Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pipapaulus
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-09 18:26
Ja nee, het gaat in deze 'discussie' ook niet om de hordes, maar om het feit dat je 1:1 wordt teruggeplaatst op het punt waar je dood bent gegaan, waarna de vijanden verdwenen zijn en je de boel kunt looten. Dát systeem werkt niet erg uitdagend kan ik me voorstellen.

Het is inderdaad gebruikelijk dat je een klein stukje wordt teruggeplaatst zodat je snel weer een nieuwe poging kan wagen bij een locatie/baas/groep vijanden, maar dat is wel anders dan de situatie die Ambition hierboven aangeeft.
bram1984 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 11:34:
[...]

Ik ken geen andere open wereld games met hordes, dus dat is lastig te zeggen. Maar de meeste games hebben wel iets van save points tijdens een missie, zodat je niet alles weer opnieuw hoeft te doen.

Ben nog niet echt bij de grote hordes aanbeland, dus ik moet het nog zien verder. Ik zal me er weinig aan storen verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas170
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Ambition88 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 10:06:

Ik vind dat je idd best een paar minuten terug gezet mag worden, of dat iig de enemies er nog zijn als je opnieuw spawned, nu kan je een lastige situatie gewoon ''skippen'' door dood te gaan, dat lijkt me niet helemaal de bedoeling, maargoed misschien is dit een persoonlijk dingetje.
Een paar dagen terug spawnde ik anders midden tussen de freakers nadat ik was doodgegaan.
En dan ook echt midden in, er stonden binnen 1 seconde een aantal op mij in te meppen.

[ Voor 8% gewijzigd door Bas170 op 02-05-2019 11:41 ]

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

PeevdTee schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 11:39:
Ja nee, het gaat in deze 'discussie' ook niet om de hordes, maar om het feit dat je 1:1 wordt teruggeplaatst op het punt waar je dood bent gegaan, waarna de vijanden verdwenen zijn en je de boel kunt looten. Dát systeem werkt niet erg uitdagend kan ik me voorstellen.

Het is inderdaad gebruikelijk dat je een klein stukje wordt teruggeplaatst zodat je snel weer een nieuwe poging kan wagen bij een locatie/baas/groep vijanden, maar dat is wel anders dan de situatie die Ambition hierboven aangeeft.

[...]
Denk dat het vooral komt omdat de game stiekem best vaak een autosave aanmaakt, waardoor je relatief weinig progressie verliest bij doodgaan.
De vijanden hoeven ook niet perse weg of dood te zijn hierna, maar ik weet niet exact hoe hun spawn logica in elkaar zit.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14:55

[...]
Dit is dus precies mijn punt, hoeft natuurlijk niet te zijn dat dit altijd zo is maar ik had wel zoiets van uh oke?

Voorbeeld : YouTube: Days Gone - Let's Play Part 12: Memorial Stone vanaf ongeveer 15.50 tot minuut 17.

Hij neemt iets teveel risico door een nest te willen killen met een horde achter zich aan, uiteindelijk gaat hij dood.

Oh shit zou je denken...nou niet dus, hij spawned exact waar hij is dood gegaan, het nest is niet gereset maar nog steeds destroyed, horde is nergens meer te bekennen, zn molotovs die hij op had gemaakt zijn ook weer refilled en hij kan dus rustig verder gaan terwijl hij het eigenlijk niet eens had gehaald.

Zijn reactie spreekt overigens ook boekdelen.

Wat is de spanning van zo een hele horde achter je aan als het letterlijk 0 gevolgen heeft?

Ik vind het gewoon heel vreemd dat doodgaan in dit geval een soort van voordeel is.

Maargoed, wilde verder ook geen discussie starten, was benieuwd hoe andere hier over dachten, laat het de pret niet drukken. ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-08 10:11
Je kunt natuurlijk zelf ook de spanning genereren door zelf te willen voorkomen DAT je dood gaat. Zo speel ik althans en dan is een groepje freakers echt spannend zat. En volgens start je altijd letterlijk vanaf je laatste (auto) save ...

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Ambition88 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 15:34:
[...]

Dit is dus precies mijn punt, hoeft natuurlijk niet te zijn dat dit altijd zo is maar ik had wel zoiets van uh oke?

Voorbeeld : YouTube: Days Gone - Let's Play Part 12: Memorial Stone vanaf ongeveer 15.50 tot minuut 17.

Hij neemt iets teveel risico door een nest te willen killen met een horde achter zich aan, uiteindelijk gaat hij dood.

Oh shit zou je denken...nou niet dus, hij spawned exact waar hij is dood gegaan, het nest is niet gereset maar nog steeds destroyed, horde is nergens meer te bekennen, zn molotovs die hij op had gemaakt zijn ook weer refilled en hij kan dus rustig verder gaan terwijl hij het eigenlijk niet eens had gehaald.

Zijn reactie spreekt overigens ook boekdelen.

Wat is de spanning van zo een hele horde achter je aan als het letterlijk 0 gevolgen heeft?

Ik vind het gewoon heel vreemd dat doodgaan in dit geval een soort van voordeel is.

Maargoed, wilde verder ook geen discussie starten, was benieuwd hoe andere hier over dachten, laat het de pret niet drukken. ;-)
Zoals dat filmpje kan gebeuren ja op het moment dat je een nest "clear" dialoog krijgt maakt ie een savegame volgens mij. En om te voorkomen dat je laatste save gebeurt met 100 freakers om je heen (ergo altijd dood 2 sec na je respawned) resetten ze blijkbaar de horde.

En ja daar kan je op sommige momenten misbruik van maken maar ik vraag me serieus af of je dan wel de juiste mindset hebt om überhaupt spelletjes te spelen.

Ik speel een dergelijk spel toch echt met de intentie om niet dood te gaan. Dat er een mechaniek in het spel zit om daar omheen te werken interesseert me echt niet. Ik bedoel, wie ben je voor de gek aan het houden dan? 8)7

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:31
Och game developers houden je toch vaak voor de gek om je maar het gevoel te geven van voldoening, dus bij meeste games id het misschien niet duidelijk, maar doodgaan heeft bij meeste games sowieso geen nadeel, soms zelfs alleen voordeel, alleen merk je dat niet.

Leuke video hierover:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
er zijn wel twee game systemen die volgens mij niet lekker werken, of ik begrijp ze niet....

1. De vraagtekens. Die zie ik hoogstens 1 a 2 seconden en dan zijn ze weer weg. Meestal vind ik dan ook niks meer. Soms wat lichamen. Een keer een man in een auto omring door drie freakers, ik kill de freakers, maar die man blijft bugged in de auto zitten ...

2. Die blauwe circels op de map. Da ga ik zoeken, vind de clue, volg het spoor naar een tweede blauwe circel, inspecteer weer de clue, volg het bolletjes spoor op de mini map. Dat spoor houdt dan opeens op en er is niks ???

En nog wat raars; als je zonder gas geven van een berg afrolt en je laat linker pookje naar voren los, dan sta je instant stil :?

[ Voor 10% gewijzigd door -SaveMe- op 02-05-2019 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ambition88 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 09:58:
Omdat ik de game zelf niet ga aanschaffen, kijk ik een lets play van Fightingcowboy, hij speelt op hard.

Wat mij opvalt en wat ik echt super lame vind is dat doodgaan letterlijk 0 consequenties heeft?

Hij wilt een nest killen, maar er komt een horde op hem af, hij word gekilled, spawned ie letterlijk precies waar hij dood ging, al zijn consumables zijn weer aangevuld, de horde is weg, hij verliest geen geld en hij kan rustig het nest killen.

Uhh met andere woorden als je in een lastige situatie zit, kan je net zo goed express suicide plegen zodat je weer door kan? dat is toch totaal niet uitdagend, of zie ik iets over het hoofd? :)

Beetje jammer, spel ziet er verder wel vermakelijk uit om te spelen. :)
Haha ja dat klopt idd. Ik spawn niet precies waar ik dood ga maar wel erg dicht bij. Ik save overigens nooit handmatig dus het is de game die dat bepaald.

Haalt de uitdaging er wel een beetje uit maar die zit er sowieso niet echt in. Ik heb nog niet zo veel gespeeld (uurtje of 15 schat ik) maar alles behalve hordes is super easy. Je wandelt er zo doorheen.

Zo bijvoorbeeld ook je motor. Stel je maakt een fout en springt van een klif. Land je met je motor welke dan voor 60% stuk gaat. Repareren duurt dan 2 seconden en kost maar 4 scrap. Terwijl je scrap altijd tot de nok vol zit.

Ik vermaak mij er verder wel mee maar dit soort puntjes zorgen er wel voor dat Days Gone zich bij lange na niet kan meten met de grote Sony titels.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 21:19:
[...]

Haha ja dat klopt idd. Ik spawn niet precies waar ik dood ga maar wel erg dicht bij. Ik save overigens nooit handmatig dus het is de game die dat bepaald.

Haalt de uitdaging er wel een beetje uit maar die zit er sowieso niet echt in. Ik heb nog niet zo veel gespeeld (uurtje of 15 schat ik) maar alles behalve hordes is super easy. Je wandelt er zo doorheen.

Zo bijvoorbeeld ook je motor. Stel je maakt een fout en springt van een klif. Land je met je motor welke dan voor 60% stuk gaat. Repareren duurt dan 2 seconden en kost maar 4 scrap. Terwijl je scrap altijd tot de nok vol zit.

Ik vermaak mij er verder wel mee maar dit soort puntjes zorgen er wel voor dat Days Gone zich bij lange na niet kan meten met de grote Sony titels.
Welke puntjes bedoel je dan precies? Welke Sony titels doen dat dan beter of anders en heb je daar dan ook specifieke voorbeelden van?

Want als ik in Uncharted, HZD of GoW doodga, hoef ik ook nagenoeg geen ene reet overnieuw te doen hoor. Laat staan Detroit.

En je speelt op Hard dan, neem ik aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
bram1984 schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 00:49:
[...]
Welke puntjes bedoel je dan precies?
Regelmatig Slechte framerate op de pro (ook na de updates). Wegvallende stemmen (ook na de updates). Lege wereld. Weinig exploration. Vrijwel geen variatie in vijanden. Herhalende missies. Trage schijt motor (zelfs na alle upgrades). Geen cover systeem. Laadtijden. Generiek hoofdpersonage.
Want als ik in Uncharted, HZD of GoW doodga, hoef ik ook nagenoeg geen ene reet overnieuw te doen hoor.
Oké dat kan maar dat veranderd hier niets aan. Deze manier van respannen zorgt ervoor dat de wereld niet “gevaarlijk” aanvoelt, iets waar een zombie game het naar mijn mening juist van moet hebben.
En je speelt op Hard dan, neem ik aan?
Yup

Maar goed er is verder ook niets wat mij nu echt aanspreekt dus ik speel gewoon stug verder 8)7
7/10 op meta critic is wat mij betreft terecht, meer vind ik het simpelweg niet waard.

[ Voor 8% gewijzigd door Donstil op 03-05-2019 01:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 01:07:
[...]

Regelmatig Slechte framerate op de pro (ook na de updates). Wegvallende stemmen (ook na de updates). Lege wereld. Weinig exploration. Vrijwel geen variatie in vijanden. Herhalende missies. Trage schijt motor (zelfs na alle upgrades). Geen cover systeem. Generiek hoofdpersonage.

[...]

Oké dat kan.

[...]

Yup

Maar goed er is verder ook niets wat mij nu echt aanspreekt dus ik speel gewoon stug verder 8)7
7/10 op meta critic is wat mij betreft terecht, meer vind ik het simpelweg niet waard.
Herhalende missies is typisch iets voor open wereld games. Ik moet nog een open wereld game tegengekomen die geen herhalende missies heeft.

Weinig exploration moet ik je zeker gelijk in geven, had liever wat meer collectables of iets dergelijks gehad. Gewoon rondlopen heeft niet heel veel toegevoegde waarde. Bij rdr2 is dat toch wel wat meer.

De problemen die jij ervaart heb ik zeer minimaal en is voor mij niet storend. Bij 1.07 is bijna alles opgelost.

Verhaal en de sfeer vind ik heel erg goed in elkaar zitten, ook het hoofdpersonage. Dus dat heeft meer met een andere smaak te maken denk ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 01:12:
[...]

Herhalende missies is typisch iets voor open wereld games. Ik moet nog een open wereld game tegengekomen die geen herhalende missies heeft.

Weinig exploration moet ik je zeker gelijk in geven, had liever wat meer collectables of iets dergelijks gehad. Gewoon rondlopen heeft niet heel veel toegevoegde waarde. Bij rdr2 is dat toch wel wat meer.

De problemen die jij ervaart heb ik zeer minimaal en is voor mij niet storend. Bij 1.07 is bijna alles opgelost.

Verhaal en de sfeer vind ik heel erg goed in elkaar zitten, ook het hoofdpersonage. Dus dat heeft meer met een andere smaak te maken denk ik.
Nou herhalende missies komen wel veel voor bij open wereld games dat is wel zo maar hier is het wel heel frappant. Ik doe voor mijn gevoel continu hetzelfde.

Exploration vind ik nog het meest jammer denk ik, daar had simpelweg meer in gezeten.

“Bij 1.07 is bijna alles opgelost”, bijna is hier het sleutelwoord denk ik 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 01:14:
[...]

Nou herhalende missies komen wel veel voor bij open wereld games dat is wel zo maar hier is het wel heel frappant. Ik doe voor mijn gevoel continu hetzelfde.

Exploration vind ik nog het meest jammer denk ik, daar had simpelweg meer in gezeten.

“Bij 1.07 is bijna alles opgelost”, bijna is hier het sleutelwoord denk ik 8)7
Het lijkt wel alsof niet iedereen dezelfde bugs ervaart. Dat is wel frappant.

Mijn grootste ergenis is de AI, die is gewoon heel dom. En dan heb ik het niet over de freakers maar over de mensen. Als je naast ze staat zien ze je nog steeds niet. Daar heeft bend volgens mij te weinig ervaring in en hadden ze de hulp moeten inroepen van een andere Sony studio.

Exploration had wel mooi gepast bij deze game. Dat mis ik inderdaad ook wel erg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 01:25:
[...]

Het lijkt wel alsof niet iedereen dezelfde bugs ervaart. Dat is wel frappant.

Mijn grootste ergenis is de AI, die is gewoon heel dom. En dan heb ik het niet over de freakers maar over de mensen. Als je naast ze staat zien ze je nog steeds niet. Daar heeft bend volgens mij te weinig ervaring in en hadden ze de hulp moeten inroepen van een andere Sony studio.

Exploration had wel mooi gepast bij deze game. Dat mis ik inderdaad ook wel erg.
Ja dat is hoe een bug werkt helaas, niet iedereen heeft er op hetzelfde moment last van.

AI had ook wel wat slimmer gemogen idd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Laatst online: 14:47

[...]
Het ligt er maar net aan wanneer de save is gemaakt. Ik had vier van de vijf nesten klaar, maar was vergeten om te saven en moest daarna weer beginnen vanaf 2. Dus het beeld dat hier wordt geschetst klopt niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 01:07:
[...]

Regelmatig Slechte framerate op de pro (ook na de updates). Wegvallende stemmen (ook na de updates). Lege wereld. Weinig exploration. Vrijwel geen variatie in vijanden. Herhalende missies. Trage schijt motor (zelfs na alle upgrades). Geen cover systeem. Laadtijden. Generiek hoofdpersonage.

[...]

Oké dat kan maar dat veranderd hier niets aan. Deze manier van respannen zorgt ervoor dat de wereld niet “gevaarlijk” aanvoelt, iets waar een zombie game het naar mijn mening juist van moet hebben.

[...]

Yup

Je bent gelukkig niet heel erg negatief. Verkoop de game lekker joh en ga iets anders doen. Misschien geen game meer kopen als niks eraan je aanspreekt? 8)7

Ik heb gelukkig weinig tot geen last van de punten die je noemt een geniet met volle teugen van de game. Erg knap wat zo'n kleine studio heeft neergezet. Belooft een hoop goeds voor de toekomst. Dikke 8.5 voor mij en de MC score is wat mij betreft dan ook zwaar onterecht. Gelukkig genieten de meeste mensen er wel van een gaan de sales lekker. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spinnenman
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 02-01 16:31

spinnenman

Ik doe het morgen wel

bram1984 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 13:25:
[...]

En waar denk je anders dat SKLS voor staat?
Bedoel je VDGH? :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
bram1984 schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 07:32:
Je bent gelukkig niet heel erg negatief. Verkoop de game lekker joh en ga iets anders doen. Misschien geen game meer kopen als niks eraan je aanspreekt? 8)7
Ja je kunt het zien als negatief, ik zie het als realistisch.

Ik zit in ieder geval aan de MC71 kant. Niet aan de User MC80 kant.
NotSoSteady schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 01:34:
[...]

Het ligt er maar net aan wanneer de save is gemaakt. Ik had vier van de vijf nesten klaar, maar was vergeten om te saven en moest daarna weer beginnen vanaf 2. Dus het beeld dat hier wordt geschetst klopt niet helemaal.
Ooh das keurig. Dat is hier nog nooit gebeurd.
Safe je handmatig?

[ Voor 34% gewijzigd door Donstil op 03-05-2019 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
krijg je trouwens xp punten voor het vernietigen van een nest? of veeg je ze alleen van de map af? wat is het voordeel precies? ik doe er soms eentje ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Farabi op 03-05-2019 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 08:33:
[...]

Ja je kunt het zien als negatief, ik zie het als realistisch.

Ik zit in ieder geval aan de MC71 kant. Niet aan de User MC80 kant.

[...]

Ooh das keurig. Dat is hier nog nooit gebeurd.
Safe je handmatig?
Ik zie het meer alsof de azijn flink in de aanbieding was, maar ieder z'n ding natuurlijk.
Hamazaki schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 08:46:
krijg je trouwens xp punten voor het vernietigen van een nest? of veeg je ze alleen van de map af? wat is het voordeel precies? ik doe er soms eentje ;)
Ja en het maakt fast travel mogelijk. Je let wel aardig op tijdens het spelen zeker? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
bram1984 schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 09:19:
[...]
Ja en het maakt fast travel mogelijk. Je let wel aardig op tijdens het spelen zeker? :+
ik ben altijd met het hoofdverhaal bezig, de side-blabla interesseert me nooit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Hamazaki schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 08:46:
Het is lollig? :)

Meer reden is niet nodig. :P

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Flagg schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 09:41:
[...]

Het is lollig? :)

Meer reden is niet nodig. :P
me laten opjagen door zombies en mijn munitie verbrassen voor de lol? no thnx :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
Gamespot 5/10 MEDIOCRE

Bad
  • Deacon has no real character development, and the game is uncritical of his more dubious actions
  • Deacon's relationship with Sarah is flat and unconvincing
  • Many narrative arcs end abruptly or lack interesting or meaningful conclusions
  • The open-world activities grow repetitive
  • Poor pacing takes the excitement out of horde fights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
icegodd schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 09:58:
Gamespot 5/10 MEDIOCRE

Bad
  • Deacon has no real character development, and the game is uncritical of his more dubious actions
  • Many narrative arcs end abruptly or lack interesting or meaningful conclusions
hoe ik dit lees: blahblahblah...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRDavies75
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05-09 14:46

GRDavies75

PSN-id: GRDavies

-SaveMe- schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 19:19:
er zijn wel twee game systemen die volgens mij niet lekker werken, of ik begrijp ze niet....

1. De vraagtekens. Die zie ik hoogstens 1 a 2 seconden en dan zijn ze weer weg. Meestal vind ik dan ook niks meer. Soms wat lichamen. Een keer een man in een auto omring door drie freakers, ik kill de freakers, maar die man blijft bugged in de auto zitten ...

2. Die blauwe circels op de map. Da ga ik zoeken, vind de clue, volg het spoor naar een tweede blauwe circel, inspecteer weer de clue, volg het bolletjes spoor op de mini map. Dat spoor houdt dan opeens op en er is niks ???

En nog wat raars; als je zonder gas geven van een berg afrolt en je laat linker pookje naar voren los, dan sta je instant stil :?
De vraagtekens zijn ook voor mij nog... vraagtekens :+ hoewel ik wel gelezen heb dat één van de uitkomsten zou kunnen zijn wat er in punt 2 gebeurt.

Wat betreft je punt 2, dat had ik ook maar bij het einde van de 2e fase werd ik geambushed. :*)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Wat een zure reacties op reviews zeg, kansloos..

mensen schijnen te vergeten dat een review een mening is. Niet een objectief verhaal, was het maar zo'n feest. Maar nee, meningen mogen alleen geroepen worden als ze de game toejuichen.

Maar goed, ik wilde de game spelen, maar na 10 minuten geprobeerd te hebben toch maar even gewacht. Hoewel het spel leuk is, komt er voor mij de komende tijd teveel leuks uit. En heb ik door vakantie helaas nauwelijks tijd om te spelen :-(

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NikkiNailz
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08-01 14:28
icegodd schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 09:58:
Gamespot 5/10 MEDIOCRE

Bad
Nuttige toevoeging aan het topic... :?

Heb de game eindelijk kunnen spelen en zie niet echt in hoe je een 5 of 6 voor deze titel kan geven. Wellicht zakt het helemaal in maar ik vermoed dat deze reviewers een dubbele agenda hebben of de setting niet snappen, als ik hun stukjes zo lees.

Misschien een domme vraag maar is er een snellere manier om een melee wapen te pakken dan het weapon wheel te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
NikkiNailz schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 10:06:
[...]

Nuttige toevoeging aan het topic... :?

Heb de game eindelijk kunnen spelen en zie niet echt in hoe je een 5 of 6 voor deze titel kan geven. Wellicht zakt het helemaal in maar ik vermoed dat deze reviewers een dubbele agenda hebben of de setting niet snappen, als ik hun stukjes zo lees.

Misschien een domme vraag maar is er een snellere manier om een melee wapen te pakken dan het weapon wheel te gebruiken?
of.. een review is een mening |:(

je hoeft het niet overal mee eens te zijn, je kan ook gewoon accepteren dat iedereen wat anders leuk vind

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRDavies75
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05-09 14:46

GRDavies75

PSN-id: GRDavies

NikkiNailz schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 10:06:
[...]

Als je alleen R2 gebruikt, dan doe je een melee aanval. Alleen gecombineerd met L2 doe je een ranged aanval.

(semi?) OT, maar hier wat tips:
met driekhoekje kan je switchen tussen primary weapon en sidearm
hou je driehoekje in dan switch je altijd naar special weapon
Je kan tijdens lopen craften.
Volgens een vriend loop je net zo snel als een zombie, dus loop je een rechte lijn dan kan je niet ingehaald worden, maar vaak 'waggel' je en/of loop je niet kaarsrecht van ze weg (ik in ieder geval als ik in paniekerige staat probeer te ontkomen als er teveel tegelijk op me afkomen :P), dus dan moet je wel af en toe sprinten.

[ Voor 42% gewijzigd door GRDavies75 op 03-05-2019 10:21 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NikkiNailz
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08-01 14:28
corset schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 10:09:
[...]

je hoeft het niet overal mee eens te zijn, je kan ook gewoon accepteren dat iedereen wat anders leuk vind
Reviews zijn prima, maar deze game wordt door een aantal partijen op punten afgerekend die echt te triest voor woorden zijn (Gamespot bv). Minpunten voor bugs en clunky besturing zijn gewoon terecht, maar als je gaat zeuren over de huidskleur van zombies en biker-culture onderdelen van het verhaal dan moet je echt ander werk gaan zoeken.
GRDavies75 schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 10:09:
[...]

Als je alleen R2 gebruikt, dan doe je een melee aanval. Alleen gecombineerd met L2 doe je een ranged aanval.
Dank! Ik wist dat er een handigere manier moest zijn!

[ Voor 19% gewijzigd door NikkiNailz op 03-05-2019 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
NikkiNailz schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 10:14:
[...]

Reviews zijn prima, maar deze game wordt door een aantal partijen op punten afgerekend die echt te triest voor woorden zijn (Gamespot bv). Minpunten voor bugs en clunky besturing zijn gewoon terecht, maar als je gaat zeuren over de huidskleur van zombies en biker-culture onderdelen van het verhaal dan moet je echt ander werk gaan zoeken.

[...]

Dank! Ik wist dat er een handigere manier moest zijn!
dit jaa, veel slechtere/zielloze spellen hebben afgelopen tijd minimaal een 6,5 gekregen. hoezo krijg dit spel een 5? welke spellen hebben de afgelopen tijd deze setting, sfeer en graphics weten neer te zetten in een open-wereld game? dit spel verdient op zn minst een waardige voldoende.
corset schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 10:03:
Wat een zure reacties op reviews zeg, kansloos..
ik kan het ook omdraaien. wat een zure reviews voor zo'n sfeervolle spel. ow, die mening mag ik dan opeens niet geven?

[ Voor 14% gewijzigd door Farabi op 03-05-2019 10:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
Hamazaki schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 10:19:
[...]

dit jaa, veel slechtere/zielloze spellen hebben afgelopen tijd minimaal een 6,5 gekregen. hoezo krijg dit spel een 5? welke spellen hebben de afgelopen tijd deze setting, sfeer en graphics weten neer te zetten in een open-wereld game? dit spel verdient op zn minst een waardige voldoende.

[...]

ik kan het ook omdraaien. wat een zure reviews voor zo'n sfeervolle spel. ow, die mening mag ik dan opeens niet geven?
Quote me dan maar even exact, woord voor woord waar ik dat zeg. Want dat doe ik namelijk niet.

Maar met jou logica, Sonic 06 wordt door sommige gamers als awesome spel gezien, dus alle reviews erover waren fout. Daikatana precies hetzelfde.

Een game kan perfect mediocre zijn en nog steeds leuk, ik weet dat een game voor de huidige groep gamers pas goed is als hij overal een 9+ scoort, maar die illusie heb ik al jaren niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
corset schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 10:32:
[...]

Quote me dan maar even exact, woord voor woord waar ik dat zeg. Want dat doe ik namelijk niet.

Maar met jou logica, Sonic 06 wordt door sommige gamers als awesome spel gezien, dus alle reviews erover waren fout. Daikatana precies hetzelfde.
Ik maak de vergelijking ook alleen met open-wereld spellen in de setting van days gone (third-person shotgun/stealth guy)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben wel benieuwd naar die gratis dlc die ze hadden aangekondigd. Daar gaven ze aan dat er een extra moeilijkheidsgraad bij komt. Tof om hem dan nog een keer te spelen! Speel nu op hard en had liever nog een moeilijkheidsgraad erboven gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Sony heeft een survival guide geplaatst met o.a. uitleg over de types vijanden

Nederlands:
https://www.playstation.c...filled-world-of-days-gone

Engels:
https://www.playstation.c...illed-world-of-days-gone/

Vreemd genoeg kon ik de engelse versie niet bereiken door de URL aan te passen qua landcode :?

[ Voor 38% gewijzigd door Bas170 op 03-05-2019 12:01 ]

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

Acties:
  • +3 Henk 'm!
corset schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 10:09:
[...]

Je moet reviews ook wel door de juiste mensen laten schrijven, anders krijg je een scheef beeld. Zowel de IGN als de Gamespot review zijn volgens mij door vrouwen geschreven (niks mis met vrouwen) en Days Gone heeft enkele hele onschuldige maar ietwat vrouwonvriendelijk (maar vooral gewoon ondeugend) scenes met een dikke knipoog naar Sons of Anarchy en ook Uncharted. Niks mis mee, maar als je dan zo'n zuur wijf bent die de verwijzing blijkbaar niet eens kent en snapt, vraag ik me af waarom je de game überhaupt reviewt. Al helemaal als je dat invloed laat hebben op je score. Je kan wel zeggen dat een review een mening is, maar je dient op bepaalde vlakken wel gewoon objectief te blijven. Ik vind GTA5 en The Witcher 3 niet leuk om te spelen? Zijn ze daarom meteen kut en ga ik ze mensen afraden? Nee, beide zijn gigantisch goede games. Laat vooral mij die review niet schrijven, maar een echte liefhebber van het genre. Dat scheelt een hoop azijn en een waarschijnlijk onterecht laag cijfer.

Ik heb er nu een uur of 20-30 in zitten, en een 5 is gewoon werkelijk waar lachwekkend. Er zijn mindere games die hoger hebben gescoord. Een 7 kan ik dan nog inkomen als je de technische onvolkomenheden van de eerdere versies meerekent, maar als je ziet hoeveel fun de game dan weer oplevert en je echt het gevoel geeft in een Walking Dead achtige wereld rond te lopen, dan mag er van mij nog wel anderhalf punt bij, helemaal als ik zie op welk tempo Bend patches dropt. mij.

Ik weet het, dat is achteraf (net als DriveClub). Ze hadden gewoon het lef moeten hebben om de game nog een of twee maanden uit te stellen, hoewel ik me afvraag of het in geval van de IGN en GameSpot dames veel had geholpen. Die hadden hun oordel al klaar voordat ze een seconde gespeeld hadden.

In ieder geval mooi om te zien dat veel mensen er verder gewoon schijt aan hebben en de game gewoon proberen. Dit is ook een van de zeldzame gevallen waarbij de userscore op MC hoger is dan de review score. Klasse.

Om een persoonlijk vergelijk te maken: ik heb hier veel meer plezier mee dan met RDR2, AC Origins/Odyssey en Far Cry 5. Ook geen misselijke games, volgens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
bram1984 schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 09:19:
Ik zie het meer alsof de azijn flink in de aanbieding was, maar ieder z'n ding natuurlijk.
Ach ja dat is je goed recht, ik zie jou als iemand met een gekleurde mening over Sony titels dus we gaan er toch niet uitkomen.

Ik vind de game ondanks de grote hoeveelheid minpunten nog wel leuk om te spelen overigens. Alleen het had gewoon heel veel meer kunnen zijn. MC 7/10 niet meer dan terecht daardoor.

[ Voor 42% gewijzigd door Donstil op 03-05-2019 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 12:17:
[...]

Ach ja dat is je goed recht, ik zie jou als iemand met een gekleurde mening over Sony titels dus we gaan er toch niet uitkomen.

Ik vind de game ondanks de grote hoeveelheid minpunten nog wel leuk om te spelen overigens. Alleen het had gewoon heel veel meer kunnen zijn. MC 7/10 niet meer dan terecht daardoor.
Genoeg Sony titels die ik niet bijzonder vind hoor.

Ik heb Days Gone ook heel bewust fysiek gekocht vanwege de reviews, zodat ik 'm kon doorverkopen als het niks zou zijn. Ik heb er dus weinig baat bij om 'm geforceerd leuk te vinden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
bram1984 schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 12:42:
[...]

Genoeg Sony titels die ik niet bijzonder vind hoor.

Ik heb Days Gone ook heel bewust fysiek gekocht vanwege de reviews, zodat ik 'm kon doorverkopen als het niks zou zijn. Ik heb er dus weinig baat bij om 'm geforceerd leuk te vinden. ;)
Aah oke. Dan vinden we de zelfde Sony titels interessant en heb ik het verkeerd geïnterpreteerd.

Nou goed back on the game zou ik zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Days Gone paar uur gespeeld en ik vermaak me er prima mee,uiteraard niet de meest perfecte game maar wel erg leuk!
Het rijden werkt goed, het sneaken ook, en het verhaal is vermakelijk.
Ik ben nog geen rare bugs of glitches tegengekomen.

Die Gamespot review was al best matig maar door die punten die ze later op twitter over de game heeft toegevoegd heeft ze zichzelf gigantisch voor lul gezet.(beetje nare sjw gehalte)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• corset
nogmaals, meningen zijn meningen. Je kan het er mee eens zijn of niet, maar dat is niet bepaald relevant. Die eindeloze emmer discussies over "die review is kut, maar deze is kutter"... echt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Hamazaki schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 09:52:
[...]

me laten opjagen door zombies en mijn munitie verbrassen voor de lol? no thnx :9
Blijf je lekker met boozer op het camp zitten, ga je je brommer poetsen ofzo pluisje. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Flagg schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 17:11:
[...]

Blijf je lekker met boozer op het camp zitten, ga je je brommer poetsen ofzo pluisje. :P
Ik bedoel dat op laten jagen doet het spel al voor me, ik hoef het niet op te zoeken :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!
corset schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 16:57:
nogmaals, meningen zijn meningen. Je kan het er mee eens zijn of niet, maar dat is niet bepaald relevant. Die eindeloze emmer discussies over "die review is kut, maar deze is kutter"... echt
Dus andersom mogen mensen niet van mening zijn dat een review kut is. Oké. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16:51
Zojuist mijn eerste stapjes in de wereld van Days Gone gezet en het valt mij meteen op hoe prachtig de game is, zowel de flora en fauna als de karakters.

Daarnaast speelt het heerlijk soepel en geeft het een echte The Last of Us vibe met een beetje TWD en Sons of Anarchy erdoor heen gemixed.

Ook het hoofdpersonage spreekt me meteen aan, terwijl ik dat afgaande van de screenshots niet had verwacht.

Ook even wat menselijke tegenstanders (Marauder's) tegen gekomen en de AI was gelukkig niet zo belabberd als ik dacht. Daarnaast is het schieten en de melee actie voortreffelijk.

Ik ga mijzelf hier wel mee vermaken :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• corset
bram1984 schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 19:16:
[...]

Dus andersom mogen mensen niet van mening zijn dat een review kut is. Oké. :+
QUOTE me maar even exact waar ik dit zeg. Maar dan ook precies. Wil het nu wel weten met dit soort wilde aanames.

Het enige wat ik zeg is dat een vorm van nuance wel mag, niet alleen maar "alles is kut want ik ben het er niet mee eens!".. maar goed, daar botsen we wel vaker over, jij vind dat een review goed is als ze het met je eens zijn. Ik vind elke vorm van objectieve review (of hij de game nou goed/slecht vind) best goed leesbaar.

[ Voor 34% gewijzigd door corset op 03-05-2019 20:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 10:15
Eerste uur gespeeld. Net aangekomen in het eerste kamp. Ik vond het allemaal nog niet heel best wat ik gespeeld heb. Het voelt allemaal wat low-budget en simpel aan ofzo...

Het meest tergende vind ik nog wel de slechte overgang van gameplay naar cinematics... echt een zwart scherm voor een paar seconde :')

Grafisch vind ik de game ook niet heel gepolijst. De details van materialen, kleding en gezichten zijn absoluut mooi gemaakt. De pop-in daarentegen vind ik wel echt heel erg slecht en niet iets wat ik gewend ben van first party games.

Morgen wat meters maken met de game en kijken hoe het bevalt!

[ Voor 23% gewijzigd door Hulleman op 03-05-2019 22:56 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Zitten een aantal mooie screens bij, blijf me verbazen hoe mensen hier een oog voor hebben, vind het zelf niet zo heel boeiend om te doen, maar ik kan mooie screenshots zeker wel waarderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
corset schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 20:36:
[...]

QUOTE me maar even exact waar ik dit zeg. Maar dan ook precies. Wil het nu wel weten met dit soort wilde aanames.

Het enige wat ik zeg is dat een vorm van nuance wel mag, niet alleen maar "alles is kut want ik ben het er niet mee eens!".. maar goed, daar botsen we wel vaker over, jij vind dat een review goed is als ze het met je eens zijn. Ik vind elke vorm van objectieve review (of hij de game nou goed/slecht vind) best goed leesbaar.
Nou ja je hebt er duidelijk moeite mee dat mensen het niet met sommige reviews eens zijn. Feitelijk doe je echter precies hetzelfde. Eigenlijk kan je alles wat je zegt ook op jezelf toepassen. Maar heb je de game zelf überhaupt wel? Wat vind je ervan? Of kom je hier alleen roepen dat reviews meningen zijn? Voegt voor het topic weinig toe namelijk. :)

[ Voor 3% gewijzigd door bram1984 op 04-05-2019 07:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:49

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

De pot verwijt de ketel ;)

Reviews zijn altijd toch persoonlijk, zeker als een review de nadruk legt op bijvoorbeeld het verhaal, wat voor een verhalende single player niet eens zo raar is. Je kunt het er mee eens zijn of niet. En je kunt er ook over discussiëren maar dat gaat wel twee kanten op. Blijkbaar is dat tegenwoordig gewoon lastig. :)

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Ik snap sowieso de drang niet dat mensen graag willen vertellen dat ze een spel niks vinden.

Er zijn ongeveer 30.000 spellen (jaja das een gokje. :) Die ik niet leuk vind maar ik ga echt niet alle topics af om dat te gaan vertellen.

Is volgens mij een soort vreemde vorm van zelfbevrediging om andere mensen vooral proberen wijs te maken dat hun standaard zoveel hoger ligt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:10
Flagg schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 10:01:
Ik snap sowieso de drang niet dat mensen graag willen vertellen dat ze een spel niks vinden.

Er zijn ongeveer 30.000 spellen (jaja das een gokje. :) Die ik niet leuk vind maar ik ga echt niet alle topics af om dat te gaan vertellen.

Is volgens mij een soort vreemde vorm van zelfbevrediging om andere mensen vooral proberen wijs te maken dat hun standaard zoveel hoger ligt.
In zo'n wereld leven we helaas waar alles wat bekritiseerd kan worden ook bekritiseerd gaat worden.

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-06 07:47

Beetje pot verwijt de ketel deze opmerking ^^

Ik ben wel blij dat mensen vertellen als ze het niets vinden (of juist wel). Ik baseer mijn aankopen vooral op user reviews en vooral het aantal negatieve reviews. Als dat hoog is, is de game over het algemeen ook gewoon crap. Wat niet wil zeggen dat ik het niet leuk zou kunnen vinden, maar de kans in ieder geval kleiner ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 10:15
Haha tering... zat net met mn motor zonder benzine... daar moet je nog verrekte op letten. Enige punt beetje in de buurt waar benzine te halen is, is bij n neronstation waar ik een half uur geleden de stroom en dus wat speakers heb aangezet.... (had nog niet door dat die uit kunnen:p) lelijk veel freakers... broekpoep momentje

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:02
Zijn het dan alleen positieve geluiden die gehoord mogen worden? Als iemand een onderbouwde mening geeft waarom een spel tegenvalt, dan kan dat bijzonder waardevolle informatie zijn voor mensen die al twijfelen over een aanschaf. En daarnaast kan het ook voer zijn voor interessante discussies en nieuwe inzichten, waardoor meningen eventueel bijgesteld kunnen worden. Tenzij mensen bewust lijnrecht tegenover elkaar blijven staan en dat gebeurd helaas nogal vaak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Nou ja dat werkt ook de andere kant op natuurlijk met de mensen welke keer op keer komen vertellen dat ze de game juist wel interessant vinden.

Kijk heb je de game niet en alleen reviews gelezen dan voegt het niets toe om te zeggen “ik vind deze game niets, doei!”

Maar heb je de game wel (zoals ikzelf bijvoorbeeld) en heb je (veel) minpunten dan moeten die hier gewoon te verkondigen zijn natuurlijk, anders staat het topic wel erg snel stil.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -SaveMe-
Soms is het toch wel kiele kiele ...

Vandaag wel een uur gehad dat ik steeds maar aangevallen werd en steeds zonder scrap en spullen zat. Dan is het echt wel survivallen ... Vermaak me er nog steeds prima mee!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
-SaveMe- schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 22:59:
Soms is het toch wel kiele kiele ...

[YouTube: DAYS GONE_20190504183328]

Vandaag wel een uur gehad dat ik steeds maar aangevallen werd en steeds zonder scrap en spullen zat. Dan is het echt wel survivallen ... Vermaak me er nog steeds prima mee!
Wel handig hè, zo'n gun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Fuck volgens mij heb ik weer een bug te pakken. Er komen namelijk geen missies, sidemissies of activiteiten meer op de map.

Tijdje door gerommeld al maar er gebeurd niets.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• corset

Daar worden voor betaald. Of mag een review alleen als 3en game goed is? Of doel je op mij? Want ik zeg nergens dat de game slecht is. Dus hoe je het ook bekijkt, je argument raakt kant noch wal.

Maar as usual, praise only. Kritiek is den duivelsch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -SaveMe-
bram1984 schreef op zondag 5 mei 2019 @ 07:38:
[...]

Wel handig hè, zo'n gun.
Huh ?!?! Wut :? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ja omdat je die niet gebruikt. Althans ik denk dat dit bedoelt wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -SaveMe-
Donstil schreef op zondag 5 mei 2019 @ 13:31:
[...]

Ja omdat je die niet gebruikt. Althans ik denk dat dit bedoelt wordt.
Zie de :9 en mijn +1 voor bram's post :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
-SaveMe- schreef op zondag 5 mei 2019 @ 13:56:
Zie de :9 en mijn +1 voor bram's post :)
Aah ja, ik ja niet alle +1’tjes af enz :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Hulleman schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 11:33:
Haha tering... zat net met mn motor zonder benzine... daar moet je nog verrekte op letten. Enige punt beetje in de buurt waar benzine te halen is, is bij n neronstation waar ik een half uur geleden de stroom en dus wat speakers heb aangezet.... (had nog niet door dat die uit kunnen:p) lelijk veel freakers... broekpoep momentje
Haha ja leuk is dat, en naar mate je een grotere tank krijgt ga je er steeds minder op letten en gebeurt het nog vaker. (Bij mij tenminste)

Ik reed vanmiddag op de dampen richting een tankstation en op een paar 100 meter boven op een heuvel sloeg tie af. Dus ik dacht rustig uit laten rollen en dan red ik het nog net.

En op dat moment roept ie "oh no a bear" . :P

Hordes beginnen nu wel grappig te worden, heb wat serieuzere wapens, meer molotov's en stamina en heb nu iets van 5 hordes verwijderd. Goede positie uitzoeken, vluchtroute langs wat explosieven uitstippelen en eventueel wat proxibombs neerleggen. Even diep inademen en dan het zooitje ongeregeld wakker schudden. Zijn soms best epische gevechten.

Oh en ik heb een hekel aan breakers. }:| :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -SaveMe-
Blijft leuk om hordes naar camps te leiden...

Paar seconden later en hele camp was dood. Leuk detail, ze bleven daarna frantic rondjes lopen daar. Heb ze allemaal opgeblazen. Telde helaas niet als een horde. Denk dat ue daarvoor verder in het verhaal niet zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rappa1985
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 27-11-2023
Weer behoorlijk wat uurtjes in de game gestopt dit weekend :D Wel voor het eerst wat vervelende bugs tegengekomen. Moment dat je met
spoiler:
Rikki
op pad gaat en
spoiler:
ze
bedenkt om 5 kilometer per uur te gaan rijden terwijl je nog 600 meter moet XD Ook nog aantal keer dat een checkpoint niet triggered en dat je dus checkpoint moet herstarten.

Behoorlijk lange game trouwens, dacht dat ik ergens tegen het einde zat tot de game duidelijk liet zien dat dit niet het geval was.

LiquidBunny.nl. Voor en door gamers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Zo ziet een attractor er dus uit van dichtbij. :+

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4x6uzeQ.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

-SaveMe- schreef op maandag 6 mei 2019 @ 00:36:
Blijft leuk om hordes naar camps te leiden...

[YouTube: DAYS GONE_20190505212815]

Paar seconden later en hele camp was dood. Leuk detail, ze bleven daarna frantic rondjes lopen daar. Heb ze allemaal opgeblazen. Telde helaas niet als een horde. Denk dat ue daarvoor verder in het verhaal niet zijn....
Ja ik zag ook de quests richting 100% gaan en ik dacht dat het einde in zicht was.

spoiler:
Om vervolgens naar een heel nieuw gebied te gaan... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDMW
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 14-08-2024
Is er een moment dat je officieel hordes mag gaan slachten oid? Ben nu zover in de story dat ik ze al wel ben tegengekomen en er wat plannen zijn maar ik heb nog steeds geen missie gehad waar ik er eentje moest doden. Heb er ergens vrij in het begin bij Lake Horse oid wel eentje gedaan maar daar was bijna niet aan te ontkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rappa1985
TheDMW schreef op maandag 6 mei 2019 @ 11:09:
Is er een moment dat je officieel hordes mag gaan slachten oid? Ben nu zover in de story dat ik ze al wel ben tegengekomen en er wat plannen zijn maar ik heb nog steeds geen missie gehad waar ik er eentje moest doden. Heb er ergens vrij in het begin bij Lake Horse oid wel eentje gedaan maar daar was bijna niet aan te ontkomen.
Het vervelende is dat ze niet worden aangegeven als missie/objective. Dat was ook de reden dat ik ze lang ontweken heb maar volgens mij kan je er gewoon vanaf begin mee starten. Bij het verslaan van de laatste freak krijg je de melding dat je een horde hebt verslagen.

Ze variëren ook in grote dus sommige zijn met beetje plannen en voorraad ook al in begin te doen (al zal dit ook afhankelijk zijn van moeilijkheidsgraad)

Edit: Of was die melding alleen trophy voor verslaan van eerste horde? :? Weet het niet meer.

[ Voor 15% gewijzigd door Rappa1985 op 06-05-2019 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDMW
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 14-08-2024
Rappa1985 schreef op maandag 6 mei 2019 @ 11:13:
[...]

Edit: Of was die melding alleen trophy voor verslaan van eerste horde? :? Weet het niet meer.
Volgens mij wel, die heb ik in ieder geval ook gekregen bij de enige horde die ik tot nu toe heb gedaan. Ik had een horde map opgezocht en op 3 van de plekken waar volgens die map een horde zou leven kwam ik niks tegen (zowel overdag als snachts). Zie ze alleen soms in de buurt van grotten. Dus had het idee dat dit misschien wat verderop in de story nog kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Rappa1985 schreef op maandag 6 mei 2019 @ 11:13:
[...]

Het vervelende is dat ze niet worden aangegeven als missie/objective. Dat was ook de reden dat ik ze lang ontweken heb maar volgens mij kan je er gewoon vanaf begin mee starten. Bij het verslaan van de laatste freak krijg je de melding dat je een horde hebt verslagen.

Ze variëren ook in grote dus sommige zijn met beetje plannen en voorraad ook al in begin te doen (al zal dit ook afhankelijk zijn van moeilijkheidsgraad)

Ja je krijgt bij iedere verslagen horde een melding dat het gelukt is en dat de trust van het camp in die regio weer iets hoger is.

Maar of het vanaf het begin al mogelijk is betwijfel ik. Je hebt simpelweg niet genoeg ammo/molotov's en vooral stamina om ze voor te blijven. Net als reloaden tijden het sprinten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Flagg schreef op maandag 6 mei 2019 @ 12:33:
[...]

Ja je krijgt bij iedere verslagen horde een melding dat het gelukt is en dat de trust van het camp in die regio weer iets hoger is.

Maar of het vanaf het begin al mogelijk is betwijfel ik. Je hebt simpelweg niet genoeg ammo/molotov's en vooral stamina om ze voor te blijven. Net als reloaden tijden het sprinten.
Stamina? Nergens voor nodig joh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
Bij de hordes krijg je een levensbalk te zien, net als bij een boss. Volgens mij kan dat pas vanaf een bepaald moment in de story ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rappa1985
Flagg schreef op maandag 6 mei 2019 @ 12:33:
[...]

Oke top!
Ik had er één in een grot gecleared voor een NERO kist en daar waren het er iets van 20 a 30 dus dat was goed te doen met nog niet al teveel skills. Maar dat is inderdaad een uitzondering, andere hebben echt veel meer freakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 17:00
Na al die goede berichten heb ik de game gisteren via psn gekocht.De user score op Meta is zelfs best goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 16:24

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Zo, tijd om een update te plaatsen over mijn ervaringen met de game :)
Over het algemeen vermaak ik me er best prima mee, het verhaal krijgt af en toe toch een emotie uit me.
Ben nu op een moment aangekomen in het verhaal (begin derde deel map) waar ik toch wel heel teleurgesteld was
spoiler:
Je vrouw tegenkomen was echt het meest anticlimactische moment ooit, echt jammer. Je krijgt het idee dat het echt een topvrouw is en ontzettend lief, maar dat lijkt nu toch anders.
Heb na dit moment ook de Playstation uitgezet want hierna was het echt met tegenzin. Maar eens zien of ik vanavond weer ga spelen, heb tot dusver niet echt zin.

Ik moet verder eerlijk zeggen dat ik écht last van bugs heb. Normaal gezien zeggen reviews dat er veel bugs zijn en heb ik er geen last van, maar in deze game helaas wel. De kleinste bug die ik bijvoorbeeld ben tegengekomen is dat de "days gone" teller op 0 komt te staan. De grootste bug dat ik een missie opnieuw kon starten omdat ergens iets vast zat. Dan nog alles daar tussenin, zoals een boss-fight waar je niet kan bewegen, af en toe enorme framedrops, je missie-partner die 2km/h gaat rijden op de motor, afgeschoten vijanden die in de lucht geschoten worden, diverse grafische bugs.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rappa1985
Kuusj schreef op maandag 6 mei 2019 @ 14:34:

Ben nu op een moment aangekomen in het verhaal (begin derde deel map) waar ik toch wel heel teleurgesteld was
spoiler:
Je vrouw tegenkomen was echt het meest anticlimactische moment ooit, echt jammer. Je krijgt het idee dat het echt een topvrouw is en ontzettend lief, maar dat lijkt nu toch anders.
spoiler:
Het moment zelf vond ik niet verkeerd zeker omdat je vlak daarvoor die dude met jou ring ziet. Elkaar zien maar elkaar niet mogen kennen vond ik verder ook wel leuk gedaan, genoeg gezichtsuitdrukkingen die weg gaven wat ze echt wouden doen.
Ik had meer problemen dat je daarna gewoon vrolijk eerst nog andere dingen gaat doen voordat je weer terug gaat naar je vrouw en het uren duurt voor je vragen gaat stellen.Vond dat niet echt een realistische reactie nadat je elkaar ruim twee jaar niet gezien hebt en afgeschreven had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Rappa1985 schreef op maandag 6 mei 2019 @ 14:44:
[...]

spoiler:
Het moment zelf vond ik niet verkeerd zeker omdat je vlak daarvoor die dude met jou ring ziet. Elkaar zien maar elkaar niet mogen kennen vond ik verder ook wel leuk gedaan, genoeg gezichtsuitdrukkingen die weg gaven wat ze echt wouden doen.
Ik had meer problemen dat je daarna gewoon vrolijk eerst nog andere dingen gaat doen voordat je weer terug gaat naar je vrouw en het uren duurt voor je vragen gaat stellen.Vond dat niet echt een realistische reactie nadat je elkaar ruim twee jaar niet gezien hebt en afgeschreven had.
Daar geef ik je gelijk in, maar wat mij tegenviel was
spoiler:
dat ze niet heel blij leek te zijn dat hij er was. Meer dan een knuffel zat er niet in, alsof ze niet meer van hem hield. Maar verder eigenlijk wel goed gedaan inderdaad. De reden dat ik de PS had uitgezet was inderdaad dat ik direct 3 andere missies krijg terwijl je haar na uren spelen eindelijk tegenkomt. Ik wil gewoon een happy-ever-after. Eerst bijpraten en dan legertje spelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rappa1985
Dan is het zeker nog wel de moeite waard om verder te spelen :) Ik zat zelf ook te schreeuwen naar het scherm
spoiler:
"Vraag waar die ring is pannenkoek!!!! "

Gewoon erg onhandig gedaan van de game om eerst met andere missies te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Na.... "Makes it way easier" ben ik gestopt met kijken. :)

[Offtopic] Ik trek zijn stem/uitspraak ook slecht overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Flagg schreef op maandag 6 mei 2019 @ 14:57:
[...]

Na.... "Makes it way easier" ben ik gestopt met kijken. :)

[Offtopic] Ik trek zijn stem/uitspraak ook slecht overigens.
Ja ik heb wel eens opgezocht waar die gast vandaan komt, maar geen idee. Het klinkt als een Nederlander die heel erg zijn best doet om accentloos Engels te spreken, maar daar hopeloos in faalt.

Edit: En dat is blijkbaar ook zo, zie ik nu.

[ Voor 5% gewijzigd door bram1984 op 06-05-2019 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 17:00
bram1984 schreef op maandag 6 mei 2019 @ 15:54:
[...]

Ja ik heb wel eens opgezocht waar die gast vandaan komt, maar geen idee. Het klinkt als een Nederlander die heel erg zijn best doet om accentloos Engels te spreken, maar daar hopeloos in faalt.

Edit: En dat is blijkbaar ook zo, zie ik nu.
Het is Joran van IGN benelux.Persoonijk vind ik dat hij goede info deelt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
jori040 schreef op maandag 6 mei 2019 @ 16:23:
[...]

En dat wordt ook niet ontkend verder. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

jori040 schreef op maandag 6 mei 2019 @ 16:23:
[...]

Eens, maar ik ben hem al vaker tegen gekomen en iedere keer haak ik af binnen 5 minuten. Ligt waarschijnlijk meer aan mij dan aan hem, maar ik kan er niet naar luisteren. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -SaveMe-
Ik kan die stem van die JorRaptor ook echt niet velen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Mijn eerste serieuze bug, moet voor een missie alle marauders uitschakelen en daarna zou er een cutscene automatisch moeten triggeren.

Geen marauder meer te vinden maar ook geen cutscene helaas. Ben maar ff gestopt morgen even helemaal opnieuw opstarten in de hoop dat ie alsnog triggered.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Flagg schreef op maandag 6 mei 2019 @ 23:05:
Mijn eerste serieuze bug, moet voor een missie alle marauders uitschakelen en daarna zou er een cutscene automatisch moeten triggeren.

Geen marauder meer te vinden maar ook geen cutscene helaas. Ben maar ff gestopt morgen even helemaal opnieuw opstarten in de hoop dat ie alsnog triggered.
Aah ja irritant. Ook al een paar keer gehad.
Zo moest ik laatst dat grietje redden van die “litteken bende”.

Iedereen dood > meisje op de grond > niets getriggerd.

Moest die missie uiteindelijk 3x doen voor het lukte.

Behoorlijk irritant, zeker omdat ik de dag ervoor ook al had dat de map een uur leeg bleef, er moest een radio bericht komen maar dat gebeurde niet :(

Maar goed blijft ondanks de bugs wel leuk om te spelen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -SaveMe-
Must see...

Dus... :>

[ Voor 7% gewijzigd door -SaveMe- op 07-05-2019 02:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rappa1985
Nummer 13 (reacties na kills) vind ik persoonlijk dan juist weer een negatief iets. Andere uitmaken voor moordenaars terwijl je al 20x een camp hebt gecleared XD Los daarvan is het ook gewoon irritant. Voor de rest gaaf filmpje :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Rappa1985 schreef op maandag 6 mei 2019 @ 14:54:
Dan is het zeker nog wel de moeite waard om verder te spelen :) Ik zat zelf ook te schreeuwen naar het scherm
spoiler:
"Vraag waar die ring is pannenkoek!!!! "

Gewoon erg onhandig gedaan van de game om eerst met andere missies te komen.
Ik heb gisteravond verder gespeeld en het is mij niet tegengevallen inderdaad :)
Op een bepaald moment waar je op een bekende locatie terugkomt
spoiler:
researchcenter met je vrouw om die DNA sequencer te halen
had ik wel een vrij 'heftige' emotionele reactie. Het deed mij in ieder geval echt iets.

De game staat voor mij niet gelijk aan The last of us, maar zeker niet heel ver daaronder. Ik denk dat reviewers gewoon niet lang genoeg hebben gespeeld. Het begin vond ik namelijk ook niet geheel overtuigend.

[ Voor 7% gewijzigd door Kuusj op 07-05-2019 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
Nu een tijdje in het lost lake gebied bezig en heb toch wel serieuze scrap problemen. Omdat ik veel melee doe moet ik continue mijn melee wapen repareren. Daarnaast rag ik nog al op mijn bike, dus die moet ik ook veel repareren. Zit nu vaak zonder scrap. Al een paar tricky situations mee gemaakt daardoor ...

Overigens nu ook wel serieus last van frame drops, met name als ik op de motor rond rijd en al hgelemaal als het sneeuwt. Maakt sommige van die chase wel tot een vervelend klusje ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
zoals ik bijna geen een open-wereld spel heb volgehouden, stop ik ook met deze. ik heb een soort allergie voor deze genre. ik krijg er 8-uurtjes plezier mee en wordt daarna letterlijk moe van puntje a naar b rijden en daarboven op nog die heerlijk klassieke 'repetitief' sausje erover heen en ik ben er klaar mee.

verder wel een tof spel, maar de open-wereld is gewoon killing voor me. daarom heb ik ook liever lineaire spellen. op naar nier automata.

owja iemand uitgespeeld? ik zou graag wat willen weten hoe het nu was met die freakers en het einde van het verhaal? dat was op zich wel boeiend.

[ Voor 16% gewijzigd door Farabi op 07-05-2019 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

-SaveMe- schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 16:55:
Nu een tijdje in het lost lake gebied bezig en heb toch wel serieuze scrap problemen. Omdat ik veel melee doe moet ik continue mijn melee wapen repareren. Daarnaast rag ik nog al op mijn bike, dus die moet ik ook veel repareren. Zit nu vaak zonder scrap. Al een paar tricky situations mee gemaakt daardoor ...

Overigens nu ook wel serieus last van frame drops, met name als ik op de motor rond rijd en al hgelemaal als het sneeuwt. Maakt sommige van die chase wel tot een vervelend klusje ...
Frame drops zijn bij mij alleen maar erger geworden helaas. En als het sneeuwt zit je soms op onder de 10 FPS met de PS4 Pro. De 10 FPS zou niet eens zo erg zijn maar het feit dat de tijd tussen de frames heel ongelijk is maakt het irritant.

Oja, dat focus.. ik kan nergens in de game vinden hoe ik dat moet activeren. Het staat ook niet bij controls en ik heb al een hoop combinaties geprobeerd.

[ Voor 8% gewijzigd door Kuusj op 07-05-2019 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Kuusj schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 16:58:
[...]

Frame drops zijn bij mij alleen maar erger geworden helaas. En als het sneeuwt zit je soms op onder de 10 FPS met de PS4 Pro. De 10 FPS zou niet eens zo erg zijn maar het feit dat de tijd tussen de frames heel ongelijk is maakt het irritant.

Oja, dat focus.. ik kan nergens in de game vinden hoe ik dat moet activeren. Het staat ook niet bij controls en ik heb al een hoop combinaties geprobeerd.
Rechter stick indrukken voor focus. :)

Ik heb idd ook wat lagere framerate opgemerkt tijdens langere afstanden rijden, lijkt een soort slow motion te worden dan.

[ Voor 10% gewijzigd door Flagg op 07-05-2019 17:37 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste