 (of 1.03 op release) door de keuring van Sony gekomen is wat een buggy rommeltje is het af en toe nog steeds.
Edit: en dan terug komen in de game en uit het niets de missie gehaald hebben
[ Voor 17% gewijzigd door Donstil op 11-05-2019 23:06 ]
Ik had precies hetzelfde, na het einde is de framerate bij mij echt bedroevend, daarom eigenlijk ook mee gekapt.Verwijderd schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 17:43:
@Kuhr89 dat is bij mij dus niet zo. De framerate is nu echt belabberd. Ik ben nu de hordes aan het afmaken, maar hij blijft soms volledig hangen of de framerate halveert.
Wat ik wel irritant begin te vinden is de belachelijke afstand die je met een volle tank (fuel tank II) benzine kan afleggen. Ik snap wat ze daarmee proberen te doen, maar ik vind niet dat ze een goede balans hebben gevonden.
Audio en framerate dips is hier ook wel het meest voorkomend. Een crash zoals hierboven heb ik pas twee keer gehad. Twee keer te veel natuurlijk en ook 200% meer dan andere games maar is mee te leven.-SaveMe- schreef op zondag 12 mei 2019 @ 11:17:
@Donstil Zo'n blue screen / crash heb ik nog niet gehad gelukkig. Grrotste problemen zijn audio sync en framerate dips als ik op de motor rijd ...
Komt maar geen einde aan, ik dacht het even snel uit te spelen voor dat Rage 2 komt. Dit weekend alleen al 10 uur gespeeld.
Heb net
Ik speel alleen de gele story missions, de rest boeit me eigenlijk niet zo veel.
[ Voor 15% gewijzigd door s0kkie op 12-05-2019 15:31 ]
Overigens al twee keer een . horde afgemaakt, maar die tellen blijkbaar nog niet. Ik denk dat je dat eerst in de storyline gehad moet hebben ?
Verwijderd
Nee hoor dat hoeft niet voor de trophy. Je moet er wel voor zorgen dat je alle freakers dood maakt. Als je er 1 mist dan telt het niet.-SaveMe- schreef op zondag 12 mei 2019 @ 16:48:
Ik heb ook best veel gespeeld en volgens mij ook nog wel een hoop te doen. Zit nu in het 4e gebied (na eerste point of no return),
Overigens al twee keer een . horde afgemaakt, maar die tellen blijkbaar nog niet. Ik denk dat je dat eerst in de storyline gehad moet hebben ?
Framerate is echt dramatisch bij mij, de eerste 15-20 uur had ik geen klachten, maar op het laatst was het af en toe echt onspeelbaar slecht.Kwistnix schreef op zondag 12 mei 2019 @ 13:58:
Ik merk ook dat de frame rate regelmatig behoorlijk inkakt (PS4 vanilla). Het is geen diashow, maar wel duidelijk merkbaar, dat is jammer. Nog geen crashes of game brekende bugs ervaren tot nu toe.
Wat ik wel irritant begin te vinden is de belachelijke afstand die je met een volle tank (fuel tank II) benzine kan afleggen. Ik snap wat ze daarmee proberen te doen, maar ik vind niet dat ze een goede balans hebben gevonden.
Je kunt op een bepaald moment ook een grotere tank kopen waar je eigenlijk overal mee kan komen zonder stress.
Als bij mij de fps te vaak te laag worden herstart ik de game ff en dan gaat het weer een poosje goed. Kan niet de bedoeling zijn maar werkt wel.
Maar dan hoor je toch zon levensbalk midden op het scherm te zien? Die krijg ik nooit...Verwijderd schreef op zondag 12 mei 2019 @ 17:12:
[...]
Nee hoor dat hoeft niet voor de trophy. Je moet er wel voor zorgen dat je alle freakers dood maakt. Als je er 1 mist dan telt het niet.
Verwijderd
Die krijg je pas aan het einde van het spel. In het begin is die er nog niet.-SaveMe- schreef op zondag 12 mei 2019 @ 23:54:
[...]
Maar dan hoor je toch zon levensbalk midden op het scherm te zien? Die krijg ik nooit...
Net deze binnen: YouTube: Alpine Green DUALSHOCK 4 | Special Edition Wireless Controller
[ Voor 58% gewijzigd door jori040 op 13-05-2019 13:17 ]
Oef op dat punt had ik al 60 uur geklokt op de tellers0kkie schreef op zondag 12 mei 2019 @ 15:30:
Jeetje hoe lang duurt deze game wel niet?
Komt maar geen einde aan, ik dacht het even snel uit te spelen voor dat Rage 2 komt. Dit weekend alleen al 10 uur gespeeld.
Heb netspoiler:Carlos doodgemaakt.
Ik speel alleen de gele story missions, de rest boeit me eigenlijk niet zo veel.
Moet er wel bij vermelden dat ik zo goed als nooit fast travel en overal vrolijk naar toe kachel op mijn motor.
Vind het gewoon leuk om te zien wat ik onderweg tegenkom, behalve die vuile ambushers die een touw over de weg spannen
99 bugs in the code , 99 bugs in the code
Take on down and patch it up...
117 bugs in the code.
Ja is wel grappig die touwen, eerste keer kreeg ik een hartverzakking.Hans.Solo schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 10:09:
[...]
Oef op dat punt had ik al 60 uur geklokt op de tellerben nu ondertussen alweer nog eens 40 uur verder
en nog steeds niet klaar.
Moet er wel bij vermelden dat ik zo goed als nooit fast travel en overal vrolijk naar toe kachel op mijn motor.
Vind het gewoon leuk om te zien wat ik onderweg tegenkom, behalve die vuile ambushers die een touw over de weg spannenik zie het ALTIJD te laat.
Ben ook al eens gestopt om even ergens naar te kijken en ik sta stil en zie 5 meter voor me zo'n pokke touw
Want dat is nergens op internet te vinden?Hamazaki schreef op maandag 13 mei 2019 @ 12:19:
kan iemand in spoilers vertellen hoe het einde verloopt ? en wat die helikopters precies deden?
Heb je hem al uitgespeeld?
Net voor het eerst serieus zonder benzine gekomen overigens en weer eens een bug tegen gekomen, een fijne dit keer!. Ik zat niet op te letten en ineens was mijn tank leeg. Nergens wat in de buurt, tijdje lopen zoeken maar zonder resultaat.
Toen vond ik plots een oude motor en ben ik daarmee maar naar de missie gereden. Toen ik bij de missie aankwam spande ik ineens op mijn eigen motor en was hij zowel volledig afgetankt als gerepareerd

[ Voor 83% gewijzigd door Donstil op 14-05-2019 20:30 ]