Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:24
Als je alleen een beetje de main missies doet, krijg je het dan moeilijk?

En zag ook nog een witte side missie van Sarah. Ik deed even wat anders en toen zag ik die missie niet meer. Komt die missie nog weer terug?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03 11:55
Nu 35 euro bij bol.com!
Zojuist besteld, komende tijd maar eens mijn eigen oordeel vellen!

Iemand must-know beginner tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 14-09 20:53

Qu3st

Predje schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 14:50:
Nu 35 euro bij bol.com!
Zojuist besteld, komende tijd maar eens mijn eigen oordeel vellen!

Iemand must-know beginner tips?
Blijf weg van de hordes aanvallen tot aan het einde :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
Zo! De eerste uren Days Gone zitten erop!
Ik was voorbereid op het ergste, maar ik zette mijn eerste stapjes pas in v1.4 en ben geen gekke dingen tegen gekomen.

Het ziet er fantastisch uit, dan moet gezegd worden en het tempo ligt lekker imho.
De soundtrack is ook geweldig! En het geluid over het algemeen is echt gaaf.
De atmosfeer van donker in de lucht en daarna regen met mist (het weer heeft echt "body").

Al met al ben ik zeer aangenaam verrast en ook verbaast over de reviews. Zo'n anti hype maakt je toch kritisch, waarbij is bij RDR2 juist blind was voor de mindere dingen, door weer TE positieve reviews.

Anyway.. het verhaal stelt nog niet veel voor, voelt rommelig en onsamenhangend.. heb er geen binding mee.. hoop dat het nog komt. RDR2 blijft in mijn geheugen, vooral door het verhaal.

Daarnaast merkt je dat het iets minder gepolijst is allemaal, animaties lopen net niet lekker natuurlijk, wisselen van scenes moet dan toch weer zwart scherm tussen.
Ook de voice acting valt me vaak uit de toon..

Wat dat betreft verpesten games als RDR2 en GoW of HZD je wel voor de rest.
DG is gewoon geen slecht spel en wat het kleinere team hier neerzet is qua prestatie minstens net zo knap als wat een R* doet met een leger aan developers.

DG is gewoon een heel vermakelijk en goed spel, net iets onder het niveau van de absolute top.
Er moest ook wel een game van Sony gaan komen die een keer wat minder was..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P.E.No.1
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 31-10-2023
Ik ben nu sinds een tijdje aan de gang met Days Gone. Op zich een vette game. Ik vermaak me er prima mee ondanks de minpuntjes. Ik begreep ook dat het aantal saves kan zorgen voor framedrops? Hoe verwijder ik autosaves? Want ik heb maar 1 manual save. Ik was laatst al aan het tweede gedeelte bezig toen ik erachter kwam dat ik de remote bomb (craft recipe) nog niet heb unlocked. Volgens Youtube krijg je deze in zo'n bunker rechtsonderin de map bij zo'n marauder kamp. Ik kreeg dus een ander craft recipe ( focus cocktail) op een of andere manier. Iemand anders hier ook problemen mee?
Dikke update (34GB) ook uitgekomen 27 januari. Deze schijnt een aardig aantal optimalisaties te bevatten.

[ Voor 8% gewijzigd door P.E.No.1 op 28-01-2020 09:16 ]

PSN id: PENo1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 11:10
Vorige week heb ik hem 2de hands gescoord, gister er even voor gaan zitten en de eerste anderhalf uur gespeeld. Best wel vermakelijk! Moet wel even wennen aan de serieuze setting, geen knipogen hier, a la Zombieland of Dead Rising. Tijdens de eerste tutorial missie wordt notabene je maat gelijk gemarteld met een gasbrander (vind ik geen spoiler...) Was benieuwd naar Days Gone nadat ik recent wat youtube video's tegenkwam over hoe deze game best wel wat fans heeft en inmiddels behoorlijk uitgebreid en gefixt is door patches.

https://www.strava.com/athletes/10490675

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-09 12:40

On_E

Housemusic

Ligt het aan mij of is dit vrij moeilijk in het begin?

Voor mijn gevoel ben ik heel snel dood als er meerdere vijanden op me af komen, laat staan tientallen freakers. :+

Benzine steeds snel op...

Zijn er abilities aan te raden om snel wat sterker te worden?

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:07

Oxigeon

En zo is dat!

maandag komt deze game in de aanbieding op psn. €20.00. Ben toch zwaar aan het twijfelen of ik deze game moet kopen.

Het schijnt echter dat deze flink verbetert is

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-09 20:22
@Oxigeon Voor 20 euro kan je er geen buil aan vallen. Ik vermaak me er prima mee, alleen stijgt mijn ps4pro wel op, vooral als je de map bekijkt.

Hij speelt prima, heeft wel wat last van framedrops, maar blijft goed speelbaar.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK90
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14-09 07:27
Voor 20 euro is het zeker de moeite waard. Spel komt wat traag op gang, maar blijft zeker interessant. Vooral af en toe framedrops, verder weinig tot geen bugs gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowwan
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:30
Meningen over deze game verschillen nogal (net zoals bij alle andere games :)). Zelf vond ik het het een van de betere games die ik het laatste jaar gespeeld heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Ik ben qua gebied en verhaal inmiddels in het laatste derde deel beland (denk ik dan) en tot nu toe vind ik het een geweldig spel. Paar weken terug gekocht voor €23 in de toenmalige sale en wat mij betreft het geld waard.

Ja, het is op zich niet vreselijk origineel maar de algehele presentatie vind ik dat goed maken. Net als met Horizon Zero Dawn heb je een crafting systeem en moet je dingen vinden (collectibles). Deze geven je echter meer achtergrond informatie over de wereld waardoor alles meer "leeft". Qua sfeer vind ik het ook wel mooi gedaan. Er zijn verschillende weersomstandigheden, je hoort continu op de achtergrond geluiden van dieren, freaks, de wind etc.

De fetch quests zijn zo ingepakt dat het ook waarde heeft, je redt verschillende mensen en soms moet je juist criminelen aanpakken. Omdat je er steeds een korte dialoog/uitleg bij krijgt voelt het meer "echt", zogezegd.
Ook vind ik de karakters meer menselijk, niet zo zwart/wit goed vs slecht wat je toch hebt in veel andere spellen.

Ik speel het op de PS4OG, aangesloten op een FHD monitor dus hoe het zit met graphics weet ik niet. Framedrops merk ik zelden en ik heb tot nu toe nog maar één vastloper gehad.

Een mooie combinatie van The Walking Dead, 28 Days Later, Sons of Anarchy in een actie-rpg.

Extragratisbonuspunt: De muziek, die past er erg goed bij.

[ Voor 3% gewijzigd door Vrijdag op 24-05-2020 13:18 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:02
Ik heb Days Gone een ruime maand geleden nog opnieuw twee keer uitgespeeld, op de originele PS4. Het draait met de laatste patches beter dan toen 'ie net uit was, maar er zitten nog steeds wel framerate issues in en een rare bug (slechts op één plaats en moment) die ik in mijn originele playthrough niet ben tegengekomen, maar in beide laatste playthroughs wel. Daarbij lijkt het net alsof een deel van een gebied niet correct wordt ingeladen, low-res textures, geen gebladerte etc. In ieder geval wanneer je het op een bepaalde manier benaderd. Het spel opnieuw starten is de enige manier om dat te verhelpen.
spoiler:
Wanneer O'Brian je de missie geeft om uit te zoeken wat er met een NERO team is gebeurd en je een grottenstelsel in moet, waar je voor het eerst de Reacher tegenkomt. Een deel van het gebied dat tot de ingang van die grotten leidt, is dan niet correct geladen, je kan er niet van je motor afstappen en de grotten zijn niet toegankelijk.

Dit is overigens de enige bug die ik ben tegengekomen die het spel breekt, verder geen grote problemen ondervonden. Voor € 20 euro kan je 'm gerust oppikken, zeker als je van een sfeervolle post-apocalyptische setting houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Vrijdag schreef op zondag 24 mei 2020 @ 13:16:
Ik ben qua gebied en verhaal inmiddels in het laatste derde deel beland (denk ik dan) en tot nu toe vind ik het een geweldig spel. Paar weken terug gekocht voor €23 in de toenmalige sale en wat mij betreft het geld waard.

Ja, het is op zich niet vreselijk origineel maar de algehele presentatie vind ik dat goed maken. Net als met Horizon Zero Dawn heb je een crafting systeem en moet je dingen vinden (collectibles). Deze geven je echter meer achtergrond informatie over de wereld waardoor alles meer "leeft". Qua sfeer vind ik het ook wel mooi gedaan. Er zijn verschillende weersomstandigheden, je hoort continu op de achtergrond geluiden van dieren, freaks, de wind etc.

De fetch quests zijn zo ingepakt dat het ook waarde heeft, je redt verschillende mensen en soms moet je juist criminelen aanpakken. Omdat je er steeds een korte dialoog/uitleg bij krijgt voelt het meer "echt", zogezegd.
Ook vind ik de karakters meer menselijk, niet zo zwart/wit goed vs slecht wat je toch hebt in veel andere spellen.

Ik speel het op de PS4OG, aangesloten op een FHD monitor dus hoe het zit met graphics weet ik niet. Framedrops merk ik zelden en ik heb tot nu toe nog maar één vastloper gehad.

Een mooie combinatie van The Walking Dead, 28 Days Later, Sons of Anarchy in een actie-rpg.

Extragratisbonuspunt: De muziek, die past er erg goed bij.
Eigenlijk doet deze game als ik wat beelden bekijk me ook het meeste denken aan the walking death. Denk dus toch dat ik morgen maar de beurs trek en deze in mijn mandje gooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maukoo
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07:14
Oxigeon schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 16:39:
maandag komt deze game in de aanbieding op psn. €20.00. Ben toch zwaar aan het twijfelen of ik deze game moet kopen.

Het schijnt echter dat deze flink verbetert is
Tip: 15 euro tweedehands bij Game Mania. Net gehaald. Vanavond starten. Lijkt me een toffe game!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deepeej
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-09 22:30
maukoo schreef op maandag 25 mei 2020 @ 15:26:
[...]

Tip: 15 euro tweedehands bij Game Mania. Net gehaald. Vanavond starten. Lijkt me een toffe game!
Ik toevallig ook en gisteren begonnen. Tot nu toe bevalt het spel goed en ziet het er prima uit.
Enige waar ik altijd last van heb als ik aan het motorrijden ben kan ik niet volgen wat er gebeurt als er van alles over de radio verteld wordt omdat ik niet kan rijden en luisteren tegelijkertijd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maukoo
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07:14
Deepeej schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 09:15:
[...]

Ik toevallig ook en gisteren begonnen. Tot nu toe bevalt het spel goed en ziet het er prima uit.
Enige waar ik altijd last van heb als ik aan het motorrijden ben kan ik niet volgen wat er gebeurt als er van alles over de radio verteld wordt omdat ik niet kan rijden en luisteren tegelijkertijd :+
Ik vind het spel ook wel tof. Ik ben nog niet zo heel ver. Ik heb net de eerste jaagmissie gehad om 5 stuks vlees te verzamelen. Enige minpunt (eigenlijk geen minpunt maar eigen schuld haha) is dat ik al verschillende keren zonder benzine ben komen te zitten. Er is dan ook geen jerrycan in de buurt dus moet dan echt een pleuris eind lopen om een jerrycan te vinden. Maar dit is wel op te lossen door de benzinetank te upgraden denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deepeej
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-09 22:30
Ik probeer altijd al bij te vullen als ik een jerrycan tegenkom ook al is mijn tank nog voor 80 procent vol. De jaagmissie heb ik nog niet gehad. Ik twijfel of ik opnieuw moet beginnen omdat ik wellicht al iets gemist heb, denk dat ik nu een paar uurtjes pas ver...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Gisteren deze game aangeschaft en een kleine 2 uurtjes gespeeld. Ben toch wel blij verrast dat het echt lekker werkt. Alles loopt smooth etc.

Heb nu net alles bij het "hotel" gedaan en mag nu wat kampen gaan vernietigen. Als eerste vaardigheid heb ik het terugpakken van pijlen gepakt zodat ik minder opnieuw moet maken.

Ik snap alleen niet echt hoe ze de missies bedoelen. Dit wordt een soort van weergeven in percentages waar ik echt geen bal van snap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Laatst online: 09:02
Oxigeon schreef op maandag 14 september 2020 @ 08:06:
Ik snap alleen niet echt hoe ze de missies bedoelen. Dit wordt een soort van weergeven in percentages waar ik echt geen bal van snap.
Missies zijn onderdeel van een verhaallijn, het percentage geeft aan hoe ver je in de verhaallijn bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online
Oxigeon schreef op maandag 14 september 2020 @ 08:06:
Gisteren deze game aangeschaft en een kleine 2 uurtjes gespeeld. Ben toch wel blij verrast dat het echt lekker werkt. Alles loopt smooth etc.

Heb nu net alles bij het "hotel" gedaan en mag nu wat kampen gaan vernietigen. Als eerste vaardigheid heb ik het terugpakken van pijlen gepakt zodat ik minder opnieuw moet maken.

Wat @Kwistnix zegt. De missies zijn veelal kleine zij-verhalen. Het zijn niet alleen maar simpele fetch quests (hoewel, dat zijn ze natuurlijk wel maar ze zijn goed geïmplementeerd :P ) en geven meer informatie over de achtergrond van de wereld, enkele karakters en van Deacon zelf :)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Weten we dat ook weer. Dacht al van huh. Wat heb ik fout gedaan dat ik maar een percentage van 17% heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:44

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Ik speel Days Gone nu zo'n 3 weken en ondanks dat ik niets heb met zombie games bevalt het erg goed. De open wereld is mooi, hoofdpersonage is ok, verhaal is ok en de wereld is goed neergezet eigenlijk alles klopt. Verder nog geen bugs gehad technisch is de game ook ok behalve de extreme framdrops rijdens het motorrijden die zijn behoorlijk hinderlijk!

Ik ben nu een paar uurtjes bij het 4de kamp en ik begin nu de motivatie een beetje kwijt te raken. Deze omvevingeving trekt me minder, de kampen trekken me minder idem voor de characters die je er tegenkomt.

spoiler:
ook was de hereniging met mijn vrouw nogal een domper, dat leek me een episch moment te worden maar was nogal lauwtjes
. Ook snap ik de keuze dat je nu niet meer terug kunt naar de andere gebieden niet, er is gameplay- en verhaaltechnisch geen reden waarom dit niet meer kan. Het voelt als een onnodige beperking, nouhja nog maar even doorzetten :)

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online
Chaoss schreef op maandag 21 september 2020 @ 19:10:

spoiler:
ook was de hereniging met mijn vrouw nogal een domper, dat leek me een episch moment te worden maar was nogal lauwtjes
.
Is dat als je haar voor het eerst ziet? Dat klopt, maar zij moet ook
spoiler:
schijn ophouden dat ze elkaar niet kennen. Ben het wel met je eens dat ze aanvankelijk vrij koeltjes overkomt als iemand die haar echtgenoot al zowat anderhalf jaar niet heeft gezien.

Je kan niet terug vanwege de heftige sneeuwval en omdat je eerst moet uitzoeken hoe groot de dreiging is van de zuidelijke kampen.

[ Voor 13% gewijzigd door Vrijdag op 02-10-2020 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Laatst Days Gone uitgespeeld, uiteindelijk toch een erg leuk verhaal. Nu had ik gelezen dar er nog een soort van extra einde is met O'Brian. Dus ik vanavond de game weer oogestart, side missions doen, 3 hordes vernietigen. Ongeveer 2 uren gespeeld maar O'Brian heeft nog geen contact opgenomen.

Hoe trigger ik dat alternatieve einde? Op dit momemt heb ik geen sidequests meer open staan, ik heb enkel nog veel hordes op de map staan maar eigenlijk vind ik daar niets aan.

Ander zoek ik die outro wel op youtube op. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online
Chaoss schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 01:25:
Laatst Days Gone uitgespeeld, uiteindelijk toch een erg leuk verhaal. Nu had ik gelezen dar er nog een soort van extra einde is met O'Brian. Dus ik vanavond de game weer oogestart, side missions doen, 3 hordes vernietigen. Ongeveer 2 uren gespeeld maar O'Brian heeft nog geen contact opgenomen.

Hoe trigger ik dat alternatieve einde? Op dit momemt heb ik geen sidequests meer open staan, ik heb enkel nog veel hordes op de map staan maar eigenlijk vind ik daar niets aan.

Ander zoek ik die outro wel op youtube op. :P
Ik weet ook niet meer hoe ik het heb gekregen. Ben na de storyline gewoon verder gegaan met hordes uitroeien. Kreeg vanzelf een bericht of ik hem wilde ontmoeten.

Er was dacht ik nog een sidequest die er wat mee te maken had, maar ik weet het niet zeker meer. Wel kan ik je aanraden om in elk geval zoveel mogelijk IPCATECH (?) te verzamelen. Ligt meestal bij die gecrashte helikopters en als je hordes hebt uitgeroeid.

Ik moet nog een paar upgrades voor mijn motor en dan heb ik vrijwel alles op 100%, afgezien van de collectibles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Hup.

Vanavond uitgespeeld en overall zeer onder de indruk.

Ik had het spel bij launch gehaald en vrij snel daarna teruggebracht. Niet alleen vanwege de welbekende bugs e.d., maar omdat ik eerst het gevoel had dat de karakters en verhaal nogal simpel waren. I stand corrected.

Afgelopen maand was DG beschikbaar via PS now en met weinig verwachting deed ik een nieuwe poging. Het duurt een uur of 10 voor je er in komt, en daarna is het alsnog erg lang, maar, wat een heerlijke game. :) Er zit nog genoeg onvolmaaktheden en ruwe randjes aan, en het is niet zo verfijnd als RDR2, but it's got a lot of soul. Zeker de moeite waard. Ik kijk uit naar deel 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-09 11:16
Ik ben sinds dit weekend ook aan de slag gegaan met dit spel. 2dehands op de kop kunnen tikken. Heb wel een vraagje bij dit spel :

- Ik ging ervanuit dat het open world was en je dus characters ging tegenkomen en je deze kon aanspreken voor extra missies te krijgen. Ik heb een paar missies die ik op dit moment moet uitvoeren en er lijken er gewoon af en toe random ook gewoon bij te komen maar daarvoor heb ik nog geen characters moeten aanspreken... Komen de missies gewoon automatisch erbij ofzo ? Bij bv Red Dead Redemption of GTA zie je op de map effectief plaatsen waar je naartoe kan gaan voor personen aan te spreken... Hier lijkt dat precies niet het geval ?!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er ook mensen die dit op de PS4 en de PS5 hebben gespeeld? Is de upgrade naar de PS5 de moeite waard?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PsychoBoyJack
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-09 10:43
Verwijderd schreef op donderdag 17 december 2020 @ 14:20:
Zijn er ook mensen die dit op de PS4 en de PS5 hebben gespeeld? Is de upgrade naar de PS5 de moeite waard?
Ja, het verschil is enorm. De verhoogde resolutie, de vloeiende 60 fps en de verkorte laadtijden zijn mijn inziens een game changer.

• JK90
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14-09 07:27
+ daar nog bij dat het op PS4 ook al een prima spel was (na al het patchen na release) en ik er afgelopen voorjaar ongeveer 40 uur in heb doorgebracht zonder een crash of gekke bugs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
  • Laatst online: 09-09 11:16
Ondertussen al +-2 tal weken in het bezit van dit spel op de PS5. Ik vind het persoonlijk wel een prettig spel. Heb nu een missie gekregen in Tucker camp en tijdens deze missie ben ik mijn eerste horde tegengekomen. Ik ben echter op dit moment in het bezit van een .22 Repeater welke ik heb aangeschaft in tucker camp en lijk hiermee zwaar underpowered om deze missie te spelen op dit moment. Heb ik beter om deze missie even links te laten liggen en mij eerst te focussen op andere zaken of mis ik iets ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:24
(Volgens mij) Days gone bijna uitgespeeld. Ik moet zeggen dat ik het toch een erg goede game vind, al is het stiekem toch wel heel veel van hetzelfde.
Rebbelx schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 14:28:
Ondertussen al +-2 tal weken in het bezit van dit spel op de PS5. Ik vind het persoonlijk wel een prettig spel. Heb nu een missie gekregen in Tucker camp en tijdens deze missie ben ik mijn eerste horde tegengekomen. Ik ben echter op dit moment in het bezit van een .22 Repeater welke ik heb aangeschaft in tucker camp en lijk hiermee zwaar underpowered om deze missie te spelen op dit moment. Heb ik beter om deze missie even links te laten liggen en mij eerst te focussen op andere zaken of mis ik iets ?
Des te verder je komt worden de hordes makkelijker. Je kan er dus voor kiezen om dit pas later te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 13-09 13:26
R0y. schreef op woensdag 30 december 2020 @ 12:13:
(Volgens mij) Days gone bijna uitgespeeld. Ik moet zeggen dat ik het toch een erg goede game vind, al is het stiekem toch wel heel veel van hetzelfde.

[...]

Des te verder je komt worden de hordes makkelijker. Je kan er dus voor kiezen om dit pas later te doen.
Wat vind je er goed aan? Ik ben op zoek naar een nieuwe game met een goed verhaal. DG staat op de nominatie 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:24
ArnoldSmiley schreef op woensdag 30 december 2020 @ 23:18:
[...]

Wat vind je er goed aan? Ik ben op zoek naar een nieuwe game met een goed verhaal. DG staat op de nominatie 😉
De setting spreekt mij erg aan. Daarnaast heb je vrijheid hoe je dingen aanpakt. Stealth vs guns blazing naar binnen (met het risico dat je andere of freakers aantrekt).

Het verhaal en de personages zitten ook erg goed in elkaar. Iets wat mij wel echt tegen viel waren de animaties tijdens de cutscenes.

Het duurde even totdat ik er in zat en het leuk begon te vinden. Nu ik op het einde zit voelt het wel steeds meer als iets wat ik af moet werken maar dat heb ik ook bij andere games (RDR2, uncharted, assasins creed etc).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ik vond het verhaal ook wel sterk, idem voor de hoofdpersonen in het verhaal sterk neergezet, leuk uitgewerkt met flashbacks etc. Verder vond ik de wereld geloofwaardig (voor zover mogelijk) uitgewerkt. Ik ben normaal gesproken niet van de zombie games (TLOU is de andere uitzondering) maar ik vond deze game erg leuk om te doen. Heb de game uitgespeeld incl de sidemissions. De hordes vond ik dan weer niets aan, die heb ik allemaal overgeslagen tenzij het voor een mainquest moest :P

Ben nu bezig met Ghost of Tsushima, die is nog beter maar heeft ook 'last' van matige animaties/ Maar beide games zijn van kleinere studios dus je kunt ook niet verwachten dat je dan dezelfde kwaliteit krijg als een God of War of Uncharted.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WinterBase
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:42
Deze game weer opgepakt op de PS5 en ben er zeer mee in m’n nopjes. Speelt lekker weg. Moet zeggen dat ik de objectives op de map af en toe wel wat onduidelijk vind en de weergave van de storylines hadden ze van mij anders mogen doen. Doe nu de missies maar zoals de game ze me voorschotelt.

Heb wel een vraag over het completen van missies. Ik zie bij het halen van missies een percentage verschijnen, zie hieronder. Heb ik in dit geval dingen gemist tijdens de missie waardoor ik 47% te zien krijg? :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G7qVwB798O2_P0zV7iZPdZKOvoU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N5F3RS6gLJfcHQISifsIGKYU.jpg?f=fotoalbum_large

PSN/XBL: WinterBaseNL | Switch: SW-7681-1103-9430 | Steam: 39983632

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aiqo
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 08-09 22:06
WinterBase schreef op zondag 3 januari 2021 @ 21:35:
Deze game weer opgepakt op de PS5 en ben er zeer mee in m’n nopjes. Speelt lekker weg. Moet zeggen dat ik de objectives op de map af en toe wel wat onduidelijk vind en de weergave van de storylines hadden ze van mij anders mogen doen. Doe nu de missies maar zoals de game ze me voorschotelt.

Heb wel een vraag over het completen van missies. Ik zie bij het halen van missies een percentage verschijnen, zie hieronder. Heb ik in dit geval dingen gemist tijdens de missie waardoor ik 47% te zien krijg? :)

[Afbeelding]
Ik dacht eerst ook hetzelfde als jou, duurde even voordat ik er achter kwam. Het percentage wat je ziet is je experience percentage. Zeg maar hoe ver je bent voordat je weer een skill point krijgt.

Heb het spel toevallig deze week ook uitgespeeld, duurde even voordat ik er in kwam maar heb mij goed vermaakt ermee en met plezier alle side missies gedaan. zojuist nog even de laatste Horde uitgeschakeld dus nu op naar het volgende spel. Op het laatst stellen die Horde missies niks meer voor, alleen die in de missies zelf waren echt pittig, maar toch een leuk bedachte mechanic. Zeker in het begin van het spel als je nog niet sterk bent jagen die Hordes toch behoorlijk wat schrik aan.
Kan helaas niet zien hoeveel tijd ik er in heb zitten maar denk een 60 uur ongeveer. Ben blij dat deze op PS Now stond (en ik een proefabonnement had) anders had ik deze gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterBase
Aiqo schreef op zondag 3 januari 2021 @ 21:54:
[...]

Ik dacht eerst ook hetzelfde als jou, duurde even voordat ik er achter kwam. Het percentage wat je ziet is je experience percentage. Zeg maar hoe ver je bent voordat je weer een skill point krijgt.

Heb het spel toevallig deze week ook uitgespeeld, duurde even voordat ik er in kwam maar heb mij goed vermaakt ermee en met plezier alle side missies gedaan. zojuist nog even de laatste Horde uitgeschakeld dus nu op naar het volgende spel. Op het laatst stellen die Horde missies niks meer voor, alleen die in de missies zelf waren echt pittig, maar toch een leuk bedachte mechanic. Zeker in het begin van het spel als je nog niet sterk bent jagen die Hordes toch behoorlijk wat schrik aan.
Kan helaas niet zien hoeveel tijd ik er in heb zitten maar denk een 60 uur ongeveer. Ben blij dat deze op PS Now stond (en ik een proefabonnement had) anders had ik deze gemist.
Oh werkt dat op die manier, bedankt voor het verduidelijken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:49
Ik heb Lost Lake bijna af (dus aardig ver met 22 skill points?) maar nog geen Horde gedaan... Vind ze best intimiderend!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WinterBase
Basekid schreef op maandag 4 januari 2021 @ 11:56:
Ik heb Lost Lake bijna af (dus aardig ver met 22 skill points?) maar nog geen Horde gedaan... Vind ze best intimiderend!
Same, heb om die reden ook nog geen Horde gedaan. Wel een keer per ongeluk zo’n stoet achter me aan gehad en met behulp van een drietal pijp bommen ternauwernood weten te ontkomen. Vanochtend bezig geweest het Lost Lake Camp qua trust te verhogen zodat ik wat toffere wapens kan krijgen en m’n motor weer wat verder kan tunnen. Gaat alleen niet zo rap, dus nu veel missies doen en alle bloemetjes die ik tegenkom plukken en verkopen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 21:06

The Zep Man

🏴‍☠️

Days Gone is aangekondigd op Steam:

https://store.steampowered.com/app/1259420/Days_Gone/

Tijd om de topictitel te wijzigen? :P

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Basekid schreef op maandag 4 januari 2021 @ 11:56:
Klopt die hordes zijn ook beter te ontwijken, je moet zorgen dat je iig 6 molotovs (en aanverwante throwables) kan meenemen, en als je de molotov 2.0 nog niet hebt de grote hordes sowieso links laten liggen.

Ben nou met mijn 2de playthrough bezig (eerste keer bij release) en ik vermaak me er weer prima mee.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Predje
Sinds ik een PS5 heb en DG maar weer eens heb opgestart heb ik het niet meer weg kunnen leggen!

Ik was denk ik wel al voorbij de 60%, maar destijds liep de game gewoon nog lekker (PS4 pro) en was imho nog veel te ruw.

Inmiddels moet ik concluderen dat de game helemaal geweldig is gepatched!!
En dan op de PS5 met 60FPS/4K HDR op 65" OLED... man man man!!

Story, cutscenes, visuals, muziek, acting.. allemaal AAA!

DG doet echt niet onder voor de grotere titels! Het wordt imho onterecht te laag gewaardeerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online
Ik moet nog een NERO deel op een eiland pakken: https://guides.gamepressure.com/days-gone/guide.asp?ID=49833 bij de blauwe X 1.

Maar ik kom maar niet ver genoeg met de motor en donder elke keer in het water :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 19:43
Vrijdag schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 11:48:
Ik moet nog een NERO deel op een eiland pakken: https://guides.gamepressure.com/days-gone/guide.asp?ID=49833 bij de blauwe X 1.

Maar ik kom maar niet ver genoeg met de motor en donder elke keer in het water :')
Motor upgrade met nitro 2. Ik ben wel aan de overkant gekomen maar wel met de wielen in het water geland en kon doorrijden.

PSN: PcDCch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
days gone op de PS5 is inderdaad next-level. ben blij dat ik het op de ps4 heb overgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online
Mozart schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 12:34:
[...]

Motor upgrade met nitro 2. Ik ben wel aan de overkant gekomen maar wel met de wielen in het water geland en kon doorrijden.
Ga ik eens proberen, dankjewel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-09 19:16

Aight!

'A toy robot...'

Via PS+ deze ook maar eens aangeslingerd.

Best prima spel, beetje rijden, beetje missies doen, beetje ontdekken, etc.

Heb nu net die Lisa opgehaald in dat huisje, dus ben nog maar in het begin. Moet wel nog even wennen aan de combat, want ik weet niet wat beter is (als ik eenmaal ontdekt ben) van een afstand iedereen neer schieten of in dekking rennen en iedereen melee pakken :P.

Heb nu melee de meeste skills, maar ga nu voor die Tier III, dat je vijanden kan zien in survival mode. Voor stealth lijkt me die echt ideaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buurman3
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 14-09 20:44
heb m ook een tijdje gespeeld maar weer weggelegd, ik werd een beetje moedeloos van dat brandstof moeten tanken voor je motor....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Equazor_
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 15:37
buurman3 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 13:16:
heb m ook een tijdje gespeeld maar weer weggelegd, ik werd een beetje moedeloos van dat brandstof moeten tanken voor je motor....
Upgrade je brandstoftank zo snel mogelijk naar maximaal dan je rijd dan een stuk verder voordat je weer moet tanken.

Het heeft ook wel wat extra als een horde achter je aan zit en je brandstoftank is leeg :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online
Equazor_ schreef op woensdag 14 april 2021 @ 11:20:
[...]

Upgrade je brandstoftank zo snel mogelijk naar maximaal dan je rijd dan een stuk verder voordat je weer moet tanken.

Het heeft ook wel wat extra als een horde achter je aan zit en je brandstoftank is leeg :-)
Zorgen dat je bovenaan staat op een heuvel, kan je naar beneden rollen :P

Je kan trouwens ook je motor op laten halen. Is geloof ik één van de sociale/outpost upgrades.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Muggie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 09:16

Muggie

8 pm

Heb deze ook opgehaald met ps plus deze maand, speelt weg lekker weg moet ik zeggen. Destijds helemaal gemist deze game maar nu al uren zoet mee :)

PSN: mug_8pm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-09 18:40
Ik ben nu een paar uur met deze game bezig maar merk dat ik enorm moet wennen aan de controlls. Hebben meer mensen dat probleem? Het voelt traag en lomp. Misschien had ik niet eerst Ghost of Tsushima moeten spelen waar de combat perfect soepel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterBase
Piet_Piraat7 schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 14:45:
Ik ben nu een paar uur met deze game bezig maar merk dat ik enorm moet wennen aan de controlls. Hebben meer mensen dat probleem? Het voelt traag en lomp. Misschien had ik niet eerst Ghost of Tsushima moeten spelen waar de combat perfect soepel is.
Speel je op de PS4 of de 5? Op de PS5 vond ik ‘m door de 60 FPS soepel te spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-09 18:40
WinterBase schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 18:27:
[...]

Speel je op de PS4 of de 5? Op de PS5 vond ik ‘m door de 60 FPS soepel te spelen :)
Op de PS5, het is niet de framerate waardoor die lomp en traag aanvoelt maar de controlls. Nog niet zo erg als bij RDR2 maar vervelend genoeg voor mij om te stoppen met de game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09:19
Piet_Piraat7 schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 07:05:
[...]

Op de PS5, het is niet de framerate waardoor die lomp en traag aanvoelt maar de controlls. Nog niet zo erg als bij RDR2 maar vervelend genoeg voor mij om te stoppen met de game.
Als de wiedeweerga die ps5 aanslingeren want Days Gone is in het begin wat traag maar eenmaal op gang is dit een ge-wel-dige game!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Nog mensen die dit op de PC gaan spelen? Heb 'm gepreload, klaar voor morgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odessa
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
NLxAROSA schreef op maandag 17 mei 2021 @ 17:54:
Nog mensen die dit op de PC gaan spelen? Heb 'm gepreload, klaar voor morgen. :)
Yep. Heb even afgewacht omdat ik twijfels had over de kwaliteit van de port. Maar na gisteren een stream gezien te hebben waarin die persoon (Cohh) aangaf dat de game super draait , heb ik hem meteen gekocht :)

Hij gaf trouwens ook aan dat de game moeite heeft met opbouw maar later echt wel beter gaat worden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:07
NLxAROSA schreef op maandag 17 mei 2021 @ 17:54:
Jazeker! Vanochtend begonnen:

[YouTube: Days Gone - PC Live Stream!]

[YouTube: Days Gone - 4K Gameplay (i9-10900KF + RTX 3090)]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Niet online
De eerste paar uur zitten erin. Wat een heerlijke game is dit. Ziet er top uit en loopt supersoepel hier en ben nog geen bugs tegengekomen. Speel zelf zoveel mogelijk sneaky en dat werkt zo te zien prima. Ga me hier prima mee vermaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remmersmaak
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 23-12-2023
NLxAROSA schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 07:54:
De eerste paar uur zitten erin. Wat een heerlijke game is dit. Ziet er top uit en loopt supersoepel hier en ben nog geen bugs tegengekomen. Speel zelf zoveel mogelijk sneaky en dat werkt zo te zien prima. Ga me hier prima mee vermaken.
Yep hier ook. Tot nu toe een heel goede PC-port. Vermaak me kostelijk.

Heel grote plus is het menu waar je de graphics regelt op de PC. Bij elke verandering van instelling zie je een preview op de achtergrond. En het geeft zelfs aan wat dat aan GPU verbruik en FPS gaat schelen/veranderen. Dat is heel goed gedaan. En zouden meer PC games moeten doen.

Zo ook volgens YT'ers als Digital Foundry YouTube: Days Gone PC Tech Review: PS5 Comparisons, Settings Analysis + More

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
[PC versie] Iemand anders die zich er aan ergert dat de game continue met je mouse sensitivity fuckt? Als je bv ergens doorheen klimt, je loopt met een npc, of de game wilt dat je ergens op focust...? Of dat de camera voor je gaat draaien enzo?

Draait verder als een zonnetje hoor, nog geen bugs gezien.

[ Voor 7% gewijzigd door Fiddle op 21-05-2021 11:22 ]

Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Niet online
Best verkopende spel op launchday en nu nog steeds in de top-3: https://store.steampowere...n&filter=globaltopsellers

Ben inmiddels wat verder in het spel en dan komt de wereld echt los. Sneeuw en regen en de effecten daarvan op de omgeving zijn in dit spel echt top. Goede stories en veel sneaken. Ben hier nog wel ff zoet mee denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maDDog83
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 14-09 13:31
Speel deze game nu ook op de PS5. Ik heb regelmatig het gevoel dat mijn concentratie/motivatie afzakt, maar blijf hem toch iedere keer weer opstarten en dan vermaak ik me toch weer.

Enkele eigenaardigheden zijn:
- snipers als je op je motor rijd.
- vrij tricky manouvreren met de motor als je op bochtige weggetjes rijd, voor je het weet knal je ergens op.
- glitchende vijanden / objecten / spelwereld.
- cutcsenes die bizar abrupt instarten.

maar prima spel. zeker op de PS5 met 60fps en 4k!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-08-2023
heel veel missies nog niet op 100% maar er verschijnt niets meer en de enige manier om een level 3 te halen is nu eindeloos bloemetjes plukken en honden villen.
Zolang ik level 3 (hot Springs) niet heb krijg ik met mijn wapens ubehaupt nauwelijks een beer dood.
Kortom dit duurt natuurlijk allemaal te lang.
Ja al "tig" keer geslapen en op de bike gestapt, maar er komt echt helemaal niets meer, #~traag dus.
Ik speel op PC en het wapenselecteer systeem gaat ook veel te langzaam, je hebt vaak geen schijn van kans.
Jammer begon zo aardig maar is nu eigenlijk alleen nog maar frustrerend.
Lees dit overigens ook best vaak.
Overigens is dit spel op pc met een keyboard en een muis echt volkomen onspeelbaar, je moet 10x op een toets drukken voordat de boel reageert, wel jammer want het is dus echt wel een mooi spel.

[ Voor 13% gewijzigd door MatMich op 18-06-2021 16:07 . Reden: minder boos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk IJntema
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-01 12:26
Je kunt ook rondcruisen en die hostages doorsturen naar Hotsprings, dat levert ook fijne reputatie op in een kamp.

Old school gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
Ik ben gestopt.
De horde in de grot in de missie met o 'Brian kan je niet skippen.
En je ziet ook nog eens niet hoeveel freakers je nog moet doden.
Dit is te moeilijk voor mij en zuigt echt de lol eruit.
Jammer, wat in mijn ogen een van de beste spellen sinds tijden is heeft helaas de "bug" dat het dus gewoonweg te moeilijk is.
Ik vind het te frustrerend om dagen bezig te gaan met de hele tijd een en dezelfde missie.
Persoonlijk vind ik dit dus eigenlijk een 'fout' van de developper, dit mag nooit de bedoeling zijn en heb ik eerlijk gezegd ook nog nooit eerder meegemaakt.
Jammer, maar best wel fail ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander_dr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06:55
Ik ben er uiteindelijk wel doorgekomen op de laagste moeilijkheidsgraad. Maar ik vond het ook een irritant stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 10-09 20:40
In de nacht valt het mij op dat het niet echt donker is. Zwart is niet echt zwart meer washed out look. Ik speel op een LG OLED CX, helemaal afgesteld zowel de console zelf als de tv. Speel met HGIG.

Enige optie is de brightness slider die nu nog op default 5 staat. Nog meer mensen met een Oled tv die dezelfde euvel hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online
Yessss, onlangs op platinum gezet *O* Die 5 secondes continu driften was de laatste. Moest daar wel een beetje een plekje voor vinden en even wat youtube filmpjes er over bekeken, want donuts draaien telt niet :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 10:15
MatMich schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 02:24:
Ik ben gestopt.
Jammer, wat in mijn ogen een van de beste spellen sinds tijden is heeft helaas de "bug" dat het dus gewoonweg te moeilijk is.
Ik vind het te frustrerend om dagen bezig te gaan met de hele tijd een en dezelfde missie.
Persoonlijk vind ik dit dus eigenlijk een 'fout' van de developper, dit mag nooit de bedoeling zijn en heb ik eerlijk gezegd ook nog nooit eerder meegemaakt.
Hmm, kan ik me niet eens meer heugen. Geen indruk gemaakt hier. De sawmill horde daarentegen _/-\o_

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
Hulleman schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 15:20:
[...]

Hmm, kan ik me niet eens meer heugen. Geen indruk gemaakt hier. De sawmill horde daarentegen _/-\o_
Tijdje geleden inderdaad maar ik heb uiteindelijk er maar een “god-mode” tegenaan gegooid. ;-)
Mooi spel dat wel, maar werd vervelend, en einde viel ook best tegen.
Dys geen spijt van die cheat gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
MatMich schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 15:55:
[...]

Tijdje geleden inderdaad maar ik heb uiteindelijk er maar een “god-mode” tegenaan gegooid. ;-)
Mooi spel dat wel, maar werd vervelend, en einde viel ook best tegen.
Dys geen spijt van die cheat gehad.
Heb je ook alle Nero missies gespeeld incl het eindfilmpje wat daar bij hoort gezien? Vond ik echt wel vet.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingCrash
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 12:58

KingCrash

Angry Rabbit

Ik ben gestopt.
Wellicht eerst iets meer sidemissies halen, meer Nero locaties incl. bijbehorende spuiten halen ?
Ik ben niet echt punten tegengekomen op normale moeilijkheid die blocking waren.
Hulleman schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 16:41:
[...]

Heb je ook alle Nero missies gespeeld incl het eindfilmpje wat daar bij hoort gezien? Vond ik echt wel vet.
Juist!
spoiler: title
Daarom ook zo balen dat er geen deel2 lijkt te komen :( Prima opmaat naar nog meer freakers!

Angry Rabbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023

Kalder

Ik heb het verhaal uitgespeeld en ben nu de hordes aan het uitroeien, maar de horde bij Belknap Crater kan ik dus nooit vinden, al meerdere keren gekeken en elke keer zijn ze nergens te vinden, er is dan wel elke keer ietsjes verderop in een grot een kleine horde die je met een lokkertje en een granaat zo allemaal tepakken hebt, maar die schijnen geen deel uit te maken van een van de aangewezen hordes en respawnt ook iedere keer als ik er even niet ben geweest of als ik de game uit zet en volgende keer verder ga.
Dit is wat ik bedoel:
[YouTube: DAYS GONE How do I find the Belknap Crater horde???]

[ Voor 10% gewijzigd door Kalder op 14-08-2021 22:23 ]

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Kalder schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 22:22:
Ik heb het verhaal uitgespeeld en ben nu de hordes aan het uitroeien, maar de horde bij Belknap Crater kan ik dus nooit vinden, al meerdere keren gekeken en elke keer zijn ze nergens te vinden, er is dan wel elke keer ietsjes verderop in een grot een kleine horde die je met een lokkertje en een granaat zo allemaal tepakken hebt, maar die schijnen geen deel uit te maken van een van de aangewezen hordes en respawnt ook iedere keer als ik er even niet ben geweest of als ik de game uit zet en volgende keer verder ga.
Dit is wat ik bedoel:
[YouTube: DAYS GONE How do I find the Belknap Crater horde???]
Wellicht last van de bug dat de horde niet spawnt?

https://www.google.nl/amp...ix-for-the-games-bug.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023

Kalder

Ja schijnbaar heb ik daar last van inderdaad, ben maar verder gegaan met andere hordes en toen ik een keer daar terug kwam was de horde er wel, maar heb ook andere hordes gevonden die er niet bleken te zijn, wat soms helpt maar niet altijd is de game opslaan, terug naar hoofdmenu, en dan weer verder, soms is de horde er dan wel maar soms ook niet.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 14:52

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik ben ook begonnen aan dit spel.
In het begin is het wat verwarrend en moet je rustig wat dingen uitzoeken en de mechanics leren kennen.
Eigenlijk is 1 ding voor mij nu vaag: kun je ergens wapens verzamelen? Ik vond een betere rifle (met een blauwe 2 voor de naam) maar vond er geen ammo voor. Ik kan dit ding blijkbaar ook niet opbergen in de locker voor later, want ik wil wel een wapen waar ik ammo voor kan vinden.
Dus de vraag: kun je wapens verzamelen en ergens opbergen?

Edit: Inmiddels wat verder gespeeld. Het lijkt er op dat je de wapens echt moet kopen bij de vendors. Een beetje lame eigenlijk :|

[ Voor 12% gewijzigd door Nyarlathotep op 31-08-2021 12:06 ]

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online
Enorme patch beschikbaar: https://attackofthefanboy...-update-1-80-patch-notes/

Days Gone Update 1.80 Patch Notes
“Hi everyone! Let’s sneak one more patch into the consoles, shall we? This update is live now on PlayStation 4 and PlayStation 5 across all regions! Make sure you download today to ensure the best possible playing experience.

As always, thank you for your continued dedication and love for Days Gone! Stay safe out there on the Broken Road.

PATCH NOTES

Performance Improvements

Various crash fixes
General improvements to stability and optimization
Progression Blockers

Addressed multiple mission blockers
Fixed blocker where you can get locked in Iron Mike’s cabin in mission “Riding Nomad”
Approximate download size: 20GB

UPDATE (10/4 at 1:33PM PDT): The reason for the size of the patch is due to mission data updates. Note: This patch download will replace existing data, taking up minimal additional space on your drive after install.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie_NtA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 09:14
Blijft wat mij betreft toch ontzettend zonde dat er geen vervolg op deze game komt. Waren echt nog zo veel mogelijkheden met het verhaal en deze setting.
Altijd al willen weten hoe een vervolg op Days Gone er uit had gezien? Jeff Ross, de regisseur van de eerste game, schetst een beeld.
Dat deed Ross in een interview met USA Today. Volgens hem zou een vervolg een "definitieve versie" van het concept uit de eerste game kunnen bieden. Hij legt daarbij uit dat het eerste deel de basis van de gameplay heeft gelegd. In het vervolg zou men daar op kunnen voortborduren. "Je bent dan vooral bezig met epische nieuwe ideeën die je er in kunt stoppen."

Volgens Ross zou een vervolg het verhaal over motorrijder Deacon St. John en zijn vrouw Sarah voortzetten. "Ze zijn weer bij elkaar, maar misschien zijn ze niet zo gelukkig. Wat kunnen we daarmee doen? Ze waren nog voor de Apocalyps getrouwd, maar hoe zit het met de toekomst?"

Ross meldt dat een vervolg op Days Gone de nadruk op het verhaal zou behouden, alsmede de motor van Deacon als belangrijk gameplayelement. "En je zou Nero-tech ter beschikking hebben - wat kunnen we daar allemaal mee doen? (...) Ik wil niet zeggen dat het zoals de Avengers zou worden, maar spelers zouden meer materialen tot hun beschikking hebben, de overblijfselen van wat de overheid ooit had."

Verder meldt Ross dat het gedrag van vijanden zich meer zou variëren en dat spelers bijvoorbeeld op beren zouden kunnen stuiten die prullenbakken aan het doorzoeken zijn. Ook zouden er dynamische ontmoetingen met wolven plaatsvinden. "Ik zou meer van dat soort systemen toevoegen."

Het is onwaarschijnlijk dat er voorlopig een vervolg op Days Gone verschijnt. Vorige week sprak Ross zich nog uit over het feit dat Sony de game behandelde als een teleurstelling, ondanks de verkoopcijfers. "Toen ik Sony verliet was Day Gone al anderhalf jaar (en een maand) uit, en waren er al 8 miljoen exemplaren van de game verkocht. Sindsdien heeft de game meer verkocht, inclusief ruim een miljoen stuks op Steam. Het lokale studiomanagement behandelde de game echter als een teleurstelling."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:44
Henkie_NtA schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 16:19:
Blijft wat mij betreft toch ontzettend zonde dat er geen vervolg op deze game komt. Waren echt nog zo veel mogelijkheden met het verhaal en deze setting.

[...]
David Jaffe heeft een podcast met de 2 creators, geeft nog wat meer info en banter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

Ik ben gestopt.
Volgens mij heb ik als een idioot gerend en de horde later afgemaakt? Het is al even geleden dat ik het heb gespeeld om eerlijk te zijn. De afgelopen anderhalve week zit ik vol in The Last of Us II. Heel andere gameplay maar op momenten net zo eng als Days Gone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:14

OMD

Pat-Juh schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 22:02:
[...]

Volgens mij heb ik als een idioot gerend en de horde later afgemaakt? Het is al even geleden dat ik het heb gespeeld om eerlijk te zijn. De afgelopen anderhalve week zit ik vol in The Last of Us II. Heel andere gameplay maar op momenten net zo eng als Days Gone.
Ik kan me nog herinneren dat je ergens tussen 2 stenen kon kruipen. Als je dat deed datn moest de horde weer helemaal omlopen om jou te pakken. Ik kroop dus steeds tussen die 2 stenen door en met traps en molotovs was het daardoor redelijk makkelijk. Blijkbaar is dit dus een exploit en was dit niet helemaal de bedoeling van de makers.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hegeman
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 07:54

Hegeman

Weet van alles wat

Ik heb gisteren het spel naar een jaar af en toe spelen uitgespeeld.
Moet zeggen dat ik de verhaal lijn boeiend vond en de uitkomst verassend.
Ook de moeilijkheidsgraad was goed te doen, vooral de hordes waren moeilijk (daarom heb ik er ook zo lang over gedaan). Af en toe helemaal klaar mee en dan een aantal maand niet meer aangeraakt.

Zijn er nog meer van dit soort spellen? Dus een open world, waarin je zelf de hoofdverhaallijn kunt volgen of eventueel een side missie kunt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:18

Tripl3 D

Brother in Arms

Horizon Zero Dawn

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:28
Van de week weer eens de game gestart na jaar niks ermee gedaan te hebben. Maar kom er niet echt meer in, speelde altijd wel lekker weg. Maar merk ik nu weinig van, controls nog iet onder de knie. Geen idee wat ik moet doen qua missie etc.

Twijfel of ik hem nog verder oppak

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Farrell
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-09 11:11
G.Scholtens schreef op woensdag 14 december 2022 @ 08:07:
Van de week weer eens de game gestart na jaar niks ermee gedaan te hebben. Maar kom er niet echt meer in, speelde altijd wel lekker weg. Maar merk ik nu weinig van, controls nog iet onder de knie. Geen idee wat ik moet doen qua missie etc.

Twijfel of ik hem nog verder oppak
Ik zou het niet doen, deze topper gewoon niet meer aanraken. Dan weet je ook niet hoe goed games kunnen zijn en ligt jouw lat niet zo hoog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• invine
  • Laatst online: 11-09 15:01
Ik heb Days Gone echt direct uitgespeeld en was vanaf het eerste moment invested. Dit zelfde gevoel ontbrak totaal voor Horizon Zero Dawn, heb die na een uur spelen uitgezet en nooit meer opgestart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online
Hegeman schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 13:01:
Ik heb gisteren het spel naar een jaar af en toe spelen uitgespeeld.
Moet zeggen dat ik de verhaal lijn boeiend vond en de uitkomst verassend.
Ook de moeilijkheidsgraad was goed te doen, vooral de hordes waren moeilijk (daarom heb ik er ook zo lang over gedaan). Af en toe helemaal klaar mee en dan een aantal maand niet meer aangeraakt.

Zijn er nog meer van dit soort spellen? Dus een open world, waarin je zelf de hoofdverhaallijn kunt volgen of eventueel een side missie kunt doen.
Biomutant, Immortals: Fenyx Rising, de Far Cry reeks, Just Cause reeks, Darksiders (een beetje), Dead Island, Dying Light. Die laatste twee zijn in elk geval ook met zombies 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Is het feestje al voorbij? ;)

Net een PS5 besteld, eindelijk. Eigenlijk speciaal voor Days Gone. Heb 2 of 3 jaar geleden wel stukken via Twitch bekeken, maar dat is nu wel weer weggezakt.
Ik heb er zin in. (moet nog wel een paar weken wachten op de bezorging door amazon.de. Maar goed. Heb het spel iig al gekocht nu het in de aanbieding is.)

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
ArthurMorgan schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 15:07:
Is het feestje al voorbij? ;)

Net een PS5 besteld, eindelijk. Eigenlijk speciaal voor Days Gone. Heb 2 of 3 jaar geleden wel stukken via Twitch bekeken, maar dat is nu wel weer weggezakt.
Ik heb er zin in. (moet nog wel een paar weken wachten op de bezorging door amazon.de. Maar goed. Heb het spel iig al gekocht nu het in de aanbieding is.)
Het spel is 'gratis' als je PS+ Essential afsluit. Dan zit o.a. Days Gone in de PS+ Collection en nog meer toffe games. Veel plezier met je PS5 en Days Gone alvast. Op de PS5 draait die game op 60fps, dat is toch wel erg lekker!

[ Voor 8% gewijzigd door Hulleman op 24-01-2023 16:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hulleman schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 16:17:
[...]

Het spel is 'gratis' als je PS+ Essential afsluit. Dan zit o.a. Days Gone in de PS+ Collection en nog meer toffe games.
Dank je daar had ik wel naar gekeken maar voorlopig ga ik die niet afsluiten. Ik speel niet online, en speel heel traag :D denk dat ik met alleen Days Gone al wel een paar maand zoet ga zijn omdat ik vaak een completionist ben. (Games als RDR2 en AC Valhalla zitten dik over de 200 bij mij vaak. En RDR 2 heb ik sowieso iets van 7 keer gedaan. )

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

75 uur hier voor een normal playthrough op pc met alles complete behalve 30% van de collectibles en challenges.

[ Voor 20% gewijzigd door Jivebunny op 25-01-2023 17:38 ]

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kali Durge
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 21-08 17:57
Hebben de mini games (Uitdagingen) effect op het campaign spel?
Dus het verkrijgen van de patches/ring worden deze automatisch ook in het hoofdspel ingezet?
Antwoord is: Neen.

96 speeluur moeilijkheids hard II. Minus enkele challanges games en klein begin gemaakt met het +Plus.
Ik probeerde alle kampen etc steath te benaderen. Als dit niet lukte herstartte ik het loadgame.

[ Voor 42% gewijzigd door Kali Durge op 21-01-2024 00:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nol_NL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01:33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 21:06

The Zep Man

🏴‍☠️

Atmosferisch goede maar informatieve slechte trailer.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 08:49
The Zep Man schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 09:01:
[...]

Atmosferisch goede maar informatieve slechte trailer.
Er is ook gewoon een launch trailer hoor.Pesoonlijk vind ik het top dat ze ook zo'n wilderness trailer doen.

De nieuwe mode

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yonix
Ooit tijdens de release op PC een aantal uren gespeeld (13 in totaal), maar op een gegeven moment links laten liggen. Dit is een mooi moment om hem weer op te pakken, maar dan op de PS5 Pro. (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Yonix schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 14:03:
Ooit tijdens de release op PC een aantal uren gespeeld (13 in totaal), maar op een gegeven moment links laten liggen. Dit is een mooi moment om hem weer op te pakken, maar dan op de PS5 Pro. (y)
Heb de daarnet DLC op Steam gekocht; ik ben op vakantie en wilde de update toch even snel checken. :)
Meteen maar opnieuw begonnen, want het verhaal zit niet meer zo vers in het geheugen, maar het ziet er allemaal goed uit en speelt prima op mijn Asus ROG Ally X. (y)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lCzYaUn8zDcxSeHNHTH5p_DNSbk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g4khB6dUvlATsBKNhMcFQ5y7.jpg?f=fotoalbum_large

De belichting in dit spel blijft van een ongekend niveau, evenals de foliage. Oh, en we hebben eindelijk een fysieke zaklamp. Aan dat detail kon ik mij destijds aardig storen. :p

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VwrEnFdPnmykajiYFDk-xMPH1IE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HVSJupEwq41N6rIia8vnq0cC.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xx5ysDwJ5t1CSgO1djPYe_UJCHY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Wbci7oIUU4ttLblgKFkfaA6y.png?f=fotoalbum_large

Anyhow, hier ga ik wel weer wat uren zoet mee zijn. 8)
Pagina: 1 ... 9 10 Laatste