Ik ben qua gebied en verhaal inmiddels in het laatste derde deel beland (denk ik dan) en tot nu toe vind ik het een geweldig spel. Paar weken terug gekocht voor €23 in de toenmalige sale en wat mij betreft het geld waard.
Ja, het is op zich niet vreselijk origineel maar de algehele presentatie vind ik dat goed maken. Net als met Horizon Zero Dawn heb je een crafting systeem en moet je dingen vinden (collectibles). Deze geven je echter meer achtergrond informatie over de wereld waardoor alles meer "leeft". Qua sfeer vind ik het ook wel mooi gedaan. Er zijn verschillende weersomstandigheden, je hoort continu op de achtergrond geluiden van dieren, freaks, de wind etc.
De fetch quests zijn zo ingepakt dat het ook waarde heeft, je redt verschillende mensen en soms moet je juist criminelen aanpakken. Omdat je er steeds een korte dialoog/uitleg bij krijgt voelt het meer "echt", zogezegd.
Ook vind ik de karakters meer menselijk, niet zo zwart/wit goed vs slecht wat je toch hebt in veel andere spellen.
Ik speel het op de PS4OG, aangesloten op een FHD monitor dus hoe het zit met graphics weet ik niet. Framedrops merk ik zelden en ik heb tot nu toe nog maar één vastloper gehad.
Een mooie combinatie van The Walking Dead, 28 Days Later, Sons of Anarchy in een actie-rpg.
Extragratisbonuspunt: De muziek, die past er erg goed bij.
[
Voor 3% gewijzigd door
Vrijdag op 24-05-2020 13:18
]
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!